[Update V] Brobbey mist laatste Oranje-training en is niet inzetbaar tegen Polen

door Timo Suur 593

Bron ESPN, De Telegraaf

[Update V] Brobbey mist laatste Oranje-training en is niet inzetbaar tegen Polen

door Timo Suur 593

Bron ESPN, De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Brian Brobbey heeft op woensdagmiddag de training van het Nederlands elftal vervroegd verlaten, zo laat ESPN weten. Na een stevig duel met oud-Ajacied Matthijs de Ligt moest Brobbey het veld verlaten onder begeleiding van de dokter en de fysiotherapeut van het Nederlands elftal.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

De 22-jarige spits liep aan het einde van training naar binnen. Het is niet duidelijk of hij daadwerkelijk een blessure heeft opgelopen of dat hij uit voorzorg naar de kant is gegaan. Na een duel met Matthijs de Ligt tijdens een oefenvorm bleef Brobbey op het veld zitten en voelde hij aan zijn linkervoet. Niet veel later stapte hij met instemming van bondscoach Ronald Koemand van het veld. Oud-Ajacied De Ligt kon wel 'gewoon' verder.

Het is momenteel de vraag of Brobbey de eerste EK-wedstrijd van Nederland haalt. Het eindtoernooi begint voor Nederland aankomende zondag om 15.00 uur met een wedstrijd tegen Polen. Afgelopen donderdag was de spits nog basisspelers in de oefeninterland tegen Canada (4-0), maar normaal gesproken zal hij een reserverol gaan vertolken bij jet Nederlands elftal.

Afgelopen seizoen kampte de spits bij Ajax ook al verschillende keren met blessures. Hierdoor miste hij tien wedstrijden van de Amsterdammers. Desalniettemin was hij de meest waardevolle speler aan de kant van Ajax. Met achttien Eredivisie-goals en acht assists was hij erg belangrijk voor de Amsterdammers. Samen met Steven Bergwijn is hij de enige Ajacied in de EK-selectie van Nederland. Het lijkt er op dat ook Bergwijn genoegen moet nemen met een reserverol.

Koeman zag al meerdere spelers afvallen

Het is voor Koeman te hopen dat Brobbey niet daadwerkelijk een blessure heeft opgelopen. Eerder deze week vielen sterspeler Frenkie de Jong en middenvelder Teun Koopmeiners al weg bij het Nederlands elftal. Koeman riep hiervoor een vervanger op, Ian Maatsen van Borussia Dortmund gaat alsnog mee naar het EK. Eerder zag de bondscoach ook al middenvelders Mats Wieffer, Marten de Roon en Quinten Timber afhaken.

Update - 17.15 uur ( 12 juni 2024 ) - KNVB laat scan maken van hamstring Brobbey

De KNVB laat voor de zekerheid een mri-scan maken van de hamstring van Brobbey, dat melden bronnen aan De Telegraaf. 'De aanwezige lokale supporters dachten aanvankelijk dat het een voetblessure betrof, omdat Brobbey kort daarvoor hard in aanraking was gekomen met Matthijs de Ligt. Hoewel de aanvaller – na drie keer aan zijn hamstring te hebben gevoeld – uit voorzorg de training verliet, wil de medische staf uitsluiten dat er grote schade is', schrijft de krant.

Update II - 18.30 uur ( 12 juni 2024 ) - Brobbey komt met de schrik vrij: 'Slechts stijve hamstring'

Brian Brobbey lijkt opgelucht adem te kunnen halen. Op de mri-scan is niks ernstigs te zien, zo schrijft De Telegraaf. ' Er lijkt zoals gedacht slechts sprake van een verstijving,' meldt de krant. Het is niet de eerste keer dat de spits kampt met hamstringklachten. Afgelopen seizoen liep de Ajax spits vaker rond met klachten aan de hamstring.

Update III - 12.15 uur (13 juni 2024) - Brobbey laat training Nederlands elftal schieten

Brian Brobbey heeft de training van het Nederlands elftal op donderdag aan zich voorbij laten gaan, zo meldt De Telegraaf. De Ajax-spits, die kampt met een stijve hamstring, werkte in het spelershotel een individueel programma af. Het is nog afwachten of Brobbey fit genoeg is voor de eerste groepswedstrijd op het EK tegen Polen, die op het programma staat voor zondag 15 juni.

Update IV - 16.15 uur (13 juni 2024) - Brobbey's blessure ontstond na uitglijder: 'Baal ervan, want ik voel me verder hartstikke goed'

Brian Brobbey heeft aangegeven dat zijn blessure ontstond na een ongelukje op de training. 'Ik gleed uit', zo verklaarde de Ajacied tegenover De Telegraaf. 'De keren dat ik bij Ajax last had van mijn hamstring, was het anders. Nu was het ongelukkig. En daar baal ik van, want ik voel me verder hartstikke goed.' Brobbey is naar eigen zeggen veel bezig met zijn blessure en legt uit dat er donderdag een scan wordt gemaakt. 'En daarna kijken we van dag tot dag, denk ik. Het voelt wel iets beter dan gisteren, maar het is wat stijfjes.'

Update V - 12.05 uur (15 juni 2024) - Brobbey mist laatste Oranje-training en is niet inzetbaar tegen Polen

Brian Brobbey is afwezig bij de laatste training van het Nederlands elftal voor de EK-wedstrijd tegen Polen, zo schrijft De Telegraaf. De spits is aan het herstellen van een lichte hamstringblessure en werkt een individueel programma af. 'Brobbey is niet inzetbaar tegen Polen, maar zal naar verwachting wel meereizen met het team', zo valt er te lezen.

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Wil jij aanspraak maken op een EK-welkomstbonus tot wel 100 euro? Schrijf je nu in! Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

microfoonannabool +5849

Had sowieso niet gespeeld. Heeft elke aanvaller voor zich te dulden, en terecht.

15-06-2024 20:04

insectenverdelg +23379

Ik vraag me af of het lichaam van Brob wel is gemaakt voor de intensiteit van 2 topwedstrijden per week. Ik zou bij een goed bod echt een verkoop overwegen. Vind hem een hele goede spits en leuke jongen, maar kan,je ooit een sei,oen alle potjes op m aan?

15-06-2024 19:55

Epiret +4369

Het lijkt mij van niet. Brobbey is gewoon 1 bonk spieren, dat is leuk als je body builder of sprinter bent, maar niet geschikt om 90 minuten tot het gaatje te gaan….

15-06-2024 20:54

WeirdAJAX +12112

Zonde voor hem. Goed voor ons.

15-06-2024 19:52

Dennish +3492

B(lessure)robbey

15-06-2024 19:51

Ajax The Best +16431

Zo snel mogelijk terug naar Amsterdam.

15-06-2024 19:29

vanreenen +10230

Tjonge, tjonge, Brobje...... Ik hoop van harte voor jou dat je er de volgende wedstrijd wel bij bent. Trouwens voor ons supporters is het ook belangrijk dat jij weer fit aan de aftrap begint bij Ajax. Het EK gaat aan mij voorbij. Zonde van mijn tijd.

15-06-2024 18:54

Sportvolgert +40245

Gelukkig voor ons had je nog wel tijd om op dit bericht te reageren 😁

15-06-2024 20:43

debetweter +10061

Bij NL gaan ze gelukkig goed om met dit pijntje. Ik hoop dat Brobbey dit seizoen fit bij Ajax blijft. Misschien een blessing in disguisse, dat iedereen het idee heeft dat Brobbey blessuregevoelig is. Daarmee neemt de kans af op een monsterbod.

15-06-2024 18:00

JJFajax +3547

Stuur hem maar naar huis

15-06-2024 18:00

gusanito +5440

Bijna een heel seizoen gehoord: ''Hij is niet fit genoeg om 90 minuten te spelen.'' Zijn fitheid is toch wel echt een zorgelijk ding aan het worden. Vraag me wel eens af of hij wel goed all-range traint en niet teveel met de focus op kracht.

15-06-2024 16:32

Hebbendiekip +4741

Belastbaarheid train je op.. hij was in het begin van het seizoen niet in staat om 90 minuten te spelen. Uiteindelijk was hij wel fit genoeg maar enorm misbruikt in de spits.

15-06-2024 16:58

JanBiesbos +28985

Stuur maar naar farioli!!!

15-06-2024 16:14

TeringHenkie +28261

Begint alweer goed met Brobbey !

15-06-2024 15:44

Robertini +39045

Jammer dit, hij is echt te vaak geblesseerd.

15-06-2024 15:39

ajaciedje90 +59741

Eis gewoon dat hij terugkomt en stuur hem op vakantie. Dit slaat nergens op. Zwaar overbelast die jongen. Schip heeft m ook meermaals door laten spelen met blessures enzo

15-06-2024 14:45

Oeroeboeroe +18312

Overbelast waarvan? Hij traint nu inmers niet. En dit is een geweldige ervaring die je als speler opdoet bij zo'n toernooi, ook al speel je zelf niet. Ze zijn bij het Nederlands elftal duidelijk voorzichtiger met de spelers. Relax... ☺️

15-06-2024 14:50

Hebbendiekip +4741

Hij is al overbelast, vandaar de blessure.
Dat die niet speelt en de ervaring top is, mee eens

15-06-2024 16:06

Oeroeboeroe +18312

Dat was een retorische vraag ☺️
Ik bedoelde ook, dat hij bij het Nederlands elftal niet (meer) overbelast raakt op deze manier. Aan de andere kant moet je je ook afvragen, waarom een gezonde knul van 22 jaar zo vaak geblesseerd is en van die wedstrijden die hij gespeeld heeft, overbelast is geraakt. Hij heeft in totaal 43 wedstrijden gespeeld (3.368 minuten). Ter vergelijking Gimenez van F. heeft dezelfde positie, is 1 jaar ouder, heeft nagenoeg dezelfde aantal wedsteijden en minuten gespeeld, heeft 3 weken een keer aan de kant gestaan, maar heeft geen last van overbelasting en hewft ook nog meer gescoord.

15-06-2024 19:47

Capocapo +12001

Ja lekker eisen. Alleen heeft Ajax hierin niks te eisen

15-06-2024 14:54

burwatti +14211

Ajax heeft zat te eisen, betalen uiteindelijk zijn salaris en Koeman zou vrij hypocriet zijn als hij Brobbey nu niet zou laten gaan na zijn uitspraken over Barca/Frenkie.
Maar of je Brobbey zelf daar blij mee maakt..

15-06-2024 21:50

Capocapo +12001

Nee Ajax heeft niks te eisen. Fifa regels schrijven bepaalde data voor, waarin nationale teams de baas zijn. Nu dus

15-06-2024 21:51

Hunkelaars +3365

Voor een goed bedrag Brobbey verkopen, deze jongen is niet voor deze sport gemaakt.
Als het erom gaat komen altijd dezelfde blessures om de hoek.
De investering van 16 miljoen is een gok geweest, en wellicht kun je nu nog iets overhouden.
De spieropbouw in zijn lichaam kan geen belasting aan.

15-06-2024 14:44

Robertini +39045

Als het goede bedrag boven de 50mil ligt, dan zou ik het idd overwegen.

15-06-2024 15:40

Aurelius1 +19698

Naast gebrek aan technisch vernuft op het middenveld en aanval van Oranje mis ik ook het gif en de bluf. Een jongen als Lang heb je nodig omdat ie alsmaar gezeik krijgt en daardoor net meer wil heeft om zich te bewijzen. Het is erg gezapig allemaal, geen echte leiders, geen bluf, onvoldoende technisch vernuft.

15-06-2024 14:38

jerryisthename +31683

De punten die je benoemt heeft juist onze beste voetballer, mits in vorm en fit - ene Memphis Depay.
Geen populaire speler bij velen, maar hij is wel degelijk een echte vedette van ons die deze punten juist heeft. 😉
Die kan echt beslissend zijn in belangrijke wedstrijden met goals en assists. Genoeg een leider, veel bluf en ook heel technisch.
Je kunt hem hekelen, maar hij is 100% zo'n speler!
Ik ben blij met een Memphis in vorm iig. Zonder hem is het meteen misschien 25% minder met de power en stootkracht van Oranje. Een speler die vele landen vrezen iig in mbt. hun verdediging. Ook heel onvoorspelbaar.

15-06-2024 14:47

Aurelius1 +19698

Depay is geen wereldtop. Toont het vooral tegen de kleintjes.

15-06-2024 15:44

Capocapo +12001

Maar Aurelius, wat heeft leiderschap dan voor nut? Is niet wetenschappelijk bewezen dacht ik?

15-06-2024 14:55

JanBiesbos +28985

Echt niet met maatsen en frimpong en ook malen zat voetbal twijfel over dumpries of geertuida maar denk de eerste ik zou zo starten:

Depay
Malen Frimpong
Xavi
Veerman Schouten
Ake Dumpries
V dijk De vrij
Verbruggen

Dan hen je altijd nog maatsen en geertruida voor nog meer voetbal

Gakpo rechts en xavi links vond ik niks de lastste twee wedstrijden.

15-06-2024 16:24

Aurelius1 +19698

Maassen en geertruida spelen in de verdediging. Frimpong is in principe een verdediger. Heb het over voorin en op middenveld.

15-06-2024 17:28

champhead +14301

Daarom Xavi hangend op links of 10. Op rechts komt het er duidelijk niet uit. In potentie onze beste speler.

15-06-2024 17:13

jerryisthename +31683

Ben geen fysio, maar zou dit te maken kunnen hebben met dat hij korte en dikke spieren heeft icm. dus een zwaar lijf?
Meer een atleet voor de 100m atletiek bijv. dan voor een intense interval duursport zoals voetbal? Met de nodige zware duels met verdedigers die juist ALLES doen om je te stoppen? Zware belasting sowieso, maar als je dan ook nog een heel lang seizoen hebt, zoals Brobbey, dan lijkt me dit funest voor zulk type spelers.

15-06-2024 14:30

Aurelius1 +19698

Niet zozeer 100m atletiek maar meer bodybuilding/armdrukken.

15-06-2024 14:39

jerryisthename +31683

Nou, moet je toch vaker kijken naar de 100m atletiek op een WK of OS.
Zijn echt beesten, hoor. Vooral tegenwoordig.
Zoals bijv. een Ben Johnson vroeger die (mede door doping) een nieuw record liep tijdens OS 1988 met een recordtijd van 9,79 sec, wat volgens mij nooit meer geëvenaard is. Dat was ook zo'n type en tegenwoordig zie je ze meer - vaak negroïde atleten uit een VS, Cuba of Jamaica. Of uit Afrika zelf.

15-06-2024 14:43

Hebbendiekip +4741

Hahaha wtf lul jij nou man

15-06-2024 16:07

Aurelius1 +19698

Brobbey heeft veel meer spiermassa dan degenen die de 100m atletiek lopen.

15-06-2024 16:22

jerryisthename +31683

Onzin, Aurelius ....😂
Check anders even op Wikipedia bijv. één van de topatleten van de wereld nu op de 100m; Omanyala uit Kenia. Eén bonk spieren. Nog meer dan Brobbey, hoor.
Check zijn bovenlijf maar en kom dan pas weer terug. 👍🏼

16-06-2024 02:52

Miskopabal +2893

Ik denk ook dat Brobbey zijn lichaam is gemaakt voor een sprint ipv een marathon. Al is hij wel vooruitgegaan dit seizoen met zijn conditie etc.

15-06-2024 14:42

jerryisthename +31683

Klopt. Zou ook echt een topper zijn voor NL met atletiek. 😉
Eens. Bij Brobbey moet alles heel voorzichtig en geleidelijk gaan qua belasting. Dan komt het wel goed. Plus, hij moet zich in het veld eigenlijk puur richten op spelen in de 16, bij balverlies max. tegen de middenlijn aan standaard - krachten optimaal verdelen.

15-06-2024 15:41

emieltjuhh +17803

Of vechten voor glory

15-06-2024 17:28

jerryisthename +31683

Zou ook nog kunnen, emieltjuh. 😉

16-06-2024 02:57

Hebbendiekip +4741

Explosieve en tegelijkertijd krachtige speler, zou jij die een heel seizoen in zijn eentje in de spits zetten en continu sprints laten trekken? Nee? Dan heb je je antwoord.

Om dan gelijk te zeggen dat hij niet geschikt is voor voetbal is natuurlijk onzin. Giroud (een speler zonder explosiviteit) laat je toch ook niet de hele wedstrijd sprintjes trekken? Gewoon mismanagement van schippie

15-06-2024 16:09

MarkP +21539

We hebben er 2 van lopen, brobbs en bergwijn, zelfde bouw.

15-06-2024 18:18

gebakkenperen +3097

Jammer man, zo’n beer om te zien en dan besef je weer dat de beer van glas is.

15-06-2024 14:26

EinSteijn +4767

Kan zomaar zijn dat Ajax fysiek gezien voor hem al zijn plafond is (of zelfs te hoog). Ik ben bang voor hem dat zijn lichaam een topcompetitie/topclub helemaal niet aan kan qua intensiteit en hoeveelheid wedstrijden.

15-06-2024 14:26

jerryisthename +31683

Zou kunnen, maar ik geloof dat het wel kan, als het maar geleidelijk gebeurt qua intensiteit. Dat het dus rustig opgebouwd wordt.
Maar goed l,dit lijkt me lastig in de voetballerij.
Want als je van de Eredivisie meteen naar de PL gaat, dan zou het voor Brobbey wellicht te groot kunnen zijn, die enorme stap ineens, qua intensiteit en belasting spieren.

15-06-2024 14:32

Aurelius1 +19698

Gullit zei dat Surinaamse gasten minder van de duurloop waren. Bij Milan was ie bekaf na trainingskampen waarbij je uren en uren moest rennen. Daarom kreeg ie een aangepast programma, hij hoefde niet meer zoveel te rennen. Ik zie ook zelden donkere gasten hardlopen op het fietspad. Het zijn altijd Klaassen- en Schouten achtige types. Brobbey moet dan maar een aangepast programma krijgen.

15-06-2024 14:41

Capocapo +12001

Een aangepast programma vanwege z'n afkomt, serieus?
En Dumfries, is dat dan een blanke Fries of zo?

15-06-2024 14:56

Aurelius1 +19698

Ja tuurlijk, je moet rekening houden met genetische verschillen en iemands lichaamsbouw etc. En nogmaals, de donkere gasten bij Milan kregen een aangepast programma.

15-06-2024 15:41

Web +178830

Als Brobbey nu weer minuten krijgt komt hij geblesseerd bij Ajax
Want hij wil zich laten zien, in bescherming nemen moet je hem
Gapko kan ook in de spits, en dan zet je Malen er in, heb je ook nog diepte op de vleugels

15-06-2024 14:23

JohnDylan +21838

Zowel dit seizoen als vorig seizoen heeft Brobbey maar in vier wedstrijden geen speeltijd gekregen. Afgaande op veel berichten over Brobbey hier op AS zou je niet verwachten dat hij in de afgelopen twee seizoenen in totaal maar acht wedstrijden van Ajax niet heeft gespeeld.

15-06-2024 14:19

champhead +14301

Wow. Dit had ik ook niet verwacht.

15-06-2024 14:19

JohnDylan +21838

Taylor en Rensch zijn de enige twee spelers die meer minuten in het eerste van Ajax hebben gespeeld in de afgelopen twee seizoenen.

15-06-2024 14:22

Web +178830

Hato de meeste dit seizoen

15-06-2024 14:23

Breuk +25046

Ik heb het gezegd.

15-06-2024 14:13

JohnDylan +21838

Maar twee Ajacieden (Taylor en Hato) hebben dit seizoen meer minuten dan Brobbey gespeeld. Brobbey heeft 3368 minuten voor Ajax gespeeld (37.5 keer 90 minuten).

15-06-2024 14:05

Kryptonite +76738

Hij ging van slechts maximaal één helft kunnen spelen en een heel luie speelstijl naar bijna een volledig seizoen 90 minuten volmaken en als aanvalsleider vol pressen. Ik kan de comments vorig jaar nog zo voor de geest halen: "zijn spieren zijn te kort", "hij is geen duursporter", "hij zal nooit achter elkaar 90 minuten kunnen spelen". Allemaal wetenschappers en medici van de koude grond hier.

Ja, door zijn lichaamsbouw en speelstijl is hij meer vatbaar voor blessures. Ja, hij is, vooral gelet op het verleden, blessuregevoelig. Maar hij heeft enorme stappen gezet dit seizoen, óók qua fitheid. Die jongen is nog altijd pas net 22 jaar oud, doe eens allemaal ff relaxed.

15-06-2024 14:11

JS16 +2753

Brobbey moet lekker vakantie gaan houden anders is hij volgend seizoen keer op keer geblesseerd.

15-06-2024 14:03

Web +178830

Precies neem die jongen in bescherming
Hij loopt het hele seizoen al op zijn tenen, hij moet zijn eigen kansen creëren en afmaken, altijd sleuren kan niet

15-06-2024 14:36

MPAjax +8389

Alleen stijve hamstring 😅

Zwaar lijf slechte pezen

15-06-2024 13:57

JohnDylan +21838

Hoeveel wedstrijden van Ajax heeft Brobbey afgelopen seizoen gemist door blessures? Drie of vier toch?

15-06-2024 13:45

Sportvolgert +40245

En vaak gewisseld vanwege een pijntje hier, stijf spiertje daar.

15-06-2024 13:52

JohnDylan +21838

Vitesse, PEC Zwolle, Go Ahead Eagles, Feyenoord (toen was hij fit genoeg voor de bank maar niet de basis) en verder?

15-06-2024 14:14

noppenkoning +41106

Jammer, de ideale supersub om de laatste 20 minuten te brengen voor Depay.

15-06-2024 13:44

EinSteijn +4767

Brian Robben

15-06-2024 12:58

AFCAHoorn +22618

Brian Robbey

15-06-2024 13:14

Hijosdedioses +6558

Brijan Brobben

15-06-2024 13:44

MPAjax +8389

Breien Tobben

15-06-2024 13:55

afc020 +506

Brian Blessures Brobbey

15-06-2024 12:53

MPAjax +8389

Boeren Burger Beweging

15-06-2024 13:56

sucre +15104

Big Black Behind

15-06-2024 16:34

KarimB +11337

Mensen die Brobbey in de basis zetten. Ik snap het niet sorry. Vind hem zo te kort komen in aspecten die iemand een topspits maken

Als je alle kwaliteiten op een rijtje zet blinkt die in een paar echt uit. En op een paar is die ook direct onderkant ladder. Een goede spits moet uitblinken in minimaal 2 dingen en op de rest minimaal een 6,5 scoren in mijn ogen.

Koppen (3/10)
Snelheid (8/10)
First touch (2/10)
Diepe ballen timen(3/10)
Kracht (10/10)
Afwerken (5/10)
Aanspeelpunt (9/10)
1 op 1 (1/10)

Daarnaast heb je nog paar eigenschappen die ik persoonlijk wel belangrijk vind. Vooral voor mij als beleving. Dat is passie en uitstraling. Vind ik helaas ook vaak matig bij hem. Niet blij met goals

Ben benieuwd hoe andere dit zien

15-06-2024 12:51

MPAjax +8389

Je mist vrij lopen 4/10

15-06-2024 13:56

GNBL +89854 moderator

- 23/24 Hamstringblessure - ? dagen
- 23/24 Hamstringblessure - 20 dagen
- 23/24 Spierproblemen - 16 dagen
- 23/24 Blessure - 11 dagen
- 22/23 Schouderblessure - 4 dagen
- 21/22 Gescheurde binnenband in de knie - 43 dagen
- 21/22 Spierblessure - 26 dagen
- 20/21 Bovenbeenblessure - 5 dagen
- 20/21 Blessure - 8 dagen
- 20/21 Hersenschudding - 37 dagen
- 19/20 Blessure - 118 dagen
- 19/20 Blessure - 12 dagen
- 19/20 Enkelblessure - 68 dagen
- 19/20 Knieklachten - 10 dagen

Sinds zijn eerste blessure in seizoen 19/20 is hij in totaal 381 (and counting) dagen geblesseerd geweest.

15-06-2024 12:44

KarimB +11337

Niet geschikt helaas

15-06-2024 12:45

Polifinario +2095

Toch lijkt het minder te worden.

15-06-2024 12:47

KarimB +11337

In dit seizoen aan de hand van GNLB zijn lijstje 45 dagen afwezig geweest. in 8 dagen speel je 3 wedstrijden ongeveer. mist die ongeveer 15 wedstijden. Tis misschien minder. Maar nog steeds veel te veel.

15-06-2024 12:55

Lars93 +901

Nee, in 8 dagen speel je niet gemiddeld 3 wedstrijden. Ja, er zijn momenten dat je 3 wedstrijden in 8 dagen hebt. Maar het is niet zo dat de volgende dag weer een cyclus van 3 wedstrijden in 8 dagen begint. In drukke periodes spelen ze elke 3 á 4 dagen een wedstrijd. (Zondag, donderdag, zondag, donderdag, etc.)
In 45 dagen mis je maximaal 14 wedstrijden. Dat is als dag 1 een wedstrijddag is, dag 45 ook en er daartussen altijd in het weekend en midweeks een wedstrijd is. Dat gebeurt praktisch nooit. Afgelopen seizoen bijvoorbeeld, tijdens de groepsfase EL, speelde Ajax tussen 24 augustus (Ludogorets-uit) en 8 oktober (AZ-thuis) (45 dagen) 8 wedstrijden.

EDIT: De drukste periode dit seizoen was tussen 22 oktober (Utrecht-uit) en 6 december (RKC-uit), een periode van 45 dagen met daarin 11 wedstrijden.

15-06-2024 14:54

MPAjax +8389

Meer dan een jaar eruit in tijdsbestek van vier jaar dus

15-06-2024 13:57

AFCAHoorn +22618

Op deze manier krijg ik al snel het idee dat hij niet helemaal is gebouwd voor topsport.

15-06-2024 12:38

wijzijndebeste123 +163132

Brobbey is helaas een brekebeen 1e klas. Hij raakt binnen de kortste keren overbelast en daardoor geblesseerd.

15-06-2024 12:33

Sampaoli +39155

Man van glas. Waardeloos voor hem, Oranje en ons Ajacieden.

15-06-2024 12:26

VakM +2167

De nieuwe Arjen Brobben

15-06-2024 12:46

Steffenhagen +37783

Het zal nog een klus worden om hem dit te krijgen voor de voorrondes EL . Er moet echt een tweede spits bij

15-06-2024 12:26

LukaLitmanen +81962

Klote voor hem

15-06-2024 12:25

Rob1976 +9455

Bij een bod van boven de 60 miljoen op Brobbey: verkopen!

15-06-2024 12:25

GNBL +89854 moderator

Ga je nooit krijgen. Met 40 mag je al in je handen wrijven.

15-06-2024 12:36

Rob1976 +9455

Helaas is dat waarschijnlijk de realiteit ja

15-06-2024 16:17

Bapinho +3411

Wappie Wout kom er maar in!! We hebben je nodig want Brobbeast is eerder Brobbinjury

15-06-2024 12:23

Jutter1 +4311

Het is bepaald niet de 1e keer, en zal ook niet de laatste zijn, daar durf ik mijn hand voor in het vuur te steken! Zijn gebrek aan voetbaltechnisch vermogen gaat hem steeds meer parten spelen, met talrijke blessures tot gevolg. Dat is inherent aan zijn manier van spelen. Voor velen waarschijnlijk aanleiding om hem toch maar te verkopen, zou gezien de huidige mindere financiele positie van Ajax niet eens onlogisch zijn. We gaan het zien.

15-06-2024 12:22

Rob.C +8403

Depay valse spits... Diepe ballen er overheen naar Frimpong en snel bijsluiten.... Zoiets?

15-06-2024 12:15

Johanveertien +538

Ik ben bang dat hij straks ook de man van glas wordt ( Robben)

Zo zonde, zijn explosiviteit en power gaan nog veel blessures opleveren.

13-06-2024 22:12

Jopienr14 +416

Prima jongen. Prima spits. Te vaak geblesseerd. Verkopen dus voor een mooie prijs !

13-06-2024 21:57

nummer14 +4963

Je kan er op wachten dat hij uiteindelijk zijn hamstring scheurt en kapot bij ons terug komt

13-06-2024 21:47

Marcw1972 +16520

Daarom maar beter dat hij nu rustig aan doet.

15-06-2024 12:42

Mofson +8151

Ik zou serieus overwegen hem te verkopen voor het juiste bedrag.
Ik denk dat hij niet een heel seizoen heel kan blijven

13-06-2024 21:46

Breuk +25046

Het slechte nieuws wordt langzaam gebracht.

13-06-2024 20:24

nightgoat +30877

Waarschijnlijk omdat een blessure bij "Brobbeast" zo zeldzaam en onverwacht is.

13-06-2024 20:43

stefanwillem +12021

Brobbeast is toch wel een beetje aangeschoten wild.

13-06-2024 19:17

ProfessorX +19827

Het is voor mij duidelijk dat de site Ajax fanatic van Driessen en Verweij is .

Op Google nieuws staat dat Bergwijn noemt 2 vervelendste journalisten zijn altijd negatief .

Klik je erop krijg je 404 error pagina 😂😂😂 duidelijker bestaat niet

13-06-2024 18:55

1Zlatan +5120

Noa schijnt ook erg gladjes en natjes te zijn dus een uitglijder is zo gemaakt.

13-06-2024 18:35

Tommyshelby +128441

OT: De Zerbi bijna rond met Marseille... wat een transfer voor ze.

13-06-2024 18:18

Tommyshelby +128441

De Spanjaarden.

13-06-2024 18:23

AjaxDeBesteClub +18786

Je hebt bijdehandjes gegeten. Je vertelt het alsof Jesus uit de dood is herezen. Ik begrijp oprecht niet wat hier zo bijzonder aan is. En voor wie.

13-06-2024 18:30

Belnaarhuis +4938

Verwachting was dat hij de stap naar een topclub zou gaan maken, vandaar.

13-06-2024 19:19

AjaxDeBesteClub +18786

Oke dan snap ik hem. Persoonlijk vind ik Marseille ook een grote club voor iemand die van Brighton komt.

13-06-2024 21:07

Harrier Du Bois +38671

Liggen grotere clubs echt te slapen, Marseille is een gekkenhuis, of het leuk gekkenhuis is? Denk ik niet. Hij is een AC Milan product en die konden voor hem gaan.. wat een onkunde daar.

13-06-2024 18:24

Tommyshelby +128441

Ja, vind het ook een rare stap. Bayern, Dortmund, Milan, allemaal betere opties voor hem.
De trainersmarkt is echt heel raar momenteel.

13-06-2024 18:33

Ajacied33 +36662

Milan heeft Fonseca binnengehaald

13-06-2024 19:55

Odysseus +14246

Vind het echt ongelooflijk.

13-06-2024 20:59

Dolblij +44913

Hopelijk kiest Brobbey eieren voor zijn geld en gaat hij naar huis. Goed herstellen is belangrijker dan nu blijven hannessen met die hamstring. Anders zit hij, en zit Ajax er, begin komend seizoen weer mee.

13-06-2024 17:37

Sjaakvaak +26578

Lijkt me sterk dat een speler een landentoernooi zomaar laat schieten, vooral op zijn leeftijd.

13-06-2024 17:57

Dolblij +44913

Oh zeker, ik snap de ambitie wel. Maar hij is pas 22, nog zoveel toernooien te gaan als hij heel blijft.

13-06-2024 18:07

AjaxDeBesteClub +18786

Ajax moet Danjuma halen. En Zivkocic van Paok. En laat Weghorst naar Twente gaan, dan nemen wij Van Wolfswinkel als 2e spits.

13-06-2024 17:27

Sportvolgert +40245

Hoeveel heeft danjuma gespeeld de laatste jaren?

13-06-2024 17:52

AjaxDeBesteClub +18786

Hij heeft de afgelopen 2 jaar allebei 1000 minuten gespeeld in de premier league en de Primera Division. Het jaar daarvoor 2300 in de Primera Division. Hierdoor is zijn waarde gedaald en is hij betaalbaar geworden. Volgens mij wilt hij zelf weg bij Valencia. Hij wilt vast weer in de picture komen voor het Nederlands elftal. Wij hebben een goede linksbuiten/spits nodig met diepte in zijn spel. Het is dus een ideale match op dit moment.

13-06-2024 17:59

4EVERAJAX +8371

Danjuma is prima speler!

13-06-2024 19:34

AmsterdamsTrots +1988

Zolang je Bergwijn, Forbs, Godts en van Axel Dongen hebt is het natuurlijk waanzin om Danjuma te halen. Ik snap je wel maar dan zal je die eerste 2 toch echt eerst van de hand moeten doen. Het is geen spits namelijk.

14-06-2024 09:45

AjaxDeBesteClub +18786

Klopt. Ik ga even uit van het scenario dat Bergwijn, Forbs en Akpom sowieso verkocht worden. En Brobbey misschien ook nog wel.

14-06-2024 16:18

Sjaakvaak +26578

Joh die gozer heeft één goed seizoen in zijn carrière gedraaid. Bij Villareal vervolgens hard afgezakt en maar verhuurd aan Spurs om daar niet genoeg te tonen. Vervolgens heeft Everton het geprobeerd maar dusdanig slecht gepresteerd dat hij heel veel wedstrijden niet eens bij de selectie zat.

13-06-2024 18:05

AjaxDeBesteClub +18786

Wat ik heb meegekregen wilde hij op een gegeven moment zelf weg bij Villa real. Hij heeft het wel op Champions League niveau laten zien bij Villa Real. En daarvoor heeft hij die transfer ook afgedwongen door het heel goed te doen bij zo een Engelse club.

We betaalden 35 miljoen voor Bergwijn die in het buitenland alleen maar op de bank heeft gezeten. De echte kwaliteit spelers zijn onbetaalbaar, zeker nu. Dus op elke haalbare/betaalbare kwaliteit speler zit wel een krasje. Ik denk dat Danjuma een uitstekende versterking zou zijn voor Ajax als linksbuiten en mogelijk als spits.

13-06-2024 18:13

Michiel Kapteijns +5372

Ik zou gewoon voor Weghorst gaan. Snap best dat er weerstand is, maar denk dat hij wat mentaliteit betreft echt een aanwinst voor de groep is, en denk dat ie hier niet alleen een uitstekend moyenne gaat halen, maar ook uitgroeit tot cultfiguur en publiekslieveling.

13-06-2024 18:24

AjaxDeBesteClub +18786

Alleen als eerste of als tweede spits? Naar mijn idee zit hij daar een beetje tussenin qua kwaliteit (en prijs).

13-06-2024 18:28

Michiel Kapteijns +5372

Vermoed dat hij in principe gehaald wordt als 2e spits en stormram, zeker als Brobbey blijft, en dat daar vooraf goede afspraken met Weghorst over gemaakt moeten worden. Weghorst zal genoeg aan spelen toekomen, helemaal omdat Brobbey behoorlijk blessuregevoelig is.

13-06-2024 18:48

Orangesoul +5984

Wolfswinkel? Dan ben je echt ver afgegleden als club zijnde!

14-06-2024 00:41

AjaxDeBesteClub +18786

Van Wolfswinkel zou als 2e spits ideaal zijn. Het is goede speler die bij Ajax past. Hij heeft in 86 wedstrijden 43 keer gescoord voor Sporting Lissabon. In 115 wedstrijden 37 keer voor FC Basel en in 118 wedstrijden 42 keer voor Twente. En hij heeft 35 goals voor Utrecht, 35 voor Utrecht, 31 voor Vitesse, 9 voor Saint Ettiene, 2 voor Norwich en 3 voor Real Betis. In totaal 205 goals en 56 assists in 561 wedstrijden. Dus dat is geen pannenkoek.

14-06-2024 00:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.