Vertonghen zet Ajax onder druk

door BvdPloeg 88

Vertonghen zet Ajax onder druk

door BvdPloeg 88

Laatst geüpdatet

AANVOERDER VINDT TRANSFERWAARDE 'BEHOORLIJK' - Jan Vertonghen lijkt zijn keuze gemaakt te hebben als het gaat om een transfer. De Belg meldt in De Telegraaf dat hij hoopt op een snelle deal tussen Ajax en Tottenham Hotspur. Arsenal zou in dat geval de grote verliezer worden. De ploeg van Arsène Wenger toonde namelijk al maanden interesse, maar dat richtte eigenlijk niets uit. Tottenham lijkt een stuk slagvaardiger en met Rafael van der Vaart lijkt de ploeg een goede motivator voor Vertonghen in huis te hebben.

Vertonghen zelf vreest alleen de transferprijs, die zou liggen rond de twaalf miljoen euro. 'De directie vraagt nu een wel heel behoorlijk bedrag voor een speler die nog maar een jaar vastligt. In het buitenland wordt vooral naar de resterende contractduur gekeken en ben ik natuurlijk nog niet zo’n grote meneer als in Nederland.'

Ondanks de prijs, hoopt Vertonghen op een transfer. 'Ik reken erop dat zowel Tottenham als Ajax wat water bij de wijn doet en dat ze er snel uitkomen. Tottenham is een fantastische traditieclub die voetbalt zoals ik het graag wil. Ajax was de perfecte club voor mij, maar Spurs komt daar nu al heel dicht bij in de buurt. Ze kopen jonge, gretige, aanvallend denkende spelers aan.'

De verdediger gaat verder: 'Ik heb veel aan Ajax te danken, maar ik heb ook altijd mijn hele ziel en zaligheid gegeven. Mijn waardering voor de club en fans is groot. Ik zou het verschrikkelijk vinden als mijn afscheid wordt ontsierd door verstoorde verhoudingen, omdat Ajax ’tot op het bot’ blijft vasthouden aan de hoofdprijs.'

'Natuurlijk wil ik dat Ajax er financieel beter van wordt, maar het bedrag dat Tottenham wil betalen, lijkt me, misschien nog met een klein beetje extra, alleszins redelijk. Over een jaar kan ik voor niets weg. Ik hoop dat dit besef er is, want een wekenlang slepende transfer als bij Maarten Stekelenburg lijkt me heel wrang. Hij kwam pas aan het einde van de voorbereiding bij AS Roma binnen. Ik wil goed instromen, gelijk met de andere spelers van Spurs beginnen.' (foto: VI-images/Orangepictures)

Lees meer over:
Plaats reactie

Ravi +0

Beste Jan V, als je echt zo graag naar de spurs wilt (wat ik je ook gun) kun je ook salaris inleveren. Dan kunnen de spurs dit extra bij de transfersom naar AJAX overmaken...

11-05-2012 11:23

AFCAjappie +0

Transferwaarde is niet behoorlijk, is gewoon normaal. Je bent gewoon een perfecte speler met heel veel potentie.

09-05-2012 15:37

ajaxmessi +0

Vertonghen moet echt naar barca hij pas pressies bij barca ik weet zeker als hij bij barca speelt dat hij daar beste voetballer zou zijn van achter uit

08-05-2012 23:31

DulceDesde +369

O de Televaag wie anders trouwens in het magazine van nu sport.nl staat een interview met Jan daar nuanceerd hij het iets anders. een stukje van het interview staat ook op nu.nl

08-05-2012 21:34

Philipms96 +0

Alles door dat nog 1-jarige contract, met een contract van nog 3 jaar hadden we zeker 15-20m kunnen vragen.

08-05-2012 21:11

10Sneijder10 +3042

12 miljoen vind ik nog niks voor iemand met zo'n potentie, kan één van de best voetballende verdedigers worden binnen een aantal jaar

08-05-2012 21:09

Wageningerrr__ +0

Hij verdient een tranfer zowiezooo maar ik vind het echt jammer dat hij weggaat ookal doet hij zo hij heeft gelijk anders loop die strax gratis weg en de telegraaf verdraait toch wel wat dingen zal er best wel anders uit zijn gekomen bij vertonghen zag maar laatst de intervieuw met de huldiging deze man heeft een echt ajax hart en dit is de eerste speler die ik een tranfer gun .. ookal is zijn plek heeeeeeel moeilijk op te vullen..

08-05-2012 20:40

Loungie +0

Ik stoor mij toch wel een beetje aan de opstelling van Vertonghen. Natuurlijk begrijp ik dat hij graag een stap wil maken en die gun ik hem ook, maar hij doet net alsof Ajax alleen maar heel veel aan hem te danken heeft. Hij heeft ook heel veel te danken aan Ajax. We hebben hem alle kansen gegeven. Ik vind best dat hij wat geduld mag hebben nu en niet gelijk met deze praatjes hoeft aan te komen.

08-05-2012 20:37

ChrisjeEriksen +2

Denk je dat Vertonghen dit allemaal zelf heeft gezegt?
nou ik geloof er niks van.. Dit is de Televaag 50% van wat deze krant schrijft is waar dus waar hebben we het over..

08-05-2012 21:15

Jaylen +0

Vertongen speelt alleen na de winterstop goed, is dat toevallig of zit er meer achter???

08-05-2012 19:53

T to the M +0

Vind Arsenal zelf een mooiere en betere club dan dat grauwe Tottenham, bij Tottenham spelen ze niet eens CL..

08-05-2012 19:51

Godenzoon24 +15376

Niet doen Jan! Dat je niet bijtekent oke dat kan nog maar dan ook nog bijna eisen dat Ajax met de prijs zakt dat kun je niet maken! De club heeft veel voor jou gedaan laat zien dat je een echte ajacied bent en houd gewoon je mond en laat de clubs het uitzoeken.
Als Tottenham je zo graag wil dan betalen ze die 12 mlj gewoon hoor. Maar niet als jij blijft mekkeren dan w8ten ze lekker tot het escaleert!

08-05-2012 19:09

Diamond3d +0

Weet je... van Vertonghen kan ik het nog wel accepteren en begrijpen.

Die jongen speelt al jaren op hoog niveau bij Ajax en wil nu echt naar een grotere club in een grotere competitie. Ik was al lang blij dat hij nog een seizoen bleef. Gun die jongen zijn transfer en laat het niet net zo ver komen als Stekelenburg. Maar vraag wel het meest haalbare.

08-05-2012 17:47

RicoChet +0

Onder druk zetten ???

Laat me niet lachen je hebt nog een contract en ongeacht de duur van je contract er wordt ook nog naar andere dingen gekeken
Zelf opgeleid, aanvoeder plus de kwaliteiten die een speler bezit daar wordt ook een prijs tegenover gezet en al die clubs die maar zeiken over het niveau van de nederlandse competitie ga dan ergens anders spelers halen want als je Ajax spelers wilt kopen moet je de volle pond betalen !!!

dit beleid door blijven voeren ajax gaat de goeie kant op

08-05-2012 17:05

robert R. +2

Jan ik begrijp dat je weg wilt, maar we verkopen onze beste spelers niet voor een appel en ei!

08-05-2012 15:49

thekingr +0

idd gewoon nog ff wachten tot dat de juiste clubs wel ineens met het geld komen! Als je graag willen hebben komen ze wel met het geld.

10-05-2012 09:48

AFCARoan +0

Ajax is geen club waar de koopjes voor het oprapen liggen. Betalen!

08-05-2012 15:16

ajacied07 +0

precies zeker niet voor spelers van topniveau

08-05-2012 16:08

Cello +52979 moderator

Vertonghen moet zich niet bemoeien met de afhandeling van de mogelijke transfer. Vanuit Nederlands perspectief gerekend is natuurlijk 12 miljoen een geweldig bedrag, maar dat is het vanuit Engels standpunt niet.
Tottenham heeft een vele malen groter budget voor transfers, heeft inkomsten vanuit tv-opbrengst die hoger ligt dan de gehele Eredivisie tesamen, wellicht zelfs meer dan de gehele begroting van Ajax....

Naar verhouding betekent de uitgave van 12 miljoen voor Tottenham net zoiets als dat Ajax een speler haalt voor 2 a 3 miljoen.

Het is dus maar net hoe of je er tegenaan kijkt...en jan kijkt er tegenaan vanuit een Nederlands standpunt....terwijl hij zich daar eigenlijk helemaal niet mee moet bemoeien en al zeker niet zich daarover moet uitlaten in de pers.

08-05-2012 14:50

elpresidente +2

Niet zeiken Jan. Het gaat hier over flinke bedragen en dat is misschien frustrerend voor jouw als speler. Maar Ajax heeft ook het recht om goed te cashen op zo`n geweldig opgeleide speler.

Je mag trouwens wel iets hoger mikken, je bent veel beter dan niveau spurs en je hebt geen honderd jaar in je carriere zitten. Beter iets hoger mikken als het dan niet lukt kan je altijd nog zakken. maar nog 3 a 4 jaar spurs en je bent al bijna 30. Ik zou het zonde vinden.

08-05-2012 14:33

tonyice800 +0

Ajax moeten krijgen 40000 stemmen, dus we moeten blijven zoveel mogelijk stemmen! Ga in op de onderstaande link en stem. Door te klikken op de "back" / "Reload", kunt u stemmen als je wilt, zonder beperkingen! Ook je vrienden uitnodigen en andere Ajax-fans om deel te nemen en te beïnvloeden. Samen helpen we Ajax om de 40000 stemmen te krijgen! https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dHpOeTgwd2FTYVAtZ3FOSXB1bHlIU2c6MQ#gid=0

08-05-2012 14:33

Ewanos +0

Ga eens lekker buitenspelen. Dit is al de zoveelste keer dat je alles vol spamt en bovendien weet iedereen met een beetje verstand van voetbal dat Ajax '95 het allerbeste is wat de wereld ooit gezien heeft :)

08-05-2012 16:58

babeldeman +1

Jan moet je horen,
vorig jaar kocht Liverpool voor 40 Mil. ene Andy Carroll,
dus als je ergens kan vangen is het in Engeland.
En als je kijkt tussen de kwaliteit van jou en Andy,
Jij bent eigenlijk niks minder dan hem dus wat is nou twaalf mil.??
20 mil. dat ben jij sowieso waard!

08-05-2012 14:21

ajax1309 +0

Jongens Jongens Jongens het gaat hier weer lekker.
Jantje is een echt Ajaxcied.
En die grootpraat het is idd de Televaag maar hoor.
En zijn jullie vergeten hoe Frank en Ronald de Boer hier weg zijn gegaan, het zijn nog steeds twee toppers en echte Ajaxcieden hoor.

Bijdeze wil ik Jan Vertongen VEEL succes wensen in Engeland.

08-05-2012 13:06

12koeto +0

even off:
waar kan je de nieuwe ajax uit shirt kopen?

08-05-2012 13:01

Sammeister +0

In de Ajax fanshop bij de Arena, website zelf ook... (zou ik denken)

08-05-2012 13:06

Zorro +0

Alles wat in de televaag staat moet je zoals gewoonlijk met een korreltje zout nemen. Neemt niet weg dat ik Ajax adviseer om Jan V. tot de winterstop aan zijn contract te houden. Tegen die tijd is Jan V. ondanks een nog een half jaar doorlopend contract nog steeds een paar miljoen waard en heeft Ajax de eerste ronde CL er op zitten. De kans dat Ajax met Jan V. de volgende ronde haalt is zeer aannemelijk zeker als de spelers worden gehaald die nu regelmatig in het nieuws zijn. Stel dat Ajax een miljoen of 5 minder aan Jan V zou verdienen maakt Ajax met de extra verdiende punten en een ronde verder komen wel weer goed. 12 miljoen is een mooi bedrag maar weegt niet op tegen de sportieve aspiraties. Ajax kan het beste dit signaal naar de media toe communiceren. Een bijkomend voordeel is dat clubs nog meer worden verleid om een hoger bod te doen. Dat dit alles niet in het belang is van de speler is van ondergeschikt belang. Het enige wat telt zijn de sportieve belangen van Ajax.

08-05-2012 12:59

RobertoStrife +2

Wat een smaakmakende titel.. Bah!

08-05-2012 12:50

ajax19 +0

Is toch zo - als hij dit daadwerkelijk geuit heeft?

08-05-2012 12:51

ST +23084

Niemand zet iemand onder druk.

08-05-2012 12:52

Sammeister +0

Deze dan...
'Narsingh en Assaidi tekenen bij Fulham'
Is ook helemaal niet zeker.

08-05-2012 13:01

noahdepoah +0

Hee Ja, dan leg je de rest zelf toch bij? Jammer als dit verhaal waar is. Jan moet begrijpen dat hij gewoon nog een jaar onder contract staat en dat Ajax altijd zijn salaris heeft betaald en de kampioenspremies etc etc. Dat Jan de voorbereiding mee wilt doen. Kan, maar dan gewoon de vraagprijs betalen. Geloof me net als bij Suarez met Liverpool, moeilijk doen, lastige tijden, wij blij met een fooi en dan de week erop bekend maken dat ze voor 40 miljoen een mindere speler dan jan hebben gekocht. Of net als Wenger die sprak van een "koopje" over vermaelen.

08-05-2012 12:46

AjaxFries +11

Mensen, vergeet niet dat de bron van dit verhaal De Telegraaf is Ik kan mij niet voorstellen dat Vertonghen dit letterlijk zo gezegd heeft. Kijk maar even naar het bericht over de enkeloperatie van Sightorsson... ook onzin.

08-05-2012 12:36

ChrisjeEriksen +2

Als ze hem zo graag willen hebben, waarom dan gewoon niet 10 miljoen bieden..

08-05-2012 12:26

Randy428 +3

Ik gun Vertonghen een mooie club. Hij heeft zijn best gedaan tijdens zijn periode bij Ajax, zoals van iedere speler wordt verwacht. Dat hij toevallig de beste van het veld was, doet daar niet aan af.
12 miljoen is wisselgeld voor een speler met de kwaliteiten als Jan. Leuk dat Jan zo vroeg mogelijk wil instromen. Begrijpelijk ook. Maar dat betekent niet dat Ajax op het eerste bod in hoeft te gaan, zo werkt dat nu eenmaal niet. Het is logisch dat Ajax gewoon zoveel mogelijk geld wil vangen. En 12 miljoen lijkt me voor een rijke Engelse club wel goed op te hoesten. Met andere woorden: afkommen met die centen.

08-05-2012 12:16

JohnDylan +22500

Alles wat Ajax boven de 10 miljoen voor Vertonghen kan krijgen is winst aangezien hij nog maar een contract van één seizoen heeft. Hetzelfde geld voor Vd Wiel en als Ajax voor deze twee samen dus minstens 20 miljoen kan ontvangen hebben ze goede zaken gedaan. Als Ajax slim is dan ronden ze deze transfers zo snel mogelijk af (ik zou niet verbaast zijn als ze de transfers deze week al rond komen) en kopen ze met een deel van de opbrengsten direct Buttner (2 miljoen), Narsingh (5 miljoen) en Gouweleeuw (3 miljoen). Als Ajax dan ook snel rondkomt met Aissati en Sulejmani zouden ze volgende week de selectie al rond kunnen hebben. Dat brengt enorm veel duidelijkheid en dus ook rust binnen de club waardoor Ajax wanneer de voorbereiding begint er heel goed voor zal staan.

basis
Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Boilesen, Buttner; De Jong, Anita, Eriksen; Narsingh, Sigthorsson, Boerrigter

back-ups
Cillessen; Ligeon, Gouweleeuw, Denswil, Koppers; Schone, Daley, Serero; Sulejmani, Klaassen, Aissati

Met die 22 spelers zou Ajax een zeer sterke selectie hebben (Cillessen, Gouweleeuw, Schone, Daley, Sulejmani en Aissati zijn geweldige back-up spelers) waar zelfs PSV (die met Van Bommel en Zanka wel goed hebben ingekocht) niet aan zal kunnen tippen.

08-05-2012 12:11

AjaxFries +11

Vergeet jij niet ene Theo Janssen?

08-05-2012 12:39

RoodWit +62

Water bij de wijn dan :)

10 Miljoen, met een 50% doorverkoop percentage clausule in het contract.

08-05-2012 12:00

Filestijnen +0

ik denk wel dat het handiger is dat Jan z'n mond houdt tijdens de onderhandelingen. Als hij zegt dat 12 miljoen te veel is, kan dat evt. de zaken beïnvloeden wat niet handig is.

Nu weten andere geïnteresseerde clubs ook dat de vraagprijs 12 miljoen is, waardoor die misschien afvallen. Hierdoor zal Spurs ook niet omhoog gaan misschien met de prijs

08-05-2012 11:38

diwa +0

zonder jan waren we nooit kampioen geworden.. 2 jaar op rij! dus heeft ie ons al vele miljoenen opgeleverd.. dan ga je toch niet zeuren over een paar miljoen transferwaarde.. een miljoentje of 7 a 8 vind ik prima. en jan is dan ook tevreden.. je maakt ook meteen de kans groter dat ie nog is terugkomt!

08-05-2012 11:15

Sammeister +0

Dit had ik laatst ook ergens opgepikt:
Arsenal are likely to bid for Ajax pair Jan Vertonghen, 24, and Christian Eriksen, 20, after Arsene Wenger was assured by the club's board that funds will be made available to him for a significant bid.

Dit is van Caught Offside, niet echt betrouwbaar.

08-05-2012 11:07

arigold +7870

Ik wil dit niet geloven, helemaal niet van onze trots!

Had liever gezien: als niemand het bedrag van Ajax wil betalen teken ik gewoon nog een jaar bij. Ik heb alles aan Ajax te danken dus ik begrijp dat zij het onderste uit de kan willen halen.

08-05-2012 11:01

Nwankwo +0

Beetje tegenstrijdig bericht als hij aangeeft graag in de cl te willen spelen.

08-05-2012 10:57

RobertoStrife +2

Tottenham staat vierde en speelt nog 1 wedstrijd, thuis tegen Fulham.

Ik gok dat ze wel kwalificeren dus.

08-05-2012 13:03

dan300491 +1

Als Chelsea de CL wint zal de 4de plaats in de PL niet genoeg zijn voor kwalificatie.

08-05-2012 13:04

Mark03 +664

Volgens mij krijgt Chelsea dan de CL plek die eigenlijk naar de kampioen van België zou gaan, omdat België het laagst gekwalificeerde land op de UEFA-coëfficiëntenlijst is met een directe CL plek. Anderlecht is dan niet meer direct gekwalificeerd en zal voorrondes moeten spelen.

08-05-2012 13:30

dan300491 +1

Er zal inderdaad een verschuiving komen ivm de voorrondes maar een land mag simpelweg maximaal 4 clubs in de CL hebben.

Zal er dus op neerkomen dat Engeland ipv 3 direct gekwalificeerde clubs er 4 heeft als Chelsea de CL wint. Hierdoor zal inderdaad een Belgische club de voorrondes in moeten.

08-05-2012 14:26

ajax190030kampi +0

kampioen van een land hoort zoiezo in de cl het is te gek voor woorden dat een kampioen voorrondes moet sspelen en een nummer 3of 4 van engeland niet

08-05-2012 17:38

RobertoStrife +2

Dat heeft, mag ik aannemen, niks met elkaar te maken. Dan krijgt Chelsea gewoon een extra plek in de allereerste voorronde. Dat was wel zo met Liverpool in ieder geval. Dat zat in 05/06 in hetzelfde schuitje en mocht toen in de eerste kwalificatieronde instromen.

08-05-2012 14:23

dan300491 +1

Nee, heeft wel met elkaar te maken.

Dit is allemaal na de Liverpool affaire veranderd. Liverpool had zich dat jaar niet geplaatst en het zou wel vreemd zijn als de CL winnaar zijn titel niet kon verdedigen.

08-05-2012 14:25

RobertoStrife +2

Je hebt gelijk, excuses. Vind het wel een belachelijke regel trouwens, lullig voor Tottenham!

08-05-2012 14:50

dan300491 +1

Dat is niet nodig man. Als ik het toevallig niet een keer gelezen had wist het ook niet. Is inderdaad lullig voor de club die denkt zicht te kwalificeren.

08-05-2012 14:53

RobertoStrife +2

Inderdaad, het zou je maar gebeuren. Corrupte zooi die Uefa.

08-05-2012 15:14

hyun jun suk +0

Als Chelsea CL wint vervalt de 4e plek in de PL, die gaat dan automatisch naar Chelsea.
Ik vind Spurs btw geen stap vooruit en zeker geen absolute top.

08-05-2012 14:47

gusanito +5447

Dit is niks voor Jan, de Telegraaf zal wel weer sensatiejournalistiek aan het bedrijven zijn.

08-05-2012 10:44

ST +23084

Precies.

08-05-2012 10:44

Sammeister +0

Zoals ik al eerder ergens op had gereageerd; 75% van al het transfernieuws is bullshit.

08-05-2012 10:49

Nummer15 +69

Wake up, Jan wil weg, dit hoort er bij helaas....

Ook voor de Telegraaf gaat het wat ver om een interview te verzinnen.

Ik zou het ook mooi vinden als hij dit toch niet gezegd blijkt te hebben. Maar hij heeft op zich gelijk. Niet fijn als je je nog moet bewijzen en je sluit een vlak voor het begin van de competitie aan. Hij vindt dat hij zijn transfer heeft verdient en hij weet heel goed wat hij zegt. Geen domme jongen.

Echte clubliefde staat op de tribune en niet op het veld!

Het gaat veel spelers heus niet alleen maar om maar om geld. Maar zij hebben ook allemaal mensen om zich heen die zich daar ineens nooit meer zorgen over hoeven te maken.
Daarbij vraag ik me af hoeveel mensen de Arena uitlopen als ze 5 miljoen krijgen om voortaan voor de kakkerlakken te juichen.

Jan, bedankt, veel succes, maar niet tegen ons.

08-05-2012 11:53

trainerdv +2

Jan kan beter even 3 weekjes uit de media blijven. is beter voor hem, Ajax en zijn nieuwe club.

08-05-2012 10:39

DeBaas +3

Vertonghen rot snel op verrader maar wel voor het bedrag wat wij willen. Hoe durf je in godsnaam Ajax onder druk te zetten, dankzij die club wil iedereen jou hebben. Wat een loser zeg! In 1x alle credits verdwenen. Ajax is geen filantropische instelling.

08-05-2012 10:35

AjaxHeerlen +0

Hoe durf jij Jan een verrader te noemen !!! Als iemand een echte Ajacied is, is hij het wel.

08-05-2012 10:39

ST +23084

Jij snapt het gelukkig wel.

08-05-2012 10:40

DeBaas +3

Ja daarom begint nu al te zeuren, competitie is nog niet eens afgelopen. Snel oprotten met die stinkbelg.

08-05-2012 11:49

thekingr +0

doe is normaal man idioot!! Zo bedank jij een speler wie zijn hart zo in Amsterdam ligt en de speler die zich altijd goed heeft ingezet voor ons?! Hoe durf je idd..

08-05-2012 11:59

Nr14 +9

Hij gaat toch wel weg, net of supporters het zoveel interesseert of dat voor 10 of 12 miljoen is. Dat regelen ze daarboven in die kamertjes maar!

Hij heeft op het veld toch alles laten zien, is een leider geweest en heeft er mede voor gezorgd dat Ajax 2x op rij kampioen is geworden (de competitie is trouwens al afgelopen he)!

Respect is op zijn plaats voor deze echte AJAXied

08-05-2012 12:16

ajax19 +0

En maar voordoen alsof hij liefde voor onze club heeft. Uiteindelijk kijkt ook hij alleen naar zijn eigen belang. Je staat gewoon onder contract hoor, Vertonghen. Machtsspelletjes beschadigen ons. Wanneer hij oprecht een clubman was, verlengde hij op dit punt zijn contract met een clausule van 23 miljoen. Want iedereen weet toch dat deze Grote centrumspeler dit minimaal waard is, Arsenal, United of Tottenham lachen zich dood met de 12 miljoen van ons. Dat is een gunfactor die hij omgekeerd van Ajax verlangt, terwijl hij dit alles aan onze club te danken heeft. Loopbaan op rolletjes.

08-05-2012 12:33

ST +23084

Je bent niks.

08-05-2012 10:42

Sammeister +0

Durf te wedden dat Joko deze een thumbs up heeft gegeven.

08-05-2012 10:44

arenabezoeker +0

Ik vind dat Ajax ook op transfer gebied zijn Amsterdamse arrogantie mag tonen, er wordt altijd (om het oneerbiedig te zeggen maar zo bedoel ik het niet) mietig gehandeld.. 'we moeten maar doen wat de buitenlandse club wil anders willen ze niet meer en dan loopt de speler straks gratis weg' en de buitenlandse clubs WETEN dat! die weten dat die club in Nederland geld nodig heeft en bang is voor financieel risico. Ik zou zeggen stel je harder op. Gewoon zeggen: dit is een belangrijke speler voor ons, we willen dit bedrag hebben en anders willen we hem tot het einde houden klaar. Per jaar bijvoorbeeld 4 spelers aanwijzen die alleen weg zouden mogen voor het bedrag dat gevraagd wordt en anders moeten blijven. Dan krijg je OF hogere bedragen (ik zou gewoon 18 miljoen vragen, het is over 2 jaar de top in de Europese verdediging) of hem nog een jaar houden en daarmee kampioen worden en CL overwinteren! Geen angst meer gewoon handelen vanuit eigen overtuiging ipv angst!

08-05-2012 10:25

Mokum31 +6141

Dit gaat wel goedkomen

08-05-2012 10:12

ST +23084

Het verbaast mij echt hoe weinig mensen hier op de hoogte zijn van wat realistische vraagprijzen zijn voor spelers met een 1-jarig contract. Er is echt geen speler ooit verkocht voor 12 miljoen met een 1 jarig contract, zelfs niet in het buitenland. Zo ja, dan hoor ik graag welke speler dit is geweest.

08-05-2012 10:08

Sammeister +0

Ja maar hij is wel een wereldster in the making... (vind ik)

08-05-2012 10:09

Cliff +0

Manuel Neuer is verkocht voor bijna 25 miljoen van schalke04 naar Bayern..
Had ook nog maar 1-jarig contract en dat voor een keeper !

08-05-2012 10:11

ST +23084

Onbegrijpelijk veel geld. Maar dat zouden ze toch nooit betalen voor een eredivisie verdediger, zonder grote internationale ervaring. Laat ik voorop stellen ik hoop natuurlijk ook dat ze 12 miljoen willen betalen voor Vertonghen, of nog liever 30 miljoen. Denk alleen dat er geen club is die dat zou doen met zijn huidige aflopende contract.

08-05-2012 10:17

Empty +0

Nasri, van arsenal naar city voor 28 milj :D

08-05-2012 10:17

ST +23084

Ok, mijn punt dat dit soort bedragen niet betaald worden voor spelers met een 1-jarig contract zal ik moeten laten vallen. Maar als je kijkt naar de spelers die voor zoveel geld worden verkocht met een 1-jarig contract dan praat je ook wel over een wat andere categorie. Nasri had zich al jaren bewezen bij Arsenal. Daarnaast betalen Engelse clubs altijd onderling meer geld aan elkaar.

08-05-2012 10:20

Sammeister +0

Ze komen wel met allemaal namen en bedragen hé, hahaha!

08-05-2012 10:20

Mokum31 +6141

Ik begrijp je wel hoor .
Echter ik ben dat patserige gedrag van dat soort clubs ook ff zat.
Ze hebben geld als de kolere en zitten te zeiken om 1,5 mil.
Desondanks denk ik dat Ajax en de Spurs er wel uitkomen.
Dat heeft ook te maken met Jan.

08-05-2012 10:29

Sammeister +0

Als alle clubs tegen elkaar gaan bieden zie ik wel dat we tussen de 12 en 15 miljoen gaan vangen voor Jan.

08-05-2012 09:50

Gewoon Gijs +18422

In het buitenland nog geen grote meneer? Waarom laten ze hem dan niet bij Ajax?
Precies, omdat ze gezien hebben dat hij een hele grote meneer aan het worden is. Gewoon betalen dus.

En ja, als een andere club (Manchester United bv.) meer voor Jan over heeft dan Tottenham, dan willen die hem blijkbaar liever hebben dan Tottenham. Dus Tottenham moet geen druk op Jan uitoefenen, maar gewoon de portemonnee verder opendoen

08-05-2012 09:47

Sammeister +0

Jij snapt het

08-05-2012 09:53

Sterretje73 +5272

Helemaal mee eens. Jan is absoluut een held maar wel jammer dat hij zich zo laat sturen door Tottenham en hij had hier sowieso even mee moeten wachten. Dit komt een beetje vreemd over want er is nog helemaal niets aan de hand =-s

08-05-2012 10:41

l0l +4

Anders blijft ie maar een jaar extra, net of dat zo erg is. Wel een mindere gemotiveerde Jan Vertonghen bij Ajax. Maar een kampioenschap of voorrondes Champions League levert ook de miljoenen op.

08-05-2012 08:29

Timzlz +3

12 miljoen is inderdaad wel een beetje laag Jan.
Voor Vermaelen stonden ze voor dat bedrag ons uit te lachen!
minimaal 14 inderdaad

08-05-2012 08:21

ST +23084

Vermaelen had toen nog een contract van 2 a 3 jaar.

08-05-2012 10:06

Arshavin +0

12 miljoen is een schijntje voor een speler met zijn kwaliteiten. Vermaelen was veel minder goed toen hij vertrok naar Arsenal en kijk hoe goed hij nu is.

08-05-2012 08:19

pcknaller +17

Sorry Jan maar in deze begrijp ik het standpunt (als dat er al is) van Ajax wel. Meerdere bieders = hogere prijs en zakelijk gezien heeft Ajax dus een onderhandelingspositie die best prettig te noemen is. Natuurlijk wordt jou een geweldige transfer gegund maar niet tegen elke prijs denk ik. Ach het zal wel loslopen, Totenham heeft best wel geld hoor!

In ieder geval hoop ik dat je krijgt wat je verdiend. Het ga je goed Captain! Zoals ik al jaren heb geroepen..... Jij komt er wel!

08-05-2012 08:19

dariovanmeetere +0

14 miljoen en geen cent minder!!!!!!!! met 12 miljoen kunnen ze niet aankomen voor VERTONGEN.

08-05-2012 08:12

Krullen +8058

Als je het dan toch met hoofdletters gaat schrijven, schrijf het dan in ieder geval goed...

Vind overigens wel dat Vertonghen een punt heeft, snap best dat hij geen zin heeft om halverwege de voorbereiding in te stromen. Maar dit had hij best nog wel even twee weken voor zich kunnen houden, want volgens mij is er nog niets aan de hand.

Denk dat hij uiteindelijk voor ongeveer 10-11 miljoen verkocht zal worden, wat voor een verdediger met een contract voor 1 jaar een alleszins redelijke prijs is!

Wat mij betreft blijft hij overigens gewoon nog een jaar en wandelt hij daarna lekker transfervrij de deur uit, levert namelijk sowieso weer een jaar CL en kampioenschap op! We zullen 'm missen volgend seizoen!

08-05-2012 09:41
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.