Ajax begint uitstekend aan competitie en wint met 5-0 van NEC

door Gino Haverkamp 1090

Bron AS

Ajax begint uitstekend aan competitie en wint met 5-0 van NEC

door Gino Haverkamp 1090

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax is goed aan het nieuwe Eredivisieseizoen begonnen. Thuis tegen promovendus NEC scoorde de ploeg van trainer Erik ten Hag er op los en won het uiteindelijk met 5-0. Sébastien Haller, Noussair Mazraoui, Dusan Tadic (twee keer) en een eigen goal van NEC vormden de uitslag.

Voor Ajax begon het treffen met NEC perfect. Binnen de eerste vijf minuten was de thuisploeg meermaals dicht bij de openingstreffer en in minuut 6 was het dan ook echt raak. Mazraoui gaf de bal hoog voor, waarna spits Haller de bal middenin het strafschoppengebied zo uit de lucht nam en doelman Matthijs Branderhorst passeerde.

Vijf minuten later verdubbelde Mazraoui de voorsprong. Tadic speelde zichzelf vrij, waarna hij de ruimte kreeg de bal voor te geven richting de tweede paal. Daar kwam de rechtsback aangestormd, die al zwevend de bal in het net kopte.

Weer vijf minuten later viel er een goal van Ajax. Deze keer was het geen Ajacied die scoorde, maar was het NEC’er Bart van Rooij die de bal in eigen doel kopte. De bal leek in eerste instantie net op tijd gekeerd te worden door Branderhorst, maar de VAR bepaalde dat het leer wel over de witte kalklijn ging. 3-0 voor Ajax dus.

In de 21e minuut was het alweer raak en ditmaal weer in het doel van NEC. Tadic schoot kiezelhard raak met een droog schot nadat de bal via een corner pardoes voor zijn voeten kwam. Geen tegenstander in de buurt en dat strafte de aanvoerder genadeloos hard af.

Wissel NEC zorgt voor stabiliteit

In het kwartier na Tadic’ goal nam Ajax wat gas terug. Doordat NEC de ervaren Edgar Barreto in de ploeg bracht, keerde de organisatie ook wat meer terug bij de Nijmegenaren. Dat weerhield Ajax er echter niet van om nog voor rust de 5-0 te maken. Tadic ronde keurig af, nadat hem in een tegenaanval de bal gegund werd door Berghuis, die samen met hem op het vijandelijke doel afging.

In het restant van de eerste helft viel er geen goal meer, al was Steven Berghuis erg dichtbij nadat een NEC-verdediger een slappe terugspeelbal op de keeper gaf. Het lukte hem echter niet om te scoren in de eerste helft, waardoor Ajax met een 5-0 voorsprong de kleedkamers indook.

Ajax neemt gas terug in tweede helft

De tweede helft was beduidend minder spectaculair. Waar het in de eerste helft na twintig minuten spelen al 4-0 stond, werd er na evenveel minuten in het tweede gedeelte van het duel nog niet gescoord. Ajax deelde geregeld speldenprikjes uit, maar het vizier stond niet zo scherp afgesteld als in de eerste 45 minuten.

En dat vizier kwam niet meer op scherp te staan, want ook na negentig minuten voetballen stond het 5-0 in het voordeel van Ajax. De Amsterdammers zijn de competitie in ieder geval gestart met een ruime zege, een zege die dusdanig groot is dat het Ajax laat overnachten als voorlopige koploper in de Eredivisie.

Opstelling Ajax

Stekelenburg; Mazraoui, Timber, Martínez (Rensch 58'), Blind; Álvarez (Labyad 77'), Gravenberch, Klaassen (Jensen 77'); Berghuis, Tadic (Neres 58'); Haller.

Wisselspelers Ajax

Pasveer, Gorter, Rensch, Magallán, Baas, Ekkelenkamp, Jensen, Labyad, Martha, Neres.

Opstelling NEC

Branderhorst; Van Rooij, Marquez, Odenthal, El Karouani; Schöne (Vet 79'), Proper, Duelund, Bruijn (Akman 65'); Okita (Bronkhorst 79'), Mattsson (Baretto 25').

Wisselspelers NEC

Bronkhorst, Guth, Tavsan, Barreto, Akman, Vet, Ter Haar Romeny, Van der Sluijs, Beekman, Vukovic, Roefs, Bukusu.

Doelpunten 

1-0 Sébastien Haller (6')
2-0 Noussair Mazraoui (11')
3-0 Bart van Rooij E.D. (16')
4-0 Dusan Tadic (20')
5-0 Dusan Tadic (39')

Bijzonderheden

- Nicolás Tagliafico, Kenneth Taylor en Danilo Pereira zijn geschorst voor de wedstrijd tegen NEC.
- Mohammed Kudus Sean Klaiber en Perr Schuurs zijn geblesseerd of nog niet wedstrijdfit.
- Antony heeft weer meegetraind met de selectie nadat hij de Olympische Spelen heeft gewonnen met Brazilië. Of hij mee wedstrijd-fit is, is nog onduidelijk.
- Het vragen om, delen van en verwijzen naar illegale streams is verboden op AS, het levert een ban op van drie dagen!

Lees meer over:
Plaats reactie

Sten +5

Hallo allemaal, zouden jullie mij willen helpen door deze korte enquête in te vullen over seizoenkaarten in de Eredivisie? Dit zou mij heel erg helpen voor mijn afstudeerscriptie. Alvast bedankt!
https://erasmusuniversity.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_6V9LPFGe2zok8VE

15-08-2021 16:14

DeMeervanweleer +7588

Eerste helft was een masterclass druk zetten en alles wat dan eruit voort vloeit. Haller heeft bakken vertrouwen nodig, dan gaat hij in de ED wel prima renderen. Klaassen is nog niet helemaal fit en in zijn geval maakt dat veel uit., dan komt zijn gebrek aan voetballend vermogen aan het licht, toch gaat hij er weer 15 maken, wat is dan wijsheid? Frenkie en een andere technische grootheid als Gravenberch halen dat soort gemiddelden nooit. Tweede helft was een gevalletje jammer dan. Het niveau invallers Labyad, Jensen en de coffeshop-toerist Neres is gewoon te laag in vergelijking met spelers als Antony en Kudus. Ben benieuwd of TH Berghuis alleen als rechtsbuiten ziet of ook als no 10.

15-08-2021 15:32

DeMeer1976 +3095

Een echt goede eerste helft. Veel mooie aanvallen gezien. Tweede helft tegenvallend. Mooiste moment wissel Lasse en het applaus dat volgde. Dat zegt alles over Ajax. Maar dat zie je vaker als een club snel een grote voorsprong pakt.

Hopelijk laten ze geen zand in de ogen strooien want NEC is nu niet bepaald onze angstgegner en gister al helemaal niet. Het geluid van Tadić na afloop vond ik dan wel hoopgevend. Het is dus belangrijk dat Ajax vele routiniers heeft. Die houden de jongere wel bij de les.

Twente uit en Vitesse thuis zijn de eerste echte tests !

15-08-2021 15:17

Hakkie +781

Volgens mij is een wedstrijd uitvoetballen op de manier waarop Ajax dit deed, heel vermoeiend.
In plaats van lekker de bal rond te laten gaan moesten zij veel energie steken in het terugveroveren van de bal, na weer een mislukte pass of dribbel.
Het ergste is dat er niemand in het veld was die het tij wilde keren, zeker nadat Tadic gewisseld was.

Ajax mist dan gewoon een aanjager, die door zijn inzet, Amsterdamse branie en verbale kwaliteiten de boel kan opzwepen.

15-08-2021 15:00

Jariking +5445

Hoop niet dat men de afstraffing van vorige week is vergeten. Moet echt wat bij.

15-08-2021 14:39

Abonnement +467

Eerste wedstrijd 5-0 gewonnen, heerlijk. Ja het hadden er 7 of 8 kunnen zijn maar dat doet niks af aan dit resultaat. Ik was al blij dat Berghuis kwam maar oh oh oh wat gaan we toch een plezier aan die man beleven!

15-08-2021 13:50

FrankRijkaard4 +1859

Gewoon een prima overwinning en nu die eerste plek nog 33 wedstrijden vasthouden

15-08-2021 12:13

Ajax34 +4064

1ste helft genoten, hoog tempo, tegenstander geen kans geven om rustig uit te verdedigen. En we scoren weer eens uit een hoekschop. Tegenstander doet tactische defensieve wissel en TH heeft daar helaas weer geen goed antwoord op. Dat blijft toch zorgwekkend.

15-08-2021 11:13

Cello +52979 moderator

Blijf het jammer vinden en tegelijk opvallend, dat zelfs wanneer we met 5-0 winnen er mensen zijn, die alleen maar negatief kunnen schrijven. Begrijp me niet verkeerd, er was genoeg om kritisch over te zijn, wat je ook natuurlijk kan en mag benoemen, maar kom dan ook met de positieve punten in je post. Als je namelijk ruim wint dan kan het namelijk niet alleen maar negatief zijn!. Dan moet er genoeg zijn wat wel goed ging.

15-08-2021 10:40

wendoo9 +8125

Men was tevreden als het 11 nul werd, Haller er 7 had ingelegd en Alvarez als Kante had gespeeld.

15-08-2021 11:15

Cello +52979 moderator

@wendoo9

Zelfs dan zijn er mensen die klagen, klagen en nog eens klagen. En niet een afgewogen mening kunnen geven met wat ze wel en niet goed vonden. En alleen maar benoemen wat in hun ogen fout of slecht was.

15-08-2021 11:17

Minsc +1520

Dat is omdat de norm 'heel goed' is. Wat goed gaat hoef je dus niet te benoemen, alles wat minder is wél.

15-08-2021 11:56

Cello +52979 moderator

@Marc Hogervorst

Tuurlijk had je er een paar bij mogen maken in de tweede helft. Daar gaat het niet om. Het gaat er in mijn post om, dat er veel gasten zijn, die in hun posts compleet voorbij gaan aan de eerste helft. Bijna net alsof die niet gespeeld is geweest. En dan alleen nog maar nadruk kunnen en willen leggen op een tweede helft.
Ach ja....en wbt het verschil tussen Ajax en PSV, dat wordt ook ieder jaar geroepen, dat dat klein zal zijn, vorig jaar ook.
Voorlopig, welliswaar na 1 duel, staan we weer +3 aan de goede kant wbt doelsaldo, hehehehe....

15-08-2021 12:11

wendoo9 +8125

Zondermeer Cello !

15-08-2021 12:20

MichelAngelo66 +22270

Sorry papa.....

Ik kan niks positiefs zeggen helaas. Alleen de tweede helft gezien. Die was waardeloos in het kwadraat. Voor het eerst weer publiek dat wat wil zien 2x 45 minuten.... en dan dit lamlendig gekabbel voorschotelen. Ik vond het redelijk schaamteloos.

15-08-2021 12:38

Babangida83 +23950

Maakt het uit of je 5-0 bij Real Madrid uit wint of 5-0 thuis tegen degradatiekandidaat NEC of je kritisch mag zijn?

15-08-2021 13:35

Cello +52979 moderator

@Babangida83

Nee...totaal niet. Het gaat me niet eens zo zeer om dat iemand eens een keer kritisch/negatief reageert, maar meer om het feit dat iemand alleen maar kritisch en negatief kan reageren en ook werkelijk waar nooit de positieve en goede dingen benoemt.
Als je de wedstrijd van gisteren neemt hebben ze het alleen over de tweede helft. Bij velen krijg je het idee, dat ze alleen AS gebruiken om hun frustraties te uitten en AS gebruiken om op alles en iedereen af te geven als het ze even niet uitkomt of bevalt.

En dat alles vind ik dan jammer ja. Zeker als je dan met 5-0 wint, zoals nu tegen NEC.

15-08-2021 13:46

Cello +52979 moderator

@bdsngsfs

Bij schelden wel natuurlijk. Maar bij negativiteit of constant kritiek leveren kan het eigenlijk al niet.

15-08-2021 22:21

Sjaakie +5825

Héél veel kansen laten liggen, tegen een uitermate pover NEC. Wel een paar leuke goals en blij met Tadic en Nous. Van Martinez word ik altijd blij overigens.

15-08-2021 09:34

LuisSuarez01 +5426

Een mooie voetbalavond was t. Wat had ik dit vreselijk gemist (laatste match live febr 2020) ook de aanloop naar de wedstrijd, afscheid Lasse, licht en muziekshow waar je energie van kreeg wow! Een onwaarschijnlijk sterk vliegende start, n.e.c scheel getikt laten we deze herinneringen met elkaar gewoon vasthouden en natuurlijk is dan t verwachtingspatroon in zo'n 2e helft weer torenhoog maar tegelijkertijd niet realistisch. Een dergelijke focus is niet 90 min op te brengen.En de wissel van Tadic met name zorgde ook voor het inzakken van snelheid en het snelle rondspelen. However Ajacieden;de misstap om.de JC schaal imo weggespoeld en toch ook het signaal afgegeven dat als we scherp zijn er helemaal niets te halen valt in onze JCA.

15-08-2021 08:55

3sterren +20205

Ondanks alle ’houthakkers’ en ’prutsers’ die geen bal kunnen raken, met aan het roer ’koekenbakker’ Ten Hag, staat ons aller Ajax gewoon voorlopig weer op de plaats waar het vorig jaar is geëeindigd: bovenaan. Ik zeg vooral doorgaan. Op weg naar de dubbel en meer ...

15-08-2021 08:10

Gonzalez75 +5885

Wat een kansen, de tien halen was realistisch.

15-08-2021 08:01

Kingoffdatoilet +17246

Haller was weer een partij waardeloos. Klaassen was ook slecht. Gravenberch ook vrij matig. Alvarez was sterk maar aan de bal wel zeer behoudend. Timber gleed vaak weg, speelde verder prima. Stekelenburg had een gigantische fout die niet werd afgestraft. Jammer dat wij geweldige spelers dan weer teniet doen door een Haller in de spits te zetten. Over de tweede helft wil ik eigenlijk geen oordeel vellen want daarin was werkelijk iedereen ruk.

15-08-2021 02:21

Patajax +2383

lekker negatief weer. Nog wat positiefs te melden? Blijkbaar niet.

15-08-2021 06:56

Kingoffdatoilet +17246

Ja hoor. De rest was prima. De eerste helft waren er veel spelers die een hoog niveau haalden. Staan ook twee positieve dingen in het bericht. Wel lezen.

15-08-2021 08:17

Jarl1989 +4396

Goed Ajax gezien en 5-0 gewonnen en niks positief te melden. Knap..

15-08-2021 07:42

Kingoffdatoilet +17246

Staan twee positieve dingen in het bericht. Wel lezen.

15-08-2021 08:18

Jelephi +12306

Haller blijft een kut spits

15-08-2021 01:29

Babangida83 +23950

Bij 5-0 bij rust moet je je alleen kapot schamen als Ajax-trainer dat je geen 3 jonkies in het veld gooit. Heb al weer genoeg gezien. Weet dat we 5-0 gewonnen hebben, maar geef mij maar een andere trainer. Nog een jaar met deze behoudende trainer trek ik niet.

15-08-2021 01:24

KingJames23 +11453

Hij heeft toch prima gewisseld? Neres minuten gemaakt. 2 jonkies erin Rensch en Jensen. En Labyad erin om hem nog te proberen te slijten. Hij had alleen nog een 5e wissel moeten doen en dat had het 3e jonkie moeten zijn.

15-08-2021 02:20

Babangida83 +23950

Je mag ze er ook prima bij rust al inzetten, hoor. En als Labyad er in kwam om hem te slijten...Naast dat ik die illusie niet heb, vind ik dat ook geen argument. Dat maakt echt niks uit. Gewoon afscheid van nemen en naar met de toekomst bezig gaan zijn. Je had ook Baas er in kunnen gooien. Als Nico straks weggaat, wil je niet dat hij alles nog door moet.

15-08-2021 10:34

thelordjoshua +10641

Zeer teleurstellende tweede helft, Berghuis werd niet tot nauwelijks aangespeeld, waardoor die ook niet een voorzet in de zestien kan geven of iets dergelijks. Vervolgens vierhoekje Alvarez, Gravenberch, Timber en Rensch was heel erg terug voetballend. Als je ziet dat ze met zoveel bij t goal staan ga je of in de kleine ruimtes voetballen of ruimte creëren door ze te lokken naar eigen helft. Mist dus echt een creatieve middenvelder, Ryan kan dat nét niet, hoop nog altijd dat Kudus goed terugkomt en de minuten wordt gegund. Desondanks eerste 30 minuten uitstekend gevoetbald maar wanneer het vast wordt gezet lijkt het alsof hun kop compleet niet weet wat ze er mee aan moeten.

15-08-2021 01:06

Ajax95Duivendrecht +24166

Aantal dingen om mee te nemen uit deze wedstrijd:

- Blind als (inverted) linksback is echt top! Veel voetballend vermogen aan de linkerkant en een goede wisselwerking met Tadic die het vaak breed houdt. Voor herhaling vatbaar wat mij betreft, het komt wat dat betreft niet slecht uit dat Nico geschorst is (ook vanwege zijn slechte vorm al 1 jaar lang).

- Tadic en Berghuis alle twee heel erg goed. Wat een magistraal linkerbeen hebben beide toch! Berghuis had gewoon 3 assists moeten hebben vandaag. Jammer dat Gravenberch en Haller het vizier niet op scherp hadden staan vandaag.

- Nous en Berghuis een heel dynamisch en dreigend tandem op rechts.

- Alvarez heel nuttig en dienstbaar, maar wel wat pover en voorspelbaar in balbezit zeker in combi met Klaassen. Sowieso speelde Klaassen erbarmelijk slecht vandaag. Ik kan me zo voorstellen dat Ten Hag echt baalt dat Kudus niet fit is (zoals hij al aangaf in de persco), want die had Klaassen in deze vorm eruit gespeeld.

- Haller veel in kansrijke posities, maar ook veel kansen gemist.

- De wissels brachten het algehele niveau sterk omlaag. Vooral Neres, die lijkt werkelijk helemaal niets meer goed te kunnen doen aan de bal. Bij een bod van ~10 miljoen gewoon verkopen die gozer. Nu heb ik weken geopperd om hem op links te zetten met Tadic in de punt en Haller op te offeren, maar zo ga je het Haller niet lastig maken. Ik zie graag Bergwijn komen, we hebben echt diepgang/snelheid en een passeeractie in de voorhoede nodig.

Mooi opwarmer en komende weken tegen Twente en Vitesse kunnen we echt zien waar Ajax staat!

15-08-2021 01:06

thelordjoshua +10641

Blind prima als linksback totdat je tegen een CL team komt. Wordt dan flink overlopen. En inderdaad Berghuis had zomaar paar assists op zn naam kunnen hebben nadat onze bekende houten klaas niet weet wat ie met een voetbal moet.
Alvarez zeker sterk, lijkt wel alsof die ineens voetballend flink vooruit is gegaan ook, maar kan dat natuurlijk niet baseren van 1 wedstrijd, maar die bracht wel goed balans inderdaad.
Haller blijft één stuk ruk voor mij, zei ik al toen die kwam, geen Ajax spits, helaas. Ook jammer dat we daar 22,5 miljoen voor hebben neergetikt, kan die zelf ook niks aan doen maar stel dan echt wat vragen bij TH en Overmars.
En ja Neres, Zaka, Ekkelenkamp lekker verkopen. Hoe jammer ik t ook zou vinden als Neres weggaat, clubheld maar al heel lang niet meer op niveau.

Al met al vond ik Nous fantastisch, hele rechterflank liep wel lekker. Ook Tadic heel sterk, maar dat NEC was natuurlijk ook flink ruk. Nous een van de beste EU backs als hij in topvorm is.

15-08-2021 01:11

wladimir +3059

Mooie analyse. Gravenberch en Haller op scherp hadden we wel dubbele cijfers. Zoals Traoré en Ekkelenkamp dat vorig seizoen wel deden in zo'n wedstrijd. Ik ben na vanavond nog niet gerust op een goed seizoen.

15-08-2021 01:17

MichelBoerebach +29216

Haller is nooit op scherp. Gelukkig kostte ie maar 22 miljoen.

15-08-2021 01:55

Jeyson.R +1773

even over neres gesproken. als je goed had opgelet. neres stond zeker 6 keer klaar om diep te gaan. stond te zwaaien als een gek. maar die bal werd gewoon niet gespeeld. leuk diep gaande spelers. als je hem niet geef heb je er niets aan. Neres is echt niet minder dan bergwijn met de bal aan de voet. met Tadic in de spits gaat neres ook beter spelen.

was zo druk rond de 16 van nec. er was niet eens ruimte.

15-08-2021 01:20

thelordjoshua +10641

Neres is geweldig in top vorm, 100 malen beter dan die kneus van een Bergwijn (hoop enorm dat dat vervelende mannetje wegblijft), maar hoelang heeft Neres al zn topvorm niet bereikt? Ik weet ook echt wel dat het deels door zn blessures komt, maar vooral door zn onzekerheid als basisspeler. Je ziet hem bij elke bal die die krijgt terug tikken of niet weten wat ie moet doen, komt door onzekerheid, waar in tegendeel die vroeger het risico opzocht, waar wij vervolgens doelpunten uit kregen.
Maar ook inderdaad hij liep een paar keer de diepte in, maar dan moet je ook niet verbaast zijn als je die niet krijgt met Gravenberch en Alvarez in balbezit. Niks negatiefs naar hun, zijn klasse spelers met goede eigen kwaliteiten maar nee, die gaan geen gewaagde hoge dieptebal of steekpass geven aan neres.

15-08-2021 01:24

Artemio +32157

Neres is een echte speler voor in de combinatie vandaar zijn goede klik met Ziyech die hem kon bedienen en van daaruit verder kon voetballen. Nu moet hij de ballen krijgen van een Haller en co. Dit lijkt mij de voornaamste reden waarom Neres niet meer zo rendeert als voorheen.

15-08-2021 01:38

Abonnement +467

Eens, en maar roepen dat er meer diepgang nodig is. Als je de ballen niet geeft heb je er inderdaad geen fluit aan. Ook met bijv Bergwijn niet.

15-08-2021 13:53

Henkjanklaas +20661

Geen woord Spaans bij “Duivendrecht”. Wel beschamend dat ze niet doortrokken in de tweede helft. Dat deed toch weer veel van de prima 1 e helft te niet en zo onnodig !

15-08-2021 08:08

Ajax35 +4292

Ik vond Berghuis echt top! Mag van mij wel wat meer zelf proberen en de ballen opeisen. Dat Labyad de vrije trap nam voor hem vond ik echt bizar. Verder een vermakelijke eerste helft en een matige tweede. Maar ook niet gek bij 5-0. Ik vind trouwens de inzet van Neres en Haller echt heel tragisch. Die lopen rond alsof het hun geen reet boeit. Prima maar dan lekker op de bank.

15-08-2021 00:43

MichelBoerebach +29216

Haller is weggegooid geld. Dat mogen we nu toch wel concluderen?

15-08-2021 01:40

Henkb +162

Haller werkte keihard, liep de poten uit zijn lijf. Hij maakte ook nog de eerste goal!

15-08-2021 04:33

Ferd +38589

en was belangrijk in de combinatie met Blind waar een andere goal uit viel.

Ik heb alleen de samenvatting gezien op YouTube, maar daar vielen die 2 dingen wel op.

15-08-2021 05:34

KBouter +4122

Is toch schandalig dat Labyad een vrije trap neemt ipv een technisch verfijnde speler zoals Berghuis.

15-08-2021 00:35

MrPink +81984

Ja. Berghuis moet die bal gewoon op eisen.
Helemaal als Tadic er al uit is.

15-08-2021 00:40

Cello +52979 moderator

@MrPink

Sja....zal vermoedelijk ook met bescheidenheid te maken hebben. En....laten we niet vergeten, dat óók Labyad al een paar vrije trappen in het ajax-shirt heeft weten te scoren. Dus heel raar is het niet.
Berghuis gaat zijn momenten wel krijgen, daar ben ik van overtuigd.

15-08-2021 01:05

thelordjoshua +10641

Moet zeggen wel leuk hoe Berghuis zo onzelfzuchtig is en bescheiden haha, maar nu mag ie echt wel is met z'n linker een schot lossen. Weet zelf ook dat ie dat kan

15-08-2021 01:12

MrPink +81984

Eens. En Berghuis is idd nog wat te bescheiden, hij geeft ook netjes alle ballen af terwijl hij ook zelf kan schieten.

15-08-2021 01:37

MichelBoerebach +29216

Labyad is niveau Utrecht. Leuke jongen, maar kan er verder niet veel van.

15-08-2021 01:41

Henkjanklaas +20661

Je zit bij hem steeds te wachten totdat hij naar binnen draait en uithaalt...

15-08-2021 08:10

Ferd +38589

je kan veel van Labyad zeggen, maar ontkennen dat hij een technisch verfijnde speler is, en ontkennen dat hij een geweldige vrije trap heeft maakt je mening volkomen belachelijk.

Is hij kwalitatief goed genoeg voor Ajax? Niet als basisspeler. Maar is hij technisch verfijnd? Zeker wel. En vorig jaar heeft hij een paar prachtige vrije trappen in het doel geramd.

15-08-2021 05:36

Apolytos +2

De tweede helft speelde NEC moeiteloos gelijk tegen Ajax.
Op zich al een teken aan de wand.

15-08-2021 00:22

Ans B +19980

Balen van de tweede helft ja, maar wat was Ajax goed in de eerste helft! NEC werd helemaal dolgedraaid in de eerste twintig minuten. Geen wonder dat ze steeds meer fouten gingen maken.
Tadic is nu al weer meesterlijk en ook Berghuis beviel me. Hij had relatief zelfs redelijk veel diepgang.

Wel jammer dat Rensch niet speelde en Alvarez wel. Althans, dat was vooraf mijn eerste reactie. In tweede instantie snapte ik het beter: hij heeft nog helemáál geen speelminuten gemaakt en heeft dat wel nodig.
Maar ik ga er vooralsnog nog steeds van uit dat - als iedereen fit is - Blind samen met Gravenberch en Klaassen (zolang Kudus niet kan spelen) het middenveld gaat vormen.

Alvarez speelde wel sterk overigens, maar ik zie nu eenmaal het liefst een voetballend sterk middenveld.

15-08-2021 00:13

MichelBoerebach +29216

Precies wat ik voorspeld had. Uiteraard niet zo'n beroerde tweede helft verwacht.

14-08-2021 23:58

Oxxer +164715 moderator

Het beste middel tegen ESPN ergernis is de voorbeschouwing negeren, wegzappen in de rust en na het laatste eindsignaal een leuke film kijken.

14-08-2021 23:57

Rommy5 +1169

Duo Haller/Klaassen zo matig, voetballend 0,0, beiden techniek van een lantaarnpaal .

14-08-2021 23:56

wladimir +3059

Hoeveel maakte Traoré er vorig seizoen in een vergelijkbaar potje? Haller maakte wel de eerste, dat wel. Toen had hij al twee goede kansen gemist. Daarna zeker ook.

15-08-2021 00:42

Ferd +38589

0 tegen RKC om maar iets te noemen.

15-08-2021 05:37

ajax4ver +210

In de 1e paar minuten bij de eerste aanval het één keer raken van Klaassen op Haller gemist? Waar een kans uit kwam…
In één keer raken en daardoor het spel versnellen kan Klaassen toch heel goed, was de Franse media vorig jaar nog heel lovend over toen we uit tegen Lille speelden.

Ook bij de goal van Tadic uit de counter was het Davy Klaassen die snel en precies op maat over de verdediging berghuis bediend die daarna aflegt op Tadic.
Die goal was zonder hem niet gevallen.

Ik vind dat Klaassen soms wat ondergewaardeerd word.

15-08-2021 11:56

AjaxDaniel +14527

Kan niet wachten totdat Berghuis wat meer in zijn rol zit en ook actief naar goals gaat jagen. Had vandaag een paar hele goede passes.

14-08-2021 23:44

AFCA-pride +17394

1e helft prima. 2e helft plichtmatig, jammer. Klaassen matig, Neres heeft er geen zin meer lijkt het.

14-08-2021 23:41

MichelBoerebach +29216

Al 2 jaar niet meer. Verkopen.

14-08-2021 23:53

wladimir +3059

Zeker wel. Chelsea uit, waar hij geblesseerd raakte. Hij speelde uitstekend. Sowieso afgelopen seizoen de bekerfinale beslist. Liever Neres dan Bergwijn. Dat vind ik...

15-08-2021 00:47

MichelBoerebach +29216

Dat misschien wel. Maar het is niet veel meer. Ik zou hem persoonlijk niet missen.

15-08-2021 01:30

jos.bt@hotmail.com +256

weggeven stilaan

15-08-2021 06:16

AFCACruijff14 +162318

Viel me bij Neres ook op ja. Heel gelaten en ongeïnteresseerd. Die zit te lang bij Ajax en merkt dat hij zijn basisplaats niet meer terug krijgt. Als je Neres voor 20 miljoen kan verkopen en voor minder dan dat bedrag een soortgelijke vervanger kan halen moet je het doen. Eentje die nog wel flink zijn best doet.

15-08-2021 00:16

ajax4ever001 +18626

Ajax moet gewoon eens een kapitaalinjectie zien te krijgen van een sjeik ofzo zijn we van dat gezeik van eerst verkopen af. En nee ik wil niet dat Ajax een koopclub wordt ofzo maar meer dat we dan wat meer gerichter kunnen aankopen ipv die net niet speler te halen

14-08-2021 23:33

Oxxer +164715 moderator

Ook al pompt Jeff Bezos geld in Ajax, de eredivisie is bagger brandhout slecht. Spelers willen zsm weg en ik geef ze groot gelijk.

14-08-2021 23:36

mgtow +22318

Zou de eredivisie lekker inkrimpen. Buiten psv en wij is het al heel snel niet veel meer.

14-08-2021 23:38

Oxxer +164715 moderator

Het verschil is idd erg groot.

14-08-2021 23:42

Oxxer +164715 moderator

Liever niet, dat is het Schotse competitiemodel. 4 x seizoen de klassieker of tegen PSV gaat vervelen.

14-08-2021 23:47

AFCA-pride +17394

Jij snapt helemaal niks van de club Ajax...ga jij lekker een andere club supporten! Om een sjeik vragen, puber naar je bed

14-08-2021 23:38

AFCA-pride +17394

Ik ben niet aardig (soms). Maar dit is overduidelijk een Playstation fanboy die niet honderden wedstrijden bezocht heeft.

15-08-2021 00:08

Jarl1989 +4396

Ik heb ook geen honderden wedstrijden bezocht omdat ik ver weg woon. Maar kijk elke wedstrijd op tv al 20 jaar. Ben ik nu ook een PlayStation fanboy?

15-08-2021 07:52

3*stars*3 +23545

Corona heeft roet in eten gegooid bij veel clubs en ook Ajax voelt het.
Ajax had juist jaren toegewerkt naar een gezonde financiële status en het ging ook goed.
Maar liever eerst verkopen, dan een speeltje worden van een sjeik.
Aub niet zeg, laat ze in Eindhoven en Rotterdam maar kloppen en smeken voor hulp.
Laat Ajax het maar op eigen kracht doen!

14-08-2021 23:46

Ferd +38589

ga weg man. Je gooit je club niet in de uitverkoop. Als je dat wilt ben je geen Ajacied. Je verkoopt je ziel als je met dat soort figuren in zee gaat.

15-08-2021 05:39

PierreHeno +6530

Berghuis beviel me wel...heeft slimme passing en zet Haller of Gravenberch in één beweging vrij voor de goal. Maar dat was aan die twee niet besteed vanavond. ..dat moet toch heus stukken beter wil je in CL/EL mee kunnen.

14-08-2021 23:29

ajax1981 +3136

Ja, maar dat afmaken is trainbaar, en gaat meestal beter bij die 2. Die ballen van Berghuis ga je plezier van beleven

14-08-2021 23:35

XXXFCA +2687

Vandaag al gezien: Ziyech ballen en Tadic assists. Nu nog goals maken en dan gaan we er hopelijk heel veel plezier aan beleven.

14-08-2021 23:51

Rasmussen +25823

Disney is eigenaar van ESPN. ESPN promoot die docu en Feyenoord dood. Logisch.

14-08-2021 23:27

mgtow +22318

Een docu waarin je duizend keer hoort dat het geld op is. Lekkere reclame voor die club. 😂

14-08-2021 23:39

Bramzel +3568

Ze zijn bij ESPN weer aan het graven om De scheidsrechters weer makkelijk tegen Ajax te laten fluiten. Wel grappig dat als PSV iets mee krijgt dat ze dan niet zo graven en een scheidsrechter voor de camera roepen net als dat Ajax iets tegen krijgt dan laten ze het ook lekker gaan.

14-08-2021 23:25

31xAjax +7969

Buiten de toch wel ruime overwinning was de grootste winst denk ik dat ten Hag heeft aangetoond wel goed te kunnen wisselen met Labyad voor Alvarez....

14-08-2021 23:19

aschja +20588

Wait, whut? Cringe….

14-08-2021 23:22

XRaY +18970

Klopt eigenlijk moet Labyad altijd spelen

14-08-2021 23:26

Haarlemmer +20631

Ten hag wilde eogenlijk nog mallejan inbrengen

14-08-2021 23:36

aschja +20588

Lachwekkend die azijnbrigade hieronder.

14-08-2021 23:18

TontoKarnaggel +42546

Lekker sfeertje op de tribune en applaus na het laatste fluitsignaal. Hier gemopper na 35 minuten, geklaag na 55 minuten en gezeik na 65 minuten. Volgende keer heeft de vriendin van mijn zoon pech en ga ik zelf weer lekker naar het stadion, stuk gezelliger...

14-08-2021 23:18

PierreHeno +6530

Ha ha...mooi verwoord Tonto

14-08-2021 23:20

Wieno +9248

Hoe ging dat dan? Pap, ik wil deze chick scoren, mag ze mee naar Ajax? Is goed kerel, maar alleen als je zelf ook scoort vanavond?

14-08-2021 23:21

TontoKarnaggel +42546

Zoiets ja :)

14-08-2021 23:22

NeeI +107936

Doe m straks een berichtje:

Of hij binnen 20 minuten ook al vier keer geprikt heeft....

14-08-2021 23:28

TontoKarnaggel +42546

Vast wel, appel valt niet ver van de boom ; )

14-08-2021 23:33

Cruijffthebest +13441

Geweldig 1e half uur, tweede helft hadden onze ventjes er geen zin meer in schijnbaar.

14-08-2021 23:18

AjaxDordt +14084

Mario Been die 010 analyseert....

14-08-2021 23:18

louis60 +11472

Wel lekker dat je na de eerste helft al op zoek kan naar de uitgang. Kan je thuis nog even laatste 15 minuten zien en de interviews.

14-08-2021 23:18

trooop +3885

Waarom iedere dag op 200% procent trainen en dan in de wedstrijd na 30 minuutjes kappen met lopen? Draai het toch om. Je doet elke dag je best om wedstrijdsituaties zo goed mogelijk na te bootsen. Maak van zo'n wedstrijd dan een intensieve training. Dan wordt het 12-0.

14-08-2021 23:15

Rasmussen +25823

Elke wedstrijd er 5 maken en je komt op 170 goals.

14-08-2021 23:16

louis60 +11472

Je denkt niet dat tegenstanders de 2e helft van opstelling NEC bekijken?

14-08-2021 23:19

aschja +20588

Je hebt duidelijk geen idee hoe topsport worden. Die 200% is nodig om stappen te maken. En ja, ik kan het weten na 3 olympische spelen en 30uur in de week trainen. Voetballers zijn dan ook watjes.

14-08-2021 23:20

trooop +3885

Je kunt ipv een wedstrijd tegen zo'n stel semi-amateurs toch ook gewoon een training op 30% doen? Precies hetzelfde effect, maar dan in de perfecte 'simulatie'. Welke sport deed je?

14-08-2021 23:44

Pablito11 +323

3 keer Olympische Spelen? Wow respect! Welke sport beoefen(de) je?

14-08-2021 23:48

aschja +20588

Nope. Dat kan dus niet. Want trainingen volgen een zeer strict traject van dalen en pieken. Zeker in het begin van het seizoen heb je veel dalen nodig om te kunnen pieken op latere momenten. In competitie sporten is dat lastig omdat er vanaf dag 1 verwacht wordt dat je pieken hebt. Maar dat kan dus niet. In de sport noemen ze dit supercompensatie. Wat ik deed doet er verder niet toe. Wil graag anoniem blijven.

14-08-2021 23:50

trooop +3885

Ik twijfel niet aan je expertise, maar ik snap het nog steeds niet. Je weet lang van tevoren dat deze wedstrijd eraan komt, dan kun je 'm toch gewoon opnemen in het trainingstraject, als zijnde een intensieve training? Ook omdat je juist tegen nec nog helemaal niet hoeft te pieken, als Ajax zijnde. Ik volg een aantal ultra lopers, die geven geregeld aan minder grote wedstrijden vooral als training te gebruiken. De vergelijking zal vast niet helemaal opgaan, maar het idee is in principe toch hetzelfde?

15-08-2021 00:00

Knalpot +3625

yep en wij met zn allen maar kankeren op de afscheidswedstrijd van Cruijff maar ondertussen wel ff wensen dat we Schone met een 12-0 nederlaag voor de camera moeten zien. Wtf maken mensen zich druk om, natuurlijk moet heb beter om straks ook tegen betere tegenstanders niet in hetzelfde patroon vervalt. Maar heb jezelf wel eens dit soort wedstrijden op hoog niveau meegemaakt? Het sluipt er gewoon vanzelf in omdat het allemaal zo makkelijk gaat en het omdraaien dat lukt je echt niet zo 1.2.3 meer. Had Graaf meteen die 6-0 gemaakt mwja dan had misschien het lontje weer even gaan laaien, soms kunnen wissels het nog keren maar bij Neres en Labyad bijv zag ik totaal die intentie niet.

14-08-2021 23:54

JaapStam +137573

5 jaar ongeslagen thuis tegen NEC!!!

14-08-2021 23:14

Rasmussen +25823

We hebben er nog nooit van verloren thuis

14-08-2021 23:14

JaapStam +137573

Ook dat nog eens hahaha

14-08-2021 23:15

Juichtoon +32675

@ Rasmussen
Jawel in 92 oid thuis voor de beker halve finale 1-2, zo uit mn blote hoof....

14-08-2021 23:27

louis60 +11472

Gelukkig. TH vond het ook ruk in de 2e helft.

14-08-2021 23:13

Wieno +9248

Zei hij dat ook zo? Of vroeg hij Helene om te rukken?

14-08-2021 23:15

Haarlemmer +20631

Labyad sucki sucki

14-08-2021 23:39

oudzuid2 +7294

"moet je niet accepteren" "ligt aan jezelf"

mooie kreten maar wat heb je eraan

14-08-2021 23:13

Elheffe +534

Hopelijk doelde hij met dat eerste oa op Berghuis bij die vrijetrap van Labyad

14-08-2021 23:15

twynestar +28577

Haha, Berghuis zal zijn balletjes vanzelf wel gaan opeisen.

14-08-2021 23:16

ram +7283

Wat kan ie dan zeggen waar Ajax wel wat aan heeft?

Kom op man... dit is zeiken om het zeiken.

14-08-2021 23:16

ajaxcied4life +26070

Haller was in de tweede helft wel iets beter moet ik eerlijk bekennen. Hij deed in ieder geval wat beter zijn best. Voor nu is dat winst

14-08-2021 23:12

Wieno +9248

Whuuuuttt?

14-08-2021 23:13

twynestar +28577

Eens, hij verprutst wel eens een kaats maar zag hem ook heel vaak een kansloze bal toch nog tot iets nuttigs maken door zijn lange benen er tussen te steken. Verder zie je dat hij voor het afwerken zelfvertrouwen mist. Heeft dus nog wel wat werk voor de boeg. Laten we hem allemaal gaan uitjouwen zoals vorige week, dat zal helpen.

14-08-2021 23:18

ElPistolero9 +628

Ik denk overigens, en ik geef toe dat ik dat alleen baseer op de paar wedstrijden die ik tot nu toe van Berghuis heb gezien, dat Antony beter is

14-08-2021 23:12

Haarlemmer +20631

Slechte aaname

14-08-2021 23:13

Stefansuarez +19080

Geef berghuis zijn tijd , komt wel los die jongen naar al die bedreigingen ik steun hem naar deze dappere stap.

14-08-2021 23:16

ram +7283

Ik vind Antony ook beter.

En zelfs als ie iets minder is, moet ie spelen. Hij heeft de potentie en de marktwaarde. Berghuis moet hoe dan ook wissel zijn.

14-08-2021 23:18

SAE +4167

Zouden eigenlijk beiden moeten spelen. Berghuis op 10 ipv Klaassen met Antony op rechts of Antony links Tadic spits en Berghuis rechts.

14-08-2021 23:26

Knalpot +3625

We hebben een stuk of 16 goede spelers iedereen zal genoeg (moeten) spelen.

14-08-2021 23:57

Rasmussen +25823

Hahaha Antony in dat Ajax shirt op de tribune geweldig gezicht.

14-08-2021 23:11

036AFCA97 +146682

Zou Overmars die Van Seumeren niet gek kunnen maken en Haller en Labyad als Utrecht “helden” voor 20 miljoen samen kunnen aansmeren?

14-08-2021 23:11

Haarlemmer +20631

Labyad boor 10 mln lijkt me geniaal

14-08-2021 23:11

Nick14 +25889

Klaiber er gratis bij.

14-08-2021 23:12

ElPistolero9 +628

Wellicht kunnen ze tijdens Ajax - Utrecht wat in z’n drankje stoppen want geen enkele technisch directeur bij z’n volle bewustzijn brandt z’n vingers nog aan Haller

14-08-2021 23:13

Oxxer +164715 moderator

Dit heb jij al vaker gepost.

14-08-2021 23:14

Oxxer +164715 moderator

Nope, goed geheugen, 😂😂

14-08-2021 23:45

Knalpot +3625

ach ja het ventje moet om de minuut een post tikken, kijkt met een half oog naar zn tv en moet tegelijkertijd ook nog allerlei spelertjes binnen halen met Fifa. Vergeef het hem, dat multitasken is best lastig, af en toe een copy/paste daar win je weer wat tijd mee.

15-08-2021 00:00

Rasmussen +25823

Traoré had er vandaag 7 gemaakt.

14-08-2021 23:10

Oxxer +164715 moderator

7 punten als kicker van een American Football misschien. Traore wordt met de week beter sinds hij weg is.

14-08-2021 23:11

Rasmussen +25823

Dolberg en Traore gaan de competitie slopen. Raar dat je Haller gehaald hebt en hen hebt laten gaan.

14-08-2021 23:14

Oxxer +164715 moderator

Je? Ik ben geen Overmars

De reden dat Dolberg en Traore niet meer in Amsterdam spelen is dat zij niet presteerden. Het valt op dat spelers die niet presteerde en weg zijn bij Ajax op AS gezien worden als wondermiddel.

14-08-2021 23:19

ElPistolero9 +628

Brobbey sowieso

14-08-2021 23:13

Haarlemmer +20631

Eric fixt een 5-0 70 minuten 1 goal.

14-08-2021 23:10

Patrick78 +52641

Eric wie? Eric Cantona?

14-08-2021 23:18

AFCA22 +2506

Naar mijn idee is de 2e helft gevolg van de fitheid. Juist dan hoop je op gretige invallers, maar deze vielen tegen vandaag.

14-08-2021 23:10

twynestar +28577

Jensen was wel aardig toch? Steekt lekker snel het veld over, was hier en daar ongelukkig maar zie hem liever dan Ekkelenkamp.
Fitheid was iig bij Alvarez en Gravenberch in de 2e helft zichtbaar.

14-08-2021 23:12

oudzuid2 +7294

ik gok dat we volgens Ten Hag pas net aan de voorbereiding zijn begonnen

14-08-2021 23:09

fc Barcelona_ke +19255

Waarom gassen we altijd terug in 2e helft

14-08-2021 23:09

Knalpot +3625

Niet altijd tegen vvv was die drive er wel vooral door gretigheid van Klaasen en Blind toen. Vandaag hadden die er minder zin in misschien vanwege vriend Schone.

15-08-2021 00:04
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.