'Henderson wil voor tweeënhalf jaar tekenen; Ajax wil maximaal voor anderhalf jaar gaan'

door Bart Veenstra 408

Bron De Telegraaf

'Henderson wil voor tweeënhalf jaar tekenen; Ajax wil maximaal voor anderhalf jaar gaan'

door Bart Veenstra 408

Bron De Telegraaf

Laatst geüpdatet

Ajax zou Jordan Henderson een contract van anderhalf jaar aan willen bieden, terwijl de Engelsman zelf mikt op een contract van tweeënhalf jaar. Dat vertelt Ajax-watcher Mike Verweij in de voetbalpodcast van De Telegraaf.

Volgens Verweij ligt het 'in de mogelijkheden' voor Ajax om een akkoord te bereiken met Henderson, die nu nog eigendom is van Al-Ettifaq. 'Ze weten wat hij wil verdienen. Dat heeft ook met de belastingen te maken, die in Nederland een stuk lager zijn dan in Engeland, voor hem dan. Ajax weet wat hij ongeveer moet kosten', zegt Verweij, die nog wel een belangrijk obstakel op de weg ziet liggen. 'Henderson wil het liefst voor tweeënhalf jaar tekenen, Ajax wil maximaal voor anderhalf jaar gaan', aldus Verweij, die een contract voor anderhalf jaar met de optie voor nog een seizoen als serieus ziet.

De verslaggever geeft aan dat Ajax zal moeten inschatten hoe fit Henderson is. Daarnaast legt Verweij uit dat Henderson nog een belangrijke reden heeft om een transfer te maken. 'Hij is wel bereid om heel veel in te leveren, omdat hij zich in de Engelse EK-selectie van bondscoach Gareth Southgate wil spelen. Tadić was voorheen de grootverdiener, dat was zo'n vijf à zes miljoen. Heel veel hoger zal Ajax niet gaan, denk ik.'

Al-Ettifaq eveneens belangrijk obstakel

Mochten Ajax en Henderson tot een akkoord komen, is een transfer nog altijd geen zekerheid. Al-Ettifaq, de huidige club van de Engelsman, heeft namelijk ook nog wat te zeggen over een mogelijke transfer. 'Zijn club Al-Ettifaq moet gaan bewegen, want die willen Henderson vooralsnog niet kwijt.'

Transferjournalist Fabrizio Romano laat maandagmiddag weten dat er geen veranderingen zijn inzake de mogelijke transfer van Henderson. Ajax werkt nog altijd aan een transfer, zo meldt de Italiaanse verslaggever.

Lees meer over:
Plaats reactie

Scherpschutter +1864

Hier mag Ajax het natuurlijk nooit op laten stuklopen. Als Henderson niet voldoet, wat me onwaarschijnlijk lijkt, is er altijd een Engelse club die hem wil overnemen na 1,5 jaar. Dan is het belastingissue namelijk weer voorbij.

16-01-2024 08:20

PJS +4993

Als we nou eens op de keeper na alles zien te slijten. Al krijg je de helft er maar voor terug. Halen we die Henderson, Ziyech en 2 verdedigers en de rest opvullen met jeugd en weer gaan bouwen.

16-01-2024 00:24

Appels34 +1613

Geef hem een prestatiekontraktje

15-01-2024 21:17

HJC +8038

De laatste money ball volgeling van Maurits Hendriks en Sven Mislintat is de gepromoveerde scout Kevin de Lange.
Die houdt niet van toppers , die zoekt ‘buitenkansjes’ zoals Forbes of Akpom.
Pfffff ……. het blijft wachten op Alex Kroes

15-01-2024 20:40

FlyingDutchMan +17314

Wat een onzin, waar baseer je deze hersenspinsels op?

16-01-2024 00:26

Talentje020 +20022

Zal wel weer een Pantelic scenario worden waarbij het afketst op de contractduur...

15-01-2024 20:24

AJAXPOWER +1857

Maar WIJ ZIJN AJAX, en komen altijd terug, maat nu eens positief nieuws kom op

15-01-2024 20:23

Kingoffdatoilet +17194

2,5 jaar is toch een goede lengte. Dan kun je er nog wat mee.

15-01-2024 20:19

AJAXPOWER +1857

Het is toch VRESELIJK DAT AL DIE NIETSNUTTEN DIE NIKS MET AJAX HEBBEN, BESLISSEN HOE KOERS GAAT,GVD WEG DAT WIJF, HENDERSON KOM OP, MENSEN LOPEN AL 1.5 MET MIGRAINE ROND DOOR DAT ZOOITJE, NU HENDERSON NU!

15-01-2024 20:18

mkAFCA +1338

We hebben €115.000.000 weggepist aan een stel idioten en we gaan nu moeilijk doen over iemand die bij een echte club gevoetbald heeft, in een echte competitie, tegen de grootste namen ter wereld, maar graag een jaartje langer wil blijven!?!

15-01-2024 20:15

mvdk +44120 moderator

Misschien is dat van de contractlengte niet eens waar. Mensen verzinnen ook dingen om interessant te doen.

15-01-2024 20:25

Rikkie66 +22837

Al wil hij voor 10 jaar tekenen, halen die gast. Lot uit de loterij.

15-01-2024 19:56

MarkP +21764

2.5 jaar is toch prima? Of doet mevrouw lenderink weer moeilijk?

15-01-2024 19:21

Omar +17185

Met moeilijk doen bedoel je haar baan doen?

15-01-2024 19:23

Juichtoon +32596

Lenderink vindt Henderson 5 euro te duur. Dat we dan straks honderden miljoenen zullen mislopen ziet ze niet.
De cost gaeth voor de baeth uijt.

15-01-2024 19:32

mvdk +44120 moderator

Henderson won de CL (het jaar dat we de halve finale haalden), wereldbeker, PL, was één van de beste spelers van dat jaar. Bijna 500 wedstrijden voor Liverpool! Als mensen hem geen aanwinst voor dit jonge elftal vinden is dat vrij bijzonder. Maar ieder z'n mening natuurlijk...

15-01-2024 19:20

Ajax1204 +38282

Echt he. Wordt in een klap met afstand de beste middenvelder van de eredivisie. We mogen in onze handjes knijpen dat zo'n speler naar ons wil komen. Ik kan niet wachten.

15-01-2024 19:21

Lavie +2311

Dat werd afgelopen zomer ook gezegd van Sutalo. Toch valt het erg tegen. Daley Blind is ook 33 en die moest vorig seizoen weg van een hoop mensen, omdat hij te oud zou zijn.

16-01-2024 13:46

niquedegraaff +5292

Satulo kan nog wel wat worden. Ik blijf er op hameren, het is een teamsport. Er moet chemie zijn anders zal niemand uitblinken.

16-01-2024 21:02

ajax4ever001 +18596

Kom op Ajax dan kan hij zaterdag in de thuiswedstrijd spelen.

15-01-2024 19:19

MarcelvTol1971 +15383

Die snap ik ff niet, waarom zou Ajax maar anderhalf jaar willen ??

15-01-2024 19:19

Michael 1974 +22030

Leeftijd wsl, maar als hij fit is lekker meteen 2.5 jaar doen

15-01-2024 19:28

Suarez16_ +9216

Op leeftijd en komt uit de zandbak. Waarschijnlijk een dik contract. Dat is best een klap met geld voor zo'n speler. Eerst 1.5 jaar aankijken en daarna verlengen is vaak verstandiger.

15-01-2024 19:29

Okocha078 +13874

Ajax schijnt Hato een niet te weigeren contract te hebben aangeboden, Babani wil naar Ajax, maar niet zeker of Ajax hem wilt, Misehouy heeft aanbieding, maar nog in beraad en Henderson ziet er goed uit. In de Kale en Kokkie podcast met bevestiging net van Klerry Hunstra.

15-01-2024 19:14

emieltjuhh +17974

Heb je link van Klerry op twitter?

15-01-2024 19:26

Michael 1974 +22030

Topnieuws als dit klopt

15-01-2024 19:29

GGXIII +6513

Wie is Babani?

15-01-2024 20:03

Danielson +50497

Die PSV-er. Dat dikkerdje.

15-01-2024 20:09

HJC +8038

Twee en een half jaar!! Nog mooier. !
We zullen volgend jaar CL moeten halen.
En dat jaar daarna CL moeten spelen. Dan heb je zulke spelers nodig .

15-01-2024 19:10

Ajax1204 +38282

Niet zeiken en gewoon voor 2,5 jaar laten tekenen. Al laten ze hem tekenen voor 5 jaar vind ik het nog prima.

15-01-2024 19:10

mvdk +44120 moderator

En anders komt er over anderhalf jaar nog wel iemand voor hem.

15-01-2024 19:13

Ajax1204 +38282

Precies. Je ziet hoelang we toch plezier hebben gehad van Tadic en Blind en daar is ook nog een flinke transfersom voor betaald. Maar dubbel en dwars waard.

15-01-2024 19:15

mvdk +44120 moderator

Tadic en Blind had ik zelfs liever gezien dan Bergwijn en Sosa.

15-01-2024 19:31

Ajax14AMS +25205

5 jaar lol... Hoe goed denk jij dat Henderson is?

15-01-2024 19:17

Ajax1204 +38282

Je snapt zelf ook wel dat het wat gechargeerd is. Maar ik bedoel alleen te zeggen, niet heel kinderachtig doen over 2,5 jaar. een speler van niveau Henderson moet tot zeker 35 een meerwaarde kunnen zijn in de ED.

15-01-2024 19:18

mvdk +44120 moderator

Hij is nu 33, dus het valt nog mee.

15-01-2024 19:23

Ajax14AMS +25205

Henderson is echt niet zo goed meer hoor... Ik zie hier zelfs mensen zeggen dat hij beter is dan Tadic destijds.

15-01-2024 19:33

emieltjuhh +17974

Freek jansen zegt “het kan komende dagen rondkomen..” #voetbalpraat

15-01-2024 19:10

Danielson +50497

Tja. Het kan ook niet rondkomen. Het kan ook gaan sneeuwen. Of niet. Dat kan ook.

15-01-2024 20:10

godezoonronnie +3536

Ervaring en leiderschap is juist een must, ik zie dat velen (ook in de media) enorm kritisch zijn over hem. Dat Henderson slechts een waterdrager en/of verbindingsspeler is. Maar als er 1 ding wat we nodig hebben, is het wel een waterdrager/verbindingsspeler. Want we hebben GEEN middenveld zoals je gisteren weer zag. Jezus wat een gaten… bovendien zoals hierboven al vermeld zou zijn leiderschap ook een enorme toevoeging zijn in dit jonge en onsamenhangende geheel.

Een rechtsbuiten of een goed opbouwende back erbij en de wereld ziet er een stuk positiever uit. Alleen ben ik bang dat we deze pas in de zomer transferwindow mogen verwachten.

15-01-2024 19:10

Ajax2024 +2130

Ronduit belachelijk als deze aankoop wordt gedaan. Het salarishuis moest toch minder ? Paniek ?

15-01-2024 19:09

dp92 +11258

Ja laten we vooral met een middenveld van gemiddelde 20 jaar verder gaan

15-01-2024 19:10

godezoonronnie +3536

Moet je het zelf betalen dan?

15-01-2024 19:10

S_020 +4104

Deze reactie zegt alles. Komt niet uit onze eigen zakken dus laat Ajax maar dure gokjes nemen na een jaar waarin 110 miljoen is verdampt.

15-01-2024 19:13

godezoonronnie +3536

Het is maar net hoe je het wil zien, wat er verdampt is was het zeker NIET waard. Dit waren spelers (op Sutalo na) die zich nergens volledig bewezen hadden of een staat van dienst hadden opgebouwd, Henderson heeft dit daarentegen wel. Die op 33 jarige leeftijd met zijn ervaring, leiderschap en ook zeker nog voetballende kwaliteiten voor dit Ajax in de eredivisie 100% een meerwaarde zou zijn. Dat is het grote verschil. Een Forbs heeft 17 miljoen gekocht en Avila 12. Dat is bijna 30 miljoen weggegooid. Dat is schandalig

15-01-2024 19:17

Michael 1974 +22030

Dit is alleen geen gokje….

15-01-2024 19:30

Ajax2024 +2130

Helemaal eens. Belachelijk als deze man wordt gehaald op. 33-jarige leeftijd. Financieel wanbeleid. En nog erger de supporters vinden het goed omdat ze geen hersens hebben.

15-01-2024 20:25

Ajax1204 +38282

Nee, van spelers als Taylor en hlynsson wordt ajax lekker beter. Dan mogen we er wel 15 opstellen om een kans te maken. Helaas mag dat niet

15-01-2024 19:17

Tinus +10388

De paniek is terecht, toch?

15-01-2024 19:20

Ajax2024 +2130

Juist dan moet je logisch nadenken en geen financieel wanbeleid voeren.

15-01-2024 20:26

niquedegraaff +5292

Het salarishuis is minder dik. Er is plaats voor een speler als Henderson

16-01-2024 21:03

Ewald +6729

Prima toch. Z’n type is zelfs enkel voor de bank en trainingen een mega aanwinst.

15-01-2024 19:05

Jarikoning +7275

Geef dat jaar erbij, wat een armoe dat gepingel om een jaar. Haal wat bij psv weg dat ze wat minder worden en je kan 3e worden

15-01-2024 19:04

Mosquito +4266

Alsjeblieft. Geef deze kerel wat hij vraagt.
2,5 jaar prima!

Dit team heeft een leider nodig..!!!

15-01-2024 19:01

C14 +22438

Dus dat wordt weer een enorme uitgave, met minimaal positief effect in het veld, als er daarnaast ook betere keuzes door de staf gemaakt worden, en daarbij toptalenten die 1,5/2,5 voor de voeten worden gelopen, door een speler die niks meer op zal leveren, en waar je niet mee kan bouwen, want tegen die tijd 35/36.

15-01-2024 18:59

GNBL +90095 moderator

Laat me raden.. Fitz-Jim?

15-01-2024 19:05

C14 +22438

Daar kan je mee bouwen ja. We spreken elkaar over anderhalf jaar nog wel over Fitz-Jim.

15-01-2024 19:15

mvdk +44120 moderator

Tadic kostte ook een vermogen, maar ik hoef je niet uit te leggen wat hij bracht. Henderson kan ook zo'n effect teweeg brengen. Niet alleen kwalitatief, maar hij is communicatief ook enorm sterk. Goede spelers kosten nou eenmaal geld. En beter in één keer goed uitgeven dan in 2 seizoenen 250 miljoen door de wc spoelen.

15-01-2024 19:09

TeringHenkie +28526

Daarbij is Henderson toch 5 klassen beter dan Tadic toen was. Ook al zijn het verschillende spelers, maar Tadic kan internationaal nog niet in de schaduw staan van Henderson!

15-01-2024 19:13

C14 +22438

Neem alsjeblieft de laatste seizoen niet als graadmeter of vergelijkingsmateriaal. Als je dat doet ga je de lat laag leggen, want alles is beter dan dat.

Ik zie vooral een type engelse speler; loopvermogen, rennen, bikkelen, schieten. Dat is niet bepaald passend bij het profiel van een 6 in het echte Ajaxspel.

15-01-2024 19:15

mvdk +44120 moderator

In zijn laatste seizoen was Tadic veruit de meest beslissende speler van Ajax. Alleen al zijn inzet is van enorme waarde. Hij was bijna 29 doelpunten betrokken in 34 wedstrijden.

15-01-2024 19:25

Omar +17185

Als hij leiderschap en mentaliteit brengt dan kan hij zo maar goud waard zijn. Itt wat sommigen denken is de huidige malaise niet louter te wijten aan de kwaliteitsarme selectie maar ook aan gebrek aan leiderschap ,mentaliteit, wil om te winnen, etc. Mocht hij deze kwaliteiten kunnen brengen dan kunnen al onze spelers daarvan profiteren, ook de aankomende talenten

15-01-2024 19:27

C14 +22438

Gebrek daaraan komt ook door gebrek aan vertrouwen, in zichzelf als spelers, maar ook in elkaar.

15-01-2024 19:29

Koekie87 +21009

We hebben nu een aanvoerder die in niks een aanvoerder is en exemplarisch is voor wat er mis is binnen Ajax. Straalt geen winaarsmentaliteit uit, geen leider, gaat niet voorop in de strijd en lijkt me ook totaal geen jongen die een voorbeeld is.

15-01-2024 20:16

mvdk +44120 moderator

Wat ook goed is: Er zijn altijd spelers gevoelig om met dit soort spelers te mogen spelen, dus het wordt voor spelers ook aantrekkelijker om te komen.

15-01-2024 18:58

JTajax +10718

Valt wel een middenweg in te vinden toch? Dat extra jaar optioneel, of voor minder salaris, of alleen bij x aantal wedstrijden, zoiets.

15-01-2024 18:56

linksbinnen +8178

Anderhalf jaar met optie nog een jaar. Afhankelijk van fijnheid en meerwaarde?

15-01-2024 18:51

JTajax +10718

Fijnheid is ook belangrijk!

15-01-2024 18:55

linksbinnen +8178

👍zeker!!

15-01-2024 18:59

grensjager +704

Gelijk doen met de clausule van een x aantal wedstrijden per seizoen

15-01-2024 18:49

Cruijffthebest +13419

Zou heel mooi zijn als hij komt, maar is Ajax niet met nog 1 of 2 spelers bezig, want met alleen Hendersson gaan we het ook niet redden!!!
Er moet zeker een 10 en een echte rechtsbuiten bij.

15-01-2024 18:47

C14 +22438

Dus onnodige, weer vast zeer dure aankoop, waar je weinig aan hebt want is geen bijzondere voetballer, en hij zal vast alleen komen, geen andere spelers. Daar heeft Ajax nu ook het budget niet voor, dat zal vast volledig aan Henderson opgaan.

Slechte move, alweer.

15-01-2024 19:00

hendo +4769

Jaja, het gaat goed komen! Henderson moet gewoon even een martinezje doen!

15-01-2024 18:45

hendo +4769

Het hangt allemaal van Al-Ettifaq af, aldus fabrizio Romano.
Op zijn kick stream

15-01-2024 18:42

Adt +1652

Mooi dat deze speler voor 2,5 jaar wil tekenen, dan kun je hem 100% betrekken bij het herstel proces van de club. Dat mag nooit een struikelblok zijn

15-01-2024 18:42

C14 +22438

Je wil nu juiste bouwen aan een nieuw team, zodra Ajax uit deze dip is en waar draait, is Henderson alweer te oud.

Beter bouwen met Vos en Fitz-Jim, en daarmee op een gegeven moment kunnen vlammen in Europa.

15-01-2024 19:02

TeringHenkie +28526

Beter van niet!

15-01-2024 19:05

jjlncua33 +403

Ajax kijkt naar korte en lange termijn tegelijkertijd. Ze hebben iemand nodig die het team nu kan helpen, niet iemand die pas over een jaar of twee rijp is.

15-01-2024 20:37

VinnieVega +2286

Allemaal heel leuk die discussie over een contract, maar zo lang Al-Ettifaq niet wil verkopen komen we geen stap verder.

15-01-2024 18:40

Siemjo +7897

Een contract van 2,5 jaar voor het beoogde doelwit is een probleem, terwijl er een zooitje brandhout rondloopt die door Mislitat gehaald zijn en beloond zijn met een contract voor 5 jaar. Blijven weer wachten tot er een andere club komt die wel bereid is om hem een contract aan te bieden van 2,5 jaar

15-01-2024 18:39

guusvdajax +928

Kunnen wij niet Kenny Tete halen voor rechtsback? Vooral omdat Rensch nu centraal gaat spelen door de blessure van Sutalo. Heeft alles wat we zoeken, ervaring, Nederlands pakt zijn man op en was in de jeugd aanvoerder en kan prima een rol aan met meer coaching en druk.

15-01-2024 18:38

letsvencook +13070

We hebben nog 2 rechtsbacks , zou het niet nodig vinden. Vertrouwen in dat van gaaei of gooijer er eentje kan gaan presteren

15-01-2024 18:41

guusvdajax +928

Jaa heb net ook even op transfermarkt gekeken en wij kunnen hem ook niet halen zijn transferwaarde is 15 miljoen. Verder loopt zijn contract in de zomer af maar Fulham heeft de optie voor nog een jaar. Hij gaat wel topjaren in hij is net 28.

15-01-2024 20:19

Ajaxfan16 +27437

Volgens kale & kokkie wil Babadi naar Ajax, Klerry Hunstra bevestigd dat ook, maar niet zeker of Ajax het wil.

15-01-2024 18:36

Cruijffthebest +13419

Dat zou heel mooi zijn.
Hoop dat ze bij Ajax wakker zijn en toeslaan!

15-01-2024 18:45

C14 +22438

Leuke speler, Ajax heeft echter Misehouy al

15-01-2024 19:03

Ajax1998 +3333

Misehouy wil niet bijtekenen ook volgens kale en kokkie

15-01-2024 19:11

TeringHenkie +28526

Die wil niet bijtekenen dat bijgoochem. Die EIST eerst minuten. Gvd op de tribune met dat soort gasten! Snotneuzen!

15-01-2024 19:16

C14 +22438

begrijp ik, als je geen perspectief geboden wordt. Even proberen te paaien met een kansloos oefenpotje met kansloze reserves in de winterstop, is niet bepaald afdoende. Hij had allang, ook vorig seizoen, weleens minuten moeten maken, al is het om te ruiken, en te wennen aan het niveau en de druk.

15-01-2024 19:28

GNBL +90095 moderator

https://kick.com/fabrizioromano

Gaat nu live.

15-01-2024 18:35

letsvencook +13070

Spammen!!!

15-01-2024 18:35

emieltjuhh +17974

Hij wilt echt graag komen daar verdient hij een streepje voor op de kritiek die hij hierop kan krijgen😂

15-01-2024 18:34

Flaco +19583

Het verbaast mij dat hij een contract voor 2,5 jaar wil. Dit is precies de speler die we nodig hebben. Hij heeft ervaring, een winnaarsmentaliteit en gaat 90 minuten lang tekeer. En daarnaast kan hij ook nog goed voetballen. Ideaal als mentor voor alle jonge spelers.

15-01-2024 18:33

DieNase +7172

Er ligt een contract klaar van 1,5 jaar met een optie van 1 extra dus het is zo klaar als een klontje

15-01-2024 18:33

Tommyshelby +129346

1.5 jaar lijkt mij ook de max. Hopelijk wil Hendo water bij de wijn doen.

15-01-2024 18:26

ajax4ever001 +18596

Henderson heeft zijn eigen contract afgekocht dus.. dat is al iets

15-01-2024 18:30

Mocrodammerr +23049

Niet doen. Ik las ergens dat er een salaris van 5 a 6 miljoen voor hem klaar zou liggen. Gewoon niet doen. Zo bijzonder is hij niet

15-01-2024 18:25

letsvencook +13070

Als de geruchten kloppen dat hij zijn eigen contract heeft afgekocht dan gun ik hem dat van harte. Bespaard ons ook weer een transfersom.

15-01-2024 18:27

hetje +2173

Lol ik denk wel dat hij meer inzicht heeft meer spel intelligentie en vaker de weg naar voren zoekt, buiten zijn salaris om kan het wel degelijk een aanwinst zijn zeker met zijn ervaring.

15-01-2024 18:52

Tadic020 +1895

Ik zou gewoon 2 half jaar doen

15-01-2024 18:23

debetweter +10084

Ok na 2.5 jaar is henderson wel echt te oud. Toch zou ik het doen, en kijken of je clausules kan opnemen met aantal gespeelde wedstrijden en het vaste loon verlagen.

15-01-2024 18:22

Quark +429

Ach, dan betaal je 15 Meu voor 2.5jaar, waarvan het laatste jaartje iets teveel. Ik zou al blij zijn als hij aansluit; dan is dat laatste jaartje maar voor in de kleedkamer en beschouw je het als onderdeel van de transfersom.

15-01-2024 18:33

Manov +8581

Niet lang fakelen, halen en snel ook.

15-01-2024 18:22

mvdk +44120 moderator

Almada z'n contract loopt nog maar tot 2025... Hij lijkt een realistische blik te hebben, want hij koos ervoor om eerst nog naar de USA te gaan ipv Europa, zodat hij iets dichter bij huis was. Misschien is hij ook zo realistisch dat hij Ajax als ideale springplank ziet? Zou 27 miljoen waard zijn.

Je moet misschien een beetje creatief zijn. Biedt een bedrag met een mooie doorverkoop clausule. Atlanta zal ook weten dat Ajax zelf voor monsterbedragen verkoopt, dus dat kan een voordeel zijn.

Bergwijn verkopen, Godts is bijna fit.

Godts_____Brobbey____Berghuis
____________Almada
____Taylor_________Henderson
Tagliafico_Hato___Sutalo___Rensch
_____________Ramaj

Lyon heeft een dramatisch seizoen, dus misschien willen die nu wel wat ruimte maken.

3 sterspelers erbij, 1 ster weg (Bergwijn heeft de naam, dus misschien nog ergens interessant) en knallen. Die 3e plek is van ons en gelijk een basis voor volgend seizoen. In de zomer alle miskopen wegdoen.

15-01-2024 18:09

letsvencook +13070

Ik riep al weken in de zomer voor almada, als je hem in principe zou kunnen ruilen voor bergwijn dan zou ik het asap doen.

15-01-2024 18:11

mvdk +44120 moderator

Ik volg hem al 5 jaar. Dit is een absolute Ajaxspeler. Maar hij zal heel duur zijn en ik kan niet op de rekening van Ajax kijken...

15-01-2024 18:13

letsvencook +13070

Ja ik had hem ook op het oog om een nieuwe kwaliteits impuls te zijn na het vertrek van kudus, want een echt kanon was hard nodig. Helaas koos sven voor 4 aankopen ipv 1 grote… had hem heel graag al direct vanuit Argentinië gehaald

15-01-2024 18:14

mvdk +44120 moderator

Pedro de La Vega is ook een leuke. Had ik jaren op het oog, echt een talent, maar hij raakte zwaar geblesseerd en wat uit beeld. Ook hij is een parel in mijn ogen, maar enigszins verborgen.

15-01-2024 18:15

letsvencook +13070

Dat was toch die vleugelspeler die op beide vleugels kon spelen? In het verleden ook wel van gehoord maar al een aantal jaar niet meer. Dacht dat het een gevalletje lainez was geworden ( als in potentie niet waar kunnen maken)

15-01-2024 18:18

mvdk +44120 moderator

Hij kan op alle 3 de posities voorin spelen, maar ik vond hem meer een linksbuiten. Zo'n jongen kun je beter hebben dan Bergwijn, want Pedro de La Vega wil zich heel graag laten zien. Is een meevoetballende buitenspeler met redelijk wat snelheid, prima schot en kan een man uitspelen. Goede techniek. Maar door die blessure is hij uit beeld geraakt en dus een stuk goedkoper geworden. Denk dat je voor 6 a 7 miljoen kunt gokken.

15-01-2024 18:21

letsvencook +13070

Voor 6 a 7 miljoen kun je altijd de gok nemen met een talentvolle speler, maar ben wel meer van mening dat we afgelopen zomer genoeg gokjes hebben gedaan en nu behoefte hebben aan ‘kanonnen’. Almada blijft voor mij de missing link op 10 en de gedroomde aankoop. Al is henderson met zijn mentaliteit ook broodnodig.

15-01-2024 18:25

mvdk +44120 moderator

Dat sowieso. Waarom kocht je hem deze zomer dan niet?

15-01-2024 18:27

letsvencook +13070

Als ik het voor het zeggen had had ik kudus uberhaupt niet laten vertrekken en almada erbij gehaald. Helaas heeft sven mijn brieven nooit ontvangen..

15-01-2024 18:29

MennoJerry +4109

Zou wel eens de ideaal haalbare opstelling kunnen zijn.

15-01-2024 18:15

mvdk +44120 moderator

En daarbij: heel duur, maar beter goed dan iedere keer dat halve werk. Dat heeft de club meer dan 200 miljoen euro gekost! Voor dat geld had je achteraf zo veel meer kunnen krijgen.

15-01-2024 18:17

debetweter +10084

Barghji nog erbij svp

15-01-2024 18:24

Kryptonite +76935

Die staat helaas in de concrete belangstelling van Atletico. Verder zal hij te duur voor ons zijn nu, zeker voor een 'winter window transfer'.

15-01-2024 18:27

mvdk +44120 moderator

Het grappige is dat Ajax juist in de winter dure spelers koopt. Waarschijnlijk omdat ze dan wakker worden. Atletico is mooi, maar daar zal hij zich veel lastiger in de basis spelen. Uitstekende speler, maar hij is wel USA gewend en geen Spanje.

15-01-2024 18:28

TeringHenkie +28526

Henderson op 6, Vos of Mannsverk op 8.

Taylor gaat naar Real Madrid, die is niet te houden.

15-01-2024 18:09

eenAjaxfan +20386

Heeft hij kaartjes kunnen bemachtigen dan?? 😉

15-01-2024 18:13

HallelujahAmsterdam +10641

De vraag die je eerder moet stellen is : wilt AJAX hem wel ?

Als dat al waar is wat Mike zegt (HAHAHAHAHA WAT ZEG IK NOU TOCH EIGENLIJK !?!?) , AJAX wilt alleen wat AJAX wilt. Kunnen ze elkaar niet ergens tegemoet komen ?

15-01-2024 18:07

036AFCA97 +146682

Kale & Kokkie zeggen ook dat Hato een contractvoorstel heeft gekregen die die niet kan weigeren van Ajax en dat Misehouy zn contractvoorstel in de koelkast gaat omdat hij niet wil bijtekenen voordat hij in Ajax 1 minuten heeft gemaakt.

Verder zeggen ze dat Ajax bezig is met Babadi voor als Misehouy vertrekt en dat Babadi graag naar Ajax zou willen.

15-01-2024 18:06

letsvencook +13070

Wie schat je hoger in, misehouy of babadi? Kijk wel regelmatig jong ajax maar jong psv kijk ik nog niet als ik er betaald voor zou krijgen…

15-01-2024 18:12

Soccerskins v2 +43372

Misehouy heeft een hoger plafond denk ik, maar of hij daar ooit gaat komen betwijfel ik enorm. Er lijkt mentaal iets niet helemaal goed te zitten bij hem.

15-01-2024 18:16

036AFCA97 +146682

Ik kijk ook geen Jong PSV, maar ik weet dat ze hem als toptalent zien. Ik zie zelf wel liever Misehouy slagen. Echte jeugd-speler.

15-01-2024 18:17

letsvencook +13070

Eens, het mooiste blijft een ajax speler die al meerdere jaren in de ajax jeugd heeft gespeeld en zich omhoog heeft gewerkt. Bovendien heeft misehouy een mooie sierlijke voetbal stijl

15-01-2024 18:20

Hijosdedioses +6683

Henderson moet het begin zijn van de wederopbouw van Ajax!

15-01-2024 18:05
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.