Godts spreekt dankbaarheid uit: 'Hij heeft mij dingen beloofd en die zijn ook nagekomen'

door Timo Suur 136

Bron ESPN

Godts spreekt dankbaarheid uit: 'Hij heeft mij dingen beloofd en die zijn ook nagekomen'

door Timo Suur 136

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Mika Godts is Klaas-Jan Huntelaar dankbaar voor diens rol bij de komst van de Belg naar Ajax, zo vertelt hij in gesprek met ESPN. De vleugelaanvaller was al snel overtuigd van een stap naar Amsterdam na een gesprek met Huntelaar, die momenteel kampt met een burn-out.

Dit seizoen beleeft Godts zijn doorbraak in het eerste elftal bij Ajax. 'We hebben veel vooruitgang geboekt en zijn goed bezig, al waren er ook wedstrijden en periodes dat het wat minder ging', zegt de jongeling. 'Toch zijn we als team en club veel stappen aan het zetten. Ik als individu ook.'

Godts merkt dat er dit seizoen anders naar hem wordt gekeken als vaste basisspeler. 'Vorig jaar mocht alles als ik kwam invallen, maar nu moet het écht. Dat voel ik wel. Als het minder gaat, dan hoor ik dat gelijk. Er is meer druk', legt de aanvaller uit. 'De trainer en staf verwachten veel van me, maar zo gaan zij met iedereen om. De lat ligt hoog. Dat is ook goed. Doordat ik de enige linksbuiten was, had ik ook wat relaxter kunnen worden. Maar de technische staf houdt mij altijd scherp.'

Tot de komst van Oliver Edvardsen was Godts maandenlang de enige echte linksbuiten in de Ajax-selectie. 'Er speelde heel veel', blikt de Belg terug. 'Stevie (Bergwijn, red.) vertrok en ik wist dat Ajax sowieso een vervanger wilde halen, want ik kwam als jonge jongen pas net kijken. Toen er geen vervanger kwam, heb ik met de trainer gesproken. Hij zei dat het logisch was dat ik veel kansen zou gaan krijgen. Dat is vervolgens redelijk goed gegaan, denk ik.'

Bij Ajax leert Godts veel van ploeggenoot Bertrand Traoré, die vertrouwen probeert te geven aan de jongeling. 'Traoré is de rust zelve', zegt Godts. 'Hij leert mij ook om rustig te blijven. Hij heeft veel meegemaakt, bij veel clubs en heeft dus veel ervaring. Hij weet in bepaalde situaties wat het beste is om te doen. Als het wat minder gaat of er iets minder lukt bij mij, dan zegt hij dat ik rustig moet blijven en dat mijn kwaliteiten altijd naar boven komen.'

Godts spreekt dankbaarheid uit: 'Hij heeft mij dingen beloofd en die zijn ook nagekomen'
Mika Godts beleeft dit seizoen zijn doorbraak bij Ajax.

Godts looft rol Huntelaar bij Ajax-transfer

Twee jaar geleden maakte Godts de overstap van KRC Genk naar Ajax. Huntelaar heeft een cruciale rol gehad bij deze transfer. 'Dat heeft hij heel goed gedaan', aldus Godts. 'Ik kon toen naar heel wat clubs, omdat ik transfervrij zou worden bij Genk.'

Na een gesprek met Huntelaar was Godts overtuigd van een stap naar Ajax. 'Dat was meteen goed. Klaas was echt top. Hij heeft mij dingen beloofd en is dat vervolgens ook nagekomen. Dat vind ik erg mooi. Natuurlijk heeft Klaas ook een groot verleden in het voetbal, dus ik luisterde altijd als hij wat zei. Op die manier heeft hij mij naar Ajax gehaald en daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor.'

Huntelaar kampt sinds oktober 2023 met een burn-out en heeft een stapje terug gedaan bij Ajax, maar het tweetal heeft regelmatig nog contact met elkaar. 'Soms sturen we berichtjes naar elkaar, dan is hij altijd heel kritisch, haha. Hij zegt dat ik rustiger voor het doel moet zijn, altijd bij de tweede paal moet komen of meer diepgang moet hebben. Ik heb zeker nog altijd veel aan Klaas', besluit Godts.

Lees meer over:
Plaats reactie

MoIukker +838

56 punten zegt de commentator, het is 57.. wie is deze commentator?

23-02-2025 16:06

layanx +5747

Mslintat kwam zijn beloftes ook na dikke salarissen

Steijn ook de meest slechte elftal opstellen en in persconferenties deze spelers beschouwen als messin,Ronaldo

23-02-2025 11:33

JohnDylan +22677

Behalve Vd Boomen vallen de salarissen die Mislintat heeft uitgegeven enorm mee. Zeker in vergelijking met de salarissen die H2 aan spelers heeft geven.

23-02-2025 13:21

TheRiviera +5478

Laat me je daar op wijzen dat het salaris van vd Boomen nergens bevestigd is. Op dit moment zijn er maar 4 spelers bij Ajax waarvan hun salaris bevestigd is.

Henderson - 4.6 miljoen maar is prestatie gebonden. Bij het mislopen van Champions League plaatsing loopt hij 1/3 van zijn salaris mis.

Berghuis - 4 miljoen voor zijn verlenging. Ik weet niet of dit is aangepast sindsdien.

Rugani - 3.920000 miljoen. Zover ik weet betaald Ajax alleen 1 miljoen van zijn salaris.

Brobbey - 3 miljoen.

Alle andere salarissen die je ergens leest zoals Capology zijn schattingen op basis van status en ervaring etc.

23-02-2025 17:50

TheRiviera +5478

Mislintat heeft geen dikke salarissen uitgedeeld. Hij was juist de persoon die moest snijden in de slarissen en doordoor een nieuwe salarissysteem heeft neergezet. Zijn mensen dit soms vergeten?

23-02-2025 17:45

MosesD +14704

Mislintat heeft juist de salarishuishouding behoorlijk versoberd. Een enkele uitzondering daargelaten, maar juist Overmars en Sar hebben het salarishuis laten ontploffen.

24-02-2025 14:28

borstklopper +29

Efficient als speler, maar als manager heeft hij compleet gefaald. Leuk dat hij een aardig woordje krijgt, maar al het werk rondom een transfer van Godts komt uit de koker van de jeugdscouts. Een figuur als Huntelaar wordt alleen gebruikt in eindfase om een bekend gezicht mee te laten helpen in het overtuigen van een speler.

Huntelaar was met Hamstra en van der Sar verantwoordelijk voor het compleet falen 3 seizoenen zowel sport technisch als qua aankopen. Miljoenen verspeelt aan waardeloze spelers als o.a. Bergwijn.

23-02-2025 06:40

Jake the Snake +17365

Klop je vooral op je borst met je rancuneuze en ongefundeerde onzinpost borstklopper. KJH begon net als soort stagiair. Van der Sar was te allen tijde eindverantwoordelijke.

23-02-2025 07:33

Jariebombarie +1027

Ik was blij toen Bergwijn kwam. Jongen van de club, Oranje international, Amsterdammer. Het bleek alleen een vrij ongelukkig huwelijk, maar dat kwam meer door de periode waarin hij kwam en door zichzelf. Slecht draaiend elftal, belabberde keuze in trainers en doordat hij zelf liever met een bucket KFC thuis op de bank zat. Hij was totaal niet fit man! Het werd ook steeds erger. Dieptepunt was misschien nog toen Koeman er een opmerking over moest maken.

23-02-2025 09:48

Libero +19210

Werd gezien zijn "succes" in die 2 jaar bij Spurs sowieso voor 10-15 miljoen teveel gehaald. Levy hield lekker zijn poot stijf en Ajax had kennelijk geen shortlist.

23-02-2025 13:13

JohnDylan +22677

Ik hoop dat Huntelaar vanaf volgend seizoen voor een paar jaar als specialisten trainer met talentvolle aanvallers aan hun positionering en afronding gaat werken. Dat lijkt me voor een oud-voetballer een leuke rol zonder stress en Ajax heeft zo’n persoon hard nodig. Dan kan hij over een paar jaar verder kijken naar waar zijn toekomst binnen Ajax ligt. Persoonlijk neem ik hem de slechte transferzomer onder leiding van Vd Sar en Hamstra niet kwalijk. Hij werd in een rol gegooid waar hij duidelijk (ook mentaal) nog lang niet klaar voor was.

23-02-2025 04:36

Cafeoostindie +2747

Klaas Jan.
ben er een beetje droevig om als ik terug denk aan bv dat beeld dat hij aan het darten was met ziyech.
die lach die humor echt een gezellige periode.
en dan hoor je dat hij zo in de knoei zit met zichzelf, dat verdiend hij niet. misschien ben ik wel een oude sentimentele zak maar het doet iets met mij.
ik heb hem altijd een held gevonden, en zijn carriere als je die afspeelt in je hoofd is gewoon heel erg mooie, veel mooie beelden.

hoop dat hij snel hersteld hij is voor mij gewoon een deel van de geschiedenis van ajax.

23-02-2025 00:57

Dubbelvla +8541

Daar hoef je geen oude knar voor te zijn hoor; het idee dat deze jongen al anderhalf jaar ergens mee aan het worstelen is is pijnlijk om te bevatten. heb er zelf ooit 7-8 maanden afgelegen, dus ik weet hoe wanhopig dat kan voelen.

Klaas-Jan komt er weer bovenop, en dan heeft hij meer rust en (zelf)kennis in pacht dan ooit. Come back stronger 💪🏻

23-02-2025 08:44

Cafeoostindie +2747

ik heb Godts hoog zitten.
mag dan wel een speler zijn met wat schoonheidsfoutjes, het is wel een soort type dat ajax past/vereist is/gewoon hoort. zonder naar binnentrekkende buitenspelers met een actie is ajax, ajax niet.
en doordat Godts blijft strijden en aanstaat kan hij hij gewoon zich ontwikkelen naar een wereldklasse buitenspeler. alle buitenspelers die wereldklasse werden hadden ook dezelfde schoonheidsfoutjes.
Ik weet zeker dat Godts een zeer belangrijke schakel gaat worden voor de duivels, hij moet alleen nog leren om op het juiste moment een spiltseconde de rust neemt om speoverzichtbte analyseren. hiervanuit komen de juiste passes en beslissingen in zijn spel met minder balverlies maar ook voorkomen van onnodige blesures.

voor ons is iig goud waard, deze jongen geeft het elfral altijd een of andere mentale boost. hij is een aanjager en een energie overbrenger.

ik hoop overigens dat hato zich ook een beetje verbeterd. zijn motorriek bij passes en balaannames moet omhoog, sneller voetenwerk.
het is een mooi stel, imo (je hoeft er niet mee eens te zijn) dragen de ajaxjeugdspelers het elftal meer dan de aangekochte ervaren spelers, deze jongens geven alles.

23-02-2025 00:30

JS16 +2966

Klaasjan, Held!!!

22-02-2025 22:51

Cafeoostindie +2747

klaasjan kan voor mij niks fout doen.

hij heeft altijd van ajax gehouden. in het buitenland volgde hij zelfs de jeugd, zelfs in zijn real madrid prime periode.

we hebben veel zogenaamde ajacieden gezien neem bv zo'n gast als van der vaart of wesley sneijder. van der vaart haalde zijn neus op toen ajax een noodkreet deed, ik vind hem gemaakt. nu is ajax zogenaamd zijn club maar hij heeft ons in de steek gelaten.

klaas jan komt ajax uit de brand helpen, vervolgens is hij bereid om zijn tweede liefde schalke te helpen, dan ben je een goed mens.

voor mij is hij altijd welkom, want hij is een echte. die burnout onstaat ook door falen voor zijn club die hij juist wou helpen.
maar dit kan iedereen overkomen, doorselecteren en juist aankopen, zijn de moeilijkste aspecten van teambuilding en altijd een gok.

23-02-2025 00:38

Vincent.d +4224

Kom op klaas Jan!! Jij was een lange periode onze spits. Treed nu weer op de voorgrond! Volop in de aanval in een nieuwe kampioenschap

22-02-2025 22:46

JaapStam +137665

Sterkte KJH!

22-02-2025 21:06

Cosey2 +7115

OT. Ben ik de enige met een ronduit k☆t weekende app?

22-02-2025 20:58

ditisdebeslissing +4211

Ik heb hey ook met ios ik was zoieso al niet blij met die extra irritante reclame. Almaar het ligt niet aan jou er zit een dikke bug in de app

22-02-2025 21:37

Cosey2 +7115

Oké, ik ook inderdaad via ios meeste problemen, maar Samsung tablet werkt ook niet helemaal jofel.

22-02-2025 22:13

mtrules +619

Tip: Browser zonder ads installeren en AS als startpagina instellen.

23-02-2025 00:00

Cafeoostindie +2747

zeker android rotzooi. echt speelgoed.

koop een echt telefoon een iphone

23-02-2025 00:41

Cosey2 +7115

Op de iPhone meeste last, maar bedankt voor de tip.

23-02-2025 06:19

AFCAMM +11392

Wat mtrules zegt, gewoon via de browser. Ik betaal zelf 5 euro per maand voor mullvad VPN en heb met die dns settings voor spam/reclame ook nergens meer last van, op welke site dan ook.

23-02-2025 08:59

JariJari +15275

Klaas Jan! Held!

Hoop dat het hem goed gaat.

22-02-2025 20:44

afct +8980

KJH ❤️

22-02-2025 20:15

Jake the Snake +17365

KJH is voor mij een van de grootste Ajacieden die ik heb zien voetballen. Wat een geweldige spits is dat geweest. Qua kwaliteit als persoonlijkheid.

22-02-2025 18:38

4Ever14 +6636

Hadden we tegenwoordig maar een spits van het niveau van KJH, kon echt genieten van hem.

22-02-2025 19:07

DnSchel +561

Echt mijn idool! Samen met Suarez natuurlijk!

22-02-2025 22:05

Cafeoostindie +2747

mee eens.
Iemand die een burnout krijgt doordat hij het gevoeld heeft dat hij ajax heeft gefaald, is imo iemand met een grote liefde voor de club, hij trekt het zich heel erg aan waar andere een middelvinger opsteken.


klaas jan moet zich gewoon herpakken, hij is altijd welkom en zal zelfs staande ovatie krijgen van het publiek bij zijn terugkeer.

23-02-2025 00:54

Picasso +6696

Mentale problemen en de effecten van stress en traumatische gebeurtenissen op een mens worden helaas nog steeds enorm onderschat en gebagatelliseerd.

De periode waarin KJH bij Ajax heeft gewerkt was chaotisch met slecht leiderschap en enorme druk. Je moet dan enorm sterk in je schoenen staan en zeer goede mentale begeleiding hebben om daar goed mee om te goed. En zelfs dan kan het nog misgaan.

Ik weet niet wat hij precies heeft en ga daar uit respect ook niet over speculeren, maar ik hoop dat hij de juiste hulp krijgt en snel hersteld. Het verhaal over de medewerkers die uit interesse zijn medisch dossier hebben bekeken zal dit ongetwijfeld moeilijker maken.

22-02-2025 17:27

marty21 +461

Moeten er niet eens aan KlaasJan gedacht worden, in de 9 e minuut met zn allen klappen tijdens een wedstrijd?

22-02-2025 17:13

Berghuis +14390

Zeker mee eens. Maar hoe bereik je met dat idee het grote publiek.. Ik wil hem best inzetten in de 9e minuut, maar ik betwijfel of men mee doet... Maar als we dit kunnen droppen bij de F Side zou t moeten lukken natuurlijk. Er zal er wel een aanwezig wezen hier toch?

22-02-2025 17:25

Picasso +6696

Dat zou dan zeker eerst met Klaas Jan zelf en zijn behandelaar besproken moeten worden. Hoe goed bedoeld ook, al die aandacht kan ook juist een negatief effect hebben

22-02-2025 17:53

Berghuis +14390

Ik snap wat je bedoeld. Maar ik kan me niet voorstellen dat iemand dieper in de put raakt omdat de mensen die hem steunen, eren. Maar zoals gezegd. Veruit de meesten hier zullen daar niet tot toe in staat zijn. Ik hoop dat iemand hier de connectie heeft tot iemand die dit wel kan bewerkstelligen.

22-02-2025 20:54

Artemio +32216

The Hunter mis ik ook wel bij Ajax.

22-02-2025 16:34

PH2BOT +40523

Waarom KJH zo op een zijspoor laten staan? ..heeft zo veel betekent voir onze club.

22-02-2025 16:27

stefanAFCA5 +2255

Dat zijn aannames....

22-02-2025 16:28

RichardWitschge8 +5221

Hij staat niet op een zijspoor, hij heeft een burnout

22-02-2025 17:06

JanTa +15865

Hij is nog steeds ziek thuis.

22-02-2025 18:12

j0rnnn +5104

Ik krijg wel het idee - en dat is een aanname - dat dit ontstaan is, omdat Ajax hem in een rol heeft gedrukt waar hij niet klaar voor was. Hij is daarna wel echt afgerekend op het verdampen van de kas. Zowel hij als Hamstra zijn volledig voor de bus gegooid.

23-02-2025 07:57

Simpelishetmoeilijkst +25385

Hopelijk gaat het beter met KJH, en zien we hem weer terug bij Ajax. Fantastische Ajacied.

22-02-2025 14:38

komopajax777 +13320

Mooi dat KJH nog steeds een voetbaldier is en ik hoop hem echt snel weer bij Ajax te zien.Hij is een Ajacied in hart en nieren!

22-02-2025 14:26

De-King +20590

Klasse hoor van Klaas dat hij Godts naar Ajax heeft weten te krijgen. Wat ik ook mooi vind om te lezen dat Klaas toch nog steeds betrokken is met Godts (tips meegeeft) en daarmee indirect Ajax.

Hoop dat het goed met hem gaat en dat hij snel weer bij Ajax is te zien, maar neem vooral de tijd de je nodig hebt Klaas-Jan Huntelaar!

Godts blijf vooral doorgaan zoals je bezig bent en hij zal steeds beter worden. Zijn flair en technische voetbalkwaliteiten zijn in ieder geval een genot voor het oog.

22-02-2025 14:16

AINIESTA +45381

Huntelaar toch nog ergens goed voor geweest.

Godts hopelijk snel weer de vorm van voor z'n blessure in november.

22-02-2025 14:15

komopajax777 +13320

Toch nog ergens goed voor geweest?KJH heeft meer dan 100 goals gemaakt voor Ajax en hem valt de slechte transferzomer van 22 nog het minst te verwijten.Hij kwam net kijken.

22-02-2025 14:28

AINIESTA +45381

Ik heb het duidelijk over z'n rol bij Ajax na z'n carrière.

Hij kwam net kijken, maar had ook kunnen zeggen ik doe het niet. Het is niet dat Ajax hem heeft gedwongen toch?

22-02-2025 14:51

JanTa +15865

Ook dat staat bol van aannames. Hij is aangetrokken om jeugdspelers te begeleiden niks meer niks minder. Hamstra was directe assistent van Overmars, dat zijn de echte feiten.

22-02-2025 18:17

AINIESTA +45381

In eerste instantie ja. Het was duidelijk dat Hamstra en Huntelaar het samen gingen doen in de zomer van 2022. Meerdere keren uitgesproken door van der Sar.

22-02-2025 18:19

ajaxfan83 +3526

Klaas Jan had gesprekken gevoerd met Guler. Meerdere gesprekken zelfs maar meneer mislintat vond güler schijnbaar niet goed genoeg, Huntelaar heeft er ook voor gezorgd dat kaplan nu bij Ajax zit, hij wilde zelfs ook die almada naar Ajax halen alleen Huntelaar werd keer op keer tegen gewerkt met name door mislintat, maar puntje bij paaltje wordt Huntelaar aangekeken voor al die klote aankopen terwijl hij daar geen invloed op heeft gehad .

22-02-2025 15:45

PH2BOT +40523

Precies!!..dat het maar even gezegd wordt.

22-02-2025 16:29

GAjax31 +16275

Ik ben geen fan van Mislintat en wel van Huntelaar uiteraard.. maar ik geloof er niets van dat Mislintat Guler niet goed genoeg zou vinden. Die was financieel gewoon totaal niet haalbaar. Allemaal grote Europese clubs wouden hem hebben en alleen Real kon hem betalen.

22-02-2025 16:59

ajaxfan83 +3526

Die was dus wel gewoon haalbaar , alleen mislintat vond een akpom beter , en voor dat zelfde bedrag kon güler opgehaald worden . Want anders had Huntelaar dus echt niet meerdere malen een gesprek gevoerd met Guler en Fenerbahçe

22-02-2025 17:11

Juichtoon +32771

Maar Guler wilde zelf naar Real M ipv naar Ajax.

22-02-2025 17:14

AINIESTA +45381

Niemand verwijt Huntelaar iets voor wat betreft aankopen van Mislintat.

Iedereen kon zien dat Guler een groot talent is, uiteindelijk totaal niet haalbaar geweest met z'n pa die nog eens 15 miljoen extra wilde gaan ontvangen. Uiteindelijk ook naar Madrid gegaan. Zo zal ie vast nog wel meer goede spelers hebben gezien.

Maar wat hebben ze uiteindelijk gehaald?
Bergwijn voor 31 miljoen was compleet gestoord. 23 miljoen voor Bassey die niet kan voetballen, Brobbey halen, wat gewoon uit principe alleen al compleet bezopen was. Wijndal voor 10 miljoen plus de bizarre salarissen die ze deze spelers gaven. En dan nog die bizarre situatie met Ocampos die ze zelfs voor 20 miljoen wilden halen maar uiteindelijk doordat de rvc ervoor ging liggen toch maar gingen huren met een verhuursom van 4 miljoen. Als vervanger voor Antony nog wel. Een complete mislukking.

Kaplan is een twijfelgeval. Brobbey mag je blij zijn als je hetzelfde bedrag terug gaat zien. Van de 3 seizoenen heeft ie 1 goed seizoen gehad.

Conceicao is wel een goede aankoop geweest. Maar eigenlijk de enige. En dan hebben ze bijna 100 miljoen uitgegeven.

22-02-2025 17:55

ajaxfan83 +3526

Je vergeet iets heel belangrijks mister iniesta, dat toen Milos Malenovic de inkomende transfers deed , die kreeg alle vrijheid van van de sar om dat te doen , Schreuder deed toen zn zaakwaarnemer zelf nog beschermen van dat dat de normaalste zaken in de voetbal wereld waren op die beroemde persconferentie en Hamstra en Huntelaar werden er op afgerekend.

22-02-2025 18:31

ajaxfan83 +3526

Real madrid kwam later pas in beeld , en ja dan is de keus niet moeilijk nee voor zo'n jonge jongen

22-02-2025 18:32

AINIESTA +45381

Ik zeg nergens dat Huntelaar de hoofdschuldige is hé maar hij was ook iemand die verantwoordelijk was. Het was een enorm zooitje die zomer. Dat Malenovic überhaupt nodig was om transfers af te ronden was natuurlijk al erg amateuristisch. Maar Malenovic was niet diegene die de spelers scoutte natuurlijk.

Van der Sar heeft er vooral een potje van gemaakt.

22-02-2025 18:45

4Ever14 +6636

"Die was dus wel gewoon haalbaar , alleen mislintat vond een akpom beter , en voor dat zelfde bedrag kon güler opgehaald worden ."

En ik ben de Kerstman.
Güler was totaal niet haalbaar voor Ajax.

22-02-2025 19:13

ajaxfan83 +3526

Hij was wel haalbaar, hoe kom jij er nu bij dat hij niet haalbaar was, denk jij dat Ajax toen geen 15 mil op tafel kon leggen?

22-02-2025 21:54

ajaxfan83 +3526

Het enige waar Huntelaar voor verantwoordelijk was, waren de transfers voor JONG Ajax , wat hij gewoon naar behoren deed . Conceição, godts, kaplan , Lucca en dan wat ik al eerder zei dat hij almada en güler ook wilde halen.

22-02-2025 22:03

AINIESTA +45381

Ja Ajax gaat even 15 miljoen euro extra lappen aan de vader van een speler. In welke wereld leef jij?

Huntelaar was samen met Hamstra verantwoordelijk voor transfers bij het eerste in de zomer van 2022. Misschien eerst even de feiten erbij pakken voordat je gaat discussiëren, lijkt me handig.

22-02-2025 23:25

ajaxfan83 +3526

Blijf jij je kop maar in het zand steken , jij weet ook donders goed dat die twee echt werkelijk niets te zeggen hadden en dat malenovic achter de schermen de transfers deed. En loop jij te mouwen over feiten . En dat slap geouwehoer over 15 mil extra , zo komisch dit

23-02-2025 00:50

AINIESTA +45381

Slap geouwehoer? Was overal te lezen.

Ja Malenovic bepaalde wel even welke spelers we gingen halen, geloof je het zelf? Alles om je held Huntelaar te beschermen, triest.

23-02-2025 00:53

ajaxfan83 +3526

https://www.footballtransfers.com/nl/transfernieuws/2023/03/schokkende-onthulling-over-malenovic-de-zaakwaarnemer-van-schreuder-die-namens-ajax-handelde


Lees maar even terug met je triest

23-02-2025 00:58

AINIESTA +45381

Je versterkt mijn punt alleen maar. Hij bemiddelde en onderhandelde tussen clubs. Hij heeft een Bassey niet gescout. Blijkbaar is lezen nogal een uitdaging voor je.

23-02-2025 01:12

ajaxfan83 +3526

Welk punt.... En ja bassey was ook nooit gescout, tenminste was niet goed genoeg bevonden, net zoals bepaalde spelers die een jaar later kwamen

23-02-2025 02:13

Ferd +38603

dat Mislintat Guler niet goed genoeg vond verzin je ter plekke. De entourage rond Guler vroeg simpelweg teveel geld. Ook dat verhaal van Almada is onzin, want op het moment dat Mislintat kwam ging Klaas Jan naar Jong Ajax.

Er valt Mislintat genoeg aan te rekenen, maar zulke faliekante onzin als waarheid online gooien gaat echt te ver.

23-02-2025 07:22

Ferd +38603

"blijf jij je kop maar in het zand steken", tja, ik denk dat AIniesta zand prefereert boven de zachte, nog warme, koeienmest waar jij je kop in hebt zitten.

23-02-2025 07:24

ajaxfan83 +3526

Dus mensen die er dicht bij hebben gestaan praten onzin, best knap 👍👍

23-02-2025 09:59

AINIESTA +45381

Waar heb je het over? Bassey was nooit gescout? Malenovic dacht dit is een goeie speler en gaat deze speler halen? Malenovic deed de onderhandelingen, die bepaalt niet welke spelers gehaald worden. Je lult je helemaal vast man.

23-02-2025 10:05

Jake the Snake +17365

Gozer wat een zure opmerkingen maak jij voor iemand met zo’n vrolijke profielfoto. Ik wens je een vrolijk weekend.

22-02-2025 18:41

AlexLitmanen10 +14461

Fijn om weer een teken van leven te krijgen van Klaas-Jan.

22-02-2025 14:11

noppenkoning +41541

https://youtu.be/R_YJiFrM0gE?si=GuU-aO4K4EgPojhK

Pa van Huntelaar 😂😂

22-02-2025 14:06

Jake the Snake +17365

Mooi filmpje. Op basis van uiterlijk zou je al niet mis kunnen zitten haha

22-02-2025 18:46

Dapperestrijders +4693

Huntelaar nog steeds ziek van Mislintat, snap ik wel.

22-02-2025 13:54

AINIESTA +45381

Of z'n eigen falen natuurlijk.

22-02-2025 14:14

komopajax777 +13320

Huntelaar was niet in grote mate verantwoordelijk voor de slechte transferzomer.Hij was het vak nog aan het leren als min of meer een stagiair.

22-02-2025 14:49

AINIESTA +45381

Maar nam de rol als TD samen met Hamstra wel aan. Dan ben je gewoon verantwoordelijk.

22-02-2025 14:52

PH2BOT +40523

Zo is het helemaal niet gegaan NIESTA...niet zo lopen zieken over een èchte Ajacied die er gewoon zwaar in is geluisd door m.n. Edje.

22-02-2025 16:31

AINIESTA +45381

Erin geluisd nog wel. Hij had ook gewoon nee kunnen zeggen tegen zoveel verantwoordelijkheid.

22-02-2025 18:30

RobinhoV410 +568

Kan er niet eens een mooie fanactie voor een thuiswedstrijd worden opgetuigd om onze steun aan KJ te tonen? Ware Ajacied en een fantastische gozer. Zou ook voor de club erg positief zijn als hij weer terug kan keren in een rol op een gegeven moment.

22-02-2025 13:53

JanBiesbos +29271

Huntelaar heeft geen burn-out iets anders in de ggz denk ik.

22-02-2025 13:52

Lunsdale +6396

Kan gepaard gaan.

22-02-2025 14:30

Ferd +38603

met een burn-out kan je ook naar de GGZ

23-02-2025 07:25

EdwinvanderSar +4387

Ik ben wel eens benieuwd naar het verhaal van Huntelaar. Over de periode met H2, zijn aandeel en keuzes daarin, en vooral ook de weg naar zijn burn-out die nu al anderhalf jaar duurt. Dat is dusdanig lang dat je hoopt dat het goed met hem gaat en je afvraagt wat er speelt.

22-02-2025 13:49

Patrick1967 +2034

Leuk om te horen ook van Traoré. Belangrijker dan alleen zijn eigen spel, wat als vanouds alles of niets is. Donderdag viel ie erg goed in.

22-02-2025 13:24

AlexLitmanen10 +14461

Hij werd verdedigend echt constant voorbij gelopen.
Dat is echter ook niet zijn taak.
Ik denk dat Godts zo goed als Gakpo kan worden

22-02-2025 14:10

LukaLitmanen +82281

H2 was een nachtmerrie

22-02-2025 12:25

twynestar +28611

hun opvolger was de echte nachtmerrie

22-02-2025 12:32

Baco123 +6834

Ja dat kan je wel zeggen ja

22-02-2025 12:42

LukaLitmanen +82281

H2 heeft qua aankopen niet beter gepresteerd hoor

22-02-2025 12:42

Baco123 +6834

Waren allemaal kut voor ons aller Ajax
Op naar betere tijden wat er nu is ingezet

22-02-2025 12:52

NW23 +5070

@Luka. Uiteindelijk is het niet veel beter uitgepakt. Echter vooraf waren de meeste keuzes van H2 wel vrij logisch. Bij Mislintat kun je dat niet zeggen, met zijn 2 linksbacks, een 4-4-2 spits, nog een dure 3e spits en wingbacks die beter passen in een 5-3-2 dan 4-3-3.

Bij H2 was Bassey de enige onlogische aankoop. De rest was allemaal zo gek nog niet. Dat er aantal verkeerd uitpakken betekent niet dat het vooraf vreemd was. Wel heeft H2 teveel betaald. Bij Mislintat was een groot deel van de aankopen vooraf al een rare keuze.

22-02-2025 17:19

JohnDylan +22677

H2 zetten Bergwijn en Brobbey voor samen bijna 20 miljoen euro per seizoen (waarvan het grootste gedeelte aan afschrijf kosten op hun transfersom) op de boeken van Ajax. Die twee konden er echt helemaal niets van samen.

Naast Bassey hebben ze ook Sanchez en Wijndal gehaald die niet bij Ajax passen en vergeet de bijna 10 miljoen die is verspild aan Ocampos niet. En iedereen kreeg absurd hoge salarissen waar Ajax nog steeds problemen mee heeft (bijvoorbeeld doordat Brobbey 3 miljoen euro per seizoen verdient bovenop zijn afschrijf kosten van bijna 4 miljoen euro per seizoen) en Wijndal onverkoopbaar lijkt te zijn.

23-02-2025 01:15

FrancescosRavioli +15380

Hamstra was een nachtmerrie. Hubtelaar was een stagiair.

22-02-2025 12:42

Baco123 +6834

Vergeet van der Sar en niet bij te zetten Luka, die dacht het wel even met zen 3 tjes te gaan doen, grote fout geweest natuurlijk had er toen der tijd een td met ervaring aangesteld moeten worden

22-02-2025 12:42

NW23 +5070

@baco123
Van der Sar dacht het even te doen? Van der Sar is gevraagd het te doen omdat de RvC geen echte TD kon vinden. Van der Sar heeft de deals met United voor Antony en Martinez uiteindelijk rond gemaakt omdat het te lang bleef dooretteren. Hij werd eindverantwoordelijk omdat H2 geen tekenbevoegdheid had.

Die onzin over Van der Sar altijd. Gaat helemaal nergens over.

22-02-2025 17:14

NW23 +5070

Dat viel wel mee. Zo vreemd / onlogisch waren hun aankopen helemaal niet. Bassey is eigenlijk de enige waarbij je vooraf al je had twijfels had moeten hebben. De rest is allemaal achteraf roeptoeterij. Wat H2 vooral aan te rekenen valt zijn de transfersommen die ze betaald hebben. Brobbey en Bergwijn waren echt achterlijk duur. Zoveel hadden ze nooit moeten betalen en anders hadden ze gewoon door moeten schakelen. Dat is ze aan te rekenen.

Verder was die selectie ook zeker niet helemaal goed in balans. Een aantal aankopen pakte ook niet goed uit, maar dat is heel veel achteraf gelul. Bergwijn was 95% voorstander van en stond bovenaan de lijst van Overmars. Het was helemaal niet vreemd dat ze op die route verder gingen. Dat het zo slecht zou uitpakken had niemand toen bedacht.

Daarnaast gingen er 7 of 8 spelers weg. Antony en Martinez hebben ze met man en macht willen behouden, maar die lieten het gewoon niet toe. Dan ben je met handen en voeten gebonden. Als je zoveel spelers verliest dan is het niet heel vreemd dat je dit niet helemaal kunt opvangen.

Natuurlijk is het eindresultaat niet goed geweest. Maar de meeste keuzes die gemaakt zijn waren toen helemaal niet zo raar. Bassey hadden ze niet moeten doen en ze hadden voor Brobbey en Bergwijn zeker niet zoveel moeten betalen. Verder was het heel zo raar niet wat ze deden.

Mislintat heeft pas echt onbegrijpelijke keuzes gemaakt en geld over de balk gesmeten.

22-02-2025 17:12

Petterson +25242

Zo wordt nogmaals bevestigd hoe belangrijk ervaren jongens in de selectie zijn voor jonge jongens. Op een of andere manier verwacht je zo’n ‘mentor’ rol minder van Bertje omdat hij zelf vaak zo laconiek oogt. Maar klasse dus!

22-02-2025 12:23

Tecmessa +1787

Mooi dat kennelijk zowel Bertje als Klaas bezig zijn met het wijzen van Mika op het belang van kalm blijven voor de goal. Als je dan vervolgens ziet hoe rustig hij die (briljante) bal (van Steven) afmaakt tegen Heracles, dan mogen we toch constateren dat hij het inmiddels aardig onder de knie heeft.

Fijn als ze ook met Brian hiermee aan de slag kunnen!

22-02-2025 12:14

Rentokill +4609

Godts en Traore vind ik echte buitenspelers/vleugelspitsen! Mannen met een actie in huis. Edvardsen in die zin ook goed gescout. Klinkt misschien raar maar een verbetering tov Bergwijn.

22-02-2025 12:13

Tecmessa +1787

Denk ik ook. Minder flashy dan Bergwijn, maar wel veel effectiever/doelgerichter.

22-02-2025 12:15

jerryisthename +31984

Blijft een topper, onze Klaas-Jan!
Ik hoop dat het beter met hem gaat en dat hij gauw weer terug komt als trainer in de jeugd of als spitsentrainer bij Jong of het eerste!

Mooi dat hij Godts blijft coachen, wat hem alleen maar beter maakt! Leuk om te horen dat hij zo belangrijk was bij de komst van Godts.

Take care, KJ en kom gauw terug bij ons aller Ajax! 👊🏽

22-02-2025 11:56

appiehappie +3101

Mika is goed bezig. Je bent er nog niet. Is nu al een zeer goede linksbuiten. Je bent in mijn ogen Ajax-1 waardig.

22-02-2025 11:44

Bjorn +12726

De problemen/klachten van Klaas-Jan zijn erger/zwaarder dan een standaard burn-out, weet ik (puur toevallig) van mensen die direct met hem werken in het gehele revalidatieproces. Dit kwam onlangs ook in de media.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/1256926/ggd-medewerkers-gluren-onbevoegd-in-dossier-bekende-oud-prof.html

Hopelijk tot snel, Klaas. Absolute held. Mooi dat hij ondanks alles contact houdt met Godts en alles nog volgt.

22-02-2025 11:19

LOCAmpos +10509

Dus los van dat ze onbevoegd in dossiers gluren wordt het door medewerkers die wél direct met hem werken ook nog (puur toevallig) gedeeld met mensen in hun omgeving, zoals jij in deze? Fijn die zorg in Nederland

22-02-2025 11:26

JanMolby +1659

Ja, nogal opmerkelijk die posting. Daar mag de moderator best wat aan doen.

22-02-2025 11:50

Babangida83 +23963

Ik vind dit niet heel schokkende info, om eerlijk te zijn. Dat had je ook al af kunnen leiden van de lengte van zijn afwezigheid.

22-02-2025 15:23

twynestar +28611

Laten we niet over de gezondheid van die jongen speculeren. Los van het feit dat je wellicht maar wat lult over die bron omdat je het nieuwsbericht las, weten we niets over de context. Oh ja, en het gaat ons geen zak aan.

22-02-2025 12:35

Dit is mijn club +10330

Als je Klaas Jan altijd zag en hoorde leek hij van de buitenkant altijd zo’n stoïcijnse jongen die zich nooit gek liet maken. Dat hij nu al zo lang te kampen heeft met mentale problemen zag je echt niet aankomen. Hopelijk zal hij uiteindelijk weer herstellen en weer een rol kunnen spelen binnen Ajax.

22-02-2025 11:18

Polifinario +2103

Ik zou hem het liefst iets in de jeugd zien doen. Zo’n rol als nu met Godts waarbij hij namens Ajax begeleiding biedt en ervoor zorgt dat zo’n talent goed landt bij Ajax.

22-02-2025 11:59

Picasso +6696

Iedereen kan last krijgen van mentale problemen door een traumatische gebeurtenis. Ook mensen die doorgaans stoicijns zijn. De effecten van stress op een mens kunnen echt enorm zijn en worden helaas nog steeds vaak onderschat of gebagatelliseerd

22-02-2025 17:18

precies +238

Klaas Jan.......een topper die het goede met zijn club voorhad/heeft. Niet de kans gehad om langzaam in een hele andere rol te groeien, maar zo in het diepe geknald.
Er zijn mensen bij Ajax die nog wel even achter hun oren mogen krabben.

22-02-2025 11:06

Hersenspinsel +8278

Wow.
Klaas Jan is terug, of misschien wel nog nooit weggeweest.
Dat is een relevatie.
Wat speelt er dan nog?

22-02-2025 10:37

HendrikAjax +16899

Bijzondere conclusie

22-02-2025 10:44

Hersenspinsel +8278

Als je door mentale klachten ook nog fysieke klachten krijgt wil je niet meer in een een slangenkuil blijven werken.
De afgelopen 2 jaar waren mentaal zeer zwaar voor iedereen met een Ajax hart. Klaas Jan, beterschap.

22-02-2025 10:49

HendrikAjax +16899

Daar ben ik het dan wel weer compleet mee eens

22-02-2025 12:25

twynestar +28611

een hele relevatie, die conclusies inderdaad

22-02-2025 12:39

Baco123 +6834

Klaas Jan is een topper met oog voor talent, hopelijk gaat het snel weer de goede kant op met de hunter

22-02-2025 10:34

!AJAX1 +1109

Zoals meerdere Ajacieden hier, ik mis KJH ook en hoop dat hij snel terugkeert bij ons aller Ajax!

22-02-2025 10:28

Freddy +11504

Freek Janssen had hem onlangs gesproken maar kon er niks over zeggen waardoor ik denk dat we Klaas Jan wellicht helemaal niet meer bij Ajax gaan zien.

22-02-2025 10:27

3*stars*3 +23579

Hoorde het Freek ook zeggen in de Pantelic podcast.
Hij herhaalde paar keer dat hij er verder niets over kon zeggen.
Wat ik dan wel zorgwekkend vond, was dat hij niet zei dat het nu wel beter gaat of iets in die richting.

Belangrijkste is dat Klaas alle tijd neemt en 100% zichzelf wordt en of hij dan terugkomt is een tweede.

Wens hem beterschap toe.

22-02-2025 12:05

Jake the Snake +17365

Hij zei dat hij hoopte dat hij eerst weer de oude werd (waaruit ik concludeer dat hij het nog niet is).

23-02-2025 07:30

Robertini +39771

Het duurt wel heel erg lang met Huntelaar, vraag me dan ook af of hij ooit terugkeert.

22-02-2025 10:17

Regada +584

Burnouts worden veelal onderschat, waarvan akte, als je het zelf hebt meegemaakt dan veranderd je kijk daarop aanzienlijk.
Wat het met je doet mentaal en ook fysiek, is echt slepend en zwaar.

Ik wens hem dan ook alle sterkte en hersteltijd en hoop dat Ajax hem weer een functie kan geven zodat hij weer met de borst vooruit en kop omhoog kan lopen.

22-02-2025 10:43

Baco123 +6834

De toekomst zal het leren of hij terug gaat keren bij Ajax

22-02-2025 10:48

fredajax +1138

Klaas ik een keiharde goeie kerel!

22-02-2025 10:14

TresEquis +375

Hoop dat The Hunter snel weer terug keert!

22-02-2025 10:14

Baco123 +6834

Dat hopen we denk ik allemaal

22-02-2025 10:49

WeirdAJAX +12366

Mooi om te lezen. Ik hoop dat The Hunter snel hersteld is van zijn burnout en dan in wat voor rol dan ook weer terugkomt bij de club.

22-02-2025 10:08

fredajax +1138

Ja ik hoop met je mee

22-02-2025 10:14

Akpom +848

Ik mis KJH bij Ajax🥹

22-02-2025 10:03

Wouter1989 +2254

Kom maar weer snel terug KJ, een mooie rol in team Beuker lijkt mij top!

22-02-2025 10:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.