BOSZ TEKENT DRIEJARIG CONTRACT BIJ AJAX

door JipVR 171

BOSZ TEKENT DRIEJARIG CONTRACT BIJ AJAX

door JipVR 171

Laatst geüpdatet

Peter Bosz wordt de nieuwe trainer van Ajax, dat meldt Maccabi Tel Aviv via de officiële kanalen. Bosz, die een driejarig contract heeft getekend in Amsterdam, laat weten dat hij deze kans niet aan zich voorbij kon laten gaan.

'Ik had geen plannen om naar Maccabi Tel Aviv te gaan en om vervolgens al na vijf maanden te vertrekken, maar ik heb de kans van mijn leven gekregen om Ajax te trainen', aldus de voormalig trainer van onder meer Vitesse.

Jordi Cruijff bedankt de trainer voor zijn bewezen diensten voor Maccabi Tel Aviv en wenst hem veel succes bij Ajax. 'We willen Bosz voor zijn bijdrage en leiderschap bedanken. Het is nooit makkelijk om een team halverwege het seizoen over te nemen, maar Peter heeft dat met gemak gedaan en pakte bijna de titel.'

'Peter is erg ambitieus en we vinden het jammer dat hij vertrekt', vervolgt Cruijff. 'Maar ik weet zeker dat iedereen binnen Maccabi Tel Aviv hem en assistent Hendrie Kruzen succes wenst als trainer bij AFC Ajax.'

Van der Sar
Commercieel directeur Edwin van der Sar laat op Ajax.nl weten verheugd te zijn met de komst van Bosz. 'Met Peter Bosz denken wij een trainer in huis te hebben gehaald die onze talentvolle selectie nog beter kan maken. De clubs die hij trainde speelden onder hem altijd technisch verzorgd en aanvallend voetbal en dat past bij Ajax. Peter is ervaren en heeft een duidelijke visie. Wij zijn erg tevreden met het feit dat hij naar Ajax komt.'

Lees meer over:
Plaats reactie

afca95 +1308

Totdat hij kampioen wordt met Ajax..

26-05-2016 13:03

3sterren +20205

Aanvankelijk was ik heel erg tegen zijn komst, maar hé wie ben ik om op voorhand al negatief te zijn over de nieuwe trainer van ons aller Ajax, zonder dat er ook maar één wedstrijd onder zijn gezag is gespeeld. Als Ajaxsupporter vind ik ’mijn cluppie’ nog altijd belangrijker dan de poppetjes...

Daarom heet ik Peter Bosz welkom in Mokum en wens hem een grandioze tijd met veel successen in de Arena, deze keer mét Ajax.

26-05-2016 09:59

Balgobind +1

De ondergang.. Lekker vol op de aanval in Europa ja right. Wat een drama nieuws!

26-05-2016 09:16

Ruud797 +0

Wel benieuwd wie 2e keeper gaat worden, Boer of Osana?

26-05-2016 00:26

Ajacied33 +36807

Buiten het feit dat Bosz van aanvallend voetbal houdt hoop ik ook dat ie op z'n tijd natuurlijk realistisch gaat voetballen, niet dat je tegen pak m beet Porto met 3 verdedigers gaat spelen. Wij zijn geen Heracles. Terwijl ik dit typ besef ik echt wel dat dat zeker niet gaat gebeuren. Bosz weet ook wel dat Ajax geen speeltuin is. Veel succes Bosz

25-05-2016 20:06

Ajacied33 +36807

Gisteren terug gekomen van vakantie en dan nu dit nieuws horen, geweldig. Welkom meneer Bosz bij de grootste club van NL en tevens ook de moeilijkste. Zijn voetbalideeen zijn geweldig, we gaan zeer zeker beter en mooier voetbal zien dan onder de Boer. Nu maar hopen dat Bosz een goed elftal neer kan zetten voor eind juli, de tijd vliegt

25-05-2016 20:03

carel romijn +3

Ook Peter Bosz zal ondervinden wat RVC bij AJAX betekend. Bobo,s zonder voetbal hart.

25-05-2016 19:13

ajaxinho +13

Veel succes Bosz!
Hopelijk BOSS in wording.

1.
4-3-3 met 2 creatieve middenvelders
Laat je adviseren door Jonk ;)

2.
Bazoer defensiever opstellen

3.
1 of 2 ervaren spelers kopen

De rest mag je zelf invullen :P

25-05-2016 18:27

AJAXZZZ +0

Peter Bosz over Johan Cruijff.

https://www.youtube.com/watch?v=8UGPaY_sIPo

25-05-2016 14:47

De Baarsjes +0

Niks ten nadele van Peter Bosz, maar waarom Dennis Bergkamp 2-3 jaar assistent maken om hem toch geen kans te geven als hoofdcoach ???? Ajax herbergt een aardige groep Ajax-supervoetballers (Cruyff, Van Basten, Bergkamp, Rijkaard, Litmanen, en nog een stuk of 20-30 die hier net onder komen) . Die moet je als club wel koesteren, want over 3 jaar heb je ze allemaal opgebruikt en heb je er geen één meer over. Net als 18 jaar tot 8 jaar geleden was de club ook zowat een schande voor de stad. Als het Bestuur niet uitkijkt is de club binnenkort weer eenzelfde bende. Stam weg, Jonk weg, De Boer weg, Bergkamp weg. Gaat hard zo. De meesten zie je nooit meer terug. Weg voetbal know-how en echte voetbal know-how is precies wat je nodig hebt.
Enne bovenal moet Ajax ook een aantal spelers van een jaar of 24-30 herbergen, willen ze nog een keer een Europese wedstrijd winnen. Hoef je geen voetbalkenner voor te zijn om dat te zien. Maar ja, met allemaal jonkies kun je je naam vestigen als trainer zonder een prijs te winnen, ...lekker makkelijk. Nogmaals niets tegen Peter Bosz, maar bestuurlijk is dit uiterst zwak. Had Peter Bosz dan eerst een echte clubman gemaakt door hem 2-3 jaar als assistent te nemen met uitzicht op de positie als hoofd-coach. Ook al wordt Peter Bosz een succes bij Ajax, op deze wijze zal vervolgens een flink gat vallen als hij vertrekt.
Anyway Peter : hopelijk wordt je de nieuwe Louis van Gaal. Succes !!!

25-05-2016 14:27

Stuyvesant +1453

Volgens mij heeft Bergkamp helemaal niet de ambitie om hoofdtrainer te worden. Die wil gewoon op de achtergrond werken.

25-05-2016 16:32

Willem Alexander +2

Verdomt, Willy is blij!

25-05-2016 14:02

afca95 +1308

Was de enige haalbare en geschikte kandidaat. Jordy Cruijff haalde hem niks voor niks naar Maccabi.
Bosz heeft de meeste ervaring van de kandidaten en de speelstijl ligt aardig bij wat Ajax wilt bereiken. We moeten er gewoon neutraal in gaan en Bosz de kans geven. Er zijn zo veel met een feyenooit verleden die zowel voor Ajax als voor Feyenooit hebben gespeeld aantal voorbeelden:

Johan Cruijff
Theo van Duivenbode
Jan Everse
Martin van Geel
Ruud Geels
Henk Groot
Wim Jansen
Ronald Koeman
John van Loen
Keje Molenaar
René Notten
Eddy Pieters Graafland
Johnny Rep
Arnold Scholten
Simon Tahamata
Peter van Vossen
Rob Witschge

Zie het gewoon zo, hij wilt gewoon Ajax voetbal spelen ;)

25-05-2016 13:34

ajaxinho +13

Top!

Bedankt!

25-05-2016 16:01

SjakieWolfs +3

Ik wil al die zielige beeldbuishooligans wel eens horen als Bosz wel een succes word. Dan zul je ze vast niet horen. Ik hoop dat het gaat lukken om Ajax weer sjwoeng te geven dat er weer oehs en aahs vanaf de tribunes te horen zijn. Ajax is samba en Bosz kan dat er wel weer in krijgen.

25-05-2016 13:09

A-west +5744

Veltman kan aan de bak, de tijd van tikkie terug Jaap is voorbij. Risicoloos geschuif en resultaat voetbal hebben we nu wel genoeg gezien. Ik heb vertrouwen in Bosz en ik hoop dat ze hem steunen, ook als het eens wat minder gaat.

25-05-2016 12:45

afca95 +1308

Ligt dat aan Veltman of omdat hij de bal niet kwijt kan...?

25-05-2016 13:34

HenryVakH1972 +1018

Dit is een zwarte dag

25-05-2016 10:30

Nabil +88

De lucht is blauw, Zeiker Henry kom maar gauw.

25-05-2016 13:04

yari +0

Lekker oprotten.

25-05-2016 21:31

Daantje Makkes +1

De rest is al aardig bezig om z'n reet te likken...

25-05-2016 10:26

Ajaxido +0

Hopen dat hij het aanvallende Ajax totaal systeemvoetbal weer aan de praat gaat krijgen. Dit is iets wat ik heel lang heb gemist bij Ajax. Niet alleen ik, maar een iedere supporter die Ajax een warm hart toedraagt.

25-05-2016 10:00

amberjari +0

Niet mijn eerste keus (die wilde ook niet) maar zal hem zeker steunen. Qua voetbal kunnen we er alleen maar op vooruit gaan, en de speelstijl is tenslotte waarom ik voor ajax ben.

Natuurlijk wil je ook winnen, maar als we dit seizoen kampioen geworden zouden zijn kon je daar (vind ik) nauwelijks trots op zijn.

Zal minder resultaatsgericht spelen dan Frank dus er is vast genoeg te genieten. Qua prijzen kunnen we misschien ook zwaar teleurgesteld worden maar ik ben in ieder geval blij met een frisse nieuwe start!

25-05-2016 08:52

Kupke +0

Bosz heeft net gezegd dat hij over 2 dagen in Nederland is om met Overmars over aankopen te praten.

25-05-2016 08:49

Hillie99 +0

Als hij maar niet met een blik vitesse spelers komt.
Ja traore en boni maar die komen niet .

Hoop alleen dat hij wel de juiste spelers (pittig karakter ) durft te halen. BIj vitesse kun je 4 wedstrijden op rij verliezen bij ajax niet dat zal hij moeten beseffen.

25-05-2016 09:42

WinstonWeed +2

Je moet hem wel heel erg onderschatten als je denkt dat ie dat zelfs niet beseft.

25-05-2016 09:56

PJK54 +1

Gefeliciteerd en welkom Peter ik hoop van harte dat je Ajax weer als Ajax laat voetballen met flitsend aanvallend voetbal. Ik hoop ook dat alle negatievelingen hem zeker tot de winterstop de tijd geven om het op te bouwen en dan pas oordelen over zijn kwaliteiten.
Nogmaals welkom en veel succes.

25-05-2016 08:37

Superjood410 +2

Mensen die hier roepen graag Andersen, Cerny en Muric te zien in Ajax1. Leren jullie dan niks van de laatste paar jaren? We halen het niet met jeugdigheid.
Cerny heeft van de drie het meeste talent en mag van mij op de bank zitten. Die gaat geen drie wedstrijden achter elkaar goed spelen hoor. Muric kan je verhuren en Andersen ook omdat er gewoon een goede rechtsbuiten moet staan. El Ghazi kan je dan verkopen, staat er al twee seizoenen en heeft op zijn doelpunten na nog nooit een keer een actie gemaakt waardoor ik van mijn stoel viel. Ajax heeft baat bij een gozer van 25/26 jaar die in de bloei van zijn carrière zit. Cerny in zijn schaduw op laten komen. Zelfde geldt voor de linkerkant nu Fischer weg is, gewoon een nieuwe halen die beter is dan Younes en ze vervolgens samen laten concurreren. Ook geldt dit voor het centrum, als Hoorn vertrekt gewoon een nieuw ervaren gozer halen waar Veltman en Riedewald veel van kunnen leren.

25-05-2016 08:35

Hillie99 +0

Fischer is ook geen linksbuiten dat was ooit een aanvallende middenvelder alleen de boer hield ervan om mensen op hun NIET natuurlijke plek te zetten.

25-05-2016 09:46

WyZynDeBeste +2

Mensen moeten niet vergeten dat hij een enorme Cruijff adept is en voor hem ook een seizoenskaart kocht bij Ajax. Via Cruijff heeft hij dus wel degelijk iets met Ajax.

25-05-2016 08:19

mcjc +2

Peter Bosz kennende, zullen spelers als Nouri,vdBeek,de Jong, Cerny en Muric zeker zijn voorkeur genieten. Dit kan best een leuk seizoen gaan worden.

25-05-2016 08:17

wladimir +3059

Dat denk ik ook. Wederom zonder prijzen, noch Europees succes, maar wel leuk voetbal.

25-05-2016 09:22

AFCA. +3283

Ik denk persoonlijk dat Bosz ajax helemaal kapot gaat maken. Die Feyenoorder gaat nu van binnen uit alles kapot maken. Hij gaat iedereen naar buiten werken en allemaal kakkies er neer zetten. Ook zal hij 532 gaan spelen. Alles om ajax af te breken. *sarcasme off*
Wat een overdreven gedoe van sommige hier zeg! Bosz gaat eindelijk ajax weer aanvallend voetbal laten spelen. Zoals ajax dat hoort te doen. Als Bosz echt een feyenoorder is, dan word je geen trainer van ajax.

25-05-2016 08:09

IBRHAHIMOVIC020 +0

Haha de eerste zinnen die ik las dacht ik echt wtf is dit er voor 1. Maar je heb gelijk man mensen moeten niet zo kinderachtig doen.

25-05-2016 09:01

DeVierdeSter +0

Peter Bosz is welkom, maar zoals ik al in mijn eerdere Posts aangaf, is dit niet voldoende. Er moeten nog wel een aantal spelers komen die het team kunnen dragen en sturen in het veld. We wisten als de Boer bleef dat er een aantal ervaren spelers zouden komen(als we de media mochten geloven). Nu is dat de vraag nog maar. Daarnaast komt miss een El Ghazi wel tot zijn recht onder Peter Bosz. Ben benieuwd hoe hij het gaat spelen met deze jongens en welke aankopen hij gaat doen.

25-05-2016 08:01

suitie +74

Over welke ervaren spelers praat je dan?

25-05-2016 11:59

AjaxfanRuben +223

Ik hoop ook dat we er af een toe weer een strakke counter uit kunnen gooien. Ook handig is je met 1-0 voor staat bijvoorbeeld, dan is er meer ruimte. De counters onder de Boer waren om te janken vind ik.

25-05-2016 07:38

ajaxamsterdam.1900 +0

yes.. aanvallend voetbal.

25-05-2016 07:29

Daneman +1387

Hopelijk heeft Bosz in de gaten dat als ajax wil groeien dat je enkele gearriveerde/ervaren/ spelers in het hart van het team nodig hebt. Guardado 100 interlands tegenover serero? Daar kan Serero alleen werklust tegenover zetten en veel te weinig taktiek, sluwheid leiderschap etc etc. graag 1 kanjer voor CVM positie zoals Poulsen en een verdediger met ervaring (zo'n 28 jaar?)
Kost wel wat maar kans is groot dat dat terugverdient kan worden.

25-05-2016 07:26

Eastwood +0

Peter Bosz is één van de laatste die met Johan Cruijff over voetbal heeft gepraat. En nu coach van Ajax. Bizar eigenlijk

25-05-2016 07:17

Superjood410 +2

Mooi toch!?

25-05-2016 08:27

Patajax +2383

Mooi. Denk op dit moment de beste keuze. En iedereen die riepen om van Gaal hebben geen verstand van voetbal

25-05-2016 07:11

Barric +771

Ben heel benieuwd. Mijn inziens een goede keuze en verwacht dan ook dat Ajax weer aantrekkelijk en attractief voetbal gaat spelen!!

25-05-2016 07:10

MosesD +14687

Welkom Peter Bosz!

25-05-2016 06:43

blava +2

Geen goede keuze. Ik ga niet al mijn berichten herhalen die ik in de afgelopen twee weken heb geschreven. Met Kruzen als assistant wordt het er ook niet beter op. Nu krijg je weer zo'n Vitesse clan bij Ajax. Zeer ongewenst. Ik hoop dat Bosz niet mee kan beslissen over nieuwe aankopen. Hij heeft daar geen talent voor.

25-05-2016 06:15

JesusZoonVanGod +5866

Een trainer die helemaal niet mee mag meebeslissen over transfers gaat dus niet werken. Een trainer heeft altijd een voorkeur voor spelers waar hij mee wil werken en heeft dat ook nodig om zijn visie uit te werken. Als het werkelijk zo zou zijn, dan is het huwelijk heel snel over. Kan de club waarschijnlijk ook een goed gespekte afkoopsom betalen.

25-05-2016 06:33

wdka +277

Begint je onderbuikje nu alweer te borrelen lieverd? Het orakel van AS heeft gesproken dames en heren, het wordt niks met petertje we kunnen wel weer Inpakken!

25-05-2016 06:34

blava +2

Leuke reactie. De tijd zal het leren. I beprek mijzelf tot feiten . Jij blijkbaar niet.

25-05-2016 06:40

wdka +277

Welke feiten?

25-05-2016 06:46

blava +2

Lees mijn eerdere posts. Zeker iets verkeerd gegeten gisterenavond?

25-05-2016 07:00

wdka +277

Volgens mij weet je niet wat het woord feit betekend. Dit zijn geen feiten maar subjectieve aannames en verre van objectief het tegenovergestelde van wat een feit is.

25-05-2016 07:08

IBRHAHIMOVIC020 +0

Volgens mij moet hij weer terug naar school:p

25-05-2016 09:03

gebruikersnaam +0

Waar baseer je op dat hij daar geen talent voor heeft? Bij Vitesse had hij vrijwel geen inspraak en mochten ze vanwege financial fairplay vrijwel geen spelers kopen dus het moest transfervrij zijn of erg goedkoop.Daarnaast is het lastig te bepalen wat je moet kopen als er eind augustus een sloot chelsea spelers jou kant op wordt gegooid enmaar je niet weet voor welke posities.

25-05-2016 07:03

wladimir +3059

Dude, hij is technisch directeur geweest bij Feyenoord. Dat cluppie is bijna failliet gegaan door zijn aankoopbeleid.

25-05-2016 09:24

Mokummerdam +3

Ik hoop dat Bosz, onze buitenspelers weer als buitenspelers laat spelen. Mannetje passeren, voorzet en lef.

25-05-2016 05:43

De_Realist +365

Iedereen die bij Bos wijst op zijn Feyenoord verleden is een armzalige ziel.

Hopelijk laat hij ons weer spannend voetballen.

25-05-2016 03:47

Leipeshitouwe +0

http://www.catenaccio.nl/met-bosz-keren-spelprincipes-cruijff-terug-in-de-arena/

In September hebben we al leukere wedstrijden gezien dan de afgelopen 3 seizoenen onder de Boer, op zeker.

25-05-2016 01:56

boye04 +0

Laten we Bosz gewoon het voordeel van twijfel geven. Niet meer naar het verleden kijken van deze man. Misschien lukt zijn spelopvatting alleen met betere spelers dan die hij had bij Heracles/Vitesse. Rijkaard degradeerde ten slotte ook met Sparta om het vervolgens geweldig te doen bij Barcelona.

25-05-2016 01:55

Sulejmanibesteaankoopooit +2

Ik ben benieuwd hoe dit voor ajax gaat uitpakken, ik hoop dat het saaie tikkie breed voetbal uit de selectie wordt gehaald en dat er mooi aanvallend voetbal wordt gespeeld.
Ook hoop ik dat de versterkingen binnen zijn voordat de voorrondes van de cl beginnen.

25-05-2016 01:42

Niels. +2226

Breaking deense televisie ; Nicolai Boilesen naar FC Nordsjaelland .

25-05-2016 01:36

TikkieTerugJaap +2

Ik zie helemaal niks op twitter?

25-05-2016 01:37

TikkieTerugJaap +2

Ff offtopic, wat vinden jullie van Lucas Piazon halen als vervanger voor Fischer? Heeft nog maar een 1 jarig contract en geen toekomst bij Chelsea, kan linksbuiten en op 10. Cerny en Muric zijn op rechts beide een stuk beter.

25-05-2016 01:02

3*stars*3 +23523

Wow, die gozer is in januari 22 geworden, dacht dat hij al 24 was ofzo...
Ja, Bosz kent hem goed en voordeel is dat hij ook kan strijden op linksbuiten met Younes omdat Fischer vertrekt en er geen back-up klaar staat maar voor positie op 10, heb je spelers als Sinkgraven, Andersen en talenten Nouri en, Frenkie.

Zat net trouwens op Wiki van Bosz en een grapjas is er heel snel bij;' Ajax maakte op 24 mei 2016 bekend dat Bosz per 1 juli 2016 Frank de Boer op zou volgen als hoofdtrainer van de club. Hij tekende hier voor drie seizoenen.[1]Hij ontvang 30 miljoen salaris'.

25-05-2016 01:08

Pettersson1963 +0

Zoals gewoonlijk lul je maar weer wat. Een trainer van Ajax die 10 miljoen € per seizoen gaat verdienen? Kijk even op de Wiki van Patricia Paay, daar staat ook een bericht dat ze haar voorgevel liet verbouwen voor het bedrag van 2 miljoen €.

25-05-2016 01:40

Leipeshitouwe +0

Hoeveel kosten die behandelingen bij je psychiater iedere week?

25-05-2016 01:47

3*stars*3 +23523

Hahahah, ach die wilt weer lange discussies uitlokken maar heeft moeite met begrijpend lezen...
Die wilt weer eens doorgaan en zuigen tot 2:48.
Ik doe niet mee en reageer niet eens meer op die man.

Geen energie aan hem verspillen want hij is het niet waard.
Nog een fijne avond ouwe! ;-)

25-05-2016 01:58

je +5

Leuk ha ha ha

25-05-2016 03:28

31xAjax +7969

Als hij er in slaagt om Ajax weer Ajaxvoetbal te laten spelen hoeft hij voor mij geen kampioen te worden en ben ik de vorige trainer zo vergeten.....

25-05-2016 00:50

3*stars*3 +23523

Elk fan wilt zijn club prijzen zien winnen maar als je bijv zag hoe we in 13/14 kampioen werden...
14/15 was helemaal om te janken en dan doet het helemaal niet pijn, om een andere club als kampioen te zien.

Er moet altijd een balans inzitten bij Ajax en dat wij in CL, tegenstanders ondersteboven gaan spelen is niet realistisch en dan is het begrijpelijk dat je wat kleine aanpassingen doet maar in Eredivisie moet Ajax gewoon kunnen domineren en niet angsthazen voetbal spelen zoals het laatste jaren geval was onder Frank.
Met wedstrijden waarin de 1e schot op doel van Heracles, in min 67 werd gevuurd...En dat in een thuiswedstrijd...

De titels bleven maar alles camoufleren bij een hoop Ajacieden maar deed mij gewoon pijn, om dan statistieken voorbij te zien komen en dat Ajax op een gegeven moment, zo behoudend was.
Hopelijk is het nu voorbij met pijnlijke artikels, over de drama statistieken!

http://www.soccernews.nl/news/301143/Opmerkelijk:_Tegenstanders_Ajax_schieten_meestal_nog_meer_op_goal_dan_de_titelhouder

http://www.ajaxtotaal.nl/nieuws/2016/02/03/statistieken-ajax-zelfde-als-vorig-seizoen-op-2-clubs-na-minste-doelpogingen/

25-05-2016 01:26

3*stars*3 +23523

Mooi dat merendeel blij is met Bosz als nieuwe man.
Dat hij verleden bij fey heeft, tja so be it.
Hij heeft langer in Arnhem rondgelopen.
Als jeugdspeler, speler in 1e elftal en als trainer.

Typisch een trainer die uitgaat van eigen kracht.
Liever met 6-2 winnen ipv "degelijk" 1-0 of 2-1.

Benieuwd naar zijn aankopen en er staan in jong Ajax ook wat spelers klaar, die zeker wat kunnen gaan toevoegen.

25-05-2016 00:36

Pettersson1963 +0

Wat een geneuzel weer. Bosz is zogenaamd de trainer die uitgaat van eigen kracht? Bosz kon vol op de aanval spelen bij Heracles en Vitesse omdat de lat daar niet al te hoog lag. Ik ben benieuwd of Bosz beter gaat presteren dan De Boer en wat betreft de aankopen van Bosz kun je het wel vergeten. Bosz vist in dezelfde vijver als De Boer.

25-05-2016 01:07

Leipeshitouwe +0

Ik heb de Boer nog nooit in Zuid Amerika zien vissen. Ohnee sorry omdat Ajax geen 3 miljoen netto per jaar betaalde aan een salaris kon de Boer bij jou niks fout doen.
Want ja gelijkspelen tegen de Graafschap lag natuurlijk aan de rvc hahaha

25-05-2016 01:34

Pettersson1963 +0

Nee, dat lag aan de spelers waar De Boer het mee moest doen. Hand op de knip houden en spelers opleiden was toch het motto van de RvC?

25-05-2016 01:48

Blankenburg +4

Volgens mij waren de wissels in die wedstrijd van een trainer die een totale black-out had

25-05-2016 06:51

..::Rootje::.. +676 moderator

Van de 156(!)gewonnen wedstrijden van alle competities bij Ajax heeft Fransiscus de Boer als hoofdtrainer er maar zeventien met 1-0 gewonnen, dat is een percentage van 26.52%
Negentien wedstrijden eindigden in 2-1. Dat is een percentage van 29.64%.

Velen van die wedstrijden zijn gewoon statistisch. Aangezien veel wedstrijden gewoon goed gespeeld werden, en er bijvoorbeeld een onterechte vrije trap werd gegeven aan de tegenpartij en de wedstrijd in 2-1 eindigde(Groningen uit, 2016). Ook heb je wedstrijden waarin er een penalty gemist werd, en de stand niet 3-1 werd, maar bij 2-1 bleef(Feijenoord thuis, 2016). En er waren ook wedstrijden bij waar Ajax kans op kans kreeg, maar er een onterechte goal viel aan de andere kant, en Ajax verder ging met kansen creeeren, maar dat de stand bij een terechte 2-1 bleef(Roda JC uit, 2012).

25-05-2016 01:27

boye04 +0

Ik nam je serieus tot je zei dat er 'in veel wedstrijden gewoon goed gespeeld werd'. HAHAHAHAHA. Nog nooit zoveel onzin gehoord. Jij hebt Ajax de afgelopen jaren zeker via Teletekst gevolgd of je lult iemand anders na.

25-05-2016 01:45

..::Rootje::.. +676 moderator

Ik wist niet dat je me kon horen. Knap!
Ja, ik heb Ajax een tijd via teletekst gevolgd. En nu? Mag ik financiëel niet krap zijn? Of denk jij, dat elke Ajaxfan een miljoen krijgt bij een aanschaf van een seizoenkaart?

25-05-2016 02:18

3*stars*3 +23523

Tot de 3e kampioenschap zaten er zeker leuke potjes bij maar kom op, vanaf 13/14 was het gewoon erg boring (Barca thuis was hoogtepunt) en vaak ook heel erg slecht, erg slecht!...Dat je dan vind dat er veel wedstrijden goed werd gespeeld, tja...

Na vertrek van Eriksen werd het helemaal matig/slecht qua spel.
Er is gewoon niet goed gezocht naar een juiste opvolger want ze kwamen met Duarte en seizoen 15/16 weer een seizoen zonder creativiteit op middenveld....

Ik heb iig laatste jaren niet kunnen genieten van Ajax maar jij gaf al eens aan dat je een Frank fan bent en dan is het moeilijk om objectiever te oordelen natuurlijk.

25-05-2016 01:55

..::Rootje::.. +676 moderator

Veel van die wedstrijden waren ook gewoon goed hoor.
En ja, 13/14 was on-Ajax, dat geef ik toe. Maar het is ook in die periode waarin veel van die minimale winstpartijen werden behaald.

'Vervanger' van Eriksen hadden ze in Daley Blind in mijn ogen. Die man was echt een revelatie op de 6-positie, en gaf echt goeie ballen en hield het middenveld draaiend. Je zag het ook meteen, dat de hele elftal inzakte toen Blind linksback ging spelen. Maar die hebben ze op de laatste dag voor het verstrijken van de transferwindow verkocht, en met klap op de vuurpijl ging Vermeer naar de aartsrivaal. Onvergeeflijke dingen!

En ik ben fan van Frank, als trainer, als speler en als mens, daar is geen ontkennen aan. Maar ik had je ook aangegeven, dat ik Blind en Van Gaal verdedigde tijdens de kwalificatiewedstrijden. Ik gaf toen ook aan, dat het merendeels aan de spelers zelf ligt. Ik verdedig Frank dus niet, omdat ik objectief ben.
En ook ik heb met open mond toegekeken hoor, begrijp me niet verkeerd. Hoe ze in 13/14 speelde, was gewoon een wereldwijde schande voor de naam Ajax. Gelukkig is die periode snel voorbij gegaan, en hebben we afgelopen seizoen weer wat kunnen genieten.

25-05-2016 02:16

godenzoon92 +4

Top! Welkom Peter, dat we samen maar veel prijzen met mooi voetbal mogen pakken! :)

25-05-2016 00:21

De Stift +7093

Ik denk toch dat wij allemaal het beeld moeten bijstellen dat de huidige leiding het plan Cruijff overboord hebben gegooid.

Als we teruggaan in de tijd, dan zien we het volgende. Cruijff kwam met een revolutie en kreeg extreem veel bijval van oud-voetballers. Waaronder Bergkamp, Jonk, De Boer, Overmars, Van der Sar, etc.

Uiteindelijk kregen deze mannen het dankzij Cruijff voor het zeggen. Jammer genoeg ontstond er een conflict tussen Jonk aan de ene kant en de overige Cruijff-adepten aan de andere kant.

Het is pijnlijk dat Cruijff zelf in dit conflict voor de kant van Jonk heeft gekozen. In hoeverre Cruijff zelf echt op de hoogte was van alle ins- en outs, weten we niet. Wat we nu wel weten, is dat Cruijff toen vooral bezig moet zijn geweest zijn ziekte en naderende einde. Dat hij zich terugtrok uit het conflict, weg van Ajax na het zoveelste gedoe, is ook niet helemaal vreemd gezien zijn situatie.

Dat Overmars en Bergkamp als overgebleven leden van het technisch hart dan juist voor een Cruijff-adept als opvolger van De Boer kiezen, zegt wat dat betreft wel wat. Zeker gezien de status van Van Gaal...

Volgens mij scharen jongens als Van der Sar, Overmars en bovenal Bergkamp zich volledig achter de visie van Cruijff. Hoe die visie in de praktijk echter moet worden ingevuld, dat is een heel ander verhaal.

Ook wat betreft De Boer bijvoorbeeld. Die is niet in staat gebleken om de visie van Cruijff in het spel van Ajax te laten terug keren. Dat wil echter niet zeggen dat hij het niet grotendeels eens was met de visie van Cruijff. Dat kan met de kwaliteiten van De Boer, zijn spelersgroep en waarschijnlijk een combinatie van beide te maken hebben.

Het is jammer dat iedereen nu redeneert vanuit een kampenstrijd. Je bent voor of tegen de visie van Cruijff. Volgens mij staan bij Ajax wat betreft de visie alle neuzen dezelfde kant op. Alleen is het zoeken naar de invulling.

Het is te hopen dat Bosz daarop het antwoord wel heeft. En ook dat hij de middelen krijgt die visie te verwezenlijken. Nu de trainer duidelijk is, zal het een spannende transferzomer worden. Wie vertrekt naast Boilesen en Fischer en komt erbij? En met name voor welke posities?

Want we kunnen allemaal wel een kwaliteitsinjectie willen, maar ja, als je voor tien miljoen of meer spelers gaat kopen, dan stagneert daarmee ook de doorstroom van de jeugd naar het eerste. En dat, dat is nu wel precies in strijd met de visie van Cruijff.

25-05-2016 00:21

Cello +52979 moderator

Mooi stukkie.
Je zou zomaar gelijk kunnen hebben wbt De Boer. Die zal heus wel achter de visie gestaan hebben, ja zelfs die visie hebben willen uitdragen.....echter is er een grote maarrrr.......
Je moet het ook maar in je hebben om het over te kunnen brengen. En dat laatste is hem niet echt gelukt. En ja.... wie weet, wie weet lukt het Bosz wel om het over te brengen.

25-05-2016 00:27

Arek Milik +598

Hmm, zou je zomaar gelijk kunnen hebben over Bergkamp. We weten allemaal wel dat de relatie Bergkamp - De Boer niet best was op de bank. Bergkamp wordt verwezen dat hij nooit wat zegt, terwijl de spelers met hem weglopen. Zou dat het dan zijn? Dat hij zich aan het verbijten is op de bank?

Maar dan nog snap ik niet dat hij niet alles op alles zette om Jonk binnen boort te houden. Hij kwam samen met Jonk en Cruijff binnen als de Cruijff-Revolutie. Overmars en Sar vertrouw ik nog steeds niet helemaal. Sar heeft Jonk ontslagen en Overmars moddert maar wat aan (vb. Tafel van Kees). Daarnaast ben ik zijn GAE-uitspraak niet vergeten "Ik heb niet zo'n speciale band met Ajax."

25-05-2016 00:45

WGM +0

Ik denk dat je het antwoord moet zoeken bij het feit dat veel mensen bij Ajax bezig zijn met positiebehoud in de organisatie. Dat lijkt me uiteindelijk de belangrijkste reden dat veel veranderingen worden tegengehouden, de nek omgedraaid of simpelweg teruggedraaid worden (zie Ladru). Veel, zo niet alle gebeurtenissen rond de sleutelposities bij Ajax in de laatste 5 jaar zijn een reflectie van dit gegeven vermoed ik.

Ik denk zelfs dat vd Sar en Overmars bijvoorbeeld best willen veranderen/innoveren, maar vooral zelf willen overleven en bovendien niet sterk genoeg zijn om het conservatisme bij Ajax te doorbreken. En dan helpt het niet als je ook nog een koppige en behoudende Frank de Boer naast je in de organisatie hebt. Het aanstellen van Cruijf-adept Bosz is dus positief. Maar: hij is als hoofdcoach natuurlijk veel meer een passant dan bijvoorbeeld een algemeen directeur of HJO, een daarmee is zijn aanstelling dus véél minder bedreigend en eerder te accepteren voor de conservatieve kliek binnen Ajax.

25-05-2016 10:31

TikkieTerugJaap +2

Ik hoop echt dat we nu eindelijk is gaan investeren.

25-05-2016 00:19

oersoep +0

En nu maar hopen dat ie niet in de war raakt omdat ie bij ajax werkt

25-05-2016 00:11

nightgoat +31193

The Bosz.

25-05-2016 00:03

Leipeshitouwe +0

Mooi dat een Cruijffiaan nu de kans krijgt in de Arena maar ik had ook graag een Cruijffiaan op de Toekomst gezien.
Daar lopen nu Ouali en Ladru rond.

25-05-2016 00:02

Pettersson1963 +0

Het interesseert mij totaal niet of Bosz een Cruyffiaan is. Het enige wat belangrijk is dat Ajax beter gaat voetballen.

25-05-2016 00:24

Leipeshitouwe +0

Nee dat weten we nu wel dat jij liever geen Cruijffianen ziet.

25-05-2016 00:45

Leipeshitouwe +0

Kruzen mee als assistent van Bosz.
Bergkamp gaat de cultuur bewaken vanuit de kantine van Laren.

24-05-2016 23:58

De Ajax Ziel +2

Goede coach, maar twijfel aan succes is reëel.

24-05-2016 23:57

Bobo het Konijn +0

Slechter dan de Boer? Wat schrijf je denigrerend met kampioenschapjes over de boer. De man die Ajax in het het gareel moest houden terwijl de club in brand stond. Laat bosz het eerst maar eens zien, winnen en mooi voetbal zien. In die volgorde.

25-05-2016 00:21

Pettersson1963 +0

geDaante schrijft wel vaker denigrerend over De Boer maar vergeet dat De Boer vier keer op rij kampioen van Nederland is geworden met een afgeroomd elftal.

25-05-2016 00:28

Leipeshitouwe +0

Ja lekker afgeroomd debiel.
Volgens mij heeft Frank meer dan 60 miljoen geinvesteerd in al die jaren.

25-05-2016 00:59

Pettersson1963 +0

Ach gut, gaan we schelden? De Boer mocht toch investeren van de RvC? Die 60 miljoen aan investeringen heeft de club nooit in problemen gebracht.

25-05-2016 01:19

Bobo het Konijn +0

Uiteindelijk gaat het natuurlijk on kwaliteit. Het evangelie van de heilige Johannes vertroebelt het zicht. Ik zeg altijd maar: als je niet schiet ken je niet scoren.

25-05-2016 08:59

OlavMokum +0

diezelfde bobo's door wie de club in brand stond zijn er nog steeds. dus 't wachten is op 't volgende brandje bij judas-slangenkuil bobo pluche club Ajax cq trainerskerhof Amsterdam...
ondanks dat ik Bosz geen slechte vind en het best gun, hoop ik dat t misgaat. net zo lang totdat men echt de lijn Cruijff gaat volgen IN DE GEHELE CLUB en alle judassen eruit geveegd worden... tot die tijd mag t lekker kapot gaan van mij..' sorry maar weiger dezelfde judassen te steunen die Wim en Johan hebben weggetreiterd... en als de club rattenvrij is komt de gedroomde kandidaat echttttt wel.. Frenkie!!!

25-05-2016 00:41

Bobo het Konijn +0

Welke visie? De grillen van jongkind? Cruijff heeft Ajax met zijn revolutie die meer ging over afrekening en rekening im de wanorde gestort. Dat voetbal was lang niet goed eens al vond ik het laatste jaar beter. Uiteindelijk gaat het over kwaliteit op het veld waar iedere trainer mee te maken heeft. Ajax moet winnen en mooi spelen. Daar zit niets tussen. Niet voor niets zoveel trainers verbrand. Bosz kan prachtig aanvallen met een subtopper waar een keer niet winnen niet erg is. Nu met Ajax.

25-05-2016 08:36

Freddy Al +11

Ga je mond spoelen man en bespaar ons je eeuwige negativisme!

25-05-2016 00:30

Freddy Al +11

Je komt niet aan mijn held, ik heb ,buiten hooguit Cruijff, geen held. Je bekijkt zaken te eenzijdig.
Frank de Boer heeft grote verdiensten voor Ajax gehad.
Dat eeuwige Jonk liedje wordt een mantra,en staat bol van aannames en verdachtmakingen gebaseerd op artikelen en uitspraken in de media maar niet op feiten.
Ook van de bovenstaande aannames klopt niets;Cruijff stond niet negatief tegenover de Boer en vice versa,Frank heeft helemaal geen beleid gemaakt maar was in zijn opvattingen meer resultaatgericht.
Je praat vaak namens betrokkenen waarbij je hun eigen woorden omdraait dus jij weet beter wat mensen eigenlijk denken,dat is arrogant en kortzichtig

26-05-2016 05:41

OlavMokum +0

praat namens jezelf Freddy Al met je 'ons'...geDaante komt altijd met goede argumenten en positieve ideeën, dus hou liever je waffel

25-05-2016 01:03

Freddy Al +11

Ik lees zelden argumenten wel vaak schofferingen gebaseerd op aannames als het gaat om de Boer.
Die verhalen over personen( Jonk,Overmars , v.,d Sar en ga zo maar even door )raken de waarheid niet eens.
Als het gaat om voetbal zelf vind ik dat hij wel een mening heeft en argumenten gebruikt waar je het mee eens bent of niet maar dat is prima.
Ons gebruik ik niet namens jou maar Ik maak zelf wel uit hoe ik reageer daar heb ik niemand voor nodig.

26-05-2016 05:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.