Overmars: 'Heb Maher en AZ afgebeld'

door Sam van Raalte 232

Overmars: 'Heb Maher en AZ afgebeld'

door Sam van Raalte 232

Laatst geüpdatet

KLAAR - Marc Overmars heeft donderdagochtend in gesprek met De Telegraaf definitief aangegeven dat Ajax geen belangstelling meer heeft voor Adam Maher. 'Ik heb Adam en zijn zaakwaarnemer Sigi Lens gebeld, dat wij andere keuzes maken', sprak Overmars. 'Daarnaast heb ik AZ gezegd dat we geen interesse meer hebben', aldus de directeur voetbalzaken van Ajax. Volgens De Telegraaf heeft het verlies van de interesse in Maher te maken met het mogelijk aanblijven van aanvoerder Siem de Jong. Laatstgenoemde speler ligt nog tot medio 2015 vast bij Ajax.

Nu PSV in totaal circa 18,5 miljoen euro binnen heeft gehaald met de verkoop van Jeremain Lens (Dinamo Kiev) en Dries Mertens (Napoli), lijkt niets de Eindhovense club het binnenhalen van Maher nog in de weg te staan. Er is veel buitenlandse interesse voor Maher, maar de negentienjarige speler wil graag in Nederland blijven.

Lees meer over:
Plaats reactie

Zlatan +0

Ik vind het erg verstandig om geen 9 miljoen neer te leggen voor een goed talent. Wij hebben fischer, serero, klaassen ook nog voor de posities voor de Jong en eriksen. Daarnaast zit andersen er ook dicht bij. Duaerte kost een stuk minder en is een goede speler die nog veel stappen kan maken.

22-06-2013 06:06

Joop50 +0

Als Eriksen wordt verkocht haakt Ajax in bij een lager bedrag. Psv heeft inmiddels alleen onderhandeld met AZ. Hier is Maher van op de hoogte en stretched de onderhandeling. De Bruyne blijft bij Chelsea en Eriksen gaat naar Dortmund.
Dat doet Marc goed.

21-06-2013 21:23

eaglewing +0

Zo, ik heb in enorm veel berichten het echec over de transfer van Adam Maher gelezen. Maher is zeker een goede speler maar ik denk dat de huidige desinteresse van Ajax alleen met voetbal en financieel verstand te maken heeft. Iedereen heeft het telkens over de vervanging van het super-talent Christian Eriksen. Nu wil ik absoluut niet gaan afgeven over Eriksen want ik kan helemaal niet voetballen. Toch vind ik het overdreven dat iedereen Eriksen maar dat super-talent blijft vinden. Talent oké maar super-talent, nou nee. Ik kan mij geen een wedstrijd van Ajax voor de geest halen waar Eriksen echt de doorslaggevende factor was. Hij was een sterke schakel in een goed lopend geheel. Ik denk ook dat de verkoop van verschillende, bij Ajax van plan zijnde te vertrekken spelers, dit probleem momenteel ervaren. Ajax is een enorm collectief met zeker talenten maar geen super-talenten en zeker nog geen individuele topspelers. Waarvan ik persoonlijk Viktor Fischer wel een super talent vind. Gelukkig blijft die nog even bij Ajax. Als ik de wedstrijden bekijk waar Maher onder druk moest spelen, vond ik hem, zonder Adam tekort te doen, toch maar matig. Als ik de EK 21- mag aanhalen, kan ik mij maar een echt klasse moment van Maher voor de geest halen. Dat is de geweldige vrij trap die op de lat eindigde tegen Italie 21-. Verder heeft hij zijn stempel niet op dit toernooi kunnen drukken. Hij wilde extra tot na het toernooi wachten om zijn keuze kenbaar te maken. Ik denk dat hij zijn marktwaarde nog even wilde bewijzen op het EK 21-. Zodoende denk ik, dat Adam Maher zijn marktwaarde met dát voetbal niet kon staven. Nogmaals, ik zeg niet dat het een slechte voetballer is. Toch vind ik dat Overmars een goede keus heeft gemaakt, door Maher niet te contracteren.

Dan PSV.
Bij iedereen is het bekend, dat bij PSV behoorlijk wat aan voetbalvermogen verdwenen is zo niet nog verdwijnen gaat. Bouma, v. Bommel, Mertens, Toivonen, Lens, strootman enz. dat zijn toch niet de zwakste van de Nederlandse competitie geweest. Wel sociaal en sportief vervelende mannekes om tegen te spelen maar ze konden toch een balleke trappen. Deze aderlatingen moeten nu opgevangen gaan worden door zo goed als onervaren spelers. daarbij zijn enkele talenten zoals ( vast en zeker) Maher, Wijnaldum en Depay. Wijnaldum heeft mij op het EK 21- héél goed bevallen. Ook Depay heeft in een kort tijdbestek veel laten zien. Toch zijn dit individueel dualisten. Ik moet eerst eens zien hoe zij voor en in een collectief spelen. Wijnaldum en Depay zijn zeker spelers die voor hun eigen roem gaan.
Verder zal PSV nog veel moeten kopen om het geheel, inclusief ",niveau gelijk zijnde reserves", rond te krijgen. Verder vraag ik mij af, of PSV het zich kan veroorloven om het verkregen transfergeld meteen weer te investeren in nieuwe spelers. Er is nog altijd een Europees onderzoek bezig naar de 48 miljoen steun die PSV van de gemeente Eindhoven kreeg. Anders was PSV allang uit de ere divisie verdwenen. Gelukkig heeft Ajax dat nooit nodig gehad. Verder speelt PSV ook nog geen CL, waar mischien wel al financieel rekening mee gehouden is. Dus, als ik PSV was, zou ik het behoorlijk voorzichtig aan doen. Gelukkig hebben wij Marc Overmars.

21-06-2013 19:42

ster +0

Zolang eriksen en de jong nog niet verkocht zijn wordt deze beslissing geprezen door iedereen, maar als straks duarte eriksen moet vervangen dan gaat zijn kop eraf

21-06-2013 18:21

Broedei +0

Ach ja mensen, of het nou WEL of GEEN Maher wordt. Every lil thing is gonna be alright!

Dat is nou het mooie wat ik momenteel aan dit Ajax zie. Vorige zomer vertrokken: Jantje, Theo, Wiel, Anita enz. en riepen we zowat met zijn alle te schreeuwen om een goede verdediger (en vond ik Moisander eerlijk gezegd ook niks), maar uiteindelijk heeft Moisander ons toch wel behoorlijk verrast. Voor de andere zijn ook niet echt toppers terug gekomen, maar konden ook prima mee in dit goed lopende elftal.
Of dit nou toeval is geweest, nee dat geloof ik niet. Er heerst gewoon een hele goede sfeer volgens mij en dat heeft zich op het veld goed uit weten te pakken. Die spelers krijgen opdrachten en worden beter gemaakt. En natuurlijk gaat 99% hier liever de CL in met Maher dan met Duarte, maar Ajax is bezig met een process. En dit process gaat stapje bij stapje, dus voorlopig heb ik geen zorgen om dit Ajax en zie ik het zoals ik jaren niet gezien heb! Dat waren voor ons Ajacieden pijnlijke jaren.

21-06-2013 02:43

Mike24-7 +0

Het zal wel allemaal goed komen Frank weet wel wat die doet, als die had gezegd kost was kost Maher te willen hebben was dat wel gebeurd.

21-06-2013 00:47

De_Meer +1

Jammer van Mahertje, zeker nadat hier aanvankelijk werd gemeld dat hij al helemaal rond was met Ajax. Blijft een leuke speler! Uit wie ze koker kwam dat berichtje eigenlijk vandaan? Als het werkelijk zo is dat hij liever bij Ajax wil komen voetballen, dan had hij bij AZ kunnen aangeven niet naar Eindhoven te vertrekken, dan was het waarschijnlijk net als met Moisander tussen AZ en Ajax ook wel rondgekomen. Maar van de winter wilde hij nog dolgraag naar Eindhoven, dus lijkt het er op dat hij alsnog z'n zin krijgt. Als men bij Ajax geen zin heeft om zich te laten gebruiken om de transfersom flink op te laten drijven en flinke premies en contractvoorwaarden te bedingen, valt daar ook wat voor te zeggen.Plus men heeft alternatieven in huis en Eriksen is nog niet weg.
Transferperiode duurt nog lang, kijken hoe de selectie er aan het begin van het seizoen voorstaat. Begin vorig seizoen hadden veel mensen er ook weinig vertrouwen in dat het een goed seizoen zou worden. Toch nog kampioen geworden + Europees overwintert in een poule met 3 landskampioenen uit de Grote competities! Boekarest uit was een afgang, maar voor de rest een prima seizoen. Kwaliteit van het voetbal kan altijd beter, maar de resultaten waren boven verwachting! Hopen dat er weer een paar doorbreken komend seizoen, kijken of Fischer z'n stijgende lijn voort kan zetten en hoe Boilesen er voor staat. Zou mooi zijn als we die Andersen en Meleg ook aan het werk krijgen te zien en er zal nog wel wat bij komen, zeker als Eriksen, Alderweireld en/of de Jong naar het buitenland vertrekken.

21-06-2013 00:43

De_Meer +1

Laat Brands met al die belastingcenten van de geplukte Eindhovenaartjes nu maar lekker shoppen en laten we hopen dat hij deze keer betere spelertjes inkoopt en niet allemaal van die derderangs afdankertjes, krijgen we tenminste weer een beetje competitie!

21-06-2013 00:19

Bobo het Konijn +0

Ik heb er wel vrede mee dat Ajax niet meegaat in de Maher transfer, heel erg jammer. Er was contact maar ik denk dat AZ een grote som geld vraagt.

20-06-2013 23:43

Cello +52979 moderator

Dat zou kunnen. Dat AZ toch, ondanks eerdere berichten, teveel aan transfersom wilde zien.

Maar ik ben toch wel benieuwd naar de uitleg van Overmars en dan moet ie niet alleen komen met andere prioriteiten.....want ik denk dat de opvolging van Eriksen en/of De Jong toch echt de hoogste prio zou moeten hebben.

Dan wil ik iig een reden horen die 'hout snijdt' en wara je als ajacied zeg maar begrip voor kan hebben, iig kan begrijpen.

Want nu begrijpt niemand er iets van, of je nu positief of negatief doorgaans ingesteld bent.

20-06-2013 23:56

Bobo het Konijn +0

Nee, je weet nog niets en geen prioriteit is een waardeloze uitspraak. Zeg dan helemaal niks kan je denken. Het is nu allemaal speculeren maar dat er contacten waren is duidelijk. Anders zeg je niets af. Dat vind ik al mooi nieuws dat Ajax zijn best doet. Ik hoop dat we het verhaal nog horen. Het zal wel om meer dan 7 miljoen gegaan zijn denk ik. En las van PSV ook al, ingewikkeld verhaal. Zie hem nog naar het buitenland gaan. Het echte verhaal zal nog wel naar buiten komen.

21-06-2013 01:01

Cello +52979 moderator

Als ik nog eens wat langer het nieuws van de Telegraaf lees dan speculeert men via een eigen analyse ook op Chadli en zelfs Josefzoon.

En dan komt bij mij op, dat het hele verhaal van dat afbellen ook wel eens een uit de duim gezogen verhaal kan zijn..... een analyse van diezelfde Telegraaf.

Wat er bij mij niet in wil is het volgende. Waarom zou je als Ajax, waar zelfs op tv De Boer zelfs aangaf Maher te zien als opvolger van òf De Jong òf Eriksen, je eerst geïnteresseerd tonen in Maher. Je meldt bij AZ (want dat schijnt gebeurt te zijn, immers zoniet, dan had je niet hoeven afbellen) en ook bij het kamp Maher..... en dan ineens, als bijna donderslag bij heldere hemel na weken, misschien wel maanden werk, kom je tot de verhelderende conclusie, dat je prioriteiten anders liggen???. Dat is toch raar?.
Wat ook raar is, is dat Overmars zou vorige week al alle partijen gebeld hebben. Hoe dan kan Maher gisteren/eergisteren niet melden dat zijn voorkeur nu bij PSV ligt, AZ gaat het niet worden, dus weet ie waar ie gaat trainen volgende maand. PSV dus.
En toch bleef ie onduidelijk, terwijl hij op dat moment allang wist/kon weten dat Ajax zogezegd (volgens de Telegraaf) afgehaakt is.
Waarom meldt Overmars hetzelfde gerucht, ter bevestiging, niet op het digitale thuis van Ajax, ajax.nl?.

21-06-2013 01:19

Bobo het Konijn +0

Kan allemaal wat je schrijft, verhaal niet waar wat in Telegraaf staat en dat van die prioriteiten is natuurlijk niet waar, ze haken af. Maar die communicatie van Ajax vind ik heel erg slecht. Niet alleen met dit, ook zoiets vind ik dat Ajax 2 in de Jupiler League en je hoort er niemand over. Al was het Miel Brinkhuis.... Maar blijkbaar is de Telegraaf dat nu, het geeft mij geen vertrouwen.

21-06-2013 01:29

meerzicht +939

Kortom, jij wil gewoon ontzettend graag dat Maher naar Ajax komt

21-06-2013 06:11

velezfrancesco +0

Heerlijk die duidelijkheid bij Ajax. Een hoop "fans" op deze site ergeren zich kapot aan het feit dat er nog niets gekocht is, want 80% van deze "fans" zit 10 uur per dag achter fm2013 en hebben daardoor de realiteit uit het oog verloren. Ajax doet niet meer mee aan die achterlijke bedragen en zetten in op de eigen jeugd, volgens mij heeft dit beleid al het een en ander opgeleverd. Maher is absoluut een topper maar het blijft een gok hoe hij zich staande zal houden als het er echt om gaat. Laat PSV maar weer lekker met geld smijten want die zien we de komende jaren echt geen kampioen worden, ook niet met Maher.

20-06-2013 22:42

Joop50 +0

Sigi lens moet gewoon de reden zijn. In een prijsgevecht met die idioten uit Brabant moet je geen zin hebben. Die Sigi weet dat ook wel uit te spelen. Eigenlijk wel geinig.... Eindhoven legt een hoog bod neer en wij haken af..... Ik vind het wel wat hebben. Eindhoven betaalt te veel en Sigi heeft weinig om op te staan tijdens de onderhandeling. Klasse Marc!!

Wat betreft Maher.... Goede speler, maar je gaat er niet op vooruit als hij voor Eriksen komt....

20-06-2013 22:12

Cello +52979 moderator

Ja. Mar tegelijkertijd komt naar buiten, dat Sigi Lens dus idd een gesprek heeft gehad met PSV, maar dat ze er niet uit zijn.
En ook blijkt er wel degelijk wel een initieel accoord te zijn tussen Ajax en Maher over een 4 jarig contract tegen een salaris van 1 mio, dat kan oplopen dmv bonussen tot 1,45 mio.

Maher zou ook wel degelijk zijn voorkeur vóór Ajax hebben.

Dus ja, wat voor spel wordt hier gespeeld? En wie speelt er een spelletje?.

Speelt Ajax bewust hoog spel, door eea op het spits te drijven?. En neemt het daarbij niet een dom risiko?. Of zouden, zonder dat we het weten, het kamp Sigi Lens/Maher, betrokken zijn bij het spel om AZ mogelijk vóór het blok te zetten straks als een Eriksen daadwerkelijk vertrokken is.

Kijk. In principe hebben alle partijen nog wel even de tijd. Maher zelfs wel 3 weken of zo, want die is toch op vakantie nu.

Vreemd dat Lens dus geen deal weet te sluiten met PSV, maar dat wel schijnt te hebben met Ajax. Zou het een vooropgezet spel zijn?.

20-06-2013 22:33

Joop50 +0

Hahaha .... Die is helemaal goed! Dat zou lachen zijn....

20-06-2013 22:39

Jaylen +0

Anita terug halen!!!

20-06-2013 22:10

Cello +52979 moderator

Ik ben zonder na te denken helemaal vóór.

Die jongen kan toch niet anders dan doodongelukkig zijn in Newcastle?. Wel een gevulde bankrekening...maar verder??. Met Newcastle niet eens gefinished binnen de top-10 in de PL. Wauw.

Dus laat Vurnon maar snel terugkeren, ik ben voor.

20-06-2013 22:45

Alexander40 +6114

Eens maar in de praktijk gebeurt dat nooit. Als spelers net weg zijn naar het buitenland blijven ze altijd nog daar ook al gaat het niet goed. Kwestie van geld in combinatie met toch in betere competities spelen ook al moeten ze het vaak met invalbeurten doen. Anita terug, graag. Zelfde geldt voor Urby.

20-06-2013 23:21

boye04 +0

Volgens AFCAHeadlines heeft Psv nu echt een officieel bod op Maher gedaan.

20-06-2013 21:58

Cello +52979 moderator

Maar dit tweet AFCAHeadlines 2 uur geleden ook nog:

André Rooimans ‏@ARooimans 2h

@AFCAHeadlines verwachten jullie nog een TOP aankoop bij AJAX?
Expand
AFCAHeadlines AFCAHeadlines ‏@AFCAHeadlines 2h

@ARooimans Eerlijk? Nee. Of het zal #Maher moeten zijn. Daar is volgens ons nog altijd redelijke kans op. Daarnaast geen dure aankopen.

Zij van AFCAHeadlines zien dus nog steeds een redelijke kans, dat ondanks alles Maher toch nog naar Amsterdam gaat komen (dus ondanks dat Overmars gezegd zou hebben dat de boel is afgeblazen).

20-06-2013 22:06

giet +0

Die maher is een leuke voetballer maar niet meer dan dat .ik denk dat Ajax is afgehaakt omdat men geen zaken meer wil doen met Sigi lens want dat is een ordinaire geldwolf . Ik vind het dan ook absoluut terecht dat Ajax maher niet wil alleen al om een hoop gezeik te voorkomen . Maher vind zichzelf ook geweldig en dat past niet bij een club als Ajax zie alle interviews met hem . Het is een goede voetballer maar hij word in mijn ogen behoorlijk overschat . Bij het huidige Ajax draait het om het collectief ik denk niet dat hij erin past ik vond hem bij het ek wel goed maar niet super en ik denk overmars ook niet .

20-06-2013 21:43

nimrodi +110

Wat een onzin. Maher komt op mij juist heel rustig en timide over. Bovendien is hij een verschrikkelijk goede voetballer die in een waanzinnig slecht elftal afgelopen jaren zijn kwaliteiten heeft laten zien. Ik snap niet dat mensen Klaassen met hem durven te vergelijken. Ik hoop dat Klaassen ooit zijn niveau gaat halen, maar op dit moment zit hij daar nog erg ver van af.

20-06-2013 21:51

AjaxRasta +6

Beleid van Ajax is te volgen, hoop alleen niet dat we op de laatste dag een van de bepalende spelers kwijt raken en geen tijd meer hebben om goeie vervanging te halen. een deel kan met eigen jeugd, maar zeker niet alles.

20-06-2013 21:39

Cello +52979 moderator

En toch wil ik nog terugkomen op het aankoopbeleid van PSV. Jermain Lens kwam in de zomer van 2010 naar PSV. In 2011, vlak na het reddingsplan van de Gemeente (2 jaar terug dus), kwam Mertens en kwam Strootman en kwam Wijnaldum met vlak voor de deadline Matavz.

Dat was een ongekende koopwoede en als het meezit is straks van die spelers, die toen kwamen en PSV kampioenskandidaat nummer 1 maakten al twee seizoenen lang, alleen Wijnaldum over en ook Derijck, die ik even vergat, maar die ook niet echt tot de beteren behoort.
Dan heb je dus bijna binnen 2 a 3 jaar tijd al je topaankopen alweer de deur uit..... maar hebben zij geen succes gebracht.

En dan moeten straks jongens als Maher, Bruma, Schaars en wie weet Van der Hoorn het gaan doen?. ja, ja.

20-06-2013 21:03

Richy +0

wat jij zegt maar ik dacht dat Cocu jeugd wou inpassen?
Dit is niet bepaald jeugd inpassen door al die spelers te kopen toch? Maar het kan ook een voordeel hebben,
hierdoor krijgt p$v weer de titel, titelkandidaat nummer 1 dan krijgen ze weer met die zelfde druk te maken.
kunnen die jongens het wel aan of bezwijken ze weer?
net zoals de voorgaande 2 seizoenen.

het zou mij benieuwen

20-06-2013 21:10

Richy +0

wat jij zegt maar ik dacht dat Cocu jeugd wou inpassen?
Dit is niet bepaald jeugd inpassen door al die spelers te kopen toch? Maar het kan ook een voordeel hebben,
hierdoor krijgt p$v weer de titel, titelkandidaat nummer 1 dan krijgen ze weer met die zelfde druk te maken.
kunnen die jongens het wel aan of bezwijken ze weer?
net zoals de voorgaande 2 seizoenen.

het zou mij benieuwen

20-06-2013 21:35

ajax2004 +2

Hebben ze daar dan überhaupt wel jeugd?

20-06-2013 22:36

Richy +0

Ik blijf het jammer vinden.. een ajax shirtje zou hem mooi staan in plaats van zo'n pisvlek shirtje.

20-06-2013 21:03

Cello +52979 moderator

Mee eens. Vind het sowieso een gotspe dat een Amsterdammer een PSV shirt draagt.... dat had ik al toen Ruud Gullit dat lelijk vod droeg. Maar goed.... destijds was het al een vooruitgang tov het Feyenoord shirt wat ie droeg...
Maar dat was toen.
Tegenwoordig heb ik onverminderd nog steeds een grote hekel aan die havenslaven, maar zijn ze wel voorbijgestreefd door PSV waar ik eigenlijk een grotere hekel aan heb. Feyenoord is ten minste nog een club, dat Eindhovense is niets meer dan een gesubsidieerd zooitje.....

En niet verrassend. Want ookal riep men dat de prio lag bij verdedigers....waar komen ze als eerste mee aanzetten? Maher en Schaars.... wéér geen verdedigers.

Als ze echt serieus zouden zijn geweest hadden ze eerst Van Dijk binnengehaald......

20-06-2013 21:04

IamLegend +2

een Ajacied die een 010 shirt gedragen heeft is nog veel erger...Die Ajacied kennen we allemaal...

20-06-2013 21:11

Cello +52979 moderator

Dat is helemaal waar. Maar er zijn ook maar weinig ajacieden, die dat uiteindelijk vergeven wordt/is geworden.

20-06-2013 21:29

Centario +0

Duarte is ook een Rottuhdammert

20-06-2013 22:01

IamLegend +2

Word er een live wedstrijd gespeeld ofzo? damn wat een reacties...

20-06-2013 20:50

Marokko_Ajax +0

Dit is echt balen!! Komop man, laat m niet naar psv gaan joh...

20-06-2013 20:33

Alexander40 +6114

Filmpje bekeken, maar heb niet het niveau van ajax gezien. Aannames nog niet goed genoeg, weet niet voor hij de bal krijgt wat het vervolg moet zijn en speelt 2 tempo's te laag. Uitblinker bij Heracles maar zal flink moeten verbeteren om bij ajax in de basis te komen. Twijfelgeval en bij twijfel niet doen.

20-06-2013 20:29

Cello +52979 moderator

Ja.... maar wacht even!.
Je moet de situiatie niet 1-op-1 kopieëren op Ajax. Dat is niet eerlijk. Al was het maar omdat het niveau van de spelers om hem heen een stuk minder is èn omdat bij Ajax natuurlijk ook heel anders gebald wordt en waar de spelers veelal direct weten hoe je de ander moet inspelen of hoe de ander gaat lopen. In vooral in dat aspect blijkt duidelijk het verschil in kwaliteit, want die aspecten zijn veel minder bij Heracles ingebakken dan bij Ajax.

Als je een Messi bij Ajax (en al helemaal bij Heracles) zou neerzetten, dan zou hij natuurlijk de ster zijn en de uitblinker....maar als de anderen hem niet begrijpen, verkeerd aanspelen of zij lopen verkeerd dat ie nooit de bal goed kwijt kan.....dan uiteindelijk zal ook Messi een hele kluif hebben in Almelo. En ook hij zou dan uiteindelijk 2 temnpo's te laag gaan spelen, want uiteindelijk bepaalt het team het tempo en ritme en niet het individu.

Eigenlijk als je het puur op jouw kritiekpunten bekijkt had je dit stukkie ook over de Schöne in zijn NEC tijdperk kunnen zeggen....of niet dan?.

Hoe dan ook. Wat er ook gebeurt, als ie komt zal ik hem steunen en hoort hij voorlopig het voordeel van diezelfde twijfel te krijgen èn zeker niet na een paar wedstrijden afgeserveerd te worden.

Verder, maar daar had jij het dan niet over, verwacht ik dit seizoen wel degelijk ook een rol voor de door menigeen hier afgeserveerde Tobias Sana. Ik heb het voorgevoel, dat hij, nu dat ie uitgerust aan het seizoen kan beginnen, wel eens de verrassing bij Ajax kan gaan worden. Inmiddels is die allang geacclimatiseerd.

20-06-2013 20:46

AjaxfanRuben +223

Ik moet heel eerlijk zijn dat ik allemaal vooroordelen had over Lerin Duarte, zonder dat ik hem ook maar 3 volle wedstrijden heb bestudeerd. Ik keek net een filmpje met allemaal acties van hem en daar kan je zeker wel uit concluderen dat hij heel aardig kan voetballen. Stel hij komt net als Schöne een beetje tussen de bank en de basis 11 in, is het vrijwel risicoloos. Valt hij tegen heb je altijd nog Serero en Schöne die op de plek van Eriksen neerzetten. Daarbij heb ik gelezen dat Duarte heel aardig ballen kan afpakken en een echt bijtertje is. Kan dus ook als voetballende verdedigende middenvelder spelen dus, lijkt mij.

Voor de geïnteresseerden, hier het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=jU0qPWnKK04

20-06-2013 20:26

Rattaplan +0

Ben hier heel blij mee, deze jongen is veel te licht en kan echt Eriksen niet vervangen! Heb veel meer vertrouwen in de eigen jeugd of desnoods Fischer op die plek (is twee klassen beter). Als je jong nl ziet en moet aanzien dat maher daar echt niet kan uitblinken dan mag ajax daar noooiiit zoveel geld voor betalen. Zwaar overschat dribbelaartje. Ben blij dat ajax dit soort gok aankopen niet meer doet. Psv laat Lens gaan en wordt met maher echt niet sterker!

20-06-2013 20:13

Rattaplan +0

Ben hier heel blij mee, deze jongen is veel te licht en kan echt Eriksen niet vervangen! Heb veel meer vertrouwen in de eigen jeugd of desnoods Fischer op die plek (is twee klassen beter). Als je jong nl ziet en moet aanzien dat maher daar echt niet kan uitblinken dan mag ajax daar noooiiit zoveel geld voor betalen. Zwaar overschat dribbelaartje. Ben blij dat ajax dit soort gok aankopen niet meer doet. Psv laat Lens gaan en wordt met maher echt niet sterker!

20-06-2013 20:08

boye04 +0

BREAKING NEWS!:

AFCAHeadlines meldt dat Ajax en Heracles opnieuw in gesprek zijn over Duarte en dat Castillion in de deal betrokken wordt.

20-06-2013 19:18

Bobo het Konijn +0

Ik ben benieuwd, zal nog een lastige onderhandeling worden tussen Overmars en Smit, de start even terug was een valse. En het afhaken van Ajax voor maher, je zou meer moeten weten om het te beoordelen. Zouden ook geen makkelijke onderhandelingen met AZ zijn geweest. Wel heel erg jammer. Zie Maher nog naar het buitenland vertrekken.

20-06-2013 19:32

ajaxminimax +5471

Onbegrijpelijk is dit! Zo'n talent moet je altijd halen. Je kan er alleen maar aan verdienen. Hoe dom kun je zijn!

20-06-2013 19:10

GregNeck +0

Gewoon een hele goede speler die ze een duwtje in de richting van PSV geven. Ajax geniet zijn voorkeur en we maken er geen gebruik van. Zeker met het waarschijnlijke vertek van Eriksen en De Jong vind ik het echt onbegrijpelijk dat ze Maher niet kopen voor dat geld. Het is een investering. Hij vraagt geen absurd salaris en met een latere doorverkoop levert het alleen maar geld op uiteindelijk. Een typische Ajax-speler waarvoor iedereen graag naar het stadion komt. Hoop dat hij nog even wacht met z'n keuze en dat hij alsnog komt als er geld binnen is gekomen via Eriksen, De Jong en Alderweireld.

20-06-2013 19:04

Alexander40 +6114

Overmars heeft hem afgebeld dus maher zal geen interesse meer hebben. Dit gaat dus niet gebeuren. Accepteren dus en vooruit kijken. Veel mensen vergissen zich in het talent bij ajax. Die zijn geen 17 meer zoals vroeger en dus veel meer in staat om er snel te staan.

20-06-2013 19:09

GregNeck +0

Onbegrijpelijk...

20-06-2013 18:57

Robinjo1988 +1

Wat een paniek weer zeg! Het is elke keer hetzelfde in de zomerstop! Ik word er echt moe van! Bijna 500 reacties hier omdat Maher niet komt. Lachwekkend!

Nu wordt Overmars weer bekritiseerd terwijl het de verantwoordelijkheid is van het hele TH. Die gasten hebben meer voetbalverstand dan wij allemaal bij elkaar.

Heb verdomme nou eens vertrouwen in die gasten!

20-06-2013 18:40

L8 +0

Als ik voor mij zelf praat, ik heb zeker vertrouwen in de mannen. Ik snap alleen niet waarom ze Maher laten lopen voor dat bedrag. Voor dat bedrag wilden ze wel Van Ginkel halen, terwijl Maher aanzienlijk beter is.

Betekent echter niet dat alles wat zij doen ook direct goed is en we het maar blindelings moeten accepteren. Als je dan een keer kritiek levert ben je direct een Psver of heb je er geen verstand van. Dat is pas lachwekkend.

20-06-2013 18:42

Robinjo1988 +1

Als je vertrouwen in ze hebt snap je ook waar ze mee bezig zijn.

Er wordt pas gekocht en er verkocht wordt. Lijkt me duidelijk toch?

Bovendien hebben we een rechtsbuiten nodig.

20-06-2013 18:48

joeph. +0

balen! balen! balen dit. dan zit er maar 1 ding op....
psv genadeloos afmaken in de ArenA!

20-06-2013 18:27

Alexander40 +6114

Tuurlijk. Psv was vorig seizoen 2 x kansloos tegen ajax. Dat halen ze nooit in 1 seizoen in. Psv is geen concurrent volgend seizoen. We moeten meer oppassen voor 010 want daar blijft iedereen en is de jeugd een jaar ouder.

20-06-2013 19:02

Cello +52979 moderator

En met Maher uit beeld inmiddels, mag Ajax, zou het werkelijk serieus zij wbt Duarte ook wel opschieten. Immers Peter Bosz, zijn inmiddels oud-trainer, gaat dus aan de slag bij Vitesse en het gebeurt wel vaker, dat een trainer één of meerdere spelers wil meenemen naar de nieuwe club. Dus ja, als je als Ajax serieus bent geïnteresseerd, dan zal je wel moeten handelen, want anders kan het zomaar zijn, dat Duarte straks zijn trainer achterna gaat......

20-06-2013 18:20

Melvin01 +1

Mensen ga nú eens op een volwassen manier met elkaar een discussie aan, ipv elkaar uit te schelden of persoonlijk te worden. Kom met goeie argumenten en anders niet mee doen! Het moet toch niet zo zijn dat je voort geen fatsoenlijke discussie kunt voeren? Dan blijft het tenminste een beetje leuk op deze site.

Alvast bedankt

20-06-2013 18:14

Heroisch +0

Eriksen gaat denk ik bijtekenen...Alleen Toby en Vermeer gaan denk ik weg. Prioriteit ligt bij rechteraanvaller en eventueel nog een RCV.
Volgend jaar worden we alleen maar nog beter... daar kunnen de aankopen in Eindhoven niets aan veranderen. Gaat nog wel een tijdje duren voordat ze het daar op de rails hebben. Maher kan de kar daar niet een heel seizoen trekken.
Prima beleid...er is nog niemand verkocht...ook nog geen aankoop nodig...vertrouwen in het kampioensteam.

20-06-2013 17:09

SiemDeWit +0

Wow, wat is er gebeurd? is Ajax falliet? heeft Messi niet getekend omdat het regende in Amsterdam?
mensen maak jullie toch niet zo veel zorgen.
het gaat maar over Maher.
inderdaad een ERG leuke speler, maar alles behalve wereldklasse.
voor hem 10 andere alternatieven, ben benieuwd of & wat er gaat gebeuren.

anyway, 4 op een rij, gaat sowieso wel goed komen met een baas van een coach als Frankie!

20-06-2013 17:07

vincent_DV +107

Ik snap ook niet helemaal waarom iedereen zo raar doet..

Als Alderweireld weggaat mag Ajax volgens de supporters geen vervanger halen, want dat is zogenaamd niet volgens het nieuwe beleid, Maar als Eriksen weggaat en er ergens in Nederland een leuk spelertje op zijn positie speelt, moeten we ineens veel geld gaan betalen...beetje Naïef vind ik dat.

Maar er moet wel op twee posities wat bij komen vind ik, rechtsbuiten sowieso. En ik denk dat aankopen wel in het nieuwe beleid hoort, gerichte aankopen wanneer de jeugd het niet kan opvangen, alleen bij het woord `aankoop` worden mensen hier soms al gek.

20-06-2013 17:16

VierdeSter +1

Even voor de goede orde.. Ajax verlegt haar interesse naar flankspelers, dat geeft dus aan dat Siem de Jong blijft (naar alle waarschijnlijkheid) en dat Victor Fisscher op het middenveld zal komen te spelen.

Als Ajax Chaldi weet te contracteren denk ik dat de posities sterker zijn bezet ten opzichte van vorig seizoen. Al denk ik wel dat Maher perfect op ons middelveld zou kunnen renderen.

20-06-2013 16:11

denny +0

Eindelijk iets verstandigs, nu Duarte Halen en hebben we weer 6 miljoen bespaart, Laat Maher maar lekker naar pisvee gaan.

20-06-2013 16:06

Meesmuijres +0

Iedereen is blij met de lijn Cruijff, maar bijna iedereen vindt het ook gek dat Ajax niet de volle hoofdprijs voor Maher betaald, beetje tegenstrijdig :-p

20-06-2013 15:54

033AFCA +144

De pannekoek van de week: Marc Overmars!
ik sta volledig achter het beleid dat er nu gevoerd word, maar een speler als maher afbellen? kom op he

20-06-2013 15:49

bazza25 +1

oei een speler als maher :s
Dat jochie gaat zulke verwachting die supporters als jou hebben nooit waarmaken

20-06-2013 15:53

033AFCA +144

maher eerder als duarte

20-06-2013 16:12

Cello +52979 moderator

Dat weet je natuurlijk ook nooit.
Het waarmaken van een verwachtingspatroon heeft niet alleen te maken met technische kwaliteiten, maar meer nog met psychologische aspecten en kwaliteiten.

En wbt verwachtingen en ze waarmaken?. Wie waren bij Jong Oranje zogenaamd de grote mannen in de selectie?. Strootman en Maher. Die zouden Oranje aan de hand nemen.....maar beide hebben hun stempel (afgezien van een paar leuke momenten) nooit waar kunnen maken....

En dan op Maher te betrekken. Die moet dan wel dé man gaan worden bij PSV?. Een PSV waar wellicht ook Strootman nog vertrekt?. Waar ook Toivonen nog vertrekt?.
Dan mag ie straks met Wijnaldum, die ook al redelijk wisselvallig speelt en mogelijk Stijn Schaars (waar PSV zich ook voor gemeld heeft) en die afgelopen seizoen veel geblesseerd was het gaan doen?.

Toch ook raar, dat Lens en Mertens (zo goed als) vertrokken zijn, geld opgeleverd hebben, waarvan gezegd wordt dat de vervangers al in huis zijn (Narsingh en Depay) en dat men dan toch eerst achter Maher en naar nu blijkt ook Schaars aangaat...... en nog steeds niet verdedigers binne heeft gehaald. Bruma, die ook al niet regelmatig bij HSV speelde, is nog steeds niet binnen. Virgil van Dijk, ook een genoemde optie, gaat zo goed als tekenen in Glasgow bij Celtic.
Tsjah... gaan ze dan voor Van der Hoorn?. Van der Hoorn in het centrum met Bruma?. Tsjah... Van der Hoorn is meer ene type a la Derijck als je het mij vraagt.

Per saldo wordt PSV denk ik niet echt beter, eerder minder.....ondanks de komst van Maher, Schaars, Bruma en wie weet Van der Hoorn.

En officieel is nog niemand vastgelegd.

20-06-2013 16:33

bazza25 +1

ja alleen is het afbraak risico een stukkie kleiner he slimmerd.. pff wordt moe van deze mensen..

20-06-2013 16:42

jarenfan +5

Mee eens,die spelers komen niet elke dag langs
Voor deze prijs.

20-06-2013 15:59

Cello +52979 moderator

Hebben we met zn allen wel eens stilgestaan, dat Maher misschien (ookal lijkt het mij als ajacied bijna onmogelijk, maar dan toch), bij Overmars heeft aangegeven, dat PSV zijn voorkeur heeft??.

En dat dat Overmars heeft doen besluiten om èn Sigi Lens te melden dat ie het afblaast èn AZ om dezelfde reden heeft afgebeld???.

Want dat kan natuurlijk ook nog hè?. Dat Maher zelf PSV boven Ajax stelt.

En zolang Maher zichzelf daarover publiekelijk niet heeft uitgelaten, behoort het wel tot de mogelijkheden. En op het moment dat hij dat zou hebben aangegeven, heeft verder praten/onderhandelen ook geen zin.

Ik vraag me sowieso af òf praten en onderhandelen wel zin heeft als iemand niet zijn voorkeur duidelijk heeft gemaakt.... want voordat je het weet ben je wekenlang bezig met een speler, denk je kans te maken en dan blijkt zijn voorkeur ergens anders te liggen en ben je wekenlang bezig geweest vóór eigenlijk helemaal niets!.

En dan zou je alsnog na veel verspeelde tijd op zoek moeten met een alternatief.....
Steek dan je tijd idd maar in een speler, die absoluut en ontegenzeggelijk wèl zijn voorkeur voor Ajax heeft uitgesproken......en niet wazig doet om maar vooral niet een deur voor zichzelf ergens dicht te gooien.

Maar misschien, heel misschien, heeft deze houding misschien juist wel averechts gewerkt, daar waar het Ajax betrof. Ik denk dat wanneer Maher 'gewoon' publiekelijk zijn voorkeur voor Ajax had uitgesproken dat dan misschien al de deal rond zou zijn geweest.

20-06-2013 15:32

Wimmel +1

Waardeloze poll? Waarom geen optie erbij als:

Wat vind jij er van dat Ajax is afgehaakt voor Maher?
- Goed
- Goed, want er is nog niemand verkocht
- Slecht, want we moeten hem sowieso halen, ondanks wie er nog verkocht wordt

20-06-2013 15:25

boye04 +0

Laat hem dan lekker naar PSV gaan. Daar hebben ze nog steeds dezelfde kut verdediging en alle bepalende spelers vertrekken. Lens, Mertens en Van Bommel zijn al weg en Strootman en Toivonen zullen wel spoedig volgen. Al heb ik net wel gelezen dat Maher vandaag met PSV gaat praten en als het hem niet bevalt dan is een jaar AZ ook een optie. Zal hij dan toch willen wachten op Ajax, ook al is het een jaar?

20-06-2013 15:24

Cello +52979 moderator

Zoals ik eerder al aangaf..... ik denk dat Ajax afhaakt, omdat het kamp Maher, in het byzonder Maher zelf, niet aangeeft waar zijn voorkeur ligt.....

Denk dus, dat men bij Ajax daarop heeft gezegd, dat men niet al haar tijd gaat steken in misschien wel moeizame onderhandelingen met AZ en dan weken later achter het net vist, omdat dan uiteindelijk Maher zijn voorkeur ineens wel voor de andere club uitspreekt.

Denk dat Ajax zich niet wil laten gijzelen in dit soort taferelen. want loopt het slecht af, dan heb je veel tijd verspeeld en moet je alsnog op zoek naar een alternatief en wie weet is de nummer 2 op het lijstje dan na verloop van tijd ook onhaalbaar omdat dan een ander je al is voorgeweest.

Denk dat Overmars heeft verlangd, dat Maher zijn voorkeur zou uitspreken alvorens verder te gaan. Dit heeft ie òf niet gedaan òf hij heeft aangegeven meer te voelen voor PSV.

En dan ga je als Overmars heel terecht verder kijken......

20-06-2013 15:40

Adrianus +0

Bijna iedereen is lyrisch over Maher maar toch vraag ik me af waar dat vandaan komt. Afgelopen seizoen ging het iets minder met AZ maar was hij nou degene die het voortouw nam? In een goed voetballend team doet hij het goed maar als het team minder draait speelt hij ook meteen minder. En hoe reageert zo'n speler als hij net zoals Janssen of El Ham eens op de bank komt te zitten? Qua techniek/tactiek is hij super maar mentaliteit en loopvermogen komt hij in mijn ogen te kort. Laat hem maar lekker naar pisvee gaan.

20-06-2013 15:22

L8 +0

Az draaide slecht inderdaad, maar door toedoen van hem en Altidore zijn ze uit hun dal geklommen. Dus ja hij heeft de club op zijn schouders gehad en dat op 19 jarige leeftijd. Dat getuigd juist van een goede mentaliteit.

20-06-2013 15:36

Rdk1983 +4

Als Siem jaar blijft hebben we met Poulsen en Schøne best een degelijk middenveld. Schuiven ze Fischer naar achter en met Serero en Klaassen heb je wel een degelijke back up.

20-06-2013 14:46

RobertoStrife +2

Verrassend en jammer.

Maar tegelijkertijd niet dramatisch, we hebben genoeg vervangers op het middenveld en PSV koopt de afgelopen 3 jaar telkens de "sterkste" spelers, maar wordt geen kampioen.

Ajax wordt dat nu 3 jaar op rij wel zonder grote aankopen.

20-06-2013 14:44

Cello +52979 moderator

Eigenlijk is deze soap, want zo kan je het inmiddels wel noemen, met de dag onoverzichtelijker geworden. Eigenlijk begon het met Maher zelf, die tegen iedereen zei, die het wilde horen, dat ie weg wilde bij AZ, maar niet naar het buitenland en dus alleen naar een Ajax of PSV. Welk van de twee??. Dat liet hij in het midden, want zo ver zou het nog niet zijn en zijn voorkeur wilde ie ook niet uitspreken. En dat deed hij nog steeds niet tot gisteren. Zelfs vandaag niet.

AZ wist te melden, dat niemand, dus ook Ajax niet, zich had gemeld voor Maher. Sigi Lens wist wel van interesse van Ajax zijde en had met hen gesproken. Intern bij Ajax, zo werd ook gemeld door AS afgelopen week, zou men al weten, dat Maher dus een voorkeur zou hebben voor Ajax en dat er zelfs al een overeenkomst zou zijn met de speler. Dit werd weer ontkent door Sigi Lens, die alleen sprak van interesse.

Tot vandaag bleef Ajax officieel zwijgzaam over de situatie Maher. En nu zou dus Overmars aan de Telegraaf hebben gemeld, dat men zowel AZ als Maher heeft afgebeld. Op de site van Ajax zelf meldt men nog helemaal niets. En waarom zou Overmars AZ afbellen als men dus volgens AZ nog niet eens zich gemeld hadden?.
Vervolgens gaat de Telegraaf, die toch echt zelf zeggen, dat Overmars dit alles aan hen had gemeld, verder met speculeren. Want zo zegt men..... er wordt verwacht dat De Jong blijft en dat zou wel eens de reden kunnen zijn, dat men van Maher afziet.

Wat we dus hebben is een quote van Overmars mbt Maher èn dat Overmars zou zeggen, dat men andere keuzes gaat maken. Maar een beetje zichzelf respecterende journalist vraagt dan door en wil weten wat voor andere keuzes dan. Een beetje journalist wil dan weten hoe het komt dat men bij Ajax denkt dat De Jong blijft. Een beetje journalist vraagt dan door aan Overmars hoe hij dan een vertrek van Eriksen wil gaan opvangen?.

Van al dit lees ik niets terug. Het enige dat dan weer komt is dat men geïnteresseerd zou zijn in vleugelspitsen. Zou zijn. Dus weer speculatie. En dat vind ik persoonlijk weer vreemd.

Maher zou men afgebeld hebben. Maar... waarom dan wel bieden op een Duarte, waarom dan wel een poging ondernemen om Van Ginkel te halen?. Zijn toch echt geen vleugelspitsen.

Ik heb het vermoeden, dat de Telegraaf mogelijk sinds de revolutie van Cruijff helemaal niet zo goed ingevoerd meer is bij Ajax. Misschien hebben ze via Cruijff en dan Jaap de Groot en Valentijn Driessen nog wat ingangen op niveau van de bestuursraad en de rvc, maar ik denk dat het allemaal wat minder wordt als het gaat om technische zaken. Denk dat ze het moeilijk hebben om daar een voet tussen de deur te hebben/krijgen. En dat er daardoro veelal gespeculeerd wordt.

Het meest vreemde vind ik dus dat men wel weet te melden dat Overmars gezegd zou hebben, dat ie Maher en AZ heeft afgebeld, maar dat dan op in mijn ogen logische vragen als 'wat dan wel?", "wie dan wel?", niet echt antwoord komt. Ja nog meer gespeculeer....

Maar goed. Laten we er vanuit gaan dat de Telegraaf het iig goed heeft wbt het afbellen van Maher en AZ. Dan zou binnen no-time Sigi Lens òf Maher dus naarbuiten kunnen komen met zijn voorkeur en dus dat ie een voorkeur heeft voor PSV. Immers Ajax zou de deur hebben dichtgegooid en ja dan blijft er toch maar 1 club nog over.

En als dat lang duurt kan je je afvragen òf überhaupt PSV wel zijn voorkeur genoot.

Verder realiseren velen zich niet, dat Overmars helemaal niets op eigen houtje beslist wbt aan- en verkopen. Dat gaat altijd in overleg met het TH en zelfs dan heeft hij geen doorslaggevende stem daar waar het technische aspecten betreft... zou het alleen kunnen zijn, dat hij een veto heeft daar waar het om uiteindelijke transfersommen gaat èn dan vooral als het te hoge transfersommen gaat. En bij de naar verluidt 7,5 mio waarover recent bij Maher werd gesproken zal ie niet ene veto uitspreken, want de grens ligt al sinds Martin Jol er was op 8 mio.
Dan zou je kunnen opmaken, dat AZ toch en hoger bedrag eist en dat dat een reden voor blokkeren is geweest.

Hoe dan ook. Overzichtelijker is het niet geworden door deze berichtgeving. Het wordt ook nog nergens bevestigd, ook niet op ajax.nl.

20-06-2013 14:28

Hillie99 +0

Jammer, er zal ongetwijfeld een gedachte achter zitten. Ik zie Maher graag bij Ajax als aanvulling op de selectie bovenop Eriksen en De Jong niet eens als vervanging. Dan kun je in de EL of Cl een keer overwinteren...Beleid heeft tot nu toe goed uitgepakt maar goed missers zitten er ook tussen alleen de missers van dit beleid kosten 3 ton (Sana) en geen 16 miljoen.
Maar met de Sana's van deze wereld ga je ook europees geen potten breken.
Ajax schijnt geïnteresseerd te zijn in Van Ginkel en CHadli..leek Maher een reëlere optie?!

20-06-2013 14:13

nolive_ajacied +0

Misschien kunnen we de Zeeuw terughalen als Siem vertrekt en Klaassen is denk ik wel kaar om Eriksen te vervangen.We hebben toch niet voor niets in onze jeugd geïnvesteerd nu moeten we ook niet bang zijn om wat spelers door te schuiven toch?

20-06-2013 14:07

leazi +0

Wat vinden jullie van deze optie:

Fischer naar het middenveld en een FITTE GEMOTIVEERDE Boerrigter weer op zijn vertrouwde linksbuiten positie?

20-06-2013 13:48

mvdk +44249 moderator

Een Boerrigter in vorm (zoals in zijn eerste jaar) zie ik graag.

20-06-2013 13:50

bremovic +2213

Ajax hoe dom kun je zijn,hier ga je zoveel spijt van krijgen,maar goed ze hebben liever duarte die kwalitatief veel minder is.

20-06-2013 13:44

L8 +0

Heeeeeeeeuj, we zijn in ieder geval de rijkste club van Nederland! Liever miljoenen op de rekening, dan op het veld niet?

20-06-2013 13:26

leazi +0

Wij zijn geen koopclub zoals een psvee dat is.

Laat die eindhovenaren maar kopen wat ze willen.
Zorgen dat het een goed ingespeelde team word is een ander verhaal.

20-06-2013 13:38

L8 +0

Ik maak nergens de vergelijking met Psv.

20-06-2013 14:20

leazi +0

Ik heb eens zitten nadenken....

Kan het niet zo wezen dat Maher nog een jaartje bij Az blijft spelen en daarna naar ons Ajax komt voor rond de 5 Miljoentjes?

20-06-2013 13:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.