VI en The Athletic: 'Toekomst Henderson bij Ajax lijkt onduidelijk'

door Bart Veenstra 247

Bron Voetbal International, The Athletic

VI en The Athletic: 'Toekomst Henderson bij Ajax lijkt onduidelijk'

door Bart Veenstra 247

Bron Voetbal International, The Athletic

Laatst geüpdatet

Jordan Henderson is mogelijk bezig aan zijn laatste weken als speler van Ajax. Dat melden zowel Voetbal International als The Athletic. Er zou onduidelijkheid heersen over de toekomst van de 33-jarige Engelsman.

Henderson kwam in de afgelopen winter binnen bij Ajax, dat in die periode op zoek was naar ervaring en stabiliteit op het middenveld. Om de Engelse middenvelder aan te trekken, tastte Ajax diep in de buidel. Henderson werd voor tweeënhalfjaar vastgelegd, maar de realiteit is dat de samenwerking nog niet is wat beide partijen ervan hadden verwacht, zo schrijft Voetbal International.

Henderson zou zeer geliefd zijn binnen Ajax, maar heeft op zijn beurt 'de wenkbrauwen gefronst' over de gang van zaken bij de club'. 'Dat heeft niet alleen te maken met het gebrek aan kwaliteit op het veld, maar ook met de mentaliteit van medespelers en het gebrek aan een topsportcultuur in Amsterdam', zo wordt geschreven.

Daarnaast heeft Henderson tot nu toe ook nog geen enorme indruk weten te maken. Hij miste bovendien een belangrijke periode vanwege een blessure. Tot nu op heden wordt de samenwerking tussen Ajax en Henderson 'ongelukkig' genoemd.

'Henderson had graag Potter gezien als nieuwe trainer van Ajax'

Henderson, die een van de duurste spelers is in de Ajax-selectie, kan de problemen bij Ajax niet in zijn eentje oplossen. Op de achtergrond is de club druk bezig om de boel naar een veel hoger niveau te brengen. Het aanstellen van een nieuwe trainer geniet de prioriteit in de hoofdstad. 'Het is geen geheim dat Henderson graag Graham Potter voor de groep had gezien bij Ajax. De gesprekken met zijn 48-jarige landgenoot liepen echter op niets uit', aldus Voetbal International.

'Alles bij elkaar maakt dat er twijfels zijn over de toekomst van Henderson, die nog een tweejarig contract heeft bij Ajax', vervolgt Voetbal International. 'Daarover zullen ongetwijfeld gesprekken gevoerd gaan worden met technisch directeur Alex Kroes. De vraag is of Ajax Henderson met een sterk voetbalverhaal binnenboord zal willen houden, of dat het beter is dat de wegen gaan scheiden.'

The Athletic schrijft eveneens over de toekomst van Henderson. Het Engelse medium noemt ook Steven Bergwijn als mogelijk vertrekkende spelers. Volgens de Britten hangt veel af van het wel of niet spelen van Europees voetbal door Ajax in het volgende seizoen.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

Henderson ging naar S-A, dat viel tegen, ging naar Ajax, dat viel tegen....wat wil die gozer nou eigenlijk.

14-05-2024 13:13

MichelBoerebach +29119

Prima. Voegt niks toe. Wegwezen.

11-05-2024 22:11

Moonlight +2225

Hendersson had gedacht een EK plaats te veroveren als hij bij Ajax zou spelen. Nu dat niet het geval is wil hij weg. Hij heeft natuurlijk aangegeven dat Potter moest komen , Hij zal Potter wel geïnformeerd hebben over de huidige situatie zodat die niet komt om zo zelf een reden voor vertrek te hebben.
Van mij mag hij gaan voegt niks toe.

11-05-2024 10:37

Asverslaafd +1065

dacht al te zien bij de laatste wedstrijd tegen volendam na afloop dat hij er ongelukkig uit zag. Werd geïrriteerd na een vraag van de media.

11-05-2024 09:52

Copa077 +2761

Logisch deze jongen is net als de andere internationals Bergwijn en Berghuis gewoon teleurgesteld in Ajax. Het is de grootste rijkste club van Nederland dus je verwacht daar ook beste spelers van de eredivisie. Maar er komt alleen middelmaat binnen ipv toppers.

11-05-2024 03:04

TheRiviera +5476

Geld bepaald niet dat gehaalde spelers het niveau hebben waar je naar zoekt. Prijzen zijn tegenwoordig toch opgeblazen.

11-05-2024 13:23

Babangida83 +23821

Wat mij toch wel verbaasd, is dat vi dus melding maakt van hoe onprofessioneel het bij Ajax er aan toe gaat. Dat is echt ongelooflijk en daar is geen excuus voor ondanks dat Overmars en Ten Hag weg zijn.

Met andere woorden, het is de nieuwe clubcultuur. Want als dit van twee mensen af zou hangen, wat de rest dan waard?

Degenen die denken dat we dit in één jaar omdraaien, leven op Mars

11-05-2024 00:41

Moonlight +2225

Dan leef ik op Mars want ik heb een bestuurder nog nooit een goal zien maken. Als Ajax de juiste spelers koopt van niveau dan kan dat meteen werken . We moeten wel spelers van niveau halen die zich bewezen hebben.
Ik vind dat de bezem flink door de selectie moet.en dan bedoel ik ook flink.
Weg met

Ruili
vd boomen
Forbs
Bergwijn
Berghuis
Mikautadze
Medic
Avila
Wijndal
Martha
Sutalo
Sosa
Gaaei
Mansverk

Enz

Houden

Voor reserve dus geen basis
Taylor
Godtse
Vos
Rench
Akpom
Rijkhoff

Voor basis

Ramaj
Nieuw
Kaplan
Hato
Nieuw
Nieuw
Hendersson (ten zij hij weg wil ) Nieuw
Nieuw
Nieuw
Brobbey
Nieuw

11-05-2024 10:50

Babangida83 +23821

I rest my case

11-05-2024 13:28

JariLitmanen87 +7934

Goede speler, goede mentaliteit, maar niet de gewenste speler voor Ajax op 6 laat staan 8

10-05-2024 23:06

MichelBoerebach +29119

Zo goed vind ik hem niet. Athans, niet bij ons.

11-05-2024 22:13

JoeBlow +8161

Ik vind het de laatste paar jaar echt een Ajax probleem.

Weinig persoonlijkheden in de groep, een trainer die geen verantwoordelijkheid neemt, het hele jaar gaat het over Mislintat en zijn aankopen als de reden waarom resultaten niet kunnen worden geboekt en er heerst een algemene cultuur van lage verwachtingen binnen de club. Met als dieptepunt het interview van de toen nieuwe CEO die aangaf in zijn periode van 3 jaar weer mee te willen doen om het kampioenschap.

Dat los je inderdaad niet op met 1 speler of alleen met een nieuwe trainer. Alleen daarom zou iemand als Frank de Boer een geweldige toevoeging zijn aan de technische straf.

10-05-2024 21:08

Henk de Vries +11124

Deze man helpt je niet verder, lekker afscheid van nemen deze zomer. Het waren 3 fantastische maanden, daag!

10-05-2024 20:57

BlikOpAjax +610

Ik zou er niet rouwig om zijn. Als hij naar het EK gaat en daar laat zien het niveau nog te hebben, dan houden we er misschien ook nog wel wat aan over.

Er komt dan een flinke som geld vrij voor een nieuwe 6 die zich langer aan Ajax kan binden

10-05-2024 20:21

Mitchjo +6173

Het middenveld is misschien nog wel het grootste punt van aandacht. We hebben een creatieve nummer 10 nodig met een fijne passing en een agressieve, dynamische, atletische nummer 6.

10-05-2024 20:09

BlikOpAjax +610

Nummer 6=8?

Met Henderson/Mannsverk zit je goed op 6

10-05-2024 20:18

edalm +4914

Geen Europees voetbal betekend dat Bergwijn gaat. Je zou het bijna willen

10-05-2024 19:28

Bruno04 +15733

Sneu om te horen

10-05-2024 19:28

Artemio +31750

Prima. Neem Tahirovic en Branco ook mee.

10-05-2024 19:07

MichelBoerebach +29119

En die andere 6.

11-05-2024 22:14

stopperspil +11150

Geen dagen vrij geven en 5 tot 6 dagen op de club

10-05-2024 18:45

stopperspil +11150

Ajax heeft een trage opbouw, zowel de verdediging als het middenveld

10-05-2024 18:44

stopperspil +11150

Wat zijn nieuwe snelle creatieve middenvelders met keiderskwaliteiten die haalbaar zijn?

10-05-2024 18:43

MarkP +21539

Henderson had niet verwacht dat hij bij een amateurvereniging zou belanden, vh het bestuur tot aan de spelers en staf.

10-05-2024 18:41

MichelBoerebach +29119

Had hij werkelijk geen idee dat het op het veld en daarbuiten al anderhalf jaar een klerezooi is? Een praatjesmaker is het!

11-05-2024 22:16

Rob.B32 +452

Bergwijn de belichaming van onze topsport mentaliteit.

10-05-2024 18:30

Knalpot +3606

Mensen die hier meelopen met de usual roeptoeters dat ons middenveld een probleem is hebben stront in de ogen. In een pover seizoen onder de Boer hadden we misschien 40 goals tegen in alle competities, dit seizoen 2x zoveel.... dat los je niet op met een creatieve 10 en een vlot draaiende 6. Besef even dat er in de huidige competitie maar 6 van de 18 teams meer tegengoals hebben dan wij. We hebben meneertje Henderson dus nog heel hard nodig om de dametjes op de juiste plek te zetten en inderdaad topsportmentaliteit bij te brengen.

10-05-2024 18:20

Edwin Oud +2327

Met Hendo krijgen we ook veel tegengoals.

10-05-2024 18:27

Knalpot +3606

een emmer met 20 gaten erin krijg je ook niet je ook gedicht met 10 kauwgummetjes. En die kauwgummetjes nu hebben vooral sturing en kracht nodig en af en toe eens goed op hun flikker zodat ze groter en sterker worden en wellicht dat je dan wel die 20 gaten met hetzelfde materiaal kan dichten.

10-05-2024 18:35

MichelBoerebach +29119

Ja, en dat lukt hem aardig, hè? (-;

11-05-2024 22:18

Nr.10 +110947

Wat mij wel opviel aan het artikel van VI, is dat Henderson sinds zijn debuut veruit het meeste kansen heeft gecreëerd van iedereen, terwijl hij maar de helft van het aantal wedstrijden heeft gespeeld van bijvoorbeeld een Taylor.
Had ik echt niet verwacht, iemand hier wel?

10-05-2024 18:15

Turbo +41809

Komt omdat ie alle standaardsituaties trapt en continu vroege voorzetten spamt. Bijna al zijn "gecreëerde kansen" zijn corners, vrije trappen en vroege voorzetten die statistisch gezien direct een "keypass" worden zodra ze contact maken met een medespeler, of het nou daadwerkelijk een kans oplevert of niet. Zelfde reden dat Branco dit seizoen een wedstrijd had met 8 "keypasses" (Heracles thuis), maar eigenlijk maar 1 daadwerkelijke kans creëerde uit open spel.

10-05-2024 18:24

BillSplate +9679

Dat wist ik niet. Heb wat geleerd turbo.

10-05-2024 18:52

Barra +5529

Nooit geweten. Laat maar weer eens zien dat het moneyball principe in het voetbal niet zo makkelijk werkt. Veel meer variabelen dan bij Baseball waar het vandaan komt.

10-05-2024 18:55

vandenhaas4 +15047

Klopt niet. Een key pass is een pass die leidt tot een doelpoging.

10-05-2024 20:41

hmmm +1859

Want henderson heeft zoveel vrije trappen genomen waaruit een kans is ontstaan? Dat geloof ik echt niet.

10-05-2024 22:03

Jp777 +8754

Je moet simpelweg een speler als deze houden, zorg voor een goed plan voor volgend jaar. Neem afscheid van alle zwakke mentaliteit spelers zoals Rensch,Bergwijn en noem maar op.

Dat de mentaliteit niet deugt bij Ajax dat ziet iedereen, belangrijke reden zit hem ook in het feit dat je misschien wel de meest ongeschikte speler in de geschiedenis hebt gekozen als aanvoerder.

Snap dat echt niet, iedereen ziet toch dat Bergwijn letterlijk alle kwaliteiten mist om als aanvoerder te fungeren?

10-05-2024 18:13

Amp +37491

Gezien dat gedoe met de belasting op zich niet heel erg opvallend als hij na 't seizoen daadwerkelijk weg gaat. Als je iemand kan halen met dezelfde mentaliteit maar meer voetballende en fysiek vermogen (snelheid, conditie) dan ga je er wellicht nog op vooruit. Zijn ervaring ga je misschien missen, maar in 't cl-jaar hadden we ook geen cl-winnaars in gelederen als ik 't me goed herinner.

10-05-2024 18:11

KleineReus +6427

Je haalt iemand binnen voor het verbeteren van de topsportmentaliteit en vervolgens zou deze dan weer weggaan vanwege het gebrek aan topsportmentaliteit. Dat schiet natuurlijk niet op.

Men zal best weten wie er het meest verzuimen en een negatieve invloed hebben op de groep. Begin daar maar eens te snijden.

10-05-2024 18:03

FransHoek +8964

Wat een flut aankoop dit. Deze man is gekomen omdat Schip meer balans en ervaring wilde. Bergwijn is nog zo iemand die ervaring heeft en al 2 jaar bij ons rondloopt zonder echt iets toe te voegen. Laten we aub spelers halen op basis van kwaliteit en passie om voor Ajax te spelen.

10-05-2024 17:45

NIO +2994

Dat is bijna een onmogelijke taak iedereen is een broodvoetballer tegenwoordig

10-05-2024 17:59

Rockanje23 +36983

Echte broodbvoetballers hebben een over mijn lijk mentaliteit en gaan liever met rood van het veld dan een wedstrijd verliezen. Conclusie is dus eigenlijk dat Ajax helemaal geen broodvoetballers meer heeft.

10-05-2024 18:03

NIO +2994

Dat is niet perse waar hoor..
Kudus werd ook een brood voetballer genoemd mast die had niet echt een over mijn lijk mentaliteit.

10-05-2024 18:47

BillSplate +9679

We hebben Avila die voldoet aan Rockanjes’ omschrijving.

10-05-2024 18:53

NIO +2994

Magallan voldeed dan zeker ook aan zijn omschrijving lol

10-05-2024 20:31

JoeBlow +8161

Daar leidt hij bij West Ham minder aan. Gij is volgens mij ook echt veel fitter. Ik vind het een typisch Ajax probleem.

10-05-2024 20:56

Arie Vink +4855

Slappe zak. Als je na een moeilijk half jaar weggaat, wetend hoe moeilijk de club het had, dan verdien je het shirt niet. Wegwezen

10-05-2024 17:40

Weloveajaxxx +1203

Volgens mij is henderson gehaald om juist te helpen om mentaliteit erin te krijgen.
Zo snel geef je toch niet op? Zou je zeggen?
Nouja goed. Media heeft ook niet altijd gelijk

10-05-2024 17:39

Hersenspinsel +7995

Henderson traag en kleurloos?
Zie dan deze actie is.
https://www.youtube.com/shorts/dWNdR67kya8
Henderson die hier aan het einde van de wedstrijd het halve veld overloopt om het de keeper lastig te maken en zo de bal heroverd.
Dat zou nou net de energie kunnen zijn die de jonge spelers nog wel eens missen.
Voorbeeld?
Misschien, en die hebben we nodig.

10-05-2024 17:37

Ajaxfan16 +27411

Ik zie hier mensen het hebben over ervaring enzo, maar wat heeft hij dan toegevoegd? Zijn we beter gaan spelen? Zijn de andere spelers harder gaan werken? Tot nu toe is er met Henderson weing veranderd. En dat komt ook, omdat we natuurlijk een matige trainer hebben. Zolang we die hebben, gaat zo'n Henderson ook niks veranderen hoor. En dan vind ik het maar een dure speler. En voor de rest vind ik het woord ervaring weer heel overschat, hetzelfde als voor de trainer. Welke spelers hebben veel ervaring bij PSV en Feyenoord dan? Het is bij ons weer groter gemaakt, omdat we allemaal dachten, dat de meeste spelers dan wel weer harder gingen werken.

10-05-2024 17:29

OviMivO +1761

Zo kun je elke speler afschrijven. Men vergeet zo makkelijk dat het een teamsport is.

Zet een 27 jarige Messi in deze groep en hij draagt het elftal ook niet. Gaan we dan roepen dat het een slechte speler is?

Henderson moet je gebruiken waar hij goed in is. Balans, rust, sturing en mentaliteit. Zet daarvoor en naast meer creatief vaardige spelers.

Een speler als Henderson kijken jongere gasten tegenop. Ook kan het maken dat aankopen nét wel willen komen. Maar hij zal wel spelers om zich heen moeten hebben die voetballend het verschil maken. Henderson is typisch zo’n speler die anderen beter kan laten spelen, juist omdat de organisatie beter is.

Om hem te veroordelen op die paar wedstrijden in dit dramatische seizoen? Beetje flauw

10-05-2024 17:58

BillSplate +9679

L. de Jong, Benitez, Ramalho, Lozano, Lang en Schouten oa bij PSV. Dus aardig wat ervaring in het team.

10-05-2024 18:55

Multi +33194

We moeten een hele verandering doorgaan, ik denk dat we Henderson hard genoeg nodig gaan hebben. Flikker eerst maar eens de mensen eruit die niet de profmentaliteit hebben, zodat we daar nog wat geld aan verdienen.

Bergwijn --> 20/25 miljoen
Berghuis --> 5/10 miljoen
Sosa --> 10 miljoen

Dan hebben we nog Rullie die zal wel vertrekken voor een miljoen of 5. Dat zijn al genoeg ervaren mannen die gaan en daar moet ook wat voor terugkomen om eindelijk eens een fatsoenlijke balans te krijgen in de selectie.

Juan Miaranda (24, linksback), Kenny Tete (28, rechtsback) en Vincenzo Grifo (31, linksbuiten), zijn allen transfervrij die zou ik direct halen. Daarnaast moet je nog een rechtsbuiten en een aanvallende middenvelder halen. En voor beide positie zou ik mannen halen ergens tussen de 23 en 30. Almada als aanvallende middenvelder zou geweldig zijn, maar misschien niet reëel. Ryan Christie (29) zou ook nog een leuke keus kunnen zijn, heeft ook een echte arbeidsethos en kan ook ballen. En als rechtsbuiten zou je het geweldig doen als je Edon Zhegrova (25) kan halen.

Dat zijn allemaal kwaliteitsimpulsen, zowel qua voetbal als qua leeftijd voor een betere balans.

10-05-2024 17:24

Sense of.H +5436

Volgens m'n zus Susan zal er toch eerst moeten verkocht worden voor er ingekocht mag worden en tegen die tijd zullen bovengenoemde wel ergens anders onderdak hebben gevonden.

10-05-2024 17:30

BakkalBijter +11624

Volgens mn vader Arie valt er wel wat te regelen

10-05-2024 17:48

wijzijndebeste123 +163105

Volgend jaar een middenveld met Taylor, Fitz Jim en Vos en als we dan 7e worden geven we Farioli en de aankopen de schuld!

10-05-2024 17:21

Zuid2 +2523

Aankopen de schuld geven?
Mislintat is geen TD meer.
Kleine kans dat er weer zoveel rotzooi aangetrokken wordt.

10-05-2024 17:40

DankzijCruijff +48659

Je kunt toch zowel dat middenveld te licht vinden als Henderson voetballend onvoldoende vinden voor Ajax? Henderson is met afstand de duurste kracht. Brengt veel te weinig. Zou er niet rouwig om zijn als er significant budget vrijkomt door zijn vertrek. Dat wil niet zeggen dat je het nieuwe seizoen in moet gaan met Taylor, FJ en Vos als basisspelers.

10-05-2024 17:48

Kryptonite +76738

Ik vind het niet eerlijk om hem te beoordelen op zijn prestaties dit seizoen. Laatst zag ik nog een fragmentje over Henderson en hoe hij totaal verzuipt op het middenveld omdat de gaten zó groot zijn. Henderson is niet een technische dribbelaar a la Frenkie, nooit geweest ook. Henderson was ooit een van de beste centrale middenvelders ter wereld omdat zijn passing, leiderschap, coaching, inzicht en positie kiezen uitstekend waren. Hij is nu een jaartje ouder geworden natuurlijk, maar bezit nog altijd voldoende kwaliteiten om een heel waardevolle speler voor ons te worden.

10-05-2024 17:57

Nr.10 +110947

Centurion Fitz-Jim!

10-05-2024 18:04

WijZijnAjaxAmsterdam +11611

Liever dat Bergwijn en Berghuis gaan. Deze man is wel een echte leider en gaat volop in de strijd!

10-05-2024 17:16

ajaxwestland09 +28932

Hendo ga je echt missen! Je zag het toen hij er niet was ! Op en top prof, aanvoerder, leider!

Zal echt zo dom zijn om hem te laten gaan.
Van mij mag Steven Bergwijn weg , totaal geen leider! Rotte appel! Gooit er met de pet naar ( rode kaart, slaande beweging)

10-05-2024 17:13

Arie Vink +4855

Het is een slapjanus als ie hierdoor weg wilt.

10-05-2024 17:41

Arnold.L +2609

Gaan we ook weer voor Spertzjan?

10-05-2024 17:10

Sense of.H +5436

The anfield vermeld dat Hendo samen met de grootverdieners enkel zal moeten vertrekken als Europees voetbal misloopt.

Henderson is reported to earn £85,000 per week at Ajax, rising to £110,000 a week with bonuses, which eclipsed that of previous highest earner Bergwijn who is on £76,000 per week.

Als ik die bedragen zo zie🤔 en dan de prestaties, dan zou ik AJAX zijnde gewoon met een schone lei beginnen.

10-05-2024 17:08

AjaxDeBesteClub +18786

Dat is dus misschien nog wel meer dan 7 miljoen euro per jaar.

10-05-2024 17:11

Sense of.H +5436

Idd... Dat komt minstens op 8.372.000 en max 9.672.000 uit, dan kan je dat bedrag beter verdelen door 3 toppers die 2.8 miljoen elk willen verdienen.

10-05-2024 17:26

Knalpot +3606

Is onzin is eerder al een keer hier uitgelegd. 7M p/j als er CL gehaald zou worden anders 4,5M bij een seizoen zonder CL. Dat laatste kan volgend seizoen natuurlijk wel een motivatie voor hem zijn om elders nog wat meer te pakken.

10-05-2024 18:27

AjaxDeBesteClub +18786

Knalpot, waar heb je die informatie vandaan?

10-05-2024 18:37

Mokum10 +757

Gelul, je weet hoe Ajax speelt dit seizoen als je halverwege start, kijk 2 a 3 potjes en je schrik je de pleuris! Opmerkelijk is onderstaande niet:

" maar ook met de mentaliteit van medespelers en het gebrek aan een topsportcultuur "

Zie Bergwijn, Berghuis als Rensch acteren, die hebben dit seizoen zeker niet het maximale gedaan om er nog iets van te maken.

Alles is ondermaats op het moment en Ajax zit is een zware klote situatie....een trainer met gezag en een speelwijze in combinatie met spelers die daarvoor nodig zijn zal een hels karwei worden aankomend seizoen.

Het liefst de hele bezem door de selectie en enkel de " mannen " houden die er ook echt voor willen gaan......een enkele heeft zijn koffers al ingepakt voor een vakantie naar Ibiza, kijk nu al op tegen die fotos inclusief cartier brilletjes en linkerbaan gedrag!

Gasten zijn verwend en staan ver weg van de werkelijkheid, enig besef of zelfrefelctie hebben ze niet!......dat gemoppel van Bergwijn alleen al voor een camera......

Hopelijk volgt er gauw iets moois te lezen over Ajax etc, ik heb dit als supporter wel nodig!

10-05-2024 16:58

036AFCA97 +146646

Ondertussen koopt PSV Tillmann. Gadverdamme. En wij maar hopen dat we wat centjes krijgen om vervolgens Sandler te gaan halen ofzo.

10-05-2024 16:56

DankzijCruijff +48659

Hoe goed is die Tillman nu echt?

10-05-2024 17:49

Tommyshelby +128441

Ik vind hem heel goed. Hij heeft veel loopvermogen en een actie in huis. Helaas echt een goede speler.

10-05-2024 17:53

DankzijCruijff +48659

Van jou kan ik dat helaas alleen maar aannemen. Bummer.

10-05-2024 17:54

LukaLitmanen +81960

Hele goede speler.

Dribbel, passing en loopvermogen idd..

10-05-2024 17:55

C14 +22326

Zou mooi zijn, rare aankoop geweest. Enerzijds begrijpelijk om houvast te willen creëren, maar veel te duur en veel te lang vastgelegd.

Is geen Ajax 6, te traagjes, te logjes, geen vlot of handige voetenwerk, geen versnelling, geen wegdraaien, geen toptechniek. Je hoeft niet alles van dat te hebben, maar hij heeft niks van dat alles. Is zodoende kwetsbaar onder druk, maakt relatief snel fouten wat druk.
Het is vooral mentaal, discpline, controlerend kunnen spelen, teamdenken en coachen.
Dat is ook veel waard, maar niet genoeg voor Ajax. Zelfde idee als met Alvarez, dat kan niet.
Je opbouw dient zo veelzijdig en vlot mogelijk te zijn, en het liefst centraal te gaan zodat je uit kan waaieren. Met dit soort types, met name Alvarez, gaat het centraal veel moeizamer tot niet, en gaat het teveel of louter langs de flank, wat eenzijdig is, en niet de ideale manier van opbouwen.

Ook speel je veel moeizamer onder druk uit met dit soort types. Passen niet in Ajaxspel, dus doorselecteren.

10-05-2024 16:55

RuffRhythim +24837

Telegraaf lulverhaal hieromheen volgt snel....

10-05-2024 16:55

noppenkoning +41106

Als hij nu terug naar Engeland gaat is dan dat belastingverhaal opgelost, of moet hij nog heel veel aftikken aan Engelse belastingdienst?

10-05-2024 16:54

godlike +3806

Hij is niet de eerste speler die de topsport cultuur mist dus ik geloof er in zekere zin weldegelijk iets van. Ik begrijp ook niet dat dit kan gebeuren. Een topsport cultuur is essentieel voor groei. Dat zou in alles geborgd moeten worden en terug moeten komen.

10-05-2024 16:48

eros +4777

Zou veel salaris schelen, en heeft nou ook niet bepaald een onmisbare indruk achter gelaten.

Taylor op 8 is momenteel voor mij de enige zekerheid op het middenveld.
10 zal gekocht moeten worden.

Mansverk, Tahirovic en Vos voor 6 zijn grote talenten maar ik weet niet of t sterk genoeg is.

Wellenrether (vrij)
Casteels (vrij)
Dest (10 miljoen)
Sambo (vrij)
Miranda (vrij)
van de Beek (minder als 10 miljoen)
Eriksen (vrij)
Pepe (vrij)

Intressante spelers,…

10-05-2024 16:47

4Ever14 +6589

"Taylor op 8 is momenteel voor mij de enige zekerheid op het middenveld."

Taylor een zekerheid LOL.
Speelt heel het seizoen al ruk, maar na een paar goede wedstrijden tegen mindere tegenstanders is hij nu een zekerheid ?

10-05-2024 16:54

Mitchjo +6173

Taylor is geen 8

10-05-2024 20:06

eros +4777

Taylor is wel een 8,…

10-05-2024 20:43

wijzijndebeste123 +163105

Hahaha dus Schip is tactisch weerzinwekkend slecht en brengt dus ook geen enkele topsportmentaliteit mee. Dit sluit aan bij de eerdere berichten dat de spelers de trainingen eentonig en te weinig inhoudelijk vonden. En tevens bij dat we elke keer vlak na rust een tegentreffer incasseren.

Kan iemand mij vertellen waar de kwaliteiten van Schip als trainer liggen? En nee, bij Ajax gespeeld hebben is geen kwaliteit van een trainer.

10-05-2024 16:43

4Ever14 +6589

"Hahaha dus Schip is tactisch weerzinwekkend slecht en brengt dus ook geen enkele topsportmentaliteit mee."

Dat valt wel te concluderen ja, echter zijn er mensen die stekeblind zijn of er gewoon geen ruk van snappen, die hem blijven verdedigen.
Vind het eigenlijk bizar hoe ze überhaupt bij hem terecht zijn gekomen voor de keuze van interim trainer. Hij heeft daadwerkelijk nergens aangetoond een goede trainer te zijn.

10-05-2024 16:52

Lazell +16983

Vind je dit grappig? Ik kan hier echt niet on lachen.

10-05-2024 16:52

RuffRhythim +24837

Gelukkig treft de spelers geen enkele blaam, nee....het komt door vhSchip en ALLEEN door vhSchip dit....tuurlijk joh....

10-05-2024 16:57

RuffRhythim +24837

Ja Schip heeft gewoon flink gefaald. Maar het grootste deel van de selectie faalt al het hele seizoen...

10-05-2024 20:50

S_020 +4104

Bedank voor het verkopen van de vele shirts en het ga je goed

10-05-2024 16:40

Goudhaantje89 +5419

Haha bizar dat mensen zeggen dat hij wel weg mag , hij is de eerste die ik op zou stellen op t middenveld !!! Met Taylor en mannsverk ga je geen kampioen worden !!!!!!

10-05-2024 16:40

Strawb Choco +1643

Klopt, maar ook met Henderson wordt je geen kampioen. Als ik jou was zou ik sws niet rekenenen op een kampioenschap aankomende seizoen.

10-05-2024 17:05

GiiaAfca +9070

Ga z’n vrije trappen missen als die vertrekt…

Wel een op en top prof maar zou er niet rouwig om zijn als die weg gaat

10-05-2024 16:40

manvanglas +1336

Zou niet rouwig zijn om zijn vertrek, maar betekent wel dat je ervaring in andere vorm terug moet zien te halen. Dat is een must.
Als ie blijft, ook prima hoor. Genoeg (leiderschaps)kwaliteiten waar de jongere spelers van kunnen leren.

10-05-2024 16:37

stopperspil +11150

Henderson zou zich onder meer verbazen over 'het gebrek aan topsportcultuur' en aan 'de mentaliteit van zijn medespelers'.

10-05-2024 16:34

StevenAFCA +3082

Ongeacht europees voetbal of niet, Bergwijn is de eerste die je deze zomer moet verkopen.

10-05-2024 16:31

Mitchjo +6173

Henderson lijkt me bijna het enige zekerheidje op het middenveld komend seizoen, mocht hij blijven.
Henderson en Mannsverk op 8, Taylor en een goede aankoop voor de 10 positie, Vos en nog een aankoop voor 6 (dynamische, atletische, felle speler). Tahirovic verkopen. Fitz Jim verhuren. Branco en Hlynsson weet ik niet goed.

10-05-2024 16:30

eros +4777

Taylor is een 8, geen 10

10-05-2024 16:48

4Ever14 +6589

Taylor bakt er als 8 helemaal niks van, die jongen rendeert veel beter als een 10.

10-05-2024 16:56

Mitchjo +6173

Ja precies. Als 10 komt hij op sommige vlakken ook nog wel wat tekort. Daarom zou ik er graag nog een creatieve speler bij komen, die kan het dan met Taylor uitvechten.

10-05-2024 17:03

LukaLitmanen +81960

Berghuis is 10. En Taylor 8.

Heeft ie zelf gezegd

10-05-2024 17:05

Mitchjo +6173

Berghuis op 10 is ook niks, sowieso kun je 'm beter verkopen. Taylor is op 10 veel beter op dan op 8.

10-05-2024 17:14

LukaLitmanen +81960

Berghuis op 10 was openbaring onder Hag en vorig jaar nog beste speler bij ons uitgeroepen

10-05-2024 17:30

NIO +2994

Berghuis op 10 met een Alvarez achter zich was wel te doen maar we missen gewoon al jaren een echte goede 6 ala Anita blind schone.. een versneller zeg maar

10-05-2024 18:06

eros +4777

Dan moet je beter kijken. Als Taylor op 10 staat, staat hij er al. Taylor is juist iemand die er moet komen, dan rendeert hij veel beter.
Heeft ook vrijwel de gehele jeugd op 8 gespeeld.

10-05-2024 20:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.