Gelukkige goals helpen Ajax aan winst

door JulesP 281

Gelukkige goals helpen Ajax aan winst

door JulesP 281

Laatst geüpdatet

LUCKY AJAX!? - Ajax heeft zaterdagavond een even belangrijke als gelukkige overwinning geboekt tegen koploper PEC Zwolle. Het spel was lang niet altijd even goed, maar door twee lucky goals wonnen de Ajacieden toch; 2-1. Ajax begon goed aan de wedstrijd. De Amsterdammers waren veelvuldig in balbezit en hadden een veldoverwicht ten opzichte van de Zwollenaren. De eerste kans van de wedstrijd was voor Tobias Sana, die de voorkeur kreeg boven Bojan. De rechtsbuiten schoot echter met links naast. De volgende grote kans voor Stefano Denswil. De centrale verdediger kopte van dichtbij een voorzet van Lerin Duarte op doelman Kevin Begois.

Na de eerste sterke 20 minuten zakte het spel van Ajax in en kwam de koploper sterker in de wedstrijd. De onder druk staande Kenneth Vermeer zat een aantal keer mis bij een corner en ging in de 38ste minuut flink in de fout op een schot van 18 meter. De keeper had de bal niet klem maar werd gered door scheidsrechter Wiedemeijer. De scheidsrechter keurde het doelpunt van Mustafa Saymak af wegens buitenspel terwijl uit de beelden niet duidelijk werd of het dat ook daadwerkelijk was. Even later had Ajax de scheidsrechter weer niet tegen. Van Rhijn hield Fred Benson op eenzelfde manier vast als waarvoor hij tegen AZ rood kreeg en een penalty tegen, maar Wiedemeijer was coulant en legde de bal niet op de stip. Hierdoor gingen de clubs, onder een licht fluitconcert van het aanwezige thuispubliek, met 0-0 de rust in.

In de tweede helft was het wachten op de komst van aanvoerder Siem de Jong. Hij werd in de 60ste minuut, samen met Bojan Krkic, gebracht door trainer Frank de Boer. De komst van het tweetal zorgde voor nieuw elan binnen het elftal. Ajax zette weer veel druk op de verdediging van PEC en kreeg het heft in handen. Uit de counter werd PEC echter wel gevaarlijk maar Benson had het vizier niet op scherp staan.

Een tumultueuze vijf minuten zouden uiteindelijk beslissend zijn voor de wedstrijd. Eerst was het Serero die een afgeslagen bal op doel schoot. De bal was voor de keeper geweest maar de op de grond liggende Kamohelo Mokotjo tikte de bal weg voor de keeper in de eigen goal; 1-0. Vlak daarna dachten de Ajacieden aan een penalty na een actie van Boilesen. De bal leek de hand van de Zwolle-verdediger te raken, maar Wiedemeijer wees voor een doeltrap in plaats van een penalty. De doeltrap werd ingeleverd bij Ajax door doelman Begois waarna Kolbeinn Sigthórsson één-op-één kon komen. De ingevallen spits schoot echter op de paal maar de rebound ging via verdediger Maikel van der Werff in de eigen goal, 2-0.

Ajax had de wedstrijd onder controle maar moest in blessuretijd toch nog even billen knijpen. Giovanni Gravenbeek bracht de spanning een minuut voor tijd terug met een prachtige treffer. De invaller schoot via de onderkant van de lat raak. Ajax kwam echter, ondanks een schot van Saymak, niet meer in de problemen en boekte een zeer belangrijke en gelukkige overwinning op de koploper; 2-1.

Lees meer over:
Plaats reactie

DonAdam +2360

Geniepig muisje haalt net als Taco vd Velde van VI twee zaken door elkaar, namelijk het nieuwe beleid op de Toekomst en het transferbeleid. Hun kritiek op de doorstroming van talent slaat werkelijk nergens op, want wat nu doorstroomt is JoR jeugd of vers aangetrokken talent(Meleg, Andersen), dat zich nog aan moet passen. Pas over een jaar of vijf à zes kan je beginnen met oordelen over het TH en het doorstromen van kwalitatief goede eigen jeugd.

Waar ze wel gelijk in hebben is dat Overmars Ajax heeft laten uithollen. Al het echte talent is verkocht en we houden JoR jeugd en aangekochte middelmaat over, waardoor de beloofde stappen zoals overwinteren in de Champions League uitblijven.

Dat de vervanging voor Eriksen uit de eigen opleiding moet komen, is vreemd om twee redenen. Ten eerste greep Cruyff in en startte de Fluwelen revolutie omdat het niveau van de zelfopgeleide spelers te laag was en nu moeten diezelfde slecht opgeleide spelers een fenomeen als Eriksen opvolgen? Dan spreek je jezelf tegen. Ten tweede is de begroting praktisch op orde en staat er een fors bedrag op de bank rente te trekken en te wachten totdat het uitgekeerd kan worden aan bonussen voor de directie, dividend voor de aandeelhouders en als belasting aan de staat, terwijl het kapitaal op het veld moet staan. Niemand verwacht dat er met geld gesmeten wordt, maar als je Babel, Eriksen, Alderweireld, Boerrigter, Sulejmani, Lukoki en Cuenca laat vertrekken en je komt erachter dat Bojan geen schim is van de speler die je verwacht had, kom je niet met vd Hoorn en Duarte aanzetten. Dat had Overmars ook door om vijf voor twaalf toen hij op amateuristische wijze nog even snel een paar spelers wilde halen zonder medische keuring. Maar fijn, we zijn dus nu de rijkste club van Nederland, dat zegt ook wel wat. Ookal hebben we dan moeite met clubs als PEC en Groningen, die ook elk jaar hun beste spelers kwijtraken.

Overigens mag ik blijkbaar niet naar de huldeging komen van een paar droeftoeters, die supporter zijn en het geven van kritiek door elkaar halen. Het kan best zijn dat we zelfs met deze slechtste selectie ooit kampioen worden, want dat kan best, aangezien de rest van de Eredivisie ook elk jaar minder wordt. Denk aan Utrecht-Differdange en Vitesse-Petrolul, wedstrijden die dergelijke clubs een paar jaar geleden met twee vingers in de neus wonnen. Dit zegt echter niets over het transferwanbeleid wat er bedreven wordt, dat komt de komende weken tot uiting in de Champions League. Waar we afgelopen jaren op de wedstrijden tegen Real na redelijk overeind bleven, is dat ten einde, en worden we het lachertje van Europa.

Ik heb echt de indruk dat bepaalde mensen hier oogkleppen ophebben. Het bord voor je kop is enorm wil je niet zien dat het spelersmateriaal elk jaar achteruit gaat sinds de aanstelling van Frank de Boer. Dat heeft overigens niet met de tovenaar zelf te maken, die levert vakwerk af.

15-09-2013 19:34

Cello +52979 moderator

Ik kan het tot een heel eind met je eens zijn. Maar ondanks de Europese verwachtingen, die eerder werden uitgesproken, moet je dan ook reëel zijn, dat die gedaan werden met het oog op ene selectie, die in tact zou zijn en blijven.
Dat bleef ie niet en dus zal je, of je het leuk vindt of niet, de doelstellingen moeten gaan aanpassen. En transferwanbeleid?. Het is een heel groot woord, maar hoe je het ook went of keert, de opvolgers zijn doorgaans altijd minder dan de vertrekkende spelers. Dat is nu eenmaal een feit, zo is het altijd geweest.

Dat we de afgelopen jaren redelijk op de been bleven in de CL, behalve dan Real, dat opzich zegt ook niet zo veel. En zegt al helemal niks tav het komende CL seizoen. Ik kan me nog vorig jaar herinneren, na het vertrek van Vertonghen, Anita, Jansen, etc.... toen riepen de doemdenkers ook allemaal massaal, dat we niets te zoeken hadden in de CL. Dat het kampioenschap door de transfers verpatst was. Ach ja.

En het lachertje van Europa worden?. Geloof je dat echt?. Je kan alleen maar het lachertje van Europa worden als je in tegenstelling tot de verwachtingen zwaar tegenvalt en heel erg ondermaats presteert. Misschien ligt daarin wel de fout bij jou en wellicht hordes anderen...dat jullie een te hoog verwachtingspatroon hebben èn te veeleisend zijn wbt de huidige selectie.
Voorlopig kan je, in vergelijking met voorgaande jaren in CL, de naam Real Madrid vervangen voor die van Barça. Die van Dortmund met Milan en die van Man. C. met die van Celtic.
Afgaan kunnen we niet, want ene ieder, die zich ook maar een beetje verdiept in het voetbal (ja ook elders in Europa), weet dat niet alleen de begroting (en dus de mogelijkheden) kleiner zijn, maar dat de selectie kwa kwaliteit achter blijft bij iig Milan en Barça. Alleen al om die reden kan je dus niet eens het lachertje worden.
Als er al clubs zijn, die soort van imago schade kunnen oplopen, zijn dat wel Milan en Barça, wanneer zij niet ruim Ajax aan de kant zetten, laat staan als Ajax stunt en een punt weet te halen.....pas dan, ja pas dan kan je spreken van het verworden van een lachertje van Europa èn dan zal daar niet de naam van Ajax achter volgen.

En wbt dat denk ik dat jij oogkleppen op hebt. Want Ajax kan gezien alles wat bekend is, nooit het lachertje worden van Europa. Dat kan alleen in een poule gebeuren, waar je vooraf veruit de favoriet bent en het dan niet waarmaakt.

15-09-2013 20:07

DonAdam +2360

Jij focust je teveel over wat ik over Europa zegt, terwijl dat mijn punt niet is, maar een gevolg van mijn punt.

Het kapitaal staat tegenwoordig op de bank i.p.v. op het veld, en dat kan echt niet. Ajax kan prima met een buffer van 20 miljoen uit de voeten om incidentele verliezen op te vangen, dus het ontvangen transfergeld had prima geinvesteerd kunnen worden in talentvolle, jonge spelers zoals Lazar Markovic, Djuricic of Maher, dat kaliber. Die jongens verlangen echt geen 2 miljoen per jaar, dus het salaris had geen obstakel mogen zijn, noch de transfersom dat we makkelijk hadden kunnen betalen. Van het geld dat we voor Eriksen en Alderweireld hebben gevangen hadden we de drie door mij genoemde spelers kunnen kopen en zouden we waarschijnlijk tweede worden in de CL poule en weer kampioen worden wat weer ruim 20 miljoen aan CL inkomsten oplevert. Dat is niet gokken met geld want er staat dan nog steeds ruim 50 miljoen op de bank, maar een uitstekende en verstandige investering die het mogelijk maakt de doelstellingen die gemaakt zijn, nl kampioen worden en overwinteren in de CL, mogelijk maken.

Begrijp me niet verkeerd, ik sta volledig achter het plan van het TH om eigen jeugd door te laten stromen, maar kwaliteitsjeugd dat verkochte spelers moeiteloos kan vervangen, is er nog niet. Dat is niet zo vreemd, omdat het TH pas zo'n anderhalf jaar bezig is, maar als er intern geen speler is voor een bepaalde positie, dan haal je die extern. Dat doet Barcelona ook en Barca heeft de opleiding op orde.

Wat ik met oogkleppen bedoel, is dat sommigen hier zo verblind zijn door clubliefde dat ze niet meer zien hoe matig de meeste spelers zijn. Mij doet het spel van Ajax pijn, heel veel pijn, net als het zien van spelers als Sana in het Ajaxtenue. Ik word er zelfs neerslachtig van.

PS nu niet teveel focussen op de namen die ik noemde, het kunnen net zo goed andere 18,19,20 jarige jongens zijn van hetzelfde niveau.

16-09-2013 14:06

ajaxmening +2

Kom op jongens de wedstrijden liegen toch niet , zonder de Jong en Eriksen is er enorm veel inzicht verdwenen, andere moeten dit oppikken maar blijken dat toch gewoon niet te kunnen met zelfs een aantal zwak waarvan Sana echt droevig is , Fischer compleet de weg kwijt is en Hoesen gewoon geen sterke spits blijkt , Sereno is leuk maar niet iemand die alles open breekt loopt ook vaak dicht inplaats van open gelukkig komt Siem nu terug Bojan erbij en Andersen die rap moet aansluiten en wie weet komt Enoh er weer bij niks aan de hand in Nederland en tja CL nogmaals is alleen voor het geld dus in feiten kan het alleen maar beter worden

15-09-2013 16:05

Mike24-7 +0

Het is gewoon het zelfde als de seizoenen hier voor, nieuwe spelers in het team, moeten nog aan elkaar wennen. in het begin van de competitie punten laten liggen na de winterstop begint het steeds meer te lopen. Het komt wel weer goed.

15-09-2013 15:40

AjaxD1986 +1

Is het mogelijk dat al die negativisten over 2 maandjes hun excuus gaan maken hier, of gewoon de huldiging voor de 4e keer op rij aan zich voorbij laten gaan?

15-09-2013 12:23

Geniepig muisje +0

Kom op zeg, Cocu isin zijn eentje pas 3 maanden onderweg maar heeft bij Psv al bereikt waar ze bij Ajax met de hele Cruijff kliek al 2 jaar meebezig zijn. Namelijk een elftal met functionerende buitenspelers, doorstromend talent en goede investeringen, lees Bruma en Rekik en Schaars. Dat maher daar even niet draait is niet erg, we hebben 2 seizoenen van hem gezien waaruit je mag concluderen dat als die straks wel draait het een fantastische spelers is.

Niet dat Psv nu geweldig werk levert, maar het laat zien dat dit Cruijff beleid helemaal nietbzo moeilijkis. Cocu kan het in zijn eentje blijkbaar. Hun hebben enkel mazzel dat ze een Marcel Brands hebben die een stuk ervarender en doorslagevender is dan Marc Netto.

Kijk, die Cruijff mannen bij Ajax hebben allemaal een laag salaris. Maar ik weet zeker dat ze zichzelf enorme bonussen laten itkeren. Daarom is die positieve geldbalans ook zo belangrijk. Dividend, daar gaat het de heren om. En daarna? Met ze allen lekker Wenger opvolgen bij Arsenal!

15-09-2013 12:18

Warrior +1

Gezellig dat hier ook psv-supporters mogen posten. Vind je niet MosesD?

15-09-2013 13:18

AjaxForEverAjax +0

scherpe analyse ! Hahahahaha ! Cocu heeft nog niets bereikt!

Qua spel is PSV idd verrassend begonnen tegen Zulte Waremgem en de thuiswedstrijd tegen AC Milan ! Iedere tegenstander weet nu waar toe PSV in staat is en nu zie je dat PSV het moeilijk begint te krijgen om de wedstrijd te maken !

Doorstroming ? Ricarda van Rhijn, Daley Blind, Siem de Jong, Stefano Denswil, Boilesen, Viktor Fisher komen uit de jeugdopleiding van Ajax ! Zeur nou niet over Boilisen en Fisher. Ja, ze komen uit Denemarken en hebben wel degelijk in de jeugd van Ajax gespeeld ! Net als Deepay (Sparta) en Bakkali (Standaard Luik).

PSV en Marcel Brands zijn financieel overeind gehouden door een aantal investeerders en vooral de Gemeente Eindhoven ! Per saldo heeft PSV wat overgehouden aan de transfers en aankopen de afgelopen 2 jaren, maar Ajax heeft op dit moment een veel mooiere banksaldo dankzij het beleid en Marc Netto ! Idd Marc heeft als speler en zakenman goed verdiend ! Dat mag hij ook voor Ajax doen !

Ajax is veel verder dan PSV en de basis is nu veel sterker om tot succes te komen ! Dit is duidelijk de filosofie van Cruyff en het beleid van de TH ! Iedere speler en trainer krijgt een bonus als prijzen worden gewonnen ! Dividend gaat naar de aandeelhouders en ik geloof niet dat Cruijff en Overmars grootaandeelhouder zijn van Ajax !

15-09-2013 13:53

Geniepig muisje +0

Thuis tegen PEC zwijnen. E dat alleen maar omdat Ajax 2 spelers is kwijtgeraakt waarvan het al 1 jaar wist dat ze zouden vertrekken. Heerlijk zo'n rechtlijnig beleid waarin we het ene jaar nog de top van Europa kunnen bereiken, en 1 jaar later als supporter trots moeten zijn op transfers van onze sterspelers omdat beste opleider van Europa ook iets is om vooor te juichen.
De Boer bij College Tour en Cruijjff bij Rtl Late Night. ik ben me werkelijk waar rot geschrokken! Raaskallen maar een eind weg en nemen geen enkel standpunt in waar ze later op kunnen worden afgerekent. Het zijn allemaal wazige doelstellingen die blijkbaar allemaal pas over jaren zichtbaar kunnen zijn en afhankelijk zijn van bepalingen vanit de Fifa (fair play).

Er staat een elftal dat net zo waardelooos is als het elftal destijds met Tom Sier, John Veltman, Chris Kanu, Mariano Juan.

Overmars faalt en heeft al 3 waardeloze buitenspelers gehaald in 1 jaar. Je kan die spelers eigenlijk niet eens wat verwijten, want Bojan is gen rechtsbuiten, Sana heeft het niveau niet en Cuenca is altijd geblesseerd. Marcie snapt dit echter niet.

15-09-2013 12:11

AjaxD1986 +1

Cruijff heeft meer nuttige dingen over voetbal gezegd dan jij in het afgelopen half uur en ik wist niet dat Overmars in jou wereld bepaalt dat Bojan op rechtsbuiten komt te staan. Volgens mij is dat aan Frank. Allemaal onzin dus weer van iemand die liever Heider immitator v. Gaal aan het roer ziet staan.

15-09-2013 12:19

Geniepig muisje +0

Cruijff is een mooi baasje, maar hij zwamt maar een eind weg. Als beleid zijn vruchten afwerpt zou het nu toch juist ietsje beter moeten gaan qua kwaliteit op het veld en niet steeds slechter? Heb het idee dat de afgelopen 3 kampioenschapen meer de uitlop van het vorige beleid waren dan de resultaten van het huidige. Kijk toch is wat voor een elftal er staat man? De doelstellingen waren 2e ronde Cl halen en in het begin van het seizoen geen onnodige punten verliezen. Nou dit alles kan al de prullenbak in!

15-09-2013 12:24

AjaxD1986 +1

Nogmaals ga eens met je commentaar na de toekomst toe en kom dan nog een keer terug om je onzin te verkondigen. De a1, de a2, de b1, tot aan de fjes zijn stuk voor stuk bezig aan een geweldig seizoen, als je dat niet ziet dan is het wel duidelijk dat je nooit kijkt. Als je eenmaal zwart kijkt is het moeilijk om nog positief te zijn.

15-09-2013 12:30

DonAdam +2360

Dat de jeugd een geweldig seizoen draait, slaat werkelijk helemaal nergens op, want die zijn net begonnen. De A1 staat op 1-3, de A2 staat op 2-2 en de B1 staat op 4-4 en 8 punten achter op Feyenoord B1.

Niet dat het ertoe doet, want die teams zijn er niet om kampioen in de jeugd te worden, maar om individuele spelers te cultiveren en klaar te stomen voor Ajax 1, waar ze wél moeten presteren en kampioen moeten worden.

Geniepig muisje heeft wel degelijk een punt dat de vooraf gestelde doelstellingen de prullenbak inkunnen door het wanbeleid op de transfermarkt.

15-09-2013 19:43

AjaxForEverAjax +0

Je geeft wel erg snel op ! Ik zie Ajax nog wel landskampioen worden en laten we eerst de heenronde van de CL afwachten, voordat we de handdoek in de ring gooien !

TH heeft meerdere doelstellingen op korte en langere termijn ! Zij maken daar keuzes in ! Het halen van de volgende ronde CL is 1 daarvan en het transferbeleid anderzijds! Het niet halen van de volgende ronde CL is voor mij geen wanbeleid !

Het halen van Sulejmani (transferbedrag), Luque (zeer groot salaris) en wie nog meer ..... was achteraf wanbeleid ! Met transfers heb je ook geen garanties ! Welke spelers moesten ook al weer in de voorbije jaren gehaald worden ? Narsingh, Assaidi,..... ? Zij hebben Europa ook nog niet veroverd met hun wervelende spel !

Overal in Europa en in de wereld spreekt men vol bewondering over Ajax, de jeugdopleiding en z'n helden ! En niet over hoe Ajax door Real Madrid weggespeeld is de afgelopen jaren ! Ajax is niet het lachertje van de CL en Europa !

Wees eens zelfbewust als Ajacied vanwege de rijke historie en gedraag je daar naar !

Wees gerust kritisch over het spel van Ajax op dit moment ! Het collectief staat nog niet en ik heb wel vertrouwen voor dit seizoen ! Aan het eind van seizoen is wel duidelijk welke spelers de kar getrokken hebben ! Hopenlijk tekent Siem de Jong een jaar bij en staat Viktor Fisher op om kar de mee te trekken ! Wie weet ?

15-09-2013 22:14

Geniepig muisje +0

Iedereen spreekt maar zijn vertrouwen uit in het TH. Maar ik heb in de afgelopen 3 jaar ons elftal alleen maar van degelijk team met sommige toptalenten, zien afglijden naar een team met pure middelmaat. Geen enkele doorstroom aan talenten, miljoenen investeringen in jeugdspelers die niet doorbreken. Fisher is nog gehaald door Blind, net als Boilesen. Van die Andersen benik niet echt ondersteboven en de Boer blijkbaar ook nog niet, en Boccarra mocht alweer vertrekken. Okay, we hebben 3 kampioenschapen, maar is dat nou de kracht van dit beleid? De kracht van de Boer? Of gewoon de nivellering van de Eredivisie? Ik heb Cruijff van de week ij Rtl Late Night alleen maar horen raaskallen. Jongen uit Tsjechie zijn fysiek sterker? Beleid waar jongen op hun 23e pas wegmogen? Een jaar terug riep die samen met de Boer nog dat Ajax bij de top van Europa kon komen omdat een zak geld niet scooort. Nu opeens is die doelstelling lijkbaar niet haalbaar voor de heren en hoeven we ons niet te schamen om slechts de beste opleider van Europa te zijn? Volgende stapis dat de heren een CL prijs voor Eriksen of Vertonghen bij Tottenham ook verkopen als zijnde een overwinning vor hun beleid en iets waar supporters trots op mogen zijn.

Nee 3 jaar geleden zijn de heren met een hoop bombarie aan hun revolutie begonnen omdat het team van Jol kansloos met 2-0 onderuit ging in Madrid. Het spijt me Johan, maar wat gaje doen als je straks met 6-0 op de klote krijgtin Barcelona? Leerproces? Ajax is een speedboot? Niet Cruijffcourt in Bijlmer doet nieuw talent opstaan? Beleid heeft nog wat jaren nodig? Of, ik heb geen mobiel, ben niet bereikbaar voor commentaar?

15-09-2013 12:02

AjaxD1986 +1

Wat een negativisme hier! Welke andere topclub heeft het niet moeilijk gehad tegen Zwolle dit en vorig seizoen? Geluk had er niets mee te maken Ajax was en is gewoon de beste van de eredivisie! Als het pure middelmaat was geweest allemaal hadden we niet van. Manchester United, AC Milan en Manchester City kunnen winnen in de CL en waren we geen 3 keer kampioen geworden. En daarbij ...Wat een gelul over de jeugd met weinig waarheidsgehalte, het is wel te merken dat je nooit kijkt naar de jeugd of dat je er gewoon geen verstand van hebt anders had je niet zo'n dom verhaal hier opgehangen.

15-09-2013 12:07

Geniepig muisje +0

1ste jaar hadden we nog pech met lyon tegen zagreb. Vorig jaar hadden we al de meeste tegengoals in de CL, en wat er in deze poule met dit elftal gaat gebeuren...? Man, ik ou me hart vast! 6-0 tegen Barca en 4-0 tegen Milan, of nog erger. Het kan allemaal met dit brakke team. Dan kan je een keertje incidenteel winnen van ManU of van City, of van Milan. Maar wat voor rol hebben die teams tegenwoordig in de Cl?

15-09-2013 12:22

Warrior +1

Helemaal ongelijk heb je niet, maar als je zo denkt, kan het alleen maar meevallen. Elk nadeel hep sijn foordeel © Cruijff

15-09-2013 13:22

ajaxmening +2

Klopt het valt op dat diverse spelers gewoon niet het inzicht of techniek beheersen om de laatste pass goed te geven, Hoesen verliest elk duel, Fischer blijft herhalen wat hij fout doet, Serero draait op het pleintje totaal onnodig en Sana kan het nog steeds niet geloven dat hij daar mag spelen.
Kan geen toeval zijn toen Siem en Bojan erin kwamen er wel direct meer dreiging kwam omdat die wel die keuze's op tijd maken, let wel !! dit is opbouwend kritiek voor een team wat niet lekker loopt
op dit moment en dat is helder althans voor mij.

15-09-2013 11:54

Robinjo1988 +1

Denswil wordt een geweldenaar! Die is tenminste niet bang. Goed duo met Moisander.
Serero ook goed en Duarte deed het aardig. Verder vond ik ik iedereen matig.

15-09-2013 11:31

T to the M +0

Het wordt weer tijd voor een wisseling van de wacht.
Volgende keer zo spelen:

Fischer - Sigthorsson - Bojan
Duarte - Schöne - De Jong
Blind - Denswil - Moisander - Van Rhijn
Cillessen

15-09-2013 11:15

carina +0

hou mijn hart vast voor Woensdag !!!!!

15-09-2013 10:59

BRAMHOUTEN +3813

Als je deze wedstrijden wint ben je gewoon weer titelkadidaat. PSV speelde tegen cambium gelijk, Twente speelde tegen RKC gelijk en Ajax wint! Er spelen vele onder hun niveau en als deze spelers weer hun niveau gaan halen heeft Ajax gewoon weer een goed team! Ajax moet tegen Barcelona gewoon met lef spelen en genieten. Vandaag vond ik boilesen weer als een kip zonder kop spelen. Hij is snel en sterk maar daar is ook alles meegezegd .

15-09-2013 10:55

mano41 +0

jij praat als een kip zonder kop we moeten naar ons eigen kijken en niet naar een ander. want het is 2x niks bij ons

15-09-2013 11:24

Poepopdestoep +0

Nu wij alweer een paar weken verder zijn en het een voldongen feit is dat wij in kwaliteit er enorm op achteruit zijn gegaan met het vertrek van Eriksen en Toby kunnen wij voorzichtig zien wat ons dit jaar te wachten staat. Opnieuw zijn wij een team in opbouw en was het opnieuw tegen PEC niet om naar huis te schrijven. Visie en beleid van JC en consorten heeft ons financieel een ongekende zekerheid gegeven. De financiële mensen binnen Ajax kunnen dan ook met de pootjes omhoog zitten. FdB, spelers (die gebleven zijn o.a.Siem de Jong) en supporters likken de wonden. Ok, geen onverantwoorde uitgave(s) meer in over the Hill players maar hoop ik echt dat Ajax in de winterstop de knip zal gaan trekken want dit gaat met deze selectie niet goedkomen. Teveel spelers zijn niet Ajax waardig en moet er absoluut meer kwaliteit komen om ook dit seizoen als kampioen te eindigen wantij dat nog steeds mogelijk want de rest is ook niet goed genoeg. FC Twente is m.i.de enige echte concurrent voor dit seizoen en zal het aantrekken van bijvoorbeeld Tadic een financieel offer vergen maar keihard nodig en zal deze fantastische speler altijd zijn geld opbrengen. Gisteren Eriksen zien spelen en is het knarsetandend om te zien dat hij nu al het verschil maakt voor Internationaal gezien een "schijntje". Voor al die zgn.analisen ala Gijp die wisten te vertellen dat hij nog niet zover is....Eriksen gaat de wereldtop halen! Het is toch voor de fans niet te verkroppen dat er straks 80 tot 100 miljoen op de rekening staat en wij iedere wedstrijd met de billen tegen elkaar ons cluppie moeten zien worstelen. Tadic halen zou al enorm schelen en niet bij een Zweeds clubje een koopje opduiken ala Sana. Vermeer moet nu echt vervangen worden en is het aantrekken van vd Hoorn nu al desastreus. Er lopen zoveel "kenners" bij Ajax die een bijhoorlijk salaris opstrijken dat het mij niet zo moeilijk lijkt om een aantal versterkingen te halen in de winterstop.

15-09-2013 10:42

Godenzoon24 +15376

Tadic? Haal ook even Messi dan!! Sommige mensen zijn zo fucking dom en naief.

En ieder jaar is het huilen dat de beste spelers weggaan en we geen kamoioen worden. En toch werden we het.

Ajax is niet de enige in een transfer. Je hebt ook te maken met de speler. En als die een jaarcontract heeft en echt weg wilt heb je als Ajax niks te zeggen. Of je moet hem gratis de deur uit laten lopen en nog een jaar verder gaan met een ongemotiveerde speler.

En Van de Hoorn afschrijven is ook gewoon onzin. Die zijn ze gewoon aan het klaarstomen. Afschrijven is zo makkelijk.

Over de wedstrijd dan: Ik vond Denswil super en ook Serero vond ik wel lekker spelen. Duarte vond ik nog niet zo geweldig.

Wat ik wel echt desastreus vond waren de ontiechelijk slechte backs. Van Rhijn is zo matig zowel verdedigend alswel aanvallend. Aub zet Ligeon erin FRank. En Blind lijkt me ook gewoon nog steeds de beste lb ondanks vele die schreeuwen dat Boilesen erin moest.

Dat geld ook voor de spits. Siggy is nog niet echt in vorm maar laat echt wel zien toch nog een klasse beter te zijn dan Hoesen. Die wel technischer is maar ook weinig snelheid heeft fysiek de duels verliest en weinig in beweging is.

Verder waren de buitenspeler ook niet denderend maar vond ik Sana nog wel gaan en beter iig dan Fischer. Maar jah bij vele is Sana afgeschreven en kan hij ook niet goeds meer doen ook.

Doe dan gelijk maar Poulsen voortaan in de basis ipv Schone en Cillesen voor Vermeer(al is dat wel kapitaal vernietiging).

15-09-2013 12:20

omisom +1

Wat een geluk mogen we zeker stellen ik ben alleen bang voor de aankomende wedstrijden, Barcelona is zeker geen partij voor ons denk dat we daar helemaal overspeeld worden en dan zondag ja dan moeten ze er staan maar met dit spel pffff wordt het heel moeilijk. Wederom is aangetoond dat je niet zomaar 2 van je beste spelers kan verkopen en dan roepen dat vangt de jeugd wel op gebleken is dat die er duidelijk nog niet klaar voor zijn en een aantal spelers van ons heel ver van hun vorm verwijderd zijn.

15-09-2013 09:51

jeffreytjes +0

nou mensen volgende week cillissen siem en siggy , andersson erin .

vermeer schone ,hoessen ,en die echt opzichtbare sana eruit en we hebben gewoon een leuk tussen haakjes als het loopt goed team dat gewoon kampioen kan worden want toen siem en siggy erin kwamen toen gebeurte er wat .

dus heb vertrouwen gaat wel goed komen dit jaar .

15-09-2013 09:33

omisom +1

Vreemd dat je zegt dat het met Siggi beter ging die was vorige week de gebeten hond en nu de man ik zelf denk dat het kwam doordat de routine van Siem de doorslag gaf.

15-09-2013 09:46

MaxBonhof4 +0

Toch is siggi een betere spits dan Hoesen: veel doelgerichter en een betere afmaker dan Hoessen. Hoessen kan wel leuk meevoetballen maar daar blijft het ook bij. Met een beetje geluk kopen we in de winterstop ola john waardoor siggy ook weer beter zal presteren. Wil je enige kans maken tegen barca dan zul je toch echt heel zuinig met je kansen om moeten waarmee de keuze voor mij heel makkelijk is: siggy in de spits!
Daarnaast verwacht/hoop ik dat Frankie Poulsen met de punt naar achter zet en siem & serero ervoor.

15-09-2013 09:57

omisom +1

Mee eens zo zie je maar hoe raar het kan lopen met het voetbal en zeker op deze site vandaag "de man" mogen "het lulletje".

Wat het aankopen betreft vind ik persoonlijk dat ze veel te laat hebben gezocht naar een buitenspeler en te veel zijn uitgegaan van de huidige selectie, helaas nu niet terug te draaien dus roeien met de riemen die we hebben.

Ik verwacht tegen Barcelona een heel andere wedstrijd en, zoals je schrijft, spelen met de punt naar achteren dan kunnen we de schade zo veel mogelijk beperken.

15-09-2013 10:08

jorikajax +0

:D yess nu nog ligeon andersen bazoer laten spelen en bojan als hij in vorm is op het middenveld voor schone of in de spits
anders siem in de spits:)

15-09-2013 04:20

MaxBonhof4 +0

Hadden we trouwens niet beter die Lachman kunnen kopen ipv vd Hoorn? Complete verdediger die beschikt over snelheid,
kracht en een goede/strakke inspeelpass. Hij is op dit moment de beste rechter centrale verdediger van de Eredivisie.

15-09-2013 00:31

Cello +52979 moderator

Goed punt!. Op dit moment doet ie het idd niet verkeerd, maar hoe was dat vorig seizoen?. Dat kan ik me niet meer herinneren...... en meestal betekent dat, voor mij dan, dat het niet echt super-opvallend was. En wellicht op basis van vorig seizoen kom je dan niet uit bij Lachman om als cv te halen.

15-09-2013 00:37

Vermeer +0

Heb de wedstrijd niet gezien..

Slechter of beter dan tegen de boeren uit Grunn?

15-09-2013 00:15

Ajaxgek1980 +0

Op een paar punten beter, qua inzet zeker, maar je mist de automatismen, dus moet er gecoacht worden door mensen die eerst nooit of niet hoefden te coachen, dat moeten die mensen ook leren en je kon zien dat het vandaag een stuk beter werd gedaan door v rhijn, schone, moisander.

Enige tegenvallende was de aanval(alweer), deze keer genoeg aanvoer maar te vaak balverlies of toch een pass te veel willen geven ipv zelf de actie te maken of gewoon uit te halen op die kist.

Ik mis vooral het in 1x passen vd bal, vooral achterin en middenveld, moet vaak eerst de bal aangenomen worden en dan pas kijken waarnaartoe. Je moet al weten wat je ermee gaat doen voordat je de bal krijgt

15-09-2013 04:47

geronimo +4

Ajax heeft gewonnen en de 3 punten zijn binnen basta.

15-09-2013 00:09

Cello +52979 moderator

Ik zit zo de meeste commentaren te lezen, maar het lijkt alsof ik een heel andere wedstrijd heb gezien dan vele hieronder. Met alle respect hoor..... maar wat ene gezeik zeg!.

Tuurlijk kan ons aller Ajax veel en veel beter, maar vrijwel het gehele team zit gewoon in een vormdip, al weken!. PEC Zwolle zxit in een flow en spelen gewoon goed voetbal, ja ook vandaag in de Arena. En als je dan als Ajax in een vormdip zit dan heb je het ook verschrikkelijk moeilijk tegen PEC Zwolle.

En toch heb ik, itt vele anderen dan, veel leuke en ook soms wel goede momenten gezien. Ik vond Lerin Duarte best verdienstelijk debuteren. Serero was toch echt wel nadrukkelijk aanwezig en technisch goed. Zelfs Sana viel me helemaal niet tegen. Hoesen was soms wat ongelukkig, maar eigenlijk tov de voorgaande wedstrijden beter dan Sigthorsson. Denswil speelde heel goed en werd ook terecht 'man of the match'.

Maar zoals ik al zei..... je moet het wel bezien in de vormcrisis, waarin we als team zitten.

Tegenvallend vond ik wederom Vermeer. Had mazzel dat de goal werd afgekeurd, maar het is eigenlijk onbestaanbaar dat je die bal even daarvoor niet klemvast hebt. Ook bij het uiteindelijk wel geldige tegendoelpunt bekruipt me het gevoel, dat ie wel degelijk meer had kunnen doen. En ja..... tuurlijk zal ie ook reddingen maken (maar mag het, daar staat ie voor!). Het lullige bij een keeper is dat een fout vaak gelijk fataal is. En dat maakt eigenlijk vele reddingen dan niet meer goed.
Schöne was vandaag ook heel bedroevend, ook hij ging hard door de ondergrens heen. En Schöne staat toch echt op een belangrijke positie en als je dan door de ondergrens gaat, zal je ook verdedigend vaak problemen hebben.
Boilesen was vandaag ook een heel stuk minder en eigenlijk verwachtte ik bij hem, net als bij Fischer, dat ie wel snel gewisseld zou worden.

Al met al. Nu al kan je zeggen dat het voor Ajax, mede door de uitslag vanavond, een goed weekend is geworden. PEC, PSV en Twente met puntverlies en wij iig de volle 3 punten.

Nu hopen, dat de vorm eens terugkeert....daar is het wachten op.

14-09-2013 23:19

ajaxmening +2

He enige wat goed was vanavond was de wissel van Siem en Bojan alleen al hun aanwezigheid deed PEC direct 3 meter terug lopen, Jansen moet nu niet doen alsof hij CL kan spelen met zijn team bij vlagen leuk maar niet doeltreffend, AJAX moet zich echt zorgen maken over Fischer, Sereno houd alleen maar op, Sana is het logo onwaardig , en ook Hoesen blijkt gewoon een JL spits te zijn wat we al wisten, lichtpuntje Denswill Vermeer even een kroket , lage cijfer heeft denk ik te maken met de onzekerheid die hij voor zijn team genoten uitstraalt naar mij mening. Toch we zullen moeten roeien met de bekende riemen tot de minimaal de winterstop, oja ik zag Tadic nog vanavond die speelt in het Oosten van het land waar de wijze wonen denk ik. Maar......... 3 PUNTEN !!! en Siem terug

14-09-2013 23:14

NieuweAjax +0

Frank....wanneer geef je Leslie de Sa de kans om als buitenspeler te starten??? Sana en Fischer speelden weer een beroerde wedstrijd.Word toch wakker Frank!!!

14-09-2013 23:03

MaupCaransaNES +2

Klagen kan goede bedoelingen hebben, echter het gaat überhaupt meer om hoe het uitpakt. Het mag niet zo zijn dat 40% van de supporters (hier en in het stadion) hun mening bovengeschikt stellen aan de mening van De Boer en een beetje de boel lopen hinderen.

Ik snap dat het jezelf een lekker gevoel geeft om kritisch te zijn, maar 'onfunctioneel kritisch zijn' heet 'zeiken' en zeiken is iets wat iedereen kan, oftewel niet origineel. Doe wat nuttigs met uw kritiek of ga gewoon onvoorwaardelijk positief achter de club staan. Want het is ieder seizoen weer hetzelfde liedje: er zijn perioden in een seizoen dat het hapert bij Ajax en dat is iets dat we met zijn allen oppakken.

Anders wordt je geen kampioen, zoals wij tot voor kort gewend waren. Nu niet meer, nooit meer, dus altijd kansrijk voor de titel. Wie dat niet wilt, verlaat uw kijkerspositie naar Ajax 1 en het liefst naar heel Ajax.

14-09-2013 23:02

Alexander40 +6114

Helder wat er moet gebeuren. Opstelling tegen psv wordt

Cillessen
Van Rhijn moisander denswill boilesen
De jong poulsen serero
Bojan siggi fisher

Graag nooit meer sana. Die scoort in een heel seizoen als basisspeler max3 doelpunten.

14-09-2013 22:58

RoodWit +62

geluk geluk...als je niet aanvalt kom je ook niet tot deze kansen, cliché gebrabbel altijd, gewonnen klaar.

14-09-2013 22:02

Daluniz10 +0

de eerste 15 a 20 minuten begonnen de jongens fris, dat combineerde leuk alleen de laatste pass was of slecht of 1 pass teveel. Het was speels/ leuk maar niet echt effectief. daarbij kan je ook zeggen dat we natuurlijk op het middenveld minder kwaliteit hebben en dát in combinatie met de vele veranderingen in het team vandaag,het haast onmogelijk meteen een hele wedstrijd goed kan gaan. dat sommige jongens vaak niet wisten wat ze moesten doen begrijp ik nog wel. ik vond bij vlagen Hoesen wel indruk maken in de 1e helft qua hongerigheid (niet dat hij altijd de goede beslissingen nam, maar toch), duarte serero en sana zie ik tot nu toe toch als schoolplein voetballer. 1 zo een speler in je basis elf is leuk/goed maar alle 3 is teveel van het goede/slechte. ik had serero/duarte een hele wedstrijd willen zien met siem en poulsen/schone in het team (komt misschien nog wel), iemand die ze een beetje bij de hand neemt. maar goed de drie punten zijn binnen laten we daar blij mee zijn. Barca verliezen we zo wie zo ook als toby en eriksen er nog waren. laten we hopen dat siem zich goed houdt en bij psv in de basis staat, dan kan dat nog een leuke wedstrijd worden.

14-09-2013 21:54

DeKes +3204

Beste mede-Ajacieden. Ik wil graag een positieve instelling hebben. Maar als ik Ajax tactisch en technisch zie aanmodderen tot nu toe heb ik er een hard hoofd in. Ook de Champions L. nog. Durf bijna niet meer te kijken. Europa League???? Er moet nu toch wel wat gebeuren in de winterstop lijkt me!
Of zie ik het te zwart?

14-09-2013 21:48

aJaxppy +0

Ons spel wordt met de week slechter! Een bal passen over tien meter gaat bijna niet eens meer.. geen passie, geen beleving, te weinig beweging, slappe lichaamstaal, te weinig fysiek.. Toen de Jong en Bojan kwamen werd het wat beter.. en toch liever Sighorsson dan Hoessen.. Vermeer is echt rijp voor de bank, Sana is niet goed genoeg, Fischer hopeloos uit vorm..
Lichtpuntjes waren Denswil die maar eens laat zien dat Toby echt een overschatte speler is.. En Boilesen die kan je prima laten staan..

14-09-2013 21:40

Cobrakai +62

Jeetje zeg, jullie wisten dat Christian Eriksen en Toby Alderweireld weg zouden gaan. En dat Ajax geen vervangers gingen halen. Geloof naar de jeugd mensen. Ajax moet nogmaals naar elkaar toe groeien. Geef frank de boer z'n mannen de tijd

14-09-2013 21:22

AjaxD1986 +1

Ik denk dat als we Cillesen erin zetten voor vermeer dat we ook niet constant zo op safe hoeven te spelen. Wat is die Vermeer toch slecht geworden. Het voetballende gedeelte met Serero, Bojan en Siem is af en toe om je vingers bij af te likken. Het zat qua rendement gewoon even niet mee, maar die goals waren gewoon verdient en zelf afgedwongen, dat het mazzel was vind ik gewoon belachelijk geredeneerd (geluk dwing je gewoon af en voetbal is ook een geluksspel). PEC verdedigde gewoon heel goed maar voetballend waren ze zeker de mindere vandaag en dus hebben ze verdient verloren. Sana vond ik zwak en Fisher mist gewoon dat kleine beetje geluk (gewoon blijven proberen), Duarte deed het goed voor z'n eerste keer in Ajax 1 en had met wat meer geluk de wedstrijd al beslist met een aantal gevaarlijke schoten in de eerste helft. Van Rhijn deed het met vlagen goed maar was ook te vaak slordig en speelde vaak breed en terug, Schone was erg onzichtbaar en eigenlijk een klein beetje overbodig vandaag, Boilesen is nog niet scherp genoeg en leed een aantal keer gevaarlijk balverlies. Denswill was gewoon klasse vandaag. Op naar Barcelona, daar krijgen we wat meer ruimte om te spelen en gaan ze niet massaal met z'n allen in de 16 hangen zoals al die pussyclubs hier in NL. Wat een kutcompetitie is dit, en vooral die commentators zonder verstand van voetbal en hun negatieve geouwehoer over Ajax en de zogenaamde analisten zoals die walgelijke kwal van een Perez. Om maar te zwijgen over die armzalige arbitrage die er echt nooit wat van bakt al staan ze er met z'n twintigen. Succes jongens tegen Barca!

14-09-2013 21:16

DaHool +170

Nee kneus...dan hangen wij met z'n allen in de 16! Als Barca ons niet gaat sparen, gaan we een historische nederlaag tegemoet!

14-09-2013 23:31

bansie +0

Zeg JulesP,
als je niet objectief kan schrijven, schrijf dan niet. De misser van Vermeer breed uitmeten maar over de reddingen rep je niet. En ik weet niet waar jij dat aantal keren mis bij een corner vandaan haalt. Vriendje van Jasper misschien?

14-09-2013 21:11

ajaxinho +13

Goed veerkracht getoond. Zwolle was de eerste helft sterker. Van Rhijn gaf tot mijn verbazing het goede voorbeeld. Deze lijn doorzetten.

Vorige wedstrijden begonnen we sterk, maar verslapten we na de voorsprong.

14-09-2013 21:07

Rogyros +0

Eens. Ik vond Van Rhijn sowieso prima spelen deze westrijd. Samen met Denswil man van de wedstrijd. Onbegrijpelijk dat hij zo laag staat in het bovenstaande klassement. Zeker de tweede helft was hij zowel aanvallend als verdedigend sterk bezig.

Verder is dit allemaal wel erg pover. Ik vind dat de afgekeurde goal terecht was. Het gaat namelijk om het hele lichaam, maar het was wel centimeterwerk. Schöne was niet geweldig, maar ik vind hem als controlerende middenvelder eigenlijk beter dan als aanvallende middenvelder.

Boilesen begon wel goed, met goeie rushes, maar hij zakte ver weg met slordig spel en soms matig verdedigen.

Duarte maakte een prima debuut. Geeft hoop.

Al met al een gelukkige overwinning. Maar de drie punten zijn binnen.

14-09-2013 21:15

robert R. +2

Heb de eerste 65 minuten niet gezien. Maar uit deze samenvatting, kan ik opmaken dat Cillessen wel eens onder de lat kan staan in Barcelona.

14-09-2013 21:07

bansie +0

Eerst kijken dan mening ventileren.

14-09-2013 21:12

robert R. +2

Geef geen mening. Ik denk dat Cillessen nu wel eens de kans kan gaan krijgen.

14-09-2013 21:14

stefanpetterson +0

Vorig jaar zou zon wedstrijd gelijk zijn geeindigd, nu hebben we 3 punten, maar wat wordt er hier weer geklaagd.
Hup ajax! We gaan voor de eerste plaats volgende week tegen pisvee!

14-09-2013 20:59

Lewis Hamilton +1

Wat wordt hier weer geklaagd? Ben je nou serieus? Alle reden voor.

14-09-2013 21:00

Gewoon Gijs +18422

Ajax heeft echt wel een flinke stap terug gedaan. Zwolle een duidelijke stap vooruit trouwens. Maar het is denk ik veelzeggend dat Sana (met alle respect) in het eerste van Ajax speelde vandaag. Als er echt door was geselecteerd, had hij volgens mij niet meer in Amsterdam gelopen dit seizoen. Tekenend vind ik ook dat Overmars gister in de media al sprak over 'de portemonnee trekken in de winterstop'. Echt overtuigd is het TH dus niet over de kwaliteiten in de huidige spelersgroep.

Iets anders nog. Wat mij betreft wordt het tijd voor Cillissen in de goal. Niet eens zozeer vanwege de tegengoal (alhoewel Vermeer er niet goed uit zag bij onterecht afgekeurde 0-1), maar om al die corners die door Vermeer zo matig verwerkt worden, wat telkens voor onnodige dreiging zorgt. Gelukkig liep het dit keer goed af. Ze zitten dicht bij elkaar, maar Jasper is vast niet slechter op het moment.

Voorts ben ik mening dat Ajax de mooiste club van allemaal is

14-09-2013 20:58

Mister Rager +0

Hele slechte pot weer. Komen goed weg met 3 punten. Denswil de enige goede Ajacied vandaag, opvallend.

14-09-2013 20:57

plumber +0

Niet goed,wel een belangrijke overwinning.

14-09-2013 20:56

Wayout +2

Schandalig en nu al 9 tegendoelpunten

14-09-2013 20:58

Bobo het Konijn +0

Goh, heb me toch wel vermaakt, een heel ander Ajax had het idee dat wat directer en naar voren is maar Ajax moet wel zijn draai nog vinden. Blij met de overwinning.

14-09-2013 20:54

ajaxamsterdamgk +201

Had je moeten doen ouwe . En als we weer kampioen worden drukken we jou in de Keizersgracht

14-09-2013 21:02

DonAdam +2360

Het is allemaal leuk en aardig om zo achter je team te staan, maar wat er dit seizoen op het veld staat, is Ajax onwaardig. Het is toch niet te geloven dat PEC fucking Zwolle de lakens uitdeelde in onze eigen Arena en eigenlijk had moeten winnen vandaag? We hebben niets gecreeerd en twee lucky goals gemaakt die uit de lucht kwamen vallen. Ik ben zeer blij met de punten, maar doodziek aangaande het spel en de kwaliteit van de meeste spelers.

Ik hoop dat Johan dit gezien heeft en Overmars van de week bij Specsavers langs is geweest.

Het enige lichtpuntje voor mij is dat Siem weer terug is.

14-09-2013 21:17

AjaxD1986 +1

Je lult echt net als die commentatoren die poep praten, Ajax was duidelijk de betere partij vandaag en PEC deed leuk mee en had af en toe wat geluk bij de combinaties. Kom op zeg! Dat ziet een blinde toch nog? Je mag best kritisch zijn maar blijf ook tegenover je eigen club objectief. Straks als iedereen aan elkaar is gewend is het allemaal weer hosanna en loopt iedereen de polonaise.

14-09-2013 21:22

DonAdam +2360

Ga zo lekker slapen en ga morgen met een frisse blik nog een keer kijken, maw probeer dan je fanbril af te zetten.

Ik kijk nu 35 jaar Ajax en ik heb werkelijk nog nooit zo'n zwak Ajax gezien.

Frankie is in staat om er nog wat van te maken, dus het spel zal best beter worden over een aantal maanden, maar dat zegt helemaal niets over de kwaliteit van deze matige selectie, ook niet als we de titel pakken. Niet vergeten dat de hele Eredivisie al jaren uitgehold wordt. Maar dat PEC de betere was in de Arena vanavond is veel zeggend.

14-09-2013 21:25

AjaxD1986 +1

Ik kijk die wedstrijden altijd een paar keer na en speel momenten opnieuw af, dan kan je ook met een frisse en objectieve blik kijken. We waren gewoon de baas op het middenveld alleen miste het aan de nodige geluk en automatismen, en ook het vertrouwen achterin met zo'n matig spelende Vermeer. Spreek iedereen wel weer over een maandje als alles is ingespeeld en de kwaliteiten van iedereen meer gaan opvallen....

14-09-2013 21:31

MosesD +14687

Lullen, poeppraten, goh wat een niveau.....

14-09-2013 21:46

Bobo het Konijn +0

En had ik nou het idee dat het directer was dan heel veel wedstrijden hiervoor waar het tikkie breed en terug was.

14-09-2013 21:03

3*stars*3 +23523

Eindelijk ons 3e overwinning binnen!

Denk dat we ook gelijk komen met die lampjes want ik zie Twente wel winnen dalijk.

14-09-2013 20:43

Aeter +6634

Denswil was het enige lichtpuntje vandaag.
Erg knap dat je zo scherp kunt blijven in zo\'n gezapige, slaapverwekkende wedstrijd.
Die komt er wel.

14-09-2013 20:41

Zalazar +0

hij moet wel soms sneller doordenken. dat heb ik zelfs als middenvelder in b al geleerd. maar in potentie een betere variant van martins indi

14-09-2013 20:44

3*stars*3 +23523

Samen met Rekik de 2 grootste verdedigende talenten van NL.
In mijn ogen was Denswil vorig seizoen al klaar voor om Jan op te volgen maar Moisander doet het ook prima.

Word een moeilijk seizoen voor Hoorn want Boer gaat Denswil er niet zomaar uit halen en Moisander is reserve captain...

14-09-2013 20:50

Jeroennajax +0

We hebben de koploper maar mooi de eerste nederlaag bezorgd.

14-09-2013 20:39

pietz0r1 +3

Zo dat was nog ff billenknijpen zeg... Maar elk punt is een punt op dit moment. We kwamen een aantal keer zeer goed weg met de twijfelachtige afgekeurde goal en de gemiste kansen van zwolle, maar eens geluk hebben mag ook wel. Op naar Camp Nou!

14-09-2013 20:39

Zalazar +0

hoeveel punten is volgende week elk punt waard dan?

14-09-2013 20:42

robfer +0

Het is nou al 3 jaar ellende met die hopeloze verdediging. Nee hoor aanvallers moeten we hebben, vooral geen verdedigers kopen. Zoveel goals tegen in zo weinig wedstrijden. Wordt woensdag 8-0.

14-09-2013 20:39

warco +0

Vorig jaar hadden we de minst gepasseerde verdediging , dus verkoop geen onzin man .

14-09-2013 20:41

Professor +11197

Denk dat het probleem meer ligt in het verdedigen van heel het elftal. Iedereen loopt maar als een kip zonder kop over het veld als de tegenpartij balbezit heeft er zit geen logica in. Niemand neemt of een man of dekt in een bepaalde zone echt iedereen doet maar wat verdedigend heel erg zonde. Stam, de Boer verdedigers, Jonk was toch middenveld strateeg nou een mooie taak is weggelegd voor jullie.

14-09-2013 20:59

Wayout +2

Schandalig!!! We mogen blij zijn met een magere 2-1 overwinning... Ajax en technisch hart. Wakker worden!!! We hebben niks te zoeken in de CL

14-09-2013 20:38

superjood0909 +0

nee, laten we maar niet gaan naar barca. Hier moeten we het mee doen, het is niet anders.

14-09-2013 20:40

Lewis Hamilton +1

We hebben gewonnen maar vraag niet hoe. God is Ajax fan.

14-09-2013 20:38

plumber +0

Niet goed,wel een belangrijke overwinning.

14-09-2013 20:37

Rayno95 +0

Gelukkig gewonnen :), maar wat een
KUT wedstrijd!!....

14-09-2013 20:36

Fronkie +7

waar the fuck is boilesen hele wedstrijd mee bezig

14-09-2013 20:33

Sterretje73 +5272

Met terugkomen na een vreselijk lange tijd niet echt gespeeld te hebben....laatste jaar niet gekeken ?

14-09-2013 20:34

Frank1970 +1

Vermeeertje jaja daar is ie weer

14-09-2013 20:32

sjaakthenler +0

Als dit nog 2-2 wordt... Zou wel terecht zijn trouwens.

Ik zie dit nu nog echt 2-2 worden ook :S

14-09-2013 20:32
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.