Vertrek Gravenberch nagenoeg uitgesloten: 'Is nu het beste om te blijven'

door Thijs Zwagerman 44

Bron Ajax Showtime

Vertrek Gravenberch nagenoeg uitgesloten: 'Is nu het beste om te blijven'

door Thijs Zwagerman 44

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

De kans is heel groot dat Ryan Gravenberch ook komend seizoen voor Ajax speelt. De achttienjarige middenvelder beleefde dit seizoen zijn definitieve doorbraak in de Ajax-hoofdmacht en groeide uit tot één van de sleutelspelers in de Amsterdamse kampioensploeg, maar desondanks is een vertrek niet aan de orde.

Volgens vader Ryan Gravenberch senior moet zijn zoon komend jaar namelijk eerst aantonen dat hij stabieler kan presteren dan dit seizoen. Zolang dat niet het geval is, is een Ajax-vertrek nagenoeg uitgesloten. ‘Die laatste stap moet hij bij Ajax zetten. Dat moet gewoon en dat heeft hij nog niet gedaan. Ik wil dat hij bij Ajax volledig tot wasdom komt, dus wat mij betreft blijft hij gewoon bij Ajax. Hij heeft nu pas één volledig seizoen gespeeld en dat was natuurlijk best goed, maar komend seizoen zal hij nóg beter moeten spelen. Dan moet hij ondanks zijn leeftijd echt één van de dragende spelers zijn, zeker als hij het EK gespeeld heeft.’

Vader Gravenberch stelt dat zijn zoon op mentaal vlak nog enkele stappen moet zetten en vindt daarnaast dat de middenvelder ook in de hiërarchie moet gaan klimmen. ‘Volgend seizoen komt hij er in de kleedkamer niet meer mee weg als hij meerdere wedstrijden op rij slecht speelt. Ik vind echt dat hij eerst nog een stap bij Ajax moet zetten. Hij moet klimmen in de hiërarchie en binnen de selectie meer voor zichzelf gaan opkomen. Daar ga ik hem niet toe pushen, dat heeft bij Ryan geen zin. Maar hij realiseert zich dat ook wel. Hij denkt zelf ook dat het voor hem nu het beste is om bij Ajax te blijven. In mijn hart - en ook in dat van Ryan - ontwikkelt hij zich eerst nog verder door bij Ajax voordat hij een stap hogerop gaat zetten.’

Zodoende zullen de geïnteresseerde Europese topclubs voorlopig geduld moeten hebben met het aantrekken van Gravenberch. De jonge rechtspoot kan naar verluidt rekenen op (sluimerende) interesse van Juventus, Liverpool en Real Madrid, maar een vertrek bij Ajax is deze zomer dus zeer onwaarschijnlijk. Gravenberch heeft in Amsterdam nog een contract tot medio 2023.

Dit artikel is afkomstig uit een groot interview met Ryan Gravenberch senior over het schitterende kampioensjaar van zijn zoon. Lees het hele stuk hier:

Lees meer over:
Plaats reactie

Laudrup10 +17172

Zijn de gesprekken al gestart dan ? Heb er niks over gehoord namelijk. Verstandige teksten van pa en Ryan komt zelf ook verstandig en zelfkritisch over. Hopelijk tekent ie twee jaar bij dan kan die over twee jaar voor de jackpot naar elke club.

04-05-2021 21:02

3*stars*3 +23546

Ik ben echt fan van Gravenberch maar verwacht niet dat hij nog gaat verlengen en denk dat hij voor een “prijsje”, volgend jaar de deur uitloopt.
Of, nog erger transfervrij omdat Mino weer zijn spelletje gaat spelen vanaf september/oktober 2022.
Maar hoop dat ik ernaast zit...

04-05-2021 19:43

Msc +14160

Gratis de deur uitlopen gaat niet gebeuren daar zorgt overmars wel voor. Situatie met brobbey is echt anders

04-05-2021 21:59

4-3-3 +3515

Verstandige woorden, maar nog een jaar blijven betekent ook bijtekenen voor een jaar.
Wees Ajax dankbaar en betaal de club terug voor de tijd die ze in je hebben gestoken en de kans die je gekregen hebt om het te laten zien en teken bij!

04-05-2021 18:50

Spielmacher +10772

Vrij bizar om zo een jongen al op zijn achttiende, negentiende naar het buitenland te schrijven. Honderd competitieduels in Ajax1 moet toch een soort minimum worden om niet alleen financieel, maar ook sportief gewin uit de jeugdopleidig te halen.

04-05-2021 17:58

vandenhaas +3465

Ja ik vind dat ook wel. In het begin krijgen jeugdspelers ook altijd veel krediet, maar echt heel veel heb je er dan nog niet aan. Al die wedstrijden gun je de jeugdspelers en hoop je dat ze zich ontwikkelen, maar de meesten spelen uiteindelijk hooguit een goed seizoen bij Ajax. Gelukkig lijkt dat langzaamaan iets te veranderen. Maar uiteindelijk leid je toch op voor de Europese top. Maar dat is in ieder geval beter dan opleiden voor de middenmotortjes.

04-05-2021 18:27

GvanAchteren +871

Ajax moet hem nu wel verkopen, anders gaat het hele verdienmodel naar de filistijnen. Volgend jaar nog een fooi, daarna gratis weg. Als hij nu niet wil verlengen dan zal hij het waarschijnlijk nooit willen. Is doodzonde, maar alleen met CL gelden redden we het niet meer en die zijn bovendien ook geen zekerheid. Deze manier van handelen (Brobbey) zal alleen maar vaker gaan voorkomen. Eventueel verlengen met afspraken over een (lagere) verkoopprijs zoals nu al af en toe gebeurt, is misschien de beste way-out.

04-05-2021 15:54

Ajax1114 +19393

De Gravenberchjes hebben al lang hun strategie bepaald. Hij zal zeker niet vertrekken deze zomer en je moet zelfs niet raar staan te kijken als hij nog twee jaar blijft. Zij hebben geen haast en weten dat hij alleen maar meer kan vragen met nog meer wedstrijden in Ajax 1 achter zijn naam.

04-05-2021 17:38

Juan62 +46418

Ik snap zowiezo niet waarom we het erover hebben
Altijd dat wegschrijven van Ajax spelers, op te jonge leeftijd.
Laat hem eerste de bekende vlieguren maken, een seizoen of 3
En hopen dat hij de genoten opleiding waardeert en bijtekent om als record verkoop de club te verlaten.
Om vervolgens 5 jaar later lekker voor zijn cluppie in Amsterdam weer te komen spelen

04-05-2021 15:24

4-3-3 +3515

Dat is het ideale scenario voor Ajax. Maar voor de echte toppers zal dat geen optie meer zijn, vrees ik.
Hoewel Ajax al heel veel heeft aan de terugkeer van spelers van het niveau van Blind en Klaassen, zou het Ajax pas echt een grote stap omhoog helpen als er weer iemand van het niveau van Rijkaard terugkomt op een goed moment.
Ik heb nog stevig op mijn netvlies staan wat er dan opeens allemaal mogelijk kan zijn voor Ajax. =D

04-05-2021 19:05

Juan62 +46418

Daarom met De Jong en co beginnen

05-05-2021 11:11

Tinus +10408

Ik heb altijd gemengde gevoelens bij dit soort berichten. Ajax biedt Ryan een podium om te schitteren, maar in deze fase van zijn carrière vooral nog om te ‘falen’. Volgend jaar kan Ajax pas echt een beetje gaan profiteren als zijn spel steeds beter en stabiel wordt. Intussen speelt bij de Ryan en z’n pa al de gedachte aan een transfer. Moeten wij nu dankbaar zijn dat hij misschien nog één jaar blijft?
Daarnaast wil Ajax hem denk ik alleen houden als hij nog een minimaal een jaar bijtekent, want met een contract van één jaar loopt hij volgend jaar voor een fooi de deur uit. Precies zoals die Italiaanse speknek het heeft.

04-05-2021 15:12

nicolletagliafigo +173

Toch best gek dat we blij moeten zijn als een 18 jarige jongen nog een jaartje bij ajax wil blijven. Weinig club liefde te bekennen bij de nieuwe generatie.😪

04-05-2021 14:43

Picasso +6680

Toptalent en mooie speler om naar te kijken. Heeft een goed seizoen gespeeld. Denk dat het een verstandige jongen is met een nog verstandigere vader, en dat we hem voorlopig nog zullen zien schitteren in het shirt van Ajax.

04-05-2021 14:03

Sjakio +2379

met Donny en Hakim bewijs geleverd, dat je beter even kan wachten

04-05-2021 13:53

SAE +4167

Ziyech heeft juist lang gewacht, misschien wel te lang. Speelde op zijn 27e nog in de Eredivisie

04-05-2021 14:52

komop +2145

Behoor eerste eens 2 seizoenen bij de beste 4 spelers van het team en ga dan verder kijken.
En dan nog is het maar de vraag hoe het ergens anders loopt (zie Donny/Hakim). Verder is hij rustig en slim. Hij zei zelf afgelopen zondag dat hij nog veel stappen moest maken.

04-05-2021 13:39

AFCAMM +11377

Ik dacht dat een vertrek sowieso uitgesloten was omdat hij graag wil blijven. Nu toch opeens weer twijfel? Als hij het echt wil lijkt dat me toch niet nodig?

04-05-2021 13:25

Bullmajor +311

Je weet waar deze twijfel vandaan komt. Als een speler die zich nog maar amper bewezen heeft al 3 miljoen per jaar gaat verdienen.... En dan heeft ie natuurlijk die rioolrat als zaakwaarnemer. En de media blijft er natuurlijk de hele tijd over doorgaan.

04-05-2021 14:10

OdjePils +6320

Vreemde uitspraken van senior. Ryan was dit seizoen vaker slecht dan goed, dus lijkt mij dat je dan nog twee jaar moet blijven. Een jaar om vaker goed dan slecht te zijn en een jaar om de beste middenvelder van de eredivisie te zijn.

Ps: ik hoop dat Barca en Real hard kapot gaan, maar das even off topic :)

04-05-2021 12:53

FrancescosRavioli +15367

Verlengen gaat ie niet doen. Clubs krijgen zo'n enorme klap te verwerken door de corona crisis. Dat is volgend jaar nog niet voorbij. Als Gravenberch z'n "toptransfer" wil, dan zal hij niet moeten verlengen en dat weet die rioolrat ook. Ajax kan vragen wat die wil. En niemand kan hem betalen.

Het zegt alles dat het nieuws van de superleague uitgerekend nu naar buiten komt. Real Madrid en Barcelona zijn op sterven na dood. Real moet straks 7 vedettes gaan vervangen zonder inkomsten. Barcelona verliest Messi. Ook Busquets begint op z'n eind te raken. Die clubs gaan hun topclub status voor minstens 5 jaar verliezen zonder hervormingen en dat weten ze.

04-05-2021 12:35

OviMivO +1761

ik denk dat het allemaal wel iets meevalt.. al die clubs hebben eerder dit soorten taferelen meegemaakt. er staat altijd weer een Sjeik oid op om ze te sponsoren.

Als City na volgend jaar Gravenberch heeel graag wil hebben, dan betalen ze gewoon 100m zonder probleem.

04-05-2021 12:43

FrancescosRavioli +15367

Je zit deze keer met financial fair play. Dus tenzij zij zelf verkopen, komt er wat voor terug. Of de UEFA gaat weer op de knietjes met de mond open. Dat kan ook.

Die spelers van Real zijn stuk voor stuk geweldig maar hebben betrekkelijk weinig restwaarde.

04-05-2021 16:18

Nr.10 +111509

Ja ik was er wel vanuit gegaan dat hij blijft. Hoop eigenlijk wel op meer dan een jaar. Moet ie wel ff verlengen. Hij moet gewoon weggaan als een De Jong of De Ligt, direct naar de absolute top, als een speler die daar ook direct in de basis kan. Niet als een Kluivertje. Maar ik denk dat hij daar nog wel twee jaar voor nodig heeft. Ook niet gek, want hij is pas 18.

04-05-2021 12:30

JariJari +15272

Verlengen of vertrekken Ryan

04-05-2021 11:57

marthoogland +1741

Offtopic: Geen idee of iemand er waarde aan hecht maar er plaatste iemand een comment onder een instapost van brobbey met de vraag nog een jaar? Brobbey reageert hierop met 🙈

04-05-2021 11:42

036AFCA97 +146682

Ik zag het ook ja. Ik had ergens nog de verre hoop dat er een constructie in z’n contract zou staan dat als Nagelsmann zou vertrekken de deal zou vervallen. Maarja ik zie dat Leipzig onder dezelfde foto ook reageert.

Ik mag niet hopen dat Ajax hem gaat huren een seizoen, dat zou ik echt te dom voor woorden vinden

04-05-2021 11:48

036AFCA97 +146682

Ik snap niet als je enerzijds Redan, Hoogewerf, Fosu-Mensah, Dilrosun, Hoever en Kluivert hebt en aan de andere kant Frenkie en Matthijs dat je dan nog besluit om die eerste route te volgen.

Oke, als je in de jeugd speelt en er komt een club met een dik contract kan ik misschien nog begrip opbrengen, maar Gravenberch zal ongetwijfeld nu al een vermogen verdienen.

04-05-2021 11:41

Ozymandias +159568

Hoogewerf is pas net 18. Ünüvar is toch ook nog niet doorgebroken? Dat lijkt me dus geen goed voorbeeld. De route die Kluivert nam
is ook behoorlijk anders dan die van de andere spelers die je noemde.

04-05-2021 11:55

036AFCA97 +146682

Maar je snapt toch wat ik bedoel? Dat jongens als Frenkie en Matthijs weggingen na écht de beste te zijn bij Ajax?

Vind je dit nou lekker? Even zo’n kanttekening maken? Hahahahah

04-05-2021 11:59

Slang +14994

Frenkie ging toch ook weg bij Willem II zonder daar de beste te zijn, of komt dat dan minder goed uit voor het verhaal

04-05-2021 12:04

036AFCA97 +146682

Ik vergelijk toch de spelers die in dezelfde situatie zaten als Ryan? Dus bij Ajax, aangeschreven als giga talent met veel interesse uit het buitenland. Frenkie en Matthijs werden bij Ajax de beste spelers van de competitie en vertrokken daarna. Welke speler die de beste werd bij Willem 2 heeft een stap gemaakt naar de wereldtop?

04-05-2021 12:10

Psychevore +21186

Half miljoen per jaar is wat ik zo snel kan vinden. In voetbaltermen is dat natuurlijk niet een vermogen, voor mij wel haha.

04-05-2021 11:56

036AFCA97 +146682

Toen ik 18 werd ging m’n netto salaris bij de supermarkt over de magische grens van 5 euro per uur, dat vond ik geweldig want dan kon ik makkelijk uitrekenen hoeveel ik verdiende nu ik 10 euro per 2 uur kreeg.

Hahahaha

04-05-2021 12:00

AlexIbarra +19293

Als ik zie hoeveel mensen hier alleen maar geld aan een talent willen verdienen, begrijp ik Brobbey ineens een stuk beter..

04-05-2021 11:40

diamanti +3194

Fantastisch talent en een leuke kerel! Hopelijk kunnen we nog een tijdje van hem genieten.

04-05-2021 11:34

A Kind of Magic +582

Verstandige vader. Toch bekruipt me bij deze jongen (en zaakwaarnemer) dat hij (te) snel weggaat.
Laten we hopen dat ik het mis heb!

04-05-2021 11:31

Ajax35 +4292

Verleng aub het contract van die jongen. Anders loopt hij volgend jaar gratis de deur uit..

04-05-2021 11:18

AlexIbarra +19293

Waarom zou hij volgend jaar met nog 1 jaar contract gratis de deur uitlopen?

04-05-2021 11:37

Libero +19199

Zijn contract loopt tot medio '23, maar nu al beginnen over verlengen zou ik helemaal niet verkeerd vinden.
Met Raiola als makelaar gaat dat echter een lastig verhaal worden, hopelijk heeft pa Gravi nog steeds wat in de melk te brokkelen daarover.

04-05-2021 11:40

Robbie en de Kock +11224

Tja, verstandige vader of niet...Raiola zit wel klaar achter een boom verscholen. Alleen op sentimenten ga je die slag niet winnen ben ik bang. Ik hoop dat Overmars daar nu al op gaat anticiperen. Dus pro actief.
Anders voorspel ik toch een nieuw Tete, Kluivert, Brobbey scenario.

04-05-2021 10:54

Fred Louter +84

Grootste talent van Europa, dat predicaat dichten de kenners hem vaak toe. Ik ben echter nog niet overtuigd, vond hem dit seizoen te vaak onzichtbaar en nog door een ondergrens zakken. Wel zaak om deze jongen, áls hij echt zo goed is/wordt, weer eens voor een échte hoofdprijs te verkopen, zoals met De Jong en De Ligt. Want met telkens 10-20 miljoen komen we er niet.

04-05-2021 10:53

DrFootball +15154

De kenners in Nederland. Onze jongens zijn altijd de beste. Gravenberch is goed, maar bijvoorbeeld Jude Bellingham van Dortmund, Jamal Musala van Bayern, Pedri en Moriba van Barcelona spelen allemaal in een topcompetitie.

04-05-2021 11:04

036AFCA97 +146682

Off topic:

Weet iemand hier wanneer de nieuwe shirts uitkomen? Normaal spelen we toch de laatste uitwedstrijd in het nieuwe uitshirt? Dan moet die binnenkort komen toch? Dat zal wel die blauwe worden dan. En het nieuwe thuisshirt met het oude logo in het midden, wanneer zou die komen?

Dat Bob Marley shirt zal wel als laatst komen? Vorig seizoen kwam het CL shirt ook pas in augustus ofzo toch?

04-05-2021 10:48

rsvh88 +5479

Als je die leaked shirts ziet dan betekent het toch dat het oude logo niet terug komt. Aangezien die anders ook op het uit shirt zouden staan. Of ben ik gek?

Sorry nu reageer ik weer off topic op jouw bericht

04-05-2021 10:53

036AFCA97 +146682

Ik las dat er alleen oude logos op het thuisshirt komen voor 1 seizoen

04-05-2021 11:37

Michael 1974 +22030

Grappig dat iedereen dit een verstandige reactie lijkt te vinden. Blij dat hij blijft, maar het gaat over 1 seizoen en toch gaat het interview vooral ook over volgende stappen naar een betere club.

Hij is achttien. Nu moeten we dus blij zijn als hij tot zijn 19e blijft? Ik ben blij als hij bijtekent, tot 22/23 blijft, dan paar jaar weg gaat en terug komt als hij 28 is. Als we echt aan willen haken bij de top moeten we proberen dit soort gasten echt nog een paar jaar langer te houden.

04-05-2021 10:47

NeeI +107936

Wijze woorden van Graafie sr. Hopelijk kan het contract verlengt worden. Daar wordt iedereen beter van.

04-05-2021 10:41

rsvh88 +5479

Dan moet ie wel gaan bijtekenen. Anders is ie eind volgend seizoen weg voor een prikkie met nog een 1 jarig contract.

04-05-2021 10:32

Brooklyn +4149

Wil de pret niet drukken maar ik denk - als ik berichten over de toekomst van Gravenberch lees (en zijn postuur beschouw) - vaak terug aan een eerdere uitspraak die hij deed: 'Ik heb al jaren last van mijn onderrug. Het wordt steeds erger en erger', zo legt Gravenberch uit in een gesprek met ESPN.' Food for thought, zeg maar...

04-05-2021 10:23

Redlum +1707

Cruciale fase qua training nu, als je die spieren na de groei gericht kunt versterken, kan het probleem weg blijven

04-05-2021 10:38

Bonno1978 +6494

Had Brobbey maar zo’n pa:..

04-05-2021 10:21

Wamberto +2968

Ryan, luister goed naar je vader!

04-05-2021 10:16

MosesD +14690

Verstandige vader, verstandige zoon. Maar ja, dan hebben we nog de zaakwaarnemer. Beste is natuurlijk dat Gravenbergh bijtekent tot 2025. Maar ja, gaat dat ook daadwerkelijk gebeuren?

04-05-2021 10:10

Slang +14994

alsof een zaakwaarnemer uit zich zelf beslissingen neemt, is nog altijd een ondersteunende rol

04-05-2021 10:40

Eurysaces +29544

Denk eerder dat de speler de ondersteunende rol heeft.

04-05-2021 10:48

Rechtspootoprechtsbuiten +1800

Misschien ben ik gewoon teveel Ajacied om dat te kunnen begrijpen. Maar waarom zou je überhaupt al nadenken over een vertrek als een Ryan Gravenberch zijnde? Je hebt maar 1! volledig seizoen gespeeld als basisspeler. Wat is meer mis met de Vertonghen-route? Pas weg willen gaan als je echt de man bent.

04-05-2021 10:05

Robbie en de Kock +11224

En een jaartje RKC.

04-05-2021 10:47

Slang +14994

Omdat dat ook geen garantie voor succes is = Klaassen, Alderweireld (Atletico)

04-05-2021 12:08

Rechtspootoprechtsbuiten +1800

Garantie heb je nooit. Maar als je die namen noemt noem gelijk dan ook namen op van spelers die het wel hebben gered

04-05-2021 13:03

Ajax27 +19221

Wat klote is voor ons, is dat het WK al in 2022 is. ALS Ryan (want ik geloof niet dat hij bij het EK al een basisplek verovert) in 2022 als basisspeler van NL het WK speelt en nog een keer de dubbel heeft gewonnen en in de CL goed heeft gespeeld, dan zal ie helaas niet te houden zijn.

Als ie in 2022 geen basisspeler is op het WK, zou ik rustig tot het seizoen 2024 bij Ajax blijven. Dan heb je 4 volle seizoenen bij Ajax gespeeld, dan heb je tal van CL wedstrijden achter de rug, 4 landstitels, 4 bekers, hopelijk een Europese prijs en word je na een voortreffelijk EK voor 60-100 miljoen aan de absolute top verkocht op 22-23 jarige leeftijd waar je tegen die tijd als regisseur van het middenveld staat.

04-05-2021 10:02

Wamberto +2968

WK 22 is in de winter, hè, dus in de zomer van 22 zorgt dat niet voor een vertrek.

04-05-2021 10:15

10Pele10 +40

Sommige reacties verbazen me mbt de jongen, zeker gezien zijn prestaties dit seizoen. Hij moet dit, hij moet dat....alle spelers hebben legio verbeterpunten maar bij hem lijkt het wel alsof hij alles moet kunnen. Ik vind niet dat hij een dip gehad heeft maar dat hij wellicht gewoon minder speelde dan bv in de januari maand. Ook spelers als Tadic bv speelde minder, maar dat heeft ook Messi (niet dat ik hem met hem vergelijk of zo hoor).

Dit is gewoon een heel talentvolle jongeman die een aparte speelstijl heeft en zoals zijn vader zegt volgend seizoen weer een stap moet gaan maken...dan is hij gewoon nog maar 19 en feitelijk gewoon nog een A-junior

04-05-2021 09:48

Libero +19199

Het begint zoals wel vaker met die veel te vroege vergelijkingen. De nieuwe Pogba of Rijkaard, wordt ook met Frenkie vergeleken... en dan ontstaan er verwachtingspatronen alsof die spelers altijd even goed speelden of al in hun eentje de kar op hun 18e trokken.

04-05-2021 10:19

Brooklyn +4149

Hij is extreem sterk aan de bal en heeft een goed schot. Ajax spel met hem in de ploeg is relatief behoudend (en safe) maar ook stroperig (en breierig). Ik hoop dat we ook Kudus juist op die plek gaan zien.

04-05-2021 10:39

Libero +19199

Ze hebben nadrukkelijk op de ontwikkeling van Gravenberch ingezet, ook om er wss eind volgend seizoen een enorm bedrag aan over te kunnen houden. Dat aankoop Kudus hem vervangt zou een keer kunnen, maar zeker niet structureel.

04-05-2021 11:37

AFCA-B93 +5488

Ryan is mentaal nog lang niet volwassen zoals Matthijs dat was op die leeftijd. Ryan moet gewoon nog een keer zijn contract verlengen. Blijf lekker minimaal tot je 21e man en lever dan een mooi sommetje geld op voor je club.

04-05-2021 09:47

Ricoteb +53174

Ik zie Gravenberch samen met Camavinga en Bellingham toch wel als de grootste middenveld talenten ter wereld op dit moment. Hij is ook heel compleet, completer dan bijv Frenkie was toen ie bij Ajax speelde. Echter moet Gravenberch nog een stuk constanter en vooral ook nog beter worden voordat hij een volgende stap kan zetten. Als hij nog zeker 2 jaar blijft, kan hij daarna direct naar een van de grote clubs.

04-05-2021 09:45

Libero +19199

Pedri hoort daar ook wel tussen denk ik, maar 'Gravi' zeker ook.

04-05-2021 10:02

Ricoteb +53174

Klopt, maar ik zie hem net als Foden, Wirtz etc meer als CAM. Maar dat dat onderscheid maakte ik niet helemaal duidelijk haha

04-05-2021 10:38

Libero +19199

Ah ja, dan snap ik dat je die niet noemde.
Foden idd ook een topper, Wirtz ken ik niet heel goed, maar zijn stat(u)s als jonkie bij Bayer zegt/zeggen genoeg.

04-05-2021 12:04

Amp +37936

Musiala vergeet je nog

04-05-2021 16:27

vandenhaas +3465

Ik vond De Jong in alle vier de fases van het voetbal beter, maar die was wel een paar jaar ouder.

04-05-2021 18:23

Beachboy +2920

Ik kan 'm niet wetenschappelijk onderbouwen, dus dan maar vanuit de onderbuik:

Jongens uit een stabiele omgeving, lees; ouders of adviseurs die lange termijn denken, hebben een veel grotere kans om de echte top te halen. Respect voor de vader van Ryan, hij heeft natuurlijk helemaal gelijk. Overigens zou je met de leeftijd van Ryan nog met gemak 3 jaar kunnen blijven, eerst successen halen en daarna overstappen.

04-05-2021 09:39

Eurysaces +29544

Heeft natuurlijk nog niks te zoeken op een hoger niveau, zal eerst met Ajax in Europa moeten presteren. Ik geloof dat Gravenberch dat ook wel door heeft.
Nu alleen zaak voor Overmars om daar een handtekening voor te vragen, dit is ook financieel een hele belangrijke speler. Zonder handtekening moet je hem misschien toch verkopen deze zomer..

04-05-2021 09:28

noppenkoning +41477

Zeker nog 2 jaar blijven, tijdens de Europese wedstrijden was hij vaak onzichtbaar, maar mag natuurlijk ook op 18 jarige leeftijd, maar nog lang niet toe aan Liverpool of Real Madrid, zeker als je ziet dat Donny en Hakim strugglen. Lekker 2 jaar bijtekenen en nog 2 jaar blijven.

04-05-2021 09:10

sebastiaan1900 +5351

Ja, ik zie geen reden om weg te gaan over 1 jaar. Ajax speelt CL, hoort bij de top 20 beste clubs in Europa. Hij is dan pas 19. Er valt nog veel te ontwikkelen. Bijv. op het gebied van passing en keuzes maken.

04-05-2021 09:28

oudzuid2 +7294

zo zie je maar dat een beetje verstandige mensen om zo'n speler heen (hier z'n pa en z'n broer) erg belangrijk zijn. er zijn helaas ook genoeg spelers met voornamelijk aasgieren als "beste vrienden"

04-05-2021 09:10

Jeugd +24906

Dit nieuws kenden we al. Gravenberch blijft, dat is heel mooi. Ben ook benieuwd of hij de volgende stap bjj Ajax kan zetten. Als hem dat lukt dan is hij ook klaar voor de stap naar een betere competitie. De volgende stap houdt in dat hij nog stabieler wordt, nog meer zijn stempel druk en gaat heersen op het middenvd. Hij moet ook meer gaan scoren, zijn goede schot vaker benutten. De dribbel vaker durven uitvoeren en het spel versnellen door verticale pasjes en minder risicoloze horizontale pasjes.

04-05-2021 09:09

10Pele10 +40

@Jeugd....hahahahahaha leuk hij moet alles kunnen en beheersen

04-05-2021 09:52

MNJ7 +8717

Vader klinkt heel verstandig , hopelijk ziet Ryan ook in dat hij het goed heeft gedaan maar dat er nog veel meer nodig is om bij een Europese topclub basis te staan , kijk naar Donny en Hakim. Hij heeft dit seizoen een periode van wedstrijden gehad dat hij ruk speelde maar hij kreeg wel het vertrouwen en mocht blijven staan. Betaal dat vertrouwen terug Ryan en verleng je contract tot 2025..

04-05-2021 09:06

OviMivO +1761

hoewel ik het volledig met je eens ben. is het niet heel logisch (objectief) om te zeggen: kijk naar Donny en Hakim.

Ik schat Gravenberch namelijk meer in e categorie: Frenkie en Matthijs.
We mogen echt niet vergeten dat deze jongen pas 18jaar is, en nu al zo aanwezig op het veld. ja het moet nog allemaal echt beter worden om de stap te kunnen zetten, maar als hij deze trend doorzet... dan is ie daar eind volgend seizoen wel helaas.

ik denk dan ook dat hij nog 1 seizoen blijft en dan vertrekt.. hopelijk wel met een tussentijdse opwaardering vh contract, waardoor hij Ajax ook een mooi bedrag gunt.

04-05-2021 09:18

AFCA-Driebergen +22290

Hij moet sowieso blijven. Hij kan nog wel beter en heeft nog genoeg te leren. En dan gaat dit pareltje ons heel veel opleveren. geweldige speler.

04-05-2021 09:02

Sunny +9566

Hoop dat hij nu minimaal 1 jaar bijtekent en wij met een contract voor nog 2 jaar een mooie transfersom krijgen mocht hij besluiten dat het tijd is om te gaan. Eat that Brobbey.

04-05-2021 09:00

BokkieBokstra +11340

Vader Gravenberch heeft er kijk op. Lees ook dat Fortes Rodrigues icm Raiola zijn zaakwaarnemers zijn ben benieuwd hoe dat combineert met vader. Daar is het gat van de deur! De zaakwaarnemers zullen wel zeggen: niet tekenen, niet tekenen. En voor je het weet zit je bij Leipzig.

04-05-2021 08:56

Oxxer +164718 moderator

Met een vader zoals Gravenberch sr had Brobbey bijgetekend.

04-05-2021 09:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.