Fischer stuurt aan op vertrek bij Ajax

door BvdPloeg 103

Fischer stuurt aan op vertrek bij Ajax

door BvdPloeg 103

Laatst geüpdatet

Viktor Fischer lijkt Ajax deze zomer te gaan verlaten. De Deense aanvaller stuurt in gesprek met Tipsbladet aan op een transfer uit Amsterdam, waar hij afgelopen seizoen niet presteerde zoals hij wilde.

Fischer kwam weliswaar nog regelmatig in actie, maar hij verloor wel snel zijn basisplaats aan Amin Younes. Als reserve en bij Jong Ajax maakte hij nog af en toe een doelpunt, maar de Fischer uit zijn eerste twee seizoenen was er nauwelijks. Het frustrerende jaar kwam ook nog eens na veertien maanden blessureleed.

Reden genoeg voor Fischer om aan zijn toekomst bij Ajax te twijfelen. Hij beschikt nog over een eenjarig contract en dus zal ook Ajax niet onwelwillend staan tegenover een verkoop. 'Ik weet niet waarom het is gegaan zoals het is gegaan, ik heb nooit een uitleg gekregen', begint de linksbuiten zijn verhaal.

'Ik was van de ene op de andere week geen basisspeler meer en daar moest ik maar mee dealen. Dat heb ik zo goed mogelijk proberen te doen, maar ik kreeg nooit echt meer de kans. Dat hoort erbij in het voetbal, maar ik ben nu klaar om mezelf opnieuw te bewijzen, waarschijnlijk bij een andere club.'

Fischer bevestigt dat ook Ajax hem graag wil verkopen en dus lijken de wegen te scheiden voordat het talent zich onsterfelijk heeft gemaakt in Amsterdam. 'De vertrekwens is wederzijds, maar het is niet zeker. Er komt een nieuwe trainer en het is afhankelijk van wie het is, of ik blijf.'

Bekijk de nieuwe trainingscollectie van Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

Tinseltown +0

Heel erg jammer, Viktor was het talent, zeker in de A1 van zeer dichtbij meegemaakt, leuke jongen ook alleen heeft het in het 1e niet kunnen waarmaken. Van die lichting zijn eigenlijk alleen Klaassen en Dijks doorgebroken, vd Hart, Ligeon, de Sa, Ondaan en vele anderen hebben het niet gered, Viktor moet eigenlijk 1 of 2 stappen terug om net als Blind en Dijks sterk terug te komen.

25-05-2016 11:52

Daantje Makkes +1

Prima besluit, ik steun hem volledig hierin.

25-05-2016 10:20

AFCA. +3283

BREAKING: fischer naar middelsbrough voor 5 miljoen exclusief bonussen

24-05-2016 11:39

johnd +6

Verhuur en verlenging graag, want het talent heeft hij.

24-05-2016 11:34

IBRHAHIMOVIC020 +0

Flikker op Fischer je hebt genoeg de kans gehad. Je bent gewoon niet meer de oude geworden na je blessure en dan moet je niet de schuld geven aan Frank beetje achterbaks vind je niet.

24-05-2016 08:40

UltimateKaos +1

Ik moet wel elke keer denken aan dat interview met kenneth Perez

https://www.youtube.com/watch?v=rVellC5CptI

24-05-2016 07:19

brullie +7046

Heeft bij vlagen redelijk goed gespeeld maar een doodloper eerste klas! Deze gast grossiert in het mislukken van acties. Het is beter voor hem en Ajax dat hi vertrekt ja.

24-05-2016 06:46

JesusZoonVanGod +5866

Jammer, toch wel een voetballer die wat extra's zou kunnen geven, maar op het veld vaak de verkeerde keuze maakt. Net die stap of actie teveel. Overigens terecht de concurrentie strijd verloren van Younes.

24-05-2016 06:29

Rdk1983 +4

Ik heb hem er graag bij. In goede doen.
Knokkertje is t. Kunnen we goed gebruiken.

24-05-2016 00:20

Cello +52979 moderator

True. Maar wel alleen als ie echt wil blijven en dus er voor wilt blijven gaan......plus dat ie zijn niveau weer wat moet opkrikken!.
Maar als ie nu al aangeeft, dat ie wel weg wilt....dan vooral hem niet tegen houden!. Het is immers graag of niet!. En met zijn vertrekwens is het dus: niet graag!.

Daarnaast heeft Younes hem natuurlijk uit de basis gespeeld. Dat is wel zeker....

24-05-2016 00:39

Voetbal1900 +1

Ik vind het zeer verstandig dat deze jongen nu gaat vertrekken. Frank de Boer was de enige die nog bleef geloven in dit eeuwig talent. Elke andere trainer had na al die wanprestaties van deze jongen hem nooit meer opgesteld. Deze blinde vlek van De Boer heeft ons het kampioenschap gekost.

23-05-2016 23:14

DemBaBa +0

Zou hij niet beter kunnen wachten op de nieuwe trainer? Misschien ziet die het wel in hem.

23-05-2016 22:54

mokumaltijdXXX +0

Puur wanbeleid noem ik dit! Al onze pareltjes lopen zomaar de deur uit. Florian Jozefzoon die psv dit jaar bijna de champions league bezorgde, Evander Sno die HART (grap) bezig is met een mooie carrière aan het opbouwen en niet te vergeten Joeri de Kamps die nak weer de club van het zuiden maakte!

23-05-2016 22:50

AFCA. +3283

Hojberg mag vertrekken bij Bayern. Lijkt mij wel een goede speler voor ons. Milik en younes konden het ook niet maken in duitsland...

23-05-2016 22:04

JPC40 +3

triest genoeg word hier mee mijn mening tegenover de belabberde kwaliteit van Deense spelers bevestigd, ik vindt het sneu voor hem.

23-05-2016 21:32

MichelAngelo66 +22265

Ik weet niet waarom het zo gelopen is? Ik kreeg nooit echt meer de kans?

Serieus?

23-05-2016 20:16

Whatever +382

Lekker laten vertrekken en Ramadan Sobhi voor een prikkie oppiken bij El-Ahly in Egypte

https://www.youtube.com/watch?v=WY_aVXs6GsQ

23-05-2016 20:09

mistermiyagi +7

Fischer is geen Linksbuiten...

Op zijn.positie speelt Klaassen.

23-05-2016 19:27

Daniii +246

Mag toch hopen dat hijzelf toch ook wel van mening is dat hij dit hele seizoen niets heeft gepresteerd ? Oke buiten die goal tegen Heerenveen en Twente dan.
Maar voor de rest de zwakste schakel terwijl hij voorheen een van de toonaangevende was, helaas!

Fischer & El Ghazi vervangen voor 1 nieuwe creatieve speler met jeugd spelers erachter!

23-05-2016 19:26

MickS +6256

Mee eens!

23-05-2016 19:45

Superjood410 +2

Nou mooi, nu nog de volgende:
- Van Rhijn
- Hoorn
- Viergever
- Sinkgraven
- Schone

Hierdoor komt er een boel salarisbudget vrij. 3 gelouterde spelers halen (spits, crea middenvelder en ervaren CV) en de rest met jeugd opvangen. Van de Beek, Nouri, Cerny en Muric staan te trappelen

23-05-2016 19:04

TheTruth +0

Geen Hoorn

23-05-2016 19:24

Dwergje48 +4

En een linksback? Dijks speelt natuurlijk niet 100% van de wedstrijden.

23-05-2016 19:54

kolotoure1235 +0

niet schone! zorgt met zijn ervaring voor balans in het team als eventuele bankzitter

23-05-2016 20:48

AFCA. +3283

Dat krijg je dus als je een goede bank hebt. Hoe je het ook wend of keert, fischer serero vd hoorn viergever zijn gewoon goede spelers voor de eredivisie. Als het dan ff tegenzit krijg je al snel onvrede en willen ze weg.

23-05-2016 18:14

eros +4817

Dus fischer gooit de handoek?

Dat is nou het probleem in deze selectie!
Ze knokken niet meer voor hun plek. Fischer denkt dat hij het mannetje is, en als het even tegenzit wil hij weg.

23-05-2016 17:59

N-ajax +0

Kent iemand nog die ene verschrikkelijk talentvolle jongen die op zijn 21ste weg ging bij zijn club, daar helemaal op bloeide en een lange neus trok naar zijn vorige club? Heette die jongen nou Viktor Fischer of Amin Younes?

Ik blijf een fan van Viktor, zelfs in de verschrikkelijke vorm waarin hij verkeerd heeft hij nog goede statistieken. Kan je na gaan wat zijn statistieken zijn als hij weer vorm terug vindt.

23-05-2016 17:45

Ajax#1900 +1

Zijn gebreken en beperkingen hebben niks met vorm te maken maar met kwaliteit die je wel of niet hebt... En ja, ook voor zn blessure speelde hij letterlijk een stuk of 20 kutwedstrijden.

23-05-2016 17:49

AFCA_XXX_AMSTERDAM*** +0

Is er nog meer nieuws over inkomende transfers? Die 2 kanonnen?

23-05-2016 17:38

HarryHarHar +3018

zijn net als de laatste jaren losse flodders!...

23-05-2016 18:59

Lekiam +1

Misschien komt De Kogel van GEA.

24-05-2016 10:59

oudzuid2 +7294

tsja, van al die getalenteerde Denen (Fischer, Boilesen, Andersen) is uiteindelijk alleen Eriksen een schot in de roos gebleken...

23-05-2016 17:30

JoostEmpty +1

Ja, inderdaad vrij mager, zeker gezien de eerste paar maanden van Fischer en Boilesen in het eerste, waren allebei veelbelovend. Maar allebei hebben ze zich mede door blessures slecht doorontwikkeld.

23-05-2016 17:43

wladimir +3059

Eriksen heeft minder blessureleed gekend. Andersen kan gewoon nog gaan gebeuren. Dolberg komt eraan. Fischer gaat geld opleveren. Boilesen gaat tekengeld beuren en daarna is het klaar. Geen lichaam voor topsport.

23-05-2016 19:09

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Ik vraag me af hoeveel geld fischer gaat opleveren, er is destijds meer dan 1 miljoen euro voor Fischer betaalt, en hij heeft 4 jaar salaris gekregen. Ik denk dat we blij moeten zijn als we quitte spelen.

24-05-2016 03:51

donpedroh +0

Grote belofte blablabla, ik ben nog niet gecharmeerd geweest van hem... adieu

23-05-2016 17:25

BDW +0

Mijn voorkeur gaat ook uit naar naar verlengen met een jaar. Dan een jaartje (misschien heeft hij zelfs aan een half jaartje genoeg) verhuren aan middenmoot eredevisie. Daarna zien we wel weer verder. Is en blijft toch een heel groot talent en is pas 21. Speelde bijna alleen Barca en Liverpool kapot in de cl 0.19..

23-05-2016 17:08

Tpes +1

Amin Younes. Meer hoeven we niet te zeggen.

23-05-2016 17:05

ram +7283

Ja.. lekker kort door de bocht. Zullen we dan maar gewoon iedereen wegdoen en 11 basisspelers overhouden? Meer heb je niet nodig toch?

23-05-2016 17:11

Ajax#1900 +1

Cerny kan ook op links, daar deed ie het geweldig in de A1. En is blij als ie minuten mag maken ipv van een overschatte Fischer die kans op kans krijgt ten koste van Younes.

23-05-2016 17:43

ZeeuwseAjacied +2

Die Denen hebben echt een zelfkritiek van niks, ongelofelijke idioten. Schöne ziet in zichzelf een vaste basisspeler, net zoals Fischer en beide snappen ze niet waarom ze nou gepasseerd zijn. Nadenken over hun eigen (meestal dramatische) spel is er niet bij. Over Boilesen en Andersen hun mentaliteit ga ik het niet eens hebben, das helemaal waardeloos.

23-05-2016 17:02

AjaxfanRuben +223

Jammer dat het zo gelopen is, hij begon zo goed.

23-05-2016 16:59

lf87 +4

Toch zonde

23-05-2016 16:58

bringbackboilesen +111

Jammer dat groote talenten zoals fischer en boilesen niet zijn helemaal doorgebroken... Als je zo'n beperkte speler als Dijks op linksback ziet word je ook niet vrolijk. En fischer heeft in zn linkerteen nog meer talent als die matige nep ronaldo...

23-05-2016 16:50

Jan Doedel +4308

Hihi serieus?

23-05-2016 16:57

ram +7283

Ik vrees van wel. Maar Wilders is ook serieus... Bij sommige mensen zit nu eenmaal een steekje los.

23-05-2016 17:12

4xbestevaneurop +0

111 wedstrijden Ajax 1 en 33 goals, gem. 1 op 3. Niet slecht voor een buitenspeler van zijn leeftijd.
Overmars had 192 wedstrijden en 44 goals,gem 1 op 4, uiteraard had overmars nog ontzettend veel assists.

23-05-2016 16:24

rodnet +10335

Pijnlijk. Het grootste talent uit de lichting die de finale van de jeugd Champions League haalde en op weg daarnaartoe Barcelona en Liverpool bijna eigenhandig vernietigde. Ik snap niet dat niemand bij Ajax hem na zijn blessures weer aan het voetballen heeft gekregen. Het doet twijfel ontstaan aan het niveau van begeleiding van spelers na hun overstap vanuit de jeugd. Velen blijven hangen. Drie jaar geleden had ik er een serieuze weddenschap op durven zetten dat Fischer de volgende zou zijn die voor meer dan 20 miljoen zou worden verkocht. Zonde.

23-05-2016 15:59

boye04 +0

Zal het niet gewoon aan de speler zelf liggen? Ook als ik die Boilesen zo hoor praten. Totaal geen realistisch zelfbeeld.

23-05-2016 16:10

BDW +0

12 miljoen ??

23-05-2016 16:50

ram +7283

12 miljoen? Geloof je het zelf? Als Overmars dat krijgt voor Fischer met een eenjarig contract... Poeh... dan is het een hele grote.

23-05-2016 17:14

ram +7283

Hmm, ik denk dat je de markt niet zo goed kent.
Ook als je er 6 voor krijgt heeft Overmars het vrij goed gedaan.

Als ik jouw huis wil kopen en jij vraagt een miljoen terwijl het 250.000 waard is, ga ik niet met je onderhandelen. Als je 500.000 vraagt zou ik misschien een poging doen. Ik zou iets lager inzetten maar we gaan het zien. Ik hoop dat je gelijk hebt uiteraard, haha.

23-05-2016 20:27

ram +7283

Ja... jij begon met 12 dude, haha. Daar is Overmars echt niet begonnen hoor. Ik zei dat Overmars het goed zou doen als hij er 6 uithaalt. Dat heeft hij gedaan: prima!

25-05-2016 18:22

Jan Doedel +4308

Fischer en Boilesen in koor: NEE!!!

23-05-2016 17:21

UltimateKaos +1

Probeer deze jongen gewoon een jaar te verhuren aan een middenmoter. Ik denk dat hij dan serieus indruk kan maken.
Hij heeft het talent, het komt er alleen totaal niet uit.

23-05-2016 15:30

Mokumnorth +356

1 jaar te verhuren met nog maar 1 jaar contract?

Logisch...

23-05-2016 15:40

UltimateKaos +1

Sorry vergeten te vermelden.

Eerst verlengen met 1 jaar (maar hetzelfde salaris en dergelijke als nu) en dan verhuren.

Excuses...

23-05-2016 15:47

theflyingdutchm +307

Hij gaat niet verlengen. Als hij al verlengd dan is het onder de voorwaarden van speeltijd bij Ajax 1. Die voorwaarden krijg je niet maar die moet je verdienen is de filosofie bij Ajax 1 dus hij verlengt niet.

Jouw oplossing verhuren gaat hij dan dus niet mee akkoord en volgend jaar zit je met hetzelfde probleem.

23-05-2016 16:08

UltimateKaos +1

Als hij niet akkoord gaat dan moet hij uiteraard verkocht worden en volgt er dezelfde regeling als bij Boilesen.

23-05-2016 16:24

grannig mokum1 +1

Waarom moet je elke x om een uitleg vragen? Gewoon in de spiegel kijken en afvragen waarom ik geen basisspeler meer is, dan vindt je gauw het antwoord,....
De beste speelt, makkelijk toch

23-05-2016 15:22

Piejotter +9

Beste voor beide is dat Fischer vertrekt. Milik mag ook gaan wat mij betreft mits er een forse vergoedingssom wordt betaalt. Ik zie liever Vincent Jansen komen en Zyech.

23-05-2016 15:07

Meconium +0

Helemaal mee eens!

23-05-2016 15:08

HarryHarHar +3018

Dat is precies het probleem bij veel supporters van Ajax er word gelijk geroepen van als ze maar een flinke prijs vragen, of dit moet hij kosten of dat!.. waarom zijn wij de enige club waar de supporters zich iedere keer weer druk maken over de transfer som van de spelers, WAAROM? wat interesseert mijn dat nou wat ze beuren voor een speler, ze investeren toch niet in minimaal gelijkwaardige spelers dus iedere speler die verkocht word is een verzwakking van het team, wat maak een supporter van Bayern of Barcelona het nou uit wat ze beuren of uitgeven, als er maar kwaliteit op het veld staan want alleen met kwaliteit kan je prijzen winnen, nationaal is het ieder jaar weer billen knijpen bij ons en dit jaar hebben we de rekening gekregen van dat achterlijke zwaar achterhaalde salarisplafond, internationaal zijn we al het lachertje geworden en is iedere tegenstander blij als ze ons loten.. als ze toch in de winterstop gewoon de versterking gehaald hadden waar Frank om vroeg had je met twee vingers in de neus.. kampioen geworden en nu word ik als Ajax fan iedere dag om de oren geslagen met helemaal niks!... ik kan niet begrijpen dat de supporters niet in opstand komen, nu al weken is het bekend dat Frank stopt maar..... en Overmars beloofde weer eens twee kanonnen, .. maar.... dus

23-05-2016 16:14

HarryHarHar +3018

Ja dat willen 99% van alle Ajax aanhangers, maar........ dat gebeurt niet en dat is ons aller Ajax waar we eens zo verschrikkelijk trots op waren, als ze toch verdorie in twee á drie van dergelijk speler investeren rol je de hele ere divisie op en met een gunstige loting kan je maar zo weer in het hoofdtoernooi van de CL komen, ja ik zal het wel verkeerd zien maar dan is die investering toch gelijk weer terug!..

23-05-2016 16:23

Eduard +3

Ik denk dat t goed is als ie verkocht wordt en elders weer een herstart kan maken. Doorselecteren is vlgs mij essentieel en dus zullen er meer spelers gaan zou ik denken en hopen. In elke linie hebben we vlgs mij (de juiste) versterking nodig. Spelers die t verschil kunnen maken En ja fysiek sterke en technisch vaardige spelers. Als iemand als Bosz zal komen zal ie dat wel wensen en deel maken van z n onderhandeling hoop ik.

Voorin mogen weg: Fisher, Shone weg voor een versterking Als Milik gaat dan inwisselen voor een zeer goede spits.

Midenveld: Serrero, Sinkgraven, Andersen (weer verhuren) en een nieuwe Eriksen halen!!!

Achter: vd Hoorn en Viegever

Denk dat we keuzes MOETEN maken En snel De voorrondes staan voor de deur

23-05-2016 15:07

UltimateKaos +1

Euhm ik wil niet stoken hoor, maar wie heb je dan al back-up in de verdediging??

23-05-2016 15:25

Eduard +3

Ik zou eens werk maken van spelers als Thomas Vemealen !! Het doorselecteren van vd Hoorn en Viergever komt ook omdat ik niet inzie hoe zij nog een jaar op de bank gaan zitten Verder komt er jeugd aan zou ik denken (BTW ik ga er ook vanuit dat van Rhijn wegggaat)

23-05-2016 16:23

UltimateKaos +1

Ik zou 1 van de 3 willen behouden. (Viergever, van der Hoorn of van Rhijn).

Ik niet echt een jeugdkenner, maar welke talenten komen er aan dan? naar mijn weten zijn dit de Ligt en Bergsma. Dit duurt waarschijnlijk nog wel even voor die in het eerste spelen.

23-05-2016 16:30

Eduard +3

Ik ben zeker geen expert. Sprak laatst een paar lui op de toekomst(trainers) Zij vonden dat er voor elke positie een jeugdspeler klaar moest zijn voor vlg seizoen Ik vind de Ligt en Bergsma ook fantastisch maar kan niet beoordelen of ze al klaar zijn (let wel als tweede man achte de eerste line up)

Mij moet gewoon van het hart dat we in elke lijn versterking nodig hebben We moeten volgend jaar echt potten breken met aantrekkelijk voetbal .

23-05-2016 17:22

AnitAjax +0

vermaelen? die is 364 dagen per jaar geblesseerd

23-05-2016 16:35

Raydo +1523

Dus alleen kopen in een schrikkeljaar.

23-05-2016 16:40

Eduard +3

Een groter problem is dat ie bij Barcelona geen speeltijd krijgt voor een speler van zijn kaliber En wellicht is ie net niet goed genoeg voor BCN

23-05-2016 17:23

wladimir +3059

Jammer. Zlatan gaat naar United. LvG toch aanstellen als nieuwe coach?

23-05-2016 15:28

lion +0

Van mij mag Gudelj ook wel weg. Andersen zou ik behouden als je met een echte 10 wilt spelen, dat is de technisch vaardige speler die we al in huis hebben.

23-05-2016 15:43

Stam86 +0

Ik lees allemaal reacties waarin Nederlandse clubs genoemd worden als mogelijke nieuwe bestemming voor Fischer, maar dat zie ik niet snel gebeuren. De marktwaarde van Fischer is zeker 5 miljoen als het niet meer is, dat is teveel voor Nederlandse clubs. Hij heeft denk ik rond de 100 wedstrijden voor Ajax 1 met EL, CL en interland ervaring en heeft daarnaast altijd in de vertegenwoordigende elftallen gespeeld. Daarnaast kan hij best mooie cijfers overleggen, zelfs dit seizoen. Ook verwacht ik niet dat hij tegen een lager salaris aan de bak wil. Ik verwacht dat hij in een grote competitie bij een middenmotor om zijn plekje zal gaan knokken. Ik zou het jammer vinden als die gaat. Younes krijgt ook nog wel terugval vrees ik en dan ligt de concurrentiestrijd, zeker onder een nieuwe trainer, weer open.

23-05-2016 14:57

ram +7283

Precies. Die jongen kan echt wel middenmoot Bundesliga of Premier League. Ik denk dat het echt nog wel een goede speler man worden.

Mijn voorkeur gaat uit naar verlengen en verhuren maar daar zal hij geen trek in hebben. Dus dat zal verkoop worden.

23-05-2016 15:05

nightgoat +31193

Het laatste stuk moet waarschijnlijk zijn;
'en dus lijken de wegen te scheiden voordat het talent zich onsterfelijk belachelijk maakt in Amsterdam'.
:-P

23-05-2016 14:57

Raikkonen94 +641

Bij vlagen zag je wel echt zijn klasse maar hij heeft het na zijn blessure nauwelijks nog laten zien. Daarbij heeft Younes aan aantoonbaar beter rendement. Denk dat een vertrek het beste voor beide partijen is, was wel een leuke en spontane jongen voor de camera altijd!

23-05-2016 14:52

footietsar +170

'Ik weet niet waarom het is gegaan zoals het is gegaan, ik heb nooit een uitleg gekregen'

Wat valt er nou uit te leggen. Younes presteert gewoon beter en speelt op zijn positie. Dan kom je TERECHT op de bank terecht.... punt
Fischer heeft ook wel genoeg invalbeurten gehad om zich te bewijzen, maar hij liet het gewoon niet zien.

23-05-2016 14:40

PetrusKeizer +10739

hij heeft t gewoon niet gered maar is een goede voetballer - niet uitzonderlijk goed - dus goed idee om te proberen te verkassen

23-05-2016 14:33

W Z A W Z D B +0

Verhuren aan een club als Gronigen of Heerenveen. Misschien vind ie daar z'n oude vorm weer terug. Dit jaar was ie absoluut niet te genieten maar vóór zijn blessure was het een heerlijke voetballer.

23-05-2016 14:29

Jornnn +5

Er vanuit gaande dat Viktor dit echt zo gezegd heeft.....
Het lijkt mij juist een hele kritische jongen met voldoende zelfreflectie om te constateren dat hij het niet gehaald heeft.

23-05-2016 14:20

Ajacied1989 +350

Fischer is echt het voorbeeld dat het gewoon niet werkt om jochies maar in het eerste neer te zetten, zonder dat ze weten wat er van ze verwacht wordt. Dat gaat het eerste half jaar goed, want dan speelt zo'n talent onbevangen en zijn de tegenstanders nog relatief onbekend met hem, maar als ze dat eenmaal weten en ze stellen zich op hem in wordt het ineens andere koek. Dan weten ze niet hoe ze ermee om moeten gaan en hoe ze goede wedstrijden kunnen spelen zonder hun tegenstander gek te draaien of te scoren. Het is een soort misplaatste arrogantie. Zo van: "Ik ben een groot talent bij Ajax (althans, dat zeggen 'de mensen') dus ik ben beter." Zo lang dat er niet vakkundig wordt uitgeramd door de trainer zullen we altijd van dit soort halfbakken talenten laten doorstromen, die het idee hebben al bijna bij Oranje/Europese top te zitten omdat ze de gehele opleiding hebben doorlopen. Bijna allemaal belanden ze in zo'n ontkenningsfase waarin ze zichzelf wel goed genoeg vinden, terwijl ze dat gewoon niet zijn. Die interviews van Dijks over zijn eerste periode bij Ajax zijn daar echt hét schoolvoorbeeld van, maar ik las ook een interview met Letschert van Utrecht, die precies hetzelfde aangaf. Je bent niet goed genoeg, totdat je het week in - week uit hebt bewezen.

Fischer weet bijvoorbeeld totaal niet hoe hij voor het team van waarde kan zijn als hij niet scoort. Ik vergelijk het altijd maar met Rommedahl, die lang niet zo getalenteerd was als Fischer (of El Ghazi, Kishna et cetera). Die wist wel precies wat hij moest doen, hoe hij van waarde kon zijn voor het team en dat hij maar één taak had: Zorgen dat hij functioneerde in de opbouw om de opbouw zo vloeiend mogelijk te laten verlopen en pas een actie inzetten als er ruimte voor is.
Niet per se zelf willen scoren, niet boos worden als een bal niet komt, niet geforceerd gaan druk zetten als het toch geen zin heeft, maar gewoon nederig je taak uitvoeren en zorgen dat hetgeen wat je moet doen ook goed is.

23-05-2016 13:59

Bensco +7175

Fischer komt wel bij een goede ploeg terecht daar heb ik wel vertrouwen in. Een goede scout herkent zijn talent wel en een goede trainer zal inzien dat met voldoende wedstrijden hij zich kan ontpoppen tot een goede speler. Helaas voor hem is Younes gewoon beter.

23-05-2016 13:55

OntlastendeMiddenvelder +1987

Tja, die zal dus weggaan voor een prikkie. Want dat hij getalenteerd is staat vast, en dat het er ooit uit gaat komen ook. Maar je gaat voor een speler niet veel geld krijgen als hij net een mislukt seizoen heeft gehad. Jammer.

23-05-2016 13:54

FissaDeGekste +3401

Fischer heeft kansen genoeg gehad. Heeft zeker talent maar die oogkleppen krijgt niemand af.
Jammer maar helaas, ben er niet rouwig om als hij vertrekt. Viktor bedankt & succes.

23-05-2016 13:53

pinballmagic +107

Wel opvallend hoeveel spelers teleurgesteld zijn
Weet niet of er ook gepraat wordt met de spelers
Wat uitleg zou zeker geen kwaad kunnen bij jonge spelers

23-05-2016 13:52

flasher93 +0

klopt,hij heeft dit seizoen ook geen kansen gekregen helaas

23-05-2016 13:39

talent020 +7

Hij Heeft meer dan genoeg minuten gekregen om zichzelf te profileren dit seizoen. of hadden we Younes op de bank moeten zetten om de mokkende Fischer tevreden te houden?

23-05-2016 14:00

flasher93 +0

elke wedstrijd 10 min, nou nou. younes op rexhta en fischer linksbuiten was niet eens zo slecht geweest, gezien el ghazi en schone ook niet bepaald goed hebben gespeeld

23-05-2016 17:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.