Ajax laat na te winnen bij Celta de Vigo

door Bart Veenstra 816

Ajax laat na te winnen bij Celta de Vigo

door Bart Veenstra 816

Laatst geüpdatet

Ajax heeft op bezoek bij Celta de Vigo nagelaten zijn derde zege in de groepsfase van de Europa League te boeken. Tweemaal kwamen de Amsterdammers op voorsprong, maar telkens hield het de voorsprong niet lang vast. Met een 2-2 gelijkspel kan Ajax-trainer Peter Bosz dan ook niet helemaal tevreden zijn.

De eerste helft was rommelig van beide kanten. Ajax had weliswaar het meeste balbezit, maar tot echte kansen kwamen de Amsterdammers niet. Anderzijds had het van het nog slordigere Celta de Vigo ook weinig te dulden, waardoor er geen reden tot paniek was. Na een minuut of 22 kreeg Ajax de eerste echte kans van de wedstrijd en toen was het ook direct raak.

Na een mislukte corner van Celta de Vigo kreeg Kasper Dolberg de bal op het middenveld. Met een goede dieptepass wist hij Hakim Ziyech te bereiken, die vervolgens zijn tegenspeler omspeelde en vanaf de linkerkant de bal in het doel wist te schuiven.

Heel lang kon Ajax vervolgens niet genieten van zijn voorsprong. Een kleine tien minuten later kwam de bal per ongeluk op de hak van Andreu Fontas, waarna de bal in het doel viel. In het restant van de eerste helft bleef het slordig van beide kanten. Of het te maken had met het schoeisel of het veld valt te betwijfelen, maar feit is wel dat veel spelers erg makkelijk uitgleden op het veld.

Na rust gebeurde er in eerste instantie vrij weinig. Ajax combineerde af en toe prima, maar telkens was de eindpass net niet goed genoeg. Het gevolg daarvan was dat de ploeg van Bosz eigenlijk niet tot echte kansen wist te komen. Toch hing er constant het gevoel dat Ajax zeker een goede mogelijkheid had om te scoren en wellicht ook te winnen van Celta de Vigo.

Amin Younes, die eigenlijk totaal niet in de wedstrijd zat, kreeg rond minuut zeventig de bal aangespeeld van Nemanja Gudelj. De linkspoot ging op avontuur, trok naar binnen en schoot vervolgens op sublieme wijze de bal in de verre rechterhoek. Toch ging het een kwartier later alsnog mis voor Ajax. Invaller Fabian Orellana snelde langs Daley Sinkgraven, haalde vanaf de rechterkant met links uit en zag zijn schot in de verre linkerhoek belanden.

Omdat Standard Luik in eigen huis met 2-2 gelijkspeelde tegen Panathinaikos staat Ajax er nog altijd goed voor in groep G. Ajax staat na drie wedstrijden op zeven punten en gaat daarmee aan de leiding. Celta de Vigo staat tweede met vijf punten, terwijl nummer drie Standard Luik op twee punten staat. Nummer vier Panathinaikos staat nu op één punt.

Opstelling Celta de Vigo: Blanco; Planas, Gómez, Fontàs, Roncaglia; Sené, Hernández (Wass 77'), Radoja; Lemos (Orellana 63'), Guidetti (Rossi 73'), Sisto.
Wissels Celta de Vigo: Alvarez, Costas, Orellana, Wass, Jonny, Rossi, Cheikh.

Opstelling Ajax: Onana; Veltman, Sánchez, Viergever, Sinkgraven; Klaassen, Gudelj, Ziyech (Bazoer 77'); Traoré, Dolberg, Younes (Cassierra 77')
Wissels Ajax: Boer, Westermann, Dijks, Bazoer, Riedewald, El Ghazi, Cassierra.

Doelpunten:
0-1 Hakim Ziyech (22')
1-1 Andreu Fontas (29')
1-2 Amin Younes (71')
2-2 Fabian Orellana (82')

Gele kaarten:
Celta de Vigo:
-
Ajax:
Davinson Sanchez, Nemanja Gudelj, Joël Veltman, Daley Sinkgraven, Riechedly Bazoer.

Bijzonderheden:
- Diederik Boer is woensdag geblesseerd afgehaakt en vervangen door Stan van Bladeren. Of Boer alsnog op de bank kan zitten, is onduidelijk.
- Lasse Schöne is niet mee afgereisd met de selectie, de Deense international blijft geblesseerd achter in Amsterdam, net als Kenny Tete.

Lees meer over:
Plaats reactie

TheTruth +0

Ik weet echt niet welke idiote gedachten er omgingen in het hoofd van Bosz toen hij de opstelling aan het bedenken was, ik bedoel het niet verkeerd maar komop, wij kunnen toch iets veel beters opstellen? Sinkgraven kan wel op linksback maar om dat in Europa te doen? Hij mist gewoon duidelijk verdedigende kwaliteit. En dan zetten ze daar rechts naast Viergever, die kan het ook niet altijd opvangen als het fout gaat. En dan nog dat middenveld, we kunnen toch veel beter met Sinkgraven op het middenveld spelen dan met Klaassen en Gudelj naast elkaar? Of Riedewald op CDM?

21-10-2016 10:09

IamLegend +2

ziet er mooi uit. ajax overwinterd wel. ik besef steeds meer dat ik mijn ongelijk moet erkennen in petertje. en die marrokaan. die 2 doen het steeds beter

21-10-2016 06:55

Sup3rJ00d +0

Ik heb me mateloos geërgerd aan dat uitglijden dolberg had daar ook al last van tegen ado. Die eerste goal van barca tegen city gleed Fernando ook al uit. Tis toch wel een dingetje want zondag tegen ADO kon Dolberg intikken maar gleed die uit.

21-10-2016 03:45

OdjePils +6320

Younes is een rechtspoot!

21-10-2016 02:51

020ouwe +0

Echt bijna idereen zat niet in de wedstijd. Traore vond ik ook tegenvallen had meer van hem verwacht in dit soort wedstrijden. Sanchez vond ik de beste. Sinkgraven was ook redelijk bezig ondankst de 2-2 die viel.. Maargoed hij is geen geboren back denk ik dan maar. Qua resultaat is het redelijk goed. Maar als je de wedstrijd gezien heb weet je ook dat celta zwak voor de dag kwam. Hadden hier 3punten kunnen pakken. Volgende keer thuis afmaken en we zijn er (zo goed als)

21-10-2016 00:43

IamLegend +2

rare beleving heb je. totaal oneens met je wedstrijd analyse.

meer dan een gelijk spel zat er niet. en thuis kunnen ze nog wel eens verliezen vanwege de uitfluit publiek.

21-10-2016 06:58

020ouwe +0

Natuurlijk. Als je 2x op voorsprong komt tegen een zwak spelend celta en alsnog gelijk speelt, en dan zegt dat je wel die 3punten had kunnen pakken of moeten pakken dan is dat een ''rare beleving'' volgens jou in het artikel staat het ook bytheway..ik denk dat we inderdaad een totaal andere wedstrijd hebben gezien dan ja ;)

21-10-2016 19:28

rsvh88 +5479

Je ziet duidelijk watvoor verademing het is als Ajax met 2 creatieve spelers op het middenveld speelt. Met Gudelj vandaag is het toch statiger, en als je dan Ziyech wisselt voor Bazoer heb je weer dat betonnen middenveld wat echt verschrikkelijk is om aan te zien. Er moet een verbod komen op dat middenveld. We gingen de laatste minuten te ver naar achter hangen. Jammer, het was onnodig die 2-2

21-10-2016 00:33

JPC40 +3

gelijk spel is goed genoeg, natuurlijk was het mooier geweest als dit gewonnen was, waar ik van baal is de hoeveelheid gele kaarten, dat is onnodig die van Bazoer helemaal, zinloos tackel.

21-10-2016 00:27

JPC40 +3

Younes trap er eentje mooi doelpunt. 2-1

21-10-2016 00:02

Adam24 +39200

Wat een ontzettende matige pot. Vond Ajax slecht spelen, Celta was wellicht nog minder maar waren echt te hebben vandaag. Vind dat we verzuimd hebben om vandaag een zo goed als zekere ticket voor de knockout-fase te te behalen. En wat is Schone toch ontzettend belangrijk voor Ajax in balbezit. Totaal geen enkele opbouw gezien. Heel weinig aansluiting tussen de linies. Wel vond ik Ziyech goed spelen evenals Sinkgraven (die alleen niet helemaal vrij uit gaat bij de 2e goal).

20-10-2016 23:45

JPC40 +3

wat ik tot nu toe zie doen ze het prima, aangezien, iedereen bevreesd is voor elke spaanse club, weten ze stand te houden.

20-10-2016 23:59

JPC40 +3

mooie doelpunt trouwens in de eerste helft van Ziyech.

20-10-2016 23:38

JPC40 +3

Eerste helft van Ajax gezien, ik ga er vanuit dat dit gewoon gewonnen moet worden, maar wat een glijbaan is die veld.

20-10-2016 23:36

zivkabrimovic +261

ElGhazi Dolberg Traoré

Klaassen (c) Ziyech
Schone

Sinkgraven Riedewald Sanchez Tete

Onana

Speel met dit elftal zondag, en die drie punten zijn voor ons.

20-10-2016 23:26

Rommy +0

Davy Klaassen liep er weer Bij als Pipo de Clown......totaal geen inbreng !

20-10-2016 22:26

Luigi020Ajax +0

gelukkig is bosz realistish en niet zoals fdb ja dit ja dit we moesten dit doen en we kunnen alle wedstrijden winnen terwijl bosz zegt ik kan hier mee leven

20-10-2016 22:08

Toekomst1900 +2

Inspanning: 0. Resultaat: 7! Zat meer in, maar qua inspanning van beide teams is dit prima! Ajax heeft genoeg over voor zondag. Vond wel dat Bosz slecht wisselde. En ook Hennie Spijkerman had dat kunnen weten. Het middenveld van De Boer stond er weer het laatste kwartier. Geen middenvelder die in de bal kwam. Wat een verademing is het met Schone en Ziyech!! Sinkie goed vandaag. Goal tegen ongelukkig. Voorin was het slecht! Heel slecht..

De meest onbesproken man de laatste weken is Viergevertje! Maar ook vandaag wéér heel solide. Het ziet er soms niet uit, maar heel betrouwbaar achterin en zet het aardig neer!

20-10-2016 21:28

3*stars*3 +23523

Over Viergever sluit ik me bij jou aan.
Maar dat is ook makkelijker met een Colombiaanse rots naast je.
Guidetti droop af en zegt genoeg.

20-10-2016 21:30

Toekomst1900 +2

Ben ik ook weer met jou eens! Sanchez is natuurlijk geweldig. Beste aankoop sinds Suarez!!!

20-10-2016 21:32

3*stars*3 +23523

Sluit ik mij weer bij aan ;-)

20-10-2016 22:05

godezonensuper +1

Heel betrouwbaar, hij was alleen schuldig aan de 1e goal en moet het begrip "rugdekking" nog even leren, zie goal 2.
Maar verder heel solide...

20-10-2016 21:42

Toekomst1900 +2

Haha zoek jij ff een zondebok....

20-10-2016 21:48

stopperspil +11203

Dolberg raakt geen pepernoot meer..

20-10-2016 21:25

Onpartijdig +4438

behalve die actie bij de 0-1, tjongejonge wat straalde daar de klasse van af. Viel wel weer opvallend vaak

20-10-2016 21:27

Runnerlex +1751

zondag staat tie er...Let op...

20-10-2016 21:28

Ricoo +1

Je kan ook mindere wedstrijden spelen. Daarnaast goede rol bij de goal van Ziyech.

20-10-2016 21:58

insectenverdelg +23512

Maar laten we onze hele voorhouden even onder de loep nemen. Younes. 1 goede actie.(doelpunt) Traore (1 goede actie balletje richting Dolberg) Dolberg 1 goede actie (assist op Ziyech). Gelukkig komen er 2 doelpunten uit voort. maar 3 goede acties is wel erg mager hoor.

20-10-2016 22:03

Siemmie +2161

Klopt, snap ook niet waarom je zoveel minnetjes krijgt. Hij speelde toch ook kut vandaag? Afgelopen zondag ook trouwens.

20-10-2016 22:01

markplas +208

Ff oftopic kijk ff op facebook bij footballculture
Filmpje van maccabi in amsterdam

20-10-2016 21:24

ShowtimeAjax +0

Ik herhaal Tete ipv Veltman, Schone kan opzich wel zit veel voetbal in en haal in de winterstop aub Haps van az op of schuif een jeugdspeler voor op de linksback dankjewel....

20-10-2016 21:23

MNJ7 +8717

Haps halen lijkt mij de beste optie , speelt lekker aanvallend

20-10-2016 21:24

Onpartijdig +4438

welke jeugdspeler wil je doorschuiven op linksback?

20-10-2016 21:25

ShowtimeAjax +0

Dankerlui of Savastano mischien ??

20-10-2016 21:27

ShowtimeAjax +0

En niet te vergeten Viergever aub deruit en zet daar Riedewald. Die jonge vergeet dat zijn prioriteiten bij het verdedigen ligt en niet als A la Vertongen naar voren stomen als je het niet kan..

20-10-2016 21:26

fredajax +1137

Een goed Ajax had hier makkelijk kunnen winnen. Als Ajax ook maar in de buurt van het doel kwam deden de verdedigers het in hun broek. Maar ach niet verloren en op naar Zondag mannen.

20-10-2016 21:22

Multi +33350

Aardig resultaat, maar had toch meer ingezeten. Snap de wissel van Ziyech niet, want zodra hij gewisseld werd, was het middenveld weer veel te statisch. Gudelj zit toch echt te weinig voetbal in en ook Klaassen kan nog steeds niet de vorm van vorig jaar vinden.

Daarnaast vind ik het gek dat een Traore niet gewisseld werd, hij viel weer erg tegen. Je ziet gewoon aan die jongen dat die talent heeft, maar je hebt altijd het gevoel dat die op 70% speelt. Als je hem zag werken in de voorbereiding bij Chelsea, zag dat er echt anders uit. Misschien maar is een statement maken richting hem, door El Ghazi vaker te laten spelen.

20-10-2016 21:21

Whazzza +117

Ziyech werd juist daarom gespaard voor zondag denk ik

20-10-2016 21:23

Ajaxbrl +13857

thuis maken we t af

20-10-2016 21:21

MNJ7 +8717

Deze poule moet je 16 punten halen vooral voor die Europese punten 010 2e pisv 3e CL en AZ hopelijk 2e

20-10-2016 21:23

jackwolf +4

Times are changing . Verleden jaar hadden we deze pot kansloos verloren. Nu staan we bovenaan .

20-10-2016 21:21

Redrum +96213

Helemaal mee eens!

20-10-2016 21:22

..::Rootje::.. +676 moderator

Ik kijk liever naar het nu dan naar het verleden.

20-10-2016 21:30

Theo jan +3

wedstrijd niet gezien, vanwege werk.
terechte uitslag ?

20-10-2016 21:13

SjakieWolfs +3

Er had meer in gezeten, vooral in de eerste helft. Ajax vergat door te drukken na de 0-1. Maar goed 2-2 is een mooie uitslag in een uitwedstrijd. We staan nog steeds bovenaan in de groep, da's mooi.

20-10-2016 21:17

Theo jan +3

oke bedankt.

20-10-2016 21:17

EVH +8

Gelijkspel okay. Maar we spelen zo enorm veel beter dan voorgaande jaren.
Zodra Ziyech twee fatsoenlijke middenvelders naast zich krijgt gaat het echt interessant worden.

20-10-2016 21:13

Afcagauke95 +0

Gudelj was vandaag ondanks dat vele van jullie het misschien niet toegeven belangrijk / goed aanwezig bij balbezit tegenstander, hij heeft namelijk meermaals aanvallen onderschept of de bal snel weer terug veroverd, echter bij balbezit is hij idd de zwakkere.. Maar tegen een tegenstander als celta, is een wat meer verdedigende mid niet onbelangrijk

20-10-2016 21:10

3*stars*3 +23523

Wat Gudelj deed, kan Riedewald ook en hij houd tempo erin, in balbezit.
Verder is hij ook niet zo'n ego en dominant aanwezig, bij alle dode spelmomenten.

20-10-2016 21:20

Afcagauke95 +0

Ben ik zeker met je eens, maar riedewald schijnt niet voldoende te zijn volgens bosz.. Krijgt niet voor niks de voorkeur niet meer, eerst schone en nu gudelj die boven hem wordt gesteld..

20-10-2016 21:31

SjakieWolfs +3

Hij was niet slecht vandaag maar heb wel het idee dat er met Schöne er meer uitgehaald zou zijn. Ik ging er vanuit dat Riedewald zou spelen. Het verraste me dat Gudelj speelde.

20-10-2016 21:24

Onpartijdig +4438

Gudelj en Klaassen zijn niet goed genoeg samen, te weinig techniek, Gudelj loopt nooit vrij en Klaassen staat vaak te diep... dan mis je al 2 man op het middenveld die je aan moet kunnen spelen.

Maargoed, we staan 5 punten voor op de nummer 3. Als we thuis 4 punten pakken in twee wedstrijden moet Luik er 9 pakken. Ik zie het wel goed komen. Ik vond 2-2 ook niet zwaar onterecht, ookal hadden we meer konden doen met de ruimte. De verdedigende wissels waren laf trouwens.

20-10-2016 21:09

markplas +208

Laten die kakkies maar gauw achter komen

20-10-2016 21:09

Cello +52979 moderator

Vandaag maakt het me niet eens uit of ze winnen, zolang het maar een zware en uitputtende slag wordt, dan is het goed.....en wat pijntjes hier en daar zou ook wel uitkomen. Maar met winst van Feyenoord vanavond (voor NL voetbal in totaal ook niet verkeerd) zou ik ook wel tevreden zijn.

20-10-2016 21:14

EVH +8

Waarom??

Nederlandse clubs moeten winnen / punten pakken in Europa.

20-10-2016 21:16

Runnerlex +1751

ze nemen het niet serieus in rotje knor dirk op de bank..Alles voor zondag..

20-10-2016 21:19

JohanDerksen +0

FBI moet maar weer eens invallen bij de UEFA. De reden moeten we heel kort over zijn; De scheids floot pro-Celta de Vigo tegen Ajax.

20-10-2016 21:08

Ajacied1989 +350

Het is nu wel duidelijk: Gudelj en Klaassen op 1 middenveld kan gewoon niet. En zeker niet met Bazoer ipv Ziyech erbij. Voetballend zo armoedig.

20-10-2016 21:07

ElFlaco14 +1

Voor een team die op traag tempo op balbezit speelt en het liefst geen balverlies lijdt want balbezit is heilig, is 2-2 niet slecht.
Geen onvoorspeelbaarheid, geen diepte op internationaal niveau kom je je zelf tegen. Balbezit en breed passes is niet genoeg. Op naar zondag en hopelijk winnen we!

20-10-2016 21:07

JohnDylan +22503

Wat een onzin, onder Bosz speelt Ajax juist veel avontuurlijker en nemen ze veel meer risico's.

20-10-2016 21:10

Onpartijdig +4438

Laten we niet te dramatisch doen. Ajax kreeg ook niet zoveel kansen dat het veel meer dan 2 doelpunten verdiende. Gelijkspel is prima, jammer van de tegengoals. 5 punten los van de nummer 3 terwijl we nog twee thuiswedstrijden hebben.

20-10-2016 21:05

..::Rootje::.. +676 moderator

Normaal zou je op Europees gebied tevreden kunnen zijn met een gelijkspel op vreemde bodem, maar ik zit hier toch met een ontevreden gevoel, omdat een winst er weldegelijk inzat. Zeker na de 1-2 was er meer dan genoeg ruimte om er doorheen te komen en de wedstrijd definitief te beslissen, maar de spelers waren veel te traag in de opbouw of hadden de overzicht (helaas) niet.
Daarbij is de andere wedstrijd gelijk geëindigd en was je nu zo goed als geplaatst. Echt jammer, want er had meer ingezeten.

20-10-2016 21:04

Onpartijdig +4438

panathinaikos en dit celta, allebei thuis nog, dat moeten minimaal 4 punten zijn. Dan moet Standard alles winnen willen ze nog op doelsaldo over ons heenkomen. Zie ik niet gebeuren

20-10-2016 21:07

JohnDylan +22503

Thuis beide wedstrijden winnen en uit tegen Standard niet verliezen. Ajax heeft duidelijk de beste ploeg van deze poule en als ze de lijn omhoog blijven doorzetten kunnen ze dit seizoen ver komen.

20-10-2016 21:11

Onpartijdig +4438

Vind ik ook vooral als Celta ook uit tegen ons niet hun beste 11 neerzetten. Bij panathinaikos wel erg veel snelheid in de aanval, vooral op Ibarbo moeten we opletten.

20-10-2016 21:13

Runnerlex +1751

we worden gewoon eerste in de poule. ..

20-10-2016 21:14

..::Rootje::.. +676 moderator

Ik zeg niet dat de tegenstanders nog boven Ajax gaan eindigen. Daar vind ik dit Ajax sterk genoeg voor om dat niet toe te staan.
Het gaat meer om veilig zijn in de groep, zodat je niet met onnodige krachten gaat smijten. Want als je bij ronde 4 al geplaatste bent, haalt dat wat druk weg en hoef je je voor dat moment meer te focussen op de Eredivisie, dan op de Eredivisie en Europa League.

20-10-2016 21:25

3sterren +20205

Nog steeds ongeslagen aan kop in de EL, nit sjlekt...

20-10-2016 21:04

Onpartijdig +4438

Panathinaikos staat toch op 1 punt en Standaard staat stoch op 2 punten? Toch niet andersom?

20-10-2016 21:04

Onpartijdig +4438

foutje in de tekst

20-10-2016 21:06

Rsv +1

Er moeten wel absoluut afspraken gemaakt worden over het verdedigen van dode spelmomenten, dat schiet voorlopig ernstig te kort maar kan makkelijk voorkomen worden.

20-10-2016 21:04

Cello +52979 moderator

We hebben de winst laten lopen kun je wel zeggen. Maar goed.... die 2-2 was er wel één om in te lijsten. Fantastische goal, vrijwel onhoudbaar.

Dat gezegd hebbende hoeven we ook weer niet dramatisch te doen. Een gelijkspel in een europese uit-wedstrijd is helemaal niet zo slecht. Al helemaal niet uit bij een ploeg uit de Primera D. Wat zijn de stokpaardjes ook alweer van de heren bij VI?. We worden als Nederlandse clubs door clubs uit de 'grote' competitie's normaal gesproken weggetikt....ja toch?.
Het feit dat we teleurgesteld zijn, omdat we niet gewonnen hebben (van zo'n club uit één van de grote competitie's) is dan op zich al een overwinning op de vele criticasters te noemen.

Thuis, in Amsterdam, moet deze tegenstander gewoonweg te verslaan zijn. Lange neus trekkende naar de heren van VI.

20-10-2016 21:03

El-Dorado +6

spelen dan sowieso op een beter grasmat en hopen dat de arbitrage wel beter is! Schone ipv Gudelj.

20-10-2016 21:07

mickey2602 +4790

Bedenk dan wel dat Celta nu een aantal spelers gespaard hebben voor hun wedstrijd van a.s zondag. Dat zal je de volgende wedstrijd waarschijnlijk niet hebben dus dan wordt Celta toch wat sterker als ze nu waren. Maar dan alsnog moeten we ze pakken in de Arena.

20-10-2016 21:08

Ajacied1989 +350

We moeten nu niet gaan doen alsof Iago Aspas een soort niet te stoppen topper is. Op dit veld hadden ze misschien wel meer aan Guidetti, want elke bal waar snelheid achter zat was niet te houden. Dus Iago Aspas had het misschien nog wel moeilijker gehad.

20-10-2016 21:12

RyanBabbel +0

gigantisch goede sfeer : leo driessen gadverdamme al voor de wedstrijd begint

20-10-2016 21:03

NouriVandeBeek +7

Best knap dat we nog gelijkspelen. Van de voorste 6 was alleen Ziyech een voldoende waard. Sanchez en Viergever zijn lekker bezig als centrum.

20-10-2016 21:03

BrandjeXL +81

Hahaha Viergever lekker bezig. Is bij elke tegengoal betrokken. Vandaag bij de 1-1 staat hij aan de verkeerde kant te dekken en bij de 2-2 moet hij als lcv rugdekking geven aan Sibkgraven maar hij was kilometers uit de buurt.

20-10-2016 21:05

Ajacied1989 +350

Denk dat je eerder mag verwachten dat een middenvelder de naar binnen trekkende buitenspeler opvangt, niet een LCV. Die laat dan immers ruimte vallen waar de spits in duikt.

20-10-2016 21:09

BrandjeXL +81

Nee kerel. Wanneer er een aanval over onze rechterkant komt dan geeft rcv rugdekking en over de andere kant andersom.

20-10-2016 21:13

Ajacied1989 +350

Rugdekking geef je in iemands rug, deze ging voor Sinky langs. In een verdedigende stelling, waar we in stonden, is de linkercentrale middenvelder de aangewezen persoon om een naar binnen trekkende buitenspeler op te vangen. Zeker als het een linkermiddenvelder betreft die net is ingevallen en nog vol van energie is.

20-10-2016 21:15

Ajaxgek1980 +0

bah bah zeg, wat een kutveld was dat zeg. verschrikkelijk als Ajax zijnde om daarop te moeten spelen.
verder was het europees gezien een goede pot, jammer dat je hem niet wint, want had zeker gekund.
Bosz vond ik wat angstig wisselen, maar goed, we hadden het daar ook moeten vasthouden en misschien nog wel een 3-1 moeten maken op de counter

20-10-2016 21:00

mickey2602 +4790

Vantevoren zou ik getekend hebben voor een gelijkspel maar na gezien te hebben hoe Celta speelde hebben we hier 2 punten verloren.
Maar niet getreurd,we maken dat thuis af tegen Celta,alleen dan zullen ze waarschijnlijk wel met de sterkste opstelling komen in tegenstelling tot vandaag.
Wat ik een enorm pluspunt vind, je kan nu wel concluderen dat Sinkgraven ook tegen sterkere tegenstanders overeind blijft als linksback.

20-10-2016 21:00

Nab +0

Vind Viergever het gewoon prima doen. Tuurlijk is het geen Ajax speler, maar hij haalt zijn eigen niveau gewoon en heeft een prima instelling. Als ik dan Bazoer zie invallen en sjokken, Traore zo inspiratieloos zie spelen pff. Die heren hebben veel meer potentie...

20-10-2016 20:59

El-Dorado +6

Viergever juist een Ajax type! Ok, misschien komt ie te kort voor de top, maar tis wel een voetballende verdediger. Voor dit Ajax prima, daarnaast doet ie het heel behoorlijk.

20-10-2016 21:00

BrandjeXL +81

Viergever bij de 1-1 zeer zwak verdedigt en bij de 2-2 veel te ver weg bij Sinkgraven om rugdekking te geven en dan ga jij zeggen dat hij het prima doet. Neem daarbij de wedstrijd tegen Utrecht dan begint het met de week lachwekkender te worden dat hij speelt. Bazoer heb ik niks verkeerds zien eigenlijk. Traore moet inderdaad veel meer doen.

20-10-2016 21:03

oudzuid2 +7294

haha Derksen heeft Dolberg de hele wedstrijd niet gezien...

20-10-2016 20:59

El-Dorado +6

klopt, enige wat ik zat is liggend / zittend op de grond.

20-10-2016 21:01

godezonensuper +1

Dolberg heeft alleen maar op de grond gelegen.

20-10-2016 21:04

AjaciedForLive +74

Nou nou ze maken het veeel erger

20-10-2016 20:58

Stamstadam +0

Ja Johan. Ajax was een schande.. We staan eerste in de groep lul.

20-10-2016 20:58

Creative94 +0

Ik begin me steeds meer te irriteren aan Klaassen, als hij niet scoort heb je he-le-maal niks aan die man. Verdedigd niet actief, biedt zich nooit aan en loopt ook niet over het veld alsof hij er alles aan wil doen om te winnen.

Verder prima resultaat. Gelijkspelletje in de moeilijkste uitwedstrijd van de poule, mij hoor je niet klagen. Overigens wel verdiend gezien het spelbeeld.

20-10-2016 20:58

De_Realist +365

Dit is echt al bijna een jaar aan de hand met Klaassen, krijgt krediet omdat hij scoort maar zijn voetballende bijdrage is echt ruk.

20-10-2016 21:08

JohnDylan +22503

Sinkgraven voor de tweede wedstrijd op rij de beste speler van Ajax.

20-10-2016 20:58

Ajaxgek1980 +0

2de goal was sinkgraven zijn schuld hoor, maar idd, heeft prima gespeeld

20-10-2016 20:58

JohnDylan +22503

Inderdaad, maar hij was alsnog de beste speler van Ajax.

20-10-2016 21:04

Myers +3

Bazoer laat twee keer zijn man lopen met 10 meter er tussen. Bazoer faalt in die goal, niet Sinkgraven.

20-10-2016 21:05

mitchafca +0

moment van schieten had sinkgraven moeten handelen.

20-10-2016 21:07

wt4ajax +0

Zoals we van Bazoer gewend zijn toch!

20-10-2016 21:35

wt4ajax +0

Zoals we van Bazoer gewend zijn toch!

20-10-2016 21:35

@Maar7en +1580

Veldspel lijkt toch steeds wat beter te worden. Celta weg zetten qua voetbal is toch een goeie prestatie. Iets meer geluk en de drie punten waren verdiend mee naar huis gegaan. Hopelijk werden Ziyech en Younes gewisseld om ze te sparen voor zondag. Die wedstrijd is veel belangrijker.

20-10-2016 20:57

Rsv +1

Wel Celta B, Celta A was lastig geworden denk ik.

20-10-2016 21:00

Runnerlex +1751

denk het niet ...

20-10-2016 21:01

Rebi1968 +768

Beste man: Sanchez
Slechtste man: Younes. Maar een goede actie

20-10-2016 20:57

El-Dorado +6

Gudelj?!

Younes tenminste een goal, wat in EL / CL je direct een van de beste maakt.

20-10-2016 20:59

X-RaY +3

Traoré was de minste.

20-10-2016 20:59

AjaciedForLive +74

Het zat niet echt mee vandaag...

20-10-2016 20:57

El-Dorado +6

dancing on ice, gelukkig afgelopen zeg! wat een ergernis!

Gudelj mag voortaan als ballenjongen mee bij Jong Ajax.

2-2 oke, niet morren. hadden wel kunnen winnen als het middenveld goed stond.

nogmaals blij dat het afgelopen is, wat heb ik me rot zitten ergeren aan die glijpartijen!!! bah!

Sanchez blijft weer lekker dik voldoendes halen, geweldig!

Edit: in de ArenA pakken we ze! 120%

20-10-2016 20:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.