'Rensch en Ajax gaan volgende week weer in gesprek over nieuwe verbintenis'

door Timo Suur 186

Bron Voetbal International

'Rensch en Ajax gaan volgende week weer in gesprek over nieuwe verbintenis'

door Timo Suur 186

Bron Voetbal International

Laatst geüpdatet

Ajax gaat volgende week weer met Devyne Rensch in gesprek over een contractverlenging, zo meldt Tim van Duijn - Ajax-watcher namens Voetbal International - op X. Het huidige contract van de multifunctionele verdediger loopt in de zomer van 2025 af.

Bestel het nieuwe derde shirt van Ajax in de Ajaxshop!

Een transfer in de zomerse transferwindow bleef uit voor Rensch en zodoende dreigt een transfervrij vertrek uit Amsterdam. De clubleiding van Ajax wil dit zien te voorkomen door middel van een nieuw contract. 'Devyne Rensch en Ajax gaan volgende week weer in gesprek over een contractverlening', schrijft Van Duijn.

Bij Ajax is Rensch op dit moment de nummer één optie van trainer Francesco Farioli op de rechtsbackpositie, waar de Nederlander concurreert met Anton Gaaei. Rensch heeft van de huidige Ajax-selectie de meeste duels achter zijn naam staan. Zijn teller staat momenteel op 136 duels in de hoofdmacht, waarin hij goed was voor negen doelpunten en twaalf assists.

Rensch wil aflopende contract bij Ajax verlengen

Rensch heeft zelf al van de clubleiding gehoord dat ze zijn aflopende verbintenis bij Ajax willen verlengen. 'Ik ben een kind van de club. Het zou ook raar zijn als ze niet willen verlengen', zo vertelde hij.

'We zijn altijd in gesprek. Over het contract, en over andere zaken. Mijn zaakwaarnemer praat vooral met technisch directeur Alex Kroes. Ze gaan nu ook met elkaar zitten als het goed is. Wanneer, of hoe of wat weet ik niet', aldus Rensch. 'Of het goed komt? Wat ik zeg: ik ben bij deze club opgegroeid en doorgebroken. Een jongen van de club. Dan zou het raar zijn als we er niet uit zouden komen. We gaan het zien.'

Rensch is niet van plan om transfervrij te vertrekken bij Ajax en zodoende ligt een contractverlenging voor de hand. 'Ik wil heel graag dat als ik op een dag vertrek, Ajax een mooi bedrag aan mij verdient', aldus de verdediger. 'Het is alleen niet zo dat ik blind kan bijtekenen. Alle puzzelstukjes moeten eerst goed vallen.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Craain +4953

De enige die Rensch aan zijn zaakwaarnemer waarschijnlijk de opdracht heeft gegeven is dat hij gegarandeerd speeltijd krijgt.

19-09-2024 11:11

Ferd +38407

Rensch is niet de speler met de meeste duels, dat is Klaassen

18-09-2024 19:07

michaellaudrup +4660

Snel verpatsen

18-09-2024 08:53

Catenaccio +2752

Niet doen!

17-09-2024 23:13

PJS +4991

Gewoon bijtekenen. Al is het maar een blijk van waardering naar Ajax. Mocht je alsnog verkassen kan Ajax er nog wat aan overhouden en kan je Ajax verlaten door de voordeur.

17-09-2024 20:53

AFCA-Driebergen +22147

Zolang het maar niet betekent dat hij ook langer blijft.

17-09-2024 20:52

Amp +37582

"Wat ik zeg: ik ben bij deze club opgegroeid en doorgebroken. Een jongen van de club. Dan zou het raar zijn als we er niet uit zouden komen."

Dit kan je ook op meerdere manieren opvatten. Vind ie dan dat ajax dik moet betalen omdat ie een jongen van de club is en t gek zou zijn als ajax niet mee gaat in zijn eisen? Of is hij loyaal en gaat ie niet hoog in de boom zitten omdat ie een jongen van de club is en geen brobbeytje wil doen?
Snel maar gaan praten én afronden, of ie nou bijtekent of niet. Dan kan meneer de nekkenklapper ook weer verder om te kijken bij wie hij straks weer zn hand wil overspelen.

17-09-2024 19:52

Orangesoul +5986

Breaking nieuws.. Rensch gaat verlengen bij gebrek aan clubs .. Echt een Ajax parel.. Volgend seizoen voor 4 miljoen de deur uit. 100 caps en geen interesse van clubs! De jeugdopleiding werpt zn vruchten af!

17-09-2024 18:40

Suavimani +11912

Als ie slim is tekent ie bij. Want het buitenland vreet hem op, als hij nu gaat.

17-09-2024 18:34

1Zlatan +5133

Hoi brian, gabriel en devyne, thanks voor het verlengen en niet transfervrij weglopen.

17-09-2024 16:56

Amp +37582

Hi 1Zlatan, graag gedaan. Tot over een jaar later als ajax weer 20 miljoen voor ons neertelt. Groetjes, devyne en gabriel.

17-09-2024 19:53

1Zlatan +5133

Yo broer, je vergeet mij Brobbeast.

Maar ff serieus, imo dikke kans dat er helemaal niet verlengd gaat worden maar dat we dit soort berichten de komende maanden nog veel gaan lezen icm teksten als ‘mis nog wat vertrouwen’, ‘komende tijd puntjes op de i, nu eerst focus voetbal’ en ‘komt goed ligt bij mijn zaakwaarnemer’

17-09-2024 20:04

Amp +37582

😂👍

haha nee maar mijn reactie sloeg daar idd op, of juist op dat hele gekloot toen rondom brobbey met dat aan t lijntje houden met die italiaan destijds. Om daarna met hangende pootjes terug te willen en ajax die er in trapt ook nog

17-09-2024 20:44

Ferd +38407

Je vergeet wie er met dit geintje begonnen is hè, dat was een speler die 80% van AS graag terug wilde halen deze zomer (en daar trapte Kroes gelukkig niet in): Kenny Tete. Daarna deden Kluivert en Gravenberch het dunnetjes over. En maar logo’s kussen, en maar zeggen dat een contractverlenging wel goed zou komen maar ondertussen alleen maar tijd rekken om zo goedkoop mogelijk weg te kunnen.

18-09-2024 19:11

FdJMdL +4505

prima nieuws, Rensch is aardig bezig dit jaar

17-09-2024 16:38

Tadic84 +1351

Trap er nou niet in Ajax…
Tis niks en wordt niks.

17-09-2024 14:45

champhead +14325

Trap er nou niet in om te verlengen waardoor je er nog een miljoentje of 10 voor kunt krijgen? Jij hebt liever niks?

17-09-2024 15:22

ck69 +13062

En als geen club biedt dan ben je 1,5 miljoen x2 aan salaris kwijt?

17-09-2024 15:41

champhead +14325

Ja het lijkt me inderdaad heel realistisch dat je hem niet kan verkopen voor minimaal 3 miljoen........

17-09-2024 15:44

ck69 +13062

We gaan het zien. Zou niet weten welke club zich hier aan wil branden

17-09-2024 16:32

Jariebombarie +927

Dat weten de meeste clubs niet joh. Die zien een jongen van 21 die al 100-nogwat wedstrijden voor Ajax achter z'n naam heeft staan. Garantie voor 10+ miljoen. Zeker!

17-09-2024 16:05

Dusan020 +567

Zo werkt het volgens mij wel ja.

17-09-2024 19:50

TeringHenkie +28269

Dan moet dat slaaptablet wel minimaal 2 jaar bijtekenen, anders heeft het nog geen zin!

17-09-2024 14:35

rodnet +10264

Ik mis bij Rensch altijd wat drive, hij lijkt te relaxed en nonchalant. Hij is wel een goede voetballer met een mooie stijl en hij is ondanks zijn ruime ervaring nog jong. Misschien is hij wel veel meer een centrale verdediger of 6 dan een back. Ik heb Rensch in tegenstelling tot velen hier nog niet opgegeven.

17-09-2024 14:15

Pingelaar +13229

Dat Rensch meer een cv zou kunnen zijn, zie je goed. Rensch stond in de jeugd dus ook centraal opgesteld in de verdediging.

Pas in het eerste werd hij stand-in voor Mazraoui.

17-09-2024 15:11

Wobbo +11219

Beetje suf om het hier te noemen maar als een ervaren opvulling voor de vleugel had ik die Perisic ook wel interessant gevonden. Al 35 jaar natuurlijk en heb ook eerlijk gezegd geen goed beeld of dat nog wel kan maar nu gaat PSV met hem aan de haal. Geen idee of ik er rouwig om moet zijn maar van dat lijstje transfervrije vleugelspelers van 2 weken terug vond ik Perisic 1 van de interessantste.

17-09-2024 14:12

DamskoStrijderss +9641

Lekker veel salaris betalen voor iemand van 35. Als klaassen terug komt en veel inleverd is deze kinderspeeltuin al van slag. Laat staan met deze opa van 35

17-09-2024 14:16

Ferd +38407

Het gaat niet om de leeftijd. Het gaat om de kwaliteit. Klaassen is niet creatief, opa van 35 wel. Klaassen kan niet op de vleugels, opa van 35 wel.

18-09-2024 19:16

ck69 +13062

Waarom denken mensen toch dat Rensch nog wel even 10 miljoen op gaat brengen? Afgelopen zomer was er geen interesse en dat zal volgend jaar wel weer zijn.

17-09-2024 14:09

Ajaciedachtig +406

Wie zegt dat er geen interesse was?

17-09-2024 15:32

ck69 +13062

Dan had dat wel gelekt.

17-09-2024 15:35

Ajaciedachtig +406

Heb genoeg dingen voorbij zien komen

18-09-2024 23:18

Sammy Sosa +741

Tenenkrommend om te zien. De supporters zijn al jaren ontevreden en zeiken hem wekelijks af. Maar nu hij volgens dezelfde supporters kennelijk een heel hoog salaris vraagt (pure aanames) is men in paniek en boos dat hij straks nog transfervrij de deur uitloopt... Bedenkelijk en triest maar typisch voetbal supporters sentiment....

17-09-2024 13:55

OuweDibbes +11829

Nee hoor, vond het zelfs de enige ajacied die verleden jaar wel progressie toonde en ik denk dat het een nummer 6 is.

17-09-2024 13:58

AFCACruijff14 +161029

Wat is daar gek aan? Rensch is nog geld waard. Ongeacht hoe kut we hem vinden.

17-09-2024 14:00

ck69 +13062

Hij loopt sowieso gratis de deur uit, er is geen club die interesse in hem heeft. Dus verlengen tegen 1,5 miljoen per jaar betekent dat je dat geld ook weer kwijt bent.

17-09-2024 14:07

Laudrup10 +17050

Rensch:

-Echte Ajacied
-lieve jongen
-twee benig
-goeie techniek
-multi-inzetbaar
-nog erg jong

17-09-2024 13:49

noppenkoning +41140

Tip aan iedereen die functioneringsgesprek heeft, zeg dat je een lieve man bent.

17-09-2024 14:09

Laudrup10 +17050

Je snapt denk ik niet dat ik refereer aan de punten op basis waarvan mensen blij zijn dat Deef terug is gehaald. Aangevuld met punten die daadwerkelijk van belang zijn voor het voetbal dat Ajax zou moeten spelen.

17-09-2024 14:28

Hersenspinsel +7997

Ander woord voor grinta?

18-09-2024 08:46

mvdk +43770 moderator

Rensch is een 6. Er moet alleen nog pit in.

17-09-2024 14:22

Sjaakie +5798

Rensch:

Geen verdediger
Geen karakter
Hoog in z'n bol
Middelmaat

Wat is een echte Ajacied? Alleen al om hetgeen ik hier noem is hij dat niet.

18-09-2024 16:05

Ferd +38407

Allemaal correct. Alleen jammer dat hij zich niet een volledige wedstrijd kan concentreren.

18-09-2024 19:19

Sjaakie +5798

Ik baseer me liever op wat ik zie. Maar misschien krijgen ze op deze manier nog een paar stuivers voor die slomerd.

17-09-2024 13:42

Ajaxsupporter02 +13909

Misschien zie je het verkeerd. Of is dat geen optie?

17-09-2024 13:54

Sjaakie +5798

Nee hoor, anders hou ik mijn mond. Helemaal geen probleem mee.

17-09-2024 15:49

Ajaxsupporter02 +13909

Dat is niet mijn punt. Je blijft alleen de hele tijd hetzelfde roepen zonder dat daar enige reden toe is.

17-09-2024 16:22

Sjaakie +5798

Ruim 4 jaar tobben en geen enkel vooruitzicht op verbetering lijkt me genoeg reden, Ajaxsupporter02.

17-09-2024 17:19

Ajaxsupporter02 +13909

Hij speelt dit seizoen gewoon echt prima tot nu toe.

17-09-2024 17:45

Sjaakie +5798

Ha,ha, ha, ha. We hebben het toch over Rensch? 🤔
In de oefenwedstrijden, die ik op 1 na allemaal heb gezien, heeft hij verre van overtuigd en verder heeft ie nog niet gespeeld, anders dan bij jong oranje. Die matches heb ik niet gezien. Kortom... 'Prima tot nu toe' is volledig uit de lucht gegrepen.

17-09-2024 18:58

Ajaxsupporter02 +13909

6 wedstrijden in de Europa League. Waar heb je het over?

17-09-2024 19:30

Sjaakie +5798

Je hebt gelijk Ajaxsupporter02, die was ik al vergeten. Zal te maken hebben met verdringing. 😁 Hij haalde zowaar nog 6jes ook: het moet niet gekker worden. Ik blijf bij m'n standpunt: Rensch is niet Ajax-waardig.

17-09-2024 20:41

OuweDibbes +11829

Rensch rood wit hart, teken gaarne bij, en dan in de zomer een mooie transfer voor 12 miljoen en Alders kan je opvolgen..

17-09-2024 13:41

WantAmsterdam +116038

Je denkt dat Alders al ver genoeg zal zijn voor een basisplaats?

17-09-2024 13:45

JohnDylan +21846

Bijna geen enkel talent is klaar voor een vaste basisplaats voordat ze een basisplaats krijgen. Dat is waarom Ajax vroeger een opleidingsclub was. Ajax durfde talenten in de basis te zetten voordat ze daar helemaal klaar voor waren in plaats van een speler te kopen. Dat is het verschil tussen een koop club en een opleidingsclub.

17-09-2024 13:47

WantAmsterdam +116038

Mijn punt is, Rensch te verkopen en puur op Alders gokken lijkt me niet slim.

17-09-2024 13:49

Ajaxsupporter02 +13909

Alders en Veltman voor rechtsback lijkt mij slim, zodat je Alders dan binnen 1/2 jaar echt kan klaarstomen voor een vaste basisplek. Dan kan hij achter Veltman al zijn minuten maken die niet alles hoeft te spelen.

17-09-2024 13:56

OuweDibbes +11829

Ik heb die jongen paar keer gezien in jong Ajax.. Als je hem kansen geeft en fouten laat maken wat elke jongeling doet, staat hij binnen 2 jaar in Oranje. Die is eind van het seizoen eigenlijk al te goed voor de Eerste Divisie.. Niet de fout maken dat soort spelers te lang laten hangen.

17-09-2024 13:57

WantAmsterdam +116038

Nou, op basis van een paar jong beurten is dat zeer optimistisch. Aardig talent, maar eerst kijken hoe die het hele seizoen in jong speelt.

Veltman hoef ik echt niet voor RB, opbouwend ontzettend beperkt. Gewoon weer een speler goed scouten. Of Rensch toch behouden, Veltman is geen hele grote vooruitgang en ik denk ook niet dat Alders zo snel beter is.

17-09-2024 14:00

Ajaxsupporter02 +13909

Rensch zal zelf ook een keer een stap willen maken en ik gok dat het volgend jaar is. Ik vind Veltman opbouwend best sterk en houdt zich makkelijk staande in de PL in een goed voetballende ploeg. Alders zie ik het zelf ook wel in zitten, slimme speler met een goede basistechniek en verdedigend fel.

17-09-2024 14:10

WantAmsterdam +116038

Rensch is volgend jaar nog steeds pas 22 en ik denk niet dat een hele grote club voor hem zal aankloppen. Denk die kunnen we ook langer houden.

Ik heb Veltman na Ajax niet meer gevolgd maar bij Ajax was ie opbouwend toch echt heel matig.

Ik zie het ook zitten in Alders maar ik betwijfel dat hij volgend jaar al beter is dan Rensch.

17-09-2024 14:18

Ajaxsupporter02 +13909

Als Rensch weg wil volgend jaar, wat best realistisch is, dan moet je wat. Alders als back-up + nog regelmatig in Jong lijkt mij sowieso een goed idee (tenzij hij echt als een raket gaat dit seizoen) en Veltman vond ik bij Ajax opbouwend ook gewoon prima. Zeker op het einde vond ik hem goed en ook nog doorontwikkeld in de PL waar ik regelmatig wedstrijden van kijk. Puur aanvallend heb je natuurlijk wel weinig aan Veltman, in de “final third”. Qua passing, overzicht en inzicht vind ik het ruim voldoende.

17-09-2024 14:50

WantAmsterdam +116038

Ja, maar dat moet niet per se Veltman zijn. Je vond hem serieus prima opbouwend bij ajax? Imo ligt dan je lat behoorlijk laag.

17-09-2024 16:23

Tommyshelby +128526

Bart Sanders en K&K waren vrij stellig en zeiden dat ie gaat verlengen, dus ik maak mij geen zorgen.

17-09-2024 13:40

BBAFCA +9756

gewoon verlengen! Vertegenwoordigd een aardige waarde en toch pas 21 jaar. Hopelijk komt zijn potentie onder Farioli er wel uit

17-09-2024 13:39

Masterdamxxx +868

Hij moet van die slaapmomenten af. Betere positionering. Alertheid. Technisch gezien goed. Maar tactisch ondermaats. Liever dat hij verlengd, dan is hij ook niet transfervrij.

17-09-2024 13:37

Maxwell_5 +6977

Vertonghen, was pas top in zijn laatste seizoen bij Ajax. Daarvoor had hij net als Rensch in vele wedstrijden dezelfde 'FrankdeBoertjes'. Rensch is 21, Vertonghen kwam op die leeftijd net terug van een verhuur aan RKC en wat daarna bij Ajax volgde spreekt voor zich.

Oftewel: Rensch en dat geldt voor vele van deze jeugdspelers, kan alleen maar beter worden als hij continu op hoog niveau kan groeien ipv te verwachten dat alles foutloos moet zijn. Ik vind het echt van de zotte, dat jeugdspelers van generatie Z Ajax fans niet eens meer de tijd krijgen.
'Hij debuteerde niet op zijn 17e, dan zal het wel niet veel soeps zijn.'
'Speelt met zijn 19 jaar nog bij Jong, nou dan zie ik het niet meer gebeuren in 1.'
'Hij is 21 en blijft al jaren kansen krijgen, maar wordt niet beter.'
Die mensen hebben geen idee waar Ajax voor staat.

17-09-2024 13:36

Sammy Sosa +741

We zijn inmiddels aanbeland bij generatie A. Ik ben niet gelovig maar god zij met ons.....

17-09-2024 13:45

AFCACruijff14 +161029

Dikke onzin. Jan was jaren top bij Ajax.

17-09-2024 14:01

Maxwell_5 +6977

Jan was nooit jaren top bij Ajax. Vertonghen speelde eigenlijk altijd prima of beter gezegd: solide, maar had altijd slippertjes met een doelpunt tot gevolg. Dat hebben we vaker gezien bij bijvoorbeeld van Damme en Schuurs, slippertjes in beslissende potjes. En als het een tegendoelpunt of het niet Europees kwalificeren tot gevolg had, dan wordt het je daarna niet in dank afgenomen en mensen vergeten spontaan hoe je spel de rest van de wedstrijd was. Redelijk vergelijkbaar met de Ligt onlangs bij Oranje. Pas in zijn laatste 2 seizoenen was Vertongen top, waar hij onpasseerbaar leek en zelf regelmatig indribbelde tot in of aan het strafschopgebied van de tegenstander. Dat is de Vertonghen die men (graag) herinnert, maar hij begon anders en werd niet voor niets verhuurd.

17-09-2024 14:27

Jan Doedel +4281

Hou toch op met die poppenkast, deze zichzelf overschattende meneer wil best verlengen denk ik maar dan tegen een Bergwijn-salaris.
Let maar op. Er wordt hem een normaal salaris geboden, passend bij zijn kwaliteiten, meneer voelt zich zogenaamd niet gewaardeerd en vertrekt transfervrij.

17-09-2024 13:21

komopajax777 +13210

Dat zijn jouw woorden.Ik denk dat Rensch wel weet dat het even wat minder is bij Ajax qua financiële mogelijkheden.

17-09-2024 13:47

leeke +10391

Tja je naam zegt voldoende ,oordelen over iets wat je niet weet.maar wel stoer zo een reactie

17-09-2024 13:55

Jan Doedel +4281

@leeke
Leg ff uit wat daar stoer aan is dan?
Maar ik begrijp wel dat ik t mag jpu eens mag zijn en anders heb ik t fout?haha. Iedereen mag hier zijn of haar mening ventileren toch?

17-09-2024 15:42

leeke +10391

Je gaat oordelen over een persoon (die op AS het pispaaltje is) terwijl je er helemaal niks vanaf weet. Tja en mee lullen met de rest is altijd interessant natuurlijk he,en Rench nog belachelijke maken is wel heel stoer,vind je niet.....zolang je niet weet wat er speelt rond de onderhandelingen,moet je ook niks onzinnigs roepen

17-09-2024 15:47

Jan Doedel +4281

@leeke
Wederom onzin want 0 likes en mensen die mij tegenspreken dus niemand is t met mij eens.

Ik weet net zoveel als jij maar ik heb dit spelletje vaker gespeeld zien worden.
Zullen we er een krat ranja om wedden? ;-)

18-09-2024 12:25

Artemio +31840

Talenten mogen wel weer langer blijven bij Ajax. Ajax heeft maar 3 spelers in haar selectie in de leeftijdscategorie van 24 t/m 27 jaar(Sutalo/Wijndal/Gorter). De toptalenten onder de jonge Ajax 1 spelers zullen wel eerder weggeplukt worden,

17-09-2024 13:10

JohnDylan +21846

Alleen talenten van de buitencategorie (Vd Vaart, Sneijder, Eriksen, De Ligt, etc.) horen Ajax te verlaten voordat ze 24 jaar oud zijn. Vertonghen (die Ajax als 25 jarige verliet) en Alderweireld (die Ajax als 24 jarige verliet) lijken mij het juiste voorbeeld voor talenten van Ajax die niet bij de absolute top horen. Op die leeftijd zijn mensen al stukken verder in hun mentale ontwikkeling dan als 21/22 jarigen.

17-09-2024 13:14

JohnDylan +21846

Voor een speler van nog steeds pas 21 jaar oud haalt Rensch een zeer behoorlijk niveau. Zeker gezien het feit dat er afgelopen seizoen nauwelijks aan de verdedigende ontwikkeling van het team en de spelers is gewerkt. In de advanced analytics wereld zijn ze helemaal dol op Rensch omdat zijn waarde door zijn individuele fouten enorm wordt onderschat (de negatieve waarde van individuele fouten wordt enorm overschat en de waarde van onopvallende acties van Rensch wordt enorm onderschat volgens experts in advanced analytics). Gezien het feit dat veel clubs in de top en subtop van Europa nu een enorme waarde hechten aan advanced analytics (met name de clubs met een sportief goed beleid aangezien het blijkt dat de meeste scouts in voetbal er heel weinig van kunnen en analisten op basis van advanced analytics beter zijn in het voor bereidende werk voor de directeur transferzaken dan de meeste duurbetaalde scouts) zal de transferwaarde van Rensch veel hoger liggen dan de meeste mensen hier verwachten.

Voor een goede scouting heb je tegenwoordig een groep analisten nodig die op basis van formules bepaalde spelers opmerken, een groepje videoscouts die vervolgens in een kamertje op De Toekomst wedstrijden van de door de analisten aangestipte spelers bekijken om te zien of de analisten iets interessants hebben gevonden en een meesterscout/directeur transferzaken met een timmermansoog die de spelers die door de videoscouting zijn aangedragen op waarde kan inschatten. Dure locatie scouts met een netwerk zijn niet meer nodig omdat er geen netwerk meer nodig is om talenten te ontdekken. Advanced analytics en videoscouting hebben het nut van dat netwerk weggenomen. Nu is het enige netwerk wat nog van belang is dat wat de directeuren bij zaakwaarnemers hebben (om de spelers die Ajax op het oog heeft naar Amsterdam te smoezen). Zelfs om de Braziliaanse o16 jeugd te volgen hoef je tegenwoordig alleen maar het juiste bedrijf te betalen voor alle beelden en statistieken. Daar heb je geen scout meer in Brazilië voor nodig met een hoog salaris en hoge onkostenvergoedingen.

17-09-2024 13:05

WantAmsterdam +116038

Ik blijf ervoor pleiten om Rensch eens als 6 te proberen. Al moet ik zeggen dat hij als inverted back rol onder Farioli wel beter geschikt is dan de klassieke back rol daarvoor.

17-09-2024 13:47

Rolo +13621

Daarom zou ik Rensch ook op de RB laten staan. Ik denk dat die hem prima in kan vullen. En het zou me inderdaad niks verbazen als Farioli het onderste uit de kan weet te persen bij Rensch.

17-09-2024 13:50

Simpelishetmoeilijkst +25130

Interessant JohnDylan; de wereld verandert snel!

17-09-2024 14:06

DankzijCruijff +48673

Thanks voor deze mooie bijdrage.

" In de advanced analytics wereld zijn ze helemaal dol op Rensch omdat zijn waarde door zijn individuele fouten enorm wordt onderschat (de negatieve waarde van individuele fouten wordt enorm overschat en de waarde van onopvallende acties van Rensch wordt enorm onderschat volgens experts in advanced analytics)"

Heb je hier een bron voor?

17-09-2024 14:13

TeringHenkie +28269

"De Toekomst wedstrijden van de door de analisten aangestipte spelers bekijken om te zien of de analisten iets interessants hebben gevonden en een meesterscout/directeur transferzaken met een timmermansoog die de spelers die door de videoscouting zijn aangedragen op waarde kan inschatten."

WE hebben er ook 1 gehad met een diamantenoog...die redde het ook niet-)

17-09-2024 14:14

BackInBlack +14465

Investeren in de juiste trainer coach manager oefenmeester is steeds belangrijker aan het worden.

Zie Farioli

17-09-2024 15:48

JariHeijden +5592

Volgens mij was dat altijd al erg belangrijk.

Michels was heel belangrijk voor Ajax toen hij in 1965 trainer werd.
Van Gaal had in de jaren 90 een erg groot aandeel in het succes. En Ten Hag heeft recentelijk ook laten zien wat een goede trainer met een selectie kan doen. En vooral wat er kan gebeuren als je daarna een slechte trainer aanstelt.

Een goede trainer is altijd al erg belangrijk geweest.

18-09-2024 08:20

Hersenspinsel +7997

Bosz en Keijzer waren ook goed, Keijzer had de pech dat Ajax aangeslagen was door Nouri.

18-09-2024 08:52

Ferd +38407

Oh oh Jari, nu krijg je ruzie met Aurelius

18-09-2024 19:23

FTS95 +16005

Deels eens, maar er gaat niets boven live een wedstrijd bekijken. Wat een speler doet zonder bal is niet te zien op beelden. Hoe hij zicht positioneert, hoe hij beweegt zonder bal. Spelinzicht zonder bal etc. Het één vult het ander aan, maar vervangt het zeker niet wat mij betreft. Je moet altijd gaan kijken imo en nooit alleen op beelden/data een speler aankopen.

17-09-2024 17:03

Dapperestrijders81 +2102

Na onana,brobs,mazza en rijckhof heb ik er een hard hoofd in...

17-09-2024 13:03

EuforischeRealist +15527

"Het zou ook raar zijn als ze niet willen verlengen, want ik ben een speler uit eigen jeugd"

Dan nog mag je als club wel wat meer verwachten, voor iemand die inmiddels bezig is aan zijn 4e seizoen in de 1e selectie zit er bar weinig progressie in.

17-09-2024 13:00

Rolo +13621

Hij is 21 nu? Als je ziet met wat voor materiaal hij de afgelopen twee seizoen heeft moeten werken vanaf zijn 19de... Zowel trainers als spelers?

Op dat moment moet je bij de hand genomen worden door ervaring. Maar juist stabiliteit en ervaring ontbrak toen. Dan snap ik dat dergelijke spelers tijdelijk stil staan in ontwikkeling.

17-09-2024 13:53

wijzijndebeste123 +163367

Eerst zien dan geloven. We kennen deze teksten over bijtekenen namelijk inmiddels wel. Tot en met januari blijven rekken om je id kijker te spelen en met andere clubs te mogen praten. En vervolgens te laten weten dat je heel graag was gebleven maar transfervrij vertrekt.

17-09-2024 12:53

JohnDylan +21846

Waarom zou hij dat doen? Er is toch niemand die hem uit de basis kan spelen. Gaaei komt zwaar te kort en Rensch weet vast wel dat zelfs als hij nu al duidelijk maakt dat hij wil vertrekken niemand hem uit de basis kan spelen. Gaaei maakt net zo veel individuele fouten maar doet daarnaast veel minder goed.

17-09-2024 13:35

WantAmsterdam +116038

Zwaar te kort is overdreven. Gaaei kan wel zijn waarde hebben. Op RB zijn ze allebei geen hoogvliegers.

17-09-2024 13:48

Gertjan Jansen +389

Goede zet! Iedereen zou struikelen soms over zijn spel. Maar vind hem zelf constanter worden

17-09-2024 12:52

Spielmacher +10683

Drie keer raden hoe dit afloopt.

17-09-2024 12:52

Okocha078 +13727

Zou toch goed zijn. Dit seizoen speelt hij gewoon prima.
Jaartje of 2 bijtekenen en afspreken dat hij bij een leuk bedrag weg kan na dit seizoen.
Zou Joel Veltman polsen als opvolger voor een jaar of 2, is na dit seizoen transfervrij.
Als Veltman niet wilt, kan je Kenny Tete proberen, contract loop ook af.

17-09-2024 12:46

mvdk +43770 moderator

Dan zou ik voor Veltman gaan. Misschien kan hij een soort Blind-rol op zich nemen.

17-09-2024 12:48

Amsterdamnoord +6018

Veltman zeker, Tete ajb niet

17-09-2024 12:49

Mankemenno +1157

Alders komt er aan,

17-09-2024 12:51

mvdk +43770 moderator

Zo'n jongen heeft denk ik veel aan Veltman.

17-09-2024 13:13

Okocha078 +13727

Denk ik ook, Veltman is volgend jaar 33, dus een contract voor 2 jaartjes is prima toch. Plus kan als het nodig is ook in het centrum uit de voeten.

17-09-2024 13:21

mvdk +43770 moderator

Win-win dus. Hij is dan de vervanger van Rensch en Rugani in 1.

17-09-2024 14:23

willem1958 +8743

Grappig toch dat Veltman nu wel door mensen wordt gewaardeerd terwijl wat jaren terug men altijd viel over de foutjes die hij maakte en zo gaat het nu ook met Rensch die af en toe z'n foutjes heeft, Schuurs had z'n slaapmomentjes en wordt gewaardeerd in Italië en ook de Ligt die toch in hoog aanzien staat bij de meesten heeft ook z'n foutjes zagen we pas geleden weer.
Verdediger zijn bij Ajax is gewoon ivm veel andere clubs niet de makkelijkste taak als voetballer met veel ruimte in je rug.

Ik weet zeker dat als Ajax onder Farioli een goed seizoen draait en het verdedigend een stuk beter in elkaar zit dan afgelopen jaar er volgende zomer dat er aan Rensch getrokken wordt door clubs.
Verdedigers die bij Ajax vanaf de jeugd tot aan het eerste hebben gespeeld die zijn bij andere clubs gewild omdat het heel complete voetballers zijn.

17-09-2024 13:31

JohnDylan +21846

Tete? Dan kan je beter Alders en Appiah een kans geven. Tete is verdedigend slecht, opbouwend dramatisch en aanvallend onzichtbaar. Het enige wat hij goed kan is een sliding tackle maar dat komt omdat hij door zijn positionele fouten keer op keer aan de handrem moet trekken met een sliding tackle.

17-09-2024 13:37

stopperspil +11168

Met verleng-bonus

17-09-2024 12:41

Techno303 +2556

Waarom? Loopt er nu werkelijk iets beters bij ons…

17-09-2024 12:40

linksbinnen +8108

Verleng maar een jaar of 2 Devyne. Jij een beetje en Ajax een beetje na dit seizoen. Zo doe je dat als kind van de club!

17-09-2024 12:40

023Haarlem +3259

Netwerk van PSV is wel een stuk groter hoor.
Kijk naar hun aankopen ( ook huur)
Simons, Tillmann , Perisic ,Monamay, Nagalo enz enz

Wij doen het met Traore, Rugani, Weghorst en Klaassen

17-09-2024 12:32

RuudVH +330

Ja want perisic had vast gekomen voor een appel, een ei en Europa League

17-09-2024 12:34

GNBL +89877 moderator

Traore, Rugani, Weghorst en Klaassen wel natuurlijk. Man man man.

17-09-2024 12:36

JanMolby +1456

Weet jij meer van het salaris van Rugani, BGNL?

17-09-2024 12:37

RuudVH +330

Hebben die ook net een wk finale gespeeld?

17-09-2024 12:43

Jeroen.d33 +12

Mag die in europa nog ingeschreven worden dan? Alleen voor de volgende ronde toch?

17-09-2024 12:43

RuudVH +330

Goeie vraag. Zijn ze denk te laat toch? Zal met Klaassen niet anders zijn dan

17-09-2024 12:44

NipeB +15790

Hij mag niet in de CL spelen. Dus gaat voor de eredivisie en het team waar ze het momenteel een stuk beter voor elkaar hebben.

17-09-2024 12:48

NipeB +15790

Dat zit in de top 3 grootverdieners, op de derde plek: https://www.capology.com/club/ajax/salaries/

17-09-2024 12:50

Artemio +31840

Hij verdiende bij Juve rond de 4 miljoen euro per jaar

17-09-2024 13:11

Ferd +38407

En Juve betaald mee aan zijn salaris, dus hij kost Ajax geen 4 miljoen

18-09-2024 19:26

RuudVH +330

Hij komt transfervrij van Hajduk

18-09-2024 21:55

JohnnyHeitinga3 +8000

Vorig jaar had Ajax wel een groot netwerk met Mislintat... Wat wil je nu eigenlijk beweren?

17-09-2024 12:36

Patrick020 +22228

klopt, Stewart, Brands, bosz en Frank Arnesen is een gevaarlijk kwartet. Allemaal enorm veel ervaring, Die Nagalo komt vast via Arnesen. Tillman dan weer Stewart

17-09-2024 12:37

mvdk +43770 moderator

Je vergeet wel een belangrijk detail. Champions League. Als je CL speelt kun je veel meer spelers halen. Dat lijkt me duidelijk. Hoewel dat voor Pericic niet opgaat aangezien hij niet in de CL groepsfase uit mag komen. Zelfde geldt voor Klaassen in de EL.

17-09-2024 12:49

Odysseus +14246

Perisic naar PSV had ik totaal gemist. Had ik liever gezien dan Davy.

17-09-2024 12:54

gi0vanni +7133

Sneu die taktiek. Zaakwaarnemer wacht lang en gaat dan zeggen. Of onze voorwaarden accepteren of we gaan gratis de deur uit. Van mij mag hij.

17-09-2024 12:30

Lazell +16983

Het is gebruikelijk om verlengen van contracten niet tijdens een transferperiode te doen.

17-09-2024 12:59

gi0vanni +7133

Nee die doe je er meestal voor. En vooral bij een aflopend contract ver van te voren. Maar ik hoop dat ze zoveel gaan vragen dat Ajax de stekker eruit trekt. De speler heeft zich niet verbeterd is geen alles behalve een topspeler. Bij balverlies heb je er niet heel veel aan. Als je een betere verdediging wil moet er op rechts wat bijkomen volgende zomer.

17-09-2024 13:03

Lazell +16983

Ervoor is ook erbuiten ;)

Ik beschouw Rensch met zijn 21 jaar nog steeds als een talent. Frenkie de Jong legt na een wedstrijd kraakhelder uit wat hij en zijn team verkeerd doen. Dat kan bijv. Gravenberch of Rensch niet. Die zijn veel meer afhankelijk van de mensen om hen heen. En Rensch heeft van zijn 19e tot zijn 21e onder ontzettend slechte coaches gewerkt.

Hij heeft ontzettend veel talent. Als hij een concreet verbeterplan en actieve coaching krijgt, denk ik dat hij enorme stappen kan zetten onder een trainer als Farioli. En zelfs als hij dat niet doet, is hij alsnog een bedrag van 8 tot 10 miljoen waard. Altijd verlengen imo.

17-09-2024 14:15

mkAFCA +1338

Rensch zou in een goed Ajax hooguit bankzitter zijn. Maar dit is het Ajax waar we het nu mee moeten doen. Veel supporters denken nog dat we in weelde leven en dat Kroes en Beuker iedereen kunnen halen. Èn dat iedereen natuurlijk naar Ajax wil.

Dus prima dat Ajax op zeker gaat en nog wat kan verdienen aan hem. Kind van de club.

17-09-2024 12:28

Sjaakie +5798

Alsjeblieft, verlos ons uit ons lijden. Weg met die minkukel, naar (met alle respect) RKC of zo. Kunnen we geen geld ophalen voor z'n afscheidscadeau?

17-09-2024 12:25

AlexLitmanen10 +14361

Jammer dit.
Rensch is veel beter dan Gaaei.
Natuurlijk maakt hij nog foutjes, hij zit nog bij jong Oranje.

17-09-2024 13:05

Ajaxsupporter02 +13909

Jii snapt er helemaal niks van.

17-09-2024 13:19

barry1988 +24000

Het zou mooi zijn wanneer je voorkomt dat hij transfervrij vertrekt. Maar goed dit soort woorden als die Rensch nu uitspreekt hebben we vaker gehoord. Dus eerst zien dan geloven.

17-09-2024 12:24

TsigalkoAFCA +1752

Ik zie veel gezeik over Rensch, maar hij is in alles twee klassen beter dan Gaaei. Dus voor nu zullen we het er gewoon mee moeten doen. Hopelijk dat hij verlengt, een goed seizoen speelt en door de voordeur vertrekt.

17-09-2024 12:22

Patrick78 +51780

‘ Twee klassen beter dan Gaeei ‘

Overdrijven is ook een vak

17-09-2024 12:25

TsigalkoAFCA +1752

Gaaei is echt ontzettend matig. Kan alleen maar rennen en heeft een redelijke voorzet. Hij kan niet verdedigen, raakt totaal in paniek als hij positiespel moet spelen en beschikt ook niet over een goede techniek.

17-09-2024 12:27

Patrick78 +51780

‘ Hij kan niet verdedigen ‘

Net als Rensch dus….

17-09-2024 12:31

Ajaxsupporter02 +13909

Rensch kan beter verdedigen dan Gaaei.

17-09-2024 12:43

Darkbird +2500

Gaaei is meer een wingback voor een 5-3-2. Rensch kan op meerdere posities uit de voeten. Zijn niet te vergelijken

17-09-2024 12:25

Techno303 +2556

De lat ligt gelukkig niet zo erg hoog wanneer je Rensch als 2 klassen beter inschat 😂

17-09-2024 12:42

AlexLitmanen10 +14361

Gaaei is een leuk ventje. Maar kan er weinig van als verdediger.

Rensch is inderdaad flink beter, toch zal hij geen wereldtop worden. Ik zou overigens in de Eredivisie geen betere rechtsback weten dan Rensch.
(Dat zegt ook wel wat over de rest trouwens)

17-09-2024 13:07

Robbert.R +17

Alleen verlengen als we er subsidie voor krijgen.....

17-09-2024 12:22

Darkbird +2500

Noem maar een beter alternatief die haalbaar is…

17-09-2024 12:24

Darkbird +2500

Zou mooi zijn, echte Ajacied vanaf klein jongetje. Is misschien niet de beste maar is zeer bruikbaar op meerdere posities. Vergeet ook niet dat hij pas 21 is en al ruim 130 wedstrijden heeft gespeeld…

17-09-2024 12:21

Sjaakie +5798

Dat is erg genoeg.

17-09-2024 12:26

7172AFCA7395 +10287

Twee jaar verlengen en dan direct verkopen.
Heeft zich niet of nauwelijks ontwikkeld.

17-09-2024 12:20

letsvencook +13054

Had afgelopen zomer gewoon moeten vertrekken, maar kroes krijgt nog geen flesje water in de woestijn verkocht aan een uitgedroogd persoon

17-09-2024 12:16

Darkbird +2500

Kroes is opgezadeld met een selectie waar niet heel veel waarde inzit. Dit jaar goed draaien tot de winterstop en wellicht kan hij dan wat slijten…

17-09-2024 12:22

Slang3 +45791

het zal eens een keer niet aan Kroes' acties liggen

17-09-2024 12:33

Vak425 +221

Sven is nog steeds beetje ziek van zijn, rechte, ontslag.

17-09-2024 12:58

Darkbird +2500

Maar wat had je verwacht? Dat er clubs 10 miljoen over hebben voor Tahirovic of Akpom? Dat Wijndal naar een PL club kan verkassen en Sutalo voor 30 miljoen naar Bayern?

17-09-2024 21:44

afca1985 +21244

Hij is echt veel beter dan Gaaei dus voor nu is het prima, verlengen en hopelijk in de zomer een transfer, alle partijen tevree👍

17-09-2024 12:14

Marquinho +2043

Verlengen dan maar en voor de hoofdprijs (proberen te) verkopen. Verdedigend en mentaal veel te zwak voor het niveau dat Ajax nastreeft.

17-09-2024 12:14
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.