Ajax geeft wedstrijd razendsnel uit handen en laat bekerwinst aan PSV

door Jesse ter Haar 5073

Bron AS

Ajax geeft wedstrijd razendsnel uit handen en laat bekerwinst aan PSV

door Jesse ter Haar 5073

Bron AS

Laatst geüpdatet

PSV heeft zondagavond beslag gelegd op de TOTO KNVB Beker. Ajax kwam op voorsprong in de bekerfinale tegen de Eindhovenaren, maar dat bleek niet voldoende. Twee momenten kort na rust werden de Amsterdammers fataal.

PSV was de ploeg met het initiatief in de openingsfase. Maarten Stekelenburg moest in de openingsfase één keer in actie komen, maar kon de bal klemvast pakken. In de 11de minuut leken de Eindhovenaren zelfs op voorsprong te komen. Eran Zahavi passeerde de goalie van Ajax, maar stond in een eerder stadium buitenspel. Hierna kwam Ajax ietwat beter in de wedstrijd. Na een kwartier werd het via Brian Brobbey gevaarlijk. De spits leek binnen te kunnen koppen, maar hij werd ternauwernood verdedigend.

Hierna sloeg de vlam even in de pan. Lisandro Martínez greeg in die fase meerdere malen hard in en kreeg uiteindelijk de gele kaart van scheidsrechter Danny Makkelie. Enkele minuten later hoopte Ajax een penalty te krijgen, toen Dusan Tadic over het been van Joey Veerman viel. Makkelie en de VAR wuifden het echter weg. Twee minuten daarna kwam Ajax alsnog op voorsprong. Ryan Gravenberch dribbelde en vocht zich door de organisatie van PSV heen, waarna hij na een combinatie met Davy Klaassen beheerst raak schoot.

Nog binnen het halfuur volgde ook de kans om op 0-2 te komen. Brobbey leek een verlengde bal bij de tweede paal binnen te kunnen werken, maar de stuit verraste hem. Hierna volgde een periode vol strijd, maar zonder echte kansen. Noussair Mazraoui leek Ajax vlak voor rust nog op 0-2 te schieten, maar Tadic stond in een eerder moment tijdens die aanval buitenspel. Zodoende ging het doelpunt niet door. Na zes minuten extra speeltijd maakte Makkelie vervolgens een einde aan een bewogen eerste helft.

Na rust ging het al snel volledig mis voor Ajax. Eerst was het Erick Gutierrez die binnen kon koppen na goed verlengen van Ibrahim Sangaré, waarna Cody Gakpo met een droge knal voor de 2-1 zorgde. Het was het gevolg van een laconieke pass van Lisandro Martínez. In de 56ste minuut leek Klaassen Ajax weer naast PSV te schieten, maar opnieuw werd er een goal afgekeurd. Brobbey maakte zich sterk en legde klaar voor de middenvelder, maar hij stond op dat moment net een voetje buitenspel. Alsof het Ajax nog niet genoeg tegenzat, schoot de ploeg kort hierna ook nog op de paal. Tadic controleerde en testte het aluminium.

Hierna viel de wedstrijd enigszins terug in het niveau van het spel. Er werden nog meer amper kansen gecreëerd en Ajax dook niet vaak meer geweldig op in het strafschopgebied van PSV. Erik ten Hag besloot in te grijpen en Sébastien Haller en Perr Schuurs te brengen. Laatstgenoemde kreeg min of meer meteen een serieuze kans. De bal viel plots voor zijn voeten, waarna hij het met binnenkant voet probeerde. Yvon Mvogo, doelman van PSV, keerde echter met een goede reflex. Ruim tien minuten voor tijd kwam PSV vervolgens bijna op 3-1, maar Ajax ontsnapte. Bruma kon vrij uithalen vanuit de as, maar hij schoot wild naast.

In de slotfase moest Ajax, maar werd PSV het meest gevaarlijk. Ajax was niet bij machte om PSV uit elkaar te spelen, terwijl Yorbe Vertessen namens de thuisploeg de bal tegen de kruising ramde. In de slotfase kwam ook Mohamed Ihattaren binnen de lijnen, die daarmee zijn debuut voor Ajax maakte. Ook hierna kreeg Ajax het echter niet voor elkaar. PSV brak nog eens gevaarlijk uit via Bruma, maar de plannen van Ajax kwamen niet meer tot uiting. Zodoende won PSV met 2-1 en moest Ajax de bekerwinst aan de opponent uit Eindhoven laten.

Opstelling PSV:

Mvogo; Mauro Jr., Teze, Ramalho, Pax; Gutierrez, Sangaré; Veerman (Bruma 68'), Gakpo (Doan 68'); Zahavi (Vertessen 80' (Van Ginkel 90+1')), Götze.

Wissels PSV:

Van Ginkel, Vinicius, Drommel, Bruma, Romero, Delanghe, Doan, Vertessen, Oppegard, Ledezma.

Opstelling Ajax:

Stekelenburg; Mazraoui (Schuurs 72'), Timber, Martínez, Blind; Álvarez (Haller 72'), Klaassen (Kudus 86'), Gravenberch; Berghuis (Ihattaren 86'), Brobbey, Tadic.

Wissels Ajax:

Gorter, Tyton, Schuurs, Danilo, Kudus, Haller, Taylor, Ihattaren, Daramy, Regeer, Salah-Eddine.

Doelpunten:

0-1 Ryan Gravenberch (23')
1-1 Erick Gutierrez (48')
2-1 Cody Gakpo (50')

Lees meer over:
Plaats reactie

AjaxNr1 +1685

Wat een gelul. Iedereen is bij jou over the hill kijk even naar de statistieken van Tadic bijvoorbeeld. Doet geen PSV er m na.

18-04-2022 22:19

Joko +5063

Vond de afgekeurde goal van klaassen echt schandalig.

18-04-2022 14:04

Ajax4glory +3266

De goal van Nous afkeuren was ook schandalig. Bij de lijnentrekkerij zag je dat de bal nog niet los was van de voet die lijntjes hadden fractie later getrokken moeten worden dan was het geen buitenspel en dan was het 0-2 en hoe het dan was afgelopen?

18-04-2022 17:16

ÁlvaroRecoba +13695

En de bal kwam ná het buitenspelmoment van een PSV-voet, nieuwe spelsituatie; geen buitenspel, lijkt me?

18-04-2022 20:46

Ajax4glory +3266

Precies maar ja allemaal achteraf gelul en dat vrrandrrd niets meer aan de uitslag

18-04-2022 20:54

MichelAngelo66 +22270

Die hele wedstrijd werd schandalig geleid. Dat was niet per ongeluk. De emotie is wel weg inmiddels, maar zoveel discutabele beslissingen bij elkaar is geen toeval.

18-04-2022 22:54

Ajax35 +4292

Het viel me mee dat ze bij espn niet met een psv shirt aan zaten. Ik heb die perez nog nooit zo vrolijk gezien na een overwinning van psv. Zure kut deen kon opeens lachen

18-04-2022 11:02

JaapStam +137574

Nu lachen ze en zuipen ze helemaal klem die boeren!!! Als wij straks met de kampioenschaal vandoor gaan dan gaan ze janken hoor!!! Geen Champions League, geen geld en ze mogen lekker voorrondes spelen ergens in Juli joh!!! 😂😂😂!!!

18-04-2022 09:32

michaellaudrup +4660

Volgens mij hebben ze al een nieuw potje belastinggeld om aan te boren volgend seizoen.

18-04-2022 10:20

Ajax4glory +3266

VDL AMSL EN Jumbo zullen wel weer bijspringen

18-04-2022 17:17

WillyBrokamp +11117

Ik hoop het Jaap.

18-04-2022 10:59

MarcoB1971 +4783

Heel eerlijk PSV verdiende te winnen zaten er echt bovenop. Maar Ajax had geen geluk met de scheidsrechter. 2 x buitenspel waarbij ik de eerste echt dubieus vind. Het spel gaat gewoon nog een tijdje door. En veel gefloten tegen Ajax, maar desondanks verdiende psv het jammer genoeg

18-04-2022 08:01

MichelAngelo66 +22270

Kijk even naar de 1-1. Bij penalty moment en gestrekt been tegen Tadic wist ik al dat dit niet goed ging komen. Ik geef ten Hag niet vaak gelijk, maar in deze wel.

18-04-2022 09:05

Cello +52979 moderator

@MichelAngelo66

Dat gestrekte been had bij de var de alarmbellen moeten laten afgaan. Potentieel rood voor de overtreder en dus mag men zich er tegen aan bemoeien. Ze hadden Makkelie moeten influisteren dat dit toch echt een 'rode' overtreding was. Gestrekt been en dan Tadic die de bal vol raakt en daarna dus vol de onderkant van de voetbalschoen van de psv-er Teze raakt..... dat ie niets gebroken heeft of op zn minst ernstig geblesseerd raakte is een wonder. Het was gewoon rood voor Teze, ten minste, dat had het moeten zijn.

19-04-2022 00:19

WillyBrokamp +11117

Day after: veel pech gehad, wanstaltige arbitrage en wederom slechte wissels van ETH. Het was teveel. Zaterdag winnen bij NEC, aan Lasse zal het niet liggen. Die buttplug mogen ze in Eitje houden, de titel is van ons

18-04-2022 07:34

Rasmussen +25823

Mensen die er gisteren bij waren?
Overal stonden mensen te pissen. Op de tribunes, onder de tribunes, naast eettentjes 😅
Ik ben de wc ingelopen en schrok me echt het apenlazerus. Gewoon 5 cm pis, deuren eruit, mensen in de wasbak, tegen de muur aan het zeiken.

Ik vraag me echt af of kakkerlakken keurig in het potje plassen.

18-04-2022 07:14

OdjePils +6320

Precies dat. Pauperzooi altijd daar!

18-04-2022 08:05

Ajax4glory +3266

Niet voor niets dat ze dat ding een openbare pisbak noemen

18-04-2022 17:20

arufred +9820

Die verdediger van PSV hield Brobbey vast en net voor het moment van spelen rukte Brobbey zich los. Doelpunt had gewoon moeten tellen. Laat Brobbey zich vallen dan krijg je een penalty. Ryan werd ook verschillende malen aangetikt maar probeerde steeds door te spelen maar Makeikel deed niks wanneer Ryan de bal verloor door een overtreding. De gele kaart van Martinez was onterecht,Sangare had daarvoor al 3 overtredingen gemaakt en kreeg geen geel. De overtreding van Max sloeg werkelijk alles, duidelijke trappende beweging op de speler zonder intensie om de bal te spelen. Had dus rood moeten zijn. De overtreding van Veerman was m.i. een penalty omdat Tadic uit balans werd gebracht en waarom zou Tadic zich laten vallen terwijl hij er voorbij is en nog alle tijd zou hebben om te schieten of voor te zetten voordat M.Junior lastig kon worden. De afgekeurde goal van Nous had ook moeten tellen omdat PSV zelfs even in balbezit was nadat Tadic de bal verspeelde. Was de 1-1 geen buitenspel van de PSV er naast Sangare?( bal gaat ook in zijn richting). Zo kan ik nog wel even doorgaan. Het nivo van de Nederlandse arbitrage is bedroevend slecht en dat werd vandaag bevestigd door Makeikel.

18-04-2022 05:54

MichelAngelo66 +22270

Ja mag het hier niet zeggen van de politiek correcte calimero papegaaien, maar je bent gewoon bestolen gisteren. En bij zo’n opeenstapeling van ‘fouten’ mag je je ook niet afvragen of dat toeval is. Naïviteit.

18-04-2022 09:12

ajaxcied4life +26073

Eens MichelAngelo66 die Makkelie is een marchandeur. Te ijdel om partijdig te zijn denk ik. Die fluit geheel zijn eigen wedstrijd in al zijn oprechte onkunde (soms). Maar die Higler die liep zich gisteren een partij te profileren lijkt het. Inderdaad varend op het anti Ajaxsentiment (zoals iemand eerder hier al schreef) dat nog meer is gaan heersen sinds Ajax relatief veel prijzen pakt.

18-04-2022 10:45

Ajax4glory +3266

Klopt we zijn idd bestolen

18-04-2022 17:22

MichelAngelo66 +22270

Dat is mijn gevoel echt. Ajax moet niet alle prijzen pakken. Slecht voor het Nederlands voetbal. Zoveel rare beslissingen in een wedstrijd is geen toeval.

18-04-2022 22:24

vd.Vaart +1935

Wat een negativiteit zeg! Ajax heeft gewoon pech met 2 buitenspel goals. Hopelijk snel Antony weer terug, dan pakken we het kampioenschap + rechtstreekse Champions League ticket en 45 miljoen euro aan start premie dankzij onze club ranking.

Laat ze nu maar vieren in de lampenstad, maar de prijzen worden pas op het eind pas gevierd 😉

18-04-2022 05:34

ajaxcied4life +26073

Álvarez was bijzonder zwak, Klaassen vond ik eigenlijk ook beneden het gewenste niveau acteren. Het is dat laatsgenoemde ijverig is waardoor het lijkt dat hij belangrijk is, maar als je tijdens de wedstrijd analyseert wat zijn ijverige arbeid oplevert, dan concludeer je dat hij links/rechts wordt voorbij gelopen door iedereen die benen heeft en grond/lijfduels heel vaak verliest waardoor er veelal ook meteen gevaar ontstaat is mijn beleving. Het is een prima kerel verder en een echte ajacied maar het lijkt nergens naar vaak wat hij tentoonspreidt.

Berghuis speelt sinds hij bij Ajax zit vrijwel standaard zijn eigen wedstrijd. Wilt naar mijn idee veel te hard laten zien dat hij het niveau bij Ajax aankan en mede daardoor in aardig wat situaties, veel en veel te moelijk doet en meestal kiest voor de meest onlogische moeilijke oplossing. Ik erger me echt aan die gast.

Tadic op de flank samen met blind vind ik persoonlijk aanvallend gezien juist vaak wel dreigend. Verdedigend daarentegen is het een verschrikking. Zet Blind of op de plek van Álvarez, met een Gravenberch en Kudus/Taylor enz die hem verdedigend kunnen bijstaan, of zet de beste man reserve. Linksback zetten is gewoon de onheil op je afroepen.

Brobbey moest gisteren gewoon de 2-0 maken en als je de pot vervolgens verliest met 2-1, dan heb je als spits zijnde ook gewoon gefaald. Als centrumaanvaller uit de jeugdopleiding die gewoon normaal een contract zou hebben getekend bij de club aan wie die alles te danken heeft, zou ik zeggen: zeker de kans blijven geven. Gegeven de huidige omstandigheden lekker terugsturen naar Leipzig en als de wiedeweerga werk maken van de contracten van Hansen en Ünüvar (als ze nog wel willen bijtekenen aangezien professor Zonnebloem ze niet echt het gevoel geeft kans te maken op een plek in het eerste).

Gravenberch is nog lang niet klaar voor Bayern. Was gisteren in tegenstelling tot de laatste wedstrijden wel een van de beteren, maar die jongen is nog lang niet 'af' en heeft minimaal nog 1 seizoen nodig om A. comstanter te worden en B. ook op de 6 positie betrouwbaarder te worden. Maar goed als pàppáá denkt dat het zover is, dan snel die 25 mln cashen en opsodemieteren.

Martinez was gisteren naast het arbitraire corps maar net onder Álvarez, de absolute dissonant in mijn ogen. Was er met zijn kop totaal niet bij.

Stekelenburg vond ik gewoon goed net als Timber.

Als we tolereren dat de VAR een goal kan annuleren omdat de hiel van Brobbey buitenspel staat, dan moet je als VAR ook een grote jongen zijn en tegen Makkelie zeggen dat Veerman Tadic weldegelijk raakte en de bal misschien op de stip moet.

Het afkeuren van de goal van Mazraoui is in mijn optiek een schoolvoorbeeld van regeltjeneuken, net zolang zoeken tot je iets vindt. En ook hier vind ik hetzelfde als bij de pingel, als de grens niet vlagt (makkelie wuifde pingel duidelijk weg, VAR volgde) en we zijn inmiddels 3 spelmomenten verder, dan moet je gewoon de goal tellen. Voorts las ik hier dat het kennelijk sowieso niet te zien was of het buitenspel was (de pass van Blind op Tadic) op het moment van spelen.

Toen Ajax risico's moest gaan nemen, kreeg psVAR kansen idd. Daarvoor was zelfs een uitermate zwak Ajax psv vrij gemakkelijk de baas. Weer wordt dat armtierige zooitje gered door hun grote chichimans uit Zeist. Ik weiger te geloven dat Makkelie partijdig is, al leek het daar wel op maar als Higler de 2-0 van Mazraoui afkeurt wegens buitenspel, dan had hij de 1-1 van psv ook moeten cancelen. Maar dan is hij nergens te bekennen.

Het melodramatische theater van de heerschappen Gakpo en malle Schmidt zijn ronduit pathetisch. Al hun overwinningen van de laatste tijd op ons komen tot stand uit kunst- en vliegwerk, arbitrale bemoeienissen, en mondiale speelkalenders die niet aansluiten. Onze overwinningen op hen komen tot stand uit beter zijn.

18-04-2022 05:24

Rob1706 +1694

Door tijdsverschil niet naar de wedstrijd kunnen kijken, Werd midden in de nacht wakker en besloot op mijn telefoon te kijken om te zien wat de uitslag was. Was echt een dreun van jewelste deze nederlaag. Mijn hart huilde en verder niet meer zo goed geslapen, helaas.

18-04-2022 01:24

afcsja +2499

Ja mooi klote!
Maar, zolang ons Ajax hart in mei maar niet huilt! Dat vind ik veel belangrijker

18-04-2022 03:25

Ajax35 +4292

Zeg het maar mannen, pakken we wel gewoon het kampioenschap? Ik heb ergens zo mijn twijfels. Ik mis de beleving bij een deel van de selectie + een coach met rare beslissingen.

18-04-2022 01:21

Litmanen85 +4644

met dit resterende programma zou je zeggen van wel he

18-04-2022 02:09

ajaxx123 +1952

Volgens mij realiteit van hedendaagse voetbal aan het verliezen. Snelheid, techniek en voetbalgogme is hedendaags zo belangrijk. Met Tadic en Berghuis ontbreekt dat op de flanken… Iets waar je al weken tegenaan loopt.

Tadic haalt enkel zijn niveau in de as van het veld, plek van 9 nog steeds het beste, zie CL jaren. Snelheid op de flanken of spelers als dubbele 10 die vaardig zijn ontbreken. Het ajax van nu is te voorspelbaar, niet dynmisch en te weinig verassing. Berghuis als 8 was een openbaring. Moet daar snel weer terug met Gravenberch.

Alvarez duidelijk te kort, flink aantal ballen ingespeeld en mogelijkheden tot opendraaien speelt hij terug of heeft uiteindelijk een aanname teveel nodig..

Tijd voor nieuwe mensen als Daramy, Kudus, Brobbey, Taylor. Anthony blijven en Daramy als 11 de tijd geven, betere voetballers dan Alvarez en Klaassen in de as van het veld zetten. Zit genoeg toekomst in.

Schmidt verschrikkelijk persoon, op de knieën en huilen alsof hij de CL wint. Niks in Nederland te zoeken.

18-04-2022 01:03

Bobje99 +7174

Ik kan me prima vinden in je verhaal, alleen wat ik niet begrijp is dat ze voor de winter iedereen op een hoop speelde met een groepsfase champions league om je vingers bij af te likken. Dit alles met nagenoeg de zelfde selectie. Hoe kan het verval zo enorm zijn? Enige reden die ik kan bedenken is dat er in de groep of binnen de club iets gruwelijks mis zit. Dit is gestart met het hele gezeik rondom Onana. Dat is verbloemd door een uitstekende Pasveer maar werd een open wond na zijn blessure. Vervolgens het gezeik rond Overmars en het feit dat er minimaal 3 spelers min of meer rond zijn met een nieuwe club. Als kers op de taart vertrekt dat ook je trainer. Volgens mij is dít wat er speelt binnen Ajax en heeft dat weinig met de selectie of kwaliteit te maken maar zit het in de groep/mentaal niet goed. Dit is de enige verklaring voor het bizarre verval voor en na de winterstop.

18-04-2022 01:30

Rommy5 +1169

Blind, Klaassen , Alvarez en Berghuis dramatisch

18-04-2022 00:49

☆☆☆AfcARules☆☆☆ +2884

Alles komt goed! Had de beker/dubbel graag gehad en de laatste fc die ik iets gun is eindje.Maar nu moet de focus op de laatste 5 partijtjes,veel belangrijker!

18-04-2022 00:31

Rommy5 +1169

Klaassen liep er weer als Jan joker rond, de zogenaamde schijn verdedigen van hem. Met de kont en handen in zijn rug naar Gapko.

18-04-2022 00:23

Rasmussen +25823

Klaassen heeft enorm veel arbeid verricht. Schroomde de duels niet. Haalde veel ballen weg. Kortom nuttiger dan Brobbey en Berghuis samen.

18-04-2022 00:29

WantAmsterdam +116198

Leuk, als hij eens ook aanspeelbaar zou zijn en begint te voetballen, hadden we die duels misschien minder nodig.

18-04-2022 00:57

Rasmussen +25823

Stekelenburg 6
Mazraoui 5
Timber 7
Martinez 6
Blind 5
Alvarez 4
Klaassen 6
Gravenberch 7
Berghuis 3
Brobbey 3
Tadic 4

18-04-2022 00:16

WantAmsterdam +116198

Klaassen was voetballend ondermaats, Alvarez verdient maximaal een 2 als je het mij vraagt, echt dramatisch optreden. Blind ook wel lager, net als Martinez, puur vanwege die giga fout die die maakt.

18-04-2022 00:41

Rasmussen +25823

Ook weer trots op onze bois. Begrijp me goed, ik stond ook op de 1e ring en heb de longen uit mijn lijf geschreeuwd maar een invalidevak, familievak aanvallen dan heb je echt geen fatsoen. Ook nog een dakluik van een bus slopen. Zo zijn weleens mensen onthoofd.

18-04-2022 00:14

Babangida83 +23950

Gewoon weer een wedstrijd waar t om gaat die je moet winnen op basis van meer kwaliteit en je verliest hem omdat je zelf vergeet te voetballen. En voetballen doe je via het middenveld. Dus vanwaar je de ruimtes over het hele het beste kunt bedienen en daarmee de tegenstander pijn doen en laten rennen. Nu was t individuele actie Gravenberch of individuele actie Berghuis (Die geen Antony blijkt).

17-04-2022 23:53

louis60 +11472

Lampies hebben goede ploeg. Ze verloren ook maar net tegen Benfica en wonnen toch al JC schaal. Tegen Twente ook knap teruggekomen na een 0-3 achterstand. Maar dat is allemaal geschiedenis. We hebben kampioenschap in eigen hand. Vier punten voor en beter doelsaldo.
Zeg maar 5 punten voor. Lampies komen we niet meer tegen. Als we dan geen kampioen worden, is er iets heel erg mis met Ajax. En dan zie ik het ook de komende jaren somber in. Ajax recht de rug en pak schaal.

17-04-2022 23:43

michaellaudrup +4660

Er is al een paar maanden iets ernstig mis.

18-04-2022 10:37

Snellejapie +11401

Ajax moet het snel op de rit krijgen. Anders wordt het winnen van de schaal een groot probleem.

17-04-2022 23:43

Aad82 +1688

Wat was Berghuis slecht. Man man man.

Verkopen die rotzooi.

17-04-2022 23:41

Ajax1114 +19393

En is topverdiener binnen de selectie he, het zou geweldig zijn als er een club is die hem voor een klein bedrag willen overnemen.

17-04-2022 23:48

GarciaDeLaTorre +23047

Doe ff normaal joh. Op 8/10 is het een openbaring. Op rechts is ie een heel stuk minder

18-04-2022 09:22

michaellaudrup +4660

Dan moet Ten Hag hem daar niet neerzetten,dat moet hij toch wel doorhebben?

18-04-2022 10:38

michaellaudrup +4660

Dan moet Ten Hag hem daar niet neerzetten,dat moet hij toch wel doorhebben?

18-04-2022 10:38

Snellejapie +11401

Pisvee was niet zo goed, Ajax was gewoon slecht. Deze selectie is op zijn einde. Het waren mooie jaren. Verder had eth moeten begrijpen dat als je een week ruimte geeft aan dat gemekker over je transfer naar united dat de selectie het ook wel best vindt. Slecht gedaan Erik.

17-04-2022 23:36

afcsjonnie426 +3981

Als je verliest moet je nederig zijn.
dit zat eraan te kommen.
wij zijn niet meer de beste iedereen wil winnen van ons.
Daarom voorspel ik dat we het nog zwaar gaan krijgen om de landstitel.
Maar daarin tegen zullen we altijd weer opstaan,zoals we al zo vaak gedaan hebben.
Het is kut we hadden t in eigen handen.
de onrust binnen onze mooie club zal ons nekken.
maar trainers.spelers zijn passanten.
Maar wij zijn er altijd door dik en dun, Wzawzdb.
in goede en slechte tijden.
Ik hou van ajax.

17-04-2022 23:15

gi0vanni +7315

Dit ging niet over de beste zijn of slecht. Die 1e goal kan gewoon niet. Gewoon vrij staan met 3 verdedigers die lucht dekken is gewoon heel triest. En dit team heeft geen snelheid. Zet Kudus erin als er ruimtes zijn en veel eerder.

17-04-2022 23:31

afcsjonnie426 +3981

zie een nieuwe trainer hier ajax 1

17-04-2022 23:36

hetje +2173

of het nou aan ten hag lag vandaag of niet dat laat ik in het. midden
maar je mag toch als coach hopen/verwachten dat een speler die dik in de dertig is en veel ervaring zegt te hebben en in engeland heeft gespeeld weet dat hij bij een voorzet/vrijtrap met zijn moet meelopen en als weet wat gakpo gaat doen weten hun het toch ook.en toch laten ze hem schieten.
ondanks alle rare dingen van ten hag ,mag je als trainer er wel van uitgaan dat de spelers in die situaties andere keuzes. maken,maar dat is mijn mening

17-04-2022 23:13

sietse_jutte +0

Even tussen ons gezegd en gezwegen, maar dat ene fakkeltje aan onze kant tijdens de opkomst stond in schril contrast met wat psv liet zien, echt 1 van de droevigste bekerfinales qua sfeer die ik heb meegemaakt sinds jaren’90 dat ik ga. Zat op W3 (middenlijn), dus had goed zicht op beide kanten. Gauw vergeten en morgen een klein katertje…

17-04-2022 23:01

hetje +2173

door twee fouten net na rust moest Ajax achtet de feiten aanlopen en helaas kan psv dan het spel spelen wat ze het liefst doen, afwachten en counteren dat is makkelijker met een voorsprong en kost dan ook minder kracht.

17-04-2022 23:00

ajaxwestland09 +29038

De grote schoonmaak:
Onana
Maz
Schuurs
Nico
Gravenberch
Danilo
Labyad
Jensen
Ten hag
Haller
Tyton

Stoppen:
Stekelenburg
Blind

Gehuurde spelers
Brobbey vastleggen
Ihatarren vastleggen

17-04-2022 23:00

Freddy +11490

Van mij mag Alvarez ook op de lijst. Voegt gewoon te weinig toe.

17-04-2022 23:13

louis60 +11472

En Malagan. Ja ja die komt wewr terug.

17-04-2022 23:35

michaellaudrup +4660

Topper jongen van de club die manke Jan.

18-04-2022 10:41

WantAmsterdam +116198

Klaassen?

17-04-2022 23:58

Ajacied33 +36807

OT: Real is totaal niet mijn ploeg/club
Maar wat ze nu weer laten zien, respect. Na 25 minuten met 2-0 achter staan bij Sevilla, blijven vechten en nu in de 91e minuut de 2-3 maken onder aanvoering van Benzema.

17-04-2022 22:54

MrPink +81984

Dat is dus wat er mist bij Ajax op dit moment.

17-04-2022 23:01

IboAFCA +16241

Ik zit naar Sevilla - Real te kijken. Hadden wij maar vandaag beschikking tot buitenspelers als Rodrygo en Vinicius, plaag voor elke verdediging

17-04-2022 22:54

ajaxwestland09 +29038

Je mist bij ons Antony al had daramy daar ook voor gevaar kunnen zorgen

17-04-2022 22:55

Henkje Netherlands +10195

Volgens mij staat daramy op de zwarte lijst

17-04-2022 22:57

ÁlvaroRecoba +13695

Nog een héél ruwe diamant.

18-04-2022 20:52

frenkiedejong53 +9792

Tijd voor een trainer zonder Ajax-verleden. Elke steen omdraaien, alles moet onder de loep.
Blind nooit meer linksback, nieuwe keeper, Tadic vaker rust geven en vroeger wisselen, Berghuis nooit meer op rechts, Alvarez nooit meer op 6 tegen mindere tegenstanders, Brobbey nooit meer in spits tegen mindere tegenstanders, technisch kan hij niks, is geen Ajax spits, kan van alles een beetje maar niks echt goed, veelzeggend dat Gravenberch, Klaassen en Nous nog de betere spelers waren..

17-04-2022 22:51

AFCACruijff14 +162318

Ik vind dit soort gedramatiseer echt heel overdreven, omdat het kwartje vandaag de verkeerde kant op is gevallen. En waarom een trainer zonder Ajax verleden? Volgens mij waren onze laatste 3 trainers al trainers zonder Ajax verleden. Je moet gewoon de beste trainer nemen.

17-04-2022 22:59

ditisdebeslissing +4206

schaal pakken en op naar volgend seizoen. benieuwd naar de grote schoonmaak.

17-04-2022 22:42

Ginoajax1 +2938

Spelers in laten vallen vlak voor tijd. En dan geen wedstrijdritme hebben door eigen schuld.
Wegwezen naar Engeland.

17-04-2022 22:22

MrPink +81984

Als hij dat daar ook doet is het gauw klaar.

17-04-2022 22:26

Henkje Netherlands +10195

De club is ook gewoon rot van binnen. Wat weer de laatste jaren hebben lopen is allemaal slappe hap. Knallen er niet op en hebben een mentaliteit van 0. Structureel teveel prima donna’s in het elftal. Ze staan achter in de slotminuten en er moet een goal gemaakt worden. Ik zie alleen maar ballen breed, terug en postbodes. Als dit Ajax iets meer harde werkers had die er meer opklapten dan veegden ze elke Nederlandse club van de mat. Dit Ajax staat er niet als het moet en het is zo wankel dat het zo in elkaar stort. Ze verzaken het gewoon en de tegenstanders weten dit ondertussen ook wel. Ajax verliest meestal van zichzelf.

17-04-2022 22:21

AFCACruijff14 +162318

Ajax heeft meer dan zat harde werkers en spelers die erop klappen. Ik mis wel een paar rasvoetballers op het middenveld en een plan B zou ook leuk zijn, maar het is onzin te stellen dat deze spelers er niet staan als je ziet wat zij allemaal hebben gewonnen.

17-04-2022 23:00

SAE +4167

Nog meer harde werkers die niks met een bal kunnen? Haller, Alvarez en Klaassen in de as vind je niet genoeg? Het is Ajax, geen Feyenoord met je harde werkers.

18-04-2022 10:36

ajaxwestland09 +29038

Waar ik me aan erger: spelers als blind , tadic , berghuis, klaassen dat zijn toch spelers die de kar moeten trekken vooral de eerste 2 en die doen het niet

17-04-2022 22:21

AjaxDaniel +14527

Blind is als atleet gewoon een beetje op heb ik het idee. Hij was al nooit snel, maar nu is zijn handelingssnelheid en beweeglijkheid ook erg naar beneden gegaan.

Is gewoon een stoorzender nu.

17-04-2022 22:23

WantAmsterdam +116198

Ja, imo is het het beste, als hij stopt.

18-04-2022 00:01

ÁlvaroRecoba +13695

Ik denk dat zijn enige mogelijke positie nog links is in een driemansdefensie: veel ruimte om het spel te verdelen en een eindje het middenveld in te komen, maar niet de flank hoeven te bespelen, niet verantwoordelijk voor de grote ruimtes op het middenveld te zijn en met twee jongere, sterkere cv's fysiek (naar achteren toe) ontzien te worden. In wezen zou dat uitstekend kunnen met Martínez en Timber en twee wingbacks, maar het is natuurlijk totaal niet des Ajax' en ik zie het ook niet gebeuren (en zou er niet voor pleiten). Zou wel plaats inruimen voor Kostic, als Tadic een belletje pleegt, op de linkerflank.
(En in Oranje zou ik altijd Van Dijk links zetten, met De Vrij en Timber ernaast, of Van Dijk-De Ligt in een 4-3-3. Zou Blind niet ergens in Italië moeten afbouwen, of zo?)

18-04-2022 20:57

RFHK +12895

Klaassen kan er weinig aan doen dat zijn doelpunt wordt afgekeurd omdat Brobbey een hak buitenspel heeft staan.

17-04-2022 22:24

Juichtoon +32677

Begon al bij GAE thuis 0-0. Toen dacht ik al, dit is niet oke.
Vanaf dat moment houd ik er sterk rekening mee we de titel mislopen. En we lopen nog steeds op eieren, nu 6 maanden later.

17-04-2022 22:24

Juichtoon +32677

Ja die kwam er nog eens overheen. Maar na de 2 overwinningen meteen na de winterstop uit bij Utrecht en PSV keerde mijn hoop weer wat terug. Maar na Overmars gate en de blessures (vooral Antony) ben ik weer verre van gerust.

17-04-2022 22:38

Baggio020 +2553

We hebben gewoon een middelmatige selectie punt. Meer kan ik er niet van maken.

Timber, Mazraoui, Gravenberch, Antony en Martinez zijn top.

De rest is gewoon niet Ajax waardig. Ook Tadic speelt al tijden als een natte krant.

Gaat volgend seizoen HEEL zwaar worden.

17-04-2022 22:18

ajaxwestland09 +29038

Blind ook heel matig

17-04-2022 22:22

ÁlvaroRecoba +13695

En van die vijf gaan er twee, drie of misschien wel vier weg... Wordt een spannende zomer.

18-04-2022 20:58

AFCACruijff14 +162318

Echt heel onnodig dit. Op een matig 1e kwartier aan het begin en 5 minuten na de pauze na volledige controle en een lading kansen. Ik vind het ook ongelofelijk dat Tadic de penalty niet kreeg en ben het eens met Ten Hag dat de VAR wel heel ver terug aan het kijken is. Kan me niet inbeelden dat de VAR hier ooit voor bedacht is. Ajax speelde verder wel goed (minus Berghuis, gewoon niet gezien he...) en had genoeg kansen. Echt zo'n wedstrijd dat alles even tegen zat.

Baal er goed van, beker is ook een serieuze prijs. Gelukkig is de landstitel nog te pakken, die gaat natuurlijk wel altijd voor.

17-04-2022 22:15

ajaxwestland09 +29038

Vond je tadic en blind wel goed dan? Tadic vind ik laatste tijd niet echt in zijn goede doen en gaat geforceerd spelen

17-04-2022 22:19

AFCACruijff14 +162318

Tadic speelde toch gewoon een hele goede wedstrijd? Had een penalty moeten krijgen, bal op de paal vanuit moeilijke hoek, paar prima voorzetten. Dusan ging voorop vandaag en speelde sinds weken weer eens echt goed.

Blind was iets minder, maar speelde toch ook vrij behoorlijk vandaag?

Ik vond alleen Berghuis vandaag totaal onzichtbaar, kan van de rest niet zeggen dat ze slecht hebben gespeeld.

17-04-2022 22:22

ajaxwestland09 +29038

Matig hoor tadic klopt bal op de paal en paar voorzetten maar zag hem ook vaak terugspelen terwijl hij hem voor kan geven. Penalty tja klopt had er 1 moeten zijn. Nou blind vond ik ook matig werd er paar keer uitgelopen. Zag er ook bij bepaalde momenten niet goed uit.

17-04-2022 22:25

ajaxcied4life +26073

Berghuis speelt zo geforceerd plichtmatig. Niet normaal hoe inspiratieloos die gast speelt.

17-04-2022 22:14

Ginoajax1 +2938

Haal een echte ajaxtrainer. Wim jonk. Een geen Bosz. Die maakt zich ook schuldig aan kamikaze voebal zonder plan B.

17-04-2022 22:14

WantAmsterdam +116198

Wim jonk laat vergelijkbaars zien met Volendam, is ook niks. Een voetbal via de as, alles op individuele kwaliteiten, er zit daar geen lijn in.
We moeten wel een Ajax trainer hebben die er iets van bakt en niet alleen mooi Cruijff kan roepen.

18-04-2022 00:04

XRaY +18970

Er worden veel te veel persoonlijke en vooral amateuristische fouten gemaakt. Zowel in de aanval die deze kansen inluiden als in de verdediging.Als jezelf dan al moeite heb om te scoren dan krijg je vanzelf een keer de deksel op je neus. De stabiliteit is al tijden ver te zoeken. Het oogt allemaal zo fragiel tegenwoordig dat ik onderhand begin te denken dat ze niet beter kunnen meer. Elke tegenstander kan dit Ajax onderhand pijn doen. Verschrikkelijk om te zien en mee te maken momenteel als Ajacied. Dit Ajax boezemt absoluut geen angst meer in bij de tegenstander. Er is altijd wel wat te halen en dat is geen fijne gedachte richting de laatste wedstrijden en helemaal niet als die persoonlijke fouten zich blijven herhalen. Dit kan en mag Ajax niet gebeuren op dit niveau.

17-04-2022 22:13

ajaxcied4life +26073

Schmidt vindt het een geslaagd seizoen met kwartfinale Conference League, bekerwinst en JC-schaal.

17-04-2022 22:13

RN +14719

En wellicht de schaal..

17-04-2022 22:15

Ajacied33 +36807

De lat ligt ook wat lager in Eindhoven. Kwartfinale Croky cup stelt niets voor,als je daar al trots op bent.... JC schaal begin ik niet eens over. De beker is wel leuk idd, maar alleen als je ook kampioen wordt

17-04-2022 22:20

Engeltje +7352

Klopt ook wij hebben 0 prijzen!!

17-04-2022 23:51

Joodhannus73 +3579

Toch staan weer met lege handen... We hebben een top opleiding, maar een waardeloos bestuur. Amateurs... We hadden al lang het Bayern van Nederland moeten zijn... Maar we zijn het niet... Wanbeleid...

17-04-2022 22:11

AFCACruijff14 +162318

Je hebt sinds 18-19 zo'n beetje bijna alle prijzen gepakt die in NL te pakken zijn. Het kan een keer mis gaan toch? Derde titel in 4 jaar (en 1x de eerste plek) is binnen bereik. Dan ben je toch gewoon aan het domineren? Dat is niet plots weg omdat je onterecht een finale verliest.

17-04-2022 22:16

Juichtoon +32677

Bayern verkoopt niks, wij wel. Zie je het verschil...

17-04-2022 22:23

Joodhannus73 +3579

Precies! Amen...

17-04-2022 22:40

Ajax1114 +19393

Ik wil toch nog even 1 laatste ding kwijt, Overmars heeft er een grote puinhoop van gemaakt. We zitten nog 3 jaar opgescheept met Berghuis die 4 M per jaar opstrijkt en werkelijk niet eens meer goed genoeg is voor Ajax.

17-04-2022 22:10

AINIESTA +45216

En Klaassen.

17-04-2022 22:15

PH2BOT +40494

De weg naar de bietenbrug ligt helemaal.open Erik. We gaan ' t zien.

17-04-2022 22:05

Ginoajax1 +2938

Mazraoui is zich aan het inhouden. Kijkt wel uit geblesseerd te raken. Wat een ellende toch die transfers middenin een seizoen.

17-04-2022 22:04

Juichtoon +32677

Was de 1-1 nu buitenspel vraag ik me af? Op moment van spelen staat speler van PSV die uiteindelijk scoort zichtbaar buitenspel.

17-04-2022 22:03

fiktorvischer +1

Over 3 weken kun je de kop van dit artikel veranderen in 'Ajax geeft titelstrijd des Ajax uit handen en laat schaal aan PSV'.....ajax gaat alles nog weggeven....brandhout ist.....zit niks meer in dit team...gewoon geen enkele pit. Psv lacht straks iedereen uit.

17-04-2022 22:00

RFHK +12895

Ik ben zo bang dat dit PSV een enorme boost gaat geven en Ajax de neerwaartse spiraal echt door gaat zetten..

17-04-2022 21:58

DePitbull +2718

Neerwaartse spiraal..schei toch uit.
PSV was vandaag gewoon zeeer gelukkig. Als ze deze wedstrijd 10x zo spelen, wint Ajax er 8.

17-04-2022 22:03

RFHK +12895

Dat is ook zo, maar ik heb het niet alleen over deze wedstrijd he.. het is al weken afschuwelijk en met de hakken over de sloot. Deze pot had de ommekeer moeten zijn, maar die verlies je dan. Ik denk dat dit gevolgen kan hebben, laten we hopen van niet.

17-04-2022 22:22

graafie +1659

zo is het, de meest gelukkige heeft gewonnen vandaag. We hadden gewoon pech met twee doelpunten die net een paar mm buitenspel waren...(Kut VAR)

17-04-2022 22:42

Engeltje +7352

Is al in gang gezet helaas

17-04-2022 22:06

AFCAwemel +501

Het doet zeer omdat het tegen psv is, maar fuck de beker. Kampioenschap belangrijkste en dat gaat gebeuren. En verder stoppen met janken nou

17-04-2022 21:56

PH2BOT +40494

Boerke stuurt wat de schaal betreft nu ook al richting bietenbrug...let maar op....het wordt zo een 100% dickpicseizoen dit.

17-04-2022 22:00

DePitbull +2718

precies mijn gedachte. De troostprijs mogen ze hebben. WIj pakken die schaal.

17-04-2022 22:04

Tufono +4195

Inderdaad de slappe mentaliteit en het niet voor elkaar door het vuur gaan, terwijl dit voor de winterstop wel het geval was. Dat hele gedoe met transfers en ten Hag die weg gaat, komt Ajax niet ten goede! Dat zie je ook vandaag bij de tweede goal, waar is de restverdediging!

17-04-2022 21:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.