'Mislintat wil Tadić laten vertrekken door voordeur; terugkeer als (jeugd)trainer mogelijkheid'

door Brent Tomassen 376

Bron De Telegraaf

'Mislintat wil Tadić laten vertrekken door voordeur; terugkeer als (jeugd)trainer mogelijkheid'

door Brent Tomassen 376

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax hoopt Dusan Tadić door de voordeur te laten vertrekken. De Amsterdamse club en de entourage van de Serviër zijn met elkaar in gesprek om het contract van de Ajacied te ontbinden, maar de partijen hopen goed uit elkaar te gaan.

Zo lijkt Sven Mislintat in te zetten op een vertrek van Tadić door de voordeur. 'Mislintat wil een scenario als bij Daley Blind, die na een ruzie met Alfred Schreuder met slaande deuren uit Amsterdam vertrok, voorkomen', zo schrijft De Telegraaf. 'Toch wil de directeur voetbalzaken garanties van Tadić en diens zaakwaarnemer Milos Malenović. Zo worden er afspraken gemaakt voor het geval de aanvaller na het ontbinden van zijn verbintenis snel een nieuw contract tekent bij een andere club. Ajax zet in op een transfersom of bonussen.'

De krant schrijft dat met de afspraken die Mislintat wil maken met kamp-Tadić, Ajax hoopt dat de Serviër in de toekomst terug kan keren bij de club als (jeugd)trainer. In de huidige overeenkomst van de aanvoerder staat de regeling dat Tadić deze rol zal innemen nadat hij zijn spelersloopbaan beëindigt.

Salaris Tadić

Volgens De Telegraaf hoopt Ajax vrijdag al een akkoord te krijgen over een contractontbinding. Hierdoor zal het riante salaris van Tadić, zo'n 6,5 miljoen euro bruto per jaar, niet langer op de begroting drukken en kan het worden aangewend om aankopen mogelijk te maken.

Ajax heeft zijn nieuwe thuisshirt gepresenteerd. Bestel hier het nieuwe thuisshirt voor het seizoen 2023/24!

Lees meer over:
Plaats reactie

AFCA-Driebergen +22290

Nee Dusan, je hoeft nu ook niet meer terug te komen in als (jeugd)trainer. Bedankt voor alle goede dingen. Maar dit was het.

14-07-2023 21:39

JariHeijden +5607

Nee hoor. Hij is na zijn voetbalcarrière gewoon welkom. Zo hoort het ook.

14-07-2023 22:44

AFCA-Driebergen +22290

Ja voor weglopers is wel plek. Na 1 teleurstellend seizoen, metren weg en dat als aanvoerder. Vooral zijn kont blijven kussen. Hij had ook karakter kunnen tonen.

14-07-2023 22:45

Thomdeajacied +2286

Eigenlijk toch best zuur dat een Ajacied die jaren voor dit Ajax heeft gestreden weggaat en snap ook wel waarom, al de mensen die erbij waren afgelopen jaren zijn allemaal weg. Ik denk dat Steijn ook dit totaal niet had verwacht en ook zeker kwaad zal zijn..die ziet z'n assists en goals wegvliegen en dat terwel ze pas net aansluiten en eindelijk eens echt van start kan gaan om wat te gaan bouwen. Ben zeer benieuwd wat Mislintat gaat doen met transfers aangezien Alvarez, Kudus nog weggaan en Timber en Tadic dan weg zijn.

14-07-2023 21:11

slowmow +1028

Tadiç on fire?
Today is gonna be the day that they're gonna throw it back to you
And by now, you should've somehow realised what you gotta do
I don't believe that anybody feels the way I do about you now
And backbeat, the word is on the street that the fire in your heart is out
I'm sure you've heard it all before, but you never really had a doubt
I don't believe that anybody feels the way I do about you now

14-07-2023 20:54

Allesreiniger +3361

Alweer? Zet ff je cd-tje op, maar blijf hem hier niet posten roeptoeter

14-07-2023 21:06

rich67 +6687

Qua salarisbegroting is het wel goed nieuws. Heeft zn beste periode gehad en blijft hopelijk behouden voor een toekomstige positie….
Dit is geen slecht nieuws

14-07-2023 19:45

PetrusKeizer +10739

Iedereen heeft altijd de mond vol van doorselecteren. Maar zodra het over een Blind of een Tadic gaat breekt er paniek uit, want wie moet hen nou in hemelsnaam vervangen?!!

14-07-2023 19:43

OviMivO +1761

Ik denk dat het vooral in zit dat men bang is dát er een vervanger van kaliber voor komt.

Ik had het mooier gevonden als Tadic tot her einde voor Ajax zou spelen, maar met realisme: dus niet altijd meer basis (a la Huntelaar dus).

Helaas zal dat dus niet gebeuren. Hopelijk dan met een mooi afscheid

14-07-2023 20:47

AFCA020! +6128

Ik heb het al vaker geroepen:

Afscheid nemen van die Duitser (had nooit moeten komen), Hendriks (zelfde verhaal) en de dames Mosman, Lenderink en Schlick.

Deze figuren zijn de ondergang van onze mooie club en het goede werk van Cruijff…

Dat Lenderink ook gewoon met droge ogen verteld dat ze het (goede) beleid van Overmars en Vd Sar los gaan laten is volslagen belachelijk!

Daar zijn ze (vooral die laatste 3) al langer mee bezig, door allerlei clubmensen uit de club te verbannen.
Ze laten iconen verzuipen, Overmars wordt zomaar weggestuurd en ze verzieken de sfeer waardoor de echte Ajacieden vertrekken. En dat doen ze niet alleen in het bestuur, zelfs bij de spelers moeten de echte Ajacieden plaatsmaken voor ja-knikkers en woke figuren… echt om kots en kots misselijk van te worden!!!

Wordt tijd dat er weer keihard wordt ingegrepen, geef Ajax z’n gezicht terug 💪🏼💪🏼💪🏼

14-07-2023 19:36

FWAjacied +3899

Duurde me nog veel te lang voor woke voorbij kwam in je verhaal.

14-07-2023 19:37

AFCA020! +6128

Hoe zou jij de ja-knikkers en woke figuren dan benoemen?

15-07-2023 00:22

FWAjacied +3899

Toffe gasten.

15-07-2023 12:10

AFCA020! +6128

Toffe gasten 🤣🤣

Hou altijd wel van sarcasme 👌🏻

15-07-2023 14:20

FWAjacied +3899

Denk dat je er leuke avonden mee hebt dan de boze mensen die helemaal niets meer kunnen hebben.

15-07-2023 14:23

PetrusKeizer +10739

Nou, nou. Dat is weer ferme taal. Daar hebben we wat aan!

14-07-2023 19:44

AFCA020! +6128

Mag het inderdaad hopen petrus.
Tot nu toe heeft het zachte protest nog niets uitgehaald. Hoop niet dat ze daarboven echt zo doof zijn en het te lang door laten sukkelen. Dat gezeik als (plusminus?) 15 jaar geleden tegen NEC thuis, daar zit niemand op te wachten lijkt mij.
Maar Hendriks en de dames sturen daar op deze manier wel op aan vrees ik

15-07-2023 00:21

musicradio +3893

wie had dan moeten komen bosz en molenaar zeker

14-07-2023 20:30

AFCA020! +6128

Wat een aannames pik, waar hoor je mij dat zeggen?

15-07-2023 00:24

Ajaxbrl +13863

Terug naar 2009 (pre cruijf revolutie)

14-07-2023 19:28

Merrick +6783

Mensen die van mening zijn dat Overmars is doorgeslagen omdat Tadic 6,5 miljoen verdient, juichten zeker niet toen mede dankzij dezelfe Tadic Madrid en Juventus werden weggespeeld. Die wedstrijden in de CL waarin Ajax iedereen kon verslaan en er eindelijk weer eens respect voor het team was, had ik voor geen goud willen missen. Die EL kan me gestolen worden maar dat is het enige toernooi dat je nog staat te wachten als je niet bereid bent om te investeren in kwaliteit maar enkel in middelmaat.

14-07-2023 19:24

Ajaxbrl +13863

Van de hemel naar de hel in een jaar tijd

14-07-2023 19:22

Ajaxbrl +13863

We zijn vanaf nu dus een jaar of tien terug in de tijd gezet…

14-07-2023 19:17

Merrick +6783

Inderdaad. Door het aantrekken van middelmatige coaches, bestuurders en spelers.

14-07-2023 19:27

musicradio +3893

door schreuder en co dat wil je niet zien en maar lekken naar die foute krant

14-07-2023 20:34

jollie18 +9931

Binnenkort heeft PSV interesse:')

14-07-2023 19:07

Siemjo +7911

Marc heeft de deur al open gezet bij Antwerp voor Tadic.

14-07-2023 19:05

AjaxAdvocaat +12687

Tja, als je na 1 rot seizoen al gelijk iedereen wilt laten zitten terwijl we je juist dit jaar het hardst nodig hebben hoef je van mij ook niet meer terug te komen als trainer.

14-07-2023 18:59

MrMartinez +2990

En nu graag wat objectieve informatie.

14-07-2023 18:54

Simpelishetmoeilijkst +25360

Hopelijk gaat Dusan op een positieve manier door de voordeur weg, en keert hij later terug als jeugdtrainer. Denk dat zijn tijdperk bij Ajax. U wel voorbij is, en we moeten verder. Enorm van deze man genoten, en ik denk dat we die prestatie in Madrid niet snel zullen vergeten.

14-07-2023 18:49

Tommyshelby +129685

Blijkbaar zit Vos ook te hoog in de boom wbt salariseisen, laat ajb al die grootverdieners gewoon vertrekken. Salarishuis van 100M is absurd. Met de helft hoor je al kampioen te worden.

14-07-2023 18:46

barry1988 +24072

Brobbey 2.0? Ook gratis weg of kunnen ze nog een deal bereiken denk je?

14-07-2023 19:03

Tommyshelby +129685

Het is nog vroeg dus denk niet dat het zomaar afketst. Maar eerst puin ruimen. Veel te veel rotzooi die boven de 2M verdienen.

14-07-2023 19:05

DrFootball +15154

Zou mij niets verbazen als Ten Hag nog een poging waagt voor Tadic.

14-07-2023 18:39

rafael32 +982

Mij zou het wel verbazen.

14-07-2023 18:44

MarcelvTol1971 +15437

Ik denk eerder Overmars, Tadic kan echt niet mee in de PL. Denkt ie zelf wel natuurlijk.

14-07-2023 19:07

HallerAkbar +915

De telegraaf, dus het is per definitie niet zo. Fijn dat Tadic blijft

14-07-2023 18:36

MarcoB1971 +4783

Al je dan nog 4 mlj vraagt aan transfersom dan bespaar je de komende 4 jaar 30 Mlj. Dus dan ben je spekkoper. Ik denk dat er meer investeert in jong talent.

14-07-2023 18:36

80HD +1557

Want zij contract duurt nog 4 jaar?

14-07-2023 19:00

DrFootball +15154

Denk dat Tadic als trainer wel een veel lager salaris heeft dan als speler.

14-07-2023 19:14

ProfessorX +19827

Tadic linksbuiten staat Bergwijn , Godts , Daramy in de weg .

Tadic spits staat Brobbey en nieuwe aankoop in de weg .

Tadic op 10 staat Kudus in de weg of andere aankoop .

Tadic op Rechts nee werkt niet en staat andere in de weg .

Hieruit blijkt dat tijdperk Tadic als voetballer voorbij is bij Ajax en ik dankbaar en genoten heb van zijn 5 jaren inzet .

14-07-2023 18:19

DrFootball +15154

Tadic heeft nog steeds zulke waanzinnige statistieken waar Bergwijn alleen maar van kan dromen. Zelfs in een minder jaar is het bizar. Dit gaat sportief zeker pijn doen. Aan andere kant een speler die hier niet meer wil zijn moet je ook niet willen.

14-07-2023 18:41

ProfessorX +19827

Klopt helemaal mee eens , maar tijdperk Tadic is wel klaar nu .

Verder helemaal eens met je .

14-07-2023 18:58

Gonzalez75 +5885

Conditioneel kon het met enige regelmaat niet meer bijhouden afgelopen seizoen.

14-07-2023 19:15

DrFootball +15154

Conditioneel niet bijhouden??? Heb je de man wel eens bekeken hoe ongelooflijk fit hij is?

14-07-2023 19:21

Aeter +6641

Sluit nou gewoon hier af Dušan. Een held zal je altijd blijven, maar laat dit geen smet op je mooie statuur bij onze club worden.

14-07-2023 18:16

Betuwe85 +20851

Probleem zal zijn dat hij als leider die hij is niet op d ebank gaat zitten denk maar aan Volendam uit

14-07-2023 18:21

MarcelvTol1971 +15437

Dat is het hele probleem, die vindt zichzelf erg belangrijk.
Steijn moet heel blij zijn dat dit op deze manier opgelost wordt.

14-07-2023 19:08

brullie +7050

Dan moet het contract afgekocht worden. De man heeft een mega salaris gekregen al die jaren en dan zo weg gaan? Ik vindt het zwak van hem.

14-07-2023 18:10

Slang3 +46063

Zou fair zijn als Besiktas dat doet ja

14-07-2023 18:18

80HD +1557

Precies dit, als je dan weg wilt maar toch de club Ajax zo hoog hebt zitten ga je niet over contractontbinding praten. Al is het een paar miljoen waarvoor je weggaat.

14-07-2023 19:02

Mokum87 +2435

Had liever gezien dat Tadic zou blijven maar dan meer als reservespeler en als aanvoerder in de kleedkamer. Maar snap het als dit niet past binnen zijn karakter. Hoe dan ook. Verdiend veel respect. Ook als hij besluit te vertrekken.

14-07-2023 18:06

80HD +1557

Had het ook heel heel graag zo gezien, maar dat voor 6.5M salaris is wel een dure kleedkamerspeler

14-07-2023 19:02

Mijnclub33x +9992

Tja, Tadic zijn salaris staat op 6'5 miljoen per jaar, dat drukt aardig op de begroting zonder inkomsten van de CL.

14-07-2023 17:54

Odin2710 +2107

Zegt wie??

14-07-2023 18:06

DrFootball +15154

Deel jij zijn salaris maar even op de omzet van Ajax. Dan moet je kijken hoeveel dat wel niet is.

14-07-2023 18:43

Odin2710 +2107

Er wordt iets geroepen en iedereen springt erin. Zijn salaris is helemaal geen 6,5 miljoen per jaar. Nooit geweest ook. Alles wat in het nieuws komt wordt blind overgenomen.... te triest dit

14-07-2023 19:03

Mijnclub33x +9992

Ajax is net het kabinet, ook hier dus grote wisselingen van de wacht. Uithuilen en opnieuw beginnen.

14-07-2023 17:51

Mijnclub33x +9992

.....en jongens als Kudus en Alvarez zijn ook veelverdieners, maar als ze weggaan haal dan wel goede vervangers en geen kneuzen zoals Bassey en Wijndal.

14-07-2023 18:00

musicradio +3893

kun je de huidige leiding niet aanrekenen

14-07-2023 20:39

Sproeier +331

Baal ervan dat hij weggaat. Maar ik begrijp hem wel. Als hij dan toch weg gaat, graag op een nette manier uit elkaar gaan

14-07-2023 17:45

4EVERAJAX +8409

Als dit allemaal waar is, graag door voordeur laten vertrekken aub! Dan ooit terugkomen Dusan en AJAX weer bij de hand nemen als trainer!

14-07-2023 17:43

MarcelvTol1971 +15437

Lijkt me een verschrikkelijk iemand als trainer, soort mix van Klopp en Simeone

14-07-2023 19:11

Hans Verhagen +14140

Het is een grootverdiener en een geweldenaar. Maar er ging ook heel veel mis bij hem. Ik denk echt dat veel spelers zich ergerde aan hem en daardoor niet tot absolute hoogte kwamen. Hebben we Berghuis zien scoren zoals bij de kakkerlakken. Nee want vanaf het begin heeft Tadic hem gedirigeerd. Tadic is iemand die past in een elftal zoals het Ajax tegen Madrid in Madrid. Er werd met 1-4 gewonnen en Tadic was toen ook nog top. Hij is een leider gebleven, maar wel eentje die zichzelf boven de partijen zetten. Het is echt goed dat hij nu weggaat en dat heb ik voor aanvang vorige seizoen ook gezegd. Hij heeft veel goals en assists, maar achter de schermen is deze man te bepalend in zijn mimiek. Ik ben er ook van overtuigd dat Bergwijn beter gaat draaien als hij weg is.

14-07-2023 17:42

80HD +1557

Tadic is een uitstekende leider in een goede spelersgroep, maar als de kwaliteit er niet is en je hebt alleen maar Instagram voetballertjes om je heen lopen.... Dan heb je niet veel meer aan hem

14-07-2023 19:05

Schip +23581

Terecht, Tadic is onlosmakelijk verbonden met de terugkeer van Ajax aan de Europese top, al was het vrij kort en tijdelijk. De speelwijze en prijzen in de eredivisie, waar Tadic gewoon cruciaal in was omdat we al decennia niet meer zoveel voetbal hebben gehad in een 9, en daarnaast ook in Europa waren goud waard.

Begrijpelijk dat hij vertrekt. Hopelijk brengt hij dezelfde schwung terug als jeugdtrainer. Zou fantastisch zijn als een jeugdteam door hem getraind wordt.

Komt wel even wat ruimte in het salarishuis hoor.

14-07-2023 17:25

DEELM +11891

De manier hoe dit gaat is toch tenenkrommend? De levensader van veel clubs is inkomsten uit transfers. Dat weet je toch als speler? Als je dan tussentijds plots weg wilt en je wilt meteen weg koop dan je eigen contract af!

14-07-2023 17:22

7172AFCA7395 +10344

Hopelijk dat Kudus nog binnenboord kan worden gehouden.

14-07-2023 17:15

Ricoteb +53174

Nee joh, geweldige voetballer hoor die Kudus, maar het is een eenling die alleen voor Kudus speelt. Hij verliest liever en dat ie zelf 2 keer scoort, dan dat we winnen en hij niet scoort. Plus, vond hem nou niet een geweldig gemotiveerde indruk maken de laatste weken van het seizoen. Voor het geld wat je voor hem krijgt, kan je het team veel sterker maken. En hij gaat sowieso z’n contract niet verlengen, dus dan is ie volgend jaar met z’n 1-jarige contract ook niks meer waard

14-07-2023 17:25

Koscar +5415

Die eerste 2 zinnen herken ik totaal niet. Heb Kudus heel vaak heel vreugdevol goals van ploeggenoten (mn Bergwijn staat me bij) zien vieren.

14-07-2023 17:35

Simpelishetmoeilijkst +25360

Denk ook dat het voor onze toekomst bereis, dat hij voor een mooi bedrag verkocht wordt

14-07-2023 18:54

ProperFootball +14699

Mag, maar ik denk dat Mr Buitenspel graag een fikse salarisverhoging in een grotere competitie ontvangt. We moeten wel gemotiveerde spelers hebben. Dat straalt er bij Kudus sowieso niet echt vanaf.

14-07-2023 17:28

Frankey78 +352

Zou jammer mocht Tadic echt gaan vertrekken, hij heeft Ajax toch ook veel moois gebracht in de afgelopen jaren. Hoewel hij ook niet altijd meer op zijn best speelde zullen we hem nog gaan missen als aanvoerder. Mischien wel de beste die we in jaren hebben gehad. Ik kan me ook best voorstellen dat je als Tadic zijnde het ook wel ff zat bent nu, na afgelopen seizoen en met wat er allemaal is gebeurd. Dat je een andere omgeving en nieuwe uitdaging nodig hebt soms. Ik zie liever dat hij gewoon blijft, zich in zijn rol schikt en zijn carriere bij onze mooie club afsluit.

Maar goed mocht het wel zover komen laten we hem een mooi en geweldig afscheid geven. Dat heeft Tadic na al die jaren wat hij voor ons aller Ajax betekent heeft ook wel verdiend.

14-07-2023 17:02

Flaco +19583

Tadic 6,5 mil, Blind 3 mil, Grillisch 2,5, Timber 4,5 mil. Dat ruimt aardig op. Nu Klaassen nog met 2,5 en er ontstaat serieus weer wat financiële ruimte. We begonnen het Barcelona van Nederland te worden.

14-07-2023 17:02

Stamhoofd +11548

Internationaal gezien is dit echt helemaal niet veel.

14-07-2023 17:40

Slang3 +46063

Internationaal gezien krijg ze meer tv geld

14-07-2023 18:19

debetweter +10110

Nu nog Klaassen raussen en hebben we echt een schone lei en noodzaak om toppers te halen!

14-07-2023 16:52

AJAX020ADAM +6969

Ik denk dat Rene, Jeroen, Gerard en Jan, hier ook geen trek in hebben 😜

14-07-2023 17:29

debetweter +10110

Haha. Bedoel niet de toppers. Alhoewel ze graag naar een volle arena komen

14-07-2023 17:32

AFCACruijff14 +162337

Vreemd gevoel, een Ajax zonder Tadic. Ieder geval fijn dat hij via de voordeur weg lijkt te kunnen. Hij verdient een waanzinnig afscheid in een volle ArenA.

14-07-2023 16:48

debetweter +10110

We hebben het langer zonder, dan met hem gedaan.

14-07-2023 16:52

AFCACruijff14 +162337

Niet de laatste 5 jaar die nu nog dichtbij zijn.

14-07-2023 16:53

RuffRhythim +24837

We hebben het met ALLE spelers langer zonder dan met ze gedaan...🤓

14-07-2023 16:56

debetweter +10110

Precies. Dus geen speler is groter dan de club.

14-07-2023 17:31

Matzet +5420

Het verhaal wordt al weer anders dan de hetze die eerst werd verondersteld.

Ik denk -dit is nadrukkelijk een speculatie van mijn kant- dat Mislintat eerst uitgebreid met Tadic heeft gesproken over zijn rol. Daarbij is aangegeven dat hij geen garantie op een basisplaats krijgt, gegeven het feit dat Ajax met Daramy, Bergwijn, Godts en van Axel Dongen voldoende alternatieven heeft op links, rechts niet zijn positie is en hij niet echt een spits of nr 10 is. Tel daarbij op dat het financieel erg duur voor Ajax is om iemand met een jaarsalaris van 6,5M op de bank te zetten.

Dan is het logisch dat je samen gaat kijken wat het beste is voor beide partijen en maak je daar afspraken over. Op die manier ga je respectvol met elkaar om en kan Tadic altijd via de voordeur vertrekken.

Al dat gespeculeer over ramkoers, de geruchten die de emmer doen overlopen etcetera is naar mijn mening gelul van de media die uit zijn op sensatie.

14-07-2023 16:32

MarcelvTol1971 +15437

Denk ook dat Sven wel durfde te vertellen wat de rest binnen Ajax niet durfde.

14-07-2023 16:51

Sies +4520

Ik denk dat het gesprek ook heel anders is gegaan...Dusan heeft Sven gezegd: jij laat mij door de voordeur gaan...kan ik nog ff Cashen.. Daardoor komt er voor Ajax geld vrij voor nieuwe spelers en maak ik ruimte voor Talent op mijn positie en dan kom ik over twee jaar als alles weer super loopt terug en dan zijn we zo goed dat we weer halve finale of finale Cl halen...ok Dusan zo doen we het zegt Sven...

14-07-2023 16:31

Fanaat +241

Ja ja en jij gelooft ook nog in de kerstman zeker?

14-07-2023 16:51

ajaxcied4life +26077

Ook Fenerbahçe in de markt voor tie ta Taaaaadiiiiiićć

14-07-2023 16:31

Sjonnie +18814

Bonus afdwingen bij afwikkeling Tadic dossier en een waardig afscheid organiseren voor Dusan.
Transfer Timber levert de nodige pegels op! Kom maar door met die namen, Svenno.
Doorpakken nu !!

14-07-2023 16:23

komopajax777 +13310

Eerst ook nog Edson en Kudus verkopen.Dan heb je meer dan 100 miljoen binnen geharkt.Minus de afdekking van het mislopen van CL hou je altijd nog genoeg over om te investeren.Tadic door de voordeur laten vertrekken voor een redelijke transfersom .
We hebben het geld hard nodig.Elke ton of miljoen is er een.

14-07-2023 16:26

Sjonnie +18814

Svenno moest gewoon een miljoenen transactie in de boeken krijgen voordat hij aan de gang kon en dat is nu gebeurd.
Alvarez en Kudus die leveren ook nog wat op, zeker!
Maar hij kan nu in ieder geval 1 en hopenlijk meerdere spelers vastleggen.

14-07-2023 16:35

DeMeer1976 +3095

Snel afhandelen maar inderdaad liefst door de voordeur. Tadic heeft veel betekent voor Ajax laatste jaren.
Ironische is wel dat hij investeringen eist van Ajax om selectie te versterken. Hoewel hij daar gelijk in heeft hebben ze zelf verzaakt de eerste stap daarvoor te zetten door de CL aan Feyenoord en misschien PSV te geven….
Nu zit Ajax niet in de positie om eerst eens flink geld uit te geven. Hij is er zelf dus flink debet aan de huidige situatie.

Verder zijn er maar paar voetballers in de wereld die mee kunnen en mogen praten met de club. Spelers als Messi, Cruijff die categorie. Tadic overspeelt hier zijn status!

14-07-2023 16:20

MichelAngelo66 +22270

Prima om de voordeur te gebruiken. Hoort ook zo. Daarom netjes contract ontbinden met een jaarsalaris van de club die hem overneemt. Lijkt me een mooie deal.

Bedankt voor bewezen diensten en succes met de laatste twee jaar van je carrière.

14-07-2023 16:19

Bruno04 +15804

Moeten we dan concluderen dat tadic ook erg teleurgesteld is in het verhaal van mislintat over de selectie van komend seizoen?

14-07-2023 16:19

komopajax777 +13310

Hij ging af op geruchten dus op roddel.Dat is nooit een goed idee.Dat Sven nog geen kapitalen heeft uitgegeven is logisch gezien de financiële situatie.Ik weet zeker dat er
een kampioenswaardige selectie komt te staan.

14-07-2023 16:29

Quando425 +1278

Ik denk dat Mislintat duidelijk is geweest tegen Dusan dat hij geen garanties meer krijgt komend seizoen als het gaat om speeltijd. Ik kan me niet voorstellen dat Mislintat het scoutingslijstje deelt en dat Dusan dan zegt: nee dit is niks, ik ga liever naar Besiktas.

14-07-2023 17:18

Amp +37936

Mwah, misschien bevatte het scoutingslijstje geen spelers van milanovic 😁

14-07-2023 19:10

Artemio +32157

Vorig seizoen zijn er gewoon teveel fouten gemaakt met betrekking tot het door selecteren. Wijndal wordt gekocht terwijl we toentertijd Blind/ASE/Baas hadden voor de LB positie. Voor de RB positie het zelfde Sanchez wordt gehaald terwijl je Rensch/Regeer had. Bergwijn die wordt gehaald terwijl je Tadic/Daramy en daarachter Van Axel Dongen had.

Er zal heus weer een nieuwe glorie periode komen, maar na het einde van de volgende glorie periode zal er beter gemanaged moeten worden evenals het natuurlijke doorselecteren. Niet krampachtig vast houden aan spelers.

Jeugd DE kans blijven geven die een kans verdienen. Dat is Ajax en dat zal altijd Ajax blijven.

14-07-2023 16:16

Sjaakie +5827

Chapeau voor Mislintat. Helaas niet voor Tadic.

14-07-2023 16:16

WeirdAJAX +12331

Dubbel gevoel hierover. Zijn statistieken, ook afgelopen seizoen. Maar voetballend stoorde ik me vaak mateloos aan hem en het gebrek aan tempo. Kon niet meer op LB.

En dan zijn uitspraken, AJAX zijn droomclub, etc.

Maar ze hebben hem destijds binnengehaald met een plan. Doorstoten naar de europese top. En dat plan lijkt weg. Dus daar kan ik hem dan wel weer volgen.
Maar dan weg willen voor Fenerbahce?? Dat kan ik dan niet rijmen, dat is puur om nog even te cashen. Had hem hoger ingeschat.

14-07-2023 16:08

komopajax777 +13310

Ajax wil nog steeds naar de Europese top,maar dat gaat nou eenmaal met horten en stoten.De huidige terugval is te danken aan wanbeleid na Overmarsgate.Goed beleid
is cruciaal.

14-07-2023 16:33

mido1988 +4298

Ajax kan nooit meedoen op financieel gebied. Gewoon een goede huishouding voeren en de beste jeugdspelers van Europa laten zien dat je hier kans hebt op speeltijd en dan na een paar seizoenen kan doorspringen naar het grote geld. Dan kun je dus niet structureel aanhaken. Je kunt er wel naar streven elk jaar kampioen te worden, aanvallend voetbal te spelen en om de zoveel jaar te presteren in Europa. Prima wat mij betreft.

14-07-2023 16:07

Simpelishetmoeilijkst +25360

Ongeveer hetzelfde als Porto en Benfica, die dat prima op orde hebben.

14-07-2023 19:00

AJAXINMYHEART +21958

TIMBER DEAL

https://twitter.com/MikeVerweij/status/1679853748699516931?t=SP0BfXmfvIn1IoxdRmfgXg&s=19

14-07-2023 16:02

Slang3 +46063

mislintat kan los

14-07-2023 16:04

barry1988 +24072

Dit gaat toch in zijn geheel naar het begrotingstekort?

14-07-2023 16:04

AJAXINMYHEART +21958

Barry

Volgens Freek wel.

14-07-2023 16:05

Dolblij +45477

@AJAXIINMYHEART : genau, volles Rohr !

14-07-2023 16:05

Slang3 +46063

ja en dus kan er nu geld uit gegeven worden, niet ?

14-07-2023 16:05

AJAXINMYHEART +21958

Slang

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/07/ajax-heeft-op-transfergebied-de-volledige-regie-niet-langer-in-eigen-hand

14-07-2023 16:09

Slang3 +46063

zou denken dat je nu juist weer risico kan nemen als het tekort weg is, en je dus pro actief kan denken om minstens 2e te worden. Dan zal je nu in de min gaan misschien, maar hoef je als het mis gaat volgende zomer niet 2 jaar in te halen, maar alleen dit jaar

14-07-2023 16:11

Patrick67 +9624

Volles Roääää !!!

14-07-2023 16:11

Dolblij +45477

🤣🤣🤣 Wennêêêh !

14-07-2023 16:47

wijzijndebeste123 +164897

We kunnen los! Diamantauge naar t front!

14-07-2023 16:06

AJAXINMYHEART +21958

https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/2023/07/ajax-heeft-op-transfergebied-de-volledige-regie-niet-langer-in-eigen-hand

14-07-2023 16:09

komopajax777 +13310

Dat dekt precies het gat dat de CL had moeten vullen...

14-07-2023 16:35

WeirdAJAX +12331

6.5 mln bruto is in NL 2.7 mln netto mensen. Wel veel. Maar niet heul gek als je dit soort spelers in NL wilt houden. In bv PL verdient een speler als Tadic de afgelopen jaren 6.5 mln netto.
We willen meedoen in de top toch? Dan nu niet zeuren om dit soort bedragen. Het is het één of het ander.

Vergeten wat een Ryan Gravenberg ging verdienen bij Bayern? Meer dan zijn bruto AJAX salaris netto. Zo liggen de verhoudingen helaas.

14-07-2023 15:58

w86 +9467

Vergeten dat we juist meededen toen Tadic en Blind terug kwamen voor naar verluid 3 miljoen salaris? Dit is daarna compleet uit de hand gelopen.

14-07-2023 16:10

WeirdAJAX +12331

A. Naar verluid.
B. 3 mln netto zou aardig kloppen. Bron dat het 3 mln bruto was?

14-07-2023 16:12

Amp +37936

Dus tadic heeft na verlenging netto ingeleverd?

14-07-2023 19:14

Ajaxadam1 +31670

6.5 miljoen.. en dan verbaasd zijn dat iemand groter denkt te zijn dan de club.

14-07-2023 15:57

036AFCA97 +146682

Ik las ergens dat Freek had gezegd dat Vitik niet komt. Heeft iemand een bron?

14-07-2023 15:55

wijzijndebeste123 +164897

Pffff. Zou n nieuwe aderlating zijn. Gaan we toch 20 miljoen voor St Juste of Hilgers betalen. Donny en Tete er nog bij en going full Dutch!

14-07-2023 16:00
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.