'Ajax ontvangt positieve signalen over langer verblijf Timber in Amsterdam'

door Jesse ter Haar 208

Bron De Telegraaf

'Ajax ontvangt positieve signalen over langer verblijf Timber in Amsterdam'

door Jesse ter Haar 208

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax heeft een groeiend vertrouwen inzake een langer verblijf van Jurriën Timber bij de club, zo schrijft De Telegraaf donderdagochtend. De verdediger lijkt bij Ajax simpelweg zekerder te zijn van een vaste basisplaats van Manchester United en dat kan hem weleens langer in Amsterdam gaan houden.

Speeltijd in de eerste maanden van het volgende seizoen kunnen van groot belang zijn. Het WK in Qatar staat immers gepland voor november en december. Een overstap naar Manchester United - en bijkomend minder speeltijd - kan zijn kans op een rol op het eindtoernooi verkleinen. Bij Ajax is er geen enkele twijfel over de basisplaats van het toptalent.

Als het aan Erik ten Hag ligt, maakt Timber wel de oversteek naar Engeland. Ajax zou een fors bedrag van veertig miljoen euro verlangen voor zijn jonge verdediger, maar dat zou geen groot probleem voor Manchester United vormen. De garantie op speeltijd kan dat echter wel. In de top van het Europese voetbal is de nog altijd relatief onervaren Timber allesbehalve zeker van een wekelijkse basisplaats.

In Amsterdam hoopt men nog altijd op een opwaardering en verlenging van het contract van Timber. Zijn management gaat binnen afzienbare tijd in gesprek met de club om de optie te bespreken. Een eventuele terugkeer van Quinten Timber - de tweelingbroer van de Ajacied - bij Ajax kan helpen in de overtuigingskracht om hem langer in Amsterdam te houden.

Timber houdt alle deuren open

Enkele dagen geleden sprak Timber zich nog uit over de geruchten die ontstonden over een overstap naar Manchester United. Hij zei het gevoel te hebben nog altijd niet uitgeleerd te zijn bij Ajax, maar sloot tegelijkertijd ook de deur van een overstap niet. 'Natuurlijk kan ik me daar (bij Ajax, red.) nog verder ontwikkelen. Dat weet ik honderd procent zeker. Ik heb niet het gevoel dat ik klaar ben bij de club. Maar bij andere clubs kan ik me ook ontwikkelen', sprak hij.

Ben jij op zoek naar de beste wedtips voor het interlandvoetbal van donderdag 2 en vrijdag 3 juni? Zoek niet verder dan Sportbookies!

Lees meer over:
Plaats reactie

Siemjo +7876

Als Manchester City 60 miljoen durft te vragen voor Aké dat is 40 miljoen voor Timber wel heel erg weinig. Wordt tijd dat Ajax zelf maar eens hoog gaat zitten wanneer er clubs interesse heeft in hun spelers. Buitenlandse clubs durven gigantische bedragen te vragen voor hun spelers en denken dat ze bij Ajax spelers op kunnen halen voor een schijntje

05-06-2022 16:43

karlhof +4703

Ajax jaagt op Berwijn? volgens telegraaf

03-06-2022 07:17

Noahdepoah2021 +4843

Ze zullen er tijdens de vakantie wel over nadenken of ze nog twee jaar bij Ajax kunnen rekken om straks transfervrij te kunnen vertrekken of gelijk naar Manu verkassen.

03-06-2022 07:05

Daneman +1383

Wat ook super belangrijk is, is dat Timber en Martinez niet gelijktijdig vertrekken

03-06-2022 07:03

Voetbaliseengedicht +1054

Zonder Timber
zijn wij minder.
Met Timber,
heb ik geen kans op Tinder,
door die mooiboy heb ik veel hinder.

03-06-2022 06:10

Juichtoon +32406

Ik denk dat ie blijft of gaat...

02-06-2022 23:12

wijzijndebeste123 +163415

pas je wel een beetje op met dergelijke gewaagde uitspraken?

03-06-2022 02:49

Juan62 +46179

Dit is dus wat de telegraaf flikt;
Maandag schrijven ze :A
Dinsdag schrijven ze het tegenovergestelde: B
Woensdag husselen ze alles door elkaar
Dan volgen er nog wat dagen/weken met nog meer onzin
En als het echte nieuws komt kunnen ze zeggen dat ze het goed hadden

02-06-2022 22:30

gi0vanni +7143

Mits Ajax Ihattaren koopt maar dat moet goed komen. Hij kost 2 mil. Maar als iedereen blijft is de aanval nog steed wat traag voorin en dat is vooral in topwedstrijden een probleem. (Tadic, Haller en Antony.) Met Ihattaren erachter komt er meer kwaliteit in de ploeg. Ihattaren is tweebenig, kan steekballen en voorzetten geven, is redelijk snel, kan dribbelen en is goed in afronden. In potentie een betere speler als Berghuis, kijken hoe hij het in de voorbereiding gaat doen.

02-06-2022 22:20

Caparzo +4227

De transferwaarde is een samenhang van kwaliteit/talent, resterende contractduur, salaris (waarde resterende contract), internationale (CL en interland) prestatie en daaraan gekoppelde interesse alsook de "marktsituatie". Slaagt Ajax erin 2 jaar te verlengen met een "grootverdienerscontract" en alles loopt goed qua vorderingen/prestaties, is hij eind volgend jaar op "De Ligt" prijsniveau.

02-06-2022 22:14

Pietsnot +15019

Toch komisch dat die debiele van der Kraan van de Telegraaf gisteren beweert dat die Timber waarschijnlijk toch wel de knoop heeft doorgehakt om naar Manchester te gaan en dat 1 krant later zijn collega 180 de andere kant opdraait.

Weet niet welke Chef Voetbal er bij de Telegraaf zit, maar misschien moet hij het schorem gewoon eens laten samenwerken met elkaar, in plaats van iedereen zijn eigen kots laten opboeren

02-06-2022 22:11

Andersen de man +1999

Als Ajax 40 miljoen vraagt hebben ze veel te laag in de boom gezeten. Dan klinkt het alsof we willen onderhandelen. Vanaf 70 miljoen valt er te praten wmb. Ook als signaal naar de rest vd selectie en kopers. Hoezo pakt Benfica standaard +50 miljoen elk jaar en wij alleen in oogstjaren.

02-06-2022 21:51

Musica Merlo +8198

Wat positieve geluiden omtrent Timber betreft : Er hangt een positieve energie boven de Arena.
En Timber neemt die energie mee op vakantie.

02-06-2022 21:28

Web +178830

Please Timber blijf

02-06-2022 21:10

Henkjanklaas +20608

We bidden dat Timbertje blijft. Hij kijkt altijd zo stoïcijns dus je kunt niks uit zijn gezicht aflezen.
Zo doodzonde als zo’n in feite nog een jochie nu al vertrekt. Het echt grote geld achterna. We hebben het salarisplafond aanzienlijk verhoogd maar dan nog ik de vrees zeer reeel dat spelers toch heel jong vertrekken.

02-06-2022 21:01

Mike1234 +2642

Hij gaat weg denkt de ene van de Telegraaf maar de andere hoort weer positieve dingen dat hij blijft gahaha zo heb je het als krantje altijd goed. Kan links of rechtsom zijn

02-06-2022 20:39

edalm +4925

Als die mee wil naar het wk is blijven de beste optie

02-06-2022 20:01

Michael 1974 +21985

4 mln salaris komende seizoen en voor 50 miljoen vertrek clausule. Blijf nog ff held!

02-06-2022 19:53

Andersen de man +1999

Zou prima winwin zijn

02-06-2022 21:53

Slappe +4534

Een voordeel is ook dat ManUnited geen CL speelt en Ajax wel. Nota bene in pot 1. Blijft in de picture voor de absolute top en natuurlijk is de kans op Ned elftal en het wk vele malen groter als ie bij Ajax blijft. Een jaar later kan ook lijkt mij. Op naar het kampioenschap!

02-06-2022 19:05

Burgie +4032

En Timber heeft ook niks te willen als Ajax nee zegt. Simpel is dat.

02-06-2022 19:44

Delaney +14714

Ik betwijfel alleen of Ajax wel nee durft te zeggen, ze zijn met dat soort gevallen nog veel te laks naar mijn mening.

02-06-2022 21:38

Burgie +4032

Juist Overmars was ook een watje, liet zijn oren hangen naar de RvC die hem dan zijn jaarlijkse bonus voorhield.

03-06-2022 15:48

Cruijffthebest +13357

Pas als hij verlengd geloof ik dat hij blijft, niet eerder!

02-06-2022 18:40

Burgie +4032

Als hij niet verlengt heeft hij nog niks te zeggen.

02-06-2022 19:45

jerryisthename +31737

Ok, die blijft. Mooi! 👊🏼

02-06-2022 17:40

Sjaakie +5798

Als hij verstandig is blijft ie nog een seizoen.
Dat zal Klaas-Jan hem nog wel eens rustig uitleggen.

02-06-2022 17:40

Henkjanklaas +20608

Twee seiZoenen …

02-06-2022 21:02

Robbie en de Kock +11144

Positieve signalen ja. Maar van wie 🤔?
Van mij in ieder geval!

02-06-2022 16:26

Jeugd +24672

Timber heeft natuurlijk al lang een gevoel hierbij. Kan me voorstellen dat hij in alle rust over zo'n stap wil nadenken maar dat gevoel zal voor 90% zijn uiteindelijke beslissing bepalen.
Rationeel geredeneerd zeg ik laat je niet gek maken en blijf nog 1 jaar bij Ajax. Gegerandeerd spelen dus ook mee naar WK. CL spelen. Voldoende uitdagingen om aan te tonen dat dst ene top seizoen geen toevalstreffer was.
Ga je naar Manu dan kan ten Hag roepen wat hij wil over speeltijd maar als je toevallig een blundertje begaat of een mindere periode hebt is het niet houdbaar en bij Ajax wel.

02-06-2022 15:54

MarcoB1971 +4776

Hij gaat hij blijft hij gaat hij blijft pffff. Wat een nieuws soms op deze site

02-06-2022 15:47

Musica Merlo +8198

Geloof pas dat Timber bij Ajax blijft als zijn handtekening gezet is voor verlenging. Staat nu nog volledig open tot na zijn vakantie.

02-06-2022 14:36

Starring +4675

Leuk een gerecycled en 'origineel' nieuwsbericht van De Telegraaf. Het is nu wachten op het Breaking Ajax-nieuws.

02-06-2022 13:58

Slash +1306

Morgen kopt de Telegraaf weer dat hij met één been in Manchester staat. Sensatiekrant.

02-06-2022 13:56

Pakschaal020 +2124

Ja echt ongelooflijk hahaha, al een paar jaar een vrije val aan t maken wat betreft hun relevantie.

02-06-2022 14:22

Joko +5063

Beter laten gaan anders zit je in januari weer met dat gezeik
Beleid moet zijn committen voor dit seizoen, geen onderhandelingen in de winter en pas na het seizoen lobbien voor een vertrek als ze zo graag willen, en anders nu gaan.

02-06-2022 13:38

TheRiviera +5476

Ongeacht of Ajax positieve of negatieve signalen krijgt heeft Timber al aangegeven dat hij moet NADENKEN of hij bij Ajax gaat blijven. Een speler van 20 jaar oud die pas zijn eerste volledige seizoen in de basis heeft gespeeld. Als hij nu al twijfelt kan Ajax hem beter verkopen.

02-06-2022 13:30

Pakschaal020 +2124

Hij zegt ook het gevoel te hebben niet klaar te zijn bij Ajax, kan je ook naar kijken. Besef wel dat t vooral de journalisten zijn die onze spelers bijna dwingen om dit soort dingen te zeggen.

02-06-2022 13:37

TheRiviera +5476

Als Timber niet achter ''zijn'' woorden staat die naar buiten worden gebracht kan hij zelf ook met een statement komen zonder een interview af te leggen. Het komt er gewoon op neer dat Ajax niks heeft aan spelers die mogelijk al twijfelen over een langer verblijf.

02-06-2022 13:44

Pakschaal020 +2124

Ziyech wilde in de 2018 heel graag weg. Bleef toen toch onverwachts en was een groot aandeel in de Champions League campagne. Ging zelfs pas in 2020 weg. Gaat het dan nog steeds op? Mensen kunnen twijfelen, daar zijn mensen zelfs het beste in. Hoeft niet te betekenen dat als ze na twijfel besluiten toch te blijven dat ze geen meerwaarde meer hebben.

02-06-2022 13:49

johanisajax +8830

Timber moet gewoon bijtekenen. Ajax moet over de brug met een topsalaris en Timber moet gewoon tot 2026 bijtekenen. Wat moet die jongen bij dat wespennest in Manchester, dat wordt helemaal niks - ook niet bij een andere EU topclub. Hij moet minstens nog 2 seizoenen in Amsterdam blijven dan kan hij direct naar Real Madrid of een andere echte topclub naar keuze. Ajax zelf moet ambitie tonen met top aankopen en de wil om in de CL te presteren. Middelmaat eruit en kanonnen erin, Haller weg voor 50 miljoen helpt al een hoop. Goede spelverdeler is ook zeer welkom, die hebben we sinds Frenkie niet meer gehad.

02-06-2022 13:26

TheRiviera +5476

Ajax moet voorzichtig zijn met grote bedragen qua salarissen gaan rond gooien. Voor een speler van zijn leeftijd verdient Timber al goed. Natuurlijk kan dit verhoogd worden maar ik ben er niet zeker van of Timber het al heeft verdient om in de hoogste salarisschaal te zitten.

Daarnaast laat je een hoop doelpunten liggen als je Haller verkoopt. Je zou eerst een waardig vervangen moeten kunnen aantrekken waarvan het zeker is dat deze speler hetzelfde kan brengen als Haller. Mensen mogen dan wel geen fan van hem zijn maar hij heeft een enorm aandeel gehad in de wedstrijden de afgelopen 1,5 seizoenen.

02-06-2022 13:41

Rikkie66 +22812

Die ontving ik ook jaren lang, van m'n ex 😊

02-06-2022 13:13

Bc te P +22130

Opvulling vd krant, zinloos stuk

02-06-2022 13:11

Sambavleugels +18712

Nou ja. Net nu Magallan drie jaar lang klaargestoomd is bij Crotone, Alaves en Anderlecht en eindelijk zijn belofte gaat inlossen. Zonde

02-06-2022 12:53

AFCACruijff14 +161060

Ik vind Timber wel zo'n extreem talent in de categorie de Ligt dat ik denk dat hij wel zal slagen als hij nu Ajax zou verlaten voor bv de Premier League. Maar het blijft een risico en het is ook onnodig omdat hij bij Ajax goed zit en hier nog veel kan leren, maar ook winnen. Als je zo jong bent zou ik altijd bij Ajax blijven. Daarna kan je nog zo 10-15 jaar naar het buitenland.

02-06-2022 12:37

Ozymandias +159568

Precies, ik zie Timber ook zeker slagen in de Premier League maar bij United speelt bijna elke aankoop (of misschien wel elke aankoop nu Fernandes in zijn tweede seizoen veel minder was dan zijn eerste seizoen) slecht, zelfs als het geweldige spelers zijn. Als ik Timber was zou ik eerst afwachten of dit onder Ten Hag niet hetzelfde is als onder alle hoofdtrainers na Ferguson voor hem. United brengt de druk met zich mee van een Europese topclub (er is misschien geen enkele club waar een speler meer druk op zich heeft) maar zonder de sportieve benefits van een Europese topclub (geen ervaren leiders die een nieuwe speler helpen bij een club te acclimatiseren, geen goedspelende toppers in wiens schaduw een nieuwe speler aan de club kan wennen, etc.).

02-06-2022 12:41

thajax +7423

Eens! Gewoon eerst Champions League en een WK spelen. En als Ten Hag het enigszins op de rit krijgt instappen

02-06-2022 12:47

Luie +1209

Ik zou ook eerst voor dat je Ten Hag achterna gaat even afwachten hoe hij het gaat doen. Misschien nemen de vedetten daar hem helemaal niet serieus met ze rare Engels. Dan zit je wellicht nog een jaar thuis op de bank de CL te kijken.

02-06-2022 17:06

Soccerskins v2 +43264

Ik vind De Ligt een stuk completer. Timber is zeker een gigantisch talent maar in een bepaalde speelstijl. Ik denk dat De Ligt letterlijk overal aan spelen toe zou komen omdat hij alles beheerst wat een verdediger moet hebben. Jurriën kan bijvoorbeeld een stuk beter indribbelen dan Matthijs maar legt het in de lucht en fysiek natuurlijk zwaar af.

02-06-2022 12:44

AFCACruijff14 +161060

Ik heb Timber eerlijk gezegd niet vaak in de lucht of fysiek afgetroefd zien worden.

Ik vind beide spelers op elkaar lijken. Heel goed aan de bal, snel en verdedigend staan ze hun mannetje. De Ligt is misschien meer all-round, Timber zou bij een Juventus minder goed passen maar meer in teams die echt voetbal willen spelen. Maar Timber gaat minstens zo goed als de Ligt worden in mijn ogen. Sterker, komend WK zou ik Timber denk ik boven De Ligt in de basis verkiezen als ik tussen beiden zou moeten kiezen.

02-06-2022 12:58

Soccerskins v2 +43264

Op Eredivisie niveau zie je hem niet vaak geklopt worden nee. Maar tijdens de CL campagne (tegen de Europese top) legt hij het op die vlakken wel af. Tegen Haaland had hij het enorm moeilijk en tegen Nunez verliest hij het kopduel wat ons de wedstrijd kost. Verder won Timber thuis tegen Benfica ‘maar’ 2 van zijn 7 grondduels. Dan zie je dat hij het tegen topspitsen een stuk moeilijker heeft dan tegen Michiel Kramer. In zo’n duels vind ik De Ligt een groot voordeel hebben.

02-06-2022 13:02

AFCACruijff14 +161060

Ik zie de Ligt ook genoeg duels verliezen of domme penalty's veroorzaken. Kijk, de Ligt is nu nog wat verder dan Timber, maar dat is niet zo gek aangezien de Ligt een jaar of 3 langer al profvoetbal speelt. Maar ik vond Timber een vrij sterk seizoen spelen met weinig fouten. Hij moet nog wel veel leren, 2 van de 7 duels winnen is te weinig inderdaad.

02-06-2022 13:15

frenkiedejong53 +9792

@AFCACruijff14

de Ligt voetballend net zo goed dan Timber??
Vind ik helemaal niet. De Ligt is qua voetbal en opbouwen, indribbelen stukken minder. Puur verdedigend nu misschien beter, met 19 toen bij ons heb ik ook daar mijn twijfels. Timber maakt minder individuele fouten die tot een doelpunt leiden.
Lewandowski 0:1 Arena, stond helemaal fout. Benzema 0:1, CR7 twee x, met name de 1:0 in return ( Veltman omgeduwd), en hij had de KO tegen Tottenham moeten voorkomen in de laatste seconde.
Dat "schotje" van Moura had hij moeten blokken ipv voetje uitsteken, daarvoor duel verloren waar hij niet hoorde te zijn.
Paar voorbeelden.

02-06-2022 13:57

Brooklyn +4136

Per wedstrijd bekijken.

02-06-2022 16:03

Pirsig +519

Mee eens. Vergeet ook niet dat Timber nu nog thuis woont en met zijn tweeling broer een kamer deelt. Nog een jaar alles spelen bij Ajax is een "evenwichtige" keuze lijkt mij.

02-06-2022 13:28

Snellejapie +11401

Het zou voor hem het beste zijn om nog twee jaar bij Ajax te blijven. Nog twee jaar prijzen pakken, CL spelen en voldoende ervaring opdoen. Al het andere is een carriere bij Bornemouth, Al Ahly en dan afbouwen bij FC Emmen op je 27e.

02-06-2022 12:23

EricAjax1 +7482

Wordt eerst eens aanvoerder van Ajax en vaste basisspeler in Oranje. Kijk dan maar eens verder. Is absoluut nog lang niet goed genoeg voor de top van de premier league.

02-06-2022 11:25

De3mos +12082

Man u is ook niet meer de top van de premier league. Een van de meest waardevolle clubs wel maar een zak geld heeft nooit een goal gemaakt

02-06-2022 11:47

EricAjax1 +7482

Ik wist dat er zo’n reactie als deze zou komen. Het gaat er niet om of ze het afgelopen seizoen in de top geëindigd zijn. Het punt is dat hij op dit moment niet goed genoeg is om er mede voor te zorgen dat ze wél weer aan de top komen. Tel daarbij op dat hij internationaal gezien een nobody is en dus ook als nobody binnenkomt. Man U moet als club meedraaien in de top qua financiën en verwachtingen, daar is deze jongen nog lang niet goed genoeg voor. Gaat lindeløf, Varane of Maguire de basis niet uitspelen. Zelfs niet met TH aan het roer

02-06-2022 12:07

frenkiedejong53 +9792

Nee, klopt.
Maar een 19 jarige zal zeker niet de Verlosser worden.

02-06-2022 12:15

Juichtoon +32406

Zou het eerste krachtige signaal naar de selectie zijn en van meesterschap van het duo.H&H.

02-06-2022 11:24

Cesc88 +6189

Off: Jongens, let op mijn woorden. Mo Ihattaren gaat aankomend seizoen de eredivisie omver blazen. Hij ziet er met de dag fitter uit en is alleen maar aan het sporten in dubai ( hardlopen, zwemmen, kracht etc) Oh wat zullen die psvers balen aankomend seizoen, dit gaat de smaakmaker in onze arena worden boys!!

02-06-2022 11:01

Ajaxadam1 +31667

Heb weer t gevoel dat Mo het ziet ald een heel bijzonder iets dat hij fit is of wordt. Door elke workout te filmen. Hij was te dik en het minste wat hih kon doen is zijn vakabtie nuttig besteden door dat eraf te sporten. Laten we hem asjeblieft niet te snel de hemel in prijzen voor iets dat nornaal is. Of net als Erik hem laten debuteren terwijl hij te dik is.

Zn valkuil is juist dat hij het te snel hoog in zn bol krijgt.

02-06-2022 11:21

VoorAltijdNummer14 +25322

Hij is ook heel erg bezig met het showen daarvan. Er zullen vast mensen zijn die dat ijdel vinden, maar ik vind het prachtig!

Die gozer heeft een half jaar lang de media niet opgezocht, terwijl iedereen te pas en te onpas zijn plasje over zijn zaken kwam doen. Zonder dat ze ook maar iets van de dagelijkse bezigheden van Mo bij Ajax konden monitoren, omdat Ajax hem dus wijselijk in de luwte liet.

Wat moet dat frustrerend voor Mo zijn geweest!
Reden te meer om iedereens ongelijk te bewijzen. En daar is ie gelukkig al vroeg mee begonnen!

02-06-2022 11:26

Freddy +11377

Vergeet ook niet dat die jongen ziet dat er een nieuwe trainer voor de groep staat en dit zijn kans is om zich te laten zien en komend seizoen basisspeler te worden.

02-06-2022 11:54

Simon1 +2959

Hij mag wel een hattrick scoren tegen PSV.

02-06-2022 12:10

YRGI +32921

Top. Hopelijk komt hij de 2de seizoenshelft geen kracht te kort dan.

02-06-2022 18:05

sebastiaan1900 +5314

Ondertussen Van Gelderen verkocht aan Groningen. https://www.vi.nl/nieuws/fc-groningen-troeft-concurrentie-af-in-strijd-om-van-gelderen

02-06-2022 10:53

Ozymandias +159568

Een 450.000 euro plus 20% van een eventuele doorverkoopprijs, dat hebben Hamstra en Huntelaar goed gedaan voor een rechtsback die te kort kwam voor Jong Ajax. Van Gelderen heeft zich onder leiding van Heitinga goed ontwikkeld maar zelfs dat was niet genoeg om een kans te maken bij Ajax te slagen. Positioneel was hij nog steeds enorm kwetsbaar terwijl hij bij de meest ervaren spelers van Jong Ajax hoorde.

02-06-2022 10:55

VoorAltijdNummer14 +25322

Ja dat positionele was echt schrijnend als zo'n beetje de oudste van de achterste linie. Maar dit lijkt me echt een type die ineens bevrijd gaat zijn als wingback in grotere ruimtes. Loopvermogen, kracht en drive heeft ie zeker daarvoor!

Met Hateboer en Zeefuik liggen er zeker wat blauwdrukken in het Hoge Noorden om wat van Liam te maken.

02-06-2022 11:30

036AFCA97 +146646

Zou top zijn. Zul je zien dat Timber blijft en Ten Hag dan doorschakelt naar Martinez ;)

En dan komt de Antony soap nog.

02-06-2022 10:52

Robertini +39110

Ik snap niet dat het in de voetballerij altijd maanden duurt, je gaat toch om de tafel zitten en tekent dan, lijkt me niet heel ingewikkeld. Misschien een weekje om advocaten het contract te laten doorlichten, maar maanden vind ik echt raar.

02-06-2022 10:52

frenkiedejong53 +9792

Ja Jurrien, je kunt je ook bij andere clubs ontwikkelen.
Maar dan moet je wel elke week spelen en dat gaat bij ManU vrijwel zeker niet gebeuren.
Het is toch anders als met Gravenberch. Die komt bij een Club met een heel duidelijk beleid. Geen chaos.
Ook hij gaat niet elke week spelen, maar hij kan zich in een rustige omgeving met een vertrouwd persoon
( Nous) ontwikkelen.
EtH kan na een jaar weer weg zijn en of de nieuwe Trainer het in je ziet zitten is nog maar de vraag.
Van alleen trainen word niemand beter, jij ook niet.
Zit je volgend jaar op huurbasis bij Nottingham Forest als je pech hebt.

02-06-2022 10:47

Harrie.S63 +1699

Ik denk dat hij wel vertrekt al hoop ik het niet.
Waarom dan wachten met tekenen als je overtuigd bent dat je bij Ajax nog niet uitgeleerd bent?.
Het lang wachten met duidelheid te verschaften werkt ook negatief door in de voorbereiding van het Nederlands elftal op het WK.

02-06-2022 10:35

RFHK +12873

Voor Timber zou nog een jaar zo belangrijk zijn.. voor speeltijd, ontwikkeling, maar ook een grotere kans voor het WK.. als hij een half jaar op de bank zit bij Man U kan hij wel fluiten naar een WK onder Van Gaal.

02-06-2022 10:34

FissaDeGekste +3372

'De top van het Europese voetbal', daar zit Ajax een stuk dichter bij dan Man U op het moment ;)

Dan zou ik lekker blijven

02-06-2022 10:18

DePitbull +2718

3 mln VS 10 mln

02-06-2022 10:30

meerschehelden +2302

Positief signaal is een handtekening van Timber onder een nieuw Ajax contract.

02-06-2022 10:13

FelixGassenlicht +8948

Helaas, als De Telegraaf iets schrijft klopt het niet.

02-06-2022 10:09

Nieuwmarkt +2987

Zeker wel, enters Schreuder.

02-06-2022 10:40

Eurysaces +29513

Wat is dat toch met die onzinnige 40 miljoen? Waarom zou Ajax de sportieve belangen voor zo'n bedrag overboord gooien? 10 jaar geleden waren dat misschien niet te weigeren bedragen voor ons, maar de media lijkt te blijven hangen in Ajax als koopjes markt.

Ajax heeft weer een aantal pareltjes in de selectie en kan daar een geweldig Europees seizoen mee gaan draaien. Om dat af te kopen zijn hogere bedragen nodig, clubrecords. United of andere geïnteresseerde clubs kunnen dat betalen, of op zoek gaan naar andere spelers.

02-06-2022 10:09

hetje +2171

Eerst zien dan geloven.

02-06-2022 10:08

trodat4030 +96424

Iedereen roept maar om Quinten om Jurrien te pleasen, maar waarom denkt iedereen nou dat Quinten daar in trapt? Die weet dat hij bij Ajax gewoon gaat banken en dat was nou nét de reden om te vertrekken. Hij is geen 6, wat iedereen ook roept, dat is NIET zijn positie. Hij is een 8, de man die tussen de 6 en de 10 pendelt, dat hebben we duidelijk kunnen zien bij Utrecht afgelopen seizoen (maar goed, ik vermoed dat maar weinigen dat echt is opgevallen, als ze er uberhaupt al op hebben gelet). Bij Ajax lopen daar gewoon Taylor, Kudus en zelfs Berghuis (kan Klaassen of Ihattaren op 10, zelfs Kudus kan op 10) dus is Quinten gewoon 3e/4e keus. Terwijl hij nou nét vertrok om aan spelen toe te komen. Waarom zou die jongen dan een terugkeer overwegen? Hij is niet van de pot gepleurd, zijn vertrek vorig seizoen getuigt júist intelligentie. Of verwachten we dat zijn iq met 30 punten is gedaald afgelopen jaar?

Maar goed, een journalist gilt iets en half AS gaat hetzelfde gillen, terwijl ze tegelijkertijd die journalist hekelen en maar dom vinden. Wie is er dan dom? Die journo of die dommeriken die hem na gaan lopen blaten?

02-06-2022 10:01

JariJari +15195

Een te dik contract is het antwoord op je vraag.

02-06-2022 10:18

trodat4030 +96424

Dat is helemaal niet het antwoord op mijn vraag, want hij kon vorig jaar gewoon verlengen. Denk je echt dat Utje een beter bod heeft gedaan dan Ajax? Die heeft gewoon speeltijd geprevaleerd boven geld. Waarom zou hij dat nu opeens niet doen? Het is niet dat hij op een leeftijd is dat hij zijn laatste contract gaat tekenen en het zijn laatste kans op een klapper is.

Dus nee, dit is niet het antwoord op mijn vraag.

02-06-2022 10:47

JariJari +15195

Je vroeg waarom zou hij nu verlengen. Mijn antwoord is wel degelijk het antwoord op je vraag. Hij zou zeker kunnen verlengen vanwege het aanbieden van een te dik contract.

02-06-2022 12:27

trodat4030 +96424

Euh, nee, dat vroeg ik helemaal niet. Misschien moet je even goed lezen wat ik allemaal schrijf.

02-06-2022 12:52

JariJari +15195

"Waarom zou die jongen dan een terugkeer overwegen? " vroeg je. Ik gaf antwoord.

03-06-2022 01:13

trodat4030 +96424

Volgens mij heb ik al weerlegd dat het die jongen om geld te doen is. Dat bewijst het afwijzen van verlenging bij Ajax en het kiezen voor Utje, waar hij aan spelen toe kon komen. Of denk jij dat Utje beter betaald dan Ajax?

03-06-2022 10:11

JariJari +15195

Iedereen heeft een bedrag. Het verschil tussen wat hij nu krijgt en wat hij kreeg zal onvoldoende zijn maar ga er voldoende boven zitten en hij is overweg. Daarom stond het woord 'te' ook in mijn eerste bericht.

03-06-2022 18:33

XRaY +18970

Amen trodat!

02-06-2022 10:33

CDS +1561

Het zou een goede rechtsback zijn. Maar dat zal hij wel niet willen.

02-06-2022 10:38

trodat4030 +96424

En dat kan ik erg goed begrijpen. Als sporter wil je het maximale uit jezelf halen en als 8 heeft hij gewoon veel meer in zich dan als back. Hij speelde bij Jong ook vaak alleen maar back omdat er weinig ander smaken waren, niet omdat hij daar nou zo ontzettend uitblonk. Overigens vind ik hem hoogstens een aardige back, geen goede.

Net als Regeer ik een aardige back vind, maar een goede middenvelder, net als ik Rensch een aardige back vind, maar een goede CV. Eigenlijk hebben we geen goede rechtsback, alleen maar lapmiddeltjes die op andere posities beter zijn..

02-06-2022 10:54

CDS +1561

Ik vind Timber wel alles hebben om een toprechtsback te kunnen worden. Snelheid, loopvermogen, techniek. Toch ook de fysiek. Als nummer 8 ook goed, maar wat teveel 13 in een dozijn. Goed genoeg voor het middenveld van Feyenoord of PSV, dat wel.

02-06-2022 12:19
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.