TG: 'De Jong kiest voor Paris Saint-Germain'

door Finn Dekker 127

TG: 'De Jong kiest voor Paris Saint-Germain'

door Finn Dekker 127

Laatst geüpdatet

Volgens De Telegraaf is het vrij zeker dat Frenkie de Jong aankomende zomer naar Paris Saint-Germain vertrekt. De ochtendkrant brengt dit nieuws donderdagavond naar buiten. De Franse topclub zou 75 miljoen euro hebben geboden.

'Overmars bevestigde het bezoek van de Fransen, maar liet weten dat er nog geen definitief akkoord is en dat er meer clubs interesse hebben getoond', schrijft men. De Jong zou met een daadwerkelijke overstap naar PSG de avances van onder meer Manchester City en FC Barcelona naast zich neerleggen.

Mocht er inderdaad 75 miljoen euro worden betaald, dan wordt de uitgaande transfer van De Jong de duurste ooit wat betreft de Eredivisie en Ajax. De 21-jarige middenvelder speelde tot dusver 59 officiële duels in het eerste van Ajax.

De feestdagen komen er weer aan! Scoor nu snel jouw ideale Ajax-cadeau voor de kerst!

Lees meer over:
Plaats reactie

Persian07 +47

Via Telegraaf gaven ze aan dat PSG aan Ajax had gevraagd wat de prijsvraag voor Frenkie de Jong is. Ajax zei: 75 miljoen. PSG vond dit geen probleem. Ik vind 75 miljoen echt veel geld hoor.....maar wat als we bijvoorbeeld 100 miljoen hadden gevraagd?? Ik zie het al voor me dat PSG dit ookk geen probleem had gevonden.....was toch wel benieuwd hoever PSG was gegaan hihi

07-12-2018 20:03

Cello +52979 moderator

Ik kan je nu al vertellen dat het zeer slecht onderhandelen zou zijn van Ajax als ze bij een dergelijke vraag zouden antwoorden met 75 mio. Dan speel je het absoluut niet goed en ben je gelijk gezien als de biedende partij ermee accoord gaat.
Ajax zal dus altijd eerst afwachten totdat de andere partij een bod gaat doen. Ajax gaat echt niet zijn kaarten gelijk op tafel leggen....zou echt stom zijn.

07-12-2018 23:46

A.C.A.B +93

Ja,en op pagina 3 stond dat de zware jongens weer waren ontsnapt.

07-12-2018 19:06

Ajax34 +4063

De media wil hem wat graag bij Ajax zien vertrekken. Hebben ze allemaal aandelen van Ajax of zijn ze allemaal P$V of Feyenoord fan. Frenkie kan beter nog minimaal een seizoen voor Ajax spelen.

07-12-2018 18:46

supporter sinds +7891

Toch niet normaal dat er dit soort bedragen worden betaald voor een speler die niet eens 1 jaar basisspeler is en nog niets heeft gewonnen. Ben ik fan van Frenkie JA ! is het een super talent JA ! maar kom op he... 75 miljoen.. Geld maakt voetbal kapot. Hoop dat hij nog 2 jaar bij Ajax blijft maar ik vrees het ergste. Dit geld is ook niet als club - AJAX - verantwoord om te laten lopen.. Uitspelen met Barca en City ... en dan maar kijken hoe hoog het gaat oplopen. Succes Overmars

07-12-2018 18:30

trooop +3885

Ik kan er met de pet niet bij. Als het nou zo’n loser als kluivert was geweest of als depay, die in hun vrije tijd in psg-kleding lopen omdat dat cool is.. Maar frenkie? Jongen, wat doe je nou. Zielloze kutclub waar de vedetten vage voorrechten hebben, puur voor zichzelf spelen en er minstens de helft van alle wedstrijden geen flikker aan doen in het veld. En dat lijft m’n favoriete speler in? Kies alsjeblieft voor een echte voetbalclub.

07-12-2018 17:48

nicholas87 +818

Zou toch een leuke stunt zijn als we voor die 75mil S de Jong sturen ipv F de Jong

07-12-2018 17:22

supporter sinds +7891

Wel amsterdamse bluf :-)

07-12-2018 18:31

KVF +995

Denken jullie dat Llansana al klaar is voor het 1e?(als vervanger voor frenkie) Ben erg onder de indruk van die jongen.

07-12-2018 14:37

Sampaoli +39261

Llansana, Taylor, Timber en Jensen zou ik nog een jaar in Jong Ajax laten spelen.

07-12-2018 16:02

ajaxwestland09 +29038

Nee genoeg opties beste optie daley sinkgraven kan daar makkelijk uit de voeten

07-12-2018 20:25

FJong21 +0

Voor zijn ontwikkeling moet hij nog een seizoen blijven en kampioen worden dit jaar! 36 westrijden in het 1e, 2 goals en 8 assists. over 2 jaar is hij het dubbele waard:D

07-12-2018 14:25

masterrr +1

Zonde, zonde
Aan andere kant: Ajax krijgt een goed bedrag en laat met zo'n transfer zien aan de wereld dat toptalenten zich hier kunnen ontwikkelen

07-12-2018 14:18

AFCAjax +17839

wat ik begrijp is dat marc die 75 miljoen heeft genoemd, dit is weer zelfde verhaal als toen met sanchez dat marc 40 miljoen ging roepen.. minimaal 100 miljoen had ie moeten vragen, maar nu kan ie niet meer terug. marc is nog steeds uit aan het vogelen wat normale prijzen zijn in de huidige markt.. Frenkie is nu gewoon een koopje voor psg.

07-12-2018 12:44

Ozymandias +159568

Wanneer heeft Overmars dan een bedrag van 75 miljoen euro genoemd?

07-12-2018 12:45

AFCAjax +17839

in filmpje van de telegraaf zegt onze grote vriend valentijn dat ze marc hebben gevraagd wat ie voor em wilde hebben en toen had marc 75 miljoen gezegd en dat wouden ze betalen.
Als dat niet klopt en psg gewoon een blind bod van 75 miljoen heeft gedaan dan neem ik mn comment voorlopig terug,

07-12-2018 12:49

Ozymandias +159568

En jij denkt dat Driessen hierbij aanwezig was en dus precies weet hoe deze onderhandelingen zijn gegaan? Ten eerste is het gebruikelijk dat de kopende club eerst met een aanbod komt en dat de verkopende club dan met een tegenbod komt. Het lijkt me sterk dat dit nu opeens anders zou zijn gegaan. Ten tweede denk ik dat Driessen gewoon een versimpeld verhaal verteld. Zoals hij wel vaker doet en later blijkt het dan altijd dat het toch net wat anders is gegaan.

07-12-2018 12:51

DeBaarsjes +3132

Driessen geilt op aandacht en zoekt steeds naar primeurs

07-12-2018 13:10

AjaxCitizen +2163

Als jij het allemaal zoveel beter weet hoe de huidige markt in elkaar zit, waarom neem jij de functie van Overmars niet over? Het is kennelijk allemaal zo makkelijk als ik jou moet geloven.

07-12-2018 12:54

AltijdGelijk +1

75 miljoen voor de volgende Topspeler is te weinig...

Als hij 1 goed seizoen bij PSG speelt dan komen barca en real met 200 miljoen!!

Let maar op! Frenkie wordt 1 van de allerbeste van de wereld, net zoals de ligt, die ik eigenlijk al meer dan 100 miljoen waard vind.

Het gaat om de kwaliteit, en die zijn bij beide exceptioneel!

Frenkie de Jong gaat het voetbal in Europa bepalen!

Dit was de lichting met Appie Nouri...Als hij hier tussen had gestaan!!!

07-12-2018 12:28

N-ajax +0

Ik ben echt benieuwd hoe het team er volgend jaar uit gaat zien. Ik zie Frenkie, de Ligt, Ziyech en Onana allemaal vertrekken. Er zal ook wel getrokken worden aan andere spelers zoals Tagliafico, maar ik kan me niet voorstellen dat ze na die 4 nog meer spelers laten gaan. Dan zijn er nog een paar spelers waar we niet echt op kunnen bouwen/waarbij we moeten doorselecteren (Huntelaar, Cerny, Orejuela, Lamprou, Sierhuis) en dan hou je het volgende over.

Tadic/Dolberg/Neres
Blind/vd Beek/Schöne
Tagliafico/Wober/?????/Mazraoui
?????

Met daarachter:
Bande/?????/?????
Eiting/Labyad/?????
Sinkgraven/?????/Schuurs/Kristensen
Kotarski

Dan is de bank natuurlijk gewoon extreem krap (misschien Sinkgraven nog weg, Schuurs niet goed genoeg, Gravenberg als vervanger Schöne). Dolberg moet het dit seizoen waar gaan maken anders moet je gewoon een topspits aantrekken, dan moet je nog op zijn minst een topper voor op het middenveld en een hele goede rcv en nog een backup cv.

07-12-2018 12:11

Ozymandias +159568

Cerny komt net terug van een blessure die hem meer dan een jaar aan de kant heeft gehouden en was het jaar daarvoor ook al geblesseerd (waardoor hij geen moment zonder pijn aan zijn rug kon spelen). Hoewel hij dus voor het eerst in meer dan twee jaar fit is heeft hij nu al vier keer gescoord en heeft hij ook vijf assist gegeven in negen wedstrijden met Jong Ajax in de Jupiler League. Laten we eerst eens even wachten wat voor een niveau hij haalt wanneer hij weer helemaal fit en in vorm is. Het is absurd om een talent van de buitencategorie (en dat is hij zeker) na zo lang blessureleed op 21 jarige leeftijd al af te schrijven.

Huntelaar en Lamprou zijn goede tweede keuze's voor respectievelijk de spits en op doel. Ik zie niet in waarom Ajax daar na dit seizoen afscheid van zou nemen tenzij ze dat zelf natuurlijk willen.

07-12-2018 12:24

N-ajax +0

Zoals ik tegen Middenweg al zei, hij hoeft niet afgeschreven te worden, maar je kan ook moeilijk op hem bouwen. Wat als hij weer eens geblesseerd raakt en Neres ligt er ook een paar weken uit? Dan heb je niemand daar.

Er is een verschil tussen iemand afschrijven en er op kunnen vertrouwen dat iemand er een heel seizoen kan staan als dat nodig is.

07-12-2018 12:48

Ozymandias +159568

Vreemd dat je dat wel Sinkgraven zou behouden terwijl die veel blessuregevoelliger is. In tegenstelling tot Sinkgraven heeft Cerny maar één (zware) blessure gehad die hem aan de kant heeft gehouden. Zou je niet gewoon eerst even de rest van dit seizoen moeten afwachten?

07-12-2018 12:53

N-ajax +0

Ik bedoelde dan ook dat je niet op hem kan bouwen aangezien hij altijd geblesseerd is, niet dat hij per se afgeschreven hoeft te worden. Net zoals dat Huntelaar nog nuttig gaat zijn, maar dat je niet van hem kan verwachten dat hij nog vaak 90 minuten kan spelen.

07-12-2018 12:46

Sampaoli +39261

Alsjeblieft niet zeg. Hij komt net terug van een lange blessure dus het is deels gewenning, maar hij laat bijzonder weinig zien hoor. Rendement is prima, voetballend is het enorm pover.

07-12-2018 16:07

MankeNelis +7

Magallan, Doan en Ødegaard zijn opties, bovendien staat Carel klaar. Komen met zoveel poen sowieso kanonnen bij.

07-12-2018 14:03

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Wat wil je nou met die Ødegaard? Is gewoon een prutser en totaal geen flair die pratende boomstam.

07-12-2018 23:22

Bloedgezellig +0

Als ie maar niet gaat trainen in een geel hesje

07-12-2018 11:32

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Snap gewoon niet dat 75 miljoen als veel wordt ervaren. Mbappe koste 180 miljoen? Is Frenkie dan zoveel minder? Mbappe is spits en automatisch meer waard, maar 105 miljoen meer is belachelijk. Marc moet minimaal 115 miljoen vragen, houd je 100 miljoen over door die belachelijke doorverkoop percentage van tegenwoordig.

Straks als je Doan wil kopen zegt Groningen ook maar wel 20% doorverkoop percentage. Zou nooit weer een doorverkoop percentage betalen, schiet je niks mee op!

07-12-2018 11:29

Ozymandias +159568

"Snap gewoon niet dat 75 miljoen als veel wordt ervaren. Mbappe koste 180 miljoen? Is Frenkie dan zoveel minder?"

Mbappé is een (veel) groter talent dan De Jong en leidde Monaco op 17 jarige leeftijd naar de halve finale van de Champions League. De Jong is een groot talent maar Mbappé is het grootste aanvallende talent van zijn generatie. Mbappé is nu ook al een wereldtopper en dat kan je van De Jong zeker nog niet zeggen. 75 miljoen euro is een ongelofelijk bedrag en Overmars heeft het geweldig gedaan om een speler voor één gulden te kopen en nu voor 75 miljoen euro te verkopen.

"Straks als je Doan wil kopen zegt Groningen ook maar wel 20% doorverkoop percentage. Zou nooit weer een doorverkoop percentage betalen, schiet je niks mee op!"

Ajax zou daar niet mee akkoord gaan. Ze gingen met een doorverkooppercentage van 10% voor De Jong akkoord omdat ze maar één euro voor hem betaalden. Een doorverkooppercentage van 10% voor een speler die je voor één euro* kreeg is helemaal niet belachelijk. De andere 5% is sowieso al vastgesteld als opleidingsvergoeding. Ik vind dit soort doorverkooppercentages juist een eerlijke manier om een club te belonen voor het opleiden van een speler.

07-12-2018 11:55

Leo252 +1

één gulden......... we hebben al een tijdje de Euro hier Ozymandias

07-12-2018 12:04

Ozymandias +159568

Hahahaha, woeps...

07-12-2018 12:06

AjaxCitizen +2163

Daarnaast kwam Mbappe ook nog van een directe concurrent. Maakt zijn prijskaart allemaal net wat hoger.

07-12-2018 12:30

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Alsof Mbappe Monaco ALLEEN naar de halve finale schoot. De andere 10 hebben alleen voor Mbappe gespeeld, zodat meneer van 17 kon scoren en voor 180 miljoen verkocht kon worden nou goed?

07-12-2018 23:08

altijdwelwat +7

Kan mij er afgezien van de centjes helemaal niets bij voorstellen .... is toch echt totaal geen competitie sinds het grote geld is gearriveerd in Parijs. In februari al kampioen , uitwedstrijden tegen Dijon, Guincamp, Angers etc. Dat moet je toch helemaal niet willen. Daarnaast blijft het een belachelijk bedrag voor iemand met zo een laag rendement , die vooral zijn ding doet in zijn comfortzone tussen de verdediging en het middenveld.

07-12-2018 11:24

AjaxCitizen +2163

Wat boeit dat het een belachelijk bedrag is? Zolang wij er maar van profiteren.

07-12-2018 12:31

DeBaarsjes +3132

Elke competitie heeft wel van die uitwedstrijden man

07-12-2018 13:14

PetrusKeizer +10739

nog ff los vh zoals tegenwoordig 'normale' krankzinnige transferbedrag (kan je beter binnenhalen voordat de zeepbel vh internationale voetbal doorgeprikt wordt) vind ik PSG nou niet de meest aansprekende club. Zelfs in Frankrijk is t geen traditioneel gevestigde club, dat zijn clubs als Marseille, Lyon en St Etienne. Ze zijn nu groot omdat er fors geld ingepompt is, btje t franse Chelsea (vind ik n sh*tclub). Parijs natuurlijk n geweldige leefomgeving. Nou ja, Frenkie zal wel weten wat-ie doet. Ik had nog eerder voor Fiorentina gekozen maar ja, ik ben n hopeloze romanticus.

07-12-2018 11:15

AjaxCitizen +2163

Ach. Frenkie was nog maar een puber toen PSG weinig voorstelde en werd overgenomen. Denk dat de geschiedenis hem dus weinig uitmaakt en eerder kijkt naar de mogelijkheden en toekomst. Dan is PSG een prima keuze.

07-12-2018 12:42

Vincenzo3 +0

Frenkie gaat echt niet naar PSG waar totaal geen uitdaging ligt behalve de CL.
Geloof hier helemaal niks van.
Shirt staat hem ook totaal niet.

07-12-2018 10:33

Ajaxvooraltijdinmijnbloed +3701

Waarom geloof je dat niet?
Wel als hij het contract tekent?

07-12-2018 11:30

Danos +0

Of het shirt staat relevant is?? Als ik genoeg betaald krijg trek ik op mijn werk ook een clownspak aan.

07-12-2018 11:47

Vincenzo3 +0

Omdat ik denk dat Frenkie teveel liefhebber is voor een Franse competitie zonder uitdaging.

Maar de toekomst zal het leren.

07-12-2018 21:46

Sampaoli +39261

Geld gaat binnen stromen deze zomer. Marc gaat de onderhandelingen weer zo lastig mogelijk maken voor de topclubs. Ziyech, De Ligt en De Jong zie ik sowieso vertrekken, maar hoe lekker zou het zijn als we de rest bij elkaar kunnen houden? Dan hoeven we slechts 3 vervangers te contracteren en kunnen we de selectie op 2 plekken versterken.

Waar ik benieuwd naar ben is welke jeugdspelers er klaar zijn voor een plekje in de selectie. Sierhuis, De Wit, Bijleveld en Matusiwa hebben wel de leeftijd maar alleen laatstgenoemde zie ik het halen. Johnsen, Cerny, Danilo en Lang zijn allen talentvolle maar grillige aanvallers, zijn die al klaar om stand-in te zijn van Tadic en Neres? Veel twijfels.

Dan het laatste punt: Ryan Gravenberch, wat een gigantisch talent. Zou hij al klaar zijn om zich in de basis te knokken volgend seizoen? Vind hem er echt bovenuit steken bij Jong.

07-12-2018 10:09

Ozymandias +159568

Van de spelers van Jong Ajax zijn Cerny, Johnsen, Bijleveld, Danilo, Lang, Schuurs, Kühn, Jensen, Bakker en Gravenberch degene die ik een kans(je) geef om bij Ajax te slagen mits ze zich optimaal verder ontwikkelen. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik denk dat ze allen zullen slagen (de meeste geef ik immers maar een kleine kans) maar dat dit de spelers van Jong Ajax zijn die ik nog niet heb afgeschreven.

Gravenberch is de enige van dat lijstje waarvan ik echt verbaast zou zijn als hij niet bij Ajax zou slagen aangezien hij een talent van de buitencategorie is. Ik ben van mening dat alleen talenten van de buitencategorie (De Jong, De Ligt, etc.) en daar net onder (Vd Beek, Mazraoui, etc.) bij Ajax horen door te breken.

Verder ben ik van mening dat Ajax zo min mogelijk op potentieel moet scouten en zo veel mogelijk op kwaliteit. Natuurlijk moeten ze het niet nalaten om een talent van buitencategorie te kopen (zoals bijvoorbeeld de aankoop van Neres) maar over het algemeen moet Ajax 'talent' opleiden en 'kwaliteit' kopen.

07-12-2018 12:15

JesperOlsen74 +1

Ik zie het niet gebeuren. Dat is helemaal geen competitie voor Frenkie. Spanje past veel beter bij hem. Heeft hij volgens mij ook al vaker aangegeven. Frenkie heeft de clubs voor het uitkiezen en wordt bij elke club in een klap financieel onafhankelijk, dus hij hoeft geen paniekbeslissing te nemen.
Er zijn zoveel mooiere clubs.

En als nu al 75 mlj op tafel ligt, dan kan Marc lekker achterover leunen en kijken hoe graag andere clubs Frenkie willen..... Heerlijke onderhandelingspositie.

07-12-2018 10:09

Ajax#1900 +1

Dit dus. stap is prima idd.

07-12-2018 10:55

JesperOlsen74 +1

Ik denk dat je Frenkie dan onderschat. Frenkie zal in elke competitie moeiteloos meekunnen. Het eerste jaar zal met name in de PL (fysiek) wat zwaar zijn, maar daar is op te trainen.
PL of La Liga, Ik zie het Frenkie daar wel maken. Easy. Buitengewoon talent.

Niet voor niets zitten alle topclubs achter hem aan.

07-12-2018 13:14

RuffRhythim +24837

Ja sorry hoor maar er is dus nog helemaal niks officieel.

07-12-2018 10:06

DrFootball +15145

Snap zijn keuze wel. PSG, Juventus en Man City zijn de clubs die in de komende paar jaar het voetbal gaan domineren. Barcelona, Real Madrid en Bayern moeten hun teams gaan vernieuwen en dan moet je nog maar afwachten hoe dat uitpakt. En spelen met wereldsterren als Neymar en Mbappe is toch ook prachtig. En Ajax krijgt een prachtig bedrag. 75 miljoen voor een speler met na dit seizoen nog een contract voor 2 jaar. Leuk dat Willem II er ook een enorm bedrag aan overhoudt. Hopelijk steken ze het daar in de jeugdopleiding en niet in 3e rangs buitenlanders.

07-12-2018 09:58

Champy +1

Nog 3 jaar contract na dit seizoen.

07-12-2018 10:20

rock +30

Betekent het niks meer om voor ajax 1 te spelen.
Als ik ze zo zie spelen met elkaar,blijf je toch een paar jaar.
De pampers zijn net verwijderd,en ze willen al weer gaan.

07-12-2018 09:53

RaynoFischer +18

Sommigen vinden geld net iets belangrijker ...
Matthijs snap ik wel als hij na dit seizoen gaat, maar Frenkie heeft nog geen vol seizoen gespeeld joh, hij is goed hoor maar vind hem nog lang geen wereldster zoals hij vaak neergezet wordt, kan nog genoeg verbeteren

07-12-2018 10:06

korem +878

Hoeso zo jong is hij nu ook weer niet frenkie, als geld voor hem de doorslag zou geven speelde hij al lang niet meer in Nederland. Wat is voor jou een wereldster ? Dat word je pas bij een Europese topclub volgens mij maar goed

07-12-2018 10:48

De Stift +7093

Waarom zou Overmars halverwege het seizoen akkoord gaan met 75 miljoen? Ok, dat bedrag ligt nu op tafel, dus dat is het startpunt van de gesprekken. Maar als we Europees verder komen, de beker winnen en landskampioen worden en Frenkie nog meer schittert in de Nations Leaugue, dan wordt hij toch vanzelf meer waard. Kortom: psg biedt 75, wie biedt er meer?

07-12-2018 09:48

Web +178830

Je hebt ook met het belang van Frenkie te maken, die was royaal naar Ajax om zijn contract te verlengen.
Kluivert scenario had ook gekund, niet op breken en voor veel minder de deur uit lopen
Dit is ook een signaal naar de talenten toe

07-12-2018 10:39

Aspers73 +3241

Kan het me bijna niet voorstellen. Lijkt me helemaal niet een club voor hem. En als nou een één competitie niet spannend is is het wel de Framse.

07-12-2018 09:48

PaulC +297

Als PSG bereid is €75 miljoen te betalen dan weet je dat onze Frenkie veel meer waard is....

07-12-2018 09:48

Sampaoli +39261

Bijzonder lelijke club.

07-12-2018 09:46

Ajaxxxisdebeste +6

Gemaakte club met amper een geschiedenis dat ineens het grote geld kreeg om dit soort transfers te kunnen bekostigen. UEFA had ze al lang moeten beboeten voor unfair spel.

07-12-2018 10:20

Ajax412 +1326

Net als City. Chelsea kan ik ook niet uit staan. Zou echt geweldig zijn als ze beide in Barcelona schitteren, maar ik vrees dat daar de laatste jaren verkeerd gescout is en te weinig échte klasse rondloopt. Messi, Busquets en Pique zijn van dat niveau, maar gaan de komende jaren daar stoppen. I Iesta is weg, Xavi al een tijdje. Neymar ging, Suárez raakt of leeftijd. Rakitic vind ik onder het niveau Barça, evenals de rechtsback. Alba is wel beestig goed, mits juist gebruikt. We kunnen niet vragen dat Frenkie en De Ligt daar even de kar gaan trekken. Barça zal met een goed plan moeten komen voor het team de komende jaren.

07-12-2018 10:25

Ajaxxxisdebeste +6

Zie ze liever bij Ajax schitteren, soms vraag ik mij af of hier meer Barca fanboys zitten dan echte Ajacieden. Barca prima clubje maar kan mij gestolen worden...

07-12-2018 11:35

Ajax412 +1326

Ik zie ze ook absoluut liever bij Ajax schitteren, zo lang als kan. Maar sinds Cruijff is Ajax onlosmakelijk verbonden met Barça en als de spelers dan een stap willen maken, is het het mooiste als ze bij Barça schitteren. Sowieso ook voor Oranje, we hebben altijd internationals gehad die via Ajax naar Barça zijn gegaan. Als je een of twee jaar langer bij Ajax kunnen blijven, heeft dat voor mij natuurlijk absoluut de voorkeur!

07-12-2018 11:47

rodnet +10336

75 miljoen voor een speler met nog geen 2 jaar ervaring in een niets-aan-de-hand competitie en nauwelijks een handvol interlands is nuchter bekeken natuurlijk volkomen van de pot gerukt. Maar goed, ik zeg pakken als je het krijgen kan. Op zich is de Franse competitie minder zwaar dan Spanje of Engeland dus de kans om te slagen is groter (hoewel ik hem liever in een van die competities zou zien spelen). Niet dat ik overigens aan Frenkies kwaliteiten twijfel. Het is zeker een toekomstige topspeler.

07-12-2018 09:44

RensvN +679

Gewoon Siem sturen en hopen dat ze het niet in de gaten hebben!

07-12-2018 09:43

JesperOlsen74 +1

hahahaa LOL.
je hebt een minnetje, maar ik vind 'm geweldig!

07-12-2018 09:53

xDusanTadic +0

75 mil is te weinig voor de toekomstig top 3 middenvelder van de wereld. Minimaal 100 miljoen anders opdonderen. Zelfde verhaal geldt voor De Ligt.

07-12-2018 09:35

laling +2329

Van de ene competitie met een waterhoofd naar de andere competitie met een waterhoofd.
Ach.......

07-12-2018 09:27

trainerdv +2

Ajax zet hun spelers goed op de kaart. Toch hoop ik dat ooit de laatste, maar moeilijkste stap van het plan Cruijff ook wordt genomen. Ajax moet zo financieel gezond, maar vooral zo goed zijn, dat er eigenlijk geen noodzaak is om als zelfopgeleide topspeler voor je 25e en met een volle prijzenkast weg te gaan. Zeg nou zelf, 59 potjes en geen enkele prijs. Dan ben je gewoon nog niet klaar als Ajacied en ga je de geschiedenis in als een passant....Intussen is deze kerel pas een paar maandjes fit en staan we nog gewoon 2 punten achter op PSV en niet 10 voor. PSG, Barca, ManCity: Het zal me aan me reet roesten. Hij heeft nu al meer verdiend dan wij allemaal zullen verdienen in ons leven, maar heeft nog niets wezenlijks met Ajax gepresteerd. In het grotere geheel vind ik dit eigenlijk erg matig nieuws.

07-12-2018 09:26

Leo252 +1

Verdien jij zo weinig dan ?

07-12-2018 09:37

JesperOlsen74 +1

Stel Ajax wordt de rijkste club van de wereld, kan de dikste salarissen betalen, speelt elk jaar een grote rol in de CL....
Dan moeten die topspelers nog steeds op 'n druilerige zaterdagavond naar bv. Woudestein, spelen op kunstgras voor 4500 betalende toeschouwers.
Niet alleen geld is een drijfveer.

Ik zie natuurlijk ook liever dat ze tot minimaal 25 hier spelen, maar een beetje goede speler van Ajax speelt vanaf z'n 19e in Ajax 1, die hebben het hier wel gezien na een paar keer tegen clubjes als Emmen, VVV, Excelsior enz.. gespeeld te hebben.

07-12-2018 10:04

Jaridebeste +2

Klopt. Onze eigen eredivisie is het allergrootste probleem om spelers wat langer hier te houden.

07-12-2018 10:13

trainerdv +2

Nimes, Guincamp, Caen, Anger, Reims. Momenteel 11 graden en regen. Denk je dat Neymar daar vroeger van droomde? Emigreren naar Barcelona a la Johan kan ik me zeker voorstellen, maar voor de rest beat Amsterdam gewoon de rest van de wereld dik.

07-12-2018 11:01

JesperOlsen74 +1

Nee klopt, maar had het in een ander draadje ook meer over de PL en La Liga waar ik de Jong liever zie spelen.

Buiten dat, voordat Neymar naar PSG ging had hij de Copa Libertadores, de UEFA Champions League, het Wereldkampioenschap voetbal voor clubs, de UEFA Super Cup en een paar keer La Liga gewonnen. Dan spelen andere afwegingen om naar PSG te gaan.

07-12-2018 13:24

de_pitbull +0

Heeel mooi bedrag maar eignelijk moet hij gewoon nog een jaartje blijven en eerst eens 100 duels voor Ajax spelen.

07-12-2018 09:24

DaHool +170

PSG snap ik niks van? Naja, ik voetbal dan ook 20 jaar al niet meer!

07-12-2018 09:22

trainer +2

eiting volgend jaar een kans geven en anders blind op positie de Jong. ja je levert in maar hij is op te vangen met wat je heb. 75 kan je niet weigeren.

07-12-2018 09:16

AFCA2211 +1054

PSG.. bah.

07-12-2018 09:16

MaximilianRosse +9197

Uitstekend bedrag voot Frenkie. De Ligt is de eerstvolgende die gaat vertrekken. Ben alleen wel bang dat er in de zomer nog veel meer spelers weggaan. Onana, Ziyech, Neres, Tagliafico en misschien vd Beek.

07-12-2018 09:10

ETM +3

Ajax gaat er alles aan doen om niet de halve selectie te verliezen.

07-12-2018 09:13

MaximilianRosse +9197

Ze gaan er zeker alles aan doen maar sommige transfers zijn onvermijdelijk.

07-12-2018 09:35

MickS +6256

Als De Jong écht voor 75mlj weggaat als 21-jarige, wat moet een 19-jarige De Ligt dan wel niet gaan opbrengen :o!!!

07-12-2018 09:08

Ajacied33 +36807

Je kunt die twee ook niet echt vergelijken he. De Ligt is op zijn positie en zijn leeftijd echt de beste ter wereld, en heeft een ongekende potentie. Frenkie is natuurlijk ook erg goed, maar op zijn positie lopen er betere rond. Maar Frenkie zijn potentie is natuurlijk ook zeer rooskleurig te noemen. Ik vind dat Ajax gerust 80-85 miljoen mag vragen voor de Ligt. Het is afgelopen met de tijden dat je goedkoop bij Ajax kon shoppen. Tel het geld maar lekker neer zou ik zeggen

07-12-2018 09:44

MickS +6256

helemaal mee eens hoor, mijn reactie zit hem dan ook meer in dat De Ligt idd nog meer op zou moeten brengen dan De Jong.
Ik vind De Ligt al zo heel veel verder dan De Jong, en dat terwijl hij 2 jaar jonger is en op een kwetsbaardere positie (fouten zijn veel dodelijker) dan De Jong.

07-12-2018 10:27

AjaxPassion +3899

Van zo'n bedragen en met zo'n spelers wordt je een beetje rupsje nooit genoeg. Ik vraag mezelf af waarom Overmars niet gewoon heeft ingezet op 100 miljoen?

07-12-2018 08:56

Web +178830

Frenkie heeft niet voor niets zijn contract laten openbreken, dat was in het belang van Ajax. Nu zien de toekomstige talenten dat Ajax mee denkt met zijn spelers.
Kluivert deed het tegen overgestelde.
Ajax en Frenkie zijn nu beiden tevreden
Pluk je later misschien de vruchten van

07-12-2018 09:09

meerzicht +939

75 miljoen voor ern voetballer alsof er geen honger en armoede bestaat op de wereld. Het hele voetbal heeft zijn onschuld al heel lang veloren. Als johan nog had geleefd dan was het hem nu wel duidelijk geworden dat principes over systemen, opleiding voor je toekomst in de hoogste competities te kunnen spelen etc. Verstompt door het geluid over geld. Zie ook de reacties, de meesten zijn positief over de hoogte van het bedrag ik treur vanwege de verarming van het voetbal in Nederland en vergelijkbare landen die niet in staat blijken de financiele wedloop met landen om ons heen bij te houden waardoor de beste voetballers weg zijn zodra het luierbroekje is vervangen door een onderbroek. Het heeft met sport, met voetbal nog maar weinig te maken. Wie kampioen wordt dankt dat dat vooral aan de macht van het geld.

07-12-2018 08:41

AFCZlatan +1

Als de vraagprijs 75 miljoen is/was en PSG legt dit bij het eerste bod op tafel: is de vraagprijs dan wel hoog genoeg? Ik zal de laatste zijn die zegt dat 75 miljoen slecht onderhandeld is, maar mocht dit waar zijn, dan zou je zeggen dat er meer uit te halen valt.

Ik had het trouwens nooit verwacht dat hij voor PSG zou kiezen, maar het is wel een mooie club voor hem om zich verder te ontwikkelen tussen de sterren. Bij Manchester City lopen er al een aantal wereldtoppers op het middenveld en bij Barca heb je nog steeds Busquets, die pas 30 is en dus nog wel een aantal jaar meekan.

07-12-2018 08:38

Hagmag +9

75 miljoen vind ik echt tegenvallen en veel te weinig.
Waarom te weinig, omdat ik kijk naar bedragen die in het buitenland voor dit soort spelers wordt betaald. Echt moet gewoon makkelijk 100 miljoen voor binnengehaald kunnen worden.
Frenkie heeft nog een contract.
Ajax moet zeggen: "Wij willen 100 miljoen en voor minder ga jij niet weg, dan blijf jij gewoon".

07-12-2018 08:25

MoIukker +820

Wat als de speler zelf wilt? Een speler bepaald namelijk ook mee in een transfer..

07-12-2018 08:27

Lekkerhoor +3381

Haha in wat voor wereld leef jij man. Top bedrag dit.

07-12-2018 08:30

Dennis1964 +121

Bla bla bla bla..... zaterdag.... pec Zwolle - AJAX

07-12-2018 08:09

Ajax27 +19216

De meeste hier zijn zo verbaasd... Ik denk dat het de perfecte stap voor Frenkie is. Waarom? Ik denk dat Frenkie nog niet zo ver is als de Ligt. Ik denk dat ie bij een club als Barça of City verzuipt, dat de tegenstand gewoon te groot is. Hij komt in een team met sterren waar ie van kan leren. De Franse competitie is nog altijd een stuk sterker dan de Nederlandse met ploegen als Lyon, Marseille, Nice, Monaco. Het is een ploeg waar je als speler vol in de picture staat, een ploeg die ieder jaar CL speelt, een ploeg die veel prijzen pakt en een ploeg waar ie wekelijks kan wennen aan een hoger niveau. vanuit hier kan ie over 2-3 jaar op zn 24-25e perfect de stap maken naar de absolute top. Bij de Ligt zou ik het een rare keuze vinden, voor Frenkie is deze keuze helemaal top! En 75 miljoen... mijn god! Succes Frenkie!

07-12-2018 08:05

Ajaxvooraltijd +2

Monaco stelt geen ene reet meer voor.

07-12-2018 08:32

ETM +3

Is PSG financieel niet al absolute top? Voorbeelden van grote transfers van PSG naar een absolute topclub?

07-12-2018 08:54

Sampaoli +39261

Dat is dus 'het probleem', PSG verkoopt niet of nauwelijks aan andere topclubs dus ben je gedwongen daar te blijven.

07-12-2018 10:12

Ajax27 +19216

Daar zeg je het heel goed.. financieel. Financieel is het idd een topclub. Qua voetballand en CL zit je bij PSG nog niet aan de top. Barca, Real, Bayern, Juventus en sinds kort misschien City, dat vind ik de absolute top. Sterkere landen, meer tegenstand, in de CL vrijwel altijd presteren, dat is voetballend de top.

07-12-2018 12:26

AltijdGelijk +1

Sorry hoor maar 75 miljoen????

100 minimaal! Kom om Marc

07-12-2018 08:03

Web +178830

Een fantastisch bedrag
Frenkie maar ook De Ligt gaan weg.
Dat er nog mensen op AS dachten dat hij er nog een jaartje aan toe zou voegen bij Ajax is naïef.
Toen Frenkie Zijn contract open gebroken is ( Ajax belang ) is een transfer een jaar uitgesteld, en kan Ajax nu een megabod vragen
Kluivert wou dat niet.

07-12-2018 08:02

GvanderK +2747 moderator

Frenkie past beter bij Barca, maar voor Ajax is dit bedrag geweldig.

07-12-2018 07:54

Labrador +10

Een club zonder enige historie en in een competitie zonder tegenstand

07-12-2018 07:50

Web +178830

Maar wel een geweldige ploeg, met uitzicht om de CL te winnen
Barcelona is allang over de top

07-12-2018 08:04

Labrador +10

Wat heeft die ploeg de laatste jaren internationaal bereikt? Niets. Het is een speeltje van de sjeik

07-12-2018 08:43

ETM +3

Clubs als Barca en Bayern zijn toch slechts in een fase dat ze de selecties iets moeten verfrissen? Die zijn toch niet 'over de top'?
Ja Barca is al lang niet meer het Barca van Guardiola, maar dat niveau kan een club ook niet strucureel halen. Dat was legendarisch.

07-12-2018 09:00

Web +178830

Dat is wel zo, Barcelona zal hij ook wel mee gesproken hebben?
Bayern ook een hele mooie club
Nu komt hij bij de absolute top binnen, die alleen maar sterker worden

07-12-2018 09:13

TontoKarnaggel +42546

Geloof me, deze foto is genomen door een undercover Marc Overmars, die deze foto's per direct heeft doorgestuurd naar de spaanse en engelse sportkranten.
Vandaag gaat Marcie rustig op zijn kantoor,naast de telefoon, zitten wachten op de paniekerige telefoontjes uit barcelona en manchester.
Marc gaat vandaag het woord honderd een paar keer gebruiken, wedden?

07-12-2018 07:43

FiberPaste +0

Prima deal, PSG heeft straks een bizar sterk team met jonge talenten. Parijs fantastische stad ook, daarnaast zullen ze goed betalen.

Wie zou Ajax kopen van de ca netto 60M?

07-12-2018 07:40

GvanderK +2747 moderator

Vertonghen, en dan Blind naar voren schuiven.

07-12-2018 07:42

IkJijHijWijJullieZijnAjax +1

verthongen is subtop, heb ik altijd al gevonden.
sterker ik vind de ligt veel groter in potentie, bij de ligt zie je geen geikel meer in die verdediging in europa, waar je bij jan vertonghen(zelfs nu nog) spelers voorbij ziet lopen.

in die ajax periode toen we telken voorbij werden gelopen was jan erbij betrokken.

07-12-2018 07:53

davidgravemaker +2

Waarom Vertonghen terug halen? Als je zo veel geld hebt, koop dat een top verdediger.

07-12-2018 08:56

ZeeuwsAjax34 +0

1. Niet iedere speler van zulk niveau is bereid om naar de Eredivisie te komen.
2. Voor Ajax-begrippen is Vertonghen gewoon topniveau
3. Ex-Ajacieden terughalen altijd top

07-12-2018 09:20

Zuiderling +2225

Vreemd..gisteren werd er nog een "diepteinterview" gepubliceerd waarin hij vertelde misschien wel te blijven terwijl op dat moment zijn zaakwaarnemer zat te onderhandelen met PSG.. Geeft een beetje een dubbel gevoel.Daarbij vind ik hem nog lang niet klaar voor de echte top.Laat hem eerst maar in Nederland flink dominant zijn en het echte verschil maken,Laatste weken een beetje bleekjes met weinig "risico".

07-12-2018 07:15

GvanderK +2747 moderator

Ik geloof er nog niks van tot het echt officieel is en dit bedrag is toch sowieso geweldig voor Ajax en De Jong.

07-12-2018 07:39

Web +178830

zo werkt het in de voetbalwereld
Dit was bij het openbreken van zijn contract al besproken, nog een jaartje Ajax er aan vast, en dan cashen, zowel Ajax als Frenkie

07-12-2018 08:09
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.