Ajax verliest op pijnlijke middag van PSV en zakt naar derde plaats

door NielsOpdam 8731

Bron AS

Ajax verliest op pijnlijke middag van PSV en zakt naar derde plaats

door NielsOpdam 8731

Bron AS

Laatst geüpdatet

Ajax heeft zondagmiddag met 3-0 verloren op bezoek bij PSV. De Amsterdammers kwamen armoedig voor de dag in een slechte topper in Eindhoven. Luuk de Jong en Xavi Simons scoorden de doelpunten. Door de nederlaag tegen PSV staat Ajax nu derde in de Eredivisie. Het elftal van John Heitinga heeft drie punten minder dan de Eindhovenaren.

Bij Ajax ontbraken Devyne Rensch en Mohammed Kudus nog vanwege blessures. Daarnaast was Edson Álvarez niet beschikbaar, omdat hij geschorst was. De Mexicaan werd centraal achterin vervangen door Calvin Bassey. Florian Grillitsch begon op het middenveld en Jorrel Hato startte als linksachter.

Het duel begon rommelig en PSV was de betere partij in de openingsfase. Na zeven minuten kreeg Jorge Sánchez een domme gele kaart. De Mexicaan hield Simons vast aan zijn shirt en ging direct op de bon. In de eerste tien minuten stond Ajax flink onder druk en kwam de ploeg van Heitinga er nauwelijks aan te pas. Toch waren er nog geen grote kansen.

In de dertiende minuut kwam PSV wel op voorsprong. Johan Bakayoko ging buitenom en gaf een voorzet, waarna De Jong via de onderkant van de lat binnen kon koppen. Na de voorsprong liet PSV de bal aan Ajax, maar de Amsterdammers deden daar weinig tot niets mee. Na 32 minuten kreeg Ajax wel een mogelijkheid. Sánchez gaf een lage voorzet en daarna werd het schot van Kenneth Taylor geblokkeerd door Guus Til.

Vlak voor rust, in de 39ste minuut, kreeg Ajax opnieuw een kans. Steven Bergwijn werd weggestuurd en kon schieten, maar zijn poging ging net naast het doel van PSV. In de blessuretijd van de eerste helft kreeg de aanvaller nog een keer een kans, maar deze keer schoot Bergwijn recht op de doelman. Steven Berghuis stond aan de rechterkant echter helemaal vrij.

Heitinga wisselde direct na rust, want de trainer bracht Brian Brobbey voor Bassey, waardoor Grillitsch als centrale verdediger ging spelen. Vlak na rust kreeg Joey Veerman een goede mogelijkheid namens PSV. De middenvelder kon uithalen na balverlies van Brobbey, maar Gerónimo Rulli redde knap.

Na 52 minuten kreeg de thuisploeg een penalty van scheidsrechter Serdar Gözübüyük. Veerman stuurde Simons weg, waarna Rulli te laat was. De Argentijn kreeg een gele kaart en een penalty tegen. Simons benutte de strafschop en schoot PSV op een 2-0 voorsprong. In de 57ste minuut kreeg Ajax een vrije trap, waaruit Brobbey een schotkans kreeg, maar zijn inzet werd gekeerd.

In de zestigste minuut werd er een leeg bekertje bier op het veld gegooid, in de richting van Berghuis, die niet werd geraakt. Doordat de beker op het veld kwam, werd de wedstrijd tijdelijk gestaakt. Een kwartier later werd het duel weer hervat in het Philips Stadion. Twee minuten na de hervatting kreeg Ajax een kans via Taylor. De middenvelder kon vrij uithalen, maar raakte allebei de palen met één schot.

Voor Ajax werd de middag nog pijnlijker, want na 78 minuten kwam PSV op 3-0. Simons rende Sánchez eruit en bereikte De Jong. De PSV-spits passeerde Rulli via Grillitsch en zo scoorde de Eindhovenaren het derde doelpunt van de middag. Bij de 3-0 achterstand ging Heitinga nog wisselen. De Ajax-trainer bracht spits Lorenzo Lucca voor Sánchez. In de negentigste minuut kreeg Brobbey de bal nog mee van Dusan Tadić, maar de spits schoot slap naast. Ajax verliest zo op een kansloze middag in Eindhoven en staat nu derde in de Eredivisie. De Amsterdammers kunnen zich volgende week revancheren tijdens de bekerfinale, opnieuw tegen PSV.

Opstelling PSV:

Benítez; Teze, Ramalho (73' Boscagli), Branthwaite, Van Aanholt; Sangaré, Til (65' Gutiérrez), Veerman; Bakayoko (65' Hazard), De Jong (86' Silva), Xavi Simons (86' Saibari)

Wissels PSV:

Drommel, Waterman, Silva, Hazard, Gutiérrez, Boscagli, El Ghazi, Saibari, Mwene, Leysen, Seelt.

Opstelling Ajax:

Rulli; Sánchez (85' Lucca), Timber, Bassey (46' Brobbey), Hato; Klaassen, Grillitsch, Taylor; Berghuis, Tadić, Bergwijn.

Wissels Ajax:

Stekelenburg, Pasveer, Wijndal, Brobbey, Lucca, Baas, Regeer, Conceição, Hlynsson, Godts, Vos, Aertssen.

Doelpunten:

1-0 Luuk de Jong (13')
2-0 Xavi Simons (54', pen.)
3-0 Luuk de Jong (78')

Bijzonderheden:

- De wedstrijd tussen PSV en Ajax is een belangrijk duel in de strijd om de tweede plaats. Lees hier waarom de tweede plek belangrijk is voor Ajax!

Lees meer over:
Plaats reactie

Heimwee +6649

Ajax is leeggeroofd zowel sportief als financieel, met dank aan eindverantwoordelijke van der Sar.

24-04-2023 14:19

Frank14 +292

Wanneer speelt Ajax?

24-04-2023 11:19

PH2BOT +40008

hèt Ajax? of dit Ajax?

24-04-2023 17:14

DeMagere +23140

Ik heb me iets voorgenomen.

Ik weiger andere spelers in het elftal te beoordelen zolang Davy Klaassen speeltijd krijgt.

Met Klaassen spelen we met 10 man.
Hij is amper tot niet aanspeelbaar.
Als hij wel aan te spelen is dan krijg je altijd direct een kaats terug.
Hem aanspelen heeft daarom geen zin.

Assists geven kan hij niet.
Balverlies daarentegen is hij een meester in.
Gisteren leidde hij weer eens een tegendoelpunt in.

Klaassen is of onzichtbaar of loopt zijn medespelers voor de voeten.
Schaamteloos doelpunten van medespelers opeisen kan hij wel als de beste.

Kortom: je speelt elke week met 10 tegen 12 man.

Klaassen haalt het voetbal uit het spel van Ajax.

Onze voorhoede, middenveld en verdediging moet twee keer zo hard werken om Klaassen zijn gebreken te compenseren.

Daarom mijn focus op Davy Klaassen.
Ik kan de andere spelers pas beoordelen als er echt een elftal staat.
Met de nadruk op 11.

24-04-2023 10:34

A-west +5695

Het klopt wat je zegt. Maar wat dacht je van Taylor. Die doet nagenoeg hetzelfde. Die steekt veel te weinig energie in een pot. Vergelijk hem jou eens met Wieffer. Dan zie je toch het verschil? Wat mij opvalt is dat Kale en Kokkie steeds die Klaassen de handen boven het hoofd houdt. Zolang Heitinga steeds maar vasthoudt aan Taylor, Klaassen en Berghuis op het middenveld gebeurt er niks. Waar is de creativiteit van Berghuis gebleven? Als Kudus fit is moet hij naar het middenveld. Zet Klaassen of Taylor maar eens op de bank. En zet Conceicao erin op rechts. Die heeft tenminste diepgang. Heitinga vertikt dat steeds.

24-04-2023 10:41

DeMagere +23140

De kern van mijn verhaal is dat het hoofdprobleem Klaassen is.

Al de spelers die jij noemt zijn pas echt te beoordelen als we weer met 11 man gaan voetballen.

Ik hoop dat ik het nu iets begrijpelijker heb kunnen uitleggen.

24-04-2023 10:47

PH2BOT +40008

Beetje onzin verhaal dit De Magere. Klaassen heeft veel belangrijke goals gemaakt waarmee we belangrijke punten hebben gepakt. Topvoetbal is puur amusement en goals vormen daarin en belangrijk onderdeel evenals mooie acties en combinaties. Nu zien we een Ajax dat blijkbaar zonder doelen op het veld traint want het is alleen maar breien en haken. Op doel schieten is er a.h.w. uit getraind ...zo lijkt het tenminste wel. Klaassen heeft zijn mankementen en staat in het veld om zijn kwaliteiten = scoren op belangrijke momenten. Maar Klaassen doet het verder beslist niet slechter dan de rest in dit Ajax. Berghuis? net zo mager als Klaassen. Taylor? minder dan Klaassen want scoort nagenoeg nooit en denkt evenmin voorruit. Alvarez is nuttig door zijn kwaliteit. Timber? ook niks beter dan Klaassen. Tadic is bestand tegen vervelende tegenstanders en scoort regelmatig. Rulli een topkeeper? Welnee. Van dat niveau keepen er nog wel een paar anderen in de kleredivisie. De rest is niet eens meer de moeite van het bespreken waard gezien het lage niveau dat ze wekelijks brengen ...en dat voor een godsvermogen aan salaris.

24-04-2023 17:13

DeMagere +23140

@PH2BOT

Je kunt nog met zoveel namen strooien als je wil.
Klaassen is het hoofdprobleem.
Klaar!

Nogmaals.
Ik ga niet in op 'whataboutism' strategieën.
Ik weiger andere spelers in het elftal te beoordelen zolang Davy Klaassen speeltijd krijgt.


"Klaassen heeft zijn mankementen"
Ook al is dit de understatement van het jaar,
hier zijn we het in ieder geval met elkaar over eens. 🤝🏻

24-04-2023 18:16

Frederiksperwer +467

Exact zo.
Zijn terugkeer in 2020 het begin van deze ellende.

24-04-2023 12:24

DeMagere +23140

Precies.

We hebben binnengehaald:
- een slechtere versie van van de Beek,
- van degradatievoetbal niveau komend,
- speler waar geen enkele andere club interesse in had,
- iemand die betere spelers in de weg staat met behulp van zijn netwerk,
- geklaag
- enz.

24-04-2023 12:55

Johan4ever +10914

DeMagere dit zei jouw profielfoto over Davy...

https://www.vi.nl/nieuws/cruijff-xavi-kroos-en-klaassen-kunnen-dat

24-04-2023 13:05

DeMagere +23140

Dank voor de link, @Johan4ever.
Ik was al bekend met de inhoud van het artikel.

De huidige Klaassen is niet de Klaassen van 9 jaar geleden.
Het huidige elftal is niet hetzelfde elftal van 9 jaar geleden.
Tegenstanders voetballen tegenwoordig anders.
De situatie van de club Ajax is niet dezelfde situatie als 9 jaar geleden.

Als Klaassen elke nacht in een zuurstoftank slaapt,
of een vampier is genaamd Davy Dracula,
dan kan je heel misschien gelijk hebben.

We hebben het hier over een speler die inmiddels 9 jaar ouder is.
Daarbovenop is hij fysiek duidelijk veel ouder dan zijn biologische leeftijd.
Hij kan het allemaal niet meer aan.
Daar zijn we met zijn allen week in week uit getuige van.

Er staat bijvoorbeeld dat Cruijff heeft gezegd:
"Bovendien lijdt hij (Klaassen) zelden of nooit balverlies."
Dat is, spijtig genoeg, al heel lang niet meer het geval.
Het tegendeel is zelfs waar.
Cruijff zou vandaag de eerste zijn die Klaassen zijn spel niet vindt voldoen.

Kortom:
Dat was toen, dit is nu!

In ieder geval bedankt voor deze 'trip down memory lane'.

24-04-2023 18:05

A-west +5695

Heitinga had Alvarez moeten sparen tegen Emmen. Dan had hij gisteren mee kunnen doen. Je kon de klok erop gelijk zetten dat hij geel zou pakken. Voortschrijdend inzicht heet dat. Zet een ervaren trainer voor de groep en Heitinga als assistent. Haal Bogarde terug. Flikker vd Sar eruit. Die houdt de veranderingen tegen.

24-04-2023 08:23

Ron403 +6470

Ook met Alvarez was het kansloos geweest gister

24-04-2023 09:31

ricky10 +5856

Ze moeten vandaag met de hele selectie de marathon van Londen even terugkijken dan kunnen ze zien bij Sifan Hassan wat sportbeleving is en zien ze wat tot het gaatje gaan is.

24-04-2023 07:27

Amsterdamsetrots +4531

We hebben een nieuwe trainer nodig die er weer een team van maakt en een idee heeft. Het begint allemaal met het keihard willen werken voor elkaar en voor de trainer, daarna vastigheid inpassen. We kunnen nog 100 aankopen doen maar als het allemaal als los zand aan elkaar hangt bereik je nog niks.

24-04-2023 07:13

TheSpecialOne +8829

Een goede trainer moet ook echt ballen hebben om Tadic gewoon op de bank durven te zetten. Want reken maar dat Tadic niet zonder slag of stoot op de bank gaat plaatsnemen. Deze man stagneert het herstel van Ajax.

24-04-2023 00:00

Eurysaces +29499

Je hebt een niet presterende trainer van jong Ajax doorgeschoven naar het eerste. Denk je nou echt dat Tadic op de bank zetten een verschil maakt?

24-04-2023 00:21

TheSpecialOne +8829

Met een goede trainer bedoel ik natuurlijk geen Heitinga hè. Hahaha. Een goede trainer ziet wat er nodig is om het elftal weer aan de praat te krijgen. Tadic is slechts een onderdeel in dit geheel, maar niet een onbelangrijke. Het lijkt wel alsof hij en zijn zaakwaarnemer een derde colonne zijn binnen Ajax en dan met name in de kleedkamer.
Ik zie het al helemaal voor me. Klaassen die op zijn knieën de hand van Tadic kust en zijn zegen vraagt om altijd opgesteld te worden. Ooit zal Klaassen de prijs moeten betalen. The Godfather! Lol!

24-04-2023 12:21

Mijnclub33x +9774

Niet me eens, een stel hopeloze luizen om hem heen die niet leveren zijn de oorzaak. Met name Brobbey, Bassey, Berghuis, Bergwijn speelde ver onder de maat. Dan ga je als Tadic vanzelf ook slecht spelen.

24-04-2023 02:37

Mijnclub33x +9774

De hand van Heitinga is nergens te bespeuren. Geen tactische vondsten. Selecteert BASSEY waarvan je op voorhand al weet dat hij het niet gaat redden en je kunt bestempelen als de GROOTSTE MISKOOP van de afgelopen jaren. Welke onnozele heeft hem gescout.

Vergeet niet, je mist Alvarez en Kudus. Die zijn wel heel belangrijk voor Ajax. Met hun erbij had het wel eens anders kunnen lopen, dan zou vrijwel zeker gelijk spel tot de zekerheden behoren

24-04-2023 02:47

LukaLitmanen +81924

Waarom noem je Timber Klaassen Tadic Taylor(1e helft) niet?

Die waren veeel slechter dan Berghuis

24-04-2023 07:14

TheSpecialOne +8829

@Mijnclub33x Dat is een heel interessante theorie. Dus als in een klas een aantal zwakke broeders zitten die allemaal onvoldoendes halen en jij onverhoopt ook een onvoldoende haalt, dan komt dat omdat door de anderen die een onvoldoende hebben gehaald....

24-04-2023 12:27

gauntlet +602

Wat zei vd sar ook alweer KAPPEN MET DIE SHIT nou bijdeze Edwin doe het maar dan .

23-04-2023 23:56

A-west +5695

Op naar de confetti leaque. 100 miljoen weggeflikkerd. Hoe is het in godsnaam mogelijk. Als er dan nog geen koppen rollen is deze club ten dode opgeschreven. Oh wacht. Eerst nog even bonussen uitkeren.
Godsamme nog aan toe.Wat een drama.

23-04-2023 23:21

Yeshyeshyall +10924

Vreselijke disbalans in de selectie. Ik zag het zitten in Wijndal en Bergwijn. Geloof ook nog steeds dat Bergwijn van waarde kan zijn. Had ook vertrouwen in Brobbey en dat is ook gewoon een bijzondere speler, alleen als hij niet fit te krijgen is hebben we wel echt een probleem. Bassey had ik twijfels en Sanchez leek me direct geen goed idee. Lucca leek me ook niet echt wat maar ja huur.

Ik snap best dat we er niet op vooruit gingen met alle verkopen en vertrek Ten Hag. Dus op zich ‘prima’ als we even niet mee doen een jaartje maar ik snap gewoon niet dat er na een jaar nog steeds geen verdedigende organisatie staat en dat het team niet als team speelt. Feyenoord heeft ook geen briljante spelers, paar prima jongens maar op Kokcu na geen enkele speler die ergens anders serieus doorbreekt maar er staat een team en een organisatie. Dan kan je minder talent hebben en toch winnen. Wij hebben denk ik meer intrinsieke kwaliteit maar er staat na een jaar nog steeds niks. Ergerlijk. Ligt ook aan de trainer en ook echt aan de discipline van de spelers. Zit goed mis.

Enige positieve is misschien nog dat dat gammele k*t psv volgende week zo maar weer ergens punten kan laten liggen. Grappig dat die net zo slecht zijn maar dat ze het daar niet echt erg lijken te vinden

23-04-2023 22:59

Babangida83 +23819

De jaarlijkse veegpartij bij PSV-uit is weer geweest. Wat was het weer slecht, hoewel het bij ons in de afronding een paar keer ook niet meezat. Dat viel me dan weer mee, dat we die kansen uberhaupt creëerden. Hato mooi lichtpuntje. Hoop dat we die weg doorzetten. Maar we zullen er niet meteen bovenaan mee staan.

23-04-2023 22:40

PH2BOT +40008

3 - 0 verlies in een veegpartij...maar ùhhh....we hadden toch 56% balbezit....'hoe ken dat nou?'

23-04-2023 22:33

TontoKarnaggel +42379

Zo, net thuis uit de kroeg. Ging daar heen met een groepje medeajacieden en heb het na 10 over half 3 met de rest van mijn maten op een zuipen gezet en de wedstrijd gelatenvoor wat het was.. Zag na een minuut of 5 namelijk al dat onze duurbetaalde sterren het weer eens op 50% dachten af te kunnen en heb er definitief een streep onder gezet. Het is mooi geweest, goed zo, klaar ermee, punt erachter.
Wij ( jongens die op jaarbasis ong. de helft verdienen van wat onze "helden" per wedstrijd pakken ) waren wel klaar na het zien van de energie die figuren als bergwijn enzo erin dachten te kunnen leggen. Tot ziens, veel plezier, de mazzel en de groeten, ik en mijn maten zijn Ajacieden tot op het bot maar er zijn grenzen. Ik wens allle Ajaxspelers alle geluk en succes van de wereld maar ik als jongen die al decenia lang half 6 moet opstaan om rond te kunnen komen ga echt geen minuut of euro meer spenderen aan gasten als bergwijn, taylor, brobbey of andere omhooggevallen slapzakken die een beetje inzet voor al die miljoenen teveel gevraagd vinden. Ajuu, tabee, de groeten, jullie kunnen me allemaal de tering genieten.....

23-04-2023 22:30

Ajax1114 +19393

AZ is incoming. Sta je gewoon vierde als je die verliest over twee weken.

23-04-2023 22:12

Rockanje23 +36948

Prima toch, misschien dat er dan eens een paar wakker worden. Of zou Edwin nog steeds vinden dat alles prima gaat ?

23-04-2023 22:59

Eurysaces +29499

Zo lang Edwin kan blijven zitten, vindt hij het prima. Zo zitten er veel bij Ajax.

24-04-2023 00:24

Balgevoel +30817

Uithuilen, Keizer aanstellen met Vos, Bogarde en Heitinga, weer terug naar een speelwijze die we (ook in het laatste halve jaar Ten Hag al) niet meer gezien hebben, flink doorselecteren en een jaartje 'Action-CL' waarin we misschien een potje kunnen breken... Ondertussen de club bestuurlijk weer op orde brengen... Stapje terug om er weer twee... Die zin ga ik niet afmaken... 😂

24-04-2023 02:48

markk +8882

Het is ironisch dat een trainer die in het verleden verdediger is geweest, verdedigend zoveel steken laat liggen.

23-04-2023 22:11

Rockanje23 +36948

Wat verwacht je dan met Bassey in je elftal ? Die zou bij Helmond Sport nog op de bank zitten. Ik heb echt nog nooit zo'n slechte voetballer in een Ajax shirt gezien.

23-04-2023 22:49

Eurysaces +29499

Hoeveel spelers van Helmond Sport heb jij gezien in een Europa League finale?

Het materiaal is echt het probleem niet, je hebt een falende trainer vervangen door een falende trainer op een niveau lager.

24-04-2023 00:26

Balgevoel +30817

Had zelf ook Hato centraal neergezet en Baas of anders Taylor desnoods (iedereen behalve Wijndal of Bassey), opgesteld als linksback. Maar Heitinga zet Bassey neer, kondigt dat ook nog eens pontificaal quasistoer aan, stelt vervolgens een 'middenveld' op met Taylor én Klaasen (😭😭😭) en wisselt daarna Bassey doodleuk in de rust al omdat echt exact gebeurt wat elke zichzelf onderkwijlende josti al had voorspeld dat zou gaan gebeuren met deze opstelling... En als je dan ziet hoeveel hij (onze Calvin) ook nog wordt aangespeeld... Weet niet of ik Bassey vandaag minder vond dan John zelf, eigenlijk... En dan sla ik Timber en Klaassen, onze 'leiders', gemakshalve maar even over.

24-04-2023 02:53

PH2BOT +40008

Timber nooit meer CV, max nog RB.

23-04-2023 21:58

Balgevoel +30817

Volslagen eens, wat valt dat vies tegen...

24-04-2023 02:59

PH2BOT +40008

Heeft Edje zijn functie als AD al ter beschikking gesteld?! Laat me 'ns raden........"Wie dóe mi wat!"

23-04-2023 21:46

Ajax1114 +19393

Kap nou eens over Van der Sar. Waarom nooit over de RVC, Hendriks of Lenderink ? Mogen die wel blijven van je ?

23-04-2023 22:07

PH2BOT +40008

Je vergeet blijkbaar de gezagsstructuur bij Ajax: de CEO ( AD Edje dus) is nu eenmaal eindverantwoordelijk voor ÀLLE besluitvorming . Dat hij daarin wordt geassisteerd en geadviseerd door o.a. de technische staf is ook bekend maar Edje is en blijft eindverantwoordelijk. De CEO ( AD Edje) dient m.n. zorg te dragen voor een excellente communicatie tussen de diverse onderdelen binnen het bedrijf zodat er gestroomlijnd beleid kan worden blijven gevoerd. Maar Edje lag volledig aan de lijband bij Overmars en voorzitter Leen Meijaard van de RvC. Als CEO had hij voor de leegverkoop moeten gaan liggen , waar hij ook toe bevoegd was als AD....maar dat durfde Edje niet en mede daardoor maakte Ajax organisatorisch steeds meer slagzij. Nadat 1-manszaak Overmars zichzelf te kijk had gezet en het veld via de achterdeur moest verlaten ontstond er een groot machtsvacuüm waarin velen hun posities trachtten te verbeteren en/of minimaal te handhaven. Onder trekpop AD Edje kon dat namelijk volop. De credits van Leen Meijaard zijn samen te vatten onder slechts één activiteit: hij heeft een vrouwelijke commissaris aangesteld. Verder is hij de genus geweest die er heeft doorgedrukt dat na Haller ook nog Martinez en Antony werden verpatst terwijl het seizoen reeds was begonnen. Daardoor voelde Schreuder zich natuurlijk ook flink genaaid want dàt was tegen alle eerdere met hem gemaakte afspraken in. Net zoals Overmars destijds Peter Bosz naaide door Milik tegen alle afspraken in tòch te verkopen waarna Bosz het ineens zonder spits moest doen en Dolberg op die positie kwam. Dat ging i.e.i. wonderwel goed totdat er uiteindelijk ook daadwerkelijk wat verwacht werd van 1e spits Dolberg en hij de spanning niet aan bleek te kunnen. Dat hebben we gezien in zowel de EL finale tegen MU en in de 2e wedstrijd halve finales CL 2019 in de JCA waar hij tot de 63e minuut mocht blijven aankloten toen het al 2-2 was geworden. Duur 'foutje bedankt' Haggemans zogezegd. De rest is history. En Hendriks zit er net, die heeft op deze processen nauwelijks tot geen invloed gehad.

23-04-2023 22:49

Raoul14 +3077

Het pijnlijke is dat wij zo keihard uit worden gelachen. Zoveel geld en zoveel onkunde bij elkaar is niet te bevatten. Onze concurrenten weten niet wat ze overkomt, maar komen niet meer bij.

23-04-2023 21:24

PH2BOT +40008

In Amsterdam zeggen we dan : "Ze kunnen beter om je lachen dan om je huilen...".

23-04-2023 21:47

Kuningaz +5295

Oprechte vraag: waarom betaalt ajax zo veel salaris in vergelijking met de andere clubs? Ik zie niet dat ze er harder door rennen namelijk. En waarom betalen wij zo ongelooflijk veel meer aan zaakwaarnemers? Is het misschien zo dat als ajax aanklopt iedereen weet dat ze te veel betalen en daar naar onderhandelen? Misschien per volgend seizoen het salaris plafond een miljoen naar beneden brengen. Betaal je nog steeds meer dan je concurrentie en als spelers dan niet willen komen, dan gaan ze maar ergens anders heen. Kan ajax meteen weer terug naar zijn kern: eigen jeugd aangevuld met aankopen.

23-04-2023 21:11

PH2BOT +40008

...moet je wel weer eerst eigen jeugd met de juiste teamspirit en winnaarsmentaliteit zien op te leiden. Wat er nu rondloopt ontbeert te veel van hetgeen er echt gevraagd wordt. Leuk hoor om jongeren tegen oudere en volwassen mannen te laten strijden maar die jonge gastjes ontbreekt het dan aan voldoende fysiek gereedschap om hun surplus aan techniek te kunnen uitbuiten. Een paar flinke dreunen / tikkies tijdens de wedstrijd en ze zijn fysiek al weer klaar. FJ bv kan leuk ballen maar fysiek is hij duidelijk nog niet bestand tegen de aanslagen in het veld welke zondermeer op hem zullen worden gepleegd in de potjes waarin het er ook daadwerkelijk om gaat.

23-04-2023 21:52

Ajax1114 +19393

Je slaat de spijker op zijn kop. Echt helemaal doorgeslagen bij Ajax de bedragen die gaan naar matige spelers en malafide zaakwaarnemers. Ajax is echt een walhalla voor zaakwaarnemers.

23-04-2023 22:10

Wachtopster4 +370

Voor de Ajacied die t nog niet wist…Ajax heeft he-le-maal niks te zoeken in de Champions League met deze overschatte en overbetaalde spelers…
Kunnen nog niet eens een bal naar de eigen kleur spelen en t is alleen maar terug kaatsen en terug leggen omdat niemand kundig genoeg is met bal om n paar tegenstanders voorbij te komen
En die Brobbey? Dat is de grootste fout die ze hebben gemaakt in de hele geschiedenis van Ajax club …om die terug te halen voor dat geld 💰

23-04-2023 20:55

Ajax1998 +3333

Man man wat baal ik hiervan… maar je wist gewoon dat het zo ging lopen.. vanaf minuut 1 gewoon slap beginnen en geen mentaliteit tonen met de wil deze echt te willen winnen om 2de te worden…..

23-04-2023 20:24

DeMagere +23140

Ik heb het vandaag geloof ik nog niet over Klaassen gehad.

Klaassen, “echte Ajacied”, “strijder”, “vuile meters”, “geeft 100%”!

Sorry jongens maar
100% van 0 is nog steeds 0.

23-04-2023 20:12

LukaLitmanen +81924

2 assists in 60 competitiewedstrijden als nummer 10. Zegt genoeg

23-04-2023 20:57

PH2BOT +40008

Deef had misschien beter weer een aansteker op zijn hoofd kunnen krijgen waarna Ajax dan had kunnen besluiten nu eens NIET door te spelen. Maar het moge bekend zijn: de meeste voetballers zijn nu eenmaal niet bijster slim.

23-04-2023 21:54

ShiekTakTiek +5906

Nee jouw reactie getuigt van veel intelligentie. Bah. Dit kan je toch niet zeggen over je eigen speler ondanks het feit dat hij kwalitatief niet goed genoeg is.

23-04-2023 22:07

Scholten +31

Natuurlijk is Klaasen een echte Ajacied! Nee, hij was niet best vandaag, maar er mag toch wel iets meer respect zijn voor dergelijke spelers!

23-04-2023 22:28

DeMagere +23140

Okey, Davy.

23-04-2023 23:21

TheSpecialOne +8829

Klaassen is nooit best. Jij verwart respect met kwaliteit. En Klaassen heeft geen kwaliteit!!

23-04-2023 23:55

Eurysaces +29499

Klaassen als speler van Ajax, is hetzelfde als Heitinga als trainer van Ajax.

24-04-2023 00:30

DeMagere +23140

Dat verbaast mij niet. Het zijn immers oud-teamgenoten, oud-kamergenoten en maatjes voor het leven.

24-04-2023 00:33

DeMagere +23140

Ze kunnen allebei ook goed boos kijken.
Het komt niet authentiek over,
hoe vaak ze gezamenlijk ook voor de spiegel oefenen.

24-04-2023 00:38

Joke +6783

Het is op zich best een prestatie van een heel zwak psv met 3-0 te verliezen.

23-04-2023 20:03

hetje +2166

Niet als wij nog zwakker zijn.

23-04-2023 21:02

PH2BOT +40008

...en 4x verliezen van de lampjes in één seizoen na volgende week!

23-04-2023 21:55

Gewoon Gijs +18319

Het was de dag die je wist dat zou komen.

23-04-2023 19:55

3*stars*3 +23353

Dit Ajax seizoen is een giftige cocktail.
Binnen en buiten de lijntjes.
Als je ook naar dat PSV kijkt, wat ook 1 van de zwakste PSV in jaren is…
Je verdient het gewoon niet als je niet eens een punt kan pakken tegen zo’n matig team, om voorronde CL te halen.

Dit seizoen moet een wake-up call zijn voor Ajax, zou je zeggen.
Laten we dat maar hopen want nog zo’n seizoen en dan moet je de concurrenten achtervolgen.
Concurrenten waar je sportief en financieel een riante voorsprong op had.

23-04-2023 19:49

AJAXPOWER +1855

Bij nader inzien, er moeten er een hoop uit zeg, wat een kut spirit bah

23-04-2023 19:33

4EVERAJAX +8363

Ik was net even ingedut op de bank net, schrok wakker en dacht even dat we zo moesten starten....

Toen werd ik echt wakker

Wat een klote wedstrijdwas dit met veel nadelige gevolgen ( vande nog belangrijke plek 2 afgekinkeld), pffff

23-04-2023 19:31

Yeshyeshyall +10924

Schreuder heeft fouten gemaakt en was niet de juiste trainer voor Ajax, for sure. Heitinga begon vrij goed en heeft kwaliteiten maar is niet de verlosser. Maar allejezus de spelers zelf mogen zich dit toch ook echt serieus aantrekken??! Lijkt wel of ze niet te motiveren zijn

23-04-2023 19:23

PH2BOT +40008

geld corrumpeert.

23-04-2023 19:24

PH2BOT +40008

Zonder Alvarez zijn we helemaal geen ene kloot meer waard qua winnaarsmentaliteit. Oh ja..en het begon ook nog eens flink te regenen: moeten de godenzonen dan tóch gewoon blijven doorspelen?...daar stond anders niets van over in het contract!!

23-04-2023 19:21

A-west +5695

Alle topwedstrijden verloren. Wat een ellende maak je mee als supporter van ajax. En dan hoor je dat de bonussen onderwerp van gesprek zijn. Deze club is doodziek. Supporters sta op en maak hier een eind aan. Tijd voor de vijfde colonne.

23-04-2023 19:02

Keizer +29960

En dan mag een afvaardiging van de supporters vragen stellen aan het bestuur afgelopen week. Beginnen ze over dat klote logo.

Serieus, schiet mij maar lek.

23-04-2023 19:06

PH2BOT +40008

...of over de prijsstijging van het bier in de JCA!! Ook al zo'n favoriet onderwerp bij die gasten.

23-04-2023 19:22

Keizer +29960

Wie zijn die lui dan?

23-04-2023 19:26

#WZAWZDB +2574

Afscheid nemen van : Bassey,Sanchez,Grillitsch

En Afscheid van TADIC & BERGHUIS.

Nieuw team bouwen met deze aankopen:

Mazraoui terug halen.
Ziyech terug.
Gravenberch terug.
En Donny terug.
En een goede linker centrale verdediger.
Trainer: Bosz

Rulli
Mazraoui,Timber,Aankoop,Hato
Alvarez,Gravenberch.
VD Beek
Ziyech,Brobbey,Bergwijn

Bank: conceicao,klaassen,taylor,wijndal,rensch .

23-04-2023 19:00

DeWijsneus +25657

Die spelers willen ook echt? En dat geld hebben we ook? En we krijgen die spelers ook echt weg? Of liep toen je Football Manager vast?

23-04-2023 19:01

#WZAWZDB +2574

Mazraoui zou je proberen terug te kunnen halen ja. Die is zwaar ontevreden. Dus die kans heb je. Gravenberch wordt zeker heeel erg lastig. Dat klopt. Maar wie niet waagt wie niet wint zegge we dan :) ziyech lijkt me ook geen probleem. Die wilt best terug naar Amsterdam onder goeie voorwaarden. En donny zou je naar die blessures best kunnen huren voor 2 jaar.

23-04-2023 19:05

Ron403 +6470

Denk dat je met FM wel een wat creatievere opstelling kan maken dan dit hoor haha

24-04-2023 09:32

YRGI +32903

Klaassen, Taylor en Wijndal mogen ook wel weg.

23-04-2023 19:02

#WZAWZDB +2574

Ja eens. Maar dan houden we niks over 😅😆

23-04-2023 19:12

PH2BOT +40008

beter niks dan shitzooi.

23-04-2023 19:23

Keizer +29960

Lekker creatief middenveld wel he.

23-04-2023 19:03

#WZAWZDB +2574

Ziyech kan ook naar middenveld... zet je conceicao op rechts. :)

23-04-2023 19:05

Hakim22 +7429

En kudus? Jong ajax?

23-04-2023 19:05

#WZAWZDB +2574

Kudus die gaat weg.. lijkt me vrij duidelijk. Nog niet bij getekend.

23-04-2023 19:06

emieltjuhh +17789

Champions league inkomen hebben we niet dus dat gaat hem niet worden

23-04-2023 19:10

LuisSuarez01 +5398

Bergwijn ook verkopen svp

23-04-2023 19:36

3*stars*3 +23353

Zie van jouw beoogde basis zeker 2 vertrekken en dat zijn Alvarez en waarschijnlijk komt Erik ook terug voor Timber.

23-04-2023 19:52

#WZAWZDB +2574

Ja alvarez zal denk ik ook vast staat. Proberen om timber nog jaartje te behouden zal fijn zijn....

23-04-2023 21:05

LukaLitmanen +81924

Berghuis en Tadic mogen weg??? Hahahaha
Belangrijke spelers dit seizoen.

En dan wel fucking Klaassen, Wijndal, Rensch, Timber willen behouden

23-04-2023 20:01

Keizer +29960

Misschien moeten we ff een leuke kledinglijn uitbrengen om de pijn te verzachten. Iets met het oude logo zou leuk zijn!

23-04-2023 18:59

Wieno +9234

Ik ben bang dat er helemaal niks gaat gebeuren! Hoe zeer sommige hier ook klagen over Bosz. Hij is de enige die het op dit moment zou kunnen doen. Durft spelers op hun nummer te zetten en te wisselen, jeugd de kans te geven en zich ook uit te spreken richting management. Samen weer bouwen aan Ajax-voetbal. Alleen dan kan er weer een eenheid ontstaan binnen de club. Een 'losse' buitenstaander is weer een kleine pleister. Al ben ik bang dat ze zelfs na vandaag toch met Heitinga doorgaan...

23-04-2023 18:58

Zaanse +16

Ajax onwaardig 100 miljoen verspeeld dit seizoen ,in 2 jaar alles naar de kloten.
Bosz moet nieuwe trainer worden Heitinga er naast en van de Sar vertrekken.
Clubman van 74 jaar weg gestuurd door die Maurits te gek voor woorden

23-04-2023 18:58

jaripettersson +9436

#vdSarOUT!!

23-04-2023 18:58

Flaco +19583

Ga zo Studio Sport kijken, wie weet spelen ze dan beter. Dat hoopt Heitinga immers ook iedere wedstrijd met dezelfde spelers.

23-04-2023 18:58

superajax +11382

Kijk nooit geen samenvatting wanneer ze verloren hebben.

23-04-2023 19:02

ajaxismeliefde +65

Bergwijn ga is voetballen..

23-04-2023 18:58

AJAXINMYHEART +21741

Ga eens voetballen.

23-04-2023 18:58

ajaxismeliefde +65

Mijn taal is beter als zijn voetbal

23-04-2023 19:00

RememberLitmanen +938

Pfff ik weet verliezen hoort erbij..en dan lekker zeiken over die 2 of 3 momenten waar het misging. Maar dit zit dieper…de betere spelers lopen gefrustreerd over het veld, en de zwakke spelers weten donders goed dat er over hun gepraat word en daar word het ook niet beter van. En dan heb je een helft van het elftal dat Ajax het liefst wil verkopen, en de andere helft gaat zelf het liefst naar een andere club. En de verantwoordelijke probeert zijn ontslag moment zo ver mogelijk naar achter te schuiven zodat hij snel allemaal mensen om zich heen kan verzamelen die hem er niet uit durfen te gooien.

23-04-2023 18:56

Beer +1652

Ajax is zijn ziel kwijt.

23-04-2023 18:56

ST +23060

Sar en Heitinga out
Jordy Cruijff en Bosz in

23-04-2023 18:55

Hakim22 +7429

Gebeurt niet. Beleid wordt gemaakt obv de belangen van de huidige bestuurders. De club staat niet op 1

23-04-2023 18:57

ST +23060

Ik mis Johan.

23-04-2023 18:54

ajaxcied4life +26022

Hoe Brobbey die bal aanneemt, of zeg maar gerust niet aanneemt c.q. passt dan wel totaal verkeerd raakt bij dat penaltymoment is zoveelzeggend. Die jongen is gewoon te kinderlijk en te lui voor topvoetbal.

23-04-2023 18:54

RememberLitmanen +938

Nadat hij de bal verspeeld staat er nog een hele linie die ook wel wat mag doen hè…al vind ik hem ook te lui hahahaha

23-04-2023 18:58

ajaxcied4life +26022

Klopt maar hij leidt het in.

23-04-2023 19:23

Sprinter +2427

Hij zou eens aan Bergkamp moeten vragen hoe hij aan z’n briljante eerste aanname kwam: verschrikkelijk veel trainen en verfijnen

23-04-2023 19:50

superajax +11382

Zullen de spelers ook wakker liggen na zo'n nederlaag?

23-04-2023 18:51

ElSandrini +18083

Geen idee, even Instagram volgen en we zullen het zien

23-04-2023 18:52

MrPink +81609

Vast niet. Kijken even op de bankrekening en gaan lekker dromen.

23-04-2023 18:53

Sentinel +8778

Geld tellen is net zoals schaapjes tellen. Je bent zo weg.

23-04-2023 18:53

OwenStevenDalberg +27451

Ik denk het niet. Ik heb na geen enkele verloren topper gezien dat ze revanche wilden nemen. Elke keer als makke lammetjes richting de slachtbank. Zou me dus verbazen, dat ze er deze keer wel mee zitten .

23-04-2023 18:54

Tommyshelby +128441

Bergwijn, Brobbey en Wijndal zullen wel weer lekker uit eten gaan met z'n drieën.
Hebben supercontracten afgedwongen en wonen lekker vlakbij familie. Voetbal is bijzaak.

23-04-2023 18:55

YRGI +32903

Alvarez misschien.

23-04-2023 19:04

Percy.M +619

wanneer ze ready zijn denk ik!!

23-04-2023 19:08

Patrick78 +51640

Bosz nog niet trainer van Ajax????
Hoe is het mogelijk?????????????????

23-04-2023 18:50

AFCA-pride +17322

Is wel de vraag wat die 2e plaats echt oplevert. Voorronde CL is geen makkie is wel bewezen afgelopen jaren. Maar ja, wellicht staan wij na volgende week helemaal met lege handen. Triest en Ajax onwaardig.

23-04-2023 18:49

ST +23060

Het gaat ook om eer.

23-04-2023 18:54

OwenStevenDalberg +27451

Dit is waarschijnlijk hoe de spelers het zien. Als we tweede eindigen is Champions League niet zeker, en onze vakantie is veel korter. Dus waarom tweede eindigen?

23-04-2023 18:57

Tommyshelby +128441

Cruijff is er niet meer, wie gaat er nu opstaan? Ik mis de column's op maandagochtend.

23-04-2023 18:49

ElSandrini +18083

Kale en kokkie

23-04-2023 18:51

YRGI +32903

Die hebben er totaal geen kijk op, zijn helemaal gek van die prutser Klaassen.

23-04-2023 19:05

DeMagere +23140

Pas op, voor je het weet word je uitgemaakt voor complotdenker.

23-04-2023 20:04

Sentinel +8778

Sjaak Swart?

23-04-2023 18:54

Tommyshelby +128441

Die Koeman wilde als coach vorige zomer ja?

23-04-2023 18:55

RPolletje +5237

Bij espn hadden ze het erover dat het doelsaldo nu ook gelijk is maar Ajax staat nog +1 op pißvee

23-04-2023 18:49

PH2BOT +40008

Seizoen is over maar volgend seizoen geen CL en mogelijk zelfs geen EL. Dit gaat nog wel een paar seizoenen duren voordat de jeugdopleiding naast techniek ook weer durft door te selecteren op een minimale hoeveelheid aan teamspirit en winnaarsmentaliteit. En de spelers die vanaf nu kopen weten dat er hier komend seizoen sowieso geen CL voetbal gespeeld zal gaan worden. Dan komen ze dus vooral voor het geld...nou daar weet ons clubbestuur inmiddels wel raad mee: "DOOR DE PLEE ERMÉÉ!!!"

23-04-2023 18:48

alvin01 +845

Heitinga is ook een ramp.

23-04-2023 18:45

PalFischerArmy +2617

11 punten achter op 010, ongekend. Zijn wij ooit eerder op forse achterstand van feyenoord geëindigd?

23-04-2023 18:42

MrPink +81609

Nee, het is meestal andersom.

23-04-2023 18:43

AjaxDordt +14023

98/99 misschien?

23-04-2023 18:46

MrPink +81609

Oh ja. 23 punten, tering.

23-04-2023 18:48

AjaxDordt +14023

De tandjes..... Dat waren pas tijden... Mijn eerste seizoen als supporter

23-04-2023 18:49

Ajacied33 +36657

Achter Feyenoord eindigen is al zeer zeldzaam, laat staan de hoeveelheid punten van nu

23-04-2023 18:48
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.