Steijn: 'Trots op de mannen dat ze na deze hele rumoerige week deze wedstrijd op de mat hebben gelegd'

door Brent Tomassen 245

Bron Veronica

Steijn: 'Trots op de mannen dat ze na deze hele rumoerige week deze wedstrijd op de mat hebben gelegd'

door Brent Tomassen 245

Bron Veronica

Laatst geüpdatet

Maurice Steijn baalt van het gelijkspel tegen Olympique Marseille, maar zag genoeg verbeterpunten ten opzichte van het duel met FC Twente. De coach zag mooie aanvallen en drie goals voor zijn team, maar opnieuw vielen er ook grote ruimtes in defensief opzicht.

'Dat we veerkracht hebben in de ploeg', begint Steijn bij Veronica als hem gevraagd wordt wat hij wijzer is geworden na de wedstrijd tegen Olympique Marseille. 'Dat we een aantal hele mooie aanvallen hadden, maar dat het ook weer helemaal open lag soms. Dat leert deze wedstrijd, maar ik ben trots op de mannen dat ze, na deze hele rumoerige week en een hele matige wedstrijd tegen FC Twente, deze wedstrijd op de mat hebben gelegd.'

Hierna krijgt de oefenmeester de vraag of hij nog bang was de wedstrijd te verliezen, vanwege zijn dubbele wissel na de tweede gele kaart voor Silvano Vos. 'Dat niet, maar het was puur omdat we met tien man kwamen te spelen. Je ziet dat zij (Olympique Marseille, red.) in die eindfase door bleven drukken. Dan zou het zonde zijn om alsnog te verliezen en dan moeten we het punt koesteren, denk ik.'

'Je zag wel dat de ruimtes soms groot werden, maar wij leiden dat ook zelf in door slordig balverlies te leiden'

Hierna stelt de verslaggever de vraag of de ruimtes die Ajax weggaf kwamen door een gebrek aan kwaliteit of tactiek. 'Dat is altijd een combinatie van beide. We hebben ook wel de ruimtes klein gehouden bij de momenten van drukzetten vanaf de kopcirkel. Je zag wel dat de ruimtes soms groot werden, maar wij leiden dat ook zelf in door slordig balverlies te leiden. Je ziet dan mensen vrijlopen en als je dan breedteballen inlevert, ligt het ineens open. Er waren ook een paar momenten dat beide backs weg waren, daar hebben we het in de rust over gehad. Dat was in de tweede helft beter. Maar ik heb zeker nog verbeterpunten gezien.'

Steijn is uiteindelijk content met de wedstrijd tegen de Fransen en oogt daarbij rustig. 'Ik oog vrij ontspannen, want ik doe mijn werk. We doen het met de staf en de spelers en daarmee maak je een plan. Ik kan over deze wedstrijd wel tevreden zijn. Jammer dat je hem niet wint, want op 3-2 hadden we dé kans met Bergwijn om het te beslissen en in de eerste de beste tegenaanval sta je weer gelijk onder druk. Maar ik ben tevreden met vanavond.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Mike1234 +2647

Het is een stap vooruit ten opzichte van de wedstrijd tegen Twente. Maar de ruimte die op het middenveld en achterhoede wordt weggegeven is echt schrikbarend. Je kan als middenvelder van de tegenstander met drie stappen compleet vrijkomen. Linies liggen zo ver uit elkaar.
Er werd geknokt en gestreden (op een Bergwijn na dan, die moet gewoon banken) dus het team wilt heus wel alleen organisatie moet gewoon zoveel beter.
Wat is ook niet vind kunnen is dat een aanvoerder helemaal niet voor de camera is gekomen na de wedstrijd en is Berghuis naar voren geschoven hiervoor. Maak hem dan de aanvoerder ipv van sjok sjok Bergwijn.

22-09-2023 12:30

PetrusKeizer +10739

Hopelijk lopen er in het eerste nog n stel rond met ouderwets eergevoel. Dus dat ze, als de prestatie van de tiener en invaller Vos zien, voelen dat ze nog veel beter moeten.

22-09-2023 12:15

DeHeerVanDeMeer +25196

Er zat duidelijk al veel meer voetbal in dan de andere wedstrijden, dat vond ik meteen al bemoedigend.
Wel hoop ik dat Sutalo heel snel zijn vertrouwen vind en de o zo nodige rust in de verdediging brengt,
tevens mag 1 van onze 3 nieuwe verdedigende middenvelders opstaan want dat is tot nu toe drama,
Vos deed het gisteren beter dan deze 3. Hopelijk zijn het beginners zenuwen van deze aankopen.

22-09-2023 12:09

Rikkie66 +22837

Helemaal mee eens. Het heeft pas waarde als je tegen Feijenoord een resultaat haalt.

22-09-2023 12:04

NoPants +7505

Niet mee eens. Het heeft al waarde als we de stijgende lijn doorzetten. Als er meer voetbal en stabiliteit in de ploeg komt. Als er meer zaken zijn om op voort te borduren.

We zijn een team in opbouw, feyenoord is een team die aan het pieken is juist.

22-09-2023 12:26

DeMeervanweleer +7577

Wat inzet betreft was het gisteren ruim voldoende, kwalitatief nog steeds matig.
Gorter wordt een factor, ballen tegenhouden kan hij. Sutalo was heel onwennig, Hato maakt nog fouten, maar speelt met ziel en zaligheid. Sosa kan me wel bekoren. Gaaie lijkt me beter dan Rensch.
Tahirovic speelde zijn slechtste wedstrijd voor Ajax, Vos deed het veel beter, wat een monster is dat al en ook goed aan de bal. Berghuis deed wat hij altijd deed; goede momenten afwisselen met slechte. God wat had ik graag een tovenaar op 10 gezien. Misschien Misehouy toch maar een kans geven. Taylor speelde redelijk, had meer met zijn kansen moeten doen. Bergwijn heeft een dusdanige vormdip dat het begint te lijken op onafwendbaar verval. Godts maar een kans geven. Brobbey werkte zich uit de naad, mist wel klasse imo en Forbs was goed en vermakelijk.

22-09-2023 11:27

Heldhaftig +11456

Ik heb genoten gisteren, 3-3 is beter dan ik van te voren had gedacht en het was een leuke wedstrijd. Taylor, Forbs, Vos en Hato bieden hoop voor de toekomst. Mooi om te zien dat de jongste jongens opstaan om de fouten op te vangen van de dure aankopen. Ook al hoop ik wel dat Sutalo, Sosa, Tahirovic en Gaaei er nog een schepje bovenop kunnen doen.

22-09-2023 10:29

Lazell +17005

Hato, wat een enorm toptalent is dat zeg. Had nog gezonde twijfels over zijn verdedigende capaciteiten vorig seizoen en vond de hype lichtelijk overdreven, maar wat leert hij snel... Daarnaast, met dat indribbelen en inspeelpass daarna schakelde hij eigenhandig bij vlagen de druk uit van OM. Was wel een paar keer onzuiver in zijn passing, maar het is hem vergeven. Vind dit een groter talent dan Timber.

Vos deed me ook een beetje aan Gravenberch denken. Druk uitlokken en dan opeens 1 of 2 man uitspelen in de opbouw.

22-09-2023 10:40

Ajacied1981 +17412

Wat is die Bergwijn toch een aanfluiting als zogenaamde vedette en aanvoerder. pijnlijk!

22-09-2023 10:21

Lazell +17005

Bergwijn is matig in de kleine ruimte, heeft geen overzicht en mist spelintelligentie. Snap niet zo goed waarom hij per se in de binnenkant moet staan, dat kan hij gewoon niet. Vond Berghuis op zijn goal na ook een absolute aanfluiting.

22-09-2023 10:38

Michiel Kapteijns +5372

Zal wel aan mij liggen als de meerderheid er hier anders over denkt, maar ik vond Bergwijn gisteren eigenlijk helemaal niet zo slecht. Hij zorgde zeker in de combinatie een aantal keer voor behoorlijk wat gevaar. Ik zie in Bergwijn, Brobbey, Berghuis, Forbs, Taylor, Vos en Hato de spelers die Ajax dit jaar moeten dragen, en niet in het gros van Mislintat's aankopen, die hier zo geliefd is.

22-09-2023 11:13

Thomas15 +438

Ik heb gisteren wel goede aanknopingspunten gezien. Laat Forbs gewoon 10 wedstrijden op rechts staan. Als die jongen met vertrouwen gaat voetballen dan rent hij elke tegenstander voorbij of ze er niet staan. Gisteren zag je dat hij een paar keer de actie niet durfde te maken. Die jongen heeft echt wel een goede techniek, hoe moeilijk het was om die bal in de loop aan te komen toen hij ze goal scoorde. Dat is echt wel lastig hoor. Je ziet bij Brobbey dat als die dat doet dat 9 van 10 keer de bal achter hem beland.

Verdediging was idd redelijk lek af en toe maar dat kwam vooral door de omschakeling. Middenvelders waren niet fel genoeg. Met Vos in de 2e helft zag je dat een beetje felheid op die plek zoveel mee rust brengt. Iets waar Alvarez in uitblonk.

Tactisch moet het achterin echt een stuk beter. Heb in aanvallend opzicht wel goede combinaties gezien. Ik zou toch wel Akpom in de spits willen zien. Bij Brobbey is het gewoon elke keer hetzelfde recept wat je te zien krijgt. Soms werkt het en soms niet, gisteren niet bijv. Akpom heeft toch wat fijnere loopacties en zit meer variatie in voor mijn gevoel.

22-09-2023 10:02

willem1958 +8799

Die kans voor Bergwijn de tweede helft had gewoon er in gemoeten, dan staat het 4-2 en win je.
Het was ivm Twente al wat beter maar de vlag kan nog niet uit, je zag wel met Vos dat meteen er meer duels werden gewonnen maar de verdediging laat zich nog te makkelijk pakken als de tegenstander rond de zestien gaat combineren, ze moeten meer het duel ingaan en doordekken.

Je zag ook dat met Brobbey en zeker Forbs voorin de lange bal succesvol kan zijn, Forbs maakte prima af en op dit moment zou je daar iets meer op moeten trainen want zolang Ajax qua veldspel nog z'n zwaktes heeft is de lange bal een goed wapen.
Sutalo ging wel beter maar het is soms nog steeds onzeker, het valt me wat tegen voor een Kroatisch international net als Sosa.

Sosa en Gaaei moeten de restverdediging beter oppakken, als de ene gaat dan blijft de ander en knijpt iets naar binnen en Gaaei moet 'ns als ie voorin de bal heeft 'ns een voorzet of een crosspass geven, het is nu iedere keer een balletje terug en weinig gevaar.
Ajax moet ook meer trainen op snel omschakelen want nu zie je dat zodra de tegenstander de bal verliest men toch vaak heel rustig gaat opbouwen, de bal weer naar achteren enz, op die manier verras je de tegenstander niet.

Gelukkig zit er een stijgende lijn in maar het is jammer dat nu alweer Feijenoord komt , dat had beter zes weken later kunnen zijn.

22-09-2023 09:51

Lazell +17005

Wat ik vooral zag is een selectie die echt enorm veel kwaliteit heeft. Het komt er nog niet uit. Deels door een matige tactiek van de trainer (dat open huis was echt een tactische blunder), deels door jeugdigheid en deels doordat ze pas een paar x met elkaar getraind hebben.

22-09-2023 10:43

NoPants +7505

Wat was er gister matig aan de tactiek? De dingen die misgingen hadden weinig met tactiek te maken vind ik. Zo’n ziekenhuisbal van tahirovic en sutalo, of het niet uitstappen van sosa dat is geen tactiek, maar afstemming.

22-09-2023 12:40

Lazell +17005

In de opbouw sta je zwaar in ondertal. Backs staan allebei breed en hoog. Taylor/Berghuis als 2 tienen. Tel daarbij op dat OM het midden vol zet. Dan is 1 verkeerde bal meteen een 3 vs. 4 of zelfs 5 situatie. Elke onzuivere bal werd levensgevaarlijk met 25 (!!!) schoten tegen tot gevolg. 2e helft krijg je binnen 2 minuten weer zo'n situatie waar het hele veld open ligt. Daarna gaat het wel wat beter.

De keuze om Bergwijn zo veer naar binnen te zetten snap ik ook niet. Is daar niet goed genoeg voor in de kleine ruimte en heeft geen spelinzicht/overzicht. Die heeft ruimte en tijd nodig om tot de juiste oplossing te komen. Ik zou hem juist wat meer tegen de zijlijn zetten. Kan hij zijn mannetje uitspelen, diep gestuurd worden, de back wegsturen of een indraaiende voorzet geven.

Daarnaast heb ik veel te weinig druk gezien, pas rond de middenlijn. Je maakt het de tegenstander veel te makkelijk om op te bouwen en tot kansen te komen.

Verder was ik wel blij dat hij Forbs weer op rechts zette, Gaaei erin stond en hij met 3 voetballende middenvelders speelde, zeker de 2e helft.

22-09-2023 12:59

GiiaAfca +9079

T heeft nog wat tijd nodig, we speelde op momenten echt goed voetbal. Als er tegen Feyenoord weer verbetering te zien is dan krijgt Steijn dit echt wel voor elkaar. De bluf waar Vos mee speelde deed t team ook goed. De positiviteit moet terug komen dan krijgen de spelers vertrouwen en dan ga je wedstrijden winnen. Gister met het publiek er achter zag je bijv. Sutalo ook steeds beter worden.

Geef t nog even de tijd jongens de eerste stappen worden gezet

22-09-2023 09:19

graafie +1659

Wat tijd nodig??? Echt goed voetbal??? Hou toch op man, verdedigend is het één grote puinhoop, ze weten niet eens wat verdedigen is. Het is dat Hato veel opknapt achterin en Vos was een lichtpuntje, de rest moet zich doodschamen.

22-09-2023 10:01

NoPants +7505

Verdedigen komt aan op teamwork en ervaring. De verdediging van gister heeft geen 2 wedstrijden samen gespeeld, maar jij verwacht dat ze er meteen staan? Misschien je verwachtingen iets bijstellen, want het is totaal niet realistisch.

Hoe moet de afstemming tussen sosa en gaaei goed zijn als ze nog nooit samen hebben gespeeld. Moet dat allemaal maar vanzelf gaan ofzo?

22-09-2023 12:44

QueSera +1706

Erg fijn om eindelijk weer is een beetje een te kunnen genieten!

Gaaei, Tahirovic en Sosa vielen me wel wat tegen. Veel knullig balverlies en vaak positioneel nog niet op orde.
Je ziet wel dat ze kwaliteit hebben en ik denk dat met wat training er best wel muziek van te maken is.

22-09-2023 09:17

fmol11 +1247

Het moet toch niet zo heel moeilijk zijn om met de backs af te spreken dat ze er even op moeten letten dat als de andere heel diep staat, zij even terug moeten zakken? Dat lijkt mij een vrij simpele afspraak.

Het was een leuke wedstrijd gisteren, maar vooral verdedigend los zand. Ook zie je dat spelers elkaar nog niet goed kennen/begrijpen. Wel vind ik dat je toch ook wel kan zien dat een aantal van de nieuwe jongens zeker potentie hebben. Ook gezien de leeftijden in het team staat er toch een interessante selectie. Benieuwd of Steijn daar de komende tijd ook een sterk team van kan maken.

22-09-2023 09:15

Aspers73 +3241

Ben wel blij dat Steijn het wél durft om aankopen eruit te halen en gewoon jeugd in te passen. Hopelijk volgen er meer jeugdspelers. We kunnen nu toch echt wel stellen dat Sven erg veel matige spelers heeft gehaald.

22-09-2023 09:09

Balgevoel +30899

Nee, dat kunnen we (nog) niet, ook die gasten hebben even nodig. Ik ga niet zeggen dat het voor een eigen talent makkelijker is, maar die spreken de taal, hebben hier een thuis, kennen de speelwijze, de Arena, worden veel warmer onthaald door de supporters, et cetera, et cetera. Iedereen begon al te blèren over Forbs. die volgens mij gister in ieder geval bewezen heeft wel degelijk bruikbaar te zijn. Tahirovic was heel slecht hoor, dat zeker, maar vond ook dat-ie vreselijk in de steek gelaten werd door z'n collega's die vaak in geen wegen of velden te bekennen waren. De helft van de aankopen leeft nog uit z'n koffer... Laten we in ieder geval heel blij zijn dat we deels kunnen terugvallen op onze eigen jeugd, maar niet te voorbarig conclusies trekken, voor nu... Ook zo'n Akpom valt niet op een héél fijn moment in om aanvallend ook nog maar iets te kunnen laten zien en zelfs 'de rots' Sutalo, die ik bij Kroatië en Zagreb dit seizoen nog onfeilbaar zag zijn, is een bron van onrust. Tijd...

22-09-2023 09:46

graafie +1659

Oké jij kunt nog niet zeggen dat Sven middelmaat heeft gehaald , de rest wel. Het zijn allemaal kneuzen, allemaal Ajax onwaardig.

22-09-2023 10:33

michaellaudrup +4660

Vos brengt veel meer balans dan Tahirovic, nu nog wat compacter verdedigen en wat korter op de man staan.

22-09-2023 09:03

3sterren +20205

Bij Steijn zelf is er zichtbaar ook iets veranderd, en wel in positieve zin.

Hij valt de spelers niet meer voor het oog van de camera af, zoals eerder wel het geval was.

Sterker nog hij zegt zelfs trots te zijn op hen.

Maurice Is kennelijk al gewend aan de druk die het coachen bij een topclub als Ajax met zich meebrengt.
Als hij nu het team ook nog op een goede wijze druk kan laten zetten, dan zullen we weer mooie dingen zien van ons aller Ajax.

Of deze verandering al zijn vruchten zal afwerpen tegen Feijenoord is nog maar de vraag, maar als deze trend zich zal doorzetten en de spelers zich blijven verbeteren, dan zie ik het team dit seizoen nog wel stunten …

22-09-2023 08:53

Bedero +366

Hij heeft na gisteren voor meerdere camera's gezegd dat Tahirovic matig speelde.

22-09-2023 09:05

MalukuAFCA3th +3434

Maar dat is ook gwn zo 😂

22-09-2023 09:06

Bedero +366

Zeker waar, maar 3sterren vertelt hierboven dat Steijn veranderd is omdat hij zijn spelers niet meer publiekelijk afvalt. Dat klopt dus niet.

22-09-2023 10:39

3sterren +20205

Ik refereerde voornamelijk aan de kop boven het artikel, en met nadruk op het woord ”trots” en probeerde de zaken rondom Ajax in een positiever daglicht te plaatsen.

Komende zondag wacht alweer een loodzware wedstrijd tegen de aartsrivaal.
Laten wij hopen dat Steijn Vos weer een kans zal geven ...

22-09-2023 10:52

Strawb Choco +1643

Stunten? Plek 4 is idd al een stunt.

22-09-2023 09:41

3sterren +20205

Wie negativiteit zaait, zal negatieve resultaten oogsten ...

22-09-2023 10:52

Laudrup10 +17146

Snap niet dat mensen negatief zijn. Hebben jullie de wedstrijden. Tegen Fortuna en Twente wel gezien? Het was lange van perfect maar Marseille is een hele sterke tegenstander en had er van te voren geen stuiver voor gegeven. Nu zag je weer een Ajax dat enorm makkelijk kansen creëert. Sosa goed, Forbs goed, Sutalo kwam er beter in en is echt wel een goeie. Taylor speelde erg goed, Hato is een toptalent, Vos straks basis. Op basis van de wedstrijden tegen Fortuna en Twente waren er een stuk minder lichtpuntjes.

22-09-2023 08:31

Saudara +7062

Het spel was zeker al wat beter. Vond zelf de aankopen op enkele momenten na niet meevallen. Sosa vond ik ronduit zwak in aanvallend en verdedigend opzicht. Positioneel verdedigend niet best helaas. We hebben nu eerst de behoeft aan defensieve zekerheden dus Steijn had zijn defensie beter moeten instrueren. Maar hoop doet leven.

22-09-2023 08:38

Therealist2021 +2698

Defensief is het heel matig

22-09-2023 08:54

Bky +56677

Hopelijk gaat hij wel werken aan het druk zetten. Hij laat Ajax zo diep inzakken, dat doet pijn aan je ogen.

22-09-2023 08:17

Lello +1026

Denk dat dat vooral gister een gemiste kans was, als je al zag hoe paniekerig die keeper en 2 centrale verdedigers waren met de bal zodra er iemand een beetje in de buurt van ze kwam.

22-09-2023 09:24

makaveli +943

Ik ben helemaal niet zo tevreden met wat we gister hebben gezien. Oké het was beter als de wedstrijden hier voor bij vlagen, maar wat een geklungel steeds. Ik heb denk ik nog nooit zo'n slecht Ajax gezien. Individueel zakken er toch wel wat mensen door het ijs..

Gorter die straalt uit alsof het de beste keeper van de wereld is maar kan beter op boksen want een bal vast houden kan die niet

Gaaei was heel onrustig en slordig en verdedigend was 't ook niet om aan te zien.

Sutalo dit moest de man zijn waar we op konden gaan bouwen nou ik zie het nog niet. Ik ga ervan uit dat deze man veel beter kan als wat hij nu laat zien want dit is niet best. Levert alle ballen in bij hato en die moet er dan wat van gaan maken. Het ziet er ook heel knullig uit wat hij laat zien op dit moment.

Hato kan je niks van zeggen wat hij nu moet doen en op deze leeftijd chapeau.

Sosa liet bij vlagen zien wat we van een linksback verwachten en dit lijkt wel een goede aankoop te zijn.

Tahirovic ook heel slordig en dan brengt de ingekomen vos toch veel meer branie en inzet.

Vond forbs bij vlagen wel goed spelen. Niet op z'n favo plek maar had daarbij wel dreiging en paar mooie ballen.

Brobbey werkte ook weer hard maar was weer zwak in de afronding.

Die links voor van 30 miljoen, international en onze aanvoerder.. tja nou wat moet je er nog over zeggen.. ik zie echt helemaal niets meer terug van de voetballer die hij bij psv was. Hij levert helemaal niks geen acties geen schoten niks..

Er is echt nog wel flink wat werk te verrichten, want dit elftal is los zand.

22-09-2023 08:08

Marcus +2052

Ik heb het niet op trainers die tactisch van de oude stempel zijn en nadruk leggen op duels winnen en 100 procent inzet.
Tactisch zag het er niet uit gisteren. Positiespel was dramatisch. Verdedigers stonden ineens heel hoog zonder plan, want dan moet je pressie voetbal spelen en dat gebeurde niet. Spelers, ook de aankopen, hebben geen idee wat het plan was. Ik weet het zeker. Er was geen tactisch plan!
Echt, ik wil niet negatief zijn, maar Steijn moet zo snel mogelijk opzouten. Schade beperkt houden en zsm met van Gaal of Jonk of Knutsen verder.

22-09-2023 08:08

Slappe +4548

Een hoop mensen vonden taylor goed en zelfs de doorgesnoven kieft vond hem MOTM. Maar ook 3,4 100%kansen verprutsen erbij lopen als een ballerina en enorme gaten laten vallen. Hij kan en moet nog veel beter. Zoals ie nu speelt is het de oude taylor. Je denkt ja hij komt eraan maar meestal ergenis, slappe hap en een hoop bewegende ledematen met erg weinig rendement. Wellicht een middenveld met vos en berghuis wat meer voetbal en controle.

22-09-2023 08:07

AlmightyAjax +5872

Ik zie wel potentie in deze spelers groep. Het heeft gewoon wat tijd nog. Forbs werd ook al afgeschreven maar die speelde gisteren geweldig. Je kan niemand nog afschrijven. Geef het gewoon een maand en denk dat er dan een aardig tean staat.

22-09-2023 08:03

NeeI +107857

Kinderhand is blijkbaar gauw gevuld. Ook onder de supporters.

22-09-2023 08:03

AlmightyAjax +5872

Misschien moet je gewoon geduld hebben. Een team met 12 nieuwe spelers heeft gewoon tijd nodig. Vele zijn net een aantal weken geleden aangesloten.

22-09-2023 08:21

Rockanje23 +37080

Geduld bestaat niet bij Ajax. Vanaf dag 1 moet je presteren. Dan gebeurt nu niet. Vandaar dat we al 7 punten achter staan.

22-09-2023 08:36

djhl +1408

Oke ik snap dat Steijn dit zegt om zn spelers vertrouwen te geven, maar dit was een dramatische wedstrijd. 25 doelpogingen tegen was eerlijk gezien gewoon dus nóg slechter dan tegen fc twente. Met deze bestuurlijke en selectie samenstelling gaat het niet meer goed komen.

Steijn er uit
Mislintat er uit
Hendriks er uit
Avila, Berghuis (ivm salaris), Bergwijn, Tahirovic, Mannsverk, Akpom, Mikautadze er uit

Van Gaal aanstellen als manager, anders interim coach. Zodra ten Hag vrij is hem een aanbod doen.
Kroes zijn start vervroegen
Nieuwe TD aanstellen en samenwerking aanpassen
Doorselecteren qua jeugd. Vos en Misehouy kansen geven in 1. Nieuwe creatieve nummer 10 er bij, die kan opereren in de kleine ruimte.
Bogarde er bij voor de verdedigende organisatie
Hopen dat je scoutingsnetwerk nog wat jongens op de korrel hebben die bij ajax passen.

Groot probleem is namelijk dat je voetballers nodig hebt bij ajax met spelintelligentie, discipline en vaardig zijn in de kleine ruimte aangezien veel ploegen compact staan en je dus zelf het spel moet maken. Nu hebben we vooral counter voetballers met types als Bergwijn die renderen met grote ruimtes.

22-09-2023 08:00

AjaxHoorn +32989

Ik vond kleine gedeelten van de wedstrijd het er aardig uit zien maar ook grote delen bizar slecht. Het gemak dat L'OM door onze organisatie speelde was schrijnend.

Ik ben redelijk optimistisch ingesteld maar ik zie Ajax niet van Feyenoord winnen.

22-09-2023 07:56

Stefansuarez +19060

Linies tussen het middenveld en verdediging zijn echt zorgwekkend.
Elke counter is een tegenaanval met grote ruimtes voor de tegenstander.

Tahirovic ook maar eventjes plaats nemen op het bankje

22-09-2023 07:56

FrancoS +468

Slechte film zitten we in.

22-09-2023 07:52

Saudara +7062

Taylor en Vos hebben laten zien dat ze op het middenveld thuishoren bij Ajax 1. Eerste behoorlijke wedstrijd van Kenneth dit seizoen. Aankopen hebben mij nog niet kunnen overtuigen. Probleem is dat we weinig alternatieven hebben. Weer is duidelijk geworden dat Mislintat voor dit moment onvoldoende goed werk heeft geleverd om direct prestaties neer te zetten met dit team. Geen enkele aankoop is tot nu toe een directe versterking gebleken.

22-09-2023 07:47

insectenverdelg +23477

vond Taylor een goede pot spelen, maar is ook direct onderdeel van het probleem. Als je met 2 zulke hoge backs speelt, dan moet hij eigenlijk lager op het veld staan ( de speler op zijn posiitie) Nu komen er zulke gaten die niet te belopen zijn voor Sutalo en Hato. Dit was vorig jaar natuurlijj ook al het probleem. Vra is welke taken geeft Steijn zijn spelers allemaal mee.. en wie voert ze eventueel niet uit.

22-09-2023 07:52

Saudara +7062

Het probleem was volgens mij meer de omschakeling van Berghuis’ en de vrij zwakke positionering van Tahirovic.

22-09-2023 07:59

insectenverdelg +23477

Nee ook Taylor isteveel hoog op het veld.aan de bal is taylor zeker een meerwaarde, maar in de omschakeling heeft hij ook echt zijn manco's Dat kan als backs dat opbangen. Alleen we hebben er nu 2 die samen te hoog staan. Dit geeft zulke gaten. Dit is de tactische puzzel, waar Steijn voorlopig nog geen enkele oplossing voor heeft gevonden.

22-09-2023 08:01

Saudara +7062

Klopt wel, maar dan zouden de backs inderdaad lager moeten staan. Klaarblijkelijk is er dan niemand die dit tegen de backs zegt helaas. We missen nog een echte leider in het veld die tactisch sterk genoeg is om dit te herstellen als verlengstuk van de trainer.

22-09-2023 08:23

Gaza +4413

Het is geen Sparta!!!

22-09-2023 07:43

mvdk +44120 moderator

Het is een begin ;-). Het is ook geen FIFA.

22-09-2023 07:49

Catenaccio +2752

Idd. Hoop wel dat simpele basis principes kwa verdedigen- die je bij de amateurs ook leert- snel in die hersenpan landen van al die aankopen!
Universele taal lijkt me.

22-09-2023 07:40

JCr14 +453

Steijn durft Bergwijn er niet uit te halen. Die verprutste elke kans en aanval.
Waar Twente wel gewoon dat laatste passje nog gaf en vrij intikte. Stokte het bij Ajax voorin.

22-09-2023 07:38

oudzuid2 +7294

inderdaad, laat af en toe wat goeds zien maar is eigenlijk al ruim een jaar drama. duurste aankoop ooit

22-09-2023 07:45

Eriksen10 +4793

Zoveel momenten gezien met maar 3 speler achter de bal. Beide backs weg, hele middenveld foetsie.

Was in Schreuders tijd idem, iedere counter van de tegenstander was een kans. Als Steijn dit niet weet te veranderen, word je 7e/8e in de eredivisie en liggen we in november uit de EL.

22-09-2023 07:37

Ruben.V +1106

Ging na rust wel een stuk beter, mede dankzij eigen jeugd ipv die houthakker uit Bosnië

22-09-2023 07:40

Jake the Snake +17351

Het was een boeiende pot maar vreemd genoeg ben ik na deze pot juist om dat Steijn en Mislintat geen toekomst hebben bij Ajax. Ik zag een samengesteld team waarbij (op Forbs na) vooral de Ajax jongens opstonden en een trainer die met enorme angst in de ogen langs het veld stond, wel een goede wissel doorvoerde, maar nul houvast was voor z’n jongens. Daarbij speels hij kamikaze voetbal met twee veel te hoog staande backs. Je had er hier ook af kunnen gaan met meer tegendoelpunten. Vervolgens weer interviews over de kwestie Mislintat. Zeer vermoeiend.

Ik snak oprecht naar een stabieler coach als Frank de Boer, die in roerige tijden bij Ajax een prima elftal neer kon zetten door zijn drive en kennis van de club.

22-09-2023 07:30

debetweter +10085

Wat een onzin. Sutalo viel tegen een Gaaei heeft veel potentie. Dit valt in de lijn der verwachtingen, dat Sutalo nog wat tijd nodig kan hebben en Gaaei verdedigend nog veel moest leren. Forbs was voor ons de belangrijkste speler, terwijl Sosa het ook erg leuk deed..Bergwijn viel wederom het meeste tegen.

De aankopen van Mislintat deden het gisteren zo slecht nog niet.

22-09-2023 07:38

Enoh25 +1828

Bergwijn is een one-trick-pony. Naar binnen komen en schieten, waarvan 90% mislukt. Nooit buitenom, altijd binnendoor waardoor het allemaal veel te voorspelbaar is.

22-09-2023 07:46

oudzuid2 +7294

vond ik ook. individueel genoeg goeds gezien. nu nog een hecht elftal ervan maken.

22-09-2023 07:46

debetweter +10085

Klopt maar dat balletje op Sosa wad gewoon goed. Doordat hij zo bekrompen is in zijn acties lukt het steeds niet. Erg jammer, en belachelijk dat Steijn dat steeds laat gebeuren.

22-09-2023 07:54

Pimpie +858

Wat een heerlijke pot voetbal heb ik gisteren zitten kijken.
95 min op het puntje van de bank gezeten.
En ja het was niet altijd even goed en werden veel fouten gemaakt maar kom op wat wil je ook.
Hopelijk vallen de puzzelstukjes snel en winnen we zondag van die kakkies.
Dan ben ik heel benieuwd wat ze dan allemaal roepen.

22-09-2023 07:29

dp92 +11258

Het was aanvallend in ieder geval al beter dan tegen Twente. Maar daar is dan ook alles mee gezegd.

Krijg wel het gevoel alsof deze wedstrijd wat vertrouwen heeft gegeven aan het elftal en dat is misschien wel het belangrijkste. Dat is echt heel erg hard nodig.

Succesjes hoe klein ze ook zijn. Helpen heel erg bij her vormen van een team.

22-09-2023 07:27

debetweter +10085

Je legt de lat wel lekker laag. Bergwijn was niet goed genoeg, wil altijd zelf schieten. Zijn ego zit hem in de weg. Brobbey werkt daarintegen hard, maar maakt te veel kansen niet. Brobbey stel je op om te scoren, technisch is hij niet goed genoeg. Dus ook daar had ik liever een andere speler gezien bijv. Mikautadze. Met Godts --- Mikautadze --- forbs hadden we gisteren gewoon gewonnen.

22-09-2023 07:34

Enoh25 +1828

Wat heeft mikhautadze nou laten zien wat enige hoop biedt? Niets toch. Tuurlijk, hij heeft weinig gespeeld, maar ik was er niet van onder de indruk.

22-09-2023 07:47

debetweter +10085

O ja want we hebben hem al zoveel gezien in general. Het is een spits die rechtsbuiten wordt gezet terwijl hij ook nog eens rechsbenig is..... mikautadze is gehaald omdat hij overal kan spelen in de aanval. Hij moet daarvoor zwerven.

22-09-2023 07:57

Rentokill +4607

Je ziet dat het goed kan komen en dat ze daar niet een heel ver van verwijderd zijn. Nu komen heel veel passes niet aan en dat is logisch met zoveel nieuwe spelers. Automatismen, hoe snel is iemand, waar loopt ie vaak (naartoe) etc. Dat begint een beetje te komen en zichtbaar te worden.

22-09-2023 07:25

GarciaDeLaTorre +23047

Tahirovic onder de bus gooien voor z’n slechte spel. Ja, die stond steeds uit positie door de hoge backs en aan de bal was hij heel matig. Maar tactisch was Steijn nergens te bekennen.

Stond alleen maar als een veel te blij ei te juichen bij de goals.

22-09-2023 07:22

dp92 +11258

Ik vind Tahirovic echt een talent maar deze wedstrijd leek hij wel dronken. Vos vulde het een stuk beter in

22-09-2023 07:28

GarciaDeLaTorre +23047

100% mee eens. Hij speelde echt waar-de-loos. Maar ik doel op het feit dat Steijn in de media Tahirovic slachtofferde. En nooit eens de hand in eigen boezem steekt. Maar wel als een overdreven blij ei juichen bij de goals.

De ruimtes op het veld en hoe de 2 backs staan is puur tactiek. Tahirovic en Sutalo komen daardoor continu in de problemen. Niet ideaal voor 2 jongens die net worden ingepast. En daar moet Steijn z'n handen voor in eigen boezem steken in plaats van weer iemand openlijk af te branden

22-09-2023 10:25

WW +757

Steijn mag de manschappen wel conditioneel sterker maken, want in dat laatste kwartier lagen er veel voor Jaffa.
Dat kwam niet door het tempo, maar door de enorme afstanden die overbrugd moesten worden.

22-09-2023 07:21

Rentokill +4607

Voor Pampus is dat in goed Amsterdams 😉

22-09-2023 07:23

eenAjaxfan +20386

Dat was logisch, omdat er teveel meters gemaakt moesten na foute passes.
Maar juist een wedstrijd als deze geeft je dan uiteindelijk conditie... elk nadeel heb zijn voordeel.
Ik heb er vertrouwen in dat het binnenkort gaat draaien.

22-09-2023 07:34

JohnnyHeitinga3 +8016

Met Forbs heb je de rechtsbuiten positie in ieder geval ingevuld. Nu de linksbuiten positie nog.

22-09-2023 07:20

Hersenspinsel +8132

Forbs leek goed omdat we gisteren een soort counter voetbal speelde, het ging continue van voren naar achter.
Vraag is wat doet Forbs in de kleine ruimte. Gisteren was hij een van de betere.

22-09-2023 07:27

Dennis129 +11883

Godts voor Bergwijn. Na 5 verschrikkelijke wedstrijden verdient iemand anders de kans.

22-09-2023 07:31

HertogH +15894

'Er waren ook een paar momenten dat beide backs weg waren, daar hebben we het in de rust over gehad'.

Zo moeilijk is het toch niet? 'Anton luister, als Sosa diep gaat blijf jij achterin.'

22-09-2023 07:20

Hersenspinsel +8132

Dan moet je wel continue het veld scannen, dat is een van de meest onderschatte vaardigheden in voetbal.

22-09-2023 07:29

4-3-3 +3515

Dat zou iedere prof moeten beheersen, lijkt me. Zeker op het niveau waar Ajax wil thuishoren, moeten ten alle tijden alle spelers van elkaar weten waar ze staan om als geheel te kunnen opereren.

22-09-2023 11:16

Baard +799

Volgende wedstrijd Godts er in voor Bergwijn. Laatstgenoemde levert niet en dat is voor Steijn normaal gesproken een reden om te wisselen.

22-09-2023 07:20

Hersenspinsel +8132

Maar dat is nog eens kapitaal op de bank, daar heb je echt ballen voor nodig.
Edit, gisteren zag ik weer een aantal pasjes waar de kwaliteit van afdroop, hij loopt zich alleen veel te vaak vast dus heeft bijna geen rendement.

22-09-2023 07:31

Vik86 +42397

Steijn je hebt straks genoeg tijd om door de duinen te struinen en na te denken over je waardeloze tactieken en je domme gezwets..

22-09-2023 07:15

Koningtoto +60525

Ik heb strijd gezien, die ik in jaren niet gezien heb. Ook met leuk voetbal bij vlagen.

Achterin klopt het niet, ze staan continue verkeerd, posities worden niet overgenomen. Dat is allemaal trainbaar, dus komt goed.

22-09-2023 06:47

smerter +2049

Waar blijft Winston?

22-09-2023 07:02

JS16 +2948

Ik vond dat het vooral op het middenveld niet klopte waardoor ze achterin steeds iemand te kort komen. Het is in ieder geval duidelijk dat ze wel voor Stein door het vuur gaan. Dat deden ze bij Schreuder niet.

22-09-2023 07:23

fluwelenlinker +11833

Vos zondag gewoon in de basis.
Verder klopt het dat de ruimtes groot werden door het veelvuldige en slordige balverlies in de opbouw en niet weten onder de druk uit te voetballen.
Maar wat ik het ergste vond is hoeveel vrijheid Marseille spelers kregen net buiten het strafschopgebied terwijl er zeker geen overtalsituatie was. Dat heeft hetzij met weinig ruimtelijk inzicht te maken hetzij met miscommunicatie. Het lijkt erop dat Sutalo en Hato nog teveel met zichzelf bezig zijn en niet de verantwoordelijkheid kunnen/durven nemen om het neer te zetten en te coachen.

22-09-2023 06:45

Hersenspinsel +8132

Helemaal gelijk, maar vind je het gek?
Dat zijn facetten van het spel die tijd nodig hebben om er ingeslepen te worden. Daar is het nu helaas nog te vroeg voor omdat zelf de primaire taken nog voor verbetering vatbaar zijn.
Steijn moet zich nogmaals helaas daar eerst op concentreren.
Maar gisteren was al veel beter en een genot om naar te kijken.
Kortom laten we met zijn allen achter Ajax blijven staan zoals gisteren ook in het stadion zodat er iets moois kan groeien.
Vos met een rode kaart er uit en vet applaus, geweldig!

22-09-2023 07:44

Multi +33313

Steijn mag dan trots op de mannen zijn, ook meneer maakte toch een grove fout. Je zag voor de derde goal al dat Taylor en Berghuis al 10 min op hun laatste benen liepen.

Hij had al eerder vers bloed moeten brengen, zodat de gaten wat makkelijker dicht gelopen hadden kunnen worden. Ik vind dat je de derde goal toch ook aardig aan Steijn kan toewijzen door het te lang wachten met de wissel.

22-09-2023 06:44

Rockanje23 +37080

Tevreden met een gelijkspel. Er was ooit een tijd bij Ajax dat er na een gelijkspel een week lang een begrafenisstemming heerste.
Nu is het wachten op zondag. Twee dagen minder rust, maar vooral een groot verschil in kwaliteit. Als ploeg en individueel. Wordt een historische veegpartij. Maar niet zoals wij die graag zien. 2-5.

22-09-2023 06:28

Koningtoto +60525

Pleur op man. Individieel is feyenoord niks beter dan wij.

Als team is het nog matig bij ons, maar met de strijd die gisteren geleverd werd komt het ook zondag wel goed.

22-09-2023 06:46

WW +757

Als je na het afgelopen anderhalf jaar nog niet je oogkleppen hebt afgedaan zal dat wel nooit gebeuren. Alleen in de achterhoede al staat er niemand die beter is dan in de achterhoede van Feyenoord.

22-09-2023 07:11

wijzijndebeste123 +164569

Ik help t je hopen maar denk dat je de plank flink misslaat.

22-09-2023 07:13

AvStern +5966

Er gaan genoeg dingen niet goed. Maar ik ben ook wel een beetje klaar met dat negatieve gelul. Ik zag enorme progressie vergeleken met Twente. Een elftal dat gevochten heeft. Dat in totaal nog geen tien dagen samen heeft getraind, maar er wat van wil maken voor onze club. Dat stappen maakt. Geef ze wat tijd.

22-09-2023 02:23

Cello +52979 moderator

@AvStern

Precies dit!. Mee eens.

22-09-2023 02:36

WW +757

Het is inderdaad van een 2 naar een 4,5 gegaan. Waar 8 bij Ajax normaal. Zeker progressie, maar nog lang niet goed genoeg.

22-09-2023 07:16

eenAjaxfan +20386

Wat ben ik blij met deze opmerking.
Dit is gewoon zoals het is.
Er zit zeker progressie in.
Laten we er met zijn alle voor zorgen dat die progressie zondag doorzet.
Er was gisteren ook een goeie sfeer in het stadion, al kakte het wel een beetje in na de 2-2. (Is logisch, maar toch)
Maar we hebben gezien dat het team door blijft gaan.
Laten we dat op de tribune dan ook doen.
100 minuten lang.

22-09-2023 07:22

Artemio +32071

Eredivisie 4 wedstrijden 6 tegengoals
Europa League 3 wedstrijden 4 tegengoals.

Moyenne ligt veel te hoog.

22-09-2023 02:08

roodwit007 +14212

als men 4 weken eens met elkaar hebben getraind had je dit niet , wat moet een trainer doen in een week ?? en dan nog die rommel die Sven je aan smeert heb je Vos zien spelen en dan je eigen jeugd weg jagen

22-09-2023 02:50

eenAjaxfan +20386

Tot de ?? was ik het met je eens roodwit.
En natuurlijk dat Vos een goeie pot speelde.
Maar met die tweede gele zie je ook meteen waarom je nog niet op hem kan bouwen.
Dat is geen kritiek, maar wel de reden dat Sven die "rommel" heeft aangekocht.

22-09-2023 07:25

Jojo.14 +3658

Volgens mij is Steijn degene die zei dat Vos er niet klaar voor was. En hem sinds zijn invalbeurten eind vorig seizoen, de hele start van dit seizoen niet heeft gebruikt.

22-09-2023 08:43

Artemio +32071

Afstand tussen de linies is veel te groot. Bovendien zijn de middenvelders te traag in de omschakeling bij balverlies en moeten de buitenspelers veel goed maken.

22-09-2023 02:05

Koningtoto +60525

Afstand tussen de linies was gisteren redelijk op orde hoor. Alleen bij vlagen vielen er gaten, vooral bij Bergwijn.

22-09-2023 07:07

eenAjaxfan +20386

Ook dankzij Tahirovic.
Die had zijn dag niet gisteren, net als Gaaei en Sutalo.
Toch zag ik al meer een team.
En dat is goed om te zien.
Reden te meer om erin te blijven geloven.
Maar ik za

22-09-2023 07:29

Mijnclub33x +9942

Tailor had er vier kunnen maken

22-09-2023 02:04

Mijnclub33x +9942

En Brobbey, wat was het weer een ramp, bijna iedere bal laat hij van z'n voet springen, geen balcontrolle en vele male vastlopen. Een goede voorzet op Bergwijn die had moeten zitten.

22-09-2023 02:09

Qifesh +24917

Zo rampzalig als jij doet voorkomen was het niet..

22-09-2023 06:16

Bergkomp +1399

Ja Aubameyang ook. Dat heb je soms. Gelijkspel gaf de verhoudingen goed weer en Taylor speelt niet alleen voor de goals.

22-09-2023 06:41

Mijnclub33x +9942

Tailor wordt zeer kritisch bekeken maar zie dat hij steeds iets beter wordt. Die opspringende bal die hij in een keer op zijn slof nam vlak voor het einde, als die er inging was hij de held van de avond.

22-09-2023 07:49

marty21 +461

Van Gaal vragen als support boven de technische leiding. Hebben we het zo op de rit. Steijn heeft deze groep, die geen nederlands spreekt pas twee weken tot zn beschikking. Tijd gunnen. Publiek was fanstastisch.

22-09-2023 01:49
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.