Schreuder noemt oerwoudgeluiden triest: 'We zijn allemaal gelijk op deze wereld'

door NielsOpdam 81

Bron ESPN

Schreuder noemt oerwoudgeluiden triest: 'We zijn allemaal gelijk op deze wereld'

door NielsOpdam 81

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Alfred Schreuder vindt het triest dat er oerwoudgeluiden te horen waren na het doelpunt van Brian Brobbey. Dat vertelt de oefenmeester van Ajax in gesprek met ESPN en tijdens de persconferentie. Schreuder kreeg de oerwoudgeluiden van FC Utrecht-fans niet mee tijdens de wedstrijd.

'Dat zou wel echt triest zijn, omdat beide ploegen donkere spelers op het veld hebben, waar we eigenlijk allemaal trots op zijn', begint Schreuder zijn verhaal. 'Dat hoort absoluut niet in het voetbal thuis, maar ook niet in de maatschappij, want we zijn allemaal gelijk op deze wereld.'

Volgens de trainer van Ajax ligt het nu bij FC Utrecht, maar als het erg zichtbaar en hoorbaar was tijdens de wedstrijd was hij misschien wel van het veld gestapt. 'Ik vind dat er veel belangrijkere dingen zijn dan voetbal. Als het respect zo laag is van bepaalde mensen, dat hoort gewoon niet.' Als spelers van Ajax voelen dat ze van het veld moeten stappen, dan vindt Schreuder het belangrijk dat dat besproken kan worden.

Brobbey: 'Het doet me niet zoveel'

Zelf kreeg Brobbey de geluiden ook niet mee tijdens de wedstrijd, vertelde hij eerder aan ESPN. 'Ik heb het niet gehoord, maar na de wedstrijd zat ik op m'n telefoon te kijken en zei mijn broer: ze maken apengeluiden. Ja... Het doet me niet zoveel hoor. Het is hun probleem, toch? Misschien krijgen ze wel een boete, mij boeit het niet zoveel.'

Bestel het nieuwe derde Ajax-tenue nu in de Ajaxshop!

Lees meer over:
Plaats reactie

ElFlaco +3651

Bier gooien is achterlijk.
Geel geven als een speler hiervoor weghinkelt / wegkruipt is nog achterlijker.
Oerwoudgeluiden maken is het absolute summum van achterlijkheid en triestheid.
In Nederland wordt heel veel gepraat maar heel weinig daadwerkelijk ingegrepen en gestraft.

29-08-2022 18:53

kSee47 +124

..en de KNVB hoort het aan en zwijgt..

29-08-2022 14:07

RobDAZ +2726

Als we allemaal gelijk zouden zijn op deze wereld, dan zouden we nooit kunnen winnen of verliezen, dan wordt het altijd bloedeloos gelijk.

Brrrrrr

Je kunt oerwoudgeluiden scharen onder racisme, maar ook onbeschaafd, respectloos. Ook daarin verschillen mensen.

M.i. geen sprake van racisme, want in NL's voetbal krijgt zwarte speler volop kans, zelfs relatief oververtegenwoordigd.

29-08-2022 12:14

Ajax14AMS +25205

Wat is dit voor domme reactie..
"Oerwoud geluiden is geen racisme want zwarte spelers krijgen volop kans."

Dit kun je toch niet menen?
Dus de mensen die die geluiden maken zijn niet racistisch omdat de clubs (die niks met dat soort idioten te maken hebben) de kans geven aan 'zwarte spelers'? Sowieso heel raar dat je doet alsof dat een heel goed en vooruitstrefend iets is. Zoiets is niet meer dan normaal en hoeft geen eens speciaal benoemd te worden. Dit is 2022.

29-08-2022 12:29

RobDAZ +2726

T is van alle tijden. Zeg niet dat wereld volmaakt is, integendeel.

Maak me zelf niet druk om wat voor onzin men uitkraamt. Liever oerwoudgeluiden dan een 'muilkorf' :-)

Ps
Brobbey zelf geeft goede voorbeeld.

29-08-2022 12:51

Ajax14AMS +25205

Liever een muilkorf voor die gasten dan oerwoudgeluiden hoor, gatver

29-08-2022 13:15

RobDAZ +2726

Heb ook niks met policor kul als 'we zijn allemaal gelijk'. Hooguit in wetgeving, die reeds met voeten wordt getreden.

29-08-2022 11:54

3sterren +20205

”Triest” is hét understatement van de eeuw !
Crimineel is de juiste term voor dit tokkiegedrag ...

29-08-2022 09:51

Qifesh +24917

Gister was ik bij iemand, die vond het nodig om een bruggetje te maken van een watermeloen naar iemands huidskleur . Ik kende die jongen niet maar blijkbaar is het heel normaal in bepaalde contreien.. Ik vind dat soort grapjes altijd zo geforceerd bij vrienden vaak... Zo an je bent mijn vriend toch dus je moet wel tegen een stootje kunnen.. of zovan ik ken je toch? Dus ik heb een free pass om racistische grapjes te maken..

29-08-2022 09:12

RSM +3919

Wel zielig voor de donkere spelers van Utrecht

29-08-2022 03:34

Amp +37936

Is die Van Seumeren al met een reactie gekomen of doet ie dat alleen als t nog veilig is en lekker vooraf?

28-08-2022 21:29

paulis +10276

Tuurlijk is het primitief gedrag, maar we moeten niet overdrijven.

Ik heb het idee dat vaak blanke deugende woke figuren zich meer druk maken om dit soort incidentjes (om dat het in hun politieke straatje past), dan de donkere personen aan wie het gericht was.

De reactie van Brobbey is precies hoe je met dit soort sneue kneusjes om moet gaan, negeren, uitlachen, geen aandacht geven en verder gaan.

28-08-2022 20:01

MankeNeliss +9814

Ben benieuwd wat de tuchtcommissie van de KNVB hiermee gaat doen. Er zijn waarnemers aanwezig. Zal wel weer lafjes op gereageerd worden. Wegkijken is makkelijker.

28-08-2022 19:35

Gonzalez75 +5885

Mensen die dit soort gedrag tonen zijn onderontwikkelde oelewappers. Wat een niveau. Het wordt echt tijd dat teams zonder publiek gaan spelen als supporters zich zo gedragen. Word hun club twee keer gestraft.

28-08-2022 19:16

Amp +37936

Wat vind je van de mensen (oa hierzo) die dit goedpraten of zeggen dat je het moet negeren of moet wegkijken? Oprechte vraag, want ben t eens met je reactie

28-08-2022 21:27

Hetzijnmaar +5453

Lekkere domme reactie Gonzelez zonder publiek spelen
Daders zijn in beeld bij Utrecht geef ze allemaal een podium op de voorpagina van de Telegraaf elke dag een ander
Hoi ik ben Utrecht fan en haat gekleurde mensen daarom maak ik apengeluiden
Kijken of hun baas collega's buren familie het ook allemaal zo stoer vinden
Stadion verbod en iedere keer dat ze toch in de buurt of in het stadion gezien worden
bij uit thuis wedstrijden een boete van 10 ruggen dan houd dit vanzelf op

28-08-2022 22:39

AlmightyAjax +5872

We zijn helemaal niet gelijk in deze wereld. Ja alleen voor de buitewereld. Verschil met arm en rijk is immens groot.

28-08-2022 18:25

Heimwee +6766

We zijn als individuen allemaal gelijk in deze wereld, het gaat niet om geld snap je.

28-08-2022 18:35

YRGI +32964

Zeg dat maar tegen de mensen die er aan onderdoor gaan. Er is wel degelijk een heel groot verschil tussen Nederland en de derde wereld bijvoorbeeld. Die mensen worden grotendeels uitgebuit voor de rijkere landen. Dat is kapitalisme. Je hebt winnaars en verliezers. En binnen Nederland heb je ook al een behoorlijk verschil in vermogen. De rijkste 5% beheert iets van 95% van het vermogen. Te gek voor woorden.

29-08-2022 10:12

Maikel +6862

Het is hemeltergend dit gedoe. Net als dat gooien met bier. Nog op een speler die geblesseerd op de grond ligt.
Om kotsmisselijk van te worden.
By the way. Waarom hebben ze in dat klote Stadion geen vangnet?
In het normale leven kun je een bekeuring krijgen als je iemand beledigd.
In ieder Stadion ter wereld heerst een bijna "rechtsvrije" ruimte waar iedere idioot mag doen en roepen wat hij wil zonder dat het consequenties heeft.
Veel meer camera's en microfonen kunnen helpen.
Verhinderen kun je het niet.
Als iemand gepakt word levenslang Stadionverbod overal ter wereld schrikt misschien af.
Alchoholvrije Stadions is een Must.
Alcohol- controles voor de ingangen ben ik voor. Meer dan 0,5 pro mille is ban.

28-08-2022 17:28

AvStern +5966

Alcoholvrije stadions is pure waanzin. Gewoon de mensen bestraffen die zich misdragen. Het gros van de supporters gedraagt zich prima, ook met wat bakken bier op.

28-08-2022 17:56

Maarten85 +353

Tot de alcoholcontroles kon ik je volgen. De helft van die debielen zit aan de pillen of coke, wil je daar ook op testen? Beetje reëel blijven ;)

28-08-2022 18:20

El Mas Mejor +924

Zelf nog nooit een pilletje op zeker? Daar word je iig verre van agressief van. En de debielen die dit doen hebben geen coke nodig om zich debiel te gedragen, dat zit gewoon in ze.

28-08-2022 18:24

Tinus +10408

Zeker het begin van je reactie helemaal eens. Bier gooien over iemand die op de grond ligt, dan heb je echt geen enkel respect voor een ander.
Een alcoholverbod daar hoop ik dan weer niet op. Ik drink mijn biertje in het stadion. Maar ik ga er ook niet raar van doen😜

28-08-2022 21:49

Ferd +38589

alcoholvrije stadions, dan gaat er met frisdrank gegooid worden. Dat is geen oplossing.

vakken waar vanuit gegooid wordt moeten netten krijgen. Als dat niet voldoende is dan maar plexiglas schermen.

29-08-2022 05:07

Manov +8581

Ik heb het helemaal niet gehoord. Concentreerde me op het juichen van Brobbey

28-08-2022 17:14

OuweDibbes +11966

Prima verwoording door Alfred. Mijn dochter is half surinaams en mijn partner Surinaams. Straks moet ik studio sport kijken zonder geluid, je schaamt je kapot als je eigen dochter je aankijkt na het aanhoren van dit soort geluiden. Snap echt niet wat mensen bezield..

28-08-2022 17:08

Juichtoon +32677

Precies de vorige keer dat de club Utrecht hiervoor werd gestraft waren de Ajax supporters niet welkom in Utrecht. Dan moet je niet gek opkijken dat men er niets van heeft geleerd (en dan ook niet verplaatsen naar het uitvak).
Gewoon hele vak(ken) waar spreekkoren vandaan kwamen de volgende keer leeg laten.

28-08-2022 17:14

OuweDibbes +11966

Blijft triest zooitje daar in Utrecht.. zal uiteindelijk uitdraaien op een verbod van uitsupporters tussen Ajax en Utrecht..

28-08-2022 17:25

Ferd +38589

juist omdat Utrecht dit vorige keer deed voelen die gasten zich onschendbaar.

29-08-2022 05:07

Oxxer +164718 moderator

Discussie tijd terug op AS met iemand die beweerde hoog en laag dat het meevalt met de haat naar Ajax vanuit Utrecht. Ik weet dat het niet meevalt.

28-08-2022 18:42

OuweDibbes +11966

Jarenlang in dat gat gewerkt.. Zelfs de meest normale medewerker, kon het niet laten om maandag als Ajax weer eens had verloren in Utrecht de meest nare opmerkingen te maken.

28-08-2022 18:44

Oxxer +164718 moderator

I know, ik ken de stad goed en hoe zij over Ajax denken.

28-08-2022 18:47

OuweDibbes +11966

Van sommige wist je niet eens of ze van voetbal hielden.. Waarom zich zo afzetten tegenover Ajax is geen idee.. Feyenoord, ADO is allebei prima..
Het enige wat ze wel hebben, is dat ze PSV maar een zielige club vinden.

28-08-2022 18:50

Oxxer +164718 moderator

Die gasten weten niet eens waarom zij een hekel hebben aan Ajax, kuddedieren die door omgeving het anti gevoel meekrijgen. Stappen of festivals in Amsterdam vinden zij wel heel “ vet”

28-08-2022 18:53

OuweDibbes +11966

Straks moeten ze weer tegen Feyenoord en doen ze weer niks.. Henkie Fraser vind het prima.

28-08-2022 18:54

Oxxer +164718 moderator

Omdat zij zich deels identificeren met Feyenoord.

28-08-2022 18:55

pietvanvliet +4432

@OuweDibbes: Ook in Utrecht vinden ze water nat :)

28-08-2022 20:56

Simpelishetmoeilijkst +25358

Prima gezegd door Alfred! Er zijn goede en slechte mensen van ieder ras en van ieder land of iedere cultuur, net als er gewoon ook goede mensen zijn. Dat soort discriminerend geroep is zo vreselijk dom, … geen woorden voor.

28-08-2022 16:30

Pietsnot +15019

Kijk maar hoe we over Russen praten. Gewoon ons eigen ras. Hoe noemen we dat dan? Ruslandfobia? Dat mag wel?

28-08-2022 16:27

twynestar +28579

Ons eigen ras? Doet dat er toe dan als je een land binnen valt?

En dat er mensen zijn die doorslaan en alle Russen gaan haten zul je altijd zien, maar dna nog; what the fuck heeft dat hiermee te maken?

28-08-2022 16:31

Pietsnot +15019

Nou, mijn punt is dat racisme helemaal geen racisme is maar anders-isme die helaas in ieder mens zit

We hebben de neiging minder positief te denken over mensen die anders zijn dan wij. Of het nu iemand van een ander ras , ander geslacht andere religie, andere sociaal culturele groepering, nationaliteit, stad, voetbalclub, taalgroep, haarkleur, leeftijd of noem maar op is

Dat is niet aangeleerd maar diep in onze genen ingeprogrammeerd. En nu pakken we er wat spreekkoren uit, maar als je eenmaal consequent dit gedrag gaat aanpakken voor elk van de bovenstaande door mij genoemde zaken kunnen we letterlijk met alles stoppen

Laat gewoon gaan. Accepteer dat het nooit weg zal gaan en wapen de mensen geestelijk. Zorg dat iedereen getraind wordt in het ophalen van de schouders om domheid maar ga niet een semi-facistisch systeem optuigen om niet uit te wassen uitwassen uit te wassen

28-08-2022 16:52

twynestar +28579

Leuke poging maar je verwart anders over mensen denken met mensen anders behandelen. Want dat is wat hier gebeurt, in negatieve zin. En je handelen kun je prima controleren. Ik ben zelf kritisch op immigratie uit anderen culturen, want voel me ook meer thuis tussen mensen die op mij en mijn familie lijken, maar als je er niet op lijkt suggereer ik niet hardop dat je een aap bent.

Die brug leggen naar oerwoudgeluiden is een bewuste handeling, geen primitieve oerdrift om je achter te verschuilen. Tuurlijk zijn mensen dom, en domheid is moeilijk te bestrijden. Dat is geen excuus om het onbestraft te laten, want zelfs een klein kind of een geestelijk gehandicapte kunnen prima inleven waarom het niet leuk is om met een aap te worden vergeleken dus kunnen ze dit gedrag ook prima beoordelen.

Het is zeker zo dat we geprogrammeerd zijn om wantrouwig ten opzichte van alles wat anders is te zijn. Maar dat is geen excuus voor gedrag, lekker makkelijk gedacht. We hebben wel meer van ons cavemen-gedrag af weten te leren.

Er is geen fascistisch systeem nodig om de domme geachtes van mensen te controleren. Je kunt ranzig gedrag gewoon aanpakken. Dan is de kans dat andere mensen domme gedachtes krijgen namelijk ook weer 0.000001% kleiner geworden. We hebben heel veel ongelijkheid uit de wereld gekregen, als de voorvechters daarvan ook de handdoek zo eenvoudig hadden gegooid waren we niet ver gekomen.

Het is heel simpel: gedrag bestraffen. Is geen ingewikkeld systeem voor nodig en om het zelfs semi-fascistisch te noemen getuigt niet van veel historisch besef.

28-08-2022 20:48

ram +7283

Jij bent nogal onderdeel van het probleem met dit soort domme praat.

Er is écht verschil tussen dit en "voetbalclub em haarkleur". Het is ook écht wel een kwestie van opvoeding. Aangeleerd dus.

Iedereen "geestelijk wapenen" is ook vrij ziek hoor. Natuurlijk is het handig om niet al te gevoelig te zijn voor dingen maar hoe jij het brengt... Jesus...

28-08-2022 23:02

Qifesh +24917

"maar als je eenmaal consequent dit gedrag gaat aanpakken voor elk van de bovenstaande door mij genoemde zaken kunnen we letterlijk met alles stoppen"

😂" IK HEB RACISME NODIG ALS EERSTE LEVENSBEHOEFTE"

29-08-2022 09:21

Duke3D +3654

Haal er ff Rusland bij joh.

28-08-2022 16:36

Pietsnot +15019

Ja, ik weet ook niet waarom niemand anders dat nog niet deed. Thanks Steef

28-08-2022 16:54

NotForSale +2247

Wat een kansloze reactie zeg...

28-08-2022 16:46

Pietsnot +15019

Ach, hij denkt er nu eenmaal zo over, ik vind hem er niet minder aardig door. Kan hem moeilijk gaan uitschelden omdat hij er anders over denkt, dan ben ik net zo erg als die Aziatische supporters op de tribune bij Utrecht die Brobbey met oerwoudgeluiden bejegenden

28-08-2022 16:56

RJB1979 +25868

Schreuder is in niks een Ajaxcoach. Wat een slap antwoord weer.

28-08-2022 16:11

AvStern +5966

Wat moet hij dan zeggen? Je kunt ook wel op alle slakken zout leggen zeg.

28-08-2022 16:22

RJB1979 +25868

Je hebt ergens wel gelijk maar ik persoonlijk zou hopen dat hij uitgesprokener was. Is ook een wat emotioneel iets als vader van een kind dat niet 100% Hollands is.

28-08-2022 17:08

AlexIbarra +19293

Wat had een 'echte' Ajax-coach dan gezegd?

28-08-2022 16:53

pietvanvliet +4432

Dat apen in Artis horen en niet op de tribunes.

28-08-2022 20:57

AlexIbarra +19293

Dat was inderdaad een beter antwoord geweest.
Gewoon ook een officieel verzoek doen aan FC Utrecht om voortaan geen dieren meer toe te laten op de tribune.. ;)

Besmettingsgevaar, apenpokken, etc.

28-08-2022 20:58

Biss +10390

Apen horen ook niet in Artis, maar dat is weer een andere discussie ;)

29-08-2022 02:52

Nelloe +1837

Er is geen enkele reden om dit gedrag goed te praten. Het is gewoon racisme, linksom of rechtsom.

28-08-2022 15:58

Dolberg25 +8859

Exact! De enkele intentie die er was, was om haat te zaaien en iemand te beledigen. Walgelijk.

28-08-2022 16:04

Pietsnot +15019

Geen reden om het goed te praten. Maar verder ook geen reden met zijn allen in de overspannen houding te knippen. Iedereen wordt maar tot racist gemaakt en alles is maar racisme. Ik geloof er echt niet in dat er zoveel slechte mensen zijn. Ik weet niet of jij zelf kinderen hebt, maar kan zomaar dat jouw (toekomstige) kind ook dit soort dingen roept ondanks al jouw goed bedoelde opvoeding. En dikke kans dat hij dan niet eens een racist is .

28-08-2022 16:07

RJB1979 +25868

Mocht mijn zoontje van 9 ( Was donderdag jarig, hoera AS!) ooit in het stadion zitten en ik op TV hem dit soort gedrag zien bezigen hoeft hij niet meer thuis te komen.

28-08-2022 16:13

Pietsnot +15019

Ja dat lost de problemen op.

28-08-2022 16:15

ProfessorX +19827

Wat een domme opmerking .


Maw je zoontje van 9 dumpen en dan verongelijkt zitten te doen .

28-08-2022 16:19

Nelloe +1837

Ik heb geen kinderen, in de toekomst is dit hopelijk al veel meer uitgebannen. Zo niet, dan hoop ik een dikke sanctie voor hem/haar/oid.. oorzaak -> gevolg is de beste methode.

28-08-2022 16:20

Pietsnot +15019

Stuur hem dan maar naar mij. Als zijn eigen vader hem niet opvoedt maar verstoot, voed ik hem wel op . Leg ik hem ook direct uit dat zijn vader het wel goed bedoelde maar onbekwaam was. Daar kan hij niks aan doen , dus we vergeven hem. En als hij dan wat ouder is laat ik hem contact met je zoeken om de band het hem te herstellen

28-08-2022 16:21

Pietsnot +15019

Ik vrees voor jou dat we racisme en discriminatie in deze tijd en in de aankomende tijden net zo min kunnen uitbannen als in alle vervlogen tijden

Het is als vechten tegen jaloezie angst en woede. Heel nobel maar totaal onmogelijk. Helaas

28-08-2022 16:25

Pietsnot +15019

Ik heb een hekel aan alle rassen inclusief blanken. Een echte mensenhater!

28-08-2022 15:56

pietvanvliet +4432

Maar haat je ons dan wel allemaal evenveel? :)

28-08-2022 20:58

Tinus +10408

😂😂😂

28-08-2022 22:09

OwenStevenDalberg +27551

We zijn niet allemaal gelijk. Die gasten die dit doen, zijn lager dan wie dan ook.

28-08-2022 15:56

Pietsnot +15019

Lager dan pedofielen die minderjarige kinderen verkrachten en vermoorden?

Lager dan terroristen die een volle kerk opblazen?

Lager dan moordenaars van mensen als Peter R de Vries Theo van Gogh en Pim Fortuyn....

Nou dan heb je wel hele grote oogkleppen op als je een paar baldadige pubers lager dan de net door mij genoemde mensen plaatst.

Hoop dat de officieren van justitie en de rechters in dit land wat minder overspannen reageren, want ik geloof dat we beter alles in het juiste perspectief moeten blijven plaatsen

28-08-2022 16:10

AjaxHoorn +32989

Ik denk niet dat de mensen perse racistisch zijn, maar meer dermate zwakzinnig dat ze niet weten wat ze doen. Utrecht is een multiculturele stad, ze hebben zelf donkere jongens. Triest.

28-08-2022 15:54

JariJari +15272

Ze doen gewoon wat ze denken dat een Ajacied kan kwetsen. Vind zelf wat de Utrecht spelers met de hulp van Makkelie deden een stuk erger want daar krijgen we blessures van en van geluiden of woorden niet.

28-08-2022 15:57

Dirigent +6881

Het ergste is nog dat Utrecht zelf ook donkere spelers heeft, een donkere trainer notabene...

Ik kan me alleen voorstellen dat je zoveel alcohol drinkt en dan dit soort domme shit doet die je morgen niet meer weet.

Als je nuchter bent en dit doet dan heb je echt een heel groot probleem...

28-08-2022 15:53

Dolberg25 +8859

Als ik drink haal ik dit ook niet in me hoofd hoor. Dan ben je gewoon al doorgedraaid.

28-08-2022 15:56

Hziyech15 +2197

We moeten naar een situatie toe waarin mensen zich niks meer aantrekken van dit soort spreekkoren. Die supporters missen een hele hoop hersencellen en ze willen graag mensen raken met iets wat ze pijn doet om ze uit de wedstrijd te halen. Daarom vind ik de reactie van Brobbey ook ontzettend goed. Gewoon niks aantrekken van wat die tokkies roepen.

Er is op de huidskleur na geen verschil tussen mensen met een witte, gele, bruine of zwarte huidskleur. Waarom vinden mensen het dan nodig om andere huidskleuren belachelijk te maken? Dat doe je toch ook niet bij mensen met een andere haarkleur? Of met een grote neus?

28-08-2022 15:44

MrPink +81984

Als de knvb nu ook niks doet dan kan je wel stoppen met die anti racisme campagne.

28-08-2022 15:34

Snellejapie +11401

Een snoeihard statement van Schreuder. Kutrecht tokkies zullen zich vast schamen vanavond.

28-08-2022 15:31

Wieno +9248

Alsof ze dat wel doen als Schreuder een statement maakt....

28-08-2022 15:34

Redrum +96213

We zijn helemaal niet gelijk. Mensen die dit soort geluiden maken zijn een verspilling van zuurstof en absoluut waardeloos.

28-08-2022 15:31

3sterren +20205

Niet mee eens Alfred !
Ik ben niet gelijk aan een FC ASO tokkie.
En met mij nog een heleboel andere personen ...

28-08-2022 15:28

sexyajaxgirl +924

trainer van FC Utrecht was even assistent trainer door commissie Mijnals onder leiding van Gullit en Humerto Tan die zich druk maken om racisme in de sport en gelijkwaardigheid. Daarom mocht Henk Fraser assistent trainer bij Oranje worden. Dus hij moet zich nu ECHT uitspreken.

28-08-2022 15:27

AvStern +5966

Ik las op Twitter dat Fraser zei dat hij het vergelijkbaar vindt met roken "want dat kan ook niet meer". Voor zover zijn keiharde statement.

28-08-2022 15:39

MrPink +81984

Ja en stierenvechten haha

28-08-2022 15:46
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.