Afgekeurde goals worden Ajax fataal

door JaySing 507

Afgekeurde goals worden Ajax fataal

door JaySing 507

Laatst geüpdatet

WEER PUNTVERLIES - Ajax heeft voor de tweede keer op rij puntverlies geleden in eigen huis. Tegen ADO Den Haag kreeg Ajax kans op kans, maar scoorde het slechts eenmaal. Het werd uiteindelijk een zwaarbevochten 1-1. Opmerkelijk waren de twee afgekeurde doelpunten voor rust. Ajax begon sterk aan de wedstrijd met twee goede kansen in de eerste tien minuten. Ondanks goed positiespel waarbij Kolbeinn Sigthórsson alleen voor de keeper werd gezet, resulteerde dit niet in een doelpunt. Het spelbeeld bleef hetzelfde, Ajax speelde vol op de aanval en creërde kans op kans. De bal wilde er echter niet in. Het eerste wapenfeit van de kant van ADO kwam in de 18de minuut. Rydell Poepon schoot na een voorzet van Dico Koppers recht op Kenneth Vermeer.

Na 25 minuten was het wel raak voor de Hagenezen. Niklas Moisander leverde de bal in bij Tjaronn Chery die fraai afrondde. Na de goal ging Ajax door met aanvallen en leek het op 1-1 te komen via Sigthórsson. Zijn inzet was de doellijn gepasseerd, maar werd niet zo beoordeeld door de leiding. Het bleef 0-1. De laatste kans van de eerste helft kwam van de voet van Ricardo van Rhijn. Zijn schot werd van de lijn gehaald door Tommie Beugelsdijk.

De tweede helft begon hetzelfde als de eerste helft. Ajax begon vroeg met druk zetten en probeerde snel de achterstand weg te poetsen. Het aantal grote kansen bleef echter uit. ADO werd steeds verder teruggedrongen en kwam er af en toe gevaarlijk uit. De grootste kans voor de bezoekers in het tweede bedrijf kwam van de voet van Rydell Poepon, maar zijn inzet werd gekeerd door Vermeer.

Ajax bleef aanvallen, maar kwam niet door de muur die de Hagenezen hadden opgesteld. Vijf minuten voor tijd was er dan toch de verdiende gelijkmaker. Een afgeslagen voorzet werd door Lasse Schöne in één keer op de slof genomen en de bal verdween in de hoek. Met nog tien minuten te gaan leefde het publiek op en ging Ajax op zoek naar de winnende treffer. Die kwam er echter niet, ondanks een schot van Isaac Cuenca. Zijn inzet ging maar net voorlangs.

Door het gelijke spel is Ajax één punt ingelopen op koploper PSV en is Feyenoord de Amsterdammers tot op één punt genaderd.

Opstelling Ajax:
Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Moisander (77' Serero), Blind; De Jong, Schöne, Eriksen; Cuenca, Sigthórsson, Fischer (70' Boerrigter)

Wissels:
Cillessen, Veltman, Dijks, Poulsen, Serero, Lukoki, Boerrigter

Opstelling ADO Den Haag:
Coutinho; Koppers (84' Supusepa), Beugelsdijk, Wormgoor, Malone; Meijers, Omeruo, Jansen; Van Duinen (60' Kolk), Poepon (77' Visser), Chery

Doelpunten:
30' Tjaronn Chery 0-1
85' Lasse Schöne 1-1

Bijzonderheden:

Gele kaart
25' Mike van Duinen

Lees meer over:
Plaats reactie

Cello +52979 moderator

We zijn inmiddels een dag verder en ik heb maar beslist dat ik dan toch maar van het positieve uitga...immers het negatieve brengt toch al helemaal niks...

Het positieve van gisteren is dat we dan toch weer 1 punt dichterbij zijn gekomen. Positief is ook dat je ondanks de 1-1 van gisteren het winstpunt is dat je wel alles in eigen hand hebt...want tot gisteren met een verschil van 3 punten kon je dat niet zeggen, immers....bij winst van alle partijen en dus ook die in Eindhoven en bij verder ook winst van PSV de rest van het seizoen zouden we gelijk staan met die gasten....en ja dan zouden we het afleggen nav het doelsaldo. Nu betekent winst in Eindhoven, dat je (ook verder er vanuit gaand dat PSV alles wint verder) over PSV heen gaat in de rangschikking.

Dus al met al kies ik er vanaf nu maar weer voor om positief te blijven denken.....

25-02-2013 18:46

Theoz +0

Wat ik mis bij Ajax is die verbetenheid als iets niet lukt. Gisteren ook na die eerste goal is er niemand die het hele team weer op scherp zet. Ook met vrije trappen of gemiste kansen; iedereen loopt maar terug in de trend van 'volgende keer beter'.. in plaats van 'de volgende gaat dwars door het net' .. Siem de Jong mag dan van zichzelf zeggen dat hij niet zo'n schreeuwer is, maar een beetje meer leiding in het team nemen kan geen kwaad. Wordt maar kwaad op Eriksen als ie voor de honderdste keer balverlies lijdt of een vrije trap de tweede ring in jast. Of dat Boerrigter weer een kans voor open doel mist, of Moisander die teveel risico achterin neemt. Kom op zeg, hou elkaar scherp en knal die bal dwars door de touwen heen. Een gele kaart op z'n tijd is echt niet verkeerd hoor, laat maar merken dat je er bent.

25-02-2013 14:10

Fresh +17

Ik mis het onterecht fluiten voor buitenspel bij Blind, of kijk ik er over heen? Was ook praktisch een goal als ik me niet vergis (heb t npg niet terug gezien op tv)?

25-02-2013 13:50

afcavinnie +0

Dat je niet ziet dat de bal over de doellijn is kan ik nog begrip voor opbrengen. Dat gaat razendsnel en ik vond het ook lastig te beoordelen in het stadion. Veel interessanter vind ik de buitenspelsituatie van Daley Bilnd. Bij gelijkstaande spelers of twijfel doorspelen is de regel. HIj is voor de grensrechter de verste speler en ziet voor zich 3 spelers van ADO staan en daarachter Blind. Dan heb je dus perfect overzicht en dan mag je zo'n enorme blunder niet maken. Scheelt wel even of je 1- 0 voor komt of 0-1. Makkelijk om te zeggen: dan doe je er een schepje bovenop en dan maak je 2 goals meer. Zo werkt het niet.
Cuenca had trouwens gewoon een penalty moeten krijgen. Dat was een overtreding binnen de 16. Grensrechter staat er met zijn neus bovenop. Dit nu afsluiten en woensdag vlammen!!!

25-02-2013 13:43

AjaxD1986 +1

Eens! De KNVB redeneert zo: Als ajax speelt zet dan maar lamme en blinde arbitrage neer, want ook daar moet Ajax mee kunnen winnen.....FOUT DUS! Ajax moet ook een keer een kutdag kunnen hebben zonder dat die arbitrage dan ook meteen maar kut hoeft te zijn! En die vieze wijf van een van boekel moet lekker het vrouwenvoetbal gaan fluiten en niet onze wedstrijden om zeep gaan lopen helpen. En mensen die roepen dat Ajax het aan zichzelf te danken heeft geef ik volkomen ongelijk! Het is nog nooit zo slecht gegaan met de arbitrage als je kijkt naar de klasse die we vroeger hadden en de 6e rangs arbitrage die we nu hebben! Het word godverdomme tijd dat dat zeist met hun dictatuur (de enige plek in Nederland waar je op moet passen met wat je zegt) een keer bestormd word door alle mensen die vinden dat dat zooitje eens doorgelicht moet worden en de rotte vruchten met pek en veren de laan worden uitgestuurd! Dit kan GVD niet meer anno 2013! KNVB is gewoon een 2e UEFA aan het worden maar dan met minder geld en minder kwaliteit, om over de uitstraling maar te zwijgen!

25-02-2013 17:11

SoNick +333

Poeh. En toch speelde Ajax niet eens zo slecht. In tegenstelling tot de wedstrijd tegen Steaua hebben ze wel voor de winst gespeeld, helaas konden we hem er in de ogen van de scheids niet inkrijgen. Ik heb liever dat we op deze manier niet winnen dan op de manier zoals in Boekarest. Jan van Halst zei het later ook bij studio voetbal dat Ajax ondanks het puntverlies de enige ploeg is die niet om de week door de ondergrens zakt. Ajax speelt vrij constant.

Het is alleen zo frustrerend dat de doelpunten zo moeilijk vallen. Soms lijkt het alsof we te weinig doelpogingen ondernemen, maar als je dan de samenvatting terugkijkt zie je toch ook veel goede kansen/afgefloten situaties. Zet daar tegenover de manier waarop bijvoorbeeld Utrecht en Vitesse dit weekend aan de goals kwamen (klutsballen, blunders tegenstander), dan kan ik net als de Boer niet spreken van een structureel probleem. Het zit even tegen.

In elk geval is dit resultaat weer een reden om er zaterdag tegen twente vol in te klappen. En ergens doet me dat ook goed, want zo zie ik Ajax het liefst. Vanaf aanvang de tegenstander onder druk zetten en de overwinning afdwingen. Het is nu twee thuiswedstrijden niet gelukt, maar Twente wordt onze volgende prooi!

25-02-2013 13:07

Rob1706 +1694

Na de kater van gisteren vandaag de dvd van Dennis Bergkamp weer eens bekeken. Werd ik wel weer blij van. Misschien verplichte kost voor Ajax-spelers?

25-02-2013 12:21

Cello +52979 moderator

Of die van Gerald Vanenburg....

25-02-2013 18:40

Daneman +1387

Hopelijk wordt zo'n schele pony van een grensrechter wel gestraft hiervoor. Jaartje niet meer vlaggen op het hoogste niveau, kielhalen, radbraken.

25-02-2013 12:17

Roovers419 +0

My Ajax....hoe zou jij het doen als jij directeur was? Geef je beleid eens even aan, zodat wij daar onze mening op kunnen geven. En praat dan niet alleen over aankopen maar het hele pakket. Mijn mening is als volgt. Ja het TH maakt fouten, net zoals van gaal met demtsjenko en petersen destijds deed. Maar kijkend naar het grote plaatje zijn we echt goed bezig. Ik kan zo niet begrijpen dat je niet de boer,bergkamp en jonk gezind bent

25-02-2013 11:46

Jayden10 +0

A.u.b. geen Calimero gedrag laat dat maar over aan andere. Als er 2 goals door je neus geboord wordt moet je met zijn alle de schouders eronder zetten om alsnog 2 of meer goals te maken! En dan niet door te gaan voetballen als een stel veredelde zaalvoetballers door te gaan combineren tot aan de doellijn ! Waar is Hoesen die jongen pakt bij elke invalbeurt wel een doelpuntje mee. Maar geen zorgen we zijn een puntje ingelopen , laten we het van de positieve kant bekijken !!!

25-02-2013 09:18

Linaatje04 +0

Inderdaad. Natuurlijk maakt de arbitrage een aantal inschattingsfouten, maar ook zij zijn mensen.

Deze wedstrijd hadden we absoluut niet hoeven verliezen, al zouden er 5 goals afgekeurd worden. Als je zoveel kansen creëert moet er gewoon gescoord worden. Extra trainen op het laatste schot en precisie dus! Sightorsson moet meer in de punt blijven zodat er altijd iemand is om op een kans te loeren, hij trok wat te veel naar de zijkanten terwijl het al hutjemutje was doordat ADO zichzelf terug trok op eigen helft.

25-02-2013 11:25

Robinjo1988 +1

Niks Calimero! Een goal is een goal en die hoort te tellen!! Is gewoon schandalig dat we weer genaaid zijn!

Over de laatste zin ben ik het met je eens. Vanaf nu alles winnen en we zijn kampioen!

25-02-2013 12:13

Daneman +1387

En je weet gewon dat je een scheidsrechter niet tegen moet hebben na een zware europese wedstrijd.
Dan wordt het vrijwel onmogelijk.

25-02-2013 08:07

De_Meer +1

Als de scheids die doelpunten gewoon goedkeurd is het hier in ene heel stil en zijn we allemaal plotseling tevreden.

25-02-2013 01:13

3*stars*3 +23523

Fuck ik kijk net naar studio voetbal en ik wist wel dat die schot van Sigthor lijn was gepasseerd maar ik zag net hoe dichtbij de scheidsrechter stond.
Das die zelfde flikker die Boëtius een penalty gaf tegen ons!
Ben er echt doodziek van en dan zie ik ook hoe Vermeer zomaar bal passt naar Moisander, terwijl hij naar rechts kan passen want Rhijn en Toby stonden vrij!

Deed hij ook tegen Almelo en toen raakte eriksen ook bal kwijt....



Valt wel op dat we in KNVB beker 0 tegen hebben met Cilessen op doel.....

24-02-2013 23:09

bansie +0

Beter kijken dan: een pass naar rechts was riskanter geweest. Zelfs f-jes weten dat: nooit breed over de as, dus dichtstbijzijnde vrije man inspelen.. Dat Moisander op houten sandalen speelt en niet kan passen moet je Kenneth niet aanrekenen.

25-02-2013 09:03

HarryHarHar +3018

Trap naar voren misschien!! om er snelheid in te krijgen/houden en de tegenstander terug te dringen, dat zie je haast nooit, maar met onze snelle buitenspelers zie je dat veel te weinig nee we gaan weer tot in den treure opbouwen vanaf de achterlijn, tikkie breed, ikkie terug dan kan de tegenstander zich weer groeperen en ons met twee vingers in de neus opvangen, wat bracht ons dit seizoen na 24 wedstrijden met dit tikkie tikkie voetbal. 13 ovewinningen, dit is toch Ajax onwaardig ..

25-02-2013 11:58

De_Meer +1

In plaats van kritiek op het beleid van Ajax richt je pijlen eerst even op het beleid van de KNVB om scheidsrechters, grensrechters en 4e mannetjes aan te stellen die de buitenspelregel niet begrijpen en niet kunnen zien dat een bal duidelijk de doellijn is gepasseerd.
Dat scheelt je vandaag en tegen Heracles 2 punten + daarbij die onterchte rode kaart voor Moisander tegen Feyenoord, tel op je verlies.
Ajax zou gewoon dik bovenaan staan als de scheidsrechters hun werk goed hadden gedaan.

24-02-2013 23:09

Roovers419 +0

Grootste winstcijfers sinds de beursgang. 2 opeenvolgende landstitels, talenten zoals van rhijn en fischer die doorbreken, nog steeds in de race voor de titel. Een echte ajax trainer, de echte ajax stijl. Er is nog heel veel te verbeteren maar de visie is de juiste...leve het th leve de boer en leve Ajax....en fukk dat negatieve gezeik...elk jaar kampioen kan gewoon niet. Ook niet als we narsingh hadden

24-02-2013 22:22

Liefhebber +1

Steek je kop maar in t zand! Kijken hoe je piept als we dit jaar 3e worden en volgend jaar weer achter de feiten aanlopen. Die winstcijfers komen door CL-deelname en omdat we Vertonghen en Anita (2 sterkhouders) verkocht hebben en er niks voor terug gehaald hebben. Structureel maken we nog steeds verlies. Daarbij kan ik ook dikke winst noteren als ik alles verkoop en niks uitgeef. Resultaat van dat soort beleid: een steeds zwakker wordende selectie. En dat is dus ook bij ons het geval. De 1e titel was trouwens helemaal niet onder t TH (Vd Boog en Coronel waren er toen nog). Fischer is trouwens ook nog onder t oude bewind gehaald en heeft t TH dus niks mee te maken (niet dat ik t oude bewind perfect vond, zeker niet zelfs, maar ere wie ere toekomt).
Eerlijk, ik zou ook graag zien dat t TH het fantastisch deed, dat ze goed zicht op spelers en hun mogelijkheden/potentie hadden. Echter moet ik helaas anders constateren. T wordt tijd dat jij je bril afzet en objectief naar de feiten gaat kijken. We hebben namelijk werkelijk pas de helft van de wedstrijden die we speelden gewonnen, de aankopen onder t TH (Babel, Sana, Hoessen, Poulsen, Cillessen, Janssen, Boerrigter, Serero, Sigthorsson) hebben allemaal niet of iig nog niet bewezen iets toe te voegen. Daarbij lopen onze sterkhouders Alderweireld, Eriksen en De Jong straks voor te weinig de deur uit doordat zij een kort contract hebben. Hoe kan je dan doodleuk beweren dat het goed gaat???

24-02-2013 22:28

Liefhebber +1

Ik heb jullie toch voor het seizoen al gezegd dat de selectie te beperkt van kwaliteit is? Dat plek 3 t/m 5 het hoogst haalbare was. De uiterst magere resultaten zijn dan ook geen verrassing. We winnen maar de helft van de wedstrijden en spelen dramatisch. Open jullie ogen eens.
T Technisch Hart mag zich de matige selectie en resultaten wel duidelijk aanrekenen. Zij zijn verantwoordelijk voor de samenstelling van de selectie. En hebben dus duidelijke grote inschattingsfouten gemaakt. Kijk eens naar de aankopen die onder t TH gekomen zijn. Het zijn eigenlijk tot nu toe bijna allemaal miskopen gebleken of hebben iig tot dusver nog niet laten zien het vereiste niveau te hebben, komen ze: Sana (goedkoop maar komt immens tekort), Hoessen (goedkoop, maar komt immens tekort), Janssen (na 1 jaar met dik verlies verkocht), Cillessen (4 miljoen voor een keeper die al 2 jaar de bank warmhoudt), Boerrigter (goedkoop maar komt tekort), Serero (2.5, miljoen heeft nog nauwelijks gespeeld of iets laten zien), Sightorsson (4.5 miljoen, nog niks laten zien in 2 jaar tijd), Poulsen (2 jaar contract voor 1 miljoen per jaar), Bulykin, Babel etc.
Dit mag je ten minste een uiterst magere score noemen mbt het slagingspercentage van de aankopen van t TH. Kennelijk heeft t TH het niet in zich om in te schatten wie wel en wie niet zal voldoen aan het niveau wat wij na streven. Als ik bijvoorbeeld zie dat Ozbiliz mag vertrekken en dat we dan Sana ervoor terug halen, dan zie ik ons er alleen maar op achteruit gaan. Dan huren we zomaar voor 8 ton huursom een wisselspeler van Barcelona die 8 maanden geblesseerd is geweest. En t TH dan roepen dat het komt door de goede contacten van Marcie Netto bij zn oude club. Bij Barcelona lachen ze zich kapot dat ze nog 8 ton voor 6 maanden krijgen voor een speler van dat niveau die zo lang niet gespeeld heeft. Het regent foute beslissingen mbt het samenstellen van de 1e selectie. Dit uit zich in een steeds slechter wordend 1e elftal, je ziet het elk jaar weer minder worden.
Wat trouwens een grote misvatting is bij velen. We kunnen zogenaamd het TH pas over 6 jaar beoordelen ivm het omturnen van de jeugdopleiding die dan pas zijn vruchten af gaat werpen. Echter is het Technisch Hart verantwoordelijk voor het gehele technisch beleid. Dat is dus naast de jeugdopleiding ook de staat en resultaten van het 1e elftal. Dan zie je dus een kwaliteitsarme selectie, korte contracten en uiterst zwakke resultaten. Id zomer gaan Eriksen, De Jong en Alderweireld weg. Durf te wedden dat we dat weer gaan opvullen met hele zwakke aankopen. Steek jullie kop maar in het zand. Tis n kwestie van tijd totdat jullie ook gaan inzien dat t TH niet capabel is om het gehele technisch beleid vorm te geven. Jeugdopleiding prima, het gehele technisch beleid, nee dank je wel!!

24-02-2013 22:02

Jowen +1

Ik word er echt helemaal schijtziek van. Eerst te springen van geluk dat pisvee verliest, en dan 90 min billenknijpen omdat Ajax die bal er niet in krijgt... zit het ook nog eens echt tegen met arbitrage, maar dan nog. Wat een achtbaan zeg.... grrr
Als Ajax speelt met de mentaliteit van Steau dan worden we kampioen

24-02-2013 21:34

rdewaart +0

Het is nog niet zo lang geleden dat ik geopperd heb om die van Boekel een stadionverbod te geven. Nu verpest die eikel het weer om een doelpunt af te keuren en vlak voor hem niet te zien dat de bal over de lijn was. Wanneer verzoeken we de KNVB eens om deze man voorlopig eens naar andere velden te sturen. Hij heeft al wat wedstrijden voor Ajax verpest. Trouwens wanneer krijgen we eindelijk eens een spits die kan scoren. Ben wel een beetje jaloers op Feijenoord met Pelle

24-02-2013 21:16

Danishdynamite +156

wordt er niet meer gestemd?

24-02-2013 21:06

De_Meer +1

Bedankt KNVB, stuur ook eens een scheidsrechter die niet ontercht zuivere doelpunten afkeurt en grensrechters die de buitenspelregel begrijpen.
Die domme en onnodige fouten hebben je nu al 6 punten gekost, anders had Ajax gewoon braaf bovenaan gestaan op 4 punten van PSV.
En dan lult iedereen in ene 180 graden andersom!
Competitievervalsing!

24-02-2013 20:53

Cello +52979 moderator

Vandaag had je ondanks de onterecht afgekeurde doelpunten alsnog moeten winnen.
Het enige waar dit afkeuren ene verschil in had mogen maken is de hoogte van de uitslag....

24-02-2013 21:05

Wayout +2

ja dat is wel zo, maar je vergeet dat dit niet de eerste keer is! het blijft onrechtvaardig. Die scheidsrechters poepen in hun broek voor die pillenslikkers in de kuip. Vergeet niet dat we in de kuip een rode kaart kregen tegen 010(kostte ook 2 punten0 in de arena maakte het niet uit. Tegen Heracles een afgekeurde zuivere goal van babel, kostte ons ook 2 punten, in de kuip kostte het ons 2 punten en nu 2 afgekeurde goals. het is wel heel vreemd dat Ajax dit vaak overkomt. Neemt niet weg dat we te weinig scorend vermogen hebben. En als er opportunistisch gespeeld moet worden hebben we niet de mannen om dat spelletje te spelen. Maar nu kost het wel weer 2 punten.

24-02-2013 21:27

Cello +52979 moderator

Opportunistisch spelen. Dat doe je als je combinerend er niet doorheen komt, vooral ook omdat het tempo te laag lag. Dan ga je opportunistischer spelen (wat al veel eerder in de wedstrijd hasd gemoeten) en dan zie je ook prompt waartoe het leidt...ADO verzuipt achterin en dan is een schot van een afgevallen bal al voldoende voor iemand als Schone om binnen te schieten.....

Als je zo speelt moet een verdediging altijd goed staan om een doelpunt te voorkomen, echter hoef je als aanvaller of middenvelder maar één keer goed te staan om doeltreffend te kunnen afronden....

24-02-2013 21:31

Wayout +2

Dat zeg ik ook opportunistisch spelen als je er combinerend er niet door komt. Maar we hebben ook gewoon te weinig scorend vermogen

24-02-2013 21:37

elpresidente +2

Doodziek !!! Was al bloed chagrijnig na Donderdagavond en dat was net weer een beetje weggezakt, speel je weer zo`n wedstrijd waar die bal op wat voor manier dan ook er niet in wil. Mede door gebrek aan bepalende spelers in de voorhoede en simpelweg wat pech.

Toch heb ik wel vertrouwen in een nieuwe titel, dat puntje wat we vandaag inlopen kan toch net die doelgemiddelde van psv nekken.

24-02-2013 20:40

Cello +52979 moderator

Dat laatste ben ik wel met je eens. Dat maakt tegelijk als alles in deze verhoudiongen voorlopig zo blijft, dat de wedstrijd in Eindhoven wel heel belangrijk gaat worden.....
Winst betekent dat je over PSV heen gaat en dat zolang je op punten voor blijft dat hele doelsaldo van PSV, waarom ze bijna de hemel in geroemd worden, totaal niet meer van waarde is straks.
Daarom desalniettemin een geluk dat het gat niet 3 maar 2 punten is.......al was vandaag 50 punten hebben een veel lekkerder gevoel geweest èn had je daarmee de druk op Eindhoven nog maar weer eens verder kunnen opvoeren....

24-02-2013 20:48

De_Meer +1

Nog even over die gast hieronder die over Cuenca klaagt. Als je ook maar 1 graankorreltje verstand van voetbal hebt kan je zien dat Cuenca vandaag zo'n beetje de enige speler was met een paar goede passeerbewegingen en een individuele actie in huis, waar dreiging vanuit gaat. Die jongen steekt er technisch gewoon bovenuit. Bij Feyenoord lopen er jongens als Schaken, Boetius en Vilhena een beetje vrijuit te voetballen. Waarom komen er niet zulke spelers bij Ajax uit de opleiding.Er loopt in de regio Rotterdam echt niet meer talent rond dan in Amsterdam en omgeving. Ongelovelijk hoe die Sigthorsson als een houten klaas liep te klunzen vandaag. tegen Roda en Boekarest bakte hij er ook al helemaal niks van.

24-02-2013 20:37

1eringzuid2 +7

Nou de afgekeurde goals waren het niet vandaag. Het was natuurlijk heel erg handig geweest als ze wel waren toegekend maar het probleem ligt toch echt bij Ajax zelf. Weer scoren we niet uit de 1e 100% kansen. Al 4 wedstrijden op rij is dat een hoog meespelende factor. Tegen Roda, RKC, Boekarest en Ado werden genoeg kansen gecreerd om al deze wedstrijden al in het 1e kwartier te belissen en het je daarmee dus heel makkelijk te maken. Maar tegen Roda en Ado zijn geblunder in je eigen verdediging het startsein om vooral heel erg tegen jezelf te voetballen. En daarna gaat het pas echt mis. Koeman heeft gelijk. Ajax heeft zeker geen plan B. Bij Ajax lopen geen figuren rond die, als het niet lukt, zorgen dat er uit een ander vaatje gaat worden getapt. Treft Ajax een opportunistiche tegenstander met veel strijd, dan geeft Ajax niet thuis. Dat komt ook doordat spelers die dit kunnen brengen, door alle (grote) clubs begeerd worden. Spelers die Ajax als eerste verkoopt (Vertonghen en in mindere mate Anita). Als je dan ook nog zo makkelijk je derde aanjager laat gaan (Jansen) en er geen enkele speler van dat soort wordt teruggehaald of opgeleid, loop je tegen deze problemen op. Natuurlijk is een Jansen geen echte Ajacied. Maar het is wel een gozer met charisma, een leider, een vent met gif is zijn flikker. Dat hebben we ook in de uitwedstrijd in Arnhem weer gezien. Als De Boer hem dan links laat liggen en De Jong aanvoerder van ons aller Ajax maakt, begrijp ik goed dat Jansen niet echt zat te wachten op een langer verblijf in Amsterdam. Dat voelt als een schop in je rug. Het is al vaker gezegd. Ajax bestaat uit ideale schoonzonen en lieve dartelende spelers. Daarmee trek je in veel wedstrijden mee aan het langste eind omdat je voetballend nog wel beter bent, maar kom je achter of speel je tegen een hardere of opportunistisch spelende tegenstander, legt Ajax het eigenlijk makkelijk af. Als je dan ook nog eens tegen jezelf gaat voetballen, speel je een verloren seizoen.

24-02-2013 20:30

De_Meer +1

Zuiver doelpunt van Babel afgekeurd tegen Heracles, kost je de overwinning. Onterechte rode kaart voor Moisander uit bij Feyenoord kost je 2 punten, vandaag onterecht afgekeurde doelpunt van Sigthorsson kost je 2 punten. Dus je hebt al 6 punten verloren door fouten van scheidsrechters. Bedankt KNVB! Als de scheidsrechters hun werk goed hadden gedaan stond Ajax nu met 4 punten voorsprong op PSV bovenaan.

24-02-2013 20:26

Wayout +2

Ik vond die afgekeurde goal van De Jong op aangeven van Blind, die helemaal niet buitenspel stond nog veel duidelijker een arbitrale blunder. Ik ben het gewoon met je eens hoor verder. We zijn weer ganaaid!!

24-02-2013 21:09

De_Meer +1

Ajax moet het niet pikken dat ze nu voor de derde keer dit seizoen slachtoffer worden van grove fouten van de scheidsrechters.
Wil de KNVB graag dat PSV in het jubileumjaar kampioen wordt of wat?
Als die Van Bommel een onterechte gele kaart krijgt staat iedereen op z'n kop, maar als Ajax puntenverlies lijdt doordat zuivere doelpunten worden afgekeurd vindt iedereen dat normaal en mag er verder niet over doorgezeikt worden.
De Boer moet even duidelijk voor de camera's van zich afbijten en de leiding bij Ajax moet een klacht indienen bij de KNVB.

24-02-2013 21:20

vanreenen +10314

Advocaatje leef je nog i-ja, d- ja, fijn om te horen vorige week dat OOK advocaatje zonder slagroom vindt dar ook Ajax vaak genaaid wordt door de arbiters. Alleen zegt die Haagse gestoorde idioot dat niet tegen de media over Ajax. Dit is volgens mijn telling al de 6e wedstrijd dit seizoen dat Ajax de dupe is van het arbitrale dwalingen. In de 5e minuut geen buitenspel, daarna bal over de lijn, maar geen doelpunt. Dan handsbal in het strafschopgebied, maar volgens de scheids, die naar het open dak keek, niets aan de hand. Tja, het is de KNVB er alles aan gelegen om Ajax van een 3e landstitel af te houden. Wanneer ageert Michael van Praag daar eens tegen of is hij bezig zichzelf op te werken naar een hogere (beter betaalde functie tussen die mafiosie in de UEFA?) Kijk de wedstrijd in de 1e helft maar eens terug en verbaas je over de scheidsrechterlijke dwalingen!
Daarnaast vraag ik mij af wat die Spaanse jongen te zoeken heeft bij Ajax, past beter bij Heerenveen. Komt geen strohalm voorbij, laat staan een tegenspeler!!

24-02-2013 19:58

Ajaciedforevere +1

Net samenvatting gezien en vond de afgekeurde goals het meest ergerlijke moment van de wedstrijd qua spel hebben we de wedstrijd gewoon gedomineerd en veeeeeelllll kansen gehad maar ja het afmaken van kansen is een ander verhaal
Ps vond het stadion tegen vallen gezien de bezoekers maar het meeste wel op de f-Side een harde kern die niet vol is ?

24-02-2013 19:54

TUFACADEMY +0

Afgekeurde goals? Wat meer kansen creëren met zoveel balbezit lijkt me een beter idee.

24-02-2013 19:50

Bjornzuindas +2

Zolang Ajax met cuenca speelt ga ik er even niet meer heen , wij zijn gewoon een trainings kamp geworden ofzo voor niet fitte spelers van barca die hier worden neer gezet
nee eens en nooit meer weer waarom huren eigenlijk?
ik mag hopen dat er dik geld bij komt van barca kant

24-02-2013 19:45

hyun jun suk +0

Nepsupporter
Hy laat meer dan mickey zien wees is blij dat zon jongen voor ons wil voetballen.
De tweede helft kwam Cuenca los !

24-02-2013 20:22

de voetbalkenne +0

Jullie moeten zo de samenvatting kijken en kijken naar de posititie van Van Boekel bij de bal op of over de lijn. Hij moet dus naar de oogarts

24-02-2013 19:14

ajax98 +0

Ik vind dat Serero een basisplek verdient

24-02-2013 18:45

anrejane +0

Je zou denken dat er na de rust een team staat dat er keihard tegenaan gaat en strijdt voor elke bal, maar toen ik de spelers na rust lamlendig het veld op zag komen, wist ik genoeg. Ik weet niet wat De Boer in de rust heeft gezegd en gedaan, maar op scherp stond Ajax zeker niet. In feite mag je niet eens mopperen over de uitslag, want in de hele tweede helft heb ik geen uitgespeelde kans gezien. De goal kwam letterlijk uit de lucht vallen en de beste kansen waren zelfs voor ADO. Hoe kun je nou een paar dagen na de zeperd in Boekarest, die juist voor extra motivatie zou moeten zorgen, ook in de competitie zo slap spelen? Ik hoop dat ik vanavond niet de smoes hoor van de Europese wedstrijd, want dat gezeur ben ik helemaal zat. Miljoenen Nederlanders leveren elke dag een topprestatie en hebben niet de luxe van drie rustdagen voordat ze weer 90 minuutjes moeten presteren. Het is te hopen dat het Ajax de komende dagen wel lukt om zich eindelijk op te laden, want anders mist Ajax ook de bekerfinale. En met dit spel en deze inzet wordt Ajax dit jaar natuurlijk ook geen kampioen.
En dan nog een persoonlijke noot: als Haagse Ajax-fan, met diverse collega's uit Utrecht, heb ik de afgelopen jaren al diverse keren vernederingen moeten slikken. Iedere keer weer denk ik dat Ajax niet dezelfde fout zal maken, maar blijkbaar komt er nooit een eind aan dit leerproces.

24-02-2013 18:10

marco009 +0

De coach van 010 had zondagavond tijdens Studio Voetbal verteld dat de Amsterdammers 'geen plan B hebben als het niet loopt'.
90 minuten hetzelfde beeld...

Type Bas Dost misschien?

24-02-2013 18:09

jo1 +4584

Eriksen is klaar voor de volgende stap ....

24-02-2013 18:00

AFCAWaalwijk +0

Ik voel een dipje aankomen. als we er niet al inzitten...

24-02-2013 17:54

marco009 +0

Geen Plan B!

24-02-2013 17:54

carina +0

ok,die nipt over de lijn kan voorkomen, maar die afgekeurde off side ???????????Die eikel mag echt nooit meer vlaggen, alleen op Konings of inne dag !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

24-02-2013 17:51

Sjakie Wit +0

Bij de tegengoal stond Vermeer veel te ver voor zijn doel en passte naar links (moisander) war ie naar rechts had gemoeten. Moisander kwam daarna in de problemen en Vermeer werd gelobt....kutkeeper

24-02-2013 17:51

Cello +52979 moderator

Positief bezien, want zo kan je natuurlijk het ook nog bekijken, kom je 1 punt dichter bij PSV. Het verschil is er nog, maar is nu nog maar 2 punten.
Daarmee, als beide ploegen weinig punten verspelen de komende weken, wordt het duel in Eindhoven misschien wel cruciaal. Kan je daar winnen, dan ga je over ze heen èn dan maakt dat hele geweldige doelsaldo van ze niets meer uit..... dat telt pas als beide teams in punten gelijk staan.
En als we doorgaans niet van hun misstappen maximaal kunnen en willen profiteren dan moet het schijnbaar dus aankomen op de directe confrontatie....dat we dus hen in een direct duel de punten afhandig maken en zodoende pas optimaal kunnen en willen profiteren......

24-02-2013 17:46

Tifosi +0

Ik besef me net dat de competitie nog maar 7 a 8 wedstrijden duurt. Met drie loodzware wedstrijden die we nog moeten zie ik Ajax geen kampioen worden, helaas...

24-02-2013 17:32

AlexIbarra +19293

34 - 24 = nog 10 wedstrijden

24-02-2013 17:36

Randy428 +3

Ik vraag me af wat meer kost. Investeren in een kwalitatieve selectie, of het keer op keer verliezen van dure punten.

24-02-2013 17:25

IamLegend +2

heb je het nou over psv selectie;)

24-02-2013 17:45

FDBFTW +0

Hopelijk is Babel snel terug, we missen balvastheid!

24-02-2013 17:18

MelleAfca +14328

Tot nu toe zat je elke zomer met zenuwen af te wachten welke bepalende spelers weggingen.
Volgende zomer word het genieten, lekker cashen met Eriksen, Toby en Siem!
Op dit moment alle 3 waardeloos..

24-02-2013 17:18

RobertoStrife +2

Zul je zien dat ze alledrie blijven en we weer niks kwalitatiefs terughalen.

24-02-2013 17:20

3*stars*3 +23523

Ik roep het al bijna een jaar maar wat is die Siem een matige middenvelder en een slechte captain.
Niet voor niets dat speler van Vitesse en Swansae wel worden geselecteerd door Louis en Siem niet....

24-02-2013 17:12

aJaxppy +0

Wat een dramatische vertoning.. geen speler op het veld die maar iets uitstraalt van dat ze graag kampioen willen worden ... op blind na... geen speler een voldoende...

24-02-2013 17:08

Ajaciedbrad +8856

Vreemd dat je na het EL duel gewoon niet inziet dat je iets moet veranderen... Zo geef je de spelers het idee dat ze het goed doen. Eriksen is een zoutzak. Moisander levert elke bal in of krijgt geel. Je hebt Denswil en serero die veel gretiger zijn dan de 2 lamzakken die ik zojuist opnoemde !!

24-02-2013 17:06

ST +23084

Ze zijn met Eriksen gewoon te bang dat hij niet wilt bijtekenen.

24-02-2013 17:10

jo1 +4584

Godzijdank, laat hem aub niet bijtekenen. Dan weten we tenminste dat we die overschatte speler volgend jaar niet meer op de NL velden zien. Haal Maher en je wordt er zelfs beter op

24-02-2013 17:13

ST +23084

Zie ik ook graag gebeuren. Veel betere speler met ook veel meer pit in zijn spel.

24-02-2013 17:15

jo1 +4584

Godzijdank, laat hem aub niet bijtekenen. Dan weten we tenminste dat we die overschatte speler volgend jaar niet meer op de NL velden zien. Haal Maher en je wordt er zelfs beter op

24-02-2013 17:46

MelleAfca +14328

Lekker dat bandje van Siem zijn schouder afhalen, heb het idee dat dat het probleem op dit moment is..

24-02-2013 17:05

RobertoStrife +2

Gewoon zonder aanvoerder spelen, niemand is die band momenteel waard.

24-02-2013 17:09

MelleAfca +14328

Kan de Jong samen met het bandje verstoppertje spelen haha!

24-02-2013 17:11

3*stars*3 +23523

Dan maar Toby aanvoerder want die straalt toch meer power, als onze ideale schoonzoon Siem.
Die man word betaald om te verstoppen maar Boer blijft hem maar opstellen.
Pffff...

24-02-2013 17:16

RobertoStrife +2

Ik vond Alderweireld vandaag ook weer matig hoor..

24-02-2013 17:17

Cello +52979 moderator

Ben ik niet met je eens. Ik vond de verdediging best wel okay vandaag, ja zelfs Moisander was wel okay (ondanks zijn blunder). Ik sta er namelijk zo in, dat tegen een tegenstander als ADO, met alle respect, je zelfs door een tegengoal niet zo van slag mag geraken als vandaag lang het geval was. Dan win je niet met 4-0, 5-0 of 6-0, maar met 1 tegengoal ipv 0 goals.

En iedere wedstrijd krijgt een tegenstander kansen. Hoe goed of je ook speelt. Dat hebben Europees gezien de grote teams ook tegen mindere teams...ook hun tegenstanders krijgen kleine kansjes. Op Eredivisie-niveau heb je dat ook bij tegenstanders van Ajax.
Alleen mag zo'n tegengoal niet betekenen, dat je dan puntverlies lijdt....

Wij spelen dit seizoen nu 2 keer gelijk tegen ADO, daar waar PSV ADO gewoon keihard met ik dacht twee keer 6-1 van het veld poetst....waarvan het 1 keer ook eerst op achterstand kwam....
Zij doen het wel, wij doen het niet....

Het probleem (ondanks de stomme tegengoal) zat 'm dus niet in de verdediging...maar verder voorin bij het middenveld en de aanval... verdedigend zijn we verder op nog 1 goede redding van Vermeer na niet zwaar in de problemen geweest, beter nog als ADO 4 keer bij ons in het strafschopgebied is geweest is het veel. Dan kan je als verdediging het gewoon alleen al daarom nooit heel slecht gedaan hebben.

24-02-2013 17:29

DeKes +3204

Het is vermoeiend de laatste tijd om naar te kijken. Het is maar breien om het breien. Ze kunnen dat goed, dat breien. Maar waar blijft de plotselinge versnelling naar voren, de verrassing, het snelle onverwachte schot. Het duurt maar en het duurt maar. Slecht voor de bloeddruk.

24-02-2013 17:04

Bjarkos +13

Als het goed is worden wedstrijden heel goed geanalyseerd. De Jong heeft deze wedstrijd 49 passes gegeven, waarvan er 14 niet aankwamen. Eriksen heeft 102 passes gegeven, waarvan er ook 14 niet aankwamen. Dit zegt toch een hoop over de Jong? Dé aanvoerder komt amper in het spel voor. Als je dan nog Schöne ernaast hebt die alleen maar het spel vertraagt zul je nooit een tegenstander overrompelen. Dit middenveld kan gewoon geen goed combinatiespel spelen op een hoog tempo, met goede passes naar voren.

24-02-2013 17:03

opsspo +0

Ze moeten wat gevarieerder spelen, het is allemaal zo voorspelbaar. Een tegenstander gooit gewoon de verdediging op slot en het middenveld er dicht op, nou kom er dan nog maar eens door heen met je combinatiespel...Het kan wel, maar dan moet het tempo daar ook wel naar zijn en dat is het bij Ajax totaal niet. Alles gaat op een tempo wat mn oma nog kan bijhouden...

Gooi gewoon af en toe de bal voor de pot, dat deden ze op het einde en toen scoorde ze en kregen nog een aantal kansen. ADO (en geen 1 eredivisieclub) heeft zo'n goede verdediging dat ze geen fout maken, geef ze de kans om die fout(en) te maken!

24-02-2013 17:10

AfcaLdam +0

Het onnodige puntverlies wordt onderhand een groot probleem. Vorig seizoen hielp Vertonghen ons vaak over dode momenten heen. Dit seizoen hebben we niemand die dat stokje heeft overgenomen. Op deze manier gaan we geen kampioen worden, met name als je naar de resterende clubprogramma's kijkt baart dit mij toch zorgen. Ik denk dat je er van uit moet gaan dat je van de komende 10 wedstrijden gewoon 8 a 9 moet winnen, waaronder sowieso de wedstrijd PSV-uit, wil je kans maken op het kampioenschap.

24-02-2013 16:58

OnkelXXX +0

9 van de 10 seizoenen win je dit soort wedstrijden wel...

24-02-2013 17:02

Link09 +6

8 van de 10. Roda thuis alweer vergeten ?

24-02-2013 17:05

RobertoStrife +2

Dat was de "grap".. Hij zei seizoenen ipv wedstrijden..

24-02-2013 17:08

ST +23084

7 van de 10. Utrecht thuis alweer vergeten?

24-02-2013 17:08

Cello +52979 moderator

We hebben eigenlijk al 9 van de 24.....

Het is sowiezo al onbegrijpelijk, dat een team met 6(!) nederlagen als PSV bovenaan kan staan. Of dat een team als Ajax met 9(!) gelijkspelen tweede kan staan......

Ik kan me vooralsnog geen seizoen herinneren dat dit al zo vroeg in het seizoen al het geval was.

Wanneer het op deze manier doorgaat krijgen we dit jaar een kampioen met een puntenaantal dat we nog niet eerder hebben gezien.......
Wanneer PSV alles vanaf nu wint (waarvan ik niet uitga) kan het maximaal op 80 punten komen.
Wanneer Ajax alles wint (waar ik overigens ook niet vanuit ga) dan kom je op 78 punten.

24-02-2013 17:19

Gewoon Gijs +18422

geniaal :)

maar volgens de Boer is het geen chronisch probleem, nou de cijfers liegen niet, ajax maakt gewoon heel weinig en met heel veel moeite doelpunten

24-02-2013 17:35

bansie +0

Ik keeknet naar de list van topscorers op TT: Nergens een Ajacied te bekennen. Zelfs niet op de twaalfde plek. DAT KAN TOCH NIET!!!

24-02-2013 17:55

IamLegend +2

En toch staan we 2e, de meeste spelers in onze selectie hebben al een goal gemaakt daar ben ik trots op.
We zijn niet afhankelijk van 1 speler die doelpunten maakt, zoals bony, pelle;)

24-02-2013 18:24

Cello +52979 moderator

Heb je wel gelijk in, dat het goed is dat je veel verschillende spelers hebt die kunnen scoren.....maar dat alles kan ook als er ook nog 1 echt bovenuitsteekt en wel degelijk er nu tussen de 15 en 20 al in had liggen. Zo'n speler had vandaag bijvoorbeeld het verschil kunnen maken.......al mag je daar ook aan twifelen als je alleen maar blijft combineren op middenveld/achterhoede zonder echt echt aanvallende impulsen te hebben.
Balcirculatie was te laag en op die manier combineer je jezelf er nooit doorheen....dan hoor je op een gegeven moment de knop om te zetten en wat meer opportunistischer te gaan spelen. Meer de bal in het strafschopgebied hoog geven en dan hopen op een afvallende bal, hopen op slecht wegwerken èn wie weet dat de bal ook een keer in één keer goed valt en Siggy kan uithalen/inkoppen.
Maar we hebben in het veld niemand die dat inzicht ook daadwerkelijk ten uitvoer kan brengen...... dat noem ik pas echt armoede in ons team: geen gogme. Want voetballende kwaliteiten hebben ze wel, slimheid echter niet!.

24-02-2013 18:45

IamLegend +2

Mee eens.

Aan de ene kant mis ik ook wel het type speel stijl van martin jol, niet het Ajax voetbal maar stond wel garant voor het winnen van een wedstrijd. Alle ballen op suarez;)
Die tijd mis ik best wel dat je vooraf al kon zeggen dat Ajax met 2-0 of meer wint.
(Wat heb ik toen veel weddenschappen gewonnen)

De filosofie van frank en co is niet altijd te oplossing in dit soort wedstrijden. balcirculatie in dit soort wedstrijden is vaak te laag idd, niet de spelers ervoor die vooruit te durven voetballen. De steek paasjes durven geven. Het middenveld die te weinig druk(pressie) legt op de achterhoede zoals enoh en de zeeuw dat wel konden. Sureaz die jaagde...

Wat me vooral opviel was dat alleen toby en van rhijn af en toe een cross pass gaven op blind en op fischer. De 1e wedstrijd waarin dat gebeurd volgens mij... Gewoon het middenveld overslaan.
Dat zegt ook wel genoeg over het spel van de middenvelders. Waarin alleen schone zijn niveau haalde. Die idd niet het voetbal slimheid hebben om een wedstrijd te ''lezen''

Waarom het niet loopt, ik weet het niet, kwaliteit? Foute keuzes, vermoeidheid? Zowel fysiek als mentaal? Verkeerde arrogantie?

Uiteindelijk is dit wel de beste opstelling waarmee frank moet spelen. En als ik cruijf zou geloven ziet het er over 3/4 jaar veel beter uit dan dat het nu is. Al kunnen we dan ook wel weer een heel ander team hebben;)
En begint het weer van voren af aan met het opbouwen van de organisatie enz...

24-02-2013 19:10
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.