Vuurwerk ontploft in vak met kinderen

door Sjoerd Valkering 101

Vuurwerk ontploft in vak met kinderen

door Sjoerd Valkering 101

Laatst geüpdatet

Uit protest tegen de hoge toegangskaartjes tijdens de Champions League-duels kwamen honderden fans van de harde kern van Ajax pas enkele minuten ná het beginsignaal van het duel met AC Milan Vak 410 van de Arena binnen.
Meteen gooiden ze vuurwerk - rookbommen, fakkels en rotjes - van de tweede ring richting het veld, maar dat belandde tussen eigen fans in de F-Side en in de lange zijde. Daar zaten tal van kinderen, die ternauwernood ontsnapten aan het ontploffende en brandende vuurwerk.

De supporters ontrolden vlak daarna nog een spandoek, waarin ze hun ongenoegen uitten over de aanpak van Ajax rond de hoge tickets bij de CL-duels.

Mede door het vuurwerk ontstond een rookgordijn, waardoor de Duitse scheidsrechter Felix Brych zich genoodzaakt zag het duel twee minuten stil te leggen. Na een oproep van de stadionspeaker keerde de rust terug.

Ajax kan niettemin de borst natmaken. De Europese voetbalbond UEFA is doorgaans niet mals met boetes als duels in de Champions League worden verstoord.

Lees meer over:
Plaats reactie

skinny hein +0

@arendjan-o nee 013 is achter de goal,foutje

01-10-2010 11:43

arendjan +0

ik wou een kaartje bestellen voor ajax-heerenveen

nu was er nog plek in het extra vak 013

heb je daar een goed zicht?
ik wou een kaartje bestellen voor ajax-heerenveen

nu was er nog plek in het extra vak 013

heb je daar een goed zicht?

30-09-2010 19:03

Huubs +12

Je kan beter in 123 zitten. Zie je in ieder geval nog af en toe wat naar beneden vallen, mocht de wedstrijd tegenvallen. Of je buurman in lichterlaaie zien wegrennen, omdat die net een fakkel in zijn nek kreeg ;-)

30-09-2010 22:29

skinny hein +0

dicht op t veld,lange zijde,dus mooie plekken.Maar wel duur.

01-10-2010 09:56

Balgobind +1

Ach hoort erbij
Ze motten niet zeiken, bommen op rotterdam! bommen op rotterdam!

30-09-2010 14:03

TimmiT +1

Snap de frustratie van 410 maar mss de volgende keer iets anders bedenken.
1 het is gevaarlijk(of er nu gewonden zijn of niet)
2 het kost toch weer geld, en dat hebben we al zoveel
3 een mooie grote vlag en of ee mooi lied is mss leuker en komt beter over.

Maar nu weer lekker die sfeer er in jakkeren mannen van 410

29-09-2010 21:39

mulder7 +0

zwarte dag voor 410

29-09-2010 20:33

020Bovenaan +0

Ik zie geen bommen op mensen komen, of mensen uit paniek weg gaan van uit hun plaatsen onder of naast vak410. Het is gewoon geweldig opgeblazen zeg door Ajax.

29-09-2010 20:13

Daanieeel +0

weetje wat jij moet doen, nadenken. vuurwerk hoort niet in een stadion, je brengt er mensen mee in gevaar. en als jij glashard beweerd dat dit overdreven is, vraag ik me af waar je gevoelens zijn. gvd het zou je kind maar zijn he !

29-09-2010 20:39

Vranzie +1457

Ik zat in 124 dus kan wel degelijk zeggen dat het verhaal niet is opgeblazen. Hoewel, zo ver ik weet, ik geen mensen weg heb zien gaan is er wel een rookbommetje bij iemand in zn sjaal terecht gekomen die direct in brand vloog.

@ skinny hein. Vuurwerk hoort er idd wel een beetje bij maar zorg er iig voor dat een ander hier geen hinder (ik doel niet op rook) van heeft.

30-09-2010 09:15

skinny hein +0

klopt,heb je gelijk in.Maar ach,sommige zijn wat voorzichtiger(verantwoordelijker?) dan anderen.De een neemt weleens n gokkie,de ander snapt dat niet.Gelukkig zijn we allemaal anders,t zou wel erg saai zijn als iedereen t zelfde zouden denken.Zondag lekker winnen van utrecht.Mazzel

30-09-2010 11:47

gerard +317

denken jullie nu echt dat het bestuur anders gaat denken. Heel dom omdat te denken. Alles wordt duurder dus ook de kaarten.

29-09-2010 17:17

gerard +317

En als vak 410 zich niet welkom voelen, zoals dat spandoek suggereert, moeten ze gewoon thuis blijven.

29-09-2010 17:14

AFCACBS1900 +2493

En wie maakt de sfeer dan? Wie steunt Ajax? Jij waarschijnlijk niet.

29-09-2010 17:48

Gabri1964 +0

Gaan dan nu eindelijk eens de ogen open van het bestuur

29-09-2010 16:47

iemand1993 +0

beter controleren op vuurwerk. fakkels oke, maar daar moet je het bij houden. dit verziekt alleen het voetbal en het kost ajax geld/punten. oftewel niemand heeft er wat aan.

29-09-2010 16:35

Luis Lodeiro +0

beter controleren? weet je hoe lang je er nu over doet om uberhaupt het stadion binnen te komen, en dan controleren ze niet eens iedereen. En ze kunnen controleren wat ze willen, het spul komt toch wel binnen

29-09-2010 16:45

1eringzuid2 +7

Wat een hypocriet zooitje hier weer zeg. En een tweedeling tussen supporters van dezelfde!!!??? club. Hoe kenmerkend voor ons aller Ajax!!!! Er zijn 2 rookbommen terecht gekomen, daar waar ze niet terecht hoorden te komen. Vervelend. Maar een big deal?? Gestoorde aktie? Vak 410 opdoeken? "de kleuters komen in aktie"? Hou toch op, prima aktie, ook met vuurwerk! Alleen pech dat die 2 bommen naast het vak terechtkomen. En dan dat hypocriete gezeik vanuit mijn vak? Gaan we ons nu ineens zorgen maken over de reputatie van Ajax, of een boete? Die gasten hebben groot gelijk. Moeten wij betalen voor die managers die hun zakken volproppen en mijn Ajax naar de kloten helpen? Dacht het niet. Ludieke akties? loop al 20 jaar mee bij Ajax, je wordt er mee weggelachen. Nogmaals vervelend dat die 2 rookbommen in een vak terechtkomen waar ze niet terecht hadden moeten komen. Voor de rest een prima aktie. Tenminste nog een paar gasten die niet door die duurbetaalde, al jaren falende, incompetente bestuurders in de maling genomen wensen te worden. Met een recette van +/- 10 miljoen over de 3 wedstrijden, kan Ajax makkelijk die boete betalen!!

29-09-2010 16:14

skinny hein +0

kan t niet beter verwoorden.Plaats deze reactie lekker om t half uur voor alle jankies die t missen....voor 2 van die schijtbommetjes...

29-09-2010 16:40

Vranzie +1457

Ongelovelijk hoe verschrikkelijk kortzichtig (of misschien wel heel erg dom) jullie zijn.

Die 'twee schijtbommetjes' zorgen wel voor blijvend letsel bij niets vermoedende vredelievende Ajacieden. Eierkoek. Daar gaat het hier om. Niet om je leuke statement maar om het veroorzaken van rotzooi.

Kijken hoe jij piept als dit jou overkomt ik denk dat je dan zelf de grootste JANKIE bent.

29-09-2010 18:02

1eringzuid2 +7

Wie hebben er blijvend letsel van dat rookbommetje dan? "vredelievend", je moet bij een krant gaan werken. Kan je ook allerlei verhalen aandikken en van een mug een olifant maken. Wat is er nou gebeurd gisteravond? Er zijn 2 rookbommen op een plek beland waar ze niet terecht hoorden te komen. Vervelend, maar geen big deal! Vervolgens gaat hier de helft een hypocriet verhaal af staan steken. En oh mijn god, ons aller Ajax moet straks een boete betalen. Als Ajax haar eigen trouwe supporters niet naait(wat voortdurend gebeurd, deze entreekaartenprijzen voor de CL zijn het topje van de ijsberg), was dit statement niet nodig geweest!

29-09-2010 18:10

skinny hein +0

ok nog 1 keer dan speciaal voor jou:er is NIEMAND gewond geraakt.En ga je met oud&nw ook zo zeuren?En ik zal de laatste zijn die gaat piepen als ik doof word door vuurwerk bij Ajax.Kom op man,n beetje mannig worden.Vroeger in t Olympisch werden honderden fakkels en matten aangestoken.Vond iedereen prachtig.Nou zijn t 2 rookbommetjes en uche-uche-ik stik...T hoort er toch n beetje bij of niet?Beetje axie en sensatie is toch lekker op zn tijd...

29-09-2010 19:09

Gabri1964 +0

idd volkomen mee eens

29-09-2010 16:51

ili +0

Respect voor jou kerel. Dit is hoe de echte erover denken.

Het is gebeurd. Ja, heel jammer. Een flinke smet is dit op de actie, Maar terugdraaien kan niet. Vergeet het gewoon. Dorgaan met de steun. Hoppa.

29-09-2010 17:13

AFCA260 +0

hulde aan jou kerel, de meeste gasten die hier erover lopen te zeuren en te janken en 410 af zitten te kraken die zijn als Ajax thuis zijn eredivisie wedstrijden speelt nergens te bekennen, ze denken gelijk een grote bek te kunnen hebben omdat ze toevallig een keer de ArenA van binnen hebben gezien.

30-09-2010 15:52

chrissy49 +2

Tis gewoon .. niet normaal dat er vuurwerk wordt gegooid richting medesupporters, waaronder kinderen!
Maar die vreselijke klote prijzen moeten wel omlaag..

29-09-2010 16:08

rimAFCA +0

je kan het hier niet over hebben en dan heel 410 de schuld geven..
heel triest alser vuurwerk van de 2e naar de 1e ring word gegooid, per ongeluk? gelul..
kan je nog zo boos zijn omdat het de groep is die ajax overal en altijd steunt, sommige dingen gaan te ver.
verder vond ik de sfeer gister verre van zoals het bij een Cl pot hoort..
sfeervak maakte gister hun naam niet waard.

29-09-2010 16:03

ajaxmike +0

Dat mensen het duur vinden begrijp ik! Dit zijn mensen die Ajax door dik en dun blijven steunen... dus zo'n actie met de spandoeken en later binnen komen begrijp ik volledig!

Maar door vuurwerk af te steken, rookbommen te gooien denk even na zeg!!!
Wat nou als er daardoor gewonden waren gevallen? Wat dan? Denk na over jullie acties en wat voor gevolgen deze heeft!!

Dat de F-side masaal zong: Laat je club maar in de steek...
Gaat me wat te ver, maar ik vind het 100% terecht dat de kosten verhaald wordt op vak410!

29-09-2010 15:15

Spinx +0

Precies!

Nadenken.. daar heeft het even aan geschort.

Pik de boosdoeners er tussen uit, de rest kan dan laten zien dat ze ook op een normale manier achter hun club kunnen staan!

29-09-2010 15:22

Hanneke +1

Amen!

Goed dat mensen uit de F-Side duidelijk maakten dat dit te ver ging.

29-09-2010 15:59

Lange +0

Er zijn zat gasten die roepen dat ze supporter zijn maar de arena nog niet van binnen hebben gezien. Ik doel op deze mensen uiteraard

29-09-2010 14:40

ajax1roy +106

en wat zou dat in vredesnaam uitmaken
snap niet wat je nou dom loopt te lullen man

29-09-2010 15:05

Lange +0

dan snap je het niet

29-09-2010 15:06

hyun jun suk +0

zie afca.nl daar is duidelijk te vinden dat het verhaal is aangedikt door kakkerlakkenkrant AD

29-09-2010 14:23

RobertoStrife +2

AFCA.nl is allang zijn geloofwaardigheid verloren.

29-09-2010 15:51

ili +0

Het is gebeurd. We kunnen het niet meer terugdraaien. Stament is gezet.

Dit incident is smet op onze actie. Helaas. Maar het is nu helemaal zo. Veranderen kunnen we het niet meer.

Vergeet het en steun met ons Ajax.

Wij gaan door.

29-09-2010 14:12

ajaxfancenter +0

Al met al gewoon super vette chaos. Vuurwerk had alleen niet naar beneden gemogen, geen respect voor de gene die het deden. Hopelijk ging het niet express maar dat zullen we nooit weten, alleen de gene die het heeft gedaan weet dat.

29-09-2010 13:48

martijnnk +0

Het is gewoon fout gegaan,doordat er vuurwerk naar beneden is gevallen( ik weet 100% zeker dat dit nooit de bedoeling is geweest!). Voor de rest vond ik het 100% terecht wat 410 heeft gedaan. Doen zij het niet, doet niemand het niet.

En dan blijven we eeuwig aan die prijzen vast zitten.
Het bestuur zal nu nog wel 3x nadenken de volgende keer...

29-09-2010 13:14

ili +0

Helemaal mee eens gozer,

Wij hebben dit gedaan voor onszelf maar ook voor de andere supporters. Anders had niemand het gedaan. Incident is een smet erop, maar het is gebeurd. Jammer. Maar we moeten er niet in blijven hangen.

Vergeet het en richt je op volgende match mensen...

29-09-2010 17:15

ajax1roy +106

ach ik hoor hier de discussie nog
over wat 410 wou

1 kaarten goedkoper
2 ze wouden een groter vak

en wat hebben ze bereikt
ze kunnen het allebei vergeten
door niet na te denken
en dat is zo super dom

29-09-2010 13:00

Lange +0

Het grappige is dat de "F-side" helemaal niet meer bestaat. Al die pannelappen op 127 zijn allemaal boeren die paar keer per jaar komen en een grote bek hebben over 410 tenzij ze zelf geen moer voorstellen met thuiswedstrijden. Halve tribune is leeg, niemand zingt, en ze kunnen alleen maar zeiken.

F-side lachertje

29-09-2010 12:48

Zuid +0

een toontje lager mag ook vriend.....anders kom je op 125/126 maar ff vertellen wat je van die jongens daar vind....er is meer in het supporterswereldje dan zingen...

29-09-2010 12:52

Lange +0

125 staat los van 127 gap

125 zijn de echte, 127 zijn pannelappen

29-09-2010 12:54

Zuid +0

is de 'fside' dan alleen 127? volgens mij is dat heel zuid 1e ring....nuanceren mag ook wel!

29-09-2010 12:57

Lange +0

Je weet zelf ook wel dat de F-side van vroeger niet meer bestaat. De ouwe echte f-side jongens chillen hem nu rustig op 125. Daar heb ik respect voor, hun hebben de reputatie van de harde kern van Ajax opgebouwt, maar die 127 nerds zetten hun ook altijd te kijken, dat zijn gewoon boeren.

29-09-2010 13:00

Tinus2000 +0

Als het vuurwerk in het vak was gebleven, had ik het een super actie gevonden. Boodschap duidelijk. Statement duidelijk. Fakkels (ondanks de boete) super voor de sfeer. Enige jammere is idd dat het vuurwerk buiten het vak belandde. Al geloof ik absoluut niet dat wie dan ook uit 410 denkt: 'Zo, deze ga ik eens even bij een klein klind in zijn nek gooien'. Kortom, jammer dat het wat uit de hand liep, maar belachelijk om zo'n beetje de meest trouwe supporters (die met Zuid drie keer zoveel sfeer maken als de hele rest bij mekaar) nu opeens als kindjes of sukkels af te schilderen. En ik ben niet eens een die hard supporter die wekelijks gaat.

29-09-2010 12:44

YID +165

helemaal mee eens!

29-09-2010 13:12

Basso +0

WAt een stel hersenloze mongolen daar op 410.
Had echt wel respect voor de jongens daar, maar met dit soort lompe acties bereik je niks.
Ze zijn heel belangrijk in de Arena, maar niet de baas!!!! Stelletje maffen daar.
Kinderen enz in gevaar brengen.....mafkezen, beetje bier beetje snuiven en paar mensen in gevaar brengen, ja zo krijg je wel de aandacht van het bestuur, maar wel in negatieve zin.

29-09-2010 12:42

Spinx +0

Die rukkers hebben niet door dat ze altijd aan het korste eind zullen trekken..
Als je gewoon na denkt weet je dat de boete gewoon doorberekend gaat worden aan de supporters..

¤ 150,-- voor een kaartje is toch een lachertje man!
Wij betaalde ¤ 220,--, als je het te duur vind kom je toch niet!

29-09-2010 12:40

Oulida +0

En maar slap lullen over dat ze geen respect krijgen. Wat denken zij wel niet dat ze doen zeg? De enige die mijn respect krijgen zijn de spelers! Niet de mensen die met vlaggen staan te zwaaien. Ziet er hartstikke leuk uit hoor. En als ze dat willen moeten ze dat lekker blijven doen. Maar ze moeten niet gaan denken dat ze het voor de rest van de arena doen. En dat wij daarom maar respect voor ze moeten hebben.

Val de rest van de supporters er niet mee lastig. Omdat wij niet met vlaggen staan te zwaaien maar liever aandachtig naar de wedstrijd kijken, maakt ons niet minder supporter

29-09-2010 12:39

ajax4perez +9568

als eerste is het prima dat de vaste supporters (410 en f side) gaan protesteren omdat het hoge bedragen waren.
Desalniettemin vind ik het schandalig dat het zo moet, de club is ze al tegemoet gekomen met een vergoeding van 15 euro. Ze hadden hier een goede bedoeling mee en dan gebeurd er zoiets.
Spandoeken, tijdelijk een wedstrijd neit bezoeken met duidelijk spanddoek in 410 prima echt waar! maar GEEN VUURWERK.
je ziet nu wat er van komt, en het was vast niet de bedoeling dat het bij de supporters komt maar dat risico heb je wel mee te maken.

Aangezien de wedstrijd even heeft stil gelegen zal ajax wel een fikse boete krijgen en mocht dat een geldboete zijn of een wedstrijd zonder supporters dan wordt ten eerste je passepartout wel heel duur en heb je er 49000 supporters ook mee en dat is zwaar onterecht.
Mocht het uitdraaien op een "gelukkige" geldboete dan snap ik het bestuur dat ze zeggen dit wordt verhaalt op de supporters maar dan alleen van 410!

Wij willen allemaal dat de arena vol zit en er een super sfeer heerst in de arena maar aangezien je dit soort akkefietjes blijft houden zullen de kaarten alleen maar duurder worden en de veiligheid neemt niet toe dus zullen er steeds meer mensen zijn die zeggen helaas mij niet meer gezien met dit soort wedstrijden.

29-09-2010 12:00

JeffreyAFCA1 +619

kk kinderen in dat kut vak 410

29-09-2010 11:55

Zuid +0

nou ga ik niet alle reacties lezen die er gegeven zijn,maar ik vond het weer tekenend voor ajax hoe snel er tweespalt was tussen beide (ajax)supportersgroepen.ten eerste vind ik eht volkomen terecht hoe en waartegen 410 protesteerd!iets waar (zo goed als) IEDEREEN over loop te zeiken (de prijzen) pakken hun aan op een manier die ik goed vind!om alle ludieke acties lacht ajax dat is in het verleden wel gebleken.ik vind zowiezo dat ajax wel vaker lak heeft aan haar (trouwe!!) achterban.ten tweede ben ik van mening dat het natuurlijk nooit de bedoeling is geweest om vuurwerk op een lagere ring in een vak tussen ons eigen publiek te laten belanden.volgens mij is er vuurwerk vanuit de ingang naar beneden gegooit wat over de reling is gevallen.dat is natuurlijk erg DOM en daar zit voor die jongens een duidelijk leerpunt.vanaf het moment dat die jongens van noord naar zuid zijn gegaan waren we (hierom) erg kritisch, echter is er tot op de dag van vandaag nog nooit iets gebeurd!!!!sterker nog de sfeers is met een kleine 800 % omhoog gegaan en ik denk dat dat iedereen wel met me eens is!nu gaat het 1 x 'fout' en worden teksten als namaak supporters,kinderen,sukkeltjes en zelfs de oude songtekst 'can you hear the fside sing' werd van stal gehaald...TRIEST!! laat die jongens doen wat ze doen (desnoods met wat begeleiding van de wat oudere supporter en sta voor elkaar en voor de club (dat wat de club duidelijk niet voor ons doet)!

29-09-2010 11:39

Mokum31 +6179

Niet slim...waarschijnlijk zat ik in de buurt vd filmer
Lekker een bengaalse fakkel op je harses en een bom erachteraan.
Snap het protest wel alleen de vuurwerkaktie niet.
Security stelt ook geen reet voor.

29-09-2010 11:39

Robinjo1988 +1

Niet slim om dat vuurwerk naar beneden te gooien.
En hoezo 153 euro? hun betalen toch een meier?

29-09-2010 11:26

Stuyvesant +1453

Dat is de F-side. Die ¤ 153,24 is de prijs die je op VAK410 zonder kortingen betaald.

29-09-2010 11:30

Fresh +17

Jammer van vuurwerk in een kindervak maar ook duidelijk een nodige actie. Die prijzen zijn bizar dit jaar. Thanks 410!

29-09-2010 11:07

Tpes +1

410?? 428!

29-09-2010 11:16

aJaxppy +0

Het is allemaal een beetje dubbel.Ajax heeft zich als paspartout maffia opgesteld en daardoor was de sfeer gister in het stadion een heel stuk minder dan bijvoorbeeld tegen kiev Mensen die wel veel geld over hebben voor drie wedstrijden zijn net zo goed supporter als mensen die minder betalen. Echter dat merkte ik zelf ook zijn ze een stuk minder hartstochtelijk als de mensen die er normaal zitten. 100% prijsverhoging is schandalig. Echter mensen verwonden door onverantwoordelijk omgaan met vuurwerk is niet handig. De boete die Ajax krijgt .. kunnen ze makkelijk betalen want die hebben wij indirect betaald... zonder 410 is de sfeer echt stukken minder in het stadion...

29-09-2010 10:56

djezzef +0

op het vuurwerk dat in de eerste ring beland na vindt ik het een goede actie. prijzen zijn niet normaal meer!!! toch ga je omdat zoals ze al zeggen: club liefde heerst!!!! ik blijf gaan om ons aller ajax te steunen. dat het vuurwerk in de eerste ring mag gewoon niet. daar zitten ook supporters. vondt het spandoek voor seedorf ook mooi. oud ajacieden zijn altijd welkom in de arena!!

29-09-2010 10:53

pwie +1

Jullie praten allemaal wel heel slecht. Je kan dit gewoon verwachten ze doen die protesten ook voor jullie allemaal. Maar jullie vinden schijnbaar de prijzen wel normaal? Ze hadden beter op moeten letten met het vuurwerk maar gelukkig zijn er geen gewonden.

29-09-2010 10:52

djezzef +0

op het vuurwerk dat in de eerste ring beland na vindt ik het een goede actie. prijzen zijn niet normaal meer!!! toch ga je omdat zoals ze al zeggen: club liefde heerst!!!! ik blijf gaan om ons aller ajax te steunen. dat het vuurwerk in de eerste ring mag gewoon niet. daar zitten ook supporters. vondt het spandoek voor seedorf ook mooi. oud ajacieden zijn altijd welkom in de arena!!

29-09-2010 10:51

Lange +0

Ik vind het echt onbegrijpelijk die reacties hiero.
Om te beginnen, vuurwerk dat in andere vakken belanden was natuurlijk niet de bedoeling. Op het veld daarintegen is prima!
Wij hebben laten zien dat we het niet eens zijn met de absurde prijzen, en hebben er voor gezorgd dat Ajax ONS geld meteen kan overmaken naar de FIFA. OFtwel we hebben laten zien waar we voor staan.

En iedereen die loopt te zeiken dat we Ajax benadelen en dat soort bullshit, hou aub op man, je word opgelicht door het bestuur waar je bij staat.

ULTRAS

29-09-2010 10:45

673 +0

Jij bent de enige met wie ik kan praten, Al die tv supporters hier. En natuurlijk was het niet de bedoeling om vuurwerk uit het vak te gooien !! alleen de ''supporters'' die dat deden waren van die pubers die voor het eerst op het vak stonden, geloof mij.

29-09-2010 10:55

PietBon +2

Ja je wordt opgelicht maar als je dat niet wil dan ga je toch gewoon niet. Het stadion zat tot de laatste plaats vol dus er waren genoeg mensen die het er wel voor over hadden. Nu benadeel je je club. En nu niet roepen dat Ajax jou benadeeld want je hoeft geen kaartje te kopen. Je kunt ook gewoon thuis blijven.

29-09-2010 11:35

AFCA37 +12

Ben het met je eens piet maar niet zeggen stadion zat vol want dat is nou wel een probleem voetbal word voor de rijken en ja die lachen om die prijzen en de and mensen kunnen straks niet meer krijg je net als bij az klapvee en al comentaar als je ff gaat staan enz en dat willen we toch ook niet moet wel voetbal in de beste beleving blijven

29-09-2010 11:39

pwie +1

Het valt te verwachten laten we eerlijk zijn?

29-09-2010 10:37

frankv +0

ze hadden het hele vak moeten schoonvegen en een jaar stadionverbod geven!!!!!!!!!!!!!!!!!

29-09-2010 10:36

Stuyvesant +1453

Waarom? De meesten stonden op het moment dat dit gebeurde op de omloop. Ik kwam pas het vak op op het moment dat de speaker omriep dat er geen vuurwerk meer gegooid mag worden. Hoe kan ik dan in vredesnaam aangepakt worden omdat anderen met vuurwerk gooien?

En VAK410 verspeelt hiermee inderdaad een hoop goodwill bij zowel de club als de medesupporters. Ben bang dat dit als een boomerang naar VAK410 terugkeert. Ik verwacht dat we de komende wedstrijden (en misschien de rest van het seizoen) geen sfeeracties meer mogen houden en dat de geluidsinstallatie wordt dichtgedraaid.

29-09-2010 10:38

AfcaYid +0

Typisch geval van een enkeling die het verziekt voor een grote groep. Waarschijnlijk was het iemand die voor het eerst op het vak stond, zich laat opfokken op de omloop, het vak opstormt en zonder na te denken die bommen naar beneden pleurt. Vanaf de tweede ring met vuurwerk gooien is sowieso gekkewerk. Kijk bij F als je vooraan zit heb je tenminste nog een lege gracht voor je, daar is het gevaar een stuk minder. Denk dat 410 voorlopig al hun krediet kwijt zijn bij zowel de club als de supporters, ook al is het niet terecht om dit ze allemaal aan te rekenen.

29-09-2010 10:35

driesajax +0

Precies!

Daarom zou het ook mooi zijn als binnen vak410 die jongetjes die dit veroorzaakt hebben eens hard aangepakt worden. Er moet vast wel een soort van hierarchie zijn, hupsakee zorg er zelf voor dat dit vuilnis dat zich supporter noemt verdwijnt uit jullie vak.

Verder heb ik niets dan puur respect voor 410 want als je zo een sfeerloze betonnen bak kunt omtoveren als de arena, in een stadion vol sfeer verdien je ook respect. Maar door kleuters zoals gisteren verspeel je veel van dit respect. En ook de actie klopte, maar ik denk dat de boodschap ook overgekomen was zonder vuurwerk en dergelijke. Jammer gemiste kans

29-09-2010 11:16

Lange +0

Man alle brave burgers zijn weer boos, want al hun brave centjes worden overgenaamt naar de FIFA.

HEERLIJK! WIJ ZIJN AJAX

ULTRASSSSSSSSSSSSSSS

29-09-2010 10:26

Vranzie +1457

Brave burgers of trieste kindjes met een calimero complex?

Vergeet niet dat de mensen in het vak onder 410 (dus 124) meer geld neerleggen voor een kaartje!!!!!!!!
Zo hebben zij het over 154euro en betalen we in het vak124, 220euro. Toch zijn we erbij, toch laten we ons horen in het stadion en staan we niet de boel te verstieren! Wij laten ons wel op een andere manier horen over deze kwestie.

Als dat geen clubliefde is. Stelletje snotapen

29-09-2010 10:45

Lange +0

Jullie laten helemaal niks horen, jullie gaan braaf betalen braaf zitten arena kaartje halen en betalen maaaarrrrr

en al die mensen komen 3 per jaar, wij altijd!
Uit, thuis, beker, CL, oefenwedstrijden, voorrondes.
als er maar 24.000 man zitten

29-09-2010 10:53

PietBon +2

Wat een sukkels die van 410. Ik zou het vak isoleren met ME'ers en ze allemaal een stadionverbod geven. Dan komer er weer plaatsen vrij voor echte supporters. Als je de prijs te hoog vindt dan koop je toch gewoon geen kaartje.

29-09-2010 10:01

Stuyvesant +1453

Hé Piet. Lees de eerdere reacties. Op het moment dat dit gebeurde stond het merendeel van het vak nog op de omloop. Je wilt nu het gedrag van een klein gedeelte van het vak afwentelen op het hele vak. Hoezo generaliserend?

29-09-2010 10:06

gerard +317

En dat vak moet sfeer verhoogend zijn. Nou volgens mij zat de sfeer er al flink toen ze dat vak in kwamen. Stelletje randdebielen met een IQ van een fruitvlieg. Leed was niet te overzien geweest als daar echt slachtoffers waren gevallen.

29-09-2010 10:00

JoodtdDood +0

Na verluid was dit een aktie gericht op Thom Hermsen en ArieB!

29-09-2010 09:57

vanreenen +10338

Wanneer er door de UEFA boetes worden opgelegd, en daar kan je op wachten,aan Ajax is het niet zo moeilijk. De daders zijn wellicht bekend. Of in elk geval bekend bij de overige supporters uit dat vak. Laat Ajax de kosten maar op die ontspoorden verhalen. Je moet toch wel aardig gestoord zijn als je vooraf weet dat er hoge boetes staan op het verstoren van de wedstrijd. Dan ga je je club toch niet benadelen met het gooien van vuurwerk!!

29-09-2010 09:53

Vranzie +1457

Ik zat in het vak 124 waar alles neer kwam. Niet echt een pretje. OVerigens spuugen en gooien de heren van 410 wel vaker dingen naar beneden maar dit was echt belachtelijk.
Op het moment dat dit gebeurde stonder er 3 medewerkers van de Arena al foto's te maken van de gooiers. Ik hoop dat het resultaten opleverd en dat deze gasten iig de ziekenhuis rekening van de vrouw voor me voor hun neus krijgen. Aardig wat brandwonden in je nek is niet echt een pretje.

29-09-2010 10:10

AFCA1975 +0

De F-side is hier nog niet klaar mee.

29-09-2010 09:44

JuztPaultje +0

Ik stond gister ook op Vak410 maar wat een aantal debielen hebben gedaan is niet normaal. Op de omloop was er al gezeik dat sommige er niet mee eens waren en was het al moeilijk lucht happen. Het is weer een klein groepje dat het moet verpesten voor de rest. We kraken nu allemaal Vak410 af maar vergeet niet toen het gebeurde een groot deel 1400 man gewoon nog op de omloop stond en ook niet met de actie eens waren. En het liefst in het begin al naar binnen waren gegaan.

29-09-2010 09:41

gerard +317

Dan wordt het tijd dat de goedwillende van dat vak eens stelling nemen tegen die randdebielen. Maar dat zie ik nog niet gebeuren

29-09-2010 10:06

ELPISTOLERO +3

Ik zie hier in de reacties veel mensen die het alleen over de hoge boetes hebben. Tuurlijk, dat is klote, maar het lijkt me een belangrijkere zaak dat er vuurwerk op eigen supporters is gegooid, al dan niet expres..

29-09-2010 09:34

eros +4824

Normaal gesproken sta ik achter 410, maar gisteren zeker niet!
Wat een staatsdebielen! Weet je wat dit ajax weer gaat kosten,..Die duren kaarten die je nu gekocht hebt, die zijn hierdoor misschien volgend jaar nog wel duurder want het geld moet ergens vandaan komen!
Denk toch is na,... stel debielen!

29-09-2010 09:32

MdH_AFCA +0

Actie van het begin snap ik wel maar het was niet handig.

Als vak doe je de actie maar op de omloop was al te merken bij vele mensen dat ze het er niet mee eens waren. Vele ouderen stonden de jongeren aan te kijken van wat ze nou aan het doen waren.. Zo kreeg je veel frustraties en dat was ook gelijk de reden dat het minder hard ging dan andere keren op het vak.

Tevens was het erg gevaarlijk. Het woordje 'loveparade' viel al paar keer. Het was zo nauw en iedereen wilde naar binnen! Het was letterlijk luchthappen en stel je voor er was iemand gevallen...

Standpunt is gemaakt, maar of de heren van de directie er iets mee doen? Misschien met het vuurwerk..

Tegen Auxerre weer knallen!

29-09-2010 09:22

AFCA37 +12

Laat duidelijk zijn dat kinderen en mensen in gevaar lopen door rookbommen en fakkels niet moet kunnen. Ben wel van goed vertrouwen dat het hele voorval niet met opzet is gedaan en dat ook niet meer voorkomt. Vind voor rest het wel sfeer hebben dus hoop nog vaak te zien maar niet meer naar beneden gooien

29-09-2010 09:06

YID +165

niet met opzet? Er vielen meerdere stukken vuurwerk naar beneden...

29-09-2010 09:20

AFCA37 +12

Nou ik neem aan dat ie in de gracht moesten komen of veld?? Ik ben ook niet mee eens hoor maar vuurwek zoals fakkels en rookbommen moet kunnen zolang ze maar op eigen vak houden. Weet niet van welke generatie je bent maar in jaren 90 bijv ajax torino Uefa cup finale waren er wel 1200 fakkels in stadion en knal vuurwerk toen kon het ook. Wil nogmaals niet zeggen dat dit kan want dat mag natuurlijk nooit gebeuren

29-09-2010 09:45

JuztPaultje +0

Of het nou kan of niet.. Je gooit geen vuurwerk naar beneden. Je kan toch nadenken wat de gevolgen kunnen zijn. Z'n debiel ben je toch niet.. Hou het lekker in je hand vast of gooi het voor je neer.

29-09-2010 09:50

YID +165

Dat is geen vergelijking, het Olymisch Stadion is wat anders als de Arena. Je gaat toch geen vuurwerk naar beneden lopen gooien, voor de rest een goede actie.

29-09-2010 09:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.