Ziyech blinkt uit bij winnend Ajax

door NielsE 784

Ziyech blinkt uit bij winnend Ajax

door NielsE 784

Laatst geüpdatet

Ajax heeft het duel met VVV-Venlo uiteindelijk tamelijk eenvoudig gewonnen. De Amsterdamse ploeg begon erg matig aan het duel, en kwam ook op een 0-1 achterstand. Gelukkig voor de ploeg van Erik ten Hag was daar David Neres met twee verlossende doelpunten. De twee doelpunten van de Braziliaan bleken een voorbode voor een vermakelijke tweede helft.

Ajax begon het duel matig, met veel balbezit maar niet met enorme kansen. Na een achttal minuten was daar dan toch Lasse Schöne met een fraaie combinatie in de zestien die leidde tot een penalty. De routinier aan de kant van de Amsterdammers schoot de bal slecht in, zodoende resulteerde de penalty niet in een doelpunt. De gemiste penalty werd overschaduwd door de fluitconcerten en zelfs spreekkoren aan het adres van Hakim Ziyech. De spelmaker van de Amsterdammers werd uitgefloten en kreeg vervolgens ook nog te horen van het thuispubliek dat hij moest ‘oprotten’. Een groot deel van het publiek was het oneens met deze uitingen en reageerde vervolgens met groots applaus voor de middenvelder met Marokkaanse roots.

De wedstrijd kabbelde voort, Ajax was heel erg slordig en schoof VVV een aantal uitgelezen mogelijkheden toe om er gevaarlijk uit te komen. De Amsterdammers hadden echter het geluk dat de ploeg uit Venlo niet bij machte was om de kansen goed uit te spelen. Vlak voor rust kwam de saaie wedstrijd in een stroomversnelling. Aanvoerder Joël Veltman werd de wedstrijd uit geschopt, en moest middels een brancard afgevoerd worden met een ogenschijnlijk zware knieblessure. VVV kwam vervolgens op voorsprong middels Ralf Seuntjens. De Amsterdamse ploeg leek wakker geschud en reageerde adequaat op de achterstand door nog vóór rust de stand om te draaien. David Neres was de gevierde man met twee prima doelpunten.

Ajax begon de tweede helft wederom weifelend, VVV kon een aantal speldenprikjes uitdelen maar kwam niet tot echt grote kansen. Vanaf de vijftigste minuut kreeg de ploeg van Erik ten Hag het duel beter in handen. Er werden via Ziyech, Huntelaar en Wöber goede kansen gecreëerd. De kansen leidden alleen nog niet meteen tot een doelpunt, totdat Huntelaar op zijn wenken bediend werd door Neres. De spits van de Amsterdammers rondde de niet te missen kans koel af en zette de Amsterdammers op twee verschil.

Na de 3-1 van Huntelaar brak een hele goede periode van de Amsterdamse ploeg aan. Ajax leek het licht weer even te zien en combineerde er lustig op los, en kwam via Ziyech nog op 4-1. Het duel ging tot slot als een nachtkaars uit, zodoende bleef de stand staan op een prima 4-1 overwinning.

Opstelling Ajax: Onana; Veltman (Kristensen, 39'), De Ligt, Wöber; Ziyech, Mazraoui (Ekkelenkamp, 84'), Schöne, Van de Beek; Neres, Huntelaar (Dolberg, 67'), Kluivert.
Wissels Ajax:
Lamprou, Cassierra, Dolberg, Orejuela, De Wit, Matusiwa, Kristensen, Bakker, Ekkelenkamp.

Opstelling VVV-Venlo: Unnerstal; Dekker, Promes (Korkmaz, 70'), Roeseler, Labylle; Van Bruggen, Post (Janssen, 12'), Rutten (Linthorst, 88'); Hunte, Seuntjens, Van Crooy.
Wissels VVV-Venlo:
Janssen, Castelen, Van Crooy, Bezzat, Korkmaz, Jakobsen, Verbong, Linthorst.

Doelpunten:
0-1 Seuntjens (41')
1-1 Neres (45')
2-1 Neres (45')
3-1 Huntelaar (58')
4-1 Ziyech (78')

Bijzonderheden:
- Ajax kan nog hooguit tweede worden in de Eredivisie. Die plek geeft recht op de tweede voorronde van de Champions League. Lees hier de voorbeschouwing op dit duel.
- Trainer Erik ten Hag heeft talenten Azor Matusiwa en Jurgen Ekkelenkamp bij de wedstrijdselectie gehaald.

Volg de wedstrijd via Twitter:

Lees meer over:
Plaats reactie

michaellaudrup +4660

Als Hakim weg is dan is het voetbal ook uit de ploeg, je ziet nu een elftal dat zonder idee voetbalt en bang is om fouten te maken. Dan krijg je dat risicoloze breed spelen.

20-04-2018 11:18

Adam24 +39195

Neres was de grote uitblinker. Ziyech speelde gewoon goed. Maar bij iedere cross-pass moeten we zeggen hoe geweldig hij is en bij ieder balverlies moeten we heel hard roepen dat hij op moet rotten. Begrijp me niet verkeerd, ben absoluut geen uitfluiter en vind dat ook belachelijk, laatste staan dat je uren op een bus gaat wachten om hem een duw te geven, maar ik hoop wel dat hij vertrekt, niet vanwege zijn voetbalkwaliteiten maar doordat hij eigenlijk vanaf dag 1 al met de pest in zijn lijf rondloopt in de Arena.

20-04-2018 10:56

b.hulshof +3774

Als er gisteren een scout was voor Kluivert en v.Beek dan zal die wel na 60 minuten zeer teleurgesteld de uitgang hebben opgezocht.

20-04-2018 10:45

michaellaudrup +4660

Die Kluivert begint echt op Younes te lijken, gaat alleen maar naar binnen. Die vd Beek ook zeer matig de laatste tijd.

20-04-2018 11:20

Ajax95Duivendrecht +24162

Mazraoui speelde een beetje anoniem gisteren, werd niet veel gezocht en aan de bal heeft hij ook niet echt iets bijzonders laten zien buiten een fraai afstandschot. Lijkt voor het middenveld toch wat handelingssnelheid tekort te komen.

Zou hem graag een keer op rechtsback willen zien. Voor die positie heeft hij wel potentie.

20-04-2018 09:09

gerard +317

Beste speler van Ajax en dan nog wordt hij uitgefloten. Degene die dat doen zijn geen echte supporters! Gelukkig was de meerderheid een andere mening toegediend!!

20-04-2018 08:44

Murph +963

Daar was hij ook duidelijk blij mee toch

20-04-2018 12:34

PJK54 +1

Laten we niet vergeten dat we mede door Hakim met 4-1 hebben gewonnen van........ ja VVV Venlo!!!! na eerst weer achtergekomen te zijn met 0-1 tjonge jonge moeten we nu op de banken springen? een beetje Ajax had met 6-0 of 7-0 gewonnen. Oké we hadden weer een dweil van een scheidsrechter, laat gewoon een speler onbestraft die een ander de wedstrijd uittrapt, maar verder was het toch eigenlijk zwakheid/lamlendigheid troef. Inmiddels weten we ook dat we volgend seizoen nog steeds opgescheept zitten met een zeer matige onbekwame coach waardoor we waarschijnlijk weer verstoken blijven van Europees voetbal.
Ik ben bang dat er een paar aankopen komen van NL bodem en spelers die in het buitenland "mislukt" zijn bv Labyad in plaats van een paar echte toppers. Misschien zie ik het te zwart/wit maar na 4 jaar gerommel in de tent zie ik het nog niet heel erg positief laten we hopen dat ik er compleet naast zit.

20-04-2018 08:37

gerard +317

De echte toppers komen niet meer hier voetballen. Is echt heel jammer!!

20-04-2018 08:46

Mokumboy +0

We moeten t allemaal ook niet overdrijven, die paar fluiters aan het begin werden even gecorrigeerd en toen floot niemand meer en was t wel klaar

Ziyech zelf heb ik niet bijzonder zien uitblinken, maar het hield sowieso niet over met het spel vond in

20-04-2018 08:32

noppenkoning +41461

Als ik voetbal kijk wil ik plezier zien, als ik een verongelijkte kop wil zien kijk ik wel naar mijn vrouw.

20-04-2018 08:25

Balgobind +1

Blinkt uit? Gvd "9 van de 10 x balverlies 1 x een goeie bal alsjeblieft zeg prijs opkrikkem strik erom heen opdonderen

20-04-2018 08:13

BaddahBing +0

Eerder blagoBLIND, 7,8 van de tien ballen succesvol dat betekent dus GEEN balverlies.
T is vast erg lastig, uitfluiten en kijken tegelijk.

20-04-2018 09:13

Balgobind +1

Sterk man..
Zyech brengt onrust, een verschrikkelijke kop zit erop.
Moet elke bal een wereld bal geven. Jij zult nooit op een beetje niveau gevoetbald hebben dat merk ik al.
Tuurlijk geeft hij af een toe een leuke bal, kan ook echt wel ballen. Maar deze chagerijn mag van mij vertrekken, arrogant geen omschakeling.

20-04-2018 14:10

TOOL +3

Ziyech speelde gister een geweldige wedstrijd. De frustratie van velen zit volgens mij in het feit dat hij ook regelmatig als een dwijl speelt en zich dan verstopt achter: als je risico neemt verlies je ook wel eens de bal. Het gaat niet om het balverlies als je risico neemt, het gaat om gemakzucht en het verkeerd inspelen van een bal over 5 meter of niet volle bak spelen. Stukje zelfkritiek naar buiten toe zou hem sieren en meer begrip onder supporters creëren. Gemiste kans want deze jongen kan zo goed voetballen maar het blijft een soort van haat-liefde verhouden met supporters houden.

20-04-2018 07:48

Balgobind +1

Wat heb jij zitten kijken.dan damn

20-04-2018 08:14

Afca85meer +1

Mooi, prijs opkrikken en wegwezen.

20-04-2018 07:04

mvdk +44245 moderator

Doodzonde, maar daar kom je nog wel achter.

20-04-2018 07:15

Flarkow +0

Verstand thuis gelaten? Knakkie

20-04-2018 07:36

Ajax95Duivendrecht +24162

Totdat we volgend seizoen tegen een ploeg spelen die een dubbeldekker neerzet en er dan ineens niet meer doorheen kunnen komen...

Dan zul je pas zien wat je mist.

20-04-2018 09:03

SuaSulejAjax +0

Hahaha wat een "supporters" zeg. Dit zien andere spelers ook. Die denken nu ook wel 2 keer na voordat ze gaan spelen voor een team met zulke idioten op de tribune. Er heerst zoveel negativiteit rond Ajax. Met name door de "supporters". Of kan ik beter zeggen "verwende kinders zodra ze hun zin (=prijzen) niet krijgen". Als supporters nou hun zin zouden willen hebben, zouden ze de ploeg meer steunen. Maar die oelewappers snappen volgens mij niet dat als het minder gaat, en je vervolgens ook nog eens alles en iedereen uit gaat fluiten, dat je het nog eens 10x zo lastig maakt voor de ploeg. Als een stel verwende babies gaan ze zitten morren omdat ze hun zin niet krijgen. Zijn de naam supporters niet waard. Ik voorspel hele magere jaren voor Ajax. Dit soort negativiteit kom je niet zomaar uit. Dit gaat een droogte van jewelste worden qua prijzen. En dat komt grotendeels door, jawel, die idiote kut fans die dingen als "Ziyech rot op" gaan zingen. Dusja Ajacieden, helaas maar waar, ook de komende jaren zal de prijzenkast niet gevuld worden. Niet met zulke supporters

20-04-2018 01:22

3sterren +20205

Wat doet die Huntelaar nu weer? Scoort hij de o zo belangrijke en bevrijdende derde treffer. Kan iemand KlaasJan aan zijn verstand brengen dat hij daar echt mee moet ophouden hoor. Straks eindigen we nog op de tweede plaats en krijgt De Ligt zo zijn gewenste Europese wedstrijden. En bij een Europees debacle plaatst Huntelaar Overmars weer voor een moeilijke beslissing. Moet hij Ten Hag dan ontslaan, wegens uitschakeling, of moet hij weer in de media roeptoeteren dat er veel progressie in het spel is waar te nemen. En dat Erik eigenlijk hartstikke goed gaat.
Nee, gelul natuurlijk.
Huntelaar sleurt ons eerst door de voorrondes en daarna maakt hij ons weer een keer kampioen.
Go Hunter! ...

20-04-2018 00:29

afca4eva +5957

Een wedstrijd met 2 gezichten. 1e helft was echt tenenkrommend slecht, werkelijk om voor te schamen. De 2e helft knap omgedraaid en met goed voetbal toch nog overtuigend gewonnen.
Kristensen denderde continu over Neres heen en voor het eerst zag ik ook dat hij toch wel echt spelinzicht heeft door driehoekjes te spelen met 1x raken en een bal diep spelen op een lopende speler, dat bleef me misschien nog wel het meeste bij van de wedstrijd aangezien hij bij de eerdere optredens meer leek op een ouderwetse kick and rush-speler.. oftewel een blind paard in het huidige voetbal.
Ook Mazraoui verdient wel een pluim, oogde verfrissend en brutaal met een lichtvoetige techniek, leuke speler!
Ziyech.. tja, zeer triest dat zo'n goeie voetballer waarschijnlijk door de achterdeur gaat vertrekken.
Aan de ene kant geef ik hem gelijk als een aantal leeghoofden je zo behandelen maar het is ook weer een (onterechte) reactie op een Ziyech die in mijn ogen iets te snel op zijn teentjes is getrapt, daar is niks mis mee want iedereen is anders maar Ziyech koos ervoor om op het publiek te reageren en dan weet je dat er in een bijna vol stadion een paar zitten die dat niet pikken. Uiteindelijk denk ik dat het kritische Amsterdamse publiek en een speler met de mentaliteit van Ziyech (komt soms wat arrogant over? of lijkt het op haantjes gedrag?) helaas geen goede match is.

19-04-2018 23:58

Hersenvocht +1

Eens wat betreft Kristensen

20-04-2018 08:23

AjaxIJmuiden123 +0

Maak van mijn part boven de f-side op de 2 de ring een nieuw sfeervak met jongens die wel sfeer willen maken ipv je eigen spelers uitschelden/uitfluiten. Maarja het bestuur heeft het toch allemaal in de greep met een nieuw supportershome en spandoeken in ruil voor stilte en geen bedreigingen naar het bestuur.

19-04-2018 23:50

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

de arena is gewoon veel te groot, het zit voor 50 procent gevuld met zakenrelaties, geschenkkaarten van bedrijven, veel wanabe ajaxsuuporters die alleen maar komen om te ouwenhoeren en te snuiven en amok te maken om erbij te horen, vele zitten gewoon met de rug naar de wedstrijd met elkaar te lullen.
dan heb je ook nog heel veel stille suporters die niet durven te zingen. die stiltes zijn echt eng.
ik heb slechts 1 wedstrijd meegemaakt dat er een super sfeer hing (ajax twente 3e ster)
het ajax stadion had nooit groter moeten worden gebouwd dan 30.000 toeschouwers.
in de meer had je ook vaak stiltes, maar er zaten wel echte suporters.

heb de arena nooit wat gevonden, ik ben blij als ik nog mee ga maken dat het tegen de vlakte gaat en ajax een nieuw stadion krijgt.

vind het ook een ongeluksstadion, wat hebben we er nou in gewonnen. zelfs oranje speelt kak in deze betonnenbak.

20-04-2018 00:02

Pauw +2241

410 jaren waren prima jaren. ‘Beste’ ultrasfeer in Nederland.

20-04-2018 00:20

RichMalone +0

weinig kaas van gegeten jij zo te lezen

20-04-2018 12:13

AFCA-CBS +3

Wtf hebben wij voor harde kern? Beste speler uitfluiten... nu al de tweede thuiswedstrijd op rij aan het ‘staken’??
Voer dan óf harde actie, óf ondersteun Ajax. Wat schiet je op met die stilte? Wordt echt tijd voor een nieuw sfeervak, hopelijk ruimt de clubleiding dat zooitje ongeregeld dat er nu staat snel op

19-04-2018 23:42

Stefanaladin +966

Komt vast volgend seizoen weer terug

19-04-2018 23:45

Maxwell5 +4

Hopen vooral op dat laatste! Die hele kliek van de f-side komt al een aantal jaren m'n strot uit! Stel doorgesnoven volwassen pubers zijn 't!

19-04-2018 23:45

Murph +963

Ga het regelen dan
Van achter toetsenbordje gaat het niet lukken.

20-04-2018 16:21

Balgobind +1

Beste speler?? Onder welke.steen.leef jee PRO

20-04-2018 08:16

AjaxIJmuiden123 +0

Ten hag vd sar en overmars voelen zich nu weer fantastisch na deze zege en het interview voor de wedstrijd. Alsnog blijft het 1 grote chaos met een beschamende f-side en een dramatische leiding

19-04-2018 23:42

michaellaudrup +4660

En voorlopig komt er nog geen einde aan deze oogstrelende ploeg en dito trainer. Spar heeft bevestigd niet op te stappen en ook Haggy blijft gewoon aan volgend seizoen. Dus kaarthouders , prettige wedstrijd;]

20-04-2018 11:32

Cello +52979 moderator

Goed om te zien dat het anti-Ziyech gescandeer werd overstemd. Zo ga je namelijk niet om met je spelers als supporter zijnde. Zo steun je never nooit je club!.

Dat neemt verder niet weg, dat je heus wel voorstander of tegenstander van een speler kan/mag zijn. Voor mij hoeft namelijk Hakim Ziyech ook niet meer in Ajax-1. Het verwachtingspatroon heeft hij namelijk niet kunnen inlossen de afgelopen 2 jaar. Hij heeft ons Ajax namelijk niet als een soort van leider bij de hand kunnen nemen. Let wel, al jaren wordt Ziyech door vriend en vijand de beste speler uit de competitie genoemd. Dat wekt verwachtingen en als je dan eerlijk bent lost hij die niet in.
Eerder noemde ik hem al een soort van momenten-voetballer. Wat ik bedoelde is dat hij soms geniale actie's/passes afwisseld met de meest waardeloze en soms zelfs amateuristische actie's/passes. En de balans daarin slaat toch vaker door naar dat laatste.
Verder vraag ik me af òf Ziyech wel de speler is die mentaal de grotere druk bij Ajax (tov de rest van de Eredivisie) aankan, kan dragen. Misschien zelfs, dat het hoge verwachtingspatroon vaak verlammend werkt bij hem.
Als dat laatste idd het geval is, zal zijn, moet je je afvragen of hij wel de juiste man op de juiste plaats is.
Misschien wel niet. En met dat in mijn achterhoofd heb ik er ook geen goed gevoel bij, dat Ziyech het in de toekomst wel bij Ajax gaat doen, gaat brengen. Uiteindelijk is het een feit dat we met Ziyech geen stap dichter bij een prijs zijn gekomen, immers óók de afgelopen 2 jaar pakten we geen prijs.

En wbt de toekomst zal ik ook niet gauw hebben dat we Ziyech missen, want dat doe je namelijk veelal alleen bij spelers die succesvol waren en succes brachten. En verder, steekballen, crosspasses, actie's aan de bal, vrije trappen.... Ziyech is daarin niet enige die dat kan en zal heus, daarvan ben ik overtuigd, weer een opvolger krijgen bij Ajax.

Ik zou het erger vinden als we voor komend seizoen iemand als De Ligt, Frenkie of David Neres kwijtraken. Want met een straks weer fitte Frenkie de Jong denk ik dat we de opvolger van Hakim allang in huis hebben.

19-04-2018 23:39

koppendicht +4

Je zegt het zelf al: hoog verwachtingspatroon. Ik zou zelf zeggen irrealistische verwachtingspatroon. Want het is nooit goed. Ook al speelt zyiech al wedstrijden goed en is hij momenteel de beste van Nederland, dan is het alsnog: ja maar, hij is niet zo goed als Eriksen, ja maar zijn houding is fout, ja maar hij lijdt ook balverlies, ja maar vorig jaar was hij beter, ja maar hij scoort niet genoeg, ja maar hij is een splijtzwam in de groep. Het is gewoon nooit goed genoeg meer. Vorig jaar was traore de pineut. Ook een speler waar ik van kon genieten. De van bastens, de suarezzen, etc. komen echt niet meer naar Ajax. Dus je moet de mindere kanten van bepaalde spelers op de koop toe nemen.

20-04-2018 04:41

ETM +3

De verwachtingen op voorhand waren ook spastisch hoog. Zelden heb ik zo hard een roep gehoord om een bepaalde speler te halen. Dit komt niet in de laatste plaats door de media. En mensen vergeten wel eens dat niet Ziyech zelf bepaald heeft dat hij zo buiten gewoon goed is. Twente speelde om Ziyech. Alles op Ziyech, die heel veel mocht verprutsen, omdat hij uiteindelijk toch wel met zn assist of doelpunt kwam.
Ik was juist sceptisch. Ziyech was een pure aanvaller met als grootste kwaliteit het bedienen van anderen, maar geen middenvelder die in de kleine ruimte het spel kan verdelen. Een speler die andere spelers nodig had om het vuile werk op te knappen. Een speler die het verschil maakt, maar niet een speler die het team draagt. Ziyech moest zelf gedragen worden..
Ik weet nog goed hoe Bosz vervloekt werd omdat hij m niet meteen op het middenveld zette. Zo sterk was de roep om Ziyech. Alsof hij een soort Zidane was. Ik zag Ziyech toen eerder falen dan slagen.
Bosz speelde absoluut niet met een luie 10. En Bosz wilde een spel spelen waarin er heel veel gevraagd werd bij balverlies.

Ziyech, niet van de 1 op de andere dag, heeft me juist erg positief verrast. In het begin was de afstemming tussen voetballende 6 Schone en zakkende Ziyech niet goed, maar dat werd steeds beter. Ziyech bleek uitstekend te kunnen afjagen, en zijn crosspass pastte uitstekend spelverleggingen na balverovering, ook kon Ziyech technisch de inspeel bal door het midden goed verwerken. Alleen kon hij zijn ei niet echt kwijt in het wegsteken van de aanvallers omdat zij allen types waren die de bal veel in de voet wilde hebben. Wat me tegenviel bij Ziyech en eigenlijk tot op de dag van vandaag is zn scorend vermogen.

Dit seizoen wordt er veel minder om hem heen gevoetbald en is Ziyech veel meer de centrale man waarvanuit gevoetbald moet worden. Dat is een rol die ik hem veel minder vindt passen. Wel heeft hij nu meer aanvallers die meer met zn steekpass kunnen. Zijn niveau is verre van contstant en dat was het wel in de 2de helft van zijn periode onder Bosz.

Ik heb Ziyech dus graag, maar media hebben iets van hem gemaakt dat hij niet is en supporters rekenen hem daar vevolgens op af.

20-04-2018 05:24

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

positief blijven mensen.
we komen er wel weer bovenop.

hopelijk word jong ajax kampioen, dan komt er na 1992 weer een geheel nieuwe prijs in de prijzenkast.
wat betekend dat ajax ook daadwerkelijk alles heeft gewonnen in binnen en buitenland.

19-04-2018 23:33

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

dat zag er niet best uit bij joey pfff

19-04-2018 23:30

Georgio +0

Wat stond het schaamrood mij op de kaken toen een deel van ons publiek " Zyech rot op" begon te scanderen.. Ik kan mij niet herinneren dat dit ooit is gebeurd bij een andere voetbalclub (waar ook ter wereld!), al was het de slechtste speler van het veld.... Bizar en tenenkrommend.

19-04-2018 23:30

de-Ajacied +8

Deze beschrijving hierboven suggereert een anti-Ziyech stemming, maar Het scanderen van de naam Ziyech was veel luider dan het ene spreekkoor tegen Ziyech en de hele kleine fluitconcerten werden steeds overstemd met applaus

19-04-2018 23:27

3*stars*3 +23522

Haha wat is die Toine toch een gluiperd.

19-04-2018 23:22

Redrum +96213

Toine is gewoon een dikke nerd

20-04-2018 00:04

MarkGroothuis +0

Dat we al blij zijn met zo’n 2de helft als vandaag. Zo horen we sowieso in eigen huis maar ook in uitwedstrijden toch standaard elke andere NL ploeg van de mat te spelen?

Als je kijkt naar onze financiële status, jeugdopleiding en faciliteiten hadden we toch allang het Bayern van NL moeten zijn?

De tweede helft vandaag moet de standaard worden.

19-04-2018 23:18

afca84 +0

Lekker denken dat ziyech door een jeugdspeler vervangen kan worden met dezelfde creativiteit, welterusten. Niet fluiten als er niemand een steekbal durft te geven volgend seizoen he..er staat niet zomaar iemand op met die extra kwaliteiten

19-04-2018 23:17

zivkabrimovic +261

Op een of andere manier wil ik iedereen ook gewoon een laatste kans geven. Van fouten leer je, en wéér een trainerswissel is ook niet best. Er zullen vast wat spelers weg gaan zoals Onana en Ziyech. Vang dit op met bijvoorbeeld een Unnerstall en Jensen. Ik zeg maar wat. Bande en Schuurs er volgend seizoen bij, en spelers die terugkomen van blessures.

En dan een frisse start in een gerenoveerd Johan Cruijff Arena.

19-04-2018 23:17

Freddy Al +11

Ziyech prima vandaag, Neres volkomen terecht MOTM , Kluivert onzichtbaar, Schone wel aardig maar tempo te laag, Kristensen beter dan tot nu toe.
Slechte eerste helft, tweede helft beter maar over heel de wedstrijd : te slordig en te laag tempo.

Huntelaar scoorde weer maar Dolberg liet zien dat hij de eerste spits hoort te zijn volgend seizoen.
vd Beek actief maar ook slordig soms.
Wober zo zo . De Ligt weer in orde .
Mazraoui te nerveus in het begin en kwam niet echt in zijn spel.

19-04-2018 23:12

kampioen0809 +1

Ik ben het met je eens dat Dolberg volgend seizoen weer spits No.1 moet zijn, maar waaruit bleek dat vandaag?

19-04-2018 23:14

Mundus +1241

Even over Kluivert. Als ik hem was zou ik heel blij zijn als ik volgend jaar nog bij Ajax MAG spelen. Mamanman wat een drama.

19-04-2018 23:11

didierajax020 +2

Zijn nieuwe Mercedes (zag ik op Social Media) zit vast nog in zijn koppie. Wat een drama..

19-04-2018 23:12

Jajijdaar +1

Geweldig om te horen dat de ''support'' voor Ziyech die stelletje flierefluiters overstemde.

De fluiters tegen Ziyech mogen zich nooit meer een "supporter" van Ajax noemen.

19-04-2018 23:10

Bobbaasje +3

Ik word moe over Ziyech dit en dat. Na Cruijff, Van Basten, Zlatan, Suárez, Eriksen ect.

Staan altijd weer andere spelers op bij Ajax1.

19-04-2018 23:01

10Sneijder10 +3042

Ziyech mag je echt niet in dat rijtje plaatsen...

19-04-2018 23:04

koppendicht +4

ik word moe van de F-side. Stel tere zieltjes met tattoos die gaan lopen janken en duwen, schelden, fluiten en schreeuwen omdat Zyiech niet voor hen wil buigen als een slaaf. Er valt vanalles op de houding van zyiech aan te merken, maar je kunt ook te ver gaan. Bovendien is het dit jaar je beste speler.

19-04-2018 23:18

MarkGroothuis +0

Zonder al zijn assists hadden we nog playoffs kunnen gaan spelen.

19-04-2018 23:19

Dennis1964 +121

F-Side moet een liedje zingen hi ha ho

19-04-2018 23:00

RichMalone +0

kom dat even melden volgende wedstrijd

20-04-2018 12:14

AjaxPassion +3899

Nou, nou, toe maar. Heb ik hier dan een ekte ekte gesignaleerd?

20-04-2018 14:46

PuurGeluk +4810

Oproep van de NS; willen alle uitfluiters zich niet in de spits voor de trein werpen?

19-04-2018 23:00

MarkGroothuis +0

Nog zo’n balletje, net als die fluiters. Hoe oud ben je?

19-04-2018 23:01

Oliveira +0

Willen alle kindertjes van 10 zich klaar maken om te gaan slapen. Niet vergeten je tanden te poetsen en alle lichten uit te doen. A.U.B.

19-04-2018 23:03

AFCA-B93 +5488

Is Ten Hag ook zo gespannen als hij voor de groep staat?

19-04-2018 23:00

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

tja, de resultaten vallen tegen, en bij utrecht ligt die druk veel lager. ik kan me voorstellen dat hij kapot gaat van de zenuwen.

19-04-2018 23:43

didierajax020 +2

AS: Bij de titel mist een T. BlinkT.

19-04-2018 22:58

Oliveira +0

Spellingscontrole hebben ze nog niet uitgevonden. :P

19-04-2018 23:02

MyDreamteam59 +2

Voor en tegenstanders van Ziyech, dat is in principe oké maar laten wij de boel alsjeblieft wel blijven relativeren! Dat VVV is van het niveau Schubbekutteveen 3 !
Vorige week hadden wij hem nodig en niet alleen Ziyech.
Ik blijf bij mijn mening, uitstekende speler maar heel moeilijk te managen.
Indien er een juiste prijs zal worden betaald is het voor beide partijen beter dat hij gaat.

19-04-2018 22:54

Jeugdtrainer +1

PSV had de grootst mogelijk moeite tegen VVV. Het is niet meer als vroeger waar dit soort teams naar de ArenA kwamen alsof ze niks te verliezen hadden. Nee, ze spelen nu om niet te verliezen met 10/11 man achter de bal. Dat is gewoon lastig. Dan heb je het goed gedaan, althans die tweede helft.

19-04-2018 22:57

Knalpot +3624

En als ze toch verliezen dan blijven ze hetzelfde volhouden om maar niet met 5-0 of 6-0 naar huis te gaan maar goed dat snappen er maar weinig, net als dat gelul over verdedigend voetballen.

20-04-2018 00:11

Ellende +324

Dat blijft waar. Maar wel met respect behandelen.

19-04-2018 22:58

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

ziyech is een geniale voetballer, maar hij heeft zuidelijk bloed. die mensen zijn nou eenmaal sneller geiriteerd en geemotioneerd. marokanen zijn zelfs nog lievertjes als je ze gaat vergelijken met turken en grieken. die mensen zoeken elke discussie op.

je gaat echt wel merken als hij weg is. ik heb mij jarenlang dood lopem ergeren aan het doodsaaie en luie middenveld van ajax, zelfs eriksen speelde heel veel wedstrijden ontzichtbaar. ziyech heeft zoveel assists gegeven dat ga je gelijk merken als hij er niet meer is.

ik blijf wel van mening dat frenkie de jong nog veel beter is, zijn passes komen vaak aan en is veel efficienter

19-04-2018 23:51

3*stars*3 +23522

Echt onbegrijpelijk dat er 1-celligen bij zitten die een speler kapot willen maken.
Dieptepunt was dat ''Ziyech rot op'', waar zijn de leiders als je ze nodig hebt!?
Hoop dat hij een leuk WK speelt en naar een leuke club kan.

Gelukkig hadden we Neres in vorm en Ziyech speelde in de 2e helft ook lekker.
Kluivertje niet gezien...

19-04-2018 22:53

Oliveira +0

Ik vind het inderdaad jammer dat er zulke dwazen rondlopen. Maar goed je moet niet overal politie willen spelen en iedereen corrigeren. Dat is nogal een enge gedachte als dat wel zo zou zijn. Ziyech zou het beste zichzelf kunnen opstellen als de wijze en zich niks aantrekken van zulke kreten. Waar je ook komt en speelt je zult altijd dit soort kritiek in welke vorm dan ook tegenkomen. Onbegonnen werk om je daarmee bezig te houden.

19-04-2018 22:57

4EVERAJAX +8407

helemaal akkoord met je! ben een liefhebber van zo'n speler als hij is. Uiteraard kan hij ook verbeteren . Hopelijk speelt hij voortreffelijk op het wk.

19-04-2018 22:58

Jappindo +0

ziyech meegelopen met de spelers langs het publiek na de wedstrijd?

19-04-2018 22:52

AFCA-B93 +5488

Uiteraard, zelfs even geklapt

19-04-2018 22:53

Bjorn +12627

Tweede helft was denk ik redelijk vermakelijk. Nog een keer opladen voor een resultaat en dan kunnen we dit verschrikkelijke seizoen achter ons laten. Langzaam..

19-04-2018 22:51

godofajax1900 +4171

Als AZ gewonnen had en wij ook van psv stonden we vandaag 1e

19-04-2018 22:50

MarkGroothuis +0

Dat meen je niet!

19-04-2018 22:51

godofajax1900 +4171

Ja dat meen ik wel

19-04-2018 22:52

MarkGroothuis +0

Oke thanks, wist ik niet.

19-04-2018 22:54

godofajax1900 +4171

Graag gedaan

19-04-2018 23:03

10Sneijder10 +3042

Kunnen we nu geen kampioen meer worden dan?

19-04-2018 22:54

AFCA-B93 +5488

Kut daar gaat m’n toto..

19-04-2018 22:55

abi +7

Nee, dan had psv gewoon met hun basiself tegen roda gespeeld, en hadden ze die gewoon gewonnen

19-04-2018 23:37

trooop +3885

Best een vermakelijke helft. Trainingspotje natuurlijk, maar die ontspanning zorgde er wel voor dat iedereen weer eens wat meer naar z'n technische kwaliteiten ging spelen. Even voelen dat we heus nog wel een beetje kunnen ballen, het was nodig.
Ziyech lekker gespeeld. Vrijblijvend, maar leuk om te zien.

19-04-2018 22:47

abi +7

Hahahahahahahah voor al die haters! #TeamZiyech

19-04-2018 22:47

MarkGroothuis +0

Ziyech top! Wat een kneusjes op de tribune vandaag met dat gefluit en dat ‘rot op’.

19-04-2018 22:46

makaveli +943

mooi dat hij de fluiters stil weet te krijgen. ik snap et niet ze doen net alsof hij de reden is waarom we een bagger seizoen gehad hebben..

19-04-2018 22:46

Oliveira +0

Is het niet blinkt uit met dus een T erachter?

19-04-2018 22:46

Jeugdtrainer +1

Mooie titel AS!

19-04-2018 22:43

Oliveira +0

Waar Ziyech uitblok werd Neres MOTM. Ach naja, het is maar dat we weten dat die 2 goed hebben gespeeld en belangrijk waren.

19-04-2018 22:45

insectenverdelg +23512

Ook Neres deed t goed. Ook al was hij minder dominant dan Ziyech, met 3 doelpunten en een assist ben je gewoon zeer belangrijk. Maar van mij mocht ook Ziyech Motm worden hoor. Alleen doe5 niet af aan de prestatie van Neres.

19-04-2018 22:48

Jeugdtrainer +1

Jammer hoe Justin Kluivert in het hele duel niet één keer in de 1v1 is gebracht. Dat is gewoon tactisch. Het was volstoppen van het middenveld en hopen dat Ziyech toch die geniale pass geeft. En dat deed hij. Wát een speler.

Tweede helft pakt Ajax het goed op. Ik vroeg in de rust om korte combinaties en die kregen we eindelijk. Je ziet gelijk dat het leuker is om naar te kijken en ook dat VVV daar niet tussen kan komen en niets dicht kan lopen als je het goed doet. En je onderlinge afstanden zijn ook korter zodat je meteen pressie kunt spelen bij verlies, je staat meteen rondom de bal. Moeilijk hè, Erik (en Keizer). Goed opgepakt!

19-04-2018 22:43

trooop +3885

Heb niet heel geconcentreerd gekeken, maar wat was kluivert in godsnaam wel aan het doen? Die liep overal, tot en met rechtsback, maar linksvoor heb ik 'm de 2e helft niet meer gezien.

Dat korte spel is inderdaad zoveel leuker. Straalt overmacht uit.

19-04-2018 22:51

bazza25 +1

F-side was altijd erg origineel .. nu zijn ze verongelijkt richting 1 speler.. echt zo kansloos..

19-04-2018 22:43

insectenverdelg +23512

F side is net zo de weg kwintals ons bestuur. Maar ja Ziyrch gast niet over t clubhuis.

19-04-2018 22:50

Aeter +6634

Zit het bestuur ook massaal aan de snuif? Met zijn allen naar de kliniek dan maar.

19-04-2018 22:50

ARUCAMBA +1

en dolberg?

19-04-2018 22:40

Youri08 +23

Waarom was Veltman aanvoerder?

19-04-2018 22:40

Aeter +6634

Dat is zijn taak.

19-04-2018 22:41

Oliveira +0

Tevreden houden. Lijk me de enige logische verklaring.

19-04-2018 22:41

RusselWestbrook +21

Dat is ie al het hele jaar.

19-04-2018 22:41

Youri08 +23

de Ligt toch sinds een aantal weken?

19-04-2018 22:42

xstaniox +15160

Alleen bij afwezigheid van Veltman...

19-04-2018 22:42

afcas +3803

Nee, die was aanvoerder omdat veltman niet op het veld stond toen...

19-04-2018 22:43

Oliveira +0

Op de aantal westrijden waar De Ligt captain was. Ik snap Youri's zijn vraag.

19-04-2018 22:42

afcas +3803

En dat waren toevallig allemaal wedstrijden waarbij veltman niet in de basis begon...

19-04-2018 22:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.