Sutalo niet bezig met vertrek bij Ajax: 'Ik denk pas over een transfer na als het zover is'

door NielsOpdam 154

Bron Sportske Novosti

Sutalo niet bezig met vertrek bij Ajax: 'Ik denk pas over een transfer na als het zover is'

door NielsOpdam 154

Bron Sportske Novosti

Laatst geüpdatet

Josip Sutalo is momenteel niet bezig met een vertrek bij Ajax, zo vertelt de centrale verdediger in gesprek met Sportske Novosti. De Kroaat draait een goed seizoen en daardoor kan er interesse komen in de Ajacied, maar daar is Sutalo niet mee bezig. Hij spreekt verder ook over de titelrace in de Eredivisie en het huidige seizoen in Amsterdam.

In gesprek met het Kroatische medium krijgt Sutalo de vraag of hij bezig is met een transfer. 'Wat clubs betreft, ben ik momenteel volledig gefocust op Ajax. Transfers zijn een onderdeel van het voetbal, maar daar denk ik pas over na als het zover is', reageert de Ajax-verdediger op die vraag. Sutalo heeft het momenteel erg naar zijn zin in Amsterdam. 'De stad is geweldig, al heb ik door mijn verplichtingen bij de club niet veel tijd om rond te kijken. Soms kunnen de regen en wind een probleem zijn, maar verder is alles echt fantastisch.'

Afgelopen zondag speelde Ajax met 2-2 gelijk tegen AZ. Het was een intense wedstrijd vol met emoties, vertelt de Kroatisch international in een terugblik op dat duel. 'Natuurlijk wilden we winnen, maar gezien alle omstandigheden is een punt uiteindelijk een goed resultaat. Er was wat vermoeidheid te voelen na zo'n duel, maar niets ongewoons. Nu ligt de focus op het nationale team. Ik voel me geweldig, er zijn geen problemen.'

'Voorsprong op PSV is goed, maar nog veel wedstrijden te spelen'

In de Eredivisie moet Ajax dit seizoen nog acht wedstrijden spelen. De Amsterdammers staan momenteel eerste en hebben zes punten meer dan PSV. Sutalo krijgt de vraag of dat genoeg is voor de landstitel. 'De voorsprong is goed, maar er zijn nog veel wedstrijden te spelen. We mogen niet ontspannen, want iedereen wil van Ajax winnen. De focus ligt op elke volgende wedstrijd, en dan zullen we zien waar we uiteindelijk staan.'

Direct na deze interlandperiode wacht een cruciale wedstrijd voor het elftal van Francesco Farioli. Ajax gaat op zondag 30 maart namelijk op bezoek bij achtervolger PSV. Sutalo erkent dat dat een belangrijke wedstrijd wordt. 'Maar als we de titel willen winnen, moeten we tot het einde op een hoog niveau spelen', vertelt de Ajacied, die de kraker nog niet heeft besproken met PSV'er en landgenoot Ivan Perisic. 'Dat komt misschien dichter bij de wedstrijd, of misschien nu tijdens de interlandperiode.'

Tekst gaat verder onder de afbeelding.

ajax unionsg sutalo fitz jim
Josip Sutalo beleeft dit seizoen een fijn seizoen bij Ajax. 'Er is stabiliteit binnen de club gekomen en dat heeft zich ook op het veld vertaald', vertelt de Kroatische verdediger. 

'Farioli is een heel belangrijke factor, hij heeft nieuwe energie gebracht'

Ajax kende vorig seizoen een rampzalig jaar en Sutalo kreeg destijds ook veel kritiek te verwerken. Daar kijkt de Kroaat nu eerlijk op terug. 'Kritiek is een onderdeel van het voetbal, vooral bij grote clubs zoals Ajax. Ik heb mijn best gedaan er niet te veel over na te denken, maar gewoon mijn werk te doen. Misschien heeft het me zelfs sterker gemaakt, want als het beter begint te gaan, voelt de voldoening alleen maar groter.'

Dit seizoen is er 'veel veranderd' in Amsterdam, zo ziet de centrale verdediger, die daar een aantal redenen voor geeft. 'Er is stabiliteit binnen de club gekomen en dat heeft zich ook op het veld vertaald. De trainer (Farioli, red.) is een heel belangrijke factor, hij heeft nieuwe energie en een duidelijke spelvisie gebracht, wat zichtbaar is in de resultaten', vertelt Sutalo, die ook merkt dat de fans weer optimistisch zijn. 'Dat is geweldig. Wanneer het team goed speelt en wint, verbetert de sfeer vanzelf.'

Sutalo kreeg complimenten van Stam: 'Hij was een topverdediger'

Afgelopen december was Jaap Stam ook lovend over de groei van Sutalo ten opzichte van vorig seizoen. De Ajax-verdediger is vereerd door die complimenten. 'Stam was een topverdediger. Als zo’n speler iets positiefs over je zegt, geeft dat zeker een goed gevoel. Vooral omdat hij in Nederland een legendarische status heeft en zijn woorden veel gewicht hebben', besluit Sutalo over Stam.

Poll: Verwacht jij dat Josip Sutalo na dit seizoen bij Ajax blijft?
0%
0%
Pak als nieuwe speler 50 of 100 keer je inzet als Oranje van Spanje weet te winnen. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 24+!

Lees meer over:
Plaats reactie

Keizer +29999

Typisch. Die jongen speelt eindelijk een bal fatsoenlijk naar de juiste kleur en gelijk hebben we het over een vertrek.

20-03-2025 20:04

RoelH +172

Als hij weg gaat zou ik die bloedhond van een Goes halen

20-03-2025 11:00

OpaHooligan +3762

Die haat Ajax sinds die daar op zijn dertiende is weggestuurd denk ik hoor. Maar laat me graag verrassen.

20-03-2025 12:19

wijzijndebeste123 +163586

Bij Ajax zal Goes de grootste gelenkaartenverzamelaar ooit worden. Zoals we steeds zien mogen spelers van andere clubs handen en voeten gebruiken om ons af te stoppen maar krijgen wij direct geel bij soortgelijke overtredingen.

20-03-2025 12:23

Juichtoon +32409

Als we 2e worden spring ik al een gat in de lucht..
Titel is een enorme bonus waar ik helemaal niet op reken.

20-03-2025 10:46

OpaHooligan +3762

Nu ben je toch al ruim zeker van de tweede plaats? Kampioen is mogelijk, al moet ik zeggen, stel we hadden zes punten voorsprong puur op kwaliteit, niet op PSV die in een crisis was, had ik er meer vertrouwen in. Nu moet ik het nog zien.

20-03-2025 12:20

Ruud2010 +252

Ajax2024, ga jij lekker zitten hopen op Haaland, Gravenberch en dat soort spelers.
Ik kan je verklappen, die gaan niet komen en en ik kan je nog wat verklappen. Ook komende zomer gaat Ajax weinig geld uitgeven. Zeg jij dan maar hoe het anders kan, serieus, ben ik benieuwd naar.

20-03-2025 10:38

Ajax2024 +2116

Schrijf geen onzin. Hoe gaat Ajax een transfersaldo van 40 miljoen pakken? Dat pak je alleen als je 2 sterkhouders verkoopt. Weet je wel hoe het werkt?

20-03-2025 18:03

mvdk +43835 moderator

Sutalo en Hato met prio 1 tot 2030 aan de club binden. Ze hebben gelukkig nog een contract tot 2028 en ze zullen natuurlijk niet zo lang blijven, maar we moeten er alles aan doen om zo veel mogelijk uit een eventuele transfer te halen. In 2027 voor een De Ligt bedrag weg, nadat ze 2 jaar met Ajax CL hebben gespeeld.

20-03-2025 10:20

Ajax2024 +2116

Gaat wat Hato betreft niet gebeuren. Sutalo is geen top. Prima om hem te houden.

20-03-2025 18:04

Broodjeaap020 +6151

Oeps.. heb je m gezien nu tegen mbappe?

10:09

Percy.M +625

Jaartje blijven dragende speler worden een goede transfer wij blij hij blij

20-03-2025 10:17

peet-w +317

Hee kijk eens aan, een selectiespeler die over de titel durft te praten

20-03-2025 10:03

Henkjanklaas +20617

Sutalo zal nog wel verder moeten verbeteren vind ik want nu spelen we vrij teruggetrokken waardoor hij niet meer die ruimtes heeft die zorgen voor meer kwetsbaarheid. Wordt de tactiek komend seizoen anders met een meer aanvallende ploeg dan moeten we zien hoe Sutalo zich houdt.

20-03-2025 09:58

afca4eva +5944

Wat een steunpilaar is hij geworden zeg..
Fysiek sterk, wint bijna al zijn kopduels door goed te timen, enorm rustig in de duels en aan de bal waardoor het ook voetballend elke wedstrijd beter lijkt te gaan
Dit seizoen zie je hem vaak tussen de linies kruipen om direct Brobbey aan te spelen en zo de aanval te versnellen.. die voetbal intelligente moet je als CV in je hebben maar heeft ook veel met vertrouwen te maken.
Buiten het voetballende aspect heeft hij er ook nog eens een goeie kop op zitten, als directe tegenstander kijk je hem wel 2x aan in de catacomben 😒

Die jongen gaat 100% een mooie transfer maken, al hoop ik dat t nog 1 of 2 jaar duurt.. lekker met Ajax de CL in en daar je visitekaartje afgeven!

20-03-2025 09:30

afct +8942

Wil je iig niet voor lul staan in de Champions League. Dan zal je dit soort jongens niet moeten verkopen. We kunnen niet ieder jaar opnieuw beginnen.

20-03-2025 09:10

mvdk +43835 moderator

Eens en eigenlijk ook Taylor niet. We moeten het geraamte behouden. Sutalo, Hato, Taylor, Henderson, Godts en natuurlijk de opstomende talenten. Baas is zich aan het ontwikkelen en kan ook nog een stuk beter worden. Voor Brobbey is het nu wel echt tijd om echt belangrijk te gaan worden. De rest is denk ik vervangbaar, al gun ik het Gaaei wel om erbij te blijven.

Traore zou ik vervangen en ik zou ook een nieuwe middenvelder halen. We hebben op de plek van Fitz/Klaassen echt een klasbak nodig, net als op rechtsbuiten en in de spits. Hopelijk weet brobbey toch nog de stap te zetten.

De keeper is ook een zorgenkindje. Pasveer wordt ouder en we hebben gewoon een keeper nodig waar je nog jaren op kunt bouwen. Ik weet niet of dat Matheus is. Ook gezien de taal.

20-03-2025 10:27

DanieldaCruz +994

Moet echt een topspits komen die makkelijk voetbalt en neus voor de goal.
Hadden we met Mikau.

20-03-2025 10:39

OpaHooligan +3762

Dat sta je toch wel. CL is voor mij alleen maar geld harken, ik kijk veel meer Eredivisie. Bijna iedere club uit de niet top vijf landen, zal soms in de CL voor lul staan.

20-03-2025 12:22

Okocha078 +13761

Als je nu Sutalo en Gaaei ziet spelen durf ik bijna Forbs niet eens meer af te schrijven.
Hij gaat sowieso niet overgenomen worden.
Misschien verrast Farioli ons allemaal(als hij blijft) en wordt hij opeens de concurrent van Traore volgend jaar🤣

20-03-2025 09:10

Mung +1393

Aan Ajax de edele taak om deze jongen een salaris naar rato te bieden. Alles uit de kast om Sutalo nog minimaal een jaar aan ons te binden!

20-03-2025 08:04

Myriad +7045

Beetje introverte jongen, die wil niet te vaak verkassen.

20-03-2025 08:01

PD119 +115

Zeker niet voor een WK. Kan een belangrijke factor worden om spelers te behouden. Ze moeten spelen. Hoop dat Hato daar ook zo over denkt.

20-03-2025 08:18

Mijnclub33x +9836

40 a 50M kost hij minimaal. Maar liever behouden met het oog op de CL.

20-03-2025 07:50

Mijnclub33x +9836

Daar dacht ik vorig seizoen nog anders over onder het 'zinkend Schip' maar nu heeft hij, samen met Gaaie onder Farioli hun waarde bewezen. Behouden als het effe kan.

20-03-2025 07:48

JohnnyHeitinga3 +8002

Je kunt Sutalo, net als eigenlijk Hato, beter nog een seizoen behouden. Beide hebben een langdurig contract tot 2028 en bij een goede prestatie in de CL of straks op het WK 2026 dan worden ze alleen maar meer waard.
Volgend seizoen:

Matheus
Gaaei Sutalo Baas Hato
Regeer Mokio Eriksen
Traore David Godts

Vermoed dat Rosario ook nog wel gaat komen.

20-03-2025 07:43

Godenzoon24 +15288

Op de flanken mag nog wel wat bij want die geenen net zo vaak niet als wel thuis. Mokio is hier nog helemaal niet aan toe. 1 wedstrijd goed gespeeld, 3 dramatisch. Regeer is ook nog maar afwachten. Beter dan nog Taylor behouden!

20-03-2025 08:07

Okocha078 +13761

Zou weleens kunnen kloppen in grote lijnen, als Farioli blijft zie ik Rosario op de plek van Mokio. Je bedoelt toch niet Jonathan David? Die is echt totaal onhaalbaar helaas. Traore is ook wel aan vervanging toe vind ik.

20-03-2025 08:33

JohnnyHeitinga3 +8002

Nee ik bedoel die spits van Union, Promise David. Vond het een interessante speler. Nu misschien nog haalbaar voor rond de 8 miljoen.

20-03-2025 08:52

wijzijndebeste123 +163586

Ik vond zijn collegaspits nog beter. Franjo Ivanovic

20-03-2025 11:13

Okocha078 +13761

Ik ook. Scoort ook makkelijker

20-03-2025 12:22

Henkjanklaas +20617

Je zult echt meer sterkhouders moeten halen als je ten minste iets wilt in de CL. Met uw opstelling kom je er niet. Trouwens ook in de breedte niet.

20-03-2025 09:59

Juichtoon +32409

Zo is het en zeker niet meer dan 2-3 van de huidige basiself verkopen.

20-03-2025 10:48

Hijosdedioses +6641

Hopelijk heeft de selectie ook gezien hoe wij dinsdagavond in de stad feest vierden. Dat ze beseffen voor wat een speciale club ze spelen. Moge dit een boost geven aan de resterende wedstrijden en strijd om titel!!!

20-03-2025 07:29

Invincibles +5194

Minimaal een gelijkspel en we staan er goed voor. Verlies en we zijn gezien.

20-03-2025 07:10

Juichtoon +32409

Daarom focussen nu al op plek 2 en dan maar zien we je half mei staat.

20-03-2025 10:48

Dollo +904

Hij moet zeker nog een jaar blijven voor CL. Zowel voor zichzelf als voor ajax

20-03-2025 07:07

YugoVik +33114

Sterkhouder en topper. Hopelijk blijft hij nog een jaar. Hii gaat sowieso richting de top.

20-03-2025 06:36

Ruud2010 +252

Wie mag er van mij verkocht worden…van der Boomen (3), Rasmussen (3) en Fitz Jim (7).
Haal daarvoor terug Mannsverk, Ihattaren en Akpom. Ik verwacht dat het team dan sterker wordt.
Toch heb ik het idee dat ze die Moro nog gaan halen.
Als ze de rest van de verhuurde spelers weten te verkopen heb je eveneens nog een paar tientallen miljoenen op de bank. (Sosa -5, Medic -2, Avila -6, Hlynsson. -2, Forbes-8).
Rugani is gehuurd, als je hem voor weinig kan overnemen zou ik het doen. Matheus gaan ze ook wel overnemen voor 2,5 miljoen. Kan en wil Pasveer nog een jaartje door…anders ook een keeper halen. Wellicht toch eens kijken naar Olij voor een paar miljoen, of ruilen met Gorter.
Dan wordt de selectie
Pasveer, Matheus, Olij, Gaaei (doet het uitstekend, flink groeiende), Rosa, Sutalo, Rugani, Baas, Kaplan, Hato, Wijndal (kan je nog verkopen, 5mln?), Janse, Henderson, Mannsverk (kan verkocht worden, 8 mln?), Klaassen, Berghuis (laten gaan), Taylor, Ihattaren, Mokio, Regeer, Bounida, Brobbey, Weghorst, Akpom (kan ook verkocht worden bij een goed bod, 15mln?), Godts, Edvardsen, Traore, Moro.
27 a 28 man, dus je kan nog keuzes maken.
Zou bv Steur verhuren aan een andere E.D. club om ervaring op te doen.
Je gaat je enigszins versterken, maar de grootste winst is dat de selectie redelijk in tact blijft. Zelfde coach en door! Jonge spelers gaan hopelijk nog een stap zetten in hun ontwikkeling en je hebt een uitgebalanceerd team, elke positief goed dubbel bezet (of meer).
Je kan zo een positief transfersaldo pakken van €40 mln, uitbalanceerde team, sterke spelers behouden. Mooie uitdaging voor Kroes en consorten.
Liever geen Hato, Sutalo en Taylor verkopen, zijn de belangrijkste schakels in dit team. Volgende jaar maar cashen met deze gasten (respectievelijk 60, 50 en 40 miljoen). Brobbey nog een seizoen aankijken, als hij volgend jaar 20+ doelpunten maakt, dat kan ie, dan gaat ie voor zeker 40 mln weg. Wellicht is Konadu of Rijkhoff dan klaar om het stokje over te nemen, (of beide).

20-03-2025 01:04

MrIvez +3505

Taylor gaat sws weg, same voor hato

20-03-2025 01:52

Ajax2024 +2116

Gelukkig heb jij niks te zeggen bij Ajax. Je hebt er geen kaas van gegeten.

20-03-2025 05:45

YugoVik +33114

Fitz jim Bakt er niks van

20-03-2025 06:36

Mijnclub33x +9836

Ach, het zijn maar veronderstellingen he. Maar echt weg moeten Brobbey kan niet voetballen, FJim met zijn Puli (hondenras) kapsel en voetbalt ook als een Puli.

20-03-2025 07:59

Henkjanklaas +20617

Ik ben gestopt met lezen toen je aangaf wie er terug moesten komen….

20-03-2025 10:00

Slang3 +45802

Kan me niet zoveel schelen als hij niet voor 40m vertrekt, als wij daarvoor 3+ jaar een speler van dit niveau hebben

19-03-2025 23:47

Litmanen85 +4603

Absoluut nog een jaar behouden , zeker met CL op het oog.
Vervanger haal je niet onder de 30 miljoen...

19-03-2025 23:19

Icoontje +332

Van de 12 Mislintatten hebben er twee Ajax 1 gehaald . Die mogen echt nog wel even een jaar langer blijven , om de herinnering aan deze TD levend te houden .

19-03-2025 23:09

wijzijndebeste123 +163586

Als je Mikautadze had gehouden was die nu topscorer van ons geweest. Uiteindelijk waren Sutalo Mikautadze topaankopen. Akpom Gaaei Ramaj en Mannsverk is ook niks mis mee. Vooral Forbs en Branco zijn dramatisch.

19-03-2025 23:22

Henkjanklaas +20617

Mikautadze bakte er bij ons niks van. Mansverk en Akpom ? Daar heb je zeker niks aan zeker niet als we CL gaan spelen. Om geen modderfiguur te slaan in de CL moet je echt een paar bepalende spelers halen.

20-03-2025 10:03

wijzijndebeste123 +163586

Sutalo bakte er vorig jaar bij ons ook niks van. Als die net als Mikautadze weg was gegaan en het nu geweldig deed bij een andere club had je t zelfde over Sutalo gezegd.

Mikautadze is dit seizoen elke 76 minuten direct betrokken bij een doelpunt bij Lyon die ook 4-3-3 met buitenspelers spelen, hij werd vorig jaar topscorer van de Ligue 1 obv de 2e seizoenshelft en gedeeld topscorer van t EK.

Maar vooral blijven doen alsof hij er niks van kan.

20-03-2025 10:13

JaapStam +136705

Precies, Mikautadze was bij ons gewoon topscorer geweest. Hij staat dit seizoen al op 13 goals en 7 assists in alle competities bij Olympique Lyonnais. Eén van de domste fouten van Kroes en co om hem te laten gaan.

20-03-2025 12:11

afct +8942

Mikautadze was al geregeld voordat Kroes begon.

20-03-2025 16:13

Pingelaar +13240

Wat zijn 12 mislintatten? Hoezo mogen ze enkel blijven ter herinnering van ..? Je vergeet voor het gemak ook even Akpom en Ramaj.

Wat is dit voor post? 🤷🏻

19-03-2025 23:24

Icoontje +332

Nooit vergeten hoe erg de crisis was ! Jij vergeet Avila., Medic , Tahirovic , van de Boomen , Sosa , Forbes . Miljoenen in rook .

20-03-2025 07:32

Mijnclub33x +9836

Zelfs Gaaie zou ik nog een jaartje houden. Hij en Sutalo zijn nu een ingespeeld en vertrouwd duo op rechts.

19-03-2025 23:01

FCDuivendrecht +5468

Een rechtsback met zijn uithoudingsvermogen en voorzet behoedt een Premier League club uit het linkerrijtje van degradatie. Die zullen in de rij staan aankomende zomer. Niet houdbaar ben ik bang.

20-03-2025 00:35

Mijnclub33x +9836

We gaan het zien. Gaaie moet toch zeker 20M kosten, Sutalo 40M

20-03-2025 07:31

Qajax +770

Was een dure koop toentertijd, maar heeft die centen dubbel en dwars waard gemaakt dit seizoen. Wat een verdediger. Gewoon lekker jaartje CL ballen met ons! Maarja, helaas bij bod van 40 mio of meer zal hij wel vertrekken helaas ...

19-03-2025 22:57

Henkjanklaas +20617

Gaat hij het ook doen mocht je volgend jaar minder verdedigend spelen, dat is de vraag.. we spelen nu compact en dat is in zijn voordeel.

20-03-2025 10:04

Indurain +879

Heel eerlijk; Blijft die nog een seizoen dan wordt t een speler die je jezelf nog jaren herinnerd en kan die de Ajax cultuur verder uitdragen in zijn carrière….gaat die, heeft die een onwaaarschijnlijk goed seizoen gedraaid na een valse start maar krijg ik Sanchez vibes….op dit moment is het gewoon een van de spelers waar ik als fan het meest trots op ben, echt n klasbak.

19-03-2025 22:54

Petterson +24957

Sutalo lijkt me wel zo’n stille kracht die gevoelig is voor een mooie fan-actie om nog wat langer bij de club te spelen. Aangezien hij dit seizoen echt onze belangrijkste steunpilaar is, mag er wel een mooi spandoek worden gemaakt.

19-03-2025 22:54

JanMolby +1470

heel romantisch, Petterson. Maar als er met de geldbuidel gerammeld wordt is-ie weg. Italië of Spanje, daar regent t minder 😉

20-03-2025 05:11

Ajax27 +19110

Hoezeer ik ook hoop dat ie blijft, hij is 25 en speelt gewoon geweldig. Hij verdient nu 2,5 miljoen per jaar. Als er een subtopper uit een top-4 competitie komt die op z'n minst EL speelt en waar hij 6-8 miljoen per jaar kan verdienen met een 5-jarig contract in z'n zak... dan kunnen we hoog en laag springen, maar dan wil zo iemand gaan.

Als ie nu 20 was en met CL voetbal volgend jaar had ik de kans vele malen groter geschat. Maar de komende 5 jaar zullen z'n topjaren zijn. Die 5 jaar wil je op een zo hoog mogelijk podium laten zien. CL is geweldig mooi, maar een vol jaar in de Premier League, Serie A of La Liga is ook geweldig. 2 jaar daar bij een subtopper levert 'm misschien nog op 27 jarige leeftijd nog een grote transfer.

Realistisch gezien acht ik de kans klein. Maar ik laat me graag verrassen.

19-03-2025 22:45

gi0vanni +7149

Ajax zit financiëel in de problemen. Alleen voor de hoofdprijs laten vertrekken. Maar beter gewoon een jaar behouden.

20-03-2025 07:32

Leo8604 +2033

Als er een speler is die zijn belofte waarmaakt dit seizoen dan is het wel Sutalo.

19-03-2025 22:43

Dolblij +45019

Van bibberkroaat tot topverdediger die zijn tegenstanders de bibber bezorgt. Grote klasse.

19-03-2025 22:28

Henkjanklaas +20617

Ligt voor een deel aan de behoudende tactiek van onze trainer. Mocht hij volgend seizoen kiezen voor meer aanvallend voetbal dan ben ik benieuwd hoe Sutalo het dan doet. Ik zeg niet dat hij zich dan niet staande houdt maar ben wel benieuwd.

20-03-2025 10:06

KleineReus +6432

.......besluit Stam?

19-03-2025 22:12

Rolo +13643

Off...

Mooi man al die 'Ajacieden' die een jubileumshirt kopen om vervolgens voor het 2 a 3 dubbele op martkplaats te verpatsen. Vreselijk.... toegang tot de shop verbieden... staan gewoon pakbonnen bij. Knuppels.

Blij dat ik er dus op tijd bij was voor de verzameling.

19-03-2025 22:11

Petterson +24957

Mooi toch juist. Kennelijk heeft het shirt voor de marktplaats kopers meer waarde dan voor de marktplaats verkopers. Iedereen blij.

19-03-2025 22:56

DeWijsneus +25689

Ja iedereen blij, behalve de gene die het niet in de winkel konden kopen.

20-03-2025 06:21

Rolo +13643

Precies, en zo wederom achter het net vissen. Zelfde met kaarten af en toe... of het JC shirt waar er maar 1414 van gemaakt zijn.

20-03-2025 09:20

023Haarlem +3274

Sutalo is een belangrijke fundament voor dit Ajax.
Had Mislintat goed gezien.

Voor 10 miljoen is Sem Steijn te halen!!
Maar Ajax een poging wagen ??

19-03-2025 21:58

Rolo +13643

Ligt aan een eventueel vertek van Taylor.

19-03-2025 22:12

champhead +14338

Geen Steijnen meer bij ons AUB

19-03-2025 22:33

Petterson +24957

Doe maar niet. En doet men het wel, dan graag met clausule dat zijn ouders niet welkom zijn in de Arena 😁

19-03-2025 22:56

AFCACruijff14 +161156

Sutalo moet zich natuurlijk een jaar gaan bewijzen in de CL met Ajax.

Als dat ook slaagt, is een transfer logisch. Nu niet.

En ja, hij is de beste Ajacied van dit seizoen. Heel knap.

19-03-2025 21:56

Artemio +31907

Je verdediging staat redelijk vast met Hato/Baas/Sutalo/Gaaei. Die zou ik pertinent niet laten vertrekken tenzij er een niet te weigeren bod komt van 45 miljoen of hoger(in geval van Sutalo).
Zaak is om Kaplan te slijten en Rugani terug te sturen en een jongen als Dies Janse door te schuiven als back up en een ervaren CV te halen als vervanger van Rugani.

19-03-2025 21:48

Petterson +24957

Ervaren CV als reserve? Dan zou ik eerder voor een type Veltman gaan die ook als back kan spelen. En anders Bouwman wellicht een kans geven.

19-03-2025 22:58

Artemio +31907

Veltman zou geen verkeerde keuze zijn.

20-03-2025 13:37

JaapStam +136705

Toen ik de titel las op Voetbalzone: "Opgebloeide Josip Sutalo spreekt openlijk over mogelijk vertrek bij Ajax" schrok ik me rot. Ik dacht serieus even dat hij weg wilde. Maar als je het artikel vervolgens leest, besef je weer hoe verschrikkelijk die website is met hun clickbait titels. Het stelt uiteindelijk helemaal niks voor. Echt weer typisch Voetbalzone...

19-03-2025 21:48

mvdk +43835 moderator

Ik kijk er amper nog op. Sinds de update is het een hele andere website geworden. Lijkt wel of het in andere handen is gekomen.

19-03-2025 23:03

eros +4779

Jaartje stabiel in de championsleague en je telt er zo nog 20 miljoen bij op

19-03-2025 21:46

JanMolby +1470

Nou, jaartje.... tot de winterstop.

20-03-2025 05:15

eros +4779

Overwinteren doen we sws,....

10:42

Luuks2 +343

Sutalo. , zo lang mogelijk houden. De beste bij Ajax. Gewoon hun topper

19-03-2025 21:21

DankzijCruijff +48682

Samen met Taylor en Hato de voornaamste kanshebber voor speler van het jaar.

19-03-2025 21:20

wijzijndebeste123 +163586

Sutalo wordt werkelijk door niemand genoemd id media. Ik denk dat Ajax ook liever een eigen speler dit soort prijzen geeft dan een (Mislintat) aankoop.

In mijn ogen is Sutalo duidelijk de speler van het jaar. Is echt fenomenaal.

19-03-2025 21:59

xstaniox +15070

Ziyech is ook meermaals speler van het jaar geweest

19-03-2025 22:37

wijzijndebeste123 +163586

Ziyech is niet door Mislintat gehaald ofwel? Daarnaast hebben we nu een directie die duidelijk heeft laten blijken alles wat Mislintat aangeraakt heeft te verafschuwen. Zie bv. hoe er vorig seizoen met ze is omgegaan (zie alle verhalen van spelers) en t feit dat spelers met onnodig verlies de deur worden uitgewerkt (Ramaj, Mikautadze en afgelopen zomer wilde Kroes Sutalo nog met verlies verkopen maar gelukkig stak Farioli daar n stokje voor).

19-03-2025 22:45

Petterson +24957

Zal Baas wel worden dan. Jeugdproduct en teruggehaald door deze directie.

19-03-2025 22:59

YugoVik +33114

Sutalo is de beste speler bij ons

20-03-2025 06:37

JanMolby +1470

hey, debeste, nog steeds niet het Mikau-trauma verwerkt? 😂 Hij scoorde trouwens fantastisch de 3e tegen LeHavre. Wat een niveau trouwens, zeg, die Franse competitie.Ook in die wedstrijd ontelbaar veel onnodig balverlies en gestuntel.

20-03-2025 07:35

wijzijndebeste123 +163586

Elke 76 minuten direct betrokken bij n doelpunt dit seizoen. Vorig seizoen topscorer van de 2e seizoenshelft Ligue 1 en gedeeld topscorer EK. Oliedom om hem te laten gaan.

20-03-2025 08:16

Ewald +6710

Als we tweede worden dan hebben we een prachtig seizoen achter de rug.

19-03-2025 21:00

Dapperestrijders +4569

Dat zeggen alle voetballers om geen problemen te veroorzaken maar achter de schermen is zijn zaakwaarnemer natuurlijk al lang bezig een goede club te vinden.

19-03-2025 20:51

ricky10 +5887

Sutalo is één van de spelers die je echt moet zien te houden.

19-03-2025 20:46

AFCAJERRA +151

Alles eraan doen om hem te behouden

19-03-2025 20:42

Spielmacher +10695

Gewoon aan zijn contract houden, niet weer een leegloop van basisspelers zoals in 2022. Hij ligt nog vast tot 2028.

19-03-2025 20:35

Gajes +307

Sutalo en Hato zijn niet te behouden, die krijgen zo aanbiedingen waarbij ze een veelvoud van hun huidige salaris verdienen . Als vervangende linksback zou ik el Karouani halen en voor Sutalo zou Veltman niet verkeerd zijn . Een ervaren speler is tussen Baas en Gaeel belangrijk. Rugani zou ik niet nog een keer huren , liever een jeugdspeler achter Veltman .

19-03-2025 20:35

Chrismokum020 +16400

Sutalo, Hato, Taylor en Godts zijn de spelers die je eigenlijk moet behouden. Daarom heen moet er het nodige veranderen, willen we doorgroeien naar de status van titelkandidaat #1 en CL niveau.

19-03-2025 20:34

afca1985 +21247

Ik hoop dat ie nog een jaartje blijft, maar zo'n topseizoen van deze jongen dan staan normaal gesproken de clubs voor in de rij. Als ie toch gaat dan maar voor de volle hoofdprijs, 50 M ofzo.

19-03-2025 20:32

Okocha078 +13761

Kroes moet er alles aan doen om Farioli en Sutalo te behouden na dit seizoen.
Henderson,Taylor en Brobbey zie ik sowieso vertrekken. Hato en Sutalo moet ǰe dan nog 1 jaar behouden.

Probeer eerst maar eens Wijndal, VDBoomen, Avila,Medic,Forbs,Hlysson,Sosa, Akpom en Rasmussen definitief te slijten. Eventueel Mannsverk en Kaplan nog.

19-03-2025 20:29

Harrier Du Bois +38743

Samen met Taylor en Hato de beste bij Ajax dit seizoen, waar Sutalo zelfs nog stabieler is gebleken. En dat na afgelopen seizoen is een hele grote vooruitgang en iets waar hij trots op mag zijn, de beste verdediger in de Eredivisie momenteel.

19-03-2025 20:24
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.