Maduro wil eigen stempel drukken tegen Brighton: 'Andere accenten brengen'

door Jon van Dam 164

Bron AS

Maduro wil eigen stempel drukken tegen Brighton: 'Andere accenten brengen'

door Jon van Dam 164

Bron AS

Laatst geüpdatet

Hedwiges Maduro is van plan om aanpassingen te maken aan de speelstijl van Ajax donderdag tegen Brighton & Hove Albion. Dat laat de interim-trainer weten op de persconferentie voorafgaand aan het Europa League-duel.

‘Ik denk zeker over andere dingen na', zo begint Maduro, die volgende week naar verwachting vervangen zal worden door John van 't Schip. 'Ik zal morgen wat andere accenten brengen in de wedstrijd. Ik kan er wel wat over zeggen. We gaan in het aanvallen en in het verdedigen een aantal accenten veranderen. Morgen zul je zien hoe we dat gaan doen.’

Maduro had het verder over een korte voorbereiding op het duel in Engeland. ‘Ik had maar een dag. Dus de focus was vooral om de spelers uit te leggen hoe Brighton speelt. Dat was al wel bekend. Maar ook verduidelijken waar de kansen liggen. Hoe wij gaan spelen, waar de kansen liggen. Vandaag hebben we daarop getraind en we hebben laten zien hoe we het morgen willen doen. Zometeen hebben we nog een training. Dus dat is de voorbereiding.'

Maduro erg lovend over Brighton: 'Ze zijn ontzettend goed in lokken en uitstellen van pass'

Brighton & Hove Albion-trainer Roberto De Zerbi heeft veel indruk gemaakt op Maduro. ‘Het is erg indrukwekkend hoe ze spelen. Niet alleen dit seizoen, maar ook het afgelopen seizoen. De manier hoe ze spelen maakt het nog indrukwekkender. Roberto De Zerbi is een zeer intelligente coach. Toen hij kwam speelden ze na drie weken al volgens zijn spelprincipes. Brighton is een heel goed team. Ze spelen op balbezit, veel ballen door het centrum en veel creativiteit voorin.

Ondanks de wisselingen in het team bij Brighton & Hove Albion ziet Maduro dat De Zerbi blijft vasthouden aan zijn spelprincipes. 'De speelstijl blijft hetzelfde. Elke speler van Brighton kan spelen in de speelstijl van ze. Als hij (De Zerbi, red.) wisselingen doorvoert, blijft de speelstijl hetzelfde. Ze zijn ontzettend goed in het lokken en uitstellen van de pass. Ze hopen dat je uitstapt in het verdedigen en dat ze daarna heel snel de as inspelen, eronder komen en vanuit de as naar de zijkant willen spelen. En van daaruit gevaar willen creëren. Dat is hun speelstijl, dat doen ze op verschillende manieren. Daar moeten we ons morgen tegen wapenen.’

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxAmsterdamnn +4198

Verfrissend om een coach een analyse over de tegenstander zijn tactiek te horen geven.

26-10-2023 12:25

tijger19 +123

Het is mijn persoonlijke voorkeur ook wel om een Hoofdtrainer te hebben die bezeten is van het spelletje en als een perfectionist de tactiek wilt neerzetten ten opzichte van een typische people manager. In de afgelopen maanden was het vooral het geval dat de typische people manager Steijn, eigenlijk geen goede people manager bleek te zijn, en de instructies van zijn beoogde tactische man niet overnam. Één van de belangrijkste zaken in het leven is om je inzicht te hebben in je goede en ontwikkelingspunten en daar vooral eerlijk in te zijn. Wees eigenaar van je mindere kwaliteiten en neem mensen aan die jou kunnen complementeren, maar wees dan ook de persoon die daar naar luistert.

26-10-2023 18:26

jaripettersson +9526

Topcomment heeft geen bron (businessmembers die goed zijn met spelers, wat dat ook inhoudt??, is geen bron!) en hier lopen ze er gelijk met 47 man in polonaise achteraan.
Alles is zo zwartwit momenteel.

26-10-2023 08:33

Vik86 +42397

Een expected goals van boven de 1,5 zou al een hele vooruit gang zijn, dat de linies dichter bij elkaar staan, meer afspeel mogelijkheden en gezamenlijk druk zetten.. Meer vraag ik niet op dit moment..

26-10-2023 00:19

jerryisthename +31942

Ik ben echt raze benieuwd!
Vond hem tactisch altijd heel sterk in zijn analyses op tv.
Heb iig veel meer vertrouwen in Maduro dan Steijn.
Maar dat is ook niet zo moeilijk...die jongen heeft een schat aan ervaring opgedaan bij oa. Ajax, Oranje, Sevilla, Valencia en PAOK. Dus ja, dan ben je echt geen koekebakker. Is bovendien een héél slimme jongen, dus ik vertrouw wel op hem qua tactiek. Ik denk dat de afgelopen paar maanden hem ook heeft gefrustreerd, omdat Steijn toch uiteindelijk de grote beslissingen neemt in de opstellingen, tactiek en wissels.
Dus ja, morgen gaan we zeker een ander Ajax zien!
Hoop dat we gaan verrassen in Engeland en Eindhoven. Zou heerlijk zijn! Even afwachten.
Go Madurooo! 👊🏼 Met je mooie EliZe. 😁🤩

25-10-2023 23:51

Vik86 +42397

Ik ben ook benieuwd, vooral naar de tactiek en spelopvatting..

26-10-2023 00:10

jerryisthename +31942

Idd. We gaan het zien vandaag, pik!
Ik hoop echt zooo op een ommekeer die zijn weerga niet kent, zoals toen in 2010 uit bij Milan met FdB die die andere Hagenees opvolgde met echt Ajax-voetbal!
Dus morgen gewoon winnen (als AEK het kan, kunnen wij het zeker) en zondag minimaal gelijk of een vieze sneaky overwinning uit dat lelijke stadion wegslepen.
Ik reken het goed! 👊🏼
Even wat mondjes snoeren in NL! Dromen mag...😁

26-10-2023 00:21

Vik86 +42397

Ja heb er wel zin in. Als ik die lachten gezichten zie op de training dan geeft mij dat wel hoop..

26-10-2023 00:22

jerryisthename +31942

Ja, same here! Idd...dat is de basis; plezier!
Echt benieuwd, man! Kan niet wachten gewoon...we verdienen nu wel een beetje plezier na al die ellende.

26-10-2023 00:25

Vik86 +42397

Boh 8 wedstrijden niet gewonnen... Dat is wel ongekend, laten we hopen dat morgen de ommekeer is..

26-10-2023 00:26

jerryisthename +31942

Let's hope so! ❌❌❌

26-10-2023 02:03

Ferd +38589

ervaring als voetballer zegt mij weinig. Van Basten had ook een schat aan ervaring bij Ajax, AC Milan en Oranje. Van Nistelrooy heeft ook een schat aan ervaring bij PSV, Manchester United, Real Madrid, HSV en Oranje. Dirk Botox heeft ook zo'n schat aan ervaring bij Feyenoord, Liverpool., Oranje en Fenerbache maar liet bij ADO zien er weinig van te snappen.

Ik hoop dat Maduro als trainer meer succes heeft dan de bovengenoemde namen.

26-10-2023 06:30

jerryisthename +31942

Ervaring gekoppeld aan intelligentie dan...zo goed? 😉Van Basten is heel slim, zo ook Maduro. Van Basten liet Oranje weergaloos voetballen, alleen bij Ajax en AZ kon hij de druk niet aan, denk ik. Een leven als clubtrainer is héél intensief, vergeleken bij een bondscoach. Weet zeker dat hij een goede trainer was geworden. Cruyff was slim, Slot is slim, Ten Hag is slim, Van Gaal is slim, Hiddink is slim, Rijkaard is slim, Guardiola is slim, om maar een paar te noemen waarbij ervaring als speler + intelligentie vaak een goede trainer oplevert. Niet altijd, maar wel heel vaak! 😉
Je hoeft geen Einstein te zijn om te zien dat deze ex-voetballers/trainers heel slim zijn.

26-10-2023 15:04

Ferd +38589

er speelt nog iets mee, en dat is het kunnen overbrengen van wat je wilt bereiken. Ik heb het idee dat Van Basten bijvoorbeeld, niet goed kon overbrengen wat hij wilde op de spelers omdat het voor hem appeltje-eitje was maar dat geen enkele van zijn spelers zijn niveau had. Voor Van Basten was het doodsimpel om een lastige bal dood te leggen, zijn spelers konden dat simpelweg niet en Van Basten had problemen om dat te begrijpen en daarmee om te gaan.

Ik zeg niet dat Maduro het niet gaat redden OMDAT hij veel ervaring als speler heeft. Want ook dat is geen garantie :). Ik hoop van harte dat Maduro een topper wordt, het lijkt me een hele sympathieke gozer ondanks wat Van der Vaart, Van der Meijde en Sneijder nu over hem roepen, ingefluisterd door Steijn.

31-10-2023 04:00

jerryisthename +31942

Dat klopt. Dat is wel degelijk een belangrijk onderdeel. Een goede vent die ook hard kan zijn als het moet, maar in de basis een goede vent die een boodschap kan overbrengen en kan accepteren dat niemand jouw niveau had. Heel belangrijk.

In het geval van Van Basten miste hij helaas soms die empathie om te kunnen accepteren dat veel jongens bij vooral AZ en Heerenveen zijn gedachten misschien niet konden begrijpen en uitvoeren vooral.
Dat was wel zijn manco, waar briljante ex-voetballers en trainers als Cruyff, Rijkaard en Guardiola dat wel kunnen/konden.
Bovendien was hij te emotioneel, dus dan krijg je het gauw aan je hart helaas als je onder enorme stress staat. Dus voor hem beter om te stoppen.

Bij Oranje konden veel spelers wél zijn opdrachten uitvoeren zoals hij dat wilde, omdat ze simpelweg een heel hoog niveau aantikten, zoals VdV, Sneijder, Robben, Van Persie, Van Bronckhorst, enz.

Klopt wat je zegt in je laatste alinea. Eens.
Ja, die hebben helaas teveel een band met Steijn, zoals Advocaat die nogal overdreven reageerde bij Helène en Kieft over Maduro, ter verdediging van Steijn. 🙄

31-10-2023 11:08

Godenzoon24 +15388

Nou Maduro dat klinkt al veelbelovend. Jij denkt na en ziet wel hoe de tegenstander speelt. Steijn nog nooit over horen praten!

25-10-2023 23:35

linksbuiten14 +565

Kan je beter een sticker plakken op z’n voorhoofd voor zijn geloof in deze groep. Maargoed ik hoop altijd dat Ajax me ongelijk bewijst. Fijne avond iedereen. Morgen lekker met een biertje Jaxie kijken💪🏽

25-10-2023 23:28

RichardWitschge8 +5219

Na 1 training je stempel drukken lijkt me wat lastig.

25-10-2023 22:55

Cello +52979 moderator

@RichardWitschge8

Dat denk ik dus ook!. Maduro zal heus wel, zoals ie zelf zegt, op accenten (details) veranderingen doorvoeren, maar dat dat alles gelijk volledig zichtbaar gaat zijn??. Ik hoop het wel, maar verwacht toch echt niet gelijk dag en nacht verschil. Ik zou al blij zijn als de linies dichter op elkaar staan en veldbezetting plus ook het positiespel verbeteren.

Als dat alles gelijk al een resultaat kwa score oplevert is dat mooi meegenomen, maar ik verwacht het laatste nog niet. Ik ben voorlopig deze week tevreden als we vooruitgang kunnen waarnemen. Dat we kunnen zeggen: ja dat begint ergens op te lijken, wat we gewend waren....

26-10-2023 04:22

AjaxPositivo +6962

Aub geen 5-3-2
Laat voor controle middenvelders iets zakken en oppassen op restverdediging. Niet met avila of Meidc erbij. Kan altijd nog als we voor komen

25-10-2023 22:39

Ajax27 +19221

Je kunt de nadruk leggen op het verdedigende en het 5-3-2 noemen. Je kan ook 3-4-3 spelen. 2 hoogstaande backs maar achterin altijd 3 man achter de bal met een echte controleur laag ervoor. Je backs zorgen aanvallend altijd voor een 1-op-1 situatie voorin maar achterin blijf je met voldoende mensen achter de bal.

Met de huidige selectie zou ik dat enorm toejuichen. Het is alleen de vraag of Sutalo snapt hoe hij een dergelijke ruimte aan de rechterkant juist moet afdekken.

25-10-2023 23:43

AjaxPositivo +6962

Jouw 3-4-3 is gewoon een 5-2-3. Zo verkoopt Louis het ook soms...
Als Forbs en Bergwijn de vleugels bezetten bij een 3-4-3 dan is dat toch heel wat anders dan met Gaaei en Sosa.
Ik zie liever dat Sutalo en Hato worden bijgestaan door Vos ipv spelers als Medic/Avila/Gooijer

26-10-2023 10:34

Ajax27 +19221

Wie zegt dat Gaaei en Sosa de vleugels bezetten?
Het zijn wingbacks die meer dan eens over een buitenspeler heen gaan, maar ze vervangen de buitenspeler niet. Daarom hou ik ook niet van het 5-3-2 systeem, waarbij je van 2 spitsen uitgaat en je backs echt als halve buitenspelers moeten dienen.

Bergwijn - Brobbey - Forbs
Sosa - Taylor - Vos - Gaaei
Avila - Hato - Sutalo

Vos krijgt in een dergelijk systeem echt de rol als controleur dicht tegen de 3 centrale verdedigers aan. Sosa en Gaaei blijven backs, maar wel hoog in het veld, meer bij het middenveld en voorin betrokken waar ze als extra man dienen. Maar in de verdediging/omschakeling hebben ze ook altijd nog de rugdekking van die extra CV die er staat.

26-10-2023 13:27

stopperspil +11203

Hoop dat Ramaj blijft staan anders is het einde voor hem. Geen flauw idee nog steeds niet wat Akpom en Mikautatze (zondag?) kunnen? 442? We gaan het zien.

25-10-2023 22:14

JoeBlow +8220

Prima interview bij Noa Vahle:

https://www.youtube.com/watch?v=Kmg6RuUU1EY

25-10-2023 22:12

AjaxHato +4612

Ik gun hem 2 goede wedstrijden met vooruitgang in het spel, en spelvreugde onder de spelers.

25-10-2023 21:53

Maracana +1979

Dat zou inderdaad al heel wat zijn!

26-10-2023 09:55

Frenkie21 +350

Maduro oogde wat zenuwachtig, maar geheel logisch. Ik had mijzelf nog voorgenomen om niet enthousiast te worden van zinnige teksten en uitstraling na onze Sven, maar toch betrap ik mij er weer op. Er staat iemand die opkomt voor de spelers en ze een plan kan voorschotelen.

De teksten als we moeten de beelden terug kijken en goed bestuderen en nogmaals bekijken en het er met ze over hebben wil ik gewoon nooit meer horen.

Benieuwd naar de opstelling morgen en het veldspel. Resultaat gaan we wel zien maar stiekem hopen op een punt (of meer) mag toch wel? Kunnen ook niet te veel verwachten in 2 dagen .

Stap voor stap maar betere tijden zullen er weer gaan komen.

25-10-2023 21:18

Dusbaba +15425

1 kanttekening. Ze hebben nog geen 1 wedstrijd onder hem gespeeld. Zou heel goed kunnen dat hij er na de wedstrijd heel anders over denkt.

25-10-2023 22:18

PimpDaddy +1249

Eens. Ben benieuwd, vond de woorden van Tahirovic over de ‘nieuwe koers’ iig positief

25-10-2023 23:06

DankzijCruijff +48731

Maduro laat tijdens zijn eerste persconferentie tactisch en inhoudelijk al meer horen dan alle persco’s van Steijn bij elkaar.

25-10-2023 21:14

Danielson +50581

Dat zeiden we in eerste instantie ook over Sjonnie. Hoewel Sjonnie sowieso een verbetering was tov Schreuder.

25-10-2023 21:17

Gewoon Gijs +18422

sjonnie was te veel met zichzelf bezig

25-10-2023 21:30

Amsterdamnoord +6155

Haha, ik weeet niet wie dat zei over Sjonnie, maar ik heb hem nog nooit op een tactisch inzicht kunnen betrappen

25-10-2023 21:33

PH2BOT +40494

Reiziger had na disaster Schreuder als interim moeten worden aangesteld. Maar Reiziger werd een luizig kunstje geflikt door AD VdSar die Heitje veel manipuleerbaar achtte en naar voren schoof.

25-10-2023 23:33

DankzijCruijff +48731

Exact, hoewel ik denk dat Reiziger de kans niet heeft gekregen omdat hij veel te bescheiden is. Blijft triest.

26-10-2023 00:08

Schip +23580

Maduro heeft de drive en neemt zijn vak gewoon serieus. Zie je VdV dit eventjes constateren na beelden van Brighton te hebben gezien? Die krijgt niet meer zijn bek uit dan: die gasten zo ongelooflijk goed...wat kan ik daarover zeggen...je hebt ze gezien, niet normaal...

Voor een ommekeer in één (praatsessie voor een) wedstrijd moet je qua geloof en rust wel wat in huis hebben - Frank kreeg het voor elkaar na Jol's rokende puinhoop te hebben getransformeerd naar een ploeg die geen lange ballen meer speelde maar met driehoekjes opbouwde uit in San Siro. Ook al pure schade door zo'n Haagse pragmaticus.

Het lijkt me teveel gevraagd, maar een kleine nederlaag met vlagen goed voetbal en een betere organisatie zou voor mij al een ommekeer kunnen zijn. Als die gasten er maar in gaan geloven.

25-10-2023 21:13

EricV83 +2031

Ja dat soort opmerkingen van VdV kijkt lekker weg toch. Het gros van de kijkers zit niet te wachten op uitgebreide analyses. Alles voor de kijkcijfers

25-10-2023 21:38

Schip +23580

Misschien geldt dat voor jou. Ik erger me er kapot aan. Ik hoor tig keer liever een Maduro, Theo Jansen of Perez - die meer individueel kijkt en minder tactisch - dan een krokettenverhaal.

25-10-2023 21:53

EricV83 +2031

Geldt zeker niet voor mij. Had het over het gros van de kijkers en de kijkcijfers

25-10-2023 22:00

PH2BOT +40494

VdV lult zijn betaalde tijd bol met abstracte ' analyses' zonder ook maar enig moment ergens concreet in te worden. VdV= ' lekker lullen zit ook aan tafel'. Goed voor de kijkcijfertjes...het énige dat telt. Kijkcijfers leveren reklamegelden op...hoe meer hoe beter = KASSA! De rest is pure bijzaak

25-10-2023 23:35

jaripettersson +9526

Gaat berghuis nu stoppen met ajax saboteren.

25-10-2023 21:03

Tommyshelby +129683

Verwacht eerlijk gezegd 0 punten en iets van 8 tegengoals in de komende twee wedstrijden. Laat maar zien dat er progressie in zit.

25-10-2023 21:01

Appels34 +1613

dat zou al bijna progressie zijn man. Twee schoten op doel en ik ben drie dagen dronken

25-10-2023 21:26

YC11 +1102

Wel een verademing dat interview van Maduro.
Heb er best vertrouwen in komende week.

25-10-2023 21:01

ajaxx123 +1952

Zegt genoeg dat Maduro dit zegt.

25-10-2023 21:00

Balgevoel +30951

Hedwiges deed het prima, wat moet je hier verder over zeggen? Natuurlijk wil je de 'accenten' anders leggen. Geen lange ballen meer en ook geen middenveld waarvan er twee bij de zestien van de tegenstander staan en de achterblijver tussen Sutalo en Hato, zo ingewikkeld is dat niet. Tahirovic merkte ook al terecht op dat het helemaal niet uitmaakt of je met één of twee zessen speelt, zolang het middenveld maar 'gewoon' compact staat en je elkaar relatief eenvoudig kunt bereiken.

Ik verwacht een Ajax dat, in vergelijking met wat we de afgelopen vier maanden gezien hebben, zuiniger is in balbezit, dichter bij elkaar staat en, waarschijnlijk nog wat onwennig, meer balbezit voor de middenvelders. En of het resultaat nou uiteindelijk mee- of tegenvalt: hopelijk wordt het allemaal tactisch weer een stukje logischer en sluiten de opdrachten die spelers meekrijgen beter aan bij hun kwaliteiten. Dat Steijn weg is, geeft de groep hopelijk het idee dat iedereen (weer) kansen krijgt en hopelijk helpt het in de energie die de spelers in de wedstrijd steken.

En verder verwacht ik er morgen natuurlijk nog niet al te veel van.

25-10-2023 21:00

en88ajaxfan +2125

Inderdaad. Dan kan het altijd meevallen.

25-10-2023 21:51

fredajax +1138

Hij krijgt van mij een lintje als Maduro de aanvoerdersband van Bergwijn afpakt. Dayt is de eerste winst die hij kan boeken.

25-10-2023 20:58

Strawb Choco +1643

Lkr boeiend die band.

25-10-2023 21:07

Danielson +50581

Dat laat hij natuurlijk aan Schip over. Wat denk jij nou?

25-10-2023 21:18

Hersenspinsel +8232

Hij kan de bergjes ook op de bank zetten.
Die hebben ook wel eens rust verdient.
En Brobbey, Forbs en Akpom zijn ook Ajaccieden.

25-10-2023 21:44

ajaxwestland09 +29038

Ja daar is die weer Rafael van der vaart bij ziggo de man die vind dat het ontslag van steijn niks uit gaat maken en de selectie van niveau excelsior is

25-10-2023 20:57

brancoo +6228

We gaan het zien

25-10-2023 20:59

jaripettersson +9526

Klopt ook wel zo'n beetje.

25-10-2023 21:00

Ajacied33 +36807

Raf is gek

25-10-2023 21:02

MosesD +14690

Best n lieve jongen, maar net als Drs. Sneijder niet de allerslimste.

25-10-2023 21:16

sebasvdv +567

In ieder geval al veel verstandiger inhoudelijke teksten van Maduro versus Steijn!

25-10-2023 20:49

Ajacied33 +36807

AEK vond ik heel matig en ze wonnen van Brighton. Ik weet het, Brighton had moeten winnen maar gebeurde toch niet. Dus Ajax heeft echt wel kans morgen. We draaien niet goed, maar een 0-1 bij Brighton en een smerige 1-2 bij Psv zou zo ontzettend lekker zijn

25-10-2023 20:47

Danielson +50581

Wel realistisch blijven.

25-10-2023 21:19

en88ajaxfan +2125

Ajaaaaaaaaxx !!!!!!!

25-10-2023 21:54

IndoorNinja +1856

We moeten realistisch zijn helaas. We krijgen minimaal één tegendoelpunt. Dus 0-1 wordt het niet 🤪

26-10-2023 06:41

eenAjaxfan +20406

Laten we alsjeblieft stoppen met het natrappen van Steijn.
En zoals Maduro zegt Ajax weer centraal zetten.

25-10-2023 20:44

TheSpecialOne +8934

Steijn is definitief verleden tijd.

25-10-2023 20:50

eenAjaxfan +20406

Wie? 😉

25-10-2023 20:57

TheSpecialOne +8934

Heel goed!

25-10-2023 21:01

layanx +5741

Zoals ik al zei vandaag voor dit naar buiten kwam :

Steijn heeft Maduro volledig genegeerd. Ondanks dat Maduro tegen Feyenoord een andere aanpak voor ogen had, heeft Steijn dit compleet naast zich neergelegd.

Ik heb tevens vernomen dat Maduro graag Mikautadze als 'nummer 10' achter Brobbey wilde positioneren, maar dit werd door Steijn volkomen genegeerd.

Maduro had ook betere tactieken in gedachten tegen Marseille, maar ook dit werd genegeerd. Dit laat zien hoe Steijn Ajax heeft benadeeld.

Ik kijk uit naar de wedstrijd van morgen! Heb echt weer eens zin in Ajax.

25-10-2023 20:42

layanx +5741

Business members die goed zijn met Ajax spelers. Had dit al geplaatst vandaag en afgelopen weken ook.

25-10-2023 20:46

Aurelius1 +19736

Z'n dikke duim. Als de resultaten slecht zijn krijg je de meest wilde verhalen en soaps, dat moeten mensen nu toch zo langzamerhand weten. Maar ze trappen er elke keer weer in. Misschien moeten ze voortaan in plaats van een voetbalwedstrijd naar The Bold and the beautiful gaan kijken, dat past beter bij hen.

25-10-2023 20:48

layanx +5741

Misschien moet je eens mijn comments terug gaan lezen en dan pas praten..

Ik post alleen wat ik hoor en het meeste klopt tot nu toe wel, en paar uur later wordt het bevestigd.

Dus wie is nu dan de clown ? Bedankt.

25-10-2023 20:51

brancoo +6228

Oke, bedankt kon het zelf nergens vinde!!, heb je misschien een link naar die site toe??

25-10-2023 20:55

eenAjaxfan +20406

Mikautadze op 10 zal dan tegen psv moeten. Is er morgen niet bij.
Het is afwachten of Maduro zijn ideeën inderdaad beter zijn...
Ik ben echt benieuwd morgen.
Maar als het morgen niet meteen lukt dan hoop ik wel dat we vertrouwen in Maduro blijven houden.

25-10-2023 20:47

brancoo +6228

Nee!!

3-5-2

25-10-2023 20:51

IboAFCA +16241

Ken je de opstelling ook al?

25-10-2023 20:52

layanx +5741

Nee jij wel toch 😄

25-10-2023 20:54

IboAFCA +16241

Interessant.

25-10-2023 21:01

TheSpecialOne +8934

En dan te bedenken dat Van Gaal en Van Halst Steijn rustig wilden laten zitten. Het is bijna niet voor te stellen.

25-10-2023 20:52

MosesD +14690

Van wie heb je dat vermomen?

25-10-2023 21:17

en88ajaxfan +2125

Klopt niet natuurlijk

25-10-2023 21:57

OwenStevenDalberg +27551

Andere accenten? Of gewoon accenten aanleggen..

25-10-2023 20:40

wilbert.b +3109

Gewoon 100 euro op winst Ajax
Krijg je toch 850 terug hha

25-10-2023 20:35

mvdk +44279 moderator

Wie had dat ooit gedacht

25-10-2023 20:36

GNBL +90155 moderator

Tel uit je winst.

25-10-2023 20:37

PaulEast +7927

Ik blijf hoop houden. Maduro komt goed over. Zoals ik hem kende van ESPN. Het is een kwestie van chemie, vertrouwen en spelers in hun kracht zetten. Ben al tevreden als er met durf, vooruit en tussen de linies wordt gespeeld. Ongeacht het resultaat.

25-10-2023 20:34

Belnaarhuis +5066

Ik snap dat je niet 7 spelers kan gaan passeren. Maar ben toch wel benieuwd of er namen gaan banken die ongelimiteerd vertrouwen leken te krijgen (Bergwijn, Brobbey, Taylor, …)

25-10-2023 20:40

TheSpecialOne +8934

Wat hebben jullie toch met(tegen) Brobbey en Bergwijn?
Wie hadden dan de doelpunten gescoord als ze op de bank hadden gezeten of zelfs verkocht waren?

25-10-2023 20:55

Belnaarhuis +5066

Ik heb ze alle wedstrijden zien spelen en ik zie 2 spelers die qua algemeen niveau en specifieke kwaliteiten die een buitenspeler en spits voor Ajax wat mij betreft moet hebben absoluut tekort komen. Anderen hebben minder kansen gekregen en ben benieuwd of ze het beter doen. Vandaar.

25-10-2023 22:00

jeffrey_van_der_sluis +30516

Nu al in 1 alinea meer tactisch vernuft gelezen dan 4 maanden Einstein.

En mensen, ga niet zo naargeestig lopen afgeven op Maduro deze week, maar ga achter de club staan, juist nu!

25-10-2023 20:34

TheSpecialOne +8934

Zullen ze dat ook bij Van 't Schip doen?

25-10-2023 20:57

Wendy.H +7051

Ja ook bij Schippie

26-10-2023 12:43

Belnaarhuis +5066

Maduro wil helemaal niet een eigen stempel drukken, hij wil gewoon dat het beter gaat en wordt. Is echt een verschil.

25-10-2023 20:27

mokum007 +6523

Steijn was al in begin alleen maar bezig met zich zelf en niet met Ajax, zoals Maduro zei, alleen wat belangrijk dat is Ajax

25-10-2023 20:26

Slang3 +46059

Andere accenten, zowel verdedigend als aanvallend. Hahah alles dus

25-10-2023 20:24

MidMid +5715

Dat wordt misschien toch een soort 4-4-2.

25-10-2023 21:05

stopperspil +11203

Prima counter systeem voor morgen

25-10-2023 21:56

GNBL +90155 moderator

Maduro werd compleet genegeerd door klein kind Steijn dat is wel duidelijk.

25-10-2023 20:23

Sambavleugels +18734

Die spreekt in elk geval al in terminologie die Steijn volgens mij nooit gebezigd heeft.

25-10-2023 20:22

tijssenajax +13995

die spits staat toch maar weer op de goede plek

25-10-2023 20:22

RepoocElad +9940

Wat een verademing om Maduro gewoon duidelijk zijn vertrouwen in de spelers te horen uitspreken ipv dat eeuwige gejammer van huilebalk Maurice "het ligt niet aan mij" Steijn.

Zo hoort het. Natuurlijk zullen we waarschijnlijk verliezen morgen, maar van te voren moet je als trainer voor je spelers staan, en morgen na de wedstrijd ook. Dat lijkt met Hedwiges wel goed te zitten.

Ook duidelijk dat Maduro het niet eens was met de tactiek van Steijn, en opvallend dat Tahirovic aangaf nieuwe energie te voelen in de groep nu Steijn weg is. Dat zei hij niet zomaar, maar meende hij, leek het.. Ik verwacht morgen een veel beter Ajax dat zich verlost voelt na weken onder het juk van Steijn te hebben gezeten.

25-10-2023 20:20

Belnaarhuis +5066

Vond Tahirovic in dat ene moment tegen Utrecht aan de zijlijn met ik dacht Forbs ook al goed overkomen. Slimme gast lijkt het.

25-10-2023 20:35

TheSpecialOne +8934

Hoe weet je dat hij slim is? Ken je hem soms?

25-10-2023 20:59

Belnaarhuis +5066

Lees nou nog eens mijn zin en probeer wat minder geforceerd wijs te doen.

25-10-2023 21:57

Wendy.H +7051

Begrijpend lezen is voor sommigen heel moeilijk@ bel naar huis

26-10-2023 12:51

TheSpecialOne +8934

Waarom maakt iedereen Brighton toch in hemelsnaam toch zo groot?! Respect moet er natuurlijk zijn, maar het is echt geen wereldploeg.

25-10-2023 20:58

Ajaxhartt +10743

Als Ajax de komende twee wedstrijden overtuigend wint (dromen mag), dan heeft Schip een probleem.

25-10-2023 20:18

NeeI +107937

Neuh. Schip heeft de papiertjes. Maduro (nog) niet.

25-10-2023 20:20

Ajaxhartt +10743

Snap ik, maar ik bedoel meer dat zijn prestaties zullen worden afgezet tegen die van Maduro.

25-10-2023 20:23

Qifesh +24917

Dat is toch enkel goed nieuws voor van 't schip.

25-10-2023 20:55

mvdk +44279 moderator

Nee dan heeft Steijn een probleem want dan ziet de hele wereld Ajax plotseling winnen. Dat zou wel erg toevallig zijn. Maargoed we gaan het zien.

25-10-2023 20:34

Ajaxhartt +10743

Steijn heeft dan zeker een probleem, maar we zullen zien hoe op Schip wordt gereageerd als het in het post-Maduro tijdperk minder gaat.

25-10-2023 20:39

driehoekjes +3422

Joodse accenten komen beetje me neus uit met die oorlog. Mag die vlag weg?

25-10-2023 20:52

Ajaxhartt +10743

Peins er niet over.
Zolang de terreur organisatie Hamas niet vernietigd is, blijft de vlag staan.

25-10-2023 20:59

hartvoorajax1 +1947

Anti-Joodse sentimenten komen me nog veel meer m’n neus uit. We hebben met die Arabische scholieren al voldoende racisten in de stad.

25-10-2023 21:04

ajaxx123 +1952

Hopelijk mooi uitvakje! Nu al zat van 49x wat gaan we doen vandaag bij Feyenoord. Ja heb niks te doen op woensdag..

2-2 morgen!

25-10-2023 20:18

ajaciedje90 +60261

Zit lekker Barca te kijken geen last van dat Feyenoord gepijp

25-10-2023 20:22

ajaciedje90 +60261

In een ander interview met Aletha van ESPN zegt Maduro dat elke trainer zijn eigen visie heeft en ze als straf altijd de visie van de trainer hebben uitgedragen maar dat hij zelf een andere visie heeft. Dat er in de trainerskamer altijd gediscussieerd is.

Tot zo ver ook de fabeltjes dat Maduro niet zijn best heeft gedaan om dingen te veranderen.

25-10-2023 20:15

ST +23090

Prima eerste persconferentie van Maduro die dicht bij zichzelf bleef. Erg benieuwd naar de ander accenten. Hoop zelf op 3-5-2.

25-10-2023 20:13

Gaza +4413

Heitinga was net zo. Verademing t.o.v. de voorganger. Uiteindelijk zullen we het nog wel zien..

25-10-2023 20:16

pookie020 +3903

Dubbele zes, goed plan. 👍🏻

25-10-2023 20:13

C14 +22461

Ligt eraan wie die dubbele 6 dan zijn, dat moeten dan goede voetballers zijn, Taylor en Vos graag. Tahirovic handelt te traag, en Van den Boomen is geen optie.

25-10-2023 20:43

IboAFCA +16241

Tahirovic liet al doorschemeren dat de formatie min of meer hetzelfde blijft. Ik gok toch dat Maduro de as probeert te versterken.

Bergwijn - Brobbey - Berghuis
VD Boomen - Vos (6) - Tahirovic
Sosa - Hato - Sutalo - Gaaei
Ramaj

25-10-2023 20:12

Gaza +4413

Vind het wel aardig. Alleen ben niet zo kapot van onze aanvallers.

Eigenlijk wel echt een heel heel matig elftal zo.

Lichtpuntje: Ramaj t.o.v. Gorter

25-10-2023 20:15

IboAFCA +16241

Ik vind dat we aanvallend goede backs hebben dus daar moet het gevaar ook vandaan komen. Vandaar dat ik denk dat Hedwiges de as gaat versterken zodat Sosa en Gaaei vrij op kunnen komen.

25-10-2023 20:20

Wendy.H +7051

Ik hoop op Forbs op rechts

26-10-2023 13:14

ProperFootball +14699

Sutalo in de as is een blijvende zwakte.

25-10-2023 20:36

C14 +22461

@Ibo

Haha jezus

Wat een betonmiddenveld zonder enig vernuft aan de bal en creativiteit, en traag handelend en traag.

25-10-2023 20:44

Wendy.H +7051

Waarom geen Forbs?

26-10-2023 13:14

Amp +37936

Die beschrijving over de tactiek van de zerbi en bha. Dat is verdomme hoe wij tactisch zouden moeten spelen

25-10-2023 20:10

Gaza +4413

Inderdaad. Realiteit is een nachtmerrie.

25-10-2023 20:11

mvdk +44279 moderator

Het zou je toch gebeuren dat hij ineens Brighton en PSV afmaakt. Puur door het iets logischer neer te zetten.

25-10-2023 20:10

Gaza +4413

Als dat zo is…

25-10-2023 20:11

mvdk +44279 moderator

We komen er maar op één manier achter... Maar 1 ding weet ik wel.

Sutalo was enorm goed op het WK en was niet voor niets de meest waardevolle speler van Zagreb.

Sosa is niet voor niets assistkoning.

Wordt je zomaar topscoren van de Franse League 2? Ik denk het niet.

Vd Boomen was één van de revelaties in de League 1.

Forbs topscorer van de PL2. Ben je dan een koekenbakker?

Ik kan nog even doorgaan, maar de spelers die voor Ajax spelen speelden vóór Ajax erg goed bij hun clubs. De eredivisie is helemaal niet bijzonder.

25-10-2023 20:15

Odysseus +14334

Zo is het, MVDK!

25-10-2023 20:16

Gaza +4413

Klopt helemaal. Alleen is de vraag, kunnen ze wel samen spelen?

25-10-2023 20:18

NipeB +15846

Forbs, Mikautadze, Vd Boomen en Sosa stonden nog maar nauwelijks samen op het veld. Fortuna geloof ik toen ze net 2 tellen bij Ajax waren.

25-10-2023 20:26

mvdk +44279 moderator

Als ze er vaak genoeg op trainen vast wel.

25-10-2023 20:30

ProperFootball +14699

Akpom kan er gewoon niets van. Sorry.

25-10-2023 20:36

mvdk +44279 moderator

Tja dat is een raadsel waarom die kwam.

25-10-2023 20:38

brancoo +6228

En dan nog over sutalo de afgelopen interland tegen Turkije momtm

25-10-2023 20:46

mvdk +44279 moderator

Kan bijna geen toeval wezen toch

25-10-2023 20:48

C14 +22461

@mvdk

Met als kanttekening dat al die spelers bij hun teams totaal anders speelden. Zo speelde Van den Boomen bij Toulouse als 8, dat kan bij Ajax totaal niet. Ajax krijgt die ruimte en tijd daar helemaal niet voor Van den Boomen om te handelen. Is ie veel te traag en aan de bal zwak voor.

Forbs speelde in de PL2, met veel ruimte en geren, bij Ajax krijg je die ruimte en tijd niet.

Sutalo hoefde waarschijnlijk niet met veel ruimte in de rug te verdedigen.

Wijndal deed het ook ogenschijnlijk goed bij AZ, maar leek vooral zo doordat hij daar vaak vrijgespeeld werd. Met minder ruimte en tijd is ook hij niks.

25-10-2023 20:49

mickey2602 +4790

@mvdk,Dit is exact hoe ik er ook over denk maar dat maak je vele mensen niet wijs. De spelers zijn zo slecht,daar kan je echt niks mee,Sven heeft louter troep gekocht.
Jij somt zo de prestaties van al die spelers op voor ze bij Ajax kwamen en dat is ook waarom ze gekocht zijn,sommige spelers zelfs vanuit een lagere divisie. Want dat is wat Ajax supporters ook al sinds tijden roepen,waarom haal je een speler niet voordat hij doorbreekt,dan is hij voor ons nog te betalen? Nu is dat gedaan en worden ze allemaal afgemaakt wegens die reden en ook omdat die spelers vrijwel allemaal of kort gespeeld hebben of niet op hun favoriete plek gespeeld hebben.
Ik kan me nog diverse reacties herinneren over Mislintat dat hij Lewandowski op jonge leeftijd heeft gehaald,dat was zo fantastisch,zo'n TD moesten we nou net hebben. En nu is het ineens zijn schuld en vliegt hij er als eerste uit.
Maar ik dwaal af,met deze spelers is in mijn ogen zoveel meer te behalen,als ze maar juist behandeld worden en vertrouwen krijgen,dat is waar het om ging.

25-10-2023 21:40

Vik86 +42397

@C14 Sutalo speelde bij een team die in de kroatische comptetitie met veel ruimte in de rug speelde..

26-10-2023 10:41

Belnaarhuis +5066

Ik snap dat redactie wat anders is dan de mods, maar waarom wordt er meteen weer zo’n semi stemmingmakerige kop gekozen. AS mag wel een andere toon kiezen van mij. Hoe zie jij dit?

25-10-2023 20:17

mvdk +44279 moderator

Daar kan ik niks mee en ik heb er ook geen mening over eerlijk gezegd. Ben geen medewerker van AS maar gewoon een member zoals jou.

25-10-2023 20:31

ajaciedje90 +60261

Jezus is ook na 3 dagen opgestaan uit de dood dus wat dat betreft.

25-10-2023 20:18

mvdk +44279 moderator

Nou schijnen wij godenzonen te zijn

25-10-2023 20:32

ajaciedje90 +60261

Ik bedoel maar

25-10-2023 20:32

ajaciedje90 +60261

Verwacht er niet al te veel van morgen maar de teksten van Maduro zijn louter positief. Denk kleine 1-4 overwinning voor Ajax wel mogelijk is.

25-10-2023 20:09

tijssenajax +13995

Ja, en in goede doen zouden we 1-10 winnen.

25-10-2023 20:37

Wendy.H +7051

Poehee, gewaagd ajaciedje90 maar ik hoop dat je gelijk gaat krijgen

26-10-2023 13:21

KingOfTheMatch +7084

Jaaaaaa Hedwiges het tactisch wonder komt met een verassend strijdplan en we gaan morgen met 0-6 winnen!
The spark is back en iedereen vecht voor elke meter en voor elkaar.

25-10-2023 20:07

Ricoteb +53174

Alleen al hoe hij op de persconferentie een analyse gaf van Brighton, is al 5 keer dieper en tactischer dan wat Steijn ooit voor elkaar heeft gekregen. Ik ben heel erg benieuwd naar morgen. De tijd is te kort geweest dus verwacht dat je er nog steeds wel vanaf gaat, maar het zou zo fijn zijn als we eindelijk weer eens een team zien spelen. Die niet gaten van 30/40 meter op het middenveld laten vallen. Dat alle spelers kijken alsof ze bij een foute pass neer worden geschoten.

25-10-2023 20:07

Leo8604 +2068

Hopelijk het winnende accent

25-10-2023 20:07

Chrismokum020 +16438

Dit soort teksten hoorde je niet van Schreuder en Steijn. Wellicht zien we morgen direct al een ander Ajax. Hoop doet leven, echter komt vertrouwen pas na het winnen van wedstrijden

25-10-2023 20:07

Bky +56681

Nou dat 4-3-3, opbouw door het midden, backs pas in de 2de fase aansluiten in de opbouw, elke pass naar voren, 1 x raken en bij balverlies in de 3de fase van de opbouw gehele team dat drukzet met 5 seconde regel.

Minstens.

25-10-2023 20:05

Gaza +4413

Wie moet er opbouwen dan 🤣

25-10-2023 20:10

Bky +56681

Waarschijnlijk dat er niet een of andere incompetente tyrant op de bank zit die je bij de eerste de beste keer als je wat fout doet voor de bus gooit al veel doet met het zelfvertrouwen van de spelers.

25-10-2023 20:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.