'Leonardo in beeld als concurrent Brobbey bij vertrek van Kudus'

door Jesse ter Haar 306

Bron Het Parool

'Leonardo in beeld als concurrent Brobbey bij vertrek van Kudus'

door Jesse ter Haar 306

Bron Het Parool

Laatst geüpdatet

Marcos Leonardo is in beeld bij Ajax, zo schrijft Het Parool maandagmiddag. Voorlopig is de spitspositie nog dubbel bezet, maar Mohammed Kudus stuurt aan op een winters vertrek. Mocht hij de club daadwerkelijk verlaten, dan zou de negentienjarige Leonardo van Santos wellicht de overstap kunnen maken naar Ajax.

Overigens kan Kudus de Amsterdamse club niet zomaar verlaten. Ajax verlangt een transferbedrag van boven de dertig miljoen euro, anders blijft de Ghanees in Amsterdam. In het buitenland zoekt Klaas-Jan Huntelaar namens Ajax al langer naar talenten en daarbij kwam hij uit bij Leonardo. Hij kan - bij een vertrek van Kudus - de nieuwe concurrent van Brian Brobbey worden.

De negentienjarige Braziliaan speelde ondanks zijn jonge leeftijd al 120 duels in het eerste elftal van Santos. Als spits maakte hij in die duels 34 doelpunten en gaf hij zeven keer een assist. Dit seizoen is hij wel beter dan gemiddeld op schot. Hij speelde tot nu toe 35 competitiewedstrijden voor Santos en kwam daarin dertienmaal tot scoren.

Verder wordt ook de berichtgeving over interesse van Ajax in Andries Noppert maar weer eens bevestigd. De club probeerde in de zomer nog Odisseas Vlachodimos vast te leggen, maar zou nu het vizier hebben gericht op de keeper van sc Heerenveen. Noppert verraste vriend en vijand als basiskeeper van het Nederlands elftal op het WK en zou tien miljoen euro moeten kosten. Hij is 28 jaar oud, maar tegelijkertijd relatief onervaren op het hoogste niveau. Hij kwam in zijn carrière tot nu toe tot een totaal van 51 duels.

De toekomst van Blind en jeugdige hoop

Het vraagstuk over de toekomst van Daley Blind hangt momenteel nog boven de club. Royal Antwerp wil de Ajacied deze winter transfervrij inlijven, maar het is nog de vraag wat de verdediger zelf wil. Hij sloot de eerste seizoenshelft als wisselspeler bij Ajax. Tot slot komt naar voren dat Ahmetcan Kaplan en Francisco Conçeicao veel vertrouwen genieten van de technische beleidsbepalers (Edwin van der Sar, Klaas-Jan Huntelaar, Gerry Hamstra en Alfred Schreuder). Zij krijgen in de tweede seizoenshelft echt de kans zich te laten zien.

Lees meer over:
Plaats reactie

Keizer11 +925

Als je het mag geloven tenminste, wordt er alleen maar gepraat over middenvelders en aanvallers. Terwijl het 1 gatenkaas achterin is.
Denk dat de gedachte bij Ajax blijft : we moeten zorgen dat als de tegenstander scoort wij er één meer moeten maken, daar wordt op ingekocht.
Niet op tegenhouden.

13-12-2022 18:25

CruijffLegend +4976

Op zich lijkt me dat het juiste uitgangspunt. Betekent echter niet dat we de verdediging moeten verwaarlozen.

17-12-2022 23:00

ProperFootball +14507

De spitspositie is wel dubbel bezet maar dat komt door die 2e divisie Italiaan, niet door Kudus.

Kudus is namelijk geen spits.

13-12-2022 16:08

JanBiesbos +28984

S hreuder out van gaal in!!!!

13-12-2022 14:33

JanBiesbos +28984

Nu wel gescout hoop ik met Ajax dna….

13-12-2022 14:32

MosesD +14637

Onvoorstelbaar wanbeleid. Ten eerste is Kudus helemaal geen spits. We hebben voor de spitspositie Brobbey, Lucca en Tadic. Waarom in vredesnaam nog een spits (en al helemaal als een middenvelder vertrekt). Ajax had in de zomer gewoon moeten gaan voor Zirkzee. Dan was je veel goedkoper en beter uit geweest. Deze Leonardo is beslist geen bijzondere spits. Bovendien heeft hij nog een contract tot 2026. Gaat Ajax ook hier weer rond de 20 voor neerleggen? Totaal krankzinnig, echt helemaal van de pot gerukt.

13-12-2022 14:15

mokum007 +6522

Brobbey raakt geen knikker nu, en Luca is een twijfel geval, Tadic is geen spits wel gebruikt als spits

14-12-2022 01:03

MosesD +14637

In de spits is Tadic meer dan bruikbaar, op de linkervleugel is het wel over, bovendien staat Bergwijn daar. Lucca moet je gewoon ook meer kansen geven.

14-12-2022 08:58

RobDAZ +2726

Wie je ook koopt of toevoegt aan selectie, vertrouwen in speler cruciaal.
Coach Schreuder bewijst voortdurend dat hij speler en team alle vertrouwen ontneemt.

We hebben klassespits in Brobbey, maar onder deze coach wordt het niks.
Zo lopen momenteel meer spelers wezenloos met ziel onder arm, geen flauw benul van plek en taak.

13-12-2022 13:50

3sterren +20205

Met kopen om het team veel sterker te maken en vervolgens kampioen te worden, daar is niet zo heel veel mis mee.

Maar een poging wagen hoe snel je de zuur verdiende miljoenen er doorheen kunt jagen, dat is ronduit absurd.
Alleen een directeur die compleet van het padje is zal hiermee akkoord gaan …

13-12-2022 13:35

Zidaan +155

Waarom, in godsnaam, is de media Kudus nu ook als spits gaan zien?

13-12-2022 12:25

3sterren +20205

Omdat de almachtige en zwalkende Assistent trainertje dat zo ziet …

13-12-2022 13:38

mokum007 +6522

Niet media, maar Schreuder ziet kudus meer een spits dan een 10....

14-12-2022 01:06

Harrier Du Bois +38671

@ajaxinmyheart

Lucca, Rasmussen, Chico, Hansen, voor mijn part gooi je Martha erin of Banel. Vink is nog te jong, maar daar heb ik goede hoop op, wel geblesseerd nu dacht ik

Kan niet eens reageren op mobiel na 2 reacties. Wel achter de pc, fix it AS

13-12-2022 12:15

Mokum<3destad +2310

Te bizar voor woorden. Een coach die zeer onervaren en ongeschikt is gebleken blijft aan het roer en we willen ons weer op de transfermarkt mengen na 100 (!) miljoen uitgegeven te hebben. Te zot voor woorden. Wat een paniek. We zullen weer een revolutie nodig hebben. Wat een onkunde en ook niet des Ajax!

13-12-2022 12:14

Lazell +16983

Dan kun je Lucca wel terug sturen naar Italië.

13-12-2022 12:06

RobDAZ +2726

Je kúnt ergens ver weg tegen dat ene pareltje aanlopen. Mijn mening is dat zo'n speler dan voor AJAX Amsterdam aan harde voorwaarden moet voldoen tw leeftijd, cultuur, noodzaak en prijs.
Het moet in alle facetten 'voegen'.

Op dit moment lijkt scoutings- en aankoopbeleid nergens naar. Stel idioten aan het werk met veel teveel geld.

13-12-2022 12:06

Harrier Du Bois +38671

Jeugdopleiding! Komop man, ik ben geen fan geworden van een koopclub

13-12-2022 11:55

Harrier Du Bois +38671

Allemaal, kan toch niet slechter als dat het nu gaat. Verder hoef ik je niet te vertellen wat er in de jeugd speelt, dat weet je wel.

13-12-2022 12:06

AJAXINMYHEART +21791

Noem eens iemand.

13-12-2022 12:10

Ozymandias +159568

Voor de rol van tweede/derde spits achter a Brobbey kan Ajax kiezen voor Lucca, Hansen en Rasmussen.

13-12-2022 12:11

Freddy +11367

Met Hansen en Rasmussen kun je echt niet komen aanzetten als je de titel wilt winnen

13-12-2022 12:22

3sterren +20205

En met Assistent trainertje zeker wel ?

Al geef je die malloot de leiding over het beste voetbalteam van de wereld, hij zal niet weten hoe hij met hen kampioen kan worden …

13-12-2022 13:30

Harrier Du Bois +38671

We halen wel meer weg voor onze jeugdopleiding, de 1 vraagt wat meer dan een ander, kunnen wij het deren dat de 1 een tonnetje kost en de ander 3 miljoen, ze zijn gehaald voor de jeugd en de potentie. Dan kan je beter stellen, iedereen met een contract, jeugd of senior, is een profvoetballer

13-12-2022 14:01

3sterren +20205

En we zijn nog lang niet klaar
nog lang niet, nog lang niet
we hebben nog een paar
miljoentjes, miljoentjes,
dus uitgeven dan maar
eigen talenten de sigaar ...

13-12-2022 11:50

MarcHogervorst +35302

Wat moet Lucca hier dan van denken? Waarvoor hebben we die dan? Hoe meer aankopen, hoe meer ontevreden spelers, hoe meer heibel je krijgt in dit elftal. Maak eens een frisse start met een nieuwe trainer. Een spits erbij is volgens mij het laatste wat we nodig hebben.

13-12-2022 11:38

RobDAZ +2726

Eens.
AFC Ajax.. Teambuilding of spelershandel?

'Geef Ajax z'n gezicht terug'
#Beursexit

13-12-2022 11:51

Sjonnie +18814

Als concurrent van Brobbey bij vertrek Kudus ??!!??
Is het zo'n besmettlijk virus dat ook de media geïnfecteerd is met de visie van Schreuder?
Lucca is een concurrent van Brobbey, niet Kudus!! Verdorie nog an toe!

Door zo te gaan hosselen en te marchanderen in de logische rolverdeling, trek je de verhoudingen in een selectie helemaal scheef ...
Echt hè !!

13-12-2022 11:13

Bonno1978 +6457

Alleen om de naam zou ik m al nemen. Net als ik bij de naam Schreuder het juist niet zou doen..

13-12-2022 10:55

3sterren +20205

Paddaboem ! ...

13-12-2022 11:51

Eurysaces +29499

Schreuder bij de naam van beleidsmakers, dat is toch wel een koude rilling over de rug.

Al geef je die man van Dijk, Frenkie en Haaland, alsnog zal hij het voor elkaar krijgen dat een nagel in het oog nog fijner kijkt dan zijn voetbal.

13-12-2022 10:38

Hans.D88 +3779

Ik heb helemaal geen zin in nog meer van die exotische transfers. Je hebt Brobbey, Lucca, en nog zat anderen die op die positie uit de voeten kunnen. Zo'n gozer rijpt dan zogenaamd tot Mei in Jong Ajax voordat ze doorhebben dat het niks is...

13-12-2022 10:36

Amsterdam4ever +2358

Als je naar de contracten kijkt en naar de verwachte uitgaande transfers, gaat Ajax de komende periode 10-14 spelers moeten gaan vervangen.

Spelers die voor vertrek staan, wanneer ze niet meer gaan verlengen:
Stekelenburg, Blind, Magallan, Pasveer, Van Axel Dongen, Timber, Ihattaren, Ocampos, Lucca, Alvarez, Kudus, Hansen, Setford, Kjaer, Aertssen, Jensen.

Extra vertrekkers wmb:
Martha, Giovanni, Pierie, Warmerdam, Sanchez en Daramy.


Wat betreft tekenen bij:
Pasveer (1j), Van Axel Dongen (5j), Aertssen (5j), Fitz-Jim (2j+optie), Setford (5j), Rasmussen (2j+optie), Sarfo (5j), Lucca (5j) en Klaassen (1j).

Voor verhuur aan middenmoot eredivisie:
Rasmussen, Unuvar, Hlynsson, Baas, Regeer

Dan zal er nog aangekocht moeten worden, om deze exodus op te vangen:
Lunin, Andre Trindade, Medina, Angelo Gabriel

Dan krijg je een Ajax 1 selectie van komende zomer (seizoen 2023/24):

GK: Lunin, Pasveer, Gorter
RB: Rensch, Sarfo
CB: Kaplan, Hato, Bassey, Medina
LB: Wijndal, Salah-Eddine
CVM: Andre, Vos, Grillitsch
CM: Taylor, Fitz-Jim
CAM: Tadic, Berghuis, Unuvar, Misehouy, Klaassen
RW: Conceicao, Angelo Gabriel
ST: Brobbey, Lucca
LW: Bergwijn, Van Axel Dongen

Tot slot, ik focus mij bewust op de komende zomer, dit seizoen is wmb overleven zolang Schreuder er nog zit. Die gaat er wmb zsm uit, en komt er een crisismanager die punten gaat harken maakt niet uit hoe. Tegelijkertijd TD benoemen die de selectie kan gaan bekijken, en ook definitieve nieuwe trainer kan aanstellen die komende zomer start.

13-12-2022 10:36

Ozymandias +159568

Gabriel gaat veel meer kosten dan Ajax kan betalen.

13-12-2022 10:57

Amsterdam4ever +2358

ja, onbetaalbaar denk jij? Hij wordt deze maand 18, leek mij nog wel haalbaar. Uitgaande van de volgende grote uittocht die eraan zit te komen, wie zou jij doorschuiven / graag zien komen dan?

13-12-2022 12:24

Ozymandias +159568

Hij schijnt al jaren in beeld te zijn bij de top van Europa en de kans is groot dat die nu direct zullen toeslaan.

Fitz-Jim en Regeer zijn de twee Jong Ajacieden die volgens mij klaar zijn om te worden doorgeschoven.

13-12-2022 13:48

jake1972 +493

Kudus lekker verkopen nu hij een goed WK heeft gespeeld en er veel interesse is. Hij wil zelf weg en een ongemotiveerde speler hebben we niets aan. 50 mln en strik er omheen. Krijgen ze er Schreuder en die Duitser gratis bij.

13-12-2022 10:35

SjakiedeWit +2636

Ik vind Noppert maar een middelmatig keepertje…

13-12-2022 10:27

MosesD +14637

Een spits voor een middenvelder?? Straks laten ze Blind ook klakkeloos gaan. Ik ben zeer benieuwd naar de 2e seizoenshelft. Twee dingen die ik voorspel zonder een glazen bol nodig te hebben: Schreuder vliegt er alsnog uit in januari en Ajax haalt geen kampioen en ook geen tweede.

13-12-2022 10:20

Ajax27 +19086

Concurrent van Kudus? Volgens mij hebben we ene Lucca rondlopen, een echte spits die al heeft bewezen in de spaarzame minuten die hij krijgt een enorm goede concurrent te zijn. We hebben geen spits nodig.

Focus je op de plekken waar we echt iemand nodig hebben. Een goede rectsback, een CV en een buitenspeler die op beide flanken uit de voeten kan.

Bij een vertrek van Alvarez hoeven we ook niemand erbij. Daar heb je Grillitsch, Blind, Fitz-Jim en Regeer als opties.. moet voldoende zijn.

13-12-2022 09:56

Jeffsajax +1895

Kan Leonardo ook;
Links CV, Linksback en rechtsbuiten spelen?

13-12-2022 09:25

MarcHogervorst +35302

Misschien kan hij een beetje keepen ook nog?

13-12-2022 11:40

Juichtoon +32341

30 mln is toch een schijntje voor Kudus. Minstens 55 mln ..

13-12-2022 08:53

Adam24 +39064

Is iedereen nu daadwerkelijk zo stupide geworden bij Ajax sinds Schreuder daar met de scepter zwaait? We hebben geen volwaardige rechtsbuiten (behalve Berghuis), we lopen over van de spelers die op 10 kunnen spelen en voor de spitspositie hebben we naast Brobbey nog Tadic en Lucca. Dus stel dat je het domme idee hebt om Kudus te laten gaan omdat er ergens een enorm falende trainer heeft bedacht dat hij een spits is, DAN HAAL JE TOCH EEN RECHTSBUITEN?!

13-12-2022 08:31

Michael 1974 +21971

Ik wil schreuder out en kudus bij ajax zien. Is dat ook een optie?

13-12-2022 08:12

Juichtoon +32341

Dat zou wel het beste zijn .

13-12-2022 08:54

Sambavleugels +18704

Het verval is al ingezet onder TH na het vertrek van Frenkie. Wij zijn de aanwezigheid van spelers als Alvarez en daarna Klaassen gaan normaliseren terwijl dat jongens zijn waarmee je nooit een halve finale haalt noch mooi, en daarmee goed, kan voetballen. En daar door ook dat Klaassen de voorkeur krijgt boven Kudus. In geen enkel ander land ter wereld zou dit het geval zijn. Behalve Louis dan, maar verder bij helemaal niemand niet. Een vd blikvangers dit WK vertrekt voor een spotprijs zonder er echt van genoten te hebben.

Bedankt vooral Schreuder, maar vergeet ook TH niet. Na het eerste jaar hebben we ook met hem onnodig verlopen keer op keer van gelijkwaardige of mindere tegenstanders als Valencia, Getafe, Roma, Benfica en Atalanta door een gebrek aan voetbal in de as. Hoewel je onder TH je iig niet compleet ten schande maakte en hij ook uitstekende dingen gedaan heeft.

13-12-2022 08:11

Juichtoon +32341

Onzin. Je moet een keer verliezen anders win je cup na cup.
Ik snap wel wat je wil zeggen maar om nu een rijtje nederlagen over 3 seizoenen te maken is stemmingmakerij.
TH is gewoon een hele goede trainer. Na het vertrek van Frenkie en De Ligt heeft hij weer een topteam opgebouwd. Vergeet nooit de kop in de VI 'Ajax is aan zn status verplicht om in Eindhoven te winnen'...zo ver ging het al.

13-12-2022 08:57

Sjaakie +5791

Paniek'voetbal'. Kudus gewoon houden en de huidige spelers in hun kracht zetten. Eerst een nieuwe (ervaren) trainer-coach dus.

13-12-2022 08:11

RuffRhythim +24837

Dus naast de 100m die je al hebt uitgegeven aan....ja, aan wat eigenlijk(?)...ga je waarschijnlijk nog iets van totaal 25 a 30m extra uitgeven aan spelers die waarschijnlijk eerst "moeten wennen". En niet alleen aan de speelstijl maar ook aan een trainer die er geen hout van bakt en van het huidige spelersmateriaal nog geen team wist te maken, jolly...

13-12-2022 07:36

Juichtoon +32341

De pannenkoeken hebben de sleutels van de club in handen...

13-12-2022 09:02

DeWijsneus +25657

Nu te koop: Scheuders scheurkalender! Open iedere dag een vakje en laat je verrassen tot een gewaagde qoute van Alfred zoals: aanknopingspunten, versterkingen en ben geen softie!De scheurkalender eindigt op 21 januari 2023.

13-12-2022 06:05

Matzet +5346

Een beetje geduld hebben kerel! Ik heb 3 van de 4 vakjes met Schreuderout al open gekrast van m’n lot.. En ben pas bij 3 december.

13-12-2022 07:32

MarkP +21539

En wat gebeurt er met luca?

13-12-2022 04:18

Delaney +14701

@Mark.P

Daar hebben ze voorafgaand bij verteld dat ze in hem meer een traject zien, dus die zal voorzichtig worden gebracht.
Dus daar moet je je hoop niet op gaan vestigen voor het komend of volgend seizoen.
En met Schreuder aan het roer zou het misschien allemaal zelfs nog langer kunnen gaan duren.

13-12-2022 08:02

MarkP +21539

De vraag is of ajax hem gaat overnemen voor 10 miljoen.

14-12-2022 09:54

MSwertz92 +322

De gene wie kudus nu nog een spits noemt moet zsm naar de huisarts.

13-12-2022 01:49

Ghs +414

en maar blijven zeggen dat hij spits is.
Inmiddels weet iedereen dat Kudus middenvelder is en wat voor een. Een kanjer!!!
Hem laten gaan zonder hem ooit in zijn positie te laten spelen is wel goed voor een Nobelprijs.
De Nobelprijs voor koppige stupiditeit.

13-12-2022 01:48

Ajaxonedamsko +417

Jongens als noa lang hadden niet weg moeten gaan hielde elftal scherp met schijt en bluf en hadden kans moeten krijgen… jonge had ook schijt tegen heel Argentinië liep er alleen op af… deze pit hebben we nodig in Amsterdam….

Geen bange klaassen, taylor, daley , en alle andere lievertjers…

Power hebben we nodig jongens die hun bek open trekken


- noa lang terug? Slechter dan bergwijn….. nooit

13-12-2022 01:22

gi0vanni +7123

Coach Tadic heeft Lang eruit gewerkt. En dat is niet zo erg.

13-12-2022 11:59

PH2BOT +40019

De technische beleidsbepalers van Ajax: Edwin van der Sar, Klaas-Jan Huntelaar, Gerry Hamstra en Alfred Schreuder. Nou ...we weten inmiddels wel waar dat voor staat.

13-12-2022 00:54

AFCAjax +17839

ik denk dat ze allemaal blijven zitten als we de eerste 3 wedstrijden na de winterstop verliezen.

13-12-2022 01:11

AjaxYahudi +3014

Ja die weet allang dat die eind van het seizoen daarheen kan en wil nu gewoon zoveel mogelijk vriendjes behouden en geen moeilijke beslissingen nemen.

13-12-2022 06:03

GiannisAntetokounmpo +8389

Ik heb nog nooit zo weinig vertrouwen gehad op verbetering bij Ajax sinds Martin Jol, 12 jaar geleden...

Echt, Ajax kan kopen wat ze willen maar zolang dit miskukel van een Schreuder er zit gaat er helemaal NIKS verbeteren..

Schreuder is over 10 dagen op de klok gelijk 6 maanden bij Ajax. Hoezo is dit niet genoeg tijd om de volgende conclusies te trekken en deze gek de deur te wijzen?:

1. Geen voetbal visie (Team speelt ideeenloos voetbal, zonder automatismen, vaste patronen; en is in elke topwedstrijd afgetroefd door collega trainers)

2. Geen ambitie (Alles wordt kapot gerelativeerd, nikszeggende wedstrijden als RKC-uit (2e helft) worden als meetpunt gezien)

3. Geen oog voor talent (Heeft nog geen 1 jonge Ajax-speler bij het elftal betrokken sinds zijn aanstelling, en beloont jonge buitenlandse talenten steevast met hooguit 5 a 10 minuten speeltijd)

4. Geen karakter om impopulaire beslissingen te nemen (Loopt al maanden te kloten met Klaassen, Tadic, Blind, terwijl die overduidelijk het niveau niet meer aankunnen, ten koste van goede voetballers als Kudus, Brobbey en Bergwijn)

5. Geen draagkracht binnen de groep (Meerdere spelers hebben aangegeven niet meer in hem te geloven)

En ik wil de lijst nog wel uitbreiden (Belangenverstrengelling door zaakwaarnemer, uitspattingen in de media, etc. etc.), maar dan ga ik vervelen.....

13-12-2022 00:54

xMilkshake +206

Slechte woorden over Schreuder vervelen niet

13-12-2022 06:03

036AFCA97 +146646

Verdomme, Bayern gaat voor Livakovic. Die had Ajax afgelopen zomer al moeten oppikken. Nu worden we opgezadeld met Noppert. Middelmaat. Hopelijk verrast Ajax en halen ze Silva van Betis of Vlachodimos.

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=412215

13-12-2022 00:32

PH2BOT +40019

Vlacho moeten ze kwijt bij Benfica en Silva is totaal niks voor Ajax. Noppert is veruit de beste keus.

13-12-2022 00:57

Delaney +14701

Noppert is helemaal niet de beste keuze, hij is eerder de makkelijkste keuze.
Destanoğlu en Bayındır zijn allebei namelijk betere keuzes dan Noppert op dit moment.

13-12-2022 08:06

AjaxHoorn +32989

Dat constante slapen begrijp ik niks van. Maar dan wel kutspelers halen.

13-12-2022 09:02

AjaxDaniel +14523

Ongelofelijk. Ik, en met mij velen hier gezien de reacties de afgelopen jaren, was oprecht trots op het technisch beleid van de club. Sinds 16/17 zat er duidelijk een stijgende lijn in de club. Het ging niet altijd even goed, maar duidelijk in de richting omhoog, met als hoogtepunt 18/19. Dat is compleet weggegooid sinds dit seizoen.

Ik merk ook gewoon dat ik totaal niet zit te wachten op de herstart van de competitie. Niet omdat ik Ajax niet wil zien spelen, maar omdat het haast een zekerheid is dat we op dezelfde voet verder gaan als eerder dit seizoen en waarschijnlijk eind februari al zijn afgehaakt voor de titel. Daaraan denken doet gewoon erg veel pijn.

Ik hoop dat ik er faliekant naast zit, maar ik vrees van niet.

13-12-2022 00:04

Sulejmani15 +872

Precies wat ik tegen vrienden zei. Altijd zin in de wedstrijden en erna uitkijken maar nu totaal niet

13-12-2022 00:30

PH2BOT +40019

Je kunt nu eenmaal niet ieder jaar kampioen worden...en dan nog ...wat zegt dat nou...' Kampioen van de kleredivisie"...WOW!!..dan ben je niks meer dan De Langste Dwerg.

13-12-2022 00:59

Patrick78 +51683

Dus een spits als opvolger van een middenvelder…wat een logica!

Schreuder out!!!!

12-12-2022 23:54

CruijffLegend +4976

Je krijgt spontaan hoofdpijn van deze logica als je het artikel leest.

12-12-2022 23:57

kampioenenjood +5043

Als Ajax een middenvelder verkoopt moet er een nieuwe concurrent aangetrokken worden voor de spits. Dit is wel zo'n beetje het niveau waarop Ajax op dit moment zijn technisch beleid voert.

12-12-2022 23:09

Ajaxfan31183 +16391

Ja Tis echt van de zotte. En dan nog dat stukje over Fransisco en Kaplan dat ze een kans zullen krijgen. Geloof jij het nou ik niet want onze clown zal die andere clown gewoon op blijven stellen en 2 a 3 minuten voor tijd mogen ze invallen

12-12-2022 23:46

3sterren +20205

Maar vlak de onkunde en het onvermogen van Assistent trainertje, om spelers in hun kracht te laten spelen, niet uit. Hij is namelijk de twijfelkont die middenvelders in de spits posteert ...

13-12-2022 11:47

RJB1979 +25547

Dank je iig voor de schaterlach.

13-12-2022 12:07

DEELM +11891

Zet Kudus potverdikkie gewoon op 10 en Berghuis op 8. Als je dan met Alvarez op 6 speelt heb je toch gewoon een mooi middenveld?

Als ik dan nadenk over welke prima spelers je allemaal op elke plek kan zetten dan kan ik maar tot 1 conclusie komen.... Wie kopt 'm in?

12-12-2022 23:06

Arjuna +3732

Schreuder een dubbelrol als trainer EN td?

12-12-2022 23:08

Craain +4953

Ja zeker... Hij heeft Bassey ook gehaald.

12-12-2022 23:35

NoPants +7470

Ik denk dat kudus juist perfect de frenkie rol kan vervullen. Hij is net zo wendbaar en snel, maar fysiek sterk en staat zn mannetje in het drukzetten.

Ik denk echt dat als hij de kans zou krijgen in een dubbele 6, met een taakbewuste passer naast zich, dat die het dan nog beel beter gaat doen.

13-12-2022 00:04

leeke +10380

Berghuis is ook te aanvallend,dus kan je nooit met Kudus op 10 spelen.op dit moment moet je Kudus hangend op rechts zetten,anders heb je 3 spelers die met risico aan de bal spelen op het middenveld....En je weet hoe het is met onze verdediging he

13-12-2022 06:25

RobDAZ +2726

Je kan tegen een pareltje aanlopen in het buitenland, maar de focus moet veel meer liggen op eigen opleiding, doorstroming, Hollandse voetbalschool.
Uiteindelijk bepaalt teambuilding voetbalsucces
en niet voortdurend aan-/verkoop spelers, laatste jaar wel héél erg onrustig met 75% miskoop.

12-12-2022 23:01

Joko +5063

Net als die Giovanni zeker

12-12-2022 22:46

Ozymandias +159568

Dit is beter vergelijkbaar met de transfer van Antony. Net als Antony is Leonardo al een vaste basisspeler die gemakkelijk meekan op het hoogste Braziliaanse niveau. Net als Antony toen wordt hij in Brazilië gezien als een van de grotere talenten maar niet een van de absolute toptalent.

Giovanni werd wel als een van de absolute toptalenten van zijn lichting gaaien. Maar ja… bijna twee seizoenen zonder wedstrijden en een seizoen zonder normale trainingen in die fase van de ontwikkeling van een talent verwoest blijkbaar je carrière… wie had dat kunnen denken…

12-12-2022 23:01

Amp +37502

Ja joh, verkoop lekker je spelers die snelheid, techniek en voetbal op t midden kunnen brengen en haal een spits... En laat de nonvoetballers vooral zitten waar ze zitten

12-12-2022 22:41

DEELM +11891

Prima als Noppert komt, maar als Vlachodimos ook 10 kost zou ik altijd voor Vlachodimos kiezen. Heeft zich al meerdere jaren op internationaal niveau bewezen, waar er bij Noppert ook echt de mogelijkheid is dat we ons volgend jaar afvragen waarom we in de ontdekking van Louis zijn getrapt.

12-12-2022 22:33

DeKenner +9276

Ik ken die Griek niet goed genoeg om te weten hoe goed hij kan meevoetballen. Maar toen Ajax deze zomer interesse toonde zag ik overal alleen maar berichten voorbij komen dat hij totaal niet kan meevoetballen. Dat klinkt niet echt veelbelovend voor een eerste keeper bij Ajax. Helemaal als je Bassey centraal hebt staan die al voor geen meter kan voetballen. Ik kan alleen maar mijn hoop uitspreken dat de scouts van Ajax het afgelopen half jaar hebben gebruikt om een goede analyse van die jongen te maken, waarop Ajax een weloverwogen beslissing kan maken.

13-12-2022 01:34

jerryisthename +31683

Klinkt logisch...not! 🙄
Hier zit maar één dwaas achter, onze kale 'Mastermind'!

#Schr..derOut

12-12-2022 22:30

DeWijsneus +25657

Scheurkalender?

13-12-2022 06:00

appiehappie +3022

Hamstra en Huntelaar hebben veel ervaring en een goede kijk op talent, denk hierbij aan Luca en Ocampos. Leonardo nu 35 wedstrijden en 13 x gescoord. Hij loopt dus 1 op 2, nou dat biedt perspectief........

12-12-2022 22:24

YRGI +32921

Ocampos?

12-12-2022 22:57

Alexander40 +6101

Ooit van sarcasme gehoord?

12-12-2022 23:04

NoPants +7470

Ter vergelijking, toen Antony kwam had hij 40 wedstrijden op het hoogste niveau in brazilie gespeeld, en was hij bij 12 doelpunten betrokken (1 op 3). Toen neres kwam had hij 8 wedstrijden en 3 doelpunten in brazilie.

Dat zet de stats van leonardo in een iets ander perspectief dan wat jij schetst.

13-12-2022 00:11

Heimwee +6672

Dat ze niet voor een linker vleugelspeler gaan zeg?

12-12-2022 22:24

Ozymandias +159568

Want naast Tadić en Bergwijn hebben ze nog een derde linkervleugelspeler nodig?

12-12-2022 22:27

ST +23060

Ik vermoed dat het sarcastisch bedoeld was...

12-12-2022 22:28

Ozymandias +159568

Ahh, lastig in te schatten hier op AS aangezien hier vaak de gekste dingen totaal serieus worden bedoeld.

12-12-2022 22:29

ST +23060

Ja snap ik. Ajax heeft natuurlijk Bergwijn gehaald toen ze Tadic al hadden voor linksbuiten en toen hadden ze ineens geen goed alternatief voor rechtsbuiten.

12-12-2022 22:31
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.