Matig Ajax speelt gelijk tegen RB Leipzig

door Melle Goekoop 546

Bron Ajax Showtime

Matig Ajax speelt gelijk tegen RB Leipzig

door Melle Goekoop 546

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Ajax heeft het trainingskamp in Oostenrijk afgesloten met een gelijkspel tegen RB Leipzig. De Amsterdammers speelden een matige wedstrijd, maar waren vroeg op voorsprong gekomen dankzij Dusan Tadić. In de tweede helft maakte Christoffer Nkunku de gelijkmaker voor de Duitsers.

Voorafgaand aan de wedstrijd was er een minuut stilte voor de overleden Noah Gesser. Ajax begon met de waarschijnlijk beoogde basiself tegen de Duitse club. Maarten Stekelenburg begon op doel en daarvoor stonden Noussair Mazraoui, Jurriën Timber, Lisandro Martínez en Nicolás Tagliafico. Voor de Argentijnen waren dit de eerste minuten voor Ajax in de voorbereiding.

Op het middenveld speelde Ten Hag met Daley Blind en Ryan Gravenberch in de controle, terwijl Davy Klaassen de meest aanvallende middenvelder is. Voorin kreeg nieuweling Steven Berghuis zijn eerste basisplaats, die werd bijgestaan door Sébastien Haller en aanvoerder Dusan Tadić.

Ajax kwam al vroeg in de wedstrijd op voorsprong. In de vierde minuut wist Mazraoui Tadić te vinden in het zestienmetergebied. De Serviër twijfelde niet en haalde hard en beheerst uit: 0-1. Na het goede begin werd het spel van Ajax tijdens de eerste helft minder en kwam RB Leipzig steeds beter in de wedstrijd te zitten.

Lisandro Martinez, Nicolas Tagliafico, Davy Klaassen en Sébastien Haller bleven achter in de kleedkamer na de eerste helft en werden vervangen door Perr Schuurs, Devyne Rensch, Victor Jensen en David Neres. Acht minuten na de rust viel dan ook de verdiende gelijkmaker voor de Duitsers. Een goede actie van Amadou Haïdara zorgde ervoor dat Christoffer Nkunku op Stekelenburg af kon gaan. De Fransman omspeelde de Oranje-international en zette Leipzig weer op gelijke hoogte. Een paar minuten later kwam Ajax goed weg, toen de 2-1 van Leipzig werd afgekeurd wegens buitenspel van Kevin Kampl.

Ajax had het lastig gedurende de rest van de tweede helft en creëerde weinig kansen. Ook in de passing ging er veel mis bij de Amsterdammers. RB Leipzig kreeg nog de nodige kansen, maar wist deze niet af te maken. De oefenwedstrijd tegen de Duitsers was de laatste van het trainingskamp in Oostenrijk. Op 7 augustus kan Ajax de eerste prijs van het seizoen pakken, wanneer er met PSV wordt gestreden om de Johan Cruijff Schaal.

Lees meer over:
Plaats reactie

mvdk +44250 moderator

We missen Antony en Alvarez ook nog he. We zijn nog niet helemaal compleet. Duidelijk is wel dat er nog flink olie bij moet

01-08-2021 14:53

DaNaRWaL +4353

Oefenpotjes zeggen vaak niet veel omdat er nu eenmaal veel geëxperimenteerd wordt. Rustig aan, komt allemaal goed

01-08-2021 09:33

JaapStam +137526

Met Haller de Champions League in gaan kan gewoon niet. Schuurs kwam overduidelijk weer te kort achterin, dan laten ze Alderweireld zo makkelijk lopen naar Qatar, dom!!!

01-08-2021 09:26

BillSplate +9718

Alsof je 10-15 miljoen gaat uitgeven voor hem. Dit is veel te veel voor een 32 jarige speler. Tuurlijk laat je hem dan gaan.

02-08-2021 00:04

Ferd +38581

wat moet dit erg zijn voor Michael Scofield en Trekvaaksjaak. Een slechte wedstrijd en geen enkele mogelijkheid om Alvarez de schuld te geven. Sterker nog, met Alvarez had de 1-1 niet gevallen want die had zich niet zo simpel van de bal laten zetten.

01-08-2021 04:37

DaNaRWaL +4353

Ajax blijft simpelweg nog steeds te sterk afhankelijk van een aantal spelers, daarom snap ik ook niet dat iedereen maar roept dat we moeten verkopen. Je basis moet minimaal 15/16 spelers bevatten anders ben je op de helft van het seizoen de lul. Niemand meer weg en als er eentje weggaat, dan haal je een directe versterking op die positie. Nu een Linksbuiten/ spits er nog bij en je hebt het op orde.

01-08-2021 09:37

Kingoffdatoilet +17243

Met Alvarez was het echt niet beter geweest.

01-08-2021 11:46

Nick14 +25889

De verkapte psv'ers komen Alvarez weer verdedigen.

01-08-2021 13:45

Ferd +38581

haha, verkapte PSV'er, die is goed zeg van een trollende kakkerlak

02-08-2021 05:11

Nick14 +25889

Lol, feyenoorders zouden net als jij opgewonden raken van een 'harde werker' als Alvarez.

02-08-2021 14:14

Ferd +38581

en nickie, daar ga je dus de fout mee in. Lezen kan je blijkbaar niet want ik schrijf toch duidelijk dat ik geen Alvarez fan ben. Even beter opletten wijffie.

03-08-2021 05:32

brullie +7046

@Ferd
😂😂😂

02-08-2021 07:12

Henkjanklaas +20657

Hoewel een oefenpotje en een momentopname wil ik toch naar voren brengen dat ajax nog niet het niveau haalt dat vereist is voor het CL bal. Om te voorkomen dat we opnieuw niet door de groepsfase komen moet er toch echt nog een extra kwaliteit inpuls komen.
Nogmaals een oefenpotje zegt vrij weinig maar toch mis ik nog bepaalde absoluut noodzakelijke facetten in ons spel. De nodige power, energie, diepte, snelheid van spelen in die diepte.
Te veel spelers die in de bal willen komen. Eigenlijk heb je alleen Klaassen die dat diep gaan redelijk goed beheerst.
Aan de kant van keepers ben ik er niet gerust op dat we een keeper hebben van CL niveau. Ik hoop dat ik er naast zit.
Voor de eredivisie is het altijd prima hoewel PSV op de loer ligt, maar we willen toch CL successen? Dan is de huidige kwaliteit nog onvoldoende.

01-08-2021 04:09

bjhessels +111

Nogmaals een oefenpotje zegt vrij weinig ... en vervolgens kom je met allerlei conclusies

01-08-2021 08:22

Henkjanklaas +20657

Je hebt daar een punt. Maar ik mag toch de voorzichtige conclusie trekken dat we voor CL niveau bepaalde karaktereigenschappen missen zoals snel diepte zoeken en voetballers die diep gaan. Die hebben we te weinig in de selectie. Eens ?

01-08-2021 08:57

Kingoffdatoilet +17243

Ik miste diepgang

01-08-2021 02:12

Knalpot +3625

Ik miste vermogen van de achterste 6 om het balletje bij de voorste 4 te krijgen.

01-08-2021 10:20

Kingoffdatoilet +17243

De voorste 4 staan stil en hebben geen snelheid en diepgang. Zodra de bal daarheen gaat is de enige andere weg terug. Verder wordt er veel te weinig aanvallend gecombineerd en wordt de bal alleen maar lang gepeerd op Haller. Laat Haller nou net geen bal aan kunnen nemen.

01-08-2021 11:20

Knalpot +3625

Ga jij dan eerst die 1e helft nog maar even terugkijken dan kom je wel tot een andere conclusie. Alle ballen gingen al terug of naar opzij voordat de voorste 4 uberhaupt maar in beweging konden komen. Lange ballen op Haller is ook zwaar overdreven, Steek heeft er denk 2 gegeven, Mazraui nog eentje en nog een stuk of wat mislukte passes van Blind. Nee dat je gisteren zo stroperig speelde heeft echt met de achterste 6 te maken.

01-08-2021 11:35

Kingoffdatoilet +17243

Dan kom ik tot de conclusie dat onze meningen wat verschillen van elkaar.

01-08-2021 11:47

Knalpot +3625

Knap dat jij in 12 minuten een hele helft van 45 minuten heb kunnen kijken.

01-08-2021 12:15

Kingoffdatoilet +17243

Jij gaat nog een keer de hele wedstrijd terug kijken als de wedstrijd al niet om aan te zien was? Een eerste keer is genoeg hoor.

01-08-2021 13:16

Knalpot +3625

Zouden meer mensen hier moeten doen, die leuteren in emotie maar wat af terwijl ze door het continu hier reageren tijdens de wedstrijd al de helft missen. Kun je wel een punt proberen te maken maar als daar geen zak van klopt reageer dan gewoon niet
De wedstrijd terugkijken zonder emotie dat scheelt sowieso al een slok op de borrel dus ja ik kijk vaker wedstrijden van Ajax ook 2x. Zelfs de wedstrijd tegen Tottenham heb ik nog een keer teruggekeken om te zien hoe het toch nog zo verkeerd is gegaan.

01-08-2021 13:34

Kingoffdatoilet +17243

Ik ben geen analist maar gewoon supporter. Twee keer een zaadpot kijken is echt zonde van de tijd. Ik kan redelijk een basale mening vormen na het kijken van een wedstrijd. Al is het zeker waar dat je na twee keer meer ziet dan de eerste keer. Overigens heb ik tijdens de pot ook niet veel hier gereageerd. Volgens mij hooguit 1 keer.

01-08-2021 13:44

Knalpot +3625

Ik heb het ook niet over jou specifiek maar in het algemeen, ik heb bij mezelf vooral gemerkt dat je in de emotie vlak na een wedstrijd de dingen heel anders hebt gezien en dat is niet zo gek natuurlijk daar ben je supporter voor. En verder ieder zn meug ik ben vaak geinteresseerd in de tacktiek die de tegenstander gebruikt tegen ons en hoe wij zelf daarop anticiperen.

01-08-2021 13:49

Ibuprobrimovic +4609

Schuurs liet zich ook weer te vaak makkelijk aftroeven hoor. Ik krijg bij hem het idee dat het een 'gevalletje veltman' wordt. Kan sterke wedstrijden spelen, maar je weet dat hij weer een onnodige domme fout kan maken. Prima voor op de bank, maar voor de basis komt hij voor dit ajax te kort

01-08-2021 00:26

Alexander40 +6114

We zijn nog niet klaar voor de competitie dat is duidelijk. Alvarez en Antony zijn er de komende tijd niet eens bij, Kudus geblesseerd ook niet en de Argentijnen moeten ook nog op sterkte komen. Volgende week tegen psv wordt lastig want die zijn wel al op volledig wedstrijdniveau. Als ik nu de toto zou moeten invullen dan wint PSV de jc schaal, denkt de media dat psv titelkandidaat nummer 1 is, komen wij in vorm vanaf september en worden we met gemak kampioen

01-08-2021 00:18

Ibuprobrimovic +4609

Aanvallend zit PSV wel op redelijk hetzelfde niveau als ajax, maar daarachter vind ik het op Max na niet veel meer hoor. V Ginkel en Pröpper hebben amper wedstrijden gespeeld en verwacht ik niet heel veel van. Götze voetbalt goed, maar het is altijd maar de vraag of hij fit is. Sangaré valt mij nooit zo op en Ihattaren mag niet meer meedoen.

Ajax is er niet minder op geworden. Hebben zelfs berghuis erbij en mogelijk nog een aanvaller. Ik denk dat vrijwel iedereen het er wel mee eens is dat ajax topfavoriet zal zijn

01-08-2021 00:35

JOHANisGOD +18498

En die Braziliaanse verdediger?

01-08-2021 00:41

Ibuprobrimovic +4609

Ramalho.. verdediger van salzburg. Een bekende van schmidt. Kan daar weinig over zeggen, maar tot nu toe zijn oude bekenden van Schmidt weinig succesvol gebleken

01-08-2021 00:45

PierreHeno +6530

Zahavi, Götze....weinig succesvol?

01-08-2021 02:31

Ferd +38581

Gotze continue geblesseerd dus ja, weinig succesvol

01-08-2021 04:38

PierreHeno +6530

Met gemak nog wel...toe maar.

01-08-2021 02:30

Alexander40 +6114

zeker, vorig seizoen 16 punten verschil en voorlopig is psv denk ik niet sterker. Zahavi of Luuk de jong is slechter dan malen, en mwene is veel slechter dan Dumfries, dus dat is op 2 posities achteruit. Ja, Dumfries gaat nog weg. Drommel is ongeveer gelijk aan hun keeper van vorig jaar. Houd je over Propper en dat kan een verbetering zijn van Rosario en die braziliaan achterin is iets beter dan Teze maar niet meer dan dat. Aardige speler maar geen wereldwonder. Van Ginkel was er vorig jaar al en kom niet met dat spelers beter worden (o.a. gakpo) want dat is bij ons ook zo (o.a. gravenberch).

01-08-2021 10:31

appeltje +116

Zou fijn zijn om in dit bericht ook de basiself, wissels en bank te zien

31-07-2021 23:55

Sjaakie +5815

Weinig lichtpunten gezien. Los zand en de meesten ook individueel onder de maat. Ben benieuwd of Ten Hag de zaak bijtijds op orde heeft.

31-07-2021 23:41

Freddy +11465

Het is makkelijk om hier commentaar te geven op Alvarez en Haller als pispaaltjes maar ik heb nu een aantal wedstrijden in de voorbereiding gezien en wat valt Haller tegen. De wedstrijden zowel tegen Bayern als Leipzig komt hij helemaal niet in het spel voor. Gaan we hiermee Europees wat presteren?

31-07-2021 23:15

NeeI +107930

Nee. Hier gaan we niets mee bereiken in Europa. Al helemaal niet als hij een koppel vormt met Klaassen, Alvarez terugkeert op t middenveld en we zonder dynamiek of snelheid in de voorhoede spelen.

01-08-2021 01:01

Msc +14160

Is fofana niks voor Ajax?

31-07-2021 23:12

ram +7283

Noem anders Messi nog even.

31-07-2021 23:49

AFCACruijff14 +162283

Zeg crew, wat is er met AS aan de hand? Zijn we weer terug zoals een paar maanden geleden toen je ingelogd bij je eigen berichten niet meer kan zien of er likes bij staan? En ook zijn de meldingen verdwenen van als je een like of een reply op je bericht hebt...
Het zijn first world problems, maar wel jammer voor deze site :P

31-07-2021 22:13

pieke +521

Maar hemel, dat je je druk kan maken dat je niet kunt zien of er likes bij je posting staat.

01-08-2021 00:17

Ferd +38581

als je 14 bent is het heel belangrijk

01-08-2021 04:39

EersteAanname +2198

Het is wat hè.

01-08-2021 00:32

PierreHeno +6530

Tja...wanneer je vooral op AS zit te posten om er zo veel mogelijk likes mee binnen te slepen...dan is dit inderdaad wel een serieus dingetje ja.

01-08-2021 02:35

AFCACruijff14 +162283

Ik had al wat huilie berichten verwacht, dus geen punt. Nee, ik hoef geen likes maar de waardering die je krijgt als je een goed bericht achterlaat is wel fijn en tot een week geleden werkte het gewoon dus het is jammer dat het nu niet meer werkt. Dat mensen als Pierre dat niet snappen doet me vrij weinig.

En als je een beetje begrijpend kan lezen had je ook gemerkt dat je niet meer kan zien dat je bent gequote, dus je kan dan geen leuke discussies meer voeren of je moet steeds handmatig checken of iemand nog op je heeft gereageerd. Maar dat zal Pierre ook wel niet snappen.

01-08-2021 13:13

Sunny +9559

Ik miste vandaag onze strijder, gatendichter, wegkopper, horzel, pain in the ass .... King Alvarez :-).

Het niveau was zwak tot matig, de opbouw verliep weer veel vaker over links en op rechts werd Berghuis nauwelijks in het spel betrokken.

Kan dan na vanmiddag en eerdere oefenwedstrijden de fabel de wereld uit dat het aan de gebrekkige techniek van Alvarez ligt waardoor ploeggenoten hem niet durven aan te spelen? Of is het na een matige voorbereiding voor sommige supporters nog te vroeg terug om te komen op hun veronderstellingen?

Dat er over rechts weinig wordt gecombineerd is natuurlijk al tijden zo en komt m.i. eerder doordat onze beste speler Tadic op links staat en met zijn persoonlijkheid en kwaliteiten automatisch eerder wordt aangespeeld dan bijv. een wisselvallige Antony en Neres.

31-07-2021 21:37

Oppermachtig +2877

Alle AS gekkies weer in paniek en schreeuwen om aankopen. Het is toch ook elk jaar hetzelfde hier hahaha!

31-07-2021 21:18

Nick14 +25889

Er zijn ook mensen die schreewen om een logische opstelling en een fatsoenlijke tactiek.

31-07-2021 21:22

Lullo +6104

Voor de wedstrijd vond volgens mij iedereen dit DE logische opstelling..

31-07-2021 22:19

Slang +14994

Maar niet in deze uitvoering, met Blind op dezelfde hoogte als Klaassen

31-07-2021 22:41

Knalpot +3625

Klaasen stond op dezelfde hoogte met Blind omdat ie alleen maar mee moest verdedigen omdat de ballen van achteruit gewoon niet bij de voorste 4 aankwamen.

01-08-2021 11:38

Noxin +15583

Ik heb fantastische voorbereidingen gezien waarna het in de echte wedstrijden totaal niet liep. En voorbereidingen waarin Ajax geen enkele wedstrijd tegen niet-amateur clubs won, maar voor het echie alles en iedereen aan gort speelde. Valt niks over te zeggen. Volgende week weten we pas hoe of wat.

31-07-2021 20:57

DeMeer1976 +3095

Slechte generale....

31-07-2021 20:55

Sunny +9559

Die is woensdag toch

31-07-2021 21:38

DeMeer1976 +3095

Ik bedoelde eigenlijk voor het hele seizoen. Een slechte voorbereiding van Ajax heeft vaak titels gebracht.

31-07-2021 21:53

flyingdragon +437

Als RB Leipzig op volle sterkte was waren we gemakkelijk weggetikt. Het is de voorbereiding maar komend weekend moet je er wel staan. Kijk je kunt bergen kritiek geven maar dit is wel de realiteit vandaag.

31-07-2021 20:21

Professor +11199

Ja het is voorbereiding maar je kan toch duidelijk zien dat we op een paar plaatsen duidelijk geen top zijn. Spits er zal toch echt een snelle creatieve spits bij moeten komen en op het middenveld moet er voetballend vermogen en creativiteit bijkomen. Hoop dat Kudus weer gauw fit is dat is een speler met extra kwaliteiten. En mocht Nico weggaan dan moet er echt een linksback bijkomen, want Blind en Martinez zijn absoluut geen linksback.

31-07-2021 20:17

hank bank +359

Soms denk ik dat het leuk zou zijn als Ajax een paar seizoenen geen prijs wint. Dan zijn we van al die 2019 succes kneuzen af die alles afkraken.

31-07-2021 20:15

Stoffel +18570

Of we zijn af van die mensen die elke vorm van kritiek wegwuiven want 18/19.

31-07-2021 20:54

hank bank +359

Leuk verhaal. Andersom 9 van de 10. Lekker door janken.

31-07-2021 21:05

DonQ +6024

Je spreekt jezelf gigantisch tegen knul. Volgens jouw redenatie zouden successupporters zich nu juist stilhouden. Immers, we hebben net de dubbel gewonnen en een kwartfinale EL gehaald. Waarom ben je zo van streek door kritiek. Zet er wat tegenover en licht positieve punten uit die jij hebt gezien deze wedstrijd.

31-07-2021 21:59

hank bank +359

Knul :’). Kritiek mag. Tijdens oefenpotjes is het zinloos.

01-08-2021 00:10

Nick14 +25889

De eeuwige positivo

Juli
"Neeeeeee geen kritiek geven, we zitten in de voorbereiding"

December
"Neeeeee geen kritiek geven, we zitten pas op de helft"

Mei
"Neeeeee geen kritiek geven, het was een zwaar seizoen voor de jongens"

31-07-2021 20:10

hank bank +359

Wat is jouw punt? Kritiek geven is makkelijk, altijd wel iets wat anders kan.

31-07-2021 20:13

Sampaoli +39261

Kritiek hoort bij een club met ambities. De ambities om te overwinteren in CL, om bij de beste 15 tot 20 clubs in de wereld te horen, om structureel de beste in Nederland te zijn. Dat sommige fans doorslaan in een kritische blik en onrealistische eisen hebben, is wat anders.

Wat daar juist niet bij hoort is alles met de mantel der liefde bedekken. Het oneindig verdedigen van Haller, een taboe op het bekritiseren van tactische keuzes van TH en zo zijn er nog zat onderwerpen.

31-07-2021 20:20

Ferd +38581

er zit een verschil tussen gezonde kritiek en azijn zeiken. Er zitten hier een paar notoire azijnzeikers die zelfs bij een 9-0 overwinning op Manchester City in de CL finale nog commentaar zullen leveren.

01-08-2021 04:43

hank bank +359

Oneindig verdedigen haller :’). Die gozer is er net. Het feit dat je eindigt met er zijn nog zat onderwerpen zegt genoeg.

01-08-2021 07:41

Cello +52979 moderator

@Nick_Lmns

Maar ondertussen in mei wel met de schaal en de beker staan. Beide de enige echt realistische doelen van de club.
En ja tuurlijk....ook zover mogelijk komen in de CL en of EL is een doel, maar tegelijk een minder realistisch te verwezenlijk doel. Al helemaal als het om winnen van een Europese prijs gaat. En als dat dan niet lukt òf minder goed lukt als vooraf gehoopt dan nog is het geen drama seizoen oftewel een slecht seizoen als je aan het eind toch met de schaal en de beker staat!.

31-07-2021 20:16

Sambavleugels +18734

Een titel is mij niet zoveel waard als ik elke zondag naar matig voetbal kijk. Nu chargeer ik uiteraard, maar ik wil Ajax onderscheidend zien voetballen. Niet gewoon zoals de rest. Ik ben niet van voetbal gaan houden door de lichtblauwe teletekstkleur van de tussenstanden, maar door de filosofie die Ajax uitdraagt. Daarnaast moet je groot dromen. Ook dat is Ajax. Geen genoegen nemen met het minimum maar gaan voor het hoogste. Wat is de zoveelste titel waard als je er telkens Europees uit vliegt tegen gelijkwaardige of mindere ploegen? Honderd keer liever een tweede plaats en een halve finale CL met mooi voetbal ipv een titel met zaadvoetbal.

En de beker... Leuk hoor een denneappel. Wat pas echt leuk is zijn de wedstrijden wasr je het tien jaar later nog over hebt. Bernabeu. Juve-uit. Lyon-thuis. Bayern-thuis. Chelsea-uit. Een as met Alvarez, Klaassen en Haller is een gebrek aan ambitie en dromen. Geniet jij van een as met Alvarez-Klaassen-Haller?

31-07-2021 20:31

Amp +37929

Die eerste zin van jou. Lijkt er tegenwoordig hier meer op dat er meer psv supporters zitten. Ten koste van alles voor de winst, ook als de identiteit en het onderscheidende voetbal van ajax wordt verloochend. Vroeger werd je supporter omdat je besmet werd door het mooie aanvallende en creatieve voetbal. Als je dat tegenwoordig verlangt dan komt men alleen maar op de proppen met prijzen, maar over het type voetbal en vermaak blijft men angstvallig stil

31-07-2021 20:46

Cello +52979 moderator

@Sambavleugels

Iedereen wil Ajax onderscheidend zien voetballen en hecht waarde aan de filosofie die Ajax uitdraagt (althans de echte supporters).
En natuurlijk moet je hoog dromen en altijd gaan voor het hoogst haalbare. Ook daar zal, denk ik, niemand je tegenspreken. Maar dromen komen lang niet altijd uit èn het hoogst haalbare is niet altijd haalbaar.

De zoveelste titel is mij altijd veel waard....al was het maar omdat daarmee een avontuur in de CL begint!. Tot op heden levert een tweede plaats dat in de meeste gevallen (doordat je door kwalificaties heen moet) niet op!.

Ik heb de periodes in de tachtiger jaren meegemaakt en ook de eerste 10 jaar van deze eeuw dat we in NL prachtig voetbal op de mat legden, we super trots waren, maar het bracht ons weinig prijzen. En hoe zeer we ook met zn allen waarde hechten aan mooi voetbal.....uiteindelijk draait het om de prijzen die je daarmee wint!. En historisch gezien komt het veel te weinig voor dat ècht mooi voetbal ook direct prijzen met zich meebrengt. Dus uiteindelijk als ik echt de keuze zou moeten maken; iets minder mooi, maar dan wel met prijzen aan het eind van de rit. Mooi voetbal zonder prijzen laat altijd, altijd een leeg gevoel achter.

Genieten van een as Alvarez-Klaassen-Haller?. Nog niet misschien, maar als het 'loopt' bij Ajax zou ik er misschien wel van kunnen genieten. Er zijn wedstrijden geweest afgelopen seizoen, dat ik óók Alvarez goed vond. Het zou natuurlijk mooier zijn als we daar een Kanté hadden staan.....maar ja, we zijn Ajax hè?. Iets minder kapitaal krachtig dan de doorsnee PL club.

31-07-2021 21:06

DonQ +6024

De eerste 10 jaar van deze eeuw prachtig voetbal? Wat is dat voor een onzin man. Dat was misschien wel de donkerste periode van Ajax met weinig resultaat noch goed voetbal. Je doet ook net alsof de kritieken die worden geleverd niet realistisch zijn, terwijl die juist wel realistisch zijn. De meeste mensen zijn het erover eens dat we een meer dan prima selectie hebben, waar niet het meeste uit wordt gehaald. Als je alleen al naar vandaag kijkt was het omwisselen van Graaf en Blind een simpele omzetting die beter voetbal had opgeleverd.

31-07-2021 21:52

Sambavleugels +18734

Ik waardeer de toon van je bericht. Heb ik soms meer moeite mee :)

Je hebt een punt als je zegt dat met een kampioenschap een nieuw CL avontuur begint. Dat is veel waard. Al is het maar om die prachtige hymne zes keer te kunnen horen.

Ik heb de eerste tien jaar van deze eeuw ook meegemaakt en vind niet dat we prachtig voetbal op de mat legden. We hadden fantastische spelers met vd Vaart, Ibra, Sneijder en Suarez, maar met het voetbal viel het reuze mee. We waren vele malen minder dan PSV en hadden behoudens de CL-kwartfinale in 2003 een verschrikkelijk decennium qua voetbal. Matig onder Van Basten. Redelijk tot aardig onder Ten Cate. Degelijk onder Koeman, die voortborduurde op de basis die Adriaanse had gecreëerd. Het AZ van Adriaanse lag qua schoonheid mijlenver voor op ons in die tien jaar. Over dat AZ wordt nu trouwens nog nagepraat.

'En historisch gezien komt het veel te weinig voor dat ècht mooi voetbal ook direct prijzen met zich meebrengt.'

Matig voetbal ook niet. Kijk maar naar ons in het eerste decennium van deze eeuw. En het team van deze eeuw is toch echt Barcelona. Eerst met Ronaldinho, daarna onder Pep. Puurder dan dat wordt het niet snel. Uiteindelijk verslaat goed voetbal altijd de muur. Belangrijker imo: het spel waarover wordt nagepraat is tiki-taka. De wedstrijden waar nog over nagepraat wordt zijn Barca-Real, en dan vooral de complete superioriteit van de Catalanen. Niet Real, ondanks de 6 CL dit millennium. Niet Mourinho's Inter. Niet Di Matteo's Chelsea. Niet Tuchel's Chelsea, hoewel ook dat een topprestatie was op tactisch gebied. Wel het Bayern van Heynckes, the Invincibles en het Liverpool van Klopp, hoewel de laatste twee voorbeelden niet per se mijn soort voetbal is. Maar attractief was het wel.

'Mooi voetbal zonder prijzen laat altijd, altijd een leeg gevoel achter.'

Ja en nee. De wedstrijd tegen Spurs is nog steeds een trauma, maar Ajax is weer op de kaart gezet. Vanwege onze traditie, vanwege het herkenbare voetbal. Ook Oranje tegen West-Duitsland, La Naranja Mecanica, het totaalvoetbal, Cruijff. Daar wordt over nagepraat. Niet over West-Duitsland als winnaar. Dat vind ik dus vele malen mooier en meer voldoening gevend dan een overwinning zonder glans. Maar ik respecteer je mening. Er zijn genoeg fans die de voorkeur geven aan prijzen en dat moet ik, hoewel lastig soms, ook kunnen begrijpen :)

'Het zou natuurlijk mooier zijn als we daar een Kanté hadden staan.....maar ja, we zijn Ajax hè?. Iets minder kapitaal krachtig dan de doorsnee PL club'

Ook hier verschillen we van mening, vrees ik :) Tuurlijk hebben wij de middelen niet. Kante zou een droom zijn. Maar als je naar als onze succesvolle Europese seizoenen kijkt sinds van Gaal hebben was dit nooit met een pure breker, d.w.z. iemand die voetballend niks bijdraagt. Wij hadden Davids, Frenkie en Schøne. Die konden ballen, i.t.t. Poulsen, Alvarez of Zimling. Nu hebben we Blind, die evenals Busquets niet de grootste atleet is, maar wel een van de meest intelligente en elegante spelers op deze aardbol. Je hebt niet altijd een pure breker nodig, zeker niet als het ten koste gaat van je aanvalsspel.

Voor de rest dank voor je inhoudelijke reactie.

31-07-2021 21:55

Sven Heida +1384

Voor de uitdagingen in de CL blijven de goede spelers of komen goede talenten niet voor de eredevisie .

31-07-2021 22:24

Knalpot +3625

mwah er zijn nog wel wat mensen die dat mooie voetbal van vroeger overdrijven en daarbij vergeten dat het huidige voetbal veel tactischer en sneller is. De ruimtes die je vroeger had krijg je tegenwoordig allang niet meer waardoor het voor de aanvallende partij stukken moeilijker is geworden om een beetje fraai voetbal te laten zien. Tevens is elke voetbalfan van een jaar of 25 of ouder ook verpest door een fantastisch Barca van een jaar of 10 geleden als je dat als maatstaf gaat nemen dan ben je ook niet realistisch want een team met zoveel klasse (en dan vooral qua voetbalintelligentie) ga je maar eens in de zoveel decennia meemaken.

01-08-2021 09:46

Flipper33 +6826

Als dit het beoogde basis elftal is dan feliciteer ik Psv alvast

31-07-2021 19:56

Gooseman +11887

Wordt tijd dat we Ihattaren bevrijden uit die kerker genaamd Eindhoven. Wederom uit de selectie gezet. Vertrouwen geven en kijken hoe hij de draad kan oppakken. Buitenkans met hoofdletters. Mocht het geen succesverhaal worden verlies je er geen miljoenen op. Waarschijnlijk maakt Marc er nog winst op.

31-07-2021 19:50

ÁlvaroRecoba +13695

In elk ander jaar, met elke andere selectie, zou ik volmondig 'ja!' zeggen. Maar nu is het wel heel vol op zijn posities ('10', hangend rechtsbuiten), het wordt al flink rouleren, zou hij ermee akkoord gaan geen (vaste) basisspeler te worden? En hoe gedraagt-ie zich dan weer? En de anderen, die speeltijd inleveren?
Als Neres vertrekt, zou hij in een andere rol zijn plaats in kunnen nemen. Als je nog behoorlijk wat voor Neres krijgt, is het financieel handig, ook met oog op de toekomst, maar dan mist wel alle diepte en snelheid in de selectie, dus voetballend geen goede deal. Ik weet het niet. Vind het een geweldige gedachte, maar het past net niet...

31-07-2021 19:55

Cello +52979 moderator

@Gooseman

Ik weet het niet hoor. Je kunt alle schuld van wat daar afspeelt afschuiven op Schmidt en PSV, maar ik geloof niet dat Ihattaren ook geheel vrijuit gaat. Meldde zich afgelopen zondag, ik dacht, inmiddels voor de 5de keer ziek binnen een jaar. Om vervolgens op maandag (dag later) doodleuk op het trainingscomplex van OCG Nice te lopen in zijn joggingspakkie spelend met zijn telefoon. Ik kan me vergissen, maar dan ben je niet ziek imo. Hij was daar, zo bleek, op bezoek bij Mino Raiola.

Ik begrijp, dat ie de hele situatie onder trainer Schmidt zat is, maar dan nog blijf je trainen, je best doen en beschikbaar zijn voor wedstrijden. Ondertussen laat je dan je zaakwaarnemer aan het werk gaan om een andere club voor je te regelen.

Hoe hij het nu doet....dat is gewoon een mentaliteits-probleem als prof zijnde. En dat dan PSV besluit om hem te straffen kan ik wel begrijpen.
En wat Ajax betreft...ik weet niet of je aan een speler als Ihattaren moet beginnen, wetende dat wanneer het even tegen zit en hij niet basis speelt (want dat zal denk ik gebeuren als ie bij Ajax zit) dat hij dan dergelijk gedrag kan vertonen. Dan zorgt ie in het slechtste geval voor onrust binnen het team.
Daarnaast.....je krijgt er 'gratis' Mino Raiola weer bij en imo moet je dat al helemaal niet willen. Het is al erg genoeg dat ie een voet tussen de deur kan krijgen bij onze jeugdspelers...dan moet je hem eigenlijk niet opzoeken als het gaat om een speler uit 'zijn stal'.

31-07-2021 20:05

Gooseman +11887

Dat is wel een logische redenering, maar ik geef hem het voordeel van de twijfel. Het kan ook zijn dat hij dermate graag weg wil dat hij alles uit de kast haalt om dit te bereiken. Die jongen kan geweldig voetballen, zonde om dit verloren te zien gaan. Voor het juiste bedrag zeg ik doen!

31-07-2021 21:02

AFCACruijff14 +162283

Ik heb dit al vaker gepost, maar check voor de grap eens onze voorbereiding van 2018-2019, je weet wel, met die dubbel en bijna finalist van de CL.

https://nl.wikipedia.org/wiki/AFC_Ajax_in_het_seizoen_2018/19_(mannen)#Vriendschappelijk

6x verloren en dramatisch voetbal. Toen was het echt heel slecht.

Alsof het 1 profspeler een fuck boeit wat ze presteren in de voorbereiding. Sterker, de meeste toppers spelen zo'n voorbereiding niet op volle kracht. Maar als het weer moet dan staan gasten als Tadic, Klaassen en Blind er gewoon weer.

31-07-2021 19:46

DonQ +6024

Dat is waar, maar je vergeet wel te vertellen dat Blind, Tadic en een aantal andere sterkhouders pas heel laat instroomde of niet meededen in de voorbereiding. In die zin kan je het niet echt vergelijken met de huidige situatie.

31-07-2021 21:54

Sunny +9559

Nou aan Alvarez en Klaiber heeft het dus niet gelegen ,-)

31-07-2021 19:46

Babangida83 +23945

Even afgezien van deze wedstrijd, vind ik de combinatie Klaassen - Haller geen goede. Beiden namelijk in het meevoetballen niet top. Aangezien ik beiden wel graag in de basiself zie staan, zou ik daarom 3-4-3 gaan spelen. Kan Klaassen als lopende en scorende rechtshalf. Terwijl je dan een voetballende 10 kunt opstellen die de bal wel in de voet kan krijgen en bovendien Antony en Klaassen beter in de diepte kan sturen en bovendien kan combineren met Graaf. Heb je bovendien plek voor al die middenvelders in de opleiding en hoef je niet met Martinez en Blind naast elkaar te spelen, maar voor elkaar.

31-07-2021 19:39

ÁlvaroRecoba +13695

Je kunt ze ook loskoppelen, als er gerouleerd wordt: of Haller, of Klaassen:

-------Tadic----Haller----Antony----
-------Gravenberch--Kudus---------
-----------------Blind---------------
Tagliafico-Martínez-Timber-Mazraoui

------Neres----Tadic----Berghuis---
-------Gravenberch--Klaassen------
-----------------Blind---------------
Tagliafico-Martínez-Timber-Mazraoui

31-07-2021 19:49

Sambavleugels +18734

Of gewoon beiden niet en naar goed voetbal kijken.

Neres-Tadic-Antony/Berghuis
Blind-Gravenberch-Kudus

31-07-2021 19:55

ÁlvaroRecoba +13695

Dat zou ook mijn eerste keus zijn, maar ze zitten in de selectie dus gerouleerd zal er toch wel worden...

31-07-2021 19:56

Babangida83 +23945

Ik vind het een beetje zonde om 22 miljoen weg te gooien, terwijl het niet hoeft. Hij kan namelijk erg goed afmaken. Dus als je hem als pure afmaker laat fungeren, is dat een win-win, denk ik.
Daarnaast heeft Klaassen ook best wel kwaliteiten. Die zou ik graag opstellen. Maar dan moet hij wel voetballers om zich heen hebben, anders loopt het spaak bij hem. Dan kan ie de bal niet goed genoeg kwijt en verliest hij hem.
Dan Alvarez ook nog op dat middenveld is te veel van t zelfde. Dus ik zou die slachtofferen.
Als je Klaassen en Haller niet als basisspeler ziet, dan kun je ze beter transfereren, denk ik.

31-07-2021 21:59

Sambavleugels +18734

@Babangida

Ik vind het meer zonde om weer een seizoen weg te gooien door een fout van een half jaar geleden. En Haller is een goede pinchhitter. Op dit moment krijg je de aankoopprijs er toch niet voor terug.

Een koppel Klaassen-Haller is dramatisch voor je voetbal. Als je dan ook nog eens met Tadic en Berghuis speelt heb je nul snelheid. Ook dat hoeft geen megaprobleem te zijn als je as creatief is, maar laat dat met Klaassen-Haller nou net een utopie zijn. Als Alvarez daar nog achter komt te staan gaan krijgen we het zelfs lastig tegen PSV.

Klaassen is nuttig in de selectie, een leider, heeft een geweldig ruimtelijk inzicht, diepgang en scorend vermogen. Dat zou op zich nog kunnen met Tadic in de spits en twee voetballers op het middenveld. Toch is een middenveld met Kudus superieur. Hoe Klaassen verstoppertje speelt als het tempo omhoog gaat is funest voor je Europese ambities. Met Kudus kan je dominant spelen ongeacht de tegenstander.

Alvarez verkopen voor 25.

01-08-2021 09:00

Knalpot +3625

Dat goede voetbal was er gisteren ook niet, klaassen en haller werden niet eens bereikt terwijl het koppeltje blind/gravenbergh door iedereen hier gezien wordt als het walhalla van opbouwend en combinerend Ajax. Nu stonden Blind en Graaf misschien verkeerd om maar spelers met die kwaliteiten en inzicht moeten toch wel wat meer op de mat kunnen leggen dan wat we gisteren de 1e helft hebben gezien.

01-08-2021 09:56

diamanti +3194

Ik heb niet kunnen kijken, waren er nog lichtpuntjes?

31-07-2021 19:31

NeeI +107930

Het eindsignaal.

31-07-2021 19:54

Sprinter +2427

Geef de jongens even de tijd, het was een lang seizoen en de kern is pas net begonnen. Er zijn trouwens wel meer ploegen met opstartproblemen:

Bayern München - Napoli: 0-3
Vvv Venlo - Panathinaikos: 2-2
QPR - Manchester United: 4-2
Rangers - Real Madrid: 2-1
Hertha Berlijn - Liverpool: 4-3
Hibernian - Arsenal: 2-1
Sevilla - PSG 2-2

31-07-2021 19:26

DonQ +6024

Ik heb een vermoeden dat veel van de topclubs met c-elftallen spelen, zoals Bayern ook deed tegen Ajax.

31-07-2021 19:35

Ferd +38581

zoals Ajax deed tegen Bayern

01-08-2021 04:46

AFCACruijff14 +162283

Zo is dat.
Utrecht-Leverkusen 5-1, ja echt.

De enige die echt netjes de lijn voort zet is Feyenoord, die verliezen gewoon netjes volgens verwachting thuis van een stel matige Grieken.

31-07-2021 19:41

4xEC1 +7752

Vooral tegenvallend van VVV. Maar wat je zegt: geef de jongens even de tijd.

31-07-2021 20:02

Cello +52979 moderator

Speel je tegen Arminia Bielefeld en win je ruim, dan roeptoeteren de eeuwige criticasters..... "ja maar dat was maar Bielefeld, dat is totaal geen graadmeter". Die stellen niks voor.

Nu speel je twee keer tegen de topteams uit de Bundesliga en win je niet ruim, maar speel je gelijk, na wederom zoals gebruikelijk in de voorbereiding een zware trainingsweek en dan heerst er weer alleen maar negativiteit.

Natuurlijk is Ajax nog niet klaar. Kan ook niet, want de internationals druppelen de laatste week en twee weken binnen. Met nauwelijks training in de benen en dus conditioneel en kwa wedstrijdfitheid een achterstand. Alles wordt geleidelijk opgetraind richting de start van het officiele seizoen. En zelfs dan kan het voorkomen, dat een enkele speler er nog niet helemaal klaar voor is.

Hoe dan ook. Je kunt niet, zoals velen nu al wel schijnen te doen, Ajax langs een meetlat leggen, zoals gebruikelijk is te doen gaande het seizoen. Doe je dat wel....dan denk ik, dat je niets van een voorbereiding snapt.

31-07-2021 19:24

Sambavleugels +18734

Tuurlijk heb je daar gelijk in. Het verschil is wel dat ook in slechte wedstrijden je bij spelers als Blind, Gravenberch, Tadic en Kudus altijd wel momentjes ziet die klasse verraden. Haller echter..

31-07-2021 19:26

ajaxwestland09 +29038

Daar heb je gelijk in maar je mag wel meer verwachten van Haller die draait geen goede voorbereiding laat hij althans in wedstrijden niet zien

31-07-2021 19:28

Jeugd +24902

@CelloJe hebt niet gekeken zeker? We speelden 2x helemaal niet tegen topteams. Verre van zelfs. We leggen Ajax langs de meetlat wanneer wij dat willen. Het was niks!

31-07-2021 19:30

Cello +52979 moderator

@Jeugd

Prima.... maar accepteer dan tegelijk dat wij óók nog lang niet top zijn, kunnen zijn!.

31-07-2021 19:33

Filip Kostic +1660

Deze jongen is mod........

31-07-2021 19:39

Sambavleugels +18734

Hoe waren Klaassen en Haller?

31-07-2021 19:14

ajaxwestland09 +29038

Haller vind ik deze voorbereiding echt slecht. Heeft genoeg rust gehad en laat dit zien daar verwacht je meer van. Danilo niet ingevallen zou wel weg gaan en hoop op nog een betere spits

31-07-2021 19:21

NeeI +107930

Genieten.

Dat er nog geen Europese topclub aan de poort staat te rammelen is een wonder.

31-07-2021 19:21

Sambavleugels +18734

Chelsea komt vast vlak voor het verstrijken van de transferdeadline met een exorbitant bod op Haller, die bij West Ham een onuitwisbare indruk heeft gemaakt.

31-07-2021 20:00

Jeugd +24902

Beide niet gezien. Haller liep weer als een oude man op een roltrap. Klaasen? Geen idee, niet gezien

31-07-2021 19:32

Sambavleugels +18734

Verrassend. Normaal zijn ze juist zo creatief altijd.

31-07-2021 20:01

Flipper33 +6826

Haller is echt een paniek miskoop

31-07-2021 19:54

Knalpot +3625

Kregen geen ballen, omdat de stroperige opbouw ze niet kon bereiken door een beetje druk van RBL B.

01-08-2021 09:59

TontoKarnaggel +42546

Ik weiger pessimistisch te worden van een teleurstellend oefenpotje net zoals ik weiger optimistisch te worden van een goede, loop net even te lang mee om daar nog in te trappen...

31-07-2021 19:11

MelleAfca +14328

Dat we Leipzig niet van het kastje naar de muur zouden tikken had ik jullie van te voren ook wel kunnen vertellen. We hadden tenslotte 8 jongens in de basis die pas net in training zijn.
Wat me wel stoort is de tactische beweegreden om Blind als een soort box to box linkshalf te gebruiken en vervolgens Gravenberch als pure 6 te positioneren. Ik kan ook niet bepaald zeggen dat dat een trainingsoefening is want dat heb ik vorig jaar ook wel eens zien gebeuren. Onbegrijpelijk.
Ten tweede, Haller… Dat gaat echt niks worden, die jongen is zo ongelooflijk beperkt.

31-07-2021 19:10

ratje +3515

Trainingsoefening zou best eens de reden kunnen zijn eigenlijk. Voor Blind om aan zijn conditie/loopvermogen te werken. Ten Hag gaf tenslotte aan dat hij niet tevreden was met de fitheid van sommige internationals.

31-07-2021 19:29

Ajaxadam1 +31670

T kan verkeren hier. Winnen we, zijn we de beste van de wereld. Verliezen we, zijn we de slechtste. Misschien samen zoeken naar een middenweg haha, zulke mindere wedstrijden horen erbij helaas.

31-07-2021 19:04

Spectre +2306

Das zijn de emoties van de jongere ajacieden lijkt me. Toen ik jong was maakte ik me daar ook drukker om en werd ik van zo'n transferperiode helemaal enthousiast van allerlij namen die dan toch nooit kwamen

31-07-2021 19:29

Msc +14160

Wie moet er bijkomen? Amateur scouts kom er maar in

31-07-2021 19:04

AjaxDaniel +14527

Hoe was Berghuis? Heb niet kunnen kijken

31-07-2021 19:02

AFCACruijff14 +162283

Lekker boeiend allemaal. Diverse spelers ontbreken nog, zijn geblesseerd of hebben na het slot van vorig seizoen nog nauwelijks minuten in de benen, zoals Klaassen, Nico en Martinez.

Gewoon zorgen dat je topfit raakt, woensdag doorgaan en pas dan begint het. Het zou ook nergens op slaan in eind juli in wereldvorm te verkeren, dan verspeel je je piekmoment ook gewoon in de eerste seizoenshelft.

Daarbij zijn oa Bayern en Leipzig en in mindere mate Anderlecht gewoon prima tegenstanders die je niet effe zo kapot speelt.

Ik ga niet alle reacties lezen, maar er zal wel weer veel paniek, drama en huilie zijn, want zo zijn mensen hier. Zelfs in de voorbereiding moet het schijnbaar 200 procent top zijn.

31-07-2021 19:00

vandenhaas +3465

Lijkt wel of we zojuist met hangen en wurgen fc drita verslagen hebben. Wat een negatieve conclusies na een oefenpotje.

31-07-2021 18:59

Sambavleugels +18734

Heb niet kunnen kijken. Hoe was het blok Blind-Gravenberch?

31-07-2021 18:59

Bloedzweetentranen +4985

Bedenkelijk, stonden op elkaars positie opgesteld door ten Hag.

31-07-2021 19:01

Mikee +6409

Even om de zuurgraad beetje af te zwakken hier.

Was weer een mooie voorbereiding! Hard getraind, ajax jeugd heeft de kans gekregen, niet onder gedaan tegen Duitse topclubs met eigen jeugd en een incomplete selectie, nieuwe speler mogen verwelkomen, Marc die rust in de tent brengt. Trots op m'n club!

Nu op naar de wedstrijd tegen PSV, kan niet wachten tot we die tobclub weer met twee benen op de aardkloot zetten.

31-07-2021 18:58

Bloedzweetentranen +4985

Zo incompleet was Ajax vandaag anders niet. Alvarez en Antony… Eerstgenoemde voegt qua techniek, vernuft en spelverdeling toch al niets toe. En Antony had veel te weinig rendement.

31-07-2021 19:00

willycicci +3806

Er is echt helemaal niks van belang gebeurt in de voorbereiding, er is geen talent doorgebroken er is geen nieuwe aankoop geweest die zich heeft laten gelden en er is geen bankzitter die nu misschien sprake maakt op een basisplaats, er is geen spectaculaire overwinning geweest etc. Ook heb ik niet kunnen zien dat we een verbeterde speelstijl erin proberen te slijpen of dat de spelers fit aan het worden zijn, dat zijn de dingen die een voorbereiding mooi maken. Maar we leven blijkbaar in de tijdperk dat we alsmaar positief moeten zijn.

31-07-2021 19:02

Knalpot +3625

er zijn 5/6 basisspelers vorige week teruggekomen van vakantie, hebben knetterhard getraind deze week. Welke tovenaar krijgt in 8 dagen tijd een geoliede machine in elkaar. Nou vertel me ff, dan zal ik marc wel ff tippen voor je. Man man man er zitten hier ook mensen die echt totaal geen klote van voetbal snappen.

01-08-2021 10:07

Web +178830

Ik ben vanmiddag bewust hier niet geweest
Wat een paniekreactie weer
Het is voorbereiding hoor, probeer er eens realistisch na te kijken, en trek geen conclusies
Ajax moet er pas over twee weken staan. En ben je te snel in vorm. Hou je het geen seizoen lang vol
Vorige seizoenen was het heel anders, toen moesten ze zich nog plaatsen voor de CL. Nu heb je veel meer tijd
Rustige opbouw geeft minder kans op blessures
Spelers zitten misschien op 70 procent
Klaassen die normaal een wedstrijd vol kan blijven gaan zat er met 35 minuten al door een

31-07-2021 18:51

Bloedzweetentranen +4985

Nou kijk er zelf eens realistisch naar? Dan zie je toch zelf ook dat het schort aan voetballend vermogen en creativiteit op het middenveld? En dan zie je toch ook Haller voor de zoveelste keer stuntelen?
Het was vorig seizoen al een probleem waardoor er in Europa geen hoge ogen konden worden gegooid. En toen speelde Tadic nog in de spits ook….

31-07-2021 18:54

xerr +2511

Als de selectie hele week lang hard traint op conditie en krijg je zn wedstrijd tussendoor. Verwacht je dan een super fitte en frisse team of een team die weerstand aan het opbouwen is? Dit kan ook de reden zijn waarom de eerst half uur prima is en zakt daarna in. Daarom zijn dit voorbereiding potjes.

31-07-2021 19:01

Knalpot +3625

Oh dus blind en graaf hebben geen voetballend vermogen, check nou dan maar hopen dat Edson snel terug is van de gold cup.

01-08-2021 10:08

NeeI +107930

En wat vond je er inhoudelijk van? De tactische keuzes van Ten Hag?

31-07-2021 18:59

Nick14 +25889

Niet van die vervelende vragen aan web stellen.

31-07-2021 20:08

Knalpot +3625

Prima, mooi moment om even te kijken hoe graaf zich verdedigend en opbouwend als enige 6 zou laten zien. Nog niet echt om over naar huis te schrijven maar dat wist ik al wel...en erik denk ook wel.

01-08-2021 10:11

Mikee +6409

Wat een negativisme zeg. Ben benieuwd hoeveel er ook posten zodra het goed gaat.

Het is de voorbereiding. Ontspan. Zoals we blèren in de rust, don't worry about a thing, every thing is gonna be all right.

31-07-2021 18:45

Kingoffdatoilet +17243

Wanneer wordt bekend dat ze Haller zijn vergeten in te schrijven? Dat zou mij goed nieuws zijn. Kan Klaassen dan ook gelijk op de bank terecht komen?

31-07-2021 18:45

hakimziyech +18246

Ik zou nu snel die Ihattaren pakken, die is weer 3 miljoen goedkoper. Waslijst aan straffen heeft die jongen gehad. Kan voor wat extra's zorgen voorin. Het was met Berghuis erbij erg statisch vandaag. Diepgang is er ook weinig. Kudus wordt belangrijker. Net als Antony. Neres viel prima in op links. Blijft een van mijn favorieten op die plek. Ben benieuwd welke aankoop uit de hoge hoed komt. Maar we hebben er nog wel meer dan 1 nodig denk ik. Een goeie keeper mag er ook wel bij. En wellicht een middenvelder met wat extra dynamiek. Huren is daarbij een optie.

31-07-2021 18:44

Rasmussen +25823

Wat zou ie kosten? En zou ie zelf willen?

31-07-2021 18:47

hakimziyech +18246

PSV kennende zal wel een rare vraagprijs vragen als wij ons melden (10-12 miljoen), maar denk oprecht dat je met 5 al een heel eind komt. Jaartje contract en die jongen speelt nooit meer. Wij gaan Ekkelenkamp verkopen voor een vergelijkbare prijs, dan gaat er iets fout haha.

31-07-2021 18:53

profoff +8396

Yes een speler zonder mentale weerbaarheid!

31-07-2021 18:49

hakimziyech +18246

Als gasten als Mauro en Thomas eerder mogen spelen dan jij dan snap ik dat je af en toe wat tegengas geeft! Hier lopen veel meer goede spelers rond. Dat accepteert hij ook makkelijker. En ten Hag is goed met jonge spelers. Die heeft Labyad bij Utrecht ook tot leven gekregen.

31-07-2021 18:52

Rasmussen +25823

Haller is een groter zorgdossier dan Onana op dit moment

31-07-2021 18:43

JaapStam +137526

Mitrović in, Danilo out!!!

31-07-2021 18:39

Jutter1 +4316

Je krijgt steeds weer het bewijs, ook via oefenpotjes, dat je er met eigen jeugd niet komt. Een speler als Timber bijv. heeft ontegenzeggelijk kwaliteiten, maar hij maakt foutjes die je zuur kunnen opbreken, en als hij eenmaal genoeg geleerd heeft naar zijn idee vertrekt hij naar elders, maar in de periode daarvoor heeft hij de club zowel sportief /en ook financieel (Europese inkomsten) ernstig benadeeld. Het is een herhaling van zetten want wat dat betreft hebben we dat heel vaak in het verleden gezien, zelfs een oefenpotje zoals tegen Leipzig van vandaag moet de nodige ogen doen openen, met name in die 2e helft als vrijwel al die jonge gasten hun kunsten mogen vertonen. Zonder aankopen van buitenaf kun je de diverse keren uitgesproken ambities met jeugdspelers onmogelijk waar maken, met name de laatste paar jaar hebben dat meer dan duidelijk gemaakt! De huidige directie heeft de nodige verwachtingen gewekt de laatste jaren, dus handel daar dan ook naar en haal ervaren jongens met de nodige kwaliteit die er vrijwel DIRECT staan!

31-07-2021 18:38

Babangida83 +23945

Nee, de aankopen daarentegen....

31-07-2021 22:45

ajaxwestland09 +29038

ik stel voor ekkelenkamp weg Ihataren in.
Danilo weg Mitrovic in.

31-07-2021 18:38

Brooklyn +4149

Het is weliswaar een oefenwedstrijd en ook nog eens met een negatieve lading, maar wat ik een beetje mis is plezier en frisheid. Het oogt allemaal een beetje plichtmatig. Terwijl die gasten toch echt wel een prettige baan hebben en prima betaald worden. Bovendien is er publiek en een aansprekende tegenstander. Zou ik er ook zo weinig plezier in hebben als prof, vraag ik me wel eens af. Het straalt er niet vanaf. Zelf sta ik redelijk dartel in het veld iedere week. Nu extra na dit corona jaar.

31-07-2021 18:38

Ajax-Amsterdam +4202

Ik vind Haller een miskoop. Hij zal zeker zijn doelpunten gaan maken, maar zal nooit de spits worden die Ajax nodig heeft. Haller kan niet meevoetballen en is geen goed aanspeelpunt. Met hem op het veld zijn de spelers continu bezig om hem te bedienen in de eindfase van de aanval, zodat hij de intikkertjes kan maken. Allemaal leuk en aardig maar ontzettend saai en voorspelbaar.

Zonde dat Marc hier 25 miljoen voor heeft betaald. De term Ajax-spits is er niet voor niets. Je ziet hoe de wedstrijden waren met Tadic in de spits. Veel meer dynamiek. Hetzelfde hebben we ook gezien met Dolberg in zijn eerste seizoen. En vorig seizoen met Brobbey als hij inviel. Helaas is hij weggegaan mede omdat we Haller gehaald hebben. En zijn prijskaartje heeft hem onomstreden gemaakt. Zo ontzettend jammer dat we met hem het nieuwe seizoen ingaan. Ik moet weer denken aan Sigthorsson onder De Boer. Die was ook onomstreden en daar kon je je mateloos aan irriteren. Ik zeg: bereid je maar alvast voor haha...

31-07-2021 18:36

Ajax1114 +19393

Je hebt helemaal gelijk, des te krankzinniger is het dat die gekke ten Hag weigert om Tadic als spits te gebruiken.

31-07-2021 18:41

Mentir +2458

weet durf met 100% zekerheid te zeggen dat Tadic heeft aangegeven bij Ajax niet in de spits willen spelen, dan kan je roepen wat je wilt maar zal toch niet veranderen

31-07-2021 18:45

Knalpot +3625

Tadic gaat het verschil ook niet maken hoor, ja als ie ruimte krijgt maar dat is nou vaak het grootste probleem voor Ajax 90% van de wedstrijden speel je tegen dubbel geparkeerde bussen.

01-08-2021 10:16

Brooklyn +4149

Laten we zeggen: hopen dat we tegen aansprekende en voetballende ploegen loten. Dan gaat TH heus wel de Tadic troef spelen inl. Neres op links.

01-08-2021 18:39

JD84 +2108

Heerlijk...die grootheidswaanzin hier, of moet ik het een compleet gebrek aan realiteitszin noemen? Een 1-1 gelijkspel tegen een van de topteams uit de Bundesliga is gewoon een prima resultaat! Ja, spel was matig klopt, maar wat het van RB ook, het is namelijk de voorbereiding en die potten spelen zelden heel veel voor! En dat eeuwige gezeik op onze eigen spelers blijft ook mooi. Haller, Alvarez, prima spelers ook al is er wel wat op aan te merken. Komen idd genoeg te kort voor City, PSG, Real etc, maar wij zijn Ajax... Wees gewoon eens positief en kraak niet alles af als dingen niet perfecf zijn...dat gebeurt namelijk maar zelden!

31-07-2021 18:32

Jeugd +24902

Blijf jij lekker ambitie loos door je roze bril kijken met je onzin verhaal. Oefenpotten zijn niet belangrijk omdat er geen prijs te winnen is maar je kunt toch ook gewoon een goede oefenpot spelen? Zeg gewoon waar het op staat. Het was niks!
Dan je kulverhaal over RB Leipzig. Dit was niet RB Leipzig, buiten het feit dat ze hun beste spelers al lang verkocht hebben stond hier ook nog eens een 2e elftal tegenover ons 1e elftal.
Er zit een verschil tussen negativisme en realisme hè. Dat wordt nogal eens door elkaar gehaald. We zijn niet negatief en ook niet in paniek, we zijn realistisch. Het was gewoon niks!

31-07-2021 18:38

Ajaxfan16 +27474

Leipzig speelde gewoon met 7 à 8 basisspelers hoor. Ze wisselen daar gewoon vaak af.

31-07-2021 18:41

Web +178830

@jeugd
Hoe kun je nu conclusies trekken uit een voorbereiding?
Is dat realisme?
Weet jij wat ze aan intensiteit hebben gedaan?
Martinez en Tagliafigo zijn net terug. Veel vlieguren ook nog eens. Klaassen zat er naar 40 minuten door.
Blind een blessure en voorbereiding van Oranje achter de rug. Laat hem even iets minder zijn
Die jongens staan er straks echt wel weer

31-07-2021 19:00

Cello +52979 moderator

@JD84

En vergeet niet dat er gewoon zwaar getraind wordt. Heel intensief. En dat zie je dan heel vaak terug in die oefenpotjes. Het zou me zelfs niet eens verbazen, wanneer er vanmorgen ook nog wat getraind is geworden.
Deze periode is veelal ook de periode dat langzaam aan de conditie en (wedstrijd)fitheid op peil gebracht moet worden. En in die periode van opbouw zitten we nu, wat moet resulteren in dat we 'klaar' zijn bij de start van het officiele seizoen in augustus.
En verder oefen je eerst tegen Bayern en nu tegen Leipzig, wat toch 'gewoon' toppers zijn uit de Bundesliga ipv tegen amateurteams die je met dubbele cijfers kunt oprollen.

31-07-2021 18:42

JD84 +2108

Helemaal mee eens! Tuurlijk mogen mensen best verwachtingen hebben en een beetne kritiek hoort erbij, maar als je hier na de laatste oefenwedstrijden even door de reacties leest, dan schrik je je werkelijk kapot! Ik snap dat niet.

01-08-2021 14:05

Jeugd +24902

@Web ik trek alleen conclusies over deze wedstrijd. Je kunt lulken wat je wilt, het was niks.

31-07-2021 19:29
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.