Van 't Schip steunt Taylor: 'Fans zijn er om eigen jongens aan te moedigen en niet om uit te fluiten'

door Bart Veenstra 305

Bron De Telegraaf, Voetbal International

Van 't Schip steunt Taylor: 'Fans zijn er om eigen jongens aan te moedigen en niet om uit te fluiten'

door Bart Veenstra 305

Bron De Telegraaf, Voetbal International

Laatst geüpdatet

John van 't Schip heeft het na afloop van het verloren Europa League-duel met Brighton & Hove Albion (0-2) opgenomen voor Kenneth Taylor. De middenvelder werd in de rust gewisseld en op het moment dat die wissel door de stadionspeaker in de Johan Cruijff ArenA bekend werd gemaakt, klonk er gejuich vanaf de tribunes.

Van 't Schip werd tijdens de persconferentie gevraagd naar dat moment en geeft er desgevraagd zijn mening over. 'Als dat zo is, dan is dat jammer. De fans zijn er om de eigen jongens aan te moedigen en niet om uit te fluiten. Het is niet fijn. Dat is duidelijk', zegt Van 't Schip, die wordt geciteerd door onder meer Voetbal International en De Telegraaf.

De nieuwe trainer van Ajax vindt het niet nodig om in gesprek te gaan met Taylor. Immers, hij sprak in zijn eerste weken al twee keer apart met de middenvelder. 'Het is niet dat hij er is uitgehaald omdat hij een slechte wedstrijd speelde, maar meer omdat je iets anders nodig hebt. We stonden met 1-0 achter en we wilden iets anders proberen om te kijken of we nog meer aanvallende impulsen konden krijgen. Daarom brachten we Akpom in.'

Lof voor Brobbey en Šutalo

Na afloop nam Van 't Schip zijn spelers in bescherming. Over enkele spelers is hij zelfs lovend. 'Brobbey werkte tot het einde aan toe weer keihard voor de ploeg, was voortdurend aanspeelbaar en scoorde bijna. Hij is belangrijk als kapstok en blijft doorjagen. Als ik twee spelers moet noemen die positief opvielen, dan zijn dat Josip Šutalo en Brobbey.'

Ajax probeerde het in het thuisduel met Brighton op een andere manier dan in de uitwedstrijd. Dankzij die tactiek was er minder balbezit voor Brighton, maar echt grote kansen wist Ajax niet te creëren. Dit had te maken met de manier van druk zetten, zo stelt Van 't Schip. 'Dat kost veel kracht. En met name de jongens voorin geven heel veel druk, dan heb je die extra actie soms niet in huis.' Hij was dus niet teleurgesteld in zijn ervaren spelers, onder wie Steven Berghuis en Steven Bergwijn. 'Ik neem die jongens in bescherming. Ze hebben vandaag hard gewerkt, ze hebben niet verzaakt.'

Lees meer over:
Plaats reactie

JohnBadBadder +80

Ik denk dat alle supporters AJAX moeten blijven steunen ,het hele team ,inclusief Taylor .Het kan zo maar zijn dat wanneer Taylor op de juiste postie komt te staan ,dat hij ineens de sterren van de hemel speelt .Ik vertrouw daar op .

12-11-2023 00:34

Ajax1inmyheart +767

Ik persoonlijk vindt Taylor echt niet goed genoeg voor Ajax. Hij heeft het gewoon niet tuurlijk iedereen heeft weleens een mindere periode. Maar dan moet je strijden en hard werken op het veld en ik zie geen strijder in Taylor. Ik zie eerder een verdwaalde jochie die door de bomen het bos niet meer ziet.

11-11-2023 16:34

vanreenen +10321

In de beginne was er eens een aardige voetballer. Deze voetballer 2-benig werd ( ten onrechte ) een toekomst toegedicht gelijk aan Wssley Schneider.
Alleen vroeg en vraag ik mij na weken af waarom trainers Taylor niet in bescherming nemen en hem niet buiten de selectie laten voorlopig.
Gelukkig ben ik geen roepende in de woestijn, maar steunt Henk Spaan mij ook.

10-11-2023 21:46

JariHeijden +5607

Buiten de selectie zelfs... Hoe neem je hem dan in bescherming? Ik zou hem voor nu ook laten banken. Want hij draait niet. Op dit moment is het niet goed genoeg. Maar laten we ook niet doen alsof hij alleen maar zaadpartijen speelt.

Hij is bij supporters wel heel erg kop van jut. Echt ronduit belachelijk dat supporters hem uitfluiten. Of welke andere Ajacied dan ook. Uitfluiten doe je niet naar je eigen supporters.

11-11-2023 10:24

TheSpecialOne +8934

Precies. Deze jongens hebben het vereiste niveau (nog) niet.
Het zogenaamde Ajax-DNA is in dit geval meer een hinder dan een zegen. Sorry Sjakie!

10-11-2023 20:30

TheSpecialOne +8934

Tja, Als de middenvelders niet meedoen met het drukzetten dan is het inderdaad ondoenlijk voor de aanvallers om dit de hele wedstrijd vol te houden en bovendien kracht over te houden voor aanvallende acties. Maar dat betekent dat de technische staf in deze opzichtig steken heeft laten vallen.
Ben je daarom misschien zo beschermend naar je spelers toe John?

10-11-2023 20:25

7172AFCA7395 +10344

Mensen betalen een hoop geld om meneer Taylor te zien John,
En als ze dan zien wat meneer levert dan sta ik niet vreemd te kijken...

10-11-2023 17:12

letsvencook +13070

Toch wel teleurgesteld in de uitspraken over onze vedettes bergwijn en berghuis. Als je druk zetten belangrijker vind dan voetballen dan stem ik voor om met een aanval met : forbs - brobbey - gaaei te spelen. Die zouden het niet eens slechter doen samen want voetballend is 0,0 gekomen van onze vedettes en met druk zetten zijn deze 2 ook vele klasses beter. Een bank beurtje voor 1 vd 2 of zelfs voor beide zou op zijn plaats zijn.

Over taylor wil ik niet eens beginnen ook al is het uitfluiten slecht.

10-11-2023 14:09

Aram +18138

Doet me denken aan 1995.
Gooide Louis allemaal jonge jongens erin voor het druk zetten.
Hij had toen wel Rijkaard erachter staan natuurlijk.

10-11-2023 16:28

A-west +5744

Uitfluiten is gewoon slecht. Daar help je die gozer niet mee.Je hoort altijd achter je spelers te staan.

10-11-2023 13:39

Zomer +1861

Taylor en Rensch zijn beide vergelijkbaar: ze kunnen ongetwijfeld goed voetballen en zullen dit vast op de trainingen laten zien, anders worden ze niet opgeroepen. Ze missen alleen de mentaliteit en wil om te winnen om echt goed te zijn. Waarschijnlijk is ze dit nooit aangeleerd omdat ze in de jeugd toch alles op techniek konden en altijd de beste waren.

10-11-2023 13:33

SteviePienaar078 +3795

Toch ben in er van overtuigd dat als hij een paar jaar eerder geboren was en in een draaiend Ajax was doorgebroken je hem voor tientallen miljoenen had kunnen verkopen. Zit echt wel wat in, maar niet zo'n talent dat hij op 21 jarige leeftijd een zwalkend Ajax kan dragen.

10-11-2023 13:27

ck69 +13126

Ik denk dat juist de enige reden dat hij nog voor Ajax speelt is dat hij in dit matige team speelt. Als hij een paar jaar eerder geboren was geweest was hij er al lang uitgekickt en speelde hij voor Volendam.

10-11-2023 16:41

MichelBoerebach +29216

Ik zeg het al maanden: Taylor is een niks-voetballer. Een bankzitter voor FC Twente. Aan de andere kant kan hij er ook niks aan doen dat hij altijd wordt opgesteld.

10-11-2023 13:18

Tranqiep +463

De nieuwe zondebok is weer gevonden. Dat negatieve gejaag de hele tijd met al die overdrijvingen. Ik snap niet dat alle huilies hier daar niet een keer moe van worden.

11-11-2023 05:08

niquedegraaff +5292

Het was meer een reactie van "eindelijk dat een trainer het ziet!"

10-11-2023 13:17

Ajaxtrouw +6356

Ik heb Taylor altijd al een matige Ajax onwaardige voetballer gevonden. Net te weinig talent en een karakter waar ook wel wat op af te dingen is. En Van t Schip moet dit soort dingen ook niet roepen. Wij hoeven echt niet elke speler te pruimen die op het veld wordt gezet. En hij helpt Taylor er ook niet mee.

10-11-2023 13:14

DeKes +3204

Hoe moeten de supporters ÁNDERS duidelijk maken dat deze jongen één grote ergernis is!!
Vervelend……. MAAR WÉL NODIG!!!!

10-11-2023 13:06

MichelBoerebach +29216

Precies! Van 't Schip of Maduro uitfluiten is technisch niet mogelijk.

10-11-2023 13:20

henkie58 +2057

Dat zijn geen fans! Nietsnutten zijn het! Maarrrrrrr???? Verwacht wel wat meer van hem!!

10-11-2023 13:02

Oeroeboeroe +18450

Ik snap de emotie bij het publiek wel. Ik ben helemaal geen fan van Taylor, maar voor mij komt door zijn matige spel gecombineerd met zijn maniertjes en arrogante gedrag. Maar een speler uitfluiten. Hij heeft zichzelf niet opgesteld hè...

10-11-2023 12:50

swelbaum +261

Toen Taylor weg was op het middenveld ,hadden we gelijk geen middenveld meer .

10-11-2023 12:46

Redrum +96223

Dat hadden we daarvoor ook al niet.

10-11-2023 13:33

Ajaxhartt +10743

Dat uitfluiten is natuurlijk ook uit machteloosheid. Supporters zien een speler week na week falen/onbeduidend spelen, en begrijpen terecht niet waarom zo'n speler steeds maar weer (x3) in de basis staat. Het uitfluiten is m.i. meer gericht op de beslissingen van de trainer, dan tegen de speler in kwestie.

10-11-2023 12:35

AjaxUitMokum34 +916

Ik was in het stadion en ja er werd gejuicht, maar ook niet zo hard en lang niet door iedereen.

Maar goed, zal wel liggen aan waar je zat.

Wel jammer dat het gebeurt.

10-11-2023 12:31

Ajaxadam1 +31670

Tegen Heereveen stonden er een paar op om hem uit te zwaaien.

10-11-2023 13:07

MichelBoerebach +29216

Dat ging dan tenminste geruisloos.

10-11-2023 13:21

ptjebel +2262

Fans zijn er ook om de trainer te wijzen op een speler die niet functioneert.
We zijn geen blinde paarden die overal achteraan lopen.
Taylor moet banken.
Zo simpel is het meneer Schip.

10-11-2023 12:28

leeke +10406

Geld dat voor Fans of voor jou.want supporters staan wel achter Schip

10-11-2023 12:33

leeke +10406

Toch raar dat alle teainers hen altijd opstelde...ligt het er dan aan dat we al 3 jaar slechte trainers hebben,of dat Fans slimmer zijn dan de trainers. En welk Niveau bedoel je , we zijn niet eens Europaleage waardig dus waar praat je over. Want dan kan je ook een Brobbey,Berghuis, Bergwijn, Taherovic,Akpom, Sutalo,enz enz opnoemen. Ook die zijn dan niet Ajax waardig.Of ben je ook zo een Taylor hatertje

10-11-2023 12:50

PetrusKeizer +10739

Ik zie t nog wel zitten in Kenneth. Want hij kan beter. Nu is het: hij moet beter. Anders: banken, Schip.

10-11-2023 12:26

jeffrey_van_der_sluis +30516

Overigens dikke pluim voor Sutalo gisteravond, wat een totaal andere speler heb ik gezien tov onder Steijn.

10-11-2023 12:24

3sterren +20205

Schippie heeft het over ”Fans”, maar zo zijn zij natuurlijk met de beste wil van de wereld niet te noemen.
Personen die met name vooral eigen jeugdspelers uitfluiten, of juichen bij hun wissel, zijn geen supporter en / of fan te noemen. Dat zijn in mijn ogen hooligans / toetsenbordterroristen.
Ze wanen zich veilig met hun gezichtsbedekking en achter hun monitor.
Vinden zichzelf enorm stoer, maar in feite zijn het een stelletje laffe losers ...

10-11-2023 12:08

MichelBoerebach +29216

Toetsenbordterroristen???

10-11-2023 13:23

3sterren +20205

Een toetsenbordterrorist is een persoon
die beledigingen en bedreigingen, vaak anoniem, op internet uit …

https://anw.ivdnt.org/article/toetsenbordterrorist

10-11-2023 13:34

afca95 +1308

Is die van Hecke niks voor Ajax? Prima verdediger

10-11-2023 12:03

driehoekjes +3422

Mikautadze op middenveld zetten! die kan opendraaien en makkelijk combineren!

10-11-2023 12:03

Michel.B71 +200

Uitfluiten van onze spelers vind ikzelf nooit juist maar ik heb 2 weken geleden onderstaande geplaatst. De statistieken zijn alleen maar erger geworden. Taylor is op basis van deze statistieken en wat we zien op het veld simpelweg geen basismateriaa voor ons aller Ajax en dat is niet van de laatste tijd. Ik denk dat John dit zelf ook in zal gaan zien.

27-10-2023 geplaatst:

Ik heb – om mijn gevoel te staven met feiten – de doelpunten en assist van Kenneth Taylor bekeken vanaf seizoen 2021/2022 tot heden in de eredivisie volgens Fotmob. De getallen zijn voor een (vaak) vooruitgeschoven middenvelder op zijn zachts schokkend te noemen.

Totaal heeft Taylor 3506 minuten gespeeld en per 390 minuten (6,5 uur voetballen oftewel 4,33 wedstrijd) een doelpunt gescoord en per 584 minuten (9,75 uur voetballen oftewel 6,5 wedstrijd) een assist afgeleverd.

Zijn nauwkeurigheid passes ligt wel boven de 80% maar dat is voor iemand met – in ons huis - de bijnaam trippel T (Tikkie Terug Taylor) ook niet zo verwonderlijk.

Op basis hiervan, en wat we iedere wedstrijd zien, is het niet voor te stellen dat er niemand binnen ons aller Ajax rondloopt die meer waarde voor de club kan hebben dan Taylor.

10-11-2023 12:03

Chadd +7759

Hij heeft amper meegedaan in het seizoen 21/22 en speelde vorig seizoen voor een groot deel als controleur omdat Alvarez centraal achterin moest.

Met je 'maar'.

10-11-2023 12:45

Gewoon Gijs +18422

in de zomerse transfer periode al gezegd: je hebt geen middenveld, alleen maar van niveau kleuterschool.

10-11-2023 12:01

Redrum +96223

Dat is absoluut het grootste probleem ja. Ons middenveld ondersteunt de verdediging niet en voegt aanvallend ook niets toe. Dan kom je nooit fatsoenlijk aan voetballen toe.

10-11-2023 12:12

thepower1990 +35726

Je middenveld is gewoon compleet ruk wie je er ook neerzet. Alle focus moet in de winterstop liggen op het aantrekken van 1/2 middenvelders met ervaring en die je ook kwalitatief beter maken

10-11-2023 11:58

Marco1966 +40

Daarin heeft Johnny gelijk!

10-11-2023 11:56

afca95 +1308

Misschien moet Taylor is meer inzet tonen. Hij loopt alleen maar te sjokken

10-11-2023 11:56

Mentir +2459

probleem is ook beetje dat fluiten enige manier is om te tonen dat ze het er niet mee eens zijn, want
je kan geen gesprek voeren met heel de tribune in 1 keer. Maar hopelijk blijft het bij 1 keer zodat men heeft laten weten wat ze er van vinden .

witte zakdoekjes toen ze steijn weg wilde is ook zo voorbeeld, je moet een of andere manier het over brengen, dat moeten ze bij Ajax toch ook wel snappen.

10-11-2023 11:47

supporter sinds +7891

Mijn god wat creeeren we watjes ...en tere woke zieltjes.. het hoort ook bij Ajax. We bewieroken ze als het goed gaat en kunnen ze ook even op een Amsterdamse manier op hun plaats zetten - voetjes aan de grond. Daley Blind , Ziyech etc zijn er groot en hard door geworden. Het is aan Taylor om het op te pakken. Hij kan een belangrijke speler worden maar het moet toch een keer duidelijk worden bij hem dat er een paar tandjes bovenop moet. Te slap in de duels , alles op 1 tempo .. zo ga je de top niet halen.

10-11-2023 11:45

MarkP +21770

Wie gaat in godsnaam taylor aanmoedigen vh schip?

10-11-2023 11:45

FransHoek +8979

Ik denk dat ik de enige ben hier die fan is van Taylor. Al heel lang eigenlijk. Ik volg hem sinds de jeugd (016). Wat stond hij bijvoorbeeld goed te spelen tijdens de future cup in 2018 onder leiding van Dave Vos. Samen met o.a. Brobbey, Gravenberch, broers Timber en Unuvar. Ze konden elkaar blindelings vinden en tikten iedereen weg.
Hij speelt eigenlijk nog precies hetzelfde als in de jeugd, alleen moest hij het ineens doen met spelers als Alvarez en Klaassen. Dan heb je echt niks aan hem en lijkt hij heel matig.
Daarnaast zit het mentaal niet goed bij hem zo lijkt het op dit moment. Maar met trainers als van 't Schip, Maduro en Vos, die weten wat hij kan, hoop ik dat hij snel weer opkrabbelt.

10-11-2023 11:43

Chadd +7759

Eens. En uiteindelijk komt het wel ook wel goed met hem.
Alleen vind ik wel dat het nu gewoon beter is dat hij ernaast gezet wordt, vooral voor hemzelf.

Niet dat het beter zal gaan lopen trouwens met Tahirovic etc.

10-11-2023 11:49

Gewoon Gijs +18422

Het lijkt nu nergens op in elk geval.
In het laatste half jaar ten Hag had hij goede klik met Tadic en leek het er meer op, maar dit is drama

10-11-2023 12:03

TeringHenkie +28614

Schip werkt daar zelf aan mee, Taylor stond bij de supporters er al slecht op en dan stuurt Schip een pupillen middenveld het veld in wat totaal overlopen werd. Het was gewoon een speeltuin voor die Engelsen. Taylor verzoop daar totaal in.

Het middenveld was zo slap zodat de aanval ook niets kon, Ajax onwaardige aanvallers.

Ik heb 1 echte goede en mooie flitsende aanval gezien van Ajax en die kwam van …. Mikautadze af!!

10-11-2023 11:40

Jutter1 +4316

Taylor speelt erg slecht valt zwaar door de mand, maar hij is helaas niet de enige. In alle linies van het elftal ontbreekt het aan kwaliteit. Geen enkele trainer op deze aardkloot kan met dit elftal uit de voeten, het rammelt aan alle kanten. Wellicht dat van 't Schip het een paar procentjes beter doet dan die vermaletijde Hagenees, maar er valt, zoals gezegd, erg weinig eer te behalen met dit erg ondermaatse team, en dus kan je hem erg weinig verwijten. Nu blijkt dat een middenmoter uit de PL al veel te veel van het goede is voor dit zielloze elftal. Alleen tegen nog zwakkere clubs in die sowieso al matige ED kan men de puntjes binnen sprokkelen,daar moet men zich dus in allereerste instantie maar op gaan richten en het Europese voetbal maar vergeten., het is momenteel helaas niet anders.

10-11-2023 11:30

stefanwillem +12156

Goed dat je hem beschermt. Als je hem maar niet meer opstelt.

10-11-2023 11:24

Mocrodammerr +23061

Hij kan er gewoon niks van. Maar Taylor pretendeert dat hij wel 1 van de beste is. Dat schijn aanbieden van hem, laks meeverdedigen, weinig inzet, zeer slecht aan de bal. Geen Ajax1 materiaal. Mag van mij naar Pec Zwolle

Ik begrijp wel dat fans gaan fluiten. Die mensen zijn niet gek. Ze zien hem week in week uit falen. Zij betalen grof geld om een goed Ajax te zien

10-11-2023 11:22

Chadd +7759

"Maar Taylor pretendeert dat hij wel 1 van de beste is"

Ja? Leg eens uit.

10-11-2023 11:52

willem1958 +8855

Tja, Brobbey werkt keihard en dat doet ie de laatste tijd maar we hebben een spits nodig die scoort en dat doet ie te weinig helaas.
Verder zag je gisteren Bergwijn verzaken bij de tweede goal, als hij sneller met die buitenspeler meeloopt en hem opvangt dan kan die man niet zo makkelijk aannemen en scoren.
Berghuis en Taylor lieten te weinig zien, Hlynsson is wel een aanwinst op het middenveld en ondanks z'n leeftijd doet ie het goed, heeft dreiging en is beweeglijk.
Als je kijkt wat er bij elkaar voor gevaar van een voorhoede met Bergwijn, Berghuis en Brobbey afkomt, da's echt veel te weinig en vrijwel geen dreiging, ik zou wel 'ns Forbs, Godts en Akpom of Mikautatze willen zien.
Ik zal blij zijn als Bergwijn naar de zandbak verhuist, dan heb je een probleem minder want nu staat ie als eerste op de lijst in de opstelling, op die manier krijgen anderen geen kans.
Achterin tot aan de eerste goal zag het er best wel aardig uit, ze durven nu met meer ruimte achter zich te spelen maar ik vind wel dat de middenvelders zich nog beter moeten aanbieden.
Wat dat betreft mis je nu een Frenkie of een Gravenbergh die de bal ophaalt en het halve middenveld oversteekt, zo'n speler heb je nu niet en als van den Boomen geblesseerd is dan heb je ook niet die snelle pass naar voren en opbouwend is Ajax nog niet zo goed dat het andere goede clubs van het veld afspeelt.

10-11-2023 11:20

Gonzalez75 +5885

Tja John, als je al meer dan een seizoen als speler geen vooruitgang laat zien, dan kun je dit verwachten. Taylor is niet zo goed als velen denken.

10-11-2023 11:20

PaulusH +3061

Voor die specifieke mensen hoop je bijna dat de gifbeker nog lang niet leeg is, dat ze in nabije toekomst iig ver weg van de club blijven. Dat zijn naar mijn mening hoop zielige mensen die succes van de club nodig hebben om maar iets te hebben om zich aan vast te houden, vreselijk.

Maar uiteindelijk gun je het de echte Ajacieden niet, de mensen die Ajax ademen en alles doen om de club te steunen waar ze kunnen. Niet de mensen die komen omdat ze hopen op een huldiging aan het einde van het seizoen om hun eigen ego te strelen.

10-11-2023 11:12

401Middenweg401 +6057

Doel je op al die -specifieke - mensen die in deze topic nog even goed komen beargumenteren waarom ze bepaalde spelers helemaal niets vinden, en dat John eigenlijk toch een beetje ongelijk heeft? Ja, eens.

10-11-2023 11:21

PaulusH +3061

Als de schoen past..

10-11-2023 11:28

DatKanNiet +2128

Nou laten we een klein beetje realistisch wezen, m'n beste Johnnie als jij Taylor écht in bescherming wil nemen; zet 'm dan op de bank voor een keer.

Fans hebben zeker niet altijd gelijk en vallen spelers dan ook vaak te snel af. Voor uitfluiten ben ik al helemaal niet, hoort gewoon niet. Alleen is de frustratie wel begrijpelijk wanneer je week in week uit de zelfde speler(s) niet thuis ziet geven en er spelers daarvoor in de plaats op de bank wegkwijnen.

10-11-2023 11:10

freak31 +5676

Eens, het is na al die maanden Taylor koetkekoet maar te blijven opstellen wel een keertje klaar! Hij levert niet genoeg, is te traag en zo kan ik nog wel even door gaan. Hij is te wisselvallig voor het niveau waarop wij spelen, zelfs EL.

10-11-2023 11:21

Ajaxbrl +13863

Neem hem dan in bescherming door hem niet meer op te stellen en v/d winter te verkopen ;)

10-11-2023 11:08

wijzijndebeste123 +164897

Uitfluiten is belachelijk. Nooit doen. Verrassend is t echter niet. Taylor speelt al langere tijd niet alleen slecht maar speelt tevens zeer ongedisciplineerd.

10-11-2023 10:59

Caelintroy +1652

Ik ben ook geen Taylor fan. En ik vind dat ik daar kritiek op mag leveren. Maar uitfluiten is voor mij ook not done. Dat doe je gewoon niet. Helaas zolang ik Ajacied ben is dit niet voor het eerst.

10-11-2023 11:11

Juichtoon +32682

Uitfluiten van eigen spelers zou je niet moeten willen. Hoe begrijpelijk soms ook. Ik doe het in ieder geval nooit...

10-11-2023 11:15

ProfessorX +19827

Dat hij openlijk de spelers afvalt lof ervoor .

Maar even geen Taylor op een of andere manier past hij niet net als Bergwijn en Berghuis .

10-11-2023 10:55

Schip +23581

Ik vind het een misselijke eigenschap van Ajax fans, waar je niet trots op kunt zijn. Blind, Ziyech, nu Taylor.

Dat soort gasten mag je van mij een stadion ban geven. Die jongen laat het niet zien, maar hij loopt echt met lood in zijn schoenen te spelen hoor. Er zit een rem op en daardoor maakt hij fouten. Dan is het ook wel aan de coach om hem op de bank te houden, totdat er vormherstel is. Maar dat je zover moet gaan om uitfluiten te voorkomen is niet ok.

En wat hadden mensen nou verwacht. Brighton heeft veel meer kwaliteit en wel een goed technisch beleid. Vooraf zei ik al dat ik hoopte dat de dreun mee zou vallen. Komt er een of andere spuit 11 die gelijk over azijn zeiken begint. Benieuwd waar die kenner nu is. Ik hoop zijn grote bek aan het vullen met sneldrogend cement.

Schip miste een belangrijke kracht, heeft een gedurfde vondst toegepast, werd niettemin overklast. Kan gebeuren, meer zit er niet in deze groep aan kwaliteit. Ze kunnen wel nog groeien qua teamkracht en dat zal ook wel gebeuren met Schip.

Er zit geen topvoetbal in dit seizoen.

10-11-2023 10:53

WeirdAJAX +12331

Helemaal met je eens. Je maakt een speler of ploeg nooit beter door uit te fluiten enzo. Ploeg wordt er alleen maar slechter van dus je schiet jezelf ook nog in je voet.

10-11-2023 10:57

NipeB +15846

Je was er dus niet bij als je dit op hoge poten stelt. Er is helemaal niet gefloten. Er werd gejuicht. Voor Akpom en deze wissel. Heerlijk dit soort bla bla reacties van zgn fans die er niet eens zijn. En dan het over een stadion ban hebben. 😂 Was het leuk op teletekst?

10-11-2023 11:01

Schip +23581

Ja, was gezellig man. Ik zat er met de andere Schip, je weet wel. De hoofdtrainer die dit ook heeft gehoord. Verklaar dat eens?

10-11-2023 11:12

NipeB +15846

Die heeft het niet goed gehoord dan. Ik zat er ook en het was duidelijk gejuich, geen gefluit. Dus totale onzin van Schip en van jou. Niks mis met juichen voor een wissel ook. Dus hoe verklaar ik het? Hij gebruikt het woord fluiten omdat hij het zelf uitlegt als negatief. Het was juichen voor de wissel. Fans maken zelf uit hoe ze zich gedragen. Dom klapvee zijn ze niet. Zou Schip ook blij mee moeten zijn. Vind zijn statement niet getuigen van veel respect voor de fans die genoeg wanbeleid hebben te verduren.

10-11-2023 11:52

Schip +23581

Dus omdat jij je aangesproken voelt, mag Schip hier niets van zeggen. En die heeft het allemaal niet goed gehoord. Dat gefluit tijdens H'veen ook niet gehoord zeker? Kon je op teletekst heel goed horen hoor. Wil je een fragmentje terugluisteren?

Ik vind het een jankverhaal van je.

10-11-2023 11:57

NipeB +15846

Fijn joh. Ik zit altijd in het stadion dus van teletekst weet ik weinig. Om mij heen werd gejuicht. Fragment heb ik niet nodig. Ik weet hoe juichen klinkt. Jij niet. Kan me dus nog steeds niet voorstellen dat je er was. Het was in het hele stadion duidelijk te horen dus ook om jou heen. Ik voel me niet aangesproken, maar kolder van types die juichen en fluiten niet van elkaar kunnen onderscheiden pak ik aan, ook als het van onze trainer komt. Die mag ook wel wat normaler reageren als er kritiek is op zijn belachelijke opstelling.

10-11-2023 12:29

Schip +23581

Volgens heb je gewoon het ego van een depressief kuiken en het feit dat de trainer wat kritisch durft te zeggen van een deel van het publiek, leidt al tot allerlei stoere uitspraken van jou. Allemaal poppenkast en op de borst slaan-erij, waar ik zo doorheen prik hoor.

10-11-2023 13:55

NipeB +15846

😂 je was er dus niet gisteravond. Duidelijk. 10 seconden juichen bij een wissel zoals gebeurde is verder volkomen oninteressant. Ik discussieer liever met echte fans, je weet wel, degenen die er altijd zijn over de opstelling en wedstrijd. Daar hoor jij duidelijk niet bij. Doei!

10-11-2023 14:02

Schip +23581

Haha, ok stadionzittert. Ga jij maar bepalen wie er echte fans zijn. Dat is een zeer volwassen manier van discussiëren.

10-11-2023 14:50

Hersenspinsel +8237

Op het moment dat die wissel door de stadionspeaker in de Johan Cruijff ArenA bekend werd gemaakt, klonk er gejuich vanaf de tribunes.
Mooi toch dat de supporters zoveel vertrouwen in Akpom hebben dat ze hem toejuichen.
Dit was de 1e misser van van 't Schip om zijn spelers te verdedigen.
Ga uit van het positieve Akpom had 3 maal gescoord de laatste 2 wedstrijden.

10-11-2023 10:45

paulis +10276

Er werd 2 keer gejuicht. 1e keer overduidelijk tegen Taylor en de 2e keer voor Akpom.

10-11-2023 10:49

MickS +6257

Exact dit. Gewoon niet tof dat het gebeurde.

10-11-2023 11:03

Hersenspinsel +8237

Misschien betekende het vertrek van Taylor wel dat Ajax het aandurfde om aanvallender te gaan spelen.
Juichen is geen fluiten.
Nu niet en nooit niet, dus ik blijf bij mijn verhaal, zie het positief.
Het vertrouwen in Taylor moet de coach aan Taylor geven, deze situatie moet hij gebruiken om hem nog scherper te maken.
Taylor staat nu echt op een breekpunt, wordt hij een held of verdwijnt hij in de anonieme massa van net niet voetballers

10-11-2023 11:12

paulis +10276

En dat mensen hem gaan uitfluiten / juichen dat hij wordt gewisseld, gaat heel erg helpen met zijn zelfvertrouwen en gogme om een held te worden in Ajax1 ja. 😆

10-11-2023 11:18

Aram +18138

Ik zou die jongen rust geven. En dat ook zo vertellen. Het is geen straf.

Maar zo behandeld worden door je eigen supporters, dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Ik vind het ook niet helemaal terecht, hij is een 8 waarvan we verwachten dat hij 6 en 10 er ook nog wel even bij doet.

Klopt hoor dat hij niet goed was. Weinig zelfvertrouwen denk ik. Daarom even beschermen.

Lekker trainen en in januari weer opstellen.

10-11-2023 10:43

Harrier Du Bois +38984

We kunnen een voorbeeld nemen aan Ramaj, hoe hij Vos steunde bij de eerste goal, zo horen we om te gaan met elkaar.

10-11-2023 10:42

Babangida83 +23953

Misschien moeten de fans ook eens naar zichzelf kijken tijdens een wedstrijd. Wat een rare sfeer hing er weer in de Arena. Alsof je in een museum kwam, vol met geroezemoes. Dat is echt killing voor de sfeer en doet het voetbal ook zeker geen goed.

10-11-2023 10:41

Hersenspinsel +8237

We hebben verloren!
Dat we er 4 tegen krijgen mag, maar dat we er geen een in krijgen is niet des Ajax.
We hebben nog een hoop stappen te maken.
En voetballers, bewijs je op het veld.

10-11-2023 10:48

MickS +6257

Mwah ben ik niet helemaal met je eens. Er werd heel veel gezongen ihkv steun. De laatste pak um beet 10min nog eens extra sterk door het hele stadion.
Alleen halverwege het potje was het minder.

10-11-2023 11:05

Marcw1972 +16692

Ja want halverwege was het rust 🤣

10-11-2023 11:10

DatKanNiet +2128

Er zat meer sfeer bij heerenveen thuis. Was op z'n minst opvallend.

10-11-2023 11:12

Babangida83 +23953

Ik denk dat wel best een beetje kritisch mogen zijn op onszelf ipv alleen maar op de spelers.

10-11-2023 11:36
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.