Rensch stelt Ajax-fans niet gerust: 'Kan niet zeggen of ik ga verlengen of niet'

door Jesse ter Haar 424

Bron Voetbalzone

Rensch stelt Ajax-fans niet gerust: 'Kan niet zeggen of ik ga verlengen of niet'

door Jesse ter Haar 424

Bron Voetbalzone

Laatst geüpdatet

Devyne Rensch weet nog niet of hij zijn contract bij Ajax uiteindelijk zal verlengen, zo vertelt hij Voetbalzone. De verdediger zit goed in zijn vel en is blij met hoofdtrainer Francesco Farioli, maar voorlopig lopen de contractonderhandelingen nog.

Ajax staat inmiddels enkele maanden onder leiding van Farioli. De Italiaan is bevlogen en maakt indruk op de spelers van Ajax. Het bevalt Rensch dan ook goed om onder Farioli te werken. 'Hij heeft vertrouwen in mij en het team. Vanaf het begin af aan hebben we gewerkt aan de punten waaraan we moesten werken. Dat hebben we heel lang gedaan, waardoor er een vast iets kwam. Wij zijn heel tevreden met de trainer.'

Onlangs liet Farioli weten graag te willen dat Rensch zijn contract verlengt. De intentie van de Italiaan voelt ook Rensch zelf. 'Doordat hij mij laat spelen. Dat is het belangrijkste, dat hij vertrouwen in me heeft. Hij is goed met me bezig, ook als persoon. Het vertrouwen doet me goed, dus ik ben blij dat hij me dat geeft, zodat ik vrij in mijn hoofd kan voetballen en kan laten zien wat ik kan. Dan gaan dingen vanzelf.'

Ondanks zijn tevredenheid lopen de onderhandelingen over een nieuw contract alweer enige tijd. Rensch heeft nog geen idee wanneer hij de knoop over zijn toekomst door zal hakken en dus kan hij de Ajax-fans ook nog niet geruststellen. 'Mijn zaakwaarnemer en Ajax zijn aan het praten. Ik kan niet zeggen of ik ga verlengen of niet. We gaan het zien', aldus de jongeling.

(Jong) Oranje

Voorlopig richt Rensch zich op Jong Oranje, het belofteteam van het Nederlands voetbal. De Ajacied vertelt over zijn rol bij de ploeg. 'Ik ben een ervaren speler. Ik ben ook captain, dus het is aan mij de taak om de jongens naar een hoger niveau te brengen. De ongeslagen reeks wil ik door blijven zetten.'

In het verleden kwam Rensch al uit voor 'het grote Oranje'. Met een snelle terugkeer bij de ploeg van Ronald Koeman is hij echter niet echt bezig. 'Aan de ene kant wel en aan de andere kant niet. Natuurlijk voetbal je uiteindelijk voor het grote Oranje, alleen ik ben nog superjong. Ik heb nog steeds verbeterpunten. Ik heb niet per se haast en vraag me niet af waarom ik niet bij het grote Oranje zit. Ik zit lekker in mijn vel en voel me fit. Ik laat zien wat ik kan en ben goed bezig.'

Lees meer over:
Plaats reactie

PH2BOT +40053

Dat wordt gewoon een Mazraoui/ Brobbey 2.0.....maar hij is te laf om te zeggen dat hij niet wil verlengen om zo een flinke som geld in eigen zak te kunnen steken.

Dan heb ik heel wat meer respect voor Gakpo die kort voor zijn transfer wèl zijn contract verlengde om zo PSV aan extra inkomsten te helpen. .

Maar ja...Rensch is natuurlijk geen dusdanige topspeler dat topclubs daar wel even flink de portemonnee voor gaan trekken.

10-10-2024 22:14

FissaDeGekste +3368

Gakpo is dan ook best een bijzondere jongen. In de goede zin van het woord. Een van de weinige PSV'ers die ik het ooit gegund heb.

11-10-2024 15:04

laling +2329

Het is gewoon de Mazraoui tactiek.
Pappen en nathouden en in februari zeggen dat je weggaat.
Dat moet nu toch wel duidelijk zijn lijkt me.

10-10-2024 14:24

jo1974 +184

Pffff nee dadelijk loopt hij weer gratis weg ,heeft ook goed gepresenteerd bij ajax ,lachertje , man sodemieter op geldwolven, niet normaal ,zet hem voortaan op de bank of tribune ,ook weer ene die ajax het geld door de neus boort ,ik ben het zat ,geen ajaxhart ,opsodemieteren , ik walch van dit soort gasten 😡

10-10-2024 13:42

Knakworst +546

Niet heel gek wat Rensch hier zegt. Zijn zaakwaarnemer en Ajax zijn nog in onderhandeling hebben dus nog geen overeenstemming over een verlenging. Dat kan.

Wel zou ik als Ajax zijnde, als dit uiterlijk in de winterstop nog niet geregeld is of Rensch niet verkocht is, Gaaei promoveren tot eerste back en Rensch degraderen tot tweede back.

10-10-2024 12:43

Chesterson93 +3309

Als dat voor je prestaties niet een goed idee is, zou ik dat nalaten.

12-10-2024 16:01

80HD +1550

Zouden we geen contracten kunnen verzinnen met de volgende constructie;

Je krijgt een 4 jarig contract en dat wordt elk jaar een extra jaar stilzwijgend verlengt met een 10% salarisverhoging. Beide partijen kunnen deze stilzwijgende verlenging schriftelijk opzeggen elke 6 maanden, waardoor het huidige contract van 4 jaar en het huidige salaris dus 4 jaar tot aan de afloop hetzelfde blijft.

Het kan ook 2 of 3 jaar zijn natuurlijk. Maar dan heb je zelf al eerder door wanneer dit soort spelers 'moeilijk' gaan doen. Het percentage kun je natuurlijk ook over onderhandelen.

10-10-2024 00:10

RuudVH +330

Dan zit je elk jaar tot de winterstop te wachten, of die in de zomer transfervrij weg gaat?

10-10-2024 06:54

PH2BOT +40053

Hoe langer een speler voor Ajax 1 heeft gepresteerd hoe lager de transfersom. Niet het restant aan contractjaren maar de hoeveelheid seizoenen in Ajax 1 bepalen de transfersom.

10-10-2024 22:21

80HD +1550

Dus als ze niet in Ajax 1 hebben gespeeld zijn ze het duurste? Beetje raar vind je niet?

11-10-2024 07:46

Qajax +761

ER is een tijdje geweest dat je bij niet verlengen gewoon niet speelde, alleen hebben we momenteel die luxe positie niet. Daar speelt hij momenteel iets te goed voor. Als het niet gaat gebeuren, zal hij met de winterstop wel pleitos zijn hoop is, want anders beuren we er helemaal niets voor....

09-10-2024 16:29

Cruijffthebest +13336

Niet verlengen is simpelweg wegwezen in de winterstop, dan kan Ajax nog geld voor deze slappe zak vangen!

09-10-2024 16:25

Chesterson93 +3309

That’s the spirit!

12-10-2024 16:01

wimdep +1298

Hier gaan we niks aan missen!

09-10-2024 16:04

Zomer +1855

Lijkt nu eindelijk wat van zijn potentie waar te maken. Is nog erg jong ook. Ik zou het jammer vinden als hij weg gaat...

09-10-2024 15:17

JariLitmanen87 +7934

Fase 1 - Ik zit hier op mijn plek, Ajax is mijn club
Fase 2 - Ik kon inderdaad naar een andere club maar ik blijf liever hier
Fase 3 - Er zijn onderhandelingen gaande, de intentie is er om uit te komen
Fase 4 - Ik kan niets zeggen over de verlenging (deze fase zitten we nu)
Fase 5 - We hebben nog steeds de intentie om eruit te komen maar dan moet er wel meer vertrouwen uitspreken van de aanbieding
Fase 6 - We houden alle opties open, we hebben nog geen akkoord
Fase 7 - Rensch op hoofdlijnen akkoord met club uit het buitenland
Fase 8 - Rensch vertrekt transfervrij

09-10-2024 14:37

arufred +9725

Fase 9 - Hij vertrekt in de winter naar AS Roma.

09-10-2024 15:43

stefanwillem +12027

Het zelfde liedje als altijd.

09-10-2024 15:53

Spuit11 +1281

Fase 10, psv toont interesse in oud Ajacied.

09-10-2024 16:27

BokkieBokstra +11291

Goh, Rensch is hier afgemaakt zoal wel meer spelers. En nou hem kwalijk nemen dat hij de opties openlaat? Dan ben je zielig.

09-10-2024 14:30

FrancescosRavioli +15150

Afgemaakt? Hij heeft werkelijk niks laten zien terwijl hij al 4 seizoenen in het eerste speelt.

Die eerste 2 jaar is hij overigens nog wel gespaard hoor onder ETH.

09-10-2024 15:11

BokkieBokstra +11291

Ja, afgemaakt net als Klaassen, Blind, Taylor, Bergwijn en noem ze maar op.

09-10-2024 18:09

FrancescosRavioli +15150

Rensch is veel minder hard aangepakt dan de namen die jij noemt hoor. En de kritiek die hij kreeg was gewoon terecht. Die kritiek was overigens bij Bergwijn, Klaassen en Taylor ook terecht. Alleen Blind niet helemaal.

Rensch was slordig en totaal niet scherp. Dat kan je niet 4 seizoenen lang op jeugdigheid gooien.

09-10-2024 19:44

Chesterson93 +3309

Verandert niet dat ie hier afgemaakt is. Omdat je minder of slecht speelt, moet je afgemaakt worden? Lekkere Ajacieden.

12-10-2024 16:02

GotnohairWedontcare +971

Je kan er je klok op gelijk zetten. Volgende wordt Banel?

09-10-2024 16:18

VakE +289

Simple voetballer, we hebben niks beters op dit moment. Gewoon afscheid van nemen, deze jongen zien we over een paar jaar terug bij PEC of zo…

09-10-2024 14:13

Chesterson93 +3309

Ongelofelijk .. die jongen speelt al bijna 4,5 jaar in de hoofdmacht en heeft 2 titels op zijn naam, met tig Europese duels. En dan roeptoeter je dat hij bij PEC gaat belanden. Zijn carrière is al meer geslaagd dan de gehele selectie van PEC ..

12-10-2024 16:04

Schip +23351

Dat is de zaakwaarnemer die zegt: als jij publiekelijk roept dat je er wel uit gaat komen, omdat je een kind van de club bent, dan ondermijn je mijn onderhandelingspositie.

Dus wijzigt hij zijn uitspraak. Maar als beiden zich een beetje reëel opstellen, kom je hier uit.

09-10-2024 14:12

laling +2329

Doe niet zo naief!

10-10-2024 14:26

Schip +23351

Ok. Ben je er straks ook nog als ze eruit zijn?

10-10-2024 17:12

MitsjollAjax +1235

Dit blijft spelen tot februari en dan maakt hij bekend dat hij kiest voor een nieuwe sportieve uitdaging bij Leipzig ofzo. "Ik wil de Ajax familie, de club en de fans bedanken voor alle mooie jaren. Helaas is nu het moment gekomen om te gaan. Ajax zit in mijn hart en ik hoop op een later moment terug te komen.

09-10-2024 13:54

1Zlatan +5120

Bedankt Heavenly Shaniqua Devyne Rensch

09-10-2024 13:48

mokum410 +3259

als je echt dacht dat hij ging verlengen lol. vanaf het begin 0,0 kans

Mazraoui, brobbey etc

09-10-2024 13:47

Aldek +5080

Dit verwondert toch niemand? Slappe lul met een slappe makkelijke instelling

Weg met deze mooi weer voetballer

09-10-2024 13:37

FrancescosRavioli +15150

Begint eindelijk te ballen. En eindigt als Riedewald en Anita de tweede

09-10-2024 15:12

Chesterson93 +3309

En dat is je goedrecht, jongen. Een jaar (of meer) geleden vond men het bijna prima als jij uit je contract zou lopen en nu je beter speelt, ben je bijkans verplicht bij te tekenen. Uiteraard hoop ik dat hij goed blijft spelen.

09-10-2024 13:36

Adammer +2855

Dit is een volstrekt logische reactie van Rensch. Ik ben ervan overtuigd dat hij wel zal bijtekenen. Wanneer je vooraf al gaat aangeven dat het allemaal wel goed komt, dan heb je gewoon een veel minder goede onderhandelingspositie (precies waar het in contractbesprekingen over gaat). Dit heeft niets met respect voor Ajax te maken, maar met zakelijk/ commercieel bewustzijn

09-10-2024 13:34

johanisajax +8825

Eerst zei die toch dat ie wilde verlengen en ajax aan hem wilde laten verdienen? Het is of rekken en misschien toch transfervrij weggaan of een tactiek om meer salaris eruit te halen...

Zou Rensch sieren als ie gewoon zn contract verlengt, Ajax heeft er voor gezorgd dat hij prof en potentieel topvoetballer is geworden.

09-10-2024 13:10

RuudKroket +831

Elke speler die dmv liegen ,draaien en manipuleren opzettelijk gratis de deur uit loopt heeft schijt aan de fans.

09-10-2024 12:57

DMDTagz +3250

En terecht, als je ziet hoe de "fans" met hem omgaan.

09-10-2024 15:20

RuudKroket +831

ja erg hè allemaal.

09-10-2024 16:12

davidsglory +798

Iedereen heeft het nu over de houding van Rensch. Onzin wmb, als ik Rensch was zou ik er ook alles aan doen om zo veel mogelijk eruit te slepen tijdens een onderhandeling, dan moet je dus ook je werkgever laten blijken dat ze verder moeten gaan om jou te houden. Neemt niet weg dat hij uiteindelijk gewoon akkoord moet gaan, want iedere andere keuze pakt slecht uit voor hem en voor Ajax.

09-10-2024 12:54

laling +2329

Gevalletje Mazraoui.
Tot februari alles en iedereen aan het lijntje houden, rekken, en dan bekend maken dat je gaat vertrekken.
Deze tactiek kennen we toch?
Ze trappen er bij Ajax keer op keer weer in.
Dat zou mij niet gebeuren!

09-10-2024 12:53

Juichtoon +32345

We maken de club met z'n allen sterker.
Neem een voorbeeld aan Gakpo die z'n 3 jarig contract nog openbrak om psv een grotere transfersom te gunnen..

09-10-2024 12:22

Oxxer +163839 moderator

@Juichtoon

Hetzelfde recept waar spelers van Mino mee begonnen, Rensch gaat op zeker transfervrij de deur uit, gaat miljoenen tekengeld pakken en toedeledokie Ajax.

PS: vond het goed gebaar van Gakpo.

09-10-2024 13:13

Juichtoon +32345

Na de winterstop bankie...of eigenlijk nu al...

09-10-2024 18:20

Oxxer +163839 moderator

Ajax is teveel geld misgelopen door dit soort grappen, het past die regel niet meer consequent toe. Ik zou hem een deadline geven, tekent hij niet, geen speeltijd geven en in de winterstop een transfer. Uiteraard is zo een scenario heel lastig in de praktijk.

09-10-2024 18:54

Juichtoon +32345

Spelers kunnen niet de baas zijn. Je dient als club regie te nemen...
We zijn 100 mln misgelopen (!). Mazraoui, Gravenberch en Onana..

09-10-2024 19:03

Oxxer +163839 moderator

Helaas hebben degene na Overmars back to back met €100M slecht geïnvesteerd.

09-10-2024 19:10

Chesterson93 +3309

Gakpo was bepalender, en kreeg ook meer liefde vanuit de supporters. Is wel anders.

09-10-2024 13:39

DMDTagz +3250

Gakpo werd beter behandeld door de supporters van de club waar hij voor speelde.

09-10-2024 15:22

Juichtoon +32345

Het begint bij de speler...het is niet zo dat fans van andere clubs meer van hun spelers houden dan wij oid...

Als Rensch nu bijtekent en zegt dat hij Ajax ook 20 mln gunt moet je eens kijken wat er gebeurt..

Het gebeurt bij Ajax te veel. Mazraoui, Gravenberch, Onana...100 mln down the drain.

09-10-2024 18:15

DMDTagz +3250

Het ging om de maanden en jaren vóórdat dit speelde. Gakpo was geliefd bij PSV. Rensch hier het pispaaltje. Ik denk oprecht wel dat ze bij andere clubs meer van hun spelers houden dan de gemiddelde supporter van Ajax. Blind, Klaassen, Rensch, Taylor, Veltman, Alvarez, allemaal compleet afgemaakt door de supporters. Ziyech zelfs fysiek aangevallen. Ik zou ook serieuze twijfels hebben of ik nog voor deze supporters zou willen spelen. Dat supporters hier kritisch zijn is prima, dat hoort ook bij Ajax, maar je kunt het ook overdrijven.

Dat deze spelers transfervrij de deur uitgelopen zijn is niet handig inderdaad, dat klopt.

10-10-2024 02:31

Juichtoon +32345

Flauwekul.
Ben je wel Ajax supporter?
Klaassen werd in het stadion heel erg luid begroet. Weghorst idem dito. Kom je wel eens in het stadion?
Je verwart sociale media met de mening van de supporter...sociale media laat vooral de randen zien...
En jij bent wel erg tegen de Ajax supporter....om de week voor 54.000 toeschouwers spelen. Dat wil geen enkele voetballer joh.. Farioli die de sfeer in het stadion prijst maar jij zou niet voor ze willen voetballen...hahaha.

Psv mooie club hè?
Het zit de boeren een keer een heel klein beetje tegen en meteen verandert de gezelligheid club in een klaagzang over de arbiter (de man die psv 2 jaar terug in de bekerfinale in 5 cruciale beslissingen de kant van psv koos).

10-10-2024 10:47

DMDTagz +3250

Oh, dan krijgen we de "ben je wel Ajax-supporter" dooddoener. Ja, ik ben Ajax-supporter, en daarom weet ik wat een galbakken ertussen zitten. Waar jij er klaarblijkelijk ook een van bent. Jij vindt het blijkbaar normaal om je eigen spelers met de grond gelijk te maken. Ik vind dat het niet normaal is. Ik kom in het stadion, granted, niet zoveel als seizoenkaarthouders, aangezien ik al 10 jaar op een wachtlijst sta, maar ik kom er wel. Ik zie de relevantie met mijn mening echter niet.

Ik zou geen stap extra zetten voor mensen die mij na elke wedstrijd zouden schofferen nee. Sue me.

Het zal mij aan mijn reet roesten hoe het bij PSV gaat, het enige wat ik zeg is dat de supporters daar hun spelers, voor zover ik weet, niet verrot schelden en hier doen de supporters dat wel.

Overigens, dat ik supporter ben van een club, betekent niet dat ik fan moet zijn van de aanhang van diezelfde club. Maar dat is niets persoonlijks, ik ben geen fan van de meeste mensen.

11-10-2024 06:43

Juichtoon +32345

Prima dat je Ajax supporter bent. Overigens heb je niet goed opgelet. Ik maak ze niet met de grond gelijk. Ik had het over hoe sociale media werkt.
Ook gezien hoe Klaassen in het stadion werd ontvangen?

11-10-2024 09:19

Josey Wales +11641

Presteerde missschien ook 12 keer beter dan Rensch?

11-10-2024 22:57

DMDTagz +3250

En vervolgens mag ik er wat van vinden toch? Ik vraag me dan alleen wel af waarom social media bij onze supporters anders werkt dan bij anderen.

Dat heb ik gezien ja. Om hem vervolgens hier op deze site weer met de grond gelijk gemaakt te zien worden. Spelers zien dat ook. Dan kan ik snappen dat ze weg willen. Dat is mijn punt.

12-10-2024 01:56

DMDTagz +3250

@josey Wales: Oh, dat geeft men maar een vrijbriefje? Als iemand niet de pannen van het dak speelt is het maar een luie kneus en weet ik veel wat allemaal. Het feit dat jij dit goedkeurt zegt alles over jou.

12-10-2024 01:57

Juichtoon +32345

Gebeurt overal...
Wat nog wel een verschil is is dat fr12 van Fnoord/Fnoord fans is en AS een commerciële site is.
Je ziet hier dan ook regelmatig de obvious meningen van mensen als Mario Been of AD coryfeeën geplaatst worden alsof het nieuws betreft. Terwijl dit gewoon de dagelijkse anti Ajax berichtgeving van het AD voor haar achterban is. Niet iedereen prikt hier meteen doorheen. Dat zou je hier niet moeten plaatsen, zeker niet in de huidige hoeveelheid omdat dat vaak bedoeld is om onrust bij Ajax te creëren.

Alsof fr12 de mening van Sjaak Swart dagelijks plaatst..daar hebben ze helemaal geen interesse in..

En vergeet niert dat iedereen een account op AS kan aanmaken. Het wemelt hier dan ook van de trollen. Ook daar dient men doorheen te prikken.

Bv vandaag in her artikel over Regeer. Neemt AS gewoon klakkeloos over 'dat je het met Ajax nooit weet'. Alsof Ajax bestaat uit een stelletje onbetrouwbaren.
En dat neemt AS klakkeloos over. Hier zou je als Ajax nieuwsbrenger kritischer op moeten zijn.

12-10-2024 09:03

maxwellstyle10 +4667

Het is allemaal leuk en aardig deze uitspraak, maar je leest niet; mijn intentie is bij Ajax te willen blijven. Als hij zegt: "joh we zijn op dit moment met de onderhandelingen bezig en ik hoop dat we eruit komen, want ik wil bij Ajax blijven" dan komt dat anders over. Jammer eigenlijk want hij doet het dit seizoen best goed, had ik niet verwacht, maar tog..

09-10-2024 12:10

Baco123 +6148

Staat in de belangstelling van Fenerbahçe
Al hoop ik dat i gaat verlengen bij ons aller Ajax
Zodat als i pleite gaat Ajax er nog wat aan kan gaan verdienen

09-10-2024 11:34

Raoul14 +3078

Je kan hem van alles verwijten, maar de voetbalwereld in nou eenmaal doorgedraaid. Je bent 21, nog niet echt constant gespeeld, zelfs een minder seizoen gedraaid en toch kan je waarschijnlijk multi miljonair worden bij een nieuwe club. Eigenlijk te bizar voor woorden!

09-10-2024 11:32

Juan62 +46168

Wat een vreemde reactie van topreactie.

'' Een klap in het gezicht voor de harde kern ''' blijkbaar doen de rest vd fans en hun mening er niet toe,

Rensch is hier en in het stadion ontzettend vaak respectloos behandeld ,uitgefloten en uitgescholden .
Net zoals men Taylor behandeld .
Men zag hem liever gaan dan spelen.

Blijkbaar moet loyaliteit maar van één kant komen , van de spelers, en mogen '' fans'' die loyaliteit aan en uit zetten

Ik heb er een bloedhekel aan als speles na een jarenlange gratis opleiding voor niks de deur uitlopen , maar ik trek nog geen conclusies zolang Rensch nog geen beslissing heeft genomen.

Brobbey wordt luid bejubeld terwijl die na vele beloftes van bijtekenen toch gratis de deur uit liep, Rensch zegt dat hij het nog niet weet en krijgt alvast bagger

09-10-2024 11:29

MelleAfca +14302

Ben het helemaal met je eens. Ook wat betreft Brobbey, die zo lijkt het, helemaal niéts fout kan doen terwijl hij dit seizoen meer wegwerpgebaren maakt dan goede acties. Taylor en Rensch daarentegen hebben wellicht niet altijd hun niveau gehaald (in een onmogelijke situatie), maar geven altijd alles in dienst van de club.

09-10-2024 12:09

maxwellstyle10 +4667

Juan62: prima hoor geen conclusies maar hij spreekt absoluut niet uit dat hij wil blijven.. de reactie dat het een klap in het gezicht van de harde kern is(kennelijk niet van de supporters, want kennelijk zijn alleen de harde kern supporters).. gaat wat ver, maar hij speelt het niet sjiek voorlopig.. als ie verlengt prima hoor, maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren

09-10-2024 12:14

peterVKV +6419

Helemaal eens behalve "Brobbey wordt luid bejubeld door topreactie". Die is namelijk volledig anti-Brobbey en pro-Akpom.

09-10-2024 12:26

Hans Verhagen +14054

Uiteindelijk zal hij wel gaan verlengen.

09-10-2024 11:13

Alberto +805

Nog heel essentiële verbeterpunten, op die leeftijd. Asap afscheid nemen met of zonder contract, totaal geen Ajax niveau. Ergens anders uitsluitend wisselspeler. Uitsluitend Hato en Godts hebben Ajax kwaliteit en Baas groeit er naar toe, Pasveer nu nog belangrijk

09-10-2024 11:09

Mokum87 +2435

Ik verwacht wel dat ze er uit gaan komen. Vermoed niet dat hij Ajax zo wil vertrekken maar als ie dat toch doet, dan zou dat heel respectloos zijn richting Ajax. Hij heeft veel moeilijke jaren gehad. Dit is pas eerste seizoen dat hij redelijk goed draait. Maar Ajax heeft hem altijd wel die kans gegeven. Ook in die lastige periodes waarin er om een vervanger werd geroepen.

09-10-2024 11:06

Yaeron +6379

History repeats itself. Waanzin.

09-10-2024 10:37

Thomas15 +438

Tsja, speelt ineens de afgelopen 6 wedstrijden goed en krijg je dit. Zonde, begint eindelijk deels ze belofte in te lossen. Is natuurlijk super interessant voor veel clubs. 21 jaar, Ajax opleiding en zal relatief weinig kosten qua salaris. Zie hem wel naar een Arsenal gaan waar die gewoon 15e man is.

09-10-2024 09:55

LukaLitmanen +81962

Rensch kan toch ook verlengen met een lage afkoopsom? (15mil)

Ajax blij, hij blij

09-10-2024 09:42

j0rnnn +5096

Precies.

09-10-2024 09:53

Slang3 +45772

15 miljoen voor een back is de hoofdprijs

09-10-2024 09:56

AjaxYahudi +3017

Ajax blij, Rensch ontevreden want meneer Rensch wil liever 5 miljoen tekenbonus in zijn zak stoppen van een Turkse club dan dat zij 15 miljoen moeten betalen en hij 1 miljoen tekenbonus krijgt natuurlijk ;)

09-10-2024 10:09

JohnSnow +2878

Precies. Alhoewel Turkse club denk ik niet, maar verder eens.

09-10-2024 11:07

JohnSnow +2878

Voor ons is dat goed, maar voor hem niet financieel. Daar gaat zn tekenbonus van meerdere miljoenen die hij transfervrij kan opstrijken.

09-10-2024 11:06

FysioPat020 +25603

15 miljoen?? Laat hem eerst maar eens bewijzen 10 waard te zijn.

09-10-2024 11:27

Danielson +50195

Zelfs dit kan Kroes klaarblijkelijk niet fiksen.

09-10-2024 09:42

Rolo +13602

Verklaar je nader..... Welke aanbieding heeft Ajax/Kroes gedaan waarom Rensch niet tekent? Of waarom kan Kroes dit niet fiksen?

09-10-2024 10:19

Danielson +50195

Het is simpel: met een contract dat nog een jaar loopt teken je of bij, of je maakt geen deel meer uit van de A-selectie. Dit is zowel bij Brobbey als bij Mazraoui mis gegaan, maar Kroes heeft er kennelijk geen probleem mee zich als de spreekwoordelijke ezel drie keer aan dezelfde steen te stoten.

09-10-2024 10:50

Rolo +13602

Brobbey en Mazraoui op het conto van Kroes schrijven is knap. Op dat moment was Kroes niet in dienst bij Ajax.

En nergens, volgens mij nergens, staat dat Rensch gaat vertrekken, of bijtekenen. Ik ben het met je eens dat spelers die het laatste contractjaar in gaan of moeten bijtekenen, of vertrekken. Investeer je niet in de club, hoeft de club ook niet in jou te investeren. Dat hebben ze in het verleden al genoeg gedaan.

Rensch was afgelopen transferperiode dichtbij een transfer naar AS Roma, deze is echter afgeketst. Waarna Rensch dus gewoon in Amsterdam is gebleven. Dus ja, wat was hier de juiste weg... Rensch dan uit de selectie zetten met alleen Gaaie als rechtsback? Het is lastig genoeg gebleken spelers te verkopen door onder andere vorig seizoen en de salarissen die ze opstrijken bij Ajax.

09-10-2024 11:09

Danielson +50195

Ik schuif Brobbey en Mazraoui niet in de voeten van Kroes; geef enkel aan dat Ajax hier kennelijk nog steeds niet van geleerd heeft c.q. een duidelijk beleid heeft ontwikkeld.

09-10-2024 11:39

Rolo +13602

Niet alleen Ajax, meer clubs worstelen met dit dilemma. Maar dat is ook de macht van de zaakwaarnemers die spelers de kop gek maken met Eurotekens.

09-10-2024 12:38

FelixGassenlicht +8936

ah, Kroes heeft het weer gedaan.

09-10-2024 10:45

Danielson +50195

Nee, niet.

09-10-2024 10:48

Muddy +2436

Vraag me of Ajax wel zo gemotiveerd was om Rensch bij te laten tekenen toen ie geen vooruitgang toonde en niet goed genoeg was. Nu hij weer wat vooruit gaat en iets beter speelt is het wellicht voor Ajax een stuk interessanter.

09-10-2024 09:41

trodat4030 +96403

De laatste 6(!) transferperiodes wilde half AS van m af en nu is men opeens gepikeerd omdat hij gewoon eerlijk is en geen valse verwachtingen schetst. Een 'fan'site.... Uhuh.

09-10-2024 09:10

afca95 +1288

Van mij mag hij nog steeds weg. Het is niet het niveau wat we moeten nastreven bij Ajax

09-10-2024 09:23

FysioPat020 +25603

Eerlijk zou zijn eens in de spiegel te kijken en zn belabberde prestaties de afgelopen seizoenen eens juist in te schatten ipv na 3 aardige potjes naast zn schoenen te gaan lopen. Schei toch uit.

09-10-2024 09:31

LukaLitmanen +81962

Ben jij ooit wel eens kritisch over ex jeugdspelers? (;

09-10-2024 09:41

trodat4030 +96403

Jawel, maar altijd met de nodige nuance. Zouden vele overemotionele heethoofden hier best eens een voorbeeld aan kunnen nemen.

09-10-2024 11:10

deeftherave +1048

Toch niks geks aan? Speelde seizoenen als een natte krant, met de uitstraling van een koorjongentje. Toch heeft hij altijd de steun gehad van de club. Nu speelt ie een paar redelijke potjes en hangt ie de Maradonna uit. Ik heb een allergie voor dat soort zwakke persoonlijkheden en die uit ik graag op deze fansite.

09-10-2024 10:25

JohnSnow +2878

Wat betreft AS ja, maar… hij heeft gewoon altijd basis gestaan en fans hebben hem in het stadion altijd gesteund. Ook niet iedereen kraakte hem hier af.

Die verlengt gewoon niet ivm tekenbonus. Maar niet vanwege een paar toetsenbord helden.

09-10-2024 11:10

ajaciedje90 +59796

Als je als club het aan laat komen op verlengen in het laatste jaar van het contract moet je sowieso niet janken.

09-10-2024 09:05

deeftherave +1048

Makkelijk gezegd zonder de details te kennen. Kan je wel een aantal daadwerkelijke feiten noemen:

- Ajax heeft van jongs af aan in Rensch geïnvesteerd.
- Rensch heeft zo wat iedere trainer kansen gehad zich te laten zien.
- Hij heeft afgelopen seizoenen amper wat gebracht.
- Rensch hoort nu een paar wedstrijdjes bij de 'beteren'.
- Rensch kan het nu ineens hard spelen.

Is voor mij (op deze manier) een speler die in het rijtje past van een hele serie spelers die Ajax wat graag als springplank heeft gebruikt, maar ervoor kiest Ajax niet te belonen. En uiteindelijk meestal bij een middenmotor in een matige competitie speelt binnen een paar jaar.

Wat mij betreft doorselecteren en niet investeren in spelers die er alleen voor zichzelf zitten.

09-10-2024 10:37

ajaciedje90 +59796

Rensch heeft andersom ook z'n hele leven alles gegeven om profvoetballer te worden en de investering werkt ook twee kanten op.

09-10-2024 13:46

Adam24 +39066

Die gaat echt zijn contract niet verlengen. Je ziet hetzelfde gebeuren als met Mazraoui. Die was daarvoor ook zo wisselvallig als wat. Speelde de ene week een 10 en een weekend later een 4. Rensch heeft wat minder uitschieters naar boven maar hetzelfde patroon speelt zich af. Laatste contractjaar begint en het kwartje is gevallen. Leven voor de sport, 100% inzet om jezelf nog even in de kijker te spelen bij topclubs en lekker gratis de deur uit lopen. En dan kunnen we allemaal wel naar de speler wijzen maar wij zouden wellicht hetzelfde doen. Is gewoon mismanagement van Ajax. Rensch had al moeten bijtekenen of moeten vertrekken.

09-10-2024 09:02

LangeTermijn +600

Ik ben bang dat, gezien de financiële situatie, hij tot einde contract in de basis staat en dan gratis vertrekt.
Hij is geen parel van Amsterdam gebleken. Deze teksten doen me precies denken aan Brobbey. Ik kan me alleen niet voorstellen dat er een topclub geinteresseerd is in hem. Misschien is hij iets voor Fiorentina?

09-10-2024 08:57

AlexIbarra +19238

Ik vind dit serieus een lastige situatie.
Ben geen fan van Rensch maar hij wordt 22, is vader en gaat nu evt. zijn 3e profcontract tekenen bij Ajax. Dus die wil een flink salaris.
Dat hoort ook zo want met bijna 150 wedstrijden in het eerste wordt het weleens tijd voor een A-contract (volgens de oude C-B-A formule).
Wanneer ga je anders je eigen jeugdspelers volwaardig betalen?

Anderzijds is de situatie bij de club er nu absoluut niet naar om (ahum) 'zwaargewichten' als Rensch een salarisverdubbeling plus CL premies te bieden. Maar om op transfers te besparen heb je net gratis spelers met een zeer hoog salaris binnengehaald, die vaak niet eens spelen.

We hebben geen enkel goed argument waarom wij 20 miljoen transfersom moeten beuren voor Rensch ipv dat hij dat geld lekker zelf in zijn zak steekt. Alleen 'clubliefde'. Dan zegt (de zaakwaarnemer van) Rensch: "Toon mij ook wat clubliefde en betaal me wat Rugani krijgt."

Alternatieve oplossingen zoals verlengen met 1 jaar een gelimiteerde transfersom komende zomer, zijn ook een slecht voorbeeld. Want ja, we vinden jou een topper Devyne maar we moeten ook aan de meerdere andere toppers denken die we elk jaar opleiden.. ;)

Natuurlijk ben ik Ajacied dus vind ik dat die jongen 4 jaar moet bijtekenen voor een gehalveerd salaris. Maar realistisch kijkend, is een topsalaris voor Rensch te veel, en een niet-topsalaris te weinig.
Hij heeft sinds hij bij Ajax 1 zit voor meer dan een half miljard aan ploeggenoten verkocht zien worden dus ik verwacht geen medelijden.

09-10-2024 08:52

JohnSnow +2878

Puur vanuit financieel oogpunt + nu de kans om een dikke tekenbonus te kunnen vangen ben ik het volledig met je eens.

09-10-2024 11:14

OuweDibbes +11780

Helaas, had graag gezien dat hij zou tekenen. Hij zou ook 1 jaar kunnen verlengen zodat Ajax een miljoen of 8 kan vragen, maar schijnbaar wordt dat ook niet gegund. 2e seizoenhelft lekker in het tweede en Gaaei en of Albers erin.

09-10-2024 08:47

rood-wit-hart +2275

Heeft jarenlang geen reet laten zien maar stond toch altijd basis bij gebrek aan beter, speelt nu eindelijk een redelijk seizoen en loopt als dank straks weer gratis de deur uit. Ergens vind ik daar wel wat van, zeker als je weet hoe de club er momenteel financieel voor staat.. Maar goed, de voetbalwereld is een egoïstische, dus bedankt en tot ziens dan maar hè!

09-10-2024 08:45

CruijffiaansNouriaans +4425

Bank of krabbel.

09-10-2024 08:32

Zomer +1855

Is het niet gewoon zo dat je als speler beter bij een club kan komen als ze een transfersom voor je betaald hebben? Anders ben je toch vaak een extra speler "voor erbij"

09-10-2024 08:26

AlexIbarra +19238

Volgens mij niet want als de club jou 5x5 miljoen betaalt, ipv 5x3 en 10 mln voor je oude club, ben je ook een dure speler.

Zo vond Juve het ooit een goed idee om Aaron Ramsey ruim 20 miljoen x 4 jaar te betalen toen hij transfervrij was. Een andere fatsoenlijke middenvelder zou immers hetzelfde kosten, maar dan 4x 10 plus 40 aan transfersommen.

09-10-2024 09:11

DEELM +11891

Haha iedereen hier op de kast, maar die jongen zegt toch gewoon wat hij moet zeggen? Logisch dat hij de fans niet naar de mond praat, want hij weet ook wel dat hij niet onomstreden is en het wellicht voor hem beter is om niet bij te tekenen. Dan zullen er immers mooiere clubs komen dan wanneer Ajax 15mln vraagt.

Wel is het voor Ajax super kut als hij niet bijtekent, want elke cent is momenteel welkom en daar kun je nu wel naar fluiten. In die zin vind ik het altijd wel lastig als jeugdspelers gratis de deur uit lopen en totaal geen waarde hechten aan de belangen van de club die jarenlang in ze heeft geïnvesteerd en ze heeft gebracht in de positie dat ze nu een mooie stap kunnen maken. Het woord ondankbaarheid is dan wel op z'n plaats.

09-10-2024 08:23

Omar +17163

Jammer, pas zijn eerste stabiele maanden bij Ajax en lijkt meteen al te vertrekken, kan natuurlijk een fikse tekenbonus opstrijken bij een nieuwe club als hij niet verlengd. Je hoopt op iets meer loyaliteit van zijn kant, maar natuurlijk ook geen idee wat Ajax hem biedt. Over het algemeen lijkt het dat spelers uit de jeugd mindere contracten aangeboden krijgen dan aankopen

Overigens is de roep om hem op de bank zetten natuurlijk complete waanzin, Gaaei is het enigste alternatief maar hij kan niet verdedigen en is totaal ongeschikt voor de rol van inverted back. Rensch op dit moment vervangen door Gaaei zou je complete verdediging in 1 klap weer onstabiel maken, dat gaat Farioli niet doen.

09-10-2024 08:21

Lapzwans +1522

Eerst een post met een halfslachtig charme offensief, vervolgens deze flauwekul.. Deze ben je liever kwijt dan rijk.

Loyaliteit is een, maar zelfinzicht is ook geen onbelangrijke. Ga maar lekker ergens anders voor het geld, hier heb je het namelijk niet waar gemaakt de afgelopen jaren..

09-10-2024 08:20

SwissAjaxFan +3972

Weer zo een Ajax speler met mooie babbeltjes en dan toch gratis de deur uit lopen bij Ajax.🤮🤮🤮🤮🤮🤮🤮

09-10-2024 08:19

Lapzwans +1522

Gen Z 🤣

09-10-2024 08:21

Jayq +3339

Welke mooie babbeltjes?

Hij zegt juist eerlijk dat er een kans bestaat dat hij vertrekt (contract niet verlengd). Mooie babbels zijn juist 'ik vertrouw erop dat het wel goed komt', 'ik wil heel graag blijven', 'ik hoop dat zaakwaarnemer en Ajax er uit komen', etc.

Het resultaat is vaak hetzelfde, dat de speler vertrekt, dus we hebben er verder niets aan. Maar Rensch laat in ieder geval merken dat de kans reëel is dat hij vertrekt, hij zit de supporters niet naar de mond te praten en valse hoop te geven.

09-10-2024 08:38

rood-wit-hart +2275

Swiss doelt op zijn uitspraken van een paar weken geleden denk ik; https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/rensch-wil-aflopend-contract-verlengen-ik-wil-dat-ajax-een-mooi-bedrag-aan-mij-verdient

09-10-2024 08:49

Jayq +3339

Hmm, dat zijn inderdaad van die mooie praatjes. Enige positieve is dan dat die mooie praatjes zich niet maandelijks herhalen en het nu vrij duidelijk is dat er een grote kans bestaat dat hij gewoon transfervrij gaat vertrekken.

09-10-2024 08:53

SwissAjaxFan +3972

Ja, dit bedoel ik.
https://www.ajaxshowtime.com/hoofdnieuws/rensch-wil-aflopend-contract-verlengen-ik-wil-dat-ajax-een-mooi-bedrag-aan-mij-verdient

09-10-2024 13:36

afct +8925

Niet te snel oordelen over Rensch hij is nog niet weg.

09-10-2024 08:18
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.