Cillessen: 'Geen kans gekregen'

door Ajax Showtime 74

Cillessen: 'Geen kans gekregen'

door Ajax Showtime 74

Laatst geüpdatet

Jasper Cillessen heeft via de keeperswebsite Onderdelat.nl zijn onvrede geuit over zijn situatie bij Ajax. De doelman dacht een eerlijke kans te krijgen om zich in de basis te knokken, maar vindt dat hij die kans niet gekregen heeft. Cillessen zat zondagmiddag weer op de bank en zag dat Vermeer twee keer werd gepasseerd tegen AZ (2-2). 'Ik baal natuurlijk als een stekker', zegt Cillessen op de sportwebsite. 'Een half jaar op de bank zitten is nog te overkomen, een jaar is enorm vervelend en twee jaar is veel te lang. Ik moet me blijven ontwikkelen.'

De 23-jarige Cillessen snapt niet waarom hij Vermeer voor zich moet dulden. 'Waar ik het afgelopen jaar nog wel begreep dat ik op de bank belandde, ik heb de eerste maanden enorm moeten wennen aan het hogere tempo, snap ik het nu niet', geeft hij eerlijk toe. 'Ik zou een echte kans krijgen maar vind niet dat dat gebeurd is.'

Lees het interview hier. (Foto: VI-Images)

Lees meer over:
Plaats reactie

Heroisch +0

Ik begrijp Cillissen wel... je zit op de bank terwijl degene die onder de lat staat regelmatig blundert....Hoe zou jij je voelen als FdB Vermeer daarna tot treurens toe de hand boven het hoofd houdt... dan zit je daar toch gewoon voor Jan Lul

13-08-2012 17:19

Daantje Makkes +1

Ik vond Vermeer weer erg matig keepen, Cillissen ontwikkelt zich op deze manier natuurlijk niet.. Ik vind dat Cillissen op doel moet maar daar doe je Vermeer te kort mee dus wellicht vertrekken en Van der Hart als tweede doelman

13-08-2012 17:09

Heroisch +0

Vorig seizoen toen Vermeer geblesseerd was, heeft Cillissen m prima vervangen...FdB had hem inderdaad een ECHTE kans moeten geven na regelmatig blunderen van een altijd onrustige, drukzwaaiende Vermeer. Ik zeg niet dat Cillissen de nieuwe Casillas is maar hij had zeker een echte kans verdiend. Weet iemand een wedstrijd te noemen waarin vermeer een punt heeft gepakt ?

13-08-2012 17:02

bansie +0

Jij hebt echt het geheugen van een cornervlag.

13-08-2012 21:31

Heroisch +0

uuuh waar ging het ook al weer over ?
Je hebt gelijk... ik draafde iets door...hij heeft echt wel ergens een punt gepakt maar in mijn ogen er meer verloren..
Gezien het aantal reacties van mijn kant over dit onderwerp mooge het duidelijk zijn dat ik totaal geen Vermeer fan ben en dan heb ik het puur over zijn keeperskwaliteiten. Hij heeft zich idd nooit negatief uitgelaten over wie dan ook. Ook lange tijd op het 2e plan gestaan zonder morren ..Perfect ! Daarom vind ik m een perfecte backup...

13-08-2012 23:39

ajax19 +0

Je hebt in de voorbereiding gewoon te weinig indruk gemaakt. Dit heb ik vanaf de belangstelling in hem al gezegd, hij is gewoon geen supertalent. Hadden we beter met Sergio Padt en Warner Hahn kunnen doorgaan, die hebben tenminste dat beetje extra. En Vermeer zit bijna tegen zijn limiet aan, dus verkopen is het devies voor het volgende jaar.

13-08-2012 16:47

De scout +0

Jouw kans komt wel. Vermeer moet presteren anders kan hij gaan. punten pakken. Gisteren was hij naadje...

13-08-2012 16:25

Jeff +0

Haha dat is altijd makkelijk roepen! Als je geen 1e keeper bent geworden, dan heb je geen eerlijke kans gekregen, haha! Cillessen is gewoon een hele matige keeper, in Jong Ajax vaak genoeg bewezen. Deze jongen verwacht bij een eerlijke kans dus dat Vermeer er even uitgezet wordt en hij 10 wedstrijden mag spelen. Zo werkt het niet. Cillessen is t.o.v. Vermeer geen meerwaarde voor Ajax. Na deze uitspraken naar Jong Ajax zetten en Mickey van der Hart 2e doelman maken.

13-08-2012 15:57

Figo +0

Als je nu Vermeer niet kan verdringen als 1e keeper, zegt dat genoeg over zijn kwaliteiten.

13-08-2012 14:45

gusanito +5447

Er wordt in eens wel met modder gegooid in de media zeg. Gisteren Janssen nu Cillessen, valt me wel beetje tegen van die jongens.

13-08-2012 11:31

swabs +0

Hij is inderdaad rustig aan de bal maar in de wedstrijden dat hij onder lat stond toch regelmatig een foutje. Je weet dat je reserve kunt komen staan bij een topclub als Ajax. Dus niet piepen anders geef die zak geld met terugwerkende kracht maar terug die je elke maand netjes krijgt en zoek je heil maar ergens anders.

13-08-2012 10:47

ajaxminimax +5471

Ik vind cillessen een betere keeper als vermeer. Dat is ook het enige wat ik nooit van frank de boer heb gesnapt

13-08-2012 10:44

Tobias Sana +0

Ik vind dit de vreemdste beslissing van de Boer. Hij heeft deze jongen voor veel geld laten overkomen. Waardoor je verwacht dat hij de eerste keeper wordt.
Vermeer heeft veel geschutterd. Je zou verwachten dat dit de keuze voor de Boer wel makkelijk zou maken. En toch..

De Boer is een trainer die heel veel vertrouwen geeft aan de basis elf. Alleen wanneer iemand geblesseerd uitvalt en de vervanger structureel aantoont het veel beter te doen zal hij wisselen. Dus Cilessen komt er alleen in, als Vermeer een blessure oploopt. En nee, daar ga ik niet voor duimen.

13-08-2012 10:41

dennisindoor +127

tijd om vermeer te verkopen....

13-08-2012 10:40

robert R. +2

Inderdaad! Zet deze jongen erin. Clown vermeer gaat al liggen voordat de bal is geschoten

13-08-2012 10:20

Intec +0

en daarbij is hij met mee voetballen een zenuwe leijer..
jasper straalt veel meer rust uit..

13-08-2012 10:25

OdjePils +6320

Cillessen is waardeloos. Heeft op niks af een grote bek. Kans gehad en Vermeer heeft 'm gepakt. Jammer jongen!

13-08-2012 10:34

Heroisch +0

Dat is net het punt... Cillissen heeft ondanks diverse blunders van de puntenkostende Vermeer geen nooit een kans gehad

13-08-2012 10:40

OdjePils +6320

Dat zeg ik dus niet!

13-08-2012 17:01

Heroisch +0

weet ik...jij zegt dat Cillissen zijn kans niet heeft gepakt... Wanneer heeft ie een kans gehad dan ?

13-08-2012 17:05

Quicky +0

Proberen te verkopen. Geld vrij maken en een ervaren rot contracteren. Het werkt niet met twee ambitieuze keepers. Zonde van de centen en de ontwikkeling van Jasper.
Vermeer pakt overigens geen punten op dit moment!

13-08-2012 10:03

Heroisch +0

Niet alleen op dit moment.... duurt al meer dan 40 wedstrijden dat ie geen punten pakt

13-08-2012 10:55

brianajacied428 +0

Vorig jaar pakte Jantje en Toby de punten niet vermeer idd!

13-08-2012 14:52

oudzuid2 +7294

vond het inderdtijd al een hele vreemde transfer...

13-08-2012 09:33

TonyH +0

wou je verhoeven dan als 2e keeper? :P

13-08-2012 10:04

arigold +7870

Mag ik er nog aan toevoegen dat het eerste doelpunt van p$v ook de fout was van Vermeer...als je de 1e paal vrij laat moet je als keeper die natuurlijk wel afdekken! Die kopbal was eenvoudig te stoppen...

13-08-2012 09:31

KJHunter +0

Dat was een fout van Blind die weg liep om Toivonen te dekken... Waar hij te laat voor was....

13-08-2012 09:49

Daluniz10 +0

een keeper zet een spelers bij de palen en rekent erop dat hij daar blijft (tijdens het nemen van een corner). als de speler wegloopt bij de paal zoals blind deed, dan moet ie ook 100% zorgen dat de bal voor hem is. voor een keeper (die er niet op rekent dat zijn speler wegloopt) gaat het te snel om nog te kunnen reageren)

13-08-2012 14:09

JJood +0

Terecht dat je op de bank zit, Snap al niet wat Ajax in die Jasper zag. De wedstrijden die hij keepte bij Ajax, vond ik hem niet zo'n zekere indruk maken. Zonde van het geld, Verhoeven is niks minder dan Jaspertje :)

13-08-2012 09:30

bansie +0

Niet zeuren Cillissen. Dan had je moeten kiezen voor een club waar je zeker eerste keeper zou zijn. Bij Ajax weet je dat je concurrent heel goed is. En Vermeer is zo slecht nog niet als sommigen hier suggereren.

13-08-2012 09:22

Daluniz10 +0

deze jongetje... moet niet zoveel praatjes hebben. Als hij echt zoveel beter was dan had hij onder de lat gestaan.

13-08-2012 08:45

ajaxf4n +0

Je hebt deels gelijk, maar ik geloof Cillessen wel..
Vermeer maakt elke wedstrijd fouten en dan is het toch normaal om Cillessen een keer in de basis te zetten..
Maakt hij geen fout, nog een wedstrijd bekijken..

Ik weet 100 procent zeker dat Vermeer slechter is

13-08-2012 09:00

ajaxf4n +0

Je hebt deels gelijk, maar ik geloof Cillessen wel..
Vermeer maakt elke wedstrijd fouten en dan is het toch normaal om Cillessen een keer in de basis te zetten..
Maakt hij geen fout, nog een wedstrijd bekijken..

Ik weet 100 procent zeker dat Vermeer slechter is

13-08-2012 09:01

OdjePils +6320

Ze hebben allebei de helft gespeeld in de voorbereiding.... Dus hij zal zijn gelijk niet halen. Matige keeper

13-08-2012 10:37

omisom +1

niet mee eens daar Frank duidelijke keuzes heeft voor bepaalde spelers en deze absoluut niet laat vallen hoe slecht zo ook spelen.

13-08-2012 09:06

han23 +0

ja kijk maar naar blind

13-08-2012 12:45

Olle +35

Blind was niet best gisteren, maar zeker niet de slechtste..... Ik weet het niet maar volgens kwamen de 2 tegengoals toch echt van rechts.... Zowel Toby als Wiel lieten zich wel heel knullig piepelen.....

13-08-2012 15:19

aJaxppy +0

Vermeer ging gister weer te vroeg naar de grond.. maar pakte ook een wereldbal op 2-1... maar ik denk dat Cillsen beter is .. en een kans verdient

13-08-2012 08:41

Randy428 +3

Dit zat er natuurlijk dik in. Jasper is op een verkeerd moment gekomen. Als je Vermeer er nu uithaalt, maak je hem onverkoopbaar. Zet je nu Vermeer erin, dan staat Jasper weer een jaar langs de kant. Beide situaties zijn niet ideaal. Frank staat voor een behoorlijk dilemma.

Tussenoplossing is verkopen in de winterstop, maar dat lijkt me voor het team niet goed.

13-08-2012 08:31

Sualex +2

Nu kun je zien hoe geweldig Vermeers mentaliteit is.
Nooit zeuren in de media, bijtekenen als hij transfervrij is na een gewonnen jeugd EK terwijl hij clubs voor het uitkiezen had.
De verdediging laat ze wel makkelijk doorlopen. Waardoor hij wat onzeker werd. Maar zorgt wel met een geweldige redding dat het niet 1-3 werd.

13-08-2012 08:17

Heroisch +0

Zo geweldig was die redding niet... was een goeie redding maar zag er geweldig uit omdat ie weer naar de grond zakte..
Hoe lang houd FdB spelers de hand boven het hoofd...Vermeer heeft vorig seizoen punten gekost en de 1e 2 wedstrijden dit seizoen niet goed gekeept... Wordt tijd om deze jongen op de bank te zetten. Is als backup prima.
In de basis zie ik m geen punten pakken als ie zo doorgaat

13-08-2012 08:27

Hwb +1478

Die 1-1 mag je anders wel een beetje op z'n conto schrijven. Vermeer zat al op z'n kont toen Altidore nog moest schieten.

13-08-2012 09:18

nummer14 +4988

Zonde, 2 wedstrijden achter elkaar goals tegen en alweer 3 halve stiftjes omdat vermeer alweer op de grond ligt, geef mij cillessen maar

13-08-2012 08:00

Sjakie Wit +0

FdB doet veel goed, maar opstellingen maken moet ie nog leren. Serrero was gisteren om te janken en Janssen op de bank....
Vermeer kan het niveau gewoon niet aan. Cillessen heeft helemaal gelijk.

13-08-2012 08:18

mvdv +0

ik vond Serero de eerst helft heel erg goed gister, de tweede helft was hij totaal afwezig. Voor wat betreft Vermeer en Cillesen ben ik het met je eens.

13-08-2012 08:37

nummer14 +4988

Als ik heel eerlijk ben vond ik Toby ook verschrikkelijk, wat liet die zich voor lul zetten zeg door die Altidore. Je zou toch zeggen dat hij nu zonder Jan eens op moet gaan staan maar juist het tegenovergestelde lijkt te gebeuren...

13-08-2012 09:04

Hwb +1478

Geef zo'n jongen de tijd om in zo'n rol te groeien. Bij Heitinga, Vermaelen, Chivu en Vertonghen was het niet anders toen het voor het eerst zelf moesten gaan doen.
Tuurlijk zag hij er slecht uit bij Altidore, maar om op basis daarvan al te roepen dat hij tegenovergestelde lijkt te gaan gebeuren...

13-08-2012 09:16

flyingsoccer +1

Cillessen moet een eerlijke kans krijgen is rustiger en straalt meer rust uit. Vermeer zet zijn verdediging niet goed en maakt ze keer op keer onrustig.

Hoe dit nu weer gaat aflopen weten we niet er zijn spelers die nu maar al te graag weg willen bij Ajax en dat is wel zorgwekkend en een verkeerd signaal naar buiten. Je wordt gekocht om te spelen en niet de bank warm te houden.

13-08-2012 07:51

Liefhebber +1

Een hele domme aankoop geweest. We hebben al nauwelijks geld, een paar ton lijkt al teveel, maar we betaalden wel ff 4 miljoen voor een reservekeeper. Drama. Daarbij is Cillessen ook nog eens een matige keeper, zwaar overhypt in de tijd dat Vd Sar afscheid nam en we opeens n gebrek aan NLse keepers hadden. Bij Jong Ajax en id beker keept Cillessen ook allesbehalve overtuigend.
De Boer is n fantastische veldtrainer (hopelijk blijft hij nog jaren), maar van aankopen heeft hij weinig kaas gegeten. Nu zit je met een ontevreden en dure speler die het niveau niet heeft. Alles wat je niet wil.

13-08-2012 07:49

rickey +0

ik zie het liefst over 1 seizoen van der hart.

13-08-2012 07:40

brandevoort +0

Echt jammer hij is stukken beter van Vermeer !!! We moeten hem koesteren want je kunt aan alles zien dat hij een topkeeper in wording is , vergelijk hem maar met het een type van der Sar.
Hij doet tenminste niet van die gekke dingen.

13-08-2012 07:30

Sualex +2

Als je ziet hoe makkelijk sommige aanvallers door kunnen lopen dan kun je Vermeer niet zoveel verwijten. Ja dan wordt je wat onzeker dat is logisch.
Gisteren zorgt hij er wel voor dat het geen 1-3 wordt door die een-twee fantastisch te stoppen.

Cilessen daarentegen kreeg toch kansen in de voorbereiding en vorig seizoen de beker.
En iedere training wordt bekeken.
Je weet bij een topclub dat je je in korte momenten moet bewijzen. Of als er een blessure is.
Dat weet je voordat je er naartoe gaat. Je zal moeten vechten.

13-08-2012 07:17

Blankenburg +4

gewoon zonde om zo'n dure keeper op de bank te houden terwijl Vermeer echt niet beter is. Vermeer straalt enom veel onrust uit, staat als een trekpop met z'n armen te zwaaien en ligt al op de grond voordat de aanvaller bij hem is. Ook bij corners en hoge ballen erg kwetsbaar. Soms ziet het er spectaculair uit maar dit komt volgens mij omdat hij altijd verkeerd staat. De beste keepers zijn meestal keepers die het zo simpel mogelijk houden. Cillessen moet nu een kans krijgen of worden verhuurd.

13-08-2012 07:15

Heroisch +0

helemaal mee eens...Dat gekke armen zwaaien wordt ik niet goed van ...lijkt wel zo'n rodeoclown

13-08-2012 10:02

ambtenaar +23

Ben totaal nie gecharmeerd van vermeer, straalt onrust uit, hou me hart vast bij hoge ballen en gaat te snel liggen. Maar ben ook niet onder de indruk van cillisen, was een domme aankoop.

13-08-2012 07:10

rickey +0

waarom hebben ze hem gehaald als ze sergio padt en marco bizot hadden. padt keept nu geweldig in belgie

13-08-2012 06:20

Tinseltown +0

Er zijn meer jongens die hun stinkende best doen in de hoop te mogen spelen, maar het lijkt erop dat Frankie zijn favorieten heeft Blind en de Jong zijn hier een voorbeeld van, ze blijven gewoon staan. Blind zal en moet spelen en houdt Denswill en Dijks op de bank.Er gaan veel jongens weg, weinig komen erbij, als Frankie niet iedereen een gelijke kans geeft krijg je intern nog veel gezeik en zullen meer spelers hun ongenoegen uitten

13-08-2012 05:59

tonny +0

ja ben het met hem eens dan kan hij beter verkassen toch

13-08-2012 05:26

geronimo +4

Ajax heeft gewoon twee matige keepers .

13-08-2012 02:19

Mrger +0

Alweer wordt er onrust veroorzaakt door een gekochte speler.
Iedere weer weer dat gezeik.

13-08-2012 01:45

elpresidente +2

Wees blij dat je nog een redelijk salaris krijgt. Gewoon een miskoop 4 miljoen voor een matige keeper.

13-08-2012 01:41

AjaxDruten +1

Ik vind dat Cilessen ook de kans moet gaan krijgen, met name bij de eerste goal vandaag zag Vermeer er weer slecht uit, hij lag heel erg snel op de grond. Dat hij zijn onvrede uit vind ik juist een goed punt, dat betekend dat hij fanatiek is en heel graag wilt. De Boer moet beginnen met roteren, hopelijk is er geen blessure van Vermeer voor nodig dat Cilessen aan het keepen komt.

Daarnaast moet Ajax inderdaad wel zorgen dat het niveau van de selectie op pijl blijft. Het bericht van Assaidi die eerst aangeeft geld geen probleem te vinden maar dat het vervolgens wel een probleem wordt omdat hij er niet op vooruit zou gaan is een teken dat er nu misschien een beetje wordt doorgeslagen met het salaris plafond. Verder is een extra aanvaller leuk, maar een centrale verdediger en verdedigende mid zijn in mijn ogen belangrijker. Maher en Viergever als het even kan, beide spelers met veel potentie en dus mogelijkheden tot door verkoop. Dat geldt ook voor Assaidi.

13-08-2012 01:21

Professor +11194

hier kon je op wachten, is het niet op bestuurlijk niveau (moet er trouwens nog niet een algemeen directeur worden aangesteld) Dan is het wel in de selectie. vd Wiel uitte zijn onvrede al, janssen en nu Cillisen en de competitie is 1 wedstrijd onderweg. En ook de Boer roept mij veel te veel over salarissen en over spelers. Misschien is het verstandig om die perschef die Overmars op zijn vingers tikte ook even bij de technische staf en de spelers langs te laten gaan. Denk dat ajax behoefte heeft aan heel veel rust en wijsheid om te beginnen de komende twee en halve week (transfers afronden!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

13-08-2012 01:15

Suarez7 +0

Het wordt steeds onrustiger bij Ajax. Nu begint Cilessen zijn onvrede te uiten, daarvoor was het Janssen. En ook Anita deed een verzoek om Ajax te vragen of ze mee wilde werken aan een transfer. Ondertussen verlopen alle inkomende transfers meer dan moeizaam. Ik begin me steeds meer af te vragen hoe dit seizoen gaat verlopen. Het is mooi om te zien hoe de jeugd doorbreekt maar in de CL met dijks, fisher, lukoki ga je het niet redden terwijl Ajax niet bereidt is om of wat meer salaris neer te leggen voor de 'grotere' spelers of om een goede transfersom neer te leggen.. Ben erg benieuwd de aankomende dagen!

13-08-2012 01:15

Cello +52979 moderator

Ik volg je wel in je betoog. Ik kan ook niet begrijpen waarom je überhaupt iets van 4 miljoen neertelt voor een keeper die je nu naar het zich laat aanzien 2 jaar op de bank houdt.....

En als nu Vermeer zo geweldig speelt, de punten voor je team pakt???. Nou nee. Okay hij zal een enkele keer heus wel eens een punt gepakt hebben, maar in veel meer gevallen weet ik me voral vorig seizoen nog te herinneren kostte hij os punten. Ik denk alleen maar aan de wedstrijden tegen Utrecht en ADO om maar een paar te noemen.

Dat gezegd hebbende betekent het niet opeens dat Cillessen het wel zou hebben gedaan....maar vraag ik me wel af, wat er dan eerst moet gaan gebeuren kwa falen van Vermeer voordat Cillessen echt daadwerkelijk een kans krijgt??. Ik zou het niet weten....

Wat ik wel weet is dat Vermeer teleur stelt... ging tegen PSV al niet vrijuit (ookal was hij niet de enige), maar ook tegen AZ was hij niet goed en ging hij vooral bij de eerste goal al liggen nog voordat Altidore de trekker overhaalde.... hoe graag wil je de tegenstander uitnodigen om te scoren???.

13-08-2012 01:24

afca1985 +21452

Cillissen heeft echt dramatisch gekeept in de beker en Jong Ajax, dus als hij dat niveau ook heeft op de training is het vrij logisch dat Vermeer keept. Het is eerder een schande dat ze 4 mijloen voor een (in 1e instantie) reservekeeper hebben betaald.

13-08-2012 01:14

Maus86 +0

Nog een speler die niet tevreden is. Verhuren/verkopen maar. Dan maar 3 keepers uit de eigen jeugd. Snap zowieso niet dat hij ooit gehaald is, hoe verpruts je een talent. Bij ieder andere club was hij 1e keeper geweest en had zich al in de picture van oranje gespeeld.
Voortaan weer een oude ervaren doelman als 2e keep! Eentje die zich niet meer hoeft te bewijzen, maar graag belangrijk is voor ajax.

13-08-2012 01:12

ferrie +0

precies, geen dure 2e doelmannen aankopen en dan op de bank zetten.

13-08-2012 05:02

boye04 +0

Het maakt me helemaal niets uit wat deze man te melden heeft want ik ben van zowel hem als van Vermeer niet echt onder de indruk. Ik vind ze allebei maar matig. Ajax zou eens moeten gaan kijken bij Fc Basel. Daar loopt een zeer groot keeperstalent rond genaamd Yann Sommer. Geweldige keeper.

13-08-2012 01:11

Jaxxie +0

Haha ''de jeugd'' he.

En voor Cillissen welkom bij Ajax waar De Boer de baas is.

13-08-2012 01:15

BvD27 +0

Vind dat hij inderdaad een kans moet krijgen. Vermeer gaat, in mijn opzicht, erg snel naar de grond als er een tegenstander aankomt waardoor hij vaak wordt geklopt met stifjes en dergelijke.

Wie weet doet Cillessen het wel erg goed op dit moment en er is maar 1 manier om daar achter te komen..

13-08-2012 01:05

boye04 +0

Dan kan je Vermeer ook meteen opvegen en weggooien als je nu gaat wisselen.

13-08-2012 01:12
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.