Kieft: 'Kwestie van kwaliteit'

door basdew92 50

Kieft: 'Kwestie van kwaliteit'

door basdew92 50

Laatst geüpdatet

KRITIEK - Wim Kieft liet zich maandagavond bij Voetbal International weer eens kritisch uit over Ajax. De oud-spits van Oranje vond dat Ajax zich niet achter de jeugdigheid van de selectie mag verschuilen.

'Dat is zo'n lulexcuus. Hoe goed was Van Basten toen hij 17 jaar oud was. Deze jongens van nu zijn 21. Dit is geen kwestie van leeftijd, dit is een kwestie van kwaliteit', aldus Kieft over de uitlatingen van Frank de Boer, zondagavond in Studio Voetbal.

De kritiek van Kieft werd genuanceerd door Johan Derksen: 'Dit vind ik allemaal te makkelijk. Als je met heel matig materiaal kampioen word, heb je het gewoon geweldig gedaan.' René van der Gijp sloot zich aan bij 'de snor'.

VI-redacteur Freek Janssen vertelde nog het één en ander over Ricardo Kishna: 'Die jongen wordt door iedereen binnen Ajax als wereldtopper gezien. Ze zien hem als het voorbeeld van de nieuwe lijn van Cruijff.' Een geldwolf blijkt hij volgens Janssen allerminst. 'Hij had jaren geleden al voor veel geld naar Liverpool gekund, er was een hele delegatie voor hem afgereisd. Hij stelde Overmars alleen vragen over de plannen die hij voor hem had en daar had Overmars eerst geen antwoord op.'

Lees meer over:
Plaats reactie

komopajax777 +13320

Dat we Kieft met zijn verlopen alcoholporem nog serieus nemen met zijn allen.Kom op zeg!Leeftijd zegt niet alles en je kunt ook niet zomaar vergelijkingen trekken met vorige generaties.Een Veltman en een Kishna zijn bovendien door zware blessures getroffen in de afgelopen jaren en hadden dus verder kunnen zijn qua ontwikkeling.Het is dus nogal relatief en ongenuanceerd wat die mislukte Ajacied te melden heeft.

18-03-2014 17:56

31xAjax +7982

Jonge jonge, wat zijn we toch allemaal weer op onze p.k getrapt als er weer eens iemand de vinger op de zere plek legt. Jullie gaan me toch niet vertellen dat alleen hij en ik zien dat het kwalitatief uitermate droevig is gesteld als het aankomt of creativiteit of een man uitspelen en een fatsoenlijke voorzet afgeven.

18-03-2014 15:55

flyingsoccer +1

Je hebt volkomen gelijk het is pure armoede wat de spitsen laten zien. Het voetbal is belabberd en laten we maar heel blij zijn dat die lampjes te laat zijn met de inhaal race. Tegen Vitesse en Twente kunnen we 6 punten verspelen en het gaat gebeuren.

18-03-2014 16:11

MichelAngelo66 +22292

Kieft zeikt over alles. PSV is niet goed, Ajax is niet goed Barca vind ie niks blablabla. Hij vergeet dat ie zelf ook eigenlijk heel beperkt was. Voetballend een hark. Scoren kon ie, maar stond naast hem niet ene van 't Schip. Johnny legde die bal altijd panklaar op die grote gok van 'm.

Verder vind ik Kieft wel lekker down to earth. Dat gedoe met die omhoog gevallen voetballers mag ook wel wat tegenwicht hebben. Want ik ben met hem eens.... zo'n hoog niveau heeft het allemaal niet. Ook niet in het buitenland trouwens. Je bent tegenwoordig al heel snel voetbalmijonair.

18-03-2014 15:06

HeinJan +0

Nee hoor. Kieft heeft zelf vorige keer nog aangegeven dat ie wel ene Van 't Schip naast zich had, en hij daarom zoveel met zijn hoofd kon scoren. Verder zegt hij iets wat mij al een tijdje duidelijk is. Verdedigend staat het goed, maar als je aanvallend zo weinig echte kwaliteiten hebt wordt het gewoon lastig om rustig wedstrijdes te winnen. Er moet vol op de aanval worden gespeeld, want de aanvallers zijn niet goed genoeg. Dat zorgt ervoor dat je verdedigend kwetsbaar bent, omdat je eigenlijk teveel druk vooruit zet. Tegen Salzburg zag je ook dat Ajax constant maar probeerde direct 40 meter op te schuiven zodra zij de bal hadden, terwijl Basel niet van de lijn bij de 16 meter afkwam. Die speelden 0-0 en de verdediging is misschien twee keer op de middenlijn geweest. Basel had echter wel een aantal aardige aanvallers lopen die individueel de verdediging van Salzburg behoorlijk op de proef stelden. Dat kan Ajax niet. Dat is gebleken in de wedstrijden tege Milan, Celtic en Salzburg. Alles moet kloppen bij Ajax om én een goede wedstrijd te spelen én te scoren. Laten we hopen dat met Kishna, El Ghazi, Zivkovic, Meleg en Fischer etc er weer een generatie aankomt die er voor zorgt dat de verdediging alleen maar hoeft te zorgen dat de tegenpartij niet scoort. We zijn nu verdomme vaak afhankelijk van het indribbelen van Veltman en Moisander, zodat zij een steekpass of een dieptepass kunnen geven. Dat zou een extraatje moeten zijn en niet iets waar Ajax afhankelijk van is.

18-03-2014 15:22

MichelAngelo66 +22292

Dan heeft Kieft het goed gezegd. Ben het ook eens dat de kwaliteiten voorin niet toereikend zijn. Ben het niet eens met je redenatie.
Een achterhoede moet naar mijn idee altijd druk vooruit zetten, alleen dan moeten de voorhoede en het middenveld daarbij helpen. Doen ze dat niet dan krijg je ze om je oren, maar achteruit hangen is ook geen optie. Dat het bij Basel wel goed ging meot een andere reden hebben gehad. heb de wedstrijd niet gezien. Ik denk dat er op het middenveld vooral iets niet goed zit. Klassen kan je nog niet de belangrijkste man maken, Poulsen is te verdedigend in deze samenstelling, Serero is net allemaal te weinig, Schone staat voorin, Duarte linksback.... Je kan zoveel oorzaken aangeven. ik vind echt dat de Boer en companen vaak verkeerde beslissingen nemen in de opstelling en wissels.
Overigens bedoelde Cruijff volgen mij dat opbouwen niet door de backs gedaan moest worden. Een slimmerd die van centraal achteruit een goeie pass heeft, drang naar voren en tactisch inzicht is zeer welkom. het ondersteunt je middenveld in belangrijke mate. Hij deed hetzelfde met Koeman in z'n dreamteam en bij ons toonde Jan het aan in z'n laatse seizoen.

18-03-2014 16:28

HeinJan +0

Dan heb je mijn redenatie verkeerd begrepen. Uiteraard ben ik voor inschuivende verdedigers, 100%. Alleen de aanvallende toevoeging die zij brengen zou een extraatje moeten zijn. Momenteel is dat ons belangrijkste wapenfeit. Indribbelende verdediger, extra man creëren en vervolgens er combinerend proberen doorheen te komen. Maar er is geen speler die een individuele actie heeft. Kishna heeft het en Serero in mindere mate. De rest van de middenvelders en aanvallers zijn vooral goed als er veel ruimte ligt, maar door de manier waarop Ajax speelt is deze er niet tot nauwelijks. Ik haalde Basel aan, omdat zij met vergelijkbaar, misschien zelfs minder materiaal, wél een resultaat haalden. Sterker nog: ze hadden kunnen winnen. Dit was wel met lelijk voetbal, wat ik verafschuw, maar het toont aan dat je in Europa makkelijker resultaat haalt door 2 goede aanvallers te hebben en de rest te laten verdedigen. Ik wijs bijvoorbeeld ook op Chelsea dat de CL heeft gewonnen op deze manier. Wij spelen het spel op een andere manier en dat valt te prijzen. Het probleem ontstaat wanneer je druk zet, vervolgens de bal verovert en met het hele team een linie opschuift. Dan volgt er namelijk vaak te snel balverlies door de aanvallers, zonder dat zij extra meters hebben gewonnen. De tegenpartij loopt dan op een verdediging af die 40 meter voor het eigen goal staat en dan ben je kwetsbaar. Als de aanvallers de bal langer vast kunnen houden voorin en wellicht meters kunnen winnen, zal de tegenpartij massaler gaan verdedigen, waardoor er minder druk op onze verdediging komt te staan. Conclusie van dit betoog is in ieder geval dat het spel van Ajax goed is en het verdedigend staat, maar dat het aanvallend te matig is en wij daardoor erg veel moeite hebben om wedstrijden te winnen. Tegen goede tegenstanders zorgt het er zelfs voor dat onze verdedigers te vaak tegen een overtal van de tegenstander komen te staan.

18-03-2014 18:48

MichelAngelo66 +22292

Oke dan zijn we het eigenlijk wel eens.

18-03-2014 20:30

3*stars*3 +23586

Ik word vaak wel moe van Kieft want hij word altijd maar moe van alles of ergert zich aan alles.
Opvolger van zure V.Hanegem over 20 jaar, mark my words...

18-03-2014 13:10

afca patrick +1

Vind hem juist wel grappig. Hij ziet de lol van het voetbal wel in en heeft met gijpie iemand om te lachen.

18-03-2014 13:28

De_Meer +1

Dat het beter moet weet m'n overbuurvrouw ook en het blijft hopen op een aanval waar meer dreiging vanuit gaat, met meer spelers met een individuele actie in huis,die op ieder moment een wedstrijd kunnen beslissen, maar Kieft moet oppassen dat hij niet een ouwe zeur wordt met z'n constante gezanik over kwaliteit.
Hij had zelf ook het geluk om klassespelers om zich heen te hebben anders had hij er ook veel minder gemaakt.
Ondanks dat het voetbal beter kan, pakken ze wel drie hoofdprijzen, overwinter je de afgelopen jaren Europees, sta je nu weer bovenaan, krijgen jonge talenten vol op kansen en hebben spelers als Veltman, Cillessen, Blind, Denswil, Schone, Eriksen,Vertonghen, Alderweireld,Anita, van Rijn, vd Wiel,etc.zich in de afgelopen periode goed ontwikkelt bij Ajax. Fischer debuteerde vorig seizoen ook goed, maar doet het in z'n tweede seizoen minder. De Sa heeft leuke dingen laten zien, Klaassen dit seizoen verrassend doorgebroken en nu Kishna weer in het eerste en gelijk een klasse goal in z'n eerste wedstrijd en een mooie assist in de Kuip.
Droomdebuut van Riedewald bij Roda uit, dat was ook mooi.
Andersen was meer van verwacht, maar hij is nog jong , kijken wat hij komend seizoen doet. Dat ze Bojan erbij haalde, daar was 90% positief over, helaas heeft hij tot nu toe niet gebracht wat we hadden gehoopt. Sigi is geen Van Basten of Kluivert, maar ondanks zijn beperkte techniek en dat hij niet de snelste is, wel een goede kopsterke spits, dat bewees hij dit seizoen in topwedstrijden keer op keer. Tegen de kleintjes, die de bus voor hun doel parkeren en bij gebrek aan aanvoer van de flanken komen zijn tekortkomingen aan het licht en mist hij teveel kansen.
Daarnaast hebben ze de afgelopen jaren Narsingh, Assaidi en Djuricic geprobeerd te halen, maar die kozen alle drie voor andere clubs. Maher werd door sommige hier als een soort van nieuwe verlosser gezien, waar Ajax zeker meer dan 10 miljoen en een topsalaris voor over moest hebben, maar die draait in Eindhoven ook weer een zeer wisselvallig seizoen.
Plus je hebt nu Zivkovic erbij, kijken hoe die het bij Ajax gaat doen, en je hebt talenten als El Ghazi, Bazoer, Walian, Nouri, Czerny, Meleg, etc. in huis, die eraan zitten te komen en er zal nog wel wat gehaald worden als er spelers vertrekken.

18-03-2014 12:27

blava +2

waarom met twee vleugel spitsen spelen als je geen goede vleugelspitsen hebt. Het is gemakkelijk verdedigen. Ajax is gevangen in zijn eigen dogma's. Beter om met twee spitsen te spelen en een viermans middenveld. Deze opstelling kan veel meer verassingen bieden met middenvelders als Klaassen en Duarte. De tegenstanders weten nu wel hoe Ajax speelt.

18-03-2014 09:31

JesusZoonVanGod +5932

Aan de ene kant heeft Kieft wel gelijk, maar met het voorbeeld Bergkamp zoekt hij wel een uiterste op. Bergkamp was een uiterst getalenteerde voetballer van de absolute buitencategorie. Dergelijke spelers rollen er maar misschien 1 á 2 keer peer decennia uit de jeugdopleiding. Het algehele niveau van de opleiding moet gewoon omhoog, dan hoef je straks ook geen matige spelers meer van buiten te halen.

18-03-2014 09:07

ambtenaar +23

Waardeloos programma, hoor altijd alleen maar negatieve dingen over Ajax.

18-03-2014 06:45

l0l +4

Mooi is dit. Als ze positief praten is het goed. Maar als ze een keer wat zeggen wat jij negatief vind is het slecht. Laat me niet lachen. Dat we zondag van NAC niet wonnen had met kwaliteiten te maken. Als we in totaal 2 echt kansen creëerde zegt het genoeg.

We missen een spits. Normale backs een goede centrale middenvelder. We missen body op het middenveld want Serero heeft dat niet. Daarnaast missen we snelheid en kwaliteit op de flank. Alleen Kishna heeft dat. Veltman die teveel fouten maakt de laatste tijd.


Dit is gewoon niet het seizoen van Ajax en daar moet je eerlijk in zijn.

18-03-2014 06:51

l0l +4

De selectie is ook niet veel soeps eerlijk gezegd. Ik ben al blij als we eerder kampioen worden. Wat een gedoe en wat brengt dit Ajax op je zenuwen zeg. NAC, cambuur Zwolle en Utrecht het was allemaal zo dramatisch slecht.

Ik vind dat je als Ajax een probleem hebt als je niet van een NAC uit en thuis tegen cambuur thuis niet weet te winnen. Dan mis je sowieso kwaliteit. Ook de wedstrijd uit tegen Feyenoord was een dramatisch niveau.

18-03-2014 06:39

Daniii +246

Grappig programma maar erg overdreven, tegenwoordig draait het allemaal om geld en in de Nederlandse divisie kunnen we niet tippen aan andere divisies vooral als we met een salaris plafond op 1mil. blijven steken en kosten wat kosten niet erover heen willen, dan komen nooit routiniers terug of spelers met een beetje extra klasse denk ik?

we will see

18-03-2014 02:16

4dester +0

Zo lang van Rhijn als RB blijft spelen komen wij structureel kwaliteit te kort

18-03-2014 01:02

Bensco +7179

Kieft wel gelijk, we komen kwaliteit voorin tekort maar dat zijn bijna allemaal gekochte spelers die falen.

18-03-2014 00:39

boye04 +0

Kieft pakt ook voor het gemak maar even een van de allerbeste spitsen die er ooit heeft rondgelopen als vergelijkingsmateriaal.

17-03-2014 23:48

Gregorclegane +0

Kieft heeft een goed punt. Helaas.
De vier titels zeggen niet zoveel over het niveau van AJAX.

Helaas.

17-03-2014 23:41

BigDaddy84 +0

Tuurlijk is er een kwaliteitstekort. Maar laten we niet vergeten dat Cruijff een tijdje geleden al zei dat de jeugdopleiding op de schop moest en dat de kwaliteit van de spelers die doorstroomden omhoog moest. Jongens als Klaassen, Veltman en Denswil hebben niet/nauwelijks kunnen genieten van de nieuwe manier van opleiden bij Ajax. Het zijn jongens met potentie die vroeger door Ajax waren weggestuurd en vervolgens weer waren teruggekocht voor 5 miljoen. Nu geeft Ajax ze de kans, maar hebben ze wat meer tijd nodig om op het gewenste niveau te komen. En we weten allemaal dat de spelers eromheen ook minder zijn door de verschillende interne en externe omstandigheden. Ja, vroeger speelde je met een ervaren routinier van wereldtop naast je. Tegenwoordig moeten die jongens het doen met Schöne, Poulsen en Moisander. Prima spelers, maar geen jongens die wereldtop zijn en ervoor zorgen dat je sneller de volgende stappen zet. Tel daarbij op dat het hedendaagse voetbal op het veld ook is veranderd en Kieft concludeert nu alles wel heel erg kort door de bocht. Kritiek is prima. Maar Kieft staat erom bekend niks anders te doen dan te zeiken zonder verder te kijken dan zijn neus lang is. (grapjes over de laatste zin zijn uiteraard welkom!)

17-03-2014 23:05

MichelAngelo66 +22292

Ene kant vermakelijk andere kant soms wel heel vermoeiend dat snuifkuiken. Hij heeft een punt dat in het verleden jongens van 17 18 al snel niet waren weg te denken of in ieder geval grote indruk maakten. Er stond over het algemeen wel wat omheen. Dat was een stuk makkelijker debuteren.

17-03-2014 23:03

Mokum_32 +1

Wat verwachten jullie nou ? dat dit ajax de hemel in gaat prijzen ... oo basis van wat ? Jullie zijn echt hypocriet jullie hebben dezelfde dingen geroepen na nac ajax. Hij heeft gewoon gelijk we komen structureel kwaliteit tekort.

17-03-2014 23:00

TikkieTerugJaap +2

Tja, 4x op rij kampioen. Ajax bashen vinden ze erg leuk maar volgens doen die andere \"topclubs\" het nog veeeel slechter. Daar hoor je ze niet over hoor.

18-03-2014 00:33

Godenzoon88 +34

Wo ik weet niet waarom maar ik ergerde me gewoon aan gijp en derksen omdat ze ajax verdedigde ten overstaan van kieft. Hj had gewon gelijk en als hij uit mocht praten kwam er nog meer. Waar het om gaat is dat als je blijft doen als of het allemaal goed is dan komen we nergens. . Van pamperen word je nooit een man. Het is gewoon pijnlijk en dat doet pijn. Hoeveel is een titel nou waard zo.

17-03-2014 23:00

ibrahendriks +1

Ik zag net beelden van Tahamata, wat was dat toch een geweldige buitenspeler.

17-03-2014 22:45

Cello +52979 moderator

En Bryan Roy.......
Jesper Olsen.......

17-03-2014 23:15

Bobo het Konijn +0

Ik werd helemaal niet goed van Kieft, en van dat hele VI TV. Alleen het stuk over Ajax gezien en wat een narigheid. Kieft houdt niet van Ajax.

17-03-2014 22:44

ibrahendriks +1

Hij kraakt de jeugdopleiding af, terwijl hij er geen bal van af weet. Afgezien daarvan zijn de vergelijkingen met een jonge Van Basten niet fair, Dat zat mij dwars, vandaar mijn reactie,

17-03-2014 22:40

Whizzle +0

Tja, een zekere Ribery was ook een laatbloeier, geloof dat hij ook wel redelijk goed terecht is gekomen.
Het punt is dat werken met individuen nu eenmaal een aantal variabelen moeilijk maakt in te schatten als het aankomt op onderscheiden wie groot gaat worden en wie niet..
Ja, sommige selectiespelers zullen waarschijnlijk nu al tegen hun piek aan zitten en sommigen hebben nog gigantisch veel groeipotentieel.

17-03-2014 22:25

Figo +0

Oeiiii kritiek op Ajax! Calimero\'s worden weer wakker! Hier heeft ie gewoon gelijk. Weinig tot geen kwaliteit in de selectie maar wel kampioen!

17-03-2014 22:08

3sterrenAjax1 +3

Jij wil zeker weer alles kopen, word dan lekker voor Pis-vee.
Bij ons bijna geen aankopen meer. Wij kiezen voor de jeugd. Dus we moeten nog wel 6-10 jaar wachten. Dat is vanaf het begin al gezegd. Dan pas zijn alle talenten gevormd door onze jeugdtrainers en Bergkamp+Jonk. Heb jij eens geduld. Wij zijn Ajax, Wij zijn de BESTE!!!

17-03-2014 23:47

MosesD +14710

Och, weer zo eentje die roept dat je naar Psv moet als je praat over enkele goede investeringen. Met alleen maar jeugd red je het niet. Geen enkele club. Word nou eens wakker!

18-03-2014 00:27

steefjuhhhh +0

Zit natuurlijk wel wat in..

Maar aan de andere kant; niemand hoor je Klaassen en Veltman vergelijken met bv Kluivert en de Boer. Zijn buitencategorie spelers. Klaassen en Veltman zijn nooit TOPtalenten geweest.

Wel grote talenten, maar het zijn spelers waarvan nooit werd gezegd dat ze zoveel talent zouden hebben dat ze hetzelfde zouden kunnen presteren als (bv) Kluivert.

Kishna en Zivkovic daarentegen, zijn wél altijd veel hoge verwachtingen bij geweest. Maar bij hun verwacht ik ook dat ze het gaan waarmaken (met de juiste mentaliteit).

Al zullen ze nooit zo goed worden als een Kluivert of van Basten. En dát is inderdaad een kwestie van kwaliteit.

Maar niemand zegt dat het allemaal Van Bastens zijn. Dat heeft Kiefie fout gezien.

17-03-2014 22:06

31xAjax +7982

Kieft zegt op maandag precies wat wij op zondag allemaal zelf hebben kunnen zien. En dan zijn er hier nog bij die hem dan een walgelijk mannetje of een groot ei noemen.

Zou het misschien zo kunnen zijn dat Kieft er kijk op heeft?

17-03-2014 22:06

Cello +52979 moderator

Willem Kieft heeft idd heel veel te danken aan Ajax.... zijn opleiding er gehad, debuteerde er (ook trouwens op 17 jarige leeftijd) èn werd in zijn eerste volledige seizoen in Ajax 1 (hij was nog 18 jaar) volgens mij al clubtopscorer.... en werd ie op zijn 19de al Europees topscorer van het jaar......

Dus hij heeft wel een klein beetje recht van spreken daar waar het om leeftijd gaat òf om kwaliteit. Dus niet in de laatste plaats omdat hij zelf dus op jonge leeftijd bij Ajax debuteerde. Daarnaast...... om hem heen debuteerden anderen ook op zeer jonge leeftijd, zoals Rijkaard, Van Basten, Van t Schip en natuurlijk Vanenburg... zo'n beetje allemaal 17 a 18 jaar en vrij snel na hun debuut al niet meer weg te denken uit Ajax-1.

17-03-2014 21:46

ibrahendriks +1

Nadat hij de jeugdopleiding afkraakte, kan ik alleen maar zeggen: kijk in de spiegel, Kiefit, dan zie je een groot ei.

17-03-2014 21:45

TOOL +3

Wat hij zegt klopt wel maar je mag wel zeggen dat tijden veranderen! Je ziet bijna nergens 17 jarige spelers het verschil maken. Vroeger was dat toch makkelijker. Kan me nog een wedstrijdje herinneren dat Nordin Wooter en Kiki Musampa als 16 en 17 jarige (denk ik) erin kwamen. Geweldig, dat moment is me altijd bijgebleven.

17-03-2014 21:43

FrankieBovenaan +0

Irriteer me kapot aan die vent, begint voor mij een beetje waterkneus 2 te worden en dat nog wel als amsterdammer. Ajax speelt op het moment wel heeel matig moet ik zeggen maar deze man kan gewoon nooit iets positiefs over Ajax melden

17-03-2014 21:31

Joeyvdbt +0

Hij mag kritisch zijn hij zei gewoon de waarheid hoor dus wat zeurt iedereen negatief over ajax? Hij had gewoon gelijk

17-03-2014 21:31

swing +2358

Wim Kieft : * ZUCHT * wat een loser!!!

17-03-2014 21:31

Myosotis78 +6

Wat meneer Kieft vergeet is dat van Basten tussen een aantal toppers werd gebracht. Mannen die al jaren voetbalde toen. Ajax was toen top van Europa. Nu is het hele nederlandse voetbal een voetbal school en als ze de Cito toets hebbem gehaald mogen ze naar de hogere school, een zwaardere competitie dus. We kunnen het niet meer vergelijken met vroeger. De waarheid is hard. We mogen blij zijn dat het gaat zoals het gaat en dat jongens als Poulsen, Schone en Moisander nog bij Ajax voetballen. Enige is dat zij geen top van Europa zijn en niet het elftal kunnen dragen en dus dat de jonge spelers niet geholpen worden door de oudere... Of iig te weinig.

17-03-2014 21:21

ajaciedgrunn +0

Ajax was in die jaren helemaal geen top van Europa. Ieder jaar eerste ronde uitschakeling. Van Basten debuteerde wel aan de hand van Cruyff, Lerby en Schoenaker. Ook Van Basten had desondanks veel ups en downs.

17-03-2014 21:25

3*stars*3 +23586

Natuurlijk ligt het aan kwaliteit als Frank blijft vasthouden aan een Siem die 50% is en het moet doen zonder Boilesen, waardoor Blind LB moet spelen want Blind als VM speelde heerlijk!

Verder is Fischer geblesseerd en Lasse geblesseerd geweest maar ik vind dat Frank een speler als Klaassen toch af en toe moet rust geven want na winterstop is het minder met hem en volgens mij heeft hij niet meer gescoord na winter (?).
Zelfde geldt voor Veltman, die niet gewend is aan zo'n reeks.

Ow ja daarnaast lopen Bojan en Siggy rond met hun ziel onder hun armen...We hebben geen slechte spelers maar het ligt eerder aan vorm, blessures, instelling en ervaring want spelers als;Veltman, Cillessen, Serero, Klaassen en nu Kishna spelen voor het eerst een reeks wedstrijden, icm drukke programma.

Had wel verwacht dat er iets meer gerouleerd zou worden met onze jonkies.

By the way...Zou niet verkeerd zijn om spelers te beschermen en niet mee laten gaan met mediahype als ze paar potjes leuk spelen want ik heb aardig wat hypes gezien dit seizoen met; Denswil, Veltman, Klaassen en laatst Kishna...

17-03-2014 21:21

Intec +0

Het ligt aan fitheid spelers raken niet voor niks steeds gebleseerd.
Spier blesures er wordt mischien wel te hard getraind of te lang.
En wat mij ook erg op valt is hoe sloom iedereen is.
Ook met de omschakeling worden ze totaal eruit gelopen.
Was voor de winterstop niet.
Het is nu steeds een stap te laat.

17-03-2014 21:30

AFCA-CBS +3

Wat een walgelijk mannetje blijft hij toch, altijd maar negatief over Ajax.

17-03-2014 21:13

geronimo +4

Hij heeft alles aan Ajax te danken en hij haat Ajax als de pest ,uit alles blijkt dat.

17-03-2014 21:32

Balbović +0

Laat hem kletsen, blijft vermakelijk hoe hij zichzelf serieus probeert te nemen. Cokesnuiver, altijd negatief over Ajax en de Eredivisie. Het heeft wel iets vermakelijks. Beter dan Emile Schelvis, Jan Boskamp & Nico Dijkshoorn.

17-03-2014 21:41

TikkieTerugJaap +2

Emile en Nico ben ik het mee eens. Maar Jan vind ik echt een mooie vent, boeie dat het een Feyenoorder is. Hij kan tenminste positief zijn over Ajax en is gewoon eerlijk. Tuurlijk heeft ie een voorkeur maar dat heeft Genee ook, dat is pas een lul.

Wim Kieft heeft een hekel aan alles, heb hem nog nooit ergens positief over gehoord. Beetje type Hanegem, lekker laten lullen die zure mensen.

18-03-2014 00:30
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.