Ajax gelijk bij Heracles

door GH 410

Ajax gelijk bij Heracles

door GH 410

Laatst geüpdatet

OPNIEUW PUNTVERLIES - Opnieuw heeft Ajax twee dure punten laten liggen in de Eredivisie. De Amsterdammers laten Heracles Almelo zaterdagavond in blessuretijd langszij komen in een wedstrijd waar aanvankelijk niets aan de hand leek te zijn; het werd 3-3 in Almelo. Heracles begon met drie verdedigers en drie aanvallers gedurfd aan de wedstrijd. Achterin stonden ze zo 1 op 1 tegen de drie aanvallers van Ajax. Bosz zei dat dit de manier van spelen van Heracles is en dat hij benieuwd was naar de wedstrijd. Ajax begon met Babel op de bank, omdat Frank de Boer ook met een schuin ook vooruit keek naar het zware programma van de club.

Ajax kwam al in de 10de minuut op 1-0. Een inzet van Lasse Schøne werd uiteindelijk door Daan Rienstra achter Remco Pasveer gewerkt. Zo werd Ajax vroeg in de wedstrijd in het zadel geholpen door Heracles.

Binnen 25 minuten kwam Ajax ook op 2-0 toen opnieuw Schøne aan de aandacht van de verdedigers van Heracles ontsnapte en eenvoudig de 0-2 in kon schieten. Ajax kon daarna nog rustiger achterover leunen. De Amsterdammers kwamen in de eerste helft nauwelijks in de problemen. Er was geen vuiltje aan de lucht voor Ajax

Heracles werd wel de dominante ploeg en trok het spel naar zich toe. De wedstrijd speelde zich voornamelijk af op de helft van Ajax, dat ver inzakte. Wel bleef Ajax dreigend via de counter, maar met name de snelle Boerrigter speelde een matige eerste helft, hij leed veel balverlies waardoor Ajax niet gevaarlijk werd. Zo kroop de wedstrijd langzaam naar de rust toe en leidde Ajax comfortabel met 0-2 in Almelo.

Na rust begon Ajax, met Babel op de plek van de zwakke Boerrigter, iets dominanter aan de tweede helft. Het had meer balbezit dan in de fase voor rust , maar kansen creëren lukte Ajax niet. Overigens lukte dat Heracles ook niet waardoor de beginfase erg rustig verliep. Heracles was weinig balvast en Ajax hoefde niet zo nodig met de veilige voorsprong op het scorebord. Het oogde wat plichtmatig van Ajaxzijde.

Het bleef zo een vrij vlakke wedstrijd tot de 60ste minuut. Toen maakte Heracles ineens vanuit een scrimmage de aansluitingstreffer via Te Wierik, die van dichtbij hard de bal in het doel schoot (1-2). Heracles kwam meteen met twee wissels, Everton en Duarte werden vervangen door Luis Pedro en Vejinovic, vervolgens maakte Tobias Sana in de eerste de beste tegenaanval van Ajax de 1-3 voor Ajax.

Daarna ontbrandde het duel. Heracles ging feller spelen, want de ploeg moest opnieuw twee doelpunten goedmaken en daardoor kreeg Ajax voorin meer ruimte. Beide ploegen werden daardoor dreigender. Het spel golfde op en naar in deze fase.

Maar net als het lijkt dat Ajax de wedstrijd uit kon gaan spelen incasseerde de ploeg uit het niets een tegentreffer. Bruns schoot knap de tweede aansluitingstreffer van het duel binnen (2-3) omdat Vermeer de bal kort uitnam en Eriksen te makkelijk van de bal werd gezet. Zo kwam er toch nog een spannende slotfase aan.

Even leek Babel de wedstrijd te beslissen, maar hij stond buitenspel toen hij de bal inschoot die hij kreeg aangespeeld van De Jong. In de 88ste minuut redde Vermeer Ajax door snel uit zijn doel te komen en zo de inzet van Armenteros te pareren. Een minuut later maakte Ajax-huurling Geoffrey Castillion bijna nog de gelijkmaker, maar de lange spits schoot hard over. Heracles maakt aanspraak op meer en kreeg dat uiteindelijk ook; in de 90ste minuut kan Luis Pedro ongehinderd de 3-3 inschieten. De vreugde bij Heracles was groot en dat was terecht, want de ploeg maakte aanspraak op een punt. Ajax leed zo opnieuw puntverlies en dat had het volledig aan zichzelf te wijten.

Opstelling Ajax: Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind, Schøne (Fischer '83), Poulsen, Eriksen, Sana (De Sa '77), De Jong, Boerrigter (Babel '46).
Wissels: Cillessen, Veltman, Dijks, Ligeon, De Sa, Fischer, Babel.

Opstelling Heracles: Pasveer, Te Wierik, Rienstra, Dorda, Bruns, Quansah, Overtoom (Castillion '85), Duarte (Vejinovic '62), Gouriye, Armenteros, Everton (Luis Pedro 62').
Wissels: Castillion, Luis Pedro, Vejinovic.

Scoreverloop:
0-1 e.d. Rienstra '10
0-2 Schøne '24
1-2 Te Wierik '60
1-3 Sana '62
2-3 Bruns '80
3-3 Luis Pedro '90

Lees meer over:
Plaats reactie

suske +25

Het is nu Maandag nu knop om en de Focus op Manchester City. Over Heracles is genoeg gezegt. Ik zeg 2-1 voor Ajax!!

22-10-2012 09:15

nicholas87 +818

En Siem is weer een van de 3 laagst geklasseerde. Wat een verrassing!

21-10-2012 22:16

Jeroennajax +0

Er wordt nu weer gezegd dat er te weinig kwalitiet is, maar vergelijk dit eens met vorig jaar. Toen werd Theo Janssen tot op het bot afgezeken omdat hij zo slecht was, en er werd gezegd dat het een blunder was om de Zeeuw te laten gaan. Toch ging precies hetzelfde team, dat zogenaamd te weinig kwaliteit had, na de winterstop ineens wel draaien. Nu was het weer een fout om Janssen te laten gaan, omdat hij toch heel belangrijk was vorig seizoen. Ik weet zeker dat het huidige team na een tijdje ook beter gaat draaien. Ik ben het er wel mee eens dat er te veel bepalende spelers tegelijk zijn vertrokken, waardoor het weer even duurt voordat er een nieuw goed team staat.

21-10-2012 20:12

JariBergkamp +0

Er moeten drastische maatregelen genomen worden om dit elftal aan het voetballen te krijgen. Gisteren verdienden alleen Vermeer, Blind en Babel ons shirt. De rest was schandalig slecht. Tegen City maar hopen dat Enoh en Sulejmani kunnen spelen:
Vermeer, van Rhijn, Alderweireld, Denswil, Blind, Enoh, Boccara, De Jong, Lukoki, Babel, Sulejmani. Van Rhijn en Alderweireld zijn gewoonweg onmisbaar. Moisander moet even goed beseffen dat hij bij een topclub speelt en niet meer bij AZ, dus gooi Denswil maar voor de leeuwen. Poulsen heb ik altijd al een verschrikking voor ons voetbal gevonden, liever Enoh, die gaat voorop in de strijd. Bocarra is een kuitenbijtertje a la Anita, die kunnen we wel gebruiken tegen City. Ik twijfel nog tussen de Jong en Eriksen op het middenveld, maar geef de Jong het voordeel van de twijfel aangezien Eriksen gister de slechtste was. Aanvallend moeten we snelheid en durf op de flanken te hebben. Boerrigter probeert de laatste tijd door mensen heen te lopen ipv er omheen, dus daarvoor Sulejmani of Fischer en Sana is gewoon niet goed genoeg, Lukoki brengt meer dreiging. Babel is onomstreden voor mij. Eens kijken of we City zo kunnen verassen aangezien zij ook veel spelers zullen missen.

21-10-2012 16:45

leazi +0

psgay en veinoord hebben laten zien dat hun wel strijd willen leveren.
2-0 achter komen en met 2-3 winne zie ik dit team van ons niet flikken.

21-10-2012 16:29

Daneman +1387

Gelukkig, gaan steeds meer mensen inzien dat Theo laten gaan heel dom was. Kunnen we ons het moment tegen van Bommel nog herinneren. Typisch iets wat nou de meerderheid mist bij ajax. vechtlust en winnersmentaliteit

21-10-2012 16:12

weallloveajax +0

het ik weet het niet meer virus is weer toegeslagen !!
nu krijgen we weer een periode van matig tot slecht voetbal te zien van mensen die het doen voor grof geld.
ik ga er weer vanuit dat ook mijn geld voor as woensdag weer weggegooid is.
Maar ik hoop dat deze dip snel over is want de achterstand is alweer 5 punten en dat moeten we niet weer naar 13 punten zoal vorig jaar op laten lopen.
Zondag ckr winnen anders wordt mentale klap te groot.....

21-10-2012 15:48

AFCA19 +0

Soms verlang je terug naar die tijden dat ajaxspelers in een soort van flow terecht kwamen. Dat suarez elke wedstrijd scoorde of assists gaf, dat urby ineens alles raak schoot, dat siem elke bal in de kruising schoot. Tegenwoordig kunnen onze spelers niet 2 wedstrijden achter elkaar goed spelen. De ene wedstrijd is het ''Eriksen de baas is weer terug'' de volgende wedstrijd is ie betrokken bij een tegendoelpunt.

21-10-2012 15:23

Andre3000 +0

Wat natuurlijk ook iedereen ziet is dat Frank niet het vuur aan de schenen krijgt...niet echt...niet echt doorgezaagd wordt...en iedereen weet waarom. Frank staat altijd de pers te woord...ook toen hij aanvoerder van Oranje was. Dus je ziet dat ook al staat hij bullshit te verkopen om proberen een beetje diplomatiek over te komen...ze zullen m nooit afmaken bij een interview. Tja. Dat kan ie dan wel weer...maar voor de rest ontbreekt het hem aan de klasse om als toptrainer belangerijke beslissingen, en hervormingen door te voeren omdat het team niet loopt. Al het hele seizoen niet. En als we kijken wat wij in de afgelopen 2jaar hebben doorgemaakt aan progressie...nou...dan kan ik maar een handjevol wedstrijden opnemen...en dat is ook echt te weinig. Maar ja. Je wordt kampioen...met heeel erg veel geluk...dus is het stil...maar er zit geen progressie in het spel en in het team. Niets helaas. Ik denk dat iedereen dat ook wel ziet dat er geen concept achter het 1e team zit. Kan niet zo zijn dat je zoveel matige wedstrijden speelt en die paar wedstrijden dat je aardig speelt...alleen maar 10-20duren...en de rest is FC Knudde. Helaas maar waar!

21-10-2012 14:02

Bive +0

Ik mis Jan Vertonghen. Siem de Jong is toch absoluut geen waardige aanvoerder... Moisander is geen waardige opvolger...Er moet nog heel wat gebeuren.

21-10-2012 13:56

Andre3000 +0

Kijk jongens! We kunnen we allemaal roepen dat het bestuur het klote doet. Maar de verantwoordelijk ligt gewoon bij Frank. En die kan het niet aan. Het TH...er zijn zooooveeel verkeerde beslissingen genomen. Allemaal dingen die iedereen vergeet omdat we kampioen zijn geworden doordat de rest het liet afweten. Dat ga je dit seizoen echt niet meemaken. Let maar op. We kijken nu al tegen een achterstand op. Denk maar niet dat pisvee met die voorhoede en trainer het nu gaan laten liggen, En twente...ook zeker niet. En wat te denken van Vitesse. Ik neem aan dat Marc al bij Bony voor de deur staat met een topcontract zodat hij naar ons komt. Maar daar hoor je ook niks over...dus zal er wel weer niks gebeuren. En velen hebben het hier over een tussenjaar? Tussenjaar? We hebben het hier over Ajax! Niet Volendam ofzo? Waar blijven de goede aankopen en doorstromingen? En Siem? Nog steeds aanvoerder? Komop zeg! Verander dat ook eens Frank. Siem is geen leider op het veld en zeker niet buiten het veld. Zorg dat er versterking komt en keer het tij. Het gaat anders echt helemaal verkeerd. Dat ziet toch iedereen. Er is vanaf de oefenperiode nog geen goede wedstrijd gespeeld. Een hele wedstrijd...strijd/met een concept/inzet/mentaliteit/ajaxwaardig spel? Iedere keer is er wel een smoes! Waarom hoor ik die 2 mummies op de bank ook never nooit spreken. Die kunnen toch ook wel een keer een persmoment overnemen van Frank. Daar is toch het op 1 lijn staan principe voor. Laat je ook eens horen. Er is geen communicatie, en zolang Frank niet aan een meer ervaren en autoriteit verantwoording moet afleggen zal deze afglijdende lijn alleen maar doorgaan. Want er wordt niet doorgepakt! Jongens zien het niet. Er is geen leider, geen kwaliteit, geen gochme, geen inzet en geen ervaring om het tij te gaan keren. Haal een type Lerby en haal in godsnaam die Bony...als het weer niet te laat is. We hebben geen spits!!!! Ryan is geen spits! En zo kan ik nog wel ff doorgaan! Hoe denken we dat het woensdag zal gaan tegen Man City? Die komen omdat ze ook MOETEN WINNEN...nou...ik houd me hart alweer vast...Balotelli en companen gaan ons zo afmaken...dat we niet meer weten waar we het moeten zoeken. Let maar op!

21-10-2012 13:53

Dennis_Gijs12 +0

Blablabla....

22-10-2012 09:52

Andre3000 +0

blablablabladieblabla...Tja...die types heb je ook Dennis_Gijs12...pff! Als je niks te melden hebt...vermoei mij dan ook niet met zulke teksten!

22-10-2012 16:33

Dennis_Gijs12 +0

Ga je eens bezig houden met waar het echt om gaat snotneus en dat is niet structureel lopen te mekkeren wanneer het even tegenzit. Maar als 1 achter de club het TH en ook Johan Cruijff staan. Word kotsmisselijk van types zoals jij. Je staat nu als velen vooraan om je mening te geven want die zal er ook echt toe doen (niet dus). Maar staat ook weer vooraan de polonaise als Ajax weer kampioen word oftewel mooi weer supporter.

23-10-2012 12:18

Daneman +1387

goed geschreven. Maar in Frank heb ik wel vertrouwen. Alleen kader wat het bestuur schept is bagger:
- Waarom zo laat een vervanger voor Jan
- Waarom zo weinig geld uitgeven. De kans wordt dan aanmerkelijk groter dat er te weinig kwaliteit/ervaring binnenkomt. Een groot gedeelte van het geld van Jan had aangewend mogen worden voor versterking van de verdediging. Ook een gedeelte van het geld van Greg had je kunnen gebruiken voor een gericht aankoop voor de verdediging. Als het geld goed was gebruikt van greg en Jan had je er geen 3 om je oren gekregen tegen heracles. Moisander is een aardige verdediger, maar hij heeft ons al; veel punten gekost omdat hij wat mist; ballen/fysiek duelkracht en sluwheid.
De eerste goal tegen heracles was niet nodig. Was gewoon een heel moeilijke hoek. Dus volgens mij was er te lief ingegrepen/ kwestie van ervaring
die tweede goal was Vermeer zijn fout. Maar volgens mij een van zijn eerste van dit seizoen dus is te vergeven. De derde goal is er te slap verdedigd, meerdere verdedigers dekken op te grote afstand. En durven niet vol te dekken.

En wat ik ook erg vind is als Moisander iets overkomt of alderwereidl heb je gewoon 10 jaar te weinig ervaring in de verdediging. Dan is het echt een lachertje, nu ze allebei fit zijn is een een beetje een lachertje. GEBREK AAN BALLEN/LEIDERSCHAP/SLUWHEID achterin

22-10-2012 17:12

Dennis_Gijs12 +0

Ajax staat eindelijk in de zwarte cijfers mede door de CL inkomsten en de inkomsten van de transfers. Maar zouden ze dat weer gaan investeren in nieuwe spelers zijn de rode cijfers weer een feit. En dat is nou juist wat ze niet meer willen dus het is niet anders. Ben het met je eens dat er wat schort aan de kwaliteit in het elftal maar vind het vooral een mentale kwestie, kom op met nog 10 minuten te gaan een 1-3 voorsprong weggeven kan niet.

23-10-2012 12:24

Daneman +1387

Dan is de toekomst voor ajax heel somber! hoofdzakelijk veroorzaakt volgens mij door een te log apparaat/organisatie en een gebrek aan inzicht bij het bestuur. Dit kunnen die pareltjes uit scandinvaie dadelijk niet meer trekken. Als ajax goed geinvesteerd had was het goed mogelijk dat ze bij de eerste twee zouden eindigen. Die kans lijkt me nu uitgesloten, mede omdat psv en twente het minder zwaar hebben europees.
Dus dan verdien je aan dit jaar heel weinig. en zo kom je in een cirkel terecht.

23-10-2012 12:41

derby_aj +407

Jongens waar hebben we 't over, jezus!!! Kijken jullie wel dezelfde wedstrijden als mij ? Ajax speelt al weken slecht, en tegen Heracles was 't even bagger. Ook al win je daar, 't spel zag er in fases mooi uit, maar niet dat ze minuten lang mooi spel spelen. Ajax is een team; balbezit, van achter opbouwen, veel passes en snelle aanvallen. Nou van de 90 minuten doen ze dat hooguit 10 minuten. Sorry hoor, maar ik met alle plezier naar m'n clubbie, of ze verliezen of niet. Maar FdB doet zo streng op 't veld, maar volgens mij is hij in de kleedkamer de grootste pussy, kannie anders. Onze megatalent die door fucking de grootste europese clubs wordt gevolgd, speelt als een mietje. Waar gaat 't mis ?

21-10-2012 12:55

chrissy49 +2

Dit is gewoon weer erg teleurstellend, er zijn weinig woorden voor...

21-10-2012 12:28

suske +25

Weer veel reactie,s die geen hout snijden. Ajax gaf de wedstrijd weg door drie persoonlijke fouten en een blunder van Blom.

21-10-2012 11:00

Matts +2148

Van de grensrechter, kon Blom weinig aan doen.

21-10-2012 12:15

PietBon +2

Nu blijkt ook dat Frank de Boer het verkeerd inschatte met Theo Janssen. Die had gewoon de garantie moeten krijgen dat ie altijd speelt. Zo'n speler missen we nu heel erg. Poulsen kan dat niet en verder is er te weinig ervaring in deze selectie.

21-10-2012 10:40

jarenfan +5

mee eens,we missen een ervaren kracht voor de rust in het elftal.

21-10-2012 11:04

Daneman +1387

Helemaal mee eens; net zo'n gevalletje pantelic; Duidelijk van heel veel meerwaarde het laatste half jaar dat zij speelden. En dan toch wegdoen. Theo had je keihard kunnen gebruiken. Theo hoorde ook gewoon in de basis met wat ie het laatste half jaar heeft laten zien.

21-10-2012 12:21

Jowen +1

Ik word helemaal gek van deze wedstrijden. Als je helemaal van de mat wordt gespeeld is het natuurlijk zuur, maar dan heb je toch meer vrede met puntverlies. Dit is gewoon onnodig. We hebben al echt veel punten onnodig laten liggen.
Ik merk ook dat ik steeds meer billen zit te knijpen tijdens zo'n wedstrijd. Vroeger waren bijna alle potjes wel een zekerheidje, behalve tegen de top3. Nu kan iedereen van iedereen winnen, en heb ik ook niet het gevoel dat Ajax heel makkelijk de wedstrijd uitspeelt.
Het is alweer een inhaalrace geworden. Afgelopen twee jaar is gebleken dat het kan, maar we maken het ons zo wel heel moeilijk! .... Kom op Ajax!!!!

21-10-2012 09:50

Olle +35

Ik begin eigenlijk al een beetje te wennen aan dit soort wedstrijden. Zo gauw de tegenstander (maakt niet uit welke!)de beuk erin gooit, moeten ze het afleggen. Het zijn gewoon teveel lichtgewichten, die slecht tegen een beetje weerstand kunnen. Maar, erger, ik vrees dat de kwaliteit van deze spelersgroep schromelijk wordt overschat. Als je ziet hoe slecht ze ruimte benutten die er toch echt lag tegen Heracles.....echt verschrikkelijk! Juist daarom zit je met je billen te knijpen: ze spelen het gewoon niet slim, met een beetje gogme uit. Komt nog bij dat ze werkelijk alle duels op het middenveld verliezen zodat je de tegengoals ziet of voelt aankomen........ Ik neem aan dat je met "bijna alle potjes waren vroeger een zekerheidje" het toch wel over minimaal 10 jaar geleden hebt? Als je over 10 seizoenen lang alle uitwedstrijden naast mekaar legt en kijkt welke ze nou echt makkelijk hebben uitgespeeld.....kom je echt niet tot aan de 17!!!

21-10-2012 10:37

Daneman +1387

Nou weer mij visie.
Ik was blij dat JC kwam. JC vond het onder andere gewoon jammer dat er weinig sneijdertjes dorrbreken. Maar voor het doorbreken van talent moet het elftal in balans zijn met voldoende "mentoren". Voordat JC kwam werden er vele cruciale fouten gemaakt. Zoals Het team met pantelic wat toen de tweede helft van het seizoen goed draaide. Ook al was pantelic wat duurder, never change a winning team!
Nu zit er een nieuw bestuur. Wat er deze zomer en daarvoor is gebeurd aan aankopen en aanwinsten is dramatisch, en dat ligt hoofdzakelijk aan de beleidsmakers:
- Waarom zo verschrikkelijk laat een vervanger voor jan V gehaald?
- Waarom zijn er geen drie verdedigende toppers gehaald bij vertrek Jan V. en Greg? Ben geen fan van Moisander; en als Moisander iets overkomt heb je een belachlijk lichte verdediging. De verdediging kan talantvol zijn maar ontbeert ervaring, te veel jongkies. Ook in dit kader belachlijk dat vervanger voor Jan V zo laat kwam in verband met samenwerking op het veld, coaching
- Waarom zo bezuinigen. Met wat geluk is ajax kampioen geworden. Hierdoor komt er veel geld in het laatje. Waarom dan zo bezuinigen?

21-10-2012 09:42

Jaxxie +0

Leuk ik heb net een dienst van 11 uur achter elkaar gedraaid, kom ik thuis wil ik een beetje ontspannen zie je dit weer. Wat een hoerenbende ook is Ajax jaar in jaar uit toch ook man

21-10-2012 05:03

rickey +0

ik heb echt een hekel aan die kut instelling die de spelers hebben. Neem nou eriksen zo nonchalant en alderweireld heeft telkens commentaar op heel de selectie terwijl hij best naar zichzelf mag kijken we hebben echt een kut verdediging. Heb een beetje het gevoel dat alleen babel en poulsen echt vechten voor het team

21-10-2012 02:49

maruda +0

wie er ook in staat van deze selectie, het wordt gewoon niets. kwalitatief is deze selectie een groot drama. maar dat heeft niets met de coach te maken of de spelers zelf. de spelers kunnen gewoon het nivo niet aan van de nederlandse top, laat staan europees enigzins meedraaien.

dit is gewoon ontstaan in de zomer met het waanzinnige aan- en verkoopbeleid.

de boer kan geeen ijzer met handen breken. waarvoor hebben wij haast geen internationals meer in de selectie ? o ja, volgens de cruijff-volgers doet van gaal dit bewust om ajax een hak te zetten. ik hoop dat iedereen gisteren weer heeft kunnen zien dat het nog een godswonder is dat van rhijn wordt geselecteerd. en over vermeer zullen we maar even zwijgen denk ik zo., zie doelpunt 2 en 3.

en iedereen maar schelden op die spelers en de boer, maar het echte probleem speelt zich op iets hoger nivo af.

o ja, we moeten ons spiegelen aan barcelona hoor ik zo vaak, want die kant gaan we ook op volgens velen met deze bezielende leiding. even voor de goede orde, wij als club hadden al niet meer bestaan met de schulden die barcelona heeft en had na jarenlang financieel wanbeleid. de schuld van circa 350 miljoen is bijvoorbeeld dubbel zo groot als "koopploeg" real madrid. dit zijn feiten zo op de zoeken op internet over de financiele cijfers van real en barca. de suggestieve benadering van barcelona/cruijff moet maar eens afgelopen zijn voordat hij onze club ook ten gronde richt. maar ja het moet eerst te laat zijn voordat wij hier alles doorhebben.

na een paar 5 plaatsen zal iedereen toch wel wakker worden. hoop alleen niet dat we 5 jaar moeten wachten. van gaal is denk ik over 2 jaar al vrij........

21-10-2012 09:06

Daneman +1387

Juist! Ik heb het nog niet helemaal gelezen maar je hebt gelijk met het ligt niet aan de spelers maar aan het aankoop/aanwinsten beleid.

21-10-2012 09:28

PietBon +2

Eriksen kan echt niet meer, die kan het niveau van PEC Zwolle amper aan momenteel. Boerrigter komt nog geen molshoop voorbij en wat Siem de Jong een het doen is vraag ik me al weken af. Waar hij ook speelt het elke keer 3 keer niks. Neem wel m'n petje af voor Blind en Vermeer, die steken er wekelijks met kop en schouders bovenuit. Desalniettemin wanhoop ik nog niet want het seizoen is nog lang. Het zal de jaarlijkse herfstdip wel weer zijn. Die zijn we de laatste 2 seizoenen toch aardig goed doorgekomen als je bedenkt dat we 2 keer achter elkaar kampioen zijn geworden. Je ziet dat Twente en PSV ook niet top zijn, die gaan zeker meer punten verspelen. We moeten wel oppassen volgende week want tegen 010 zul je toch met een andere instelling het veld in moeten.

21-10-2012 10:22

eenstad31 +0

GOD GOD GODVERDEGODVERREDOMME hier ben ik ziek van

21-10-2012 01:33

stefan pluim +0

Hoe kan je in een wedstijd waarin bijna iedereen kut speelde nu zo afgeven op Poulsen,,Was de enige met Daley die iig inzet
toonde. De rest was mietje man. Hij gaf ook na de wedstrijd een groep Deense kinderen nog wat handtekeningen.
De rest, wat een drama. Dit was veruit de makkelijkste uitwedstrijd van het seizoen.
Bedankt dat wecwer 400 kilometer voor jan lul hebben gereden.
Heb me verdriet verdronken en hou me hard vast voor volgende week, voor het eert in 30 jaar,,.

21-10-2012 00:41

Intec +0

jongens lekker positief zien..
ik zij het begin van het seizoen nog..
en vanmiddag ook we hebben maar een middelmatige selectie..
ik ga er geen tijd meer voor vrij maken..

we missen op elke positie een betere speler..
jammer allemaal frank kan er helaas ook weinig aan doen..
er is gewoon weg geen goede selectie..

scouts doe je werk geef mij aub spelers als trabelsi en noem ze maar op..

stelletje mietjes wie er nu in staan op babel na

21-10-2012 00:02

brandevoort +0

Woensdag is het helemaal raak tegen City met deze instelling !! Maak je maar op voor een dikke jas.

20-10-2012 23:50

brandevoort +0

Wat een waardeloze spelers bah bah !! Wat een instelling en beleving pfffff om door de grond te zakken.

20-10-2012 23:48

derby_aj +407

Mensen zeggen; als ze winnen tegen City en in de Kuip, dan zijn we ineens allemaal vrolijk. Ik niet.. Jongens die gretig zijn en zich 100% geven, jongens die maybe niet de kwaliteit van een Ericksen hebben, maar zeker niet zo laks zijn als hem. Ik heb 't hierbij over jongens als, Lukoki, Boccara, Serrero, Enoh. De Jong Ericksen hebben 't aan hun zelf te dankn, je gaat me niet zeggen dat ze nu in een dip zitten. Champions L wacht niet op jou/jullie. En Blind mag iedereen uitschelden en wat dan ook, maar Blind is nog altijd beter dan Koppers, Dijks. Als Boilesen weer speelklaar is, ist ander verhaal.

20-10-2012 23:36

derby_aj +407

Mensen zeggen; als ze winnen tegen City en in de Kuip, dan zijn we ineens allemaal vrolijk. Ik niet.. Jongens die gretig zijn en zich 100% geven, jongens die maybe niet de kwaliteit van een Ericksen hebben, maar zeker niet zo laks zijn als hem. Ik heb 't hierbij over jongens als, Lukoki, Boccara, Serrero, Enoh. De Jong Ericksen hebben 't aan hun zelf te dankn, je gaat me niet zeggen dat ze nu in een dip zitten. Champions L wacht niet op jou/jullie. En Blind mag iedereen uitschelden en wat dan ook, maar Blind is nog altijd beter dan Koppers, Dijks. Als Boilesen weer speelklaar is, ist ander verhaal.

20-10-2012 23:31

Discordia +0

Laatste keer dat eeuwige middelmaat Siem De Jong werd gewisseld was uit tegen Utrecht, vanwege een blessure. Zelfs met gebroken been zou De Boer volgens mij nog proberen of Siem niet kan spelen. Hij is namelijk zo belangrijk voor het team, dat hebben we op 15 Mei kunnen zien.

20-10-2012 23:02

geronimo +4

Het wordt niets meer dit seizoen, hoop alleen dat we niet vernederd worden in rotterdam, endschede en eindhoven.

20-10-2012 22:54

nefit +0

kwalitei....................t

20-10-2012 22:33

nefit +0

De hele wereld ziet dat Eriksen en de Jong wekelijk falen maar worden er niet uit gehaald. Advocaat was er al klaar mee geweest.

20-10-2012 22:21

nefit +0

We varen een totaal verkeerde koers je hebt bikkelaars nodig en geen hakkespringers zoals de Jong en Eriksen

20-10-2012 22:08

Bjornzuindas +2

Toch knappe prestatie 9 miljoen winst en ook nog is 1 punt uit Almelo ,

Ja duidelijk geen investeringen nodig.

20-10-2012 22:06

elpresidente +2

Kan iemand me trouwens vertellen waarom Schone werd gewisseld, want ik was een paar keer afgeleid onder de wedstrijd? Lijkt me een vreemde actie om iemand die 2 goals heeft gemaakt te wisselen voor de immer en altijd spelende Siem de Jong. Die volgens mij ook geen bal goed heeft geraakt deze wedstrijd.

20-10-2012 22:05

nefit +0

dat doet hij al zo lang als hij bij Ajax speelt.

20-10-2012 22:06

Randy428 +3

Dat kun je zelf toch wel bedenken. Moet hij de prins eruit halen dan? Of ons eeuwige talent Eriksen? Nee joh. Die moeten altijd spelen, en die mag je dus ook Zeker niet wisselen.

20-10-2012 22:22

elpresidente +2

Nee tuurlijk niet, je gaat niet Prins Siem Wisselen dat zou een gotspe zijn maar was het echt nodig om te wisselen dan ? Hij had toch gewoon de vleugelspelers 1 op 1 kunnen wisselen en Prins Siem in de punt laten staan, daar doet hij nog de minste schade.

Ik vroeg omdat misschien Schone geblesseerd was of zo of moe. Tja ik weet het niet vond het nogal vreemd dat de maker van 2 goals word gewisseld.

20-10-2012 22:26

Randy428 +3

Misschien zag FdB in dat Schöne belangrijk was, en hij hem graag tegen ManCity ook in wil zetten, omdat we daar nog rete veel kans maken op overwinteren in de CL. /sarcastische modus uit.

20-10-2012 23:13

ajaxf4n +0

We winnen woensdag van ManCity met uitstekende spelers als Eriksen en steunpilaren als Poulsen en De Jong,, vooral die laatste,die ontzettend veel werk verricht voor Ajax op het middenveld///sarcastische modus aan!!

20-10-2012 23:29

Randy428 +3

Over Poulsen ben ik over het algemeen niet ontevreden, alleen deze wedstrijd was hij erg slecht. Verder was hij in de wedstrijden die hij tot nu toe gespeeld heeft mijns inziens steeds een van de betere. Hij ruimde veel op en verrichte veel werk.

De Jong, Eriksen, Boerrighter waren overuidelijk de slechtsten vandaag.

20-10-2012 23:34

ajaxf4n +0

Boerrigter moeten we maar gauw verkopen
Die gozer is het voetbal helemaal kwijt
Eriksen heeft gewoon vertrouwen nodig
De jong moet gewoon opbouten zonder pardon,,vuile lambal,, en dat draagt de aanvoerdersband van Ajax,,hahah what a shame!!

20-10-2012 23:38

elpresidente +2

De boer moet gewoon terug naar de begin opstelling van het seizoen met positiespel op het middenveld al is dat lastig met Serero geblesseerd maar poulsen is te verdedigend en gecombineerd met de trage de jong is dat hele snelle voetbal verdwenen. Siem de jong zo ver mogelijk van het middenveld houden. is het niet in de spits dan op de bank. Voor de rest gewoon rustig blijven. Maar niet weer 4 maanden vasthouden aan iets wat niet werkt zoals vorig jaar met Jansen als Dm want dat kost gewoon veel te veel punten.

Boerrigter links en Sana rechts renderen beide totaal niet. maar vooral Boerrigter speelt nu al 5 of 6 wedstrijden zo verschrikkelijk slecht maar frank doet net alsof hij de enige linksbuiten is die we hebben. Sana , babel, Fisher en Sulejmani kunnen er allemaal spelen maar elke keer zitten we te kijken naar die houten klaas met zijn pruillip.

20-10-2012 21:56

vakMforever +294

Zie de realiteit nu eens onder ogen...dit Ajax komt zoveel te kort dat het bijna zielig begint te worden.
Wij hebben geen leiders in de ploeg en een autist als captain. Ik begrijp de kritiek op FdB niet....dacht je nou werkelijk dat Frank niet een paar GOEIE vervangers wilde hebben voor het vertrek van Vertonghen, vd Wiel, Anita, Janssen, Ooijer, Hamlap, Ozbiliz...? Wij zijn vorig jaar en het jaar daarvoor de niet-terechte kampioen geworden en nu komen onze tekortkomingen keihard bloot te liggen. Dit gaat helemaal fout boys

20-10-2012 21:55

nefit +0

dit word een rampjaar,en cruiff gaat dat ook niet veranderen.

20-10-2012 22:04

nefit +0

De Boer krijg wel steeds meer mijn twijfels of hij de juiste trainer is.

20-10-2012 21:47

huubafca +0

ze hadden dit natuurlijk nooit mogen weggeven,maar in de eredivisie al 23 wedstrijden ofzo ongeslagen,al dat gezeik weer hier,het is en blijft de eredivisie de ontknopping is in maart en april,we lopen achter dat is al jaren zo en aan het eind staan we er gewoon bij!!!FORZA AJAX niks aan de hand volgende week die kakkerlakken oprollen en dan schreeuwt iedereen weer we worden kampioen!!

20-10-2012 21:46

Discordia +0

Fijn dat jij weer heb genoten vanavond, ik niet.

20-10-2012 22:57

nefit +0

Geen kwaliteit en kwaliteit kan je ook niet maken dat heb je of niet.

20-10-2012 21:39

realist +0

als iemand tegen mijn kan zeggen dat die kut deen van die eriksen kan voetballen dan heeft ie nog nooit zelf voetbal gespeeld en dan zijn er nog bij dat we hem moeten beschermen da ie 20 is wat een lulkoek

20-10-2012 21:32

jm93 +0

Ik kan dat tegen je zeggen en volgens mij de hele voetbalwereld, want zo'n beetje elke top club wilt hem hebben (tenmiste die berichten zie ik hier wel 3 keer per week voorbij komen).

Als je als 20 jarige al de vedette van je club en je land bent, kan je volgens mij wel voetballen

20-10-2012 21:34

realist +0

weet je wat verkopen dan en heel snel want op het eind van dit jaar willen ze hem niet meer

20-10-2012 21:38

jm93 +0

Gaat dan lastig worden, aangezien je hem pas aan het einde van dit jaar kan gaan verkopen..

20-10-2012 21:39

realist +0

weet je wat verkopen dan en heel snel want op het eind van dit jaar willen ze hem niet meer

20-10-2012 21:41

Cello +52979 moderator

Correctie.
Eindhoven staat vóór tegen de Tilburgers.
Dan staan we nu na 9 wedstrijden al 4 punten achter op PSV, 4 punten achter op Vitesse en als Twente niet wint en gelijk blijft 5 punten achter op de Tukkers.

Als we volgende week met dit zooitje ongeregeld van ons punten verspelen tegen Feyenoord.... dan ben ik bang dat het wonder van de laatste 2 jaar er toch echt dit jaar niet gaat komen....
Wint Feyenoord morgen, komen zij langszij bij ons en gaan die er vol op klappen tegen onze baby's.

20-10-2012 21:30

Randy428 +3

Het staat al weer 3-2 bij die boertjes. Dan de tukkertjes nog weer even de 1-2 maken, en Vitesse staat al dik voor, en Ajax mag weer tegen een flink puntverschil aankijken. Alles aan onszelf te danken. Goed man, dat nieuwe beleid. We moeten geduld hebben. Als de winst maar geboekt wordt en we financieel gezond zijn. Dat is immers het belangrijkste bij Ajax NV.

20-10-2012 21:30

ajax783 +0

ach ik ga me nu niet druk maken, we liggen in de winter gewoon weer ver achter, om vervolgens na de winter weer helemaal terug te komen. 3x is scheepsrecht

20-10-2012 21:28

ajaxf4n +0

PSV op voorsprong
Respect voor de lampjes
Die weten tenminste wel wat ze moeten doen!

20-10-2012 21:28

jm93 +0

Respect? knap hoor 3-2 winnen van een verlamd elftal

20-10-2012 21:29

ajaxf4n +0

Met een 2-0 achterstand ja
Anders sodomieter opfso

20-10-2012 21:30

jm93 +0

Het enigste team waar je respect voor kunt hebben is Willem 2, die gasten hebben zich helemaal leeggevochten, maar los van dat vind ik het niet knap dat je thuis van zo'n team wint, ook niet als je 0-2 achter stond

20-10-2012 21:32

ajaxf4n +0

Nounou PSV komt tenminste nog voor
Onze wijven hadden hem verloren met een 2-0 achterstand

20-10-2012 21:33

nefit +0

die gaan gewoon kampioen worden,en wij zakken nog verder weg.

20-10-2012 21:36

mickey2602 +4790

Wilde net zeggen,daar heb ik geen respect voor.Als je thuis tegen willemII al met 2-0 achter komt dan is het logisch dat je dat wil ombuigen en ook doet.
Momenteel staan we nog steeds op 5 punten van de koploper en dat is nog te overzien,met dank aan Roda en Twente,dat dan weer wel.

20-10-2012 21:39

Professor +11190

Dit elftal is gewoon heel middelmatig en daar zullen we mee moeten leven. Sommige van jullie doen dit al en zijn heel gauw tevreden, die vinden bijv de laatste tijd, o.a. Blind, Lukoki, Sana, Vermeer en Poulsen goed spelen. Dit zijn zeer matige spelers en echt niet ajax 1 waardig. Afgelopen zomer hebben ze met vd Wiel, Anita en Verthongen (hoeveel wordt hij wel niet gemist) 3 basisspelers laten gaan en wat is er voor teruggehaald? Moisander voor de basis en voor de rest alleen maar spelers met het oog op de toekomst maar ook spelers die voor heel weinig te krijgen waren en waarvan het absoluut niet zeker is dat ze ajax beter maken, Sana, Schone, Hoessen en Boccara (waar is hij gebleven na zijn veelbelovende inval beurt). Natuurlijk is er een hoop puin geruimd maar voor een nederlandse topclub met een begroting van 100 miljoen is het moeilijk aan je supporters uit te leggen dat dit een overgangsjaar is. En is er enige zekerheid dat we volgend jaar weer top zijn NEE dan zal er toch het enige moeten veranderen in de selectie meer kwaliteit en meer spelers met explosiviteit en creativiteit!!!!

20-10-2012 21:27

Rattaplan +0

Tja, staan al voor ........

20-10-2012 21:27

Rattaplan +0

PSV gelijk,, ben bang dat wij de grote verliezaars worden dit weekend. Volgende week gelukkig een makkie en dan ff winnen thuis van Vitesse!!!!!!

20-10-2012 21:26

joni234 +0

Stelletje nep supporters hier (niet allemaal).
Waar slaat dit op.
schaam je kapot.
Wat je hier allemaal schrijft over ajax is niet normaal
dat ze maar gewoon moeten verliezen van feynoord
slaat nergens op.
en straks weer zeggen hoe goed frank de boer is
als we weer bovenaan staan.

20-10-2012 21:26

IamLegend +2

Wat een wanprestatie!!! Meer ga ik er niet over zeggen.

20-10-2012 21:22

Andre3000 +0

En aan wie gaat Frank nu uitleg geven? Aan Marc? Die heeft niets te zeggen. Dennis en Hennie? Ook geen klankbord...pfff...zeg al tijden dat er iemand met gezag en autoriteit boven Frank moet komen. Hij heeft toch helemaal geen ervaring om het tij te gaan keren? Of radicaal in te grijpen? Er moet toch iets gebeuren? Anders kan je dit jaar afschrijven...en laat iemand in godsnaam Siem vasthouden en die aanvoerdersband afpakken. Want Frank gaat het niet doen...never nooit! Wie gaat de handschoen aanpakken? Of gaan we lekker weer terug naar af?

20-10-2012 21:19

leazi +0

Dat klote psgay gaat verdomme nog winne ook.

20-10-2012 21:13
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.