Tadić: 'Kan niet alles oplossen voor iedereen en tegelijkertijd zelf alles goed doen'

door Bart Veenstra 90

Bron Voetbal International

Tadić: 'Kan niet alles oplossen voor iedereen en tegelijkertijd zelf alles goed doen'

door Bart Veenstra 90

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Dusan Tadić vindt dat hij in de afgelopen maanden te veel met de ploeg bezig is geweest en te weinig met zichzelf. Dat laat de aanvoerder van Ajax weten in een interview met Voetbal International. 'Als ik kritisch naar anderen kijk, dan moet ik beginnen met kritisch naar mezelf te kijken', vertelt hij.

Tijdens de winterstop had Tadić - mede vanwege de vroege uitschakeling van Servië op het WK in Qatar - alle tijd om na te denken. Hij kwam tot een belangrijke conclusie. 'Ik was soms te veel met de ploeg bezig en dat ging ten koste van mijn eigen spel', zegt de captain, die aangeeft nog altijd energie te steken in zijn ploeggenoten bij Ajax. 'Daar wil ik alles voor geven, maar de focus op het veld moet allereerst bij mijn eigen spel liggen.'

Tadić heeft er goed over nagedacht, zo vertelt hij vervolgens. 'Ik kan niet alles voor iedereen oplossen om me heen, en tegelijkertijd zelf ook alles goed doen. Het moet niet doorslaan dat ik mezelf vergeet en alleen maar met anderen bezig ben. Mijn eigen goede spel moet de basis zijn en daarnaast zal ik waar dat kan alles geven voor mijn ploeg. Ik merkte al in de afgelopen wedstrijden dat deze focus goed werkt, want ik voelde me lekkerder in het veld.’

Tadić zag dertien spelers vertrekken bij Ajax: 'Dit was gewoon te veel'

Met Ajax is Tadić gewend om prijzen te winnen met Ajax en veel wedstrijden te winnen. Dat gaat dit seizoen een stuk moeilijker, al heeft de Serviër wel een idee waarom het dit seizoen minder gaat bij de Amsterdamse club. 'We moesten gaan bouwen aan een nieuwe ploeg. Dertien spelers zijn vertrokken, dertien! Het is daardoor gewoon een heel moeilijk seizoen. Een paar goede spelers vervangen, dat is het lot van Ajax, maar dit was gewoon te veel.'

Toch wil Tadić niet te lang terugkijken. Dat heeft immers geen zin, zegt hij. Hij wil vooral dat er lering uit wordt getrokken en bovendien is er geen tijd om nu excuses te zoeken. 'We moeten nu als strijders opstaan. De spelers die er nu zijn, moeten het laten zien. Iedereen die hier is, moet alles geven voor Ajax. Met de spirit van de afgelopen seizoenen. Dat moet het fundament zijn waar we op bouwen, elke dag.’

Vorig seizoen kende Ajax qua spel en vorm een matige tweede seizoenshelft, maar werden veel wedstrijden wel gewonnen. 'Dat kwam omdat er een killersmentaliteit in de ploeg zat. Wij moesten en zouden die titel pakken. Dat gevoel wil ik nu ook weer terugzien in de ploeg. We moeten groeien als team, we hebben veel nieuwe spelers en het zal niet allemaal vanzelf gaan. Maar qua mentaliteit moeten we gewoon niet te kloppen zijn', aldus de captain, die eerder van zijn teamgenoten al om plezier vroeg.

Lees meer over:
Plaats reactie

RobDAZ +2726

Zelden een meer loyale Ajax-speler meegemaakt als Dusan Tadic.
Juist hierin had Tadic kunnen aangeven dat het voor team en zichzelf beter was als hij gewoon op linkervleugel zou blijven staan.

19-01-2023 13:45

peterVKV +6441

wat een kut excuus

18-01-2023 19:08

RSM +3918

Oke dan verwachten we weer eens de oude tadic

18-01-2023 17:40

NW23 +5029

Eens met de topreactie op dit topic. Het is een regelrechte schande dat er mensen zijn die deze man uitfluiten. Tadic is één van de legendes van de club. Een uithangbord en een schoolvoorbeeld van professionaliteit en leiderschap. Natuurlijk wordt het iets minder, maar zeker niet zo slecht als dat men er soms van maakt. Daarnaast heeft hij gewoon enorm veel krediet opgebouwd. Dan mag je best een mindere periode hebben. Tadic verdient alleen maar respect.

18-01-2023 15:16

woutpeters08 +3036

niet vergeten dat tadic na gakpo de meeste g/a heeft

19-01-2023 16:05

Betuwe85 +20547

Dan ben je alleen maar mer je ploeg bezig geweest

18-01-2023 14:48

LukaLitmanen +81964

Als jongens zoals Bergwijn, Taylor, Brobbey, Wijndal en Rensch net zo’n mentaliteit en discipline als Tadic hadden, waren we heel wat verder gekomen.

Dat weet ik 100% zeker

18-01-2023 13:13

Juan62 +46176

Mooie Topreactie.
Waarin de hoop wordt uitgesproken dat we Tadic niet gaan uitfluiten.
niet zo gaan behandelen als Blind.

Ik ben bang dat dat een utopie is , supporters reageren hun eigen frustraties af
in dit geval op Ajax en zijn spelers, directie etc etc

Tadic heeft een professionaliteit naar spelers en club laten zien, prachtig.
Ik hoop echt dat zijn zelfbeeld ook in orde is , en hij kan accepteren dat het beste er vanaf is.

Het word tijd dat hij zich gaat voorbereiden op het coachen, en dat dit seizoen alvast doet
vanaf de bank

18-01-2023 13:06

gi0vanni +7133

Zijn instelling is prima en zijn spel 2 jaar terug ook. Maar wat hij nu zegt is wel jammer. Een onnodige fout want dat een speler zelf ook goed moet spelen is natuurlijk logisch. Hij geeft dus aan dat hij zelf een onderdeel is van het niet binnen halen van punten. En het vertrek van spelers is een slap excuus want vorig jaar in de 2e seizoenshelft zaten er ook al potje tussen die zeer slecht waren. Uitfluiten is natuurlijk niet goed maar laten weten dat het beter moet is natuurlijk prima. En de trainers zijn ook schuldig want anno 23 is het normaal dat je altijd blijft staan ook als je het slecht doet

18-01-2023 15:20

AFCAjaxMidNineties +12687

Wat een gelul man. Gevalletje Blind. Mooie speler geweest, mag in een historisch Ajax- rijtje staan. Maar de koek is al 1,5/2 jaar behoorlijk op aan het raken. Doorselecteren als meneer niet wil banken. Topsport is hard.

18-01-2023 12:56

YRGI +32921

Als hij gewoon zelfkennis en zelfreflectie heeft, gaat hij akkoord met afbouw van minuten als de tijd rijp is. Dan kan hij een prachtig afscheid krijgen, met daarna een rol als (jeugd)trainer. Dat was volgens mij ook de bedoeling. Maar als hij bij een wissel of plek op de bank meteen gaat mokken à la Blind, dan denk ik dat je eenzelfde afscheid krijgt. Laten we hopen van niet.

18-01-2023 12:53

Harrier Du Bois +38687

Van de 13 waren er ook spelers die niet eens voor Ajax 1 uitkwamen of er een rol van betekenis hadden, schuil je daar aub niet achter. Alsnog kan je dan spelers kopen, wat niet best was, misschien kan je dat beter aangeven.

18-01-2023 12:48

GVR +3626

Tadic blijft voor altijd een held en een echte Ajacied. Hopelijk blijft hij nog lang aan de club verbonden. Hij verdient alle respect, voor zijn briljante statistieken én zijn rol als aanvoerder.

Natuurlijk is het dit jaar iets minder, maar met 12 assists en 4 goals is hij nog altijd de meest waardevolle speler in de selectie.

22-23: 4 goals, 12 assists (na 23 wedstrijden)
21-22: 16 goals, 22 assists
20-21: 22 goals, 25 assists
19-20: 16 goals, 21 assists
18-19: 38 goals, 23 assists

Totaal: 217 wedstrijden, 96 goals, 103 assists

18-01-2023 12:45

JordyAjacied +19173

Zondag winnen, schreuder gaat alsnog vertrekken. Kakkies vernederen met Ajax spel aub, 0-4 ❌❌❌

18-01-2023 11:59

GAjax31 +16060

Ik vind het van die 13 spelers een beetje zwak excuus. Met Antony, Martinez, Haller, Gravenbrech, Mazraoui zijn er 5 basisspelers vertrokken. En eventueel kun je Nico en Schuurs er nog bij tellen, maar zoveel speelde die niet.

Maar goed, er zijn wat meer spelers vertrokken dan gebruikelijk inderdaad. Dat verklaart echter niet waarom we aan het begin van het seizoen nog met dezelfde spelers die er nu nog zijn eenvoudig van clubs als Heerenveen en Utrecht konden winnen en nu al wedstrijden op rij van niemand kunnen winnen. Je zou zeggen dat het bij het 'bouwen van een nieuwe ploeg' er een stijgende lijn is..

18-01-2023 11:56

fanvooraltijd +6797

Maar nou net die spelers ,die Ajax er door moeten trekke, laten het afweten. Blind , Tadic ,Bergwijn ,Klaassen ,Brobbey Timber laten het volledig afweten . Nu moeten jonge jongens en nieuwelingen de kar trekken en dat lukt niet ! Taylor ,Bassey ,Sanches , Wijndal , Timber, Rench kunnen de kar nog niet trekken !

18-01-2023 11:30

Momo +16233

Feyenoord doet het prima met een kompleet nieuwe selectie

18-01-2023 10:51

komop +2145

Ik denk dat het komt omdat daar de verwachtingen lager zijn. Minder druk. En omdat de media ze positief benaderd.
Dat schept rust.

18-01-2023 11:02

Melle.v +1552

En zei hebben wel een goede trainer

18-01-2023 11:11

GVR +3626

Die er al wat langer zit

18-01-2023 12:47

Momo +16233

Ze hebben ook veeeeel minde geld uitgegeven

18-01-2023 12:58

Litmanenwoohoo +442

Na Litmanen m’n favoriete buitenlandse Ajacied allertijden! Tadic always on fire! Ook als het om zelfreflectie gaat!

18-01-2023 10:45

myway25 +2441

Wellicht heb ik er geen kijk op. Maar je kan toch gewoon als je perse Tadic wilt opstellen hem in de spits zetten. Daar heeft hij uiteindelijk zijn beste seizoen gespeeld. Chico rechts, Bergwijn links. Ik zou op de backs spelers met snelheid spelen zoals Wijndal en Sanchez. Verder lekker voetballen met Alvarez, kudus en Berghuis. En Timber en Bassey lekker centraal.

Laat het voetbal lekker bij Kudus en Berghuis beginnen. Bergwijn heeft het beste gerendeerd door Wijndal. Hij sprintte constant langs hem en trok een mannetje mee. Zo kon Bergwijn naar binnentrekken en schieten.

Als je zo speelt in de kuip win je echt met 1-5

18-01-2023 10:18

Tommyshelby +128526

Dat was merkbaar ja.

Haal hem van die flank af. Test hem eens met Kudus in de as.

18-01-2023 10:16

LukaLitmanen +81964

Tadic is met zijn assisten nog steeds ontzettend belangrijk.

Mag van mij wel vaker gewisseld worden

Zie hem liever op 10 of 9

18-01-2023 10:03

Ramon19792101 +2025

Maak zondag aub dat ongedierte kapot

Geef ons een beetje trots terug

Ben en spreek voor velen doodziek van dit alles

🌟🌟🌟

18-01-2023 09:52

Ajax1812 +9046

Dat zou wel betekenen dat Schreuder nog langer blijft.

18-01-2023 10:05

RemcoRe1986 +1283

Er is niets zelfs geen ontslag van Schreuder wat ik boven en nederlaag tegen Fey verkies

18-01-2023 10:15

Tikkiebreed +460

En eerlijk is eerlijk. Als het na een overwinning ineens gaat draaien, dan hoeft Schreuder toch ook niet weg. Kampioen worden met Schreuder is ook prima. Heb er alleen zelf ook weinig vertrouwen in ;)

18-01-2023 10:22

LuisSuarez01 +5402

Die wordt ook bij een gelijkspelletje of kleine nederlaag opnieuw niet ontslagen. En daarnaast moeten wij zoals altijd gaan voor winst.

18-01-2023 12:50

Ajaxtrouw +6339

Heb veel respect voor Tadic, maar deze teksten passen niet bij hem. Klinkt mij toch wat als slap excuus om maar niet toe te geven dat het beste bij hem er gewoon af is. En dat weet hij donders goed!

18-01-2023 09:35

Jeugd +24669

Vind Tadic nog steeds 1 van de beste. Klasse straalt er vanaf. Dat extreme bemoeien met het team vond ik ook irritant worden.
Tadic kan op het gemakkie nog mee voorlopig.
Zijn stats zijn nog steeds heel goed.
Bergwijn doet in ieder geval niet zijn best om hem eruit te spelen.

18-01-2023 10:01

Ajax27 +19086

Zo kun je alles negatief omdraaien. Feit is dat ALS ie zich meer op zichzelf focust, en met name weer meer scoort je ook weer heel anders in de wedstrijd kan zitten en de flow in een team verandert. Als hij continu weer het veld afloopt en keer op keer bij de beste van het veld hoort, dan hoeft ie ook niet zoveel bezig te zijn met anderen. Dan luisteren ze bij het 1e woord al.

18-01-2023 10:02

GVR +3626

Of ze hebben hetzelfde probleem als Van Basten als trainer. Die kon best wel uitleggen wat hij wilde, maar de spelers in het veld hadden niet de klasse om het uit te voeren. Goed voorbeeld daarvan in Bassey.

18-01-2023 12:50

OleguerPresasRenom +393

Zoals ik dit tussen de regels door lees, is dit weer een bevestiging van de onkunde van Schreuder. Spelers worden zonder opdrachten en zonder tactisch plan de wei in gestuurd. Het zegt wat over de mentaliteit van Tadic dat hij er alles aan probeert te doen om zijn teamgenoten alsnog te helpen.

Mijn gevoel is dat er achter de schermen al druk wordt gewerkt aan een vervanger van Schreuder. Na de wedstrijd tegen Feyenoord, volgt een periode van op papier gemakkelijke tegenstanders, wat natuurlijk een ideaal instapmoment is voor een nieuwe trainer. Wellicht ben ik te positief, maar ik voorzie een ontslag op aanstaande zondagavond.

18-01-2023 09:17

Gewoon Gijs +18351

Eh Tadic, 13 spelers verloren, maar waarom was de start dan nog wel goed? En ging het juist daarna minder, je zou denken (zoals met ten Hag) dat het eerst in elkaar moet vallen. Maar hier draagt de trainer er juist aan bij dat het uit elkaar valt #SchreuderOut

18-01-2023 09:15

GVR +3626

Nah de nederlaag tegen Liverpool en daarna Napoli zette het team aardig met de voetjes op de grond. Vertrouwen heet dat. Schreuder heeft nog niet bepaald de sleutel gevonden om dat te herstellen, maar misschien lukt dat ook wel niet met dit kwaliteitsverschil

18-01-2023 12:52

RemcoRe1986 +1283

Tadic kan ondanks Bergwijn echt nog wel een rol van betekenis spelen. Bij servie speelde hij prima als tien, waarom schreeuwen om Kudus op tien?
Bergwijn Brobbey Conceicao; Tadic; Berghuis Taylor

18-01-2023 09:14

Ajax27 +19086

Ook al regelmatig geopperd hier. Of zelfs nog een stap verder... net als Schone destijds die van buitenspeler ineens een controleur werd. Was denk ik het beste wat Schone kon gebeuren. Tadic is een strijder, een werker, die past zich denk ik moeiteloos aan in die rol.

18-01-2023 10:04

RemcoRe1986 +1283

Mooie denk wijze maar Tadic kan niet op 6 wie gaat er dan op 6? In het geval van schone had je schone op 8 de Jong op 6 die schone in zijn kracht liet spelen. Berghuis moet je niet van 8 halen en is geen 6...

18-01-2023 10:09

Ajax27 +19086

Hoezo kan Tadic niet als dubbele 6 spelen naast Taylor? Had Schone ooit als dubbele 6 gespeeld voordat ie bij Ajax daar neergezet werd? Ook bij Ajax heeft ie veel wedstrijden als rechtsbuiten gespeeld, of als 10. Vanaf 26 jaar begon Schone in 2012 al eens aan de 6-positie te ruiken bij Ajax. En in 2016 zette Bosz 'm daar definitief neer, waar hij z'n beste periode heeft gespeeld.

Frenkie stond ook toen niet als pure 6, zoals Alvarez dat bij ons doet. Hij had Schone veel korter bij zichzelf staan. Op papier misschien als 8, maar meer dan genoeg wedstrijden waar je ze naast elkaar zag staan als een dubbele 6 met daarvoor eerst Ziyech en daarna Donny.

18-01-2023 10:37

Gewoon Gijs +18351

Tadic wordt door Schreuder te weinig gewisseld, dan verkies je krediet. Tegen Twente was hij niet gevaarlijk voorin en had hij nog vaker balverlies dan Bassey. Hij geeft geweldige dingen laten zien, maar dit lijken me smoesjes. Bij Feyenoord zijn meer basis spelers vertrokken en was veel minder te besteden, maar die presteren naar vermogen. Er is maar 1 oplossing en dat is een trainerswissel. En dat een nieuwe trainer wel de kwaliteit die er is vertaalt in resultaten

18-01-2023 09:11

Moooo +3965

Iemand die eens in de spiegel kijkt, ook al is hij niet meer de speler van jaren geleden dat zelfs een Real Madrid "interesse" bleek te hebben.

Club icoon, had hele andere wegen kunnen bewandelen na zijn halve finale champions league.
Bleef trouw en toont zich als aanvoerder van zijn club.

18-01-2023 09:09

Sjaakie +5798

Hij lijkt me integer.

18-01-2023 09:08

Sjaakie +5798

13? 🤔 Is dat inclusief Ocampos?

18-01-2023 09:07

OwenStevenDalberg +27486

Je had ipv Bergwijn een Braziliaans talent kunnen halen die in de schaduw van Tadic kon rijpen. Zoals dat gebeurt is met Antony en Neres. Die was geduldiger en goedkoper geweest. Tadic had nog een contract voor een aantal seizoenen en was helemaal niet van plan om weg te gaan. Nu haal je een speler voor 32 miljoen, voor de plek waar je belangrijkst aanvaller van afgelopen jaren staat. Gevolg van het geschuif, 2 dure spelers die niet op hun top spelen, beide kunnen ze veel beter. Het was wél bekend dat Antony, een echte broodvoetballer, weg wilde. Dan haal je toch een directe versterking voor de rechterkant?? Eén van de vele dingen die afgelopen jaar mis zijn gegaan.

18-01-2023 08:59

RemcoRe1986 +1283

Spijker op zn kop

18-01-2023 09:08

Op_een_oude_slof +4358

Eerst de trainer bekend schuld, nu Tadic .... haha....wat een poppenkast

18-01-2023 08:58

eenAjaxfan +20311

Vertel eens, waarom is dit poppenkast?
Het doet mij deugd dat Tadic inziet dat hij te veel met de ploeg bezig was en te weinig met zichzelf.
En dat hij dat ook openlijk toegeeft.
Dat geldt ook voor de trainer.

18-01-2023 09:01

Op_een_oude_slof +4358

Op wat is dat gebaseerd dat hij teveel met de ploeg bezig was? Omdat hij dat zelf zegt? Is dat de reden dat Tadic uit vorm is? Vraag mij dat echt af...einde van vorig seizoen werd het al minder met Tadic...

Maar goed, zal Tadic het voordeel van de twijfel geven...gaan het zien komende weken dat hij de sterren van de hemel gaat spelen...

Met betreft de trainer dat is gewoon een viezerik om zo zijn straatje schoon te vegen...hij wist donders goed waar hij mee bezig was...geen gedag te zeggen, geen geluk wensen via een berichtje voor het wk naar Blind toe....nu wordt het te heet onder zijn voeten en gaan wij dit gelul krijgen...

Ik vind het goed van je dat jij het vertrouwen houd in de trainer en Tadic... ik heb er geen vertouwen meer in... mijn voorkeur gaat uit naar nieuwe trainer en dat Tadic wat meer gaat banken en Bergwijn gaat spelen op links voor...dat is mijn mening natuurlijk

18-01-2023 09:12

eenAjaxfan +20311

Dat is inderdaad jouw mening, die respecteer ik ook zeker.
Maar ben het er niet mee eens.
Ik heb al eerder gezegd dat ik Tadic ook liever vaker zie banken, als hij zijn oude vorm niet terug krijgt.
En dat hij teveel met de ploeg bezig, gezien al die gebaartjes en dergelijke.
Dat is dus gebaseerd op eigen waarneming.
En daarom doet het mij deugd dat hij dat blijkbaar zelf ook inziet. ( ingegeven door de trainer? Of is dat te positief??😅)
Zo is het ook mijn mening dat er hier te veel op de man gespeeld wordt wat betreft de trainer.
Die man kan helemaal niets meer goed doen, alles wat hij probeert wordt hier negatief uitgelegd.
Soms snap ik dat, maar veel vaker gaat het mij gewoon veel te ver.
Het kost nu eenmaal tijd om een nieuw elftal op elkaar ingespeeld te laten raken.
En dat kan gepaard gaan met puntenverlies, helaas...
Die tijd krijgt hij van mij en gelukkig ook van Ajax.
Hoe moeilijk het ook is, ik blijf altijd achter Ajax staan.

18-01-2023 09:30

Nr.10 +110996

Legend 🔥

18-01-2023 08:53

damskowest +574

Wat een gejank op Tadic. Een echte Ajacied die een groot aandeel heeft gehad in het succes van Ajax. Ajax showtime is een depressief platform die wat meer respect zou mogen hebben voor spelers met clubliefde.

18-01-2023 08:37

Godenzoon24 +15276

Ja helaas moest je dit doen omdat de trainer het niet kan Dusan. Wel jammer dat je ook je handje boven zijn hoofd houdt. Al snap ik dat je hem niet publiekelijk kan afvallen. Dat wilde jullie in een gesprek met Edje doen maar die vond dat niet nodig!

18-01-2023 08:32

GDSR +2849

Hou op met pushberichten versturen wat minimale nieuwswaarde heeft.

18-01-2023 08:32

Andronixos.c +8142

1 woord jongens: Billenmaatjes!

18-01-2023 08:29

Web +178830

Deze jongen is veel te emotioneel voor een aanvoerder, ook die duimpjes naar een kut bal gekregen of gegeven hebben
Dan moet je kritisch zijn
Vroeger kreeg je op je donder van Johan als de ballen niet op maat waren
En waren er duidelijke afspraken in het veld
Wie niet kan schieten, mocht niet schieten en moest je de bal inleveren
Nu doen ze maar wat onder die Schreuder, er zit geen plan achter

18-01-2023 08:23

valkl01 +2621

Noem jij is een betere aanvoerder dan??? Pure onzin wat jij zegt. Legt heel z’n ziel en zaligheid in het aanvoerderschap zoals het hoort. De beste aanvoerder in deze selectie, niemand komt in de buurt.

18-01-2023 09:10

eenAjaxfan +20311

Dat van die duimpjes ben ik met je eens. Maar niet alleen Johan gaf je op je donder. Ik zie bijvoorbeeld Frank de Boer nog voor me, met norse kop van hem, die tekeer ging tegen zijn ploeggenoten. Tegenwoordig schijnt dat niet meer te mogen, helaas...

18-01-2023 09:11

Sportvolgert +40273

Echte ajacied. Hopelijk kan hij een plaats op de bank accepteren, want zo'n winner en prof erbij hebben we hard nodig. Vooral als voorbeeld voor de jongeren.

18-01-2023 08:21

Godenzoon24 +15276

Als hij gewoon op linksbuiten het vertrouwen krijgt hoeft hij nog geen bank. Dan gaat hij nog steeds de meeste goals en assist maken. We hebben ook gewoon nog geen betere.

18-01-2023 08:30

redfella +1327

Ja dat is niet gek met zo'n onbenul van een trainer dat je teveel met het team bezig bent als Tadic zijnde

18-01-2023 08:21

Dutch Schaefer +6103

Krijg ik hier een pushbericht van? Hou op met me

18-01-2023 08:18

Dolblij +44985

Wat een held, ik hoop dat hij met zijn afzienbare houdbaarheid op het niveau van Ajax beter omgaat dan Blind en hij de annalen in gaat als een van de grootste ajacieden.

18-01-2023 08:15

Qifesh +24917

"Mijn eigen goede spel moet de basis zijn en daarnaast zal ik waar dat kan alles geven voor mijn ploeg."

Dit was letterlijk mijn hoofdkritiek. Wat een held. Echt volwassen dit. Was halfred maar half zo zelfkritisch

18-01-2023 08:12

Wouter.H +11156

Nouja je ziet hier wel de consequentie van hetgene wat wij als supporters altijd maar willen; vasthouden aan spelers die eigenlijk al een transfer konden of wilden maken. Die spelers die een jaartje aan hun contract plakken omdat ze een beter salaris kregen en een garantie dat ze voor bepaalde bedragen of op bepaalde momenten weg mochten om te zorgen dat we continuiteit hebben voor een extra jaar en mogelijk successen (die zijn er wel geweest) behalen.. als dat dan uiteindelijk gebeurt krijg je een soort opstopping en wanneer dan vervolgens de tijd rijp is vliegt zo een halve selectie uit en kan je helemaal opnieuw gaan opbouwen.
Het is denk ik de vraag; heb je liever een club die consistent 3e wordt in de poule van de CL en dan mogelijk de halve finale haalt in de EL of een club die eens in de 5 jaar twee keer ver komt in de CL maar voor de rest constant aan het opbouwen is.. ik denk dat ik toch voor de hoge pieken lage dalen variant ga dan.

18-01-2023 08:10

Steffenhagen +37812

Ik heb eigenlijk wel met hem te doen . Grote speler voor onze club en boegbeeld, die zich niet kan en wil neerleggen bij de terugval van Ajax .

18-01-2023 08:10

4xEC1 +7715

Je hebt gelijk, maar als het zou wat zijn als je, in welke rol dan ook bij Ajax 1, je zou neerleggen bij de terugval van Ajax. Directie misschien? Pff

18-01-2023 09:43

Velibor30370 +4149

T is en blijft een absolute topper maar voorlopig is z’n Schreuder liefde groter dan z’n Ajax liefde en dat trek ik slecht.
Begrijp niet dat iemand die zoveel van Ajax houdt, en aanvoerder is, niet het voortouw neemt om met Schreuder te stoppen

18-01-2023 08:06

4bier +31367

Bezig aan zijn laatste seizoen verwacht ik.

18-01-2023 08:05

Caelintroy +1652

Tadic, held, speel zondag maar de sterren van de hemel en strijd ons naar de overwinning!

18-01-2023 08:03

Gooseman +11859

Gelukkig dat er nog iemand met het team bezig was. Anders streden we nu om plek 10 tot 14.

18-01-2023 07:59

DD +6379

Na Litmanen nooit een buitenlandse speler gezien die zoveel commitment heeft naar ajax. Prachtige gast en toont hier ook zelfreflectie. Tadic gaat straks als een icoon de boeken in. Hij begint minder te worden maar dat is normaal. Laten we als publiek ervoor zorgen dat we respectvol met hen om blijven gaan. Zou een nachtmerrie zijn wanneer hij een tweede Blind type afscheid krijgt. Dit hebben we zelf in de hand.

Dus niet uitfluiten! En hopen dat hij op een goede manier zijn minuten gaat afbouwen. Die vent heeft ajax heeeeeel veel gegeven.

18-01-2023 07:57

4xEC1 +7715

Zelfde gedachte hier! Onbegrijpelijk dat hij hier soms ook wordt uitgekotst. Hij speelt al een tijdlang ruk, maar hij heeft tenminste zelfreflectie, iets wat Daley Blind NOOIT liet zien tijdens interviews. Maar ook Blind heeft veel voor Ajax betekent, persoonlijk uitfluiten is sowieso not done vind ik.
Je merkt, al vanaf het moment dat Tadic bij Ajax binnenliep, dat bij écht van Ajax houdt, en alles geeft voor Ajax, kunnen veel Nederlandse (ex) Ajax spelers een groot voorbeeld aan nemen! Voor mij geldt ook: Tadic is samen met Litmanen mijn all time favorite.

18-01-2023 08:05

Qifesh +24917

Gedeeltelijk mee eens. Maar wel een kanttekening want ik heb vlak na een wedstrijd nooit een speler direct zelfkritiek zien uiten. Meestal gooien ze het allemaal op collectief falen of zoals bij een winst collectieve prestatie.

18-01-2023 08:20

4xEC1 +7715

Ja, klopt wel wat je schrijft, maar Blind en zelfkritiek, zelfs in een andere setting heb ik hem nooit gehoord.

18-01-2023 09:33

Godenzoon24 +15276

Amen. Maar vedetten respecteren zijn wij heel slecht in! Helaas maar waar.

18-01-2023 08:33

afct +8937

Schreuder is teveel bezig met jeugdwedstrijden kijken op de toekomst en dat gaat ten koste van ajax 1

18-01-2023 07:53

Odysseus +14246

Neem aan sarcasme? Aangezien hij daar weinig wordt gezien?

18-01-2023 08:02

Odysseus +14246

Ik denk jigvsteeds dat ik in een nachtmerrie zit hahaha

18-01-2023 08:24

FissaDeGekste +3371

Pff je kan veel zeggen van ten Hag, maar hij zat daar. Weer of geen weer.

Ik mis de wijze uit het oosten zo :(

18-01-2023 08:48

FissaDeGekste +3371

Kan zijn, maar hij was rechtlijnig, hij zei waar het op stond & de spelers liepen met hem weg.

Ondanks dat er veel niet goed was, was hij wel echt een Ajax-trainer. Wilde dominant spelen én zeurde nooit over omstandigheden of de scheidsrechter. Dat laatste is mij veel waard.

Om op je laatste punt terug te komen; de enige die in dat plaatje past in Bosz. Toch sta ik niet te juichen om de terugkeer van Bosz. Al zou het natuurlijk 10x beter zijn dan wat we nu hebben.

18-01-2023 10:34

Sterretje73 +5221

Snap ik wel. Al.die verhalen over aankopen ook alsof die nu potten kunnen breken. Eerst de basis aanpakken lijkt me. Iig de trainer en dan pas gericht kijken wat we nog meer nodig hebben. Maar we zitten met een slapjanus eerste klas als directeur dus dat gaat helaas niet gebeuren ben ik bang voor.

18-01-2023 07:52
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.