Kraay jr. tipt: 'Rijkhoff moet zijn vinger opsteken: ik wil verhuurd worden'

door Bart Veenstra 104

Bron ESPN

Kraay jr. tipt: 'Rijkhoff moet zijn vinger opsteken: ik wil verhuurd worden'

door Bart Veenstra 104

Bron ESPN

Julian Rijkhoff moet bij Ajax gaan vragen of hij verhuurd kan worden. Dat stelt Hans Kraay jr. bij het programma Voetbalpraat van ESPN. Met de komst van Wout Weghorst en het waarschijnlijk blijven van Brian Brobbey en Chuba Akpom lijkt Rijkhoff de vierde spits bij Ajax te zijn.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Technisch directeur Alex Kroes gaf aan dat vier spitsen in de selectie niet te veel is. Vanwege het drukke schema tot de winterstop heeft trainer Francesco Farioli vermoedelijk al zijn spelers nodig en om die reden zou het goed kunnen dat Ajax na het sluiten van de transfermarkt de beschikking heeft over Weghorst, Brobbey, Akpom en Rijkhoff.

Als het aan Kraay jr. ligt, speelt Rijkhoff binnenkort tijdelijk elders. 'Weghorst, Brobbey, Akpom... Dat zijn geen koekenbakkers. Rijkhoff, die komt er niet meer aan', zegt de presentator en analist. 'Rijkhoff moet zijn vinger opsteken: ik wil verhuurd worden. Er is voor hem niets te halen.'

Vlieguren in de Eredivisie?

Marciano Vink, die in het verleden bij Ajax speelde, kan wel begrijpen wat zijn collega zegt. 'In principe zou hij vlieguren kunnen maken bij een leuke Eredivisie-club. Er is een aantal clubs die op zoek zijn naar een spits, of die op het moment een spits hebben over wie gezegd wordt: gaan we het daar een heel of half seizoen mee redden?'

Toch hoeft het voor Rijkhoff geen ramp te zijn als hij geen tijdelijke transfer maakt. Vink ziet namelijk een mooi alternatief voor de jonge talentvolle spits. 'Hij heeft de leeftijd om bij Jong Ajax te spelen. Dat heeft hij al gedaan.'

Met vier spitsen binnen de selectie vermoedt Kraay jr. dat er weleens frictie kan gaan ontstaan bij Ajax. Iedere spits aast namelijk op een basisplaats, terwijl er toch maar echt één kan gaan spelen. Farioli gaf al aan dat hij niemand meer kwijt wil. 'In een euforische bui kan Farioli wel zeggen dat hij van alle vier houdt. Maar denk jij dat Brobbey op zijn verjaardag komt, als hij vier weken niet gespeeld heeft?'

Lees meer over:
Plaats reactie

debarbaar +8257

Hoezo dan? Rijkhoff is net binnen, komt uit de jeugd bij Dortmund. Een jaartje KKD is prima, wie weet heb je hem na de winterstop wel nodig.

31-08-2024 12:33

Controleur +465

Akpom moet lekker vertrekken.

30-08-2024 19:39

Wobbo +11576

Ik hoop dat ie niet volgepropt wordt met instructies en ook gewoon op intuïtie dingen kan laten zien. Mocht er 1 spits geblesseerd raken dan zit Rijkhoff er weer bij.

30-08-2024 18:05

Opperhoofd +12767

Hans moet zijn vinger steken op een plek waar de zon niet schijnt.

30-08-2024 17:31

RJB1979 +26123

Ik heb ook wel een tip voor Kraaij maar ik ben nogal gehecht aan mijn account hier.

30-08-2024 17:26

Baco123 +7032

Jaartje kkd met jong Ajax is ook goed voor hem
En dan aankomend seizoen vast bij de selectie van Ajax 1 halen

30-08-2024 16:52

Talentje020 +20158

Rijkhoff moet gewoon dit seizoen minuten maken, bij Jong Ajax krijgt hij daar alle gelegenheid voor,

Onderkant Eredivisie is niets voor hem, die clubs spelen een ander soort voetbal, en zodra de degradatie stress toeslaat beland je daar zo op de bank,

30-08-2024 16:40

3sterren +20205

Gezien de ervaringen met tegenwoordig verhuurde spelers, kun je beter vlieguren maken in Jong Ajax, waar je zeker bent van iedere wedstrijd speelminuten in de basis.

Van het warm houden van de reservebank elders in de provincie, daar zal je talent echt niet beter van worden.

Bovendien zijn de tegenstanders in de KKD echt geen kneuzen meer. Groningen, Willen II en NAC zijn daar recentelijk nog de voorbeelden van.

Onze jochies hebben er meer baat bij om tegen mannen te spelen. Kerels die er niet voor terug deinzen om nu en dan een flinke beuk uit te delen.
Daarmee om leren gaan is beter voor hun ontwikkeling.

Tenzij je voor verhuur kiest om de salariskosten enigszins te drukken en de hurende club de kosten al dan niet in het geheel overneemt.

Dus Kraai, enorme paardenlul, stop je vinger maar weer in het plekje waar de zon nooit schijnt en kap met het onnozele tips uitdelen...

30-08-2024 15:51

afca1985 +21571

Vind ik niet eens zo'n slecht idee idd. Hij is momenteel nog KKD niveau, maar met Konadu, Vink en Unuvar hebben we in Jong opties genoeg. Als Rijkhoff zelf verhuurd wilt worden, prima.

30-08-2024 15:46

AvBfafi +1103

Wat een ophitserij. Rijkhoff is niet goed genoeg voor de middenmoot van de Eredivisie, en ook de onderkant van de Eredivisie zoekt een spits met andere kwaliteiten. Spelen bij Jong Ajax is juist goed voor zijn ontwikkeling en past helemaal bij zijn huidige niveau.

30-08-2024 14:33

trodat4030 +97468

Laat Rijkhoff lekker eerst de KKD uitspelen bij Jong (want dat heeft ie ook nog niet echt gedaan).. Ik acht hem nog niet klaar om al als 1e spits bij een ED club te acteren en dan lijkt me veel min in de KKD beter dan als backup spits in de ED op de bank te zitten. Bij Ajax kan dat wel, want hij kan dan uitwijken naar Jong voor die KKD min en veel meetrainen bij 1, bij een andere club is dat niet het geval. Zo hou je de controle over zijn ontwikkeling.

30-08-2024 14:24

MPAjax +8475

welke vinger dan?

30-08-2024 14:23

Harrier Du Bois +39140

Heeft laten zien dat het meespelen bij JA niet verkeerd is voor hem, genoeg te leren en vooral qua fysiek is er winst te behalen. Ik had verwacht dat hij zelfs verder was in ontwikkeling, maar hij oogt wat slap. Een jaartje echt knallen en laten zien dat hij de betere is, eigenlijk vanaf de winterstop kan je al verder kijken, wie weet gaat er dan wat weg.

30-08-2024 14:23

SpursAjax +6773

Rijkhoff moet juist nu in de keukenkampioen divisie een heel seizoen minuten maken! Hij is een spits die goed in de 16 is! Laat hem maar topscoorder worden met jong Ajax!

30-08-2024 14:22

KleineReus +6611

Niet met Kraaij eens. Als je hem in de eredivisie wil laten spelen dan wil je dat bij een team dat aanvallend speelt en veel op de helft van de tegenstander is. Tevens moet die club hem als eerste spits zien. De spoeling lijkt me dun. Laat hem maar mooi een jaartje eerste divisie doen. Hopelijk vertrekt er nog een spits waardoor hij dan in het bekertoernooi af en toe een wedstrijdje kan meepikken.

30-08-2024 14:12

JJFajax +3564

Komt kraay weer om de hoek. Ze zijn allemaal maar met Ajax bezig en weten het allemaal beter. Rijkhof wist dat hij dit seizoen zijn wedstrijden in Jong zou spelen met paar inval beurten in Ajax 1. Kan toch nog steeds, dus geen paniek Kraay

30-08-2024 14:04

Web +178830

Ik bekijk dit positief
Want dan ziet Hans wel het talent
Mooi onder Farioli laten trainen, daar leert hij het meest van

30-08-2024 13:54

JanBiesbos +29417

Kraai moet zich met funnies home video bemoeien ipv ajax

30-08-2024 13:39

eenAjaxfan +20422

Kraay kraamt steeds meer onzin uit...
Wanneer steekt iemand zijn vinger op 'Kraay, ga met pensioen!' ?

30-08-2024 12:50

Rob.B32 +512

Laat Rijkhof eerst maar eens laten zien dat hij het KKD niveau aankan.

30-08-2024 12:48

MarkP +21836

Niveau sierhuis en misschien zelfs minder.

30-08-2024 12:46

Elayais +5091

Rijkhof heeft al laten zien dat hij nog stappen moet maken, dus Jong Ajax is in principe prima voor hem nu. Mocht hij er nou tegen de winterstop bovenuit blijken te steken kun je daarna nog kijken naar een verhuur.

30-08-2024 12:37

PaulEast +7940

🐦‍⬛🤡😂😂😂😂😂

30-08-2024 12:25

JohnDylan +23218

Ik begrijp niet waarom mensen denken dat talenten als Rijkhoff zich beter ontwikkelen in de Eredivisie dan in de Eerste Divisie. Volgens mij overschatten mensen enorm hoe veel invloed het spelen van een wedstrijd op een bepaald niveau heeft op de ontwikkeling van een talent. Volgens mij ligt het veel meer aan het talent zelf hoe snel hij zich ontwikkeld dan aan het niveau waarop hij zijn wedstrijden speelt. Sterker nog, ik zie veel talenten zich het beste ontwikkelen wanneer ze er met kop en schouders bovenuit steken. Dan ontwikkelen ze vaak een bepaald zelfvertrouwen en bluf die talenten die altijd maar vervroegd worden doorgeschoven nooit ontwikkelen (omdat ze zich nooit de beste voelen).

Dit is een van de redenen waarom de Amsterdamse bluf geheel uit (de jeugdopleiding van) Ajax is verdwenen.

30-08-2024 12:24

Slang3 +46234

hij is nog niet eens niveau Roda JC, wat moet hij met verhuur

30-08-2024 12:21

Jariebombarie +1033

Wat een onzin. Die jongen is 19 en speelt nu elke week in de KKD. Alsof FC Utrecht of Groningen ofzo op een spits zit te wachten en hij daar elke week in de basis staat. De KKD is ideaal.

30-08-2024 12:12

Wouter.S +483

Agree, .zou zeer verstandig zijn eredivisie voetbal

30-08-2024 12:06

HendrikAjax +16917

Hij is de kkd nog niet ontgroeid. Minimaal nog een half jaar jong. Als hij het dan laat zien kan hij in de winterstop verhuurd worden aan een eredivisie ploeg die een spits nodig heeft.

30-08-2024 12:05

Babangida83 +24004

Rijkhoff is echt aan die volgende stap toe, dat zie je aan alles. Anders kakt hij in. Hij heeft uitdaging nodig en een vaste formatie. Dan komt hij op zeker tot bloei. En club als Heracles, Almere of PEC zou hem goed doen, denk ik. Is nog maar 19, die moet dit jaar stappen gaan maken. Vorig jaar was een aanpassingsjaar voor hem en speelde in de voorbereiding dit seizoen niet slechter dan Akpom.

30-08-2024 12:02

eenAjaxfan +20422

Laat hem eerst maar een 15-20 doelpunten maken voor Jong Ajax.
Dan kan er inderdaad over een verhuur gesproken worden.
Gelukkig is die jongen slimmer dan mensen als Kraay....

30-08-2024 12:52

Babangida83 +24004

populistisch gelul. We praten over Jong Ajax. Die gast heeft van de 3 wedstrijden nu 2x op 10 gestaan, waar hij dan aan moet wennen. De rest van het seizoen mag je hopen dat Jong Ajax nog een beetje in dezelfde samenstelling speelt. Een spits is zo goed als zijn aanvoer. En die afstemming is er nauwelijks, als je niet steeds in een vaste samenstelling speelt. Je moet hem gewoon beoordelen op de ballen waar hij wat mee kan doen en hoe hij die verwerkt. Overlegt hij toch die statistieken, dan zegt dat natuurlijk wel iets. Maar indien niet zo, dan zegt dat maar de helft.

30-08-2024 13:01

eenAjaxfan +20422

Beginnen met "populistisch gelul" en vervolgens zo'n verhaal er achteraan....
Ja, aanvoer is inderdaad belangrijk voor een spits. Maar of die aanvoer van Jantje of Pietje (Of Delano of Precious of hoe ze tegenwoordig ook allemaal heten) afkomt, dat maakt toch niets uit?

30-08-2024 13:50

Babangida83 +24004

Ken jij de waarde van een ingespeeld team?

30-08-2024 13:54

eenAjaxfan +20422

Het gaat er mij om dat die jongen genoeg te leren heeft in Jong (1 van de redenen dat hij ook op '10' wordt gezet).
De opmerking van Kraay slaat dus nergens op.
Gelukkig weet Rijkhof dat zelf ook, dus die gaat gewoon leren in de wedstrijden met Jong en meetrainen met 1.
Als hij dan "15-20 doelpunten maakt" is de volgende stap is hij toe aan verhuur, of misschien wel Ajax1...
Kortom, doe gewoon rustig aan met die jongen.

30-08-2024 14:09

Eurysaces +29583

Ik denk dat hij juist prima zit bij jong Ajax. Je ziet dat hij een slimme spits is met een oog voor de goal en een goede techniek, maar het ontbreekt hem aan ervaring in het professionele voetbal. Hij is niet gezegend met het fysiek van Brobbey, daar moet hij aan werken en mee om leren gaan, om het verschil te kunnen maken in het eerste.

30-08-2024 12:00

Wobbo +11576

Ik hoop dat Rijkhoff een soort Huntelaar traject aflegt. Groot talent maar heeft gewoon wat jaren nodig om echt top te worden. Bij Huntelaar was het volgens mij ook pas op z'n 23e ofzo toen die echt door brak.

30-08-2024 11:57

Babangida83 +24004

FJ breekt nu door en is 21. Mensen schrijven onze talenten vaak veel te snel af. Frenkie was ook 21. Juist die verfijnde voetballers hebben fysiek even wat langer nodig om aan te haken. Daarom is Unuvar nu weg doen echt te idioot voor woorden in mijn optiek. Gaat bij Espanyol niet gericht beter gemaakt worden, dus moet het zelf gaan doen nu.

30-08-2024 12:04

Ajaxsupporter02 +14495

Veel mensen vinden de deal van Unuvar nog goed ook.

30-08-2024 12:39

Babangida83 +24004

Die is nét 21. Dit had zijn jaar moeten zijn en hoogst waarschijnlijk pas volgend jaar. Hij mist nog wel het e.e.a. fysiek. Maar ga met die jongen aan de gang ermee. Daar is echt nog makkelijk winst te behalen. Breekt hij door, dan wordt hij CL-finale niveau. So much to win..

30-08-2024 13:10

Balgevoel +31362

Jaartje knallen in Jong, met een (in mijn ogen zéér) talentvolle lichting, doet 'm ook geen kwaad vooralsnog. Sowieso vertrekt Brobbey volgende zomer wel en naar verwachting is Akpom dan ook al lang en breed weg, dus laat Ajax 'm nog maar even in de luwte klaarstomen. Beter dan op de bank zitten bij één of andere degradatiekandidaat in de Eredivisie. Periode in Jong moet niet té lang duren, maar hij is er pas net.

30-08-2024 11:56

TeringHenkie +28802

Haha Kraay...wat een sukkel. Rijkhoff kan de kkd nog niet aan, laat hem daar eerst maar eens een jaartje zwoegen!

30-08-2024 11:55

Stijn.L +367

Rijkhoff verhuren aan pec Zwolle op hoog niveau laten spelen eredivisie minuten laten maken.

30-08-2024 11:54

w86 +9535

Dan moet je wel min of meer zeker zijn dat hij 1e spits is bij Zwolle. Daar op het bankje laten zitten heeft helemaal geen zin.

30-08-2024 12:10

Alberto +814

Kraay nu gelijk geven. Rijkhoff leert niet meer bij in jong. Geeft aan dat hij al gewend is tussen de mannen, ofschoon dat niet terug te zien is in zijn huidig functioneren. Hij komt vaker flegmatiek, ongeïnteresseerd over, mogelijk omdat hij wist dat Weghorst komt en hij geen kans krijgt. Rijkhoff moet dus uitgedaagd worden en dat kan enkel bij een andere club. Rijkhoff heeft nog niet laten zien dat hij in voetsporen van onze roemruchte spitsen kan treden, daarnaast staat hij toptalenten, met betere basiskwaliteiten in de weg

30-08-2024 11:53

Rockanje23 +37214

Als Kraay iets zegt moet je juist het tegenovergestelde doen

30-08-2024 11:51

OwenStevenDalberg +27711

Bij Kraay juist niet. De man weet gigantisch veel van de talenten in de KKD. Die zou je zelfs als scout aan kunnen nemen.

30-08-2024 11:57

Rockanje23 +37214

Welnee, Kraay zei ooit ook dat Dennis Johnson een wereldtopper zou worden als linksbuiten bij Ajax en dat Unüvar “binnen een paar jaar een hele grote meneer bij Ajax” zou worden . Dan heb je er gewoon geen kijk op en ben je bij mij al afgevallen.

30-08-2024 12:04

WTFPers +825

Gezeik van de pers begint nu alweer . Even weer gaan lopen roeren.
Na vandaag is akpom naar bijv brentford, en dan slaat dit gejengel helemaal nergens op,
Rijkheid is een spits van jong Ajax, die ook daar nog niet aan de lopende band scoort of een verpletterende indruk maakt. Laat hem eerst maar eens daar beginnen.

30-08-2024 11:51

Baggio020 +2589

Ik heb het gevoel dat Rijkhoff gewoon nog te kort komt voor Eredivisie voetbal. Ook bij een PEC zou hij geen basisspeler zijn. Dan kun je idd beter een heel jaar vaste spits zijn bij Jong Ajax.
Dan kijken we wel verder.

Is ook nog pas 19. Geen schande ofzo.

30-08-2024 11:48

Redrum +96365

Hij moet veel sterker worden en sneller leren handelen. Dat kan hij prima leren bij Jong-Ajax.

30-08-2024 11:49

P.Russo +6389

Laat Rijkhoff dit seizoen maar lekker zijn wedstrijden spelen in Jong. Lijkt mij nog altijd beter om wekelijks 75-90 minuten te spelen in de KKD dan invaller te zijn in de Eredivisie voor de laatste 15-20 minuutjes. Ik zie namelijk ook niet bij welke eredivisie club hij direct in de basis zou staan.

30-08-2024 11:48

oudzuid2 +7294

tsja je pikt hem een half jaar geleden terug van Borussia, met voor hem de hoop dat ie meer speeltijd met de grote jongens krijgt, om em een halfjaar later weer te verhuren? ik weet niet in hoeverre ie klaar is voor Ajax 1, maar kan me voorstellen dat ie niet blij is momenteel 4e spits te zijn

30-08-2024 11:47

4everAjAx85 +766

Gewoon een heel jaar bij Jong Ajax zijn goals laten maken. En dan afhankelijk van wat er bij het 1e blijft hem wel of niet verhuren.

30-08-2024 11:46

Sambavleugels +18787

Benieuwd of Kroes zichzelf even hard op z'n nek klappen kan als anderen. Maar goed, hij heeft nog drie dagen.

30-08-2024 11:45

jollie18 +9985

Idd beter blijft hij bij JA spelen dit seizoen

30-08-2024 11:42

Deligt1986 +683

Ik denk ook gewoon een goed seizoen in de kkd misschien wel bij de topscorers! Brobbey en Akpom zijn volgend jaar weg, dus dan kan hij het dan uitvechten met Weghorst, doe ook geen 40/50 wedstrijden gaat spelen... Kansen genoeg!

30-08-2024 11:42

EuforischeRealist +15680

Rijkhof kan toch prima een volledig seizoen in de KKD spelen als eerste spits bij Jong? Wekelijks 90 minuten maken tegen fysiek sterkere tegenstanders dan hijzelf en dan zorgen dat hij er 25+ inschiet

Ik denk dat hij daarmee + meetrainen bij Ajax 1 verder is dan verhuurt worden aan pak m beet PEC Zwolle en in een compleet ander systeem op 50m van het doel van de tegenstander spelen.

30-08-2024 11:32

Rho1980 +1500

Dat eerste wat jij zegt heeft Rijkhof zelf ook aangegeven. Hij wilt niet eens verhuurd worden.

30-08-2024 11:38

Babangida83 +24004

Even 25+ erin schieten is best lastig als je iedere week in een andere formatie speelt. En Rijkhoff is als geen ander juist afhankelijk iemand die begrijpt hoe hij vrijloopt.

30-08-2024 12:08

EuforischeRealist +15680

Klopt, maar nog niet zo lang geleden waren er meerdere spitsen in de KKD in staat die aantallen te halen. Dus helemaal onmogelijk is het zeker niet en het lijkt me een prima doelstelling voor jezelf om richting volgend seizoen serieus op de deur te kloppen of om dan verhuurt te worden. Met die aantallen (of daar in de buurt) kom je namelijk binnen bij een club in het linkerrijtje en dat is voor hem vele malen beter dan nu naar een club uit het rechterrijtje gaan.

30-08-2024 12:44

Babangida83 +24004

Dat is ook waar. Alleen dan staat hij dit seizoen best wel een beetje stil. Want hij is echt wel in staat om die aantallen te halen. Dat scoren verleert hij niet. Zo'n jaartje als FJ vorig jaar, dat vind ik het beste voor hem. Laat hem maar voor zijn plek vechten. Dat is ook een eye-opener en hij leert daarmee ook dat je er niet alleen met een goede techniek komt. Daarna onafhankelijk van prestaties gewoon als tweede spits laten beginnen in de voorbereiding bij Ajax. Maar dan traint hij ook een heel jaar op een hoger niveau en zal hij meer inhoud krijgen. Dat is precies het stapje wat hij nog mist in mijn ogen. De KKD is hij ontgroeit en dan kakt hij in.

30-08-2024 13:08

GAjax31 +16369

Verhuren aan een club als Heerenveen lijkt mij ideaal. Kan ie mooi leren van Van Persie en als ik naar hun aanval kijk maakt ie wel genoeg kans op speelminuten. Maar goed, jaartje Jong Ajax is ook niet verkeerd.

30-08-2024 11:31

Sniperbooya +1128

Want in Jong Ajax hebben we geen spits nodig ?

30-08-2024 11:31

Sunny_Boy +859

Kraay moet liever zelf zijn vinger in z‘n mond steken. Dan komt er niet zoveel onzin uit.

30-08-2024 11:31

Koningtoto +60900

Je steekt je vinger op als je moet kakken.

30-08-2024 11:28

twynestar +28769

strenge vrouw heb je

30-08-2024 11:36

Ajaxsupporter02 +14495

Rijkhoff moet gewoon een jaar knallen in Jong Ajax en de 20 goals aantikken.

30-08-2024 11:27
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.