[Update] 'Geen knopen doorgehakt over overgang Kroes; clubs lassen radiostilte over onderhandelingen in'

door Brent Tomassen 169

Bron De Telegraaf

[Update] 'Geen knopen doorgehakt over overgang Kroes; clubs lassen radiostilte over onderhandelingen in'

door Brent Tomassen 169

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax hoopt Alex Kroes vanaf 1 januari los te kunnen weken bij AZ, zo schrijft De Telegraaf donderdagochtend. Louis van Gaal en Michael van Praag gaan in gesprek met de club uit Alkmaar om de eerder vastgestelde datum van 15 maart naar voren te halen.

Vooralsnog is Jan van Halst op interim-basis de algemeen directeur van Ajax, maar dat is slechts van tijdelijke aard. Kroes moet hem opvolgen, waarna Van Halst de deur bij Ajax achter zich dichttrekt. Een terugkeer in de Raad van Commissarissen zit er immers niet in. Voor hoe lang Van Halst nog directeur blijft bij Ajax, hangt af van de gesprekken tussen Ajax en AZ. 'Voorlopig staat 15 maart nog in de Ajax-agenda’s omcirkeld voor de komst van Kroes, maar Van Praag en Van Gaal gaan met AZ in gesprek om Kroes’ eerste werkdag naar voren te halen. Het streven is 1 januari.'

Verder hoopt men binnen Ajax ook nog altijd op de komst van Marijn Beuker als de nieuwe directeur voetbal. Hij moet de jeugdopleiding onder handen nemen en de Ajax-filosofie terugbrengen in de manier van opleiden. Het zou volgens Van Gaal en Kroes dé manier zijn om van Ajax weer een 'talentenfabriek' te maken. Beuker moet dat niet in zijn eentje gaan doen, want de club zoekt verder 'met spoed' naar een geschikt iemand voor in de rol van hoofd jeugdopleiding. Diegene moet samen gaan werken met Beuker.

Met de afhandeling van transfers zal Beuker zich in principe niet bezig gaan houden bij Ajax. Hij bewaakt 'slechts' de Ajax-filosofie op langere termijn. Een nieuwe technisch directeur zal zich over de aan- en verkopen moeten gaan buigen. 'Die zal korte lijnen hebben met de nieuwe – van Manchester City afkomstige – hoofdscout Kelvin de Lang, die intern aangeeft op Carlos Forbs na geen enkele inspraak in de aankopen van Mislintat te hebben gehad.' Daarnaast lijkt ook de komst van John van 't Schip naar Ajax doorgang te vinden. Hij moet als 'cultuurbewaker' aan de slag gaan.

Ajax' verloren miljoenen

Tot slot zijn er de miljoenen die tijdens de afgelopen transferzomer over de balk zijn gesmeten. Sven Mislintat trok maar liefst twaalf spelers aan namens Ajax, kreeg daarin alle ruimte van de Raad van Commissarissen en ook de directieleden grepen niet in. 'Een aantal Ajax-leden onderzoekt momenteel de mogelijkheden om CFO Lenderink en de schutterende commissarissen hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor de verloren gegane miljoenen', zo weet de krant te melden.

Update 21.45 uur (donderdag 19 oktober) 'Geen knopen doorgehakt over overgang Kroes; clubs lassen radiostilte over onderhandelingen in'

Ajax en AZ hebben besloten een radiostilte in te lassen wat betreft de berichtgeving rondom de overgang van Alex Kroes naar de Amsterdamse club. 'Dit om de druk op de onderhandelingen niet nóg verder te vergroten', meldt De Telegraaf donderdagavond. Eerder op donderdag vond een 'constructief onderhoud' plaats tussen enerzijds erevoorzitter Michael van Praag en RvC-adviseur Louis van Gaal en anderzijds AZ-directeur Robert Eenhoorn en RvC-voorzitter René Nelissen. Vooralsnog zijn er nog geen knopen doorgehakt over het wel of niet eerder beginnen in Amsterdam van Kroes dan 15 maart 2024. Ook zal er nog 'wat water door de Rijn moeten stromen'. Wel lijken alle partijen positief over een goede afloop. Van Praag en Van Gaal rekenen er volgens De Telegraaf op dat Kroes op 1 januari van het nieuwe jaar zal kunnen beginnen in de hoofdstad.

Lees meer over:
Plaats reactie

PetrusKeizer +10739

'hoofdelijk aansprakelijk stellen voor de verloren gegane miljoenen'. Totale onzin natuurlijk, wie zijn die zogenaamde leden? Beetje interessantdoenerij waar niemand wat voor koopt. Pas als al die 'veel te dure' spelers verkocht zijn kan je de balans opmaken. Nu valt er niets over te zeggen, is puur speculeren. En wat gaan we doen als bijv een Bergwijn of Wijndal bij verkoop verlieslijdend blijken te zijn? Wie gaan we dan 'hoofdelijk aansprakelijk' stellen?

21-10-2023 01:23

ProfessorX +19827

Watt kunnen mensen toch zeuren en zeiken om hun statement te maken .

Geef Kroes vrij en ik weet zeker bij een kort geding dat Kroes wint .

20-10-2023 18:00

Aldek +5080

Ongelooflijk dat die Steijn er nog steeds zit.

In alles geen Ajax trainer

We staan verdiomme onderaan .. Ajax onwaardig maar meneer gaat lekker naar Ibiza.

Niks te doen bij Ajax… pfff

Maakte in begin grappen over middenmoot.. maar dat is zelfs teveel voor deze trainer.

Komop Ajax .. ga handelen!

Weg met deze. Non Ajax traier.

Laten we keeen van Schreuder… laat dit niet te lang doorrotten!

20-10-2023 13:13

sven_drieenhuizen +10

Het gaat zo bij de Telegraaf:
'Bergwijn moet je voor ieder aannemelijk bod wegdoen!'
En als ie dan echt weg is:
'Ajax verkwanselt Ajax-DNA'

20-10-2023 11:07

Jeugd +24670

Ajax moet waken voor teveel toezeggingen en knievallen om een vervroegde start voor elkaar te krijgen.
Maak geen afspraken waar je nog jaren last van hebt.
Kroes is geen wonderdokter. Die paar maanden overleven we dan ook nog wel.

20-10-2023 09:40

Breuk +25076

Realistische post.

20-10-2023 10:46

NipeB +15790

Eens. Vooral ook omdat Kroes dit zelf heeft veroorzaakt.

20-10-2023 10:53

JantjeBeton +2978

Eens, de opgelopen schade is toch al aanzienlijk, waarcan het hetstel ondanks een goede of slechte directeur gewoon de nodige tijd zal gaan kosten!

20-10-2023 14:38

Ajax27 +19086

Ach, geef die schijtflikkers van AZ een zak met geld... zal wel om 1-2 miljoen gaan en oprotten. De komende tig jaren geen talenten van Ajax er meer heen, dat ze er maar in zakken. Schijtclub die meent een topclub te zijn. Ze zijn gewoon een leuke subtopper met een klein budget die het al jaren heel aardig doet. En eens in de 50-100 jaar zullen ze eens wanneer alles mee zit kampioen worden. Maar het zal altijd die kleine provincieclub blijven die nooit in 1 adem wordt genoemd naast de grote 3.

20-10-2023 09:22

trodat4030 +96404

Hoe wil je die talenten tegenhouden? Als Ajax spelers wegstuurt omdat ze niet voldoen, zijn ze vrij om te gaan en staan waar ze willen en dus ook om naar AZ te gaan. Daar heb je als Ajax niks over te zeggen want elk persoon heeft zelfbeschikking, ook jeugdspelers die je zelf wegstuurt. Waarom gillen mensen dit soort ondoordachte kreten toch steeds?

En het is ook al weken geleden aangegeven door Eenhoorn dat het niet om geld gaat.

20-10-2023 11:01

Hersenspinsel +7997

"Tot slot zijn er de miljoenen die tijdens de afgelopen transferzomer over de balk zijn gesmeten."

Ik had juist de indruk dat Berghuis en vooral Bergwijn een salaris hebben die alleen de allergrootste bij Ajax verdienen, ze maken het niet waar.

Voor de rest heeft Mislintat een prima opruiming gehouden waardoor het salarishuis betreffende de veldspelers juist flink verbeterd is. Ook veel talentvolle spelers die in de toekomst ook nog eens flink geld kunnen opleveren.

Steijn heeft ze helaas (nog) niet aan het voetballen gekregen zelfs niet met de lange ballen beginners tactiek.

20-10-2023 07:35

Gooseman +11859

Waarom zeikt hier nagenoeg iedereen op AZ? Kroes heeft gewoon een contract bij AZ. Niets meer en niets minder. AZ is tot niets verplicht. Alles eerder dan maart is meegenomen. Als Ajax iets wil zullen ze over de brug moeten komen.

20-10-2023 07:31

SR83 +1765

Omdat AZ gewoon een rancuneuze kutclub is. Daarom.

20-10-2023 08:35

Gooseman +11859

Tsja wat moet je hier op zeggen. AZ staat gewoon in hun recht in deze. Wat AZ in het verleden heeft gedaan staat hier los van. Ja ze willen nooit spelers afstaan aan Ajax, of alleen voor de hoofdprijs. Of je uberhaupt ex AZ spelers bij Ajax wil zien moet je je dan maar afvragen. En ja dat gezeik om de eerste plek op basis van onderling resultaat sloeg nergens op. Maar dat zou Ajax ook geprobeerd hebben. Hoe AZ hun jeugdopleiding heeft opgezet vind ik dan weer bewonderingswaardig. Zodoende zal ik AZ nooit een kutclub noemen.

20-10-2023 10:14

401Middenweg401 +5987

dAt zOu AjAx OoK gEpRoBeErD hEbBeN.
Nou nee. Dat is echt werkelijk voorbehouden aan rancuneuze kutclubjes als AZ.

En dat je "in je recht staat" betekent niet dat je ook zo moeilijk moet doen wanneer een van je werknemers de kans van zijn leven krijgt op de droombaan die hij altijd al had willen hebben. Zodoende is AZ de ultieme rancuneuze kutclub. Jeugdopleiding of niet.

20-10-2023 10:30

Gooseman +11859

Lekkere emo reacties allemaal. Enige vorm van realisme is moeilijk schijnbaar.

20-10-2023 16:39

erwtenpeller +2009

Nooit geen ene cent betalen gewoon geduld hebben.we komen vanzelf weer boven drijven.

20-10-2023 13:34

kelvin_de_jong +1251

Laten we in godsnaam niet doen alsof deze meneer in zijn leren jackie (is er maar één foto???) de Verlosser is. Doet ook maar wat natuurlijk. Nog nooit een beursgenoteerd bedrijf geleid, nooit in de top gewerkt. Hoop er het beste van maar alles valt of staat met de trainer en wat topspelers en dat is beide hopeloos.

20-10-2023 07:14

MonsieurAJAX +4028

Ik begrijp je punt, maar je moet niet te spastisch doen over een ‘beursgenoteerd’ bedrijf, alsof hij Unilever gaat leiden of zo..

Uiteindelijk moet je het gewoon als voetbalclub blijven zien. Geelen is commercieel, Lenderink is penningmeester en Kroes is voorzitter. Als hij ervoor zorgt dat de juiste poppetjes op de juiste plekken zitten dan is hij al een heel eind.

20-10-2023 07:32

Hersenspinsel +7997

Als Kroes van 10% van de *449 betaalde functionarissen afscheid wil nemen moet hij duidelijk voor ogen hebben hoe en wat, en juist niet de pareltjes binnen de organisatie verwijderen omdat die niet goed liggen bij de minder presterende collegas.

20-10-2023 07:40

ach ja +5798

Wat een AZo’s daar in Alkmaar, sturen een man die zoveel voor ze betekent heeft en helemaal naar dat achterlijke dorp afreist om zijn goede wil te tonen, met een kluitje in het riet met blijkbaar belachelijke eisen. Eenhoorn is de grootste kakkerlak op aarde.

20-10-2023 06:29

leeke +10391

Wat een onzin zeg,reageren prima,maar je weet totaal niet wat er besproken is . Radio stilte wordt er gezegd.maar ach,toch belangrijk om wat te zeggen he ,ook al weet je totaal niets

20-10-2023 06:38

JanBiesbos +29030

Azijn zeikerds

20-10-2023 02:35

Ajaxfan31183 +16391

Tsja zo zie je maar hoe zielig ze zijn daar in Alkmaar . Persee de cl miljoenen willen hebben die ze volgens hun zijn misgelopen tijdens dat corona jaar, hadden ze de voorrondes maar door moeten komen , als Feyenoord of pisvee had aangeklopt voor kroes dan had hij al aan de slag geweest bij 1 van die twee clubs, neemt niet weg dat meneertje Eringa de conducteur zo lomp is geweest om iemand aan te stellen zonder er eerst over te praten .

20-10-2023 01:56

Altijdindestraat +39898

Waarom voelt AZ zich altijd klein tegenover Ajax?

🥁

Omdat ze denken dat Ajax een hogere lat heeft! 😄

20-10-2023 01:26

Hersenspinsel +7997

En Ajax is juist bestraft omdat ze de lat te laag hadden gelegd. 🤣
* Edit, maar dat was bij de vrouwen en daar hebben we schijnbaar de lat heel laag gelegd.(zie kampioensviering)
https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/artikel/5336354/doelen-te-klein-toekomst-ajax-arsenal-champions-league-vrouwen

20-10-2023 07:48

PH2BOT +40138

Steijn nog op Ibiza?

20-10-2023 00:43

leeke +10391

Hoe dom kan je eigenlijk zijn met zo een reactie. Ze hebben gewoon weer getraind Maar ach, toch even dom doen natuurlijk

20-10-2023 06:40

Enoh25 +1806

Met 5 spelfouten is jouw reactie anders ook niet al te snugger.

20-10-2023 07:00

leeke +10391

O en jij hebt er geen,slimmerik. reageer niet op iemand met spelfouten .......als JOUW reactie ook niet zonder is.

20-10-2023 08:42

Artemio +31840

Az is een walgelijke club.

20-10-2023 00:25

Robocop5 +2065

Dat az heeft het wel hoog in de bol zeg, onderhandelen alsof hun hele toekomst er vanaf hangt. Te sneu voor woorden dit.

Je zit in dezelfde competitie, je wil voor vol worden aangezien. Straal dan wat volwassenheid en klasse uit. Morgen heb je elkaar weer nodig. Hoofd omhoog, shake hands en door.

20-10-2023 00:15

B2tob4 +12078

Tja, en de T-graaf doet weer voorkomen of ze van alles van de gevoerde gesprekken weten. Je wordt toch echt kotsmisselijk van die gasten…!

19-10-2023 23:54

trodat4030 +96404

Sinds de nieuwe bestuursraad is geinstalleerd weten de heren opeens echt weer verdomd veel en bijna alles blijkt te kloppen. Ga daar maar eens over nadenken.. Ze hebben gewoon weer een lek te pakken.

20-10-2023 11:09

Rodsje +14701

Weet je waar ik moe van word?! Dat mensen nog Maurice Steijn verdedigen en het allemaal op de aankopen gooien.

Hij speelt bijna elke wedstrijd met slechts 3 aankopen in de basis. Hij speelt met 8 spelers in de basis die al vanaf juli bij Ajax zijn en er zit nog steeds geen lijn niks? Dat ligt ook aan de aankopen zeker?

Als je me 3 maanden geleden zei dat Ajax Sutalo en Sosa zou halen dan had ik je voor gek verklaard!! Beide zijn namelijk absolute versterkingen maar Steijn kan ze beide niet laten renderen. En spelers als Bergwijn, Berghuis, Rensch, Brobbey, Taylor, Hato, die er allemaal sinds het begin bij zijn, spelen op Hato na als natte kranten. Dat ligt zeker ook allemaal aan de aankopen of aan de spelers zelf?!
Al die spelers zouden bij zowel Psv, Feyenoord als Az in de basis staan en bij ons komt het er totaal niet uit.

We staan fkn 16e en jaa we hebben een moeilijk programma gehad maar er zit geen lijn niks in het spel. We hadden gvd op zijn minst 10 punten moeten hebben maar Steijn maakt er een puinhoop van. En dan heb ik het niet eens gehad over zijn fkn statement wissels en hoe hij spelers onder de bus heeft gegooit sinds dag 1. Hoe hij zijn persoonlijke vetes ging uitvechten via de media en op het veld ten koste van onze club.

Maar nee hoor Steijn mag het nog lekker langer naar de klote helpen. En dan heb ik het niet eens gehad over meneer Bakkati, die ook assistent van Jaap Stam was. Die weet blijkbaar hoe je elke topclub naar de mallemiezen moet brengen. Van mijn part mogen ze beide per direct op straat gezet worden

19-10-2023 23:37

Mv9494 +16618

Gelukkig nog mensen met een beetje common sense

19-10-2023 23:39

AFCACruijff14 +161031

Volgens mij is 95 procent op deze site wel klaar met Maurice hoor.

19-10-2023 23:58

Mv9494 +16618

absoluut, maar niet iedereen haha

20-10-2023 09:32

Oxxer +163875 moderator

Bravo 👏🏾

19-10-2023 23:42

Redrum +96024

Perfect verwoord. Het grootste gedeelte van onze selectie is international, maar ze kunnen er zogenaamd allemaal niks van. Dit ligt echt grotendeels aan de trainer. Een beetje leuke trainer zijn handen moeten gewoon jeuken om met deze selectie aan de slag te gaan.

19-10-2023 23:55

Johan4ever +10914

@Rodsje

Steijn en minstens de helft van de aankopen zijn kut...

20-10-2023 00:19

Rodsje +14701

Ja dat kan maar mijn verhaal gaat over het verdedigen van Steijn terwijl hij DE reden is voor al het gekut

20-10-2023 01:01

NipeB +15790

17 van de 25 waren er vanaf begin juli. Er zijn 12 aankopen gedaan en 6 daarvan zijn kut volgens jou. Dan hou je nog 19 spelers over. Alle 19 spelen ze matig tot zwak. Zelfs Hato is de laatste wedstrijden niet meer goed. Bovendien spelen er steeds max 3 aankopen. Ik waag me echt niet aan oordelen over spelers die ik nauwelijks ken en niet heb zien spelen gedurende langere tijd.

20-10-2023 10:57

leeke +10391

Snap je ook dat die spelers waarmee hij vanaf july speelt,ook niets toevoegen.We hebben al 2 seizoenen een zeer matige selectie.(ook al had je hoger moeten staan)

20-10-2023 06:42

AJAX020ADAM +6924

Op voetbalzone, staat weer wat anders over Kroes 🤔

19-10-2023 23:25

TeringHenkie +28269

Op voetbalzone wil je niet zijn!

19-10-2023 23:47

leeke +10391

Nee Alleen op AS,want daar klopt het altijd

20-10-2023 06:43

TeringHenkie +28269

Haha nee ook niet!

20-10-2023 10:31

MisterAFCA +6415

Ik denk echt dat die twee endeldarm toeristen van de T op deze site zitten.

Die kijken gewoon wat voor onzin ze nu weer kunnen verzinnen om met een zak popcorn en natuurlijk een doos frikandellen, te kunnen kijken hoe wij hier los op ze gaan.

Het kan gewoon niet zo zijn dat die twee zo stom zijn als dat ze zich voordoen.

Weet niet of dat vette gezwel al kinderen heeft maar anders gewoon preventief steriliseren.

Bij Falentijn is dat helaas al te laat.

19-10-2023 23:10

IndoorNinja +1856

Misschien posten ze hun eigen artikelen wel door hier 😏

20-10-2023 07:31

Babangida83 +23861

Het idee dat Van Gaal de jeugdopleiding weer denkt te moeten 'redden' gruwelt mij. Het is nu al een talentenfabriek. Kan t beter, zeker. Maar er staat in de basis een hele goede opleiding. Uiteindelijk moet je ze alleen wel betrekken bij het eerste, anders lijkt het alsof er niks uitkomt.

Het mooiste voorbeeld is Vos, die in de voorbereiding nog niet goed genoeg bevonden werd en niet eens op de bank mocht, terwijl hij nu al de aankopen uit de basis heeft gespeeld.

Maar t moet beter. Alleen niet "anders".

19-10-2023 23:04

AFCACruijff14 +161031

Het moet wel degelijk anders en beter. Wanneer breekt er weer echt een topspits door? Of een creatieve ster? Alleen qua verdedigers breekt er regelmatig iemand door. De Ligt, Timber, Hato etc. Verder breken er alleen nog eenheidsworsten door of spelers met het fysiek van een schoolmeisje.

Ondertussen zie je bij bv AZ talent na talent doorbreken op elke positie in de ploeg.

20-10-2023 00:01

RSM +3918

Inderdaad!

20-10-2023 00:53

NipeB +15790

De jeugdopleiding moet echt wel veel beter en helaas ook anders want we hebben al 10 jaar geen echt goede aanvallers en middenvelders meer. Wat er doorkomt is gekocht. Dat is raar want vroeger kwamen de echt creatieve middenvelders en aanvallers altijd van Ajax. Laffe trainers die iedere creatieve speler aan de zijkant zetten hebben daar sowieso mee te maken. Vos heeft niks eruit gespeeld. Is net zo matig als de rest. Geen basisspeler. Tahirovic vind ik eerlijk gezegd vaker beter gespeeld hebben en Mannsverk wil ik ook nog wel bekijken als hij fit is. Ik denk dat ze allemaal beetje inwisselbaar zijn. Degene met beste gevoel voor positie en zich aanbiedt (Vos doet dat dus niet) en een pass heeft mag op 6. Belangrijkste is linies dichter op elkaar en allemaal meeverdedigen. Dan komt er ook minder druk op de 6 en beide CVs.

20-10-2023 11:03

Babangida83 +23861

Dat vind ik een beetje een verkeerd beeld, dat er ontstaan is, dat er geen aanvallers doorbreken. Laat je niks aanpraten. Met Malen, Bergwijn en Brobbey hebben we er zelfs drie bij het Nederlands elftal rondlopen. Rijkhoff is te vroeg weggegaan en Kluivert ook. Redan zullen we nooit weten hoe dat afgelopen zou zijn. Dilrosun kun je er ook wel als buitenspeler bij rekenen, vind ik. Unuvar was de Tadic van de KKD, maar heeft geen kans gehad. Zelfde geldt voor Hansen die het nu heel goed doet bij NEC. Die laatste twee kunnen echter pas over 2 seizoenen beoordeeld worden, maar daar heeft de coach van Ajax 1 echt wel wat laten liggen ook. We hebben Amo nog gehad, trouwens. En ook Kalokoh heeft echt heel veel potentie.

Dat ze niet bij Ajax doorbreken, dat ben ik met je eens. Maar dat ligt veelal niet aan de jeugdopleiding in mijn optiek.

Het opleiden van buitenspelers en een creatieve 10 is met name wat ik mis. En dat komt mijns inziens omdat we iedere keer middenvelders op die positie zetten. Wat ten koste gaat van de aanvallende middenvelders en de buitenspelers.

Dat is een relatief kleine omzetting, die inmiddels in de meeste elftallen al hersteld is.

20-10-2023 11:14

Hunkelaars +3365

Een jaar geleden nog de rijkste club van Nederland, Het Bayern München van Nederland.
Wat een puinzooi is het geworden onder het bewind van Nitwits zoals Juffrouw Bijenkorf Lenderink en haar kompanen.

De beursgenoteerde voetbalclub Ajax gaat niet alleen sportief door een dal, ook de financiën lijden daar flink onder. De verwachting is dat de club in de loop van het seizoen te kampen krijgt met een fors geldtekort.
Dat bevestigt Ajax na vragen van RTL Z. Het tekort kan oplopen tot tientallen miljoenen euro's.
Zo'n liquiditeitstekort houdt in dat er op een bepaald moment te weinig vrij besteedbaar geld op de rekening staat om aan alle betalingsverplichtingen te kunnen voldoen.
Geld lenen;
En dus wordt er naarstig naar een oplossing gezocht, zodat het bedrijf toch iedereen netjes kan blijven betalen. De club onderzoekt of er een kredietlijn geopend kan worden bij een financieringsmaatschappij en zou daarbij in een 'vergevorderd stadium' zijn.
Dat biedt de mogelijkheid om tot een bepaald bedrag geld te lenen. Tot nu toe had Ajax dat niet nodig, maar de tijden zijn veranderd.

Kan wel huilen door zoveel mismanagement bij onze club.

19-10-2023 22:45

Lazell +16983

Je geeft de verkeerde de schuld. Ajax doet het financieel prima én ze geeft de technische 'experts' voldoende ruimte om kwaliteit te halen. Zij gaat niet over de kwaliteit van de TD of de aankopen en dat moet je ook helemaal niet willen. Dat het kut gaat met Ajax kun je wijten aan heel veel mensen, maar niet aan Lenderink.

20-10-2023 00:00

Petterson +24915

Bij VI melden ze nu dat Kroes toch per 1jan zal mogen beginnen. Zou fijn zijn. Maar of dit nu de redding gaat zijn .. ?? Enfin, het moet ergens beginnen.

19-10-2023 22:36

freak31 +5676

Falentijn zeker? Fake news dus.

19-10-2023 22:37

Petterson +24915

😁 nee Wilfred zelf

19-10-2023 22:38

freak31 +5676

Die weet al helemaal niets en trolt altijd graag.

19-10-2023 22:42

AJAX020ADAM +6924

Ladyshave 🤣

19-10-2023 22:50

Steffenhagen +37812

Wat een schertsvertoning is dit zeg . AZ heeft dus een agenda met moeilijk te accepteren punten voor Ajax . Ajax zal financieel dus moeten compenseren . Er is maar een advies voor Ajax : laat dat AZ de kolere krijgen en vecht dat concurrentiebeding juridisch aan , iedere rechter zal dan partijen oproepen om te schikken

19-10-2023 22:32

Godenzoon24 +15276

Hoe moeilijk is het?

19-10-2023 22:31

Torcida +5611

'Een aantal Ajax-leden onderzoekt momenteel de mogelijkheden om CFO Lenderink (...) hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor de verloren gegane miljoenen'

'Cherchez la femme' is hiervoor de juridische term, volgens mij.

De situatie bij Ajax begint een beetje op die film The Purge te lijken. Ik ben benieuwd wie er nog overeind staat als de kruitdampen opgetrokken zijn.

19-10-2023 22:26

FWAjacied +3860

'Ajax en AZ hebben besloten een radiostilte in te lassen wat betreft de berichtgeving rondom de overgang van Alex Kroes naar de Amsterdamse club om de druk op de onderhandelingen niet nóg verder te vergroten'.

Berichten in de Telegraaf dat er even niet meer gelekt wordt naar De Telegraaf. Fantastisch.

19-10-2023 21:52

Balgevoel +30849

Hahahaha, je brengt het heerlijk gortdroog. +10, als dat zou kunnen 😂

19-10-2023 22:42

Oxxer +163875 moderator

Zo lek als een mandje vanaf nu zo lek als Ajax.

19-10-2023 22:44

ajaciedje90 +59827

Ben even halfuurtje offline geweest maar Steijn dus ook nog niet ontslagen?

19-10-2023 21:51

Balgevoel +30849

Haha, nee. Hoeft van mij niet eens, als-ie normaal gaat doen, kapt met die lange bal en een middenveld neerzet. Maar ja...

19-10-2023 21:55

ajaciedje90 +59827

Ik heb niet de illusie dat dit ineens totaal anders gaat zijn😅

19-10-2023 21:58

Balgevoel +30849

Hahaha, ik ook niet 😂😂😂

19-10-2023 21:58

ajaciedje90 +59827

Hahhaa niemand volgens mij. Zelfs hij zelf niet.

19-10-2023 22:00

Balgevoel +30849

Daar snap ik dus niks van. Met slecht PSV-overlevingsvoetbal én nergens aan bouwen én geen resultaatjes boeken. Maar ook geen Arena met witte zakdoekjes.

19-10-2023 22:01

Aldek +5080

Het is schandalig dat die middenmoot trainer nog trainer is

19-10-2023 22:05

Henkjanklaas +20608

Zet eens een andere plaat op aub. Steijn blijft en probeert nog wat van die gemankeerde spelers te maken totdat Kroes er een aantal weet te slijten en wel komende winter en er echt goede spelers worden aangetrokken ipv deze tweederangs.

19-10-2023 22:43

afcas +3761

Ja toch 16e staan met een top 3 selectie is echt "iets ervan proberen te maken"

19-10-2023 23:07

Indy2 +15254

Wat de Telegraaf hier doet is het onderbouwen van hun narritive dat de Mislintat aankopen waardeloos zijn en dat Steijn een goede trainer is. Het "onderbouwen" gaat hier middels een volstrekt uit de lucht gegrepen bewering:
"Een aantal Ajax-leden onderzoekt momenteel de mogelijkheden om CFO Lenderink en de schutterende commissarissen hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor de verloren gegane miljoenen".
Het lastige is dat dit zeer moeilijk te weerleggen is; zelfs al zouden alle Ajax-leden dit ontkennen. Het handige van de Telegraaf is dat het toch maar weer eens gezegd is: "alle Mislintat aankopen zijn waardeloos".
Steijn zal ze dankbaar zijn, hij mag weer ietsje langer aanblijven.

19-10-2023 20:22

Henkjanklaas +20608

Een beetje voetbalkenner ziet zo dat een aantal aangekochte spelers gewoon weinig voorstellen.

19-10-2023 22:44

Indy2 +15254

Dat is wat de Telegraaf wil dat je geloofd idd. Ben je erin getrapt?

19-10-2023 23:20

Rodsje +14701

Ja maar hij speelt bijna elke wedstrijd met slechts 3 aankopen ? Hij speelt met 8 spelers doe al vanaf juli bij Ajax zijn en er zit nog steeds geen lijn niks? Dat ligt ook aan de aankopen zeker?

19-10-2023 23:23

swam.b +777

Zo zo zelf benoemd voetbalkenner maar niet weten wat een algemeen directeur als werkzaamheden heeft bij een voetbalclub

20-10-2023 08:45

cantharel +3523

Niet alleen de aankopen maar ook de al langere tijd Ajax spelers.Begin maar eens met Brobby en Bergwijn er uit te gooien en ook Taylor mag wat mij betreft er uit. Zij zorgen er voor dat Ajax geen goals meer maakt dus Steijn moet echt met een andere voorhoede spelen.

20-10-2023 10:18

rodnet +10264

Steijn mag blijkbaar nog even doorknoeien want ons bestuur ziet blijkbaar geheel andere wedstrijden dan Jan Publiek. En onze nationale rioolklant stelt zich vierkant achter Steijn op want lekken loont!

19-10-2023 17:40

Aldek +5080

Typisch Telegraaf… huichelachtig clubje .. hopen dat het minder goed gaat met Ajax… en dus Steijn steunen 🤮

19-10-2023 22:07

PaulEast +7865

Dat lekken naar de Telegraaf gaat maar door. Vooral door mensen die het eigenbelang/agenda boven het belang van Ajax stellen. Zolang dit het geval is zal er geen rust bij Ajax zijn. Met zoveel eilandjes in de organisatie is het op deze manier een doodlopende weg.

19-10-2023 17:14

arnold076 +1246

Hoe kan de Telegraaf weten wat er besproken gaat worden, wie is het lek nu weer, Van Praag, Steijn, Maduro met zijn ESPN verleden? Hoop dat als ze bij de Telegraaf verlies draaien het ook gaan verhalen bij Driessen en Verweij.

19-10-2023 19:26

musicradio +3893

as doet er vrolijk aan mee om die ratten maar podium te geven

19-10-2023 22:16

RSM +3918

Ik begrijp niet wat het nu uitmaakt. Ajax.moet zga opnieuw beginnen nu. Enige wat ze nog over hebben is de naam. Laat Ajsx weer een paar jaar opnieuw gaan bouwen dan?? AZ wilt wel spelers van Ajax hebben maar loopt te jankeballen als Ajax een keer in de problemen zit om heb het te gunnen. Ik had het wel geweten als Ajax hopelijk spoedig weer top is.

19-10-2023 16:56

NipeB +15790

Kroes heeft toch echt zelf dat contract getekend en niemand anders. Had hij maar slimmer moeten zijn. AZ gaat Ajax uiteraard niet helpen. Ze kunnen afrekenen met Ajax als concurrent als ze derde eindigen dit jaar.
Jeugdcomplex zit al vlakbij. Wie weet stappen er steeds meer jonge spelers over. Ze werken natuurlijk echt niet mee.
Waarom zouden ze ook?

19-10-2023 21:56

Juichtoon +32393

Afrekenen? :-)...dat doet AZ alleen bij de kassa...

19-10-2023 22:07

NipeB +15790

Nee hoor heel recent nog in ons eigen stadion en dat met 8 jeugdspelers in onze basis. Totale afgang. Ook AZ hoefde niet goed te spelen om kinderlijk eenvoudig te winnen. Voor AZ zijn we helemaal geen partij dit seizoen. Die lachen zich de ballen uit de broek. Ook met die achterlijke onderhandelingen.

19-10-2023 22:47

JoeBlow +8162

Ik vind het nog een veel hoger bizarro gehalte hebben dat MvP en LvG naar Alkmaar afreizen om een afspraak te maken over Kroes (en let op, nu komt het):

..omdat de deal die Kroes ZELF met Eenhoorn heeft afgesproken eigenlijk onredelijk en onaanvaardbaar voor Ajax is.

Realiseer je dat Kroes ZEVEN maanden bij AZ heeft gewerkt en dus een afspraak maakt om ZES hele maanden niet actief te zijn. Ja, hoe dan? Bij welke onderneming is dat een aanvaardbaar en redelijk onderhandelingsresultaat?

En nu gaan LvG en MvP met de pet in de hand en een tas vol beloftes naar Alkmaar om dat ongedaan te maken.

En Kroes is de verlosser 2.0. Echt bizar.

19-10-2023 16:49

Juichtoon +32393

Voorlopig begint Kroes al met de verkeerde dingen ..

19-10-2023 22:09

JoeBlow +8162

AJAX DNA, je weet tog.

19-10-2023 22:15

JoeBlow +8162

Bizar leden en krant activisme ook weer.

Ten eerste veel te vroeg - je kunt echt nauwelijks iets zeggen over kwaliteit van spelers die nauwelijks hebben gespeeld, zijn ingepast in een tactisch falend plan of op een positie waarvoor ze niet zijn gehaald, laat staan over hun eventuele toekomstige verkoopwaarde.

Ten tweede - Lenderink heeft niets te maken met de vraag of een speler sportief bevalt. Je kan haar verantwoordelijk houden voor de totale financiële performance en verslaglegging van Ajax, niet voor de vraag of een aangekochte speler goed genoeg is. Op het eerste criteria gemeten is ze echt een uitstekende CFO die prima op de winkel past. Als je er iets zinnigs over zou willen zeggen, zou je eerder denken dat ze te voorzichtig is - niet dat ze teveel financieel risico neemt.

Als je nou waarde wil toevoegen als lid, vraag dan eens om een gedetailleerd onderzoek en rapportage naar betaalde commissies aan individuele zaakwaarnemers en andere belanghebbenden in de jaren 2017 - 2022. Dan trekt je namelijk echt de beerput open.


“Tot slot zijn er de miljoenen die tijdens de afgelopen transferzomer over de balk zijn gesmeten. Sven Mislintat trok maar liefst twaalf spelers aan namens Ajax, kreeg daarin alle ruimte van de Raad van Commissarissen en ook de directieleden grepen niet in. 'Een aantal Ajax-leden onderzoekt momenteel de mogelijkheden om CFO Lenderink en de schutterende commissarissen hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor de verloren gegane miljoenen', zo weet de krant te melden.”

19-10-2023 16:34

jorn_de_smet +1785

Eens man
De rvc heeft het echt enorm verprutst
Maar het feit dat deze raad binnen Ajax niet functioneert blijkt ook wel uit de jaren overmars/vandersar. Was totaal geen toetsing is achteraf gebleken. Het zat allemaal bij Mark in z’n hoofd

19-10-2023 17:46

xpotjez +284

Dat heeft toch goed uitgepakt? We hebben halve finale CL gestaan met een super mooi elftal man.. en we wilden allemaal dat het salaris plafond doorbroken werd om eindelijk eens echte spelers aan te trekken en ook dat is weer niet goed bij de mensen..

19-10-2023 19:22

Sti Jn +3101

Nee dat heeft maar voor een deel goed uitgepakt. De RvC heeft helemaal gefaald in het feit dat er geen verslaglegging was op welke manier dan ook. Kopieer een dan gewoon een secretaresse in op whatsapp, dan kun je het nog teruglezen. Maa rmeelezen met Marc kon natuurlijk niet.

Het is natuurlijk een veel voorkomend probleem in het voetbal, gebrek aan (logische) professionaliteit, ook/vooral bij mensen die via het voetbal zijn opgeklommen.

19-10-2023 21:58

Juichtoon +32393

Het begint allemaal in iemands hoofd. Nu weet niemand iets...en staat straks al die onzin van mensen die aantoonbaar niks weten op papier. Nou dat is een hele verbetering...

19-10-2023 22:11

JoeBlow +8162

Dan heb je juist mensen nodig die wat meer structuur en proces gericht zijn en een organisatie fatsoenlijk kunnen inrichten. En volgens mij blonk onze kiepert daar nou ook niet echt in uit.

19-10-2023 22:13

Jww +2309

xpotjez, is dat niet een beetje hypocriet? Er wordt gesteld dat het allemaal in Overmars zijn hoofd zat. Jij beaamt dit door eigenlijk jouw goedkeuring. Maar als het in één persoon zijn hoofd zit dan is er sprake van solistisch optreden. Mislintat werd er voor getorpedeerd. Overmars geroemd (terwijl die ook genoeg miskleunen had) Spelers die onder Mislintat zijn gehaald worden finaal afgebrand, terwijl we eigenlijk nog helemaal niet weten hoe zij zich gaan ontwikkelen. Wie weet maakt Ajax er winst op. Hoe kan Overmars dan geroemd worden en Mislintat afgebrand en moet de RvC zich gaan verantwoorden over de periode onder Mislintat en niet over de periode onder Overmars. Of nog sterker onder Schreuder, waar is aangetoond dat de aankopen vooral via Schreuder zijn zaakwaarnemer liepen, maar dat was om Ajax te "helpen" en geen kraai kraaide er meer naar. Dat Ajax onder Overmars en Schreuder grote financiële risico's heeft gelopen wordt maar okay gevonden, maar onder Mislintat - waarvan we niet weten hoe het met de spelers zal uitpakken - moet iedereen hoofdelijk worden aangesproken. Telegraaf wel een haatcampagne tegen Mislintat en andere mensen waar ze blijkbaar de pik op hebben, maar Schreuder en nu Steijn worden volledig in bescherming genomen door de Telegraaf (en ook de rest van de zogenoemde kenners in het medialandschap).

20-10-2023 11:34

JanBiesbos +29030

Alsof alles verloren is gegaan kom op zeg wT negatief! Sven heeft de helft, 50 milj ,uitgegeven door spelers van vorig jaar te verkopen , (bassey, Sanchez, daramy , Conceicao, wijndal, luca, etc) de een voor de ander ingeruild. Er is wel voor ongeveer 50 milj aan nieuw geld uitgegeven aan spelers. Maar bergwijn , brobbey zijn er nog van vorig jaar die twee kostte 47,5 MILJOEN !!! Bij elkaar. Geef forbs en mikatadze maar eens de kans dat is 30 milj bij elkaar .

19-10-2023 19:35

JoeBlow +8162

Precies. Maar ja, Mike kan alleen tellen als het gaat om hoeveel frikadellen hij tegelijk in zijn mik kan proppen.

19-10-2023 22:14

MarcelvTol1971 +15308

Zijn Louis en Michael al terug ?

19-10-2023 16:04

jerryisthename +31713

Zitten in de file nu op de A10.... overstekend wild..
Nog even geduld dus...👍🏼

19-10-2023 16:11

Jeugd +24670

Je blijft je verbazen🤣

Vanochtend aan tafel bij de Telegraaf......

Kunnen we iets zeggen over die datum? Hebben we toch weer een stukje. Ja misschien wel, wat zou logisch zijn?
1 januari misschien? Ja joh zet er maar in.

Oh ja en roep ook nog even wat over die miljoenen want laatst kwam ik iemand tegen en die riep, je zou die miljoenen eigenlijk moeten terugvorderen.
Ok goed idee, typ ik dat er ff bij.
Koffie?

Toch knap als je iets gaat terugvorderen🤣 op basis van wat?

Hadden we met Bassey moeten doen. Volgens velen, incl AS trouwens hadden we daar veel teveel voor betaald. Dat kwam nooit meer terug, wisten velen hier zeker

19-10-2023 14:28

HendrikAjax +16830

Verassend. Weer een stuk van de Telegraaf met leugens. De lange heeft zelf in een interview aangegeven dat hij niks met de transfer van Forbs te maken heeft gehad.

19-10-2023 12:07

Ozymandias +159568

Ik begin steeds meer te geloven dat Driessen en Verweij beide door Lenderink zijn afgwezen.

19-10-2023 12:06

RichardWitschge8 +5195

Waarom niet per direct? De club staat in brand.

19-10-2023 11:41

VoorAltijdNummer14 +25322

Wij hebben hierop AS best wel een soort algemene consensus dat het merendeel van de teksten van 'De T' echt gekleurde, klinkklare onzin is. Maar stel je voor dat je hier als leek naar kijkt...

Dan lijkt het best wel alsof er wat kern van waarheid in kan zitten en ze mensen intern gesproken hebben... Totdat er wordt afgesloten met:

'Een aantal Ajax-leden onderzoekt momenteel de mogelijkheden om CFO Lenderink en de schutterende commissarissen hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor de verloren gegane miljoenen'

😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Sorry hoor, maar elke debiel weet toch gewoon dat er geen mogelijkheid bestaat dat de CFO en de commissarissen dan uit eigen portemonnee tientallen miljoenen moeten terugbetalen?!

Wie zou er dan ooit nog bij Ajax of welk vergelijkbaar bedrijf(club) willen werken als dit risico op de loer ligt bij dit soort arbitrale zaken?!

Echt wat een armzalig niveau.
☠️ ☠️ ☠️ ☠️ ☠️ ☠️ ☠️ ☠️ ☠️ ☠️ ☠️ ☠️

19-10-2023 11:16

DarkChild +3451

maar...het werkt. En je laat zo'n Valentijn bij VI met een moeilijk gezicht knikken dat het toch echt zo is. Gevolg: kekke spandoekjes bij de F-side

19-10-2023 11:21

VoorAltijdNummer14 +25322

Ja het is dieptriest dat er kennelijk een hele hoop domme mensen zijn die dit voor zoete koek aannemen.

19-10-2023 11:23

ajax4ever001 +18409

Wie zegt dat ze het moeten terugbetalen kan juist ook een onderzoek zijn dat ze een reden zoeken om ze makkelijker uit hun functie te kunnen zetten zo kan je het ook bekijken he

19-10-2023 12:06

VoorAltijdNummer14 +25322

Dan hebben ze faliekant verkeerde woorden gebruikt.

"Wat wordt bedoeld met hoofdelijke aansprakelijkheid?

Hoofdelijke aansprakelijkheid is aansprakelijkheid van iedere schuldenaar (debiteur) voor de gehele verschuldigde prestatie. De schuldeiser kan dan alle schuldenaren voor het volledige bedrag aanspreken. De schuldeiser kan zich dus richten op de schuldenaar die het meeste verhaal biedt."

19-10-2023 12:08

Ajaxfan31183 +16391

Waarom niet voor per direct dat kroes kan beginnen, of is dat vw zn wereld reis die hij wil maken met zijn vrouw/gezin , want dat kan het verklaren . En in principe kan suzanneke niets verweten worden want die zit alleen maar op de centen, en aangezien er veel meer binnen in gekomen dan dat er uit is gegeven ,zal dat wel overwaaien voor haar, want wat weet zij nou over voetballers en wat ze moeten kosten, het zijn meer de mensen die in de nek van die Duitser hadden moeten zitten en hem moeten controleren en dat is/was niet de job van haar.

19-10-2023 10:52

Ozymandias +159568

Het schijnt dat Steijn al heeft gevraagd of hij mee mag op vakantie.

19-10-2023 11:57

Ferd +38409

'Een aantal Ajax-leden onderzoekt momenteel de mogelijkheden om CFO Lenderink en de schutterende commissarissen hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor de verloren gegane miljoenen'

Vertaald in goed Nederlands "een aantal Ajax-leden doet de moeite om zichzelf zwaar voor lul te zetten".

19-10-2023 10:20

Balgevoel +30849

Indirecte bevestiging van dat het die leden, 'the old boys network', waarschijnlijk vooral dwarszit dat er 12 spelers zijn gehaald met 12 verschillende vertegenwoordigers en niet degenen die voorheen zo voor de hand lagen. Als dit tot een (waarschijnlijk kansloze) zaak komt, wordt het interessant om met de namen en rugnummers de zakelijke belangen eens onder de loep te nemen. Zo ver gaat het alleen niet komen, verwacht ik...

19-10-2023 10:31

Ferd +38409

ze praten een keer met een advocaat of juridisch adviseur en verdwijnen dan weer in de coulissen.

19-10-2023 10:32

Balgevoel +30849

Ja, en eigenlijk is dat jammer, want het is best wel interessant om te weten wie er met deze gedachten 'spelen', Mike onder een sneltoets hebben en klaarblijkelijk bereid zijn nog meer stennis te schoppen in een organisatie die nu vooral gebaat is bij rust.

19-10-2023 10:36

NipeB +15790

Precies. Dat is de agenda. Was toch lekker verdienen, 75 miljoen in 5 jaar onder Overmars. Albers en Jansen zaten diep binnen bij Ajax en aan deze spelers gaan ze niks verdienen. Nu krijg je onze zaakwaarnemer AD die straks gaat zeggen dat hij als bezuiniging wel zelf TD wordt. Dan kan er weer ongehinderd gegraaid worden. Want verder zitten van bestuursraad tot RvC en scouting en directie dan alleen maar ja knikkers en vriendjes. Eerst leveren we ons uit aan Mislintat en nu aan Kroes. Het klapvee hier vindt het allemaal prachtig. Een succesvol zakenman die een oliedom contract zelf heeft ondertekend? Zou in de normale zakenwereld echt niet tot een baan leiden. Als blijkt dat de beste man niet snel in dienst kan treden, schakel je toch gewoon door?

19-10-2023 18:07

Balgevoel +30849

Hier ben ik dus bang voor...

19-10-2023 22:12

VoorAltijdNummer14 +25322

De vraag is: wie is er zo dom?

- De leden door zoiets juridisch onmogelijks te onderzoeken
- of Mike Verweij om zoiets op papier te zetten (lees verzinnen) in de wetenschap dat elke debiel weet dat je hiervoor niemand aansprakelijk kan stellen.

19-10-2023 11:22

AFCACruijff14 +161031

Ongelofelijk hoe Steijn er overal doorheen weet te glippen. Bij de harde kern, bij de RvC, bij Louis en van Praag.

Ziet dan niemand dat het trekken aan een dood paard is? Steijn is geen kuttrainer, maar Ajax is te hoog gegrepen. Hij verpest ieders zelfvertrouwen, is tactisch een prutser en een visie is niet te bekennen.

Pijnlijk dit. Hoe langer we wachten, des te minder kans dat Ajax nog een beetje leuk kan eindigen.

19-10-2023 10:13

Balgevoel +30849

Zijn PR verdient een Oscar. Of Grammy, of welke prijs dan ook. Die zit zo verdomd goed in elkaar. 50.000 mensen zien straks weer een Ajax zonder middenveld, dat lange ballen speelt op de hardwerkende Brobbey, maximaal drie keer iets van in de vijandelijke zestien komt en denken: Mike had gelijk, het ligt echt alleen aan die spelers.

19-10-2023 10:34

Ron403 +6470

De enige reden die ik kan bedenken is dat ze een nieuwe trainer willen laten beginnen na het blok Utrecht, Brighton, PSV… denk dat de enige redding voor Steijn nu 9 punten met oogstrelend voetbal is 😂

19-10-2023 11:18

Danielson +50255

Mijn angst is dat ze Steijn laten zitten tot de winterstop en vervolgens in de komende transferperiode 'uitverkoop' gaan houden onder de aankopen van Mislintat waarvan tot nu toe bijna niemand een faire kans heeft gekregen van Mauribiza.
Dat zou pas echt wanbeleid zijn!

19-10-2023 10:07

FlyingDutchMan +17310

Mijn grootste nachtmerrie dat Maurice verder gaat met het kleineren van Mikautadze, dat deze Georgier vervolgens in de winterstop vertrekt en bij een andere club topschutter wordt..

19-10-2023 10:10

Dizo +795

Is belachelijk idee om Lenderik hoofdelijk aansprakelijk te stellen even als enkele Rvc's. De enige die verantwoordelijk zijn is de technisch directeur, de Algemeen directeur en de technisch commissaris, maar de vraag is of zij ook hoofdelijk aansprakelijk zijn. De bedragen zijn waarschijnlijk ook binnen hun beslissingsbevoegdheid. Dus ridicuul.

19-10-2023 10:05

Danielson +50255

Sowieso ridicuul want dat zou dan enkel een aansprakelijkheid jegens de vennootschap kunnen zijn. En wie zijn de baas bij de vennootschap? Niet deze 'leden'.
Zou mij niets verbazen als Keje Molenaar hier achter zit.

19-10-2023 10:10

HallelujahAmsterdam +10638

Probleem met de zogeheten 'verloren miljoenen' is dat het 2 ledig is :

-na onderzoek zal moeten blijken waar er financiële verkeerd gehandeld is of zelfs gefraudeerd , en wie daar voor verantwoordelijk zijn : diegene die het heeft uitgegeven en/of goedgekeurd zonder toezicht.
-maar ook , of de investering in spelers zich uitbetaald en hoe je dat bepaalt. Met of zonder Steijn ? In welk tijdsbestek ? Etcetera.

Vind het terugkeer van het structuur binnen de vereniging voor nu even het belangrijkste.

19-10-2023 09:56

Ozymandias +159568

Daarbij ligt hoeveel miljoenen Ajax verlies op ze zal maken (als dat gebeurd) ook aan de verkoopkunsten van de nieuwe technisch directeur. Kijk naar een miskoop als Bassey die geen echt verlies heeft opgeleverd, of iets geleden Marin.

19-10-2023 10:02

Soccerskins v2 +43262

Denk je dat we een nieuwe TD krijgen? Mocht Beuker komen denk ik dat nog een extra man in het technisch management overbodig zou zijn. Met Kroes, Beuker, Huntelaar, De Lange en Van ‘t Schip moet je genoeg poppetjes hebben om dat goed te laten verlopen.

19-10-2023 10:07

Balgevoel +30849

Het is natuurlijk volstrekt absurd om nu al te spreken over 'verloren miljoenen', als je het daarbij niet hebt over het aan zekerheid grenzende feit dat we wéér CL gaan mislopen, alleen zijn dat technisch geen verloren miljoenen. Dat zijn weer miljoenen die - in feite - ten onrechte zijn begroot. Maar goed, Mike zit er weer goed in bij een aantal en hij had Lenderink al even op de korrel om welke - die laten we maar even in het midden voor nu - reden dan ook... Susan is Barbertje.

19-10-2023 10:48

emieltjuhh +17814

Kutzooi steijn blijft langer

19-10-2023 09:40

401Middenweg401 +5987

1 januari? Waarom zetten we niet in op 20 oktober?

19-10-2023 09:09

Ozymandias +159568

Kroes wil eerst even met Steijn naar Ibiza. ;-)

19-10-2023 09:35

Omar +17166

Hahaha die laatste paragraaf is compleet krankzinnig en moet wel uit de duim gezogen zijn. Zou Ajax compleet kansloos zijn in een smaad en laster zaak tegen Mike Verweij en co.? Publiceren continu onwaarheden

19-10-2023 09:01

Ferd +38409

Persvrijheid, net zo kansloos dus

19-10-2023 10:24

Omar +17166

Persvrijheid is niet ongelimiteerd

19-10-2023 10:55

Ferd +38409

wat Verwijfd doet valt onder persvrijheid. Helaas.

20-10-2023 03:15

Kryptonite +76738

"Een aantal Ajax-leden onderzoekt momenteel de mogelijkheden om CFO Lenderink en de schutterende commissarissen hoofdelijk aansprakelijk te stellen voor de verloren gegane miljoenen."

Een aantal Ajax-leden moet zich eerst juridisch verdiepen in wat de taken en verantwoordelijkheden van o.a. een CFO zijn en hoe hoog de drempel van bestuurdersaansprakelijkheid is. Niet dat ik overigens geloof wat de Telegraaf schrijft, maar alleen al de gedachte dat men Lenderink persoonlijk aansprakelijk zou kunnen stellen voor eventuele miskopen is absurd en getuigt van weinig kennis van het Nederlandse recht.

19-10-2023 08:47

Mv9494 +16618

Zij kijkt toch gewoon of het mogelijk is lijkt mij.

19-10-2023 08:50

Kryptonite +76738

Zij kijkt of het FINANCIEEL mogelijk is. En dat kon dus, maar pas nadat spelers verkocht werden en gaten werden gedekt. Vandaar ook dat spelers pas later in de transfer window werden gekocht. Je zou het haar dus bijna kwalijk kunnen nemen dat ze haar taak te goed uitvoert, namelijk het bewaken van de schatkist. Lenderink kan verder uiteraard niet inschatten hoe goed de spelers zijn en of men voor een speler niet te veel betaalt en kan dus nooit aangesproken worden als een speler een miskoop blijkt. Dit alles nog los van het feit dat bestuurders slechts in zeer, zeer zeldzame gevallen persoonlijk aansprakelijk zijn.

19-10-2023 08:55

Danielson +50255

Eens Krypto. Heb wel enig verstand van deze materie en dit is klinkklare juridische nonsens.

19-10-2023 09:53

Kryptonite +76738

Iedere jurist of advocaat had ze kunnen vertellen dat dit onzin is. En vandaar dat ik niks geloof wat de Telegraaf schrijft. Ze schrijven zo vaak onzin die makkelijk gefactchecked had kunnen worden, dat het gewoon duidelijk is dat ze zomaar wat roepen. Ook al kunnen ze soms gelijk hebben (een stilstaande klok heeft ook 2 keer per dag gelijk) als je zó vaak liegt dan verdien je het niet om serieus gevonden te worden.

19-10-2023 13:53
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.