Vader Gravenberch: 'Ik denk dat Ryan zeker 50 procent beter is dan in zijn Ajax-periode'

door Jari Perridon 112

Bron ESPN

Vader Gravenberch: 'Ik denk dat Ryan zeker 50 procent beter is dan in zijn Ajax-periode'

door Jari Perridon 112

Bron ESPN

Laatst geüpdatet

Ryan Gravenberch heeft een goede ontwikkeling doorgemaakt, zo stelt zijn vader in gesprek met ESPN. Ondanks een goed eerste seizoen bij Liverpool is hij deze zomer de grootste verrassing in de EK-selectie van het Nederlands elftal. In 2021 werd Gravenberch door toenmalig bondscoach Frank de Boer meegenomen naar het EK, maar anderhalf jaar later liet Louis van Gaal hem afvallen voor het WK in Qatar. Nu maakt hij zijn rentree bij Oranje.

'We hebben lang het gevoel gehad dat hij er niet bij zou zitten', erkent de vader van Gravenberch. Zijn vader zag dat de concurrentie op het middenveld bij Oranje enorm was, maar de hoop op een plekje bij de definitieve selectie nam de afgelopen weken toe. 'Hij werd geselecteerd voor de driedaagse trainingsstage en het enige wat hij daar kon doen was zichzelf laten zien.'

'Tijdens die trainingsstage zijn de dingen niet onfortuinlijk voor Ryan verlopen', geeft zijn vader, die doelt op het geblesseerd wegvallen van concurrenten Mats Wieffer, Marten de Roon en Quinten Timber, toe. Doordat nu ook Frenkie de Jong en Teun Koopmeiners zijn weggevallen lijkt de kans steeds groter dat Gravenberch minuten zal maken op het eindtoernooi.

Op 29 mei werd bekend dat de jonge middenvelder bij de definitieve selectie van Ronald Koeman zou zitten. 'Ryan appte ons, maar zei dat we het nog wel stil moesten houden. We waren heel blij. Niet veel later werd het openbaar gemaakt. Toen ontplofte mijn telefoon. Ik hoorde non-stop pling, pling, pling, haha. We hebben het lekker over ons heen laten komen. We zijn een hele realistische familie en zijn vooral trots op Ryan', vervolgt de vader van Gravenberch.

Meld je hier aan voor de EK-poule van Ajax Showtime en win mooie prijzen!

Overstap naar Liverpool heeft zijn vruchten afgeworpen

De EK-selectie van Gravenberch volgt na een goed eerste seizoen bij Liverpool. In 2022 maakte de jongeling de overstap van Ajax naar Bayern München, maar daar vertrok Gravenberch alweer na één seizoen. De middenvelder had gehoopt meer kansen te krijgen bij de Duitse grootmacht, die Gravenberch niet wilde laten gaan. 'Hij was door Bayern gehaald met het oog op de toekomst en ze zagen zijn kwaliteiten. Bayern had nog steeds veel vertrouwen in hem en daardoor hebben zij hun huid heel duur verkocht. Uiteindelijk is alles op de laatste dag gelukkig goed gekomen', vertelt Gravenberch senior.

In die periode wilde Gravenberch zich volledig focussen op Liverpool. Zodoende wees hij een oproep voor Jong Oranje af. Die keuze kwam hem op veel kritiek te staan. 'We staan daar nog steeds achter. Op deadline day is alles rondgekomen en heeft Ryan die stap gemaakt. Wat mensen niet weten, is dat er daarna nog heel veel praktische zaken geregeld moeten worden. Dat was heel hectisch en veel gedoe. Op dat moment was het de beste keuze om Jong Oranje af te zeggen', is zijn vader van mening.

In de interlandperiodes die volgde werd Gravenberch uitgesloten van Oranje en Jong Oranje. De middenvelder voerde hierover gesprekken met Koeman en Nigel de Jong, de directeur topvoetbal van de KNVB. 'Hij heeft zijn verhaal uitgelegd en snapt het standpunt van de KNVB ook. Het is uitgesproken en inmiddels al heel lang geen issue meer', vertelt zijn vader.

Sterke verbetering ten opzichte van Ajax-periode

Volgens zijn vader is Gravenberch veel beter geworden sinds zijn vertrek bij de Amsterdammers. 'Ik denk dat hij nu zeker 50 procent beter is dan toen. Hij is nog sterker en fitter geworden. Het tempo waarin Liverpool speelt, is echt niet normaal. Alles gaat veel sneller en dat heeft hem heel goed gedaan. Ryan moet bij Liverpool steeds wat extra’s geven en daar is hij een veel betere speler van geworden.'

Bestel het nieuwe Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

Wil jij aanspraak maken op een EK-welkomstbonus tot wel 100 euro? Schrijf je nu in! Alleen voor nieuwe spelers. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Paul van Dorst +1571

Het is relevanter te realiseren dat hij qua niveau en hiërarchie voor het Nederlands elftal in dezelfde periode door meerdere spelers is ingehaald, beste papa.

13-06-2024 18:47

debarbaar +8219

Vader Gravenberch en de "realistische familie" Je zou er een film over kunnen maken. Wat een onzin. De realisten zagen alleen Euro tekens toen Raiola aanklopte. Sindsdien heeft hij nauwelijks gespeeld en is hij een 50% betere bankzitter geworden.

13-06-2024 16:58

fan4ever +406

Minder lui bedoeld hij waarschijnlijk??

13-06-2024 16:21

Joodhannus73 +3579

Last van cognitieve dissonantie? Die vader probeert een foute beslissing voor zichzelf goed te praten. Zeg gewoon dat je voor het geld gekozen hebt, in plaats van de optimale ontwikkeling van je zoon. Hij ziet in ieder geval geen correlatie tussen speeltijd krijgen en jezelf ontwikkelen.

13-06-2024 13:26

Dubbelvla +8409

Gravenberch is overduidelijk een heel goede voetballer. Echter, het gevoel dat ik vaak bij hem heb is dat hij gewoon... 'bestaat' of zo. Hij bestaat op het veld. Hij dribbelt en geeft zijn pass, laat techniek zien en verder... bestaat ie gewoon. De wedstrijd begint, de wedstrijd eindigt, en Ryan was er ook.

Ik heb nooit het gevoel dat ik denk: Zo, met die pass splijt je de wedstrijd even open; hier maak je echt even lekker de dienst uit; zonder hem kom je er niet; hij is de dirigent.

Hij speelt gewoon mee, doet dat goed, en that's it.

Enige moment waarvan ik ooit gedacht heb 'daar laat je jezelf gelden' is bij die last minute goal van afstand tegen een laagvlieger, Cambuur geloof ik.

13-06-2024 10:53

maarten0909 +6364

Had hij niet 2 wedstrijden op rij ofzo dat hij een last minute goal maakte? Maar idd, dat afstandschot is het enige doelpunt wat ik nog weet van m

13-06-2024 19:50

LitmanenLahti10 +23

Deze mensen praten teveel.

13-06-2024 10:41

AjaxHoorn +32989

Ryan zal het zelf niet willen maar het zou een verstandige keuze zijn om onder de absolute top te gaan spelen. Het liefst bij ons, maar waarschijnlijk zal hij uitstekend bij ploegen als Dortmund uit de voeten kunnen.

13-06-2024 09:46

Oeroeboeroe +18312

Toen hij bij Ajax speelde, heeft hij 10 interlands gespeeld, bij Bayern 1 en bij Liverpool ook 1. Als hij dus 50% beter is geworden, dan zijn zijn collega-/concurrentmiddenvelders bij Oranje meer dan 50% beter geworden. Anders had hij wel meer interlands gespeeld. Aardige logica pa Gravenberch, maar er zit dus wel degelijk een deuk in zijn ontwikkeling.

13-06-2024 09:44

Sunny_Boy +842

Alleen jammer dat hij het zo weinig op het veld kan laten zien. Een paar jaartjes Ajax had hem goed gedaan. Nu alleen z‘n bankrekening.

13-06-2024 08:33

Odysseus +14246

Ik snap dat gebash hier op Gravenberch niet zo. Gewoon een hele goede middenvelder, allround, kan zich vrij maken. Daar hebben we er zeker nu niet zoveel van.

13-06-2024 06:39

Sjakio +2367

Ik zie inderdaad dat er niemand zo goed op de bank kan zitten als hij!

13-06-2024 05:47

Henkjanklaas +20606

Door vader’s bril is hij altijd beter, maar dat is niet realistisch. In potentie denk ik een uitstekende speler maar ook nu komt het er maar sporadisch uit. Ik denk dat oranje te hoog gegrepen is voor deze speler op dit moment.

13-06-2024 00:30

ProperFootball +14509

Ik denk het niet, vader van Gravenberch.

13-06-2024 00:28

JantjeBeton +2965

"Het vermogen op Ryan zijn bankrekening is sinds zijn vertrek bij Ajax met zeker 50% gegroeid."

13-06-2024 00:00

Noxin +15467

Gravenberch zal wel naar een club als Real Mallorca gaan, dan Monaco, dan AZ.

12-06-2024 23:20

Babangida83 +23827

Als je 50% beter ben dan bij Ajax, dan sta je basis bij dit Liverpool.

12-06-2024 23:06

Steffenhagen +37785

Dat denk ik niet meneer Gravenberch

12-06-2024 22:33

henkie58 +2032

Ja natuuuuurlijk! Maar diverse clubs versleten en nog steeds geen basisplaats!

12-06-2024 22:12

DEELM +11891

50% beter? Die ouders zijn tegenwoordig ook niet goed bij hun hoofd.

12-06-2024 21:35

afca1985 +21214

HAHAHAHAHAHAHA wat een grap zeg

12-06-2024 20:40

ck69 +13061

Heeft 1600 minuten gespeeld sinds ie weg is bij Ajax, zo'n 18 hele wedstrijden in 2 seizoenen dus. Volgens mij moet je dan gewoon je mond houden over z'n niveau.

12-06-2024 20:40

jowey23 +70

Dat is alleen competitie.. in totaal met Europees en beker op een goeie 2800 minuten, nog maar 31 volledige wedstrijden maar bij Liverpool speelde hij wel een stuk meer dan in Munchen

Ben het wel met je eens dat het voor zo een jonge speler veel te weinig is en we hadden hem hard kunnen gebruiken bij ons

12-06-2024 21:15

HStorm +3140

Fit is hij wel maar denk niet wedstrijdfit helaas.

12-06-2024 19:50

AFCA1996L +15817

Hoe durf je dit met droge ogen te beweren, terwijl de twee spelers bij PSV hoger in de rangorde staan dan zoonlief, een wisselspeler van Liverpool. Ook bij Liverpool zijn ze allerminst overtuigd van die jongen en de reden dat hij daar zit is omdat z'n landgenoot Lijnders gecharmeerd van hem is.

12-06-2024 19:50

w86 +9346

En in principe staan ook Q Timber en Wieffer voor hem ondertussen. Hij is mee bij afwezigheid van andere spelers en gelijk is er weer reden tot praatjes.

Ondanks zijn onmiskenbare talent ben ik misschien niet eens rouwig om zijn vertrek.

13-06-2024 00:17

MarkP +21539

Sugardaddy heeft gesproken.

12-06-2024 19:22

4EVERAJAX +8371

De helft zo goed?

12-06-2024 18:44

Eurysaces +29499

50% beter? Ik denk wel 500% beter..

Ik neem toch aan dat zijn pa het over zijn enige interesse heeft: geld! Voetballend had hij 50% beter kunnen zijn als hij gekozen had voor een langer verblijf bij Ajax en daarmee gewoon op het veld gestaan had.

12-06-2024 18:37

Saudara +7061

Gelukkig ziet hij het ..

12-06-2024 18:29

Dit is mijn club +10110

Dat wist hij tegen Canada dan goed verborgen te houden.

12-06-2024 18:24

Dolblij +44934

Papa Gravenberch is 50% meer de weg kwijt. De enige plek waar Ryan serieus minuten heeft gemaakt is op de bank.

12-06-2024 18:23

Oeroeboeroe +18312

Dus er moeten eerst 5 man geblesseerd afvallen, voordat Ryan minuten kan maken... Yeah right :-)

12-06-2024 18:06

Been +12436

Alles loopt volgens het 7 nullen tellende masterplan van Daddy G.

12-06-2024 17:38

PH2BOT +40053

...en die aangeboren luiheid bij hem krijg je er nooit meer uit. En met 50% beter ga je dan nog steeds nergens basis spelen in het topvoetbal.

12-06-2024 17:49

Kaatje +4791

Bij Ajax had hij nu al zeker 65% beter geweest. Iemand die meer biedt ? :-)

12-06-2024 17:37

FelixGassenlicht +8936

Jaja, die is echt een stuk beter geworden van het niet spelen

12-06-2024 17:29

Jeugd +24640

2x een onbegrijpelijke keuze gemaakt.
Als je dat middenveld van Bayern zag dan wist je met gezond verstand 1 ding zeker, dat wordt banken.
Als je van Ajax op die leeftijd naar de top van de top gaat dan miet je wel heel goed zijn, dat was hij niet.
Gravenberch was wel toe een een sterkere competitie maar niet aan een top topclub.
Dat je daarna naar Liverpool gaat is onbegrijpelijk en ronduit dom.
Wat papa er ook van probeert te maken, hij heeft 2 seizoenen de kans misgelopen om ergens basisspeler te worden bij een subtopper in een sterkere competitie

12-06-2024 17:09

DeKenner +9277

Eens. Die jongen is minstens één seizoen te vroeg vertrokken bij Ajax, en dat heeft zijn ontwikkeling geremd. Daar gaat hij de rest van zijn carrière last van houden.

12-06-2024 22:02

JantjeBeton +2965

Zelfde verhaal als bij Kluivert Junior - die types, dan wel hun belanghebbende familieleden, zijn uiteindelijk slechts uit op harde knaken joh, hoe droevig ook want leren zullen zij het blijkbaar nooit. Tja...

13-06-2024 00:04

Japie27 +1720

Gravenberch blijft imo beetje stilstaan in ontwikkeling van z'n persoonlijkheid. Daarnaast wel talent genoeg.

12-06-2024 16:54

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25299

En nog steeds geen basis in Oranje🤣🤣🤣

12-06-2024 16:52

Web +178830

De realiteit zijn ze compleet kwijt vooral als het om je eigen kinderen gaat
Hij is niet beter dan bij Ajax, en anders weet hij dit heel goed weg te stoppen
Anoniem was hij in Oranje

12-06-2024 16:13

Standby +9885

In de PL:
26 wedstrijden gespeeld, waarvan 12 als basisspeler
1 goal
0 assist
In Europa:
5 wedstrijden gespeeld, waarvan 4 als basisspeler
2 doelpunten
1 assist

Dit in combinatie met de wedstrijden die ik heb gezien is het voor mij vrij duidelijk dat hij moeite heeft met de tempo in de Premier League en ook dat hij nog ervaring/spelintelligentie miste voor de manier van druk zetten onder Klopp. Maar als Slot evenveel geduld met hem heeft als Klopp, zie ik hem wel een toevoegende waarde hebben voor Liverpool. Hij is ook nog maar 22 jaar oud.

Verder geloof ik niet dat hij zich verder had ontwikkeld bij ons. Van Schreuder, Steijn en Schip had hij niks geleerd.

12-06-2024 16:12

JariLitmanen87 +7934

En je broekzak is ook 50% groter.

Balletje brengen, balletje breed. Balletje terug.

12-06-2024 16:07

josajacied +3536

Bazoer 2.0 maar dan ipv een opvliegend karakter een dromer

12-06-2024 15:45

WantAmsterdam +116036

Gravenberch is veel beter dan Bazoer ooit was en heeft het al veel verder geschopt dan Bazoer ooit deed. Ook kwa voetballers zeer verschillend.
Onzinnige vergelijking.

12-06-2024 16:03

Web +178830

Ze zijn niet te vergelijken
Bazoer met een goede kop had een fantastische cv kunnen worden, die heeft er alles voor
Zeer moderne inschuivende CV

Gravenberch is een middenvelder die de bal vraagt en het goed kan verplaatsen

12-06-2024 16:16

swelbaum +259

Gravenberch postbode

12-06-2024 15:37

Indy2 +15254

Hopelijk zit ik ernaast maar Gravenberch lijkt mij van het type 'de eeuwige belofte'.

12-06-2024 15:34

FysioPat020 +25603

Wat zou er gebeurd zijn wanneer hij gebleven was en onder Schreuder, Sjonnie, Steijn en Schip had moeten spelen Indy?.. Ik denk achteraf was het de juiste beslissing Ajax te verlaten, alhoewel hij onder Slot ook geen basisspeler gaat worden.

12-06-2024 15:44

Indy2 +15254

Ik denk niet dat hij echt boven het niveau van de huidige spelers had uitgestegen. Hij mist iets vrees ik, noem het killer instinct / de absolute wil.

12-06-2024 15:49

FysioPat020 +25603

Ok. Zijn we het een keertje niet eens. Evengoed vrienden 😅😉

12-06-2024 16:05

Indy2 +15254

Ik hoop dat jij gelijk hebt, maar ik heb 'het' nog niet gezien bij Gravenberch.

12-06-2024 19:36

FysioPat020 +25603

Gaat niet om gelijk krijgen. 😉

12-06-2024 19:37

Robertini +39074

Ik hoop het maar, ik vond hem bij Ajax namelijk erg overschat. Te flegmatiek voor laag op het middenveld en niet dreigend genoeg voor hoog op het middenveld.

12-06-2024 15:32

OuweDibbes +11780

Hahaha die ouwe Ryan.. was mijn maatje bij de WestlandUtrechtBank waar ik was ingehuurd.. Toch deze transfersoap viel mij een beetje tegen van hem, altijd kritisch maar ook wel realistisch. Al met al Ryan Jr heeft natuurlijk 1.5 jaar weggegooid.

12-06-2024 15:31

Lavie +2260

Ik vond Gravenberch niet zo goed bij Ajax. Ik vind Kenneth Taylor en Quinten Timber betere spelers.

12-06-2024 15:24

leeuw58 +1938

Zeker sarcastisch bedoeld.

12-06-2024 15:28

Lavie +2260

Dat laatste seizoen van ten Hag waren veel mensen ook keihard over Gravenberch aan het zeiken (30 gespeeld en 2 x gescoord). Taylor maakte er afgelopen seizoen 5 uit 34 en seizoen ervoor 8 uit 32 in veel slechtere Ajax elftallen.

Zeker niet sarcastisch dus.

12-06-2024 16:55

WantAmsterdam +116036

Dat mensen keihard waren over hem zegt meer over die mensen ik vond hem onze beste middenvelder. Zonder hem hadden we helemaal geen opbouw en voetbal via/op het middenveld.
Gravenberch is duidelijk beter dan de andere twee op dit moment. Die zouden geen minuten maken bij Liverpool.

12-06-2024 16:58

Lavie +2260

We gaan het zien. Arne Slot weet wat Quinten kan. Kenneth Taylor gaat naar Real Madrid. Ik vond Gravenberch niet zo goed bij Ajax en ik was niet de enige. Hij maakt minuten bij Liverpool, maar het houdt niet over.

12-06-2024 17:05

leeuw58 +1938

Kenneth naar Real? Lavie autocorrectie maakt daar labiel van. Jij bent rijp voor het gekkenhuis.

12-06-2024 20:17

JantjeBeton +2965

@leeuw58:

"Piep. Koekoek!"

13-06-2024 00:09

Reyden +1393

HAHA wat? Taylor naar Madrid? Geef me aub wat jij rookt!

13-06-2024 00:15

FysioPat020 +25603

Taylor en Q. Timber hadden onder Ten Hag nooit gespeeld.

12-06-2024 15:31

Ajaxsupporter02 +13882

Taylor speelde de laatste periode onder Ten Hag?

12-06-2024 15:35

Web +178830

En zijn beste wedstrijden
Die wist hem heel goed te gebruiken

12-06-2024 16:33

Lavie +2260

Beter dan Gravenberch. Taylor heeft ons toen kampioen gemaakt.

12-06-2024 16:52

WantAmsterdam +116036

En Gravenberch, de enige voetballer jarenlang op het middenveld, jarenlang basisspeler en niet alleen een handvol wedstrijden (ondanks dat Taylor toen heel goed was) niet?

12-06-2024 17:01

Lavie +2260

Ajax herkende in Gravenberch het meeste talent en is fysiek natuurlijk wat verder. De voorsprong op Taylor en Timber is kleiner geworden. Misschien is hij zelfs ingehaald.

12-06-2024 17:07

Juan62 +46168

Als hij 'gewoon'' nog een paar seizoenen bij Ajax was gebleven had hij zich ook verbeterd ten opzichte van 2 seizoenen geleden.
Sterker nog zowel Ajax als Ryan waren beter die periode doorgekomen

12-06-2024 15:10

FysioPat020 +25603

Juist niet natuurlijk. Onder 4 waardeloze trainers gaat elke speler kopje onder. Hij heeft op het juiste moment de juiste beslissing genomen.

12-06-2024 15:15

Lavie +2260

Als hij bij Ajax was gebleven had Kenneth Taylor hem uit de basis gespeeld.

12-06-2024 15:25

leeuw58 +1938

Kenneth. Ik zeik bijna in mijn broek.

12-06-2024 15:29

401Middenweg401 +5977

Dat is de leeftijd.

12-06-2024 16:11

Reyden +1393

Hahaha deze man. Dit moet een troll account zijn toch?

13-06-2024 00:16

AFCA-pride +17334

Zou toch mooi zijn als een Frenkie, De Ligt, Gravenberch over een aantal jaar op ongeveer hetzelfde moment terugkomen en samen met talenten een mooi team kunnen vormen.

12-06-2024 15:07

Juan62 +46168

Het zou mooi zijn , maar hoe vaak hebben we deze droom wel niet gedroomd ?

Uiteindelijk blijkt nog meer geld hebben het belangrijkste voor veel spelers,
vandaar de massale trek naar oa Saudi en Qatar.

Alleen puur voetbal liefhebber Frenkie de Jong zie ik nog wel terugkomen
ondanks gedane beloftes van bv De Ligt

12-06-2024 15:13

AFCA-pride +17334

Dat klopt helaas. Ik blijf het niet snappen als je al 20mio op de bank hebt. Maar goed, vaak rupsje nooit genoeg en weinig echte clubbinding als het er echt om gaat. Ook een Sneijder / Vaart zijn nooit teruggekomen, terwijl zij zichzelf als echte Ajacieden bestempelen. Ook een Overmars en Sar zijn prima betaald terwijl ze in principe al geld genoeg hebben. Is ook hun goed recht, maar als supporter niet altijd te begrijpen. Ons kost het vooral veel geld en tijd, haha

12-06-2024 15:20

Robertini +39074

Ik heb juist het idee dat De Ligt veel meer Ajacied is dan Frenkie, Frenkie zal liever z'n carrière bij Barca beëindigen.

12-06-2024 15:35

AFCA-pride +17334

Of Feyenoord🙈. Zijn hele familie is schijnbaar supporter daarvan.

12-06-2024 16:15

WantAmsterdam +116036

Frenkie mag dan een voetballiefhebber zijn, maar ook bij hem is geld een belangrijke factor en Barca is zijn droomclub, heeft niet zoveel met Ajax volgens mij.

12-06-2024 17:02

Amp +37530

Mag ook wel als je weg wilde vanwege de ontwikkelplannen van bayern en inmiddels liverpool, en twee jaar verder bent. Was niet alsof hij al was uitgeleerd en/of al op absoluut topniveau zat toen hij vertrok. Afgaand op z'n wedstrijden bij liverpool en tegen Canada lijkt 't vooral erop dat ie qua intensiteit en fysiek is verbeterd. Dat waren ook de punten waar ie bij ons er niet goed uit zag

12-06-2024 15:05

Wouter.S +452

🙏🏻 Amen! Als hij bij Ajax was gebleven voor nog minimaal 1 jaar ging hij door de voordeur zoals de ligt en de Jong. Helaas was en is de lokroep te groot.

Ik was zelf te jong destijds dus klinkt gek vanuit mijn kant, toch mis ik de jaren 90. Jonge talentvolle spelers bleven gewoon bij hun club tot een jaar of 24-26 om vervolgens een stap te maken. Tegenwoordig gaan ze echt te vroeg.

Ipv iets moois opbouwen bij Ajax om vervolgens echt bij een topclub binnen te komen met een mooi cv. Nu is de instelling als die deur op een kier staat bij een top 5 competitie club en verdien ik 3 miljoen netto glip ik naar binnen, ongeacht het verhaal dat de club heeft, het plan/traject interesseert de meeste spelers echt niet. Dat is verhaal naar de buitenwereld toe om hun keuze te verantwoorden. Eeuwig zonde.

12-06-2024 15:15

Amp +37530

Mwah, spelers als Davids, Kluivert, seedorf gingen ook vroeg. Bergkamp en jonk weet ik ff niet meer hoe oud die waren. Eind jaren 90 hadden we niet echt talenten. Op zich van alle tijden dat ze vroeg gingen, maar de grote talenten hadden vaak al wel 3 a 4 jaar basis gespeeld en op volwaardig niveau. Laatste lichting heb ik 't gevoel dat ze nog niet eens of net pas uit de voetballuiers zijn gekomen en ze hollen al weg. Ook een frenkie en De Ligt hebben maar 2 jaar écht in de basis gespeeld

12-06-2024 15:37

Wouter.S +452

Ja, inderdaad mijn betoog mooi onderuit gehaald haha..
Davids, Kluivert en Seedorf, dat waren toch machines man 🔥… wat een fysiek en techniek, mentaliteit . Echt allround die heren.

12-06-2024 15:55

JantjeBeton +2965

Seedorf was 18 jaar meen ik, toen 'ie vertrok destijds.

13-06-2024 00:12

mvdk +43733 moderator

En dit is dus precies wat het voor Ajax zo lastig maakt. Als je een groot talent hebt is hij al snel weer weg. Als wij onze talenten tot hun 25e konden behouden konden we echt bouwen, maar dat lukt nu eigenlijk niet. Hierdoor doe je in goede jaren met de subtop van Europa mee en soms met een hele bijzondere lichting met de Europese top zoals 18/19. Maar daar zaten ook veel aankopen bij die gewoon goed bij ons spel pasten. Gravenberch is net 22 geworden, maar is alweer bij zijn tweede club na Ajax. Frenkie de Jong en De Ligt zijn alweer 5 jaar weg!

12-06-2024 15:05

JantjeBeton +2965

Dat is eigenlijk altijd het probleem geweest, zo lang ik Ajax al volg (sinds de jaren '90). Helaas de realiteit voor minder vermogende clubs uit kleine(re) competities...

13-06-2024 00:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.