Farioli wil niet spreken van 'wijzigingen' bij Ajax: 'Een kwestie van beslissingen'

door Jesse ter Haar 71

Bron ESPN

Farioli wil niet spreken van 'wijzigingen' bij Ajax: 'Een kwestie van beslissingen'

door Jesse ter Haar 71

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Francesco Farioli heeft het volste vertrouwen in de elf namen die hij tegen Willem II het veld in stuurt. Ten opzichte van Qarabag FK - Ajax voert de Italiaan tien 'wijzigingen' door, maar zo noemt hij de genomen beslissingen liever niet.

'Voor mij zijn het geen wijzigingen. Het is een kwestie van beslissingen', geeft Farioli aan in gesprek met ESPN. 'Sinds het begin leg ik de nadruk op het belang van de groep en saamhorigheid. We hebben een erg druk schema en ik probeer het team te kiezen dat de juiste energie en juiste kwaliteiten heeft om de wedstrijd van vanavond (zondagavond, red.) te spelen.'

De samenstelling van de basiself komt niet geheel uit het niets. 'Het gaat om meerdere zaken', vertelt de trainer. 'Het gaat om het verleden, de toekomst, maar vooral om vanavond. Ik geef de tegenstander altijd veel aandacht en respect. We hebben de wedstrijd van vandaag ook weer voorbereid met veel details in aanvallend en verdedigend opzicht. Ik geloof dat uiteindelijk de kracht van de groep het verschil zal maken en ons bij ons doel zal brengen.'

'We moeten ook niet vergeten dat Ajax een jaar geleden laatste stand op de ranglijst. Een jaar later zijn we ver van perfect, maar we mogen blij zijn met onze reis tot nu toe. Wel ben ik me ervan bewust dat we nog veel te verbeteren hebben. We hebben iedereen nodig. We moeten hard voor elkaar en voor Ajax werken.'

Farioli kiest er regelmatig voor om te rouleren bij Ajax. Het kan de fitheid ten goede komen, maar wat doet dat met de automatismen? 'Automatismen zijn fundamenteel', begint Farioli. 'Ik ben het er niet helemaal mee eens dat het een volledig nieuw team is. Brobbey, Klaassen, Traoré en Baas zijn eraan gewend om samen te spelen. Van den Boomen heeft ook al veel wedstrijden gespeeld. Ramaj is een keeper die al veel voor Ajax heeft gespeeld en de carrière van Rugani spreekt voor zich.'

Update Berghuis

Een speler die er zondag nog niet bij is, is Steven Berghuis. De linkspoot herstelt nog, maar zijn rentree lijkt aanstaande. 'We hebben het gisteren tot op het laatste moment geprobeerd. Het gevoel was oké, maar niet goed genoeg om mij het risico voor zijn gezondheid te laten nemen. We moeten eraan werken om hem zo snel mogelijk te laten herstellen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Dapperestrijders81 +2111

Gemengd gevoel. Ja we winnen veel maar het is niet om aan te zien. Maar goed, vorig jaar stonden we laatste rond deze tijd. We zullen moeten afwachten. ...

27-10-2024 21:38

Hersenspinsel +8278

We zullen toch de hele selectie aan het voetballen moeten krijgen.
Hoe meer iedereen kansen krijgt hoe meer ze ook bij het uitvallen van een andere speler aan elkaar gewend zijn geraakt.
Dat ga je aan het einde van het seizoen in de resultaten en de stand zien.
We moeten nou eenmaal bij de eerste 3 eindigen anders wordt het financieel steeds lastiger. De samba kunnen we later wel weer terug zien. Dat moet oook kunnen met spelers als Baas, Hato, Fitz-Jim, Berghuis, Godts, Traore en de 3 beste spitsen van de eredivisie.

27-10-2024 20:32

Jan.R +108

Je zal maar één seizoen kaart hebben echt weg gegooid geld met z,on trainer het lijkt wel ns medewerker die met wissels werkt

27-10-2024 20:17

Regada +584

Ik heb er 2, en die behoren jaarlijks tot mijn beste uitgaven. Ongeacht wie er tegen willem f*&king 2 op het veld staan. Stel je niet zo aan man

27-10-2024 23:30

Qajax +786

Maar was dit niet beetje veel van het goede? Rouleren okay, maar 7 basisspelers aanpassen. Mhoa, hen mn twijfels. Beetje zekerheden creëren op posities en bij mensen is ook wat waard.

27-10-2024 20:14

Jan.R +108

Wat één zak van één trainer en maar wisselen wat één maf toeter

27-10-2024 20:12

Cosey2 +7115

Ouwehoer is het.

27-10-2024 19:48

nightgoat +31293

Knap gewonnen van Willem 2, geef die man een sigaar.

27-10-2024 19:44

Harrier Du Bois +39053

Een winnende coach heeft gelijk, maar het is al tijden niet om aan te gluren en naar mijn mening gaat het moeizamer, om maar te zwijgen over een 532 tegen een Willem II, alsof het Real Madrid was amehoela. Ik denk dat je beter had gespeeld en dus meer vertrouwen had getankt met een 433 zoals Farioli altijd hanteert.

Voor de wedstrijd zei ik, vertrouwen tanken en door, ik ben van mening dat je geen vertrouwen hebt getankt voor de potjes tegen Feyenoord en Psv, sowieso niet genoeg vertrouwen getankt als je spelers dat überhaupt al hadden gedaan deze wedstrijd. Maargoed, 3 punten, dus kan het kritiek en eventuele discussie punten automatisch de prullenbak in.

27-10-2024 19:34

Grub +1347

Goed punt van iemand op +36899

27-10-2024 22:04

Zuiderling +2226

Met dit materiaal kun je ook helemaal niets ! Geen enkele basisspeler zou bij PSV of Feyenoord in de basis staan..

27-10-2024 19:31

BBAFCA +9780

Sorry, maar ben nu wel klaar met dat rouleren. Wat een ramp was dit vandaag, wel drie punten. Hier ga ik niet voor naar het stadion, dikke middelvinger naar de trouwe supporter. Ik woon gelukkig om de hoek, maar er zijn mensen die uren reizen om Ajax te zien voetballen en dan krijg je dit voorgeschoteld, schandelijk.

27-10-2024 19:25

ajacied93 +928

Dus jij kijkt liever naar die bagger van vorig jaar? Of had je verwacht dat met ongeveer hetzelfde materiaal ineens oogstrelend voetbal te spelen? Volgens mij is dit resultaat voetbal een logisch gevolg van waar Ajax vandaan komt. Helaas momenteel het maximale, maar voor mijn humeur al stukken beter dan vorig jaar

27-10-2024 19:54

JD84 +2113

En zo is het! Dit is de essentie die iedereen moet beseffen!

Echter, wedstrijden als regen Besiktas lieten zien dat deze spelersgroep het wél in zich heeft, dus het moet ook kwa spel een stuk beter kunnen. Daarnaast, en ik moeten zeggen dat dit vandaag wél beter was, heb ik soms het idee dat de spelers aan het begin van het seizoen wat harder gingen, hoger druk zetten, afzagen etc? Klopt dit of zie ik spoken?

27-10-2024 20:01

BBAFCA +9780

Ik heb het over het rouleren; onze basis 11 is meer dan prima voor eredivise begrippen. Middenveld met Klaassen, Boomen en Tahirovic is toch om te janken. Hoe kun je Wijndal als soort linksbuiten opstellen, onbegrijpelijk toch.

27-10-2024 21:09

maikelklaassen +746

Vorig jaar hadden we feyenoord az Twente Utrecht al gehad, over 2 weken wil ik het nog wel eens zien. En met dit rouleren gaan er 1000% nog punten weg gegooid worden tegen kleintjes net als in breda

27-10-2024 21:44

BBAFCA +9780

Precies! Het is spelen met vuur en je krijgt zo nooit een ingespeeld team. Je kunt niet op 10 posities wijzigen, totale waanzin en dat zie je nergens

27-10-2024 21:59

ajacied93 +928

Ah kijk fijn, de experts weten het weer beter. Jammer dat jullie trainers carrière nooit van de grond is gekomen ,want anders hadden we zeker met oogstrelend voetbal bovenaan gestaan nu, zonder te rouleren maar ook zonder blessures. Was het maar zo eenvoudig als op de playstation he ;)

27-10-2024 22:16

Keizer11 +930

Ben benieuwd wie binnen het bestuur die Italiaans clown op dit soort voetbal aanspreekt.
Dit heeft werkelijk niets met Ajax te maken en na Mistlintat is dit nummer 2 die precies doet waar hij zit in heeft. Een elftal vol met reservespelers het veld insturen.

Ben benieuwd of degene die 50-80 euro voor n kaartje betalen of die zich niet bekocht voelen.

27-10-2024 19:17

Kijker +3405

"Ben benieuwd of degene die 50-80 euro voor n kaartje betalen of die zich niet bekocht voelen."

Snap je punt, maar dat is korte termijn.
Het vorig seizoen laat volgens mij zien dat aanvallend voetbal en open huis te veel verliespunten oplevert.
Voor de lange termijn is punten pakken en CL afdwingen noodzaak.

27-10-2024 19:30

MichelAngelo66 +22289

Je vergeet er even bij te zeggen dat die CL plek behaald wordt in de ED. In deze ED stelt hij zijn reserve spelers op en verlies je punten of je haalt ze met hakken over de sloot.

Die redenering klopt dus niet, maar iedereen roept dat hier elkaar na.

27-10-2024 20:27

Kijker +3405

Je haalt ze met de hakken over sloot. Ja soms wel.
Elke week open huis zoals vorige week, gaat niet werken.

Volgende week weten we meer.
Het is balanceren op een dun koord.

27-10-2024 20:48

DanieldaCruz +1029

Eerlijke reactie.
Begin te vrezen dat Farioli alleen ff wat positieve energie en structuur heeft gebracht maar verder ….
Komt uit koker Kroes toch dus kat in de zak is dan eigenlijk ook wel logisch!

27-10-2024 19:33

JD84 +2113

Je staat op verliespunten 2e in de ED nu... Ik bedoel...had je liever een jaartje terug gespoeld?

27-10-2024 20:02

Kijker +3405

Winnende coach heeft gelijk.
Benieuwd of we dat na de komende wedstrijden ook over Farioli kunnen zeggen.

En ach, van t Schip speelde vaak genoeg met de beste 11 net zo matig.

27-10-2024 19:07

Rock69 +8411

Wat een gejammer hieronder. Ik lach me stuk om de kleine kinderen met hun duimpje nog in de mond die hier reageren. Farioli doet het netjes. Iedereen komt aan spelen toe. Wat moet Farioli als hij iedere x met hetzelfde elftal speelt en er raken drie spelers lang geblesseerd.

27-10-2024 19:07

Eurysaces +29556

Als spelers niet spelen, kunnen ze ook niet geblesseerd raken. Ik ben volledig voor rouleren, maar je moet als team ook het vertrouwen hebben en kunnen terugvallen op automatismen als je straks tegen echte tegenstanders staat.

Ook voor een spits als Brobbey, die toch echt afhankelijk is van aanvoer, is het echt klote om in dit soort elftallen te staan. Als je er voor kiest om te stoppen met voetbal, kun je beter Weghorst in de spits zetten.

27-10-2024 19:30

DanieldaCruz +1029

Iedereen komt aan spelen toe….
🤣🤡

27-10-2024 19:34

Johannummer14 +98

Dat is nu juist het probleem, Wijndal en Tahirovic nooit meer opstellen!

27-10-2024 19:48

Betuwe85 +20966

Iedereen keert zich langzaam tegen hem vanwege dit gedrag

27-10-2024 18:32

Rock69 +8411

Farioli staat er goed voor bij de Ajax leiding. En nog beter bij de spelers! Of wou je gewoon ff dom lullen.

27-10-2024 19:08

Betuwe85 +20966

Ik heb het over de supp of heb je het gefluit niet gehoord

27-10-2024 19:21

FanAB +1073

Als hij zo doorgaat graaft hij zijn eigen graf bij Ajax. Hij valt erg tegen tot nu toe.

27-10-2024 18:27

Rock69 +8411

Hahahahaha. Ga je nu janken

27-10-2024 19:09

leeke +10411

Belachelijk,andere topclubs spelen wekelijks met de beste 11.

27-10-2024 17:53

Rock69 +8411

Welke beste 11. Ajax is momenteel geen topclub. Dat moet jij je eerst es gaan realiseren

27-10-2024 19:10

leeke +10411

Ajax zal altijd een topclub blijven,ook al is het al 2 jaar minder.dat moet jij eens gaan realiseren.

27-10-2024 20:02

Tijntjee +694

Wat een saaie pot..

27-10-2024 17:28

donkerblauw +2877

K*t Wijdal.
Bewijst iedere keer weer het nivo van Almere City ook niet aan te kunnen

27-10-2024 17:18

Pinohelmond +5845

Hoezo? Werkte hard vandaag en was een van de minst slechte vond ik althans

27-10-2024 18:53

Jibberjabstep +1924

Farioli is wel de koning van het rouleren hahaha. Hoe meer kritiek hoe meer hij zoiets heeft van ''oh ja joh? Wacht maar.''

Prachtig.

27-10-2024 16:54

Rock69 +8411

Ik heb ook grote waardering hoe hij doet.

27-10-2024 19:10

Jibberjabstep +1924

Hij heeft er meer verstand van dan de gemiddelde holbewoner die hier loopt te foeteren, zoveel is zeker.

27-10-2024 19:11

Regada +584

"Hold my Chianti"

27-10-2024 23:39

AJAX4EVER62 +1354

Ik zou zeggen FANCULO. Maar 4e minuut penaltie helpt wel.

27-10-2024 16:54

JanBiesbos +29271

Spelen met vuur

27-10-2024 16:47

godezoonronnie +3536

Brobs ziet eruit alsof die er zo 3 in gaat knallen!!! Vamos!

27-10-2024 16:46

Epiret +4437

Beter een B-elftal tegen Willem 2 dan tegen Feyenoord, dat zal de gedachtegang van Farioli zijn.

27-10-2024 16:44

Steffenhagen +38076

Michiel teeling doet commentaar : dan is de stemming er direct in

27-10-2024 16:43

cl=5! +5379

In het stadion ook weinig sfeer maar in ieder geval niet dat gebazel gelukkig

27-10-2024 17:47

Michael 1974 +22035

Berghuis woensdag laatste kwartier en dan de 2-3 binnenjassen

27-10-2024 16:43

NeeI +108043

Jeetje, een hoop slap gelul om te zeggen dat je ervoor kiest om te rouleren.

27-10-2024 16:42

Dolblij +45556

Over 90 minuten is iedereen wijzer, inklusief Farioli zelf.

27-10-2024 16:41

Ajax412 +1326

Weer een logisch verhaal. Niets doen is ook een keuze (met zijn eigen risicos) en Farioli durft te proactief te handelen en achter zijn keuze te gaan staan, dat straalt kracht en zelfvertrouwen uit en daar heb ik respect voor. Voorzien of dit de juiste keuze is kunnen wij geen van allen hier..

27-10-2024 16:38

AjaxDordt +14107

Enige waar ik wel moed uit put is dat Berghuis wel weer lijkt te kunnen spelen, maar gespaard lijkt te worden voor de potjes van woensdag en zaterdag

27-10-2024 16:38

Dit is mijn club +10330

Reken er maar niet op. De blessuregevoeligheid van Berghuis dit en vorig seizoen lijkt een gebed zonder eind.

27-10-2024 16:43

Hunkelaars +3375

Ten Hag staat nu met MU op de viertiende (14) plaats in de PL.
Ongelooflijk toch?

27-10-2024 16:37

cl=5! +5379

Hij heeft dan ook niet echt spelers kunnen halen...

27-10-2024 17:48

LukaLitmanen +82281

Hij moet uitkijken dat hij niet doorslaat

27-10-2024 16:36

Robertini +39771

Een andere beslissing dan vorige wedstrijd is gewoon een wijziging, professor.

27-10-2024 16:36

EinSteijn +4794

Kan alleen maar hopen dat het goed uitpakt, maar ik krijg eerlijk gezegd wel behoorlijk de kriebels van deze opstelling.

27-10-2024 16:36

AINIESTA +45381

Deze man had Dani de Wit en Labyad laten spelen in Madrid in 2019. En Frenkie en Neres wissel gezet.

27-10-2024 16:34

ajaxfan83 +3526

Wat grbuik jij, dat spul moet ik ook hebben, dan kan ik tenminste ook slap ouwehoeren

27-10-2024 16:37

NoPants +7519

Een aantal spelers waren al niet topfit maar hebben toch veel minuten gemaakt, zoals Godts, Brobbey, Hato, Baas, Sutalo, Rensch, en traore. Niet gek dat hij die spelers topfit wilt voor de wedstrijden met psv en feyenoord.

Hij heeft ze gespreid over twee wedstrijden rust, tegen relatief mindere tegenstanders.

Van Willem 2 rn qarabag kan je winnen met deze opstellingen. Tegen feyenoord en psv ga je er gewoon af als de basis vermoeid is.

27-10-2024 16:41

31xAjax +7980

@NoPants Ga je hem nu ook nog verdedigen???

27-10-2024 16:44

NoPants +7519

Wat wil jij liever, met de sterkste elf tegen psv en feyenoord of met de sterkste elf tegen willem 2 en qarabag?

We hebben nou eenmaal veel spelers die lang niet volle seizoenen hebben gespeeld. Dan kan je wel gewoon zeggen “altijd beste elf opstellen” maar dat gaat niet. Je ziet hoeveel blessures we nu al hebben.

27-10-2024 17:54

Hunkelaars +3375

Echt een data trainer aan het woord.
Als we vanmiddag winnen met deze opstelling heeft hij gelijk.
Zo niet Dan zijn voor mij punten pakken tegen Willem II gelijk aan welke tegenstander dan ook.
Verlies je Tegen Willem II dan is dat hetzelfde puntverlies als tegen Feijenoord of PSV.

27-10-2024 16:34

Grub +1347

Juist...?

27-10-2024 22:09

kay.e +1095

Wijze woorden

27-10-2024 16:33

patje0527 +1340

We gaan het maar weer beleven haha, ongekend

27-10-2024 16:33
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.