Rondom Ajax: Van Gaal voorafgaand aan wedstrijd Ajax Legends benoemd tot erelid Ajax

door Ajax Showtime 218

Bron AS

Rondom Ajax: Van Gaal voorafgaand aan wedstrijd Ajax Legends benoemd tot erelid Ajax

door Ajax Showtime 218

Bron AS

Laatst geüpdatet

Tussen al het belangrijke nieuws en reacties rondom Ajax kun je in de loop van de week best het een en ander missen. Geen zorgen, want Ajax Showtime houdt je op de hoogte van de laatste kleine nieuwtjes en gebeurtenissen.

Van Gaal voorafgaand aan wedstrijd Ajax Legends benoemd tot erelid Ajax

Louis van Gaal is voorafgaand aan de wedstrijd tussen Ajax Legends en Real Madrid Legends benoemd tot erelid van Ajax. Danny Blind hield voor de aftrap een toespraak waarin hij de oefenmeester namens alle Ajacieden bedankte voor de bewezen diensten en huidige verrichtingen als adviseur. Van Gaal zit zondag samen met Blind en Sjaak Swart op de bank om de Ajax Legends te coachen tegen de Spaanse opponent.

Medische situatie bij Hongaarse bank tijdens duel Nederlands elftal

Zaterdagavond heeft een medische situatie plaatsgevonden in de Johan Cruijff ArenA tijdens Nederland - Hongarije. In de achtste minuut werd het spel stilgelegd, omdat een persoon op de Hongaarse bank onwel werd. Inmiddels is bekend dat het om assistent-bondscoach Ádám Szalai gaat Medische hulpdiensten kwamen direct in actie om de oud-international te behandelen. Hoe Szalai eraan toe is is nog niet bekend. Volgens de NOS hebben de Hongaren zelf aangegeven verder te willen spelen. Szalai is inmiddels richting het ziekenhuis vervoerd.

Gaaei door bondscoach bij A-selectie Denemarken gehaald

Anton Gaaei is door de Deense bondscoach Brian Riemer bij de A-selectie van de Deense nationale ploeg gehaald. De rechtsback van Ajax is doorgeschoven vanuit de selectie van Jong Denemarken, omdat Benfica-rechtsback Alexander Bah kampt met een blessure, zo meldt de Deense voetbalbond. Het is voor de Ajacied de eerste keer dat hij zich bij de A-selectie van zijn land mag melden. Denemarken speelt aanstaande maandag in de Nations League in en tegen Servië.

Ajax-staf met Van Gaal, Swart en Blind maakt zich klaar voor Legends-wedstrijd 

De technische staf, bestaande uit Louis van Gaal, Sjaak Swart en Danny Blind, van de Ajax Legends zijn klaar voor de galawedstrijd tegen Real Madrid. Op de Instagram-pagina van Ajax zijn beelden te zien van hoe het drietal kleding past in aanloop naar het Legends-duel. 'Ik ben echt ijdel. Ik wil er altijd goed uitzien en ik houd van pakken dragen', vertelt Swart. 'Ik houd van dat soort kleding', zegt Van Gaal op zijn beurt. Blind kijkt op zijn beurt vooruit naar de wedstrijd. 'Op het moment dat we het veld opkomen en het stadion vol zit...'

'Ajax had topcoach in wording Reiziger moeten houden'

Ajax had Michael Reiziger bij de club moeten houden, zo is Henk Spaan van mening. De columnist van Het Parool ziet de oud-Ajacied aan het werk als hoofdtrainer van Jong Oranje en daarbij raakt hij steeds meer onder de indruk. 'Hoe langer Reiziger Oranje O21 coacht, des te duidelijker wordt dat Ajax hem had moeten houden', zo schrijft Spaan het op. 'Reiziger is een topcoach in wording. Dit elftal, dat donderdag met veel invallers uitkwam, kan in 2025 Europees kampioen worden in Slowakije.'

Seedorf present tijdens galawedstrijd tussen Ajax Legends en Real Madrid Legends

Ajax heeft vrijdagochtend bekendgemaakt dat Clarence Seedorf mee zal doen tijdens de wedstrijd tussen de Ajax Legends en de Real Madrid Legends. De middenvelder speelde in het verleden voor beide clubs. De volledige spelerslijst is via Ajax.nl te zien. John van 't Schip, Jaap Stam en Maxwell, die eerder aangekondigd waren, zijn helaas verhinderd.

Jol en Luinge hebben leiding over Ajax Legends - Real Madrid Legends

Dick Jol en Roelof Luinge hebben de leiding over de ontmoeting tussen de Ajax Legends en Real Madrid Legends, zo is te lezen op Ajax.nl. De oud-scheidsrechters van de KNVB hanteren ieder tijdens één helft de fluit. Voor arbiter Jol geldt dat hij ruim tien jaar geleden ook al de scheidsrechter was tijdens de jubileumwedstrijd van Sjaak Swart. De wedstrijd wordt op zondag 17 november om 15.30 uur afgetrapt. De Johan Cruijff ArenA is daarbij volledig uitverkocht, maar ook te volgen via Ziggo Sport. De uitzending omtrent het duel start om 15.00 uur.

Van der Meijde ziet dat 'voetbal is teruggebracht' bij Ajax

Andy van der Meijde is lovend over Ajax-trainer Francesco Farioli. Volgens de oud-speler van de Amsterdamse club brengt de Italiaan grote veranderingen teweeg. 'Het voetbal is teruggebracht in Amsterdam. Dat zie je nu terug in de wedstrijden. Farioli is onvoorspelbaar. Trainers weten niet hoe hij gaat beginnen en hoe hij dingen tactisch gaat doen. Dat is een kracht van Farioli', begint Van der Meijde in gesprek met VoetbalPrimeur.

Volgens de oud-aanvaller en huidig analist zet de Italiaan zijn spelers ook goed neer. Van der Meijde ziet dan ook een groot verschil met vorig jaar. 'Je had ook heel veel spelers die vorig seizoen eigenlijk werden afgeschreven en het nu wel goed doen. Dat is gewoon een compliment aan Farioli. Hij zet de club weer met trots terug in de Eredivisie.'

Club komt met actie: draag bij aan jubileumfilm 'Dankzij Ajacieden'

Ajax bestaat in maart 125 jaar en dat wordt gevierd. De Amsterdamse club zal in aanloop naar zijn 125ste verjaardag nog 'tal van uitingen en initiatieven' delen, onder het thema Dankzij Ajacieden. Zo komt er ook een jubileumfilm en supporters van Ajax kunnen een rol spelen in deze film. 'Het enige wat je hoeft te doen om bij te dragen aan de jubileumfilm en tegelijkertijd kans te maken op een van de 11 shirts die door de voltallige selectie van Ajax gesigneerd zijn, is onderstaand formulier (op de website, red.) invullen.'

In het formulier moeten supporters laten weten waarom zij supporter van Ajax zijn geworden. 'Hoe specifieker je antwoord, hoe beter', meldt Ajax erbij. Via deze link kun je meedoen met deze actie.

Van 't Schip dankt Ajax-fans voor 'mooie en warme reacties'

John van 't Schip is eenieder dankbaar voor de 'mooie en warme reacties' die hij heeft ontvangen na de aankondiging van zijn vertrek bij Ajax. Maandag kwam naar buiten dat hij uit zijn rol in het technisch management van de club stapt, waarna hij op veel dankbaarheid kon rekenen. Op zijn beurt is hij de Ajax-fans dankbaar voor hun waardering en daarom richt hij zich op zijn Instagram-kanaal tot de buitenwacht van Ajax.

Spaan geniet van talenten bij Ajax Vrouwen en Ajax O19

Henk Spaan heeft zich in zijn column in Het Parool lovend geuit over Lily Yohannes. De Ajax Vrouwen speelden zaterdag de topper tegen FC Twente Vrouwen en volgens Spaan was Yohannes in deze wedstrijd één van de uitblinkers. 'Wanneer zie je nu zo'n uitzonderlijk talent als Lily Yohannes live voetballen? Al haar aannames waren goed en naar voren, ik herinner me geen verloren duel of een kwijtgeraakte bal, alleen goede, diepe passes kan ik me voor de geest halen. Soms waren ze bestemd voor Lotte Keukelaar, een ander talent, 19 jaar. Yohannes is 17, de Toekomst deed zijn naam eer aan.'

Spaan genoot ook van talenten bij O19. Hij noemt Mylo van der Lans, Jinairo Johnson, Rayane Bounida en Elias Mechrouh. 'Net op tijd was ik voor een spetterend doelpunt van Damian van der Vaart, snoeihard met rechts. Dank u.'

Farioli geeft masterclass tijdens bijeenkomst in Qatar

Francesco Farioli heeft maandag een masterclass gegeven in Qatar, zo is te zien op beelden op X. De trainer van Ajax was aanwezig tijdens een bijeenkomst georganiseerd door de Aspire Academy, een academie waarbij de Italiaan ooit zijn eerste stappen in het trainersvak zette. Zondag nog, stond Farioli als hoofdtrainer aan de zijlijn van de Grolsch Veste. Inmiddels is de interlandperiode van start en dus is er ook voor Farioli tijd om zijn gedachten te verzetten. De hoofdtrainer spreekt onder andere over de emotie van het spel voetbal.

Lees meer over:
Plaats reactie

NIO +2981

Voor mij de grootste nlse trainer ooit Louis!
Waren cruijf en michels beter als trainer? Ik heb ze zelf niet gezien maar ze worden beide wel altijd benoemd.

17-11-2024 17:55

komopajax777 +13144

Jack Reynolds,Michels,Cruyff en Van Gaal zijn allen legendarische trainers van Ajax.en vergeet Stephan Kovacs niet.Ten Hag was ook een goede en Farioli wordt misschien wel de volgende legende.

17-11-2024 18:03

NIO +2981

Ik ken alleen Dennis & Dee Reynolds.

18-11-2024 03:18

Koningtoto +59946

Beter laat dan nooit. Dit had eerder gemoeten. Maar misschien is zo'n dag wel extra mooi voor Louis. Kan ie Truus wijsmaken dat het stadion voor hem vol zat 😇

17-11-2024 17:47

Babangida83 +23819

Hij was al een keer erelid, maar heeft het destijds weer terug ingeleverd, bedankte ervoor.

Of het was een gewoon lidmaatschap, maar volgens mij erelid ook.

17-11-2024 20:56

AjaxHato +4612

Mooie speech door van Gaal.
Wel gek dat hij met zijn verdiensten nog geen ere lid was!

17-11-2024 15:38

JariJari +15050

De gunfactor heeft deze gozer wel!

16-11-2024 17:51

WantAmsterdam +115917

Geweldig voor hem en ook goed voor ons omdat zijn transferwaarde nu omhoog gaat (in het geval we hem willen/moeten verkopen).

16-11-2024 17:41

MalleEppie +15101

Leuk voor Gaaei

16-11-2024 17:28

Koningtoto +59946

Gaaf voor Anton. Ik gun het hem van harte.

16-11-2024 17:25

Breuk +25029

lekker voor Anton

16-11-2024 17:09

Slang3 +45700

Apart jaar heeft hij gehad

16-11-2024 16:41

Dapperestrijders +4537

Hoe staat het met de buikjes met van vd Vaart en Sneijder, of lopen ze straks als roltonnetjes over het veld?🥵🤢

16-11-2024 11:24

Sterretje73 +5210

Blijft een raar verhaal...

15-11-2024 19:29

striepke +75

niet de special one maar de magnificent one

15-11-2024 18:56

Picasso +6596

Als Team Farioli moet worden vervangen (wat best wel eens heel snel kan gaan gebeuren), dan zie ik graag een technische staf met Michael Reiziger, Alex Pastoor, en Marcel Keizer. Ik denk dat deze drie samen tactisch zeer sterk zijn en elkaar goed aanvullen.

15-11-2024 18:34

Rymesyt +7851

Mooie namen, ik zou daar voor de continuiteit ook graag Dave Vos aan toevoegen. Ik ga er dan even vanuit dat hij niet met Team Farioli mee gaat.

15-11-2024 18:50

Picasso +6596

Zeker. Daarom noem ik hem ook niet omdat ik niet verwacht dat hij vast onderdeel van Farioli's team blijft wanneer die vertrekt

15-11-2024 18:59

stopperspil +11147

Vos staat er op de trainingen als een muurbloempje bij

15-11-2024 20:33

JohnDylan +21782

Keizer leek me ideaal voor de rol die ze Grim hebben gegeven. Ik zou hem sowieso graag terug naar Ajax zien keren. Van alle hoofdtrainers die Ajax deze eeuw heeft gehad had Keizer de leukste speelstijl. Alleen kreeg hij niet de tijd om die geheel in te slijpen. Toch waren aspecten van zijn speelstijl van enorm belang in het succes van 2018/19.

15-11-2024 22:29

Picasso +6596

Eens, die speelstijl heeft hij samen met Slot ontwikkeld bij Cambuur, en die plukt daar nu de vruchten van. Keizer wordt ook enorm onderschat door zijn snelle ontslag bij Ajax waardoor zijn trainerscarriere al snel een grote knak kreeg. Daarnaast is het ook een hele fijne man. Overigens ben ik ook blij dat Grim weer bij Ajax werkt, al heb ik er niet zoveel zicht op in hoeverre zijn kwaliteiten bij zijn functie passen.

15-11-2024 23:35

WantAmsterdam +115917

Keizer wil ook absoluut weer binnen onze club. Kreeg niet alleen de tijd niet, maar ook te maken met een van de grootste tragedie binnen onze club ooit met Nouri.
Verder kreeg hij het ook gewoon prima op de rit na enkele maanden. Zijn ontslag was uiteindelijk pure politiek. Hoeveel trainers worden puur vanwege een beker uitschakeling uit tegen een club als Twente ontslagen?

16-11-2024 20:57

AFCACruijff14 +160831

Ik wil graag Maurice Steijn terug. En Valkanis als assistent dan voor de afwisseling.

16-11-2024 09:54

alwaysinmyheart +1141

Ik zou liever Aurelius zien. Niks geen poespas.

16-11-2024 17:44

WantAmsterdam +115917

Tja. Iedereen zijn ding zeg ik dan. Ik hou dan toch weer meer van totaalvoetbal en winnen tegen Feyenoord en PSV dan verliezen tegen amateurs.

16-11-2024 21:01

WantAmsterdam +115917

Klinkt mooi. Alleen ben ik ook benieuwd naar Vos en als die nooit een kans bij Ajax krijgt, vrees ik dat die zomaar naar een concurrent zou kunnen gaan. PSV heeft een opvolger voor Bosz nodig…

16-11-2024 20:53

Picasso +6596

Ben zeker ook benieuwd naar Vos, maar die heeft toch ook nog veel te weinig ervaring om hem hoofdtrainer te maken?

16-11-2024 21:02

WantAmsterdam +115917

Tja, als ie hem nooit hoofdtrainer maakt dan gaat die de nodige ervaring ook nooit opdoen. Als hij tot 2026 onder Farioli assistent blijft heeft wel meer dan genoeg ervaring als assistent.

16-11-2024 21:05

Picasso +6596

Ben alleen bang dat Farioli niet zo lang zal blijven. Ik vind het nog te vroeg voor Vos, zeker wanneer je ook nog de gehele rest van de technische staf moet gaan vervangen.

16-11-2024 21:08

WantAmsterdam +115917

Goed, wanneer is het dan tijd voor hem? Heeft als Assistent al heel veel meegemaakt.

16-11-2024 21:10

Picasso +6596

Een jaartje assistent geweest van V Bronckhorst bij Rangers, een jaartje trainer geweest bij Jong, en nu een paar maanden assistent van Farioli. Dat vind ik echt veel te weinig om te zeggen dat hij al veel heeft meegemaakt en we hem moeten doorschuiven als opvolger.

Ter vergelijking met Reiziger:

Ruim 2 jaar assistent van Pastoor geweest bij Sparta, 2 jaar trainer geweest van Jong Ajax, 4 jaar assistent geweest van Ten Hag, en nu al meer dan een jaar bondscoach van Jong Oranje.

Dat is echt niet te vergelijken imo. Vos komt pas net kijken.

16-11-2024 21:20

WantAmsterdam +115917

Vraag is niet alleen wie heeft meer ervaring maar ook wie heeft meer potentie?
Daarbij heeft Vos in zijn relatief kort tijd als assistent enorm veel meegemaakt. Onder andere EL finale en nu Farioli en heeft die heel veel ervaring als jeugdtrainer, al is dat natuurlijk wel een vak apart.

17-11-2024 02:14

Babangida83 +23819

Dat zou een mooie schets zijn van de toekomstige staf, maestro

17-11-2024 21:00

stopperspil +11147

Reiziger eerst als zelfstandig coach ervaring opdoen op meerdere fronten

15-11-2024 18:25

C14 +22316

Hoeft helemaal niet altijd, ervaring alleen zegt ook niks. Hij heeft ook al enorm veel ervaring als speler, en dus ook met die processen, met heel veel verschillende trainers, etc.

En het belangrijkst is veruit inzicht en visie, tactisch inzicht, hoe je met mensen individueel en in een groep omgaat, hoe je omgaat met tegenslagen en of je weet te motiveren, etc.

15-11-2024 18:35

AFCACruijff14 +160831

Een groep jeugdspelers trainen bij jong Ajax of jong Oranje is wat anders dan bv Ajax 1 naar een titel leiden of er in de CL mee laten presteren. Genoeg jeugdtrainers die geen goede hoofdtrainer werden bij de senioren.

16-11-2024 09:57

C14 +22316

Helemaal eens, met dat laatste vooral ook, en dat is ook logisch. Maar dat wil dus zeggen dat Reiziger gewoon een topcoach voor Ajax 1 kán zijn, ook zonder die ervaring. En daar doel ik op.

Een jeugdtrainer die een rijke voetbalcarriere heeft gehad en die op het hoogste niveau heeft gespeeld, heeft ook al wel meer bagage dan een jeugdtrainer die zeg maar van het CIOS komt. Maar ook dat zegt lang niet alles. Zo zie ik vele malen meer in Vos dan in Heitinga of Maduro. Hoewel dat ook meer op basis van visie en inzicht is. Hoe Vos een eerste elftal van Ajax zou leiden, ook bij tegenslag, is nog de vraag inderdaad. Maar voor mij is inzicht en vooral visie en mentaliteit het belangrijkste. Zonder dat, wordt het nooit wat, ook niet als je alles goed weet te managen.

16-11-2024 15:10

Babangida83 +23819

Het hoeft niet voor de persoonlijke ontwikkeling voor Reiziger. Wél brengt het het risico omlaag voor Ajax om hem aan te nemen. En dan krijg je dus een patstelling. Ik heb overigens niet genoten van het voetbal van Jong Ajax toen en bovendien is er geen speler doorgebroken uit zijn team. Dus 2 vd 2 doelstellingen niet gehaald.

17-11-2024 21:04

Henkiemestkever +1057

Had Michael last van zijn grote mond?

15-11-2024 18:21

Tommyshelby +128427

Topcoach weet ik niet, maar helaas de zoveelste werknemer die niet op waarde is geschat door Ajax.
Had altijd Schreuder op moeten volgen ipv Heitinga.

Die deed het met zijn 36 punten in 16 wedstrijden nog niet eens zo verkeerd, maar ik denk dat Reiziger er iets meer uit had gehaald.

15-11-2024 18:05

Nr.10 +110907

Reiziger had absoluut die kans verdiend, veel meer dan Heitinga. Heel vreemd hoe hij toen behandeld is. Ik hoop dat hij nog een keer terug komt bij Ajax, is op mij altijd overgekomen als een kundige trainer.

15-11-2024 18:16

WantAmsterdam +115917

Ik had Reiziger zelfs nog zien meedoen voor het kampioenschap. Is gewoon iemand die het vak trainer begrijpt. Sjonnie was compleet incompetent helaas, net als Schreuder, Steijn en Schip (al dan minder erg dan de laatste twee).

15-11-2024 18:24

Tommyshelby +128427

Na de Klassieker bloedde het seizoen helaas dood. Maar we hadden ondanks de maffe streken van H2 gewoon een kampioensselectie. 80 punten was het minimum.

Schreuder heeft enorm ondergepresteerd met zijn laissez-faire aanpak. Sjonnie had er ook meer uit kunnen halen.

15-11-2024 18:26

WantAmsterdam +115917

100%. We hadden een tijdje een enorme droogte waar we maanden ofzo niet wonnen. Hadden we toen normaal gepresteerd (na zo een geweldig begin) dan hadden tot en met de laatste dag waarschijnlijk meegedaan. Maar Sjonnie had het uiteraard nog kunnen corrigeren door echt het maximale (of nagenoeg het maximale) eruit te halen.
Blijft pijn doen. Want dat was het begin van het einde van een dominant Ajax.

15-11-2024 18:37

trodat4030 +96403

7x gelijk op rij..

15-11-2024 18:38

WantAmsterdam +115917

Pfff. En dat vooral tegen kleintjes.

15-11-2024 18:40

Tommyshelby +128427

Het was zelfs 1x verlies en 6x gelijk. PSV-thuis ging verloren.

Vitesse, Emmen, NEC, Twente, Feyenoord en Volendam allemaal gelijk.

15-11-2024 18:41

WantAmsterdam +115917

Correctie het was 1 keer verlies en dan 6 keer gelijk. Dat zijn dus 15 punten die we gemorst hebben.

15-11-2024 18:43

Tommyshelby +128427

Farioli pakt alleen al met Feyenoord-uit en PSV-thuis 6 punten... wat een verschil.

15-11-2024 18:46

WantAmsterdam +115917

Dat zijn dus 5 punten meer dan de afgelopen twee seizoenen. Daar zie je al het enorme verschil inderdaad.

15-11-2024 18:50

patrick37 +1746

Reiziger is helemaal geen top coach.
Wat een onzin zeg,

15-11-2024 18:30

C14 +22316

@patrick

Hoe weet je dat? Deed het zowel bij Jong Ajax als nu bij Oranje uitstekend. Dat zegt ook niet alles, maar claimen dat hij geen topcoach is weet je dus ook niet, tot nog toe neigt het juist naar het positieve.

15-11-2024 18:36

trodat4030 +96403

Wel opmerkelijk dat nu AS en het Parool geen samenwerking meer hebben (met de podcast Branie), dat de columns van Henkie weggemoffeld worden in Rondommetjes.. Eindelijk worden ze op waarde geschat ;-)

15-11-2024 18:03

AFCACruijff14 +160831

Henk Spaan is zo enorm partijdig en gekleurd. Die kan in een afgesloten kast samen met Aad de Mos. Analisten waar het niet de moeite waard is om hun mening nog te willen horen.

16-11-2024 09:59

linksbinnen +8074

Reiziger zal echt wel op het lijstje staan als Farioli tzt vertrekt. Maar ik hoop dat het nog ff duurt.

15-11-2024 18:00

Soccerskins v2 +43196

Hier ben ik het volledig mee eens. Denk zelfs dat Reiziger doorgeschoven had moeten worden als opvolger van Ten Hag.

15-11-2024 17:58

trodat4030 +96403

Zouden hebben hadden gemoeten, is een rund in het darmkanaal staren. #hebbenweniksaan

15-11-2024 17:56

xstaniox +15035

Ik snap nog steeds niet waarom ze destijds Heitinga boven Reiziger verkozen.

Was dat echt dankzij de door en door rotte vriendjespolitiek die hier heerste?

15-11-2024 17:43

WantAmsterdam +115917

Ja wel. Heitinga en Sar zitten allebei bij Rob Jansen. Rob Jansen was de grootste factor denk ik.

15-11-2024 17:57

trodat4030 +96403

Check de zaakwaarnemer van onze voormalig AD en de zaakwaarnemer van Johnny en zoek de overeenkomsten (ps, das DEZELFDE! De al anderhalf jaar jankende Rob Janssen!)..

15-11-2024 17:58

WantAmsterdam +115917

Sar was toen niet alleen AD maar in feit ook (deels) TD.

15-11-2024 17:59

trodat4030 +96403

Ja, hij was de TAD. Of was t de ATD of toch de ADTD?

15-11-2024 18:01

WantAmsterdam +115917

Haha noem het hoe je wilt maar hij was direct verantwoordelijk voor het ontslaan een aanstellen van een trainer.

15-11-2024 18:22

Rockanje23 +36940

Van der Sar heeft meer kapot gemaakt dan je lief is. Die man heeft een spoor van vernieling door de club getrokken.

15-11-2024 18:38

WantAmsterdam +115917

Klopt, hij is ook diegene die Steijn meer of minder door heeft gedrukt. Wilde per se een Nederlander maar niet Bosz vanwege persoonlijke reden en heeft Mislintat Steijn aangeraden.

15-11-2024 18:46

Rockanje23 +36940

En tactisch genie Maduro voor 6 ton bij Almere weggehaald. Ook dat was achter de schermen op initiatief van vd Sar.

15-11-2024 19:57

xstaniox +15035

Ja DAT dus.
Of DIT dus.

Volg je m nog?

15-11-2024 20:33

fluwelenlinker +11615

Ze hadden destijds Reiziger moeten aanstellen i.p.v. Heitinga. Dat was een grote fout.
Ik zou Reiziger in de toekomst graag zien terugkomen als hoofdtrainer van Ajax 1.

15-11-2024 17:38

behangdelul +32488

Achteraf is mooi wonen Henk. Fijn weekend allemaal en proost!

15-11-2024 17:27

Slang3 +45700

Topcoach op basis van wat? zelfs Van de Looi haalde ook resultaten met Jong Oranje. De poule waarin Nederland zat stelde geen reet voor.

15-11-2024 17:20

MaxPower +2583

Reiziger werd kampioen met jong Ajax, dat is toch een behoorlijke prestatie

15-11-2024 17:36

trodat4030 +96403

Nee, het is de taak van Jong Ajax trainers om spelers te laten ontwikkelen tot meerwaardes in Ajax 1 en dáár kampioen te worden, dat is hem van die kampioensselectie met maar 1(!) speler gelukt, Mazraoui. Zodoende kan je zelfs stellen dat hij best wel heeft gefaald. Wie geeft er een zier om die KKD-titel? Niet meer dan een leuk hebbedingetje.

15-11-2024 18:11

Slang3 +45700

Riziger speelde counter voetbal met Jong Ajax en leverde geen spelers op

15-11-2024 18:18

Amsterdamnoord +6008

Het is de vraag of andere coaches spelers uit die selectie wel verder hadden kunnen ontwikkelen. Dani de Wit is gewoon geen Ajax 1-materiaal

15-11-2024 18:20

trodat4030 +96403

Dat is het punt niet noord, het punt is dat kampioen worden met Jong geen goed argument is om hem hoofdtrainer te maken, want dat was zijn taak niet. Keizer een jaar eerder speelde VÉÉL beter voetbal, maar omdat tegen het einde vh seizoen steeds vaker zijn sterkhouders bij 1 op de bank kwamen, werden ze uiteindelijk 2e.

15-11-2024 18:26

Slang3 +45700

en zelfs als je dat als iets goeds zou zien, wat maakt hem een top coach? Niks. Of is elke KKD winnaar een top coach

15-11-2024 18:31

WantAmsterdam +115917

Het is niet de hoofdtaak maar het is 100% een enorme prestatie. Helemaal met dat toch vrij matige materiaal dat hij toen had. Dat toont wel aan dat ie potentie heeft als trainer. Het was ook niet echt counter voetbal, wel opportunistischer omdat hij voor geweldig positiespel de selectie ook niet voor had.
Het voetbal van Jong Oranje onder Reiziger is met minder materiaal gewoon beter dan dat van Van der Looi.

15-11-2024 18:48

MaxPower +2583

Eiting is anders echt lovend over hem https://www.ajaxshowtime.com/opinie/eiting-koestert-samenwerking-met-reiziger-je-merkt-dat-hij-het-allerbeste-met-je-voor-heeft

15-11-2024 20:44

JohnDylan +21782

Dat is wel erg makkelijk. Welke talenten hebben zich in die seizoenen niet goed ontwikkeld? Hij kreeg niet de leiding over de meest talentvolle lichtingen van Jong Ajax. Natuurlijk is het behalen kampioenschap geen taak maar van de beloftentrainer maar het leren vechten om overwinningen wel en dat deed Jong Ajax dat seizoen geweldig. Kampioen worden met een beloftenteam is ongelofelijk knap. Zeker met de spelersgroep waar Reiziger en Bogarde de leiding over kregen.

"Keizer een jaar eerder speelde VÉÉL beter voetbal, maar omdat tegen het einde vh seizoen steeds vaker zijn sterkhouders bij 1 op de bank kwamen, werden ze uiteindelijk 2e."

Keizer had dan ook de beschikking over Nouri (26 wedstrijden) en De Jong (31 wedstrijden). In drie van de vier laatste wedstrijden waarin Jong Ajax punten liet liggen waren beide spelers beschikbaar. Neres speelde in twee van die wedstrijden zelfs mee.

15-11-2024 22:32

TheSpecialOne +8825

Hoe verzin je dit?! Dit is toch echt te bespottelijk voor woorden!
Reiziger wordt kampioen in de KKD en heeft volgens jou ''gefaald'' omdat hij slechts één speler heeft weten te ontwikkelen tot meerwaarde voor Ajax-1. Dit is een schoolvoorbeeld van steeds de doelpalen gedurende een wedstrijd verschuiven. Je kan nooit winnen...

16-11-2024 02:51

trodat4030 +96403

Niks doelpalen verschuiven, spelers breken door, geen teams, dus teamprestaties zeggen mij VEEL minder dan individuele ontwikkeling. Projecteer niet de meningen van velen op AS op mij, ik ben al 12 jaar volger van jeugd en mij gaat het al 12 jaar om individuele ontwikkeling, omdat individuen doorbreken en niet teams. Ga maar na, al 12 jaar denk ik zo, al 12 jaar schrijf ik zo, nu niet mij op de grote hoop gooien van de simpele zieltjes hier die alleen inloggen als de tegenstander scoort bij jeugdwedstrijden en dan gaan lopen ranten zonder dat ze ook maar 1 grasspriet van dichtbij hebben gezien, laat staan een bal hebben zien rollen. Ik ben trodat4030 en heb in 12 jaar misschien wel 800-1000 wedstrijden langs de lijn gezien en duizenden posts gewijd aan jeugd, áltijd staat het individu voorop, vér voor teamprestaties.

Niet mij betichten van dergelijke onzin als je duidelijk totaal geen idee hebt over wie je het nou eigenlijk hebt.

16-11-2024 10:17

MaxPower +2583

Haha, respect voor jouw toewijding trodat4030. Het is best moeilijk om te oordelen over het vermogen van een trainer om spelers te ontwikkelen. Het is namelijk altijd maar de vraag in hoeverre het de invloed is van de trainer of gewoon het talent of beperking van de spelers. Een groot deel is speculeren. Dat gezegd zijnde heb ik een goede indruk gekregen van Reiziger. Ik vind het persoonlijk wel knap dat Reiziger kampioen werd met jong Ajax, naar mijn gevoel gaat ontwikkelen en het samen behalen van resultaten ook voor een groot stuk hand in hand. Door goede resultaten groeit namelijk ook het zelfvertrouwen en het plezier van de spelers. De individuele ontwikkeling van spelers zou trouwens in mijn ogen nog meer in de individuele begeleiding moeten liggen zoals nu blijkbaar ook meer gebeurd onder team Farioli. Met assistenten die specifiek focussen op de verschillende linies.
Ook Reiziger is volgens mij een trainer die bezig is met de ontwikkeling spelers. Ik baseer me hierbij ook op het onlangs verschenen artikel met Eiting over zijn ervaringen met Reiziger. 'Een heel goed mens', begint Eiting over Reiziger tegenover de Volkskrant. De oud-middenvelder van Ajax koestert de samenwerking die hij met Reiziger had tijdens zijn tijd in Jong Ajax. 'Hij is ontzettend prettig om mee samen te werken. Hem gun ik echt het allerbeste. Hij kwam meteen naar me toe voor een persoonlijk gesprek waarbij je merkt dat hij echt het allerbeste met je voor heeft, dat hij je op alle mogelijke manieren wil helpen.'

'Je kon echt jezelf zijn bij hem en had altijd zin om te spelen', vervolgt Eiting zijn verhaal. 'Hij wilde domineren, hoog druk zetten. Maar hij gaf je ook veel vrijheden om tot kansen te komen, stimuleerde creativiteit. Een winnaar die bezig is met spelers beter maken.' Natuurlijk is dit maar 1 speler maar het schept wel een positief beeld van Reiziger in mijn ogen.

16-11-2024 11:58

WantAmsterdam +115917

Je begrijpt volgens mij heel weinig hier. Een goede jeugdtrainer zijn en spelers ontwikkelen is juist een veel minder goeie indicatie of iemand een goeie hoofdtrainer is dan goed resultaat halen met een jonge ploeg. Dus dat Reiziger kampioen werd met Jong zegt juist veel meer over zijn potentie als hoofdtrainer dan dat er veel spelers van zijn generatie doorbraken.
Tweede, het is zo onzinnig hem de schuld voor een voor een matige lichting te geven. Natuurlijk speel je met dat materiaal niet het voetbal dat Keizer speelde, en dat er weinig spelers uit zijn selectie waardige Ajax 1 spelers zijn geworden was natuurlijk ook te verwachten.
Soms mis ik bij jou dat greintje logische redenatie.

16-11-2024 17:56

Caelintroy +1652

Seeforf, über Legend!

Geweldige (veel te weinig erkenning gehad in Nederland) voetballer, held!

15-11-2024 13:53

AFCA-Driebergen +22059

Offtopic: schorsing Overmars is voorbij ❌️❌️❌️

15-11-2024 12:26

WantAmsterdam +115917

Hebben we niks aan.

16-11-2024 17:57

emieltjuhh +17745

Iemand nog naar Mike Tyson - Jake paul kijken morgen?

15-11-2024 11:44

Caelintroy +1652

Is morgen toch?

15-11-2024 13:54

Sirbluelight +423

vannacht 05:00 ( zaterdag ochtend) is de verwachting dat het gevecht begint.
De kaart zelf is vannacht 02"00

15-11-2024 15:16

Caelintroy +1652

Thnx!! Was ff in de war, dacht morgen 👌🏽

15-11-2024 19:33

4Ever14 +6586

Een man van 27 die vecht tegen een oud bokser die dubbel zijn leeftijd is, is niks meer dan een cash grab. Laat hem maar vechten tegen een zwaargewicht die nog actief is, kijken of hij dan nog steeds ballen heeft.

15-11-2024 19:00

NIO +2981

Mooi dat Seedorf er bij is 1 van de grootste Nederlander die er is.

15-11-2024 11:08

Rockanje23 +36940

Clarence schijnt nog bijzonder fit te zijn. Zou hij ook als valse linksbuiten kunnen spelen ?

15-11-2024 11:07

wijzijndebeste123 +163057

Kroes schijnt bezig te zijn met een 5e spits. Is topsportklimaat.

15-11-2024 12:57

Breuk +25029

geen linksback?

15-11-2024 17:29

WantAmsterdam +115917

We hebben ook nog creativiteit nodig heeft die ooit gezegd. Misschien wil Siem zijn voetbalschoenen weer eens aantrekken?

15-11-2024 19:58

Spielmacher +10681

Jammer dat echte Legends als Bergkamp, Van Basten, Rijkaard en Davids ontbreken. Mooi dat Clarence er bij is, vermoeiend figuur maar wel van de familie. Schip die afzegt toont dat het helemaal niet zo koek en ei is tussen hem en de directie. Beetje klein van hem al is hij ook weer geen echte Legend.

15-11-2024 11:05

Juan62 +46107

Deze reactie vooral op Schip vind ik dan weer klein
Je weet totaal niet waarom hij heeft afgezegd

15-11-2024 11:13

Spielmacher +10681

In het artikel staat dat hij is "verhinderd". Heeft er gewoon geen trek in. Klein dus. Hij moet zijn hele geschiedenis bij Ajax boven het meest recente verleden plaatsen. En afgezegd is met een d.

15-11-2024 11:23

BillSplate +9679

Dus het zou niet kunnen dat zijn kinderen hem nodig hebben voor de oppas of dat er een andere reden kan zijn? Misschien zelfs wel geblesseerd oid?

15-11-2024 22:24

Kaatje +4791

Kan mij best voorstellen dat hij er niet bij wil zijn. Hij zou ongetwijfeld veel vragen krijgen over het hoe en waarom hij vertrekt bij Ajax. En alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden want de media is ook volop aanwezig.

16-11-2024 12:44

Red Devil +3604

Dit had gewoon Ajax Legends-Barca Legends moeten zijn.

15-11-2024 10:57

Llorossi14 +1700

De Johan Cruijff ArenA uitverkocht en een prachtige selectie op het veld.
Voor Ajacieden is dit een fantastische onderbreking van de zoveelste interlandperiode.

15-11-2024 10:50

JaapStam +136561

Nee, ik had Jaap Stam graag willen zien... erg jammer!!

15-11-2024 10:39

ajax2004v2 +2013

Kijk in de spiegel

15-11-2024 11:15

VoorAltijdNummer14 +25322

Hoop dat Seedorf een heldenonthaal krijgt!

15-11-2024 09:46

Elayais +5045

Jammer dat Maxwell is verhinderd, mooie speler was dat altijd.

15-11-2024 09:41

AFCACruijff14 +160831

Ook bijzonder. Aanmelden en afzeggen. Dan moet je een goede reden hebben om dat alsnog te doen vind ik.

15-11-2024 09:56

Hamstelaar +14824

Ajax heeft een mooi team ervan gemaakt. Zelf had ik graag nog Rijkaard, Bergkamp en van Basten erbij gehad. Maar mijn gevoel zegt dat zij af hebben gezegd.

Jammer dat Real Madrid een zeer matig team mee neemt.

15-11-2024 09:19

AFCACruijff14 +160831

Ja zat even te kijken maar buiten Casillas, Karembeu en Cannavaro valt dat best tegen.

Dan hoop je toch op Raul, Zidane, Hierro, Beckham en Guti heel eerlijk gezegd.

15-11-2024 09:58

Hamstelaar +14824

Ja klopt terwijl als ze volgende maand tegen Barca spelen dan zijn spelers zoals Roberto Carlos en Figo erbij

15-11-2024 11:09

AFCACruijff14 +160831

Jammer, haalt toch een beetje de glans van zo'n potje af. Had je beter Man Utd of Liverpool legends kunnen vragen. Maar goed, Ajax levert wel een bizar mooie ploeg aan en daar komen de 55.000 natuurlijk vooral voor.

15-11-2024 12:55

Ferd +38308

Roelof Luinge, nou, bestel maar een fust bier extra

15-11-2024 06:20

BillSplate +9679

What a bold and dick move.

14-11-2024 22:31

Tommyshelby +128427

Zou Luinge dit pro deo doen? 😉

14-11-2024 22:19

Dapperestrijders +4537

Sutalo had ik vorig jaar voor 100% afgeschreven en nog vele anderen dachten daar net zo over, nu blij dat hij is gebleven. Zit hem in Farioli he, waar Schip er een puinhoop van maakte.

14-11-2024 20:29

Dolblij +44838

Jol en Luinge. Dat waren mannen. Die hadden niet alleen een fluit, die hadden ook ballen.

14-11-2024 19:18

AFCACruijff14 +160831

Jol en Luinge zijn wel echt iconen uit tijden toen scheidsrechters nog in de geest van de wedstrijden floten.

Moet bij Luinge altijd denken aan de keer dat hij live inbelde bij VI en ruzie maakte met Henk Kesler van de KNVB 🤣

14-11-2024 17:44

MisterAFCA +6415

Jol in de geest van de wedstrijd? Wat een kut scheids was dat altijd zeg tegen Ajax.

15-11-2024 17:32

Llorossi14 +1700

Roelof Luinge kan je er prima bij hebben tijdens zo'n avond. Vroeger een goede Eredivisie scheidsrechter. Tegenwoordig staat hij bij ons in het noorden van het land vooral bekend om zijn lezingen en karaoke kunsten. Bij amateurclubs kan hij geweldige lezingen geven en iedereen vind het mooi als hij een wedstrijd komt fluiten.
Regelmatig na een wedstrijd blijft Luinge hangen in de kantine om na een paar drankjes de vlieger van Andre Hazes te zingen.

14-11-2024 15:35

De-King +20122

Andy is een simpel figuur, maar ik vind het wel een mooie vent. Ik kan niet altijd om hem lachen, maar dat hoeft ook niet. De man houdt simpelweg heel erg van Ajax en dat is prachtig.

Andy het gaat je goed!

14-11-2024 00:32

Dapperestrijders +4537

Voor altijd koning Toto

14-11-2024 20:32

Dapperestrijders +4537

O ja, samen met Wess.

14-11-2024 20:33

Koningtoto +59946

Hoho. Ik ben er ook nog he?

14-11-2024 22:12

VoorAltijdNummer14 +25322

"Je had ook heel veel spelers die vorig seizoen eigenlijk werden afgeschreven en het nu wel goed doen. Dat is gewoon een compliment aan Farioli. Hij zet de club weer met trots terug in de Eredivisie."

Ja door jou en je - eveneens als darters uitziende - generatiegenoten. Geheel toevallig om (onsuccesvol) één persoon in beter daglicht te plaatsen.

Men is dat nog nie vergeten hoor Andy!

14-11-2024 00:20

gogme +45

Wat een held deze man!

In de donkerste en slechtste Ajax tijden ooit durfde hij wel en nam zijn verantwoordelijkheid als Ajacied.
En dat, nadat hij zelf heel kort daarvoor privé zijn donkerste tijd meemaakte met het verlies van zijn vrouw.

En nog Europees voetbal gehaald ondanks de gemankeerde selectie.

13-11-2024 10:41

GNBL +89836 moderator

Zijn er behalve Schip nog andere mensen gepolst dan?

13-11-2024 11:16

gogme +45

Ik weet dat Henk te Cate bedankt heeft .
Van Basten heeft ook herhaaldelijk aangegeven niet te willen instappen; Bassie was natuurlijk ook al een tijdje geen trainer meer.
Volgens mij zijn er meer die toen bedankt hebben gezien de chaos. In die tijd.

13-11-2024 13:17

AFCACruijff14 +160831

Verder is vd Vaart gevraagd als assistent maar weigerde.

13-11-2024 13:30

AFCA-pride +17320

Wes wilde ook weer wat gaan doen, als de trein weer reed.

13-11-2024 23:25

Dolblij +44838

Dank Schip. Je was er voor Ajax toen de nood hoog was. Respect.

13-11-2024 09:26

Tinus +10262

Fijn dat Schippie warme reacties krijgt. Zo hoort dat bij een clubman.

12-11-2024 23:01

vanreenen +10211

Bij mijn weten is er nog nooit een coach van Ajax of van een ander clubje in het buitenland geweest o.v.v. de armoedzaaiers uit Qatar of een ander land.

12-11-2024 22:26
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.