Kranten zien armoedig Ajax: 'Het zegt alles over het rampjaar dat Ajax beleeft'

door Timo Suur 139

Bron Nederlands kranten

Kranten zien armoedig Ajax: 'Het zegt alles over het rampjaar dat Ajax beleeft'

door Timo Suur 139

Bron Nederlands kranten

Laatst geüpdatet

De Nederlands kranten zijn hard voor Ajax na de afgang in Eindhoven tegen PSV: 3-0 verlies. Er stond voor beide ploegen nog veel op het spel met de felbegeerde tweede plaats, maar de Amsterdammers kwamen niet op die manier het veld op. Daarnaast is het ook een gevolg van een falend beleid in Amsterdam, zo vinden de kranten.

De Telegraaf: 'Het zegt alles over het rampjaar dat Ajax beleeft'

'Het zegt alles over het rampjaar dat Ajax beleeft', zo begint De Telegraaf na de harde nederlaag van Ajax tegen PSV. De ochtendkrant concludeert dat Ajax in een recordtijd ver is afgegleden. De beker is voor Ajax nog de enige kans op een prijs. 'Wie dat twee jaar geleden had gezegd, was voor gek verklaard', zo wordt er geschreven. De Telegraaf is van mening dat de Ajacieden zich moeten schamen voor dit seizoen. 'Want met deze selectie, die ondanks een investering van 113 miljoen euro geen versterking is ten opzichte van vorig kampioensjaar, had Ajax hoger moeten eindigen dan de derde plaats of zelfs vierde plaats die nu dreigt.'

De ochtendkrant denkt dat de toekomst van John Heitinga als hoofdtrainer van Ajax afhangt van de bekerfinale. 'Dus hoe onbeduidend de troostprijs uit Amsterdams perspectief ook lijkt; het al dan niet veroveren van de dennenappel kan voor de beginnende trainer Heitinga weleens van levensbelang zijn', zo concludeert De Telegraaf. 'Zelfs als Ajax vindt Heitinga schatplichtig te zijn, omdat de voormalige verdediger na het gedwongen vertrek van Schreuder tegen zijn zin, uit clubliefde toch in de op het ravijn afrijdende trein stapte, is de bekerwinst cruciaal. Anders zal de storm in Amsterdam bij de eerste de beste tegenslag in het nieuwe seizoen tot orkaankracht aanwakkeren. Hij en niemand anders zal erop worden veroordeeld dat hij de ploeg niet aan de praat kreeg.'

Algemeen Dagblad: 'Een verzameling van elf individuen die in hun hoofd al afscheid hebben genomen van dit seizoen'

Het Algemeen Dagblad zag in de beginfase van de wedstrijd dat PSV meer het belang van de wedstrijd voelde dan Ajax. 'Overal op het veld troefden PSV’ers Ajacieden af in duels', zo zag de ochtendkrant. Er wordt geconcludeerd dat de spelers van Ajax mentaal klaar zijn met dit seizoen. 'Een verzameling van elf individuen die in hun hoofd al afscheid hebben genomen van dit seizoen. Alleen: Ajax moet nog even door. Te beginnen komende zondag, als PSV opnieuw de tegenstander is. Dan in de bekerfinale in de Kuip.'

Ajax kan volgende week revanche nemen op PSV in de finale van de TOTO KNVB Beker, maar het Algemeen Dagblad denkt dat het een lastig verhaal wordt voor de Amsterdammers. Meestal wordt de buit bij dit soort dubbele confrontaties verdeeld, maar de ochtendkrant denkt dat dit nu een ander verhaal gaat zijn. 'Bij Ajax lijkt alle fut eruit, terwijl PSV nog gretig is.'

Het Parool: 'Ajax is de laatste weken te veel bezig geweest met de toekomst'

Het Parool valt meteen met de deur in huis. 'Ajax bakte er zondag helemaal niets van, PSV hoefde niet eens heel diep te gaan om te winnen', zo zag de ochtendkrant. De Amsterdammers wisten van tevoren dat ze moesten uitkijken voor voorzetten met de kopsterke Luuk de Jong, maar het openingsdoelpunt werd al snel gemaakt door de spits. 'Al bij de tweede aanval over de flanken was het raak.' Ajax miste tegen PSV de geschorste Edson Álvarez, maar ook Devyne Rensch en Mohammed Kudus wegens blessures. 'De vraag is of Ajax beter voor de dag was gekomen als het trio wel op het gladde veld had gestaan. Na de nederlaag tegen Feyenoord in de Arena (2-3, red.) lijkt er bij een deel van de selectie berusting in geslopen.'

'Ajax is de laatste weken te veel bezig geweest met de toekomst', zo vervolgt Het Parool. De ochtendkrant zag dat de zwakke plekken van de Amsterdammers bloot werden gelegd door de tegenstander. 'De schutterende Bassey, het zwakke middenveld met Florian Grillitsch als uiterst wankel verdeelstation, en Steven Bergwijn, die op snelheid nog wel wat klaarspeelde maar het overzicht miste om kansen te kunnen creëren.'

de Volkskrant: 'Een voetballende treurmars'

'Zelden in de laatste jaren is Ajax zo armoedig voor de dag gekomen als gisteren in Eindhoven. Geen passie, geen vertrouwen, geen klasse. Een voetballende treurmars', zo oordeelt de Volkskrant na de harde nederlaag van Ajax in Eindhoven. De Amsterdammers moeten zichzelf opnieuw hervormen en het is de vraag of daar een nieuwe trainer voor nodig is. 'Het is best mogelijk dat daarvoor een andere trainer nodig is dan John Heitinga, de jongeling die zo graag wil. Ook hij wint vrijwel geen belangrijke wedstrijden en loopt vast in de blubber van wanbeleid.' De Volkskrant concludeert dat Ajax heel diep gezonken is dit seizoen. 'Na het vertrek van te veel goede spelers en de terugkeer van anderen die hun geld niet waard zijn.'

Trouw: 'Ajax betaalt de tol voor wanbeleid'

Trouw miste bij Ajax de uitstraling om nog iets van het seizoen te maken. 'Dat heeft met een gebrek aan kwaliteit te maken, maar is ook een kwestie van mentaliteit. De lamlendigheid straalde er in de eerste helft vanaf', zo schrijft de ochtendkrant. De afwezigheid van Álvarez en Kudus kunnen hiervoor niet als excuus gelden. 'Ajax betaalt de tol voor wanbeleid.'

Ook Trouw ziet dat Ajax een renovatie moet doorvoeren in de selectie met een belangrijke rol voor de nieuwe technisch directeur Sven Mislintat. 'Hij zal de hele selectie kritisch tegen het licht moeten gaan houden. Ook spelers als Taylor, Timber en Klaassen zakten in Eindhoven door het ijs.' Het is ook maar zeer de vraag of Heitinga ook volgend seizoen de hoofdtrainer van Ajax. 'Dat hij zijn elftal zondag niet goed had kunnen prepareren, zal ook de nieuwe technisch directeur Sven Mislintat hebben gezien.'

Lees meer over:
Plaats reactie

Heimwee +6649

Als Heitinga de spelers nu al niet meer kan motiveren om te vechten voor een resultaat is hij jammer genoeg niet bekwaam . Er is maar 1 goede aankoop nodig en dat is Arne Slot. Zijn spelers gaan door het vuur voor hem.

24-04-2023 20:22

Tufono +4195

Inderdaad wanbeleid en wie is de oorzaak?

24-04-2023 18:44

rich67 +6644

Nadruk ligt teveel op TD, trainer etc. Het hoofdprobleem is mentaliteit op t veld en dat moet hoofdzakelijk van de spelers komen

24-04-2023 18:40

KalkbrennerP +86

Het is een bijzondere prestatie omdat wat Erik ten Hag zorgvuldig heeft opgebouwd binnen 1 jaar helemaal te slopen. Gezien het programma van AJAX en het nu vertoonde "voetbal" moet niemand vreemd opkijken indien AJAX dit jaar de Play Offs moet gaan spelen om überhaupt mee te kunnen doen aan de voorronden van de Conference league! En dat er nog mensen geld durven te vragen in de RVB is gezien de situatie helemaal te gek voor woorden. Johan Cruijff heeft zich al 6 x omgedraaid in zijn graf!

24-04-2023 16:04

Lassayd +543

Hij is gecremeerd

24-04-2023 16:07

Arjuna +3732

In zak en as dus

24-04-2023 17:10

Lassayd +543

Haha 😆

24-04-2023 17:56

Heimwee +6649

Ja wordt tijd dat de raad van bestuur gevormd word door mensen die hun hart en ziel voor Ajax geven. Mensen die daar geen geld voor willen hebben zoals de graaiers die er nu zitten. Walgelijk na zo'n dramatisch seizoen.

24-04-2023 20:25

Ajaxfan31183 +16391

Toen het seizoen net begonnen was en we hadden 15 uit 5 of 18 uit 6, toen zeiden ze allemaal van Schreuder zorgt voor totaal voetbal 2.0 . Toen dat gezeik met de transfers begon en dat er spelers waren die niet wilde trainen om zo een vertrek te forceren zoals onze geweldige Heertje buitenspel , sinds dien kwamen er steeds haar scheuren in het elftal. En sinds die vernedering tegen Napoli is het helemaal niet meer goed gekomen, sindsdien is het om te janken het spel, trainer eruit en Heitinga voor de groep en er is niets veranderd .

24-04-2023 15:18

1991 +7787

Ik denk dat Alfred ook niet zijn eigen natuurlijke persoon was, maar probeerde de lijn Ten Hag letterlijk door te zetten door ook zijn karakter en communicatie na te bootsen.

24-04-2023 16:07

RadheAjax2021 +17846

Ja het seizoen gaat als een nachtkaars uit.

24-04-2023 14:55

PH2BOT +39985

Heitje had 'nee' moeten zeggen maar heeft zich op luizige wijze door AD Edje in het pak van hoofdcoach Ajax 1 laten naaien terwijl dit voor diezelfde continu wegduikende AD Edje by far de goedkoopste manier was om de zomer te kunnen halen want hij heeft toch maar mooi even ' clubman' Heitinga de kans gegeven en is met deze actie tegelijkertijd niet de nieuwe TD Sven voor de voeten gaan lopen met nieuwe aankopen voor John. Zou het John desondanks lukken 2e te worden dan kon AD Edje zich publiekelijk op de borst slaan en mocht het gaan zoals het nu dreigt mis te lopen dan zal Edje zich beroepen op het feit dat hij John wèl de kans heeft geboden maar dat het helaas niet zo gelopen is als bij aanstelling nog werd verwacht. Dat John er geen topkwaliteit verdediger bij kreeg en met dezelfde baggerzooi verder moest wordt dan vast maar weer even verzwegen door Edje Kadetje..."Wie dòe mi wat"

24-04-2023 14:24

OntlastendeMiddenvelder +1987

Zowel Trouw als de Volkskrant spreken van wanbeleid. Overdreven. De beleidsmakers bij Ajax hebben het verkloot, verpest, slecht gedaan enzovoort, maar wanbeleid, dat is echt wat anders.

24-04-2023 14:12

wijzijndebeste123 +163057

Dit is geen wanbeleid?
1. Ruim n jaar geen TD hebben, maar ervoor kiezen om n incompetente AD en twee totaal onervaren/incompetente technisch managers t technisch beleid te laten doen.
2. Een zaakwaarnemer de sleutel van de kluis geven om t technisch beleid te doen omdat de AD en technisch managers zelf geen ervaring, kunde en netwerk hebben.
3. 100 miljoen uitgeven aan spelers waarvan er geen één voldoet. En je voor meerdere spelers veel te veel hebt betaald (Brobbey, Bergwijn, Bassey).
4. Een falende trainer veel te lang laten zitten.
5. Een onervaren jeugdtrainer die ook bij Jong Ajax geen indruk maakte in tijden van crisis aanstellen.

Gevolg:
100 miljoen weg gepist en n selectie die totaal niet in balans is.
40 miljoen mislopen doordat je geen CL speelt volgend seizoen
Reputatieschade en minder aantrekkelijk voor nieuwe spelers

24-04-2023 14:29

1991 +7787

4. Eens.

24-04-2023 16:08

MosesD +14637

Dat Ajax minder is dan de afgelopen seizoen is logisch. Spelers vertrekken en het is natuurlijk heel moeilijk om spelers te halen van dezelfde kwaliteit, die er ook direct staan. Maar het aankoopbeleid is wel erg treurig geweest. De grootste flaters zijn wel de Nederlandse jongens. Voor Brobbey, Bergwijn en Wijndal is alleen al bijna 60 mio betaald. Totaal krankzinnig. En dan te bedenken dat Overmars de laatste twee ook al wilde halen. Het wordt een belangrijke zomer. Goed en vooral slim investeren is het devies. En ja, ook je verlies pakken op o.a. Bergwijn en Wijndal. Gaan Timber, Alvarez en Kudus dan heb je zeker 5 topaankopen nodig.

24-04-2023 14:01

vanreenen +10211

Misschien als eye-opener maar even de juiste constatering lezen van Valentijn Driessen m.b.t. dat verongelijkte gezeur van Tadic en onkunde van Heitinga.
Ik kan niet anders dan Driessen gelijk geven, maar dat komt alleen omdat zijn constatering gelijk is met mijn mening. Met alle 2 s.v.p. niet doorgaanvolgend seizoen.

24-04-2023 13:02

Krullen +8026

Als we dan toch schoon schip aan het maken zijn, laat ze alledrie maar stoppen. Valentijn is ook wel toe aan wat anders lijkt me.

24-04-2023 13:10

ajaxwestland09 +28905

straks kale en kokkie gezellig!!

24-04-2023 12:29

Veli +1991

Van de Sar is verantwoordelijk voor deze puinhoop. Dat moet gevolgen hebben!
Herstel het technisch hart. Haal Wim Jonk terug als hoofd opleidingen.
Laat Seedorf de functie van van de Sar overnemen. Een wel opgeleide
oud Ajax speler. Maak hem voorzitter van het technisch hart.
Haal Keizer terug als trainer.
Laat de trainer regelmatig verantwoordelijkheid afleggen bij het technisch hart.
Reflekteer op onze speelstijl en met name op de rest verdediging.
Stop met het kopen van dure “ geariveerde” spelers. Dat werkt bij Ajax niet!

24-04-2023 12:19

Vik86 +42397

Waarom denk je dat seedorf van der sar kan overnemen.. Wat zijn de kwaliteiten van Seedorf?..

24-04-2023 12:22

Veli +1991

Om te beginnen hij heeft een behoorlijke opleidings nivo: hij heeft psychologie gestudeerd. Ten tweede hij is wel bespraakt en ik neem aan dat hij ook behoorlik kritisch kan denken. Een voordeel : hij kan een brug funktie vertegenwoordigen naar de Rvc ,Hendrikx en de funkties die door oud voetballers worden ingevuld.
Plus hij heeft een netwerk in Brazilie!

24-04-2023 12:28

Vik86 +42397

Dus iemand die psychologie gestudeerd heeft en een netwerk heeft in Brazilië moet algemeen directeur worden?

24-04-2023 12:30

jordy0605 +218

raar dat geen enkele topclub hier geen gebruik van wil maken

24-04-2023 12:33

Vik86 +42397

Heel raar

24-04-2023 12:34

Krullen +8026

Ik heb een universitaire master gevolgd, misschien moet ik dan maar gelijk doorgaan voor president van de FIFA. Ik kijk ook al m'n hele leven voetbal dus dat is mooi meegenomen.

24-04-2023 13:13

Veli +1991

Heb jij ook op hoog nivo gevoetbald bij Ajax? Ben jij ook voetbal trainer geweest? En heb jij een goede naam in het voetbal ?

24-04-2023 13:17

wijzijndebeste123 +163057

Seedorf heeft er als trainer nergens ook maar iets van gebakken. Werd overal in minder dan n jaar ontslagen. N goed paard is nog geen goede ruiter. Zoveel heeft Vd Sar wel bewezen. En bewijst Heitinga nu ook. Dus om weer zomaar n oud-voetballer n belangrijke functie te geven is als n ezel die zich voor de zoveelste keer tegen dezelfde steen stoot.

24-04-2023 13:25

Veli +1991

Dat hoeft voor deze funktie ook niet!

24-04-2023 13:28

Veli +1991

Behalve zijn achtergrond in het voetbal , zijn de algemene kennis , vaardigheden belangrijk die jij in een wo/ hbo mee krijgt.
Zoals, discussiëren, kritisch denken , verbaal vaardig zijn en meer.
Maar misschien zijn er kandidaten die nog een beter profiel als Seedorf hebben waar de bovengenoemde kennis/ vaardigheden samenkomen met een achtergrond in het voetbal!

24-04-2023 13:46

Ajaxchamp +985

Seedorf? Overal mislukt en om scherp en uitstekend te handelen helpt een WO / HBO opleiding niet. Opleiding zegt compleet geen reet, heb zelf alle drie de opleidingen MBO / HBO / WO gedaan. Om goed te kunnen handelen, vereist inzicht , Street smart, Etc.

24-04-2023 14:17

Veli +1991

Ik spijker mijzelf niet vast aan Seedorf. Maar ik denk als een bestuurder bij Ajax heb jij een behoorlijke verbale vaardigheid en kritisch denk vermogen nodig.
Daarnaast zijn zaken als een hoge sociale intelligentie belangrijk en meer.
Dat is te veel om op te noemen , past niet in mijn telefoon scherm en maakt mijn vinger numb.
Maar ik respecteer anders denkende. Ook een belangrijke factor voor een bestuurder om open te staan voor andere meningen en ervan te leren.
Ik draag hier niet bij om gelijk te krijgen maar om van gedachten te wisselen!

24-04-2023 14:26

Gonzalez75 +5862

Klopt, goed samengevat. Sportief, technisch als bestuurlijk. Een groot drama en grote puinhoop.

24-04-2023 12:07

hetje +2166

Je kan natuurlijk een keer geen kampioen worden, maar de afstand met wat het gebeurd dat is gewoon pijnlijk nadat je zoveel geld hebt uitgegeven,

24-04-2023 11:54

ck69 +13050

Zoveel geld uitgegeven en dan tot de conclusie komen dat je 10 nieuwe basisspelers moet kopen.

24-04-2023 12:14

PH2BOT +39985

Chelsea weet er ook alles van....in veelvoud.

24-04-2023 14:31

Vik86 +42397

Dramatische seizoen..spelers gehaald die niet renderen.. Slechte coaches.. Geen TD afgelopen zomer.. Heeft allemaal een effect gehad op het veld spel en resultaten .. Nog 5 wedstrijden dan is het over.. Het was te verwachten dat ajax ging verliezen gisteren.. De vorm en spirit zit er op dit niet in het team.. Heitinga heeft keihard gefaald, maar daarbij is hij op interim basis.. Ik zie hem niet de trainer worden aankomende seizoen.. Je hebt een ervaren coach nodig..

24-04-2023 11:53

TheSpecialOne +8823

Ik zag de video van de training voor de wedstrijd tegen PSV. Ze waren spelletjes aan het doen ipv keihard en serieus trainen. Stuitend om te zien.

24-04-2023 14:12

PH2BOT +39985

..anders hebben ze teveel stress!!... onze multimiljonair godenseuntjes. Daarom trainen ze waarschijnlijk ook altijd zonder doelen op het veld. Missen geeft namelijk ook al te veel stress bij onze boys.

24-04-2023 14:34

TheSpecialOne +8823

Ja, Het is verschrikkelijk om te zien. En die mentaliteit zag je ook weer terug tijdens de wedstrijd. Ze beseften niet dat het om het ''echie'' ging. Het is een groot schandaal!
Wie gaat dit in hemelsnaam veranderen bij Ajax? Die Mislintat heeft waarschijnlijk nu al spijt van zijn keuze.

24-04-2023 14:51

Gewoon Gijs +18319

Ajax staakte de hele wedstrijd

24-04-2023 11:50

Gewoon Gijs +18319

Ze zijn nog mild

24-04-2023 11:48

MichelKudus +4812

Heb er meer vrede mee dat Feyenoord kampioen wordt dan die lijers van Psv. Hopelijk zijn wij volgend jaar gewoon weer op niveau en dan mag er van mij een ouderwetse tweedstrijd ontstaan tussen de 2 grootste clubs van Nederland (met ons natuurlijk traditioneel uiteindelijk als de sterkste). En laat die calimero's uit Eindhoven maar lekker de ****** krijgen!

24-04-2023 11:42

MarkP +21527

Ik vrees dat mislintat het ook niet gaat worden, komt uit de koker v edje met goedkeuring v een hockyer en een treinconducteur.

24-04-2023 11:34

Vik86 +42397

Pessimistische gedachtes..over Mislintat kun je pas volgend jaar over oordelen..

24-04-2023 11:36

hetje +2166

Is geen treinconducteur, die werken namelijk bij de NS en niet bij prorail.

24-04-2023 12:09

Eurysaces +29499

Waar blijft Bosz?

24-04-2023 11:33

Krullen +8026

Ver weg hoop ik.

24-04-2023 13:15

JordyAjacied +19130

Cruijff-schaal naar Eindhoven…
3x verloren van PSV met een 4e aanstaande…
Beker zal wel naar Eindhoven gaan…
Feyenoord kampioen, PSV 2e…
Roemloos uitgeschakeld door Union Berlin..
Grootste Europese nederlaag Ajax - Napoli 1-6!……
100 miljoen vergooit…

Word je waarschijnlijk nog gered omdat PSV 2e word en de beker wint dat we nog dankbaar gebruik mogen maken van een EL ticket… maar het had meer in het seizoen gepast dat Twente of AZ de beker zou winnen en wij voorronde Conference League zouden spelen. We krijgen nog steeds teveel. Dit bestuur, verdient niks, alleen schop onder hun reet naar de uitgang en nou opsedemieteren. Doodziek dat ik ben.

GENOEG IS GENOEG, KAPPEN MET DEZE SHIT

24-04-2023 11:32

StefanPettersson87 +1013

Wedstrijd van gisteren paste prima in dit seizoen; 11 spelers die geen team vormen. We betalen de prijs voor een beroerde RvC, geen Technisch Directeur, een beroerde trainer die te laat eruit werd gestuurd door een slecht optredende CEO en beroerde aankopen. Mijn hoop is gevestigd op de voorzitter van de RvC Pier Eringa; hopelijk gaat hij de directie opschonen en kunnen we daarna weer bouwen. Het kan wel eens lang gaan duren voordat deze grote puinhoop is opgeruimd!

Maar zondag gewoon weer naar de Kuip om Ajax aan te moedigen! Mooie tijd ook om afscheid te nemen van mooi weer supporters!

24-04-2023 11:28

Wobbo +11160

De hele directie en RvC had moeten opstappen. Dus gewoon de hele teringzooi wat die omhoog gevallen dork van een Van der Sar ervan heeft gemaakt. Maar ja die flapdrol zelf blijft gewoon zitten. Er is een halve gare Duitser gehaald voor TD die niemand kent en die zelf Ajax en Nederland helemaal niet kent. Een "rasechte" Ajacied kuch kuch Jan van Halst als voetbalman in de RvC. Nog steeds die 3 vrouwen in de directie en RvC. En als je daar wat over zegt valt gelijk heel simpend Nederland over je heen. Jullie zijn allemaal afgerichte poedels. Dan hebben we nog een hockeyer/olympier die met de scepter wil gaan zwaaien.

Er komen gitzwarte jaren aan. Ajax is doodziek.

24-04-2023 11:18

Vik86 +42397

Word tijd dat je supporter word van een andere club.. Het is voor het eerst in meer dan 10 jaar dat ajax buiten de top 2 gaat vallen.. Meteen is er paniek..

24-04-2023 11:22

A-west +5695

Als ze niet teveel kosten zul je iets moeten. Haal vd Beek terug. Huur voor mijn part Mazraoui en Gravenberch. Zyech terughalen. Jongens die de club kennen. En zet spelers als Salah Edinne, Vos, Conceicao Regeer. Godts,Hato, Fitz Jim, Baas er meer in. Ervaring met jonge jongens.

24-04-2023 11:03

Biss +9937

Unuvar voor de leeuwen gooien!

24-04-2023 11:05

Richard van W +1255

Ga toch weg man. Zwaar overhypt ventje.

Lachwekkend hoe sommige hier dan Taylor (enigzins terecht) overschat noemen maar dan wel roepen om jochies als Unuvar, Fitz en Salah Edinne in de basis willen. Die laatste kan nog niet eens een basisplaats bij Twente veroveren.

24-04-2023 11:11

Vik86 +42397

Net of dat gaat helpen..hij is een licht gewicht..

24-04-2023 11:23

Biss +9937

Hahaha ik ga zeker niet weg Richard! 😄

En ik heb taylor nooit overschat genoemd, sterker nog, ik ben al sinds de jeugd fan van Taylor. Helaas komt het er in Ajax 1 nog niet helemaal uit.
Die ‘jochies’ moeten kansen krijgen, minuten en meters maken. Als je Ajax een beetje volgt de laatste decennia weet je dat het bij uitstek de club is die talenten voor de leeuwen gooit en daar successen mee behaalt. Zelfvertrouwen, branie, zie jij het nog bij Ajax?
Trouwens, de LB van Twente is ook beter dan Wijndal.

24-04-2023 11:43

Biss +9937

@Vik86 Je bedoeld fysiek neem ik aan?
Onzin argument, kan genoeg spelers op noemen die weinig fysiek hebben en in de top spelen.
Om het dichtbij te houden, Ziyech bv, was ook te licht? Unuvar speelde iedereen kapot in de jeugd, maar heeft geen kans gehad in ons 1e. Dat is niet des Ajax.

24-04-2023 11:50

mokum007 +6522

Volgende seizoen moet Ajax her pakken en spelers halen die toevoegen aan het elftal en een andere trainer, want je kan al zien dat Heitinga niet de juiste persoon is.
Maakt niet het zelfde fout als met Schreuder

24-04-2023 12:05

ck69 +13050

Ja joh. Unuvar heeft in een half jaar tijd 10 minuten gevoetbald ofzo.

24-04-2023 12:17

Biss +9937

Precies, genoeg tijd verspild!

24-04-2023 13:41

Vik86 +42397

Kun je niks beters verzinnen dan dit?

24-04-2023 11:23

Ans B +19809

'Een voetballende treurmars' is nog een eufemisme voor de zielloosheid waarmee dit team speelde.
Het was een bij voorbaat kansloos 'gevecht', zo werd al vrij snel duidelijk. Ontluisterend.
Het heeft in dit stadium nog weinig zin om spelers individueel te bekritiseren, en eigenlijk de trainer idem dito.

Voor de depressieve patiënt die dit team is geworden, is een therapeut nodig, geen trainer die risicomijdend is en alles bij het oude laat - deels begrijpelijk overigens (volgens de zgn. 'wetten' van het voetbal die evenwel een hoog mythegehalte hebben).
Maar met risicomijding en een gebrek aan dynamiek werk je een reeds kwetsbaar elftal verder richting apathie en depressie. Injecties zijn juist nodig: frisheid, voetballend vermogen, elan, onbevangenheid, bewijsdrift. Met bijv. spelers als Conceicao, Fitz Jim en Regeer, misschien ook Vos.

Misschien, heel misschien krijg ik volgend jaar dan eindelijk mijn zin dankzij dit fiasco: een mental coach vast bij het team. Iemand die signaleert, traint en begeleidt waar trainers, (ex-)voetballers en bestuurders de ballen verstand van hebben: hoe krijg je een speler, een team mentaal zover dat ze - uiteindelijk volkomen zelfstandig - het beste uit zichzelf en elkaar LEREN halen.
Het gaat niet alleen om strijd, maar ook om focussen waarop je gefocust moet zijn, om onverstoorbaarheid, scherpte creëren (en vasthouden), het vuur in jezelf weten te vinden, je weten af te sluiten voor druk van buitenaf én van binnenuit, precies weten hoe JIJ het beste in je spel komt en wat je moet mijden. Ik vind het nog steeds te gek voor woorden dat dit geen dagelijkse kost is voor voetballers in de top.
Natuurlijk is dat niet het antwoord op alles, maar er NIET voor kiezen om zowel met je voeten als je hoofd te (leren) voetballen is hetzelfde om een voetballer de wei in te sturen zonder wedstrijdritme of fysieke fitheid.

Dat dit Ajax zo faalt heeft m.i. helemaal NIETS met een gebrek aan kwaliteit te maken, maar alles met een geknakt zelfvertrouwen en vertrouwen in elkaar, met frustratie en moedeloosheid, enz. enz.

24-04-2023 11:01

SanchoPanza +397

Dat lijkt me inderdaad geen slecht idee. Zeker als je daarna bij de interviews teksten hoort in de trant van 'we waren niet ready, zij waren scherper'.

Een klap in het gezicht van de supporters, die vaak ,tegen beter weten in, wél verwachtingsvol klaar zitten om een wedstrijd van hun geliefde club te bekijken. Al ben ikzelf ook 1 van de velen, waar dit seizoen de berusting heeft toegeslagen met Napoli thuis als absoluut dieptepunt toen ik voor het eerst in m'n leven de tv heb uitgezet in de rust...

24-04-2023 11:11

Ans B +19809

Ja, je wordt zelf moedeloos als je naar ze kijken 'moet'.
Ik begrijp dat de gemiddelde fan het de spelers kwalijk neemt als ze een dergelijk gebrek aan scherpte en zielloosheid laten zien, maar feitelijk is dit een vrij normaal verschijnsel voor wat dit team al het hele seizoen heeft meegemaakt. Waarbij sommige individuele spelers ook persoonlijke crises of extra-problemen hebben ervaren. Ik denk dan aan spelers als Bergwijn, Bassey, Wijndal, Timber, Brobbey en Conceicao. Zie ook mijn reactie hieronder, op jaripettersson.

24-04-2023 14:30

SanchoPanza +397

Laat die mental coach maar komen... Baat het niet dan schaadt het niet!

Niet dat ze allemaal zoals Teze, Van Aanholt e.a. gisteren voor elke 'gewonnen' inworp of duel moeten juichen en het publiek bespelen (wat misschien ook wel een opdracht van Van Nistelrooij was...), maar iets meer urgentie zou niet verkeerd zijn.

Komen we toch weer uit bij de grinta en 'aan' staan ;-)

24-04-2023 14:52

jaripettersson +9434

Ik zou niet aan een therapeut beginnen, maar de patient een spuitje geven.

Maar jij gelooft ook nog steeds dat er van Bassey iets te maken is;)

24-04-2023 11:15

Ans B +19809

Haha, ja dat kan ook - al lopen er nog steeds ook voetballers in dit elftal voor wie het nog niet te laat is.

Ik denk inderdaad nog steeds dat er van Bassey iets te maken is, maar ik geef toe dat het moeilijker is geworden sinds ik dat propageerde. Omdat hij na een voorzichtig herstel (na het verlies van zijn basisplek; wat ik heel goed voor hem vond) toch weer sterk is teruggevallen. Samen met het hele team dus.
Dat betekent dat de schade groter is geworden. Om binnen de metafoor van de depressieve patiënt te blijven: een depressieve patiënt die vooruit gaat en daar uiteraard heel blij mee is, wordt buitengewoon kwetsbaar als hij een terugval ervaart. Omdat dit snel wordt geïnterpreteerd als 'niets helpt'. De moedeloosheid wordt groter, gaat dieper (in het echt wordt de kans op suïcide ook groter).

Bij Ajax (en Bassey) zie ik een soortgelijk fenomeen: na die eerste vooruitgang kunnen ze niet meer omgaan met nieuwe tegenslag/teleurstelling. De angst voor verliezen (of tekortschieten) wordt groter, en moedeloosheid.
Dat is een 'ideale' combi voor scherptegebrek en apathie. Of zielloosheid.

24-04-2023 14:25

roodwit007 +14202

Juist ik poste regelmatig maanden en maanden over de zelf-verheerlijking de RvC de uitverkoop van de club en de verdwaalde duinfietser met zijn fiets met hulp stukken want een rubberen rug fiets ongemakkelijk er had direct i het begin voor de aanstelling een vervanger moeten zijn voor Overmars maar 200 ,o;jen tellen en door een putje spoelen kost nu eenmaal tijd .
In iedergeval gaat de beker van wanbeleid naar deze 2 toe WANBELEID ten top en dat driesen de eerste 100 jaar het stadion wordt uit gejaagd

24-04-2023 11:00

FransHoek +8957

Het Parool zag een schutterende Bassey en een zwak middenveld met Grillitsch. Onbegrijpelijk dat John deze spelers nog opstelt. Bassey faalt al zo lang en Grillitsch speelde onder Schreuder zelfs niet (terwijl hij uit zijn eigen netwerk kwam).
Waarom stel je Vos niet op ipv Grillitsch? Waarom staat Klaassen er altijd in? Bergwijn doet nooit wat, Tadic kan het niet belopen. Ik mag toch hopen dat hij ingrijpt voor aankomende zondag, anders is het gewoon net zo'n lafbek als Schreuder.

24-04-2023 10:59

Heldhaftig +11425

Er moet weer, net zoals voorheen een lange termijn visie en strategie op tafel worden gelegd. Niet een 'we moeten nu presteren dus we knallen alle flappen op tafel bij elke onderhandeling'-strategie.

24-04-2023 10:53

Rockanje23 +36940

Opvallend dat er nu door Jan en alleman conclusies getrokken worden over feiten die je in september al kon voorspellen. En daar hoefde je helemaal geen groot voetbalkenner voor te zijn.

24-04-2023 10:47

Robertini +38975

Het probleem is dat er ook weinig aanknopingspunten voor volgend seizoen zijn. Onze selectie heeft veel matige spelers met weinig echte creativiteit in potentie.

De enige die volgend seizoen misschien een publiekstrekker kan worden is Conceicao.

24-04-2023 10:38

@Maar7en +1561

Klopt dat hij zich nog een beetje onttrekt aan de malaise maar van hem mag je ook niet verwachten dat hij Ajax gaat dragen daar is hij nog te licht voor.

24-04-2023 10:56

Robertini +38975

Daarom ook misschien, totaal geen garantie nog.

24-04-2023 14:04

Biss +9937

Als je je toptalenten verhuurd of verkoopt, hou je natuurlijk weinig over. En als je dan ook nog voor de overige talenten een dure aankoop zet die niet presteert, ziet zelfs de jeugd bij Ajax geen perspectief meer om Ajax 1 te halen en zal dus verder kijken.
Daarnaast moet de jeugdopleiding (weer) op de schop, terug naar visie Cruijff. Kunnen we over 3-5 jaar van oogsten.
Op dit moment spelen de grootste talenten van Nederland niet in de jeugd van Ajax, dat is doodzonde.

24-04-2023 10:58

rodnet +10260

Wanneer wordt van der Sar eens afgerekend op de inmiddels eindeloze lijst wanbeslissingen die er onder zijn verantwoordelijkheid zijn genomen?

24-04-2023 10:31

4bier +31367

Ik dacht dat mijn leven niet slechter kon. Open net Pornhub gewoon om te kijken of er nog wat in het vat zit voor vanavond... Eerste wat ik zie zijn 2 vrouwen met piemels.

24-04-2023 10:29

Robertini +38975

Zal aan jouw search history hebben gelegen.

24-04-2023 10:38

tdecler +3302

Niks mis mee toch

24-04-2023 10:39

Mözil +2511

Vrij normaal toch in deze tijd?

24-04-2023 10:43

DeWijsneus +25641

Double trouble!

24-04-2023 10:56

rich67 +6644

Met jou erbij een gezellige “three cock” party. Have fun!

24-04-2023 11:14

LukaLitmanen +81896

Klaassen eindelijk eens in de media bekritiseerd

Werd tijd

Op 10 verziekt hij het hele veldspel

24-04-2023 10:23

AINIESTA +44328

Zo'n 3 jaar te laat. Wat een kut speler.

24-04-2023 10:25

LukaLitmanen +81896

Vind het ook schrijnend en frustrerend dat Kudus, Berghuis enzo naar de buitenkant gedrukt worden omdat Klaag Klaassen blijkbaar moet spelen in de as, anders weer zeiken in media

24-04-2023 10:34

AINIESTA +44328

Snap de trainers ook echt niet. Op 10 moet een creatieve speler staan. Niet iemand die teert op de creativiteit van anderen. Klaassen zou minstens elke wedstrijd moeten scoren om al z'n tekortkomingen te compenseren.

24-04-2023 10:39

LukaLitmanen +81896

Klaassen heeft 2 assists in 60 eredivisie wedstrijden.. TWEE.

Hoe krijg je dat voor elkaar als nummer 10.

Die gozer speelt volledig voor zichzelf en laat zijn collega-middenvelders al het werk opknappen.

Bovendien zijn die goaltjes allemaal intikkers binnen de 5meter lijn. Heeft nog nooit buiten de 16 gescoord dit seizoen.

Brengt niks. Nul key passes, nul kansen gecreëerd, minste balcontacten

24-04-2023 10:48

Jutter1 +4311

Is toch allemaal heel logisch en verklaarbaar, die Klaassen zat al rap op de tribune bij Everton en ook Berghuis werd al niet goed genoeg bevonden bij Watford en die spelen nu in Ajax 1, moet ik nog meer zeggen! Plus dat men afgelopen zomer het hele basisteam verkocht, en voor veel geld spelers van de 3e garnituur o.i.d. aantrok die niets aan de kwaliteit van het elftal toevoegden. Daar moeten de verantwoordelijken toch op afgerekend worden, met name slapjanus Nr 1 van der Sar, die blijk heeft gegeven totaal ongeschikt te zijn voor de AD functie!, en met iedere andere nitwit vriendjes wilde blijven en de hand boven de hoofden hield. Niet alleen Schreuder maar ook Heitinga bewijzen/bewezen niet om te kunnen gaan met de huidige hele matige selectie, maar welke trainer wel?. Er moet rigoreus worden ingegrepen niet alleen op het veld (Zeker 8 a 9 spelers zijn ongeschikt voor Ajax!) maar dus zeker ook daarbuiten. Daar gaat waarschijnlijk nog een tijdje over heen met talloze interne strubbelingen , dat lijkt mij duidelijk. Nee, zo kan het niet langer. Mogelijk dat zelfs een 4e plaats Ajax te deel valt want zowel tegen AZ als Twente ligt nieuw puntenverlies van dit erg matige team op de loer. De consequenties van e.e.a. zullen dan niet uitblijven, of veegt men de uitgedeelde waarschuwingen weer onder het tapijt?. Ik loop al een tijdje mee in het voetbal, maar dit is het minste Ajax wat ik ooit heb gezien, zelfs onder De Boer was het spel beter, alhoewel ook heel vaak allerminst aantrekkelijk.

24-04-2023 10:56

Eurysaces +29499

Je vraagt je af of er bij Klaassen een speelclausule in zijn contract staat..

24-04-2023 11:36

Calvani +464

Slot had met deze selectie gewoon gewonnen van PSV. Heitinga is een prima gast, maar (nog) geen geschikte hoofdtrainer. Hij heeft nog totaal niets verbeterd ten opzichte van Schreuder.

24-04-2023 10:08

Mözil +2511

Als er maar voor 50% meer strijd in het elftal zit win je deze wedstrijd ook gewoon. Als je zag hoe psv elk duel in gingen om te winnen en onze lafbekken trekken de pootjes terug.

24-04-2023 09:54

Techno303 +2516

Wanbeleid door paniek en niet weten wat men doet, maar denken dat alles goed komt door te doen wat ze doen…

24-04-2023 09:52

Ajaxisart +18767

Het wanbeleid van Ajax blijft gewoon doorgaan. Een onbekende TD, Heitinga als hoofdcoach, vd. Sar nog steeds AD, Huntelaar is er nog als…?…..Kortom, hoe kun je een nieuwe start maken met deze incapabele personen op cruciale posities? Ajax is terminaal ziek, ben ik bang. Geld genoeg, maar niet de visie en téveel onkunde binnen de technische staf. Hoe kun je in godsnaam Bassey en Sanchez scouten?
Dan ben je echt totaal ongeschikt als techische man.

24-04-2023 09:49

Amp +37407

welke TD is onbekend? en welke bekende TD wil komen en zou er wel een succes van maken?

24-04-2023 09:56

Ajaxisart +18767

Moeten wij daar als supporters kennis van hebben? Ajax moet de contacten wereldwijd leggen, het is een miljoenenbedrijf. Als je dan ziet welke personen er op belangrijke posities worden gezet, kun je vanaf de zijlijn daar echt wel kritisch over zijn. Als je bij een groot bedrijf werkt en er wordt een directeur aangesteld of een afdelingsleider, dan vraag je toch ook naar referenties en kijk je naar het CV? Het CV van belangrijke personen in de organisatie van Ajax is helaas niet echt indrukwekkend en dan loop je een groot risico als bedrijf.

24-04-2023 10:20

Amp +37407

JIJ hebt het over een onbekende TD. Hij is helemaal niet onbekend, hij is blijkbaar bij JOU niet bekend. Dat is iets compleet anders. Daarnaast is het wel lekker makkelijk eerst te roepen dat de TD onbekend is en te gaan wijzen, maar dan zelf geen enkele BEKENDE TD kan opnoemen die zou willen komen. Komt uit je cocon en kom in de realisme dat niet iedereen bij een ajax en/of de eredivisie zou willen werken.

24-04-2023 10:31

Ajax4proud +10790

@Amp het is een onbekende persoon. Nog niet eerder gehoord van de td daarnaast komt erbij dat hij van buitenlands afkomst is. Met hoofdletters typen is niet bepaald zinvol maar eerder infantiel. Niet iedereen volgt de Bundesliga. Daarnaast zoekt Ajax al langer dan een jaar naar een td, niet echt professioneel als je het mij vraagt.

24-04-2023 11:35

Amp +37407

Denk dat jij eerder infantiel bent. "ik ken hem niet, dus hij is een onbekend persoon". Je hoeft de bundesliga niet te volgen om hem te kennen. Maar jij kan alleen losse flodders schieten, en als gevraagd wordt naar concrete en realistische alternatieven loop je lekker weg. Over infantiel gesproken...

24-04-2023 15:15

Ajaxisart +18767

Natuurlijk is het wel een onbekende TD, althans redelijk onbekend. Kijk eens naar zijn CV…..niet echt indrukwekkend. Jouw uitspraak dat ik geen bekende TD weet en daarom niet negatief kan zijn op de keuze Mislintat, slaat helemaal nergens op, want ik kijk gewoon naar zijn CV en ervaring en dat is niet echt indrukwekkend. Jij komt uit een cocon als je het aanstellen van Mislintat en wellicht Heitinga gaat zien als een keuze die niet anders genomen had kunnen worden. De bedrijfsvoering bij Ajax klopt gewoon niet. Er zijn te weinig capabele mensen in de top van Ajax. Bogarde, Van Basten, Vanenburg, Ouali, Veldmate…..allemaal negatief op het beleid van Ajax. Waar rook is, is vuur.

25-04-2023 13:41

Steffenhagen +37732

Ajax deze zomer : bestuurlijk stuurloos , financieel in zwaar weer en een selectie die gerenoveerd moet worden . Wie gaat dat proces leiden ? Van der Sar , Heitenga en Mislintat ? Kansloos …

24-04-2023 09:45

Vik86 +42397

Waarom kansloos.. Mislintat heb je als td

24-04-2023 10:37

Nr.10 +110907

Het is een van de meest pijnlijke seizoenen die ik als Ajacied mee heb meegemaakt.

24-04-2023 09:39

Redrum +95927

Absoluut waar. Ik kan me ook haast niet voorstellen dat we wel die beker winnen. Het past niet bij dit seizoen om alsnog een prijs te winnen. Winnen we hem wel maakt het ook weinig goed overigens. Het blijft een rampseizoen.

24-04-2023 09:44

Nr.10 +110907

2008-9 was de laatste keer dat wij niet in de top 2 eindigden.
2005-6 de laatste keer niet in de top 3.
Dan waren 1998-99 en 1999-2000 ook wel echt waardeloze seizoenen, met een 6e en 5e plek.
Maar dit seizoen past echt in dat rijtje. Het is sowieso het slechtste seizoen van de afgelopen 15 jaar, en misschien wel van de 21e eeuw.
Ook omdat we zo voor lul hebben gestaan in de Champions League, en omdat je drie keer in één seizoen van PSV verliest (dat heb ik volgens mij nog nooit meegemaakt).

24-04-2023 10:56

Eurysaces +29499

Als je bedenkt hoeveel Ajax heeft uitgegeven, zeker in vergelijking met de concurrentie, denk ik dat ik mij geen slechter seizoen kan herinneren.

24-04-2023 11:42

Nr.10 +110907

Dat er veel is uitgegeven zegt mij niet zoveel. Er zijn ook nog nooit zoveel basisspelers tegelijk vertrokken, en daarnaast ook nog nuttige krachten als Schuurs en Tagliafico. Het is gewoon aan de verkeerde spelers uitgegeven omdat er geen technisch beleid was.

24-04-2023 12:03

Thaschja +10242

De LUL van Overmars is wel een dure geworden.

24-04-2023 09:30

afct +8919

Ben ik het totaal niet mee eens. Je kunt niet nog jaren blijven wijzen naar overmars. Blijkbaar is er in de tijd van overmars allang gewaarschuwd dat de beste man geen administratie bijhoudt. Er is niet ingegrepen. Ook is het gedrag van overmars al langer bekend binnen ajax wederom niet ingegrepen.
Vervolgens gaat overmars weg en dan gebeurt er wederom dik 12 maanden niks.
Dit is puur wanbeleid zonder visie en daadkracht.

Daarbij overmars had ook ergens een andere uitdaging kunnen vinden en dan was hij ook gegaan.

24-04-2023 09:42

DarkChild +3451

coup van Overmars misgegaan (wegsturen Keizer en Bergkamp, maar met name de hele structuurverandering)
En als je dan zowel binnen de RvC als overige directieleden geen andere sterke mensen hebt (die bijvoorbeeld een Overmars in het gareel houden en dan bedoel ik niet qua plaatjes) krijg je dit.
Het blijft echt ongehoord dat een RvC het maar prima vindt dat een AD en twee managers zonder mandaat, netwerk of ervaring het technisch beleid mochten gaan doen.

24-04-2023 10:00

Thaschja +10242

Had het niet over Overmars 😅 zei de LUL, dat die een dure was.

26-04-2023 10:17

Zuiderling +2215

En Johnny is al weer bezig met het wedstrijdformulier voor komende zondag, het grote dilemma iedere keer weer : wie zet ik als eerste op het formulier ? Taylor of Klaassen ?

24-04-2023 09:26

Redrum +95927

Zondag heeft hij dat dilemma niet, want Taylor is geschorst. Het team kan dus weer volledig om Davy heen gebouwd worden.

24-04-2023 09:30

Peertje +417

Taylor ga je nog missen want de vervanging is nog slechter. Die Grillitsch kan er echt niets van.

24-04-2023 09:32

Redrum +95927

Grillitsch heeft geen enkel ritme, omdat hij nooit een kans heeft gekregen. Als je zo iemand nu brengt in een team dat totaal niet draait hoef je daar geen wonderen van te verwachten. Conceicao kan straks ook bij het grof vuil als hij alleen minuutjes maakt bij Jong-Ajax.

24-04-2023 09:35

Zuiderling +2215

Hoe kun je iets wat totaal niet functioneert missen ?

24-04-2023 09:35

Ron403 +6470

Dat kan je echt niet zeggen, er is werkelijk niks te zien waarmee hij iets extra's zou kunnen brengen. Het is echt tikkie breed en tikkie terug op een laag tempo, met een paar onbegrijpelijke ballen vooruit. En af en toe een leuke pass tussen de linies, maar die zijn heel spaarzaam. Je had deze gozer altijd moeten verkopen aan Lyon(?) afgelopen zomer. Zeker als je nog 2M had kunnen vangen en met zijn salaris.

24-04-2023 09:38

Redrum +95927

Bij Ajax heb ik hem niet veel goeds zien doen nee, maar in Duitsland heeft hij echt wel wat laten zien.

24-04-2023 09:43

GAjax31 +15997

Het klopt natuurlijk dat dit seizoen het resultaat is van wanbeleid, maar als alleen de schuld wordt afgeschoven op Schreuder en Hamstra dan betwijfel ik of er iets van is geleerd. Ik vrees dat volgend seizoen een herhaling van dit seizoen gaat worden.

24-04-2023 09:03

Redrum +95927

Precies, er is natuurlijk veel meer aan de hand. Het aanstellen van Schreuder was al een gigantische blunder en de aankopen waren ook dramatisch. Als dit niet wordt erkend en wordt verbeterd dan blijft het niet beperkt tot één rampseizoen. Dan is dit het begin van een rampperiode.

24-04-2023 09:31

1991 +7787

Ziyech niet halen kost Ajax 40/50 miljoen 8)

24-04-2023 08:55

Nr.10 +110907

Zo mag je dat inderdaad ook wel eens bekijken.

24-04-2023 09:40

Eurysaces +29499

Heitinga laten zitten ook.

24-04-2023 11:47

j0rnnn +5091

Ik heb er geen vertrouwen in. Geen moment dacht ik dat we gingen winnen van psv. Niet op karakter, niet voetballend. Geef mij 1 reden waarom we volgende week wel zouden winnen?

24-04-2023 08:44

Harold +10568

Gaan we ook niet. En dat weten ze bij PSV ook!

24-04-2023 08:48

ZwartNazareth +1409

Cruciaal is dat je spelers als bv. Tadic veel te lang hebt laten staan en nooit op zoek bent gegaan naar een geschikte opvolger. Nu zinkt het schip dat Ajax heet en het zal jaren duren voor je weer op CL-niveau zit, als er tenminste goed wordt gescout. Maar ook daar heb ik mijn twijfels over.

24-04-2023 08:24

1991 +7787

Begin van het seizoen hadden we nog Ocampos en Ihattaren voor de flanken..

24-04-2023 08:33

xstaniox +15035

Waren toch ook niet goed genoeg? Daarnaast was Ihattaren voor rechtsbuiten

24-04-2023 09:22

Betuwe85 +20428

De hoofd verantwoordelijk blijft zitten

24-04-2023 08:24

JohnnieFlodder +496

Kranten zien armoedig Ajax: 'Ajax betaalt de tol voor verstuurde dickpics'

24-04-2023 08:20

HarryHarHar +3018

Het succes van Ajax in de afgelopen jaren ligt heus niet alleen aan Marc Overmars, het verval wat we nu zien ook niet, het probleem is dat als je ieder jaar je ster spelers of noem het je dragende spelers verkoopt, Als het grote Ajax dat als beurs genoteerd bedrijf het Bayern van Nederland wilde worden er dan spelers van het niveau Cambuur voor terug worden gehaald, bij Cambuur zouden ze nog geen eens opvallen, zet dan aan het hoofd van het hele spul ene van der Sar neer die alles wat maar een Ajax hart heeft weg stuurt of tegen houd (bang voor zijn eigen hagje) en de verantwoordelijken alleen maar kijken naar de bonus die overgemaakt gaat worden dan krijg je een Ajax wat als we niet oppassen 4e gaat worden alle miljoenen mis gaat lopen en helemaal naar de klote gaat, waar zijn de supporters verenigingen??. waarom gebeurt er helemaal niks, waarom laten we dit gebeuren

24-04-2023 08:47

ajaxcied4life +26020

Tegelijkertijd ontkom je er niet aan dat het ook minder kan gaan. Het frustrerende is alleen dat Ajax daar meestal eigenhandig voor zorgt. Hopelijk zijn Mislintat, Hendriks en Eringa in staat om de volstrekt losgeslagen vrijblijvendheid gade te slaan en de tot dusver incompetente Heitinga nog niet aan te stellen. Ajax moet weer voor het hoogste gaan. Dat Hendriks een hork is, interesseert mij niet. Hij was topsporter en bestuurder bij een van de grootste sportorganisaties. Ik verwacht van hem een professionaliseringsslag.

24-04-2023 08:19

Betuwe85 +20428

Je hebt minder dat je mischien 2de wordt op 6punten of je hebt dit je wordt nu nog 4de ook

24-04-2023 08:25

TweeBenig2 +16063

Het voetbal onder Heitinga is net zo treurig als het weer van deze ochtend. Werk ze allemaal.

24-04-2023 08:06

MarcHogervorst +35302

De resultaten en de positie op de ranglijst ook, dat vind ik nog erger.

24-04-2023 08:23
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.