'Rensch in gesprek met Ajax over nieuw contract; verdediger was in zomer bijna rond met AS Roma'

door Marco Bouwmeester 94

Bron De Telegraaf

'Rensch in gesprek met Ajax over nieuw contract; verdediger was in zomer bijna rond met AS Roma'

door Marco Bouwmeester 94

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax en Devyne Rensch zijn begonnen met de onderhandelingen over een nieuw contract, zo meldt De Telegraaf. Om te voorkomen dat de verdediger gratis vertrekt bij Ajax wil de club uit Amsterdam hem een nieuw contract laten ondertekenen.

Ondanks het aflopende contract van Rensch, is hij een vaste kracht in de basiself bij Ajax. In het verleden kwam het bij de Amsterdammers vaak voor dat een speler uit de eigen jeugd met een aflopend contract op de bank kwam te zitten. Bovendien werd Rensch door directeur voetbal Marijn Beuker niet benoemd als een van de sleutelspelers.

De verdediger blijkt echter onmisbaar in de plannen van trainer Francesco Farioli. Ondanks het aflopende contract van Rensch, is hij een vaste kracht in de basiself bij Ajax. Farioli vindt Rensch een belangrijke schakel in het team van de Amsterdammers en wil de verdediger niet kwijt. Daarom dringt de Italiaan bij technisch directeur Alex Kroes aan om Rensch te voorzien van een nieuw contract. Eerder werd bekend dat de verdediger en Ajax weer in gesprek zouden gaan over een nieuw contract.

Bijna rond met AS Roma

Rensch had tijdens de zomerse transferperiode de kans om te vertrekken bij de club uit de hoofdstad. De verdediger van Ajax bekeek zijn opties en wist bijna rond te komen met Italiaanse grootmacht AS Roma. Deze deal ging echter niet door en nu de verdediger in Amsterdam is gebleven is hij niet meer weg te denken uit de basiself van Farioli. De Telegraaf maakt bekend dat de gesprekken tussen de zaakwaarnemer van Rensch en Ajax over een nieuw contract onlangs gestart zijn.

Voorselectie Jong Oranje

Door de goede prestaties die Rensch dit seizoen bij Ajax levert, is de verdediger opgenomen in de voorselectie van Jong Oranje. Rensch zal op 14 oktober deel uit maken van de selectie. Jong Oranje treedt op die datum aan voor het duel met Jong Zweden. Naast Rensch zullen ook Ajacieden Youri Baas en Kenneth Taylor onderdeel zijn van de selectie van bondscoach Michael Reiziger. In eerdere interlands wist Jong Oranje overtuigend te winnen van Jong Noord-Macedonië en Jong Georgië.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ans B +19809

Ben blij dat ik Rensch niet meer hoef te verdedigen. Ik roep al 3-4 jaar dat ik in hem een grotere potentie zie dan bij Mazraoui.
Dat is niet een voorspelling dat hij dat daadwerkelijk waar maakt, omdat talent alleen nu eenmaal niet de enige factor is die dit beslist, maar voor mij is zo’n talentinschatting altijd een reden om zo’n speler nauwgezet in de gaten te houden.

Na een langdurige terugval sinds zijn debuutseizoen zag ik hem vorig seizoen al (na een moeizame start) eindelijk de weg omhoog weer inslaan. Ik denk dat zijn ontwikkeling erg te lijden heeft gehad van eerst opgehemeld worden, Oranje zelfs halen en vervolgens weer wedstrijden in vooral Jong te moeten spelen. Verwerk die overgang maar eens als je pas 18 jaar bent!
En daarna dus vooral trainers krijgen waar jonge spelers helemaal niets aan hebben.

Nadat ik me had ingelezen over Farioli was ik er behoorlijk zeker van dat spelers als m.n. Rensch, Taylor, Gaaei en Šutalo veel zouden hebben aan hem. Een trainer die er bovenop zit en hun duidelijke handvatten geeft, maar ook een goede organisatie en structuur kan neerzetten.

Ik ben heel blij dat dit inderdaad z’n vruchten afwerpt, en ik hoop te zien dat Rensch uiteindelijk de potentie die ik in hem zie weet te realiseren. Hopelijk nog bij Ajax en hopelijk nog langer na dit seizoen.

03-10-2024 01:24

PD119 +108

Klopt Ans, verder hoef je FJ ook niet meer te verdedigen. Ik geloof dat het kwartje op AS gevallen is. Verder is wonderlijk dat Baas in de diverse opstellingen die voorbij komen vaak niet voorkomt. Daar is nog werk te doen. Je mist pas iets als hij er niet in staat.

De vooruitgang in Rensch zit naast het mentale vooral in de aanpak van Farioli. Hij gedijt. Je merkt dat Rensch nu aan staat. Voorheen had hij zijn slaap momentjes. Verder al die kleine blessures die hij in het verleden had en zelden een wedstrijd uit kon spelen. Het lijkt allemaal verleden tijd. Hopen dat hij deze lijn kan doorzetten.

03-10-2024 08:18

Ans B +19809

Goh, ik let meestal niet zo op die opstellingen, dus het vaak ontbreken van Baas wist ik niet. In het begin dacht ik zelf ook dat het tijdelijk was, omdat ik Kaplan zie als een zeer goede, talentvolle verdediger, die in de opbouw zeker niet slecht is.
Maar Baas ontwikkelt zich daar uitstekend, en verbetert zich verdedigend ook steeds meer. Maar ik zou 'm ook wel eens op 6 willen zien, een plek waar ik Henderson als noodoplossing zie en waarvan ik denk dat er nu al betere zijn op die plek - behalve wat betreft leiderskwaliteiten. Ik denk dan aan Rensch, Baas en FJ. Van Mannsverk krijg ik nog steeds geen goed beeld, gek genoeg. Soms uitstekend, soms de gekste fouten. Zeer instabiel nog, maar hij heeft zich ook maar zelden in een reeks wedstrijden kunnen ontwikkelen.

Rensch heeft inderdaad ook zeer regelmatig eruit gelegen met kleine blessures. Ook dat beïnvloedt een ontwikkeling. Met die mentale omslag is hij ook al langer bezig, vind ikzelf. Niet alleen vorig seizoen, ook in dat ervoor werd hij in de tweede seizoenshelft al wat stabieler dan daarvóór. En van die slaapmomentjes heb ik altijd het idee gehad dat dit in principe makkelijk op te lossen was. Ik dacht dit o.b.v. zijn debuutseizoen, toen hij nog een trainer had die er óók bovenop zat. Ik kan me totaal niet herinneren dat hij destijds slaapmomentjes had.
Het is wel iets dat in zijn aard ligt (ietwat flegmatiek, ietwat dromerig, ietwat naïef) en ik vergeleek hem wel eens met Riedewald, die óók heeft moeten leren om altijd áán te staan. Van dat eerste seizoen wist ik bovendien dat hij die hardheid al in zijn spel hád, als het moest (i.t.t. Riedewald die dat pas in Engeland heeft geleerd).

Wat Rensch nu nog moet overwinnen is dat hij vaak een slow starter is in het begin van een seizoen. Als hij Ajax verlaat kan hem dat gaan opbreken in een concurrentiestrijd. Sowieso moet hij heel goed kijken bij welke club en trainer hij het beste tot zijn recht komt. Ik vind hem véél beter als inverted back, dan als een back die buitenom gaat, en nog steeds denk ik dat hij centraal het beste uit de verf komt: als CV of als 6. Met name op die laatste plek zou hij een revelatie kunnen zijn, met zijn zowel verbeterde verdedigende als zijn opbouwende kwaliteiten - die m.i. nog lang niet zijn uitontwikkeld. Ik vind hem eigenlijk nog zo'n jochie, geen echte vént. Eigenlijk is dat mijn enige echte twijfelpunt wat betreft Rensch: redt hij het met z'n persoonlijkheid in de echte (sub)top?

Trouwens, inderdaad blij dat FJ eindelijk meer erkenning krijgt!

03-10-2024 10:05

PD119 +108

Ik zie ook Baas op 6 komen en inderdaad Kaplan als LCV. De waarde van Henderson op 6 is wat mij betreft op dit moment nog groot. Met name het leiderschap. Zoals de poppetjes op de goede plek zet en een Traore op zijn ..... geeft. Dat is goed. Dat zie ik Baas niet doen op dit moment.

Ik denk vooral voor de jonge spelers Farioli een zegen is. De structuur en duidelijkheid daar gaan ze goed op. Hoop ook dat hij wel langer gaat blijven en als hij blijft niet in dezelfde valkuil stapt als ten Hag. Dus mijn devies selectie voortdurend verversen en doorselecteren. Ten Hag klampte in mijn ogen zich te lang aan spelers.

03-10-2024 13:45

Ans B +19809

Dat doen veel trainers helaas: te lang vasthouden aan spelers die het lange tijd goed hebben gedaan. Is deels ook wel te begrijpen, mede omdat zij anders kijken dan een fan.
Ik vermoed dat Farioli langer blijft dan bij zijn vorige clubs, omdat er bij Ajax nu eenmaal veel meer eer valt te behalen en hij zelf wellicht ook wel eens de ervaring wil hebben om als hoofdcoach een team verder te ontwikkelen. Bovendien gaat het natuurlijk wel aan je kleven als je telkens maar één seizoen ergens blijft. Dat moet je niet willen.

Anderzijds kan de financiële kant van het verhaal een rol gaan spelen. Dan doel ik op de onmogelijkheden om goede spelers te halen. Het is nog te vroeg om te beoordelen of er voldoende rek zit bij Ajax zelf: hoe ontwikkelen Tahirovic en Mannsverk zich b.v. als zij meer gaan spelen? En welke ontwikkeling gaan uiteindelijk de jonge spelers maken, inclusief die in Jong Ajax. Zitten daar spelers bij die volgend seizoen de selectie voldoende gaan versterken? Enz.
Maar mijn idee is dat hij minstens nog één seizoen blijft. En dan ga ik hem ook pas definitief beoordelen op zijn speelwijze (waar ik vanaf het begin nog wel twijfels over heb). Voor nu vind ik dat nog niet relevant; de wederopbouw, qua organisatie, structuur, discipline, tactiek, energie, spelersontwikkeling enz. enz. vind ik véél belangrijker. Ajax komt echt van héél ver en is er nog lange niet weer bovenop.

04-10-2024 08:11

FdJMdL +4505

rensch graag verlengen, prima speler die belachelijk hard is aangepakt de laatste jaren door zn eigen supporters

02-10-2024 18:27

barry1988 +24000

Rensch, Fitz Jim en Baas zsm verlengen. Onder Farioli zijn alle drie behoorlijk opgeleefd. En lijken eindelijk hun belofte waar te gaan maken. Liever iets meer besteden aan eigen jeugd dan dure spelers te moeten kopen.

02-10-2024 17:57

Ajax27 +19086

De vraag is natuurlijk ook... is het allemaal Farioli, of ook gewoon een groot deel Pasveer? Pasveer die z'n verdediging net even een paar stapjes naar links of rechts laat zetten. Die verbaal zo aanwezig is waardoor jongens als Rensch en Sutalo nu veel beter en met meer vertrouwen spelen.

02-10-2024 17:54

Wouter.H +11156

Farioli heeft Pasveer neergezet dus dan is het gewoon goed management

02-10-2024 18:34

Ajax27 +19086

Haha touche.

03-10-2024 08:08

Baco123 +6154

Begint ook steeds beter te worden mooi om te zien
En natuurlijk gaan verlengen bij ons aller Ajax
Dan houd Ajax er nog wat aan over mocht i met de tijd vertrekken uit Amsterdam

02-10-2024 17:04

JariJari +15182

Wat zou Roma van de zomer geboden hebben dat Ajax weigerde?

02-10-2024 14:52

Schip +23362

Rensch gaat eindelijk zijn potentie waarmaken. Die kan echt nog wel een seizoen Farioli gebruiken om dat hele potentieel te benutten en niet na een eerste goede seizoen direct verkassen, om elders weer op de bank te komen en stil te staan in zijn ontwikkeling.

02-10-2024 14:13

JohnDylan +21842

Rensch ontwikkeld zich tot de stille kracht van het team. Ik zou hem zo lang mogelijk proberen te verlengen. Spelers zoals hij moeten tot ze minimaal 24-jaar-oud zijn bij Ajax blijven zoals Vertonghen (25), Alderweireld (24) en Vd Beek (24, en die maakte zelfs toen een te grote volgende stap). Als ze als onervaren talent bij een Europese (sub)topclub binnenkomen neemt niemand ze serieus.

Eigen jeugd als Rensch, Baas, Hato, Fitz-Jim, Taylor, Hlynsson, Godts en Faberski aangevuld met aangekochte spelers als Ramaj en Šutalao en twee/drie leiders voor de Tadić/Blind rol moeten de kern vormen van een spelersgroep die in 2026/27 weer bij de subtop van Europa aan kan sluiten. De twee seizoenen daarvoor zijn voor de wederopbouw van de club.

02-10-2024 13:24

DankzijCruijff +48672

99% eens. Zou 100% zijn geweest als je Hlynsson uit dat rijtje zou hebben gelaten. Schromelijk overrated imo.

03-10-2024 22:36

wijzijndebeste123 +163324

Zomaar een scenario:
Rensch wilde naar Roma. Ajax vroeg teveel. Roma spreekt af met Rensch hem komende zomer transfervrij op te halen. Rensch heeft al een aantal keer laten doorschemeren best open te staan voor een nieuwe stap. Rensch houdt Ajax nu aan het lijntje (Brobbey stijl) en rekt tot januari om dan bij Roma te tekenen.

02-10-2024 12:39

MaxPower +2590

Of volgend seizoen gratis naar een nog interessantere club. Maar Rensch heeft uitgesproken dat het zijn intentie is om te blijven, voor wat dat waard is natuurlijk...

02-10-2024 13:30

Lazell +16983

Zou kunnen. Maar dan nog zou ik hem opstellen. Is zeker in de huidige rol aan de binnenkant gewoon een stuk beter dan Gaaei.

02-10-2024 14:48

TeringHenkie +28263

Volgens mij heeft REnsch aangegeven om te willen verlengen toch.

03-10-2024 14:16

WZAWZDB33 +754

Rensch heeft al een x aantal wedstrijden gespeeld voor Jong Oranje en is zelfs aanvoerder. Ipv dat de tekst doet vermoeden.

02-10-2024 12:37

Tommyshelby +128514

Rensch moet je verlengen. Is dit seizoen een top 3 speler in onze selectie. Nog altijd maar 21. Graag tot minimaal 2028 bijtekenen. FJ en Baas mag je ook openbreken voor meerdere jaren.

02-10-2024 12:28

fluwelenlinker +11671

Een must. Zowel sportief als financieel. Dit lijkt eindelijk het seizoen waarbij de puzzel voor Rensch in mekaar valt. Presteert dit seizoen tot nu toe heel stabiel.
Met Rensch, Hato, Baas, Taylor, Fitz-Jim, Godts en Brobbey staat er toch aardig wat kapitaal op het veld. Hopelijk haalt Ajax de top 3 en overwintert het in de EL. Dat komt de marktwaarde en sportieve groei alleen maar te goede.

02-10-2024 12:47

jeffrey_van_der_sluis +30363

Speelt goed dit seizoen onder Farioli. Zou mooi zijn als hij verkocht kan worden komende zomer en wij er dit seizoen nog plezier en profijt van hebben.

02-10-2024 11:27

Juan62 +46168

Zijn contract loopt komende zomer af, dus een transfersom kan je vergeten dan.
Gewoon 4 jaar bijtekenen en als de volgende RB zich aandient uit de jeugd Rensch verkopen.

02-10-2024 12:23

ratje +3505

Ik hoop dat ik het mis heb, maar krijg de kriebels als ik lees dat hij bijna rond was met Roma en het plotseling toch niet door ging. Dealtje gemaakt? Dus over een paar maanden alsnog daar tekenen met bonus?

02-10-2024 11:14

Rodsje +14695

Niet iedereen is als jou Ratje

02-10-2024 11:42

ratje +3505

Gelukkig niet 😀. Het heeft alleen niets met mij te maken, maar met trends onder geldbeluste voetballers.

Maar nogmaals: ik hoop dat dit niet het geval is.

02-10-2024 12:46

Rodsje +14695

Nee bedoelde niet persoonlijk maar meer je nick “ratje” haha

02-10-2024 22:16

ratje +3505

Oh haha vandaar, had ik kunnen weten!

03-10-2024 08:36

DeKenner +9279

Voor het eerst (zijn debuutseizoen even niet meegeteld dan) heb ik het gevoel dat Rensch niet de dissonant is. Hij begint eindelijk een nuttige speler voor Ajax te worden. Ik gok op een verlenging met drie jaar en Rensch wellicht nog tot de zomer van 2026 in het Ajax shirt. Daarna een mooie transfer voor hem en een lekker bedrag voor Ajax.

02-10-2024 11:10

mokum410 +3259

Stop met dit aandacht geven. 0% kans op verlengen

Allang besloten dat ie niet gaat verlengen, prima en door.

02-10-2024 10:48

Juan62 +46168

Stop met deze negatieve '' uit de kristallen bol'' commentaren

02-10-2024 10:51

mokum410 +3259

stop met dom hopen als je mazraoui en brobbey exact hetzelfde hebt zien doen

03-10-2024 14:10

Harrier Du Bois +38681

Dit zijn spelers waar je geld voor moet vangen, verlengen is een must. Als je alleen maar geld hebt betaald voor een eigen talent, dan doe je als Nederlandse club iets niet goed.

02-10-2024 10:24

TweeBenig2 +16103

Klopt het dat ik in dit artikel het zinnetje mis, wat wel in het artikel in de TG staat, waarin wordt geschreven dat Rensch tot dusver nooit een aanbieding kreeg van Ajax. Best cruciaal, want dat zet de gang van zaken in perspectief.

Letterlijk uit het artikel: "Voorheen was het bij Ajax zo dat zelf opgeleide spelers die uit hun contract zouden lopen en niet wilden bijtekenen op de bank terechtkwamen. Daar is bij Rensch om meerdere redenen geen sprake van. De verdediger kreeg tot dusver nooit een aanbieding van Ajax en is – zeker gezien de krapte van de selectie en zijn uitstekende spel tot dusver – onmisbaar in het elftal van Farioli, die een hoge pet van hem op heeft en bij technisch directeur Alex Kroes op contractverlenging van Rensch aandringt."

Ik snap Rensch dan wel dat hij dan verder gaat kijken.

02-10-2024 10:23

Juan62 +46168

Laten we nou niet in enen wat er in de Telegraaf staat serieus en als waarheid nemen.

02-10-2024 10:53

TweeBenig2 +16103

Inderdaad, daar heb je gelijk in. Maar stel dat het waar is, dan zijn de op Rensch gerichte sceptische (om niet te zeggen hatelijke) berichten misplaatst, toch?

02-10-2024 11:09

Suavimani +11905

Over de Joden niets dan goeds 😉👍

02-10-2024 13:05

Juan62 +46168

@Suavimani

Waar slaat dit nou weer op?
In tijden waarin antisemetisme weer flink zijn walgelijke kop op steekt ,
wil jij daar aan bijdragen?

Of is het zogenaamd grappig bedoelt?

02-10-2024 13:08

Kingoffdatoilet +17131

Rensch is nog steeds een groot talent. Het lijkt er nu eindelijk uit te komen. Dit is wel het ideale moment om hem te verlengen. Nu je Bergwijn kwijt bent moet er wel wat geld beschikbaar zijn. +5 jaar maar doen dan.

02-10-2024 10:14

BlueDuke +4470

Vraag me wel af in hoevere dat juist invloed op zijn spel heeft. Ik heb de indruk dat een beetje druk Rensch goed doet.

02-10-2024 10:57

Kingoffdatoilet +17131

Zou kunnen hoor. Die druk kan ook van een andere kant komen.

02-10-2024 11:14

Sambavleugels +18711

Rensch, evenals Hato, FJ, Godts en ook Baas zijn typische Ajax-spelers. Het zijn ontlasters, jongens waar je de bal bij kwijt kan en bijna zeker weet dat er iets goeds mee gebeurt. Hij is multifunctioneel, technisch goed, inzicht, kan uitstellen, heeft een goede motoriek en ligt mijlenver voor op Gaaei. Is niet altijd constant en heeft evenmin nog laten zien een leider te zijn, maar voetbaltechnisch hoort ie er echt wel bij. Blijf erbij dat ie centraal beter is, maar in de huidige tactiek waarin hij en Hato de vrijheid hebben om inverted te spelen (zoals Timber bij Arsenal bijv), is het een sterkhouder.

Voetbal moet altijd de boventoon voeren. Leuk dat Gaaei, Klaassen en Wout energie leveren en emotioneel begaan lijken, maar daar kom je niet vooruit mee. Hopelijk wordt Rensch constant en blijft ie gefocust hele wedstrijden lang, want voetballen kan ie. Zou een verlenging daarom toejuichen.

02-10-2024 09:54

Hersenspinsel +7997

Probleem van Rensch is ook niet het voetballen maar de vaardigheden om een bal te blokkeren zodat deze niet voor gegeven kan worden.
De voorzetten vanaf de flank kunnen ook nog beter.

02-10-2024 12:19

JohnDylan +21842

Ajax moet geen voorzetten meer laten geven vanaf de flanken. Alle advanced analytics tonen aan dat voorzetten vanaf de flanken de minst efficiënte manier is om tot kansen te komen en het vaakst tot positieverlies leidt. Er is een reden waarom clubs als Barca en City in de jeugdopleiding verbieden dat talenten hoge voorzetten vanaf de flanken geven. Daarom probeerde Forbs ook bijna altijd een andere optie te zoeken.

02-10-2024 13:55

Lazell +16983

Ligt eraan wat je vanaf de flank noemt. Echt vanaf de zijlijn 100% eens. Als je wat dichter bij de rand van de 16 komt, kan een hoge voorzet op een inlopende/vrijkomende speler in bepaalde situaties heel effectief zijn. Imo moet een vleugelspeler alle soorten vervolgacties beheersen om zo divers mogelijk te worden. Een lage voorzet is makkelijker te verdedigen als je weet dat de persoon bij de 2e paal toch niet via de lucht te bereiken is.

02-10-2024 14:56

MaxPower +2590

Persoonlijk vind ik niet dat Klaassen in dit rijtje hoort. Het is geen Bergkamp naar toch ook geen houthakker. De techniek van Klaassen wordt wel vaker onderschat. Hij is net heel erg van de functionele techniek. Een bal 1 keer raken, ook in zijn afwerking. Noem dan eerder een Akpom of Avila.

02-10-2024 13:26

Jimmytan2hard +2

Helemaal mee eens. Ik vind het voor Rensch zelf ook beter om te rijpen en groeien in deze rol, bij een club waar je het volle vertrouwen krijgt. Ik ben ervan overtuigd dat als hij dit volhoudt en wel een stabiele waarde wordt, hij de stap naar de (sub)top kan maken.

02-10-2024 19:25

NipeB +15790

Eerst zien of hij bijtekent. Interesse van AS Roma is Ajax dan vast ook bekend. Als ze toen niet onderhandelden, is het duidelijk dat Ajax hem niet als belangrijke speler ziet. Rensch wil een veel beter contract. Is de vraag dan of hij dat krijgt. Loopt anders gratis de deur uit en daarin was hij ook al niet de eerste.

02-10-2024 09:53

Superscoorder +3710 editor-in-chief

Verdient al een miljoen per jaar, dus Ajax heeft wel een probleem als Rensch veel meer eist. Vind dit salaris al marktconform eigenlijk

02-10-2024 12:36

Chalana1984 +4462

Denk (hoop) dat we nu dan toch de doorbraak van Rensch meemaken.

02-10-2024 09:44

Okocha078 +13713

Hopelijk tekent hij bij, maakt echt een goede ontwikkeling door eindelijk.
Als hij toch weg gaat, hoop ik dat Kroes Veltman transfervrij oppikt. Kan dan nog een jaar of 2 spelen, zodat Ugwu of Alders er hopelijk klaar voor zijn

02-10-2024 09:32

afca4eva +5942

Nog steeds pas 21 jaar... terwijl het voelt alsof hij al 10 jaar bij de selectie zit

02-10-2024 09:21

Jayq +3339

Is gewoon van dezelfde generatie als Baas en Fitz-Jim inderdaad, dat vergeet vrijwel iedereen.

02-10-2024 10:23

Robertini +39100

Hij begint echt beter te worden, maar heeft nog steeds erg veel slaapmomenten, dat moet er echt uit.

02-10-2024 09:21

Ajaxsupporter02 +13897

Ik zie helemaal geen of weinig slaapmomenten meer.

02-10-2024 10:38

SpursAjax +6669

Rensch speelt echt heel goed dit seizoen!! Je ziet nu hij duidelijke afspraken van de trainer mee krijgt hij zichzelf echt weer ontwikkeld! Is heel vast aan de bal en staat verdedigend ook echt goed zijn mannetje. Is nog super jong natuurlijk. Vertrouwen in hem!

02-10-2024 09:18

Myriad +7031

Dit is een goed moment om contract verlenging te bespreken. Rensch speelt eindelijk weer naar vermogen, dus dan heb je het tenminste ergens over.

Obv vorig seizoen had dat een heel zuur gesprek geweest.

02-10-2024 09:16

Nr.10 +110990

Doet het dit seizoen beter, maar is nog steeds geen topspeler. Roma zou een mooie club voor hem zijn, zie hem ook niet hoger eindigen dan Italiaanse subtop. Nu verlengen en komende zomer verlengen zou geen slecht idee zijn. Gaaei mag je wat mij betreft ook verkopen. Dan kan je misschien Regeer voor weinig geld terughalen (clausule) en kijken hoe Alders of Ugwu er voor staat, en besluiten of je misschien Veltman transfervrij terug wil halen.

02-10-2024 09:03

FrancescosRavioli +15178

Bij Roma zou die wel eindelijk leren verdedigen. Hij heeft een aantal bedt goede eigenschappen. Zoals dat ie twee enig is en overal uit de voeten kan.

Maar inderdaad. Toen ik Roma las, was ik al verbaasd.

02-10-2024 09:11

Lazell +16983

Rensch verzuipt op dit moment in Italië. Heeft echt nog een jaar of 2 nodig om op Serie A niveau te komen. Bij ons wordt hij (eindelijk) volledig in zijn kracht gebruikt, speelt beter, maar heeft nog regelmatig gemakzuchtige momenten

02-10-2024 15:09

Sunny +9547

Ajax leert maar niet van het verleden.
Voor aanvang laatste seizoen is het of verlengen of transfer of bijveld.
Dat om te voorkomen dat je in het huidige Brobbey-scenario terecht komt.
Hoe vaak stoot een ezel zich aan dezelfde steen?

02-10-2024 08:55

Myriad +7031

Wie zet je rechtsback dan?

02-10-2024 09:15

Tecmessa +1714

Tsja, deze is wel wat makkelijk. Want laten we niet doen of we hier met zijn allen voorafgaand aan dit seizoen overtuigd waren van Devyne. Ik denk dat 95% van de supporters (waaronder ikzelf) het idee had dat deze jongen nooit het niveau voor Ajax 1 zou hebben. Moet je die dan een contract gaan aanbieden?

02-10-2024 09:30

Sunny +9547

Tecmessa.
De technische staf van Ajax is toch heel wat anders dan de gemiddelde supporter hier?
Van een technische staf verwacht je zakelijke professionaliteit waar je van supporters eerder emoties verwacht.
En vanuit een professionele opstelling had je het zakelijk gezien niet zover moeten laten komen als nu de situatie is.
Ik beweer ook niet dat je hem een contract moet aanbieden (alhoewel ik daar wel een voorstander van was/ben omdat ik in Rensch altijd wel de potentie zag) maar wel dat je IETS moet doen i.p.v. afwachten.
Die les zou toch wel geleerd mogen zijn na de vele miljoenen die Brobbey ons gekost heeft.
Overigens heb ik wel het "gevoel" dat Rensch gaat bijtekenen

02-10-2024 12:20

mokum410 +3259

Heel vaak. Vergeet Rensch. Hij is al weg

02-10-2024 10:51

1Zlatan +5122

Begint het net een beetje op te pikken. Gaat dus transfervrij de deur uit. Want 'klaar voor een stap hoger'.

02-10-2024 08:51

FrancescosRavioli +15178

Klaar voor een beter salaris en lekker weer. Roma is geen stap hoger.

02-10-2024 09:12

1Zlatan +5122

als speler zeggen klaar voor een stap hoger betekent dat 'meer verdienen'

02-10-2024 09:23

ajaxfan83 +3401

Was afgelopen seizoen helemaal klaar met deze pipo , met name door zijn uitspraak dat hij terug kon kijken op een goed seizoen van hem zelf, hij staat al letterlijk 3 jaar stil. En zo te zien heeft hij een paar schoppen onder zn reet gehad van farioli want hij is eindelijk een keer wakker aan het worden

02-10-2024 08:45

DamskoStrijderss +9641

Maakt (eindelijk) een goede ontwikkeling door. Is vader geworden, lijkt een stuk volwassener te zijn geworden in zijn doen. Zou deze jongen niet graag zien vertrekken. En ja dat is de afgelopen seizoenen wel anders geweest 🙂

02-10-2024 08:42

eenAjaxfan +20305

Ben wel benieuwd waar AS Roma dan toch afgehaakt is... Zo overtuigd waren ze dan blijkbaar niet.

02-10-2024 08:41

Flaco +19583

Rensch heeft heel veel potentie en ik hoop echt dat hij gaat bijtekenen. En hij is nog maar 21 jaar.

02-10-2024 08:29

DankzijCruijff +48672

Speelt echt uitstekend. Ouderwets goed zoals onder Ten Hag. Door veel mensen hier uitgekotst, maar tegelijkertijd gelukkig door genoeg mensen hier gewoon op waarde geschat, ook tijdens zijn mindere seizoenen. Hopelijk verlengt hij.

02-10-2024 08:24

sucre +15104

Hoi D, ik moet zeggen dat ik me echt doodgeërgerd heb aan Rensch de afgelopen seizoen. Zo slaperig en slap, maar nu lijkt het dat de knop om is. Allemaal dankzij Farioli. Graag bijtekenen.

02-10-2024 08:34

DankzijCruijff +48672

Was niet best idd, maar werd tov anderen imo buitenproportioneel hard afgefikt, samen met Taylor.

02-10-2024 08:38

Amsterdamnoord +6014

Rensch heeft de technische bagage en het inzicht om een top verdediger te worden. Als hij deze lijn doortrekt is het gewoon de volgende uitstekende rechts back na Maz

02-10-2024 09:13

trodat4030 +96403

Vind je, door genoeg mensen op waarde geschat? Totáál niet mee eens!

02-10-2024 09:29

DankzijCruijff +48672

Klopt tbh.

02-10-2024 10:01

De-King +20248

Als je kijkt naar wat een positieve invloed een goede trainer toch kan hebben op zijn spelers. Er waren maar weinig mensen die nog vertrouwen hadden in Rensch. Ik kon het niet geloven dat dit dezelfde Rensch was die zo sterk debuteerde in de CL. Erg blij met de Devyne van dit seizoen.

Hoop dat Rensch dat niveau weer gaat aantikken. Hij is goed op weg. Laat hem dit vasthouden onder Farioli. Farioli is in mijn ogen echt de beste zet in tijden geweest. Allemaal dankzij Beuker. Ook een hele goede aanwinst tot nu toe alleen maar lof voor de bovenstaande namen.

02-10-2024 08:23

HertogH +15836

Ik kan zowaar genieten van Rensch dit seizoen, hij straalt veel meer daadkracht uit dan voorheen.

02-10-2024 08:14

ajax4perez +9526

Gewoon een jaar verlengen en meewerken aan transfer.
Als je zijn niveau nu ziet en je kan er €15 miljoen voor vangen dan is het prima

02-10-2024 08:14

Dolblij +44984

Als dit artikel een paar weken geleden te lezen was geweest had ik het nog jammer gevonden dat die transfer niet tot stand was gekomen. Laatste wedstrijden echter lijkt hij veel scherper en speelt hij goed. Teken maar een laat het maar zien.

02-10-2024 08:06

FrancescosRavioli +15178

Ik was Rensch liever kwijt dan rijk. Maar toen bedacht ik me dat Gaaei dan je eerste optie zou zijn.

Fijn dat je er nog bent Rensch!🤣

02-10-2024 09:14

JohanDW +656

Lekkere onderhandelingspositie voor hem. Hij kan vragen wat hij wil en anders komende zomer cashen.

02-10-2024 08:05

Tomsmits +266

Vind hem de laatste wedstrijden eigenlijk best goed. Hoop dat ie dit vol kan houden

02-10-2024 07:56

De Stift +7043

Sowieso beter om te verlengen. Beste rechtsback die we hebben, 21 jaar pas, al een enorme berg vlieguren gemaakt. Blijft bij hem onduidelijk wat zijn potentie is. Goed genoeg voor eredivisie of misschien toch CL?

Dit seizoen stabieler dan voorgaande jaren. Hopelijk slaat het arbeidsethos van Farioli op hem over. Belangrijkste verbeterpunt bij Rensch blijft de doortastendheid in duels en omschakelmomenten.

02-10-2024 07:56

VichoWazig +3442

Tijd voor Rensch om te laten zien dat al die mooie praatjes van de laatste maanden niet alleen gebakken lucht was. Hup tekenen!

02-10-2024 07:54

Sense of.H +5436

Laat maar varen, kan niet nog beter worden dan die al is, zit geen rek meer in, In de winterstop maar verder zoeken naar een geschikte kandidaat.

Ajax heeft na Tagliafico, Mazraoui, Blind geen een echte goede back meer gehad, echt jammer dat het bij Martha ook 3x niks was, hoop dat er 2 doorgewinterde backs worden gehaald van Minimum 28 jaar oud voor de miskopen Wijndal en Avila als ze weg zijn.

02-10-2024 07:46

JariHeijden +5592

Rensch laat nu juist zien dat er wel degelijk nog rek zit in. De rol van inverted back past hem goed. Ik vind hem steeds sterker worden. Ook minder fouten als gevolg van concentratieverlies.

02-10-2024 07:59

AlexIbarra +19238

We hebben sinds het vertrek van Mazraoui, Blind en Nico toch een stuk of 5 backs aangetrokken, waarvan er niet een echt indruk maakt zoals je al aangeeft.

Als je Rensch laat gaan en voor 10 miljoen weer een back haalt, wie zegt dat die nieuwe back het dan beter gaat doen?
Als beiden een beetje hun nivea halen vind ik de RB met Rensch en Gaaei nu juist vrij goed bezet.

02-10-2024 08:30

YugoVik +33100

Rensch de stille kracht tot nu toe.. Positieve ontwikkeling..

02-10-2024 07:44

Betuwe85 +20546

Dat opwaarderen zal best lastig zijn gezien we salarissen keiten bezuinigen kan je moeilijk hem keer bieden en dat willen spelers meestal wel

02-10-2024 07:40

MoIukker +814

Waaraan heeft hij een salarisverhoging verdient? Heeft überhaupt niks laten zien!

02-10-2024 07:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.