Ten Have: 'Davids gediscrimineerd'

door Ajax Showtime 89

Ten Have: 'Davids gediscrimineerd'

door Ajax Showtime 89

Laatst geüpdatet

Volgens Steven ten Have, president-commissaris van de Raad van Commissarissen (RvC) van Ajax, heeft Johan Cruijff zich inderdaad schuldig gemaakt aan racisme. Edgar Davids meldde dinsdagmiddag dat er op een bepaald moment discriminerende uitlatingen in de RvC hun weg vonden. Volgens Ten Have klopt die bewering. “Wat Edgar heeft gezegd is de waarheid. Die uitspraak is helaas waar. Edgar is tot op het bot getergd en zeer onfatsoenlijk behandeld”, aldus Ten Have.

Studio Voetbal meldde zondagavond in haar tv-programma dat Cruijff de woorden: 'Je zit hier alleen maar omdat je zwart bent', zou hebben geroepen naar Edgar Davids.

Lees meer over:
Plaats reactie

afca87 +0

Johan live @ vi

21-11-2011 20:37

goblinmaster +16

Hoe de fuck weet ik nou of het waar is. Ik wil dat die mensen op een professionele manier met elkaar kunnen werken zoals het hoort.

21-11-2011 20:33

Filestijnen +0

samenleving zonder excuusnegers nog ver weg

21-11-2011 17:50

bomba clad +0

vuile megool met je witte humor wilders pffffffffff

12-12-2011 15:11

StiensGroetAjax +0

Achja, Cruijff dit Cruijff dat, en zelf issie natuurlijk hartstikke zuiver op de graad. Deze kale randdebiel vernederd heel Ajax, en probeert alles goed te praten met gladde praatjes in de media

21-11-2011 17:35

pimp +493

Wij zijn het zat! Het eindeloos geouwehoer binnen onze club heeft nu de grens bereikt. Johan Cruijff staat op het punt om ons aller Ajax de rug toe te keren. Dit kan en mag niet gebeuren.

Wij roepen bij deze dan ook om hulp. Hoe? Op maandagavond 28 november willen wij een corteo houden. Op die dag komt de ledenraad opnieuw bijeen en willen wij duidelijk maken dat wij hier goed ziek van zijn en het zo niet verder kan. De corteo zal starten aan de Akkerstraat, de straat waar Johan is opgegroeid. Vandaar zullen wij de tocht maken richting de Toekomst. Bij deze vragen wij de steun van onze medesupporters (410, Afca, South Crew) om nu maar eens heel duidelijk te laten merken dat ons aller Ajax niet naar de kloten mag gaan en dat wij duidelijkheid willen in deze 'soap'.

Wij rekenen op jullie steun en verwelkomen een ieder op 28 november. Tijdstip en schema volgt z.s.m.

Kom op gabbers want we moeten

21-11-2011 17:10

joppiesaus +0

Wat alleen niemand lijkt te begrijpen is dat de opmerking (los van of Cruijf het gezegd heeft of niet) NIET RACISTISCH IS. Mensen horen alleen het woordje zwart en luisteren niet naar wat de uitspraak daadwerkelijk inhoudt. "Jij zit hier alleen omdat je zwart bent" impliceert dat hij er alleen om zijn huidskleur zit en niet om zijn kwaliteiten (wat wel vaker gebeurt in bijv de politiek, dat de zwarte bevolking ook vertegenwoordigd moet zijn) Dus hij zegt in feite dat Edgar Davids geen kwaliteiten heeft (mee eens). Dat is hetzelfde als je tegen een mooi iemand zegt dat hij of zij er alleen om zijn looks zit.

Een racistische opmerking zou zijn: Jij bent zwart, dus je hebt geen kwaliteiten.

Ben ik nou zo slim of......................

21-11-2011 16:47

lasse +0

deze post verdiend zeker duimpje omhoog! tuurlijk als je het zo hoort klinkt het erg racissitsich maar dat valt echt wel mee, zelfde als met olfers. (als het allemaal waar is).
WEG MET DE RATTEN OLE OLE OLE

21-11-2011 17:22

bomba clad +0

altijd maar weer rechtlullen stelletje megolen,er makkelijk overheen stappen gewoon keihard afstraffen.

12-12-2011 15:15

Cello +52979 moderator

Het zou me niets verbazen dat, nadat Cruijff juridisch advies heeft ingewonnen, overgaat tot een aanklacht wegens smaad en laster.
In principe wordt ie nu nationaal neergezet als rascist, maar omdat Johan wereldwijd bekend is, zal dit nieuws internationaal opgepikt gaan worden. Zo werkt dat nu eenmaal.

Dan kan het bijna niet anders dan dat hij zich juridisch zal moeten laten verdedigen tegen de aantijgingen van eerst Davids en dan Ten Have die hem daarin steunt en bevestigd.

Je kan dit soort dingen niet zomaar de wereld inslingeren, zonder dat je er bewijs van hebt. Het gaat echt te ver nu......

21-11-2011 15:14

rdewaart +0

Na alle list en bedrog nog deze man geloven en serieus nemen?

21-11-2011 14:47

Ajaxio +0

Laat die Davids toch oprotten joh... altijd maar weer het zielige "negertje" spelen!

Het is 2011 .. hij staat als donkere man met net zoveel rechten in het leven dan ieder ander, ik snap niets van die zieligheid!

Ik hoop dat niemand trapt in deze trieste woorden!

Ten Have voor de trein, Olfers achter het raam, Davids truccendoosje spelen op de pleintjes van de bijlmer, Romer als mediabaas naar De meiden van Holland .. en dan 4 mensen die Cruijff willen steunen zoals eigenlijk afgesproken was aldus Keje Molenaar vrijdag!

21-11-2011 14:21

Daantje Makkes +1

Cruijff spreekt volgens mij gewoon de waarheid, ik ben zelf ook Surinaams en ik voel me niet aangesproken..

Wat Cruijff bedoelde met zijn uitspraak, lijkt mij logisch omdat het bestuur aan omgekeerde discriminatie doet. Met name de indeling gaat als volgt: Een blanke man, een blanke vrouw en een negroïde man.

"Kijk ons eens tolerant zijn". Ik snap Cruijff wel, die ziet dat toch ook. Davids moet zich niet zo aanstellen en zich als een calimero voor die camera vertonen want dit is manipulatie.

21-11-2011 12:46

anti-devries +0

wat gister in studio voetbal wel geniaal was, dat die Arno Vermeulen echt door iedereen uitgekotst word zag hoevaak hij probeerde aardig te doen tegen Jan Smit maar die trapte daar mooi niet in en hoevaak hij werd overruled door de andere aan tafel wat een kleuter is die Arnie!!! mooi stukje tv en zwaar terecht en dat is dan chefsport van de NOS vind niet gek dat ze dan met zulk nieuws komen!!

21-11-2011 12:38

adam1973 +3

In Nieuwsuur vormen nieuws, sport en achtergronden, zonder onderbreking door reclame of promo's, één geheel. Nieuwsuur is onafhankelijk, onpartijdig en ongebonden. Het programma wordt gemaakt door twee taakgebonden omroepen; NOS en NTR.

Nieuwsuur is zeven dagen per week te zien tussen 22.00 en 23.00 uur op Nederland 2. Mariëlle Tweebeeke en Twan Huys presenteren de uitzendingen. Voor het nieuwsoverzicht en het sportnieuws schuiven wisselende presentatoren van NOS Nieuws en NOS Sport aan.

Bovenstaande stukje heb ik gehaald van de website van Nieuwsuur.

Dit geeft aan dat Arno Vermeulen als chefsport NOS en Paul Romer, directeur NTR, elkaar moeten kennen. Ze werken samen aan een programma namelijk Nieuwsuur. Hoezo onpartijdig? Waar was het weerwoord van Johan Cruijff toen Steven Ten Have in Nieuwsuur uitgebreid zijn verhaal mocht doen?

Ik denk dat er een nieuw item toegevoegd mag worden hier op Ajaxshowtime; "Machtsmisbruik door Paul Romer?"

21-11-2011 15:16

waynelove +2

als johan dat echt denkt, mag hij dat toch wel zeggen?!

ik ben bang dat edgar iets te snel op zijn teentjes getrapt is, en dan vooral met betrekking tot iets dat wel of niet racisme mag heten in deze context.

21-11-2011 12:38

herman +0

In een besloten vergadering van de RVC in augustus 2011 (!) ontstaat er een geprikkelde sfeer, emotie, ruzie en dan zegt Johann een paar dingen die hij beter niet had kunnen zeggen. Ik weet niet wat er gezegd is voordat hij die ( ongelukkige) uitspraken deed. In een normale situatie grijpt de voorzitter in en zal bv eisen dat johann die woorden terugneemt en zijn excuses moet aanbieden . Zo'n incident wordt dan ook vaak niet in de notulen opgenomen.
Maanden lang is hier niets van bekend Nu komt er zondag jl een spannende vergadering waarvan de uitkomst wel eens negatief voor een aantal leden van de RVC kan zijn.
Om de boel voor hen te redden wordt dan het incident uit AUGUSTUS na de vergadering (geregiseerd?) naar buiten gebracht
Dit stinkt en zegt meer over Ten Have cs dan over de verkeerde opmerking van Johann
Coronel en ten Have cs zijn ratten met die plurk van Vermeulen als spreekbuis
Als ik zulke mensen een hand zou MOETEN geven dan tel ik direct mijn vingers na of ze er alle vijf nog aanzitten Onbetrouwbare honden.

21-11-2011 12:20

anti-devries +0

de NOS en ten have zijn nooit meer te vertrouwen als het over Ajax gaat

21-11-2011 12:28

anti-devries +0

Hoe ver kan het gaan de NOS laat zich lenen voor deze roddels en achterklap gaat nergens meer over!!! sleep die ten have voor de rechter!! poging tot karaktermoord!!

21-11-2011 12:02

Randy428 +3

Blablabla. RANDZAKEN.
Er zijn wel belangrijkere dingen te beslissen en de bekokstoven in plaats van aandacht geven aan Edgar, zodat zijn judasstreken verdoezeld worden.

Racisme is nooit toegestaan, maar dan moet je daar aangifte van doen en melding van maken. Waarom moet dat nou weer in de pers belanden? Nog niet genoeg stront in de molen?

21-11-2011 09:56

Vinc-ajacied +4

Davids had moeten weten dat als je Cruijff gaat dwars zitten, ook al heet je Davids, Rijkaard of VD Vaart, je voor altijd wordt afgemaakt door de meeste supporters. Cruijff zal altijd het voordeel krijgen van de supporters, hij had dan ook beter de eer aan zichzelf kunnen houden en deze baan helemaal niet kunnen uitvoeren OF volgens Cruijff zijn plan moeten handelen.

21-11-2011 09:43

han23 +0

nou misschien niet van alles upporters. ik snap niet waarom cruijff constant maar verdedigd wordt. wie zegt dat het niet waar is dat hij gediscrimineerd heeft. ik weet het allemaal niet meer. ik weet wel dat de club naar de klote gaat zo, en over de prestaties op het veld maar te zwijgen. dit jaar mag je blij zijn als je in de top 6 eindigd. het arrogante verdedigen van jan, eriksen die alles mooi met hakjes enz wil doen, terwijl hij nog geen fatsoenlijk schot op goal kan geven. geen duel in durft te gaan dit zouden de 2 beste van het elftal zijn? het zijn lachertjes die hopelijk beide in de winterstop naar city vertrekken voor veel geld, dan kan je er een paar goede spelers voor terug halen.

21-11-2011 09:52

TOOL +3

Tuurlijk we gaan spelers kopen, zijn we zo vreselijk succesvol in! Misschien dat we ze moeten opleiden?
En aangaande racisme moet ik het nog maar zien allemaal. Als er een discussie heeft plaatsgevonden en er van 2 kanten van alles geroepen en er wordt iets van 2 kanten geroepen dan is het nu een goed moment om racisme er ook in te gooien! Overigens moet Davids niet al te hoog van de toren blazen want een vrouw in elkaar slaan was voor hem geen probleem.

21-11-2011 10:00

ossenaar40 +0

Weer een leugen van Meneer Ten Have om goedkoop te scoren maar gelukkig trappen de meeste mensen hier niet in, wat een irritand kereltje is het ook he, En Davids die als een klein kindje huilie huilie doet en de camera niet durft in te kijken en als een jankbal onzin loopt te verkondigen ja ja allemaal geloofwaardig!
En van mij mogen Davids & Ten Have gewoon een flinke doods trap krijgen dat is wat ze verdienen!Het is vreselijk hoe ze Cruijff proberen te nekken het doet gewoon pijn als Ajacied.
Cruijff houd vol we winnen!

21-11-2011 09:23

foensai +0

hier het hee interview van davids.

Het hele zaakje stinkt!!!!!

Mocht het niet werken zoek dan op rvc ajax interview, dan zie je davids...

De 4 leden proberen Cruijff kapot te maken!!!!!!!!

21-11-2011 08:50

adam1973 +3

Dit stinkt inderdaad. De NOS is op de hand van de RVC. Paul Romer, één van de vier commissarissen, is sinds een aantal maanden directeur van de NTR. De NTR is een samenwerkingsverband van de NPS, Teleac en RVU. In 1994 ontstond de NPS als afsplitsing van de NOS. De NPS nam de taak van de NOS over om culturele, informatieve, minderheden- en jeugdprogramma's uit te zenden. Daarmee viel de NPS onder de taakomroepen: omroeporganisaties binnen de publieke omroep met een in de Mediawet geformuleerde taakopdracht. Tot de wettelijke taken van de NPS behoren: Kunst & Cultuur, Diversiteit, Jeugd en Achtergrondjournalistiek.

De NOS en NTR werken heel close samen o.a. het programma Nieuwsuur waar meneer Ten Have gelijk mocht/kon optreden afgelopen week!

Trek je conclusies zou ik zo zeggen.

21-11-2011 09:21

foensai +0

Hier is het hele interview van dhr. e.d

Als ik hier de link neerzet wordt het autmatisch verwijderd!!! waarom?

21-11-2011 08:39

sv +633 admin

dat is auto...geen links. maar het interview staat er toch al op van davids?

21-11-2011 09:21

pizzapunt +0

oww maar zei zijn niet meer de enige die hem discirminineren. ik doe hard mee, vieze onbetrouwbare hond dat het is! FOEI

21-11-2011 08:35

bomba clad +0

als ze jou gaan discrimeren spagetti vreter wat dan (pizza hut)!!!

21-11-2011 08:40

ELGRECO +0

Kijk naar de ongesneden versie van de NOS (het gene wat je niet mocht zien !!) Waarin je Romer de vragen hoort zeggen die Schreuder moet vragen aan davids en dat davids 5x vraagt of het overnieuw kan omdat hij zijn tekst vergat wat hij moest zeggen!!!

Youtube = typ in = interview davids

Verspreid dit naar alle media

en AS plaatst dit nou eens man!

21-11-2011 08:28

Darkbird +2505

En dan nog helemaal met Jack bellen ook om het in de uitzending te vertellen, wordt kotsmisselijk van die Ten Have...

21-11-2011 08:15

zburg1983 +0

wat een misselijk ventje die haver

21-11-2011 08:26

ELGRECO +0

Redactie waarom staat dat interview er niet?

21-11-2011 08:06

ELGRECO +0

Jezus man, kan jij niet geband worden? Wat is dit voor een manier van discussieren? Cruiff zegt zelf dat hij dat niet zei , maar die andere 3 zeggen dan natuurlijk van wel die dekken elkaar.

Het zal altijd 1 tegen 4 blijven maar niemand weet wat er PRECIES gezegd werd, en nog belangerijk in welke context. Voor hetzelfde gaat voordat Cruifff dat zei 10 minuten aan vooraf waarin Edgar Johan voor k******* en tyfus hoer,opa en weet ik veel wat uitmaakt, dat Ten have johan ook uitscheld enzo en dat UITEINDELIJK johan ontploft een Davids een zwarte piet noemt.

Snap je mijn punt? (ben bang van niet en dat je een klein jongetje nog bent) we weten niet wat er vooraf ging daarom is het makkelijk scoren voor de rvc.

En waarom komt dit nu pas naar buiten? komt ze verdomd goed uit he! Waarom werd dit niet gemeld tijdens de ledenraad 2 uur voor het intervieuw? Ik geloof het niet, en dit interview versterkt het alleen maar!

21-11-2011 08:05

rosumohan +1

Als niemand weet wat er gezegd werd dan wat loop jij conclusies te trekken. Ik ga ervan uit wat er gezegd werd. Jij loopt je eigen fantasie erin te mengen. Cruijff en de rest van de Ajacieden moet bepaalde dingen gewoon niet zeggen ze hebben allemaal een voorbeeld functie.

21-11-2011 08:11

ELGRECO +0

Aan rosumohan,,

Dat is het hele punt, Cruiff zei dit niet ! Lees jij wel wat er staat? Het is gelogen/uit verband getrokken daarom is het noodzakkelijk dat de ongesneden versie op deze site komt te staan en dat iedereen het verspreid naar alle media/tv/kraten ect.!

Je ziet namelijk duidelijk aan dat interview dat het '
Je ziet dat de RvC de 'racist' - kaart spelen nadat ze hoorden dat het stadion pro cruiff was en men dacht ' ff lekker cruiff beschadigen zodat we de aandacht afleiden van de talloze blunders van de rvc in de media waarin ze elkaar allemaal tegen spreken en iedereen ziet dat ze keer op keer liegen en niet te vertrouwen zijn.

~Toevallig dat david dit zegt ondanks dat dit 3 maanden geleden voorviel..
~ toevallig dat de nos de ongemonteerde plaatste en vervolgens weghaalde van de site.
~ toevallig dat joep aan andere moet vragen of hij zijn vragen goed stelt
~ dat davids een idioot is die 4x het overnieuw wilt doen.
~dat dit plaatst vind boven in de arena, terwijl na de ledenraad alle tv/camera ploegen alleen ten have en cruiff mochten interviewen bij de parkeerplek, en vervolgens alle tv/camera ploegen weg moesten.
- dat Davids lijkt op een student die een presentatie uit zijn hoofd moet zeggen en gigantisch zenuwwachtig is om de tekst niet te vergeten, en blinde ziet aan zijn lichaamstaal dat hij liegt en onder druk staat.

21-11-2011 07:59

rosumohan +1

Nee Cruijff heeft dat gezegd. Klaar punt uit.

21-11-2011 08:01

OdjePils +6320

Pffff hij is niet slim én zwart! Das dus logisch! Johan zegt niks geks!

21-11-2011 07:54

bomba clad +0

ha ha ha, kietel me even met je slappe witte humor,knotje pil.

21-11-2011 08:37

ELGRECO +0

waarom kan je geen youtube links doen? Dit is namelijk het bewust filmpje wat ervoor zorgt dat iedereen ziet dat de NOS gewoon 1000% ANTI Cruiff is.

21-11-2011 07:45

Raikkonen94 +641

Helemaal mee eens. Echt schandalig dit. Ben echt heel erg blij dat iemand dit op internet zet, aangezien dit toch wel heel erg duidelijk is. Hopelijk krijgt VI er vanavond ook hoogte van; kunnen zij even iedereen afmaken: Van Davids tot Ten Have!

21-11-2011 07:56

ELGRECO +0

Interview Davids [onbewerkt, het gedeelte dat je niet mocht

21-11-2011 07:44

ELGRECO +0

Geachte redactie

Omdat ik zo naar werk moet heb ik niet heel lang de tijd om alles zelf te typen dus kopieer ik wat post om het duidelijk te maken ;

''Ja, ruim 11 minuten lang, eind van de middag stond het op nos.nl. Een filmpje dus waarin NIET was gesneden. Wat je zag was Joep Schreuder die Davids interviewde, waarbij diverse keren overnieuw werd begonnen.

Naast Davids (buiten beeld) stond een man die steeds hoorbaar influisterde (aan Schreuder) of het goed was, welke vraag nu nog moest, etc. Schreuder telde dan steeds van: 5,4,3, en stelde de vraag dan nog eens, of iets aangepast. Ook vroeg ie (Schreuder) een keer letterlijk aan die man: "was dat wel goed?"

Helemaal aan het eind kwam Davids ineens, out of the blue en in een quasi-bijzin, met die racisme opmerking. Schreuder reageerde (vond ik) vreemd, nauwelijks aangedaan, maar meteen met de wedervraag van: in de RvC? Vervolgens werd het afgesloten met Schreuder's opmerking van:"daar schrik ik van", waarop Davids zei van "ik schrok er ook van". Daarna stopte het filmpje heel abrupt, alsof iemand abrupt op de UIT-knop van de camera drukte.

Ik vond het tenenkrommend en had er al een vreemd gevoel bij.. Davids kwam over als een nerveuze man en kwam moeilijk uit z'n woorden kwam. Mijn vreemde gevoel is nu alleen maar verstekt, na wat ik vanavond weer zie met dat opzetje door Arno Vermeulen - Ten Have en het feit dat het filmpje in die vorm ineens van de site is verdwenen.

Het stinkt!


P.S.: als je me niet gelooft, check de Twitter van Martin Koolhoven maar. OOk hem viel het op.. (filmpje erop en er weer af etc.)''

Dit bewust filmpje , dus de ongemontineerde versie is nu op de youtube site gezet en het is noodzakelijk dat de ajacieden dit (youtube = interview davids)

Je ziet dat de RvC de 'racist' - kaart spelen nadat ze hoorden dat het stadion pro cruiff was en men dacht ' ff lekker cruiff beschadigen zodat we de aandacht afleiden van de talloze blunders van de rvc in de media waarin ze elkaar allemaal tegen spreken en iedereen ziet dat ze keer op keer liegen en niet te vertrouwen zijn.

~Toevallig dat david dit zegt ondanks dat dit 3 maanden geleden voorviel..
~ toevallig dat de nos de ongemonteerde plaatste en vervolgens weghaalde van de site.
~ toevallig dat joep aan andere moet vragen of hij zijn vragen goed stelt
~ dat davids een idioot is die 4x het overnieuw wilt doen.
~dat dit plaatst vind boven in de arena, terwijl na de ledenraad alle tv/camera ploegen alleen ten have en cruiff mochten interviewen bij de parkeerplek, en vervolgens alle tv/camera ploegen weg moesten.
- dat Davids lijkt op een student die een presentatie uit zijn hoofd moet zeggen en gigantisch zenuwwachtig is om de tekst niet te vergeten, en blinde ziet aan zijn lichaamstaal dat hij liegt en onder druk staat.

21-11-2011 07:42

rosumohan +1

Jongen, het punt is dat Cruijff dit niet had moeten zeggen. Nu zijn de rapen gaar.

21-11-2011 07:57

lasse +0

Ik twijfel er zeer aan of het allemaal waar is want die davids en ten have zijn natuurlijk zo onbetrouwbaar als de pest. en dit filmpje is schadnalig, cruijff stottert soms ook wel s een woordje maar hoeft niet meteen het gesprek opnieeuw le laten beginnen. die davids maakt zich iig niet betrouwbaarder...
als het waar is mochten ze er ook wel bij vertellen in wat voor context waarschijnlijk iets over dat de rvc de nl-samenleving moet vertegenwoordigen en dat cruijff dan vond dat davids een drol is die iig niets goed doet waar voor hij is aangesteld, en toen heeft gezegd je zit hier alleen maar omdat je zwart bent in een boze bui. ben je dan een racist? of discrimineer je dan?
nee, het kan kwetsend zijn, maar als het echt zo erg wwas moest davids meteen ermee naar buiten trede!
schande johan zwart maken

21-11-2011 07:58

brandevoort +0

Frits Barend
Cruijff ontkent aantijgingen davids ten stelligste, ook dat is dus 4 tegen een,Jan mulder zinnig #studiovoetbal,

21-11-2011 07:30

brandevoort +0

Vanavond gewoon even VI kijken op RTL7 dan weten we heel snel meer......!!

21-11-2011 07:27

brandevoort +0

Dit verhaal komt weer uit één hoek.......laat Johan hier eens op reageren !!!

21-11-2011 07:26

AFCA19 +0

ten have komt wel heel snel voor zn ''maat'' op. Heel snel weg met die rvc. Als er echt sprake zou zijn van discriminatie dan zou edgar toch weg gaan uit zich zelf

21-11-2011 02:54

ELPISTOLERO +3

Het niveau wordt lager en lager. Als we zelfs dit soort dingen erbij gaan halen, wordt het wel heel dubieus. Wat heeft Ten Have er in godsnaam aan om te gaan bellen naar Studio Voetbal waarin hij gvd helemaal niets toevoegt aan wat reeds was gezegd, en wat heeft Davids eraan (die vrouwenmepper, heeft er ook niets mee te maken, dus ik zeg het maar gewoon) om dit in godsnaam naar boven te halen. Ten eerste geloof ik er geen reet van (uitspraak is belachelijk, raakt ook kant noch wal) en ten tweede, al is het zo, wat dan nog? Als je vertelt dat je in het belang van Ajax met elkaar bezig bent, is zo'n uitspraak in de media brengen wel het laatste wat Ajax helpt. Mocht het wel zo zijn, zou ik het een zeer kwalijke zaak vinden.

Ik ben niet iemand die blind voor Cruijff gaat, maar door dit soort dingen krijg ik wel steeds minder respect voor de rest van het zootje.

21-11-2011 01:56

afc_red +2

"Wat heeft Ten Have er in godsnaam aan om te gaan bellen naar Studio Voetbal"

Om de hele boel zo snel mogelijk naar de achtergrond te drukken.
Let maar op, in de komende dagen zal Davids naar buiten komen dat het geen issue is.

Ten Have is er juist op uit om zoveel mogelijk de rust te bewaren.

21-11-2011 02:15

midden_weg +0

Gaan ze Cruijff nu ook nog van kinderporno beschuldigen?

21-11-2011 01:42

svvner +0

Las op VI hetzelfde, alleen werd hier ook nog bij vermeld dat het gesprek zou zijn opgenomen. Is het gebruikelijk dat dit soort gesprekken worden opgenomen?? Zo nee, dan zijn ze er opuit geweest!

21-11-2011 01:18

boye04 +0

Ik ga dit bericht pas geloven wanneer ik beide partijen heb gehoord en dus niet 1 partij die van alles en nog wat kan roepen.

21-11-2011 01:12

AiasLokris +2

De aandacht afleiden...zeker een konijn uit de hoge hoed van communicatie-expert Romer.

Ze hebben elkaar deze week nu al een paar keer tegengesproken en ik heb ze nooit geloofd.

Davids is de grootste verrader...heeft ooit een wit-rood-wit shirt aangehad. Hij is nu rancuneus omdat Cruijff hem in het openbaar te kakken heeft gezet m.b.t. zijn stage en de uitlatingen daarover aan de RvC.

Fuck Davids. Zielig hoopje mens. Geen reflectie van de geweldige speler die hij ooit was.

21-11-2011 01:06

swabs +0

Misschien wil Meneer ten Have dit even komen uitleggen in het supportershome...

21-11-2011 01:02

Mrger +0

Yeah right boys. Zo zie je maar weer. Omdat het om Cruijff gaat, probeert men het nu te bagatelliseren. Shame on you guys.
Zo zie je maar weer hoe de mens kan zijn.

De meesten praten nu alsof ze erbij waren of dat ze Cruijff als persoonlijke vriend hebben.

21-11-2011 00:50

Dubbele Schaar +0

Niks bagatelliseren. De meesten reageren op de uitspraak zoals die door Davids en Ten Have naar buiten is gebracht. We hoeven er dus niet bij geweest te zijn. Die uitspraak is misschien bot maar beslist niet discriminerend.

21-11-2011 00:58

Mrger +0

Nu maak je een hele grote fout Dubbele Schaar:
Het is niet wat jij vindt van een uitspraak,
maar hoe de ander het ervaart.
Ga daar maar eens over nadenken want dit geld niet alleen hiervoor, maar ook voor zaken als pesten.

21-11-2011 01:12

Dubbele Schaar +0

Jij trekt heel makkelijk de discriminatiekaart. Een uitspraak is niet discriminerend omdat een ander dat als zodanig ervaart. Ik heb geprobeerd uit te leggen waarom hier objectief gezien niet van discriminatie sprake is. Als jij dat niet begrijpt, jamer dan.

21-11-2011 01:40

Mrger +0

Het is niet gemakkelijk de discriminatiekaart trekken.
Het is gewoon een feit dat niemand voor de ander kan bepalen wanneer hij of zij zich gediscrimeerd moet voelen.

Je kan discusieren over het moment wanneer het naar buiten is gebracht. Waarom nu en niet toen?
Maar je kan niet discusieren over of iemand zich wel of niet gediscrimeerd moet voelen.

21-11-2011 02:12

VAK.O +0

Dus volgens jou had ik me dus gediscrimineerd kunnen voelen toen "de kabel" daar op het een podium stond te juichen met de CL en de blanke jongens buitensloten.

De contex waarin de opmerking is geplaatst is bepalend en niet hoe iemand het ontvangt. Dan kunnen we wel aan de gang blijven visa versa.

21-11-2011 02:27

boye04 +0

Maar het zou toch heel goed kunnen dat deze berichtgeving niet klopt maar dat het uit zijn context is gerukt. Pas wanneer Cruijff toegeeft dat hij dit inderdaad zo gezegd heeft dan geloof ik het 100%. Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat Cruijff zoiets zegt terwijl hij kinderen/mensen over heel de wereld helpt met zijn foundation die elke huidskleur hebben die je je maar kan voorstellen.

21-11-2011 01:03

ddkz +0

Misschien zei Cruijff wel.. je zit hier omdat je ZWAK bent.. en dan snap ik de opmerking. Wat Davids zit in de broekzak van ten Have.. en dat is wel zwak

21-11-2011 01:06

kaashaas +4

zou zomaar kunnen . maar hij die zijn vrouw slaat mag nog geen eens de veters strikken van hij die ajax heeft gemaakt

21-11-2011 01:10

boye04 +0

Aan zoiets zat ik toevallig ook te denken. En je hoort altijd dat Cruijff onnavolgbaar is. Misschien hebben ze hem gewoon niet begrepen. :P

21-11-2011 01:14

Mrger +0

Als dat zo is, dan zou het Cruijff sieren door te zeggen dat hij niet goed begrepen is.
In dat geval trekt hij wel het boetekleed aan. Het zal hem wel altijd blijven achtervolgen.

21-11-2011 01:17

Mrger +0

Waarom zou het pas waar zijn als Cruijff het bevestigd??

21-11-2011 01:14

kaashaas +4

Ik begrijp dat er zoveel cruijf fans zijn dat een mens niet meer zou weten wat hij nog zou moetewn schrijven

21-11-2011 01:19

afcamuc +0

Davids Ajacied af! Vuile smerige leugenaar! Ten Have en de hele rattenbende oprotten! 100% 14!!!!

21-11-2011 00:41

herbsman +0

Waarschijnlijk zit Davids er inderdaad omdat ie zwart is, zoals Olfers er waarschijnlijk zit omdat ze een vrouw is. Zo ranzig politiek correct stellen bedrijven (wie durft Ajax nog een voetbalclub te noemen?) dergelijke raden en commissies heden ten dage nou eenmaal samen. Iedereen kent 'de neger omdat het moet' uit pownews. Wat door Cruijff is gezegd heeft in dat geval helemaal niets met racisme van doen, maar berust gewoon op feiten. Davids is waarschijnlijk te dom om dit in te zien en denkt echt dat ie gediscrimineerd is. Ten Have zou beter moeten weten, maar smeriger dan hij zjin we ze bij ons aller nog niet tegengekomen. Viel me tegen dat Jan Mulder dit niet opmerkte, nu gaat de discussie inderdaad de kant op die de anti-Cruijff smeerlappen voor ogen hebben.

21-11-2011 00:38

Dubbele Schaar +0

Helemaal eens. Als reactie op het eerdere bericht over de aantijgingen van Davids heb ik dit gepost:

Als Johan dat werkelijk gezegd heeft is de uitspraak wel bot maar absoluut niet racistisch. Waar de uitspraak op neerkomt is dit: je zit niet in de RvC op grond van je capaciteiten maar alleen omdat je tot een groep hoort die zonodig vertegenwoordigd moet zijn. Daarmee is niets ten nadele van die groep zelf gezegd. De morele verontwaardiging in Studio Voetbal vond ik behoorlijk stuitend. Iedereen wilde lekker politiek correct zijn en niemand nam de moeite om na te denken of hier nou echt sprake was van racisme.

21-11-2011 00:43

herbsman +0

Goeie tekst! Die morele verontwaardiging was inderdaad om van te kotsen. Het gevolg is waarschijnlijk dat driekwart van de dombo's die op dat moment zat te kijken nu net zo als Jack en consorten denkt; missie van Edje en Ten Have geslaagd.

21-11-2011 01:00

boye04 +0

Ik geloof niet dat Cruijff het op de manier zou zeggen zoals die nu geschetst wordt. Het zou kunnen (wil niet zeggen dat het zo is) dat Cruijff het in een totaal andere context heeft gezegd. Maar deze ratten proberen er hun voordeel mee te doen en dus halen ze deze ene zin eruit.

21-11-2011 00:44

pimp +493

Als het zo ernstig is als er beweerd wordt, dan was er wel opgetreden. Oftewel een storm in een glas water.
Bovendien had dit natuurlijk niet naar buiten mogen komen

21-11-2011 00:33

Sazzz +1

Kan er geen demonstratie georganiseerd worden ofzo?

21-11-2011 00:29

AiasLokris +2

28 november Corteo Betondorp --> De Toekomst.
B there! Neem je wandelschoenen mee. En dat oog van je.

21-11-2011 01:11

dezengene +2

Beetje vreemde titel van het artikel, het is aangegeven als een citaat maar ik heb hem dit nooit letterlijk horen zeggen. Gaat over het verschil tussen discrimineren en beledigen.

21-11-2011 00:28

anti-devries +0

als het gezegd is dan zou dat in augustus geweest moeten zijn kom op zolang verzwijgen tot dat het je uit komt om het tegen johan te gebruiken hoe ziek!!!

21-11-2011 00:27

Sazzz +1

Uit de mond van Ten Have geloof ik echt helemaal niks...

21-11-2011 00:24

StillLife +0

Eh, waarom?

21-11-2011 00:26

Jeff +0

En het slappe van alles! Jack van Gelder moet de vraag stellen: ''Maar Steven kan je ons dan vertellen wanneer dit is gebeurt en wat er is geroepen en in welke context en hebben jullie er wat tegen gedaan op dat moment?'' Nee de NOS gaat op zo'n belangrijk moment verder met het item Duitsland-Nederland.

21-11-2011 00:23

stammer +0

zowiezo dat ten have even belt om het allemaal maar even te bevestigen, en daarna doodleuk zegt dat het allemaal om het voetbal en ajax gaat vind ik frappant.

21-11-2011 00:26

Sazzz +1

Ja is ook.... Maar as Ajax maar valt he?

21-11-2011 00:28

boye04 +0

Het voelt allemaal te geregiseerd aan. Kan me daarnaast ook niet voorstellen dat Cruijff zoiets zegt. Misschien zei hij dit wel in een hele andere context en halen ze nu alleen dat ene zinnetje eruit ofso.

21-11-2011 00:22

stammer +0

HET PAROOL:

Johan Cruijff zou toch open staan voor een samenwerking met Louis Van Gaal bij Ajax. De Ajax-top wil serieus werk maken van het samenbrengen van de twee iconen.
Dat meldt de Telegraaf maandag, zo zei een verslaggever van de krant vanavond op Eredivisie Live.

Volgens de krant is er een opening in de impasse omdat zowel Cruijff als Van Gaal open zou staan voor samenwerking. Van Gaal zou hebben aangegeven het plan van Cruijff voor de jeugdopleiding te willen omarmen, terwijl Cruijff op zijn beurt in dat geval geen belemmering ziet in de komst van Van Gaal. Cruijff zou het vooral te doen zijn om de hervorming van de jeugdopleiding.

Een verzoening met de overige leden van de RvC zit er echter absoluut niet in, zo meldt de krant. De club zal zich van Cruijff moeten uitspreken over de gevolgen daarvan. (Redactie)


OT: ik denk weer aan een complot tegen Cruijff, lijkt me niet dat Johan zoiets gaat roepen.

21-11-2011 00:22

boye04 +0

Mocht dat bericht kloppen dan zou dat wel heel mooi zijn. Aan de andere kant. Wat is er nou mooier dan de baas zijn van iemand die je haat/onaardig vindt. :P

21-11-2011 00:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.