Ajax verliest op Sportpark de Toekomst met minimale cijfers van Go Ahead Eagles

door Cristian de Jong 2051

Bron AS

Ajax verliest op Sportpark de Toekomst met minimale cijfers van Go Ahead Eagles

door Cristian de Jong 2051

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax heeft maandagmiddag met 0-1 verloren van Go Ahead Eagles. Op Sportpark de Toekomst wist de Amsterdamse hoofdmacht – die met veel jonge talenten aan de aftrap verscheen – niet te scoren. De goal van Go Ahead Eagles ontstond na een fout in de opbouw bij Ajax.

De eerste helft begon matig. Zowel Ajax als Go Ahead Eagles kon geen grote mogelijkheden creëren. Halverwege de eerste helft schoof Ajax langzamerhand op. De ploeg uit Deventer werd teruggedrongen, maar alweer bleven de kansen uit. Vanaf de flanken waren Carlos Forbs en Mika Godts zeer actief. In de 34e minuut leek Ajax de wedstrijd voor het grootste gedeelte onder controle te hebben, totdat het fout ging in de opbouw. Steven Berghuis verloor de bal in kansrijke positie voor Go Ahead Eagles. Keeper Diant Ramaj kon vervolgens geen doelpunt meer voorkomen en zodoende kwam Ajax op een 0-1 achterstand.

Later in de eerste helft kreeg Ajax-spits Christian Rasmussen twee grote mogelijkheden. Vooral de tweede kans leek toch niet te missen. De Deen deed dit echter wel en zag zijn poging naast het doel varen. Hierbij werd de eerste helft meteen afgesloten en ging men rusten met een tussenstand van 0-1.

Ook in de tweede helft begon Ajax zoekende. De Amsterdammers hadden veel de bal, maar echte kansen bleven wederom uit. Ook de ingevallen Jaydon Banel en Kristian Hlynsson konden niet direct het verschil maken, terwijl Go Ahead Eagles loerde op de 0-2. In de 65e minuut is het dan toch Banel die de kans op de gelijkmaker kreeg. De jongeling kreeg de bal in de zestien, moest snel afdrukken en zag zijn poging naast gaan. Ajax vervolgde de zoektocht op de 1-1.

Aan de andere kant moest doelman Diant Ramaj tot twee keer toe in actie komen. Go Ahead Eagles was ook nog zeker niet uitgespeeld en kon ook af en toe op zoek naar doelpunt om de voorsprong uit te breiden. In de 73e minuut kreeg Mika Godts een bijzonder grote kans. Na een snel genomen vrije trap kon de jonge Belg zorgen voor de 1-1. Godts koos voor de korte hoek en raakte de paal. Niet veel later kreeg de ploeg uit Deventer de kans de wedstrijd op slot te gooien. Ook deze kans werd niet verzilverd en zodoende was alles nog mogelijk.

Van een slotoffensief was bij Ajax niet te spreken. Men probeerde het wel, maar van grote kansen kon niet worden gesproken. Zodoende wint Go Ahead Eagles met 0-1 van Ajax op bezoek in Amsterdam. Aankomende zaterdag speelt Ajax op bezoek bij Excelsior in Rotterdam. De ploeg uit Deventer ontvangt in eigen huis FC Volendam.

FT | Ajax - Go Ahead Eagles (0-1)

Opstelling Ajax:

Ramaj; Sánchez (Jermouni 74'), Aertssen, Gooijer (Brandes 51'), Wijndal; Vos (Fitz-Jim 74'), Klaassen (Martha 74'), Berghuis (Misehouy 74'); Forbs (Hlynsson 46') , Rasmussen (Banel 46'), Godts.

Wissels Ajax:

De Graaff, Martha, Banel, Misehouy, Fitz-Jim, Jermouni, Hlynsson, Brandes.

Opstelling Go Ahead Eagles:

Mulder; Saathof, Kramer, Amofa, James; Edvardsen, Blomme, Linthorst, Serra; Sow, Baeten.

Wissels Go Ahead Eagles:

Nog niet bekend.

Doelpunten:

0-1 Go Ahead Eagles (34')

Bijzonderheden:

- Ajax won de eerste wedstrijd van de competitie met ruime cijfers van Heracles Almelo (4-1), terwijl de ploeg uit Deventer hard onderuit ging top bezoek bij AZ (5-1).

Bestel nu het derde shirt van het seizoen 2023/24!

Live Blog
Loading...

14/08/2023 15:51
90. Einde wedstrijd

Ajax verliest het oefenduel met Go Ahead Eagles met 0-1. De Amsterdammers creëerden weinig kansen en het tegendoelpunt ontstond na een fout in de opbouw.

14/08/2023 15:46
85. Slotfase wedstrijd

Ajax probeert in de slotfase van de wedstrijd nog altijd de gelijkmaker te scoren. Van grote kansen kan al een tijd niet gesproken worden.

14/08/2023 15:40
79. Kans Go Ahead

Dit was de kans voor de ploeg uit Deventer om 0-2 te maken. De bal gaat echter naar het doel.

14/08/2023 15:38
75. Wissels Ajax

Veel wissels aan de kant van Ajax nu. Jermouni, Martha, Fitz-Jim en Misehouy komen in de ploeg.

14/08/2023 15:34
73. Godts raakt de paal!

Mika Godts raakt in de 73e minuut de paal! Na een snelle vrije trap besluit de jonge Belg maar eens te schieten en ziet zijn poging er net niet ingaan. 

14/08/2023 15:31
70. Kansen Go Ahead

Tot tweemaal toe is Ramaj belangrijk voor zijn ploeg. De Duitse goalie kan twee keer redden op pogingen van de ploeg uit Deventer.

14/08/2023 15:25
65. Kans Banel!

Jaydon Banel krijgt dé kans op de gelijkmaker. De jongeling krijgt de bal voor het doel, moet direct schieten en mist het doel. 

14/08/2023 15:23
61. Grote kansen blijven uit

Ook in de tweede helft blijven de grote mogelijkheden uit. Ajax is wel degelijk op zoek naar de gelijkmaker, maar is al een tijd niet dichtbij geweest.

14/08/2023 15:15
55. Wissel Ajax

Ondertussen is Brandes bij Ajax in de ploeg gekomen voor Gooijer. 

14/08/2023 15:14
53. Redding(en) Ramaj

Ramaj laat de bal bij een corner los, trekt een sprint terug naar het doel en weet een poging van buiten de zestien te keren.

Lees meer over:
Plaats reactie

4-3-3 +3511

Behalve dat Berghuis, het nog overduidelijk ontbrekende, wedstrijdritme heeft kunnen opdoen, liet Ramaj wel even zien waarom hij gehaald is en dat het nog geen uitgemaakte zaak is wie er nu eerste keeper gaat worden. Gooijer liet zich ook een paar keer gelden. Verder was het niet veel soeps.

15-08-2023 19:26

brullie +7031

Dit waren onze wisselspelers. Die kunnen niet eens de motivatie vinden om te winnen van GAE.

15-08-2023 06:59

Rob1706 +1693

Het was maar een oefenpotje, ik weet het maar waar was de ambitie bij potentiële Ajax 1 spelers (Sanchez, Wijndal en Klaassen) om aan de volledige aanwezige staf te laten zien dat ze onmisbaar zijn? Berghuis geef ik vooralsnog het voordeel van de twijfel aangezien die nu in een matig elfal mocht opdraven. De aanwezige selectiespelers van Ajax 1 kunnen gerust zijn, weinig concurrentie gezien. Zo'n Rasmussen zou toch de plaggen uit het veld moeten lopen? Forbs kan hardlopen maar gaat hem niet worden vrees ik, althans niet op rechtsbuiten positie. Gezien het gebrek aan tempo vraag ik mij werkelijk af of de heren wel zin hadden in dit wedstrijdje.

15-08-2023 01:24

Yeshyeshyall +10930

Heb de wedstrijd niet gezien maar vorig jaar speelde Jong Ajax zo’n pot na de cruyff schaal nederlaag, met Bassey en nog een paar: ook echt zo’n ongelooflijk slechte pot waarvan je niet snapt hoe het kan dat de bijna basis spelers zo ontzettend k*t spelen qua instelling. Maar goed misschien hebben ze er ook geen zin in en was het vooral om Berghuis en Forbs wat spelritme te bieden

14-08-2023 23:27

AFCAHoorn +22630

Ik begrijp nog steeds niet waarom juist wij steeds vastlopen tegen Go Ahead Eagles.

Wat doen die gasten goed dat wij niet doen?

14-08-2023 23:02

Ibuprobrimovic +4600

Er mogen wel een hoop hiervan (voorlopig) weg hoor. Klaassen, Wijndal en Sanchez is geen bruikbare materiaal meer.

Berghuis heb ik toch wel een zwak voor en ik houdt van zijn discipline. Als hij fit is, mogelijk basis is of ertegenaanzit. Nooit weg doen.

Bij jongens als Martha en Rasmussen heb ik het idee dat je ze beter kan verhuren. Fitz-Jim, Hlynsson, Vos, Godts en Misehouy moeten bruikbaar zijn om in te vallen en door te breken.

De rest.. op Ramaj en Forbs na, gebruiken voor jong Ajax of verhuur

14-08-2023 22:31

WeirdAJAX +12121

Topsportmentaliteit mist er bij AJAX. Gezapig en weinig inzet. Zowel van spelers die zich moeten bewijzen om in het 1ste te komen als van basisspelers die het zouden moeten laten zien.

Moet je bij ManCity ofzo doen.... kan je snel grasmaaien.

14-08-2023 22:22

WeirdAJAX +12121

Ongelofelijk dat dit elftal, bestaande uit basisspelers en beoogd basisspelers, verliest van GAE.

Geeft te denken. En ook onze nieuwe Engelse vriend rammelt er in een helft niet een goaltje in tegen zo'n tegenstander. Vos er ook in, etc.

Vreemd en onder de maat al met al.

14-08-2023 22:14

Professor +11130

Staan best wel leuke spelers in het veld maar het scherp zijn 90 minuten lang, explosiviteit, duels altijd willen winnen. dat hebben veel spelers niet. Dit is toch wel een groot probleem bij Ajax. Als ze dit kunnen koppelen aan hun technisch vermogen dat kan het best nog wel wat worden.
Maar bepaalde spelers gaan het echt niet meer worden. Grootverdieners!!

14-08-2023 21:56

DoorVriendschapVerenigdAjax +3168

Klaassen solliciteert naar een plekje bij de amateurtak van Ajax.

14-08-2023 21:33

Eurysaces +29507

Klaassen schaadt de club financieel en spotief. Als hij een echte Ajacied is, levert hij zijn contact in.

15-08-2023 00:58

MPAjax +8396

Heb gekeken maar de wil om te winnen en zichzelf te onderscheiden word er niet meer “ingemept”

Tergend potje, snap dat het oefenen is maar vraag me af wat ze oefende, betonvoetbal oefenen is geen oefenen

14-08-2023 21:31

Concrete +3137

Beter nu als voor het eggie

14-08-2023 21:18

karlhof +4702

Wordt toch wel veel op geoefend op de Toekomst, het niet benutten van kansen. Hulde!

14-08-2023 20:05

Jeugd +24668

Wat is de zin van oefenen vraag je je af als een pot als vanmiddag mogelijk is.
Werkelijk niemand behalve de keeper heeft iets laten zien. Traag, stroperig, futloos potje.

14-08-2023 20:00

DeMeer1976 +3095

Go Ahead Eagles hun naam wordt omgedoopt in Angstegegner Eagles 😂😂. Het Deventer clubje weer hoe je Ajax in toom houdt..

14-08-2023 19:47

LukaLitmanen +81964

GAE is wel een soort angstgegner te worden, net als PSV.

Al 5x niet gewonnen van ze

14-08-2023 19:42

Alberto +805

Als we blessures krijgen van onze 2 nieuwe middenvelders kunnen we inpakken en winnen we niks, jeugd totaal onzichtbaar en veel te lief en vaak te slap, laten zich niet zien vanmiddag. Moeten er zeker nog

14-08-2023 19:05

DeKenner +9279

Ik merk aan mezelf dat mijn mening over Fitz-Jim als het ware ‘verhardt’ door het grenzeloze vertrouwen dat sommigen hier (soms tegen het irritante aan toe) constant in hem uitspreken. Ik vraag me af of ik daarin de enige ben of dat het juist heel herkenbaar is?

Ik heb helemaal niets tegen die jongen en zou juist blij zijn als hij het gaat maken bij Ajax, maar ik vind dat ophemelen gewoon heel bijzonder gezien zijn geringe bijdrage in Ajax 1 tot nu toe. In feite weten we nog helemaal niet hoe zo’n jongen het zou doen tegen clubs als FC Twente, FC Utrecht of Feyenoord.

14-08-2023 18:58

Ajax1969 +4162

Klopt en daar komen wij op deze manier ook niet achter. Het inpassen van een speler als Fitz-Jim moet veel structurele worden aangepakt. Niet de laatste 7 minuten van een gelopen wedstrijd, maar als er even gelegenheid is, zo'n speler minimaal een half uur speeltijd geven.

14-08-2023 19:48

DeKenner +9279

Dat ben ik met je eens. Niet enkel voor iemand als Fitz-Jim, maar voor onze talenten in het algemeen.

14-08-2023 20:44

MrIvez +3504

Hmm denk juist dat sinds Ten Hag gekomen is, de kwaliteit van jeugd veel hoger moet liggen om een kans te verdienen. Zo'n rasmussen ook bijvoorbeeld, heeft talent maar zou het totaal niet verdienen om speelminuten te krijgen in Ajax 1 obv inzet

14-08-2023 21:06

paulis +10226

Zijn dezelfde mensen die heel hard roepen om minuten van zo'n jong talent in Ajax1, die hem vervolgens na een paar slechte wedstrijden weer helemaal afbranden. Zelfde patroon bij gasten als Rensch of Taylor.

14-08-2023 19:52

Zlataninho +832

F-j is een speler die kan bij Barcelona eindigen maar ook bij nec en alles daar tussen in..

Alles op techniek en intuïtie ik houd ervan, maar hij moet echt minuten maken nu.

14-08-2023 20:47

Bruno04 +15735

Bij Barcelona zegtie

14-08-2023 21:12

superajax +11425

GAE
N
G
S
T
G
E
G
N
E
R

14-08-2023 18:56

HJC +8006

Kortom, we hebben nog links en rechts echte backs nodig, echt een goede dominante middenvelder een centrum spiits en ws een goede vervanger voor Kudus
Succes Sven!!

14-08-2023 18:53

UwSchipper +5591

Aertsen..., gewoon alle ballen terug op de keeper, die kwamen prima aan.
Soms breed, die kwamen prima aan.
Soms naar voren en direct balverlies...
Geen inzicht en/of lef.
Heb me enorm geërgerd aan zijn spel.

14-08-2023 18:48

noppenkoning +41140

Is pas net 18 en even geen vorm en vertrouwen

14-08-2023 19:20

UwSchipper +5591

Kan zijn, maar ik zie vooral dat het hele AJAX spel ook in het eerste zich op deze manier heeft "ontwikkeld".

De backs en vooral de keeper wordt het meest aangespeeld.
Hallo!
Waarom worden de spitsen niet aangespeeld.
Me dunkt die maken een goal.

Je eigen keeper neem je meer "onder vuur" dan de keeper van de tegenstander.
Hiervoor kijk ik geen voetbal...

14-08-2023 20:05

Henk de Vries +11128

Niet kunnen zien helaas, lees dat Wijndal en Klaassen hun stempel hebben gedrukt?

14-08-2023 18:45

Ajax1204 +38017

Absoluut, veruit beste van het veld, absolute schande dat ze geen basisspeler zijn

14-08-2023 18:46

C14 +22326

Meteen dynamiek en voetbal erin toen Fitz-Jim en Misehouy erin kwamen.

Maar ja, Misehouy vierde in de ranglijst na Klaassen, Taylor, Hlynsson, terwijl die drie het soortgelijk invullen, Klaassen er niks van bakt, Taylor ook niet als 10, wat ie totaal niet is.

Je ziet ook het flinke voordeel van Fitz-Jim ten opzichte van Vos (en ook Van den Boomen en Tahirovic). Het beweeglijke, het vrijlopen en aanspeelbaar maken en ook echt aanspeelbaar zijn, doordat hij makkelijk wegdraait, versnelt, snel handelt. Vos, Van den Boomen of Tahirovic op 6 kan wel, maar dan heb je een type Fitz-Jim (eerder Frenkie/Gravenberch) daarnaast nodig, of iemand als Taylor die dat anders invult, door heel dynamisch te zijn en veel te bewegen, een technische spil is in de kleinere ruimte.

14-08-2023 18:38

Jeugd +24668

Andere wedstrijd gezien dan denk ik.
Het was helemaal niks! Ajax was slap, furloos, voorspelbaar. Ongelooflijk dat niemand in staat is dit soort potten de kans te grijpen.
Wat je er ook van probeert te maken, ook FJ en Misehoy waren niks bijzonders.

14-08-2023 19:53

Ans B +19810

Ben stom genoeg vergeten deze wedstrijd te bekijken - wat op zich geen verlies is als ik het verslag en de commentaren lees, maar ik had wel graag FJ, Vos en Misehouy aan het werk gezien.

Ik heb FJ nog maar een paar keer gezien (in Ajax 1), maar ben erg onder de indruk van zijn potentieel en zijn typerende voetbalkenmerken. Enorm balen dus dat hij nooit de kans kreeg van Heitinga (nam ik hem zéér kwalijk), vervolgens geblesseerd raakte en deze voorbereiding niet op tijd wedstrijdfit was.
Maar ik deel jouw beschrijving van FJ dus volledig. Ik zie hem dolgraag kansen krijgen op dit middenveld, juist vanwege die kenmerken.

14-08-2023 21:55

MichelAngelo66 +22222

Ik snap het echt niet. Waarom sta je als speler niet te springen om het gras op te vreten. Alles was gezapig. Sloom, traag..... genant.

Klaassen, Berghuis, Wijndal waren als zogenaamde 1e spelers waardeloos. Vos was als potentieel eerste elftal speler aan het slaapwandelen. Wat viel die gast mij tegen. Aertsen veel te traag in handelen. Godts wil wel, maar nog te licht. Misehouy kan ik niet beoordelen, want einde wedstrijd niet gezien. Verder viel geen jongeling me op.

Mentaliteit. Er schort wat aan onze opleiding.

14-08-2023 18:10

C14 +22326

Ja klopt, viel me ook al op, maar eigenlijk is dat altijd wel zo, alsof het even een partijtje op de training is om af te bouwen.

Misehouy en Fitz-Jim waren wél bedrijvig.

De trainers zitten erbij en kijken ernaar, lijken het ook wel prima te vinden, er wordt ook geen intensiteit geëist. Heel apart. Misschien was de pot na een flinke training ofzo, dat ze het in de benen hadden.

14-08-2023 18:41

lexy88 +8816

Of ze willen zien of ze het zelf kunnen oplossen. Je hoorde ook amper coaching. Ik weet niet meer waar ik dat laatst hoorde, maar een trainer zei van: ik coach nu ff niet, in het stadion lukt dat ook niet, ze moeten zelf herkennen wanneer en hoe ze iets oplossen/omdraaien. Zit wat in natuurlijk. Ook een reality check voor elke reserve die denkt dat hij bij de beste linkerkant van Europa hoort

14-08-2023 19:21

Jelluhafca +3389

Hier moet de bezem van de schoonmaakploeg die goed op stoom is nog doorheen..

14-08-2023 17:54

FelixGassenlicht +8944

Oh, gelukkig, minimale cijfers

14-08-2023 17:52

PuurGeluk +4810

Klaassen en Wijndal kunnen kluisje ook wel definitief leegmaken.

14-08-2023 17:49

afct +8937

Jammere is dit zijn ook nog eens spelers met een enorm salaris.

14-08-2023 17:55

johanisajax +8826

Weten ze ook meteen waarom ze op de bank zitten…

14-08-2023 17:47

Robertini +39104

Hoe was Berghuis? Ik maak me best een beetje zorgen met hem als eerste 10, vind hem maar heel zelden echt uitblinken bij Ajax.

14-08-2023 17:44

LukaLitmanen +81964

Was beste vh veld met oa meerdere mooie passes en steekballen.

Wel die fout waardoor goal ontstaat, waardoor dat beeld natuurlijk beetje overheerst

14-08-2023 18:27

Robertini +39104

Thanks! Zo'n foutje kan in een oefenpotje natuurlijk gebeuren. Even samenvattinkje gekeken en wel mooi passjes idd.

14-08-2023 20:33

tijssenajax +13923

Nou, dat is het dus met Berghuis. Ik gaf ook als commentaar dat hij het beste van het veld was. Maar dan vind hij het wel genoeg en zie je hem niet meer. Snap ik wel bij een oefenpotje, maar doe hij ook wel bij "echte" wedstrijden.

14-08-2023 20:39

ProperFootball +14544

Begon aardig, daarna bleekjes zoals de rest van het team, met een ongelukkig moment waar direct het tegendoelpunt uit voort kwam.

14-08-2023 18:52

DieLange +1024

Minimale cijfers… FUCKING GAE !! Dit bewijst dus maar weer dat de wissels (helaas) niet van het beoogde niveau zijn en dat er dus nog zeker wat bij moet komen.

14-08-2023 17:38

C14 +22326

Nee, de totaliteit van de wissels bij elkaar was niet goed genoeg. Er was ook geen drive en intensiteit. Misehouy en Fitz-Jim kunnen zo mee met Ajax 1 bijvoorbeeld. Zouden Ajax 1 beter maken.

14-08-2023 18:43

DieLange +1024

Dat zijn er dus 2… geen drive en intensiteit nee… hoe is het gvd mogelijk!?!

14-08-2023 21:01

Aurora +4549

Een aantal spelers hebben zich laten zien.
Forbs: Op rechts is deze jongen onwennig. Kan je nog niets over zeggen. Maar potentie heeft hij zeker.
Berghuis: Is materiaal voor het eerste
Gooyer: zeker materiaal voor het eerste. Ik zou hem zelfs op RB zetten in het eerste.
Klaassen: Zwemt en heeft geen idee.
Godts: Pareltje, maar nog even in JA
Fitz-Jim: Geweldige speler. Mist misschien wat Ballen
Wijndal: Gaat ala Bogarde zijn contract uitlopen. Drama.
Misehouy: Parel. Lekker laten groeien in JA.
Ramaj: Goede indruk. Prima keeper wat ik gezien heb.
Vos: Gemiste kans vandaag. Heeft alles om een grote speler te worden.

Waar was Conceição?

14-08-2023 17:36

Slang3 +45790

spierblessure

14-08-2023 17:38

Bruno04 +15735

Hetzelfde als wat ik a vaker zeg. Zit bij jong geen Ajax 1 materieel nu op dit moment. Vos, gooijer, misehouy, godts gaan het wel halen maar voegen nu nog helemaal niks toe

14-08-2023 17:41

ElSandrini +18092

Vos vandaag met afstand de slechtste van dit rijtje.... Een soort Kevin Strootman vandaag

14-08-2023 17:54

Dirigent +6854

Forbs moet gewoon op links, lekker de achterlijn opzoeken en mannetje uitspelen.

14-08-2023 17:46

C14 +22326

Goede analyse, alleen zou ik Misehouy bij Ajax 1 halen en al laten spelen als je Kudus op rechts laat. Taylor naar de 8, anders ziet Misehouy alleen maar lange hoge ballen over zich geen vliegen.

14-08-2023 18:44

LukaLitmanen +81964

Denk niet dat Taylor op dit moment Boomen uit de basis speelt.

10 zal berghuis worden maar hoop ook dat Misehouy kansen gaat krijgen

14-08-2023 19:13

Ajax95Duivendrecht +24072

Ramaj zag er goed uit. Mocht het 'experiment Gorter' mislukken, dan heb je aan Ramaj een goede doelman zo lijkt het (obv de beelden van vandaag)

14-08-2023 17:36

MarLuuk76 +3557

Ik zou Ramaj gelijk in 1 opstellen.

14-08-2023 19:00

BasseyAdriaan33 +13608

Verliezen van go ahead die 5-1 klop kregen van AZ, en dan ook nog serieuze eerste elftal spelers erin hebben staan…..

Wat een bizarre schande dit gebeurde vroeger nooit

14-08-2023 17:29

Robertini +39104

1. Het is een oefenwedstrijd van de reserves, niet overdrijven met je bizarre schande.
2. 5-1 was echt geflatteerd, AZ was beter, maar 2/3-1 was realistischer geweest.

14-08-2023 17:48

401Middenweg401 +5987

Nee, vroeger speelden we dit soort potjes ook niet met het tweede garnituur tijdens de competitie

14-08-2023 17:49

Jariiii +21852

Ajax verliest NOOIT met 'minimale cijfers'. Ja, uit tegen City of Real of als het genoeg is voor een volgende ronde.

14-08-2023 17:26

LukaLitmanen +81964

Ik vind al maandenlang dat Fitz-Jim beter is dan Vos en Taylor.

Ik vermoed dat FJ de schijn tegen heeft vanwege zijn "meisjes uiterlijk" eerlijk gezegd.

Weet alleen nog niet of ik Fitz-Jim nou een 6 of 8 meer vind.

14-08-2023 17:25

Dirigent +6854

Er klopt inderdaad iets niet in het Fitz-Jim verhaal, jongen barst van de kwaliteiten maar krijgt zelden kansen in Ajax 1.

Hij loopt ook uit zijn contract... zou voor elke Eredivisie club een versterking zijn!

14-08-2023 17:49

Bruno04 +15735

Of ie nou beter is als Taylor, vos of kik pierie, het is allemaal niet goed genoeg. Ook FJ niet

14-08-2023 17:51

ProperFootball +14544

NOG niet goed genoeg. Bij spelers van 25 of ouder kan je best stellig zijn, bij de beste Jong Ajax spelers niet.

14-08-2023 19:13

Ans B +19810

Kan beide, denk ik. Of zit er tussenin. Misschien het beste in een dubbele 6 situatie, met dezelfde vrijheid als look alike (qua speltype) Frenkie de Jong?

We weten nog niet hoe Steijn over hem denkt, want FJ was nog niet op tijd wedstrijdfit in de voorbereiding. En geen idee of Steijn de wedstrijden van Jong volgt en/of hoe Vos hem influistert over spelers die een kans verdienen in één.

Ik ben ook fan van FJ, en dat heeft vooral te maken met zijn speltype, gekoppeld aan inzicht en techniek. Ik hou heel erg van die lichtvoetigheid, die enorme actieradius, dat acceleratievermogen en zijn snelheid van denken/handelen. Eerlijk gezegd snap ik niet dat anderen dat NIET zien. Maar ik moet er onmiddellijk bijzeggen dat ik hem alleen nog maar in één heb gezien, en nooit tijdens een wedstrijd dat het echt draaide bij Ajax. Ik kan nog niet inschatten of hij stabiel is bijvoorbeeld; in één van die wedstrijden was hij b.v. heel slordig in zijn passing.

14-08-2023 22:12

MarcelvTol1971 +15308

Niet druk over maken, oefenpotje en doorrrrrr

14-08-2023 17:22

twynestar +28235

een paar spelers in het veld die zich dan weer wel druk mogen maken.

14-08-2023 17:26

STARK +856

Waarom is iedereen hier zo ongesteld aan het doen over een warm maandagmiddag potje met b spelers

14-08-2023 17:18

BasseyAdriaan33 +13608

Forbs 19 miljoen en gewoon niets laten zien.
Berghuis wordt toch als eerste elftal speler gezien.
Diverse jeugdspelers basis waar iedereen hier zo ontzettend hoog van de toren over schreeuwde😂

14-08-2023 17:30

Bruno04 +15735

Schei toch uit met niet zijn eigen positie. Iedere gozer die links is en snelheid en een dribbel heeft net als forbs moet op rechts kunnen spelen. Anders heb je gewoon niet talent genoeg. Het is niet zo dat als ie op rechts niks raakt hij op links ineens de nieuwe Messi is.

14-08-2023 17:52

STARK +856

Forbs is er letterlijk 5 dagen net, ze proberen wat uit. En anders moet ie voor LV gaan

14-08-2023 18:15

BasseyAdriaan33 +13608

Oh nu is het ineens niet zijn eigen positie 😂
Toen Ajax forbs aantrok las ik hier alleen maar dat hij prima rechtsbuiten kon…
Dus die 19 miljoen wordt banken achter bergwijn, lekkere aankoop dan😂

14-08-2023 18:20

ProperFootball +14544

Waar ik me zorgen om maak is hoe het verder gaat met Fitz-Jim. We hebben voor 6 en 8 inmiddels vd Boomen en Tahirovic aangetrokken en hebben ook nog Taylor en Klaassen lopen voor wie daar regelmatig een plekje wordt vrijgemaakt, Berghuis wil natuurlijk ook minuten maken, Vos wil ook aan spelen toekomen, etc etc.

We slagen er m.i. te weinig in jonge spelers echt minuten te laten maken in het eerste, waardoor deze door de achterdeur dreigen te vertrekken of vast komen te zitten in ongelukkige verhuurconstructies. Bij middelmaat valt dat nog te accepteren maar bij de beste talenten is dat toch wel zorgwekkend. Je kan eigenlijk toch niet verwachten dat die gasten langer dan 3 jaar in Jong Ajax blijven ballen?

Momenteel is het zo dat jonge talenten eigenlijk alleen uit nood geboren (blessures) flink wat wedstrijden achter elkaar minuten kunnen maken, om hun kans te kunnen pakken (Timber, Hato, Vos).

Hoe kunnen we nou die doorstroom van talenten naar het 1e eindelijk eens echt verbeteren? Wanneer en hoe komen we uit de spiraal van aankopen die er niet bovenuit steken maar die wel onze eigen talenten blokkeren? Het is toch mooi als geboren en getogen Amsterdammers met talent de weg naar het 1e kunnen vinden?

(Overigens zie ik het best wel zitten in Tahirovic en snap ik ook de waarde van vd Boomen wel, maar daar gaat het me nu niet om.)

14-08-2023 17:16

Yaeron +6379

Dus een Fitzie lekker verhuren aan Volendam als Eiting vertrekt.

14-08-2023 17:17

YRGI +32921

Loopt volgend jaar uit z'n contract toch?

14-08-2023 17:21

Bowie +2377

Zoals ProperFootball al benoemd: "of vast komen te zitten in ongelukkige verhuurconstructies."
Verhuurperiodes zijn ook niet alles, kijk naar een Ünüvar of ASE afgelopen jaar.

14-08-2023 17:25

ProfessorX +19827

Als je beter bent dan kom je er vanzelf wel .

Nu blijkt dat ze het niet zijn dus kunnen ze laten zien Vos en Fitz Jim om jong Ajax op sleeptouw te nemen .

Sommige overdrijven echt met talenten van 16 of 17 jaar oud nu is bv Hato , Gravenberch , de Licht uitzonderingen .

Frenkie de jong en vd Beek waren 20

14-08-2023 17:22

SUPERJODEN1900 +608

donny zijn debuut was in 2015, toen was hij 18

14-08-2023 17:26

ProperFootball +14544

Is dat wel helemaal zo? Moet je als talent wel meteen 'beter' zijn (wat is beter? sneller? sterker? ervarener? technischer? slimmer?) dan spelers die al honderd(en) wedstrijden op het hoogste niveau hebben geacteerd?

Of gaat het om de potentie die je hebt, en kan je die potentie alleen waarmaken als je zelf ook minimaal een of enkele tiental(len) wedstrijden op dat niveau hebt mogen acteren? En dan bedoel ik niet invallen in de laatste 8 minuten, als de wedstrijd al gespeeld is en de rest vh team en tegenstander er ook weinig zin meer in hebben...

PS de exacte leeftijd staat er wmb los van: of je nu 17 of 20 bent maakt me niet zoveel uit, de een breekt wat eerder door dan de ander. Punt is, als je 3 jaar basis hebt gestaan in Jong en daar op 1e divisie niveau gebald hebt moet er toch een moment komen dat je in het 1e kan gaan ballen. Natuurlijk is verhuur een optie, maar als dat ook bij de beste talenten van een lichting gebeurt heb ik daar wel mijn twijfels over.

14-08-2023 17:26

ProfessorX +19827

Precies wat je zegt : (wat is beter? sneller? sterker? ervarener? technischer? slimmer?) dan spelers die al honderd(en) wedstrijden op het hoogste niveau hebben geacteerd?

14-08-2023 17:42

Ajax1969 +4162

Het is een denkfout om te eisen dat een speler "beter" moet zijn. Een jonge speler moet goed genoeg zijn, dat kan ook de slechtste zijn die op dat moment op het veld staat. Zolang hij maar niet zulke grote fouten maakt dat er daardoor verloren wordt. Kortom hij moet aan kunnen haken. FJ heeft nog geen 20 minuten de tijd gekregen in eredivisie wedstrijden om zichzelf te laten zien. Als ik hem was, zou ik niet bijtekenen en transfervrij vertrekken.

14-08-2023 18:03

ProfessorX +19827

Je vergeet dat die jongen een zware blessure heeft gehad !

14-08-2023 23:16

Ans B +19810

@ProperFootball
Ik deel je zorg en vind dat Ajax echt haast moet maken met goed, doordacht beleid daarvoor. Enerzijds juist wel uitlenen, maar dan veel doordachter en gestructureerder, zodat de kans op speeltijd aanzienlijk groter wordt: b.v. (a) niet aan het eind van de voorbereiding maar direct al, zodat de plekken niet al vergeven zijn, (b) zeker niet zoals ASE bij Twente die tevoren al Smal, een sterkhouder, voor zich had en (c) met prikkels - financiële b.v. voor de leenclub om die gehuurde speler veel te laten spelen.

Anderzijds met een gericht plan om minuten te maken in het eerste - vooral als ze eerst zijn uitgeleend en het goed hebben gedaan en/of uitblinken in Jong (of O18), en/of kenmerken hebben die het eerste heel goed kan gebruiken. Daar kun je heel veel ideeën op loslaten, variërend van een rouleringsschema per wedstrijd of een reeks van wedstrijden tot 1-2 spelers vast bij één halen en in principe elke wedstrijd laten invallen, soms een basisplek geven etc. Een beetje zoals vdBeek en Cerny werden gebracht.

Mislintat is er net en hij is ontzettend druk met deze transferperiode. Maar ik hoop dat hij, samen met Huntelaar (en deels Vos en Steijn) daar stevig op los discussieert en beleid voor ontwikkeld. Volgens mij is dat hoogstnoodzakelijk. Je moet het niet van toevalligheden laten afhangen of een talent we/niet doorbreekt: je moet dat hele proces leiden c.q. in control zijn, van moment A (talent identificeren/selecteren) tot moment Z (doorbraak of verkopen). En dat is in alle opzichten win win, want een speler verkopen die veel minuten in één heeft gemaakt levert altijd meer op.

14-08-2023 22:28

Thaschja +10242

Staat nog niet op teletekst 819.

14-08-2023 17:15

Patrick78 +51780

ik heb de wedstrijd helaas niet kunnen zien.

Hoe speelde Ajax? En Klaassen?

14-08-2023 17:12

trodat4030 +96403

Tip, kijk NIET terug!

14-08-2023 17:13

trodat4030 +96403

Dat zegt wel alles.

14-08-2023 17:13

Patrick78 +51780

Bedankt trodat

14-08-2023 17:17

ProfessorX +19827

Was je er ?

Want jij komt nog al eens op de toekomst en ik ben nu nog op vakantie .

14-08-2023 17:23

trodat4030 +96403

Bij besloten oefenwedstrijden ben zelfs ík niet welkom Proffie, ik vind het ook maar raar, maar het is wel zo ;-)

Daarbij moest ik tussen 14.30 en 15.30 even werken, dus heb het laatste uur via yt teruggekeken.

14-08-2023 18:19

mokumnorth82 +2362

De wedstrijd was slecht, zeer slecht. En Klaassen misschien nog wel het minst.

14-08-2023 17:16

JohanCruijf +2959

Wijndal deed niet onder voor Klaassen

14-08-2023 17:27

trodat4030 +96403

Nou ja, Wijndal had nog een hoog passingpercetage, want die gingen allemaal achteruit.... Zelfs al zn inworpen gingen op de LCV..

14-08-2023 18:20

LukaLitmanen +81964

Forbs die na één helftje meteen wordt afgebrand terwijl hij dreigend was hier en daar.

Berghuis die de beste was tot die knullige fout en met passes strooide, moet ook opeens een concurrent krijgen op 10 van sommigen

En zeker als zaterdag Brobbey tegen een bal loopt tegen Excelsior wordt hij weer bejubeld en 'zijn de haters stil'

14-08-2023 17:11

RayJordaan +6835

Wat is er mis met een concurrent krijgen op 10? Alsof Berghuis prime Özil is ofzo..

14-08-2023 17:19

LukaLitmanen +81964

Misehouy, Kudus en eventueel taylor zijn er al

14-08-2023 17:28

AFCAjax +17839

Kale en Kokkie Taylor was niks op 10, je zag dat er met Klaassen weer een hoop energie in het spel kwam.. man man man..

14-08-2023 17:11

RayJordaan +6835

Die hebben aandelen in Deef

14-08-2023 17:17

Thaschja +10242

Kale en Kokkie zijn gek met Klaassen op feestje van de Heren zit Klaassen vaak achter de piano en dat kost hun niks. 😉

14-08-2023 17:17

Alberto +805

Blijft hetzelfde terugkerende verhaal, jeugdspelers hebben niet de honger, grinta, overtuiging om op 1 te spelen. Klaassen, Wijndal en Sanchez weg ermee. Haal rb. lb en 10.

14-08-2023 17:10

KennethVermeer69 +1895

Niet te zwaar aan tillen, 2e keus..

14-08-2023 17:07

RayJordaan +6835

Zelfs met je 4e keus moet je van Eagles winnen, dat is gehaktballen niveau

14-08-2023 17:18

Bruno04 +15735

Niet met je eens. Eagles is een prima georganiseerde ploeg.

14-08-2023 17:55

Blazehaze +2845

AZ is ons echt al jaren voorbij..

14-08-2023 17:04

Patrick78 +51780

Ga naar Afas Stadion. Geen probleem!

14-08-2023 17:07

Bowie +2377

Al jaren .. de laatste keer dat AZ boven ons eindigde was 2008/2009 en daarvoor 1980/1981. Dus geen idee waar je het over hebt

14-08-2023 17:29

Sven Heida +1384

Top van Go Ahead dat ze er zoveel strijd in gooiden , zonder ernstige overtredingen , hier kan AJAX lessen uit trekken .

14-08-2023 17:03

Sander31 +7690

Off: meer kapers voor Sutalo. Wat is de reden dat dit zo ontiegelijk lang duurt??

14-08-2023 17:02

trodat4030 +96403

Omdat Zagreb hem die voorrondes CL wil laten spelen..

14-08-2023 17:03

AFCAHoorn +22630

De wedstrijden die Dinamo Zagreb nog moet spelen tegen AEK Athene, waarvoor ze Sutalo nog willen behouden.

14-08-2023 17:03

Sander31 +7690

Dan kan je dat toch afvangen in het contract??

14-08-2023 17:06

trodat4030 +96403

Je weet dat hij ook nog geblesseerd kan raken in die potjes?

14-08-2023 17:10

AFCAHoorn +22630

Lijkt mij ook.

Enige verklaring die ik daarvoor kan bedenken is dat Dinamo Zagreb misschien tot het laatste moment een betere aanbieding afwacht, en anders gewoon akkoord gaat met Ajax. Steijn had zaterdag al gezegd dat het nog geen done deal was.

14-08-2023 17:10

FischerViktor +875

De CL- kwalifocatie van zagreb

14-08-2023 17:04

036AFCA97 +146646

Ik zit ff de Kickoff Podcast te luisteren, maar Mike en Valentijn nemen het gewoon op voor Steijn (tov Pierre) en prijzen Mislintat om zijn aankopen.

14-08-2023 17:02

Chrismokum020 +16397

Die twee hebben het geheugen van een goudvis en zijn wisselvalliger dan het weer, ongekend

14-08-2023 17:03

Sander31 +7690

Zware middag oefenpot van ajax en dan naar valentijn luisteren

14-08-2023 17:03

trodat4030 +96403

Hebben ze zitten pimpelen voor de podcast? Maandag ochtend borrel?

14-08-2023 17:11

Ajax_013 +681

Zijn we nu weer een middenmoter?

14-08-2023 17:01

Onpartijdig +4425

Bizar matige wedstrijd, zonde. Keeper was prima, Gooijer was prima, Berghuis was bij vlagen prima, en Vos zonder bal (met bal echt dramatisch veel ballen achteruit).
Wijndal en Klaassen kunnen zelfs nu niet excelleren of uberhaupt gedrag van een sterkhouder tonen, dan houdt het op.

14-08-2023 17:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.