De Lang neemt ook na transferperiode geen gas terug: 'Het blijft kriebelen'

door Jesse ter Haar 130

Bron Ajax.nl

De Lang neemt ook na transferperiode geen gas terug: 'Het blijft kriebelen'

door Jesse ter Haar 130

Bron Ajax.nl

Laatst geüpdatet

Kelvin de Lang is blij met de rol die hij in de winterse transferperiode heeft kunnen en mogen vervullen namens Ajax. De transferperiode mag er dan opzitten, maar Ajax' hoofd scouting lijkt de komende tijd maar amper gas terug te gaan nemen.

'Hectisch, maar ook mooi en eervol', zo omschrijft hij het op Ajax.nl. 'Ik begon als hoofd scouting en head of recruitment en van daaruit werd ik door de club gevraagd om de verantwoordelijkheid te nemen voor de transferperiode. Tegelijkertijd doe ik dat niet alleen. Het is echt een team waarmee we aan de slag zijn gegaan.'

'Ik heb veelvuldig contact met John (Van 't Schip, red.), maar ook met overige stafleden en Dave Vos', legt De Lang uit. 'Op de club zelf lopen veel oud-spelers, waarmee je altijd in gesprek kunt over ideeën en de samenstelling van de selectie. Verder heb je Danny Blind met al zijn ervaring in de RvC. Daaraan gekoppeld als adviseur Louis van Gaal. Die kennis binnen de club is enorm waardevol. Daar moet je gebruik van maken.'

Dat de huidige rol van De Lang bij Ajax geen doorsnee baan is, blijkt wel uit de huidige inrichting van zijn leven. 'In de transferperiode is het weinig slapen en veel malen. Je kijkt hoe de markt zich beweegt en welke opties zich voordoen. Een aantal spelers heb je klaarstaan voor een bepaalde positie waar je je op richt, maar er kan zich in één keer een optie voordoen die normaal niet mogelijk was. Die houd je continu in de gaten.'

De Lang wil door bij Ajax

Nu de transferperiode voorbij is, ligt het voor de hand om het rustiger aan te gaan doen. De Lang merkt echter dat hij dat lastig vindt. 'Het blijft kriebelen. Ik moet wel kijken of mijn gezin me nog herkent. Morgen (vrijdag, red.) denk ik dat ik heel even mijn gezicht laat zien. Ik moet er wel bij zeggen, dat weten ze ook al, dat ik zaterdag weer terug ben voor Ajax – PSV. Ik hoop dat de relatie zich staande houdt, maar volgens mij zijn ze wel vergevingsgezind.'

Wedden dat Ajax wint van PSV? Krijg 50 of 100 keer je inzet terug als Ajax wint! Voor nieuwe spelers, 24+. Lees de voorwaarden.

Lees meer over:
Plaats reactie

Yeshyeshyall +10983

Komt goed over maar laten we even kijken hoe Henderson het doet straks. Werkwijze lijkt wel duidelijk en positief

03-02-2024 10:49

ajaxfan1972 +2491

En Peter heeft nog een tip voor John zeker Taylor opstellen vriend niet door sven gehaald echt ajax dna en voor ons hij laat z'n mannetje zo lekker lopen

03-02-2024 09:41

Ferd +38589

iets met leestekens. Dat maakt een woordenbrij leesbaar.

04-02-2024 04:58

ajaxfan1972 +2491

Ik denk dat schippie al wel appjes gehad heeft uit Eindhoven

Dankjewel dat bakayoko vanavond tegen Martha mag spelen zal een feest voor m zijn is beter voor m dan spelen tegen de linksback sosa die nr 3 vd wereld is die zie ik t liefst zelfs ook niet op de bank

Vriendelijke groet Peter

03-02-2024 09:37

Stamhoofd +11548

een mooi lichtpuntje deze man na alle ellende die we binnen hebben gehaald

03-02-2024 02:10

Tommyshelby +129683

KdL is een uitstekend onderhandelaar. Henderson transfervrij, Rijkhoff voor een laag bedrag. Daarvoor nog Ellen Hoog met een langdurig contract vastgelegd.

Die man heeft er kaas van gegeten.

03-02-2024 00:05

aschja +20588

Gelukkig mag ie naar die laatste wel dickpicks sturen.

03-02-2024 09:58

jeroenbosman1986! +183

Er alsof je wat aan Henderson en rijkhof heb Henderson geblesseerd en als ie speet maakt ie de zelfde fout en rijkhof word amper gebruikt daar ipv gebruiken bij afwezigheid akpom nou lekker hoor

13-04-2024 13:02

Ajax14AMS +25205

Ik zei het al eerder;
Als hij het ambieert en goed doet, waarom zouden we hem niet als optie zien als vaste-TD?

02-02-2024 22:09

Artemio +32157

De komst van Henderson is grotendeels door het netwerk van De Lange. Dat is dus tot op zekere hoogte belangrijk. Ik denk dat deze meneer het beter zal doen, omdat hij samenwerkt. Dat was de vorige transferperiode niet.

02-02-2024 22:03

KarimB +11711

Dit is typisch Ajax, Mislintat eerst de hemel in prijzen want Lewandowski gescout. Dan als die echt langer aan t werk is compleet ( heel terrecht) kapot schrijven.

Nu deze man op basis van Henderson ( top) nu weer eerst bejubelen.

03-02-2024 12:36

4-3-3 +3515

Ik krijg ineens een deja-vu...

02-02-2024 22:00

komopajax777 +13309

Wat een rare kop bij de laatste alinea.Het suggereert dat De Lang TD wil worden.Hij zal echter echt wel terugtreden na deze window en teruggaan naar zijn oude job als hoofd scouting.De TD moet nog aangesteld worden.Hopelijk komt er met de komst van Kroes als AD duidelijkheid.

02-02-2024 20:51

Jopie +490

We zijn nu allemaal heel tevreden over zo’n korte winter periode, maar laten we eerst belangrijke functies vervullen met mensen die al aantal jaren in die functie werken. We hebben een scout, de TD functie zien bekleden en de resultaat merken we nu. De Lang zal misschien andere handelingen uitvoeren, maar pak gewoon iemand op die plek die al bij clubs het heeft laten zien. Voor de rest is de Lang een goeie kerel en zal Ajax veel aan hem hebben als scout zijnde!

02-02-2024 19:53

Ajax1114 +19393

De Lang heeft nu al gefaald. Akpom weigeren te verkopen voor een droombedrag en nog steeds geen linksback wat je gaat opbreken voor de strijd om de derde plaats.

02-02-2024 19:27

sjaakkpol +557

Wie zet je erin als brobbey wegvalt ?

02-02-2024 19:36

Ajax14AMS +25205

Bergwijn met Forbs op links.

Een goede linksback had ons veel verder gebracht dan een wisselspits.

Is dat lastig om te snappen ofzo?

02-02-2024 22:12

Gajes +328

Akpom is een geweldige vervanger voor Brobbey , ook kan je hem al de 60ste minuut brengen . Schuif je Brobbey voor een half uur naar linksbuiten, Bergwijn naar de bank

02-02-2024 20:56

HertogH +15916

Brobbey linksbuiten? Zullen we dat maar niet doen?

02-02-2024 21:53

ProfessorX +19827

Dus je moet altijd eens zijn met wat de koper wil ?

Hij heeft gewoon goed werk geleverd namelijk winst maken en dat kan van de zomer .

02-02-2024 22:08

Geus +4770

Wat een gelul. Niet alles is zo makkelijk te realiseren. Zeker niet met een beperkt budget. Bovendien kwam de winterse transfermarkt internationaal niet echt lekker op gang.

02-02-2024 23:00

Sammy Sosa +741

We hebben 100 lb’s. We moeten eerst een shit load van die prutsers lozen. Het is niet anders.

03-02-2024 02:54

DaNaRWaL +4353

Begrijpend lezen is soms lastig merk ik: Akpom zou VERHUURD worden met verplichte optie tot koop. Die optie geldt pas bij een x- aantal wedstrijden. Stel dat er maar iets gebeurt waardoor hij dat aantal wedstrijden niet haalt, dan ben je dus je reservespits kwijt in een hele belangrijke periode en vang je niks voor hem. Ik snap Ajax dus wel en De Lang heeft zeker niet gefaald, wat een onzin.

03-02-2024 08:28

Ferd +38589

en dan ook alleen nog koop als Not For niet zou degraderen, en die kans is klein

04-02-2024 05:08

Ferd +38589

het is echt ongelofelijk gewoon, ik zie al jarenlang opmerkingen van jou en in al die tijd is er nog geen zinnig woord uit je toetsenbord gekomen. Nu ook weer.

04-02-2024 05:07

Rikkie66 +22850

Of hij geschikt is moet nog blijken. Maar hij loopt over van passie voor onze mooie club!

02-02-2024 19:08

AjaxDeBesteClub +18786

3, 2, 1....... Alle mensen die nu al weer gaan zeggen dat hij onze TD moet worden........

Op basis waarvan? Die man heeft geen enkele ervaring als TD en het is de belangrijkste positie van een club. Wij zijn een topclub. Zelfs bij Almere City laten ze mensen niet zomaar aankloten.

02-02-2024 19:06

Lazell +17005

Eens. Er is genoeg werk bij de scouting. Laat hem zich daar maar even op focussen. Dan kan hij misschien klaargestoomd worden en over een paar jaar TD worden, maar nu nog niet in ieder geval.

02-02-2024 22:02

ProfessorX +19827

Hij hoef geen TD te worden .

Eigenlijk doet hij hoe Cruijff het zag .

02-02-2024 22:10

ProfessorX +19827

Uuuuuuuh wat zeg je ?

1 ik misbruik Cruijff zijn naam niet

2 dit bepaal ik zelf wat ik. Zeg

3 dan moet je Cruijff zijn eigen commit lezen

4 ga lekker wat anders doen je sta zo voor lul .

02-02-2024 22:18

HallelujahAmsterdam +10641

Je kan hem natuurlijk alleen maar beoordelen op het korte tijdsbestek dat hij er is en wat er aan resultaat is behaald , vanuit de erven Mislintat.

Dan moet ik hem toch een schouderklop geven. Met name naar de jeugd toe , is er genoeg beweging rond jeugd met betrekking tot verlenging van contracten en het binnen halen van Henderson en Rijkhoff verdiend toch de nodige lof.
Hij doet dit vanuit een 'waarnemende' technisch directeur positie , die niet dat budget heeft van Mislintat.

Denk dat TD opportuun is , maar dat hij doortastend is is duidelijk. Wat mij vooral bevalt is dat hij zich niet te goed voelt zijn oor te luisteren leggen bij mensen met ervaring binnen de organisatie en communiceert.
Dat communiceren naar buiten toe , is ook fijn. Dat doet hij nauwelijks en alleen indien nodig.
De rust rond de club wordt alleen maar bevorderd.

Voor de zomer hoop ik wel een nieuwe TD te kunnen verwelkomen. Weet niet of De Lang hierin zou kunnen/willen groeien.

02-02-2024 18:45

Breuk +25325

Hij heeft misehouy laten lopen

02-02-2024 19:37

HallelujahAmsterdam +10641

Ik weet niet man. Het is ook een beetje het verhaal van wat Misehouy nou precies wilde. Had meer het gevoel dat hij weg wilde , omdat hij niet reageerde op het aanbod wat er al een tijd lag. Als hij het te laag vond of zoiets dergelijks , had hij dat op z'n minst kunnen aangeven. Maar goed , ben net als jij afhankelijk van de berichtgeving.

02-02-2024 20:05

Geus +4770

Misehouy laten lopen? Want die jongen wilde zelf zo graag bijtekenen…? 🤡

02-02-2024 23:01

Breuk +25325

Misschien had hij wat beter zijn best moeten doen. 🤡

02-02-2024 23:54

Ferd +38589

Misehouy had a) vorig seizoen al langer moeten worden vastgelegd, niet pas in z'n laatste contractjaar en b) had onrealistische eisen.

04-02-2024 05:10

barry1988 +24071

Er moeten nog genoeg contracten verlengd worden en daarnaast de voorbereidingen op volgende transferperiode..... Ajax op volle gas door naar herstel.

02-02-2024 18:34

AjaxDeBesteClub +18786

Suley zegt bij VI dat hij Sosa vaak heeft zien spelen bij Frankfurt en dat hij het gewoon een goede speler vind. En onbegrijpelijk dat Martha in de basis staat onder Van het Schip. Hij maakt net als ik de vergelijking met Daley Blind. Toch zegt die Ajax watcher dat de leiding nu al weet dat ze hem deze zomer gaan verkopen. Als dat klopt is het een mafia kliekje die onze club kapot maakt.

02-02-2024 18:34

Danielson +50580

Suley zegt ook dat binnen Ajax eerst zeer negatief over Ramaj zou zijn gesproken zo van dat hij er eigenlijk niets van kon.
Aantoonbare onzin: alleen Steijn was ziende blind.

02-02-2024 18:43

AjaxDeBesteClub +18786

Dat zei Suley ook. Hij had het over Steijn maar ook over media (en supporters) die allemaal al zeiden dat het een miskoop was. En dat hij daar niks van begreep toen hij hem zag keepen en meevoetballen. Datzelfde fenomeen zag hij ook bij Sosa. Suley snapt het als 1 van de weinige in de media.

02-02-2024 18:48

Ajax14AMS +25205

Want Suley heeft bronnen geloof je het zelf... De enige die in Suley gelooft is Suley.

02-02-2024 22:19

lexy88 +8823

Ach Suley vond Martha een moeilijke naam. Kan die clown ook niet serieus nemen, vind vooral zichzelf interessant, gevoedt door een leger aan 14-jarigen op YouTube die hem de goat noemen. Hij is er zelf nogal in gaan geloven.

Sosa vind ik zelf best een prima speler, maar dan wel in een 5-verdedigingssysteem. Ik denk niet dat het er nog in zit dat hij verdedigend beter wordt. Maar.. wel beter dan Martha natuurlijk.

02-02-2024 18:45

AjaxDeBesteClub +18786

Flauwekul. Sosa heeft ook genoeg in 4 mans verdediging gespeeld. Het is een vergelijkbare speler als Blind. Prima speler voor Ajax, zeker voor in de eredivisie. Ik heb zelf ook wedstrijden terug gekeken van hem.

En hij heeft het over zijn voornaam die hij niet wist. Maar hij volgt ook het buitenlands voetbal. Schokkend dat hij alsnog meer verstand heeft van Ajax dan de meeste 'Ajax-watchers', 'analisten', supporters en fan kanalen.

02-02-2024 18:51

Hersenspinsel +8212

Sosa vergelijken met Blind.
Het enige waar ze vergelijkbaar in zijn is dat ze beiden niet de snelste zijn.
De timing, organisatie en passing van Blind heeft Sosa niet.
Sosa loopt weer mee naar voren om een voorzet vanaf de flanken te geven.
Onvergelijkbaar.

02-02-2024 20:20

Alexander40 +6114

Suley is de goat en nee ik ben geen 14. Noem mij een betere analist met meer kennis dan Suley

02-02-2024 22:00

Ajax14AMS +25205

Sosa vergelijkbaar met Blind noemen, looool.

Qua snelheid misschien, maar verdedigend en in de eerste fase van balbezit is Blind in elk opzicht beter.

Sosa kan alleen beter ballen voorslingeren (op een spits die niet kan koppen)

02-02-2024 22:20

AjaxDeBesteClub +18786

Beheerste speler met een prima techniek, een goede pass, en wel degelijk verdedigende kwaliteiten. Alleen niet snel. Vandaar de vergelijking met Blind. Een echte Ajax voetballer dus.

02-02-2024 22:34

Ans B +19983

Natuurlijk is Sosa een goede speler, vooral aanvallend (hij heeft hele goede statistieken ook). Maar hij kwam middenin een zéér wanordelijke periode en vlak daarna zou er bij zijn transfer zijn gesjoemeld. Dat gaat een speler niet in de koude kleren zitten. Dan presteert bijna niemand op z'n eigen top.

Maar los daarvan, denk ik dat hij helemaal niet matcht bij Bergwijn en Brobbey. Bij laatstgenoemde niet omdat hij niet kopsterk is en wij evenmin beschikken over een instormende, kopsterke 10; bij eerstgenoemde niet omdat hij zelden rechtstreeks speelt, en vaak heel lang de bal bij zich houdt. Wijndal had daar ook veel last van, kon niet meer - zoals hij gewend was bij AZ - eroverheen gaan.
Je ziet Sosa ook zoekende in combinatie met Bergwijn; daar zit helemaal geen klik.
In principe zou Sosa veel meer moeten matchen met Forbs.
Als beiden (de BB's) blijven, dan heb je veel meer aan een ander type LB, dus in die zin zou ik de verkoop van Sosa wel begrijpen.

Hoe dan ook Sosa heeft nog niet in een reeks van wedstrijden gespeeld, dus heeft ook nauwelijks de kans gekregen om beter afgestemd te raken op Bergwijn, noch om zichzelf in vorm te spelen - aanvallend én verdedigend.

02-02-2024 18:49

AjaxDeBesteClub +18786

Wat mij betreft is Sosa voor de lange termijn. En zijn Bergwijn en ook Brobbey voor de wat kortere termijn. Sosa kan ook wel meer dan alleen een voorzet geven. En juist om die klik te ontwikkelen is het zo belangrijk dat hij gewoon de vaste linksback mag zijn. Hij is met afstand de beste die we hebben.
Maar ik vind het sowieso belachelijk om zo een speler op de bank te zetten voor spelers die niet eens zijn veters mogen strikken. En om, zonder dat hij een normale kans heeft gehad, nu al te weten dat hij weg moet. Hetzelfde verhaal met Mikaudatze. En de vrees is dat er meer goede spelers gaan volgen met dit soort dubieuze figuren aan de macht. Ik wil een groot onderzoek naar corruptie binnen de huidige Ajax leiding. Alle sms'sjes, telefoongesprekken en e-mails doorlichten om erachter te komen wat hun echte overwegingen zijn bij de absurde beslissingen die ze (willen) maken.

02-02-2024 19:00

Aram +18132

Die analyse klopt.

Consequentie kan dan ook gewoon zijn dat Bergwijn zich aanpast. Zou ik goeie zaak vinden, hij heeft diepgang maar die gebruikt hij niet.

Andere mogelijkheid is gewoon Forbs opstellen. Hele goeie combi met Sosa.

Of je doet je ogen dicht en stelt Martha op.

02-02-2024 19:05

Lazell +17005

Ten Hag en Klopp hadden op de vleugels roterende driehoeken. Dat hield in: één speler houdt het breed, de ander duikt op in de half space voorin en de derde staat daarachter in de controle. Het probleem in de huidige tactiek is dat Taylor, Bergwijn en Sosa het liefst op die voorste 2 posities opduiken, waardoor de controle daar ontbreekt.

De 3 zijn niet complementair aan elkaar, maar als je een back of een middenvelder in de controlerendere rol kan laten spelen, zouden ze wel complementair aan elkaar kunnen worden. We hebben met Henderson en Fitz-Jim (naast Tahirovic) er 2 spelers bijgekregen die dat kunnen.

Ajax moet dan inderdaad wel gaan werken aan de bezetting voor de goal. Hlynsson en Brobbey is oké maar niet top. Maargoed, die bezetting gaat niet beter worden met een andere back.

02-02-2024 22:20

Ajax14AMS +25205

Gast... Mikautadze viel elke keer in als een slappe zak en ook in de basis leek het op een clone van Amin Younes in zijn laatste seizoen.

Dat jij zo'n speler die zijn best niet eens lijkt te doen, EN intern en extern klaagt over speeltijd NOG MEER kansen wilt geven is echt bizar.

Mislintat heeft gefaald, geef gewoon toe.

02-02-2024 22:23

AjaxDeBesteClub +18786

Het wordt vermoeiend. 23 jaar. 80 goals. Banel 2 seizoenen jong Ajax. 7 goals. Als werklust het enige is wat jij hebt aan te merken, moet het wel een wereldspeler zijn met hoe kritisch jij bent.

02-02-2024 22:30

AjaxDeBesteClub +18786

Ja klopt. Taylor en Sosa zijn niet complementair aan elkaar. Waarschijnlijk zijn Sosa en Van de Boomen dat wel. Beide hebben ze regelmatig op de bank gezeten terwijl ze bij de 7-8 beste spelers van het elftal horen.

02-02-2024 22:33

Ans B +19983

@AjaxDeBesteclub
Ik ben absoluut vóór dat Sosa de vaste linksback is. Misschien was ik daar niet duidelijk genoeg in. Ik begreep echt niet dat een speler van zijn statuur NIET speelde, maar ik begreep uit de persconferentie dat de laatste wedstrijd te maken had met het kunstgrasveld. Dus ik neem aan dat hij vandaag 'gewoon' speelt. Daarvoor was hij ook even geblesseerd immers, al weet ik niet hoe lang.
Martha was leuk voor twee wedstrijden, maar daarna heeft hij dat niveau niet meer gehaald. Ik zou 'm trouwens niet zo maar afschrijven. Als hij op die plek opgetraind wordt, kan het misschien iets worden. Hij kan op zich wel voetballen en heeft flair.

Bij Mikautadze deel ik je mening dat hij geen schijn van kans heeft gehad, m.n. omdat hij spits is, geen rechts- of linksbuiten. Op 10 had misschien gekund, maar ook voor hem geldt dat hij onder zeer ongelukkige omstandigheden hier is gekomen.
Desalniettemin snap ik dat Ajax hem heeft laten gaan, puur door de omstandigheden waarin de club verkeerde: je had drie spelers voor één plek, hij rendeerde nog niet (ook al was dat op ander posities) en oogde zeer ongelukkig. Hij sprak ook geen Engels, dus dat kan een belangrijk obstakel zijn geweest.

Ik weet niet wat er waar is van die geruchten over 'nu al weten' dat Sosa en Mikautadze weg moeten. Noch weet ik hoe het er op de training en in de groep aan toeging/gaat. Ik vind dat uitermate lastig te beoordelen.
Over corruptie weet ik al helemaal niets. Op zich kunnen er normale voetbalverklaringen zijn voor eventuele beslissingen dat 'een speler weg mag'. Dat wil niet zeggen dat de beslissingen juist zouden zijn, maar wel verklaarbaar.

Ik kan n.l. niet ontkennen dat de selectie onevenwichtig is samengesteld. Stuk voor stuk vind ik geen enkele aankoop bij voorbaat ongewenst, maar allemaal bij elkaar (te veel nieuwelingen, te weinig ervaring, geen rechtsbuiten, twee jonge controleurs terwijl Vos en FJ er al waren) en zeker omdat de meesten erg laat kwamen (daar kon Mislintat zelf niets aan doen uiteraard) - dat heeft in z'n totaliteit voor een zeer chaotische, ongewenste situatie geleid. Daar is Steijn natuurlijk voor een groot deel verantwoordelijk voor, maar ook dan kun je je afvragen in hoeverre Mislintat mede-verantwoordelijk is voor die slechte verstandhouding. En dan komt dat verhaal over die transfers er nog bij.

Ik heb me neergelegd bij hoe het is gegaan, vanuit de houding dat ik te veel niet weet om een gefundeerd oordeel te vormen. Maar ik ben er tegelijkertijd van overtuigd dat veel aankopen (die nu nog niet of onvoldoende renderen) op termijn wel degelijk goede spelers blijken te zijn. Omdat ik snap hoe Mislintat werkt en daar voor een heel groot deel nog steeds achtersta.
Bovendien weet ik hoe belangrijk mentale factoren en de juiste omstandigheden zijn voor iemands presteren. Dan doel ik o.a. op (zelf)vertrouwen, wedstrijdritme, gewenning aan medespelers en speelwijze, spelen in een wel/niet draaiend team, wel/niet op je eigen positie zijn spelen etc. De nieuwe spelers hebben op al die fronten louter nadelen ondervonden. En niet een klein beetje maar aanhoudend. Dat is nog steeds van invloed op hun functioneren. Geen enkele aankoop behalve Sutalo, Ramaj en Tahirovic heeft vaak genoeg gespeeld om al deze factoren nu al te kúnnen overwinnen, dus zie ik geen enkele reden om al die anderen nu al af te schrijven.

Maar ik denk wel dat Mislintat ook (inschattings)fouten heeft gemaakt. Hoe dan ook, alles bij elkaar is er een desastreuse toestand ontstaan, en ik kan onmogelijk volhouden dat Mislintat daar part noch deel aan heeft gehad; wel dat het hem op geen enkel punt méézat. Ik betreur dat het tot zijn ontslag heeft geleid, want Steijn had zonder meer eerder moeten vertrekken dan hij. Misschien was het dan anders gegaan.
Anderzijds kwamen die beschuldigingen ook nog eens uit de lucht vallen.

Tot nu toe heb ik me nooit uitgesproken over de Mislintat-kwestie, terwijl ik daarvoor een zeer groot voorstander was van zijn werkwijze. Maar ook ik had, toen de transferperiode voorbij was, twijfels of er voldoende evenwicht was. Al had ik goede hoop dat het intern op te vangen was. Ik heb me heel bewust niet uitgesproken omdat te veel nog onduidelijk was. Wat betreft de beschuldigingen is dat nog steeds zo, terwijl, zoals gezegd, veel spelers nog onvoldoende kans hebben gehad om hun waarde te bewijzen.

Tenslotte hebben we dan nog te maken met de factor 'draagvlak'. Het gebrek daaraan zou de reden van ontslag zijn. Wat is daar van waar? Is het slechts een strategische reden geweest of klopt het sowieso? In het laatste geval is iemands functioneren, de manier van werken niet persé meer een discussiepunt; dan is het discussiepunt eerder of iemand te handhaven is of niet, en zo ja wat er dan moet gebeuren? Anderen eruit? Wie betreft dat dan en hoeveel? Dat zijn allemaal vragen waarop ik het antwoord niet weet en ik laat me bij mijn standpunten juist heel graag leiden door feiten en analytisch denken, niet door emoties, onderbuikgevoelens, sympathieën of antipathieën. Dat zal niet altijd lukken, maar ik probeer het wel op die manier te doen.
Op dit moment weet ik daarom nog steeds niet wat nu precies mijn standpunt is of zou moeten zijn, maar inmiddels is er zoveel gebeurd, is er zoveel mis gegaan, en is nog zoveel onbekend (ook over de gehaalde spelers), dat het er nauwelijks nog toe doet. Zijn ontslag is een gepasseerd station. En voor mij is nu het belangrijkste hoe Ajax er weer bovenop komt, vooral qua spel.

Lang verhaal dit, maar er zijn dan ook veel factoren die voor mij een rol spelen.

03-02-2024 11:17

Ans B +19983

@Aram
Ik vind zeker dat Bergwijn zich ook moet aanpassen. Ik vind hem een hele goede voetballer, die m.i. helaas totaal niet in balans is (mentaal en qua persoonlijkheid). Ik vrees dat hij daarom nooit zijn potentieel geheel zal waarmaken en altijd kwetsbaar blijft, vooral mentaal.

Dat neemt niet weg dat hij nog grote waarde heef/kan hebben voor Ajax. De echte vormcrisis is hij wel te boven, maar hij slaagt er nog niet in om constanter te presteren. Ik ga zeker niet mee in het gebash van spelers en vind de reactie op hem in dit seizoen vaak zwaar overdreven, want ik heb ook goede wedstrijden van hem gezien. Meer algemeen vind ik dat hij vaker directer moet spelen. Ik denk dat o.a. Sosa daarvan kan profiteren. Maar hijzelf ook. Meer diepgang ook, zeker.

03-02-2024 11:24

Ans B +19983

@Lazell
Dat wist ik niet van die roterende driehoeken, maar het klinkt heel logisch om zo te spelen.
Wat betreft de huidige bezetting, dacht ik meer aan een type als Rensch, die in principe liever inschuift op het middenveld dan erover heen gaat; dat bedoelde ik met een ander type back. Die zou dan in die meer controlerende rol kunnen spelen.
Maar ik sluit ook zeker niet uit dat Sosa - als hij er elke wedstrijd in staat - beter ingespeeld raakt op Bergwijn en v.v.

Wat betreft Taylor: ik ben an sich een Taylorfan, maar vind hem tot nu toe niet goed passen op dit middenveld. Dat zie je ook echt terug in zijn spel, totaal niet stabiel, te vaak achter de feiten aanlopend etc. Dus ja, ik denk dat FJ, Vos (beiden als 6 of 8) en mogelijk Mannsverk als (extra) controleur veel beter matchen met types als Henderson, vdBoomen én Tahirovic. Over laatstgenoemde ben ik zeer ambivalent: ik zie absoluut zijn talent, maar hij is nog zó wisselvallig dat ik hem een grote risicofactor vind.

Ik heb geen idee hoe Van 't Schip het nieuwe middenveld ziet: gaat Henderson Tahirovic vervangen? Zo nee, wordt hij dan door het coachen van Henderson stabieler? Gaat dit ten koste van Taylor - wat ik in dat geval verwacht? Dan heb je al een andere veldbezetting die Sosa kan helpen.

Omdat ik Henderson te slecht ken qua kwaliteiten, maar wel kijk naar zijn postuur, denk ik - op dit moment - dat een lichtvoetige middenvelder zoals FJ (en mogelijk Mannsverk) in dat geval beter matchen dan Tahirovic. Maar dat is nu misschien nog te speculatief en zal los daarvan ook niet gebeuren omdat beiden in de huidige hiërarchie onderaan staan (en Mannsverk is sowieso nog niet fit, net als Vos).

Mijn ideale middenveld zou zijn: Henderson, FJ en Berghuis: veel controle, veel creativiteit en loopvermogen. Wel allemaal rechtsbenig, ik weet niet hoe het zit met tweebenigheid bij Henderson en FJ. Ik zie Henderson en FJ dan als spelers die afwisselend in de 8-positie opduiken.
Als je Berghuis liever op rechts handhaaft (ik denk dat Forbs daar echt wel kan functioneren als je hem het vertrouwen geeft), dan zou ik Hlynsson op 10 zetten, niet Taylor.

03-02-2024 11:55

Lazell +17005

Vond de opmerking van Pieter Zwart ook goed. Sosa heeft aantoonbare zwaktes, maar ook een paar enorme kwaliteiten. Als je een goede trainer zou hebben die hem vooral in zijn kracht kan laten spelen, zouden we nu allemaal hosanna spreken over Sosa.

02-02-2024 22:06

Matzet +5419

Moet je wel een speler hebben die zijn zwaktes afdekt. Laten we die nu net niet hebben.

Dat gezegd hebbende, het probleem met Mislintat was niet zozeer dat de spelers die hij aantrok geen potentie hebben (op Avila en Medic na), maar dat hij totaal niet heeft gekeken naar de samenhang, speelwijze en clubvisie.

03-02-2024 18:29

Lazell +17005

Inmiddels wel. Tahirovic, Henderson en Fitz-Jim kunnen dat. En als Sosa blijft verdedigen zoals vandaag, moet dat helemaal goedkomen.

03-02-2024 22:06

Ajax14AMS +25205

Suley zei ook dat we met Stijn Spierings het EK hadden kunnen winnen en mee zouden spelen voor het WK. Die heeft er echt niet zoveel verstand van als jij nu doet lijken.

Sosa, leuk voor een 5 verdediger-systeem, maar veel te sloom, slap, positioneel kwetsbaar en slecht in de eerste fase van balbezit voor een plek als linksachter in een 4-verdediger systeem. (Kom niet met Kroatie, daar speelt hij met wereldtopper Gvardiol en is hij ook eigenlijk niet een linksback)

02-02-2024 22:18

Cruijffthebest +13441

Volgens Sportjournaal heeft Ajax enkele malen geprobeerd Overmars terug te halen, maar de RVC wil het niet.
Tja, bij Ajax zitten gewoon teveel moraalridders die heel bang zijn voor de reacties van al die politiek correct linkse zeikers die Zwarte Piet racistisch vinden en dat schijnbaar alleen Ajax geen speler mag halen uit de Russische competitie.
Wat een ongelooflijke watjes zijn het!!!!!!!!!

02-02-2024 18:30

Transvaalkade +1647

Straffen zijn ook te laag in Nederland zeker?

02-02-2024 18:33

Cruijffthebest +13441

Ja, absoluut!!!!

02-02-2024 18:53

Hersenspinsel +8212

Scheelt bij Overmats een jaar doorbetaling bij een schorsing.
En....
Twente is een club waar ik niet mee vergeleken wil worden.

02-02-2024 20:24

Babangida83 +23950

Nee, Overmars wilde t niet. Volgens Overmars zelf. This is how rumours start.

02-02-2024 20:35

Ajax14AMS +25205

Dat geen enkel normaal kind (of volwassene) racistische gedachtes heeft bij het vieren van Sinterklaas met Zwarte Pieten betekent nog niet dat het geen racistische karikatuur is gebaseerd op blackface.

Gewoon aanpassen en niet zeuren. Dan is de discussie klaar, is iedereen blij en kan het weer een feestje worden voor die kinderen.

02-02-2024 22:26

Cruijffthebest +13441

Nooit aanpassen aan figuren die complete onzin uitkramen omdat hun tere zieltjes er niet tegen kunnen. Watjes zijn het die andere hun mening opdringen die nergens op gebaseerd is.
Ken de geschiedenis en waarom het Zwarte Pieten zijn en je hebt het nooit meer over racisme, maar dan moet je dat wel willen weten en dat kost moeite!!!!

03-02-2024 08:23

Ajax14AMS +25205

Het is een karikatuur, en dat moet stoppen. Nergens voor nodig om je lippen te overlijnen met rode lippenstift, ronde gouden oorbellen of afro-haar. Dat krijg je allemaal niet van een schoorsteen.

Het feestje wordt er echt niet minder van als een Piet niet helemaal donker is en een karikatuur. Lekker aanpassen en hou het feest een feest.

Voor iedereen.

03-02-2024 19:31

Cruijffthebest +13441

Kijk even op YouTube en zoek op Waarom Zwarte Piet NIET racistisch is.
Het is een feest voor iedereen en de tere zieltjes die er niet tegen kunnen, die blijven maar weg.
Het gaat niet stoppen, want er waren afgelopen jaar al meer steden en dorpen die weer gewoon zwarte Piet deden en de meerderheid van de Nederlanders wil gewoon Zwarte Piet.
Dat is democratie, de meerderheid beslist, simpel. Dit is Nederland en wij hebben een democratie!!!!

04-02-2024 10:00

Ajax14AMS +25205

Alle filmpjes die ik gezien heb (ik heb even opgezocht) hun argument is; niemand associeert Zwarte Piet met iemand met een donkere huidskleur.

1. Dat is niet waar, ik heb vaak genoeg verhalen gehoord van mensen dat ze ooit zo genoemd zijn.
2. Het gaat er niet om of mensen de associatie ermee maken, maar het feit dat het een karikatuur is.

Ik denk dat de meeste mensen nooit die hele associatie gelegd hebben tussen Zwarte Piet en een donker persoon, daarom is de discussie er ook en is het een ingewikkelde kwestie.

Als je echter objectief kijkt, en het verhaal hoort; Zwarte Piet komt door de schoorsteen dus is hij zwart geworden door roet, dan slaat dat nergens op. Van een schoorsteen wordt je
1. niet helemaal zwart
2. krijg je geen rode volle lippen van
3. krijg je geen ronde, gouden oorbellen van
4. krijg je geen afrohaar van

Wat je zegt over democratie klopt, maar ik denk dat de meerderheid nu aanpassen niet erg vind inmiddels. In 2019 was het draagvlak 71%, het jaar erna nog maar 55% en over 2021 kan ik niks vinden maar het was dus sterk aan het afnemen. Dat doet mij vermoeden dat het percentage nu NOG lager ligt.

04-02-2024 12:51

Cruijffthebest +13441

Volgens EenVandaag is e meerderheid VOOR Zwarte Piet, simpel.
Je zal en moet je gelijk hebben, nou feit is dat Zwarte Piet aan een comeback bezig is en dat Nederland het zielige gezeik van idioten als KOZP helemaal zat is. Zie de verkiezingsuitslag en je weet dat de meerderheid het hele achterlijke zielige Wokegedoe spuug-en spuugzat is.
Dus, Nederland moet weer Nederland worden en daar hoort Zwarte Piet bij!!!!!!!!

05-02-2024 14:43

Ajax14AMS +25205

Die comeback komt er niet hoor...

Als Zwarte Piet een onderdeel is van Nederland, dan is het triestig gesteld met Nederland. Waarom is dit zo belangrijk voor het feest? Je doet alsof het minder leuk wordt omdat het geen karikatuur is. Raar vind ik dat.

Waarom is het minder leuk als hij niet helemaal zwart is met rode lippen, afrohaar en ronde gouden oorbellen dan? Gasten als JIJ is waarom het feest verpest wordt, maar je bent te kortzichtig om dit in te zien. Je maakt er een nutteloze discussie van.

06-02-2024 15:05

Cruijffthebest +13441

Inderdaad, volslagen nutteloos. Ik verpest het feest niet, dat zijn die idioten van KOZP en figuren zoals jij die er hersenloos achteraan lopen.
Die comeback is al begonnen afgelopen Sinterklaas, maar dat wil jij niet zien en/of horen.
Ja, Zwarte Piet hoort bij onze cultuur en tradities en als jij dat triest vind, is dat jouw probleem. Dat is niet kortzichtig, dat is het wel als jij een keer in je spiegel gaat kijken!

06-02-2024 18:28

Ajax14AMS +25205

Jij verpest net zo goed het feest door er zo moeilijk om te doen en het een hele discussie maken.

Ik stel je heel de tijd een vraag die jij negeert:
Is het feest minder leuk als Zwarte Piet niet helemaal zwart is met goude oorbellen, afrohaar en rode lippenstift?

Het feest is een traditie, de kleur van de Piet doet er niet toe. Het leuke aan zo'n Piet is dat hij grappig is, je cadeaus brengt, snoep strooit en allemaal gekke kunstjes kan. NIET de kleur, lippenstift, oorbellen of het afrohaar.

Als jij de obsessie met het karikatuur los laat, dan stopt de hele discussie, wordt het feest weer een feest en heeft iedereen het leuk. Dat is VEEL beter.

06-02-2024 20:58

Cruijffthebest +13441

De kleur doet er WEL toe, hij/zij heet niet voor niets Zwarte Piet en zo denkt de meerderheid van Nederland er ook over en de meerderheid beslist, simpel.
Gouden oorbellen, Afrohaar en rode lippen hoeft niet, maar Zwart wel.
Het feest wordt weer leuk als al die achterlijken zoals KOZP stoppen met hun zielige obsessie en figuren zoals jij ook. Dan wordt de traditie weer zoals het hoort en Nederland weer meer Nederland!!!

07-02-2024 04:37

Ajax14AMS +25205

Waarom de oorbellen, afrohaar en rode lippen niet maar de kleur per see wel?

Ik vind regenboog pieten onzin. De schoorsteen maakt je niet regenboog.

Ik vind een piet met roetvegen een goede oplossing, is veel realistischer ook dan helemaal zwart en die roetvegen maken ze onherkenbaar genoeg.

Het moet een leuk feestje zijn voor iedereen en ik heb vaak genoeg mensen gehoord over dat ze rond die tijd met vervelende opmerkingen te maken hebben gehad.

Het is misschien niet helemaal hoe jij en ik het feestje hebben beleefd, maar voor die kinderen boeit dat toch helemaal niks? Die vinden het net zo leuk, zolang ze maar niet die protesten mee hoeven te maken.

07-02-2024 19:09

Cruijffthebest +13441

Je kan alles steeds herhalen, Zwarte Piet hoort gewoon Zwart te zijn, dat is traditie en die paar zielige tere zieltjes moeten niet zo moeilijk doen. Het is hier Nederlad en wie daar problemen mee heeft..........er zijn altijd oplossingen.
Als idioten als KOZP en mensen zoals jij ophouden Zwarte Piet als racistisch te bestempelen, wat het gewoon NIET is, is het feest weer zoals het hoort te zijn, leuk voor idereen die geen teer zieltje is.

08-02-2024 04:40

AjaxHato +4612

Kelvin komt wel goed over. En veel kennis en een groot netwerk.
Hij

02-02-2024 18:22

JesperDeVlo +5467

Waarom laat Kelvin de Lange een goede eerste indruk achter om met hem door te gaan als Directeur Transferzaken?

1) doortastend genoeg om deals te sluiten: Henderson, Rijhoff, (hopelijk) Hato;
2) Heeft al een eigen netwerk;
3) Zijn samenwerking met de interne organisatie in deze transferperiode;
4) Daadkrachtig optreden in de zaak Misehouy.

Verder liggen geschikte kandidaten voor deze functie niet voor het oprapen.

Daarnaast verwacht ik niet dat Alex Kroes een 'zwaargewicht' als Directeur Transferzaken gaat aanstellen omdat hij zelf ook een vinger in de pap wil houden.

Al bij al zou Kelvin de Lange geen onlogische kandidaat kunnen zijn.

02-02-2024 18:08

PaulEast +7927

Hier krijg ik jeuk van… een Ajax-supporter hand is snel gevuld.

02-02-2024 18:11

DannyAdam2 +3386

5) wie moet het anders gaan doen?

Ik snap wel dat mensen sceptisch zijn. Als ik het objectief bekijk, heeft hij goed gedaan deze window. Dat hij dit vak leeft en ademt vind ik ook goed om te lezen. Zijn grootste compliment is de goede samenwerking met de vele gezichten binnen Ajax.

Hij heeft veel talent en drive denk ik. Die moeten we de ruimte geven zich te ontwikkelen.

02-02-2024 20:03

Nr.10 +111510

Ik dacht dat je met hem een goed hoofd scouting had gehaald. Laat hem dat doen, dat is zijn specialisme. Op TD heb je andere kwaliteiten nodig. En het liefst zie ik daar iemand die, zoals Overmars, ook echt wat gewicht in de schaal legt en dus ook dingen gedaan krijgt van de RvC en financiële afdeling (op basis van prestaties, uiteraard).

02-02-2024 20:50

DannyAdam2 +3386

Dat is ook een goed punt.

03-02-2024 08:50

Robertini +39637

1. We hebben nog steeds maar een halve rechtsbuiten.

2. Laat hem maar doen waar hij voor gehaald is, waarom zou je hem nu al op een andere positie zetten? Hij is er net.

3. Door intern te schuiven, verplaats je het probleem alleen maar, ik zie het nut daarvan niet.

4. De Lang, niet De Lange. Z'n naam staat in de titel.

02-02-2024 21:53

Capocapo +12001

Waarom zou Alex Kroes een vinger in de pap willen houden, waar is dat op gebaseerd?

03-02-2024 07:50

Slang3 +46056

Er is genoeg te doen in ieder geval. Vergeet ook het 1 jarige contract van Rensch niet. Hlynsson met 2 jaar. En de aflopende contracten van mindere talenten in Jong zoals Agougil, Milovanovic.

En waag het niet om Martha te verlengen

02-02-2024 17:57

PaulEast +7927

Rensch mag wat mij betreft weg. 2 wing backs zijn nodig en een creatieve aanvallende middenvelder.

02-02-2024 18:05

Web +178830

Sanchez en Gaaie kwamen ook om Rensch er uit te spelen
Rechsbacks en Ajax
Nous was de uitzondering de laatste 10 jaar
En dan was van origine geen back zelfs, maar middenvelder

02-02-2024 18:08

PaulEast +7927

Waarom Nous niet terughalen?

02-02-2024 18:13

Knalpot +3625

Sanchez en Gaaie kwamen om een beetje te concurreren met Rensch waarbij laatsgenoemde zijn verkoopwaarde als grootste belang bij Ajax zou blijven bestaan. Als ze echt iemand hadden gezocht om Rensch eruit te spelen dan hadden ze die heus wel kunnen vinden zo moeilijk moet dat niet zijn.

02-02-2024 18:15

Web +178830

Wie zou dit niet willen Nous terug halen

02-02-2024 18:25

leeke +10406

Web vergeet niet ,toen Nous geblesseerd qas,nam Rench zijn plaats in met zeer goed spel. Op de ene of andere manier kan Rench het wel degelijk goed invullen.Probleem met de backs bij Ajax lijkt wel,als ze er eenmaal spelen dat ze denken dat ze het gered hebben.Ga alle rechterverdedigers maar na van de afgelopen 10 jaar

02-02-2024 18:28

Web +178830

Ik weet zeker dat Schip het liefs een linksback had gezien
En dat doe je niet als je tevreden over ze bent
Sosa is beter, maar ik blijf hem heel ongeïnteresseerd en laconiek vinden
Wie weet valt het kwartje nog?

02-02-2024 18:05

Slang3 +46056

dat zal vast, maar hij is alsnog beter dan de andere opties. Het is ook een beetje napraten van elkaar he. Want hij speelde de laatste wedstrijden prima ook verdedigend en dat past niet in het narratief

02-02-2024 18:09

Web +178830

Hij speelde niet goed, ook niet bij de les altijd
Volgens mij had hij ook een vaste plaats?
Maar raakte geblesseerd?

02-02-2024 18:10

Web +178830

Aankopen moeten breed gedragen worden
Voor en nadelen onderling op papier zetten, en dan kijken waar de gelijken liggen, en waar niet

Ik denk dat Ajax het steeds beter op de rit heeft
En dan nog eens weer terug kijken
Dan had nooit een Maggalan, Medic enz bij Ajax gespeeld

02-02-2024 17:47

PaulEast +7927

Waar uit blijkt dat? Overmars trok Maggalan aan…

02-02-2024 18:07

Web +178830

Dat bedoel ik juist
Die is niet breed gedragen, want het gaat bij mij niet in, dat er niemand zegt
Maggalan is het niet

02-02-2024 18:12

Babangida83 +23950

Magallan was op advies van een zaakwaarnemer. Eigenlijk net zoals H2 te werk ging. Overmars deed dat wel meer.

02-02-2024 20:39

Professor +11201

Enthousiast over hem of niet enthousiast over hem het moet nog blijken. Mooie praatjes maar dat had Mislintat ook.

02-02-2024 17:45

AFCA-pride +17394

Off topic: hoe zou het met Klaas-Jan zijn?

02-02-2024 17:33

Web +178830

Ik denk dat hij diep ongelukkig was in zijn functie?
Het is hem zwaar gevallen, misschien maar spitsen trainer worden, hij had een enorm goed gevoel met positie kiezen voor de goal

02-02-2024 17:49

AFCACruijff14 +162318

De Lang maakt een goede indruk op me. Scout de komende maanden maar de namen die ons in de zomer weer 3 niveau sterker gaan maken na alle kutspelers van de laatste twee jaar.

02-02-2024 17:30

Web +178830

Breed dragen, en dan goed kijken waar de verschillen liggen

02-02-2024 17:50

JaapStam +137574

Off-topic; Ajax schijnt door Joan Laporta aan de Super League mee te doen, net zoals P$V en Feijenooit!!!

Laporta somde in gesprek met radiostation RAC1 de clubs op die volgens hem akkoord zijn gegaan met de Super League: "Inter, AC Milan, Napoli, AS Roma, Olympique Marseille, Benfica, FC Porto, Sporting Portugal, Ajax, P$V, Feijenooit, Anderlecht, Club Brugge en alle Spaanse clubs behalve Atlético Madrid."

02-02-2024 17:29

Robertini +39637

P$V en Feijenooit ken ik niet, ik ken wel PSV en Feyenoord.

02-02-2024 17:44

DieNase +7176

Die dikke pad moet de naam van onze mooie club uit zijn dikke bek houden

AjaxLife: "Navraag bij de club leert dat #Ajax nooit hierover met Laporta heeft gesproken, laat staan akkoord gegeven. Ajax is totaal verbaasd over deze onterechte claim."

02-02-2024 17:47

DieNase +7176

Ook Marseille en Roma ontkennen de berichten

02-02-2024 17:51

Rockpotje +9607

Ik zie nu een beetje opportunistisch wat reacties dat Kelvin in deze rol moet blijven. Maar als ik dit artikel zo lees weet ik niet of we hem dat aan moeten doen. Hij klinkt als een familieman en had nu duidelijk een te groot takenpakket. Als je geen roofbouw wilt plegen op je medewerkers moet er nog iemand bij.

02-02-2024 17:27

Simpelishetmoeilijkst +25358

Was zeer positief verrast door het interview! Lijkt erop dat deze man zijn vak goed kent.

02-02-2024 17:27

EuforischeRealist +15620

Mooie dame thuis zitten. Goed werk verricht. Ik hoop dat hij ook op tijd aan zichzelf denkt, wordt Ajax op de langere termijn ook beter van!

02-02-2024 17:15

JariLitmanen87 +7934

Is hij niet samen met Ellen Hoog?

02-02-2024 17:18

sjalalala +113

Yess. Kerel heeft het goed voor elkaar

02-02-2024 17:26

JariLitmanen87 +7934

Prachtige vrouw inderdaad.

02-02-2024 17:26

Kerel +1475

Dank je sjalala

02-02-2024 18:02

Sportvolgert +40717

Ellen Hoog zou ik toch niet tekort doen als ik hem was.

02-02-2024 17:15

vandenhaas4 +15105

Ellen Hoog ken ik niet. Alleen Ellen Lang.

02-02-2024 18:13

vandenhaas4 +15105

Was een flauwe grap. Maakt niet uit 😜

02-02-2024 18:42

JohnnyHeitinga3 +8016

Ellen Hoog in combinatie met TD zijn van Ajax. Man, succesvoller kan haast niet.

02-02-2024 17:14

Bravoure +2257

Er lijkt weer een visie te zijn, goede gerichte aankopen ookal waren het er niet veel. Transfers met een idee.

02-02-2024 17:13

YugoVik +33301

Laat hem het maar doen, zie weinig andere opties..

02-02-2024 17:11
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.