Kroes is ‘de juiste man voor Ajax’: ‘Altijd bezig met het neerzetten van de organisatie’

door Bart Veenstra 185

Kroes is ‘de juiste man voor Ajax’: ‘Altijd bezig met het neerzetten van de organisatie’

door Bart Veenstra 185

Laatst geüpdatet

Alex Kroes moet Ajax weer terugbrengen naar de top van het Nederlandse voetbal. De aanstaand algemeen directeur van de Amsterdamse topclub staat te popelen om te beginnen aan zijn nieuwe klus, maar kan vanwege zijn concurrentiebeding bij AZ (voorlopig, Ajax en AZ zouden met elkaar in gesprek gaan om Kroes eerder te kunnen laten starten) pas vanaf half maart aan de slag in de hoofdstad. In aanloop naar zijn begin bij Ajax sprak Ajax Showtime met Go Ahead Eagles-directeur Jan Willem van Dop en zaakwaarnemer Yalcin Sarica.

Van Dop en Sarica kennen Kroes als geen ander. Van Dop werkte jarenlang samen met Kroes bij Go Ahead Eagles, terwijl Sarica meerdere jaren met Kroes samenwerkte bij zaakwaarnemerskantoor SEG. Ajax Showtime sprak met beiden over hun band met Kroes, de persoon achter de aanstaande Ajax-directeur, de ervaringen van de geboren Utrechter en zijn aanstaande klus bij Ajax.

Het ontstaan van de band met Kroes

Sarica leerde Kroes alweer vele jaren geleden kennen, zo vertelt hij. ‘Hij was één van de oprichters van SEG. Alex is iemand die altijd mensen kansen geeft en iemand die doet wat hij zegt. Hij is heel direct en meestal is het ook gewoon fair als hij iets te zeggen heeft. Bij SEG was hij het cement tussen alle agenten.’

Van Dop kent Kroes ook al langer dan vandaag. Voordat hij in 2018 aan de slag ging bij Go Ahead Eagles was hij zes jaar algemeen directeur bij FC Utrecht en daarvoor werkte hij negen jaar lang bij Feyenoord. ‘Ik kende hem als agent. Met name bij FC Utrecht heb ik met hem te maken gehad’, zegt Van Dop, die aangeeft dat de komst van Kroes bij Go Ahead op een zeer discrete manier plaatsvond. ‘Hij nam contact op met de toenmalige grootaandeelhouder, Hans de Vroome. Hij had op dat moment 48 procent van de aandelen in bezit. Achter de schermen werden ook oud-aandeelhouders als Henk ten Cate en Joop de Jonge benaderd. Uiteindelijk is het gelukt en kreeg Kroes in eerste instantie tachtig procent van de aandelen in handen, terwijl De Vroome twintig procent van de aandelen hield.’

Toen Kroes kwam, had Van Dop direct door dat de Utrechter een actieve aandeelhouder zou zijn. Kroes gaf toen al snel aan om de taken over het algemeen directeurschap te verdelen. ‘We hebben toen gezamenlijk het hele financiële verhaal gedaan. Op die manier heb ik drieënhalfjaar met hem mogen samenwerken met uiteindelijk ook de positieve resultaten.’

Go Ahead bereikte na de komst van Kroes de play-offs voor promotie naar de Eredivisie, maar verloor van RKC Waalwijk (5-4). ‘Ik denk dat Alex en ik een van de weinigen waren die blij waren dat de promotie geen doorgang vond. Dit vanwege het feit dat de organisatie nog helemaal niet op orde was. Zo reëel waren we allebei. Vervolgens hebben we die tijd kunnen gebruiken om aan de organisatie van de club te werken, zodat we de successen hebben kunnen bereiken. Het was zelfs zo dat supporters spraken over de Fantastic Four met Kroes, Paul Bosvelt, Kees van Wonderen en ondergetekende. Het zegt genoeg als je zoveel credits krijgt van supporters.’

Van Dop vult aan dat het heerlijk werken was met Kroes. ‘Hij heeft toen misschien meegeholpen aan een of twee interviewverzoeken. Voor de rest zei hij: “Jij bent het gezicht van de club, dus ik ga je niet voor de voeten lopen”. Dat heeft hij ook altijd waargemaakt. Wat dat betreft was het heel erg lekker werken met hem.’

Kroes als persoon

Sarica omschrijft Kroes als iemand die weet hoe je een bedrijf of club moet leiden. ‘Dat heeft hij echt bewezen. Hij weet heel goed wat hij wil en hoe hij een bedrijf naar een hoger niveau kan tillen.' Dat Kroes een echte Ajacied is, wordt door Sarica nog maar eens benadrukt. ‘Hij heeft in de jeugd gespeeld en hij speelt er nog altijd op zaterdag.'

Van Dop sluit zich aan bij de woorden van Sarica. De directeur van Go Ahead kon, zoals gezegd, altijd goed door één deur met Kroes. ‘We zijn allebei iemand die tussen de mensen staat. We staan met beide benen op de grond. Nu is Ajax natuurlijk een veel grotere club dan Go Ahead Eagles, maar ook daarin zal hij de contacten gaan houden. Ook met supporters, wat ontzettend belangrijk is. Als je dat niet hebt en dat zie je soms gebeuren, hoef ik jou niet uit te leggen wat de resultaten kunnen zijn. Het zit in zijn bloed: met twee benen op de grond staan en gewoon doen wat je moet doen.’

Kroes geroemd om volhardigheid

Van Dop ziet dat volhardigheid een sterk punt is van Kroes. ‘Op het moment dat hij een mening is toegedeeld, blijft hij daarbij en daar zal hij niet snel van af te halen zijn. Dus als hij een plan heeft, wordt dat plan op die manier uitgevoerd. Hij staat uiteraard altijd open voor een andere mening, maar op het moment dat dat geen hout snijdt, gaat dat ook niet gebeuren.’

‘Hij kan ook zonder stemverheffing een discussie voeren. Hij kent dan geen emotie, blijft altijd keurig en netjes’, gaat Van Dop verder over de persoonlijke kenmerken van de aanstaande algemeen directeur van Ajax. ‘Hij geeft wel heel duidelijk aan wat zijn visie is en daar blijft hij bij. Daarnaast staat hij gewoon met beide benen op de grond. Hij is ook bijna nooit in een pak te zien. Bij Go Ahead heb ik hem nooit in een pak gezien en toen ging hij naar AZ. Hij kwam daar in loondienst en toen zag ik hem. Ik zei: jij bent veranderd. Hij zei: ja, dit is onderdeel van de politiek. Ik ben nu werknemer en geen aandeelhouder meer, dus ik moet wel. Ik heb drieënhalf jaar met de man mogen samenwerken en ik denk dat we veel van elkaar geleerd hebben en we vulden elkaar ook gewoon goed aan.’

Sarica kan zich vinden in de woorden van Van Dop, zo blijkt uit zijn verhaal. ‘Hij kan in zijn eentje een heel plan samenstellen, waarna hij vervolgens iedereen mee krijgt. Dat is Alex. Hij staat ook open voor meningen van anderen. Alleen: als die argumenten van diegene niet sterk genoeg zijn, dan zal hij dat ook zeggen.’

De zaakwaarnemer, die nu het kantoor van Wasserman Netherlands in Amsterdam leidt, voegt er nog aan toe dat Kroes iedereen gelijk zal behandelen. ‘Maar hij kan ook op een correcte manier hard en zakelijk zijn. Dat hij zegt: dit is hoe ik het wil, want dat is het beste voor de club. Hij is heel berekenend. Daarom zal hij niet zo snel een fout maken doordat hij ergens te enthousiast aan begint. Hij doet niets zonder reden en zal beslissingen eerst goed overwegen.’

Kroes als algemeen directeur

Bij Go Ahead Eagles heeft Kroes als grootaandeelhouder al kunnen ervaren hoe het is om – als het ware – algemeen directeur te zijn van een betaald voetbalclub. Van Dop legt uit dat de taken tussen hem en Kroes werden verdeeld. ‘Dus die ervaring als algemeen directeur heeft hij ook.’

Van Dop legt uit dat de eerste actie van Kroes was door Jay Gorter aan Ajax te verkopen. ‘Je zou dan verwachten dat dat geld direct technisch besteed zou worden, maar dat hebben we dus niet gedaan. Wij hebben toen het hele personeel voorzien van een laptop. Voorheen zaten zij allemaal achter computers die houtje-touwtje aan elkaar vast zaten. Nou, toen kwam corona, dus hoe mooi was het dat iedereen gewoon lekker thuis kon werken? Kroes werkte dus wel echt aan de organisatie van Go Ahead en inmiddels is dat ook wel aan de buitenkant te zien.’

Jan Willem van Dop en Alex Kroes bij De Adelaarshorst. 'Bij Go Ahead hebben we die organisatie wel neergezet zoals hij nu staat. Wat dat betreft is dat zeker een van zijn goede eigenschappen.'

Kroes wilde van Go Ahead de veertiende club van Nederland maken. ‘Je probeert die stappen met elkaar te maken. Alex was ook wel een jongen die echt op de knip zat, dat mag je best weten. Laatst stond dat ook nog in een artikel van het FD, waarbij het ging over de transfer van Jacob Mulenga. Het ging om een verschil van 150 euro per maand. We speelden toen nog wel in de Keuken Kampioen Divisie. Hij wilde dat laten afschieten, omdat hij zei: dit is voor mij het maximale, klaar. Toen kwam hij naar mij toen en zei: dit is een oude bekende van jou van FC Utrecht. Als jij die deal met hem doet, vind ik het prima, maar ik doe het niet. Uiteindelijk heb ik het toen wel gedaan. Ook dat is Alex Kroes. Hij zet duidelijk piketpalen neer en daar blijft het binnen. In de situatie van Ajax is dat denk ik op dit moment ook zo, dat het geen overbodige luxe is.’

Kroes kan ook als technisch directeur fungeren

Sarica geeft aan dat Kroes ook zou kunnen fungeren als technisch directeur. ‘Hij zou het beide kunnen. Hij heeft in het verleden allerlei grote deals gesloten. Je hebt het dan over verschillende grote spelers van Nederlands elftal-niveau.'

Van Dop wijst erop dat het belangrijk is dat Kroes ook een carrière in het voetbal heeft gehad. Daarbij geeft hij aan dat hij in Jong Ajax en ook in jeugdelftallen van Oranje heeft gespeeld. ‘Hij heeft veel kennis en ervaring op kunnen doen en kan weldegelijk meepraten over het halen van spelers. Los nog van het financiële. Hij heeft bedrijfskunde gestudeerd, dus hij weet hoe je een balans moet lezen. Dat hoef je hem allemaal niet uit te leggen. Het is een zeer veelzijdig persoon, die ook juist op het gebied van het halen van spelers daar absoluut zijn mening over heeft, de kwaliteiten van spelers naar boven kan halen of de mindere kwaliteiten kan aanstippen. Dat zie je natuurlijk niet vaak bij een algemeen directeur.’

Een dubbelfunctie voor Kroes of Kroes die zich gaat bemoeien met de technische zaken: het is niet uitgesloten, zo denkt Van Dop. ‘Hij is niet voor niets destijds door de voormalig voorzitter van de RvC – Leen Meijaard – gevraagd om Marc Overmars op te volgen. Hij zou toen als technisch directeur beginnen en mogelijk later Edwin van der Sar gaan opvolgen. Daarom heeft hij ook zijn aandelen in Go Ahead Eagles verkocht.’

Volgens Sarica, die Kroes goed kent als zaakwaarnemer, is laatstgenoemde het beste als bestuurder. ‘Aan de kant van de club is hij beter. Hij is altijd iemand geweest om in het grote geheel te denken en iedereen aan te sturen. Bij SEG had je honderd agenten. Ga die allemaal maar aansturen. Daar was hij goed in en tegelijkertijd ook in het zich bezighouden met deals.’

Kroes en het neerzetten van een organisatie

In de zomer van 2022 verliet Kroes Go Ahead Eagles, toen ook nog deels met de hoop en mogelijk verwachting om bij Ajax aan de slag te gaan. Zover kwam het toen nog niet, al werd zijn vertrek in Deventer uiteraard wel betreurd. Toch kon hij – mede met zijn collega’s aldaar - een organisatie neerzetten waar de club nu nog altijd profijt van heeft. ‘Het voordeel was dat hij vroegtijdig met Kees Vierhouten - een andere aandeelhouder, die inmiddels binnen was voor dertig procent – is gaan praten om de resterende zestig procent die Kroes toen nog had aan hem te verkopen. Hij had het voordeel dat ik al met Vierhouten als sponsor enige tijd contact had. De voorwaarde was dat ik het fulltime ging doen.’

Dat Kroes een organisatie neer kan zetten, bewees hij bij SEG en in zijn Go Ahead Eagles-periode. ‘Vanuit onze duo-functie was ik degene die altijd aan het woord was, maar hij was wel altijd bezig met de organisatie’, zegt Van Dop. ‘We hebben natuurlijk ook vanuit die gezamenlijkheid die stappen gezet en veranderingen doorgevoerd in de organisatie, ook al is die nog zo klein. Bij Go Ahead hebben we die organisatie wel neergezet zoals hij nu staat. Wat dat betreft is dat zeker een van zijn goede eigenschappen. En dan zie je inderdaad wat de gevolgen zijn als de organisatie maar goed staat.’

Sarica zag dat Kroes bij Go Ahead er een project van maakte bij de club uit Deventer. ‘Hij heeft het risico genomen en hij heeft geprobeerd er een winstgevende organisatie van te maken. Het is heel lastig om een club financieel gezond te maken, maar hij heeft het bewezen. Ten eerste met inkomende transfers, maar ook met uitgaande transfers. Volgens mij hadden zij op een gegeven moment een hoop geld op de rekening. Dat doe je niet zomaar even.

Waarom een goede algemeen directeur voor Ajax?

Vanaf half maart gaat Kroes aan de slag bij Ajax, tenzij er met AZ een akkoord wordt bereikt, waardoor hij eerder aan de slag kan in Amsterdam. De vraag is voor nu waarom Kroes de juiste man is om algemeen directeur bij Ajax te zijn.

Van Dop heeft zijn antwoord direct paraat als hem die vraag wordt gesteld. ‘Zijn veelzijdigheid, echt zijn veelzijdigheid. Hij heeft ook absoluut een idee over marketing en merchandising. Bij AZ heeft hij internationale betrekkingen gedaan en financieel is hij onderlegd. Eigenlijk heeft hij van alles wel een stukje bagage en daarom vind ik hem ook de juiste man. Je kunt stellen dat hij zakelijk, financieel, commercieel en voetbaltechnisch hartstikke sterk is.’

Is er dan ook nog een minder punt aan Kroes? Van Dop: ‘Dat zou het diplomatieke kunnen zijn. Dat heb je wel nodig bij een club als Ajax. Of hij de persoonlijkheid heeft om die druk vanuit Ajax aan te kunnen? Zeker. Hij heeft het voordeel dat hij uit een Ajax-nest komt en er ook jaren heeft gevoetbald. Hij kent ook iedereen en heeft ook met veel mensen contact.’

Sarica legt uit dat Kroes iemand is die niet bang is om de uitdaging bij Ajax aan te gaan. ‘Ik vermoed dat hij nu al ideeën heeft over hoe hij dat wil gaan organiseren. Hij is iemand die goed voorbereid en ingelicht met een professionele aanpak te werk gaat. Tegelijkertijd staat hij dicht bij de mensen. Ik denk dat hij ook iemand is bovenop de dagelijkse gang van zaken zit. Hij bindt zich niet vast op kantoortijden en werkt de hele dag door om de organisatie te verbeteren. Daardoor is hij persoonlijk heel succesvol geworden.'

Vindt Ajax de weg omhoog met Kroes?

Ajax maakt chaotische tijden door. Bij de club zijn in de afgelopen periode veel mensen vertrokken en mogelijk vertrekken er nog meer beleidsbepalers uit Amsterdam. Op sportief vlak maakt de club een dramatische periode door en zodoende is er volop werk aan de winkel. Voor Kroes ligt er dan ook een enorme uitdaging te wachten, al is hij volgens Van Dop en Sarica de juiste man op de juiste plaats.

Van Dop ziet dat er al genoeg positieve andere dingen gebeuren bij Ajax. Hij noemt de komst van mensen als Michael van Praag en Louis van Gaal. ‘Juist dit soort mensen met mogelijk nog meer prominente Ajacieden in een technisch hart kan de ommekeer brengen. Daar ben ik zeker van overtuigd en Kroes past zeker in dat team.’

Toch moet er nog veel gebeuren bij Ajax om de boel weer op de rit te krijgen. ‘Dat zou met name technisch moeten zijn. De rest van de organisatie staat volgens mij uiteraard heel goed’, zegt Van Dop, die een voorbeeld geeft wat Kroes bijvoorbeeld zou kunnen omzetten in een organisatie. ‘Stel er zitten nu vijftien man op media, dan kan hij zeggen dat dat ook met tien man kan. Dat ligt ook absoluut in zijn aard. Kroes heeft er echt een bloedhekel aan om één euro extra of één euro te veel uit te geven. Als dat betekent dat de organisatie te hoog in elkaar zit, dan zal hij daar ook naar gaan kijken, laat ik het zo maar even netjes zeggen.’

Sarica is van mening dat Ajax iemand nodig heeft die recht door zee is en weet wat hij wil. ‘Iemand die durft door te pakken en iets neer te zetten. Het was waarschijnlijk beter geweest als hij eerder bij Ajax zou zijn begonnen.'

Tot slot laat Van Dop weten dat hij hoopt dat het snel goed komt met Ajax. ‘Ik gun hem al het succes en de club. Hopelijk is Ajax er snel weer bovenop… Dit is natuurlijk Ajax-onwaardig. Als er maar rust is. Er is een lange weg naar boven. Dat gebeurt niet binnen een paar weken of maanden.’

Bart Veenstra (X: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)
Jesse ter Haar (X: @jesseterhaar | E-mail: j.terhaar@ajaxshowtime.com)

Lees meer over:
Plaats reactie

fanvooraltijd +6786

Waarom is hij de vorige sollicitatie afgewezen ? Haantjes gedrag van vd Sar of Hendrikx OF ...........

18-10-2023 12:47

Balgevoel +30817

Prima verhaal over een echte Ajacied die hier vast en zeker rust in de tent komt brengen. Maar: waar staat Kroes, als oud-zaakwaarnemer, mede-oprichter van SEG en compaan van de niet van controverse verstoken Kees Vos? Wat je ook van Mislintat vindt: hij deed voor twaalf aankopen zaken met twaalf zaakwaarnemers/kantoren en sneed het old boys network de pas af richting de flappentap die Ajax voor sommigen is of in hun ogen zou moeten zijn.

Krijgen we straks weer alleen de jongens van Jansen, Van Kooperen, Albers en Timmer? Ik hoop echt dat Ajax op dit vlak de onder Mislintat ingezette koers handhaaft en niet weer die melktiet wordt waarvan de usual suspects vinden dat ze er schaamteloos aan mogen zuigen... Het zou ook fijn zijn als Ajax achter de schermen keihard werkt aan het niet alleen moderniseren, maar ook vooral verder professionaliseren van de scouting, zodat die weer leidend kan worden.

Aankopen zouden nooit meer door een individu moeten (kunnen) worden gedaan, dus op dat vlak hoop ik op een soort technisch hart dat min of meer democratisch en een soort stemproces. De 'TD' voert uit wat het technisch hart wil, zoals de trainer het maar te doen heeft met de selectie die hem ter beschikking wordt gesteld en waarin hij uiteraard wel in bepaalde mate een stem heeft. Ik ben vooral heel benieuwd hoe Kroes naar dergelijke zaken kijkt, maar wie weet zien we 'm sneller dan verwacht in actie op Ajax.nl...

18-10-2023 10:36

Aurelius1 +19697

Ik moet het allemaal nog maar zien. De voetballerij heeft de neiging om personen, voordat ze goed en wel ergens aan begonnen zijn, compleet de hemel in te prijzen, of finaal met de grond gelijk te maken. Het is een business die volledig draait op onderbuik, en men vindt communicatie en uitstraling belangrijker dan daadwerkelijke prestaties. Je kunt in de voetballerij een totale ravage aanrichten, zoals Munsterman en Aalbers, en alsnog geprezen worden. De onderbuik is de meetlat.

18-10-2023 08:37

Craain +4953

"Kroes is ‘de juiste man voor Ajax’: ‘Altijd bezig met het neerzetten van de organisatie’"

Wereld van verschil met vd Sar die nog leerling was en of nog niet in zich hebben... Nu de trainer nog....

18-10-2023 05:49

Sense of.H +5432

Steijn begaf zich al op dun ijs heeft alleen een klein zetje van Kroes nodig om het ijs te breken dan mag die z'n oprotpremie vissen.

17-10-2023 23:52

AjaxHoorn +32989

Ajax gaat Steijn ook niet na PSV ontslaan. Want dat is een verwacht verlies "waar hij niet op af te rekenen is".

Voor je het weet is het half november.

17-10-2023 22:45

Georginho14 +1294

Wel veel druk op hem al gelijk.

17-10-2023 22:32

Cafeoostindie +2724

een manusje van alles, kan alles een beetje maar is nooit goed in 1 ding.

17-10-2023 21:56

Stamhoofd +11513

Ideale AD dus. Overal beetje boven hangen en laat het echte werk aan de specialisten over.

18-10-2023 00:40

ajaxrosenberg +1359

Algemeen directeur moet ook juist veel dingen een beetje kunnen toch en daarna directeuren/mensen op de plekken neerzetten die wel de specialist zijn?

19-10-2023 10:24

jeffrey_van_der_sluis +30336

Hopeloos kan Kroes zo snel mogelijk aan de slag bij ons aller Ajax en zijn we snel weer terug waar we horen!

17-10-2023 20:44

Sense of.H +5432

Daad bij woord en we zijn weer terug

17-10-2023 20:41

Babangida83 +23819

Wel een mooi inkijkje over dat hij dus goed is in het managen van mensen en daarbij de organisatie. Commercieel vraag ik mij sterk af of hij zo goed is. Een bedrijfskundige heeft echt een hele achtergrond. Dus ik heb nog niet de argumenten gezien dat hij commercieel ook goed is. Dat is bovendien ook echt wel een kunst. Financien is een mentaliteit, commercie een kunst. Verder kennen wij zn technische visie niet. Die beide gas wel allesbepalend worden of hij succesvol gaat zijn. Bovendien klinkt hij als iemand die het wiel opnieuw wil uitvinden en dan alles geweldig vindt wat er gebeurd is. Ik ben benieuwd. Met dit soort dingen hou ik mn hard vast, ook omdat ze hem eigenlijk zonder zich eerst te laten bewijzen gelijk de vrije hand geven samen met Van Gaal.

17-10-2023 20:34

AlfredTenHag +1608

Kroes moet zo snel mogelijk al die spelers proberen te lozen, hoewel ik benieuwd ben of iemand zo gek is om meer dan 2 miljoen voor Mikautadze te betalen. Hopelijk loopt er nog een type Sven rond bij een andere club.

17-10-2023 20:25

Toni21 +3527

Hahahahahaha troll

17-10-2023 22:24

Ajaxhartt +10707

Israël heeft schoon genoeg van de terreurdaden van Hamas - gesteund door een zeer groot deel van de Palestijnse bevolking.
Ik snap dat volledig, en sta achter 🇮🇱.

17-10-2023 20:23

Sjaakvaak +26578

Als Bart Veenstra en een zaakwaarnemer zo enthousiast zijn over een éx-zaakwaarnemer, dan begin ik mij toch wat zorgen te maken over de kwaliteiten van Kroes en voornamelijk of hij wel objectief kan handelen.

17-10-2023 19:55

Rinus M. +900

Benieuwd of al die zogenaamde experts hier nog steeds beweren dat Ajax El Ghazi had moeten contracteren.

17-10-2023 19:38

Sjaakvaak +26578

Men wilde hem contracteren vanwege zijn voetballende talenten, niet vanwege zijn persoonlijke opvattingen. Ook knap als je destijds dit verschrikkelijke conflict had kunnen voorspellen.

Ziyech en Nous ook maar als persona non-grata zien trouwens?

17-10-2023 19:52

Amsterdamnoord +6008

Heel eng dat massaal overal in Europa kritische meningen worden gecanceld. Waar zijn alle mensen nu die bij het minste of geringste roepen over cancelcultuur? Dit gaat pas echt over de vrijheid van meningsuiting

17-10-2023 19:56

Ajaxhartt +10707

Had het graag gezien, maar nu niet meer.
Op antisemitische spelers stel ik geen prijs.

17-10-2023 20:27

Kevin1 +1012

El Ghazi op non actief bij Mainz, ivm midden oosten...

17-10-2023 19:30

BackInBlack +14441

Is dat zo ?

17-10-2023 19:34

Mosquito +4263

Iedere euro omdraaien… hmm.

Betekent dat dat we weer een salaris plafond krijgen van 1 miljoen en geen spelers meer boven de 10 mil gaan binnenhalen?

17-10-2023 19:25

Mocrodammerr +22965

Iedere week een artikel over hoe geweldig die Kroese wel niet is.

17-10-2023 19:04

BackInBlack +14441

Wel of niet?

17-10-2023 19:34

eenAjaxfan +20265

Nou nou, dat klinkt alsof we de verlosser weer binnen gehaald hebben....
Ik hoop het uiteraard, maar moet het allemaal nog zien.

Ik hoop ook dat er snel duidelijkheid komt over wanneer hij definitief aan de slag kan.
Dat zorgt, als het goed is, voor de nodige rust in de organisatie.
Dat kunnen we wel gebruiken momenteel.

17-10-2023 18:13

voorkennis +2101

Zondag verliezen bij Utrecht, wat zomaar kan en volendam wint van Rkc, wat ook zomaar kan en dan sta je 18e.
man man man wat is er gebeurt de afgelopen 2 jaar

17-10-2023 18:06

BackInBlack +14441

Overmars weg. Dat is er gebeurd

17-10-2023 19:35

GiannisAntetokounmpo +8389

Het is zo pijnlijk om te zien hoe werkelijk waar ALLES fout is gegaan na het vertrek van Overmars.

Als Edwin gewoon normaal had gedaan, hadden we Alex Kroes als opvolger van Overmars, hadden we gewoon Peter Bosz als trainer gehad, en hadden we nu kunnen genieten van Ajax spelers als Noa Lang, Jerdy Schouten en Thiago Almada, in plaats van Akpom, Mannsverk en Mikautadze....

17-10-2023 17:54

Ajax14AMS +25205

Ik vind Bosz nog steeds kamikaze, maar als Steijn het alternatief is is de keuze toch heel snel gemaakt of ben ik nou gek....

17-10-2023 18:11

Ozymandias +159568

Haha, met kamikaze bereik je ten minste nog wat. Onder Steijn knoopt Ajax zichzelf ergens in een Japans bos op.

17-10-2023 18:15

Ajax14AMS +25205

Met Schreuder ook al... Het houdt maar niet op.

Als we 14 miljoen voor k*tspelers als Akpom neerleggen kunnen we toch ook een trainer een miljoen of 5 per jaar geven? Dan maak je misschien zelfs kans bij de Gallardo's van deze wereld.

100x liever (te) veel betalen voor een goede trainer dan Vos of van der Gaag, die zich gewoon aan het rijtje lichtgewichten (schreuder, heitinga, steijn) gaan toevoegen. Vos heeft talent als trainer, maar hem er nu voor gooien dan sloop je hem.

17-10-2023 18:23

Ozymandias +159568

Bergwijn voor 4.6 miljoen per seizoen of Gallardo voor 4.6 miljoen euro per jaar? Ik denk dat ik wel weet welke van de twee dat salaris veel meer waard zal zijn. Bergwijn zou momenteel Ajax moeten betalen om voor de club te mogen spelen.

Ik denk dat het voor Dave Vos ook fantastisch zou zijn om een paar seizoenen bij zo'n trainer in de leer te kunnen. Als ik hem was zou ik SEG als zaakwaarnemers aannemen om een paar seizoenen bij Guardiola in de leer te kunnen gaan.

17-10-2023 18:33

Ajax14AMS +25205

Precies dat. Vos moet je niet verkloten nu en een lichtgewicht krijgt dit niet aan het voetballen. Gewoon volle poet betalen (en als het nodig is meer) voor een hele goede trainer. Dan is het maar onverantwoord...

Het is wat Einstein zei: "Insanity is doing the same thing over and over again and expecting different results."

Dat is letterlijk Ajax met de aanstelling van Steijn nadat we al gezien hebben dat het met Schreuder niet werkte. En straks vd Gaag... Brrrrr

17-10-2023 18:38

BackInBlack +14441

Ik zou verbijsterd zijn als Gallardo überhaupt Ajax zou overwegen.

Daarnaast zou ik euforisch zijn wanneer Ajax hem zou weten te strikken

17-10-2023 19:37

Godenzoon24 +15266

Waarom politieke statements op een voetbalforum Ozy? Ben het niet met je eens, maar als ik dan nu een Israëlisch vlaggetje neem zorgt toch alleen voor tegenstellingen die niets met voetbal te maken hebben!

17-10-2023 20:06

Ajax14AMS +25205

Daarom 5 miljoen per jaar, mag van mij zelfs meer voor Gallardo ;)

Het alternatief is van der Gaag...

17-10-2023 20:29

LukaLitmanen +81896

Kamikaze?

23 tegengoals in seizoen bij Ajax

2 tegengoals bij psv tot nu toe slechrz

17-10-2023 22:04

Ajax14AMS +25205

Ja maar heel naief, heeft geen plan-B. Kijk maar zijn Europese track record...

Tegen Arsenal ook al 0-4.

17-10-2023 22:06

TheSpecialOne +8825

Die jaloezie op het salaris van Bergwijn. Mama Mia!

18-10-2023 00:31

Oxxer +163797 moderator

@GreekFreak

Atlanta gaat richting play offs in de Eatern Conference, Almada naar Ajax is een groot bogus verhaal. Er is geen 1 US eigenaar van een franchise die zijn beste speler verkoopt richting het toetje in de competitie.

17-10-2023 20:21

GiannisAntetokounmpo +8389

@oxxer, Almada in de zomer was inderdaad een heel lastig verhaal, maar het gaat mij meer om het type spelers wat er is aangetrokken door Mislintat.

Spelers die geen idee hebben wat het is om voor Ajax te spelen..

Al moet ik hierbij wel zeggen dat ik ook niet het idee heb dat Steijn er ook maar 50% van hun kunnen uit haalt..

17-10-2023 20:48

Oxxer +163797 moderator

Een goede trainer kan veel meer met deze spelersgroep, vind Slot een randdebiel langs het veld, toch heeft hij Feyenoord aan het voetballen gekregen, ik zeg dit als voorbeeld van een trainer die het verschil maakt.

17-10-2023 20:51

GiannisAntetokounmpo +8389

Eens. En Slot had ook een volledig nieuwe spelersgroep begin vorig seizoen met allerlei nationaliteiten..

Dat smoesje gaat dus ook niet meer op voor Steijn.. Helemaal niet nu hij al 4/5 maanden bezig is..

17-10-2023 20:53

Oxxer +163797 moderator

Weet zeker, met een betere trainer stond Ajax veel dichter bij de concurrenten.

17-10-2023 20:56

afct +8919

Ik ga er toch wel vanuit dat steijn klaar is bij ajax. Ik mag toch hopen dat de enige reden om hem niet nu al te ontslaan is dat er nog geen andere top kandidaat klaar staat.

17-10-2023 17:50

franco +2140

ja waardeloos

17-10-2023 18:00

Therealist2021 +2696

Net transfermarkt update gezien jongens? Heel zielig wat de waarde van Ajax spelers is geworden.

17-10-2023 17:50

Dolblij +44838

Waar blijft hij dan, onze deus ex machina? Waarom trekt Ajax niet gewoon alle financiele, juridische, ongeoorloofde, geoorloofde, slinkse en slechtse registers om Kroes te halen? Als Kroes de man is, en Ajax het bedrijf dat hem op dit moment harder nodig heeft dan ooit, dan breng al je geschut in stelling en haal hem.

17-10-2023 17:31

Spelvreugde +4607

Precies. Denk je echt dat een Steve Jobs of een Johan Cruijff zouden wachten? No way. Die zouden hem gelijk laten beginnen en dan onderhandelen in plaats van andersom.

17-10-2023 17:46

Ajax14AMS +25205

Steve Jobs en Cruijff in dezelfde zin hahaha

Je hebt gelijk hoor

17-10-2023 18:12

Spelvreugde +4607

In mijn geval geen toeval dat ze in dezelfde zin belanden. Zijn beide mijn helden. Beide ‘larger than life’. Beide types die liever om vergiffenis vroegen dan om toestemming. Beide visionair. Beide geniaal.

17-10-2023 22:22

3sterren +20205

Hij Bestuurt Ajax nu al via Van Gaal, had ik ergens gelezen. Dat zou mij ook niets verbazen als het klopt en vind dat wel een slimme zet.

Hij kan nu tenminste lekker rustig in de luwte werken aan een reddingsplan, zonder idiote interventies van Fabeltijn en Feboman ...

17-10-2023 21:03

Eendubbelnegenvijf +1067

Mijn pik is ook volhardigheid, naar verder ken ik die term eerlijk gezegd niet. Of bedoel je volhardendheid? ;)

17-10-2023 16:34

Ajax14AMS +25205

beetje too much information

17-10-2023 18:13

Lavie +2259

Waarom is Kroes in 2022 niet naar Ajax gekomen als opvolger van Overmars? Door Edje kadetje. Hij heeft wel Mislintat en Steijn aangesteld, vanwege een fiti met Bosz.

17-10-2023 16:18

Rockanje23 +36940

En Schreuder, en H2, én Heitinga. Edwin heeft de club in een ruïne veranderd

17-10-2023 16:53

barry1988 +23986

Lijkt zo op het eerste oog een capabele man met veel positieve eigenschappen. Alleen komt hij nu in loondienst waardoor hij wat minder zeggenschap zal hebben. Daarom goed dat hij al ervaring heeft in een vergelijkbare functie bij AZ.
Benieuwd of hij het bij Ajax ook kan waarmaken wat Ajax is in alles groter dan AZ of de Eagels. Hij verdient een eerlijke kans en de tijd. Dan denk ik wel dat hij het goed gaat doen.

17-10-2023 15:29

Babangida83 +23819

Hoe was zijn functie bij AZ vergelijkbaar?

17-10-2023 20:40

3sterren +20205

”Alleen komt hij nu in loondienst”
Hij voetbalt onbezoldigd nog op zaterdag bij de Ajax amateurs, de man is dus kennelijk een echte amateur, in de letterlijke betekenis van het woord; liefhebber ...

17-10-2023 21:09

Daneman +1383

Ajax vind de weg omhoog met Kroes, keifijn.

17-10-2023 14:28

Frank410 +605

Heb veel vertrouwen in hem

17-10-2023 14:02

Andronixos.c +8126

De vermeende trip van Maurice Steijn naar Ibiza maakt veel los op social media, maar Mike Verweij vindt de meeste kritiek 'onzin'. Hij staat in Kick-Off, een podcast van De Telegraaf, op de barricaden voor de Ajax-trainer.

Steijn lijkt tijdens de interlandperiode op Ibiza te verblijven en dat zorgt voor de nodige wrijving, gezien de huidige staat van Ajax. De Amsterdammers staan zestiende met vijf punten uit zes wedstrijden en spelen komende zondag tegen hekkensluiter FC Utrecht.

Verweij vindt de kritiek overtrokken. "Heel veel mensen vallen erover en voor de beeldvorming is het inderdaad onverstandig om daar te zitten", begint de Ajax-watcher. "Aan de andere kant geven heel veel clubs hun spelers en staf drie of vier dagen vrij. Als je altijd naar Ibiza gaat, dan vind ik dat het moet kunnen om nu ook te gaan."

Het is bekend dat Steijn een woning heeft op Ibiza. Tijdens de vorige interlandperiode reisde hij ook af naar het Spaanse eiland, omdat hij naar eigen zeggen zelfs te weinig spelers had om een oefenwedstrijd te spelen.

Verweij voegt eraan toe: "Wie zegt mij dat hij daar niet elke avond beelden van FC Utrecht aan het bestuderen is? Ik vind dat er echt een veel te groot punt van wordt gemaakt. Hij is de afgelopen drie maanden 24 uur per dag met Ajax bezig geweest. Hij krijgt de ene na de andere tegenslag te verwerken. Misschien is het ook wel eens lekker om even uit te waaien op Ibiza."

PS: Mike Kroket beschermt zijn bron....

17-10-2023 13:40

AFCAHoorn +22598

Hahahah, wat een clown joh.

17-10-2023 13:42

RJB1979 +25486

Wedden dat Mike in Maurice zijn huisje mag als Steijn er niet zit?

17-10-2023 13:43

Danielson +50149

Misschien mag Maurice zelfs aan de frikadel van Mike knabbelen. Wie zal het zeggen?

17-10-2023 14:56

Ozymandias +159568

"Hij is de afgelopen drie maanden 24 uur per dag met Ajax bezig geweest."

Onzin, dit is namelijk al zijn tweede vakantie deze seizoenshelft.

17-10-2023 15:28

pookie020 +3894

Offtopic:

Zit steijn nu GVD weer op ibiza?? GA AAN HET WERK MAN. Het is toch godskolere niet te geloven dat je dit doet als Ajax er zo slecht opstaat. Het crediet is écht wel op bij de supporters. STEIJN OUT!

17-10-2023 13:04

MarcHogervorst +35302

Hij moet in Jan van Halst zijn bed poepen, a la Amber Hearst, voordat hij zijn ontslag en zijn miljoenen krijgt lijkt, het.

17-10-2023 13:54

Ozymandias +159568

Ik denk dat Van Halst dat als teken zal zien hoe slecht Steijn zich voelt over de prestaties van Ajax en dus hoe betrokken hij bij de club is.

17-10-2023 15:31

Ajax The Best +16420

Ik ben het er helemaal mee eens dat dit op zijn minst niet handig is. Je moet nu elke minuut die je kan met de spelers op het veld staan.
Tegelijkertijd is het ook een aanname dat hij daar 'op vakantie is'. Naar Ibiza kan je ook makkelijk even 2/3 dagen.
Ik heb zelf ook een huis in Spanje. Hier deel van de tijd aan het werk. Vlieg morgen weer terug. Ruim op tijd voor Utrecht.

Maar goed mijn situatie is volledig anders. Mijn team is in topvorm en kan ik op afstand coachen. En ik heb geen competitie waarin ik 16e sta 😨

17-10-2023 14:01

pookie020 +3894

Haha dat laatste is nu net waarom het draait ;-)

17-10-2023 14:16

RJB1979 +25486

Leuk artikel! Zin in discussie hierover. *leest discussie* Gaat maar weer Twitteren.

17-10-2023 12:58

AFCACruijff14 +160831

https://www.voetbalzone.nl/nieuws/mike-verweij-verdedigt-steijn-wie-zegt-dat-hij-op-ibiza-niet-elke-avond/425659

Haha wat erg dit.

Ten Hag werd jaren afgemaakt alleen al om zijn accent, maar een Ajax trainer die 16e staat en elke vrije minuut op Ibiza zit, dat is prima. Niet geheel toevallig omdat Steijn lekt naar de TG.

17-10-2023 12:51

Kryptonite +76738

"Papa, wie zegt dat ik niet in de discotheek aan het studeren ben met klasgenoten?"

17-10-2023 12:54

wijzijndebeste123 +163058

Haha sterk! Moest erom lachen. Dekt perfect de lading.

17-10-2023 13:37

AjaxDordt +14021

Hahahahahahaha!

17-10-2023 18:24

w86 +9338

Haha volgens Valentijn kunnen zij ook wel 3 dagen Ibiza gebruiken. Als je die stukjes schrijven zo vermoeiend vindt, stop je er toch lekker mee

17-10-2023 13:39

YC11 +1102

Is dit bevestigd of zijn het alleen maar geruchten?
Als het daadwerkelijk zo is moet je hem er direct uit trappen en iedereen die het goedkeurt ook.

17-10-2023 13:39

Aldek +5080

Steijn bron van Ibiza Verweij.. zo doorzet zichtig. Mocht het helpen als we punten laten liggen dat Steijn eruit vliegt… Mia’s hier voor goed doel.. weg met deze bij Ajax trainer

17-10-2023 14:03

AFCA020! +6083

Liever niet. Van mij mag hij eruit vliegen als de resultaten slecht blijven, maar waarom snapt niemand dat het NU niet kan?

Je moet eerst bovenin je zaakjes op orde hebben anders mogen Hendriks en de dames weer een nieuwe trainer kiezen. De afgelopen 18 maanden hebben wel uitgewezen dat je sterke clubmensen nodig hebt met voetbalverstand.

Steijn had nooit aangesteld mogen worden, maar het danste wat je nu kan doen is hem eruit gooien alvorens er nieuwe bestuurders zijn

17-10-2023 14:27

Ajax14AMS +25205

Je zegt het zelf: "vrije minuut"

Als jij ervoor kiest om in de zomer lekker 2 weken naar Zuid-Frankrijk te gaan dan gaan je baas, collega's en iedereen om je heen je toch ook niet afkraken en daarvoor veroordelen?

We spelen waardeloos, maar dat betekent NIET dat WIJ mogen bepalen wat HIJ met z'n vrije tijd doet.

17-10-2023 14:37

Kryptonite +76738

Hoe kom je erop dat dit zijn vrije tijd is? Hij is geen leraar op een basisschool die een wettelijke schoolvakantie heeft he? Hij kan genoeg doen met de overgebleven spelers, met zijn staf, met de videoanalisten, met de directie, met de scouting, etc. Waarom zijn wij de enige club die geen oefenwedstrijd speelt? Andere clubs hebben ook internationals.

Nee, hij ziet de bui gewoon al hangen en wil geen moeite meer doen.

17-10-2023 15:25

Ozymandias +159568

Wie heeft Steijn deze vrije minuten gegeven?

17-10-2023 15:33

Ajax14AMS +25205

Wie dat toeliet is de vraag. Die persoon die dat toelaat kun je hooguit aanspreken als je dit ECHT niet vind kunnen.

Dat Steijn nu in Ibiza zit is totaal niet slim voor de beeldvorming natuurlijk, maar verkeerd is het niet.

Als dit allemaal gewoon toegelaten wordt wie zijn wij dan om te zeiken? Ik ga ook niet klagen als jij op de camping staat in de zomer of whatever.

17-10-2023 16:05

Kryptonite +76738

Ajax14AMS, jij realiseert je dat Steijn de hoofdtrainer is en zelf bepaalt wanneer hij vrije dagen opneemt he? Hij hoeft dit niet uiterlijk 2 weken van te voren door te geven ivm met de 5-ploegenrooster of zo. Dit is zijn eigen beslissing. Net als dat het zijn eigen beslissing is om, anders dan Ten Hag, niet/nauwelijks bij de wedstrijden van jong Ajax aanwezig te zijn.

17-10-2023 16:18

Ajax14AMS +25205

Klopt, maar dan kun je daar als directie alsnog wat van vinden als hij dat doet. Als de directie dat niet vind kunnen spreken ze hem aan/ontslaan ze hem wel.

Het is niet aan fans om daarover te zeuren, al is dit natuurlijk wel gewoon oliedom van hem vanwege de beeldvorming.

17-10-2023 16:22

Kryptonite +76738

Wie is de directie nu en wie moet hem aanspreken? Allemansvriend Van Halst? Geelen die van de marketing is? Hendriks die geen verstand heeft van voetbal?

Hij heeft de facto geen leidinggevende en kan gewoon gaan en staan waar hij wil. En waar hij wil staan is overal behalve bij de club.

17-10-2023 17:13

Ajax14AMS +25205

Precies mijn punt. De directie, Mislintat en Steijn falen continu/hebben gefaald.

Om het steeds op Steijn te schuiven wat ik hier zie vind ik slap. Hij heeft de vrijheid om er een paar dagen tussenuit te gaan en maakt daar gebruik van en dat is zijn goedrecht.

De enige die je dat kan kwalijk nemen is de mensen binnen Ajax die dat toelaten toch? Van Steijn is het niet slim maar niet per see verkeerd.

17-10-2023 17:30

Dizo +794

Zoveel overgebleven spelers heb je niet Hooguit 3 a 4

17-10-2023 19:03

Ajax14AMS +25205

Daarom. Drama om niks.

17-10-2023 19:05

Robocop5 +2065

Zou wat geweest zijn als we dit seizoen waren begonnen met Kroes als AD, Blind in de RvC, Mislintat als TD en Bosz als trainer. Duidelijke organisatie en korte lijnen. Ik denk dat we met z'n allen er nu een stuk gelukkiger hadden bijgezeten...

Eén voordeel, het kan in de toekomst alleen maar weer beter worden.

17-10-2023 12:49

GdlT +1004

Robocop, uiteindelijk zul je gelijk hebben en zal het beter gaan met onze club.
Maar al meer dan een jaar heb ik na een wedstrijd van AJAX het gevoel dat het niet slechter kan en keer op keer word ik negatief verrast.

17-10-2023 13:21

Ajaxisart +18767

Eerst Steijn ontslaan, die zit met zijn luie reet weer in Ibiza.

17-10-2023 12:36

RBP +7673

off: die Guirassy waar Ajax achteraan zat schiet er even 13 in 7 wedstrijden in.

https://www.youtube.com/watch?v=7wYjCxssIa4

17-10-2023 12:14

Harold +10568

Allemaal leuk en aardig maar zolang we geen goede trainer hebben …………(vul zelf maar in)

17-10-2023 12:07

MichelAngelo66 +22151

Lekker kort verhaal.

We wachten het wel af. Die verhalen geloof ik allemaal wel.

17-10-2023 11:59

Ajaxtrouw +6331

Hij lijkt inmiddels wel de Messias geworden. Laat hijzelf en anderen maar eens wat laten zien en zorg dat hij kan starten. Met dit soort teksten komen we niks verder.

17-10-2023 11:47

Ozymandias +159568

De vraag is of Kroes zijn ervaring bij SEG gaat gebruiken om ons te beschermen tegen de macht van de zaakwaarnemers of dat hij Ajax juist helemaal overdraagt aan deze zaakwaarnemers.

17-10-2023 11:16

GNBL +89836 moderator

Ik vrees het 2e.

17-10-2023 11:39

Duggoutdennis +6302

Op basis van?

17-10-2023 11:56

Kryptonite +76738

Op basis van zijn netwerk en verleden en het gegeven dat als er ergens heel veel geld te verdienen valt mensen meer vatbaar zijn voor corruptie.

17-10-2023 12:03

trodat4030 +96403

Omdat de waard zijn gasten vertrouwt zoals hijzelf is Dennis.

17-10-2023 12:11

Torcida +5562

"terwijl Sarica meerdere jaren met Kroes samenwerkte bij zaakwaarnemerskantoor SEG"

Potentiële belangenverstrengeling. Ontslaan die handel.

17-10-2023 10:53

Kryptonite +76738

Is hij een buitenlander dan? Alleen dan is het een probleem namelijk.

17-10-2023 11:02

401Middenweg401 +5977

Wacht, ik vraag wel even aan Valentijn of het deze keer een probleem is.

17-10-2023 11:25

trodat4030 +96403

Is Kroes nog steeds betrokken bij SEG dan? Of heeft hij een ander bedrijf waar SEG aandelen in heeft? Dán heb je inderdaad een potentiele belangenverstrengeling. Maar alsnog kan je daar, wat Mislintat hád moeten doen, dat aangeven bij de RVC die daar vervolgens een oordeel over kan vellen. Dáár is Sven de mist in gegaan....

Maar goed, dat gilt vast niet lekker......

17-10-2023 12:14

Torcida +5562

Nou, mochten ze Kroes ooit willen ontslaan, dan hebben ze alvast een goed excuus.

17-10-2023 13:08

rodnet +10260

Kroes heeft een mega ervaring als bestuurder in het voetbalwereldje en in die zin lijkt hij oneindig veel capabeler dan van der Sar. Ik word niet enthousiast van zijn zaakwaarnemersachtergrond maar je kunt niet twijfelen aan zijn kennis en zijn hart voor de club. Dus laat hem maar snel beginnen.
Overigens is het woord volhardigheid mij onbekend, dat moet natuurlijk volhardendheid zijn.

17-10-2023 10:52

IRBaboon +6852

Nog beter: volharding.

17-10-2023 11:08

Babangida83 +23819

Tja, dit soort artikelen heb ik ook over Steijn gelezen. Als dat een graadmeter is, dan is de toekomst minder rooskleurig dan menigeen hoopt.

17-10-2023 10:49

Stamhoofd +11513

Laat hem snel beginnen dan.

17-10-2023 10:36

xstaniox +15035

Hij zet constant de organisatie neer.

Kan hij ook op doel?

17-10-2023 10:30

sucre +15102

Ausputzer kan die wel... wel met weinig ruimte in zijn rug.

17-10-2023 13:24

SamW +1437

Ik heb een paar jaar met Kroes gevoetbald in zijn nadagen. Supersympathieke en slimme vent. Hij was toen al enorm succesvol als zakenman, maar bleef bescheiden. Ook een goede voetballer trouwens.
Maar goed, dat is jaren geleden en ik zag hem alleen op het voetbalveld en in de kantine.
Neemt niet weg dat ik wel bij ben met zijn aanstelling.

17-10-2023 10:28

1Zlatan +5120

Steijn is ‘de verkeerde man voor Ajax’: ‘Geniepig, lui, dom en voetbaltechnisch hartstikke zwak’

17-10-2023 10:26

Bijlmerboy93 +2521

Dit artikel heb ik tijdens het kakken nog geen eens uit.

17-10-2023 10:08

Qifesh +24917

thanks voor de update

17-10-2023 10:20

RuffRhythim +24837

Zwaar getafeld dus gisteren?

17-10-2023 10:33

AFCA-pride +17320

Klinkt veelbelovend, maar is nu wel groot gehalte “wij van WC eend, vinden ons product het allerbeste” met deze twee heren. Maar we kunnen wel wat posiviteit en vooruitgang gebruiken op dit moment.

17-10-2023 10:02

Lazell +16973

Idd en een zaakwaarnemer die een club/AD in een kwaad daglicht zet gooit zijn eigen ruiten in. Hoop dat Rob Jansen daar trouwens geen uitzondering op gaat zijn.

17-10-2023 11:08

AjaxHoorn +32989

Ik hoop dat alle lof terecht is en dat we een geweldig persoon bij de organisatie hebben.

17-10-2023 09:56
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.