'ManU wil Antony binnenhalen; ook sprake van gentlemen's agreement met Ajax'

door Bart Veenstra 149

Bron The Times

'ManU wil Antony binnenhalen; ook sprake van gentlemen's agreement met Ajax'

door Bart Veenstra 149

Bron The Times

Laatst geüpdatet

Antony geldt mogelijk als het belangrijkste transfertarget voor Manchester United deze zomer. Dat meldt The Times. De Engelse krant weet echter ook dat er tussen Ajax en Manchester United sprake is van een gentlemen's agreement.

Trainer Erik ten Hag stapte na het afgelopen seizoen over van Ajax naar Manchester United. In Engeland staat hij nu aan de vooravond van zijn eerste seizoen op Old Trafford. Bij Manchester United zijn inmiddels al zes spelers transfervrij vertrokken en zodoende zal Ten Hag zijn selectie willen versterken.

Spelers als Jurriën Timber, Frenkie de Jong en Tyrell Malacia worden geregeld genoemd en nu lijkt ook Antony een serieuze kandidaat. Manchester United, dat vorig seizoen zesde eindigde in de Premier League en zodoende volgend seizoen uitkomt in de Europa League, kan echter niet iedere speler wegkapen bij Ajax. The Times schrijft dat Ajax en Manchester United een mondeling 'herenakkoord' hebben gesloten, waarbij de belofte is gedaan dat de Engelsen niet de complete selectie van Ajax leegroven.

Nog geen bod van Manchester United op Antony

Dat Antony in de belangstelling staat van Manchester United lijkt inmiddels geen geheim meer. Transferjournalist Fabrizio Romano liet maandag weten dat de Engelsen inderdaad interesse hebben, maar dat er van een officieel bod nog geen sprake is. In de media wordt Antony tussen de 45 en 60 miljoen euro ingeschat.

Lees meer over:
Plaats reactie

Ajax35 +4292

Gentlemen agreement, rot toch op joh verrotte engelse pauper club. Ze beloven niet de hele selectie weg te kapen, maar willen uiteraard wel alle sterren oppikken. Neem dan de middelmaat mee met die kale naar Engeland ;)

19-06-2022 09:57

Jan Doedel +4281

Leegroven is niet erg maar dan wel voor de hoofdprijs! "Vrienden" zoals fc Barcelona hebben we niks aan. Gewoon betalen! Voor koopjes kijk je maar bij armlastige clubjes. Hoop dat die dagen voorgoed voorbij zijn.
Wij zijn Ajax en we hoeven niet voor veel te weinig te verkopen!

15-06-2022 00:08

ST +23060

Antony moet je echt niet willen verkopen. Heeft nog meerdere jaren een contract en het WK komt ook nog over enkele maanden waardoor hij meer waard wordt. Alleen en absolute hoofdprijs van boven de 70M zou ik accepteren als ik Ajax was.

14-06-2022 23:38

PJS +4991

Niet te koop dus we zijn snel klaar met dat Engelse kut clubje.

14-06-2022 19:45

Ajax27 +19086

Altijd dat gezeur over te weinig te weinig te weinig.... zo vermoeiend. Als wij 40-50 miljoen krijgen voor een jong talent, dan mogen we daarmee gewoon heel erg blij zijn en dat weer investeren in de jeugdopleiding en nieuwe gerichte aankopen.

Iedereen die denkt dat we zomaar voor ieder talent 70-80 miljoen krijgen zoals met Frenkie en De Ligt leeft in een fantasie wereld. Dat zijn exceptionele talenten. De Ligt speelde een EL finale, een CL halve finale, werd Golden Boy, speelde in de basis bij het nationale elftal, werd met 18 jaar tot aanvoerder bekroond. Dat is wat anders dan wanneer je een leuk seizoennetje hebt gedraaid met wisselvallige prestaties.

14-06-2022 19:16

jjlncua33 +403

Tja.. als een Darwin Nunez 100M kost. Vond hem persoonlijk niet eens bijzonder toen we tegen Benfica speelden. Voor 100M kreeg je vroeger Cristiano Ronaldo en Bale in zn prime

18-06-2022 01:17

VakM +2168

Nou niet helemaal met je eens. Ik vond hem uit in Lissabon maar ook thuis bij ons wel een klasbak. Wat een dreiging gaat er uit van die kerel. Wordt echt wel wat in een aanvallend elftal als Liverpool

18-06-2022 20:27

jjlncua33 +403

Wel veel dreiging en drang naar voren. Maar vond hem niet zo:n geweldenaar

19-06-2022 14:32

jjlncua33 +403

Klopt idd. Maar 100 voor Nunez vind k sws teveel. Als Haaland en Nunez met transferprijs wisselden zou het veel meer geloofbaar zijn.

19-06-2022 14:34

Ajax27 +19086

Dat zeg je goed, 'vroegah'. Tijden veranderen, prijzen ook. En je kunt hoog en laag springen dat je Nunez niet bijzonder vond... iedere echte kenner weet dat je met Nunez wel degelijk goud in handen hebt.

21-06-2022 09:40

Ajax27 +19086

Haaland had een clausule in z'n contract staan. Als dat niet het geval was geweest had ie 'gewoon' 120-180 miljoen gekost en waren er 2-3 clubs geweest die zeker in staat waren geweest om dat ervoor neer te leggen.

21-06-2022 09:41

jjlncua33 +403

Natuurlijk heb je goud in handen met Nunez. Veel groeipotentie maar 100m vind ik alsnog teveel voor hem ook in deze tijd. Ik vind het gewoon geen goeie ontwikkeling. Zelfs Klopp besteed nu 100 M aan spelers

21-06-2022 14:48

AFCACBS1900 +2489

Lekker behouden. Als ie tijdens het WK flamt bij Brazilie en je overwintert weer in de CL, dan kan je hem voor nog veel meer verkopen.

14-06-2022 18:09

Steffenhagen +37784

Eriksen naar Man United ? Niemand moet raar staan kijken als Ten Hag straks ook Bergwijn wil binnenhalen . Ajax is veel te traag geweest

14-06-2022 17:21

MichelBoerebach +29164

Dan halen ze Bergwijn toch? Het is Johan Cruijff niet!

14-06-2022 18:25

Bc te P +22130

Ik zie dit maar als een aanvulling op de tweet van Romano gisteren.

14-06-2022 16:25

Blazehaze +2845

Wordt malacia echt in verband gebracht met man u? Haha dafuq erik

14-06-2022 15:52

Amsterdam4ever +2358

Niet te koop jongens, je mag wel een mooi bod doen op Schuurs, Haller, Alvarez, Klaiber, Bande, Magallan, Pierie of Jensen.

Er is dus genoeg te koop, maar stop eens met dat informeren naar het 'niet te koop' gedeelte.

14-06-2022 15:37

Snellejapie +11401

En bedankt he, Erik.

14-06-2022 15:07

markk +8896

Als Darwin Núñez 100 miljoen waard is, hoeveel is Antony dan waard? Ik vind Antony echt een veel betere speler.

14-06-2022 15:02

Mike1234 +2642

Kan je niet met elkaar vergelijken. Een buitenspeler en een spits. Ik zie ook liever Antony schitteren maar kan niet ontkennen dat ik erg onder de indruk ben van die Darwin.
En er wordt eenmaal veel meer betaald voor een spits dan bv een buitenspeler.

14-06-2022 15:14

JariJari +15116

Haller dan maar voor 80M ;)

14-06-2022 15:41

markk +8896

Als we het hebben over de waarde van een jonge aanvaller en een formule 1 coureur dan ben ik het met je eens, maar los van het feit dat beide aanvallers zijn, beide 22 jaar oud, beide nog een 3-jarig contract, beide Zuid-Amerikaan en beide begeerd door de absolute top, is dit zeker prima te vergelijken. Ik weet dat de ene een spits is en de andere aan vleugelspeler maar beide spelen het zelfde spelletje op het hoogste niveau.

14-06-2022 18:17

JOHANisGOD +18498

Markk

Onzinnige vergelijking.

14-06-2022 15:42

AmsterdamZuidRivierenbuurt +25299

Blijft Klaiber nog over

14-06-2022 14:03

louis60 +11472

We hebben Malagan toch ook nog?

14-06-2022 14:55

Arie Vink +4855

Ten Hag die Ajax goed wil achterlaten, maar vervolgens achter alle sterkhouders aanzit. Lekker bezig man.

14-06-2022 13:59

31xAjax +7879

Ik blijf lachen om de posts hier waar 60, 70 en 80M wordt genoemd voor Antony en Timber (ieder apart) maar die vinden 30M voor Bergwijn lachwekkend......

14-06-2022 12:52

mickey2602 +4752

Lachen is niet verkeerd natuurlijk maar ik neem toch wel aan dat zelfs jij het verschil ziet?
Timber,een jongen van 20 die afgelopen seizoen is doorgebroken bij Ajax zowel internationaal als nationaal. Hij is international,speelt zo goed als alles en heeft veel potentie(al is het de vraag of dat er ook uit gaat komen maar dat geldt dan ook als hij bij Ajax blijft).
Dan Antony,22 jaar,speelt ook zo goed als alles ,international van Brazilië en een van de veelbelovende spelers van dat land.
En dan Bergwijn,een speler die een aantal jaar geleden voor 30 miljoen gekocht is,sindsdien per seizoen heel weinig minuten gemaakt dus meer op de bank zit en dan 30 miljoen vragen???

14-06-2022 13:08

Bramzel +3568

Ja dat klopt. Antony en Timber hebben beide bijna het hele seizoen gespeeld. Tegenover Bergwijn die alleen, maar op de bank heeft gezeten. Daarnaast hebben Antony en Timber in de Champions League gespeeld.

14-06-2022 14:30

Kingoffdatoilet +17128

Antony heeft veel meer gespeeld, Bergwijn haast niets. Geen gekke conclusie dat Antony op dit moment veel duurder zou moeten zijn.

14-06-2022 15:13

Eurysaces +29499

Bergwijn heeft weinig waarde voor Tottenham en komt niet in de buurt van het talent van Antony.

14-06-2022 15:41

mokum007 +6522

Ajax moet alles op alles om Anthony binnen boord te houden, en als het niet te houden is, dan moet MU 85mln op tafel leggen

14-06-2022 12:51

ajaxcied4life +26026

Ieder bedrag tussen de 50 en 60 mln (met 50 mln als vast bedrag) is gewoonweg een prima prijs voor een bij de nationale ploeg veelal op de bankzittende Braziliaans international.
Indien Ajax in de CL zou hebben gepresteerd, (Daarmee doelende op het bereiken van de kwartfinale) dan had er bovenop die 50 mln een vast bedrag van 5 mln extra gekund. Zou Ajax de halve finale hebben behaald, dan had het er weer 5 mln als vast bedrag daar bovenop gekund. Ingeval Ajax de finale zou hebben behaald, dan zou er wederom een bedrag van 7,5 mln schat ik in bovenop het initiële bedrag. Zo werkt het nu eenmaal in het voetbal. De waan van de dag regeert. Veel mensen vinden Frenkie, Matta en Donny ook miskopen lettend op de bedragen die er voor hen zijn neergeteld.

14-06-2022 12:00

ajaxcied4life +26026

Malacia is in mijn beleving de linksbenige Wan-Bissaka, verdedigend vaak soeverein. Aanvallend zeer pover.

14-06-2022 11:51

Kingoffdatoilet +17128

Perfect voor United

14-06-2022 15:14

rondewaart +1838

Zijn heren Hamstra en Huntelaar soms met vakantie, het is akelig stil op de transfermarkt en er gaan alleen maar spelers weg. Maak mij wel wat zorgen

14-06-2022 11:48

Kingoffdatoilet +17128

Als beide heren op vakantie zijn gaan er ook weinig spelers weg hoor

14-06-2022 15:15

michaellaudrup +4660

Er zal toch eerst wat weg moeten, wil je wat kunnen kopen.

14-06-2022 20:41

Intec2.0 +12403

Engelse kunnen heerlijk speculeren. Als ik de bedragen allemaal zie doe ik het zowat in me broek van het lachen. Wat een onzin berichten allemaal. Volgende week gewoon melden in Amsterdam

14-06-2022 11:44

036AFCA97 +146646

Vervelende Ten Hag man. Je kan bijna iedereen kopen daar. Waarom Antony? Koop lekker Raphinha of Rodrygo. En waarom Timber? Ga lekker voor De Ligt, De Vrij of Pau Torres.

Ten Hag weet dat er clubs gaan komen voor onze spelers en hij weet tegelijkertijd dat Ajax incidentieel Europees kan stunten wanneer we een aantal jongens kunnen behouden. Gun ons dat dan ook. Of was het aanhaken van Ajax bij de Europese top alleen belangrijk toen je eigen reputatie er van afhing?

Als hij daadwerkelijk zo achter Timber en Antony aanzit kan de opmerking “Deze Tukker is Ajacied geworden” ook meteen de prullenbak in.

14-06-2022 11:39

wendoo9 +8108

Jij ziet het verkeerd. Ten Hag wil een team naar zijn hand gaan zetten. Dat wil hij gaan doen met topspelers als Timber, Antony , De jong enz. Dit zijn goede spelers. Alle spelers hebben een brief ontvangen van Ten Hag. Geen goede conditie, niet leveren, niet op en top fit zijn dan moet je vertrekken. Hij gaat zich indekken en niets anders. Hij wil gewoon een nieuw elftal die om de prijzen gaat meedingen.

14-06-2022 12:07

036AFCA97 +146646

Geloof jij dat van die brief? Dat was volgens mij een Facebook berichtje om clicks te genereren.

En ja tuurlijk wil hij een goed team bouwen, maar er zijn genoeg topspelers buiten Ajax.

14-06-2022 12:09

JesusZoonVanGod +5820

Ja, ja, ze beloven niet de hele selectie leeg te roven…maar ze pakken alleen de sterkhouders.

Ajax moet nu ballen laten zien en absolute top bedragen vragen. Voor zowel Timber als Antony inzetten op 75 miljoen. Dit zijn spelers met CL minuten op de teller en die een enorm groeipotentieel hebben. United betaalt al jaren goud geld voor net niet spelers, dus ze mogen dan ook gewoon betalen voor toppers in wording.

14-06-2022 11:27

JariJari +15116

Net zo'n "herenakkoord" als we met Barca hebben zeker. Flikker op of bied iets waar we blij van worden.

14-06-2022 11:24

Hetzijnmaar +5453

Volgens de wedkantoren is het al voor 99% zeker dat hij komt
Spurs is de lachende 3e die gaat de hoofdprijs krijgen van Ajax voor n bankzitter die niet eens 90 minuten kan spelen op niveau

14-06-2022 11:14

insectenverdelg +23384

Gedraag je als een gentleman en bied lekker 90 miljoen.

14-06-2022 11:03

Oxxer +163839 moderator

Gedraag je als een gentleman en rot op.

Man Utd heeft vorig seizoen voor een vermogen Jayden Sancho gehaald, die speelt op dezelfde positie.

14-06-2022 11:13

insectenverdelg +23384

90 miljoen moet je m lekker voor laten gaan. 60 niet. Dan wacht je lekker het WK af.

14-06-2022 11:19

Oxxer +163839 moderator

@insectenverdelg

Ik zie Antony heel graag blijven maar alleen als hij zo graag weg wil omdat ETH direct of indirect zijn hoofd op hol heeft geslagen lijkt jouw scenario verstandig.

Vraag mij af of het slimme keus is met het WK wat er aankomt. Hij zit bij de Seleção maar is geen 1e keus, de concurrentie op zijn plek is heel groot. Als hij aanpassingsproblemen in de PL en op de bank komt kan hij de WK selectie mislopen.

14-06-2022 11:30

insectenverdelg +23384

Hij zit egen de 1e keu aan. Ligt een beetje of iedereen fit is. Voordat hij geblesseerd raakte speelde hij ongeveer de helft basis en men as lovend over hem.

14-06-2022 11:34

Oxxer +163839 moderator

Niet waar wat jij zegt, Neymar is onbetwist en speelt vanaf links, Richarlison, Rafinha en Vincius staan hoger in de pikorde, Vinicius verhuisd door Neymar naar rechts. Jesus, Rodrigo en evt Cunha kunnen daar ook spelen.

14-06-2022 11:42

insectenverdelg +23384

Laatste potten dat hij fit was stond Neymar spits en Antony in de basis v.a. links. Hij is echt niet kansloos op de basis, maar de concurentie is groot.

14-06-2022 11:49

Oxxer +163839 moderator

Vat dit verkeerd op, sommige Ajax fans denken echt dat Antony 1e keus is als rechtsbuiten bij Brazilië wat hij niet is. Tite is lovend over al zijn selectiespelers omdat hij ze allemaal nodig kan hebben.

14-06-2022 12:15

Dusani +2276

kut Ten Hag

14-06-2022 10:59

tMuurtje +969

Het verbaast me atijd weer hoe hier de meest onrealistische bedragen genoemd worden voor spelers van Ajax.
Vaak met als enige onderbouwing dat een andere speler recentelijk ook voor zoveel is verkocht.
Als er clubs bereid zouden zijn om 80 miljoen (of meer) voor Antony neer te leggen dan hadden we daar al lang iets van meegekregen in de media.
De transfersommen van de Jong en de Ligt destijds waren uitzonderlijk, omdat de prestaties van Ajax dat ook waren in dat seizoen.
Het is een geweldige speler en dus zal er heus concrete interesse komen voor Antony, maar 80 miljoen gaat Ajax never nooit ontvangen op dit moment.
Daarvoor heeft ie zich simpelweg nog niet genoeg bewezen.
Als ie zou blijven (en dat hoop ik echt) en vervolgens een geweldig WK speelt kan het ineens zomaar anders liggen natuurlijk.
Just my two pennies...

14-06-2022 10:57

mokumnorth82 +2362

Ok, voor hoeveel mag hij dan van jou vertrekken?

14-06-2022 11:11

JariJari +15116

Dan houden we hem toch nog een jaar aan zn contract?

14-06-2022 11:22

Eurysaces +29499

Het gaat er niet om wat andere spelers gekost hebben, of hoe goed ze zijn. We kunnen voor Klaiber ook 80 miljoen vragen, dan zullen we hem nooit verkopen.
Het gaat om de waarde voor de club, met Europese ambities kom je dan snel uit bij bedragen richting de 80 miljoen als je die voor Ajax af wilt kopen.
De markt bepaald niet de verkoopprijs.

14-06-2022 11:37

AlexIbarra +19238

Er zal wel niet veel geld overblijven bij United als ze Malacia eenmaal hebben aangetrokken..

14-06-2022 10:54

barry1988 +23997

De prijzen die de media verzint slaan natuurlijk nergens op 45-60 miljoen. Bij 60 miljoen mag je na de doorverkoop percentage, opleidingvergoeding en belastingen al blij zijn als je er 35-38 miljoen netto overhoud. Vaak krijg je het geld ook nog in meerdere termijnen en doormiddel van bonussen. Dan is het nog maar de vraag hoeveel je mag herinvesteren?

Kortom Antony nu verkopen is niet verstandig of er moeten absurde bedragen op tafel komen 85+ miljoen ofzo . Ook gezien het sportieve belang van Antony, kampioenschap en Champions league.

14-06-2022 10:51

diamanti +3194

Ik vind Antony een prachtige speler en kan enorm van hem genieten. Maar er is echt geen club in de wereld die 75 miljoen voor hem gaat betalen hoor, wake up.

14-06-2022 10:47

AlexIbarra +19238

Nou mooi, dan kun je hopelijk ook volgend seizoen weer van hem genieten. :)

14-06-2022 10:51

diamanti +3194

i hope so

14-06-2022 11:17

Eurysaces +29499

Daar hoop ik ook op, Antony is sportief namelijk veel waard voor Ajax, die moet je gewoon behouden met een 3 jarig contract en een WK voor de deur.

14-06-2022 11:38

Joko +5063

Herenakkoord, zeker dat dat man u voor een kwart van de prijs shopt?

14-06-2022 10:46

DeKenner +9277

Wat een herenakkoord om niet de hele selectie van Ajax te kopen.. was het niet logischer geweest om bijvoorbeeld af te spreken dat ze niet meer dan één speler zouden mogen halen? Mits ze daar ook de juiste prijs voor betalen uiteraard…

14-06-2022 10:44

emiel_schipper +878

Wat een vertoning van Manchester en van der Sar als zetbaas wij maken de prijs uit en niet Manchester trouwens ze mogen niet eens met Antony praten, tenzij ajax ondanks contract van hem af wil. Minimaal 90 miljoen.

14-06-2022 10:41

Ajaxisart +18768

Gewoon verkopen tussen de 50 en 60 miljoen. Ajax is nu eenmaal een club die het moet hebben van de doorverkoop van spelers. Te lang wachten en de prijs kan enorm dalen, zie Neres. Antony is een goede speler, maar met 50-60 miljoen open je de deur naar meerdere versterkingen. Daar komt bij dat we de jeugd ook kansen moeten geven. Haller ook verkopen, want die zal nooit meer zo’n CL jaar draaien.

14-06-2022 10:41

mokumnorth82 +2362

Vind 50-60 te weinig, bodemprijs zou ik op 65 zetten. Maar liever nog een jaar behouden, goed spelen op het WK en weer een jaar verder en volgend seizoen verkoop je hem voor 80 miljoen. Hij heeft nog een 3 jarig contract hè, ik zie hem liever hier blijven.

14-06-2022 11:13

DeHeerVanDeMeer +25164

Dat 'herenakkoord' had moeten zijn, jullie hebben Ten Hag al en verder géén spelers meer zolang TH er is..!!!

14-06-2022 10:40

Snellejapie +11401

Je wekt als Ajax zo wel de indruk dat alles maar te halen is. Tenzij je de prijzen laat beginnen bij 80 miljoen.

14-06-2022 10:39

ÁlvaroRecoba +13695

O, ja, met Malacia richting een notering in de top vier...

14-06-2022 10:36

Markopantelic007 +3893

Zou wel jammer zijn als hij gaat. Heerlijke spraakmakende speler. Maar als je er 65 miljoen of meer voor kunt krijgen moet je het doen denk. Anders krijg je mogelijk weer zo'n Neres scenario. Nogmaals ik zou hem liever houden, maar ik vind Antony nou ook weer niet de superster als hoe hij zich voordoet. Zo'n Nunez is veel bepalender.

14-06-2022 10:19

HenryVakH1972 +1018

Strik eromheen en doorpakken!

14-06-2022 10:05

12eman +5878

Gewoon belachelijk hoog in de boom zitten. Begin maar bij 85 mil. Kom je er uit, alleen maar winnaars

14-06-2022 10:04

OuweDibbes +11780

80 of 90 miljoen en anders jammer.. Niet meer mee werken aan het verkopen van je beste spelers tegen niet abnormale prijzen. Snap ook niet waarom mensen vinden dat 60 miljoen ook prima is omdat hij niet meer waard is, je beste spelers wil je houden en dan ga je nooit mee werken als de prijs niet abnormaal is.

14-06-2022 10:04

MosesD +14643

Als er een grote club komt en die biedt rond de 80 mio, dan is er natuurlijk geen houden aan. Ben overigens wel benieuwd wat er zoal gaat gebeuren als de selectie verder in tact blijft. Dat kan natuurlijk ook gewoon. Dan zou ik wel voorsorteren op het vertrek van een Timber, Martinez en Antony in 2023. Al met al interessant hoe Huntelaar en Hamstra e.e.a. gaan aanpakken.

14-06-2022 10:04

gi0vanni +7123

Die 80 mil klinkt wel aardig. Maar het probleem bij Ajax zit de afgelopen jaren niet in de verkoop maar wel in de aankoop. De posities zijn op sommigen plaatsen zelfs onderbezet. We hebben nog een 2e backup op CV nodig. De kwaliteit op RB is met Klaiber als backup niet top. Op RV is er ook een tekort en ook een CVM als backup mag best. Met 1 SP mag er graag ook wat bij of gebruik Tadic in de spits en haal een extra LV. En om de een of andere reden is het achter de spits overbezet. Met Berghuis, Klaassen, Kudus en Ihattaren hoeft daar echt niets meer bij.

14-06-2022 10:19

MosesD +14643

Centrum van de verdediging is prima in orde. Ook de backs. Het middenveld is zelfs overvol. Voorin zou je wellicht wat nodig hebben, maar Ajax moet wel de eigen talenten de kans geven. Wel zou je met het oog op de nabij toekomst eventueel nu al moeten kijken naar twee nieuwe centrumverdedigers en een vleugelaanvaller. Die moet je nu halen of in ieder geval heel vroegtijdig scouten en vastleggen.

14-06-2022 10:30

El Pistolero +4932

"Al met al interessant hoe Huntelaar en Hamstra e.e.a. gaan aanpakken".

Zo werkt dat niet. Een onderhandelaar is meestal in loondienst en speculeert dus met geld dat niet van hem is. In zo'n geval gaat de persoon of organisatie van wie dat geld wel is, zijn werknemer natuurlijk geen carte blanche geven bij de onderhandelingen, maar wordt er van te voren een onderhandelingsstrategie vastgesteld. Daarin worden zaken als bodemprijs, de onderhandelingsmarge en het onderhandelingsplafond vastgelegd. Sommige supporters hebben kennelijk het romantische idee dat een onderhandelaar zelf kan bepalen hoeveel hij voor een speler wil ontvangen bij verkoop en hoeveel hij voor een inkomende speler over heeft. Zo werkt het echter niet, inwerkelijk ios hij met handen en voeten gebonden aan de afspraken die daarover van tevoren zijn gemaakt. Voor de onderhandelingen beginnen is in de directieraad afgesproken met welk bod de onderhandelaar zal beginnen en hoeveel marge hij heeft om inkomende transfer tot stand te kunnen brengen. Als het onderhandelingsplafond is vastgesteld op 15 miljoen en de verkopende club er minimaal 20 wil ontvangen, zal de onderhandelaar terug moeten naar de directie en RvC. Onderhandelen is in feite een zaak van loven en bieden binnen de marge die de onderhandelaar daarvoor ter beschikking staat. Voor H2 geldt dat in het kwadraat omdat beide heren geen deel uitmaken van de directie en dus geen enkele bevoegdheid hebben om transfers af te ronden. Niet dat dat in de praktijk heel veel uit maakt, een transfer is een directiebesluit en in de wet staat dat alleen de directie de bevoegdheid heeft om zo'n besluit te nemen en daar voor verantwoordelijk is. In de statuten van de NV Ajax is bovendien vastgelegd dat zo'n besluit alleen rechtsgeldig als het met algemene stemmen is aangenomen. Als ook maar één van de directieleden er bezwaren tegen heeft, gaat het feest niet door. Zoals onlangs nog eens is gebleken bij de transfer van Bergwijn.

14-06-2022 10:31

MosesD +14643

Een onderhandelaar? Waar heb jij het over? HH bepalen als duo het technische beleid. Spelersaankopen doen zij samen met Susan Lenderink. E.e.a. wordt door de RvC gecontroleerd, zoals dat bij elke beursgenoteerde onderneming het geval is.
En natuurlijk zijn er limieten aan wat Ajax kan en wil uitgeven. Dat is altijd zo geweest en dat zal altijd zo blijven.
Begrijp niet precies wat je met dit hele betoog wil vertellen.

14-06-2022 10:48

Oeroeboeroe +18312

Op zich eens met je verhaal, alleen kunnen mensen bij "loven en bieden" gaan denken dat het om handjeklap gaat. In werkelijkheid gaat het erom wie de beste argumenten heeft voor de verschillende usp's. Dat bepaslt voor het grootste gedeelte een onderhandeling.

14-06-2022 10:49

MosesD +14643

Nee, handjeklap doen boeren als het om vee gaat. Bij beursgenoteerde onderneming is dat hooguit iets voor de vrijmibo. :-)

14-06-2022 10:54

El Pistolero +4932

"Waar heb jij het over? HH bepalen als duo het technische beleid. ".

Dat kan helemaal niet. Om iets te kunnen bepalen, heb je bevoegdheden nodig en die hebben zij niet. Ajax is een beursgenoteerd bedrijf en in de wet is vastgelegd dat dat de bevoegdheden en verantwoordelijkheden daarvan bij de directie liggen en Hamstra noch Huntelaar maken daar deel van uit. Dus wat beide heren doen, is voorstellen doen aan de directie en dan is het aan die directie om daar wel of niet op in te gaan. In de praktijk spelen H&H dan ook geen bepalende maar vooral een adviserende rol. Lenderink is directeur, maakt deel uit van de directie en heeft dus mede beslissingsbevoegdheden. H&H hebben die niet en staan dus hiërarchisch onder Lenderink en kunnen in tegenstelling tot Lenderink geen spelers kopen omdat ze daarvoor niet de bevoegdheden hebben. De aanname dat H&H samen het technische beleid bepalen, is niet waar en kan ook helemaal niet waar zijn. Van der Sar is degene die als voetbalman binnen de directie de taken van Overmars heeft overgenomen en een deel van de uitvoering van die taken aan H&H heeft gedelegeerd. De besluiten, ook over het technische beleid, worden echter achter de directietafel genomen en aangezien H&H geen deel uitmaken van de directie zijn zij daarbij niet aanwezig. Het lijkt mij evident dat je niet iets kunt bepalen zonder bij de besluitvorming betrokken te zijn. De directie schijnt erg tevreden te zijn en H&H veel ruimte te gunnen om richting te geven aan het technische beleid. Zij hebben daarin kennelijk grote inbreng, maar dat is heel iets anders dan dat ze daarin bepalend zouden zijn, dat is volstrekt onmogelijk zonder betrokkenheid bij de besluitvorming. Waarschijnlijk laat de directie de adviezen van H&H heel zwaar wegen bij besluitvorming over technische zaken, maar dat laat onverlet dat het aan de directie is of die adviezen in besluiten worden omgezet en niet aan H&H. Dat wil niet zeggen dat ze daarom niet goed en belangrijk zijn, integendeel zelfs, maar dat het uiteindelijk aan hun leidinggevenden is om op hun ideeën een klap op te geven.

14-06-2022 11:29

El Pistolero +4932

Loven en bieden heeft niets met handjeklap te maken, maar is een feitelijk een synoniem voor handelen waarbij loven het werk is van de verkoper die zijn waar aanprijst en bieden dat van de koper die zegt hoeveel hij ervoor geven wil. Voor de rest ben ik het volledig met je eens.

14-06-2022 11:38

MosesD +14643

Ik zeg toch nergens dat loven en bieden hetzelfde is als handjeklap. Ik vertel slechts dat handjeklap iets is wat voorkomt op de veemarkt. Niks meer, niks minder.

14-06-2022 11:48

MosesD +14643

Hamstra neemt de taken van Overmars over. Is dus feitelijk de nieuwe directeur. E.e.a. moet nog bekrachtigd worden op de aandeelhoudersvergadering. Als er nu onderhandelt moet worden (en dus uiteindelijk handtekeningen gezet moeten worden) dan doet Susan Lendering dit als directielid (zolang er maar een akkoord is binnen de directie). Bij beslissingen op directieniveau gaat het altijd om een meerderheid van stemmen. E.e.a. kan dus prima, zolang Hamstra nog niet officieel de TD is. Van der Sar heeft tijdelijk de taken van Overmars overgenomen toen deze net weg was. Een hele logische gang van zaken. Men wilde extern een nieuwe TD aantrekken, daar is men van teruggekomen en na gaat Hamstra het dus doen. Huntelaar in een rol zoals van der Sar eerder vervulde in de schaduw van de directievoorzitter. Learning by doing dus.
Het technische beleid wordt dus wel degelijk bepaald door Hamstra. Maar uiteraard in overleg met o.a. Huntelaar, Ouaali.

14-06-2022 11:55

Nr.10 +110979

Velen vinden 45-60 miljoen weinig, en dat snap ik ergens wel, maar is die Diaz ook niet voor 50 miljoen naar Liverpool gegaan? Dat vind ik een vrij vergelijkbare speler. Kwam uit de Portugese competitie, dat is natuurlijk ook vrij vergelijkbaar. Die Darwin Nunez heeft wel meer bewezen dan Antony wat mij betreft, echt een geweldenaar, die ook al veel gescoord heeft in de CL.

14-06-2022 09:59

El Pistolero +4932

"Velen vinden 45-60 miljoen weinig, en dat snap ik ergens wel, maar is die Diaz ook niet voor 50 miljoen naar Liverpool gegaan? ".

Het gaat er niet om of het te weinig is, maar of het in het belang van Ajax is om hem voor een dergelijk bedrag te laten gaan. Naar verluid heeft zijn oude club een doorverkoop percentage van 20% bedongen en ook nog eens recht op een opleidingsvergoeding van 2,7 %. Dat is in totaal 22,7 % van de transfersom en als die 45 miljoen zou bedragen heb je het over een bedrag van 10.215.000. Bovendien is de transfersom van Antony pas voor 40% afgeschreven en uitgaande van een transfersom van 20 miljoen heeft hij dan nog een boekwaarde van 12 miljoen. Dat moet je ook nog eens van de transfersom aftrekken en dan zou Ajax bij verkoop dus een netto bedrag van 45.000.000 minus (10.215.000+12.000.000) = 22.785.000 overhouden. Het zou mij persoonlijk niet logisch lijken om hem voor zo'n bedrag te laten gaan en ik denk dan ook dat er aanzienlijk meer voor hem op tafel zal moeten worden gelegd.

14-06-2022 11:02

Nr.10 +110979

Ik vind ook dat Ajax hem helemaal niet moet verkopen, maar het ging mij er om wat een realistisch bedrag zou zijn. Het kan ook zijn dat hij weer meer waard is als hij volgend seizoen in de CL meer laat zien. Hij had een paar goede wedstrijden in de groepsfase afgelopen seizoen, maar viel niet op tegen Benfica, en hij had ook een vrij laag rendement in de Eredivisie.

14-06-2022 14:48

rsvh88 +5468

Ajax is veels te lief, wordt er af en toe kotsmisselijk van

14-06-2022 09:55

Kaatje +4791

'Tussen de 45 en 60 mln'. Tsja, dan kom je nooit verder dan 45, clubs zijn ook niet gek.
Zeg gewoon tussen de 65 en 80. Dan is er nog creatieve kans op 60 + 5 mln bonussen.
Excl. 20% doorverkooppercentage natuurlijk, maar dat is logisch..
Andere optie: Ajax, maar dat is ook logisch :-)

14-06-2022 09:53

Eurysaces +29499

Dat is het bedrag dat de media verzonnen heeft.
60 miljoen waar nog ongeveer 20% van af gaat, is natuurlijk een hopeloze deal voor een speler met een 3-jarig contract die komende winter een WK kan spelen voor Brazilië.

14-06-2022 09:56

Sjaakvaak +26578

Hahaha je bent verwend met de bedragen voor Frenkie en Matthijs. 60 miljoen voor een talentvolle - doch niet exceptionele - buitenspeler is gewoon enorm goed geld waarvoor we in onze handjes mogen wrijven.

14-06-2022 10:04

Eurysaces +29499

Een niet exceptionele buitenspeler staat bij Brazilië in de basis op de vleugels? Daarnaast gaat de verkoopprijs niet over de kwaliteit van de speler, maar het bedrag waarvoor de club hem wilt verkopen.

14-06-2022 13:40

Nr.10 +110979

Haha ja alsof Ajax dat zelf gezegd heeft…

14-06-2022 10:00

Pietsnot +15019

Antony gaat gewoon, dat is nu eenmaal het gevolg van een lage begroting hebben. Ajax koopt spelers om er aan te verdienen. Van het tv geld moeten we het niet hebben, van ons stadion wordt Ajax ook niet rijk en van onze sponsoren ook al niet.

Het zijn allemaal leuke bedragen die Ajax binnenharkt......voor Eredivisie begrippen dan......

Maar als een speler het goed doet bij Ajax gaat die gewoon weg, dat is de hele gedachte achter de aankoop van dit soort jongens......relatief goedkoop inkopen, relatief duur verkopen en in de tussentijd 1 a 2 jaar van profiteren.

Gravenberch krijgt 10 miljoen. Dan is het klaar. Ajax biedt 2 miljoen en als ze wild zouden doen, wat ze niet moeten doen hoor, dan bieden ze zo'n jongen 5 miljoen. En dan houdt het op. Zelfde geldt voor Antony, die gaat gewoon naar de Premier League en we kunnen hem niets bieden dat concurrerend is.

Ajax biedt 94 miljoen per jaar aan salarissen, dat is voor het voltallige personeel, technische staf, jeugdspelers etcetera. Dat lijkt heel veel, maar Manchester United en Bayern betalen daar hun spits van

14-06-2022 09:53

Eurysaces +29499

Als Gravenberch een 3 jarig contract had, was het zeker niet klaar. Voor Antony maakt het niet uit wat ze hem betalen, het gaat er om wat ze Ajax betalen.

14-06-2022 09:59

Ajax27 +19086

Tjah, alleen kan dat niet. Op 16 jarige leeftijd mag je maximaal een contract van 3 jaar geven. Op 18 jarige leeftijd mag je dan een nieuw contract tekenen. Maar bij zulke grote talenten zorgt een zaakwaarnemer er wel voor dat je op je 18e geen 5 jarig contract tekent. In het geval van Gravenberch is er dus een 3 jarig contract getekend waar hij volgend seizoen transfervrij uit zou lopen. Jammer... want als ie nu een verbeterd 3 jarig contract had getekend, had je 'm volgend seizoen voor minimaal het dubbele met een 2-jarig contract kunnen verkopen. Alleen de clubs die 50+ miljoen voor een 21 jarig talent neerleggen, dat zijn er niet veel en dus zijn de kansen op een transfer dan kleiner. Nu met een 1 jarig contract een plan voor je neus krijgen met een zak geld waardoor jij en je familie in 1 klap financieel onafhankelijk zijn, tjah... ik snap wel dat spelers als Gravenberch dit doen.

14-06-2022 19:24

Henkjanklaas +20606

hij heeft wel met volle verstand een drie jaren contrct getekend dat nog gewoon doorloopt. dus ajax moet gewoon veel hoger inzetten

14-06-2022 10:08

Redrum +95943

United mag bieden op wie ze willen. Het is aan Ajax om de prijs te bepalen. Of een speler nou naar United, Barcelona, Bayern, PSG of Chelsea gaat maakt voor ons in principe geen moer uit. Wat wel uitmaakt is dat er niet teveel bepalende spelers vertrekken en dat er goede bedragen worden betaald.

14-06-2022 09:47

stopperspil +11156

De leukste speler van Ajax, heeft een actie en ga je voor naar het stadion.

14-06-2022 09:46

FCDuivendrecht +5466

“Gentleman’s agreements” sluit je met concurrenten en clubs uit je eigen competitie zodat je allebei sterker wordt en de centen in eigen land houdt. Als Manchester United zou degraderen, kampioen worden, failliet gaan of ophouden met bestaan: het zal me allemaal een worst wezen. Gewoon de volle mep betalen.

14-06-2022 09:43

frenkiedejong53 +9792

Herenakkoord 😅
Ziet er zo uit.
Antony voor 45 en Bruno Fernandes naar ons.

14-06-2022 09:42
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.