Jong Ajax moet in slotfase tegentreffer slikken en verliest van FC Den Bosch

door Wessel Kroon 395

Bron Ajax Showtime

Jong Ajax moet in slotfase tegentreffer slikken en verliest van FC Den Bosch

door Wessel Kroon 395

Bron Ajax Showtime

Laatst geüpdatet

Jong Ajax heeft vrijdagavond met 1-2 verloren van FC Den Bosch. Op Sportpark De Toekomst kwamen de Amsterdammers al vroeg op achterstand, maar na een sterke fase trok Julian Rijkhoff de stand weer gelijk. In de slotfase kreeg Jong Ajax toch nog een tegentreffer om de oren. Zodoende verloor de ploeg van trainer Frank Peereboom voor de eerste keer dit seizoen.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Jong Ajax kreeg al gauw een eerste waarschuwing van de bezoekers. Al in de derde minuut werd Törles Knöll door Danzell Gravenberch oog in oog met Charlie Setford gezet, maar de doelman van Jong Ajax wist de inzet te keren. Drie minuten later was het wel raak voor FC Den Bosch. Byron Burgering werd niet aangepakt door de verdedigers van Jong Ajax en krulde de bal op fraaie wijze in de verre hoek.

Na de openingstreffer voerde Jong Ajax de boventoon. Zo kreeg de thuisploeg via Jaydon Banel en Rijkhoff drie aanzienlijke schietkansen. In de 24e minuut was het dan eindelijk raak voor laatstgenoemde. Banel werd door Jorthy Mokio aangespeeld en gaf de bal laag voor op Rijkhoff, die vrij simpel de gelijkmaker op het scorebord kon zetten.

Na de gelijkmaker werd het spel van de Amsterdammers iets minder dominant. Jan Faberski kreeg voor rust nog twee kansen om zijn ploeg op voorsprong te zetten. Eerst probeerde hij doelman Pepijn van de Merbel in de korte hoek te verrassen. De inzet van de Pool belandde in het zijnet. Even later probeerde Faberski het nog van afstand, maar ook die poging ging langs de verkeerde kant van de paal. Zodoende zochten beide ploegen de kleedkamers op met een 1-1 stand.

Tegentreffer in de slotfase

In de tweede helft begon Jong Ajax meteen gevaarlijk. Victor van den Bogert verloor op slordige wijze de bal en gaf daarmee Banel de kans om Jong Ajax op voorsprong te zetten. De aanvaller van Jong Ajax schoot de bal nipt voorlangs. Twee minuten later tikte Faberski een voorzet van Don-Anglo Konadu net naast het doel van FC Den Bosch-doelman Van de Merbel.

Na een uur voetballen kreeg FC Den Bosch een grote kans op de 1-2. Een foutje van Dies Janse zorgde ervoor dat Knöll oog in oog met Setford kwam te staan. De doelman van Jong Ajax redde met zijn voeten. Tot de slotfase gebeurde er verder weinig, maar in de 88e minuut kwam FC Den Bosch weer op voorsprong. Een voorzet vanaf de rechterkant kon van dichtbij in het doel worden getikt door invaller Hicham Acheffay.

In de blessuretijd was Jong Ajax via Janse nog dicht bij de 2-2. De mandekker kreeg de bal uit de kluts mee en probeerde door middel van een hakbal te scoren. Zijn inzet werd van de lijn gehaald. Zodoende verloor Jong Ajax thuis met 1-2 van FC Den Bosch.

Opstelling Jong Ajax:

Setford; Alders, Verschuren, Janse, Jetten (Bouwman 67'); Brandes (Chahid 83'), Rijkhoff, Mokio (Verkuijl 67'); Faberski (Speksnijder 74'), Konadu, Banel (Wolff 83').

Wissels Jong Ajax:

Reverson, Ugwu, Bouwman, Chahid, Verkuijl, Speksnijder, Kalokoh, Wolff, Boerhout.

Opstelling FC Den Bosch:

Van de Merbel; Barglan, Van den Bogert, Henderikx, De Groot; Van Leeuwen, Bakala, Laros; Burgering, Knöll, Gravenberch.

Wissels FC Den Bosch:

Bakker, Van Grunsven, Mulders, Jonathans, Acheffay, Kuijpers, Maas, Henning, Ogbaidze, Boumassaoudi, Elum.

Doelpunten:

0-1 Byron Burgering (6')

1-1 Julian Rijkhoff (24')
1-2 Hicham Acheffay (88')

Wessel Kroon (X: @Wessel_Kroon | E-mail: w.kroon@ajaxshowtime.com)

Live Blog
Loading...

30/08/2024 21:57
90+7. Afgelopen

Jong Ajax verliest thuis met 1-2 van FC Den Bosch.

30/08/2024 21:52
90+1. Kans Jong Ajax

Janse krijgt de bal uit de kluts mee en probeert door middel van een hakje de bal in het doel te krijgen. Zijn inzet wordt van de lijn gehaald.

30/08/2024 21:48
88. Doelpunt FC Den Bosch

Een voorzet vanaf de rechterkant kan van dichtbij in het doel worden getikt door Acheffay.

30/08/2024 21:46
86. Gele kaart FC Den Bosch

Knöll krijgt een gele kaart voor protesteren.

30/08/2024 21:43
83. Wissels Jong Ajax

Peereboom brengt Chahid en Wolff voor de slotfase. Brandes en Banel verlaten het veld.

30/08/2024 21:34
74. Wissel Jong Ajax

Faberski wordt afgelost door Speksnijder.

30/08/2024 21:29
69. Gele kaart Jong Ajax

Volgens de scheidsrechter haalt Janse zijn tegenstander neer, terwijl de bal niet in de buurt is. De mandekker ontvangt een gele kaart.

30/08/2024 21:27
67. Wissels Jong Ajax

Bouwman en Verkuijl komen in de ploeg voor Jetten en Mokio.

30/08/2024 21:22
61. Grote kans FC Den Bosch

Na een foutje van Janse kans Knöll FC Den Bosch oog in oog met Setford weer op voorsprong zetten. De doelman van Jong Ajax redt met zijn voeten.

30/08/2024 21:09
48. Grote kans Jong Ajax

Faberski tikt een voorzet van Konadu net langs de verkeerde kant van de paal.

Lees meer over:
Plaats reactie

noppenkoning +41463

Wisten jullie dat Lamine Yamal 17 is en Mokio 16.

31-08-2024 13:32

Christiaan-14 +56

Genoten van Mokio samen met Brandes

Maar fout van de trainer, hoe kan je nu 7 min voor tijd 110 wedstrijden ervaring eraf halen ( Brandes en Banel ) als je voelt dat de jeugd van de mannen aan het verliezen is

Juist dan had je ervaring en organisatie moeten laten staan

Verder genoten van leuk jong Ajax

30-08-2024 23:15

JohnDylan +22501

Ik zou het echt geen enkel probleem vinden als Kaplan wordt verkocht. Ik vind hem een groot talent maar het zou me verbazen als Mokio het niet direct net zo goed zou doen als LCV van Ajax. Als hij 20 jaar oud was met precies dezelfde kwaliteiten als die hij nu heeft stond hij al bij Ajax in de basis ten koste van Baas. Ajax heeft sinds De Jong geen speler gehad die zo overqualified was om voor Jong Ajax te spelen als Mokio nu is. Bij talenten van dat kaliber is het ook direct duidelijk wanneer ze veel beter zijn dan de spelers om zich heen.

30-08-2024 23:14

Amsterdamnoord +6154

Wat denk je van Mokios kansen op bv de 6 positie? Dan zouden ze met Kaplan samen kunnen namelijk

31-08-2024 02:04

Amsterdamnoord +6154

Ik zie nu je reactie hieronder al 👍. Ben het met je eens

31-08-2024 02:05

DJPostma +4013

Jong Ajax tot nu toe genieten. Zonde dat ze onnodig verliezen, maar wat was die 1-1 een streling van het oog! Schitterend!

30-08-2024 22:53

C14 +22449

Gewoon weer een CV (Mokio) en een spits op het middenveld. Waar zijn ze mee bezig joh?

Mag toch hopen dat Farioli Mokio niet als 6 ziet, zoals hij CV Rosario ook op 6 gebruikte.

30-08-2024 22:46

JohnDylan +22501

Ik zou Mokio naar het eerste schuiven omdat hij veel te goed voor Jong Ajax is maar zolang hij bij Jong Ajax speelt zie ik geen reden om hem niet als ‘6’ te gebruiken. Hij heeft enorm veel kwaliteiten voor die rol en Ajax heeft met Janse een ander groot talent voor de LCV positie terwijl ze voor de ‘6’ verder geen groot talent bij Jong Ajax hebben.

30-08-2024 22:52

C14 +22449

Welke kwaliteiten voor de 6 positie zie jij dan in hem?

Ik zie veel liever Brandes op 6 spelen.

30-08-2024 22:53

JohnDylan +22501

Overzicht, goede lange en korte pass, weet wat hij met de bal wil doen voordat hij hem heeft gekregen, is moeilijk van de bal te zetten zelfs door een tegenstander in zijn rug en verdedigend is hij een echte stofzuiger met ook daarin een goed overzicht waardoor hij zijn enorme atletische vermogen vaak niet eens nodig heeft om ballen te veroveren of gaten dicht te lopen. Hij doet me verdedigend enorm aan Anita denken in de manier waarop hij zich positioneert op momenten dat hij als CVM speelt (maar dan aan de groeihormonen en steroids). Mokio is nu al een vele malen betere ‘6’ dan Brandes ooit gaat worden. Die twee verschillen nu al meer in niveau dan sommige o19 spelers in niveau verschillen van sommige spelers in het eerste van Ajax terwijl Brandes vier jaar ouder is. En dat vind ik na wat misschien wel Brandes’ beste wedstrijd in Jong Ajax was.

30-08-2024 22:55

C14 +22449

Ik zag hem opendraaien met een man in de nek, en dat soort dingen :), vandaar dat ik het idee heb dat het met over- en inzicht juist niet goed zat.
Ik zag ook geen rust in zijn spel, geen spelverdelen. Vooral fysiek.

Maar nogmaals, te weinig gezien van hem en misschien net de momenten waarop het niet goed ging. Ik ga mijn eerste indruk van hem even resetten.

Brandes gaat mij meer om het type. Soms is het juiste type belangrijker dan het niveau, in mijn ogen.

Wat vind jij van het opstellen van twee spitsen (spits op 10, vorige week ook al)?
Terwijl Farioli niet eens met een 10 speelt, laat staan een type spits op 10.

Niet dat Jong Ajax als Ajax 1 moet spelen, maar het speelt ook niet als de rest van de jeugd, dus heel apart. Het is ook niet bepaald zo dat de beste spelers spelen.

30-08-2024 23:06

JohnDylan +22501

“Soms is het juiste type belangrijker dan het niveau, in mijn ogen.”

Niet als het een verschil in niveau is tussen Inzaghi (die totaal geen Ajax spits zou zijn) en Lammers (die qua type ideaal lijkt voor Ajax).

“Wat vind jij van het opstellen van twee spitsen (spits op 10, vorige week ook al)?”

Slim, zo kunnen de grootste talenten het meest speeltijd krijgen.

30-08-2024 23:09

C14 +22449

Zo'n Lammers kan anderen doordat hij beter past wel beter laten renderen, samen tot meer en verschillende type kansen komen, waarbij je bij Inzaghi vooral voor aanvoer moet zorgen. Dus zelfs dat verschil in niveau hoeft in mijn ogen niet altijd te betekenen dat die speler ook beter voor je spel/team is.

Banel speelt ook, Wolff, terwijl Kalokoh beter is. Enige excuus kan dan zijn niet fit of de kantjes er flink bij af lopen. Ben het niet echt met je eens wat dit betreft. Beter ook je beste talenten op hun natuurlijke positie te laten spelen, zodat ze zich daar doorontwikkelen en ook in de kijker van Ajax 1 kunnen spelen. Dan maar ieder een helft. Konadu op de flank ziet er niet uit, Rijkhoff op 10 evenmin. Zitten zo ook iemand als Chourak in de weg, die ook een kans verdient en zeker om door te ontwikkelen.

Rijkhoff lijkt ook helemaal niet zo'n groot talent, zeker tegen fysiekere, volwassen spelers maakt hij zijn gebrek aan fysiek denk ik niet goed met voetballend vermogen, versnellen, etc. Maar ook hem heb ik niet heel veel zien spelen.

30-08-2024 23:26

JohnDylan +22501

Inzaghi scoort meer doelpunten per seizoen dan Lammers in zijn carrière kansen voor andere creëert. Dat is waarom kwaliteit uiteindelijk de doorslag geeft.

30-08-2024 23:28

C14 +22449

Dat ligt er in mijn ogen aan of hij voldoende toevoer krijgt. Heb je een team met slechte voorgevers en (steek)passers, maar met goede combinerende spelers en lopende middenvelders (die dan over iemand als Lammers heen kunnen gaan), dan zal zo'n Inzaghi niet de toevoer krijgen om af te ronden.

Dus ik blijf het me afvragen.

30-08-2024 23:38

ruudanita +331

Zolang Ajax blijft verliezen in de kkd . Wordt het niks in Ajax 1 . Ik heb het al meermaals gezegd . Bij Ajax worden jongetjes met talent opgeleid . Maar mannen worden er niet gecreeerd

30-08-2024 22:35

Kryptonite +76984

Wie waren de uitblinkers, gentlemen?

30-08-2024 22:20

JohnDylan +22501

Mokio. Dat manchild heeft niets te zoeken in de Eerste Divisie. Naar het eerste of verhuren (daar heeft Kroes genoeg ervaring in om dat binnen een paar uur te regelen).

30-08-2024 22:21

Kryptonite +76984

Zie je potentie in hem op 6?

30-08-2024 22:27

JohnDylan +22501

Ja, zeker. Ik denk dat hij als LCV het beste tot zijn recht komt (omdat hij dan veel rushes naar voren kan maken met de bal aan de voeten) maar als stofzuiger én spelverdeler als ‘6’ kan hij volgens mij ook.

30-08-2024 22:28

C14 +22449

Ik vind hem te log voor op het middenveld, met name in het spelverdelen. Ook al paar keuzes acties gezien die niet getuigen van over- en inzicht. Opendraaien met een man in de nek bijvoorbeeld. Lijkt echt gemaakt voor het spel vóór zich.

Onder druk uitvoetballen gaat denk ik ook lastig worden.

Ik zie veel liever een type Frenkie/Fitz-Jim, dus die vlot weg kunnen draaien onder meer, of een type regisseur (Eiting/Brandes)

30-08-2024 22:36

JohnDylan +22501

Ik begrijp totaal niet waar je vandaan hebt dat hij log is of ten minste te log voor het middenveld. Mijn god als Mokio al te log is voor het middenveld dan is 50% van de middenvelders bij Europese topclub dat. Hij heeft elke wedstrijd als middenvelder meerdere keren zich gemakkelijk open gedraaid.

30-08-2024 22:37

Ajaxsupporter02 +14212

Ik vond Rijkhoff heel sterk. Veel goede passes en scoorde.

30-08-2024 22:35

Kluivert95 +1342

Zeer tegenvallend dit .. toch sterkste jong Ajax opstelling ..

30-08-2024 22:18

JohnDylan +22501

Welke spelers vond je tegenvallen en waarom?

30-08-2024 22:23

C14 +22449

Sterkste? Ik heb het niet gezien maar zie wéér een CV op het middenveld, en een spits op het middenveld. Slaat helemaal nergens op.

30-08-2024 22:33

JohnDylan +22501

Die CV zou op letterlijk elke positie op het veld minus doelman de beste speler op het veld zijn en er met kop en schouders bovenuit steken. Mokio is een voetballer van een totaal ander kaliber dan al die andere op het veld.

30-08-2024 22:44

C14 +22449

Ik heb het echt nog niet gezien. Toegegeven, heb weinig van hem gezien, maar zie vooral fysiek, weinig wendbaarheid en weinig inzicht.

Maar ik ga meer van hem bekijken en op hem letten.

30-08-2024 22:49

Mousasi +731

Mokio is 16 he, verwacht je niet iets te veel van die jongen C14? Hij laat al zoveel rust en volwassenheid zien in zijn spel. Technisch goed, gevoel om de ruimte te verdedigen. En kan op deze extreem jonge leeftijd al een grote intensiteit leveren. Net nieuw bij Ajax, extreem jong en direct een stabiele factor op een nieuwe positie. Ik ben echt onder de indruk.

31-08-2024 00:11

MrPink +81984

Jammer, puntje was zeker wel verdiend. Maar goed, wel weer genoeg positieve dingen gezien.

30-08-2024 22:18

Amp +37925

Zonde man, slechte pass daar in de aanval, compleet onrustig met die hoge bal terwijl je de tijd hebt en dan zo een counter om de oren. Snel van leren

Off: dat az wordt steeds zo gehyped voor hun opleiding en de organisatie, maar blijkbaar hebben of hadden ze daar ook niet al te beste tafarelen richting spelertjes. Een van de oud-jeugdspelers blijkbaar een boek uitgebracht over t reilen en zeilen daar en rondom jeugdspelers in t betaalde voetbal. Maar dat zal wel weer met woke en sneeuwvlokjes worden afgedaan

30-08-2024 22:12

Milan95 +3590

Dat verhaal van de douche wat ik las is echt ronduit walgelijk zeg.

30-08-2024 22:18

Amp +37925

Ja je kan t niet eens meer erg of triest noemen. Dat van die chauffeur ook krankzinnig

30-08-2024 22:19

MrPink +81984

Welk verhaal? Dit kan alle kanten op. Of staat dit ergens?

30-08-2024 22:21

Milan95 +3590

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/van-voetbaldroom-naar-nachtmerrie-jongetje-bij-az-moest-naakt-de-vrouwelijke-fysio-aanstaren/blte74a8fc65384a67b

30-08-2024 22:23

JohnDylan +22501

Ik heb Ouaali een enkele keer boos gemaakt en dat was toen ik zei dat Ajax een onafhankelijk onderzoek moest laten doen naar hoe jeugdspelers in het verleden zijn behandeld omdat ik redelijk war horrorverhalen heb gehoord in al mijn jaren als fan op De Toekomst. Ouaali leek doodsbang van zelfs maar de gedachte dat dit zou gebeuren. Dat is een beerput joh. Ik hoop dat een journalist het ooit geheel open trekt.

Dat Robin Pronk hoofd jeugdopleiding van FC Utrecht is vind ik crimineel. Ik zou mijn kind (niet dat ik die heb) nog in geen honderd meter van die man laten komen zonder dat ik er bij was. Die man is letterlijk een kindermishandelaar.

30-08-2024 22:19

Amp +37925

Tsja alleen die film van ons van toen in 2000 ofzo kreeg je plaatsvervangende schaamte van. Dacht met stekelenburg of pronk toen als jeugdtrainer? Maar wat ik hier las was voor mij wel next level. Ik vind het prima dat er een strakke en niet softe aanpak wordt gehanteerd, mits binnen het menselijke. En druk hoort er gewoon bij om te presteren, is nu eenmaal een harde afvalrace. Maar wat ik net las heeft echt niks met opleiden of menselijkheid te maken. Als zo een ouaali dan boos wordt, dan wast ie zn handen vast niet in onschuld

30-08-2024 22:27

JohnDylan +22501

Robin Pronk heeft een keer expres op volle kracht een bal tegen het hoofd van Rienstra getrapt omdat hij een pass langs de zijlijn gaf en Pronk ze had opgedragen zulke passes niet te geven (dit is door meerdere talenten die toen aanwezig waren en Rienstra zelf in de media verteld). Ik begrijp echt niet waarom die man uberhaubt nog met kinderen mag werken.

Ik heb Ouaali zelf als jeugdtrainer gehad (bij Xanthos, de Amsterdamse amateurclub die failliet ging omdat de penningmeester er met de vrouw van de voorzitter en al het geld vandoor ging) en weet zeker dat onder zijn leiding dat soort praktijken niet werden geaccepteerd maar ik denk wel dat hij een goed inzicht heeft op alles wat er in de beerput op De Toekomst ligt.

30-08-2024 22:29

Amp +37925

Wtf🤯 zowel dat van pronk als bij xanthos

30-08-2024 22:41

AjaxHoorn +32989

Pronk is een griezel

30-08-2024 22:43

C14 +22449

Klinkt als een psychopaat inderdaad. Blijkbaar zien clubs dat toch graag, die verhalen zullen bekend zijn.

Heel bizar. Je zou ook denken dat dat juist talenten afschrikt, en zwaar. Je hoort nu juist dat ze het bij AZ zo fijn vinden, en daarom soms eerder naar AZ gaan dan naar Ajax. De situatie zal daar wel flink veranderd zijn dan, neem ik aan.

30-08-2024 22:43

C14 +22449

Heeft wel wat weg van die zieke praktijken in het turnen.

30-08-2024 22:44

JohnDylan +22501

Het zijn vaak mensen die zelf carriere willen maken over de ruggen van die kinderen. Daarom vind ik het belangrijk dat Ajax zoekt naar zeer ervaren jeugdtrainers met een goede staat van dienst en niet zomaar oud-spelers jeugdtrainer moet maken. Die zou ik er als specialisten trainers bij halen maar niet de leiding geven over de kinderen.

30-08-2024 22:46

C14 +22449

Ziekelijke praktijken inderdaad, wat zou ik die trainers eens graag ontmoeten.

Dan spoor je echt niet, kick je op vernederen en kleineren, heeft niks met ontwikkeling te maken.

Zoals Cruijff zegt, spelplezier moet voorop staan, al dat zogenaamde bikkeltjes kweken door ziekelijke, harde praktijken... Sneue, visieloze gasten.

Dit verhaal van hem gaat wel zo'n 8 jaar terug, het is onbekend of dat nu nog steeds zo gaat.

Wel apart dat verhaal over Beuker ook, dat ie daar een functie van niks had, daarom werd uitgelachen en niet serieus genomen. En Van Gaal die dan onder de indruk raakte van zijn functioneren en presteren?

30-08-2024 22:41

Amp +37925

Dat van beuker bevreemde mij ook, gezien andere verhalen hem juist leken aan te wijzen als grondlegger van de succesvolle opleiding daar. Dacht dat ie daar toen de leiding had maar uit dat verhaal lijkt juist van niet. Als ie wel de leiding had en dit soort praktijken liet voortgaan, dan is dat wel een dingetje.

30-08-2024 23:07

Steffenhagen +37940

Wat een blunder van Bouwman en daarom verlies je . Ook weer gehypet , terwijl dit soort talenten - wat dat is hij - tactisch nog lang niet op het gewenste niveau is . Dit was kinderlijk dom

30-08-2024 21:59

JohnDylan +22501

Ahh, het is al begonnen. De volgende net (twee dagen) zeventien jarige eerstejaars A-junior (en dan ook nog eens een jonge eerstejaars A-junior omdat hij in het tweede deel van het jaar is geboren)… De moderne Ajax fan. Ik walg ervan. Fans die bij een koopclub als PSV passen. Met zulke fans zal Ajax ook nooit meer een opleidingsclub worden.

30-08-2024 22:00

Piavinazzi +0

Volledig mee eens. Een (zeer talentvolle) speler van net 17 meteen de grond inboren na 1 fout. Wat zijn we toch een zuur voetballandje geworden.

30-08-2024 22:13

Lunsdale +6390

Ja, en waarom denk je dat 'dit soort talenten' nu (al) bij jong Ajax aan het echte werk mogen ruiken?

30-08-2024 22:20

Steffenhagen +37940

Omdat ze dus talent zijn . Tegelijk is het te hopen dat deze talenten goed begeleid worden . Ik las al dat hij de beoogde opvolger van Sutalo is . Volkomen nonsens Dat gebeurt te vaak met Ajax talenten .

30-08-2024 22:23

C14 +22449

De Ligt maakte ook nog veel kinderlijke fouten in Ajax 1, in de basis. Frenkie ook.
Van die fouten leren ze juist. Ervaring is vooral geleerd hebben van fouten en situaties.

30-08-2024 22:45

Lunsdale +6390

Exact C14 en Steffen, dat is mijn punt.

30-08-2024 22:55

Professor +11197

Toch weer een erg leuke wedstrijd van jong Ajax.

30-08-2024 21:59

Apoc9 +1671

Zorgwekkend eigenlijk hoe weinig defensief talent er rond loopt op de toekomst

30-08-2024 21:58

DUDE92 +3021

Janse, Bouwman, Mokio, Jetten, Van Der Lans, Verschuren, Alders, Ugwu, Van De Pavert, etc

30-08-2024 22:04

Apoc9 +1671

Janse en Mokio oke, maar de rest is brandhout.

30-08-2024 22:25

AjaxHoorn +32989

Down met Apoc

30-08-2024 22:44

afca1985 +21454

Onverdiend dit, maargoed hopelijk leren ze ervan. Wel een leuke pot verder, Tweede helft was wel wat minder. Zonde

30-08-2024 21:56

Patrick020 +22461

jongens, ajax geïnteresseerd in Mike tresor. Nice ook maar hebben nog weinig tijd

30-08-2024 21:55

hendo +4769

Bron? Huur?

30-08-2024 21:56

Amp +37925

Die sacha tavolieri maar ik heb niet t idee dat hij zo heel betrouwbaar js als bron

30-08-2024 22:08

Tommyshelby +129630

De klok is wel in ons voordeel. Maar we moeten centen binnenhalen.

30-08-2024 21:57

Professor +11197

In vergelijking met het jong Ajax van vorig jaar is dit team echt veel verder.
Eigenlijk in alles oké afmaken moet wat beter.

30-08-2024 21:54

Ajaxhartt +10743

Weerweerweer dat slappe verdedigen, zonder enige intensiteit. Erger me kapot daaraan.

30-08-2024 21:53

JohnDylan +22501

Ik vond de verdedigers en verdedigende middenvelders deze wedstrijd juist allemaal lekker fel en sterk in de duels. Dat blijkt ook uit de statistieken met veel gewonnen duels.

30-08-2024 21:59

Ajaxhartt +10743

Ben blij met wat je zegt, maar ik vond ze bij de twee goals toch echt veel te afwachtend optreden. Maar als dat over de hele wedstrijd genomen (veel) beter was, dan is dat mooi.

30-08-2024 22:49

Sportvolgert +40712

Hoe ze dit niet winnen. Ongelooflijk

30-08-2024 21:53

Amp +37925

Wat een sukkel die nr 16 of 18, wie die bal zo kwijt raakte

30-08-2024 21:52

MrPink +81984

Hoe dan

30-08-2024 21:52

Tommyshelby +129630

19 schoten waarvan 1 op doel? Lijkt me duidelijk waar ze op gaan trainen de komende weken.

30-08-2024 21:52

sabinevanbeek22 +10

Maat op Google Staat wel 1-2

30-08-2024 21:52

Ajaxsupporter02 +14212

Pff hoe gaat ie er niet in

30-08-2024 21:52

JohnDylan +22501

Niet echt een cadeautje aan zichzelf zo twee dagen na zijn zeventiende verjaardag.

30-08-2024 21:51

letsvencook +13070

Als Bosschenaar kan ik dit niet erg vinden, al heb ik vrij weinig met die club. Jong ajax speelt toch maar voor spek en bonen.

30-08-2024 21:50

kaka1988 +2149

"Leermoment"

30-08-2024 21:50

Libero +19198

Lekkere wissel ouwe

30-08-2024 21:50

DS84 +1854

blunder

30-08-2024 21:50

MrPink +81984

Slecht verdedigd hoor

30-08-2024 21:49

afca1985 +21454

Wat een mazzel zeg, zo onverdiend dit 🤬🤬

30-08-2024 21:49

Ajaxsupporter02 +14212

Ai Bouwman.

30-08-2024 21:49

Sportvolgert +40712

Zo onnodig

30-08-2024 21:49

MrPink +81984

gvd 1-2

30-08-2024 21:49

sabinevanbeek22 +10

Zie nergens staan ook niet op teletekst

30-08-2024 21:51

afca1985 +21454

Doe Konadu bevalt mij wel

30-08-2024 21:48

Ajaxsupporter02 +14212

Vind het nog niet indrukwekkend. Waarom?

30-08-2024 21:50

afca1985 +21454

Sterk aanspeelpunt, werkt zich te pletter, fysiek sterk, moeilijk van de bal te zetten en kan een goal maken

30-08-2024 21:53

Ajaxsupporter02 +14212

In de passing gaat er nog veel te veel fout. Ook in balaannames. Technisch moet het veel beter.

30-08-2024 21:59

afca1985 +21454

Een Brobbey light dus

30-08-2024 22:05

Amp +37925

Blijft welbgrappig dat schakelkanaal.

Zie je weer eens zo een gewezen talent dat dacht te moeten vertrekken in de jeugd naar een grootmacht, en dan staat die jaren later tégen jong ajax te ballen...

Of dan zo een buttner, wat een bijzondere brainfart was dat van man united

30-08-2024 21:46

Tommyshelby +129630

Verkuijl JA debuut, jammer dat ik dat niet kan zien.

30-08-2024 21:45

Ajaxsupporter02 +14212

Speelt wel prima.

30-08-2024 21:47

Tommyshelby +129630

Is ook een goede speler. Beetje Brandes+

30-08-2024 21:48

Ajaxsupporter02 +14212

Ja, lijkt mij beter dan Brandes.

30-08-2024 21:48

Nummer8 +853

Dacht dat ajax een deal had gemaakt dat j ajax altijd werd uitgezonden. Iemand die meer weet

30-08-2024 21:45

Chrissss +1618

als stream op espn.nl

30-08-2024 21:46

Amp +37925

Als je een abonnement hebt kan je de overige matches streamen via espn site of app.

30-08-2024 21:47

Ajaxsupporter02 +14212

Weer geen Kalokoh. Chahid vind ik echt niks. Wolff was ook dramatisch vorige wedstrijd en als beloning toch weer een invalbeurt.

30-08-2024 21:44

Nummer8 +853

Kramer is lekker bezig hoor

30-08-2024 21:42

Chrissss +1618

nog een keer rood?

30-08-2024 21:43

MrPink +81984

Zo'n mafkees wil je toch niet bij je club hebben. Elke keer is er wel wat.

30-08-2024 21:45

letsvencook +13070

Hoe speelde mokio deze pot?

30-08-2024 21:40

JohnDylan +22501

Als een volwassen man die met jeugdspelers mee moet spelen. Wanneer ik zeg dat Ajax eerst talenten bij Jong Ajax moet laten domineren voordat ze definitief naar het eerste worden doorgeschoven dan doel ik op hetgeen wat Mokio bij Jong Ajax laat zien.

30-08-2024 21:41

letsvencook +13070

Klinkt heel goed. Neem wel aan dat hij niet zo offensief staat als afgelopen donderdag bij zijn debuut?

30-08-2024 21:42

JohnDylan +22501

Nee (of ja, ik weet nooit wat juist is daar), hij speelde in een double pivot wat veel beter bij hem past.

30-08-2024 21:43

letsvencook +13070

Oke goed om te horen, ik vond het al apart dat een cb/cdm zo hoog stond en dacht dat het maar kwam door de plotselinge blessure bij rensch. Heb helaas nog niet de tijd gehad om 90 min jong ajax te kijken maar ik werd enthousiast van zijn komst.

30-08-2024 21:45

sabinevanbeek22 +10

Jaaa me neefje er eindelijk in speksnijder

30-08-2024 21:40

JohnDylan +22501

Leuke voetballer dat neefje van jou.

30-08-2024 21:40

JohnDylan +22501

Mokio is te goed voor Jong Ajax. Misschien kan Kroes van zijn specialiteit gebruik maken en Mokio een seizoen verhuren. Misschien aan KAA Gent. Ik hoop dat Mokio veel naar Alaba kijkt want dat lijkt me hét voorbeeld waar hij zich aan kan spiegelen.

30-08-2024 21:35

Amp +37925

Zal ie daar precies een verplichte koopclausule bij zetten van 3 miljoen ofzo, want slechts een keer gespeeld in 1

30-08-2024 21:39

Homelander14 +619

Pff wat een triest cynisme weer tegen Kroes. De man notabene die hem gehaald heeft.

Einde seizoen heeft Mokio gewoon 15 plus wedstrijden in het 1e gespeeld en is ie al die flut aankopen van vorig jaar allang voorbij gestreefd.

30-08-2024 21:54

Amp +37925

Nee die kroespijperij is triest

30-08-2024 21:55

JohnDylan +22501

Beuker door de jeugdtransfers en bij transfer hadden de twee Belgische jeugdscouts van Ajax al bijna een jaar voordat Kroes officieel bij Ajax begon de eerste contacten al gelegd.

30-08-2024 21:56

Jaridebeste1 +6682

Heeft die debiel van een Kramer alsnog rood. Wat een stumper.

30-08-2024 21:34

Betuwe85 +20846

Die wil weg

30-08-2024 21:41

afca1985 +21454

Die lul wil weer rood voor Jong Ajax zien

30-08-2024 21:33

Patrick020 +22461

Man man ik lees dat kramer 6sec in t veld stond en geel pakte, maar dat t eigenlijk rood had moeten zijn. Daar heb je je club mee zeg

edit: nu pakt ie rood wat een idooit

30-08-2024 21:32

Onpartijdig +4438

Heeft alsnog rood

30-08-2024 21:33

Patrick020 +22461

gewoon bewust, vieze naaier.

30-08-2024 21:36

Dirigent +6877

Wat is die Michiel Kramer toch een mafkees zeg....

30-08-2024 21:31

OwenStevenDalberg +27551

Volgens mij is het gewoon wraak op de club. Hij was uit de selectie gezet en ik denk dat hij de club zo terug wil pakken. Dit twee keer bewust in een wedstrijd doen, is bewust rood willen pakken. Zo is die knakker.

30-08-2024 21:34

Altijdindestraat +40232

Die haat die hij heeft voor Ajax geeft alleen maar aan hoe groot wij zijn in zijn hoofd.
Humor toch.

30-08-2024 21:37

Craain +4973

Die zit zo diep dat niet hij maar Weghorst naar Ajax gaat. Hij is erg toe aan broodje kroket dat hij de oplossing ziet rode kaart te pakken...

30-08-2024 21:44

Patrick020 +22461

tot nu toe staan de lelijkste ploegen boven aan om weer te promoveren haha

30-08-2024 21:26

Duke3D +3650

Als ik de statistieken zo zie, is het een wonder dat het pas 1-1 staat

30-08-2024 21:25

Artemio +32151

Dat Excelsior is echt wel een angstgegner voor ADO haha.

30-08-2024 21:22
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.