Bosz kiest voor Traoré, Younes en Sanchez

door BvdPloeg 70

Bosz kiest voor Traoré, Younes en Sanchez

door BvdPloeg 70

Laatst geüpdatet

Peter Bosz heeft voor de wedstrijd tegen FK Rostov weer een nieuwe opstelling in elkaar geknutseld. De coach kiest tegen de Russen voor een 4-3-3-systeem met Bertrand Traoré in de punt van de aanval. Amin Younes keert terug in de basis en Davinson Sanchez behoudt zijn plek centraal.

De basisplek van Sanchez gaat ten koste van Kenny Tete, die Joël Veltman op zijn positie terugziet. Anwar El Ghazi begint als rechtsbuiten, waardoor Kasper Dolberg en Mateo Cassierra op de bank plaatsnemen. Ondanks veel kritiek op het middenveld, houdt Bosz ook tegen Rostov vast aan Davy Klaassen, Riechedly Bazoer en Nemanja Gudelj.

Ook Daley Sinkgraven raakt zijn basisplaats kwijt, nu Younes weer fit is. Op de bank nemen verder Nick Viergever, Lasse Schöne en Diederik Boer plaats.

Opstelling Ajax: Cillessen; Veltman, Sánchez, Riedewald, Dijks, Bazoer, Klaassen, Gudelj, El Ghazi, Traoré, Younes
Wissels: Boer, Tete, Viergever, Schone, Cassierra, Dolberg, Sinkgraven.

Lees meer over:
Plaats reactie

KRD89 +56

Cilissen in de zwakte van dit team!!

16-08-2016 22:19

ram +7283

Altijd zéér opvallend: journalisten vragen altijd naar de bekende weg. "Waarom Veltman voor Tete?" en "Waarom Traoré?"

Waarom is er nooit iemand die vraagt: "Waar is je creativiteit en waarom stel je in godsnaam drie dezelfde types op, op je middenveld?!"
Serieus, ben ik nu degene die zo slim is, of zijn zij zo dom?

16-08-2016 20:25

didierajax020 +2

Zij zo dom, I guess. Vraag ik mij ook af. Nooit een vraag over creativiteit, wat juist DE brandende vraag is.

16-08-2016 20:26

Blankenburg +4

Ik denk dat de backs hoog moeten spelen en veel in balbezit komen. Daar is Veltman beter in. Tete is natuurlijk verreweg de betere verdediger.

16-08-2016 20:16

pablofranka +0

Gudlej, Klaassen en Bazoer, ik heb het te doen met onze arme aanvallers , dit word weer tikkie breed ............ het word weer een saaie wedstrijd met ontzettend weinig kansen.

16-08-2016 20:14

Hillie99 +0

Achterhoede ziet er op papier prima uit op dijks na..
Voorhoede ook, alleen dat middenveld man man
Aankoop van 6 miljoen banken tsja alshet moet. Bazoer grootste talent hopeloos uit vorm of de gedreven klaassen met scorend vermogen eruit nou zeg het maar.

16-08-2016 20:20

CPLP +0

Bazoer eruit, Riedewald op 6 en verdediging met tete, veltman, sanchez en dijks.

16-08-2016 20:25

CPLP +0

Elke wedstrijd heeft Ajax meer dan genoeg kansen. Dat het middenveld niet lekker loopt oke, maar het waren toch echt de aanvallers die de kansen niet afmaakte.

16-08-2016 20:24

Sterretje73 +5272

Kansen ? Ja zal best maar kan me tijden herinneren dat we 10 "zeker" kansen per wedstrijd kregen. Dat zijn er nu 5. De aanvoer vanaf het middenveld is gewoon nihil en dat is met alleen krachtvoetballers ook wel logisch. Traore maakt zijn eigen kansen dus dat is alvast een winstpunt maar Dolberg doet dat ook en houdt daarbij ook nog eens de bal voorin vast. De enige waar ik doodmoe van wordt is el Ghazi. Die maniertjes en die "oneman shows" zijn zo vreselijk irritant. Zo goed als hij debuteerde en zijn eerste wedstrijden speelde zo weinig effectief speelt hij nu al anderhalf seizoen. Dat is gewoon een hele zwakke schakel. Hoop dat Bosz hem aanpakt en weer op de grond krijgt.

16-08-2016 20:31

Aeter +6634

Precies en dan doen ze Muric weg. Snap jij het nog?

16-08-2016 20:34

Sterretje73 +5272

Nee anders dan dat er altijd zaken zijn die wij niet weten. Ik hoop echt dat Ghazi eindelijk laat zien waarom hij daar staat. Maar eerlijk...nog liever dat ze 16 miljoen voor hem krijgen en we nog zo'n type als Muric/Younes voor hem terug krijgen. Dan durft geen enkele tegenstander nog te voetballen. Nu kijken ze hoofdschuddend naar die rare draver op rechts :-s

16-08-2016 20:42

De Stift +7093

Inderdaad, logische opstelling. Telkens als ik die namen van de selectie zie, dan denk ik aan de enorme potentie van deze ploeg. Dan zie ik de wedstrijden en dan valt me op hoe ongelooflijk veel fouten er worden gemaakt in de passing. Het zijn de basale dingen die mis gaan. Hard over de grond een bal inspelen, een bal even vasthouden door de aanvallers, inspelen, kaatsen en door lopen voor de een twee of een driehoek. Het ontbreekt bij Ajax al jaren aan deze basale zaken. De basis van ons geliefde spel is in een hoog tempo de bal rondspelen. Vanuit dat tikken kunnen de buitenspelers dan acties maken, de middenvelders loopacties en steekpasses en de verdedigers diepte passes. Dat ligt niet zozeer aan individuele spelers, maar aan de techniek en spelinzicht van de ploeg. Desalniettemin vind ik ook dat Ajax met Gudelj, Bazoer en Klaassen met name lopers heeft. De briljante technicus met de actie en de steekpass ontbreekt. Een speler zoals Bergkamp, Litmanen, Sneyder, Van der Vaart of Eriksen. Echter hebben Van de
Beek, Sinkgraven en Nouri op mij ook nog niet de indruk gewekt dat ze dat nu kunnen... Een speler als Zyech kan dat misschien, maar aankopen uit het verleden hebben bewezen dat floreren bij een subtopper iets heel anders is dan het dirigeren van het middenveld van Ajax...

16-08-2016 20:13

mistermiyagi +7

Prima vooral een sterk middenveld, weinig creativiteit maar dat kan gebracht worden.

16-08-2016 20:08

Cabj +0

Eerst even wedstrijd afwachten! Heb ook twijfels over verdediging en middenveld. Younes en Traore in ieder geval wel, dat is top. Kenny niet te snel afschrijven vond ik vorig jaar de beste!

16-08-2016 20:06

Geronimo88 +0

Best mogelijke opstelling

16-08-2016 20:02

JCr14 +453

Zijn die coaches blind?
Het probleem zit hem vooral op het middenveld te weinig aansluiting naar voren. En niet creatief genoeg.

En elke keer als Dolberg speelt of Vd Beek doen ze het beter dan de rest op die positie. En elke keer worden ze de week erop weer de kop in gedrukt. Ook lekker voor het zelfvertrouwen.
Wat moeten ze nog meer doen dan goed spelen en beslissend zijn??

16-08-2016 19:59

EVH +8

Daarom moeten ze Klaassen voor de hoofdprijs verkopen. Dan kunnen Donny en Riedewald richting middenveld opschuiven. Die twee zijn een must, voor de toekomst.

16-08-2016 20:02

Minsc +1520

Riedewald is geen middenvelder.

16-08-2016 20:13

ram +7283

Jawel, je ziet het echt verkeerd. Op het middenveld is het een veldheer. Potentiële absolute wereldtop. Achterin doet hij redelijk mee, meer niet.

16-08-2016 20:28

Aeter +6634

Nee hij is de beste LCV, dus mooi op zijn plek laten, we hebben namelijk geen betere op die plek en meer dan genoeg verdedigende middenvelders. Altijd dat domme geneuzel. Hij kan ook doorschuiven en dan komt hij ook in de middenveld positie. Helder? Mooi.

16-08-2016 20:30

ram +7283

Kun je lekker cocky gaan doen maar je kraamt echt onzin uit. Over dom geneuzel gesproken zeg... Sanchez - Veltman is prima. Sanchez is veel meer verdediger dan Riedewald.

En nee, we hebben geen verdedigende middenvelders. We hebben Serero en Riedewald. Maar Serero is, geheel onlogisch, uit de gratie. Alleen Jairo dus. Van de Beek kan uitgroeien tot een goede '6' maar is meer een '8'. Gudelj en Bazoer als controleur moet je niet willen, dat zijn overduidelijke pure '8en'.

16-08-2016 20:35

EVH +8

Fijne selectie, zo op papier.
Opnieuw "beetje" niet-zo-creatief middenveld opnieuw.

We moeten Klaassen verpatsen in de winterstop voor de hoofdprijs zodat Riedewald definitief naar het middenveld kan. Dan moet Ajax daarna een hele goede verdediger aantrekken.

16-08-2016 19:59

JCr14 +453

Dus jij wil met Riedewald, Gudelj en Bazoer op het middenveld spelen??

Verkoop Gudelj dan!

16-08-2016 20:00

EVH +8

Nee. Ik wil dat Van den Beek en Riedewald op het middenveld terecht komen. Zal nog even duren maar dat moet wel.

Klaassen zit nu op een punt dat de buitenlandse clubs vet voor hem willen dokken. Ik ben niet zo kapot van Klaassen.

16-08-2016 20:04

mistermiyagi +7

Klaassen scoort alle doelpunten zo wat?

16-08-2016 20:08

Rsv +1

Ben benieuwd, opstelling stemt me niet direct gerust.

16-08-2016 19:59

de-Ajacied +8

Zonde dat Riedewald niet op 6 speelt ipv Bazoer die telkens verzaakt
Liever dan nog vd Beek

16-08-2016 19:58

Matts +2148

Beetje een rare opstelling. Dolberg is in vorm, die had ik juist laten staan. Tete is verdedigend de beste speler die we hebben (Sanchez nog te weinig gezien om over te kunnen oordelen), lijkt me geen overbodige luxe tegen een ploeg die dodelijk toeslaat bij de weinige kansen die ze krijgen. Bazoer is ook niet bijster goed in vorm; had Riedewald op dit moment liever op het middenveld gezien.

16-08-2016 19:57

Vak M +0

Dolberg had ik zeker laten staan. Wat Dijks in het elftal doet weet ik niet

16-08-2016 20:02

Matts +2148

Dijks kan wel voetballen hoor, is nu alleen echt hopeloos uit vorm. Ben bang dat hij een beetje hetzelfde krijgt als Van Rhijn onder De Boer: telkens door het ijs zakken omdat er geen echte concurrent is op zijn positie. Misschien moet er nog een goede stand-in linksback bij?

16-08-2016 20:09

Vak M +0

Ik heb dus ook liever Riedewald of desnoods Tete op die plek

16-08-2016 20:12

marcmarquez93 +0

donny op de tribune?

16-08-2016 19:57

EVH +8

Okay, nu gaat Tete never bijtekenen

16-08-2016 19:57

KRD89 +56

Of moet hij van overmars met een 10 spelen

16-08-2016 19:56

klopper +2

Tete wel slachtofferen en Gudelj en Bazoer niet? Niet zo wijs...

16-08-2016 19:55

A Kind of Magic +582

Bosz denkt dus dat het probleem hoofdzakelijk bij de backs licht. Verwacht dat de rechterkant nu stukken beter zal lopen.

Wat betreft het middenveld, laten we hopen dat het vandaag zal lopen, en anders sink erin.

16-08-2016 19:54

KRD89 +56

Waarom speelt hij niet met een 6???

16-08-2016 19:53

JCr14 +453

Als je backs toch moeten aanvallen zet dan Cerny rechtsback en Dekker linksback.

16-08-2016 19:51

Bargoens +0

Afschuwelijk kut middenveld, en dan Donny niet eens bij de selectie. Bosz is nog gekker dan Frank.

16-08-2016 19:50

Suhusu89 +0

Ik denk dat het echt veel scheelt voor het middenveld als de rechterflank niet zo mank is als afgelopen weken, waar Tete enorm stond te klooien.

16-08-2016 19:52

CPLP +0

Volgens de tekst zit hij op de bank. Ga daar ook maar gewoon vanuit.

16-08-2016 19:52

Suhusu89 +0

Heerlijk dat hij deze verdedigende keuze heeft gemaakt, precies wat ik eerder aangegeven en gehoopt heb!

16-08-2016 19:50

mas020 +0

In mijn optiek:
Tete-Sánchez-Veltman-dijks
Klaasesen-riedewald-Singraven
Traore-dolberg-younes

16-08-2016 19:49

CPLP +0

Op sinkgraven na prima opstelling. Sinkgraven heeft op het middenveld nog geen enkele goede wedstrijd gespeeld. Logisch dus dat Bosz hem daar nu niet neerzet.

16-08-2016 19:51

mas020 +0

Vond hem van t weekend best goed. Draait ten minste altijd direct open naar de goal van de tegenstander

16-08-2016 19:59

JCr14 +453

Er staat toch echt in de tekst dat Donny op de bank zit en niet op de tribune

16-08-2016 19:49

Shoto +0

Alle azujnzeikers, opbokken. Perfecte opstelling. Geen gelul en juichen met z'n allen. 4-0, bam. Case closed.

16-08-2016 19:48

Bargoens +0

Kan niet met deze middenvelders.

16-08-2016 19:51

Daniellieuwe020 +0

precies, eerst maar eens zien dan pas kan je oordelen

16-08-2016 20:03

mas020 +0

Ik snap hem niet. Waarom tete eruit!?

16-08-2016 19:48

CPLP +0

Opzich geen echte verrassingen. Had persoonlijk liever
Tete-Veltman-Sanchez-Dijks
Riedewald

Gezien.

16-08-2016 19:46

AFCA37 +12

Laten we nou ff afwachten aub....Ik geloof ook niet in dit middenveld...Maar Bosz, ziet ze elke dag, dus hij zal wel denken, dit het beste is....Bosz wil ook gewoon winnen hoor...Kom op Ajax!!!

16-08-2016 19:44

OntlastendeMiddenvelder +1987

Vleesch noch visch op deze manier. Onvoldoende creativiteit op het middenveld om aanvallend goed te zijn; te weinig aandacht voor verdediging om geen doelpunten tegen te krijgen. Kies dan óf voor iets solides, óf iets waarmee je aanvallend echt klappen kan uitdelen.

16-08-2016 19:44

BRAMHOUTEN +3813

Zet dan tete linksback ipv dijks, dan zou ik het jog begrijpen.

16-08-2016 19:44

BrandjeXL +81

Het gaat erom dat we aanvallend met de backs meer kunnen brengen. Dus om dan je minst goed voetballende back ook nog eens op links te zetten slaat echt helemaal nergens op.

16-08-2016 19:49

BRAMHOUTEN +3813

Tete kan beter voetballen als dijks. Dijks kan helemaal niks. Tete zijn voorzetten met zijn verkeerde been zojn beter als die van dijks met zijn goede been. Er komt werkelijk niks uit deze jongen. Voegt niks toe

16-08-2016 19:52

Suhusu89 +0

Dit is een grapje toch?

16-08-2016 19:53

BRAMHOUTEN +3813

Vind jij dijks iets toevoegen dan?

16-08-2016 19:57

Vak M +0

Eens over Dijks. En zijn Prima Donna gedrag is ook misplaatst

16-08-2016 19:59

AjaxBaggio +2

Wat een schijt opstelling

Traore op de plek van El Ghazi, Dolberg op de plek van Traore

En Sinkgraven op de plek van Gudelj. Denk dat Sinkgraven nog te kort komt op het middenveld.
Maar met 3 statische creatiefloze middenvelders kom je ook niet al te ver.

Daarnaast zie ik Riedewald het liefst op de 6.

Ach ja, een winnende coach heeft altijd gelijk. Dus als hij vandaag een nette uitslag neerzet, zal er weinig geklaag zijn.

Maar aan deze opstelling kan je zien dat Bosz het liever op safe speelt. En niet voor de beste oplossing kiest. Een beetje a la Frankie dus.

16-08-2016 19:44

fc Barcelona_ke +19255

Oh vd beek op tribune pff. Had schone moeten zijn. Of stond hij punt om verhuurd worden?

16-08-2016 19:43

Antje +0

Prima opstelling.

16-08-2016 19:42

Ajax4life16 +4

Riedewald en sanchez centraal.. Dat ging zaterdag echt vreselijk. Middenveld is kut. El ghazi zal wel weer niemand voorbij komen

16-08-2016 19:41

aarong +0

Kwam door de backs, middenveld en el ghazi ben ik het mee eens. Had liever Sinkgraven i.p.v. Gudelj gezien en Younes Dolberg Traore voorin

16-08-2016 19:46

CPLP +0

Sinkgraven heeft nog geen goede wedstrijd gespeeld op het middenveld. Op links doet hij het prima. Goede stand in voor Younes

16-08-2016 19:48

ram +7283

We gaan weer lekker houthakken.. Pfff.. Echt zonde dat Riedewald niet op zijn beste plek mag spelen en we 0,0 creativiteit opstellen. Ik dacht dat Bosz een voetballende trainer was maar dit is echt op z'n Feyenoords: lekker lomp rennen en vliegen.

16-08-2016 19:41

ajax4ever01 +13

Mooi zo ik heb er nu al zin in!!

16-08-2016 19:40

Sydsvdveen +0

Middenveld dan wel weer jammer

16-08-2016 19:39

Jarl1989 +4396

Donny/ sinkgraven voor Bazoer graag...

16-08-2016 19:39

BrandjeXL +81

hahahaha. En Gudelj gewoon laten staan en vd Beek is ook totaal geen creatieve speler dus vorm eens een eigen mening ipv iedereen maar na te praten.

16-08-2016 19:43
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.