Salah-Eddine zag geen perspectief bij Ajax: 'Liever in andere periode de kans gekregen'

door Bart Veenstra 81

Bron Voetbal International

Salah-Eddine zag geen perspectief bij Ajax: 'Liever in andere periode de kans gekregen'

door Bart Veenstra 81

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Anass Salah-Eddine heeft Ajax vanwege een gebrek aan perspectief vorig seizoen verlaten. Inmiddels is hij de vaste linksback van FC Twente, de club waar hij eerder ook al op huurbasis speelde. In een interview met Voetbal International blikt hij onder meer terug op zijn laatste periode bij Ajax.

Na een seizoen op huurbasis gespeeld te hebben bij FC Twente keerde Salah-Eddine terug bij Ajax voor het seizoen 2023/24. Uiteindelijk vertrok hij in de winterstop van dat seizoen bij de Amsterdamse club. 'Ik mocht eventueel blijven bij Ajax, maar er waren vijf linksbacks. Mijn perspectief was moeilijk. Ik heb niet het gevoel dat ik revanche moet nemen op Ajax. Maar ik denk wel: Hoe ik hier nu speel, had ik ook in de ArenA kunnen spelen. Ik ben blij dat ik hier kan laten zien wat ik in huis heb.’

Terug naar de zomer van 2023. Waar de spelersgroep van FC Twente als 'hecht' kan worden omschreven, gold dat niet voor de spelersgroep van Ajax. Bovendien zaten ook technisch directeur Sven Mislintat en trainer Maurice Steijn nou niet bepaald op één lijn.

'Het was een moeilijke periode, voor iedereen binnen de club. Heel veel onrust. Heel veel nieuwe spelers. Iedereen deed zijn best, de trainer werkte hard, maar het was moeilijk voor hem om er een team van te maken. Jongens kwamen uit alle werelddelen, niet iedereen sprak Engels. Ik wilde graag voor mijn kans gaan, maar er waren vijf linksbacks. Vijf. Het was bizar.’

In de eerste twee duels van het seizoen was Salah-Eddine nog basisspeler. 'Twee keer vond ik het niet overtuigend', zei trainer Steijn destijds. Salah-Eddine werd daarna alleen nog als invaller gebruikt. 'Ik deed wat ik kon, maar ik had liever in een andere periode de kans gekregen bij Ajax.'

Vertrek Tadic en Klaassen enorm voelbaar binnen Ajax

'Eerder had je oudere, ervaren spelers die de rest op sleeptouw namen', geeft Salah-Eddine meteen aan waar het vorig seizoen bij Ajax aan ontbrak. 'Dusan Tadic en Davy Klaassen bijvoorbeeld, die waren zo belangrijk voor het team. Zij staan voor wat Ajax betekent. Tadic is een echte kwaliteitsspeler, hij hield de groep bij elkaar.'

'Davy is een echte Ajacied. Die jongens misten we vorig jaar', aldus de linksback, die geen wrok koestert richting zijn oude club. 'Je ziet dat Ajax nu beter draait, daar ben ik blij mee. Je gunt ze toch het beste.’

Lees meer over:
Plaats reactie

JohnDylan +22608

Ajax had zich vele miljoenen kunnen besparen door Orejuela, Kristensen, Wijndal, Sanchez, Ávila, Gaaei en Sosa niet te kopen. Geen van die aankopen was ‘nodig’ en het feit dat ze allen de strijd om een basisplaats verloren van een door Ajax opgeleide speler toont dat aan. Ik had Salah-Eddine en Regeer er liever bij gehouden als concurrenten en potentiële opvolgers van Hato en Rensch.

Ajax moet weer een club worden die alleen met tegenzin spelers koopt wanneer dat écht nodig is. Of in andere woorden, Ajax moet weer een opleidingsclub worden.

Tagliafico was wel nodig (Dijks kon echt niet) en dat is grappig genoeg ook de enige goede back die Ajax in lange tijd heeft gekocht.

10-10-2024 11:45

Schip +23580

Het was een dappere keuze van hem om voor een terugkeer als back te kiezen, terwijl hij in grote wedstrijden bij Twente zijn kans had gegrepen als middenvelder. Maar hij komt gewoon tekort als back. Zei het toen al. Ook bij Twente won hij de slag niet van Smal. Misschien als inverted back is het nog mogelijk, maar als hij als controleur in de eredivisie een toekomst heeft, koester dat zou ik zeggen en geniet ervan. Kansen komen altijd nog wel. Ajax is een ander verhaal, zeker als back.

09-10-2024 21:30

Noxin +15584

ASE kreeg een eerlijke kans, maar was in die wedstrijden zo onthutsend zwak dat zelfs een charlatan als Steijn het zag.

09-10-2024 18:59

JohnDylan +22608

Welke spelers waren dat niet onder Steijn? Zo goed als allemaal.

10-10-2024 11:18

fluwelenlinker +11856

Wie denken jullie dat meer kans maakt om in de toekomst terug te keren naar Ajax: ASE of Regeer?
Beide spelers kunnen zowel op de back-positie als op 6 uit de voeten. Dat zijn kwaliteiten waar Farioli volgens mij wel van houdt.
Ik denk dat Regeer wel eens een optie kan worden wanneer Rensch niet zou verlengen.

09-10-2024 18:55

Lavie +2333

Eiting, Hansen, Jensen, Lang, Llansana, Kuipers, Regeer, Selah-Eddine en Timber zouden alle van toegevoegde waarde zijn voor Ajax.

09-10-2024 20:37

BillSplate +9727

Jij bent niet wijs. Meen je dat echt? 😳

09-10-2024 22:30

NIO +3064

Eens met eiting leng regeer en Timber.
Vooral eiting voor branco zou fantastisch zijn.

09-10-2024 23:27

Lavie +2333

Beter dan de belachelijk dure aankopen die Hamstelaar, Mislintat en van der Sar hebben gedaan.

10-10-2024 12:52

Robertini +39645

Regeer, maar dan vooral omdat ASE echt 0,0 kans heeft. Regeer ontwikkelt zich wel aardig, maar moet nog stappen maken, ik weet niet of hij goed genoeg wordt.

10-10-2024 02:25

JohnDylan +22608

Ik hoop beide. Qua type passen ze perfect bij Ajax en beide hebben voldoende potentieel om tot Ajax waardige spelers uit te groeien. Regeer is dat zelfs nu al.

10-10-2024 11:19

Kingoffdatoilet +17247

ASE is een leuke speler. Alleen toen was hij niet goed genoeg. Nu is hij dat nog niet. Het zou mij jiet verbazen als hij ooit wel goed genoeg is. Het zou mij ook niet verbazen als hij nooit een wat hoger niveau dan nu gaat halen.

09-10-2024 18:52

Robertini +39645

Leuke speler, maar gewoon niet goed genoeg voor de top, denk ik. Ik verwacht dat hij rond niveau Twente blijft hangen, en dat is geen schande, subtop is ook al heel mooi.

09-10-2024 18:47

thelordjoshua +10641

Die jongen is pas 22 haha.

10-10-2024 21:10

Robertini +39645

Je punt?

10-10-2024 21:11

thelordjoshua +10641

Dat er nog veel rek in zit, hij speelt pas weer heel consistent sinds 2 maanden. Je oordeel is kort door de bocht. Salah-Eddine heeft vrij veel rek. Des te meer rust die krijgt, des te zelfverzekerder en beter die gaat spelen. Is een heel moderne back, die in bepaalde speelstijlen ontzettend goed past.

11-10-2024 12:46

Robertini +39645

Ik zie het niet gebeuren voor hem. Maar we zullen zien.

11-10-2024 17:41

Ajax27 +19221

Fitz-Jim is het grote voorbeeld dat je met geduld en keihard werken echt wel in het eerste kunt komen. FJ is nu al bijna niet weg te denken uit de basiself.

Maar, dat is alleen voor sommige heel gelukkigen weggelegd. Dus ik snap ook wel dat je als talent niet jaren en jaren op de bank of in Jong wilt weggooien. Twente is gewoon een hele mooie club. Het is aan hem of ie daarna nog voor de top in NL wil gaan, of dat je bijv voor de top in Turkije of Portugal probeert te gaan om via daar de stap naar een top-4 competitie te gaan.

09-10-2024 17:33

NIO +3064

Je moet ook wel echt een trainer hebben die in geloofd en je beter wilt maken. Ik zie FJ en baas nog wel wat stappen maken dit seizoen.. ik denk niet dat de 4 vorige trainers de tijd en energie hadden gestopt in spelers zoals baas en Fitz jim die begin dit seizoen eigenlijk mochten vertrekken.

09-10-2024 23:29

Ajax27 +19221

Idd, en ook heel eerlijk... het gebrek aan geld.

Als Ajax een bak aan geld had gehad, dan hadden ze waarschijnlijk 2 buitenspelers erbij gehaald, een creatieve 10, een rechtsback en een nieuwe RCV.

Al die jongens die het nu ineens onder Farioli erg goed doen, hadden anders onder Farioli ook een stuk minder kansen gekregen. Dus FJ, Sutalo, Rensch... door het gebrek aan alternatieven hebben die het volle vertrouwen gekregen. En nu blijkt dat ze helemaal niet zo slecht zijn, zelfs goed.

10-10-2024 12:43

TeringHenkie +28614

Ajax had een paar jaar geleden bakken met geld, en toen vonden ze het ook niet nodig om bv Koopmeiners en of Reijnders, vd Ven of Schouten te kopen!

10-10-2024 12:49

Ajax27 +19221

Onzin.

Ze hebben vorige zomer geinformeerd naar Reijnders, maar niet doorgepakt. Waarschijnlijk door de moeilijke relatie op dit moment met AZ, te dure eisen of weet ik veel wat.

Schouten wilde ze ook graag hebben maar Mislintat moest toen eerst verkopen. Daarna waren ze te laat en had PSV al een deal met Schouten. Schouten zelf wilde in eerste instantie liever naar Ajax.

En Koopmeiners deed het zeker goed bij AZ. Maar hoeveel spelers hebben wij al gehad van AZ die het daar leuk deden om vervolgens te verzuipen. Dat er nu 1 talent is die het daarna wel heeft gemaakt in Italië, tjah dat kan gebeuren. Met name in de laatste 2 seizoenen van hem daar (2019/2020 en 2020/2021) was ie echt goed. Maja toen was het ook bij ons gewoon erg druk op het middenveld.

10-10-2024 13:32

MarkP +21770

Niet goed genoeg voor de top 5, meer een speler voor het rechterrijtje.

09-10-2024 16:23

Ajaxsupporter02 +14271

Doet het gewoon prima bij Twente.

09-10-2024 16:54

Torcida +5774

"de trainer werkte hard"

Ach, donder toch op, Anass.

09-10-2024 16:20

thelordjoshua +10641

Dus jij weet het beter dan iemand die onder hem heeft getraind. Kan toch hard werken, maar volkomen falen. Het probleem bij Steijn was zijn burgerlijkheid, gebrek aan intelligentie, visie en overzicht. Het is geen leider. Kon alleen maar ageren, omdst hij niks kon samenhangen.

10-10-2024 21:11

Joodhannus73 +3579

Aan Fitz-Jim zie dat je niet te vroeg afscheid moet nemen van sommige spelers. Maar elk geval staat ook op zich.

09-10-2024 16:18

Mocrodammerr +23061

Is niks voor Ajax. Heeft een technische bagage maar lijkt net een wijf in duels.

09-10-2024 16:00

TweeBenig2 +16301

Haha, je bent lekker op dreef.

09-10-2024 16:14

Ajaxsupporter02 +14271

Bij Twente vind ik hem iets feller in de duels en wat scherper de laatste tijd.

09-10-2024 16:55

JohnDylan +22608

Fitz-Jiménez dit Eredivisie seizoen:

Ground duels won per game 1.8 (70%)

11-10-2024 12:11

UwSchipper +5677

Ben blij dat ik het hier op AS altijd voor ASE heb opgenomen.
Vind hem wèl geschikt voor Ajax, kon nog stappen zetten.
Net als Jurgen Ekkelenkamp..., heerlijk op de goal gerichte speler.

09-10-2024 15:27

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Ekkelenkamp. Tja, ik vond dat in alles een net niet speler. Gaat vast een prima carrière tegemoet, die hem langs de onderkant/middenmoot La Liga, Serie A en Bundesliga zal voeren, maar voor Ajax 1 kwam die toch wel te kort. Als je meest bekende wapenfeit een overtreding is zegt dat misschien genoeg. Hopelijk verbaast hij me nog, maar ik zie hem niet meer bij Ajax belanden, of het moet een soort Branco van den Boomen achtige transfer worden

09-10-2024 16:05

Robertini +39645

Ekkelenkamp is een mindere uitvoering van Klaassen. Gaat echt geen topvoetballer worden. Net als Eiting en Salah-Eddine best kwaliteiten, maar komen gewoon net tekort voor de top.

09-10-2024 18:51

Jww +2407

Rob, Ronaldo is het niet met je eens. Die was zo onder de indruk van hem dat hij daarna de woestijn in is gevlucht. Zie ik Klaassen niet doen..

10-10-2024 01:36

AjaxNWH90 +1864

Spelen in het team van 2018-2019 is natuurlijk veel lekkerder dan het team van de afgelopen twee jaar. Dat snapt iedereen.

09-10-2024 15:14

C14 +22461

Salah-Eddine had bij Ajax duidelijk plankenkoorts. Maakte fouten die hij bij Twente niet zou maken, leek veel trager te handelen, soms leek hij paniekerig.

Dat is allemaal een totaal gebrek aan vertrouwen, teveel denken, twijfelen.

09-10-2024 15:09

JoeBlow +8221

Zou een speler als ASE nou nooit denken: “ik ben een prima voetballer maar ik kom toch hier en daar te kort voor de absolute top” - of is het zelfbeeld van dat niveau speler dat het gewoon een kwestie van tijd is voor hij in Bernabeu staat?

09-10-2024 15:01

Flaco +19583

Volgens mij heeft hij bewust een stap terug genomen door naar Twente te gaan en rustig aan zijn carrière te werken.

09-10-2024 15:31

JoeBlow +8221

Volgens mij werd hij gewoon naar de uitgang gedirigeerd bij Ajax. Maar goed, dat is om het even.

Waar het mij om ging is om het zelfbeeld. En dan met name de headline “ik wil naar de wereldtop”. Dat gaat hij namelijk niet. Maar goed, dat kan ook gewoon clickbait zijn, natuurlijk.

12-10-2024 15:24

Nr.10 +111513

Welke vijf linksbacks gaat het nou steeds over?

Sosa, in elk geval. Dan wordt blijkbaar Avila ook meegerekend, maar die werd toch als lcv gehaald en ook gebruikt? Hato speelde toen nog geen linksback. Baas werd verhuurd aan NEC. Wijndal werd verhuurd aan Antwerp.

Uiteindelijk had je dus alleen Sosa en Salaheddine over, toch? Steijn heeft Salaheddine ook gewoon een paar keer opgesteld aan het begin van het seizoen, als ik het mij goed herinner? We moesten nota bene met Martha op linksback gaan spelen omdat er zo weinig opties waren daar.

Kroes heeft een keer iets geroepen over 5 linksbacks, en iedereen praat dat na, maar was dat nou echt zo?
Volgens mij had je Sosa, Salaheddine en Wijndal, en heb je er daar vervolgens twee van verhuurd/verkocht, en had je daarna een probleem met de bezetting op lb. Maar ik kan me ook dingen verkeerd herinneren…?

09-10-2024 14:28

CDX +3241

Volgens mij inderdaad Wijndal, Avila, Sosa, ASE en dus Martha als vijfde linksback.

09-10-2024 15:31

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Maar die vijf linksbacks is echt overtrokken. Er waren er drie, Wijndal, ASE en Hato (die CV stond aan het begin) en dan met enigszins creatief gevoel Martha (maar die speelde nog net in Jong op die positie, dus dat mag je eigenlijk geen concurrent noemen). Toen kreeg ASE een gehele voorbereiding + twee Eredivisieduels de kans. Daarna kwamen pas Avila en pas op de valreep kwam Sosa, omdat ASE niet goed genoeg was. Als ASE goed genoeg was geweest was Sosa helemaal niet gehaald en Avila had zich dan als backup voor Hato moeten richten ipv linksback

09-10-2024 16:10

JariHeijden +5607

Hato is begonnen als linksback. Onder Heitinga was hij linker vleugelverdediger. Toen Avila kwam (als linksback annex lcv), ging Wijndal de omgekeerde weg, al zat daar wel enkele dagen tussen. Verder hadden we nog Sosa en later in het seizoen Martha.

09-10-2024 16:21

Robertini +39645

Ja, vijf slaat nergens op inderdaad.

Avila was bij Antwerpen wel vaak linksback, overigens, maar denk inderdaad dat hij als centrale gehaald werd. En als je door Martha eruit geconcurreerd wordt, dan mag je in de spiegel kijken.

09-10-2024 18:53

champhead +14460

Twente is zijn max. Tegen Feyenoord weer door de ondergrens.

09-10-2024 14:11

Oxxer +164724 moderator

Naar mijn mening horen verdedigers indien nodig meedogenloos te zijn, ASE heeft dat niet, is geen killer, voor linksback ongeschikt, middenvelder misschien wel. Is een sierlijke speler en heeft qua stijl iets weg van Maxwell.

09-10-2024 13:09

Spielmacher +10775

Hij was gewoon niet goed genoeg, speelde als een natte krant en maakte ontzettend veel fouten.

09-10-2024 12:37

DEELM +11891

Deze jongen laat bij Twente best goede dingen zien, maar bezweek bij Ajax volledig onder de druk. Jammer voor beide partijen, want zoals ik 'm bij Twente een keer thuis tegen Az zag voetballen zou hij niet veel onderdoen voor een Hato. Maar ja, druk hoort er ook bij bij Ajax en daar was hij niet tegen bestand. Fijn voor 'm dat 't nu zo goed gaat bij Twente.

09-10-2024 12:35

Juan62 +46420

Iedereen die een teamsport heeft beoefend weet dat het veel makkelijker is om in een ingespeelt team te komen.

Dat doet zo enorm veel met een speler, je wordt meegezogen in een hoger niveau .
vertrouwen krijgen van je coach en medespelers is enorm belangrijk.

Ik heb geen glazen bol en weet niet of ASE geschikt was voor Ajax1 ,
maar ik snap volkomen dat hij in een andere tijd wil spelen.
(toen het geen puinhoop in de selectie en op de burelen van Ajax was)
en hij meer steun van spelers om zich heen in het veld en op de club had gekregen .

09-10-2024 12:11

Lazell +17005

Logisch en duidelijk. Maar in een periode met Tagliafico, Blind of zelfs Sinkgraven/Rensch/Bassey als linksback was hij nog niet aan de bak gekomen.

Ik heb deze vraag wel heel erg bij Unuvar. Wat als hij onder Farioli aan de bak was gekomen. Had hij dan dezelfde ontwikkeling kunnen maken als Fitz-Jim en Baas? Zeker met de afwezigheid van zo veel spelers op die plek (Hlynsson, Fitz-Jim, Berghuis)

09-10-2024 14:09

JantjeBeton +3009

Ah, dit is er eentje in de categorie "Oh ja, die hadden we ook nog?!"!

09-10-2024 11:57

MaxPower +2683

De eeuwige 'wat als' vraag. De timing is in mijn ogen weldegelijk van een enorm belang. Micky van de Ven gaf bijvoorbeeld aan dat hij zonder de kans en het vertrouwen van Wim Jonk waarschijnlijk helemaal anders was gelopen. Je kan het alleen nooit met zekerheid zeggen. Feit is wel dat een voetballer geluk moet hebben met steeds kansen te krijgen en stappen te kunnen zetten op de juiste momenten. Daar is naast een dosis talent en hard werken ook gewoon heel veel geluk voor nodig. Ik durf wel te stellen dat Salah Eddine niet minder talent heeft dan bijvoorbeeld Mazraoui. Het verschil tussen een echte top carrière en een in de subtop of daaronder is soms flinterdun.

09-10-2024 11:57

Ferd +38589

Bergkamp stond ook op het punt om weggestuurd te worden tot Cruijff kwam. Mazraoui speelde als amateur tot Keizer hem vertrouwen gaf.

09-10-2024 13:32

profoff +8396

Wat kunnen we altijd goed naar onszelf wijzen als het goed gaat, maar naar de omstandigheden als het fout gaat. Is voor ASE niet anders. Je deed wat je kon, en dat was blijkbaar niet goed genoeg.

09-10-2024 11:55

Erik20 +7397

Hij heeft een groot gebrek aan zelfreflectie. Hij heeft zijn kansen gekregen, maar het leek altijd alsof hij stijf van de zenuwen stond. Hij maakte onbegrijpelijke fouten en oogde heel onzeker. En niet eens tegen topteams, maar gewoon in de Eredivisie tegen modale clubs... dan ben je helaas niet goed genoeg voor Ajax

09-10-2024 11:46

Biss +10406

Als we zo om waren gegaan met al onze talenten die de stap naar 1 moesten zetten, zag de voetbalwereld er heel anders uit. Dan waren er nooit (Ajax) legends geboren.

Je noemt dingen (zenuwen, individuele fouten) waar je gewoon aan kan werken. Sterker nog, beide kan je gewoon verwachten bij jonge talenten.

09-10-2024 14:51

Ans B +19983

Doodzonde dat de timing zo slecht voor hem is geweest.
Hij heeft zijn kans inderdaad niet gegrepen, zoals anderen hier ook zeggen, maar zo onlogisch was dat niet. Hijzelf stapte n.l. in de valkuil waar jonge spelers wel vaker in stappen: zich juist te graag willen bewijzen. Ik schreef daar net nog iets over onder een topic van Brobby (te graag willen scoren).

Bij te graag willen is sprake van overconcentratie - misschien wel één van de meest onderschatte valkuilen voor topsporters. Er is dan een onbalans tussen emotie enerzijds en hoofd (onrust) en spieren (te veel spanning op) anderzijds. Met dezelfde gevolgen als een gebrek aan scherpte: veel technische fouten (balaannames, passing, afwerking), slechte timing en verkeerde inschattingen.

Elke trainer, elke TD zou dit moeten kunnen signaleren, maar in de praktijk is dat niet zo, of ze geven alleen aanwijzingen in de trant van rustig blijven, dan komt het vanzelf goed. Op zich niet onwaar maar wel makkelijker gezegd dan gedaan. Niet elke speler heeft genoeg aan zo'n algemene aanwijzing, en dan heeft het het effect van een dooddoener (niets dus).
In dat laatste geval wordt een speler te vroeg afgeschreven. Ik vind dat dit opgaat voor Salah Edine (heeft veel meer talent dan Wijndal i.m.o.).

Baas b.v. is niet in die valkuil gestapt, heel knap.

09-10-2024 11:26

Lazell +17005

Dat effect is ook nog eens versterkt door het publiekelijk afvallen van de eigen spelers door bijv. Steijn.

Denk dat spanning de oorzaak van die overconcentratie is. De grootste remedie is dan ook ontspanning c.q. die spanning wegnemen. Dit is iets waar Farioli heel goed in is. Hij ziet potentie van spelers en spreekt daarin vertrouwen uit. Bij fouten valt hij ze niet meteen af en geeft hij ze handvaten om te groeien. Dat zorgt voor een veilige omgeving waarin spelers fouten durven maken en leren, ipv fouten maken en direct een vergrootglas en dus hoogspanning komen te staan. En daarom breken er opeens ook een handjevol jeugdspelers door of presteren ze eindelijk op het te verwachten niveau (Rensch, Taylor, Fitz-Jim, Baas, Godts). Ook in dat opzicht heb ik Farioli heel hoog staan.

09-10-2024 14:18

Ans B +19983

Dat het publiek eigen spelers zo afvalt (of nog erger) vind ik verschrikkelijk en inderdaad: je helpt een speler daar absoluut niet mee, integendeel.

Ja, Fariloi is een zegen voor een Ajax in wederopbouw. Een betere hadden we ons niet kunnen wensen. Op alle fronten is hij goed voor de individuele spelers en voor het team. Niemand kan zich nog verschuilen achter slechte condities om te presteren, en bijna alle spelers bloeien daardoor op.
Nu moet Brobbey nog scoren, want die heeft nog wel last van die overconcentratie. Ik hoop vooral dat hij ervan gaat leren, want het is nu al het tweede seizoen achtereen dat hij daar last van heeft. Ik hoop niet dat dit een dingetje gaat worden bij hem.
Voor spitsen (en keepers) is dit moeilijker dan voor gewone spelers, omdat er zo'n duidelijk waarneembaar en eenzijdig gewicht aan hangt: doelpunten.

10-10-2024 09:55

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Hier schetst hij het toch iets mooier dan dat het in werkelijkheid was. Hij kreeg onder Steijn twee keer de kans, tegen Heracles Almelo (12 augustus) en Excelsior (19 augustus). Pas toen duidelijk werd dat hij het niveau niet had, werden Avila (23 augustus) en Sosa (1 september) aangetrokken, mede op aandringen van dezelfde Steijn, die om linksbacks vroeg. Dus pas nadat ASE liet zien het niveau niet aan te kunnen werden al die linksbacks aangetrokken. Bovendien vertrok Wijndal op de valreep op huurbasis naar Antwerp en was Hato in de eerste seizoenshelft nog centrale verdediger, dus dat er vijf linksbacks waren klopt ook niet helemaal.

09-10-2024 11:19

komopajax777 +13310

Salah Edine komt gewoon tekort voor Ajax 1.Ook bij Twente zie ik hem rare dingen doen.Hij mag ook wel eens in de spiegel kijken.

09-10-2024 11:02

Matts +2148

Tja, vond hem op zich altijd wel "iets" hebben en hij is volgens mij niet minder dan Sosa, Wijndal of Avila, waaraan je miljoenen hebt uitgegeven. Aan de andere kant heeft hij het vorig jaar ook niet laten zien toen hij de kans kreeg. Geen grote fout van Ajax om hem te laten gaan, al had ik liever de € 20 miljoen die voor Avila en Sosa is betaald in onze zak gehouden en hem de kans gegeven.

09-10-2024 11:00

Dolblij +45477

Snap wel wat ASE wil zeggen, maar hij greep zijn kans niet met beide handen, in wezen lag het veld voor hem open, juist in zo'n barre tijd. Niets te verliezen, alles te winnen. Hij komt gewoon tekort voor Ajax.

09-10-2024 10:38

Gizcobar +372

Kwam gewoon zwaar te kort toen die kansen kreeg.. Spiegeltje pakken!

09-10-2024 10:28

Okocha078 +13982

Doet het dit seizoen prima bij Twente, leuk voor die jongen.
BTW weer een speler die de inbreng van Klaassen benoemt.
Geen basismateriaal meer imo, maar als hij een normaal salaris vraagt kan je hem er na dit seizoen nog steeds goed bijhebben als invaller imo.

09-10-2024 10:03

Thomas15 +438

Was altijd een talent en kan goed voetballen maar verstijfde totaal in de JC Arena.

09-10-2024 09:51

AjaxYahudi +3109

in de jeugd had ik de grootste verwachtingen van hem, dacht altijd dat die de perfecte back voor Ajax zou gaan worden a la Mazraoui maar dan een fellere versie.

09-10-2024 10:54

Thomas15 +438

Klopt, zou echt het probleem op linksback gaan oplossen maar helaas. Natuurlijk ook lang geblesseerd geweest

09-10-2024 11:00

Petterson +25197

Vijf backs die er allemaal vrij weinig van kunnen. Als ASE ooit een kans had om zich in Ajax1 te spelen, was het juist vorig jaar, maar hij bakte er zelf ook helemaal niks van. Snap dat het een lastige situatie was om in te presteren, maar lag echt niet aan de aanwezigheid van die andere backs.

09-10-2024 09:36

Aegukka +708

Misschien, maar het is ook niet echt lekker voetballen als de tendens is dat iedereen na een mindere beurt de volgende wedstrijd op de bank mag plaatsnemen (of publiekelijk wordt afgefakkeld) - ASE is niet de enige speler wiens vertrouwen vorige jaar niet overhield

09-10-2024 09:57

Petterson +25197

Klopt. Maar als hij zelf gewoon een consistent niveau had laten zien op training en in de wedstrijden waarin hij wel de kans kreeg, had hij alles gespeeld. Alle jeugd-volgers hadden hoge verwachtingen, maar het kwam er gewoon niet uit. Iemand als Hato is in dezelfde omstandigheden wel boven komen drijven en had ook genoeg ‘concurrenten’ .. ligt dus ook aan de spelers zelf.

09-10-2024 12:46

Myriad +7125

Hij houdt zich nu redelijk staande in de Europa League en top van de eredivisie.

09-10-2024 14:36

JariJari +15273

Twente, dus niet bij een topclub (Ajax, PSV en Feyenoord in NL).

09-10-2024 15:07

Myriad +7125

Tegen oa Machester United.

09-10-2024 15:30

JariJari +15273

Dit. Als je het vorig jaar niet kon heb je of het talent niet of het karakter niet. Goed doorgesepecteerd is een Twente of AZ speler.

09-10-2024 15:06

Goldenlastra +1743

Steijn had was totaal geen tactisch plan met deze jongen. Had in een beter draaiend elftal veel beter uit de verf gekomen. Zie ook het niveau verschil met Rensch, en die heb ik toch best vergruisd vorig jaar.

09-10-2024 19:35

TeringHenkie +28614

Laten we het niet spannender maken dat het is ASE, maar Ajax zag gewoon geen perspectief in jou. Jij bent niet van het niveau waar Ajax naar toe wil.

09-10-2024 09:35

Altijdindestraat +40242

En toch wil hij eindigen bij Barca of Real...

09-10-2024 10:54

TeringHenkie +28614

Ik wou vroeger ook graag een avondje eindigen met Tatjana, maar het werd Manon Thomas.

09-10-2024 14:55
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.