Pover Ajax speelt gelijk in De Kuip

door SJvanveen 2354

Pover Ajax speelt gelijk in De Kuip

door SJvanveen 2354

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zondagmiddag niet weten te winnen in De Kuip. Ondanks een prachtgoal van Kasper Dolberg, bracht Dirk Kuyt vlak voor tijd Feyenoord langszij: 1-1.

Zondagmiddag, 14.30 uur, De Kuip. De Klassieker stond op het programma en dat betekent automatisch een beladen duel. Haat van supporters, hevige entourage, maar gewoon een voetbalwedstrijd. Een wedstrijd waar Ajax het in de eerste helft bij vlagen erg moeilijk mee had. Hoewel de Amsterdammers – als ze de bal hadden – niet echt in de problemen kwamen en rustig rondspeelden, ontbrak het aan goede keuzes in de eindfase.

Met name Amin Younes en Bertrand Traoré waren onzuiver in de keuzes voor het goal. Wel of niet passen, schieten, échte kansen had het niet tot gevolg. Bij de goal van André Onana vielen die echter wel te noteren. Joël Veltman blokte al vroeg een schot van Jens Toornstra, Daley Sinkgraven ging in de fout waarna Bilal Başaçıkoğlu een-op-een miste, Dirk Kuyt schoot vanaf randje zestien over en Eric Botteghin deed hetzelfde vanaf vijf meter afstand.

Ajax was gelukkig dat het bij rust nog 0-0 stond. De tweede helft begon hetzelfde. Feyenoord klapte er vol op en Ajax had moeite om zich onder de druk uit te voetballen. De voorsprong van de Amsterdamse club kwam dan ook uit het niets.

Ziyech, die bij vlagen weer met geweldige passes strooide, stuurde Kasper Dolberg de diepte in, de jonge Deen versnelde, ging langs Jan-Arie van der Heijden en stifte als een waar ijskonijn de bal over Brad Jones heen. Het was een knappe goal van Dolberg, die tot dan toe helemaal niet in de wedstrijd zat. De jonge spits zat in de tang bij het centrale duo van Feyenoord, wat er mede voor zorgde dat Ajax niet in hun spel kwam.

Na het doelpunt van de spits zakte Ajax verder terug op eigen helft. Feyenoord bracht Michiel Kramer om een slotoffensief te veroorzaken. Ajax had veel kansen om de thuisploeg weg te counteren, maar men bleef slordig in de eindfase. Het bleek de deksel op de neus, want na een mislukte counter via Anwar El Ghazi, schakelde Feyenoord om, de voorzet kwam en Kuyt kopte in de lange hoek binnen. Onana was kansloos: 1-1. Het bleek de eindstand, waardoor het gat tussen beide ploegen vijf punten blijft.

Opstelling Feyenoord:
Jones; Karsdorp, Botteghin, Vd Heijden, Kongolo; El Ahmadi, Kuyt, Vilhena; Toornstra (60' Elia), Jørgensen, Bilal (70' Berghuis).
Wissels Feyenoord:
Hansson, Bijlow, Nelom, Woudenberg, Nieuwkoop, Vejinovic, Tapia, Gustafson, Berghuis, Elia, Kramer.

Opstelling Ajax:
Onana; Veltman, Sánchez, Viergever, Sinkgraven (69' Dijks); Schöne, Klaassen, Ziyech (79 Bazoer); Traoré, Dolberg, Younes (69' El Ghazi).
Wissels Ajax:
Boer, Tete, Riedewald, Dijks, Westermann, Bazoer, El Ghazi, Cassierra, Van de Beek.

Doelpunten:
0-1 Dolberg (55')
1-1 Kuyt (86')

Kaarten:
Gele kaart: El Ahmadi (Feyenoord). Traoré, Veltman, Klaassen (Ajax)

Bijzonderheden
- Ajax reist met een fitte selectie af naar Rotterdam. Alleen Nemanja Gudelj is op het laatste moment afgehaakt met een bovenbeenblessure.
- Klaar voor de winter? Haal een WZAWZDB-beanie in huis.
- Gratis verzending in de officiële fanshop tot en met de Klassieker

Volg de wedstrijd via Twitter:



Lees meer over:
Plaats reactie

A-west +5744

Ghazi roept wel steeds dat hij vol gaat voor een basisplaats. Maar als je zag hoe hij reageerde na dat balverlies bij El amadi. Stopt dan ook meteen met terugverdedigen en laat het aan anderen over. Met wat meer aggresiviteit maakt hij gewoon 0-2. Er zit een bepaalde matheid in die speler.
Vraag is of je dat eruit krijgt.

24-10-2016 13:23

afca95 +1308

Ik vind fijnooit totaal niet bijzonder. Het is gewoon lange ballen en door rammen veel klagen.
Helaas spelen veel ploegen zo in de eredivisie. Als Ajax nou is een verzorgt positiespel op de mat legt tik je die hersenloze zo weg. Dat fijnooit gaat nog wel veel punten verliezen met dat opportunistisch kut voetbal.

24-10-2016 12:31

DannyHopmans +9

Valt me ook op dat niemand het heeft over dat het doelpunt van Kuyt via Dijks de goal in gaat.
Onana zou hem gehad hebben zonder te tussenkomst van Dijks. Is wel slecht te zien maar viel me meteen op. Of ben ik nu de enige die dat zo heeft gezien? Neemt verder niet weg dat een gelijkspel verdiend was en dat onze invallers spelen met poep in de broek. Als El Ghazi wat brutaler/feller is staat het gewoon 2-0 of in ieder geval kan Feyenoord niet direct overschakelen op de aanval.

24-10-2016 12:29

JCSuperstar +0

Bosz blijft wat mij betreft een kakkerlak

24-10-2016 09:41

JCSuperstar +0

Kakkerlakken waren helaas beter, wordt nog een hele kluif om die 5 punten in te lopen. (zo niet onmogelijk)

24-10-2016 09:39

GoodLuck +1

Glazenbol jochie?

25-10-2016 00:11

flodder +16

we missen een speler alla...Johan Neeskens.....een speler die voorop ging in de strijd..

24-10-2016 08:25

Daneman +1387

ala Kuyt.

24-10-2016 09:37

ambtenaar +23

Er een nachtje over na kunnen denken.

Ajax is in elke linie flink versterkt met Sánchez,Ziyech, Dolberg, Traore.
Bosz is inmiddels al 15 wedstrijden onze trainer maar kan nog niet zeggen dat er een team staat.
De meeste wedstrijden worden door individuele kwaliteiten beslist.

Waar is dat aanvallende voetbal waar hij voor staat ?

24-10-2016 08:11

blava +2

Bosz maakt er gewoon een zooitje van. Geen progressie en hopen op een ingeving van Ziyech, Dolberg en/of Younes. Op deze manier kom je er niet. V.d. Beek, Nouri, Cerny en de Ligt, Tete en Riedewald passen beter in dit Ajax dan Schone, Traore, Veltman en Viergever. Zelfs Klaassen moet ter discussie staan.

24-10-2016 10:20

Ar-AFCA +5

Een dag na de wedstrijd, ben er eigenlijk nog wel een beetje ziek van. Ajax heeft me zwaar teleur gesteld, ik heb geen aanval gezien en ze hebben op een enkel schot na, geen kans gecreeërd.
Je ziet nu al voor de zoveelste keer dat bij fysieke wedstrijden waarbij de tegenstander niet minder is, dat er een aantal spelers volledig door de mand vallen.
Onana viel mij gelukkig zeer positief op, rustig een keepte uitstekend. Lekker laten staan zodra Krul terug is.
Veltman en Sinkgraven waren slecht, al kan je het Sinkgraven het niet eens zo kwalijk nemen...
Sanchez beste speler aan Ajax zijde, wat een beest!
Viergever gewoon een voldoende, heeft weinig fout gedaan.
Schone en Klaassen werden helaas overlopen op t middenveld en speelden echt slecht! Dikke onvoldoende.
Ziyech was wel redelijk maar kon helaas aanvallend maar weinig betekenen... Hij liep veel en deed verdedigend z'n werk.
Traore de slechtste man van t veld, die zou eigenlijk even moeten banken want wat hij laat zien slaat nergens op!
Younes is niet in grootse vorm maar is toch nog steeds dreigend en heeft een goeie basis techniek.
Dolberg maakte natuurlijk een fantastische goal, maar leed ook redelijk veel balverlies, en gleed weer een paar keer uit.

Over de wissels kan ik kort zijn: Bazoer en el Ghazi vielen zeer zeer slecht in, weet gelijk waarom hun op de bank zitten!
Dijks hetzelfde!

24-10-2016 08:08

blava +2

Het was allemaal niet goed. Zonder Sanchez had Ajax met 4-0 verloren. Teleurgesteld in Veltman. Hij gaf te veel ruimte aan Elia bij die voorzet waar Kuyt inkopte. Het is een structureel probleem. Ook Klaassen loopt rond zonder een idee wat hij aan het doen is.

Schone viel door de mand. Bij een hoog tempo kan hij niet mee. Waarom geen Riedewald. Het ergste was Traore die blijkbaar niets fout kan doen bij Bosz. Cerny is een beter alternatief. Ook Younes heeft het moeilijk maar is een momentenvoetballer (Vigo). Waarom geen Nouri, v.d. Beek, Riedewald en de Ligt?

24-10-2016 06:42

TheTruth +0

Younes is zeker geen momenten voetballer, normaal is hij de hele wedstrijd lang dreigend.

24-10-2016 07:22

..::Rootje::.. +676 moderator

Erg blij dat ik deze wedstrijd heb geskot voor andere afspraken. Normaliter is De Klassieker een spektakelshow, maar daar was zondag helemaal niets van te zien. Het leek op sommige momenten wel een wedstrijd van twee bij elkaar geraapte elftallen van de lokale basisschool.

Ajax heeft zichzelf tekort gedaan. Ajax had hier MOETEN winnen. Feijenoord oogde angstig en Ajax ging helaas mee in hun spel. Het Ajax dat de afgelopen weken bij vlagen spectaculair voetbal speelde, kon het zondag niet opbrengen om de aartsrivaal van de mat te tikken. Ajax anno 2016.

Geen idee wat het plan was, maar ik denk niet dat Bosz heeft gezegd om constant achteruit te lopen en op eigen helft te gaan staan.
Daarnaast zijn de spelers helaas niet slim(lees: zelfstandig) genoeg om situaties in te zien waar grote kansen uit gehaald kunnen worden. Totaal geen voetballend inzicht. Zoveel grote ruimtes die benut konden worden door er simpel naar toe te lopen, zo weinig beweging, zo weinig iniatief.... en dat zonder Gudelj.
_
Dolberg - Enorm veel respect voor hem dat hij nog zoveel energie in zo'n wedstrijd kon brengen, en dat hij die Feijenoorders even liet zien hoe je omgaat met een één op één situatie met de keeper,

El Ghazi - Leden van AjaxShowtime zeiden dat Frank de Boer alle creativiteit uit die jongen heeft gehaald. Nou, ik denk nog steeds dat het puur aan hemzelf te wijten is dat hij zo beroerd speelde. Erg lui hoe hij met die kans omging waar hij Jones uitkapte,

Sinkgraven - Zag er angstig uit. Hij weet nog steeds niet hoe hij moet reageren in sommige situaties. Heeft drie enorme kansen weggegeven waaruit Feijenoord de openingsdoelpunt kon maken(één op één kans van Basacikoglu, twee situaties waar hij niet op tijd stapt en de aanvallers buitenspel zet.),

Dijks - Moest Kuijt beter dekken, maar om alle schuld bij die jongen te leggen ? Nee. Ajax had een betere wedstrijd moeten spelen. Die gelijkmaker kwam dan ook niet uit de lucht vallen. Helaas.

24-10-2016 02:01

Ar-AFCA +5

Hahahah over een "ajaxbril" gesproken

24-10-2016 07:52

AIR-S +32

Voor iemand die de wedstrijd heeft "geskot" heb je wel erg veel commentaar.

Feyenoord oogde helemaal niet angstig, Ajax oogde angstig. Maar dat kwam missschien niet zo over in de samenvatting.

24-10-2016 09:16

..::Rootje::.. +676 moderator

Jij moet ook alles voorgekauwd krijgen, he ? We leven in 2016.. een tijd waar je gemiste programma's terug kan kijken..

Ajax had er meer uit kunnen halen, de tijd en ruimte kregen ze. Of wil je me zeggen, dat Feijenoord Ajax overklast heeft ?

24-10-2016 11:11

AIR-S +32

Dus bent blij dat je de wedstrijd heb over geslagen, om hem vervolgens terug te kijken?

Oke, ja dat had ik even voorgekauwd moeten krijgen. Maar bedankt dat je daar de tijd voor neemt.

24-10-2016 11:32

..::Rootje::.. +676 moderator

Lol. Wil je daar nu echt over gaan discussiëren ?

24-10-2016 11:41

KennyTeteTuTuTuTu +1

Younes - dolberg - traoré //// ziyech - schöne- bazoer (of gudelj) //// riedewald - viergever - sanchez - tete //// onana

24-10-2016 00:42

JohanDerksen +0

Voetbal Inside 'Speler Van De Week' deze week genomineerd zijn Dolberg en Sánchez:

http://www.voetbalinside.nl/spelerweek

Gouden Veter al ontvangen Lasse Schöne?

http://www.gemistvoornmt.nl/a.aspx/1477253700/1

23-10-2016 23:26

..::Rootje::.. +676 moderator

Eerst ga je zitten trollen met een account genaamd 'mooiding'. En nu reageer je gewoon doodnormaal met account JohanDerksen... vreemd figuur ben jij.

24-10-2016 02:05

Johan1 +2941

Zolang je nog voetballers hebt als Traore, El Ghazi en Bazoer die zich niet 100% geven en alleen maar voor zichzelf lopen te voetballen, zul je nooit kampioen worden. Bosz is ongeloofwaardig geworden door zijn zwalkende beleid met dito opstellingen. Riedewald deed het prima op 6 in de CL, Schone speelt een leuk partijtje tegen Willem 2 en Riedewald kan weer op de bank. Ziyech heeft hij door de druk van buitenaf op het middenveld gezet. Traore wisselt hij nooit, terwijl hij superslecht speelt. Cerny en Nouri hadden allang meer minuten moeten maken in Ajax 1. Verder is onze beste back, Tete, ineens niet goed genoeg en moet pussy Veltman spelen. Het klopt allemaal van geen kant en spelers voelen dat ook. Inconsequentie is de slechtste eigenschap voor een coach. Het maakt je ongeloofwaardig.

23-10-2016 22:38

Daantje Makkes +1

Bosz zal wel blij zijn...

23-10-2016 22:30

koopgeenphilips +0

Na de 0-1 was er een goede kans voor El Ghazi om er 0-2 van te maken of in ieder geval een medespelers een betere kans te bieden. Hij zet niet eens in een duel om de bal tegen Karsdorp z'n been ervoor. Triest als je niet 100% kunt geven bij een invalbeurt.

23-10-2016 22:24

ElFlaco14 +1

Slecht was Ajax niet voetballend. Feyenord ging in eigenhuis counteren. Na 1e goal zag je dat Feyenoord het spel niet kon maken.
Ik zie Ajax groeien en Feyenoord speelt al op hun maximum. Tegen de winterstop zie ik Ajax al een paar punten inlopen.

23-10-2016 22:14

jarenfan +5

een versterking zou st.Juste zijn van Heerenveen.

23-10-2016 21:26

AFCA. +3283

Achteraf gezien nog niet zo heel slecht. Een enorm slechte wedstrijd en nog steeds 1-1 spelen uit bij de koploper.

23-10-2016 21:09

pajax +0

idd en voor ons 1 van de 34 wedstrijden,voor hun de wedstrijd van het jaar,dus ze geven altijd 200% tegen Ajax en dan hebben ze ook nog die schuimbekkies op de tribune

23-10-2016 21:24

trooop +3885

Sinkgraven trouwens wederom prima gespeeld. Af en toe een foutje kan gebeuren, die moet je maar voor lief nemen bij zo'n leuke speler.

23-10-2016 21:00

NouriVandeBeek +7

Feyenoord was deze wedstrijd beter. Ik vind het alleen bullshit dat ze het over geluk hebben bij Ajax. Het is eerder de onkunde van Feyenoord. Kijk hoe rustig Dolberg blijft bij de enige kans van ons. Feyenoord schoot de kansen gewoon slecht in. Onrustig en wild. Dat heeft met kwaliteit te maken.

23-10-2016 20:59

Wenen245199584 +0

Ik lees een hoop gemopper maar ik heb toch het gevoel dat wij hier als de morele winnaar uit komen; Feyenoord heeft een team waar momenteel het maximale uitgehaald wordt, spelen al een tijdje samen, hadden in de Kuip een groot thuisvoordeel. Ajax met een vrijwel geheel nieuw team, begint sinds een paar wedstrijden pas te draaien maar zit nog heel veel rek in. Als er een moment was om ons thuis te verslaan was het vandaag geweest, maar het lukt ze gewoon weer niet... hoe frustrerend moet het zijn als je zelfs op de toppen van je kunnen en onder ideale omstandigheden nog steeds niet goed genoeg bent om van je eeuwige concurrent te winnen. Thuis winnen we, ben ik na vandaag alleen maar meer van overtuigd, net als van het kampioenschap trouwens.

23-10-2016 20:58

trooop +3885

Het leek vandaag weer nergens op, maar over een halfjaar zal Ajax ook in dit soort wedstrijden goed voetbal spelen. Bosz is nog maar net begonnen.

23-10-2016 20:52

Ajacied33 +36807

We hebben voor onze doen dramatisch gespeeld in een uitwedstrijd, en toch zeer simpel een punt gepakt. Terwijl de tegenstander alles gegeven heeft. Balen alleen dat Psv dichterbij gekomen is, toch je enige concurrent voor de titel. Hopelijk gaat Vitesse volgend weekend knallen tegen ze

23-10-2016 20:29

mokumneez +0

Ik ben tevreden! Ok we speelden niet best, maar 10 wedstrijden achter elkaar onverslagen dat geeft ook vertrouwen en zegt wel iets.

23-10-2016 20:27

Mokumaticz +0

Tevreden kunnen we altijd wel zijn mokumneez

23-10-2016 22:43

de-Ajacied +8

Kansen van fijnoord waren ook geflatteerd
Basacikoglu kreeg de bal nadat Jorgensen met de handen de bal uitverdedigde. En de kans van Kuit kwam ook na een fijnoord overtreding.
Kuipers floot bij alle te harde duels telkens in het voordeel van fijenoord.
Ik had minder angst verwacht van onze beste scheidsrechter.

23-10-2016 20:25

MankeNelis +7

Al hun kansen waren fouten van ons. Ziyech en Dolberg spelen het hele spul met een paar weergaloze acties naar huis.

23-10-2016 20:29

GoodLuck +1

De kans van Basacikoglu ontstond door een gestrekt been van hem tov Sinkgraven. Daarnaast trapte Jørgensen na tov Veltman in de blessure tijd. Niemand over gehoord in de media.

23-10-2016 20:36

JPC40 +3

vorige jaar floot hij veel minder snel, dat moet een keer eruit in andere landen word veel minder snel gefloten.

23-10-2016 20:50

Youp020 +0

Nou ja ik denk dat we ook niet mogen klagen over de gele kaart voor Klaassen. Had ook rood kunnen zijn.

23-10-2016 22:01

ambtenaar +23

Baal echt een beetje van Troare, had meer verwacht van deze jongen
Hij begint me een beetje te irriteren zelfs.

23-10-2016 20:20

PJK54 +1

mee eens dan liever eigen jeugd of El Ghazi een kans geven

23-10-2016 20:24

ambtenaar +23

Precies, krijg het gevoel dat die jongen echt alleen met zich zelf bezig is.

23-10-2016 23:01

Simon1 +2959

Ik wil hier wel even een nuance inbrengen. Ontkennen dan Ajax slechter was doe ik niet, maar dat was niet op individuele basis, maar op het collectief. Het is geen excuus, maar je ziet heel duidelijk een verschil tussen een hard werkende ploeg die minder kan voetballen en individuele goede voetballers die (nog) geen team zijn.

23-10-2016 19:55

MankeNelis +7

Schitterende steekbal Ziyech en dan Dolberg met de panna op Penarie en de fantastische stift over die keeper en de kuip helemaal stil. Dat moment moeten we koesteren. We gaan nog veel plezier beleven. Kwestie van tijd tot het echt gaat lopen. Als je dat afspiegeld tegen een ploeg die op zijn tenen loopt dan zit er nog flink wat rek in bij ons.

23-10-2016 19:53

Johan1 +2941

Eigenlijk te gek voor woorden dat we geen linksback op niveau hebben. Riedewald had natuurlijk ook als linksback gekund. Een achterhoede met Tete, Veltman, Sanchez en Riedewald lijkt me nog steeds het beste. Je zou ook nog Viergever als linksback kunnen gebruiken en Riedewald op de plaats van Schone. Voorin wordt het tijd om Cerny er bij te halen. Zowel Younes als Traore zijn dramatisch slecht.

23-10-2016 19:36

Hillie99 +0

Sinkgraven is als linksback tegen "sterke" tegenstanders niet sterk genoeg punt. Speelt eerst die bal weg als een oud wijf bijna goal het is dat bilal geen knikker raakt.

Heft paar x buitenspel op, elke keer geknepen billen als hij de bak kreeg.

23-10-2016 19:07

wendoo9 +8125

Dat Ajax niet goed heeft gespeeld is een feit. Maar moeten ook niet doen alsof je Feyenoord in de Kuip even zomaar weg zet met goed voetbal.Ik zie hier veel kritiek op onze Ajax spelers dat ze het niet goed hebben gedaan,maar ben er niet helemaal niet mee eens.De spelers van Feyenoord zaten er kort op, en speelden agressief( Hoe wij eigenlijk zouden moeten spelen ) waardoor je niet in je ritme kon komen. Ik vind dat we het naar behoren hebben gedaan,maar vind het wel erg jammer dat Ajax weer net als tegen Vigo de voorsprong uit handen hebben gegeven en niet de volle winst naar Amsterdam hebben meegenomen.

23-10-2016 19:03

3sterren +20205

Het enige wat mij stoort is dat ze wederom in de laatste minuten geen ’over mijn lijk mentaliteit’ bij zichzelf kunnen oproepen.
Knal die bal voor mijn part de Kuip uit, maar ik heb echt heel veel moeite met het uit handen geven van een wedstrijd met nog maar luttele minuutjes op de klok...

23-10-2016 19:22

3sterren +20205

Proberen een 1-0 voorsprong te verdedigers met meer verdedigend ingestelde spelers lijkt op het eerste gezicht logisch.
Maar het gezegde luidt niet voor niets ”aanvallen is de beste verdediging”.
Bosz bewijst binnen één week dat hij nog nooit van dit gezegde heeft gehoord.

Met nog vier minuten op de klok kan ik slecht leven met dit gelijke spel...

23-10-2016 18:57

stopperspil +11203

Kan me niet echt een voorzet herinneren van Ajax vanmiddag

23-10-2016 18:56

Wijnvoord +193

Ajax speelde slecht en speelde gelijk, niet om over naar huis te schrijven maar als je deze wedstrijd op 1-1 eindigt heb je niets te klagen, de supporters wel lees ik hier onder over. Maar om nu de ene K na de ander K te laten volgen gaat mij te ver gelukkig ben ik daarin niet de enige. Lees reactie van als je die ziekte meemaak praat je wel anders.
Wellicht moet Ajax Showtime een statement maken en iedereen bannen als ze dat wordt gebruiken misschien wordt het hier dan toch nog gezellig. Stevig discussiëren geen probleem maar graag met wat meer respect.

23-10-2016 18:40

Freddy Al +11

Zou het leuk vinden als we een keer met Sinkgraven,Schone en Ziyech op het middenveld zouden starten.
Riedewald dan als LCV en Viergever linksback.

23-10-2016 18:37

Jan60 +293

Ja, dat zou ik ook graag eens zien.

23-10-2016 20:04

Masthab +0

Ajax moet af van middelmaat.Doorselecteren een bezem door het eerste heen. Zoals vandaag gezien scouten op de zwakke posities in de selectie. Winterstop veel verkopen zoals Gudjle. Sinkgraven is een misaankoop en een hele dure ook.En dan maar een linksback van maken is belachelijk voor woorden. En iedereen die zo lovend over Veltman is wat brengt hij nou qua aanvallen helemaal niks zelfde als Tete maar ik vind Tete beter dan Veltman. Exit Gudjle, Sinkgraven, Serero( aardige voetballer) Veltman en Viergever. Als Sanches uitvalt dan zou ik maar niet al te veel.hopen op Viergever. Davidson ruimt veel op achterin er nog zo een bij graag. Nouri, Cerny en Donny vast bij het eerste. Ajax stuur die scouts naar Zuid-Amerika aub.

23-10-2016 18:28

Jaimie108 +0

Haal die poep uit je ogen en ga lekker realistisch kijken... Heel veel onzin in zo'n groot verhaal, lekker door dromen jongen! Lekker een andere club supporten als dat zelfs nodig is!

24-10-2016 00:45

Masthab +0

lastig om normaal te reageren. PB wil toch aanvallend voetbal spelen of niet met opkomende backs? Met goede.voorzetten enz heb jij die.dan gezien tot nu toe? En als je Sinkgraven als linksback gaat gebruiken dan is het wel een hele dure linksback vindt je niet? En vertel mij.dan wie minder is dan Sinkgrsven op het middenveld? Alleen Hakim, Dolberg, Sanchez, Onana zijn echte klasse spelers. En ja als je nog een soort Sanchez kan halen waarom niet. Ow nee dat is niet realistisch volgens jou. Ow wacht toch eentje gekocht! Er is te veel middelmaat gehaald wat niet in het systeem past van Ajax. Ow en Nouri, Cerny en Donny in het eerste is heeeel realistisch jongen.

24-10-2016 08:44

ElKloppo +0

Gisteren werd er bij MOTD met beelden weergegeven hoe Coutinho speelt bij Liverpool hangend op links. Enorme vrijheid, gaat soms ballen halen bij de verdedigers, zwerft, trekt het spel naar zich toe en creëert veel kansen. Hierdoor mits nodig een extra man op het middenveld, veel beweging in vrije ruimtes door het hele team en wordt het enorm onvoorspelbaar.
Volgens mij zou Ajax dit ook moeten doen met Nouri. Hangend op links zetten waarbij hij de vrijheid krijgt om het spel naar zich toe te trekken en om de spits heen te spelen. Het grote voordeel is dat Sinkgraven, Ziyech, Dolberg of Nouri zelf in die vrije ruimte kan duiken maar ook op het moment dat Ajax niet aan het voetballen komt ballen gaat halen en speelt als een extra middenvelder. Nu veel te veel spelers die op eilandjes staan en komt het voetbal waarvoor gekozen wordt (Sinkgraven, Schone, Ziyech) totaal niet tot zijn recht.

23-10-2016 18:22

Cello +52979 moderator

Voorop gesteld, dat ik liever gewonnen had vandaag, kan ik best wel leven met een gelijkspel. Uiteindelijk is het toch een uitwedstrijd, zonder uit-publiek, vijandig thuispubliek, zware benen van Celta-uit...dus ja, het kan.
Had het vervelender gevonden als het een thuis-wedstrijd was geweest, want juist die, zo vind ik, moet je winnen en zeker van je concurrenten in de titelstrijd.

23-10-2016 18:19

mickey2602 +4790

Helemaal mee eens,zeker als je al die bijkomstigheden erbij noemt.
Ik snap dan ook niet dat sommige mensen hier maar blijven oordelen over dat Bosz donderdag niet spelers rust heeft gegeven want de EL is toch niks en topclubs doen dat ook.
Ten eerste,wij zijn geen topclub,althans niet in Europa en dat is te danken aan de prestaties van afgelopen seizoenen.
Ten tweede,omdat we geen topclub zijn horen we feitelijk niet thuis in de CL en is de EL het podium waarin wij ons kunnen laten zien.
En om weer meer aanzien in Europa te krijgen zullen we daar juist goed moeten presteren.
Donderdag werd er gezegd,een uitwedstrijd tegen een Spaanse club wat in onze poule de beste tegenstander is een gelijkspel is prima.
Na die wedstrijd was het ineens,gezien het slechte spel van Celta hadden we wel kunnen winnen maar goed,een punt in dat duel is niet verkeerd.
Vandaag maak je zeker gezien de eerste helft absoluut geen aanspraak op 3 punten,plus de punten die jij erbij aanhaalt ,dan is een punt in Rotterdam halen gewoon het beste wat je nu kan hebben.
Het is wel de koploper in eigen huis die dit seizoen nog geen punt heeft laten liggen die je het eerste puntverlies bezorgt.

23-10-2016 18:31

JBTPrins +0

1-1 Prima resultaat als je de wedstrijd gezien hebt. Jammer dat we niet in de wedstrijd kwamen. Alleen even na de 1-0 en kort na de 1-1 zag ik iets van voetbal van onze jongens..

Sanchez blijft heer en meester, wordt nog een hels karwei hem meerdere jaren te behouden.
Traore vond ik wederom erg matig maar ook El Ghazi viel niet goed in. Net als Bazoer. Younes was ook vandaag weer matig. Al met al gewoon een slechte pot waarbij we geluk hebben gehad.

Wat v/d Sar vanochtend al zei bij DTVK lijkt het me een pittige klus om het hele zooitje talentvolle voetballers te managen...want god o god. Wat hebben we een talent. In het elftal, op de bank, in Jong Ajax en zelfs in de A1.

23-10-2016 18:18

Roovers419 +0

Wat was die Revolutie toch zinloos volgens iedereen. Dankzij Cruijff en Jonk gaan we de komende jaren nog mooie dingen zien.

23-10-2016 18:25

Freddy Al +11

Misschien moeten we ook een beetje realistisch zijn en concluderen dat Feyenoord op dit moment erg sterk speelt en wij groeiende naar beter zijn.
Gelukkig geen verdere schade opgelopen,volgende week moet Feyenoord tegen Heerenveen dus wie weet...
Seizoen duurt nog lang genoeg,hopelijk gaat Africa cup ons geen punten kosten.

23-10-2016 18:15

JBTPrins +0

Precies, ik las het gister ook al in de krant. Wij zitten bij lange na nog niet op onze top. Feyenoord daarentegen kan gewoon niet veel beter dan dit. Dat is onze hoop.

23-10-2016 18:20

mickey2602 +4790

Volgende week ontvangt Feyenoord Heerenveen dus het is nog geen uitgemaakte zaak. Maar ik denk en hoop wel dat onze Friese vrienden dit Feyenoord een beetje pijn kunnen doen dmv een gelijkspel(het hoogst haalbare in de Kuip denk ik) of misschien zelfs winst. En ons zodoende helpen. Maarja,wij moeten voor de winterstop nog wel uit naar Heerenveen.

23-10-2016 18:36

Roovers419 +0

Wat deed en doet Viergever toch allemaal verkeerd, dat iedereen om zijn vertrek roept. Ik vind het allemaal maar populair de media napraten. Viergever is dit jaar gewoon solide. Ik snap echt niet dat mensen hem vandaag en dit seizoen slecht vinden.

23-10-2016 18:09

AjaciedNB +134

Viergever stapte bij die vrije kans van botthegin naar kuijt toe, waardoor hij dus vrij kwam te staan, maar dat gebeurde in luttele seconden.
Vorig jaar heeft ie zich prima staande gehouden toen het van hem werd gevraagd en ook dit jaar doet hij het niet verkeerd, en brengt ook nog wat in opbouwend opzicht.
Maar het gros praat de mannen van Vi na.

24-10-2016 09:11

aJaxppy +0

Nouri en Cerny heel snel naar Ajax 1
Riedewald en Tete in de basis voor sinkgraven en Viergever

23-10-2016 18:03

Masthab +0

Sinkgraven Gudlje Dijks Viergever passen niet bij dit Ajax.

23-10-2016 17:57

De_Realist +365

Zo jammer dat Kongolo nog net de doorgebroken Dolberg kon inhalen. Dat is wel echt een goede linksback, voor Eredivisie standaarden.

23-10-2016 17:57

Godenzoon88 +34

Heel eerlijk te zijn..had verwacht dat dolberg sneller zou zijn.

23-10-2016 18:09

boris +0

Vind het toch meer een cv. Komt voetballend te kort voor Lb. Is denk ik de beste lcv van eredivisie. Kongolo en Sánchez samen centraal zou gruwelijk zijn. Voor de rest vind ik de cv's van Feyenoord erg matig en ik baal daarom dat Ajax aanvallend veel te weinig liet zien. Zeker na de 0-1 had je zoveel ruimte om de 0-2 te maken.

23-10-2016 18:30

afc_red +2

EL uit op Donderdag en dan met dezelfde elf aantreden op Zondag is een garantie voor een matige wedstrijd. Dat is volgens mij ook de reden dat Ajax zo matig speelde. Bosz zou er wijs aan doen de hele breedte van zijn selectie te gaan gebruiken. Je wordt kampioen met 22 spelers, niet 11.

23-10-2016 17:56

tafeldemeut +0

Bazoer en El Ghazi hebben vandaag weer aangetoond waarom ze niet in de basis staan. Dat sjokt en sjokt maar over het veld. Als je invalt moet je toch je longen uit je lijf lopen om te laten te zien dat je in de basis hoort.

23-10-2016 17:53

Luigi020Ajax +0

nouri had meegemoeten

23-10-2016 17:54

ajaxfan4life82 +0

Dit is de beroerdste klassieker die ik in mijn hele leven gezien heb.. Inspiratieloos, totaal geen inzet tonen vanaf het eerste fluitsignaal, Traore en Younes waar ik meer van verwacht had, die haalden hun niveau vandaag niet.. Klaassen ook niet gezien vandaag, sta je met 0-1 voor en dan nog een doelpunt door die schijt kuyt tegen krijgen, was echt totaal ondermaats vandaag.. Ik had een totaal ander AJAX verwacht dan dat ik vanmiddag heb aanschouwd, wat een wanvertoning was het, ze weten toch wat er op het spel stond vandaag.. En dan zo'n wedstrijd spelen, heb er geen goed woord voor over, pfff sjezus man, gvd..

23-10-2016 17:34

Cello +52979 moderator

Nou....ik wel veel slechtere editie's gezien hoor. Klassiekers dat we echt heel erg kansloos eraf gingen met verlies. Deze klassieker komt niet in 'mijn' top-5 van slechtste klassiekers ooit.

23-10-2016 17:39

ajaxfan4life82 +0

Ik bedoel meer dat ze met een schijt instelling vanaf de aftrap aan een wedstrijd beginnen, eerste schot op doel van ons was pas in de 35e minuut.. We waren totaal niet fel en scherp vandaag, had gewoon veel meer ingezeten vandaag.. Want ik vind onze selectie stukken beter dan dat van feyenoord, dus qua inzet en spel vind ik dit de beroerdste klassieker die ik in mijn hele leven gezien heb..

23-10-2016 17:58

3*stars*3 +23523

Beroerdste blijft imo toch die van 14/15 en toen werden we echt he-le-maal weggespeeld en wonnen we heel sneaky met 0-1, door die vrije trap van v Rhijn.

23-10-2016 17:39

ajaxfan4life82 +0

Klopt, maar nu hebben we, vind ik een betere selectie dan hun.. Er was vandaag geen focus, geen inzet en ik weet niet met wat voor instelling we aan de wedstrijd begonnen, maar we hebben het vandaag nagelaten om dat cluppie genadeloos af te straffen..

23-10-2016 17:52

3*stars*3 +23523

Eens, had echt geloof in een ruime overwinning en dat we voetballend heer en meester zouden zijn...

23-10-2016 17:57

ajaxfan4life82 +0

Ja toch, wij hebben het nagelaten om ze voetbal les te geven, is 1-1 geworden maar het had ook zo maar anders kunnen zijn, ten nadele voor ons..

23-10-2016 18:04

Knalpot +3624

Vooral lekker dat clubje daar blijven onderschatten. Iedere leek ziet wel dat onze midjes geen centimeter ruimte zouden krijgen en er dus niks van voetbal terecht zou komen.

24-10-2016 00:36

De_Realist +365

Meerdere kuip edities de afgelopen 5 jaar waren nog matiger dan vandaag, maar het was inderdaad niet best.

Verder haalt Klaassen al driekwart jaar zijn niveau niet meer, maar die (mazzel)goaltjes die hij af en toe meepakt tegen vooral kleine tegenstanders verbloemen een boel bij de critici.

23-10-2016 17:59

ajaxfan4life82 +0

Ik vind dat wij een betere selectie hebben dan feyenoord, en vandaag lieten ze het afweten, op Onana, Sanchez, Ziyech en Schöne na, dat vond ik de besten vandaag.. Ik miste felheid, en aan de instelling van ons vandaag mankeerde ook veel, alleen daarom vind ik dit gewoon een van de beroerdste klassiekers van ons.. We hebben gewoon een betere selectie dan hun, maar we hebben het af laten weten vandaag..

23-10-2016 18:25

Jayajax +163

Dé wedstrijd van het jaar voor de Rotterdammers en wederom weten ze niet van ons te winnen. Er is nog veel werk aan de winkel voor Bosz om van dit Ajax een goed geoliede machine te maken, maar er zit nog veel rek in. Ook is dit wat mij betreft nog niet de sterkste basiself. 5 puntjes, de competitie ligt nog steeds helemaal open.

23-10-2016 17:33

blessure +2

Als je voor komt, breng je Czerny voor Younes.
Maar ja, die had Bosz thuis gelaten.
Erg jammer.
Waarom geen van Beek, voor Zyech?

23-10-2016 17:24

vaclavcerny17 +0

van Beek speelt bij feyenoord

23-10-2016 17:26

blessure +2

Je hebt gelijk, ik bedoel vd. Beek.

23-10-2016 18:42

Cello +52979 moderator

Ik denk omdat Bosz met de 1-0 voor eerder verdedigende zekerheid op het middenveld wilde hebben in het restant van de wedstrijd. Maar ja.... als je dan Riechedly brengt, die ook al tijden, wanneer hij de kans krijgt, weinig goeds laat zien....sja dan kan je daar vraagtekens bij zetten.

En toch denk ik meer en meer als ik terug denk aan de wedstrijd, dat Ajax een meer vermoeide indruk maakte dan Fnoord. Dan heeft het duel met Celta en het heen en weer reizen toch meer tol geëist dan verwacht.
En dat met nog een paar wedstrijden in kort tijdsbestek voor de boeg....

23-10-2016 17:32

DeBaarsjes +3132

Traore slecht en door Sinkgraven kreeg Feyenoord zoveel kansen in de 1e helft. Wat liet hij zich daar wegzetten door Bilal toen die alleen op de keeper afging maar goed het is na al die jaren nog steeds een jongetje...

23-10-2016 17:21

DeBaarsjes +3132

hij maakt als linksback wel meerdere fouten

23-10-2016 17:29

Roovers419 +0

De enige linksback die vandaag een beslissende fout maakte was DIjks. Sinkgraven was vandaag voetballend gewoon lekker bezig, en ook de duels gaan steeds beter. Mij bevalt het steeds beter

23-10-2016 18:13

wladimir +3059

Drie fouten, drie 100% kansen ouwe. Singraven is een enorme miskoop. Als linksback is het vooralsnog heel slecht verdedigend.

23-10-2016 18:06
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.