Vermoeid ogend Ajax verliest bij PSV

door NielsE 1227

Vermoeid ogend Ajax verliest bij PSV

door NielsE 1227

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zondagmiddag dure punten verloren bij PSV. In Eindhoven scoorde Locadia de enige treffer: 1-0.

In een volgepakt Phillips Stadion trad Ajax zondagmiddag aan tegen PSV, dat als nummer drie op de ranglijst de Amsterdammers volgde op zes punten. De uitploeg uit Amsterdam startte stroef in Brabant, waarbij het eerste beetje gevaar van de zijde van PSV kwam. Onana hoefde echter niet echt in actie te komen. Aan de overkant was Traoré met een geweldige aanname dichtbij de 0-1, maar de speler, die op rechtsbuiten begon, kon niet afdrukken.

Ajax werd meermaals teruggedrongen, maar PSV creëerde weinig. Ajax zelf kreeg twee vrije trappen op mooie posities, maar Ziyech miste beide keren. Een keer in de muur, een keer stopten de handen van Zoet de bal van de Marokkaan. Tussendoor kwam PSV op 1-0 door, jawel, ook een vrije trap. Locadia mocht aanleggen na een overtreding van Matthijs de Ligt, de spits haalde verwoestend hard uit en liet André Onana kansloos: 1-0.

De wedstrijd leek bij vlagen een veldslag, waar Van Ginkel en Moreno in de eerste helft al twee gele kaarten pakte. Traoré deed dat ook een keer, waarna de aanvaller zich liet vervangen door een ogenschijnlijke bovenbeenblessure. Justin Kluivert was zijn vervanger. Vlak voor het rustsignaal was Kasper Dolberg door het drukzetten nog eens dichtbij de 1-1, maar Zoet kon zichzelf net corrigeren. Zo was de ruststand 1-0 in het voordeel van PSV.

De tweede helft had Ajax meer de controle over de wedstrijd, maar echte kansen werden er niet veel gecreëerd. De Ajacieden waren slordig in de eindfase, waar vooral Neres meermaals het vizier niet geheel op scherp had staan. De Braziliaanse jeugdinternational ging om Zoet heen, maar drukte zijn poging naast.

Het was de net-niet wedstrijd van Ajax, die met zo goed als dezelfde namen als in Gelsenkirchen afgelopen donderdag vermoeid oogden tegen PSV. Een afstandsschot van Schöne werd simpel gekeerd door Zoet en Ajax kwam verder tot niet veel. Aan de overkant was PSV ook niet echt gevaarlijk.

Een slotfase volgde waar Ajax niet echt een slotoffensief kon creëren. Wel waren er veel opstootjes waardoor Veltman en Kluivert onder meer, na het niet beheersen van hunzelf, tegen gele kaarten aanliepen. De nederlaag van Ajax in Eindhoven betekent dat koploper Feyenoord uitloopt naar vier punten. Ajax ontvangt nog Go Ahead thuis en moet nog naar Willem II.

Opstelling PSV: Zoet, Arias, Isimat-Mirin, Moreno, Brenet, Propper, Guardado, Van Ginkel, Ramselaar (46' Pereiro), Locadia (90' Lammers), Bergwijn (69' S. De Jong).
Wissels PSV:
Koopmans, Jurjus, Schwaab, Pereiro, S. de Jong, L. de Jong, Zinchenko, Koch, Rosario, Lammers.

Opstelling Ajax: Onana, Veltman, Sánchez, De Ligt, Viergever, Schöne (74' Van de Beek), Ziyech, Klaassen, Traoré (43' Kluivert), Dolberg, Younes (46' Neres).
Wissels Ajax:
Boer, Tete, Riedewald, Neres, Westermann, Cerny, Cassierra, De Jong, Van de Beek, Nouri, Kluivert.

Doelpunten:
1-0 Locadia (25')

Bijzonderheden:
- Ajax moet het nog zonder Daley Sinkgraven stellen. De linksback annex middenvelder is buiten de selectie gelaten door coach Peter Bosz wegens een blessure.

Volg de wedstrijd via Twitter:



Lees meer over:
Plaats reactie

Cali +0

Even een feit: Ajax heeft dit seizoen uit niet gewonnen van Feyenoord (de terechte kampioen), PSV, Kopenhagen, Schalke en Legia.
Daarnaast wordt Ajax gewoon tuureluurs gespeeld tegen Lyon, dat kan niet anders. De drie kruizen staan symbool voor hetgeen Ajax aan prijzen heeft gehaald in jaren.

24-04-2017 10:41

3*stars*3 +23523

Hahaha wow, trieste kakkerlak.
Ga je moeder eens pesten man.

24-04-2017 13:41

suske +25

Leer eerst de feiten kennen voor je reageert.

24-04-2017 14:43

Cali +0

Leg maar uit

24-04-2017 15:28

Morrissey +2

Pannenkoek

24-04-2017 17:20

Milan95 +3590

''de terechte kampioen'' haha. Valt niet op hoor kakkie.

24-04-2017 17:39

Ajax95Duivendrecht +24162

Waar ik in 2014/2015 vooral schaamte had voor het mislopen van de titel (vanwege de enorme achterstand op PSV) en vorig jaar intens verdriet, daar ervaar ik nu juist trots. Ik ben trots dat Ajax weer als Ajax is gaan voetballen en ook op het feit dat we een brede selectie hebben met veel spelers die volgens de Cruijff-filosofie zijn opgeleid. Ik zie volgend jaar met veel vertrouwen tegemoet!

24-04-2017 10:19

suske +25

Ajax was gisteren zichtbaar vermoeit maar ondanks dat vond ik met name Ajax in de tweede helft beter spelen dan PSV. Ze speelde alleen slordig. Al met al was het een slechte wedstrijd. Die werd beslist met een moment opname ( vrije trap van Locadia ) . Ik vond ook dat Ajax ondank korte rust periode meer durf en lef aan de dag legde dan PSV. Bij PSV begonnen ze op laatst te schoppen en lopen te irriteren. Ajax spelers hebben nu 10 dagen om naar LYON toe te leven. 3.Mei op woensdag dus daarna op Zondag 7.Mei thuis tegen Gohaed . die wedstrijd met ruim verschil winnen en je bent tweede. Mocht Ajax de Europa Leaqeu winnen dan zijn ze ook rechtstreeks geplaatst voor de Champions Leaqeu. Volgens mij.

24-04-2017 09:46

afca95 +1308

Eigenlijk ben ik met Bosz wel tevreden. Ik heb dit seizoen echt heel veel van Ajax genoten in tegen stelling tot onder de Boer. Ik geniet meer van Ajax in de EL dan in de CL.. ( Daar hebben we als Ajax niks te zoeken op dit moment ) Dankzij Bosz hebben we weer een beetje naam in Europa gekregen. Bosz had te weinig tijd om dit team te prepareren. Maar met de jonge spelers die nog vast liggen..Sanchez, Kluivert, Nerez, Dolberg, vd Beek, Zyech, Nouri, Tete, Onana, Sinkgraven zie ik echt wel dat je over 2 jaar gewoon gaat presteren in de CL.. Daarbij jaartje EL voor dit team zou erg goed zijn. Volgend jaar gewoon de dubbel en weer ver komen in de EL. Jaar daarop knallen in de CL!

24-04-2017 09:10

AFCAvvh +0

Als wij de EL winnen praat niemand meer over Feyenoord dus laten we dat maar doen ;)

24-04-2017 09:01

afca95 +1308

Is ook zo.. Maar het verschil is.. Feyenooit wordt sporadisch kampioen...Dus dan is het net of ze de CL hebben gewonnen.. Voor ons is het soms een bijzaak en wij meten ons liever met Europa..

24-04-2017 09:12

PJK54 +1

Helaas weer geen prijs oké leuke inhaalrace maar net op de drempel gestruikeld. Natuurlijk zijn er veel zaken aan te halen die in het nadeel speelden maar toch hoort een club als Ajax er gewoon te staan zeker gisteren.

Ik kan niet begrijpen dat je als trainer met spelers start die maar voor 60 á 70% kunnen spelen terwijl je spelers heb zitten die afgelopen donderdag niet hebben gespeeld en fris waren nu heeft Bosz eigenlijk zijn eigen glazen ingegooid.

Het is niet anders dit boek is ook weer gesloten en mogen we nog hopen op de finale EL anders is er ook dit jaar "weer niets in Amsterdam". Ik zeg op naar 3 mei en vlammen dat kan nog veel goed maken.

Ik begrijp dat het niet zo positief klinkt en dat de spelers hun stinkende best hebben gedaan maar toch doet het weer ontzettend veel pijn dat we, nu nog, zonder ook maar een klein prijsje (beker bv) staan.

24-04-2017 08:30

Rob1706 +1694

Sinds 1888 is er om kampioenschap gespeeld, resultaten:
Ajax totaal 33 x kampioen waarvan 25 sinds introductie betaald voetbal.
PSV totaal 23 x kampioen waarvan 20 sinds introductie betaald voetbal.
Feyenoord totaal 14 x kampioen waarvan 9 sinds introductie betaald voetbal. Seizoen 2016-2017 nog niet meegerekend.
Hoezo wie is de meest succesvolle club in Nederland? Heb in dit seizoen in ieder geval weer echte Ajax voetbal gezien. Heb nu al zin in het nieuwe seizoen (zonder Traoré).

24-04-2017 02:43

WvA +0

Vandaag moest tete ipv Veldmanen kluivert ipv traore spelen klaar.Daar begin je mee ....

24-04-2017 01:33

Ajax95Duivendrecht +24162

Laat die PSV-supporters maar lekker blèren met hun "helemaal niets in Amsterdam". Wij weten wel beter.

Bij PSV vertrekt komende zomer hun halve basiself (als het niet meer is). Die moeten weer een heel nieuw team gaan opbouwen en dat gaat ze vrijwel absoluut punten kosten in de competitie. PSV gaat daarom niet meedoen om het kampioenschap volgend seizoen, verwacht ik.

Bij ons kunnen we daarentegen juist volledig voortbouwen op de basis die dit seizoen is gelegd. En de spelers die bij een eventueel Europees succes zouden kunnen vertrekken (Klaassen, Sanchez, Ziyech) kunnen wij prima opvangen met spelers uit de jeugd (Nouri, Van de Beek, De Jong, De Ligt). Bij PSV komen ze meteen in de problemen: de spelers uit de eigen jeugd zijn buiten Hendrix niet goed genoeg, er loopt weinig talent rond. Dus wordt het - zoals het die boeren beaamt - een half elftal kopen/huren, maar die raken absoluut niet in één voorbereiding ingespeeld op elkaar.

Wij hebben de toekomst, PSV niet!

24-04-2017 01:27

VerstandVanVoetbal +0

Wees blij dat wij kwa doelsaldo zelfs met Nederlaag bij Willemll nog tweede staan gelukkig.Feyenoord dik verdiend kampioen.Nu richten op UEFA cup

24-04-2017 00:24

afca95 +1308

Dik verdiend...? Gewoon schande voor het NL voetbal

24-04-2017 08:50

Sallons@AS +226

Met de halve finale is het seizoen al geslaagd. Jammer van het kampioenschap maar dit was Ajax qua speelstijl vanaf de grond weer opgebouwd. Dat bewijzen de uitslagen aan het begin van het seizoen in de oefenwedstrijden en de nu o zo gemiste verspeelde 5 punten tegen Roda JC en Willem II.

Wat ik niet snap van de wedstrijd van vandaag is het feit dat Bosz de bank prijst maar toch kiest voor de vaste basiself waarvan vooral Sanchez, de Ligt, Viergever, Klaassen, Schöne, Ziyech, Traore en Younes overduidelijk moegestreden waren. Bosz kon er met deze bank makkelijk teruggrijpen naar zowat de complete verdediging van de Boer en er dus voor kiezen om in de volgende opstelling en wissels de wedstrijd door te komen: Onana, Tete, Veltman, Riedewald, Viergever (de Ligt, Riedwald naar LB), Klaassen (Ziyech, Nouri naar RM) vd Beek, Nouri, Neres, Dolberg (Traore), Kluivert. Met deze opstelling zou er over het algemeen een goed fris team staan dat het PSV lastig zou maken denk ik.

Dessalnietemin is dit Ajax van ver gekomen en staat het gewoon in de halve finale van de EL! De aankomende speelronde en de daarop volgende zijn weggeven wedstrijden door Vitesse en Excelsior tegen Feyenoord. 1 punt achterstand zou het tot Heracles in de Kuip nog spannend hebben gemaakt maar ja, helaas. Nu vol voor de EL gaan en volgend seizoen vanaf het begin vol op de competitie klappen.

Wat ik zonde vind is dat Feyenoord Nederland bijna met zekerheid moet vertegenwoordigen in de CL. Ze kunnen niet eens blijven presteren zonder een aantal basisspelers terwijl ze op 1 front actief zijn. Hoe moet dat wanneer El Ahmadi, Vilhena en Jørgensen geblesseerd zijn na 3 zware Europese wedstrijden tegen bijvoorbeeld een Bayern, PSG en een Basel? Ik voorzie 1 punt. Voor de moeite. En dan moeten zij dus 2x per week spelen wat dit seizoen dus teveel bleek te zijn door die voor-wat-hoort-wat-wedstrijd in de beker tegen Vitesse. Dat is toch net als de vorige 1-dagsvliegen Twente en AZ een afgang voor het Nederlands voetbal Europees? Ik hoop dat Ajax de EL wint, al word dat een hele kluif. Zo niet, hoop ik dat Ajax de voorrondes met glans overleefd en Feyenoord laat zien hoe je je moet gedragen in Europa. Ik ben trots op Ajax, en ik ben trots op dit seizoen. Go get em Ajax!!!

23-04-2017 23:38

Tufono +4195

Mooi stuk!

23-04-2017 23:42

Johan1 +2941

Met een halve finale is het seizoen geslaagd? Hoe diep kun je zinken als echte Ajacied? Ajax moet prijzen winnen, een halve finale is helemaal niks.

24-04-2017 00:03

VerstandVanVoetbal +0

Prijsenhunther Echte Ajacied ben je niet voor de prijzen.Maar zit in je hart

24-04-2017 13:13

Ajax95Duivendrecht +24162

Volledig mee eens!

Het is knap hoe Bosz binnen 8 maanden het elftal naar zijn hand heeft weten te zetten en het Ajax-spel weer heeft teruggebracht. Scorebord-journalisten zullen zeggen "ja, maar vorig jaar scoorden we meer", maar bekijk de onderliggende statistieken eens. We creëren veel meer kansen tov vorig jaar, er wordt meer op doel geschoten en het middenveld doet weer mee in de opbouw. Dat is in het hedendaagse voetbal absoluut een must om kansen te creëren. De afwerking in de voorhoede moet beter, maar ik denk dat je met Neres als vaste rechtsbuiten dit probleem grotendeels oplost. Hij blijkt juist wel heel efficiënt in de afwerking heeft diepte in zijn spel loopt goed tussen de linies waardoor hij continu in kansrijke posities komt.

En het allerbelangrijkste: ik zie weer Ajax-voetbal en geen lange-ballenvoetbal meer. Vaardige spelers in de kleine ruimte, acties maken, steekpasses geven. Natuurlijk is een seizoen zonder prijzen voor Ajax niet genoeg, maar dat betekent niet dat het waardeloos is. Sterker nog, dit seizoen is juist leerzamer dan ooit. Bosz heeft een goede basis gelegd voor volgend seizoen. Ik ben ervan overtuigd dat we volgend seizoen gaan knallen in de Eredivisie! Aan het einde van volgend seizoen staan wij met de schaal!

24-04-2017 01:14

VerstandVanVoetbal +0

Willen toch ook niet eeuwige Celtic worden Ook een keer goed voor NL voetbal dat bv Feyenoord kampioen gaat worden Concurentie hoort erbij.Knallen in de UEFA cup en wie weet een superfeest

24-04-2017 13:09

WyZynDeBeste +2

Ongemakkelijk en klote gevoel dat de titel weg is. Pijn is in de verste verte niet zo erg van 8 mei 2016, waarschijnlijk om we die halve finale nog hebben.

Een Europa League winst redt ons seizoen en zet ons volledig op de kaart. Bovendien zal de titel van feyenoord snel vergeten zijn daarmee, ha.

23-04-2017 23:14

Ajacied33 +36807

Prachtige classico gezien, kan niet 100 % genieten helaas, daar baal ik teveel voor van vanmiddag. Ik ga nu slapen en deze klote dag komt een einde aan. Lyon trouwens thuis verloren met 1-2. Van Monaco, dat dan wel...

23-04-2017 23:12

3sterrenAjax1 +3

als je neres en dolber ziet spelen ga je toch weer aan jonk denken. een kluivert deed het geweldig. en el azzouzi had misschien met zijn behendigheid meer kunnen forceren. blijft erg zonde die machtsstrijd!

23-04-2017 22:00

A Cohen +1

Sinds de komst van Peter Bosz is Ajax weer als Ajax gaan spelen.
Het betonvoetbal in het 5e jaar FdB kon niet meer.
Dat is een positieve wending door de hand van Bosz.

Maar Peter Bosz is en blijft vreselijk eigenwijs.
Wat ik daar mee bedoel:

Traoré heeft 120 minuten in de benen tegen Schalke.
Hij kiest daarom terecht voor Dolberg in de spits.
Traoré kan niet uit de voeten op rechts en heeft daar tot nu toe NIETS gepresteerd.
Bosz had dus voor Kluivert of Neres moeten kiezen in de basis.
Beter gezegd voor Kluivert en Neres op beide flanken.
Had je 2 voorspelbare wissels gescheeld.

Younes heeft zich in de 2e verlenging tegen Schalke helemaal tureluurs gelopen.
Ook hij had niet in de basis moeten beginnen.
We hebben tenslotte nog Kluivert en Neres die zich inmiddels bewezen hebben als volle volwaardige 100% krachten voor dit team.
Daarmee had je druk kunnen zetten via de flank op de verdediging van pisvee.
Onbegrijpelijk dat je zulke volwaardige krachten niet in deze wedstrijd hebt benut.

Tja en dan weer mijn stokpaardje, gedurende het gehele seizoen.
Tete moet spelen in de 1/2 finale tegen Lyon thuis.
Want meneer Veltman pakte weer rood in de EL.
Het zou goed zijn voor het zelfvertrouwen en het wedstrijdritme van Tete dat hij voor Lyon had kunnen rekenen op een plaats in de basis tegen pisvee.
Uiteindelijk heeft Veltman weer niet goed gepresteerd tegen Schalke.
Maar nee hoor, Veltman werd weer beloond en Tete mocht ritme opdoen op de bank.
Hoe eigenwijs en arrogant moet je dan zijn om dit te beslissen.
Eigenlijk moet ik zeggen: Hoe dom kan je zijn om dit te doen.

Kenny Tete is de beste rechtsback van Ajax-1.
Dat bewees hij ook weer jl. donderdagavond uit tegen Schalke.
Hij viel in of dat hij niet weg was geweest.
Wanneer gaat die eigenwijze Bosz dat nou eens in zien.

Schöne kan niet blijven teren op die pegel in de 1e minuut tegen de kakkerlak.
Hij presteerde vanmiddag wederom onder de maat.
Zoals ik er nu naar kijk is Donny v.d. Beek echt beter dan Lasse Schöne op dit moment.
Volgend jaar geen basis plaats meer voor Schöne.

Uiteindelijk heeft de start tegen Roda JC en Willem II thuis en die recentelijke ondermaatse potjes tegen Groningen en Excelsior uit ons het kampioenschap gekost.
De kakkerlak heeft de schaal in de schoot geworpen gekregen.

23-04-2017 22:00

Tufono +4195

Ajax heeft een beter elftal dan Pisvee en de kakkerlakken! Alleen Ajax had in het begin simpele thuiswedstrijden niet gewonnen, anders waren wij allang kampioen! Ook het spelen op kunstgras is gewoon competitievervalsing!

23-04-2017 21:53

AFCAHOOLIGAN +992

Seizoen mislukt? Ik vind van niet.
Het is sowieso een tussenjaar met Bosz die maar net begonnen is. Vind dat hij aardig zijn stempel heeft kunnen drukken op het team. Ik kijk weer met genot naar AJAX dat was onder FdB wel anders.
Halve finale EL. Vind ik ook zeer knap!

Ben dus zeer te spreken over het team. En heb nu al heel erg veel zin in volgend jaar!

23-04-2017 21:30

AdK +1661

Helemaal mee eens!

23-04-2017 22:00

AFCAlways +0

Maar laten we eerlijk zijn..
Feyenoord was dit seizoen beter dan wij. Hoe kut het ook klinkt. We hebben nu drie seizoenen niks gewonnen en dat moet geen gewoonte worden. We hebben grote talenten die alleen maar beter gaan worden, dus we maken echt een kans volgend seizoen. Nu maar hopen dat we gespaard worden door Lyon.

23-04-2017 21:24

Ajacied33 +36807

Gespaard worden door Lyon? Want het is Real/Barca of zo? Hou toch op man, wij pakken Lyon

23-04-2017 21:25

Cello +52979 moderator

Ik moest ook lachen, want ik heb een kennis die in de buurt van Lyon woont en die hopen dat Ajax niet speelt zoals in de Arena tegen Schalke. Het heeft wel degelijk Europees indruk gemaakt!. Men weet waartoe dit Ajax in staat kan zijn....in Lyon zijn ze niet zo blij met Ajax als tegenstander.

23-04-2017 22:22

Tufono +4195

Als ze beter waren, dan hadden ze van ons gewonnen! Maar wij hebben ze ovetuigend verslagen!

23-04-2017 21:47

ram +7283

Bullshit. Dus als wij toevallig van Barca winnen en de week erna verliezen van Excelsior, is Excelsior dan beter dan Barca? Kom op man... Respect voor Feyenoord. Prachtig seizoen, zwaar verdiend kampioen.

Wij hebben ook een goed seizoen gehad en kunnen eventueel de Europa League nog winnen. Dat zou geweldig zijn en wat mij betreft véél meer waard dan een kampioenschap. Dat ken ik ondertussen wel; al moeten we de komende jaren natuurlijk weer een reeks titels gaan neerzetten en domineren. Dat kan met deze ploeg.

Over de wedstrijd: kan gebeuren tegen PSV maar vind het erg onverstandig van Bosz om niet met fitte verse krachten te spelen. Vind ik wel een foutje hoor... Maar goed. Helaas.

23-04-2017 21:55

A Cohen +1

Ik heb geen respect voor kakkerlakken.
Oneens met zwaar verdiend kampioen.
Ajax is het slachtoffer geworden van eigen arrogantie.
Thuis tegen Roda JC en Willem II en uit tegen Groningen en Excelsior.

23-04-2017 22:04

ram +7283

Dan ben je een beetje zielig. Met je "kakkerlakken". En dat over "eigen arrogantie" is natuurlijk ook spraak van een madman. Zo kan iedere topclub altijd zeggen dat zij kampioen hadden moeten zijn... Onderdeel van kampioen worden is namelijk ook dat je (mentaal) goed genoeg bent om van kleintjes te winnen. Dat is ook een kwaliteit - en daar had Feyenoord dit seizoen meer van.

23-04-2017 22:20

Ajax#1900 +1

Heeft niet zo zeer met arrogantie te maken denk ik. Aan het begin speelden we nog met de antivoetballers van Fdb en moest Bosz zijn speelstijl er in slijpen. Daarna hebben we zware Europese duels gespeeld en de wedstrijd daarna verloren. Het is nu misschien zwaar balen, maar ik denk dat het het wel allemaal waard was. We spelen beter voetbal en staan weer op de kaart in Europa. Ik denk dat we ons daar moeten richten.

23-04-2017 22:32

Ajax#1900 +1

Verloren moet puntje verloren zijn natuurlijk ;)

23-04-2017 22:33

afca-mark1990 +3

Feyenoord had meer gelukt dit seizoen.

23-04-2017 21:52

Ajacied33 +36807

Prachtige goal van Messi trouwens. Denk dat iedereen classico kijkt...

23-04-2017 21:19

Ajax95Duivendrecht +24162

Echt he, wat een goal.

23-04-2017 21:22

Ajax95Duivendrecht +24162

Die Casemiro is net Guardado: loopt alleen maar te schoppen

23-04-2017 21:32

Rsv +1

We pakken die EL!

23-04-2017 21:18

Ajax95Duivendrecht +24162

Hè getver, die Braziliaanse schopper scoort (buitenspel overigens). Barcelona op achterstand, ook dat nog op deze toch al waardeloze zondag.

23-04-2017 21:15

StoepOpDePoep +0

Wat is PSV toch een ongelofelijke kutclub zeg. Niet voetballen en de hele tijd overtredingen maken op het randje die in mijn ogen gewoon met geel moeten worden bestraft. Die klote mexicaan al helemaal. Die had echt 4x geel moeten hebben. En dan die trieste fans met hun zwarte rook en 'helemaal niets in amsterdam'. Want er is een heleboel in Eindhoven ? Flikker toch op man

23-04-2017 21:14

Ajacied33 +36807

Het is ook een tyfus grafclub

23-04-2017 21:27

Knalpot +3624

Wees blij dat je er geen fan van bent, potje dichtgooien al in de 1e helft terwijl je thuis speelt. Laffe kutbende met die Cocu.

24-04-2017 01:00

A-west +5744

Ze kijken hoog tegen ons op, die gloeikoppen. Als ze een keer van ons winnen, lijkt het wel of ze kampioen geworden zijn. Een kinderhand is gauw gevuld, Laat ze maar in die waan. Minderwaardig voelende boeren zijn het.

23-04-2017 21:50

AFCAlways +0

Het derde kut seizoen op rij. En dan verliezen we die ook nog aan dat gore 010..

23-04-2017 21:13

Ajacied33 +36807

Vind dit lopende seizoen geen klote seizoen hoor...Weet niet waar jij naar kijkt elk weekend..

23-04-2017 21:26

Cello +52979 moderator

Ik vind het moeilijk om uit me strot te krijgen, maar ik heb er iets meer vrede mee dan dat dat gesubsidieerde zooitje uit 040 aan de haal zou gaan met de titel.

23-04-2017 22:25

WyZynDeBeste +2

Laten we ons focussen op de mooie dingen die dit seizoen gaande zijn en een mooie fundering leggen voor sterke seizoenen die komen gaan:

* Vijf tot zeven (top)talenten die klaarstaan
* Een Ajax dat bij vlagen weer als Ajax speelt
* De stoeltjes die vervangen worden in de Arena
* Het nieuwe supportershome
* De aanstaande naamswijziging van de Arena

En het belangrijkste voor nu: we hebben nog een kans op een Europa League finale. Met zijn allen erachter en geloven.

23-04-2017 21:10

JPC40 +3

Het seizoen is deels mislukt en deels hebben we nog kansen, maar als we vooruit gaan kijken, en aannemen dat er spelers gehaald moeten worden, want alleen Donny mathijs Justin nouri is gewoon niet toereikend voor Bosz, dan wordt het dweilen met de kraan open.
Traore zal niet blijven denk ik of neem ik aan.
Davey zal ook gaan denk ik.
Tete bijna wel 99,9 % zeker
Jairo ???
Viergever ???
Westermann tja Ja Nee Ja Nee ????
Kasper heeft zeker versterking nodig
Wie gaan we halen en wie niet, persoonlijk zie ik Propper graag er bij, ook om PSV te verlammen.

23-04-2017 21:02

Ajacied33 +36807

Zo, kan weer reageren. Ik had heel veel moeite na de wedstrijd om tot het juiste gevoel te komen. Ik heb echt een hekel aan verliezen, en zeker tegen PSV. Trots overheerst op dit jonge Ajax, wat met 120 minuten in de benen nog de betere was in Eindhoven. We hadden misschien geen zege verdiend, maar ook geen nederlaag. Wij hebben de toekomst met al die jonge talenten die op de deur kloppen. En we staan in de halve finale van de EL niet te vergeten. Daar moeten we echt met 200% voor gaan, alles of niets. Winnen in Amsterdam, gelijk in Lyon en in Stockholm weer winnen van United, en de cup is van ons. Dan stelt die zeldzame titel van Feyenoord helemaal niets voor. Wat een afgang zou dat zijn voor hun zeg. Alle lof en aandacht naar Ajax toe...

23-04-2017 20:50

PuurGeluk +4810

Ziek van. Maar heel veel zin en vertrouwen in 3 mei.

23-04-2017 20:43

Ajax95Duivendrecht +24162

Tegen Go Ahead en Willem II gewoon met Nouri/De Jong/Van de Beek/Neres aantreden. Daarmee win je echt wel van GAE en in dat geval kan de wedstrijd tegen Willem II op papier afgedaan worden.

23-04-2017 20:37

DelPiero +1

Drama weekend

23-04-2017 20:31

pajax +0

gebeurt natuurlijk niet en is ook onmogelijk,maar zou wat zijn als kakkies laatste 2 verliezen

23-04-2017 20:16

3*stars*3 +23523

Zou wat zijn maar zou helemaal wat zijn als Ajax die EL cup pakt.
Laat hun dan maar blij zijn met hun schaal maar niemand in EU heeft het dan daarover.

23-04-2017 20:21

Siemmie +2161

Hahha, indd. Zou zo lekker zijn als Ajax de el wint in het jaar dat die kakkies voor het eerst sinds 18 jaar kampioen worden. Gaan alsnog alle aandacht en credits naar Ajax.

23-04-2017 20:26

PuurGeluk +4810

Zou jij je naam willen veranderen haha. Heb ineens een gruwelijke hekel gekregen aan de naam Siem (no offence) ;)

23-04-2017 21:17

Siemmie +2161

Hahaha, heeft geen associatie met s de jong. Maar ik snap dat je een hekel aan die naam hebt na wat ie heeft gedaan ;D

23-04-2017 21:29

godezonensuper +1

Wat zou dat mooi zijn man.
Pakken ze voor het eerst in de 21e eeuw eens die schaal winnen wij erna die cup.
Dan kunnen ze aan de beademing daar in Zuid haha.

23-04-2017 20:27

Ajax95Duivendrecht +24162

Haha, als dat gebeurt vreet ik mijn schoenen op! ;)

Nee, het is helaas gebeurd. Maar ergens ook wel begrijpelijk als je ziet hoe lang Bosz heeft moeten werken om zijn spelsysteem op de jongens over te brengen. In de eerste fase van het seizoen heeft dat ons punten gekost, punten die ons nu het kampioenschap kosten. Daarnaast heeft het ons in de 1e seizoenshelft op een aantal momenten niet meegezeten:

- Feyenoord-uit waar Kuyt in de slotminuut nog de gelijkmaker binnen kopt
- AZ-uit waar je een knullige tegengoal krijgt
- FC Twente-uit waar je in de extra tijd een (onterechte) penalty krijgt
- PSV-thuis waar Siem in de 83e minuut 1 van de weinige aanvallen van PSV benut

En in de 2e seizoenshelft heeft het dubbele programma ons gewoon op cruciale momenten punten gekost (Groningen-uit, Excelsior-uit), al mag dat met zo'n brede selectie natuurlijk geen excuus zijn. Wat dat betreft vind ik dat Bosz meer mag rouleren. Hij houdt te star vast aan de basis-11, terwijl we genoeg andere goede spelers op de bank hebben. Kijk naar topploegen als Real en Bayern, die kunnen zowat een heel elftal vervangen na een zware Europese wedstrijd. Die kant zouden wij ook op moeten gaan.

23-04-2017 20:29

PuurGeluk +4810

Die kant kunnen wij helaas niet op. Jongens die droomden om te spelen in de Arena nemen simpelweg niet genoegen met een plekje op de bank en zo zijn ze na 1 seizoen basis en een seizoen bank uit beeld en vervolgens naar een andere club.

23-04-2017 21:16

Ajacied33 +36807

Hoorde Mulder bij Rondo nog geloven in een titel voor Ajax, bizar haha. Maar ja, stel dat ze verliezen bij Excelsior...Ik geloof er nu niet meer in, maar er zijn gekkere dingen gebeurd

23-04-2017 20:51

StoepOpDePoep +0

Volgens mij bedoelde hij meer dat wedstrijden/seizoenen pas gespeeld zijn tegen het einde en dat niks onmogelijk is maar de kans wel heel klein.

23-04-2017 21:06

Johan1 +2941

Bij een topclub gaat het maar om 1 ding: prijzen winnen. Bosz heeft nog niet laten zien om leuk voetbal met prijzen af te sluiten. Wat willen jullie nou? Ieder jaar leuk voetballen en geen enkele prijs pakken? Hou dan lekker vast aan Bosz. Ik denk niet dat hij de toptrainer is die goed voetbal en prijzen pakken kan combineren. Voorlopig heb ik helaas gelijk gekregen. Natuurlijk zie ik liever het voetbal van Bosz dan het voetbal van vorig jaar, maar Bosz heeft ook veel betere en creatievere spelers dan vorig jaar. Je krijgt dan al snel leuker voetbal. Verder moeten we ook niet overdrijven, zoveel echt goede wedstrijden hebben we ook niet gezien. Willem 2, Roda, Groningen, Excelsior enz....waren allemaal bagger.

23-04-2017 20:10

3*stars*3 +23523

''Voorlopig heb ik helaas gelijk gekregn'.

Gast, rot toch op man...Zit je ook op VI.nl want daar zit ook ene Albert Jonker die er altijd snel bij is om na te trappen richting Bosz als het minder gaat.
Als het goed gaat zie je hem niet.

Ik heb jou niet gezien na die potjes tegen; kakkies, Kopenhagen en Schalke thuis maar nu kom je ff langs???
Gast, PSV had moeite tegen een Ajax wat nog een zware pot in de benen had.
Ze wonnen door een vrije trap maar aan alles zag en hoorde je dat die laffe boertjes bang waren.

Dat jij pot erbij haalt van Willem II en Roda, terwijl er toen een ander Ajax op het veld stond, zegt genoeg.
Wat ben jij een ontzettende kneus zeg...

23-04-2017 20:17

MichelAngelo66 +22265

Neem een andere naam aan man.

23-04-2017 20:19

Cello +52979 moderator

Ik vind het knap dat je voor jezelf tot deze conclusie bent gekomen. En dat na 1 seizoen.

Het is zowieso knap dat mensen altijd wat te mekkeren hebben. De Boer werd kampioen, dus een prijs, maar werd afgekraakt desalniettemin vanwege 'beton-voetbal', dus uiteindelijk niet goed. Bosz is de spreekwoordelijke 'lul' voor criticasters, want hij speelt welliswaar voetbal wat we willen zien, maar wint geen prijs (kampioen/beker) en weer is het dus niet goed.

Mensen, die willen klagen, zullen altijd wel iets vinden, aanleiding zien om te kunnen klagen. Die mensen kunnen niet anders èn willen niet anders!. Alleen dan zijn zij gelukkig.....

23-04-2017 20:19

Johan1 +2941

Bosz is al wat langer trainer, hoor.

23-04-2017 20:29

Cello +52979 moderator

Ja joh?.

23-04-2017 21:17

godezonensuper +1

Haal "Johan" eens even snel uit je naam.

23-04-2017 20:25

Ajax95Duivendrecht +24162

Zit nog een keer snel de samenvatting te kijken, maar eigenlijk is het toch ronduit schandalig die pikzwarte rook die op een gegeven moment het hele stadion bedekt.

Ik hoop dat de KNVB dat hele vak leeg trekt en ze stadionverboden van min 1 jaar geeft. Dit kun je toch niet maken. Maar ja, bij PSV kan het blijkbaar wel.

23-04-2017 20:06

VerstandVanVoetbal +0

Feyenoord gefeliciteerd en helaas terecht Maar gellukig kwa doelsaldo zelfs met 1 nederlaag terecht tweede.Nu knallen UEFA cup

23-04-2017 20:01

mdeV +0

allemachtig geef Bosz de tijd zeg

23-04-2017 20:00

Johan1 +2941

Als Bosz volgend jaar geen kampioen wordt, moeten we echt afscheid van hem nemen. Dit jaar zonder prijzen is al teleurstellend, nog zo'n jaar is dramatisch.

23-04-2017 19:46

Ajacied0343 +0

Hou toch op man, halve finale europa league en over t algemeen beter spel, jeugd door, vermakend. Ga lekker de journalisten bij fox en vi pijpen met je teleurstellend seizoen

23-04-2017 19:47

AjaxCitizen +2163

Als wij hem ontslaan, kom jij zeker 100 keer klaar.
Afscheid van hem nemen, is het enige waar jij je druk om maakt.
Toen het goed ging, was je hier niet te vinden.

23-04-2017 19:48

WyZynDeBeste +2

Of we nou willen of niet dat hij blijft als hij volgend seizoen geen titel of EL pakt, dan gaat hij waarschijnlijk ook 'gewoon' vertrekken. Hoe dan ook, dat is allemaal veel te vroeg. We staan halve finale EL.

23-04-2017 20:02

Hammerzeit +147

Zelfs het trapveldje achter mijn huis bevat minder schijt dan dat jij hier steeds verkondigd.

23-04-2017 20:03

JPC40 +3

Ik snap je standpunt, maar denk niet dat Marc en bestuur bereid zijn om die keus zo snel te maken, men zal eerder een evaluatie houden om te zien welke spelers ingevoegd kunnen worden en of er bij gekocht moet worden.
Het is wel zo dat Ajax volgende seizoen meer verwacht van Bosz, de druk zal "iets" hoger gaan worden.
volgend seizoen zullen we gaan zien of dit gaat lukken, of ook niet, de tijd zal het leren.

23-04-2017 20:41

A-west +5744

We moeten zo snel mogelijk van die Traore af. Ik denk dat ze hem bij Chelsea niet meer willen hebben na zijn gestuntel vanmiddag.

23-04-2017 19:43

Dennis126 +1

Het zat er niet in vandaag helaas. Positief is dat het team wel weer echt tot het einde heeft gestreden en karakter heeft getoond. Waar ik wel enorm van geschrokken ben is de prestatie van onze 2 Denen. Die gingen (alweer) heel diep door de ondergrens.

23-04-2017 19:41

AFCA-B93 +5488

Ookal stranden we nu in de halve finale, ik denk dat dit een ongelooflijk belangrijk seizoen is geweest. Fundament voor volgend seizoen is gelegd, en voor mijn gevoel heeft het team een enorme band geschept met het publiek. Afgezien van 15 mei 2011 ben ik nog nooit zo trots geweest op m'n cluppie als nu!

23-04-2017 19:41

rogerbandit +0

Helemaal mee eens! Zo is dat!!!!!

23-04-2017 19:51

Tufono +4195

Wij is belangrijker EL Kampioen, of Landskampioen?

23-04-2017 19:35

3sterrenAjax1 +3

vandaag blijft eigenlijk alleen justin voorin overeind. genoten van die jongen! geweldig talent!

23-04-2017 19:34

31xAjax +7969

Die was juist matig, veel onnodig balverlies door de aktie te lang door te zetten....

23-04-2017 19:37

Rsv +1

Neres speelde uitstekend

23-04-2017 19:37

Leo252 +1

Ik bekijk het misschien door een Ajax bril maar had die Mexicaan niet minimaal een dikke vette gele kaart verdiend met z'n mega vele op en over het randje overtredingen ?

23-04-2017 19:34

31xAjax +7969

Toen Poulsen dat bij ons deed noemden wij dat professioneel....

23-04-2017 19:39

MeerscheHeld +81

Elke overtreding van hem moest apart al geel zijn, laat staan ze opgeteld..

23-04-2017 19:39

Leo252 +1

Jammer maar nu vol op de EL en laten we het daar wederom zien tegen OL, net als thuis tegen Schalke ! Op naar de finale EL. De rest zijn maar "troostprijzen.

23-04-2017 19:32

Myers +3

Er mogen wel wat moderators bij hier, gaat nergens over dit.

23-04-2017 19:32

Rsv +1

Ondanks de nederlaag ontzettend trots op de boys. Tweede helft speelden we gewoon goed en ondanks de 120 minuten in de benen werd dat belachelijk laffe en onsportieve PSV continue terug gedrongen. Alles op de EL nu, waar we zeker niet kansloos zijn voor de winst en waar we alles tenminste nog in eigen hand hebben.

23-04-2017 19:30

Redrum +96213

Ik ben trots op Ajax. De vermoeidheid speelde een rol, de lafheid van psv speelde een rol en de incompetente blonde reonicht uit Zeist speelde ook een rol. Desondanks heeft Ajax zijn eigen spel gespeeld en de aanval gezocht.

23-04-2017 19:28

AjaxCitizen +2163

Waarom zijn er hier mensen die ons geen kans zien maken Lyon te verslaan?
Die ploeg heeft dit jaar 39 tegendoelpunten mogen incasseren in de Ligue 1. Waarom zouden wij niet kunnen scoren tegen hun? Sommigen doen net alsof we te maken krijgen met Barcelona of Real. Het mislopen van de titel is een grote aderlating, maar we zijn zeker niet kansloos voor de EL. Gewoon vertrouwen hebben in onze jongens. Ze hebben dit seizoen laten zien dat ze goed met teleurstellingen om kunnen gaan.

23-04-2017 19:27

StoepOpDePoep +0

De mensen die dat zeggen hebben iets teveel naar Voetbal Inside gekeken

23-04-2017 21:18

MeerscheHeld +81

Mooi dat er zoveel zo positief reageren, en terecht natuurlijk. Niemand kan ons stoppen, Lyon gaat eraan!

23-04-2017 19:23

JesperOlsen74 +1

Jammer jammer. Toch genoten van een aantal mooie wedstrijden dit jaar. Het is nog niet allemaal hosanna, maar het ziet er veel belovend uit voor komende jaren (leuke talenten, trainer die aantrekkelijk wil spelen).
Nu nog ff doorselecteren (vd Beek voor Shone als voorbeeld) en de wispelturigheid eruit zien te krijgen en Ajax heeft z'n smoel weer terug.
Zin in volgend jaar, maar dan moet het ook wel gebeuren.

23-04-2017 19:15

ajaxminimax +5471

Gadverdamme, na geweldige wedstrijden van Ajax hoor je de Bosz haters niet. Ajax verliest weer eens en de haters zijn weer terug. Wat heb ik daar een hekel aan.

23-04-2017 19:14

AjaxCitizen +2163

Die gasten hebben liever dat het slecht gaat met Ajax, zodat ze Bosz daarop kunnen aanspreken. Nepsupporters.

23-04-2017 19:22

Motajax +358

Helaas niet het gewenste resultaat maar nog steeds de allermooiste club van het land. Lachwekkend interview met Locadia na de wedstrijd op Fox. Die "snotneus" speelt straks een halve finale tegen een Europese topclub en Locadia zit lekker voor de tv. Vol voor de EL nu en volgend seizoen wakker zijn vanaf wedstrijd #1

23-04-2017 19:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.